Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:59

stefijn

DBlogic

TKroon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:07:
Ik heb geen dimmers, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Misschien iemand anders hier?
Jij dimt helemaal niet? Of dim je via regels op je Homey door bijv. X keer drukken?

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@stefijn Dimmen gaat bij mij soort van automatisch. Alles is Hue, en ik heb een aantal standaard standen gemaakt. Bijvoorbeeld de spots zijn 90% aan, maar als de tv aanstaat, 70%. Keuken rond etenstijd 100%, maar dimt als er beweging is buiten etenstijd. Overloop en toiletten etc ook op basis van tijd. Wat ik wel heb gemaakt, is dat als de toilet op de nachtstand staat (1%), en ik dan op de knop druk, dat hij naar 100 gaat. Dus in principe heb ik alles zo geprogrammeerd dat het voor 95% van de tijd zichzelf regelt, maar dat alles wat ik aan wil passen, met één druk op een knop kan.

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-05 12:22
Ik heb de Homey verplaatst en dus even van de stroom gehad. Daarna heb ik mijn mobiel met de Homey Wifi verbonden (waarbij hij altijd zegt dat ie geen internet heeft maar wel verbonden is), en vervolgens vind op diezelfde mobiel de Homey niet ("Homey is offline").

Ik moet er nog wel aan wennen??

Verder dacht ik dat de Homey tegenwoordig een webinterface had, maar daar kan ik niets over vinden.

iRacing Profiel | Mijn Wordpress Blog

• TKroon
  • Niet online
flopdoc schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:44:
Verder dacht ik dat de Homey tegenwoordig een webinterface had, maar daar kan ik niets over vinden.
Homey heeft een webinterface voor onder andere je flows en insights. Je kunt geen app-instellingen of logica aanpassen. https://flow.homey.app

• stefijn

stefijn

DBlogic

TKroon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:25:
@stefijn Dimmen gaat bij mij soort van automatisch. Alles is Hue, en ik heb een aantal standaard standen gemaakt. Bijvoorbeeld de spots zijn 90% aan, maar als de tv aanstaat, 70%. Keuken rond etenstijd 100%, maar dimt als er beweging is buiten etenstijd. Overloop en toiletten etc ook op basis van tijd. Wat ik wel heb gemaakt, is dat als de toilet op de nachtstand staat (1%), en ik dan op de knop druk, dat hij naar 100 gaat. Dus in principe heb ik alles zo geprogrammeerd dat het voor 95% van de tijd zichzelf regelt, maar dat alles wat ik aan wil passen, met één druk op een knop kan.
Ja oke, maar ik zou dus met een normale Shelly schakelaar kunnen dimmen door bijv. te programmeren dat wanneer ik 2x snel druk hij op 50% gaat of zo en bij 3x 25%

? Geen idee, want ik heb nog helemaal niks momenteel. Huis is nog in aanbouw. Binnenkort ga ik wel een Homey bestellen met wat basiszaken om eens te zien hoe dat werkt.

• flopdoc
TKroon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:51:
[...]

Homey heeft een webinterface voor onder andere je flows en insights. Je kunt geen app-instellingen of logica aanpassen. https://flow.homey.app
Aha, die werkt.

Nu moet ik nog leren een Flow aan te maken. Ik heb toch de Alecto sensor toe kunnen voegen nadat ik het Zigbee protocol heb toegevoegd. Maar hoe ik daar nu een FLow mee kan maken? Aan de andere kant: in de Smart Life app van Alecto kan ik de sensor niet eens toevoegen. Ik ga ze maar ruilen.

Welke deur/raam sensor is aan te raden?

En het klopt toch dat als ik een Zigbee sensor koop dat ik dan juist geen Zigbee bridge nodig heb, want dat doet de Homey?

[Voor 23% gewijzigd door flopdoc op 21-04-2020 17:40]

• TKroon
  • Niet online
@stefijn Dat kun je programmeren, maar dat houdt ook in dat als je één keer drukt, dat je moet wachten tot Homey zeker weet dat je geen drie keer gedrukt hebt ;) Alternatieven: Stel je lamp staat op zijn felst, als je dan drukt dimt hij naar een lagere stand. Stel dat hij op 70% staat en je drukt, gaat hij feller. Zo kun je het wellicht beter oplossen.

@flopdoc ik ken de Alecto sensor niet, maar waarschijnlijk kun je als trigger de sensor gebruiken met het alarm dat hij geeft (contact, beweging, etc).
Ik gebruik zelf vooral Xiaomi Aqara sensoren. Kosten maar een tientje per stuk, zien er goed uit, en werken prima. Een klein nadeel van de bewegingssensor is dat de minimale alarmduur 60 seconden is. Je kunt dus niet zeggen dat als er na 30 seconden geen beweging meer is, dat dan de lamp weer uitgaat. Maar als je met die beperking kunt leven, is hij uitstekend. De Hue motion sensor doet dat beter, maar kost dan ook het viervoudige.

Je kunt de ZigBee sensoren inderdaad direct aan Homey koppelen. Persoonlijke noot: alle sensoren die in de buurt van Homey zitten werken prima, maar de ZigBee implementatie van Homey laat momenteel nog te wensen over. Sensoren die via een repeater gaan zijn helaas nog minder betrouwbaar op dit moment. Als het netwerk eenmaal stabiel is gaat het weer prima, maar even een repeater (een ZigBee apparaat zonder batterij) verplaatsen komt de betrouwbaarheid van je netwerk niet ten goede.

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:57

MAZZA

Barbie is er weer!

Simpele vraag, maar hoe kan ik de lichtsterkte gebruiken van een hue indoor bewegingsmelder? In insights zie ik terug dat de motion sensor de lux waarde netjes logt. Maar ik zie nergens een kaartje of mogelijkheid om die waarde te gebruiken in m'n flows.. Kijk ik er strak overheen?

• TKroon
  • Niet online
@MAZZA Je kunt een flow laten starten als de helderheid veranderd is. Vervolgens kun je met logica daar voorwaardes aan hangen. Zie dit voorbeeld

• flopdoc
Ik heb inmiddels een Fibaro motion sensor, en een Fibaro deur/raamsensor besteld, en een Philips Hue plug besteld om te testen of ik een werkende flow kan produceren. En meer voor de leuk een temperatuursensor (kan ik die bv gebruiken in een flow: als temp lager dan 18 graden na 22.00 uur dan Hue Plug aanzetten?).

Ben benieuwd.

Nu wil ik met de Homey een alarmsysteem opzetten. Voor ik me er in verdiep en dan na honderd vergeefse uren ontdek dat het niet mogelijk (om me dan alsnog op bv Domoticz te orienteren) is is mijn vraag:

Is het mogelijk om de volgende situaties apart in te schakelen:

Niemand thuis - hele alarmsysteem ingeschakeld.

Bewoner thuis - alarm gaat alleen af bij beweging van geselecteerde sensoren.

Niemand thuis - bekende Gast komt thuis, schakelt systeem over naar situatie van Bewoner thuis

En kan dat dan of automatisch, of ook zodanig dat zowel de Bewoner als de Gast zelf systeem in of uit kunnen schakelen?

[Voor 48% gewijzigd door flopdoc op 22-04-2020 08:35]

• stefijn

stefijn

DBlogic

TKroon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:43:
@stefijn Dat kun je programmeren, maar dat houdt ook in dat als je één keer drukt, dat je moet wachten tot Homey zeker weet dat je geen drie keer gedrukt hebt ;) Alternatieven: Stel je lamp staat op zijn felst, als je dan drukt dimt hij naar een lagere stand. Stel dat hij op 70% staat en je drukt, gaat hij feller. Zo kun je het wellicht beter oplossen.
Ja, of van 100-70-50-25 -> 100-70-50-25 etc

Prima, ga ik wel een keer mee experimenteren als ik eea besteld heb.

Andere vraag nog: die dingen werken allemaal op wifi. Ik heb momenteel 1 Unifi AP in huis, worden er ws. twee. We hebben bouwen een houtskeletwoning dus ik verwacht een prima netwerk. Mag ik dan met een stuk of 20-25 van die units Wifi problemen verwachten? Heb jij nog speciale dingen gedaan met je Wifi om alles goed te krijgen met die Shellys?
Was eigenlijk dus van plan om zwave als basis voor bijna alles te nemen, maar dat wordt op deze manier wifi

[Voor 5% gewijzigd door stefijn op 22-04-2020 10:55]

• Jozzle
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:00
Ja, dat zou kunnen op 2 manieren;
  • ik gebruik de app Virtuele Apparaten om het huis in een bepaalde stand/scene/modus te zetten.
  • maar ik kan je beter Heimdall aanraden, die is daar specifiek voor gemaakt en word door veel meer gebruikers voor jouw security vraagstuk ingezet

• LuukWillems97
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 30-05 08:50
@TKroon bedankt voor je post en antwoorden, @stefijn bedankt voor de vragen (die helpen mij ook weer vooruit :p). Voorlopig zou ik me hier wel mee moeten kunnen vermaken!

Ik lees zelf ook steeds meer over Shelly, momenteel heb ik dimmers van KAKU. Nadeel hiervan is deze gebruik maken van het 433MHz signaal, het voordeel is dat ik deze in de plafonddoos/kap van de lamp tegen het plafond kan plaatsen. Passen de shelly dimmers daar ook/hoe groot zijn deze ongeveer?

• flopdoc
Jozzle schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:19:
[...]

Ja, dat zou kunnen op 2 manieren;
  • ik gebruik de app Virtuele Apparaten om het huis in een bepaalde stand/scene/modus te zetten.
  • maar ik kan je beter Heimdall aanraden, die is daar specifiek voor gemaakt en word door veel meer gebruikers voor jouw security vraagstuk ingezet
Dank voor de reactie, ik ga me dan in Heimdall verdiepen.

• TKroon
  • Niet online
@stefijn ik zou me zeker niet druk maken om het aantal units. Die Unifi-AP's (ik heb ze ook) kunnen makkelijk 100 apparaten aan, en die Shelly's verzenden en ontvangen bijzonder weinig packets. Wat ik met mijn WiFi gedaan heb is de 2.4 GHz band opsplitsen. Kanaal 11 voor ZigBee, en 1 en 6 voor WiFi. 1 beneden, 6 eerste verdieping en weer 1 op zolder. Dat werkt prima.

@LuukWillems97 Ik heb de Shelly dimmer niet, maar elke Shelly is behoorlijk compact.

• LuukWillems97
@TKroon dat is denk ik wel vergelijkbaar met de KAKU modules.

Ben momenteel bezig om mijn roborock s55 te automatiseren. Helaas zijn bij de kaartjes geen standaard optieS om zodra iemand thuiskomt het stofzuigen te “pauzeren” terug naar de Dock te gaan en vervolgens als de laatste persoon weg is weer verder te gaan waar ie gebleven was. Is die optie er voor roomba wel? En zo niet hoe heb jij dit opgelost?

Ik zit er over te denken om misschien de kamers afzonderlijk in te stellen maar lees dat het nogal wat werk is om alle coördinaten te krijgen😅

• TKroon
  • Niet online
@LuukWillems97 mijn Roomba gaat ook niet verder waar hij gebleven was, ik kan hem alleen terug naar zijn dock sturen. Voor mij voldoende, ik vind het niet erg als hij niet elke dag zijn rondje af heeft kunnen maken. Zeker in deze tijden rijdt hij erg weinig ;)

• LuukWillems97
@TKroon juist omdat men nu meer thuis is wil ik die er eigenlijk in, ik zal er nog eens over nadenken of dit mogelijk is. Normaal gesproken zal dit ook een minder groot probleem zijn.

Hoe ziet jouw flow er uit? Dit is die van mij (ik kan hem helaas niet delen door een "onbekende fout").

Als: "laatste persoon gaat weg"

En: logica "stofzuiger is aangeweest" is gelijk aan "nee" EN "de stofzuiger is op laadstation" EN "accuniveau is groter dan 80"

OF: logica "stofzuiger is aangeweest" is gelijk aan "nee" EN "de stofzuiger is aan het opladen" EN "accuniveau is groter dan 80"

Dan: "robot begint met stofzuigen" EN "stel ventilator in op maximum" EN logica "Stofzuiger is aangeweest naar JA" EN logica "bereken stofzuiger teller +1"

Anders: "robot begint met stofzuigen" EN "stel ventilator in op maximum" EN logica "Stofzuiger is aangeweest naar JA" EN logica "bereken stofzuiger teller +1"

In een andere flow laat ik stofzuiger is aangeweest resetten naar nee na 12 uur en als stofzuiger teller op 3 staat krijg ik een melding dat ik het bakje leeg moet maken.

Op deze manier gaat de stofzuiger als het goed is maar 1x per dag aan, dus dit is bedoeld voor de situatie na corona waarbij het normaal is dat iemand langere tijd afwezig is geweest :)

• TKroon
  • Niet online
@LuukWillems97 die van mij is ongeveer gelijk. Laatste weg, RoombaAlGestofzuigd = nee, dan stofzuigen en zet RoombaAlGestofzuigd naar ja. En een reset ‘s nachts van de variabele uiteraard.

• LuukWillems97
Toch blijf ik nadenken over het onderbreken van het stofzuigen.

Mijn idee is als volgt: zodra de laatste persoon weg gaat start de stofzuiger met het stofzuigen van de woonkamer, als hij hiermee klaar is gaat hij naar de eethoek, daarna naar de keuken etc.

Wat ik hiervoor nodig heb is dat wanneer de "then" van een flow klaar is dit een volgende flow triggered. Voorbeeld:

Als stofzuigen woonkamer is klaar dan start stofzuigen eethoek.
Als stofzuigen eethoek is klaar dan start stofzuigen keuken,
etc....

Is dit mogelijk? zo ja hoe? Ik zie geen optie hoe dat kan namelijk

• MAZZA
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:57

MAZZA

Barbie is er weer!

TKroon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:32:
@MAZZA Je kunt een flow laten starten als de helderheid veranderd is. Vervolgens kun je met logica daar voorwaardes aan hangen. Zie dit voorbeeld
Ah daar heb je de keuze wel voor de helderheid. Thanks, weer wat geleerd als homey beginner :)

• LuukWillems97
LuukWillems97 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:08:
Toch blijf ik nadenken over het onderbreken van het stofzuigen.

Mijn idee is als volgt: zodra de laatste persoon weg gaat start de stofzuiger met het stofzuigen van de woonkamer, als hij hiermee klaar is gaat hij naar de eethoek, daarna naar de keuken etc.

Wat ik hiervoor nodig heb is dat wanneer de "then" van een flow klaar is dit een volgende flow triggered. Voorbeeld:

Als stofzuigen woonkamer is klaar dan start stofzuigen eethoek.
Als stofzuigen eethoek is klaar dan start stofzuigen keuken,
etc....

Is dit mogelijk? zo ja hoe? Ik zie geen optie hoe dat kan namelijk
Ik heb even zitten knutselen en ben denk ik tot een betrouwbare oplossing gekomen. Theoretisch moet alles volgens mij kloppen, praktisch wordt morgen getest.

In mijn automatisering van de robotstofzuiger gebruik ik de theorie van deze post maar een 2.0 variant. Het hiaat in deze post is namelijk dat de robotzuiger opnieuw start van begin af aan als hij tussentijds wordt gestopt.

Voor de geïnteresseerde, mijn uitwerking is als volgt:

De stofzuiger (Roborock S55) start als de laatste persoon vertrekt en registreert elke kamer die hij heeft afgerond. Zodra iemand thuis komt gaat ie terug naar zijn dock. Als vervolgens weer de laatste persoon vertrekt gaat hij verder waar ie gebleven was.
Hiervoor heb ik 5 categorieën flows aangemaakt.
1. De eerste start trigger --> automatisch aan & op tijd aan
2. De vervolg triggers --> woonkamer is klaar en gaat verder naar de eethoek
3. De herstart triggers --> onderbroken tijdens het stofzuigen van de keuken
4. De stop triggers --> stofzuiger is klaar & iemand komt thuis
5. Resets & reminders --> nachtelijke reset

De telefoon notificaties is enkel zodat ik kan volgen wat er gebeurd als ik niet thuis ben zolang ik in de testfase zit. Mocht iemand iets soortgelijks zoeken en vragen hebben, feel free to ask! Andere opmerkingen/gespotte fouten zijn ook welkom.

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-05 09:40
Ook hier sinds een paar dagen Homey draaien na enkel jaren Domoticz gebruik te hebben, leuk om weer allemaal flows te bedenken die handig zijn nu ik wat meer protocollen en dus devices tot mijn beschikking heb.

Ik heb wel een vraagje voor de overige Ring 2 eigenaren, ik probeer nu een flow te maken dat zodra de deurbel gaat ik een push notificatie krijg inclusief een screenshot. Dit lijkt te werken zij het niet dat het screenshot oud is, dus niet van dat moment. Ik heb al geprobeerd op de actie 'Haal huidig snapshot op' maar er veranderd niks. Iemand die dit voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 28-05 13:42
Splendid schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:44:
Ook hier sinds een paar dagen Homey draaien na enkel jaren Domoticz gebruik te hebben, leuk om weer allemaal flows te bedenken die handig zijn nu ik wat meer protocollen en dus devices tot mijn beschikking heb.

Ik heb wel een vraagje voor de overige Ring 2 eigenaren, ik probeer nu een flow te maken dat zodra de deurbel gaat ik een push notificatie krijg inclusief een screenshot. Dit lijkt te werken zij het niet dat het screenshot oud is, dus niet van dat moment. Ik heb al geprobeerd op de actie 'Haal huidig snapshot op' maar er veranderd niks. Iemand die dit voor elkaar heeft gekregen?
Hoe heb je de bel aangesloten? op accu of op het stroom net? Het schijnt namelijk dat als deze o de accu werkt er geen constante verbinding is(batterij besparend) waardoor het ophalen van een nieuw screenshot niet (goed) werkt. Ik merk zelf namelijk een vertraging bij het aanbellen de 1e keer en dus ook geen snapshot. Bij 2e keer aanbellen wel. Maar vooralsnog heb ik geen oplossing, heb ik ook nog niet erg hard naar gezocht moet ik eerlijk zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splendid
Akumu22 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:32:
[...]

Hoe heb je de bel aangesloten? op accu of op het stroom net? Het schijnt namelijk dat als deze o de accu werkt er geen constante verbinding is(batterij besparend) waardoor het ophalen van een nieuw screenshot niet (goed) werkt. Ik merk zelf namelijk een vertraging bij het aanbellen de 1e keer en dus ook geen snapshot. Bij 2e keer aanbellen wel. Maar vooralsnog heb ik geen oplossing, heb ik ook nog niet erg hard naar gezocht moet ik eerlijk zeggen.
Bedankt voor je reactie, ik heb hem inderdaad nog op accu werkend. Ik wil heb binnenkort op netstroom aansluiten dus dan probeer ik het dan weer opnieuw. Ik zal hier nog wel even melden of dat inderdaad het probleem oplost.

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 10:44

SpikeHome

2400wp en 2750wp

Splendid schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:44:

Hi wat is je reden om over te stappen van domoticz?
Ben zélf aan het twijfelen draai al 4 jaar domoticz.
Maar nu bij de laatste update een en al ellende en je word steeds afhankelijker van domotica.

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splendid
SpikeHome schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:20:
[...]

Hi wat is je reden om over te stappen van domoticz?
Ben zélf aan het twijfelen draai al 4 jaar domoticz.
Maar nu bij de laatste update een en al ellende en je word steeds afhankelijker van domotica.
Ik had de afgelopen maand 2 keer een stroomonderbreking waarna het OS corrupt was. En 1x daarvan terwijl ik niet thuis was en de vrouw was niet blij, en ik dus ook niet ;) Gelukkig wel een backup maar toch, je bent zo weer een uurtje zoet. Ik heb ook wat KaKu spul draaien waar ik eigenlijk vanaf dus, dus overstappen naar Zigbee was al een wens. 3 jaar geleden ook al naar Homey gekeken en was er toen al van gecharmeerd, was destijds mijn eerste intrede in Domotica, dus had bedacht dat eerste een Domoticz met wat 433Mhz spul een leuk begin was. Nu wil ik het wat stabieler hebben, in zowel de software als de hardware, dus het 433Mhz gaat het huis uit. Had nog wel gekeken naar een Zigbee stick voor in de Raspberry Pi, maar ga liever voor een dat wat stabiele en uitgebreider platform, dus nu de overstap naar Homey gemaakt. Tot dusver zeer tevreden! Al loop ik nog tegen heel veel beperkingen op, al denk ik dat de meeste bij mij zelf liggen en niet zozeer bij Homey :)

Btw, Ik heb de ring 2 ondertussen op netstroom aangesloten, helaas geen verbetering wat betreft de screenshots. Ik blijf oude screenshots ontvangen. Ook de 'live feed' vanuit de Ring App in Homey geeft diezelfde oude screenshot terug. Helaas, verder zoeken...

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@Splendid
Ah duidelijk.
Ik kijk ook al een tijdje met een schuin oog naar andere systemen waaronder homey.
Draai 4 jaar domoticz de eerste jaren veel corupte sd kaartjes gehad.
Nu bij de laatste update van domoticz moest ik linux updaten van stretch naar buster, sindsdien krijg ik het niet meer goed.
Tja en na 4 jaar steeds meer zaken eraan gekoppeld dus je word er steeds afhankelijker van.
Meestal was het New install backup terug en go.
Maar nu ben ik al 2 dagen aan t prutsen zonder effect.
Vandaar mij vraag.

Gekeken of alles door homey ondersteun word zoals.
P1 ligging dmv USB op de pi
Klik aan klik uit de origi elke maar ook van de action
433mhz temperatuur sensors van Ali
Nefit easy
Fibraro zwave
Philio zwavel
Qubino zwavel

Wat erg jammer is dat de homey geen internet poort heeft ik sluit liever zoveel mogelijk bedraad aan.
En dan nog alle scripts opnieuw te maken.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ik heb mijn Homey binnen. Beetje gemengde gevoelens...

- het eerste wat ik op mijn PC te zien krijg is een windows 7 achtige setup pagina in mijn browser. Lekkere eerste ouderwetse indruk
- De wifi wil niet verbinden. Dan moet je zelf maar uitvinden dat 5Ghz uitgeschakeld moet worden... Dus mijn netwerk maar zitten aanpassen. Niet bijzonder gebruikersvriendelijk
- Uiteindelijk - omdat het op de telefoon niet lukte en ik mijn netwerk moest aanpassen - via mijn PC de Homey kunnen koppelen aan mijn Wifi en geinstalleerd. Vervolgens klik ik op een link "Download Homey Desktop" en in plaats van software kom ik op een installatiepagina waar uitgelegd wordt hoe je Homey installeert met een app
- De app staat nog op installatiemodus en nu kan ik met de app helemaal niks: alleen maar een Homey installeren. Maar die zend geen setupwifi meer uit want hij is al gekoppeld.

Nu dus geen desktopsoftware, een app die willen installeren wat al geinstalleerd is.

Hoe nu verder?

edit: recovery gevonden...
Nu weer Homeysetup Wifi, de app geeft aan verbind met HomeySetup maar als ik dat doe geeft de app daarna aan dat hij geen Homey kan vinden.

Iemand tips?

[Voor 8% gewijzigd door stefijn op 25-04-2020 07:59]

• TKroon
  • Niet online
@stefijn al gelukt? Wellicht kun je de installatie starten op een ander apparaat.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ja het is gelukt vanaf mijn laptop. De app wilde niet echt verder werken en bleef in installatiemodus, pas toen ik hem geforceerd afsloot en mijn login opnieuw ingaf kwam de Homey er in.

• flopdoc
Welke IP camera's zijn aan te bevelen voor binnen of voor buiten gebruik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:30

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

flopdoc schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:29:
Ik heb binnen een Foscam R2M. Werkt prima, en beeld is ook prima. Ik had hiervoor een Foscam die HD ready was, en de beeldkwaliteit van die camera versus deze die Full HD is zie je wel. ik heb de R2M dan ook als vervanging gekocht voor die ander.

Werkt ook samen met Homey, en ik heb de camera in mijn alarm (Heimdall) opgenomen, en dat werkt prima.

Och ja, je moet toch wat he.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Volgende uitdaging: ik heb een Shelly 2.5 schakelaar bij mijn homey besteld.

Schakelaar is aangesloten en het Shelly AP is zichtbaar. Als ik mijn telefoon met het ap verbind zie ik het standaard ip-adres 192.168.1.33 van de Shelly.
Ik kan echter niet op de configuratiepagina komen, er wordt niks geladen.
Nu heb ik de Shelly cloud app geïnstalleerd maar ik heb eigenlijk nog niet zo'n zin om een account aan te maken, omdat het niet nodig zou moeten zijn (ook niet volgens de manual van Shelly)
Zojuist een app Shelly Home geïnstalleerd, maar daarmee lukte het ook niet om de Shelly te configureren. Ik kan de Shelly zien in de app maar als ik probeer te verbinden dan krijg ik "could not connect to the network" en toevoegen lukt dus niet

Tips?

Overigens is het en Shelly 2.5 X1 (zowel double relay switch als Roller shutter) zou volgens de webshop home compatible zijn maar in homey zie ik geen X1, wel in double relay switch en een roller shutter als separate versies van Shelly)
als ik in homey iets probeer toe te voegen ziet hij geen enkel apparaat

edit: toch maar een account aangemaakt en nu is het wel gelukt om de Shelly aan mijn Wifi te knopen

[Voor 21% gewijzigd door stefijn op 27-04-2020 08:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:58
flopdoc schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:29:
Ik heb pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack) buiten bij de oprit (onder carport) hangen, werkt perfect met de Homey (met de Unifi Video app).

[Voor 7% gewijzigd door mauricedb op 27-04-2020 08:46]

PC: i5 6500/MSI Z170I Gaming Pro/Kingston HyperX 16GB DDR4/ASUS GTX1060 6GB/Samsung 500GB SSD/Thermaltake Core V1/Corsair HX620/Dell U2515H/Sennheiser HD558

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 24-05 12:36
Van belang bij een camera is denk ik vooral of je deze ook in combinatie met Synology wilt gebruiken of hoe je de opslag wilt afhandelen: betaald via de Cloud of 'gratis' lokaal. Bijna alle cameras zijn wel werkend te krijgen met Homey, maar die geeft wel aleen maar een plaatje van de situatie weer. Verwacht daar dan ook niet teveel van.

• flopdoc
Just_A_User schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:56:
[...]

Ik heb binnen een Foscam R2M. Werkt prima, en beeld is ook prima. Ik had hiervoor een Foscam die HD ready was, en de beeldkwaliteit van die camera versus deze die Full HD is zie je wel. ik heb de R2M dan ook als vervanging gekocht voor die ander.

Werkt ook samen met Homey, en ik heb de camera in mijn alarm (Heimdall) opgenomen, en dat werkt prima.
Dank voor de tip!

• flopdoc
mauricedb schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:45:
[...]

Ik heb pricewatch: Ubiquiti UniFi Video Camera G3 (1-pack) buiten bij de oprit (onder carport) hangen, werkt perfect met de Homey (met de Unifi Video app).
Dank voor de tip

• flopdoc
Tweaqer schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:22:
Van belang bij een camera is denk ik vooral of je deze ook in combinatie met Synology wilt gebruiken of hoe je de opslag wilt afhandelen: betaald via de Cloud of 'gratis' lokaal. Bijna alle cameras zijn wel werkend te krijgen met Homey, maar die geeft wel aleen maar een plaatje van de situatie weer. Verwacht daar dan ook niet teveel van.
Ik heb inderdaad een 218+, met daarop alvast Surveillance Station geinstalleerd. Ik hoop dat de genoemde camera's hier ook mee werken?

• Tweaqer
flopdoc schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:53:
[...]
Ik heb inderdaad een 218+, met daarop alvast Surveillance Station geinstalleerd. Ik hoop dat de genoemde camera's hier ook mee werken?
Foscam wel, Unifi niet of niet standaard omdat die geen Onvif ondersteund maar RTSP. Zou kunnen dat je dan geluid niet werkend hebt, maar wellicht dat het tegenwoordig beter werkt. Voor Unifi moet je Unifi Cloud Key met Unifi Protect gebruiken voor het beste resultaat meen ik maar dan heb je niet veel aan je Synology.

[Voor 68% gewijzigd door Tweaqer op 27-04-2020 11:56]

• flopdoc
Tweaqer schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:53:
[...]

Foscam wel, Unifi niet of niet standaard omdat die geen Onvif ondersteund maar RTSP. Zou kunnen dat je dan geluid niet werkend hebt, maar wellicht dat het tegenwoordig beter werkt. Voor Unifi moet je Unifi Cloud Key met Unifi Protect gebruiken voor het beste resultaat meen ik maar dan heb je niet veel aan je Synology.
Aha duidelijk. Het lijkt met trouwens knap ingewikkeld om e.e.a. werkend gekoppeld te krijgen, mn in de zin van: wat triggert er nu eigenlijk wat in welke volgorde?

[Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 27-04-2020 11:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mauricedb
Voor Unifi camera's heb je Unifi Video nodig (hiermee koppel je de camera ook aan de Homey). Als jouw Synology Docker ondersteunt, dan zou je lijkt mij een Docker image van Unifi Video kunnen draaien, waarin je de Unifi camera koppelt. Linkje van een setup guide die ik zo snel tegen kwam: https://community.ui.com/...45-4643-86ae-408ac4059264. Heb hier geen ervaring mee, heb zelf deze draaien op mijn server, zou lijkt mij hetzelfde moeten werken op een Synology.

PC: i5 6500/MSI Z170I Gaming Pro/Kingston HyperX 16GB DDR4/ASUS GTX1060 6GB/Samsung 500GB SSD/Thermaltake Core V1/Corsair HX620/Dell U2515H/Sennheiser HD558

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaqer
flopdoc schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:58:
[...]
Aha duidelijk. Het lijkt met trouwens knap ingewikkeld om e.e.a. werkend gekoppeld te krijgen.
Valt reuze mee hoor, maar je moet wel eerst een paar keuzes maken voor je verder komt en daarvoor moet je een beetje in de materie duiken.

Bepaal je opslag behoefte:
#Opslag duur/ RetentieOpslag locatiePrijsToelichtingJe betaald extra voor
AKortCloudGratisVeel aanbieders hebben wel een gratis optie, vaak wel enigszins uitgekleed.
Meer (zie volgende)
BLangCloudBetaaldAlle aanbieders bieden veilige off-site/Cloud opslag. Kan niet gestolen worden door de dief of afbranden samen met je huis. Soms is dit wel alleen op actieve momenten opgenomen en niet 24/7. Dit zorgt ook voor een beperktere upstream load4K cameras, timelapse, 24/7 beelden, meer camera's of extra functies zoals gezicht of persoon detectie
CLang?Lokaal/ Hybrid met A'Gratis'Enkele Cameras ondersteunen Onvif of RTSP waardoor integratie mogelijkheden ontstaan met andere services zoals met bijvoorbeeld Synology Videostation. Hierdoor kun je opnames bewaren zolang als je hardeschijf aankan.Hier zijn vaak wel investeringen voor nodig zoals harde schijven, extra licenties voor Synology Surveillance Station of de Unifi Cloudkey. Echt gratis is het dus niet (stroom gebruik nog buiten beschouwing gelaten).

Homey 'rule of thumb' is; check de app store https://homey.app/nl-nl/apps/
En dan voor Synology:

Synology werkt met:Synology werkt niet (!) met:Homey Werkt met:
HikVision, Foscam, Reolink, DahuaNest, *Unifi, Ring, Arlo, Logitech CircleUnifi, Foscam, Dahua, Hikvision, Arlo, Logitech Circle (IFTTT)*, Reolink (geen eigen app), Synology Videostation (heeft ook eigen Homey-app)

* Beperkte functionaliteit

Q: Wat kun je verwachten bij volledige camera support?
A: Een plaatje en beweging als tags kunnen gebruiken. Je kunt dan bijvoorbeeld een appje krijgen met die foto bij geregistreerde beweging.

Q: Wat doet/kan Homey niet?
A: Video opslaan, false positives filteren (beweging van een tak) en je kun ook niet met Homey je camera handmatig besturen (pannen of zoomen bijvoorbeeld).

@all laat maar weten als ik iets vergeet of fout heb

[Voor 12% gewijzigd door Tweaqer op 27-04-2020 13:07]

• flopdoc
Het lastige met de Homey vind ik dat je niet optimaal kan zien welke apparaten compatibel zijn. De Foscam R2M zie ik in de Homey niet staan onder Foscam, daar staan alleen:
Bullet camera, Cube camera, Dome camera, PT camera en PTZ camera.
En dan weet ik niet welke exacte modellen dat zijn (de PT camera zal wel de R2M zijn).

En dan nog: hoe wil ik de camera precies gebruiken.
- als er een inbreker is, dan wil ik m opgeslagen op video (dat kan kenneiljk niet met de Homey maar dan wel daarbuiten op de SYnology lijkt me)
- af en toe een live beeld van mijn hond als ik niet thuis ben (niet alles hoeft serieus te zijn, en gelukkig hoef ik m ook niet meer in de gaten te houden of hij mijn kussens en boeken opeet)

EDIT: PS Ik heb de Foscam R2M besteld bij Coolblue (was in de aanbieding, ik had de laatste).
Kan ik me de komende dagen verdiepen in instellen, aansluiten etc.

[Voor 52% gewijzigd door flopdoc op 27-04-2020 12:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaqer
flopdoc schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:42:
Het lastige met de Homey vind ik dat je niet optimaal kan zien welke apparaten compatibel zijn. De Foscam R2M zie ik in de Homey niet staan onder Foscam, daar staan alleen:
En dan weet ik niet welke exacte modellen dat zijn (de PT camera zal wel de R2M zijn).

- als er een inbreker is, dan wil ik m opgeslagen op video (dat kan kenneiljk niet met de Homey maar dan wel daarbuiten op de SYnology lijkt me)
- af en toe een live beeld van mijn hond als ik niet thuis ben (niet alles hoeft serieus te zijn, en gelukkig hoef ik m ook niet meer in de gaten te houden of hij mijn kussens en boeken opeet)

EDIT: PS Ik heb de Foscam R2M besteld bij Coolblue (was in de aanbieding, ik had de laatste).
Ik heb op basis hiervan mijn post wat uitgebreid met Q en A's. Ik denk dat de Foscam op zich een prima keuze is qua functionaliteit overigens.

• blavlaa
  • Laatst online: 23:17
flopdoc schreef op maandag 27 april 2020 @ 12:42:

Ik heb de R2 en R4. Ik had ze aan homey hangen, maar er weer afgehaald. Had geen meerwaarde voor mij om ze aan homey te hangen.
Wat ik wel gebruik is dat ik ze via een "HTTP request flow card" naar een bepaalde positie stuur als ik thuis kom of weg ga.

voorbeeld
http://IP:Port/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=ptzGotoPresetPoint&name=guard&usr=xxx&pwd=xxx

Hier staat een handleiding waar dat en nog heel veel andere dingen instaan hoe je die moet bouwen.

https://www.camarasip.es/descarga/IP_Camera_CGI_(SDK).pdf

[Voor 3% gewijzigd door blavlaa op 27-04-2020 16:08]

• flopdoc
@blavlaa ik geloof dat ik eerst moet leren programmeren?

• Tweaqer
flopdoc schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:18:
@blavlaa ik geloof dat ik eerst moet leren programmeren?
In dat document staan voorbeeld urls, als dat al programmeren is... maar je moet het wel even doorlezen als je iets specifieks wilt en geen gebruik maakt van de Foscam app. Ik ben het daarom overigens wel eens met blavlaa; ik vind het ook geen echte meerwaarde om ze erin te hangen. Ik heb zelf voor mijn Foscam cameras ook geen Foscam app geinstalleerd en doe het ook via die http get app. Wellicht voor motion kan het handig zijn?

[Voor 3% gewijzigd door Tweaqer op 27-04-2020 18:40]

• frankpaul1
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-05 13:11
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Somfy RTS schermen middels een flow in te richten. Ik heb de RTS ontvanger geprogrammeerd, maar zodra ik een flow maak willen de schermen alleen maar naar beneden...

Ik zou graag willen dat ik alle schermen middels een klik op de flow omlaag kan krijgen en dan met de volgende klik ze weer omhoog halen. Hoe zou ik dit kunnen inrichten. Overigens werkt een aparte workflow voor omlaag en een andere voor omhoog ook niet. Ze blijven maar omlaag gaan. Wat doe ik fout?

Ik heb ook nog dit geprobeerd:

Als: Deze flow is gestart
Dan: RTS Schakelaar aan of uit

Dit werkt perfect in de test en ook in mijn Favoriete flow in de app, maar als widget geeft hij een X als ik deze wil starten...

Hoe zou dit kunnen?

Nevermind :) Even telefoon opnieuw opgestart en nu werkt de flow perfect.

[Voor 24% gewijzigd door frankpaul1 op 27-04-2020 20:30]

• TKroon
  • Niet online
stefijn schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:26:
Volgende uitdaging: ik heb een Shelly 2.5 schakelaar bij mijn homey besteld.

Schakelaar is aangesloten en het Shelly AP is zichtbaar. Als ik mijn telefoon met het ap verbind zie ik het standaard ip-adres 192.168.1.33 van de Shelly.
Ik kan echter niet op de configuratiepagina komen, er wordt niks geladen.
Twijfel of het een typefout is, maar het IP van Shelly is 192.168.33.1

• stefijn

stefijn

DBlogic

O sjees, dan heb ik t verkeerde ip gebruikt, wat een oen

Het werkt nu allemaal, alleen de Shelly als Roller shutter is wel gekoppeld maar onbereikbaar. Kan dat komen omdat ie niet als zodanig aangesloten is? Ik heb nu bij wijze van test maar 1 van de twee relays bedraad aan een lamp
Relay 2 is niet bedraad maar wel beschikbaar

• TKroon
  • Niet online
@stefijn Ik heb helaas geen Shelly als roller shutter aangesloten, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar je komt in ieder geval in de webinterface dus, daar kun je al een hoop instellen.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Ja zat daar toevallig net te zoeken en er is een switch waarmee je deze Shelly kunt/moet omzetten van relay naar roller stand. Hij kan dus fungeren als 1 van beide, maar niet tegelijkertijd.

Heb nu alleen deze Shelly nog (en het is mijn eerste Homey device) maar ik vind het een erg goed ding voor het bedrag. Veel doordachte functionaliteit, ook in die webUI
Krijg vandaag 3 dimmers

[Voor 34% gewijzigd door stefijn op 28-04-2020 09:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik zou graag zelf eens aan de slag willen met de visualisatie van de data uit Homey. Insights werkt mooi, maar is soms iets te beperkt. Ik kom oorspronkelijk van de HomeWizard, waar bij het uitzoomen bijv. stroomverbruik in bargrafieken per dag, week, maand, etc. werd weergegeven. Dat is iets dat ik mis bij Insights. Daarnaast zou ik graag iets van verschillende dashboards willen maken, bijvoorbeeld energie (met verbruik van gas en stroom en opbrengst van de zonnepanelen) en weer/klimaat met informatie van mijn weerstation en temperatuur en vochtsensoren in huis.

Met wat zoeken zie ik mensen die gebruik maken van Prometheus met Grafana. Dat ziet er mooi uit, maar het is niet echt makkelijk. Ook kwam ik de Homey app Exporteer Insights van Robin Gruijter tegen. Met deze app kun je insights data naar je NAS exporteren. Dit zou ik periodiek kunnen doen en dan importeren in een MySQL database om vervolgens inzichtelijk te maken met... zeg het maar... Grafana?

Hoe hebben andere Tweakers dit georganiseerd?

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• mauricedb
De moeilijkheidsgraad met de combinatie van Prometheus en Grafana valt opzich wel mee @wolly_a. Ervan uitgaande dat je een server oid hebt waar je Docker op kunt draaien, is het een kwestie van het installeren van de Prometheus exporter app op de Homey en het draaien van de docker images van Prometheus en Grafana op jouw server. Daarna natuurlijk deze applicaties juist configureren (endpoint van Prometheus exporter in Prometheus als scrape target instellen, Prometheus als data source in Grafana instellen) en dan ben je er eigenlijk grotendeels al.

De meeste tijd zit 'm in het maken van de dashboards met grafieken en dergelijke (al kun je daar ook snel mee klaar zijn, ligt eraan wat (en hoe) je precies wilt visualiseren ;)).

[Voor 14% gewijzigd door mauricedb op 28-04-2020 13:06]

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@wolly_a Prometheus met Grafana is makkelijk met dockers in te stellen. Met Homey app Exporteer Insights van Robin Gruijter gaat je veel meer tijd kosten!
@mauricedb @Hulliee Docker draait op mijn Synology NAS. Dat zou moeten werken. Toch maar eens voorzichtig proberen dan... De Prometheus app op Homey belast de Homey verder niet extreem? Ik zal straks eens voorzichtig proberen.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Kootje26
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-05 14:22
Ik overweeg om na mijn huidige.. tja verouderd klikaan klikuit ook aan de Homey te gaan na de verhuizing. We hebben een bestaand huis gekocht. Kan iemand me simpel uitleggen wat ik nodig heb om bestaande lichtpunten te bedienen met de app en met de schakelaar.

Beter nog zijn er hier mede forum leden die het als hobby zien een opzet te maken voor alle kamers in het huis, wifi. met mesh, bewakingscameratje, rolluik ed. op Homey?

Gezien de druk op de verbouwing kan ik me er niet op toeleggen alles uit te zoeken zoals.ik dat liefst wel zou doen

Alvast bedankt voor de hulp

• Hulliee
  • Niet online
wolly_a schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:27:
@mauricedb @Hulliee Docker draait op mijn Synology NAS. Dat zou moeten werken. Toch maar eens voorzichtig proberen dan... De Prometheus app op Homey belast de Homey verder niet extreem? Ik zal straks eens voorzichtig proberen.
Niet voorzichtig proberen hoor, gewoon lekker prutsen. Zo'n docker container gooi je zo weer weg! ;)

De Prometheus app op Homey gebruikt tussen de 22-33MB geheugen en 0.001% CPU bij mij.

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

Kootje26 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:51:
Ik overweeg om na mijn huidige.. tja verouderd klikaan klikuit ook aan de Homey te gaan na de verhuizing. We hebben een bestaand huis gekocht. Kan iemand me simpel uitleggen wat ik nodig heb om bestaande lichtpunten te bedienen met de app en met de schakelaar.

Beter nog zijn er hier mede forum leden die het als hobby zien een opzet te maken voor alle kamers in het huis, wifi. met mesh, bewakingscameratje, rolluik ed. op Homey?

Gezien de druk op de verbouwing kan ik me er niet op toeleggen alles uit te zoeken zoals.ik dat liefst wel zou doen

Alvast bedankt voor de hulp
Ik draai nog op domoticz maar heb de homey besteld (morgen binnen als het goed is).
Maar je kaku's zouden gewoon weer werken met homey, daarnaast kan je met zwave verder alles uit gaan breiden.
zwave schakelaars kan je achter bestaande schakeleraars inbouwen (wel vaak 0 draad nodig en diepere dozen zijn wel fijn), daarmee blijft je oude schakelaar zelfs werken maar je kan ook blind plaatjes plaatsen met daarop zwave push schakelaars daar zit wel een knoopcel in.
rolluikschakelaars zijn er ook van zwave.
Voordeel van zwave tov kaku is dat er terugmelding is.
Ik heb de rolluiken ook nog steeds met schakelaars en daarachter zwave als ik ze met de hand omlaag doe dat zijn domoticz dat ik ze omlaag gedaan heb.

suc6 met de verbouwing

• Kootje26
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-05 14:22
SpikeHome schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:51:
[...]

Ik draai nog op domoticz maar heb de homey besteld (morgen binnen als het goed is).
Maar je kaku's zouden gewoon weer werken met homey, daarnaast kan je met zwave verder alles uit gaan breiden.
zwave schakelaars kan je achter bestaande schakeleraars inbouwen (wel vaak 0 draad nodig en diepere dozen zijn wel fijn), daarmee blijft je oude schakelaar zelfs werken maar je kan ook blind plaatjes plaatsen met daarop zwave push schakelaars daar zit wel een knoopcel in.
rolluikschakelaars zijn er ook van zwave.
Voordeel van zwave tov kaku is dat er terugmelding is.
Ik heb de rolluiken ook nog steeds met schakelaars en daarachter zwave als ik ze met de hand omlaag doe dat zijn domoticz dat ik ze omlaag gedaan heb.

suc6 met de verbouwing
Tnx voor de info. Ik ga alles in het oude huis laten zitten.
Dus wellicht bestaande.schakelaars vervangen voor zwave of zigbee schakelaars.
Iemand ervaring met die van Xiaomi, zien er wel cool uit.

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

Kootje26 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:08:
[...]

Tnx voor de info. Ik ga alles in het oude huis laten zitten.
Dus wellicht bestaande.schakelaars vervangen voor zwave of zigbee schakelaars.
Iemand ervaring met die van Xiaomi, zien er wel cool uit.
zou eerder wel voor wat beter spul gaan hoor, en gewoon zwave is duurder maar werkt echt geweldig

Hulliee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:43:
[...]

Niet voorzichtig proberen hoor, gewoon lekker prutsen. Zo'n docker container gooi je zo weer weg! ;)

De Prometheus app op Homey gebruikt tussen de 22-33MB geheugen en 0.001% CPU bij mij.
Hmmm... Ik ben niet zo thuis in Docker dingen. Ik vind het maar extreem complex.

Ik kan Prometheus aan de gang maken en ik kan 'm bereiken via de web interface. Daar kan ik de default configuratie ook bekijken, maar verder niet wijzigen. Hier loop ik even vast.

Wat ik begrijp, is dat ik ergens een map op een volume moet koppelen aan een map in de container, de map met het configuratiebestand. Daar is ook een tabblad voor, maar als ik daar in ga rommelen, dan blijft de Prometheus container herstarten, dus ik doe wat fout.

Is er niet ergens een handige tutorial die ik kan volgen? De documentatie van Prometheus heeft ook wat informatie over volume binding, maar dat helpt me ook niet verder.

Als extra... Waar blijft de data van Prometheus? Dat moet natuurlijk wel ergens in een map op volume1 terechtkomen?

Allemaal domme beginnersvragen... Sorry...

[Voor 7% gewijzigd door wolly_a op 28-04-2020 23:05]

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:33
Ben mij nog steeds aan het inlezen voor het gebruik van een Homey en het ziet er steeds beter uit. Mijn huidige systeem word niet meer ondersteund dus daar geef ik geen geld meer aan uit.
Maar dan heb ik even een vraag. De wederhelft doet graag gewoon de lampen aan met een afstandbediening, bv van kaku. Hiermee kan er ook gewoon mee gedimt worden. Ik wil dus ook gewoon weer een afstandbediening erbij hebben. Kan ik bv deze https://www.robbshop.nl/5...g-z-wave-plus-robb-smarrt er naast gebruiken en werkt het dimmen ism de juiste dimmers ook goed?

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-05 13:57
mike123 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:36:
Ben mij nog steeds aan het inlezen voor het gebruik van een Homey en het ziet er steeds beter uit. Mijn huidige systeem word niet meer ondersteund dus daar geef ik geen geld meer aan uit.
Maar dan heb ik even een vraag. De wederhelft doet graag gewoon de lampen aan met een afstandbediening, bv van kaku. Hiermee kan er ook gewoon mee gedimt worden. Ik wil dus ook gewoon weer een afstandbediening erbij hebben. Kan ik bv deze https://www.robbshop.nl/5...g-z-wave-plus-robb-smarrt er naast gebruiken en werkt het dimmen ism de juiste dimmers ook goed?
Ik gebruik homey voor de automatisering en Hue onderdelen voor de vrouw. Lampen en schakelaars (fibaro en Hue For Friends). Deal met vrouw: ze wilt middels schakelaars licht schakelen en/of app.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik heb Homey ondertussen alleen nog in gebruik als verbindings-hub voor Z-Wave, Zigbee en 433. Alles stuur ik verder aan via Home-Assistant i.c.m. Node-Red. Dat werkt toch een stuk beter...

Mijn LinkedIn!

• stefijn

stefijn

DBlogic

TKroon schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:05:
@stefijn Ik heb helaas geen Shelly als roller shutter aangesloten, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar je komt in ieder geval in de webinterface dus, daar kun je al een hoop instellen.
t valt me op dat die Shelly default (dus "uit") al meer dan 50 graden aangeeft. Apparaatje zelf is "handwarm" dus op zich valt dat nog mee. Gebruiken die dingen niet relatief veel stroom zo? Hij geeft zelf 0 als verbruik op...maar dat is het verbruik van het apparaat dat ie aanstuurt, niet van de Shelly zelf.

• TKroon
  • Niet online
@stefijn dat kan kloppen. Het apparaatje zit gewoon in een enorm kleine krappe ruimte zonder ventilatie ingebouwd. Zolang hij niet warmer wordt dan 90 graden hoef je je geen zorgen te maken :)

• Jozzle
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:00
stefijn schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:09:
[...]

t valt me op dat die Shelly default (dus "uit") al meer dan 50 graden aangeeft. Apparaatje zelf is "handwarm" dus op zich valt dat nog mee. Gebruiken die dingen niet relatief veel stroom zo? Hij geeft zelf 0 als verbruik op...maar dat is het verbruik van het apparaat dat ie aanstuurt, niet van de Shelly zelf.
Deze week teovallig ook 2 shelly's geïnstalleerd en me ook verbaasd over de warmte. Daarbij kwam ik dit topic tegen met interessante metingen:
https://community.home-as...-be-worried/175376?page=2

Bij 90C zouden ze zichzelf moeten uitschakelen. Als je dat te laat vind, kun je ook een HomeyFlowtje maken die dat bij bijvoorbeeld 75C al doet.

• stefijn

stefijn

DBlogic

Het ging me niet om de temperatuur (hij hangt nu los in de ruimte, bedraad ;) ) maar meer om het energieverbruik (warm=stroomverbruik)

Maar ik zie op shelly.com dat de Shelly 1 <1W verbruik heeft, dat zal voor deze dan niet veel anders zijn neem ik aan (staat niet bij de specs van de shelly 2.5)

• Splendid
wolly_a schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:59:
[...]

Hmmm... Ik ben niet zo thuis in Docker dingen. Ik vind het maar extreem complex.

Ik kan Prometheus aan de gang maken en ik kan 'm bereiken via de web interface. Daar kan ik de default configuratie ook bekijken, maar verder niet wijzigen. Hier loop ik even vast.

Wat ik begrijp, is dat ik ergens een map op een volume moet koppelen aan een map in de container, de map met het configuratiebestand. Daar is ook een tabblad voor, maar als ik daar in ga rommelen, dan blijft de Prometheus container herstarten, dus ik doe wat fout.

Is er niet ergens een handige tutorial die ik kan volgen? De documentatie van Prometheus heeft ook wat informatie over volume binding, maar dat helpt me ook niet verder.

Als extra... Waar blijft de data van Prometheus? Dat moet natuurlijk wel ergens in een map op volume1 terechtkomen?

Ik zou hier eens naar kijken, zeer uitgebreide handleiding: https://community.athom.c...homey-trough-mqtt/18798/1

Is een andere dashboard maar zeer uitgebreid en een goeie handleiding.

• mauricedb
[...]

Misschien dat je met deze tutorial verder komt. Misschien deze pagina ook even doorlezen.

Maar dit is denk iets teveel offtopic hier :)

• Hulliee
  • Niet online
[...]

In Prometheus heb ik etc/prometheus gedeeld met volume1. Daarin staat een .yml met het ip-adres van mijn Homey incl port-nummer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
scrape_configs:
  - job_name: 'homey'
    scrape_interval: 15s

# metrics_path defaults to '/metrics'
    # scheme defaults to 'http'.

static_configs:
     - targets: [
         '192.168.xx.xx:pppp'
    ]

Grafana heb ik niets gedeeld.
Dus nee het data kun je niet inzien! Grafana is een website op je nas waar je je data zichtbaar maakt.

Maar idd we gaan wel off-topic zo.

edit: https://homey.app/nl-nl/app/io.prometheus/Prometheus.io/

[Voor 4% gewijzigd door Hulliee op 29-04-2020 12:36]

• stefijn

stefijn

DBlogic

TKroon schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:31:
[...]

Twijfel of het een typefout is, maar het IP van Shelly is 192.168.33.1
Heb nu 3 dimmers binnen, maar hetzelfde probleem. Ik kan niet op de config als ik mijn telefoon met het AP verbind op 192.168.33.1 (had dus toch het juiste ip)
Kan dit iets met Chrome op mijn telefoon te maken hebben?

Edit: nu lukt dit ook niet om het via de officiële Shelly app te verbinden. Hij ziet prima het ap van de dimmer en vervolgens voert hij de hele procedure uit maar het device is nergens te zien naderhand. Via Shelly home app of homey lukt het natuurlijk al helemaal niet want dat ging afgelopen week ook al niet.
De eerste blijft zeggen could not connect to network, de tweede geeft niks, ook niet als ik via de Shelly app de dimmer heb gekoppeld (al is ie in de Shelley app ook niet zichtbaar)

Dimmer al gereset met de knop en opnieuw geopend maar geen verschil

[Voor 47% gewijzigd door stefijn op 29-04-2020 18:42]

• TKroon
  • Niet online
@stefijn dat is toch raar hoor.. heb je het al met andere apparaten en browsers geprobeerd?

• stefijn

stefijn

DBlogic

Deze dingen werken niet. Andere Shelly dimmer geprobeerd, maar die blijft continue toegevoegd worden in de Shelly app maar verschijnt nergens als device.
Als AP niet meer zichtbaar dus blijkbaar toch gekoppeld of zo?

edit: ik probeer het even hier Shelly dimmer module

[Voor 20% gewijzigd door stefijn op 30-04-2020 08:46]

@Splendid @mauricedb @Hulliee Thnx voor de tips... Dat was genoeg om me in de juiste richting te sturen. Ik heb inmiddels Prometheus en Grafana aan de gang. De komende dagen maar eens kijken naar de invulling van Grafana.

• flopdoc
Ik ben een aantal Aqara raam/deur sensoren aan het installeren maar bedacht me pas nu: als ik een raam van een andere slaapkamer open wil laten om te luchten (bv als ik thuis ben en ik heb een logee in die andere slaapkamer), kan ik dan die sensor selectief uitschakelen? Of ook zelfs alles sensoren in die ruimte (waar ook een Fibaro bewegingssensor staat) uitschakelen?

Ik had gehoopt dat de Aqara sensor na bv een minuut geen signaal meer af geeft (zodat je met het hele systeem uit het raam open kan zetten en dan na een minuut weer aanzetten), maar in de Homey app staat er dan nog steeds een uitroepteken achter en Inbraakalarm op Ja.

Hopelijk kan dit in de Heimdall app waar ik me in ga verdiepen, maar ik kom er liever nu achter of het wel of niet kan, dan dat ik na een paar uur uitproberen er hier achter kan dat het uberhaupt niet kan.

[Voor 14% gewijzigd door flopdoc op 30-04-2020 08:50]

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 14:03
Een workaround kan zijn om een extra virtuele schakelaar toe te voegen die je handmatig schakelt. Dan zet je die in de AND als extra voorwaarde.

Geen idee hoe dat werkt als je bijvoorbeeld Heimdall gebruikt. Mocht het daarin niet zo makkelijk zijn, zou je met nog een extra virtuele schakelaar kunnen werken die je alleen automatisch schakelt met flows op basis van de combinatie sensor + handmatige schakelaar.

• flopdoc
millerman_sf schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:13:
Een workaround kan zijn om een extra virtuele schakelaar toe te voegen die je handmatig schakelt. Dan zet je die in de AND als extra voorwaarde.

Geen idee hoe dat werkt als je bijvoorbeeld Heimdall gebruikt. Mocht het daarin niet zo makkelijk zijn, zou je met nog een extra virtuele schakelaar kunnen werken die je alleen automatisch schakelt met flows op basis van de combinatie sensor + handmatige schakelaar.
Bedankt, ik ga me er in verdiepen. Ik heb nog geen ervaring met virtuele schakelaars. Het zou misschien ook kunnen met een fysieke schakelaar per ruimte? Dan zouden mijn kinderen als ze op bezoek zijn die knop kunnen indrukken en daarmee de sensoren in hun kamer uit kunnen schakelen.

• blavlaa
  • Laatst online: 23:17
flopdoc schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:02:
[...]

Bedankt, ik ga me er in verdiepen. Ik heb nog geen ervaring met virtuele schakelaars. Het zou misschien ook kunnen met een fysieke schakelaar per ruimte? Dan zouden mijn kinderen als ze op bezoek zijn die knop kunnen indrukken en daarmee de sensoren in hun kamer uit kunnen schakelen.
In Heimdall kan je devices toekennen aan "Full" en/of "Partial".
Als ik weg ga dan gaat Heimdall op "Full" en worden de devices in het alarm mee genomen als ik ga slapen dan op "Partial" en zitten ze er dus niet in. Hierdoor kan ik die ramen open laten staan zonder dat het alarm geactiveerd wordt.

• flopdoc
blavlaa schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:44:
[...]

In Heimdall kan je devices toekennen aan "Full" en/of "Partial".
Als ik weg ga dan gaat Heimdall op "Full" en worden de devices in het alarm mee genomen als ik ga slapen dan op "Partial" en zitten ze er dus niet in. Hierdoor kan ik die ramen open laten staan zonder dat het alarm geactiveerd wordt.
Dat is duidelijk. Ik wil het echter nog specifieker: kan ik verschillende toestanden Partial definieren?
Voor mij maakt het uit of ik alleen in huis slaap (alle andere slaapkamers sensoren aan maar sensoren eigen slaapkamer uit) of dat er ook logeerslaapkamers bezet zijn (dan mijn slaapkamer uit, logeerslaapkamer uit, maar andere slaapkamers aan).

En ik wil geen sirene aan als een logee bedenkt dat ie t raam even open wil zetten om te luchten...

Misschien biedt het gebruik van zones in Homey nog een mogelijkheid?

EDIT: simpele oplossing: het raam in de uiterste stand openzetten (met korte uitzethendel) en in die stand de sensor zo bevestigen dat ie nog net niet AAN gaat (in die stand van het raam, 10 cm open, komt er geen inbreker door). Als een inbreker nu het raam nog ietsje verder openbreekt om erdoor te kunnen gaat de sensor wel AAN.

[Voor 17% gewijzigd door flopdoc op 30-04-2020 14:20]

• flopdoc
Ik heb geprobeerd een FLow te maken:

Als Virtuele schakelaar Uitgezet dan Sensor Slaapkamer UIT.

Maar dat werkt in ieder geval niet. Dwz de sensor kan ik daarmee niet uitzetten.

Maar misschien wel een flow uitschakelen die doet

Als Sensor SLK aan dan Sirene aan

door dat te veranderen in

Als Sensor SLK AAN EN Virtuele schakelaar UIT dan SIRENE UIT

en dan is ook nog een tegenovergestelde flow nodig?

Als Sensor SLK AAN EN Virtuele schakelaar AAN dan SIRENE AAN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 14:12
flopdoc schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:56:
[...]

Dat is duidelijk. Ik wil het echter nog specifieker: kan ik verschillende toestanden Partial definieren?
Voor mij maakt het uit of ik alleen in huis slaap (alle andere slaapkamers sensoren aan maar sensoren eigen slaapkamer uit) of dat er ook logeerslaapkamers bezet zijn (dan mijn slaapkamer uit, logeerslaapkamer uit, maar andere slaapkamers aan).

En ik wil geen sirene aan als een logee bedenkt dat ie t raam even open wil zetten om te luchten...

Misschien biedt het gebruik van zones in Homey nog een mogelijkheid?

EDIT: simpele oplossing: het raam in de uiterste stand openzetten (met korte uitzethendel) en in die stand de sensor zo bevestigen dat ie nog net niet AAN gaat (in die stand van het raam, 10 cm open, komt er geen inbreker door). Als een inbreker nu het raam nog ietsje verder openbreekt om erdoor te kunnen gaat de sensor wel AAN.
Ja dat kan. Je kunt via een flow apparaten wel of niet mee laten doen bij een gedeeltelijk armed of volledige armed toestand. Kijk even in het community forum van Homey onder de Heimdall app.

Dus een virtueel apparaat maken: Iemand komt logeren.

Als iemand komt logeren wordt geschakeld en is waar, dan verwijder apparaat (raamsensor logeerkamer) uit gedeeltelijk toezicht mode. En als uit deze sensor weer toevoegen.

[Voor 8% gewijzigd door 2be op 01-05-2020 14:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flopdoc
Een virtueel apparaat..ik leer steeds weer bij. Morgen uitvogelen, bedankt @2be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefijn

stefijn

DBlogic

Kun je met Shelly's scenes activeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 19:19
Sinds de aanwezig functie in tado weg is krijg ik de aanwezigheid niet meer geregeld, ifttt is minder stabiel dan het weer en daarom ga ik ubiquiti eens proberen. Probleem is dat ik de app niet geconfigureerd krijg

Ik draai de unifi app op synology nas
Host: unifi
Poort: 8443
Site: ip van mijn nas

Ik heb al getest met https:// voor het ip van de nas te zetten maar het lukt mij niet. Iemand ervaring met de app op een nas en tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
chundo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:00:
Sinds de aanwezig functie in tado weg is krijg ik de aanwezigheid niet meer geregeld, ifttt is minder stabiel dan het weer en daarom ga ik ubiquiti eens proberen. Probleem is dat ik de app niet geconfigureerd krijg

Ik draai de unifi app op synology nas
Host: unifi
Poort: 8443
Site: ip van mijn nas

Ik heb al getest met https:// voor het ip van de nas te zetten maar het lukt mij niet. Iemand ervaring met de app op een nas en tips?
Volgens mij wordt het goed werken van aanwezigheid toch alleen bepaald wordt door de app welke op je telefoon draait. Deze zal de aanwezigheid moeten doorgeven.
Welke systeem dan op je Homey, en/of een server/nas draait, van minder belang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
Hulliee schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:28:
[...]

Volgens mij wordt het goed werken van aanwezigheid toch alleen bepaald wordt door de app welke op je telefoon draait. Deze zal de aanwezigheid moeten doorgeven.
Welke systeem dan op je Homey, en/of een server/nas draait, van minder belang.
Enkel de controller draait op mijn nas, als mijn telefoon verbind of verbreekt met mijn WiFi weet ik als ik thuis/afwezig ben. Als ik het werkend krijg een betrouwbaar systeem hoop ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
Ik ben iets verder met mijn unifi app.
Ik heb nu een verbonden en direct erna verbinding verbroken status en dit blijft zich herhalen. Foutmeldingen zijn als volgt:

Error while fetching app list

Hij verbind, fectching user groep list, en dan de error en dit is een loop

Is het ergens een instelling in docker of ligt het aan de unifi controller?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
chundo schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Enkel de controller draait op mijn nas, als mijn telefoon verbind of verbreekt met mijn WiFi weet ik als ik thuis/afwezig ben. Als ik het werkend krijg een betrouwbaar systeem hoop ik
Dat kan ook natuurlijk; aan- en afmelden op je wifi. Maar als je wat meer wilt, bijvoorbeeld als je in de buurt bent, dat dan je lampen aangaan, je (trage) settopbox alvast wordt aangezet als je binnen een straal van je huis komt.

Ik had dit ook zo met wifi ingericht en als dan de verbinding weg viel op je tel (ergens slecht bereik in huis, tel op standby, e.d.), dan dacht mijn huis dat ik weg was. Ik vond het iig niet betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@chundo als je de controller opent in je browser, moet je de URL eens bekijken. Daar staat tussen /site/ en /dashboard/ je site ID, die moet je invullen bij site.

Als je dan de controller juist gekoppeld hebt kun je WiFi cliënts als apparaten toevoegen in Homey.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
TKroon schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:48:
@chundo als je de controller opent in je browser, moet je de URL eens bekijken. Daar staat tussen /site/ en /dashboard/ je site ID, die moet je invullen bij site.

Als je dan de controller juist gekoppeld hebt kun je WiFi cliënts als apparaten toevoegen in Homey.
Die site id staat goed, op de site default en ook in de instellingen.
zou het door docker komen waar hij in draait?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@chundo ik heb de controller ook in een docker draaien. Dan weet ik het verder ook niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Splendid @mauricedb @Hulliee Even terugkomen op het visualiseren van Homey gegevens middels Prometheus en Grafana. Ik ben er een hele tijd mee bezig geweest en de mogelijkheden zijn fantastisch. Echter draait de Promotheus app niet lekker op mijn Homey. Zodra deze ingeschakeld is, is de load van Homey over het algemeen bijna 200% en reageert Homey ook merkbaar traag. De load valt meteen na het uitschakelen van de app terug naar aanvaardbare waarden. Ik vermoed dat de Prometheus app voor Homey elke keer een nieuwe metrics lijst maakt zodra er ook maar 1 waarde wijzigt. Ik heb van sensoren waar dat kon de update interval al een stuk lager gezet en merk dat dit wel iets scheelt, maar lang niet genoeg. Bovendien kun je dat niet van alle sensoren instellen. Ervaren jullie dit ook en hoe hebben jullie dit opgelost? Resultaat is dat ik nu prachtige grafieken heb, maar een onbruikbaar trage Homey.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flopdoc
Ik voel mij heel dom.
Ik probeer de Heimdall app in te stellen maar het gaat al mis bij de eerste de beste flow die ik probeer aan te maken.

Ik kies Flow maken - Apps Heimdall kiezen - Het alarm is geactiveerd - en dan wil de tags Zone en Reden invullen maar ik kan daar niets invullen, er staan voorbeeldteksten ingevuld die ik niet kan veranderen?

In de Heimdall app zelf zie ik bij Apparaten wel alle sensoren staan met hun Zone en in groen of ze bij volledig of gedeeltelijk zijn ingeschakeld.

Wat doe ik verkeerd?

[Voor 16% gewijzigd door flopdoc op 04-05-2020 10:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
TKroon schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:13:
@chundo ik heb de controller ook in een docker draaien. Dan weet ik het verder ook niet...
Ik heb docker op mijn nas staan, ik heb op mijn nas een map unifi en in docker een verwijzing met /var/lib/unifi
Ip is het ip van mijn nas, poort 8443 en site default

Ik kan er naar surfen zonder probleem en het rare is dat hij heel even verbind en dan weer niet

Heb jij iets speciaals gedaan of anders dan bij mij en werkte het direct?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpikeHome

SpikeHome

2400wp en 2750wp

gebruikt iemand de buienalarm app?

ik kan daar niks in stellen en blijft maar draaien, schijn verder ook niet echt te werken als ik niks in stel.

De buienradar app kan ik ook niks instellen maar doet wel wat.
Nauwkeurigheid is alleen ver te zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuukWillems97
SpikeHome schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:04:
gebruikt iemand de buienalarm app?

ik kan daar niks in stellen en blijft maar draaien, schijn verder ook niet echt te werken als ik niks in stel.

De buienradar app kan ik ook niks instellen maar doet wel wat.
Nauwkeurigheid is alleen ver te zoeken.
Ik gerbuik de buienradar app. Krijg af en toe een melding wanneer het begint te regenen. Maar vind hem niet bijzonder nuttig verder.

[Voor 4% gewijzigd door LuukWillems97 op 04-05-2020 12:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Buienradar werkt nog het best van de twee. Buienalarm kiest een stad in de buurt, en is daarmee niet echt accuraat. Ik gebruik beide inputs om mijn screens en overkapping aan te sturen. Laatst had buienradar een storing en was ik toch wel blij met een backup ;) maar 100% tevreden ben ik over beide niet.

@chundo ik heb niks anders gedaan, maar ik heb even zitten klooien met het site id. Heb je alles al eens herstart? Dat wil ook nog wel eens wat gekke problemen oplossen.
Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True