Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Een virtueel device per persoon aanmaken met een aan/uit capability. In Homekit maak je dan de automatisering: Als xxx thuiskomt virtueel device aan en als xxx weggaat virtueel device uit.DennusB schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:53:
[...]
Heb je meer informatie over die aanwezig detectie met HomeKit?
In Homey maak je een Flow: Als virtueel device aan zet dan xxx als thuis. En andersom.
Ik gebruik dit sinds kort ook, en de status uit Tado en Homey's eigen presence. Zo werkt altijd wel 1 van de drie.
Een ander idee om langs buiten mijn poort open te doen zonder gsm en een beetje veilig is ook welkom
gebeurd sinds gisteren bij mij ook.cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:09:
Na de laatste update werken bij mij de push-natificaties niet meer.
Bij het testen krijg ik een melding "rate_limited"????
Ik zie nergens een rate-instelling die aan te passen is.
Hoe is dat bij jou opgelost?
Google Home of Alexa bij je poort hangen met Voice Matchchundo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:35:
Heeft er iemand ervaring met de popp Keypad? Ik wil er eentje aanschaffen om mijn poort (smart implant) te openen maar vind er geen of weinig info over in samenwerking met homey.
Een ander idee om langs buiten mijn poort open te doen zonder gsm en een beetje veilig is ook welkom![]()
Er is op de fora wel eea te vinden. Ben zelf zoeken voor mijn electrische garagedeur. Nu met presence werkt het niet lekker. Sta soms 2 minuten te wachten tot er wat open gaat of deur opent al terwijl ik aan het einde van de straat ben (paar honderd meter).

Android volgt later!
Homey — Critics are those without skills to create.
Dat is goed nieuws! Bedankt voor het delen!WeeJeWel schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:10:
FYI, we hebben zojuist een Bèta voor de iPad app uitgebracht. Je kunt je aanmelden op https://testflight.apple.com/join/yf1aYX4V.
[Afbeelding]
Android volgt later!
Ik heb al eens een restart gedaan maar het blijft mis lopen, ik hoop iets algemeens....
Hier geen probleem met de backup, heb er net eentje gemaakt om het te testen.chundo schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:45:
Ik heb plots een hoop foutmeldingen over de automatische backup. Zijn er nog gebruikers die de functie hebben en werkt die bij andere wel?
Ik heb al eens een restart gedaan maar het blijft mis lopen, ik hoop iets algemeens....
Thx, ga ik verder moeten zoekenTF0 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:04:
[...]
Hier geen probleem met de backup, heb er net eentje gemaakt om het te testen.
Thuis detectie per gebruiker is nu niet meer mogelijk.
In de Android app werkt dat ook nog steeds niet.
Bedankt Athom!
Ja, balen man. Wat is dat nu weer... Werkte geofencing mooi via de Tado... Alles ineens naar de uien. Ik hoop dat ze dat nog wel gaan fixen. Heeft Tado dat stuk gemaakt of leek het de programmeur van Athom beter dat je de eigen geofencing van Homey gaat gebruiken (die net niet zo fijn werkt als die van Tado).Jovink538 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:12:
Athom heeft de Tado app bijgewerkt.
Bedankt Athom!
Yes...heb hem ook al even geinstalleerd! ;-) Eindelijk!TKroon schreef op Friday 3 April 2020 @ 19:50:
De iPad-app is nu als beta beschikbaar :D! Werkt al best goed, al wordt nog niet overal even goed gebruik gemaakt van het grote scherm. Al veel feedback verstuurd, hopelijk zijn er meer geïnteresseerden :-)
Inderdaad, wat enorm ruk. Ik heb support maar een berichtje gestuurd om het terug te draaien of een community app hiervoor toe te staan. Ze zullen er wel niets mee doen, maar hoe meer klachten hierover, hoe beter.wolly_a schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:36:
[...]
Ja, balen man. Wat is dat nu weer... Werkte geofencing mooi via de Tado... Alles ineens naar de uien. Ik hoop dat ze dat nog wel gaan fixen. Heeft Tado dat stuk gemaakt of leek het de programmeur van Athom beter dat je de eigen geofencing van Homey gaat gebruiken (die net niet zo fijn werkt als die van Tado).
Wat is eventueel een andere goede optie om de geolocatie per gebruiker voor elkaar te krijgen? Homey zelf is hier echt niet goed in.
Ik zal ook eens klagen... Tot hiervoor gebruikte ik de ingebouwde geofencing in combinatie met Smart Presence. Met IOS toestellen ging dat goed, met Android minder.millerman_sf schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 05:49:
[...]
Inderdaad, wat enorm ruk. Ik heb support maar een berichtje gestuurd om het terug te draaien of een community app hiervoor toe te staan. Ze zullen er wel niets mee doen, maar hoe meer klachten hierover, hoe beter.
Wat is eventueel een andere goede optie om de geolocatie per gebruiker voor elkaar te krijgen? Homey zelf is hier echt niet goed in.
Werkt de aanwezig/afwezig functie nog en is het enkel per gebruiker niet meer zichtbaar of de complete functie verlopen?Jovink538 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:12:
Athom heeft de Tado app bijgewerkt.
Bedankt Athom!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik gebruik een BT tracker https://www.domotica-blog.nl/post/review-tile-pro/ Werkt prefect en nog geen mis locaties gehad.millerman_sf schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 05:49:
[...]
Inderdaad, wat enorm ruk. Ik heb support maar een berichtje gestuurd om het terug te draaien of een community app hiervoor toe te staan. Ze zullen er wel niets mee doen, maar hoe meer klachten hierover, hoe beter.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Uiteindelijk met een update was het weer weg.amarkest schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:07:
[...]
gebeurd sinds gisteren bij mij ook.
Ik zie nergens een rate-instelling die aan te passen is.
Hoe is dat bij jou opgelost?
Je URL is stuk, even een spatie voor ). zetten.HeroS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:15:
[...]
Ik gebruik een BT tracker (https://www.domotica-blog.nl/post/review-tile-pro/). Werkt prefect en nog geen mis locaties gehad.
Super interessant je blog, zoek zelf ook nog een oplossing for presence tracking.
...
Volgens mij werkt het nog wel, maar niet meer per gebruiker.chundo schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:38:
[...]
Werkt de aanwezig/afwezig functie nog en is het enkel per gebruiker niet meer zichtbaar of de complete functie verlopen?
Als iedereen thuis afwezig is wordt de achterdeur gesloten maar dat gebeurd niet meer, de afwezigheid wordt bij ons precies niet meer overgenomen...Jovink538 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:24:
[...]
Volgens mij werkt het nog wel, maar niet meer per gebruiker.
Gek is dat, pingen gaat ook prima, maar eens even wat andere trucjes uithalen, bedankt voor je feedback!
Mooi, kijk wel even goed of die werken. Er is iets met de nieuwste versies van de Tiles. Zie ook in dit topic: https://community.athom.c...sing-ble-beacons/3550/507Sangroid schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:56:
Uhoh, athom.com down?
(community.athom.com)
@HeroS Naar aanleiding van jouw blog, ook 4 Tile Mates besteld, ben benieuwd, want geo-fencing en smart-presence (a.d.h. wifi verbinding<->telefoon) werkt niet optimaal.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ah, ok, ik heb in ieder geval niet de 2020 versies besteld. Kan helaas nog steeds niet op community.athom.com komen, maar dat is een ander verhaal.HeroS schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:22:
[...]
Mooi, kijk wel even goed of die werken. Er is iets met de nieuwste versies van de Tiles. Zie ook in dit topic: https://community.athom.c...sing-ble-beacons/3550/507
@HeroS Ik heb ze gisteren ontvangen en vandaag geretourneerd, alle trucjes gelezen op community.athom.com (ik kon weer bij de site komen, ligt aan pi-hole is mijn aanname), maar de verbinding is gewoon niet stabiel genoeg (status is meestal "Disconnected"). Ik probeer het nog eens met een Alie-Express setje.
[ Voor 25% gewijzigd door NaN op 09-04-2020 14:00 ]
Heeft het toegevoegde waarde een Tradfri hub aan te schaffen en de firmware te updaten?
En dien ik dan nog te letten op versie nummers? Ik zie namelijk geen versies op de site van IKEA.
In het geval van de Ikea lamp hielp het gewoon van de Homey zelf opnieuw op te starten.
De Osram-plug moest ik opnieuw koppelen. Toen gaf ie aan dat het een duplicaat betrof en dus niet kon koppelen, maar sindsdien werkt ie wel terug...
Is het volgende makkelijk (via flows) te programmeren:
(a) Als 2 of meer van 3 PIR motion detectors in mijn tuin worden aangesproken binnen een interval van ca 5 minuten (door de aanwezigheid van een persoon op mijn terrein, en (b) er is niemand huis (vastgesteld door geofencing van de aanwezigheid van mijn mobiel, of die van mijn vrouw):
1 - schakel dan alle tuinverlichting aan (alleen als het tijdstip tussen zonsondergang en zonsopgang is)
2 - stuur ook een inbraak-alert notificatie naar mijn mobiel via SMS, Whatsapp of e-mail (of via alle 3).
Kan dit via de Homey?
Zoiets?
Ik heb geen ervaring met de Homey. Kan dat ding ook mijn eigen aanwezigheid met geofencing detecteren en naast e-mail push berichten ook (eventueel via een gateway) SMS of Whatsapp notificaties sturen naar mijn mobiel? Heb ik daar nog bepaalde hardware voor nodig?
Notificaties en geofencing zit er standaard bij. Alleen dat laatste werkt niet erg soepel bij Homey zelf. Ik had eerst Tado voor de aanwezigheid, maar dat is helaas verwijderd. Dus ik ga binnenkort Smarter Presence eens proberen.Marc_Sway schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:08:
Ja, klinkt goed.
Ik heb geen ervaring met de Homey. Kan dat ding ook mijn eigen aanwezigheid met geofencing detecteren en naast e-mail push berichten ook (eventueel via een gateway) SMS of Whatsapp notificaties sturen naar mijn mobiel? Heb ik daar nog bepaalde hardware voor nodig?
Geofencing werkt hier van geen meter. Staat al een tijd op de planning om te omzeilen via Unify apparatuur die ik heb. Echter is het met de lockdown nog niet echt urgent geworden aangezien er sinds 12 maart 100% van de tijd iemand thuis is geweest...millerman_sf schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:33:
[...]
Notificaties en geofencing zit er standaard bij. Alleen dat laatste werkt niet erg soepel bij Homey zelf. Ik had eerst Tado voor de aanwezigheid, maar dat is helaas verwijderd. Dus ik ga binnenkort Smarter Presence eens proberen.
Het komt niet door het OS want dan hadden andere apps er ook last van.
Blijkbaar vinden ze het niet belangrijk genoeg.
Ik heb een mqtt-broker op een raspberry pi geïnstalleerd. De locatie en aanwezigheid app op mijn homey maakt hier verbinding mee. Op mijn telefoon heb ik owntracks draaien welke de locatie doorstuurt naar mqtt-broker op rPi.
Dit alles draait zeer stabiel en werkt feilloos. De verbinding met de rPI en de telefoon loopt via https en is dus goed afgeschermd.
[ Voor 15% gewijzigd door woest85 op 14-04-2020 21:29 ]
[Signature]
Maar dan heb je weer een aparte app voor nodig. Het idee van Homey was dat je 1 app voor al je apparaten nodig zou hebben.Hulliee schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:05:
Ik heb geofencing perfect werkend, al kost dat wel wat instelwerk:
Ik heb een mqtt-broker op een raspberry pi geïnstalleerd. De locatie en aanwezigheid app op mijn homey maakt hier verbinding mee. Op mijn telefoon heb ik owntracks draaien welke de locatie doorstuurt naar mqtt-broker op rPi.
Dit alles draait zeer stabiel en werkt feilloos. De verbinding met de rPI en de telefoon loopt via https en is dus goed afgeschermd.
Nu heb je dus als nog een andere app nodig.
Daarbij bieden ze het aan in hun app maar werkt het niet.
Volgens mij zit de kracht in homey dat deze diverse hardware, protocollen ondersteunt. Niet dat het met 1 app werkt? Ik gebruik diversen app's, websites, hardware samen met de homey om thuis mijn domotica zo goed mogelijk te laten draaien.Jovink538 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:54:
[...]
Maar dan heb je weer een aparte app voor nodig. Het idee van Homey was dat je 1 app voor al je apparaten nodig zou hebben.
Nu heb je dus als nog een andere app nodig.
Daarbij bieden ze het aan in hun app maar werkt het niet.
Zo kijk ik er niet naar. In mijn ogen wordt Homey neergezet als de centrale hub voor je domotica. Dat betekent inderdaad dat al je apparaten gekoppeld kunnen worden aan Homey, maar ook dat je alles vanaf die plek verder inregelt (dus met de app/website van Homey). En niet dat je nog op tig andere plekken moet gaan 'knutselen'.Hulliee schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:49:
[...]
Volgens mij zit de kracht in homey dat deze diverse hardware, protocollen ondersteunt. Niet dat het met 1 app werkt? Ik gebruik diversen app's, websites, hardware samen met de homey om thuis mijn domotica zo goed mogelijk te laten draaien.
Op zich gaat het wel goed met UniFi. Het systeem werkt wel. Enige probleem is dat ik in een nieuwbouwhuis woon en zowel voor als achterbuiten geen goede dekking heb mbt WiFi. Daarnaast moet ik altijd veelal mijn telefoon even ontwaken zodat hij verbinding wil maken met WiFi. Helemaal fijnloos is het dus ook niet. Maar voor mijn vriendin en mij is de combinatie, UniFi en Geofencing net aan voldoende.DaWayne schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:03:
[...]
Geofencing werkt hier van geen meter. Staat al een tijd op de planning om te omzeilen via Unify apparatuur die ik heb. Echter is het met de lockdown nog niet echt urgent geworden aangezien er sinds 12 maart 100% van de tijd iemand thuis is geweest...
Kun je hier wat uitleg van maken? En welk type mobiel gebruik je? Bij ons werkt de geo-fencing van Homey vrijwel perfect, maar we hebben beide een iPhone. Een kennis heeft ook een Homey en zij hebben allemaal een Android toestel. Daar werkt het voor geen meter. Misschien kan ik ze blij maken met jouw oplossing?woest85 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:29:
Voor mij werkt geo-fencing met behulp van IFTT prima. Zodra ik in range kom wordt een homey flow gestart die me als thuis markeert. En uiteraard als afwezig zodra ik uit range ga.
https://community.athom.c...presence/18201/43?u=sytzeslvans schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:02:
[...]
Op zich gaat het wel goed met UniFi. Het systeem werkt wel. Enige probleem is dat ik in een nieuwbouwhuis woon en zowel voor als achterbuiten geen goede dekking heb mbt WiFi. Daarnaast moet ik altijd veelal mijn telefoon even ontwaken zodat hij verbinding wil maken met WiFi. Helemaal fijnloos is het dus ook niet. Maar voor mijn vriendin en mij is de combinatie, UniFi en Geofencing net aan voldoende.
Hier een voorbeeld van Smart Presence i.c.m. instabiele wifi. Dat wil ik ook even testen binnenkort, omdat ik liever niet een extra app op alle telefoons wil zetten.
Gebruik Android hier. Met de IFTT app, waarin ik een automation aan heb staan voor hun geo-fencing component. IF in range van location X, Then start Flow Y op Homey.wolly_a schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:34:
[...]
Kun je hier wat uitleg van maken? En welk type mobiel gebruik je? Bij ons werkt de geo-fencing van Homey vrijwel perfect, maar we hebben beide een iPhone. Een kennis heeft ook een Homey en zij hebben allemaal een Android toestel. Daar werkt het voor geen meter. Misschien kan ik ze blij maken met jouw oplossing?
[Signature]
Uiteraard is alles wel werkende te krijgen met extra software, hardware en koppelingen naar andere systemen, maar dat wil je niet voor een basale functie als geofencing.
Mee eens dat zoiets out of the box behoort te werken. Echter wel bijzonder dat het bij @wolly_a wel werkt en bij anderen niet.Marc_Sway schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:34:
Wat een triestigheid dat geofencing niet ‘out of the box’ werkt met Homey. Dat is voor mij al een heel grote afknapper om het product te kopen. Geofencing is 1 van de eerste zaken die je perfect werkende wil hebben (als je die feature in een domotica omgeving wil gebruiken), en moet wat mij betreft eigenlijk plug and play zonder enige issue beschikbaar zijn binnen de Hub van een domotica platform.
Uiteraard is alles wel werkende te krijgen met extra software, hardware en koppelingen naar andere systemen, maar dat wil je niet voor een basale functie als geofencing.
Ja, dit zou overal gewoon goed moeten kunnen werken. Tado kan het ook, dus het is niet iets onmogelijks. Het is wel OS afhankelijk. Zoals gezegd, werkt het bij ons vrijwel perfect op de iPhone. Als backup, voor de enkele keer dat het net even niet werkt, heb ik Smart Presence ook werkend. Maar ook Smart Presence werkt op Android niet goed, omdat hier de wifi verbinding wordt verbroken om energie te besparen.meesje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:59:
[...]
Mee eens dat zoiets out of the box behoort te werken. Echter wel bijzonder dat het bij @wolly_a wel werkt en bij anderen niet.
Vaag, mij bij is het precies andersom. Op Android werkt het perfect en de iPhone verbreekt constant de verbinding. (waarschijnlijk ook om stroom te besparen)wolly_a schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:09:
[...]
Zoals gezegd, werkt het bij ons vrijwel perfect op de iPhone. Als backup, voor de enkele keer dat het net even niet werkt, heb ik Smart Presence ook werkend. Maar ook Smart Presence werkt op Android niet goed, omdat hier de wifi verbinding wordt verbroken om energie te besparen.
Dit gaat dan over Smart Presence, trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 15-04-2020 16:13 ]
Of dat komt doordat de app niet goed gemaakt is, geen idee, ik veronderstel van wel aangezien andere apps (Tado?) dit probleem niet hebben.
Ik gebruik nu de Unifi-app en dat werkt goed.
Maar eigenlijk zou je niet mogen vertrouwen enkel op je telefoons. Wat als er iemand vertrekt zonder telefoon? Wat als er iemand thuis is met een lege batterij? ...
Daarvoor heb ik een knop bij de voordeur met verschillende standen: thuiskomen, weggaan, vakantie.Fire69 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:17:
Ik gebruik de geofencing van de app niet meer omdat het niet werkte, maar voor mij was het wel heel duidelijk dat het probleem veroorzaakt werd door het OS dat de app afsloot in de achtergrond.
Of dat komt doordat de app niet goed gemaakt is, geen idee, ik veronderstel van wel aangezien andere apps (Tado?) dit probleem niet hebben.
Ik gebruik nu de Unifi-app en dat werkt goed.
Maar eigenlijk zou je niet mogen vertrouwen enkel op je telefoons. Wat als er iemand vertrekt zonder telefoon? Wat als er iemand thuis is met een lege batterij? ...
Hehe, degene met de iPhone hier in huis, verlaat NOOOIT het huis zonder _haar_ telefoon...Fire69 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:17:
Wat als er iemand vertrekt zonder telefoon? Wat als er iemand thuis is met een lege batterij? ...
Ik gebruik zelf de lokatie en aanwezigheid app (dat werkt perfect met iPhone maar Android krijg ik niet aan de praat met dat *** certificaat). Ik heb ook getest met de ingebouwde locatie service van Homey. Ook hier werkt iPhone prima lijkt het en Android (Samsung) is altijd te laat, het klopt gewoon nooit. Ik heb alle batterijbesparende functies uitgezet etc, maar niets lijkt te helpen.meesje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:59:
[...]
Mee eens dat zoiets out of the box behoort te werken. Echter wel bijzonder dat het bij @wolly_a wel werkt en bij anderen niet.
Unifi werkt inderdaad niet met Apple apparaten wegens het uitschakelen van de WiFi radio om energie te besparen.
De Android telefoon gaat er binnenkort uit voor een iPhone SE (niet voor de lokatie service hoor
Ik ben geen ontwikkelaar en kan hier werkelijk niets mee. Wat zou het beste zijn om te doen nu? Blijkbaar gaat er niemand van Athom naar kijken.
Ook de Fibaro App wacht al tijden op een update. En naar mijn weten kan je ook nog steeds niet uitlezen in welke positie je zonnescherm staat.
Ik word langzaamaan ook wat bedroefd. Heb nu een tijdje een Homey en dat bevalt goed. Maar de ondersteuning van de apps is echt bedroevend. Alles werkt maar half en er lijkt geen enkele verbetering in te zitten
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ongelofelijk joh, Athom helpt de hele community zo naar de klote. Dat bedrijf is over een paar jaar gewoon failliet als t zo doorgaat. Met die updates waar niemand om vraagt ook.Drardollan schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:23:
Ondertussen heeft JeWeeWel gereageerd op dit pull request: https://github.com/athombv/com.plugwise.adam/pull/6
Ik ben geen ontwikkelaar en kan hier werkelijk niets mee. Wat zou het beste zijn om te doen nu? Blijkbaar gaat er niemand van Athom naar kijken.
Ook de Fibaro App wacht al tijden op een update. En naar mijn weten kan je ook nog steeds niet uitlezen in welke positie je zonnescherm staat.
Ik word langzaamaan ook wat bedroefd. Heb nu een tijdje een Homey en dat bevalt goed. Maar de ondersteuning van de apps is echt bedroevend. Alles werkt maar half en er lijkt geen enkele verbetering in te zittenSnap dat ze het druk hebben en prioriteiten, maar kom op, je kan toch op zijn minst je shit afmaken voor je verdergaat met nieuwe dingen?
Daar ben ik ook bang voorDennusB schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:27:
[...]
Ongelofelijk joh, Athom helpt de hele community zo naar de klote. Dat bedrijf is over een paar jaar gewoon failliet als t zo doorgaat. Met die updates waar niemand om vraagt ook.
Athom is een mooi bedrijf en Homey een mooi product. Maar waar in het begin alles door de community onderhouden werd is een deel naar Athom zelf getrokken, juist het deel van de apps waarvan de hardware veel gebruikt wordt (Fibaro, Quibino, Anna) en die apps zijn vervolgens totaal in verval. Als je de klachten leest overal en dan ziet dat er gerust een jaar niets gebeurd.....
Ik vind het echt jammer, maak de boel gewoon af. Zorg voor ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor 1 of meerdere apps en bouw de boel af.
Maar eerlijk is eerlijk, het verdienmodel is gewoon niet je van het. Eenmalig geld verdienen aan een apparaat gaat je niet helpen overleven. Die nieuwe abonnementen leveren een paar euro per jaar op, dat is ook geen vetpot. Als je dan kijkt naar bijvoorbeeld Fibaro, die hebben niet enkel hun HC maar ook een breed scala aan producten. Dat zou Athom ook moeten hebben, maar ik ben bang dat het niet realistisch is.
Ik heb als developer even naar dat PullRequest gegeken en ik geef Athom hier gewoon gelijk. Het zijn teveel aanpassingen (die ver achter lopen vwb de commits op master) in 1 PR om goed te kunnen beoordelen en vervolgens te testen of alles wel goed genoeg is voor een uitrol naar duizenden devices. Kleine beheersbare changes leveren veel minder risico op.
* disclaimer: Ik heb geen oordeel over het beleid voorafgaand aan de comment op het PR. Ik geef ze allen gelijk over het opsplitsen zoals de PR nu is.
[ Voor 13% gewijzigd door Jozzle op 16-04-2020 13:39 . Reden: Disclaimer toegevoegd O-) ]
Probleem is dat het vanzelf gaat achterlopen, want ze doen er ongeveer een jaar over om 1 PR te checken.Jozzle schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:42:
[...]
Ik heb als developer even naar dat PullRequest gegeken en ik geef Athom hier gewoon gelijk. Het zijn teveel aanpassingen (die ver achter lopen vwb de commits op master) in 1 PR om goed te kunnen beoordelen en vervolgens te testen of alles wel goed genoeg is voor een uitrol naar duizenden devices. Kleine beheersbare changes leveren veel minder risico op.
Niet mee eens.Jozzle schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:42:
[...]
Als je kijkt naar deze specifieke app, ze hebben de community versie de nek omgedraaid en vervolgens zelf iets gemaakt. Dat is nog niet eens half af en uiteindelijk hebben wat vrijwilligers de boel afgemaakt. Daar hebben ze een jaar niet naar gekeken en nu lopen ze blijkbaar tegen merge conflicten aan. En in plaats van deze dan op te lossen en de boel te mergen wordt de bal weer bij anderen gelegd. Anderen die helemaal geen inzicht in de rest van Homey hebben en geen idee hebben wat er allemaal speelt.
Als je als Athom zijnde bepaalde apps naar je toetrekt, wat prima is, dan moet je deze ook afmaken. En niet een halve alpha programmeren en er jaren niet meer naar omkijken.
Overigens is Athom niet de enige met deze problemen, ik zie zo vaak projecten stranden omdat ze teveel hooi op de vork nemen en ze niet afmaken waarmee ze bezig zijn.
Athom neemt, terecht, de verantwoordelijkheid voor de grootste apps zoals Fibaro, Quibino en Anna. Het is verstandig om de meest gebruikte devices zelf te ondersteunen als bedrijf en de kleine kruimels aan de community over te laten. Maar maak het dan af zodat het bruikbaar wordt voor mensen.
Zo heb ik bijvoorbeeld ook al jaren problemen met de Fibaro app. Ik kan nog steeds niet zien hoe ver mijn zonnescherm openstaat. Elke andere aanbieder (Domoticz, HC, etc.) ondersteunen dit wel. Dit Homey moet dat ook kunnen. Punt is dat ook dit gewoon niet af geprogrammeerd is. Dit is het lijstje wat nog niet af is van de app:
Dat moet max 3 dagen werk zijn voor een goede ontwikkelaar. Dan nog testen en klaar is klara. Dan heb je een product wat af is en niet een product waar zoals nu elke keer nieuwe losse eindjes bij ontstaan.Supported devices with some parameters:
FGR-221, Roller Shutter
FGRM-222, Roller Shutter 2
FGR-222, Roller Shutter 2 (v2.5)
FGR-223, Roller Shutter 3,
FGWREU-111, Walli Roller Shutter
Vreemd, Unifi werkt hier netjes met de 6S van mijn dochter.TF0 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:57:
[...]
Unifi werkt inderdaad niet met Apple apparaten wegens het uitschakelen van de WiFi radio om energie te besparen.
Hmm, ik heb ook een 6S, dus da's interessantFire69 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:42:
[...]
Vreemd, Unifi werkt hier netjes met de 6S van mijn dochter.
Nee, helemaal niks aangepast.TF0 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:46:
[...]
Hmm, ik heb ook een 6S, dus da's interessant. Hoe snel werkt het dan? Ik heb namelijk mijn DHCP lease time korter gezet omdat ik de indruk had dat het daar mee te maken had, heb jij ook zoiets gedaan?
Werkt zoals verwacht, van't moment dat ze thuis komt en de wifi verbindt is het OK.
Moeilijk in te schatten, soms is de verbinding OK voor ze het huis binnen is, soms duurt het een half minuutje.
De Samsung S9 van mijn vrouw daarentegen doet er soms tot 5min over vooraleer die als 'away' gezet wordt.
Ik ben het met je eens. Dat is ook de reden dat Apple met hun producten het hele eco-systeem E2E willen controleren, om zo het operating system, de Apps in de App Store en ook de end-devices (iPhone, Ipad maar ook de devices die gecertificeerd zijn voor Home Kit) allemaal aan de Apple eisen moeten voldoen, en waar Apple dan ook weer geld aan verdient.DennusB schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:27:
[...]
Ongelofelijk joh, Athom helpt de hele community zo naar de klote. Dat bedrijf is over een paar jaar gewoon failliet als t zo doorgaat. Met die updates waar niemand om vraagt ook.
Zo werkte de Homewizard en nu de Link ook = control E2E over het hele ecosysteem, alleen zo kan je zorgen dat alles goed met elkaar werkt en je voldoende geld (ook op termijn) kan verdienen.
Het andere uiterste is de open-source platforms die gratis verder ontwikkeld worden door de hele community (zoals Domoticz).
De weg van Athom zal op termijn niet houdbaar zijn: er komt te weinig geld binnen en ze hebben niet genoeg control over de kwaliteit van de softwareontwikkeling van alle Apps en voor een hele range van devices van diverse makelij (over de langere termijn).
Want zoals ik hier lees zouden ze het op de lange termijn niet redden.
Dan is het wel bijzonder dat dit Apple huishouden hier wat draait op meerdere Unifi Ac Pro’s dit al jaren goed doet. En dat mijn werkgever, die overigens enkel Apple telefoons en tablets gebruikt, al jaren tevreden is met de Unifi oplossing die ik uitgerold heb in diverse landen.TF0 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:57:
[...]
Je hebt neem ik aan je DTIM wel goed ingesteld? En de fast roaming uitgezet?
[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 17-04-2020 22:03 ]
Werkt al op meerdere plaatsen incl thuis al jaren alles met iPhone hoor 😉 werkt prima inderdaad.Drardollan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:57:
[...]
Dan is het wel bijzonder dat dit Apple huishouden hier wat draait op meerdere Unifi Ac Pro’s dit al jaren goed doet. En dat mijn werkgever, die overigens enkel Apple telefoons en tablets gebruikt, al jaren tevreden is met de Unifi oplossing die ik uitgerold heb in diverse landen.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik pak mijn glazen bol er even bij: ja ze redden het!HighDangerr schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:50:
Ik zit te denken om over te stappen van Domoticz naar Homey. Nu is mijn vraag of het voor de komende jaren nog wel verstandig is om over te stappen naar Homey?
Maar nu is het een zeer fijn systeem iig! Ik heb dagelijks veel plezier van.
Denk dat hij specifiek de aanwezigheids-functie via Unifi-app bedoeltDrardollan schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:57:
[...]
Dan is het wel bijzonder dat dit Apple huishouden hier wat draait op meerdere Unifi Ac Pro’s dit al jaren goed doet. En dat mijn werkgever, die overigens enkel Apple telefoons en tablets gebruikt, al jaren tevreden is met de Unifi oplossing die ik uitgerold heb in diverse landen.
Wordt al vanaf het begin gezegd dat het einde bijna in zicht is.HighDangerr schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:50:
Ik zit te denken om over te stappen van Domoticz naar Homey. Nu is mijn vraag of het voor de komende jaren nog wel verstandig is om over te stappen naar Homey?
Zoals @Hulliee al zegt, dat kan niemand voorspellen maar volgens mij zit het momenteel wel nog goed.
[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 18-04-2020 00:15 ]
Net 2 maanden geleden dezelfde stap gezet, veel zaken werken goed, ZWave via Homey, Hue (Zigbee) via 2 Hue Bridges, 433 MHz via Homey, Bluetooth via Homey, TV etc via Logitech Harmony, Sonos via Homey, net 5 Aqua Temp & Humid via Homey Zigbee en nog wat wat ik vergeten benHighDangerr schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:50:
Hier hetzelfde gedaan, een maand of twee geleden. Domoticz verloor telkens mijn devices en na 2 keer met pijn en moeite alles weer toevoegen ook de Homey gekocht. Wat een verademing wat betreft apparaten toevoegen en werking. Alle devices blijven nu gewoon werken en een fatsoenlijke app..HighDangerr schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:50:
Wat de lange termijn betreft, daar kan denk ik niemand wat over zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door Wimlem op 18-04-2020 11:55 ]
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Afstandsbedieningen inregelen gaat niet, althans als ik een knop inleer merkt homey het signaal op, echter doet hij er verder niets mee als ik een knop opgeslagen heb en probeer te testen.
Als ik bijvoorbeeld de tv en verlichting aan wil zetten op het moment dat ik in de buurt van de homey kom start de flow niet en gebeurt er niets.
Als ik de flow handmatig start werkt het wel
Wie ow wie kan mij een beetje op weg helpen welke native apps ik moet gebruiken om automatische geo locatie gebaseerde flows op een goede manier te kunnen gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 18-04-2020 19:08 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Geolocatie is altijd lastig. Je telefoon weet, omwille van energiebesparing niet continue waar die is en heeft ook niet continue een internetverbinding actief. Wat goed lijkt te werken voor mensen is detecteren of je telefoon zich heeft aangemeld op WiFi. Ook lijken bluetooth tags goed te werken. Ik gebruik zelf geen geolocate (ik detecteer of mijn voordeur op slot zit, dat zegt mij genoeg) dus kan je verder niet helpen.Audione0 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:07:
Vraagje, ben al een tijdje aan het stoeien met IR codes te leren en om flows dmv geolocatie te triggeren, echter werktdeze core functionaliteit voor geen meter.
Afstandsbedieningen inregelen gaat niet, althans als ik een knop inleer merkt homey het signaal op, echter doet hij er verder niets mee als ik een knop opgeslagen heb en probeer te testen.
Als ik bijvoorbeeld de tv en verlichting aan wil zetten op het moment dat ik in de buurt van de homey kom start de flow niet en gebeurt er niets.
Als ik de flow handmatig start werkt het wel
Wie ow wie kan mij een beetje op weg helpen welke native apps ik moet gebruiken om automatische geo locatie gebaseerde flows op een goede manier te kunnen gebruiken.
Wat infrarood betreft; door de bouw van de behuizing en de ledring werkt infrarood op de Homey erg belabberd. War voor mij (echt uitermate goed) werkt is het gebruik van een RM Mini 3. Aansluiten via micro-usb en WiFi.
https://www.banggood.com/...try=NL&&cur_warehouse=USA
Ook te koop in nld maar dan betaal je het dubbele.
Dankjewel voor je bericht.Joolee schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:31:
[...]
Geolocatie is altijd lastig. Je telefoon weet, omwille van energiebesparing niet continue waar die is en heeft ook niet continue een internetverbinding actief. Wat goed lijkt te werken voor mensen is detecteren of je telefoon zich heeft aangemeld op WiFi. Ook lijken bluetooth tags goed te werken. Ik gebruik zelf geen geolocate (ik detecteer of mijn voordeur op slot zit, dat zegt mij genoeg) dus kan je verder niet helpen.
Wat infrarood betreft; door de bouw van de behuizing en de ledring werkt infrarood op de Homey erg belabberd. War voor mij (echt uitermate goed) werkt is het gebruik van een RM Mini 3. Aansluiten via micro-usb en WiFi.
https://www.banggood.com/...try=NL&&cur_warehouse=USA
Ook te koop in nld maar dan betaal je het dubbele.
De standaard geolocatie schijnt nu ineens wel goed te werken (ios). Een paar keer getest, maar dan moet ik wel verder in een straal van 100m van ons huis zijn voordat de boel getriggerd wordt.
Zo'n infrarood hub heb ik meteen besteld. Mooi dingetje om te zien ook als je dit op of in een kastje zet.
Prijs valt indd mee.
Beetje hetzelfde idee als een harmony hub? (wat een aanzienlijke meerprijs heeft)
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik heb ze allebei en die Harmony Hub heeft belangrijk meer functionaliteit, ik vind het de hogere prijs wel waard. Hij heeft bijvoorbeeld meerdere aansluitingen voor add-on IR-stralertjes. Ik heb dus op verschillende plekken in huis apparaten die ik allemaal via één Harmony Hub aanstuur.Audione0 schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:44:
[...]
Beetje hetzelfde idee als een harmony hub? (wat een aanzienlijke meerprijs heeft)
l'art pour l'art
Momenteel heb ik de verlichting zo geautomatiseerd dat deze bij thuiskomst en indien het donker genoeg is aangaan, en uitgaan indien niemand thuis is of er voldoende lichtinval is. Daarnaast heb ik nog wat specifieke flows voor ons thuis aangemaakt.
Ik ben vooral benieuwd welke mogelijkheden homey nog biedt die ik waarschijnlijk mis, daarom hoor ik graag een aantal ideeën welke jullie hebben gemaakt!
Zo blijft mn slaapkamer tijdens de zomermaanden lekker koel.
Tnx voor dit bericht! Ik sta op het punt om een heel (nieuw) huis te gaan inrichten met een Homey en was van plan in Fibaro of Qubino te gebruiken voor inbouwschakelaars, dimmers, etc. Shelly had ik nog nooit van gehoord, maar ik zie nu veel positieve ervaringen en de prijs is een kwart van F/QTKroon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:19:
@LuukWillems97 bekijk mijn bijdrage eens van een paar weken terug
Heb jij ze gewoon via wifi of maak je gebruik van MQTT?
Geen gezoem etc?
En wat wordt bedoeld met "flashen"
https://www.home2link.nl/shelly-dimmer.html
Ik neem aan dat het gaat over het updaten van de software?Voor het flashen is wel een USB-to-UART 3.3V en minimaal 350mA adapter nodig, zoals onze FTDI adapter. En het mooie is, je hoeft de Shelly niet eens open te maken. Flashen gaat eenvoudig via de direct te bereiken pins aan de buitenkant.
LET OP: sluit NOOIT de Shelly op het voedingsnet aan tijdens flashen!
[ Voor 21% gewijzigd door Stefke op 21-04-2020 10:44 ]
Met flashes wordt bedoeld dat je een ander OS op je Shelly zet, met andere mogelijkheden. Ik gebruik het verder niet, en weet ook niet wat het me meer kan bieden dan het OS van Shelly zelf. Die wordt namelijk ook snel ontwikkeld met regelmatige firmware updates.
En je bedoelt met 2.5: ik was al van plan om op plekken waar 2 schakelaars naast elkaar zitten een module te gebruiken die eigenlijk bedoeld is voor één dubbele schakelaar, en dan met bedrading de twee wandcontactdozen doorverbinden. Scheelt ruimte en een module.
Dat is toch wat je bedoelt?
Enige "nadeel" is blauwe draad vereiste, maar ik kan in principe overal nog alles aanpassen indien nodig.
[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 21-04-2020 11:27 ]
https://www.home2link.nl/shelly-dimmer.html
Ik zou liever enkele pulsdrukkers gebruiken en dimmen door ingedrukt te houdenWij adviseren te kiezen voor een dubbele impulsdrukker die je aansluit op I1 (Input 1) en I2 (Input 2) van de dimmer, waarmee je met I1 de dimmer "aan" of "uit" zet (klikken) en omhoog kunt dimmen (vasthouden), en met I2 de dimmer äan"of "uit" zet (klikken) en omlaag kunt dimmen (vasthouden.) De open source zorgt ervoor dat je de Shelly Dimmer met nagenoeg elk domotica of huisautomatiseringssysteem kunt integreren. Maar Shelly heeft ook een eigen gratis App waarmee je eenvoudig en goedkoop een Smart Home Systeem opzet zonder de kosten van een Gateway/Hub.
https://www.howtogeek.com...home-hub-and-thats-great/
Of zullen Homey en Home Assistant overleven omdat die ook zonder Internet connectie / cloud services kunnen blijven draaien?
Contact met de webshop gehad, kan ook met een enkele pulsdrukkerTKroon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:07:
Ik heb geen dimmers, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Misschien iemand anders hier?
Ik heb wel de Zigbee app geinstalleerd, maar die zegt verouderd te zijn.
Help!
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Je zult dus een app moeten hebben voor Alecto. Die is er wel: https://homey.app/nl-nl/app/nl.alecto/Alecto/
Er lijkt alleen geen ondersteuning te zijn voor de Smart-Door10. Beter kun je eerst kijken wat ondersteunt wordt op Homey en daar je producten op uitzoeken. Alleen het protocol is dus niet genoeg!
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Dit topic is gesloten.