Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:30

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

Is er een mogelijkheid om de notificaties die Homey stuurt / hem verteld te versturen op je PC scherm te zien? Ik bedoel dus niet een Pushbullet. Ik bedoel het homescreen op je telefoon, daar heb je je favo devices staan en je flows, en daaronder heb je een overzicht van de notificaties die onder elkaar staan.

Kun je dat overzicht ook krijgen op je PC? Als ik aan mijn PC zit en ik wil bv zien wanneer een deur/raam open is gegaan, dan moét ik nu mijn telefoon pakken om op dat overzicht te kijken. Als ik dat ook op mijn PC zou kunnen zien zou dat ideaal zijn. :)

Zeg maar zoals Homey Dash, maar daar zie ik dus die kolom met notificaties niet onder staan. Je kunt ze wel zien, als je ergens klikt en dan krijg je een lijstje tot 2 uur geleden ofzo, maar als ik daar zo veel voor moet klikken, dan kan ik ook weer net zo goed m'n telefoon pakken :)

[Voor 19% gewijzigd door Just_A_User op 04-05-2020 14:45]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:32:
@Splendid @mauricedb @Hulliee Even terugkomen op het visualiseren van Homey gegevens middels Prometheus en Grafana. Ik ben er een hele tijd mee bezig geweest en de mogelijkheden zijn fantastisch. Echter draait de Promotheus app niet lekker op mijn Homey. Zodra deze ingeschakeld is, is de load van Homey over het algemeen bijna 200% en reageert Homey ook merkbaar traag. De load valt meteen na het uitschakelen van de app terug naar aanvaardbare waarden. Ik vermoed dat de Prometheus app voor Homey elke keer een nieuwe metrics lijst maakt zodra er ook maar 1 waarde wijzigt. Ik heb van sensoren waar dat kon de update interval al een stuk lager gezet en merk dat dit wel iets scheelt, maar lang niet genoeg. Bovendien kun je dat niet van alle sensoren instellen. Ervaren jullie dit ook en hoe hebben jullie dit opgelost? Resultaat is dat ik nu prachtige grafieken heb, maar een onbruikbaar trage Homey.
Ik herken dit niet echt. De app gebruikt rond 29MB en cpu max 0,0005 in de laatste week.

Ik denk eerder dat er een instelling niet goed staat en/of wirewall van bijv je nas iets te actief is.
Just_A_User schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:32:
Is er een mogelijkheid om de notificaties die Homey stuurt / hem verteld te versturen op je PC scherm te zien? Ik bedoel dus niet een Pushbullet. Ik bedoel het homescreen op je telefoon, daar heb je je favo devices staan en je flows, en daaronder heb je een overzicht van de notificaties die onder elkaar staan.
Je kan een bericht naar je tijdschrijven en een push bericht laten in je flow. In homeydash kun je je tijdlijn berichten inzien

[Voor 18% gewijzigd door Hulliee op 04-05-2020 17:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Just_A_User schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:32:

Kun je dat overzicht ook krijgen op je PC? Als ik aan mijn PC zit en ik wil bv zien wanneer een deur/raam open is gegaan, dan moét ik nu mijn telefoon pakken om op dat overzicht te kijken. Als ik dat ook op mijn PC zou kunnen zien zou dat ideaal zijn. :)

Zeg maar zoals Homey Dash, maar daar zie ik dus die kolom met notificaties niet onder staan. Je kunt ze wel zien, als je ergens klikt en dan krijg je een lijstje tot 2 uur geleden ofzo, maar als ik daar zo veel voor moet klikken, dan kan ik ook weer net zo goed m'n telefoon pakken :)
Ik log naar Simple Log, in https://developer.athom.com/tools/app-settings kan je dan het log op je gemakje na lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:19
Herstart van alles heeft geen invloed :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hulliee schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Ik herken dit niet echt. De app gebruikt rond 29MB en cpu max 0,0005 in de laatste week.

Ik denk eerder dat er een instelling niet goed staat en/of wirewall van bijv je nas iets te actief is.

[...]

Je kan een bericht naar je tijdschrijven en een push bericht laten in je flow. In homeydash kun je je tijdlijn berichten inzien
Ja, de stats geven bij mij ook prachtige cijfers als het gaat om cpu en geheugengebruik van de Prometheus app. Echter, kijk ik bij de load onder Instellingen-Algemeen-Over dan zie ik een waanzinnige load die zich oplost zodra ik de app uitschakel. De hoge load ontstaat overigens al zodra ik alleen de app aanzet op Homey. Prometheus draait dan nog niet eens op de NAS. Ik ga nog experimenteren.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 10:44

SpikeHome

2400wp en 2750wp

Ok, maar met de buienalarm app kan je echt je gps als point gebruiken dat is dan best nauwkeurig.
Maar ik vond het vreemd dat ik met de app waar dan wel staat configureren geen verdere scherm(en) krijg.

Ben dus pas over (nog geen week).
Maar mis b.v. om alles met een browser te beheren.
Ook om gewoon op een apparaat een event te kunnen zetten dat kon bij domoticz wel allemaal.
Daarnaast draait domoticz helemaal lokaal en nu ben ik afhankelijk van een cloud waar alles staat.

[Voor 40% gewijzigd door SpikeHome op 05-05-2020 08:02]

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
SpikeHome schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:00:
Ok, maar met de buienalarm app kan je echt je gps als point gebruiken dat is dan best nauwkeurig.
Maar ik vond het vreemd dat ik met de app waar dan wel staat configureren geen verdere scherm(en) krijg.

Ben dus pas over (nog geen week).
Maar mis b.v. om alles met een browser te beheren.
Ook om gewoon op een apparaat een event te kunnen zetten dat kon bij domoticz wel allemaal.
Daarnaast draait domoticz helemaal lokaal en nu ben ik afhankelijk van een cloud waar alles staat.
Je kent:
https://insights.homey.app
https://flow.homey.app
https://developer.athom.com
?

Ik geloof best dat je domoticz veel meer kunt instellen, maar dat maakt het ook complexer. Daarom kies je voor Homey, oa vanwege flows op 1 plek.

Overigens staat niet alles in de cloud, maar veel staat gewoon lokaal. Autorisatie gebeurt via de cloud, maar is niet eens zo slecht.

[Voor 3% gewijzigd door Hulliee op 05-05-2020 10:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:59

stefijn

DBlogic

Ik kende ze nog niet (alleen developer), tnx ;)

Vraagje: in een flow is alleen "en" mogelijk. Is "of" geen mogelijkheid? (Kun je natuurlijk opvangen met een twee flows...)

Andere vraag: ondersteunen Qubino dimmers/schakelaars scene activatie? Als ik google zie ik tegenstrijdige berichten

[Voor 25% gewijzigd door stefijn op 05-05-2020 10:09]

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:06:
Ik kende ze nog niet (alleen developer), tnx ;)

Vraagje: in een flow is alleen "en" mogelijk. Is "of" geen mogelijkheid? (Kun je natuurlijk opvangen met een twee flows...)

Andere vraag: ondersteunen Qubino dimmers/schakelaars scene activatie? Als ik google zie ik tegenstrijdige berichten
'En' en 'of' is mogelijk. Bij de 'en' de actie naar beneden slepen om een 'of' te krijgen.

Qubino weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Het zal aan mij liggen maar ik snap het niet

Ik heb ingesteld:
Als:
(de tijd 22u)
En:
(shelly is aan)
o
(shelly 2 is aan)

Dan:
(iets doen)

Ik zit te klikken en te vegen maar ik krijg nergens een of in beeld

Is de bolletje tussen de twee items onder En iets van betekenis? (hierboven een "o")

[Voor 14% gewijzigd door stefijn op 05-05-2020 10:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 23:17
stefijn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:32:
Het zal aan mij liggen maar ik snap het niet

Ik heb ingesteld:
Als:
(de tijd 22u)
En:
(shelly is aan)
o
(shelly 2 is aan)

Dan:
(iets doen)

Ik zit te klikken en te vegen maar ik krijg nergens een of in beeld

Is de bolletje tussen de twee items onder En iets van betekenis? (hierboven een "o")
https://support.athom.com...use-or-and-else-in-a-Flow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Of je leest de manual ;) tnx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
SpikeHome schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 08:00:
(...)
Alles draait lokaal, je bent zeker niet afhankelijk van de cloud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 14:03
De app? Dus eigenlijk voor alle instellingen en flows wel toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik zou graag het volgende willen:

Ik heb bijv. 3 wandschakelaars naast elkaar, alledrie zouden dimmers moeten zijn met pulsschakelaars. Schakelen en dimmen gewoon door drukken en/of vasthouden.
1 van de wandschakelaars zou ik willen gebruiken om 1 of 2 scenes/flow te activeren, een flow als bijvoorbeeld: schakel alle lampen in de ruimte uit (om maar iets te noemen).

Stel ik plaats 2 Shelly inbouwdimmers, dan zou ik nog 1 inbouwdimmer nodig hebben die scene activatie aankan. Volgens mij ondersteunt alleen de https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w sceneactivatie correct?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 14:12
flopdoc schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:54:
Ik voel mij heel dom.
Ik probeer de Heimdall app in te stellen maar het gaat al mis bij de eerste de beste flow die ik probeer aan te maken.

Ik kies Flow maken - Apps Heimdall kiezen - Het alarm is geactiveerd - en dan wil de tags Zone en Reden invullen maar ik kan daar niets invullen, er staan voorbeeldteksten ingevuld die ik niet kan veranderen?

In de Heimdall app zelf zie ik bij Apparaten wel alle sensoren staan met hun Zone en in groen of ze bij volledig of gedeeltelijk zijn ingeschakeld.

Wat doe ik verkeerd?
Wat wil je precies instellen? Ik gebruik in de flow Alarm gaat af bijvoorbeeld de telegram app met het bericht: Het alarm gaat af. Dat komt door: 'Reden'

De tekst tussen de ' is dan de tag die ik heb gebruikt.

Zie: https://homey.app/f/6LcjF7

Leuke toevoeging trouwens. Via de IFTT -> Webhook -> Integromat -> Clicksend koppeling krijg ik ook een telefoontje als mijn alarm afgaat. Kost 4 cent per gesprek

De webhook -> Integromat is trouwens nog wel even puzzelen om in te stellen. Als het goed is volgt over niet al te lange tijd de IFTT mogelijkheid om via Clicksend niet alleen een sms te versturen, maar ook de belmogelijkheid. Dan wordt het eenvoudiger.

[Voor 19% gewijzigd door 2be op 06-05-2020 11:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-05 12:22
2be schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:25:
[...]

Wat wil je precies instellen? Ik gebruik in de flow Alarm gaat af bijvoorbeeld de telegram app met het bericht: Het alarm gaat af. Dat komt door: 'Reden'

De tekst tussen de ' is dan de tag die ik heb gebruikt.

Zie: https://homey.app/f/6LcjF7

Leuke toevoeging trouwens. Via de IFTT -> Webhook -> Integromat -> Clicksend koppeling krijg ik ook een telefoontje als mijn alarm afgaat. Kost 4 cent per gesprek

De webhook -> Integromat is trouwens nog wel even puzzelen om in te stellen. Als het goed is volgt over niet al te lange tijd de IFTT mogelijkheid om via Clicksend niet alleen een sms te versturen, maar ook de belmogelijkheid. Dan wordt het eenvoudiger.
Ik wilde per kamer sensoren uit of aan kunnen zetten, bv
Flow : als dochter N er is dan sensoren in kamer N niet monitoren in de Heimdall app.

Maar ik heb het al hardmatig opgelost: de raamsensoren kunnen gewoon altijd aan blijven, als het raam op de kierstand staat registreert ie nog niet, pas als raam verder opengebroken zou worden.

Bovendien begreep ik het gebruik van Tags verkeerd in Homey (vind dat nog steeds wel contraintuitief).

---

Ik heb nu de alarmen in Heimdall wel naar mijn smaak ingesteld. Het enige wat ik nog lastig vind is de Sirene uitzetten: dat doe ik nu door op de telefoon in de Homey app te doen:

Apparaten -Sirene/Deurbel - Naar aan/uit knop - Knop uitdrukken

Dat zijn wat veel stappen als de akelig doordringende sirene aan is.

Ik zou eigenlijk willen: ik kom thuis, ik krijg een notificatie op mijn mobiel "TOEZICHT UITZETTEN!!" , en pas na 5 seconden gaat de sirene af als ik niet het toezicht uit zet.

(De sirene gaat nu nog wel eens aan omdat ik vergeet de Surveillance uit te schakelen bij binnenkomst van mijn huis...)

[Voor 20% gewijzigd door flopdoc op 06-05-2020 11:48]

iRacing Profiel | Mijn Wordpress Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@flopdoc Je kunt in je flows toch de voorwaarde opnemen dat je dochter er wel/niet is? Anders stopt gewoon je flow.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flopdoc
TKroon schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:46:
@flopdoc Je kunt in je flows toch de voorwaarde opnemen dat je dochter er wel/niet is? Anders stopt gewoon je flow.
Ow- niet aan gedacht. Ik moet er nog in komen he. Alleen: hoe laat ik het systeem weten dat mijn dochter aanwezig is? Hm, weer iets om nog uit te zoeken.
- Hardware knop haar kamer?
- RFID tag met bijbehorend apparaat bij voordeur?
- geofencing (ik heb dat als test nu voor mijzelf in Homey aanstaan: het werkt wel wat traag dat ie mijn aanwezigheid detecteert)
andere handige optie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
flopdoc schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Ik wilde per kamer sensoren uit of aan kunnen zetten, bv
Flow : als dochter N er is dan sensoren in kamer N niet monitoren in de Heimdall app.

Maar ik heb het al hardmatig opgelost: de raamsensoren kunnen gewoon altijd aan blijven, als het raam op de kierstand staat registreert ie nog niet, pas als raam verder opengebroken zou worden.

Bovendien begreep ik het gebruik van Tags verkeerd in Homey (vind dat nog steeds wel contraintuitief).

---

Ik heb nu de alarmen in Heimdall wel naar mijn smaak ingesteld. Het enige wat ik nog lastig vind is de Sirene uitzetten: dat doe ik nu door op de telefoon in de Homey app te doen:

Apparaten -Sirene/Deurbel - Naar aan/uit knop - Knop uitdrukken

Dat zijn wat veel stappen als de akelig doordringende sirene aan is.

Ik zou eigenlijk willen: ik kom thuis, ik krijg een notificatie op mijn mobiel "TOEZICHT UITZETTEN!!" , en pas na 5 seconden gaat de sirene af als ik niet het toezicht uit zet.

(De sirene gaat nu nog wel eens aan omdat ik vergeet de Surveillance uit te schakelen bij binnenkomst van mijn huis...)
Je had natuurlijk een dergelijke flow kunnen maken: https://homey.app/f/jQjqF7
En als je dochter geen Homey account heeft kun je een virtuele knop gebruiken.

Voor je alarm use case kun je in de instellingen van Heimdall de alarmvertraging instellen en eventueel deze flow gebruiken: https://homey.app/f/5a4rF7
flopdoc schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Ow- niet aan gedacht. Ik moet er nog in komen he. Alleen: hoe laat ik het systeem weten dat mijn dochter aanwezig is? Hm, weer iets om nog uit te zoeken.
- geofencing (ik heb dat als test nu voor mijzelf in Homey aanstaan: het werkt wel wat traag dat ie mijn aanwezigheid detecteert)
andere handige optie?
Aanwezigheid kun je op meerdere manieren doen. Geofencing van Homey op sommige devices werkt prima. Of bij ios devices en apple tv eventueel extra aansturen via de Apple homekit. (Als dit van toepassing is kan ik dit toelichten).
Er zijn diverse apps voor Homey die de presence verbeteren. Voor mij was dit Tado tot dit door Athom uit de app werd gesloopt. Maar better presence en hoor ik ook regelmatig langskomen. Deze moet je in de settings wel instellen voor je eigen situatie.

[Voor 52% gewijzigd door 2be op 06-05-2020 12:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-05 09:25
Zijn er mensen die een Broadlink aan hun Homey hebben gekoppeld? Wat sturen jullie ermee aan?

Ik krijg binnenkort airco (van Mitsubishi) en die kan bijvoorbeeld door broadlink+homey worden aangestuurd. Ook zit ik te kijken naar een keypad voor beveiliging op het RF signaal.

Ik sta op het punt er 1 te kopen en ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jannick
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 21:17
Heeft iemand al een goede oplossing voor het dimmen van lampen met een Philips Hue Dimmer Switch met een flow, zonder Hue Bridge.

Thanks!

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Jannick schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:40:
Heeft iemand al een goede oplossing voor het dimmen van lampen met een Philips Hue Dimmer Switch met een flow, zonder Hue Bridge.

Thanks!
Ik heb dat zo gedaan, met 4 flows:

Aan:
Een knop is ingedrukt Aan
-> Dan
Zet aan

Uit:
Een knop is ingedrukt Uit
-> Dan
Zet uit

Dimmen Omhoog:
Een knop is ingedrukt Verhoog helderheid
-> Dan
Zet relatief dim-niveau 20%

Dimmen Omlaag:
Een knop is ingedrukt Verlaag helderheid
Dan ->
Zet relatief dim-niveau -20%

En bij het dimmen kan je dan instellen hoeveel deze dimt, ik heb 20% gedaan maar je kan ook stappen van 10 doen etc.

AMD Ryzen 7 3700x | Custom WC | Asrock x570 Steel Legend | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• Inunekko
  • Laatst online: 29-05 13:39
flopdoc schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:58:
[...]

andere handige optie?
Ik gebruik van die goedkope bluetooth tiles voor aanwezigheid, werkt perfect!

• TF0
  • Laatst online: 19:48
Inunekko schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Interessant!
Welke heb jij dan? En gebruik je die met de Beacon app (https://homey.app/en-us/app/com.koktail.beacon/Beacon/)? Wat is het bereik ongeveer? 5 m of toch wel 20 m?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inunekko
  • Laatst online: 29-05 13:39
TF0 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Interessant!
Welke heb jij dan? En gebruik je die met de Beacon app (https://homey.app/en-us/app/com.koktail.beacon/Beacon/)? Wat is het bereik ongeveer? 5 m of toch wel 20 m?
Ja, met de beacon app. Ik heb ze van Ali, bereik is zo'n 8m
https://a.aliexpress.com/_B1Tt9u

• chundo
mits112 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:36:
Zijn er mensen die een Broadlink aan hun Homey hebben gekoppeld? Wat sturen jullie ermee aan?

Ik krijg binnenkort airco (van Mitsubishi) en die kan bijvoorbeeld door broadlink+homey worden aangestuurd. Ook zit ik te kijken naar een keypad voor beveiliging op het RF signaal.

Ik sta op het punt er 1 te kopen en ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb een broadlink en gebruik die voor mijn airco al van voor ik de homey heb. Ik heb het getest op onze slaapkamerunit om te testen maar uiteindelijk gebruik ik het niet veel. Ik zie er wat tegenop om de kabels mooi weg te werken en ben er daarom uiteindelijk mee gestopt. Op zich werkt het wel goed en doet hij in 90% van de gevallen wat hij moet doen. Hoop dat je er iets aan hebt, maar ik vermoed dat het goed gaar werken.

• mits112
chundo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Ik heb een broadlink en gebruik die voor mijn airco al van voor ik de homey heb. Ik heb het getest op onze slaapkamerunit om te testen maar uiteindelijk gebruik ik het niet veel. Ik zie er wat tegenop om de kabels mooi weg te werken en ben er daarom uiteindelijk mee gestopt. Op zich werkt het wel goed en doet hij in 90% van de gevallen wat hij moet doen. Hoop dat je er iets aan hebt, maar ik vermoed dat het goed gaar werken.
Zeker, dank!

• TF0
  • Laatst online: 19:48
Thanks @Inunekko!
Ik heb er ook één (RM Mini 3 als ik me niet vergis), en ik heb/had mijn A/C er ook mee gekoppeld, maar het automatisch in/uitschakelen van de A/C op basis van temperatuur + deur open/dicht werd niet gewaardeerd in dit huis O-). Dat was 1 stap te ver blijkbaar, haha. Verder heb ik hem niet nodig om iets aan/uit te zetten.
Bereik lijkt goed te zijn en is redelijk eenvoudig om op te zetten in Homey.

Enige nadeel is dat ie 'naar huis belt', even blokkeren in je router / pi-hole / ...
10039main.broadlink.com.cn
10039backup.broadlink.com.cn
10039tcp.broadlink.com.cn

• mits112
TF0 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:18:
Thanks @Inunekko!

[...]

Ik heb er ook één (RM Mini 3 als ik me niet vergis), en ik heb/had mijn A/C er ook mee gekoppeld, maar het automatisch in/uitschakelen van de A/C op basis van temperatuur + deur open/dicht werd niet gewaardeerd in dit huis O-). Dat was 1 stap te ver blijkbaar, haha. Verder heb ik hem niet nodig om iets aan/uit te zetten.
Bereik lijkt goed te zijn en is redelijk eenvoudig om op te zetten in Homey.

Enige nadeel is dat ie 'naar huis belt', even blokkeren in je router / pi-hole / ...
10039main.broadlink.com.cn
10039backup.broadlink.com.cn
10039tcp.broadlink.com.cn
Ah goede tip!

• flopdoc
2be schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Je had natuurlijk een dergelijke flow kunnen maken: https://homey.app/f/jQjqF7
En als je dochter geen Homey account heeft kun je een virtuele knop gebruiken.

Voor je alarm use case kun je in de instellingen van Heimdall de alarmvertraging instellen en eventueel deze flow gebruiken: https://homey.app/f/5a4rF7

[...]

Aanwezigheid kun je op meerdere manieren doen. Geofencing van Homey op sommige devices werkt prima. Of bij ios devices en apple tv eventueel extra aansturen via de Apple homekit. (Als dit van toepassing is kan ik dit toelichten).
Er zijn diverse apps voor Homey die de presence verbeteren. Voor mij was dit Tado tot dit door Athom uit de app werd gesloopt. Maar better presence en hoor ik ook regelmatig langskomen. Deze moet je in de settings wel instellen voor je eigen situatie.
Ik zi een app Smart Presence, (niet Better Presence), die ga ik proberen, bedankt.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Wie heeft er een goed idee om inbouwmodules vast te zetten op bijv. een achterplaat. Ik krijg onderin de keuken een knooppunt waar ik een aantal lampen ga aansluiten. Daar zou ik dimmers kunnen plaatsen, bijv. Shelly of Fibaro.

Dus, hoe zet je een inbouwmodule niet in een inbouwdoos maar op een wanddeel, of zijn er andere handigere dingen voor ziets.

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 29-05 08:06
stefijn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:01:
Wie heeft er een goed idee om inbouwmodules vast te zetten op bijv. een achterplaat. Ik krijg onderin de keuken een knooppunt waar ik een aantal lampen ga aansluiten. Daar zou ik dimmers kunnen plaatsen, bijv. Shelly of Fibaro.

Dus, hoe zet je een inbouwmodule niet in een inbouwdoos maar op een wanddeel, of zijn er andere handigere dingen voor ziets.
Zoiets als dit:
https://www.robbshop.nl/d...o-horizontaal?sqr=fibaro&

zou kunnen.

Of deze:
https://www.domotica-blog...ails-modules-voor-fibaro/

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• flopdoc
Inunekko schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Welke zijn dat? Oh Tile is een merk.
Stel: ik krijg zo'n geofencing conditie voor elkaar (bv de bluetooth tracker, of smartphone presence of iets dergelijks) : dan kan ik Surveillance Uitschakelen als iemand thuis komt. Maar als diegene dan thuis blijft, zorgt de presence er dan niet voor dat je ook niet meer Surveillance kan inschakelen zolang diegene thuis is? Ik wil alleen uitschakelen bij binnenkomst, en meer niet.

Ik probeer een flow te maken.
Die moet ik in de Homey dan als apparaat instellen, van welk merk?

[Voor 76% gewijzigd door flopdoc op 07-05-2020 16:25]

• HeroS
flopdoc schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Welke zijn dat? Oh Tile is een merk.
Stel: ik krijg zo'n geofencing conditie voor elkaar (bv de bluetooth tracker, of smartphone presence of iets dergelijks) : dan kan ik Surveillance Uitschakelen als iemand thuis komt. Maar als diegene dan thuis blijft, zorgt de presence er dan niet voor dat je ook niet meer Surveillance kan inschakelen zolang diegene thuis is? Ik wil alleen uitschakelen bij binnenkomst, en meer niet.
Deze zouden ook moeten werken:
https://s.click.aliexpress.com/e/_dXhHiUh

• stefijn

stefijn

DBlogic

Zo'n DIN rail, dan moet je ruimte in je meterkast hebben en de draden moeten in 1 route daarnaar toe lopenals ik dat zo lees. Dat gaat helaas niet in ons geval, dat laatste is vooral het probleem.

Ik kan natuurlijk zo'n inbouwmodule ook met een stukje metaalband tegen het hout zetten.

• HeroS
flopdoc schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:05:

Die moet ik in de Homey dan als apparaat instellen, van welk merk?
Niet als merk maar deze APP gebruiken: https://homey.app/en-us/app/com.koktail.beacon/Beacon/

Als je even op mijn website kijkt zie je hoe je hem kunt installeren: https://www.domotica-blog.nl/post/review-tile-pro/ (is met tile maar komt op zelfde neer).

• flopdoc
OK, dus met de Beacon app binnen Homey kan de Tile Pro (ook de goedkopere versies?) gepaird worden met de Homey. Als je thuis komt merkt Homey via de app dat de tile in de buurt is en dan is de presence op ON?
En je kan dan een flow maken in de trant van

ALS Presence is on AND Surveillance is INGESCHAKELD dan SURVEILLANCE UITSCHAKELEN

(ik vraag t maar even voordat ik een Tile bestel die later niet werkt zoals ik me had voorgesteld)

EDIT: Op je homepage gekeken, daar is het gebruik met de HOmey goed beschreven. Ik ga m bestellen!

UPDATE: Op https://www.robbshop.nl/tile-pro-sleutelhanger-tile-2020 staat dat ie niet met de Homey samenwerkt?

[Voor 19% gewijzigd door flopdoc op 07-05-2020 16:53. Reden: homepage ROBB]

• HeroS
Ja, dat klopt...daarom bestel deze versie:

scrol even naar boven en dan lees je iemand die hem heeft.

• flopdoc
HeroS schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Ja, dat klopt...daarom bestel deze versie:

scrol even naar boven en dan lees je iemand die hem heeft.
Ze zijn niet duur, heb er gelijk 7 besteld voor de hele familie haha. Als t niet werkt met de Homey: dan werkt t hopelijk wel om sleutels, portemonnees etc terug te vinden! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:57
stefijn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:01:

Is zoiets niets?
https://www.hornbach.nl/s...-wit/5732757/artikel.html

Of
https://www.hornbach.nl/s...lans/7818473/artikel.html

Dus maw een opbouwraam
Modules erin en een dicht afdekraam erop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Just_A_User

Just_A_User

Ik had wat (normale stekkers en stekkerdozen) anders georganiseerd, en had daardoor een Fibaro Z-Wave Plus stekker over. Mooi, die kon ik ergens anders voor gebruiken. Prima.

Mee genomen, ingeplugd, en proberen in Homey te schakelen. Niks. Vreemd. Nog een keer, niks. Homey opnieuw opgestart, niks. Vervolgens de stekker proberen te verwijderen in Homey, en dat lukte, maar hoewel ik de juiste stekker (naar mijn mening) verwijderde kwam Homey met de melding 'oeps, dat is niet het apparaat dat je wilde verwijderen. Dit apparaat alsnog verwijderd'.

(Je zou hier verwachten dat in de flow editor ergens nu een uitroepteken zou staan bij flows die nu niet meer werken, omdat het apparaat er niet is, maar...niets?)

Nou, ok.... vervolgens dan maar weer een apparaat toevoegen. Apparaten > Fibaro > Z-Wave Plus tussenstekker. Moet je 3x op het knopje klikken, prima. Stekker gevonden, wordt toegevoegd....maar niet dus. Uiteindelijk de melding dat hij niet gevonden kon worden.

Vreemd. Nog maar een keer dan. Dat kan niet, want dan krijg ik status.already_added. Hoezo, already added, hij staat anders nergens. Dan maar apparaat verwijderen. Dan krijg ik een succesmelding dat het apparaat verwijderd is.

Ander stopcontact geprobeerd, dichterbij Homey, zeg maar er vrijwel naast, maar exact hetzelfde. Wat is hier aan de hand?!

Edit 1: Nou, stekker zelf gereset. Niks. Zelfde als hierboven. Homey gereset, niks. Zo ongeveer elk stopcontact beneden geprobeerd, en uiteindelijk, het stopcontact dat het verst weg was, daar gaf ie exact dezelfde melding, maar nu stond de stekker wél bij de apparaten. Maar hij schakelde niet. Vervolgens in een ander stopcontact gedaan, en toen schakelde hij wel. Vervolgens in het eerdere stopcontact, en daar schakelde hij ook.

Nu werkt het, maar het lijkt volstrekte willekeur. Ik snap er niks van. :{

Edit 2: ahh, het lijkt een z-wave/homey dingetje te zijn. Ik dacht eerst dat het aan de stekker lag, maar ik kwam net tot de ontdekking dat een NodOn tussenstekker die ik heb ditzelfde gedrag laat zien. Dit ligt niet aan de stekker(s) meer in ieder geval.

Is dit een bekend issue ofzo?

[Voor 29% gewijzigd door Just_A_User op 09-05-2020 00:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik loop elke keer tegen dit probleem aan: ik heb een aantal wandlampen waarvan de schakelaars op een dusdanige plek zitten dat ik deze lampen niet direct kan schakelen (te lastig traject voor schakeldraad). De lampen moeten gedimd worden en bij voorkeur met de knoppen op de muur.
Nu denk ik de hele tijd daar een domoticadimmer - bij Shelly of fibaro - aan te hangen, maar ik vergeet telkens dat die dimmer dan de lamp moet kunnen aansturen en dus wel degelijk rechtstreeks met de lamp verbinding moet hebben (dat is wel mogelijk via de centraaldozen waar die lampen op zitten)

Ik moet dan dus nog iets vinden waarmee ik de wandknoppen zodanig kan ombouwen dat ik met de wandknoppen de slimme dimmers die in de centraaldozen zitten kan aansturen.

Er is dus geen draadverbinding mogelijk van de wandknoppen naar de dimmers

Kan ik een Shelly B bij de lamp zetten en een Shelly A achter de wandknop en dan met Shelly a Shelly b dimmen?
Kan ik andere units gebruiken achter de wandknop? Zwave oid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik zag een €30 euro kortingcode voor de homey en homey pro voorbij komen op pepper.

HOMEY-NUKI-30

Ik weet niet tot wanneer die geldig is.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Just_A_User

Just_A_User

Is er een standaard manier, of heeft iemand een slimme flow, om het verbruik per hoog- en laagtarief op te tellen zodat je dus de totalen per dag / week / maand krijgt, en dan ook nog per apparaat?

Dus dat je aan het eind van de maand een overzicht kunt maken welk apparaat in die maand hoeveel kWh heeft verbruikt?

Bestaat dat? Ik ben dus niet op zoek naar wat het kost, het gaat me echt om het verbruik in kWh. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:23
Ik ben bezig mijn home-automation wat uit te breiden. Ik heb vandaag m'n omvormer toegevoegd die ik in een flow voor de zonwering ga gebruiken (opbrengst >x-waarde = zonwering uitrollen).

Ik heb echter nog 3 losse zonnepanelen elk op hun eigen micro-omvormer, welke met een normale stekker aan het lichtnet gekoppeld zijn. Ik heb eigenlijk geen enkel inzicht in de opbrengst van deze 3 zonnepanelen en wil daar graag verandering in brengen.

Er zijn diverse smart-stekkers die stroomverbruik meten, maar zijn er ook stekkers die stroomopbrengst kunnen meten? Welke kan ik dan het beste nemen?

En is er een manier om daar dan een mooi overzichtje van te krijgen in homey?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@LA-384 De Shelly EM kan het, dat staat in de quick start guide. Ik vermoed dat de Shelly Plug het ook kan. Ik gebruik deze voor de wasmachine en de droger om te weten wanneer ze klaar zijn, maar heb helaas geen mogelijkheid om te testen voor je of ze ook negatieve waardes doorgeven. Persoonlijk denk ik van wel, en zo niet heb je een fijne smart plug over ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:33
Ik heb sinds gisteren een Homey Pro en ben daar nu een beetje mee aan het spelen. Installatie liep zo heel fijn. Via een tablet met Android 8 3x de installatie uitgevoerd maar er ging iets niet goed. Homey zegt dat hij verbinding heeft met de nieuwe wifi maar de tablet blijft zeuren dat de Homey geen verbinding heeft.
Toen met de telefoon uitgevoerd en dat ging goed.

kaku schakelaar toegevoegd, ging goed. .2 Ikea lampen ging ook goed. Maar een Xiaomi deur sensor weigert hij. Ik kies toevoegen, kies Xiaomi, kies de juiste sensor, druk de schakelaar in met een pennetje totdat de lamp blauw knippert, binnen 5 seconden de melding dat de sensor word toegevoegd. En na een bepaalde tijd de melding, toevoegen duurt te lang.

Als ik de knop niet indruk blijft het scherm staan hoe je moet toevoegen. Druk ik wel op de knop dan verdwijnt dat scherm en komt het scherm dat de sensor word toegevoegd.
Hij ziet dus wel iets.

Iemand die weet wat ik fout doe?

Acties:
  • +1Henk 'm!
mike123 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:45:
Ik heb sinds gisteren een Homey Pro en ben daar nu een beetje mee aan het spelen. Installatie liep zo heel fijn. Via een tablet met Android 8 3x de installatie uitgevoerd maar er ging iets niet goed. Homey zegt dat hij verbinding heeft met de nieuwe wifi maar de tablet blijft zeuren dat de Homey geen verbinding heeft.

kaku schakelaar toegevoegd, ging goed. .2 Ikea lampen ging ook goed. Maar een Xiaomi deur sensor weigert hij. Ik kies toevoegen, kies Xiaomi, kies de juiste sensor, druk de schakelaar in met een pennetje totdat de lamp blauw knippert, binnen 5 seconden de melding dat de sensor word toegevoegd. En na een bepaalde tijd de melding, toevoegen duurt te lang.

Als ik de knop niet indruk blijft het scherm staan hoe je moet toevoegen. Druk ik wel op de knop dan verdwijnt dat scherm en komt het scherm dat de sensor word toegevoegd.
Hij ziet dus wel iets.

Wat ik me herinner van de Xiaomi sensoren is dat je tijdens het toevoegen af en toe moet blijven purken in dat gaatje. Om de paar seconden...

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2be
wolly_a schreef op maandag 11 mei 2020 @ 01:27:
[...]

Wat ik me herinner van de Xiaomi sensoren is dat je tijdens het toevoegen af en toe moet blijven purken in dat gaatje. Om de paar seconden...
Yep voor de Aqara sensoren moet je deze wakker houden tijdens het koppelen. Ik drukte volgens mij o de 1 tot 3 seconden op het knopje tijdens het pairen. Het is soms lastig, maar dan gewoon nog eens proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
2be schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Yep voor de Aqara sensoren moet je deze wakker houden tijdens het koppelen. Ik drukte volgens mij o de 1 tot 3 seconden op het knopje tijdens het pairen. Het is soms lastig, maar dan gewoon nog eens proberen.
Eigenlijk zou de maker van de app dit bij in de instructies moeten opnemen. Ik heb me destijds ook rot gezocht. Ik neem aan dat de informatie tijdens toevoegen van devices uit de app komt en niet uit de Homey zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
wolly_a schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:14:
[...]

Eigenlijk zou de maker van de app dit bij in de instructies moeten opnemen. Ik heb me destijds ook rot gezocht. Ik neem aan dat de informatie tijdens toevoegen van devices uit de app komt en niet uit de Homey zelf?
Volgens mij is deze informatie opgenomen bij het koppelen. Anders in het community forum bij de developer melden of op Github. Tedtolboom is erg actief bij het oplossen van problemen en ondersteunen van gebruikers.

Acties:
  • 0Henk 'm!
2be schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Volgens mij is deze informatie opgenomen bij het koppelen. Anders in het community forum bij de developer melden of op Github. Tedtolboom is erg actief bij het oplossen van problemen en ondersteunen van gebruikers.
Ik ga dat vanavond even opzoeken en melden. Denk dat veel toekomstige gebruikers er mee geholpen zijn.

Benieuwd of dit werkt voor @mike123

[Voor 4% gewijzigd door wolly_a op 11-05-2020 09:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 25-05 09:39
mike123 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:45:

Hij ziet dus wel iets.

Wat bij mij (altijd) werkt is het pairing proces echt op enkele cm's afstand van de Homey doen, vaker indrukken is bij mij nooit aan de orde geweest - alleen zorgen dat hij in pairing staat en dus zeer in de buurt van de Homey.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flopdoc
2be schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:01:
[...]

Oh, ga ik ook proberen, heb probleem om een Aqara vibration sensor te koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:23
TKroon schreef op zondag 10 mei 2020 @ 23:04:
@LA-384 De Shelly EM kan het, dat staat in de quick start guide. Ik vermoed dat de Shelly Plug het ook kan. Ik gebruik deze voor de wasmachine en de droger om te weten wanneer ze klaar zijn, maar heb helaas geen mogelijkheid om te testen voor je of ze ook negatieve waardes doorgeven. Persoonlijk denk ik van wel, en zo niet heb je een fijne smart plug over ;)
Die Shelly EM is wel wat anders dan ik in gedachte heb, maar misschien wel een reële optie. Ik heb zo'n klemmen vaker gezien. Ik heb een set innr plugs, die meten wel stroom, maar er is geen fijne manier (volgens mij) om dat netjes te loggen. Ik kan het natuurlijk proberen, maar is er geen kans dat je zo'n plug vernield als die er niet "voor gemaakt" is?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
Allen bedankt voor de reacties. Ik druk eerst een paar seconden op de knop totdat het lampje knippert, dit is pairing mode, de app vind de sensor en zegt dat hij hem gaat toevoegen. En dan komt de app ermee dat het te lang duurt. Sensor word wel gewoon gevonden. En om de paar seconden drukken om wakker te houden ook geprobeerd. Ik zit op 5 cm van de Homey.
Ga het nog een paar keer proberen.

Had trouwens ook met toevoegen van 2 somfy apparaten dat deze waren toegevoegd maar er kwam geen extra apparaat/knop in mijn scherm. Stekker uit de Homey, 10 minuten gewacht, nogmaals geprobeerd en dat ging wel goed.

Nu ook nog even op zoek om een http request te kunnen sturen naar de Homewizard om de kachel aan/uit te kunnen zetten.

Edit 23:45.
Nog een paar keer de sensor geprobeerd toe te voegen, nog niet gelukt.
Een bewegingssensor ging zonder problemen wel goed, de 2e x dan.

[Voor 9% gewijzigd door mike123 op 11-05-2020 23:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@LA-384 Ik bedoelde meer de Shelly Plug, maar ik refereerde naar de handleiding van de EM. In de handleiding van de Plug staat niet specifiek benoemd dat hij negatieve vermogens kan meten, maar dat kun je proberen. Gewoon stekker in het stopcontact en je hoeft niet te kloten met kabels :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2be
mike123 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:11:
Allen bedankt voor de reacties. Ik druk eerst een paar seconden op de knop totdat het lampje knippert, dit is pairing mode, de app vind de sensor en zegt dat hij hem gaat toevoegen. En dan komt de app ermee dat het te lang duurt. Sensor word wel gewoon gevonden. En om de paar seconden drukken om wakker te houden ook geprobeerd. Ik zit op 5 cm van de Homey.
Ga het nog een paar keer proberen.

Had trouwens ook met toevoegen van 2 somfy apparaten dat deze waren toegevoegd maar er kwam geen extra apparaat/knop in mijn scherm. Stekker uit de Homey, 10 minuten gewacht, nogmaals geprobeerd en dat ging wel goed.

Nu ook nog even op zoek om een http request te kunnen sturen naar de Homewizard om de kachel aan/uit te kunnen zetten.

Edit 23:45.
Nog een paar keer de sensor geprobeerd toe te voegen, nog niet gelukt.
Een bewegingssensor ging zonder problemen wel goed, de 2e x dan.
De trillingssensor kostte mij ook een aantal pogingen. Deze lijkt het lastigste. Na opstarten van Homey kan Zigbee lange tijd nodig hebben om te initiëren. Dus pas een uurtje na opstarten proberen, maar als de bewegingssensor wel lukt kan dit het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-05 10:49

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond mensen.

Vraagje. Heeft iemand zijn locatie op Homey icm met een Samsung Galaxy S10 goed voor elkaar.
Met mijn iPhone x gaat aanwezig/afwezig perfect, alleen bij mijn vrouw met een S10 werkt het voor geen meter.

Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals locatie opnieuw instellen op de Homey V2 alle locatie voorzieningen op de S10 nagelopen, batterij dingetjes nagelopen. Niets helpt.

Wel jammer, want ik heb nogal wat aanwezig/afwezigheid flow's gemaakt die met mijn iPhone feilloos werken en nogmaals bij mijn vrouw niet.

Dankjewel!

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
Ik ben ook al effe met de aanwezigheid bezig sinds tado dat niet meer doet

Mijn S10e heeft hetzelfde probleem, ifttt geprobeerd en werkt voor geen meter, mijn laatste hoop had ik op ubiquiti gezet maar ik krijg die app niet aan de praat door een foutmelding waar niemand mij mee kan helpen...

Acties:
  • 0Henk 'm!
chundo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:11:

Mijn S10e heeft hetzelfde probleem, ifttt geprobeerd en werkt voor geen meter, mijn laatste hoop had ik op ubiquiti gezet maar ik krijg die app niet aan de praat door een foutmelding waar niemand mij mee kan helpen...
Da's wel jammer, want de Unifi-app doet het hier perfect met 4 telefoons (3 Android/1 iPhone)

Had je het hier al gevraagd, of op het Athom forum?

Move along folks, nothing interesting to see here.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
2be schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:24:
[...]

De trillingssensor kostte mij ook een aantal pogingen. Deze lijkt het lastigste. Na opstarten van Homey kan Zigbee lange tijd nodig hebben om te initiëren. Dus pas een uurtje na opstarten proberen, maar als de bewegingssensor wel lukt kan dit het probleem niet zijn.
Ik ga zo nog even een temperatuursensor proberen. Kijken of dat lukt.

• chundo
Fire69 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:45:
[...]

Da's wel jammer, want de Unifi-app doet het hier perfect met 4 telefoons (3 Android/1 iPhone)

Had je het hier al gevraagd, of op het Athom forum?
De app verbind en verliest onmiddellijk erna zijn connectie, verbind terug en verbreekt, zo loopt hij. als ik een fout gegeven ingeef blijft hij onderbonden bv default ipv Default bij site

Foutmelding is: Error while fetching app list

Niemand weet een oplossing :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Iemand een tip wat ik het beste kan gebruiken als een 1 of 2 knops afstandbediening achter een standaard inbouwschakelaar? Als zoiets bestaat.

Je hebt natuurlijk de opplak wandafstandbedieningen, maar dat integreert niet mooi met bestaand schakelmateriaal

Ik wil dus een Hager berker K1 wandknop gebruiken als afstandsbediening voor x-keer drukken = start flow

Navraag gedaan bij Robbshop maar nog geen duidelijk antwoord gekregen.

[Voor 17% gewijzigd door stefijn op 13-05-2020 10:22]

• darklydreaming
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-05 21:33
chundo schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:11:

Ik kreeg tijd terug de testbuild van Tado (3.0.4 geloof ik) en zag toen inderdaad dat aanwezigheid niet meer werkte. Snel terug naar release versie (3.0.3) en 'Automatisch updaten' uitgeschakeld.
Bij mij werkt Tado aanwezigheid nog. Kun je niet versie 3.0.3 installeren? Ik weet niet of ik iets voor je kan doen. Op 1 of andere manier versie 3.0.3 eraf halen en bij jou aanleveren.

• darklydreaming
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-05 21:33
Audione0 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:54:
Wel jammer, want ik heb nogal wat aanwezig/afwezigheid flow's gemaakt die met mijn iPhone feilloos werken en nogmaals bij mijn vrouw niet.
Ik heb het op Android ook nooit werkend gekregen.
Ik gebruik nu meerdere logica variabelen om aanwezigheid te checken.

Ik heb de volgende logica variabelen:
Status Apparaten - ik check met Smart Presence app de aanwezigheid van telefoons en TV (staat TV aan, dan is er iemand thuis)
Status Beweging - is er beweging in huis, dan staat deze op JA. Is er 15 minuten geen beweging in huis, dan gaat variabele naar NEE.
Status Tado - ik gebruik nog versie 3.0.3 van Tado app waarin aanwezigheid nog werkt.

Is 1 van de 3 variabelen JA, dan staat Aanwezigheid op JA.
Zijn ze alle 3 NEE, dan staat Aanwezigheid op NEE.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:07
chundo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:32:
[...]

De app verbind en verliest onmiddellijk erna zijn connectie, verbind terug en verbreekt, zo loopt hij. als ik een fout gegeven ingeef blijft hij onderbonden bv default ipv Default bij site

Foutmelding is: Error while fetching ap list

Niemand weet een oplossing :'(
Aan de code te zien vraagt hij deze pagina op:
https://<ip>:<poort>/api/s/default/stat/device
('default' is de naam van je 'site', die moet je mogelijk ook aanpassen)

Bij mijn gateway krijg ik een stapel JSON terug, krijg jij dat ook?
stefijn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:18:
Iemand een tip wat ik het beste kan gebruiken als een 1 of 2 knops afstandbediening achter een standaard inbouwschakelaar? Als zoiets bestaat.

Je hebt natuurlijk de opplak wandafstandbedieningen, maar dat integreert niet mooi met bestaand schakelmateriaal

Ik wil dus een Hager berker K1 wandknop gebruiken als afstandsbediening voor x-keer drukken = start flow

Navraag gedaan bij Robbshop maar nog geen duidelijk antwoord gekregen.
Een Shelly of een Fibaro module bvb.
Wat heb je van Robbshop als antwoord gekregen? Die zouden het toch zeker moeten weten :)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• chundo
Joolee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:03:
[...]

Aan de code te zien vraagt hij deze pagina op:
https://<ip>:<poort>/api/s/default/stat/device
('default' is de naam van je 'site', die moet je mogelijk ook aanpassen)

Bij mijn gateway krijg ik een stapel JSON terug, krijg jij dat ook?
Ik draai de controller op mijn synology nas via een container in docker en een map op mijn nas
De app verbind ook maar verbreekt onmiddellijk erna, als ik iets fout invul bij site verbind hij totaal niet meer.
Ik ga er dus vanuit dat de gegevens die ik heb ingevuld correct zijn, bij foute gegevens heb ik niet de korte verbinding.
Ik denk dat ik eerder ergens op mijn nas moet kijken ipv homey

Statuscodeeror 401 krijg ik in de lijst met errors, die is moeilijk te lezen omdat die continu verbind, en verbreekt en die lijst met errors die blijft lopen

Edit: op mijn nas heb ik dezelfde gebruiker als op homey en unifi. Alleen is het wachtwoord van de 3 verschillend, zou het daardoor mis lopen met de rechten van de map op de nas?

[Voor 9% gewijzigd door chundo op 13-05-2020 19:42]

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Die request is ook bedoeld om te doen bij je controller, niet bij Homey. Dit is het adres waar de Homey app een lijst met jouw accesspoints van de Unifi controller probeert op te halen. Als ik bij mijn Unify controller die URL aanroep krijg ik netjes een zooi gegevens, waaronder mijn twee accesspoints.
De app geeft die foutmelding omdat er iets niet goed gaat bij het ophalen van die lijst: https://github.com/mneder...ifi-client/driver.js#L510

• chundo
Joolee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:43:
Die request is ook bedoeld om te doen bij je controller, niet bij Homey. Dit is het adres waar de Homey app een lijst met jouw accesspoints van de Unifi controller probeert op te halen. Als ik bij mijn Unify controller die URL aanroep krijg ik netjes een zooi gegevens, waaronder mijn twee accesspoints.
De app geeft die foutmelding omdat er iets niet goed gaat bij het ophalen van die lijst: https://github.com/mneder...ifi-client/driver.js#L510
Als ik die link open krijg ik veel code waar ik niet veel van begrijp, ik zie daar wel precies mijn controller want mijn errors komen daar in terug, het zijn 642 regels, wat veel om te posten maar kan jij mij daar misschien mee wegwijs maken?

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:53
Audione0 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:54:
Goedenavond mensen.

Vraagje. Heeft iemand zijn locatie op Homey icm met een Samsung Galaxy S10 goed voor elkaar.
Met mijn iPhone x gaat aanwezig/afwezig perfect, alleen bij mijn vrouw met een S10 werkt het voor geen meter.

Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals locatie opnieuw instellen op de Homey V2 alle locatie voorzieningen op de S10 nagelopen, batterij dingetjes nagelopen. Niets helpt.

Dankjewel!
Nee heb het ook niet werkend gekregen.
Zowel met de S9 als met de S10.
Nu met Home Assistant nergens last van.

• mike123
mike123 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:31:
[...]

Ik ga zo nog even een temperatuursensor proberen. Kijken of dat lukt.
Temperatuursensor en een trillingssensor waren geen probleem.
Het raam/deur contact weigerd om te koppelen met de Homey.
Ze zijn alle 3 verbonden geweest met de Xiaomi hub.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Fire69 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Een Shelly of een Fibaro module bvb.
Wat heb je van Robbshop als antwoord gekregen? Die zouden het toch zeker moeten weten :)
Ik had zelf gevraagd of ik een Fibaro dimmer (of schakelaar) zou kunnen gebruiken als afstandsbediening voor het schakelen van scene's maar kreeg een onduidelijke vraag terug. Blijkbaar mijn vraag niet begrepen. Nog geen antwoord gehad op mijn tweede vraag.
Volgens mij is Fibaro de enige mogleijkheid, daarbij wordt sceneactivering opgegeven als spec al heb ik geen idee hoe het werkt.

Met Shelly kun je toch geen scene's schakelen? Ik zie tenminste niet hoe, maar ik heb nog zeer weinig ervaring met Homey etc dus ik kijk wellicht verkeerd.

Nou ja, misschien kan het wel als de Shelly zelf geen verlichting schakelt maar in de ideale situatie zou ik zowel een lamp willen schakelen/dimmen als scenes starten met dezelfde knop.

Is bijv. voor een situatie waar 3 wandknoppen naast elkaar zitten: 1x hoofdverlichting en 2x bijverlichting. Alle 3 dimmers, maar ik zou graag de hoofdverlichtingknop ook willen gebruiken voor het schakelen van scene's

[Voor 20% gewijzigd door stefijn op 14-05-2020 07:46]

• Tranze
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:18
stefijn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 07:44:
[...]
Met Shelly kun je toch geen scene's schakelen? Ik zie tenminste niet hoe, maar ik heb nog zeer weinig ervaring met Homey etc dus ik kijk wellicht verkeerd.
Volgens mij zijn scene's specifiek iets van het z-wave protocol. Een flow in homey is wat anders dan een scene. Ik zie nu dat je een dimmer nodig hebt. Je kan met een fibaro dimmer 2 het volgende doen. Je kan kan in de homey app kiezen welke actie van je dimmer 2 je gebruikt om een flow te starten, dat zie er dan als volgt uit:

[Voor 31% gewijzigd door Tranze op 14-05-2020 08:01]

• stefijn

stefijn

DBlogic

Dat is eigenlijk wat ik bedoel (flows), alleen als ik een Shelly gebruik en daar de aan/uit van gebruik dan raak ik de schakelmogelijkheid van de Shelly kwijt toch?

Ik krijg een stuk of 20 dimmers in huis, daarvan kan dan minimaal 15 ex een Shelly zijn, een paar Fibaro's vind ik qua kosten prima.

Maar ik heb nog geen Fibaro (alleen nog een Homey met twee Shelly dimmers om e.e.a. te proberen), kun je de sceneactivering van een Fibaro gebruiken voor het starten van flows?

edit: hmm tnx voor de uitleg. Ik zou een dubbelknops kunnen gebruiken met een Fibaro waar 1 knop dient voor de lichtbediening, en 1 als sceneschakelaar/flowstarter?
Ik zie dat je alleen S2 multipress kunt gebruiken, correct?

Ik zal een Fibaro bestellen en eens kijken hoe dat werkt (te weinig tijd, ben een heel huis aan het bouwen ;) )

[Voor 26% gewijzigd door stefijn op 14-05-2020 08:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tranze
Op s1 zit je hoofdverlichting in principe, dus s2 is meer voor scene c.q. flow activering e.d.

Op een shelly dimmer heb je ook s1 en s2, dus kan je ook een dubbele schakelaar aansluiten. Maar volgens mij heb je dan op s2 alleen geen double press en triple press. Maar een flow activeren en de-activeren met s2 kan dus wel.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Hmm....dat klopt ja. Ik heb nog een dubbele pulsschakelaar liggen (en een tweede Shelly), dus ik kan eens testen met de Shelly.

In principe zou ik aan 1 gestarte flow wel genoeg hebben, het idee is dat ik in de betreffende ruimte in 1x alle verlichting op de juiste stand zet en uit in andere ruimtes, en op zich heb ik in elke ruimte dezelfde opzet.

[Voor 3% gewijzigd door stefijn op 14-05-2020 08:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tranze
stefijn schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:20:
Hmm....dat klopt ja. Ik heb nog een dubbele pulsschakelaar liggen (en een tweede Shelly), dus ik kan eens testen met de Shelly.

In principe zou ik aan 1 gestarte flow wel genoeg hebben, het idee is dat ik in de betreffende ruimte in 1x alle verlichting op de juiste stand zet en uit in andere ruimtes, en op zich heb ik in elke ruimte dezelfde opzet.
Ok, dat moet lukken dan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik probeer nu om de tweede button van een Shelly te detecteren om een low te starten, maar dat lukt niet.

Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat ik nou precies moet doen met de parameters van de flow
https://homey.app/nl-nl/flow/6ZEen8/

In de "When" kan ik bij de shelly alleen kiezen "Switch 2 changed" en de tag "Status"

Vervolgens kan ik niks anders verzinnen dan die tag uitlezen via Logica in de "And" en dan kan ik kiezen voor de volgende parameters

Iemand die me op weg kan helpen? Als ik de flow test komt er een uitroepteken bij de "and"
Ik vraag me sowieso af of die tweede button uit te lezen is wanneer je de 1e button als schakelaar/dimmer gebruikt, die lijkt niets te doen tenzij je die button in dimfunctie zet in de config van de Shelly

Andere vraag: ik had gisteren deze Shelly onder 'woonkamer" zone gezet. Vervolgens was ie helemaal niet meer zichtbaar bij de When van een flow. Pas toen ik hem weer onder "Thuis" zette kon ik hem weer zien.
Hoe werkt dat?

[Voor 10% gewijzigd door stefijn op 15-05-2020 09:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 30-05 08:50
stefijn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:36:
Ik probeer nu om de tweede button van een Shelly te detecteren om een low te starten, maar dat lukt niet.

Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat ik nou precies moet doen met de parameters van de flow
https://homey.app/nl-nl/flow/6ZEen8/

In de "When" kan ik bij de shelly alleen kiezen "Switch 2 changed" en de tag "Status"
[Afbeelding]

Vervolgens kan ik niks anders verzinnen dan die tag uitlezen via Logica in de "And" en dan kan ik kiezen voor de volgende parameters
[Afbeelding]
Iemand die me op weg kan helpen? Als ik de flow test komt er een uitroepteken bij de "and"
Ik vraag me sowieso af of die tweede button uit te lezen is wanneer je de 1e button als schakelaar/dimmer gebruikt, die lijkt niets te doen tenzij je die button in dimfunctie zet in de config van de Shelly
[Afbeelding]

Andere vraag: ik had gisteren deze Shelly onder 'woonkamer" zone gezet. Vervolgens was ie helemaal niet meer zichtbaar bij de When van een flow. Pas toen ik hem weer onder "Thuis" zette kon ik hem weer zien.
Hoe werkt dat?
Volgens mij zit je op de verkeerde plek te kijken. Als ik het goed begrijp wil je met een klik de lamp aan en met een dubbelklik een bepaalde flow starten.

Dan maak je op de makkelijkste manier 2 flows.

Flow 1: ALS "de schakelaar is aangeklikt" EN "het is na X uur of lux < X"DAN "zet de lamp aan"
Flow 2: ALS "de schakelaar is dubbelgeklikt" EN "het is na X uur of lux < X"DAN "start flow X"

Ik heb zelf geen shelly's dus geen ervaringsdeskundige maar zo zou ik het doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik zit ongetwijfeld verkeerd.. :)

Een Shelly heeft 2 knopaansluitingen. Standaard staat S1 ingesteld om te dimmen en schakelen middels aan/uit/longpress. De Shelly heeft een "turned on" trigger, maar die slaat alleen op S1 volgens mij.

Ik wil S2 gebruiken om flows te starten. Een Shelly heeft geen multipress, maar 1 press zou voldoende zijn want ik heb maar 1 flow nodig. Alleen lukt het me niet om S2 te detecteren.

Volgens mij geeft S2 op dit moment met de standaard Shelly settings sowieso al geen signaal af - 1 button bediening - (en ik vraag me af of dat uberhapt wel gaat, maar dat is misschien iets te specifiek Shelly)

Het enige wat ik kan zien in de "parameters" van de Shelly m.b.t. button 2 is "Switch 2 changed" maar het lukt me niet daar iets mee te doen.

Als ik de Shelly zelf omzet naar dubbelknops wordt S2 de dimmer, en dat is ook niet wat ik wil

Edit: er is ook nog een "action event", maar ook geen idee wat daarmee gedaan moet/kan worden

[Voor 13% gewijzigd door stefijn op 15-05-2020 10:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-05 18:53
Lees net dat er een community app store voor Homey live is gegaan: https://community.athom.c...munity-app-store/29865/13

Link naar de store: https://homey.community/welcome-to-the-appstore/
Rocodamelsheki
Credits:
Where i say “we” in this post i actually mean the community members and with special thnx to @maxvandelaar, @MarcoRuiter and @HarriedeGroot .

Community App Store:
We (here we go alr!) created a Community App Store as there is some apps that does not get approved by Athom because of several reasons.
This can be different reasons and we don’t wanna discuss that here because that would be an endless discussion.
So, we created the Homey Community App Store where all rejected apps (if approved by the developer ofc) can be found and installed on ur Homey.
There is also approved apps in this store ofc.

Link:
Here 67 is the link to the Community App Store. As this is still WIP we ask u to test this and give some feedback in the appropiate channels for it.
As there is always room for improvement we like to get some feedback.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Navraag gedaan op t Shelly topic: een Shelly dimmer kan een URL aanroepen wanneer een knop ingedrukt wordt. Kan ik daar iets mee in Homey?
Gaat mijn kennis van Homey nogal te boven aangezien ik er nog maar eek week of 2 1 heb.

https://homey.app/nl-nl/a...HTTP-request-flowkaarten/

of

Logic: a webhook has been received

?

[Voor 20% gewijzigd door stefijn op 15-05-2020 14:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tranze
@stefijn Je kan het volgende eens proberen. Als je in je flow bij de 'And...' stap een card toevoegd, dan zie je onderaan in de lijst bij Apps een Shelly optie (in plaats van tag uitlezen via Logica), daar kan je vervolgens kiezen voor 'Switch 2 is on'. En dan de Shelly zelf toch in dual button mode denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
Ik heb nieuwe zonnepanelen inverter en de oude was dus weg. Daardoor deed de zonnepanelen app raar dus verwijderd en opnieuw geinstalleerd en ook Homey herstart. Bij apps blijft bij zonnepanelen app een rondje ronddraaien alsof die bezig is... Bij nieuwe apparaten toevoegen is er ook geen zonnepanelen optie. Heb alle flows met zonnepanelen zaken verwijderd. Opnieuw app verwijderd, homey herstart en app geinstalleerd maar app blijft ronddraaiend rondje houden en niks kan ermee.

Hebben jullie suggesties?

Edit: Hetzelfde geldt voor de Domoticz app: Na installeren een draaiend rondje en werkt niet...

Edit II: bij alle apps die ik wil installeren doet dit probleem zich voor, blijft draaiend rondje, ook na herstart

[Voor 16% gewijzigd door vandermark op 15-05-2020 19:21]

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Tranze schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:12:
@stefijn Je kan het volgende eens proberen. Als je in je flow bij de 'And...' stap een card toevoegd, dan zie je onderaan in de lijst bij Apps een Shelly optie (in plaats van tag uitlezen via Logica), daar kan je vervolgens kiezen voor 'Switch 2 is on'. En dan de Shelly zelf toch in dual button mode denk ik.
Het is al gelukt.

Met Switch 2 is on kon ik niks, dat leek niet te werken in single button mode. Dual button mode verhuist de dimfunctie dat wil ik niet.

Maar de Shelly kan nog webrequests doen bij S2, dat werkt iig wel
Heb nu dit werkend
http://192.168.2.111/api/...immer1?tag=S2ShortPressed
Via https://<homeyid>.connect.athom.com/api/manager/logic/webhook/dimmer1?tag=S2ShortPressed werkte het overigens ook niet, wel als ik de link op mijn laptop start, maar het leek alsof de Shelly geen command naar buiten kon geven.
Maakt niet uit, rechtstreeks op IP van de Homey is toch beter want geen enkele noodzaak om via de cloud te gaan

Kan nu iig onderscheid maken tussen een short en longpress op S2 dus dat is al voldoende voor het starten van 1 of 2 flows

[Voor 16% gewijzigd door stefijn op 15-05-2020 15:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mike123
2be schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:17:
[...]

Het is ook opgenomen bij het koppelen alleen las ik het verkeerd denk ik.
Ik dacht dat ik om de 2 a 3 seconden het knopje moest indrukken totdat hij gevonden was. En heb het ook 2 of 3x ingedrukt na dat hij gevonden was. Lukt ook niet.
Daarna heb ik na het koppelen in de app, het knopje 3 seconden indrukt totdat het blauwe lampje 3 x knippert om de 2 a 3 seconden het knopje ingedrukt en dit volgehouden totdat hij gekoppeld was.
De 2e sensor ging ook zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

Ik heb pas een dikke 2 weken een homey pro.
Ben overgestapt van domoticz.
Maar loop toch wel tegen veel zaken aan.
Meeste heb ik wel op kunnen lossen.
Maar ik wil mijn sensors renamen van een fibaro universal sensor.
Nu zijn die temperaturen redelijk gelijk maar als de warmtepomp aan staat niet meer.
Ik wil invullen welke sensor wat meet.

Kan dat?

Daarnaast vind ik erg irritant bij het maken van flows en ik wil zaken op energy schakelen dat er altijd in de flow staat energy en ik achteraf niet meer weet waarvan hij de energy meet.
Bij domoticz staat er dan b.v. "energy tv" ofzo net hoe je het noemde.

[Voor 7% gewijzigd door SpikeHome op 19-05-2020 09:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:19
SpikeHome schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:03:

Kan dat?
Even rechtsboven op het tandwieltje drukken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Twee dagen hebben mijn Shelly webhooks gewerkt, nu werk het niet meer.

Het valt me op dat de de flow die de webhooks oppikt grayed out is. Het maakt niet uit of ik hem disable of enable. Iemand een idee wat dat betekent?

Overigens werkt de flow nog wel, als ik de url via mijn browser gebruik doet de flow het nog, als ik de Shelly button indruk niet. Lijkt alsof de Shelly geen url meer uitzend (maar dat zoek ik wel uit)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

GermanPivo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Even rechtsboven op het tandwieltje drukken ;)
Dan pas ik alleen de naam bovenin aan en niet de sensor namen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuukWillems97
Een tijd geleden heb ik een Philips Hue startersset gekocht en vrijwel direct ook weer verkocht vanwege het gebrek dat ik de lamp of met een wandschakelaar kan gebruiken of via de smart-weg en niet beide.
Nu heb ik pas geleden een Yeelight lamp gekocht en wil ik toch proberen de lamp op beide manieren te kunnen besturen. Mij lukt het nog niet, (wel ben ik nog op een aantal onderdelen aan het wachten dus kan nog niet alles proberen).

De set-up die ik wil:

De apparaten:
1. Lamp op de WC (Yeelight)
2. Lamp op de gang (domme lamp)
3. KAKU LED dimmer gang
4. Magneetsensor deur WC (onderweg)
5. Bewegingssensor gang (onderweg)
6. Lichtsensor (onderweg)
7. Shelly 1 (onderweg)

De uitwerking:
Ik wil dat de lamp in de avond (als we nog wakker zijn) gewoon aangaat bij beweging in de gang en/of gebruik van de wc, 's nachts wil ik echter dat de lampen gedimd aan gaan (op 1 á 5%). Daarbij wil ik op het moment dat de lamp niet automatisch aangaat maar ik toch licht nodig heb dat de lamp gewoon aan kan gaan wanneer ik op de schakelaar druk.

Probleem:
Momenteel ben ik aan het testen met de Yeelight op de wc, ik kan deze echter nog niet op een inbouwmodule aansluiten gezien in de manual specifiek staat dat ik hem niet op een dimmer mag aansluiten.
Ik heb geprobeerd om een flow te maken waarbij de Yeelight na een bepaald tijdstip een bepaalde helderheid heeft. Wanneer de schakelaar uit staat wordt dit echter niet verwerkt naar de yeelight.

Nu de vraag: Zal dit wel gaan functioneren wanneer ik hier een shelly 1 tussen zet? Zo nee heeft iemand een set-up waarbij dit wel gaat werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
LuukWillems97 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:32:
Een tijd geleden heb ik een Philips Hue startersset gekocht en vrijwel direct ook weer verkocht vanwege het gebrek dat ik de lamp of met een wandschakelaar kan gebruiken of via de smart-weg en niet beide.
Nu heb ik pas geleden een Yeelight lamp gekocht en wil ik toch proberen de lamp op beide manieren te kunnen besturen. Mij lukt het nog niet, (wel ben ik nog op een aantal onderdelen aan het wachten dus kan nog niet alles proberen).

De set-up die ik wil:

De apparaten:
1. Lamp op de WC (Yeelight)
2. Lamp op de gang (domme lamp)
3. KAKU LED dimmer gang
4. Magneetsensor deur WC (onderweg)
5. Bewegingssensor gang (onderweg)
6. Lichtsensor (onderweg)
7. Shelly 1 (onderweg)

De uitwerking:
Ik wil dat de lamp in de avond (als we nog wakker zijn) gewoon aangaat bij beweging in de gang en/of gebruik van de wc, 's nachts wil ik echter dat de lampen gedimd aan gaan (op 1 á 5%). Daarbij wil ik op het moment dat de lamp niet automatisch aangaat maar ik toch licht nodig heb dat de lamp gewoon aan kan gaan wanneer ik op de schakelaar druk.

Probleem:
Momenteel ben ik aan het testen met de Yeelight op de wc, ik kan deze echter nog niet op een inbouwmodule aansluiten gezien in de manual specifiek staat dat ik hem niet op een dimmer mag aansluiten.
Ik heb geprobeerd om een flow te maken waarbij de Yeelight na een bepaald tijdstip een bepaalde helderheid heeft. Wanneer de schakelaar uit staat wordt dit echter niet verwerkt naar de yeelight.

Nu de vraag: Zal dit wel gaan functioneren wanneer ik hier een shelly 1 tussen zet? Zo nee heeft iemand een set-up waarbij dit wel gaat werken?
Als je een device van het stroom haalt (of te weinig stroom geeft met een dimmer), dan doet ie het niet. Dat lijkt mij logisch?

• LuukWillems97
Jazeker dat begrijp ik ook maar er moet toch een manier zijn waarop bovenstaande wel werkt? Anders begrijp ik de “hype” rond Philips hue niet eerlijk gezegd.
LuukWillems97 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:22:
Jazeker dat begrijp ik ook maar er moet toch een manier zijn waarop bovenstaande wel werkt? Anders begrijp ik de “hype” rond Philips hue niet eerlijk gezegd.
Is de schakelaar een gewone schakelaar? Waarom vervang je de schakelaar dan niet door een zigbee/zwave schakelaar en de lamp door een gewoon old school led/halogeen lampje?

Strava, Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chundo
SpikeHome schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:03:
Ik heb pas een dikke 2 weken een homey pro.
Ben overgestapt van domoticz.
Maar loop toch wel tegen veel zaken aan.
Meeste heb ik wel op kunnen lossen.
Nu zijn die temperaturen redelijk gelijk maar als de warmtepomp aan staat niet meer.
Ik wil invullen welke sensor wat meet.
[Afbeelding]
Kan dat?

Daarnaast vind ik erg irritant bij het maken van flows en ik wil zaken op energy schakelen dat er altijd in de flow staat energy en ik achteraf niet meer weet waarvan hij de energy meet.
Bij domoticz staat er dan b.v. "energy tv" ofzo net hoe je het noemde.
Ik heb dit opgelost door een virtuele knop aan te maken en dan een flow met telkens als de temperatuur verandert de waarde van de sensor naar de virtuele knop te sturen.

• LuukWillems97
Webgnome schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:27:
[...]

Is de schakelaar een gewone schakelaar? Waarom vervang je de schakelaar dan niet door een zigbee/zwave schakelaar en de lamp door een gewoon old school led/halogeen lampje?
Het is een gewone schakelaar ja. Op de gang heb ik de schakelaar slim gemaakt door een KAKU dimmer tussen de schakelaar en lamp te plaatsen. Werkt redelijk het probleem is alleen dat er nagenoeg geen verschil zit tussen 50% dimmen en 1%, durf niet met 100% zekerheid te zeggen of dit aan de lamp licht (alle lampen thuis zijn de standaard van IKEA) of aan de dimmer. Om juist ook die 1% dimstand te halen heb ik voor een smart lamp gekozen omdat dit daar normaal wel lukt.
chundo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Ik heb dit opgelost door een virtuele knop aan te maken en dan een flow met telkens als de temperatuur verandert de waarde van de sensor naar de virtuele knop te sturen.
Thanks voor de tip zal straks eens proberen of dit werkt.
Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True