Zo, eindelijk een Homey (Pro) in huis; de afbouw van HomeWizard kan beginnen!
Ik ben nu een uurtje of 2 bezig geweest met zelf het één en ander uitzoeken en heb inmiddels wat apps geïnstalleerd, waaronder kaku, sonos, tradfri, groups en nog een paar.
Een paar dingen kom ik nog niet uit of hebben meerdere methodes van aanpak, waarbij ik graag jullie ervaring wil horen;
- Vanuit HW was ik gewend dat een scene zowel een 'on' als 'off' button kreeg, waardoor je dus maar 1 'flow' nodig zou hebben. Klopt het dat in Homey je zowel een flow voor 'aan' als voor 'uit' moet maken? Bijvoorbeeld om alle lampen aan, en alle lampen weer uit te doen?
- Wanneer ik een scene wil maken voor bijvoorbeeld 'film kijken' , klopt het dan dat ik de 'ALS'-trigger 'deze flow is gestart' moet kiezen om hem puur via de app beschikbaar te maken?
- Ik wil (zodra mn aqara sensoren binnen zijn) in de keuken 3 spotjes (Tradfri GU10 dimbaar) laten reageren op beweging, afhankelijk van hoe donker het in de keuken is. Heb gelezen dat hier een timer voor aangemaakt moet worden, echter kom ik al minimaal 3 verschillende app's tegen die hetzelfde lijken te doen (Chronograph, Timer, Countdown). Ook kom ik voorbeelden tegen waarbij ik 3 flow's nodig heb voor 1 lamp op beweging te laten reageren; hoe zorg je ervoor dat je zo min mogelijk flow's gebruikt en alles overzichtelijk houdt?
- Deze 3 spotjes zijn nu dus slimme lampen geworden, maar ik heb nog wel een schakelaar in de keuken zitten die ik nu dus niet kan gebruiken omdat ik daarmee de stroom van de lampen haal. Hoe los ik dit op zodat de schakelaar alsnog te gebruiken is? Ik kan de hele schakelaar (dubbele) vervangen door
zoiets, maar dan is het qua uiterlijk anders dan de rest van het huis. En deze moet ik dan programmeren om direct die lampen te schakelen met een flow?
- Is er inmiddels een methode om een Sonos Play 1 of Playbar een geluid af te laten spelen wanneer de deurbel (kaku) gaat? Las dat dat door een update niet meer kon, maar hoopte dat er een workaround is, waarbij daarna de audio wel doorgaat (sonos staat hier altijd aan met TV-geluid, radio of spotify).
- Wat kunnen jullie aanraden voor Pushmeldingen? De standaard ingebouwde optie of een losse app zoals pushover, pushallot of pushbullet?