Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Bobje schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:29:
[...]
De normale pulsschakelaar kan maar 1 ding doen, hier kan ik niet 6 scènes achter plakken. De slimme schakelaar wil ik gebruiken voor scènes, en licht kan dan simpel handmatig worden geschakeld maar wel onderdeel van de flow zijn. Het is wat meer hufterproof, het is simpel denken en het in niet verwarrend vanwege de andere kleur. Daarnaast blijf ik t gemak houden van op een schakelaar drukken en hoef ik geen telefoon te pakken oid.
Je kan je afvragen of 8 niet teveel is, gaat iedereen onthouden wat alle 8 doen? Ik zou een dubbele pulsschakelaar doen en dan de 2e schakelaar inzetten om 2 scenes te koppelen. Ik heb zo gekoppeld dat bij deze schakelaar bij de deur naar de gang de 2e pulsschakelaar alle lampen beneden aan en uit kan doen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bobje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:02:
[...]
Ik ga echt niet al m’n loze dozen dieper uitboren
Je had nog niet vermeld dat dat nodig zou zijn :)
en die 433 controller kan ook direct Homey aansturen.
Ben je daar zeker van? Ik zie niet direct een app die die knoppen ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:08
TKroon schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:26:
Hier nog een grote fan van Shelly’s. Heb er ruim 30 in huis. Ze zijn zeer stabiel, worden steeds doorontwikkeld, evenals de Homey app. Van het geld dat je bespaart kun je ook fatsoenlijk WiFi aanleggen in huis en houd je nog geld over.
Heb er inmiddels één geïnstalleerd, maar heb in het begin wat problemen met installatie gehad. Heb ze eerst gekoppeld met de Shelly-app op m'n telefoon, vervolgens werd een IP toegewezen door DHCP van de router. Dit IP heb ik eerst gewijzigd en toen vastgezet in de router, en toen alles opnieuw opgestart, dit ging echter niet helemaal goed (had in shelly zelf ook statisch ip en gateway opgegeven). Hierna het opnieuw gedaan maar dan IP alleen vastgezet in de router met mac-adres; de shelly zelf staat nog gewoon op auto-ip. Dat leek te werken.

Hierna heb ik hem toegevoegd in Homey, wat super eenvoudig was. Is dit de juiste volgorde? En is het nodig ze steeds eerst in de app toe te voegen? Heb die app liever niet maar weet niet hoe ik anders het wifi-netwerk moet configureren.

De module zit in de centraaldoos, mede omdat het een hotelschakeling betrof die ik wilde behouden (en ik geen nul-draad bij m'n schakelaars heb), met daaroverheen een metalen kapje van de lamp. Het RSSI (http://[ipadres-shelly]/status) is -77 / Weak. Afstand tot router is 3 meter, wel met 2 muren er tussen. Omdat ik dus gisteren een hoop disconnects heb gehad dacht ik dat het hieraan zou kunnen liggen, maar zeker weten doe ik het niet, aangezien hij het sinds vanochtend wel gewoon soepel blijft doen. 8)7

Dus resumé; :+
- Wat is de juiste volgorde van installatie Shelly's icm homey?
- Wat is jullie ervaring qua ontvangst van Shelly's (graag vermelden of ze in centraal of WCD zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@brentnl je kunt of een static ip in de Shelly instellen buiten de DHCP reeks van je router, of je kijkt welk ip je router hem geeft, en zet die vast. Als je hem aan wilt passen volstaat een reboot van je Shelly om het nieuwe ip op te pikken. En als laatste natuurlijk pas toevoegen aan homey, omdat die het ip onthoudt en niet het mac.

Ik heb ze allemaal achter de lichtschakelaar (ook met hotelschakeling, moet je alleen even weten hoe aan te sluiten), geen in het plafond. Mocht je het AP aan het plafond hebben hangen, en de Shelly in de centraaldoos kan het namelijk ook gewoon 3 meter beton zijn dat er tussen zit. Ik heb ook een aantal Shelly’s die zelf aangeven een zwak signaal te hebben, maar werken feilloos. Aan hoeveelheid data is het natuurlijk 3x niks wat er verzonden of ontvangen wordt. Maar per definitie zit een Shelly altijd op een ongunstige WiFi plek ingebouwd ;) muur is wel beter.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Laatst online: 07-07 11:54
LuukWillems97 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 20:46:
[...]

Ik heb even zitten knutselen en ben denk ik tot een betrouwbare oplossing gekomen. Theoretisch moet alles volgens mij kloppen, praktisch wordt morgen getest.

In mijn automatisering van de robotstofzuiger gebruik ik de theorie van deze post maar een 2.0 variant. Het hiaat in deze post is namelijk dat de robotzuiger opnieuw start van begin af aan als hij tussentijds wordt gestopt.

Voor de geïnteresseerde, mijn uitwerking is als volgt:

De stofzuiger (Roborock S55) start als de laatste persoon vertrekt en registreert elke kamer die hij heeft afgerond. Zodra iemand thuis komt gaat ie terug naar zijn dock. Als vervolgens weer de laatste persoon vertrekt gaat hij verder waar ie gebleven was.
Hiervoor heb ik 5 categorieën flows aangemaakt.
1. De eerste start trigger --> automatisch aan & op tijd aan
2. De vervolg triggers --> woonkamer is klaar en gaat verder naar de eethoek
3. De herstart triggers --> onderbroken tijdens het stofzuigen van de keuken
4. De stop triggers --> stofzuiger is klaar & iemand komt thuis
5. Resets & reminders --> nachtelijke reset

De telefoon notificaties is enkel zodat ik kan volgen wat er gebeurd als ik niet thuis ben zolang ik in de testfase zit. Mocht iemand iets soortgelijks zoeken en vragen hebben, feel free to ask! Andere opmerkingen/gespotte fouten zijn ook welkom.
Werkt dit goed bij jou? Ik krijg nadat stofzuiger 1 minuut bezig is al de melding dat stofzuiger klaar is en terug gaat naar het dock. Ik vermoed dat er ergens iets niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
frankdewildt schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:59:
[...]

Werkt dit goed bij jou? Ik krijg nadat stofzuiger 1 minuut bezig is al de melding dat stofzuiger klaar is en terug gaat naar het dock. Ik vermoed dat er ergens iets niet goed staat.
Bij mij werkt het prima, heb in de tussentijd wel nog wat finetuning gedaan volgens mij.
Deel jouw flows al eens, ik zal later vandaag of morgen mijn huidige flows delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
LuukWillems97 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Bij mij werkt het prima, heb in de tussentijd wel nog wat finetuning gedaan volgens mij.
Deel jouw flows al eens, ik zal later vandaag of morgen mijn huidige flows delen.
Onderstaand de flows van starten stofzuiger en wanneer deze klaar is. Heb de flows die je destijds hebt gedeeld gebruikt. Probleem is nu dat hij mij keurig een berichtje stuurt al de stofzuiger begint, maar paar seconden daarna stuurt hij al bericht dat hij klaar is met stofzuigen en terug gaat naar het dock.

https://homey.app/f/7FIdZa
https://homey.app/f/D7UdZa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
frankdewildt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:02:
[...]

Onderstaand de flows van starten stofzuiger en wanneer deze klaar is. Heb de flows die je destijds hebt gedeeld gebruikt. Probleem is nu dat hij mij keurig een berichtje stuurt al de stofzuiger begint, maar paar seconden daarna stuurt hij al bericht dat hij klaar is met stofzuigen en terug gaat naar het dock.

Ik start een zoned clean up ipv een "gewone" stofzuig sessie. Denk dat dit her verschil is. Met jouw eerste flow start je het gewone zuigen en heb je geen tweede flow nodig om de zuiger naar het laadstation te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 14:49
Heeft iemand toevallig een Roborock S5 Max werkend gekregen met Homey? ik lees veel over andere modellen van Roborock maar niet specifiek de S5 Max...

Krijg hem donderdag binnen, lijkt mij ook fantastisch om als laatste weggaat een rondje te stofzuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
Crashy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:58:
Heeft iemand toevallig een Roborock S5 Max werkend gekregen met Homey? ik lees veel over andere modellen van Roborock maar niet specifiek de S5 Max...

Krijg hem donderdag binnen, lijkt mij ook fantastisch om als laatste weggaat een rondje te stofzuigen!
Ik heb zelf de s5. Setup is vergelijkbaar volgens mij. Heb na even zoeken wel een goede en duidelijke tutorial gevonden zal hem morgen samen met mijn flows posten. Android of iphone gebruiker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukWillems97
Crashy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:58:

YouTube: How to get Xiaomi Token for any device - Air Purifier, Roborock S50 ... via deze link heb ik het werkend gekregen. Maar dat werkt dus alleen met een apple device. Heel gemakkelijk!
frankdewildt schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:02:
[...]

Ik ben na finetuning van de eerdere flows tot het volgende gekomen. Dit werkt in mijn situatie zeer betrouwbaar en zonder problemen de laatste 2 maanden. Het is wel even een klus om alle flows aan te maken en te checken dat ze allemaal kloppen

1. Stofzuiger starten zodra thuis de laatste persoon weg gaat start ik een zoned clean up.
2. Registratie dat de kamer klaar is zodra deze zoned clean up klaar is dan registreert homey dit.
3. Volgende kamer hierna start een volgende clean up voor de volgende kamer.

Dit gaat door tot dat alle kamers gedaan zijn of:

4. Stofzuiger onderbroken iemand komt thuis terwijl de stofzuiger nog bezig is. Wanneer vervolgens weer iemand weg gaat dan:
5. Bepalen waar verder te gaan gaat Homey na welke kamers gedaan zijn.
6. Herstart de stofzuiger gaat verder waar die gebleven was.
7. Nachtelijke reset

Bij ons staat de stofzuiger onder de bank dus ik heb ook ingesteld dat zodra de stofzuiger klaar is hij onder de bank uit komt om het bakje te legen.
bakje legen

Tot slot was ik niet tevreden over de maintenance herrineringen van de Mi Home app. Dus door middel van de Countdown app en Virtual devices app heb ik hier zelf timers voor staan. Met de soundboard app wordt ook nog een spraakgestuurde herrinering gestuurd zodra ik thuis kom en een timer op 0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
LuukWillems97 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:57:
[...]

YouTube: How to get Xiaomi Token for any device - Air Purifier, Roborock S50 ... via deze link heb ik het werkend gekregen. Maar dat werkt dus alleen met een apple device. Heel gemakkelijk!
Thanks! Ik heb nog een oude iPhone liggen, dan ga ik het even instellen via die iPhone. Het is en blijft wel mogelijk om daarnaast op de mi home app of Roborock app in te loggen via Android en alles te bedienen (parallel aan elkaar dus) toch?

De Flows kijk ik even naar zodra ik hem aan de praat heb, eerst maar eens mijn verdiepingen in kaart laten brengen door de LIDAR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
Crashy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Thanks! Ik heb nog een oude iPhone liggen, dan ga ik het even instellen via die iPhone. Het is en blijft wel mogelijk om daarnaast op de mi home app of Roborock app in te loggen via Android en alles te bedienen (parallel aan elkaar dus) toch?

De Flows kijk ik even naar zodra ik hem aan de praat heb, eerst maar eens mijn verdiepingen in kaart laten brengen door de LIDAR :)
Ik kan op mijn iPhone zowel gebruik maken van de Mi Home app als de roborock in Homey dus neem aan dat dit voor Android ook moet lukken. Flows op deze manier kunnen ook alleen maar ingesteld worden nadat je een kaartje hebt. Je hebt namelijk de coördinaten nodig van de kaart. Dit zou weer heel makkelijk met de onofficiele roborock app (naam ff kwijt) moeten gaan. Deze is er alleen voor android maar kreeg ik niet aan de praat. De dock heeft altijd dezelfde coördinaaten (25.000 , 25.000). Dus ik heb dmv trial and error een aantal hoeken van de kamers berekend. Elke meter is 1000 coördinaten mocht je dat willen weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
LuukWillems97 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Ik kan op mijn iPhone zowel gebruik maken van de Mi Home app als de roborock in Homey dus neem aan dat dit voor Android ook moet lukken. Flows op deze manier kunnen ook alleen maar ingesteld worden nadat je een kaartje hebt. Je hebt namelijk de coördinaten nodig van de kaart. Dit zou weer heel makkelijk met de onofficiele roborock app (naam ff kwijt) moeten gaan. Deze is er alleen voor android maar kreeg ik niet aan de praat. De dock heeft altijd dezelfde coördinaaten (25.000 , 25.000). Dus ik heb dmv trial and error een aantal hoeken van de kamers berekend. Elke meter is 1000 coördinaten mocht je dat willen weten ;).
Haha, super tof en relevante informatie, dank! Scheelt weer enorm veel uitzoeken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
Helaas nog niet gelukt om mijn Roborock S5 Max te koppelen aan Homey, Token is gelukt, krijg alleen de foutmelding in Homey:
  • Could not find that PairSession
  • device.getState is not a function
Maar ben niet de enige zag ik op het forum van Athom: https://community.athom.c...-for-wifi-devices/118/635

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surikill
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-06-2023
Goedemorgen,

Ik zit erover na te denken om de homey aan te schaffen, echter ben ik wel benieuwd of de koppeling met Heos inmiddels stabiel werkt, ik lees in de comments van 2017 / 2018 dat het niet goed werkt.

Ben benieuwd of dit inmiddels al verbeterd is of dat het nog niet naar behoren werkt.

Ik wil de homey dan in combinatie met mijn heos bar + sub gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Surikill schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:48:
Goedemorgen,

Ik zit erover na te denken om de homey aan te schaffen, echter ben ik wel benieuwd of de koppeling met Heos inmiddels stabiel werkt, ik lees in de comments van 2017 / 2018 dat het niet goed werkt.

Ben benieuwd of dit inmiddels al verbeterd is of dat het nog niet naar behoren werkt.

Ik wil de homey dan in combinatie met mijn heos bar + sub gebruiken.
Wat wil je precies doen? Voor mij heeft Homey niets met audioboxen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surikill
Hulliee schreef op zondag 21 juni 2020 @ 19:46:
[...]

Wat wil je precies doen? Voor mij heeft Homey niets met audioboxen te maken?
Het aan / uit zetten, afspelen van muziek middels bepaalde flows.

Daarnaast niet bekend wat er eventueel meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Surikill schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:15:
[...]

Het aan / uit zetten, afspelen van muziek middels bepaalde flows.

Daarnaast niet bekend wat er eventueel meer mogelijk is.
Ok, muziek aanzetten als je thuiskomt.
Je zet dan toch Spotify aan ofzo?

Misschien heb ik het verkeerd hoor want ik gebruik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-07 15:39
Een tijdje terug heb ik een topic (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2001710) aangemaakt om te kijken wat ik in mijn huis kan doen aan beveiliging. Ik kan niet echt een geschikte installatie vinden dus ben ik me gaan verdiepen in het zelf realiseren van een dergelijk systeem. Op dit moment heb ik al verschillende domotica in mijn huis waaronder Philips Hue, Sonos, etc..

Om bijv. de al geinstalleerde motion sensors te gebruiken om een alarm af te laten spelen over mijn Sonos en een melding te krijgen op mijn telefoon overweeg ik nu om Homey aan te schaffen en alles te gaan regelen met Heimdall en dit uit te breiden met meer sensoren, buitenalarm en wellicht een camera.

Mijn concrete vraag is of Homey is aan te raden om hiermee te starten aangezien ik verder geen domotica ervaring heb en hoe geschikt Homey is voor een dergelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surikill
Hulliee schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:00:
[...]

Ok, muziek aanzetten als je thuiskomt.
Je zet dan toch Spotify aan ofzo?

Misschien heb ik het verkeerd hoor want ik gebruik het niet.
bijvoorbeeld, Wat ik nu bijvoorbeeld doe is me tv aanzetten (wat via google home zou moeten werken maar dat werkt niet) die zet vervolgens mij Heos aan om het geluid zo af te spelen.

Als ik vervolgens tegen google home zeg om de tv uit te zetten dan werkt dat weer wel echter gaat hier niet mijn Heos mee uit, dat soort flows zou ik dan willen maken dat dit wel gebeurd.

vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Surikill schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:22:
[...]

bijvoorbeeld, Wat ik nu bijvoorbeeld doe is me tv aanzetten (wat via google home zou moeten werken maar dat werkt niet) die zet vervolgens mij Heos aan om het geluid zo af te spelen.

Als ik vervolgens tegen google home zeg om de tv uit te zetten dan werkt dat weer wel echter gaat hier niet mijn Heos mee uit, dat soort flows zou ik dan willen maken dat dit wel gebeurd.

vandaar mijn vraag.
Ik denk dat Homey jou hier niet mee gaat helpen. Ik zou eerst maar eens met Google home fixen. Homey zou het namelijk ook via Google Home moeten doen. Tenminste als je wil zeggen: "TV uit" of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surikill
Hulliee schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Ik denk dat Homey jou hier niet mee gaat helpen. Ik zou eerst maar eens met Google home fixen. Homey zou het namelijk ook via Google Home moeten doen. Tenminste als je wil zeggen: "TV uit" of zoiets.
Thankx voor de info, denk dat sowieso Homey wel een optie kan zijn voor de overige dingen die ik wil doen.
Heb nu verschillende apps voor bijv lampen, roomba etc. als begin voor volledige home automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Surikill schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Thankx voor de info, denk dat sowieso Homey wel een optie kan zijn voor de overige dingen die ik wil doen.
Heb nu verschillende apps voor bijv lampen, roomba etc. als begin voor volledige home automation.
Ik zei dat niet om je te weer te houden om een Homey te kopen; hij kost best wel wat. Homey kan heel veel en leuke zaken regelen, maar het is goed om te weten waar z'n grenzen liggen. Er is een app voor Heos is er wel maar recensies zijn niet erg goed en de mogelijkheden beperkt.

Lampen, roomba e.d. daar is Homey super voor. Check hun site vooral of er een app voor is: https://homey.app/nl-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hulliee schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Dit moet op zich niet zo'n probleem zijn. Ik zeg tegen Google home dat m'n tv aan moet. Homey heeft vervolgens een flow die activeert als m'n tv aan gaat en gelijk ook m'n computer aan zet. Zodra m'n computer plug 0 watt meet dan gaat ook gelijk via Homey de TV weer uit.
Dat is nog niet eens zo heel ingewikkeld en als je virtuele apparaten/knoppen gaat gebruiken kun je nog veel meer gaan knutselen.

Overigens een belangrijke tip: oled tv's moet je niet van de stroom halen. Die draaien als ze in stand by staan automatisch een onderhoudprogramma om inbranden tegen te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Joolee op 23-06-2020 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Joolee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Dit moet op zich niet zo'n probleem zijn. Ik zeg tegen Google home dat m'n tv aan moet. Homey heeft vervolgens een flow die activeert als m'n tv aan gaat en gelijk ook m'n computer aan zet. Zodra m'n computer plug 0 watt meet dan gaat ook gelijk via Homey de TV weer uit.
Dat is nog niet eens zo heel ingewikkeld en als je virtuele apparaten/knoppen gaat gebruiken kun je nog veel meer gaan knutselen.

Overigens een belangrijke tip: oled tv's moet je niet van de stroom halen. Die draaien als ze in stand by staan automatisch een onderhoudprogramma om inbranden tegen te gaan.
Lijkt mij ook niet maar bij @Surikill lukt eea niet met Google Home. Vandaar dat ik aangaf eerst Google home aan de praat te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brentnl
Heb inmiddels de Aqara bewegings en temp-sensoren binnen. Nu ben ik aan de gang gegaan om wat flows te maken en was benieuwd naar jullie mening; is dit aan te raden zo, of kan het beter/slimmer?

Flow 1: checkt of er verlichting nodig is en zet variabele: https://homey.app/f/g6hnCb
Flow 2: Bij beweging licht aan: https://homey.app/f/eOjnCb
Flow 3: Bij inactiviteit van zone licht uit: https://homey.app/f/X_lnCb

Ik heb een logica variabele aangemaakt met een LUX grenswaarde van 60.

Ik weet alleen niet goed hoe deze flows nu om gaan met de LUX-waarde, aangezien die alleen geupdate wordt bij Aqara, op het moment dat er beweging gedetecteerd wordt. Als de WC bijvoorbeeld 's avonds het laatste is gebruikt, dan staat de LUX op zeg 3 (donker). Maar wanneer de volgende ochtend (ons toilet ontvangt daglicht) het toilet gebruikt wordt, pakt hij dan de oude waarde (3) of wordt dit in een split-second geupdate bij het openen van de deur, waarbij er op basis van de nieuwe waarde gekeken wordt of het licht aan moet?

[ Voor 4% gewijzigd door brentnl op 24-06-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:47
brentnl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:48:
Heb inmiddels de Aqara bewegings en temp-sensoren binnen. Nu ben ik aan de gang gegaan om wat flows te maken en was benieuwd naar jullie mening; is dit aan te raden zo, of kan het beter/slimmer?

Flow 1: checkt of er verlichting nodig is en zet variabele: https://homey.app/f/g6hnCb

Ik weet alleen niet goed hoe deze flows nu om gaan met de LUX-waarde, aangezien die alleen geupdate wordt bij Aqara, op het moment dat er beweging gedetecteerd wordt. Als de WC bijvoorbeeld 's avonds het laatste is gebruikt, dan staat de LUX op zeg 3 (donker). Maar wanneer de volgende ochtend (ons toilet ontvangt daglicht) het toilet gebruikt wordt, pakt hij dan de oude waarde (3) of wordt dit in een split-second geupdate bij het openen van de deur, waarbij er op basis van de nieuwe waarde gekeken wordt of het licht aan moet?
Ik heb een apart lichtsensor welke een variabele zet voor het hele huis (sunset/sunrise). Dit is een ruimte waar als het donker/licht is dit voor het hele huis geldt.

Je kunt bv deze gebruiken:
http://s.click.aliexpress.com/e/_dUox3j4

Want anders heb je altijd een vertraging/extra check. De lux waarde komt te laat binnen bij de Homey.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

brentnl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 14:48:

Je kunt de lamp een seconde later aan laten gaan, dan kan Homey aan de hand van de sensor gegevens eerst bepalen of het nodig is.
(Ik heb het niet van mijzelf.)

Ik zou zelf de flow wat korter houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Geurt-kun op 28-06-2020 09:47 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
HeroS schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb een apart lichtsensor welke een variabele zet voor het hele huis (sunset/sunrise). Dit is een ruimte waar als het donker/licht is dit voor het hele huis geldt.

Je kunt bv deze gebruiken:
http://s.click.aliexpress.com/e/_dUox3j4

Want anders heb je altijd een vertraging/extra check. De lux waarde komt te laat binnen bij de Homey.
Goeie, dat is sowieso wel handig om te hebben.

Met bovenstaande flow's loop ik alleen ook tegen het probleem aan dat de lamp uitgaat terwijl je nog in de keuken bezig bent; ik had gehoopt dat dit met de zone-activiteit opgevangen kan worden, maar dit lijkt niet het geval; heb ik daar per se een countdown timer voor nodig>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
brentnl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:17:
[...]

Met bovenstaande flow's loop ik alleen ook tegen het probleem aan dat de lamp uitgaat terwijl je nog in de keuken bezig bent; ik had gehoopt dat dit met de zone-activiteit opgevangen kan worden, maar dit lijkt niet het geval; heb ik daar per se een countdown timer voor nodig>?
Volgens mij is dat helaas nog altijd het geval ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surikill
Hulliee schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Lijkt mij ook niet maar bij @Surikill lukt eea niet met Google Home. Vandaar dat ik aangaf eerst Google home aan de praat te krijgen.
klopt ja, volgens Google ligt het aan Samsung en volgens Samsung ligt het aan Google. dus qua support schiet je er ook geen pepernoot mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

brentnl schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:17:
[...]

Bij mij gaat het licht in de keuken uit na 1 minuut inactief en nooit meer in het donker gestaan. Werkt perfect in combinatie met een Neo Coolcam Nas-PD02Z.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb ineens vanuit het niets dat alle 433mHz apparaten niks doen, zowel SomfyRTS als klikaanklikuit reageren totaal niet. Heb Homey al herstart, memory en opslag ziet er goed uit. Rest doet het ook prima, wat kan dit zijn? Homey app geeft na commando voor 433mHz apparaat 'Timed out after 300000ms' melding in het rood...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
vandermark schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:03:
Ik heb ineens vanuit het niets dat alle 433mHz apparaten niks doen, zowel SomfyRTS als klikaanklikuit reageren totaal niet. Heb Homey al herstart, memory en opslag ziet er goed uit. Rest doet het ook prima, wat kan dit zijn? Homey app geeft na commando voor 433mHz apparaat 'Timed out after 300000ms' melding in het rood...
Haal de Homey eens een 10-tal minuten v/d stroom? Pull-the-plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hulliee schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Haal de Homey eens een 10-tal minuten v/d stroom? Pull-the-plug
Dat heeft geholpen :)

Moet niet vaker gebeuren... Screens gaan op basis van omvormer en buienradar en dat moet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou maar vast een nieuwe adapter voor homey bestellen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 30-06-2020 07:55 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Webgnome schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:55:
Ik zou maar vast een nieuwe adapter voor homey bestellen ;)
Ik heb een ticket aangemaakt, met verzoek een nieuwe voeding te sturen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
vandermark schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:03:
Ik heb dit sinds gisteren ook. Had hem voor ik dit las al even van de stroom gehaald. Denk een goede 5 min, maar dat heeft niet geholpen.
Mijn Homey is nog geen maand oud en irriteer me wel redelijk aan de KaKu spullen. Elke paar dagen is hij wel een van de apparaten kwijt en moet ik die opnieuw toevoegen en alle flows weer aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Farmerwood schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Ik heb dit sinds gisteren ook. Had hem voor ik dit las al even van de stroom gehaald. Denk een goede 5 min, maar dat heeft niet geholpen.
Mijn Homey is nog geen maand oud en irriteer me wel redelijk aan de KaKu spullen. Elke paar dagen is hij wel een van de apparaten kwijt en moet ik die opnieuw toevoegen en alle flows weer aanpassen...
Laten we het maar op toeval houden dat we hetzelfde ervaren op dezelfde dag. Enige update die ik heb gekregen afgelopen dagen was de Fibaro app.

Verder erg tevreden over 433mhz. Twee klikaanklikuit lampen en 8 somfy RTS buismotoren en alles werkt prima (tot gisteren dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:32
vandermark schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:17:
[...]

Laten we het maar op toeval houden dat we hetzelfde ervaren op dezelfde dag. Enige update die ik heb gekregen afgelopen dagen was de Fibaro app.

Verder erg tevreden over 433mhz. Twee klikaanklikuit lampen en 8 somfy RTS buismotoren en alles werkt prima (tot gisteren dus...)
Toch wel heel vreemd, gisteren had ik exact het zelfde: geen reactie van KAKU spul, geen lampen die aangingen. Vandaag werkt het wel weer gewoon, zonder dat de stroom eraf is geweest. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
sparow schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Toch wel heel vreemd, gisteren had ik exact het zelfde: geen reactie van KAKU spul, geen lampen die aangingen. Vandaag werkt het wel weer gewoon, zonder dat de stroom eraf is geweest. :?
Dan hebben we er dus al drie? Dat is wel apart inderdaad... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
Weet iemand of Athom (of community) al bezig is met integratie van Hombli producten? Nederlandse bodem als ik het zo zie: https://www.hombli.com/nl/

En werken via het Tuya protocol. Ik ben vooral benieuwd naar de deurbel die mij wel interessant lijkt!

[ Voor 50% gewijzigd door Crashy op 30-06-2020 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
sparow schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:28:
[...]
vandermark schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:31:
[...]
Dan hebben we er dus al drie? Dat is wel apart inderdaad... :?
Ik heb het inmiddels weer aan de praat.
Ruim 30 min de stroom eraf hielp niet. Alle KaKu lampen gaven een timeout melding. Daarna dacht ik van ik voeg ze gewoon eens nieuw toe zonder de oude eerst te verwijderen. Handiger met flows updaten.

Dus ik voeg een nieuwe KaKu toe door de afstandsbediening te kopieren en op dat moment gaan ineens alle KaKu lampen aan. En spontaan deden ze het allemaal weer... 8)7
(De nieuw toegevoegde lamp weer verwijderd en alles is weer bij het oude)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Ik heb een Fibaro relais schakelaar gekoppeld met Homey maar naast de "Relais Schakelaar" zie ik ook een device met "Switch s2" verschijnen. Echter als ik hierop druk gebeurd er niks terwijl de "Relais Schakelaar" wel gewoon werkt. Weet iemand waarom er een extra device wordt toegevoegd en hoe ik deze evntueel weg kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:34
Vrijwel alle fibaro schakelaars en dimmers hebben de mogelijkheid om 2 schakelaars aan de module te koppelen.

Volgens de handleiding: https://manuals.fibaro.co...212/FGS-212-EN-A-v1.1.pdf

By default, FGS-212 device has a second hidden icon.
It represents the second, virtual channel of the device triggered by
the second key. The user may add the association to this channel
or trigger a scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
pickboy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:33:
Vrijwel alle fibaro schakelaars en dimmers hebben de mogelijkheid om 2 schakelaars aan de module te koppelen.

Volgens de handleiding: https://manuals.fibaro.co...212/FGS-212-EN-A-v1.1.pdf

By default, FGS-212 device has a second hidden icon.
It represents the second, virtual channel of the device triggered by
the second key. The user may add the association to this channel
or trigger a scene.
Maar als ik deze aan of uit zet dan gebeurd er niks. Is het mogelijk om deze niet te laten zien in het overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:34
Count_B schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:35:
[...]

Maar als ik deze aan of uit zet dan gebeurd er niks. Is het mogelijk om deze niet te laten zien in het overzicht?
Ik heb geen Relais schakelaar, enkel de Fibaro Dimmer 2, maar ik krijg de 2e input niet zichtbaar in Homey, ik weet helaas dus ook niet hoe je die weg zou moeten kunnen krijgen.

Het is niet stiekum een FIBARO Relays Switch 2, dan zou het logisch zijn omdat het een dubbele schakelaar betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
pickboy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Ik heb geen Relais schakelaar, enkel de Fibaro Dimmer 2, maar ik krijg de 2e input niet zichtbaar in Homey, ik weet helaas dus ook niet hoe je die weg zou moeten kunnen krijgen.

Het is niet stiekum een FIBARO Relays Switch 2, dan zou het logisch zijn omdat het een dubbele schakelaar betreft.
Zie afbeelding hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/po6m5tobf5YvNex5i4bDY2jOcm0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HU0o0NMhIguK5T3MA4NFG75O.png?f=user_large

Als ik op heater 1 en heater 2 klik, gaan me heaters aan en hoor ik de fibaro module ook schakelen. Maar de Switch2 (S2) komt er automatisch bij te staan als ik de FGS-212 (FIBARO
RELAY SWITCH) toevoeg aan Homey. Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de module aan te melden zonder dat die Switch (S2) erbij komt te staan want ze hebben voor mij geen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:58
Ik heb een vraag over de Homey app maar kan het nergens vinden.
De tekst die tussen de knoppen staat bij apparaten zoals bv Gang, keuken, woonkamer of slaapkamer. Kan je dat ook zelf aanpassen zodat je het wel normaal kan lezen?
En eventueel apparaatvolgorde onde tab Apparaten, kan dat alleen maar alfabetich gerangschikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-07 14:19
mike123 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:47:
Ik heb een vraag over de Homey app maar kan het nergens vinden.
De tekst die tussen de knoppen staat bij apparaten zoals bv Gang, keuken, woonkamer of slaapkamer. Kan je dat ook zelf aanpassen zodat je het wel normaal kan lezen?
En eventueel apparaatvolgorde onde tab Apparaten, kan dat alleen maar alfabetich gerangschikt worden?
Ja, als je "Thuis" open klikt dan kan je rechtsboven op instellingen klikken. Daar kan je dan alle namen aanpassen.
Rangschikken kan voor zover ik heb gevonden alleen op alfabet.

Welke smart lampen gebruiken jullie met Homey? Alle betaalbare merken (WooX en swisstone en Indino) kan ik geen Homey apps voor vinden. Dan blijven nu philips, ikea en innr over, a €25 euro per rgb lamp ;(
Witte lampen zijn ongeveer overal even duur zag ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
TKroon schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:42:

- Thuis/Afwezig-detectie dmv iPhone geofencing (HomeKit en virtual device in Homey)
- De verlichting werkt natuurlijk allemaal automatisch. Op veel plekken heb ik ingesteld dat hij gedurende 10 seconden dimt, en daarna pas uitgaat. Mocht ik toevallig wel nog in de ruimte aanwezig zijn (toilet...), dan is een keer bewegen voldoende om de zandloper opnieuw te starten. De temperatuur van de verlichting past zich gedurende de schemering aan, en als ik ga slapen (ik doe de lampen als ik ga slapen altijd uit met een dimmer switch naast mijn bed) gaat de nachtstand aan. Dus op 1% helderheid de overloop en het toilet.
Hoe zet je in een flow dat hij gedurende 10 seconden dimt en dan pas uitgaat? Zou dit graag ook instellen. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 16:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

chevsticks schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Ja, als je "Thuis" open klikt dan kan je rechtsboven op instellingen klikken. Daar kan je dan alle namen aanpassen.

Welke smart lampen gebruiken jullie met Homey? Alle betaalbare merken (WooX en swisstone en Indino) kan ik geen Homey apps voor vinden. Dan blijven nu philips, ikea en innr over, a €25 euro per rgb lamp ;(
Witte lampen zijn ongeveer overal even duur zag ik al.
Yeelight - op Aliexpress vaak voor een leuk prijsje te vinden (zijn wel WiFi), https://homey.app/en-au/app/com.yeelight/Yeelights/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
frankdewildt schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Hoe zet je in een flow dat hij gedurende 10 seconden dimt en dan pas uitgaat? Zou dit graag ook instellen. Alvast bedankt!
Dat doe ik door meerdere flows te maken. Met het aangaan van de lampen wordt een zandloper gestart. Als er tussentijds nog beweging wordt gedetecteerd wordt de zandloper gereset. Als de zandloper leeg is, worden de lampen gedurende 10 seconden naar 1% gedimd, en na 10 seconden wordt een flow gestart, die als de betreffende zandloper niet loopt, de Shelly uitzet. Dit laatste is nodig, omdat anders ondanks beweging de Shelly toch uit wordt gezet. Mocht bovenstaande niet duidelijk zijn hoor ik het graag, dan deel ik wat flows met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
TKroon schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Dat doe ik door meerdere flows te maken. Met het aangaan van de lampen wordt een zandloper gestart. Als er tussentijds nog beweging wordt gedetecteerd wordt de zandloper gereset. Als de zandloper leeg is, worden de lampen gedurende 10 seconden naar 1% gedimd, en na 10 seconden wordt een flow gestart, die als de betreffende zandloper niet loopt, de Shelly uitzet. Dit laatste is nodig, omdat anders ondanks beweging de Shelly toch uit wordt gezet. Mocht bovenstaande niet duidelijk zijn hoor ik het graag, dan deel ik wat flows met je.
Denk dat ik het een heel eind snap. Heb het nu zo ingesteld met zandlopers dat bij geen beweging de lamp uitgaat, en tussentijdse beweging zandloper opnieuw gaat lopen. Maar toevoeging met dat dimmen is mooier ;) Werk zelf met Fibaro dimmers. Zou je toch wat flows kunnen delen voor de zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
frankdewildt schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:19:
[...]

Denk dat ik het een heel eind snap. Heb het nu zo ingesteld met zandlopers dat bij geen beweging de lamp uitgaat, en tussentijdse beweging zandloper opnieuw gaat lopen. Maar toevoeging met dat dimmen is mooier ;) Werk zelf met Fibaro dimmers. Zou je toch wat flows kunnen delen voor de zekerheid?
Heb momenteel deze flows gemaakt, weet niet of dat zo gaat werken.
https://homey.app/f/Yv6JEc Verlichting bij beweging aan
https://homey.app/f/EtiJEc Geen beweging, start zandloper
https://homey.app/f/28mJEc Start dimmen als zandloper leeg is
https://homey.app/f/YMqJEc Verlichting uitschakelen als zandloper is gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Homewizard heeft zojuist een nieuw product gelanceerd; "energy". Hoewel ik blij ben de overstap te hebben gemaakt naar Homey, staat dit product me wel aan!

Zoals ik het lees is het losstaand te gebruiken, en heb je voor minder dan 30 euro een apparaat wat je P1 poort van de slimme meter uit kan lezen, met een toffe app om je verbruik te monitoren.

Nu zou het helemaal gaaf zijn als het te integreren valt met Homey, zodat je verbruik realtime in kan zien en eventueel flows op kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
brentnl schreef op Tuesday 7 July 2020 @ 12:20:
Homewizard heeft zojuist een nieuw product gelanceerd; "energy". Hoewel ik blij ben de overstap te hebben gemaakt naar Homey, staat dit product me wel aan!

Zoals ik het lees is het losstaand te gebruiken, en heb je voor minder dan 30 euro een apparaat wat je P1 poort van de slimme meter uit kan lezen, met een toffe app om je verbruik te monitoren.

Nu zou het helemaal gaaf zijn als het te integreren valt met Homey, zodat je verbruik realtime in kan zien en eventueel flows op kan sturen.
Er zijn al meerdere apparaten die dat kunnen he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
30 euro is wel heel goedkoop. Als dat ding via wifi werkt en een api heeft dan zou je er theoretisch ook met Homey iets mee kunnen.

Je kunt het met een een raspberry pi zero w en een p1 kabel van 20 euro voor elkaar krijgen maar dan moet je zelf nog domoticz installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 07-07-2020 14:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:26:
30 euro is wel heel goedkoop. Als dat ding via wifi werkt en een api heeft dan zou je er theoretisch ook met Homey iets mee kunnen.
Dat ding verbindt met wifi staat op die pagina. Grote vraag is dan of hij een (lokaal) benaderbare API heeft. Dat zie ik zo snel nergens staan.

Wel een leuk ding voor dat geld zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@frankdewildt Bijna goed, in de laatste maak je een foutje. Wat er nu gebeurt: Zandloper is leeg, en verlichting gaat dimmen. 10 seconden later gaat het licht uit. Maar, in de tussentijd is er weer beweging en wordt de zandloper gestart. Toch blijft de flow lopen dat het licht alsnog uitgaat. Ik zou het zo oplossen:

In de laatste flow een "en" toevoegen, namelijk dat de zandloper niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
TKroon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:14:
@frankdewildt Bijna goed, in de laatste maak je een foutje. Wat er nu gebeurt: Zandloper is leeg, en verlichting gaat dimmen. 10 seconden later gaat het licht uit. Maar, in de tussentijd is er weer beweging en wordt de zandloper gestart. Toch blijft de flow lopen dat het licht alsnog uitgaat. Ik zou het zo oplossen:

In de laatste flow een "en" toevoegen, namelijk dat de zandloper niet loopt.
Thanks! Is de eerste stap in die laatste flow wel ''zandloper is gestopt'' of dient dat ''zandloper is leeg'' te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@frankdewildt Scherp, die had ik gemist. Dat moet "specifieke zandloper is leeg" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
JackSparrow schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Er zijn al meerdere apparaten die dat kunnen he :-)
Ook voor dat bedrag? Kwam zelf vooral oplossingen van 80-100 euro tegen, zoals Plugwise of YouLess, maar sta open voor suggesties :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
Mail van Athom. Goede tip, zet automatisch updates uit als je experimentele updates draait.
You are receiving this email because you are currently subscribed to Experimental updates on your Homey and in a few weeks time we hope to make the Homey v5.0.0 update available to you.
Homey Apps that add support for Zigbee devices need to be updated to SDK version 3 before they can be used on Homey v5.0.0. The Zigbee devices on Homey will be marked unavailable with a message indicating the respective Homey App needs to be updated to SDK version 3. Ikea Tradfri, Osram Lightify and Trust Smart Home are already updated and will continue to work on Homey v5.0.0.

The Homey Apps developers have been working hard on preparing for the Homey v5.0.0 release, however it is unlikely that they will all be updated in time. This is why we wanted to give you a heads up so you can decide ahead of time if you want to disable Experimental updates.

Some devices of the following Homey Apps might not be available when we rollout Homey v5.0.0:
  • HomeControl Zigbee
  • Axis Gear
  • Aqara & Xiaomi ZigBee
  • EcoDim
  • Develco Products
  • FeiBit
  • Tuya Zigbee
  • Schneider Electric Wiser
  • INNR Lighting Devices
  • Plugwise Zigbee Support
  • Ubisys SmartHome ZigBee Devices
  • Isolicht / HOMA
  • Bitron
  • Malmbergs (Zigbee)
  • Gledopto and Tint lights and LED Controllers (ZigBee)
  • ELKO Smart Home
  • Philips Hue ZigBee
  • EasyHome
  • SLC SmartOne
  • iCasa
  • ROBB smarrt
If you are highly dependent on one of those apps, we suggest you disable experimental updates at https://developer.athom.com/tools/settings.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
brentnl schreef op Tuesday 7 July 2020 @ 17:02:
[...]

Ook voor dat bedrag? Kwam zelf vooral oplossingen van 80-100 euro tegen, zoals Plugwise of YouLess, maar sta open voor suggesties :9
Niet voor 'een paar tientjes' nee, maar ik heb liever iets at flawless werkt...en een oplossing die eh..niet werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
chevsticks schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Dank je. Maar ik bedoelde meer de leesbaarheid van de benamingen. De tekst van de ruimtes heeft dezelfde kleur als de iconen van bv de ongebruikte lampen. Doorzichtig. Is gewoon slecht te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:42
Heeft iemand een sensor/meter icm Homey om je stroomverbruik per groep uit te lezen? Ik wil hiervoor niet gebruik maken van m'n slimme meter, maar zelf iets inzetten hiervoor. In mijn vorige huis Smappee gehad, echter heeft deze volgens mij geen integratie met Homey.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

keverjeroen schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:27:
Mail van Athom. Goede tip, zet automatisch updates uit als je experimentele updates draait.

[...]
Betekend dit dat in deze release 5.0 de zo lang verlangde en veelbesproken Zigbee rewrite zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07
bebopper schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Betekend dit dat in deze release 5.0 de zo lang verlangde en veelbesproken Zigbee rewrite zit?
wat denk jezelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
frankdewildt schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Hoe zien jouw flows eruit voor de overloop?

Ik ben daar nu ook mee aan het rommelen maar lukt niet heel erg.
Als je a nachts wakker wordt dan staat jouw verlichting op 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
MarioMark1541 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Hoe zien jouw flows eruit voor de overloop?

Ik ben daar nu ook mee aan het rommelen maar lukt niet heel erg.
Als je a nachts wakker wordt dan staat jouw verlichting op 1%
Hierbij mijn flows voor de overloop:
https://homey.app/f/2N_lKc Bij beweging.
https://homey.app/f/eS5mKc Geen beweging.
https://homey.app/f/o19mKc Dimmen
https://homey.app/f/y9emKc Verlichting uit

Aparte flow voor de nacht, zodat licht niet te fel staat:
https://homey.app/f/JbnmKc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Tsja, dat dacht ik zelf helaas ook al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
TKroon schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:13:
@frankdewildt Scherp, die had ik gemist. Dat moet "specifieke zandloper is leeg" zijn.
Denk dat er ergens toch iets misgaat. Nu dimt het ligt, maar als er beweging is dan gaat het licht toch gewoon uit. Kun jij de flows nog even checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@frankdewildt bij beweging stop je de zandloper, probeer daar eens die zandloper om te draaien met 3600 seconden. In dat geval klopt de laatste flow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
TKroon schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:17:
@frankdewildt bij beweging stop je de zandloper, probeer daar eens die zandloper om te draaien met 3600 seconden. In dat geval klopt de laatste flow :)
Bij beweging ziet de flow er nu zo uit: https://homey.app/f/S9bxOc
Als ik het goed begrijp moet ik daar dus ''Stop countdown timer'' vervangen door ''draai zandloper om met aantal seconden''?

Ik kom dan toch in de knoei met de flow wanneer er geen beweging is, die er nu zo uit ziet: https://homey.app/f/SbFxOc Want in die flow wordt er dus ook een zandloper omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@frankdewildt Dat klopt, de “stop” moet je vervangen door “draai bestaande zandloper om”.

Die tweede flow komt niet in de problemen, omdat die de zandloper gewoon op een ander aantal seconden zet. Als de bewegingsmelder uit gaat, gaat de zandloper gewoon van 3600 naar 40 seconden. Laat maar weten of het zo goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
TKroon schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:05:
@frankdewildt Dat klopt, de “stop” moet je vervangen door “draai bestaande zandloper om”.

Die tweede flow komt niet in de problemen, omdat die de zandloper gewoon op een ander aantal seconden zet. Als de bewegingsmelder uit gaat, gaat de zandloper gewoon van 3600 naar 40 seconden. Laat maar weten of het zo goed is :)
Flows aangepast maar nog hetzelfde probleem, als het licht aan het dimmen is en er is beweging dan gaat de verlichting toch uit. Heb hier als voorbeeld even alle flows in de keuken neergezet.

https://homey.app/f/BfAiRc Beweging
https://homey.app/f/1BRiRc Geen beweging
https://homey.app/f/XdWiRc Dimmen
https://homey.app/f/Bn_iRc Uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Als je hebt neergezet dat de lamp uit moet na 10 seconden dan gaat de lamp uit na 10 seconden. Daar veranderd niks aan.
Ik heb net de flows geprobeerd na te maken maar dan alleen met een deurcontact. deur open/deur dicht en dat gaat goed.
Maar daarvoor heb ik een 2e zandloper aangemaakt. Die zorgt er voor dat de lamp uit gaat als hij gedimt is op 1%. (bij jou dan, hier op 10%)
Als de lamp aan is en na een tijdje is er weer beweging dan stopt de timer en begint weer opnieuw na geen beweging meer.
Dit moet je dus ook maken voor de gedimde stand. Dus ook 2 timers stoppen als er weer beweging is.
Ik zal ze hier even neerzetten maar daar heb ik geen zonsondergang of andere tijden gebruikt.
Let niet op de benamingen van de timers want die heb ik even geleend van een andere flow. Maar het idee is hetzelfde.
https://homey.app/f/Zs2sRc
https://homey.app/f/V85sRc
https://homey.app/f/bB7sRc
https://homey.app/f/6hasRc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@frankdewildt je hebt weer “zet uit na 10 sec” toegevoegd. Deze actie wordt hoe dan ook uitgevoerd. Daarnaast is 50s erg weinig bij beweging. Anders gezegd: voordat jij je boterham gesmeerd hebt gaat je licht al dimmen, en aangezien je bewegingsmelder al aan is, heb je geen optie om te voorkomen dat hij uit gaat.

In je eerste flow: draai de zandloper een uur om.
In je vierde flow: trigger aanpassen naar “als deze flow is gestart”
In je derde flow, niet uitzetten na 10 sec, maar “start flow 3 na 10 sec”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
TKroon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 04:06:
@frankdewildt je hebt weer “zet uit na 10 sec” toegevoegd. Deze actie wordt hoe dan ook uitgevoerd. Daarnaast is 50s erg weinig bij beweging. Anders gezegd: voordat jij je boterham gesmeerd hebt gaat je licht al dimmen, en aangezien je bewegingsmelder al aan is, heb je geen optie om te voorkomen dat hij uit gaat.

In je eerste flow: draai de zandloper een uur om.
In je vierde flow: trigger aanpassen naar “als deze flow is gestart”
In je derde flow, niet uitzetten na 10 sec, maar “start flow 3 na 10 sec”
Bedankt voor de hulp. Heb het aangepast en nu ziet het er als volgt uit. Hopelijk gaat het nu wel werken.
https://homey.app/f/RIOsTc Beweging
https://homey.app/f/1URsTc Geen beweging
https://homey.app/f/zPUsTc Dimmen
https://homey.app/f/uvXsTc Zet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@frankdewildt bijna goed, de start flow in flow 3 moet je na 10 seconden starten, en in flow 4 moet je de actie direct uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 23:53
Sinds kort ook in het bezit van een homey. Tot nu toe nog niet echt een goede ervaring met dit product. Wellicht doe ik iets fout, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hierbij de issues:
  1. Instabiel Zigbee netwerk
    Apparaten in het Zigbee netwerk werken soms ineens niet meer. Een reboot van Homey verhelpt dit.
  2. Kan geen apparaten meer toevoegen aan Zigbee netwerk
    Ik kan na toevoegen van in totaal 13 zigbee sensoren geen zigbee apparaten meer toevoegen aan homey. Bij het toevoegen reageert de homey gewoonweg niet meer. Uiteindelijk geeft hij een: "duurt te lang" melding. Ik heb hiervoor een case aangemaakt bij Athom, maar die loopt nu al bijna een maand. Er wordt nog steeds niet aan gewerkt. Ik moet steeds nieuwe info opsturen, maar een analyse, laat staan oplossing laat nog steeds op zich wachten.
  3. De chromecast App
    Werkt voor geen meter. Crashed steeds. Geen update van apparaten na stoppen casten. Eigenlijk onbruikbaar.
  4. Philips Hue
    Scenes activeren werken niet zoals verwacht. Op de Hue bridge heb ik ook IKEA lampen zitten. Dit werkt via de Hue App prima bij het activeren van een scene. Echter via homey is het resultaat altijd een volledige gedimt licht (0%). Aanpassen van het dimlevel werkt niet.
  5. Zonnenpanelen app
    De zonnepanelen app via mijn enphase omvormers heeft een zeer lage update frequentie, waardoor het feitelijk geen waarde heeft. Je kunt er immer niet goed op automatiseren. Verder is de informatie die geleverd wordt heel beperkt (alleen productie data). Mijn omvormer heeft veel meer type data en detail (verbruik + import export en per fase).
  6. Sluggishness van de UI
    Nu ik er een paar apparaten (75 stuks) aan heb zitten via een 10 tal "apps" met in totaal 55 flows is het apparaat al significant langzamer geworden. Soms duurt het ophalen van data nu al een 10 tal seconden. Al is het soms ook snel. Er zit geen logica in. Bediening van Homey is daardoor frustrerend.
  7. Full Crash van Homey
    Eens in de zoveel dagen crashed homey volledig. Niets werkt meer alleen een powercycle werkt dan nog. Automatisch herstarten in de nacht werkt helaas niet om dit probleem te voorkomen. Er zit geen patroon in.
Ziet er niet zo goed uit dit lijstje :( . Mocht iemand tips hebben voor deze problemen dan hoor ik het graag. Ik denk er nu serieus aan om Homey maar weer te verkopen en op iets anders over te stappen (maar wat dan?)

[ Voor 4% gewijzigd door koenie op 10-07-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
koenie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:57:
Sinds kort ook in het bezit van een homey. Tot nu toe nog niet echt een goede ervaring met dit product. Wellicht doe ik iets fout, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Hierbij de issues:
  1. Instabiel Zigbee netwerk
    Apparaten in het Zigbee netwerk werken soms ineens niet meer. Een reboot van Homey verhelpt dit.
  2. Kan geen apparaten meer toevoegen aan Zigbee netwerk
    Ik kan na toevoegen van in totaal 13 zigbee sensoren geen zigbee apparaten meer toevoegen aan homey. Bij het toevoegen reageert de homey gewoonweg niet meer. Uiteindelijk geeft hij een: "duurt te lang" melding.
  3. De chromecast App
    Werkt voor geen meter. Crashed steeds. Geen update van apparaten na stoppen casten. Eigenlijk onbruikbaar.
  4. Philips Hue
    Scenes activeren werken niet zoals verwacht. Op de Hue bridge heb ik ook IKEA lampen zitten. Dit werkt via de Hue App prima bij het activeren van een scene. Echter via homey is het resultaat altijd een volledige gedimt licht (0%). Aanpassen van het dimlevel werkt niet.
  5. Zonnenpanelen app
    De zonnepanelen app via mijn enphase omvormers heeft een zeer lage update frequentie, waardoor het feitelijk geen waarde heeft. Je kunt er immer niet goed op automatiseren. Verder is de informatie die geleverd wordt heel beperkt (alleen productie data). Mijn omvormer heeft veel meer type data en detail (verbruik + import export en per fase).
  6. Sluggishness van de UI
    Nu ik er een paar apparaten (75 stuks) aan heb zitten via een 10 tal "apps" met in totaal 55 flows is het apparaat al significant langzamer geworden. Soms duurt het ophalen van data nu al een 10 tal seconden. Al is het soms ook snel. Er zit geen logica in. Bediening van Homey is daardoor frustrerend.
  7. Full Crash van Homey
    Eens in de zoveel dagen crashed homey volledig. Niets werkt meer alleen een powercycle werkt dan nog. Automatisch herstarten in de nacht werkt helaas niet om dit probleem te voorkomen. Er zit geen patroon in.
Ziet er niet zo goed uit dit lijstje :( . Mocht iemand tips hebben voor deze problemen dan hoor ik het graag. Ik denk er nu serieus aan om Homey maar weer te verkopen en op iets anders over te stappen (maar wat dan?)
Precies mijn ervaring, Athom doet er helaas weinig mee. Wat betreft je laatste probleem : Dat is een memory leak. Dus ik laat hem nu maar elke nacht rebooten via een flow |:(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
Jammer dat je dezelfde ervaring hebt als ik. Ik hoopte dat dit gewoon onkunde mijnerzijds was :F

Dat automatisch rebooten via een Flow dat doe ik dus ook. Maar dat mag toch niet baten. Eens in de zoveel tijd is Homey weer volledig onbereikbaar.

Aan wat voor alternatief zit jij te denken?
DennusB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:01:
[...]

Precies mijn ervaring, Athom doet er helaas weinig mee. Wat betreft je laatste probleem : Dat is een memory leak. Dus ik laat hem nu maar elke nacht rebooten via een flow |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
koenie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:35:
Jammer dat je dezelfde ervaring hebt als ik. Ik hoopte dat dit gewoon onkunde mijnerzijds was :F

Dat automatisch rebooten via een Flow dat doe ik dus ook. Maar dat mag toch niet baten. Eens in de zoveel tijd is Homey weer volledig onbereikbaar.

Aan wat voor alternatief zit jij te denken?

[...]
Ik gebruik Homey alleen nog als hub voor m'n Z-Wave en Zigbee spul waar geen bridge aan hangt en heb alles terug gemigreerd naar Home-Assistant. Via MQTT stuurt Homey nu alle switches en devices naar Home-Assistant. Veel fijner en veel meer mogelijkheden.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online

Ik heb geen problemen met mijn Homey Pro die jij beschrijft.

1. & 2. Zorg dat je routers in je zigbee-netwerk hebt zodat er een goede mesh kan worden gebouwd. Jij spreekt van sensoren en daar kun je geen mesh mee bouwen.
3. Google en Homey zijn geen goede vrienden volgens mij.
4. Hue moet gewoon werken. Als je de zigbee app gebruikt, heb je gelijk je routers voor je mesh (Hue lampen zijn routers)
5. Geen ervaring met die app. Vraag de bouwer eens?
6. Een paar is 2, geen 75! Da's veel!
7. Probeer de schuldige te vinden. Klein beginnen met opbouwen en uitbreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 20:13

Zonnenpanelen app
Die heb ik gebouwd, Enphase staat geen hogere update-frequentie toe aan applicaties van derde partijen als ik het me goed kan herinneren. Je zou Enphase kunnen betalen voor meer requests maar dat lijkt me een beetje over the top. Is dus een probleem dat vooral bij Enphase ligt en niet bij Homey, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
Hulliee schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Ik heb geen problemen met mijn Homey Pro die jij beschrijft.

1. & 2. Zorg dat je routers in je zigbee-netwerk hebt zodat er een goede mesh kan worden gebouwd. Jij spreekt van sensoren en daar kun je geen mesh mee bouwen.
3. Google en Homey zijn geen goede vrienden volgens mij.
4. Hue moet gewoon werken. Als je de zigbee app gebruikt, heb je gelijk je routers voor je mesh (Hue lampen zijn routers)
5. Geen ervaring met die app. Vraag de bouwer eens?
6. Een paar is 2, geen 75! Da's veel!
7. Probeer de schuldige te vinden. Klein beginnen met opbouwen en uitbreiden.
Dank voor je antwoord.

1+2. Het zigbee netwerk kan niet worden geupdate met b.v. de Ikea lampen (die nog op de planning stonden) omdat ik deze niet meer kan toevoegen. Hoe krijg ik dat weer aan de praat? Een mesh is leuk, maar niet noodzakelijk als de apparaten dicht genoeg bij Homey staan.
3. Hoezo niet dan?? HA kan dit prima en het werkt daar ook goed. Ik ging juist van HA naar Homey omdat in HA het configureren meer werk is. Ik wil niets geks doen dus ik kan wat dat betreft prima met de beperkingen van Homey leven. Echter moet het natuurlijk wel werken.
4. Ik zou graag de Hue Bridge blijven gebruiken. Dan kan ik alle Philips PIR sensoren gewoon native in de bridge afhandelen (dat is bewezen betrouwbaar itt Homey) en hou ik de beschikking over scenes en de Hue app. Toch werkt het nu niet goed met IKEA lampen op de Hue Bridge. het plan is nu om de Ikea lampen van de HUE bridge te halen en deze rechtstreeks aan Homey Zigbee te hangen. Helaas heb ik probleem 2.
5. Hoe vraag ik dat aan de bouwer? Ik kan alleen in het forum iets posten, of een review plaatsen. (beide gedaan)
6. Je zit zo aan de 75 devices. Hier zitten ook virtuele devices bij als <group> en dingen als het weer. Ik heb er nog een stuk of 15 fysieke liggen (wat Ikea lampen en nog wat xiaomi aqara sensoren) Dus ik ga de 100 zeker halen. Als 75 al veel is dan is dit product eigenlijk niet bruikbaar voor Home automation. + waar staat dat 75 veel is? ik zie nergens een dergelijke limitatie. Sterker nog: link
7. Ik heb nu de adapter vervangen. Hoop dat dit het euvel is. Ik zie meerdere mensen die daar problemen mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenie
DiedB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Die heb ik gebouwd, Enphase staat geen hogere update-frequentie toe aan applicaties van derde partijen als ik het me goed kan herinneren. Je zou Enphase kunnen betalen voor meer requests maar dat lijkt me een beetje over the top. Is dus een probleem dat vooral bij Enphase ligt en niet bij Homey, helaas.
Dit is niet het hele verhaal. Enphase heeft naast de cloud API, waar je dergelijke limitaties hebt, ook een native local API op de Enphase Envoy. Deze kan je elke seconde aanroepen en geeft veel informatie. Voordeel is dat het configureren van de APP ook veel gemakkelijker is dan via de cloud API.

Hieronder output van mijn Envoy locale API:

URL: GET http://<local-ip>/production.json?details=1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
{
    "production": [
        {
            "type": "inverters",
            "activeCount": 28,
            "readingTime": 1593511436,
            "wNow": 3341,
            "whLifetime": 12388248
        },
        {
            "type": "eim",
            "activeCount": 1,
            "measurementType": "production",
            "readingTime": 1593511437,
            "wNow": 1694.568,
            "whLifetime": 12458555.621,
            "varhLeadLifetime": 0.0,
            "varhLagLifetime": 6479514.629,
            "vahLifetime": 17158417.314,
            "rmsCurrent": 7.622,
            "rmsVoltage": 693.064,
            "reactPwr": 421.765,
            "apprntPwr": 1758.862,
            "pwrFactor": 0.96,
            "whToday": 8593.621,
            "whLastSevenDays": 305566.621,
            "vahToday": 12488.314,
            "varhLeadToday": 0.0,
            "varhLagToday": 5186.629,
            "lines": [
                {
                    "wNow": 540.521,
                    "whLifetime": 4009258.266,
                    "varhLagLifetime": 2132369.76,
                    "vahLifetime": 5681543.437,
                    "rmsCurrent": 2.447,
                    "rmsVoltage": 230.907,
                    "reactPwr": 137.9,
                    "apprntPwr": 564.291,
                    "pwrFactor": 0.95,
                    "whToday": 2731.266,
                    "whLastSevenDays": 98080.266,
                    "vahToday": 4128.437,
                    "varhLagToday": 1707.76
                },
                {
                    "wNow": 475.897,
                    "whLifetime": 3376262.813,
                    "varhLagLifetime": 1824771.386,
                    "vahLifetime": 4596161.622,
                    "rmsCurrent": 2.139,
                    "rmsVoltage": 231.04,
                    "reactPwr": 119.74,
                    "apprntPwr": 493.494,
                    "pwrFactor": 0.97,
                    "whToday": 2430.813,
                    "whLastSevenDays": 85166.813,
                    "vahToday": 3439.622,
                    "varhLagToday": 1461.386
                },
                {
                    "wNow": 678.15,
                    "whLifetime": 5073034.543,
                    "varhLagLifetime": 2522373.483,
                    "vahLifetime": 6880712.255,
                    "rmsCurrent": 3.036,
                    "rmsVoltage": 231.117,
                    "reactPwr": 164.125,
                    "apprntPwr": 701.077,
                    "pwrFactor": 0.97,
                    "whToday": 3431.543,
                    "whLastSevenDays": 122319.543,
                    "vahToday": 4920.255,
                    "varhLagToday": 2017.483
                }
            ]
        }
    ],
    "consumption": [
        {
            "measurementType": "total-consumption",
            "wNow": 402.496,
            "whLifetime": 7757008.735,
            "varhLeadLifetime": 10143924.871,
            "varhLagLifetime": 6822949.748,
            "vahLifetime": 21724196.048,
            "rmsCurrent": 0.985,
            "rmsVoltage": 693.209,
            "reactPwr": -1158.324,
            "apprntPwr": 682.951,
            "pwrFactor": 0.59,
            "whToday": 6625.735,
            "whLastSevenDays": 98733.735,
            "vahToday": 15448.048,
            "varhLeadToday": 8274.871,
            "varhLagToday": 5239.748,
                {
                    "wNow": 29.248,
                    "whLifetime": 800125.515,
                    "varhLeadLifetime": 3317291.561,
                    "varhLagLifetime": 2141228.044,
                    "vahLifetime": 6463775.681,
                    "rmsCurrent": 0.024,
                    "rmsVoltage": 230.819,
                    "reactPwr": -348.292,
                    "apprntPwr": 5.49,
                    "pwrFactor": 1.0,
                    "whToday": 402.515,
                    "whLastSevenDays": 6385.515,
                    "vahToday": 4677.681,
                    "varhLeadToday": 2585.561,
                    "varhLagToday": 1708.044
                },
                {
                    "wNow": 233.336,
                    "whLifetime": 2946940.308,
                    "varhLeadLifetime": 2784437.965,
                    "varhLagLifetime": 2154574.904,
                    "vahLifetime": 6411584.138,
                    "rmsCurrent": 0.612,
                    "rmsVoltage": 231.161,
                    "reactPwr": -357.569,
                    "apprntPwr": 141.577,
                    "whToday": 2400.308,
                    "whLastSevenDays": 44066.308,
                    "vahToday": 4515.138,
                    "varhLeadToday": 2614.965,
                    "varhLagToday": 1460.904
                },
                {
                    "wNow": 139.912,
                    "whLifetime": 4009942.912,
                    "varhLeadLifetime": 4042195.344,
                    "varhLagLifetime": 2527146.801,
                    "vahLifetime": 8848836.229,
                    "rmsCurrent": 0.349,
                    "rmsVoltage": 231.229,
                    "reactPwr": -452.464,
                    "apprntPwr": 80.689,
                    "whToday": 3822.912,
                    "whLastSevenDays": 48281.912,
                    "vahToday": 6255.229,
                    "varhLeadToday": 3074.344,
                    "varhLagToday": 2070.801
                }
            ]
        },
        {
            "measurementType": "net-consumption",
            "wNow": -1292.072,
            "whLifetime": 5244504.564,
            "varhLeadLifetime": 10143924.871,
            "varhLagLifetime": 343435.119,
            "vahLifetime": 21724196.048,
            "rmsCurrent": 6.637,
            "rmsVoltage": 693.353,
            "reactPwr": -736.559,
            "apprntPwr": 1530.874,
            "pwrFactor": -0.84,
            "whToday": 0,
            "whLastSevenDays": 0,
            "vahToday": 0,
            "varhLeadToday": 0,
            "varhLagToday": 0,
                {
                    "wNow": -511.273,
                    "whLifetime": 492580.932,
                    "varhLeadLifetime": 3317291.561,
                    "varhLagLifetime": 8858.283,
                    "vahLifetime": 6463775.681,
                    "rmsCurrent": 2.424,
                    "rmsVoltage": 230.731,
                    "reactPwr": -210.392,
                    "apprntPwr": 556.457,
                    "pwrFactor": -0.91,
                    "varhLagToday": 0
                },
                {
                    "wNow": -242.561,
                    "whLifetime": 2036429.36,
                    "varhLeadLifetime": 2784437.965,
                    "varhLagLifetime": 329803.518,
                    "vahLifetime": 6411584.138,
                    "rmsCurrent": 1.527,
                    "rmsVoltage": 231.282,
                    "reactPwr": -237.829,
                    "apprntPwr": 352.291,
                    "pwrFactor": -0.69,
                },
                {
                    "wNow": -538.238,
                    "whLifetime": 2715494.271,
                    "varhLeadLifetime": 4042195.344,
                    "varhLagLifetime": 4773.318,
                    "vahLifetime": 8848836.229,
                    "rmsCurrent": 2.687,
                    "rmsVoltage": 231.34,
                    "reactPwr": -288.339,
                    "apprntPwr": 622.125,
                    "pwrFactor": -0.87,
                }
            ]
        }
    ],
    "storage": [
        {
            "type": "acb",
            "activeCount": 0,
            "readingTime": 0,
            "wNow": 0,
            "whNow": 0,
            "state": "idle"
        }
    ]
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-07 20:13
koenie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:12:
[...]
Dit is niet het hele verhaal. Enphase heeft naast de cloud API, waar je dergelijke limitaties hebt, ook een native local API op de Enphase Envoy. Deze kan je elke seconde aanroepen en geeft veel informatie. Voordeel is dat het configureren van de APP ook veel gemakkelijker is dan via de cloud API.
Nice, ik zou zeggen, maak een issue aan op https://github.com/DiedB/Homey-SolarPanels/issues en dan kan het waarschijnlijk worden geïmplementeerd. Homey Apps zijn grotendeels projectjes die binnen de community draaien en je hebt dan ook behoorlijk veel invloed op de ontwikkeling ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koenie
DiedB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Nice, ik zou zeggen, maak een issue aan op https://github.com/DiedB/Homey-SolarPanels/issues en dan kan het waarschijnlijk worden geïmplementeerd. Homey Apps zijn grotendeels projectjes die binnen de community draaien en je hebt dan ook behoorlijk veel invloed op de ontwikkeling ervan.
Doe ik. Dank voor de link.

https://github.com/DiedB/Homey-SolarPanels/issues/110

[ Voor 6% gewijzigd door koenie op 10-07-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
koenie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Dank voor je antwoord.

1+2. Het zigbee netwerk kan niet worden geupdate met b.v. de Ikea lampen (die nog op de planning stonden) omdat ik deze niet meer kan toevoegen. Hoe krijg ik dat weer aan de praat? Een mesh is leuk, maar niet noodzakelijk als de apparaten dicht genoeg bij Homey staan.
3. Hoezo niet dan?? HA kan dit prima en het werkt daar ook goed. Ik ging juist van HA naar Homey omdat in HA het configureren meer werk is. Ik wil niets geks doen dus ik kan wat dat betreft prima met de beperkingen van Homey leven. Echter moet het natuurlijk wel werken.
4. Ik zou graag de Hue Bridge blijven gebruiken. Dan kan ik alle Philips PIR sensoren gewoon native in de bridge afhandelen (dat is bewezen betrouwbaar itt Homey) en hou ik de beschikking over scenes en de Hue app. Toch werkt het nu niet goed met IKEA lampen op de Hue Bridge. het plan is nu om de Ikea lampen van de HUE bridge te halen en deze rechtstreeks aan Homey Zigbee te hangen. Helaas heb ik probleem 2.
5. Hoe vraag ik dat aan de bouwer? Ik kan alleen in het forum iets posten, of een review plaatsen. (beide gedaan)
6. Je zit zo aan de 75 devices. Hier zitten ook virtuele devices bij als <group> en dingen als het weer. Ik heb er nog een stuk of 15 fysieke liggen (wat Ikea lampen en nog wat xiaomi aqara sensoren) Dus ik ga de 100 zeker halen. Als 75 al veel is dan is dit product eigenlijk niet bruikbaar voor Home automation. + waar staat dat 75 veel is? ik zie nergens een dergelijke limitatie. Sterker nog: link
7. Ik heb nu de adapter vervangen. Hoop dat dit het euvel is. Ik zie meerdere mensen die daar problemen mee hebben.
- Een mesh is noodzakelijk voor netwerk met 10 a 15 sensoren of meer. Niet alleen voor Homey.

- Wat Google betreft, daar is wat discussie over geweest (op Slack en forum) over wat Google nodig heeft en Homey wil geven (interfaces e.d.)

- Ik heb ook mij Hue-netwerk los van mijn Homey netwerk, maar dat hoeft niet. Je kan ook 1 Hue-lamp in het Homey zigbee-netwerk hangen om zo toch een router te hebben.
Ikea-lampen vind ik zelf niet fijn werken. Ook firmware-updates zonder een bridge werken dan niet. Firmware-updates is 1 v/d reden om de Bridge te houden en te gebruiken.

- Vaak kun je de bouwer via GitHub bereiken.

- 75 is ook prima te doen ( maar het zijn er geen paar! ;) ).

- Adapter moet idd goed en voldoende stroom kunnen leveren! Anders crasht ie.

Als ik jou was, zou ik eerst het zigbee-netwerk opnieuw opbouwen met iig 1 of 2 routers erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
Hulliee schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:39:
[...]
..........

Als ik jou was, zou ik eerst het zigbee-netwerk opnieuw opbouwen met iig 1 of 2 routers erin.
Hoe bouw ik het zigbee netwerk opnieuw op? Moet ik daarvoor homey resetten en helemaal opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickfleer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:15
@koenie vanuit de Homey-app kan je het zigbee-netwerk resetten.
Meer -> Instellingen -> Zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
koenie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Hoe bouw ik het zigbee netwerk opnieuw op? Moet ik daarvoor homey resetten en helemaal opnieuw beginnen?
In de instellingen kun je je zigbeenetwerk resetten. Ik heb dit nog nooit gedaan dus ik weet ook niet wat het resultaat gaat zijn.
Gezien je plannen om hem te verkopen, zou ik bovenstaande proberen en anders opnieuw beginnen. Veel werk idd maar stukje bij beetje je homey opbouwen en in de gaten houden. Als iets stuk gaat, terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 13-07 14:10
Ik heb 2 aqara zigbee schakelaars, deze zijn plots onbereikbaar, herstarten helpt niet, als ik er op druk brand het lampje, batterij is dus niet leeg.

Als ik ze verwijder en opnieuw toevoeg moet ik dan altijd flows ook opnieuw doen of blijft hij deze wel gewoon onthouden? Of heeft iemand een andere manier om deze terug toe te voegen/werkend te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
chundo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:42:
Ik heb 2 aqara zigbee schakelaars, deze zijn plots onbereikbaar, herstarten helpt niet, als ik er op druk brand het lampje, batterij is dus niet leeg.

Als ik ze verwijder en opnieuw toevoeg moet ik dan altijd flows ook opnieuw doen of blijft hij deze wel gewoon onthouden? Of heeft iemand een andere manier om deze terug toe te voegen/werkend te krijgen?
Wat ik bij mijzelf zag met een flow waar een zigbee apparaat is verwijderd is dat het dezbetreffende apparaat een uitroepteken of zoiets krijgt in de flow. Je moet dat apparaat dus weggooien en vervangen door het "nieuwe" apparaat.
De flow is niet weg, wel incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
chundo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:42:

Ik pik even in op deze. Ik heb zelf ook van die Aqara schakelaars, voornamelijk omdat dit een van de weinige 'mooie' Zigbee-schakelaars is. Gek genoeg werken er 2 eigenlijk feilloos, maar een derde verliest steeds opnieuw z'n werking. Eruitgooien en terug toevoegen, flows aanpassen: dan werkt het weer goed. En 's anderendaags ligt ie er weer uit.
Heb ze ook al omgewisseld, maakt niet uit, dus het ligt niet aan de locatie... Volgens mij is ie gewoon 'een soort van' defect.

Heb er nu net weer 2 bijbesteld, ben benieuwd...
Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.