Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 15:00
Ik heb een smart implant met temperatuur sensors, nu wil ik die temperatuur zien op homey dash via een virtuele knop (of iets anders)
Ik maak een virtuele temperatuur sensor aan, bij wijziging van de temperatuur wijzigt de waarde van de virtuele sensor die gekoppeld is met een sensor op de smart implant en dit werkt niet... wat doe ik fout of heeft iemand een andere tip om de temperatuur weer te geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 10:57
SkorpionNL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:49:
[...]
Heb je zowel 2.4 als 5GHz WiFi aan staan met dezelfde SSID? Zet de 5GHz radio dan even uit voor het verbinden. Na een succesvolle connectie kun je de 5GHz radio weer inschakelen.
na een kwartiertje wachten ging de installatie vanzelf verder, gevold door een update.

Eerste KAKU schakelaar reageert supersnel.

Krijg ANNA- en HOMEWIZARD-app nog niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@chundo Op welke wijze stuur jij de waarden naar Homey en vervolgens de virtuele sensor? Ik heb zoiets al wel eens gedaan via webhooks (onder logica) en dat werkte prima. Je moet wel even goed kijken naar de capabilities. Deze site heeft goede informatie: https://arjankranenburg.github.io/virtual-devices/sensor

@amarkest Wat gebeurt er precies? Krijg je foutmeldingen of gaat er iets anders mis?

[ Voor 12% gewijzigd door wolly_a op 29-02-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weslleyy
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
Hallo.

Ook ik heb nu een homey:). Ik heb al mijn apparaten in Google home staan en wil gaan beginnen met flows maken. Alleen nu loop ik tegen het volgende aan . Wanneer ik homey in Google home als provider toevoeg. Zegt hij dat hij aan het linken is maar hij komt niet bij providers erbij hoevaak ik het ook probeer.

Heeft iemand een oplossing? Ik heb al alles gereset ander e-mailadres etc geprobeerd helaas zonder resultaat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
wolly_a schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:34:
[
@amarkest Wat gebeurt er precies? Krijg je foutmeldingen of gaat er iets anders mis?
-HW app: apparaat niet bedienbaar, dit apparaat kan niet worden bediend.

-ANNA app: tijdens installeren ANNA app: Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden. Plugwise P1 is wel goed geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
amarkest schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 14:53:
[...]

-HW app: apparaat niet bedienbaar, dit apparaat kan niet worden bediend.

-ANNA app: tijdens installeren ANNA app: Er zijn geen nieuwe apparaten gevonden. Plugwise P1 is wel goed geïnstalleerd.
Met de Anna kan ik je niet zo helpen. Die heb ik niet.

Bij de HW weet ik nog dat je eerst de HW als apparaat moet toevoegen en iets van een ip adres en wachtwoord moest invoeren. Dit is het wachtwoord dat in de HW staat, dus niet iets van een online account ofzo.

Misschien kan je deze pagina even bekijken: https://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

De app voor Homey maakt gebruik van deze data. Als je met je browser op de pc http://<ip-homewizard>/<wachtwoord> benadert (zonder de < en >) dan zou je antwoord moeten krijgen van je HW. Krijg je daar een foutmelding, dan is bijvoorbeeld je wachtwoord niet goed.

Zelf heb ik de combinatie Homey met HW tot een paar weken terug nog gebruikt. Bij mijn ouders draait het nog. Een vriend van mij heeft zelfs 2 HW’s achter zijn Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
wolly_a schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:34:
@chundo Op welke wijze stuur jij de waarden naar Homey en vervolgens de virtuele sensor? Ik heb zoiets al wel eens gedaan via webhooks (onder logica) en dat werkte prima. Je moet wel even goed kijken naar de capabilities. Deze site heeft goede informatie: https://arjankranenburg.github.io/virtual-devices/sensor
Ik heb de hele tijd liggen klooien en uiteindelijk was de uitkomst dat ik 1 seconde vertraging moest invullen bij de virtuele sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Net een flow met openweather data gemaakt. Dat lijkt perfect te werken. Hoe stabiel dat is moet ik nog afwachten. Nu in testfase : bij verandering bft en gft >3 en buitentemp <10c dan ANNA -> 21,5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
amarkest schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:23:
Net een flow met openweather data gemaakt. Dat lijkt perfect te werken. Hoe stabiel dat is moet ik nog afwachten. Nu in testfase : bij verandering bft en gft >3 en buitentemp <10c dan ANNA -> 21,5C.
Teveel van Homey pro gevraagd tijdens zoeken naar draadloze weerstations crasht ie start weer op en ziet vervolgens ANNA niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
SkorpionNL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:49:
[...]
Heb je zowel 2.4 als 5GHz WiFi aan staan met dezelfde SSID? Zet de 5GHz radio dan even uit voor het verbinden. Na een succesvolle connectie kun je de 5GHz radio weer inschakelen.
Kan die in de Homey uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Misschien een rare vraag maar hebben jullie ook de ervaring dat Homey de laatste weken onbetrouwbaarder is geworden? Een Xiaomi sensor in de keuken die vaak niet reageert, een Shelly wifi schakelaar die niet bereikbaar is en vanochtend weigerde een flow de aanwezigheid op "aan" te zetten waardoor de verwarming niet aan ging. Momenteel ben ik totaal niet blij met de Homey.

Edit:
Vervolgens probeer ik de Shelly opnieuw toe te voegen en dan krijg ik een "duplicate device" foutmelding. Homey herstarten helpt niet. En na het device ook in de app zelf te hebben verwijderd (moet blijkbaar?) krijg ik weer een andere foutmelding. Nu na het herstarten van de app zelf krijg ik weer "duplicate device" . Het wordt vervelend nu. :(

[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 02-03-2020 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op maandag 2 maart 2020 @ 00:09:
Misschien een rare vraag maar hebben jullie ook de ervaring dat Homey de laatste weken onbetrouwbaarder is geworden? Een Xiaomi sensor in de keuken die vaak niet reageert, een Shelly wifi schakelaar die niet bereikbaar is en vanochtend weigerde een flow de aanwezigheid op "aan" te zetten waardoor de verwarming niet aan ging. Momenteel ben ik totaal niet blij met de Homey.

Edit:
Vervolgens probeer ik de Shelly opnieuw toe te voegen en dan krijg ik een "duplicate device" foutmelding. Homey herstarten helpt niet. En na het device ook in de app zelf te hebben verwijderd (moet blijkbaar?) krijg ik weer een andere foutmelding. Nu na het herstarten van de app zelf krijg ik weer "duplicate device" . Het wordt vervelend nu. :(
Moest het iets algemeen zijn en al een paar weken zou je hier wel al meer klachten gezien hebben :)

Is je Shelly hier nog zichtbaar?
https://developer.athom.com/tools/devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06 23:56
amarkest schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Kan die in de Homey uitgezet worden?
Nee, dat zul je in je router/access point moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Nee. Het is wel een dubbele schakelaar en de andere (zelfde IP) doet het nog wel en is zichtbaar. Maar voorheen had ik er dus twee werkend. Ze werken allebei ook nog prima in de Shelly app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:41:
[...]

Nee. Het is wel een dubbele schakelaar en de andere (zelfde IP) doet het nog wel en is zichtbaar. Maar voorheen had ik er dus twee werkend. Ze werken allebei ook nog prima in de Shelly app
Ik ken die Shelly's niet maar waarschijnlijk zitten die 2 schakelaars wel aan elkaar gekoppeld als het hetzelfde fysieke device is.
Ik zou de andere schakelaar ook verwijderen uit Homey en dan proberen om je device terug toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 11:49
D-e-n schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:41:
[...]

Er is net wel een update uitgekomen voor de shelly app.
Misschien dat dit je problemen oplost.
What's new in v1.17.5
Fixes for trigger cards and missing capabilities for paired devices that may cause some devices to appear as offline (like the Shelly Dimmer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
Homewizard app ontwikkelaar J.Tebbens over melding Apparaat niet bedienbaar:

Zoals eerder gemeld moet je de thermometers, windmeter, regenmeter etc apart toevoegen. Homewizard heeft geen elementen die je direct benaderd. We gebruiken dit alleen om de zaken te koppelen via de Homewizard.

Dus een HW-gui is het niet, meer een interface. Uitlezen v smartwares thermo/hygro sensor via de app kan, maar is niet echt stabiel. Vaak met lange onbruikbare tussenpauzes.

Ligt dit aan mijn netwerk, Homey of de HW-app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
amarkest schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:43:
Homewizard app ontwikkelaar J.Tebbens over melding Apparaat niet bedienbaar:

Zoals eerder gemeld moet je de thermometers, windmeter, regenmeter etc apart toevoegen. Homewizard heeft geen elementen die je direct benaderd. We gebruiken dit alleen om de zaken te koppelen via de Homewizard.

Dus een HW-gui is het niet, meer een interface. Uitlezen v smartwares thermo/hygro sensor via de app kan, maar is niet echt stabiel. Vaak met lange onbruikbare tussenpauzes.

Ligt dit aan mijn netwerk, Homey of de HW-app?
Ik weet even niet wat je hier precies probeert te vertellen/vragen. Ik heb geruime tijd mijn laatste apparaten van de HomeWizard via de app aan mijn Homey gehad. Ik had 3 temperatuursensoren, een windmeter en een regenmeter. Daarnaast stuurde ik via mijn Homey de HeatLink aan. Een vriend van mij heeft altijd nog een enorme bak weersensoren aan de HomeWizard zitten en leest ze via de Homey uit. Heb je wel een goede wifi verbinding met je HomeWizard? Ik heb daar in het verleden veel gedoe mee gehad. HomeWizard is erg zeikerig aan de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:03
Ik ben van plan om een Homey te kopen. De Homewizard ondersteuning stopt er mee en ik ga ook proberen om mijn huidige spullen te blijven gebruiken maar dan zonder de Link van HW.
Koop dan liever een Homey.
Daar heb ik dan een paar vragen over.
Ik heb maar een paar spullen, kaku, Somfy (RTS), Sonoff, Hue, Shelly en Tradfri. Daar zou ik dus 5 app's voor nodig hebben. Ook nog de app voor de HW voor de heatlink en de energylink. Als ik het goed begrijp heb ik voldoende aan de normale Homey en is de Pro niet nodig. Of is de Pro in het normale gebruik ook sneller?
De RTS van Somfy werkt toch ook gewoon of heb ik dat verkeerd gelezen. (Zonnescherm en screen)
Is er ook een app van Homey voor op een Samsung smartwatch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mike123 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:50:
Ik ben van plan om een Homey te kopen. De Homewizard ondersteuning stopt er mee en ik ga ook proberen om mijn huidige spullen te blijven gebruiken maar dan zonder de Link van HW.
Ik heb maar een paar spullen, kaku, Somfy (RTS), Sonoff, Hue, Shelly en Tradfri. Daar zou ik dus 5 app's voor nodig hebben. Ook nog de app voor de HW voor de heatlink en de energylink. Als ik het goed begrijp heb ik voldoende aan de normale Homey en is de Pro niet nodig. Of is de Pro in het normale gebruik ook sneller?
De RTS van Somfy werkt toch ook gewoon of heb ik dat verkeerd gelezen. (Zonnescherm en screen)
Ik heb een gewone Homey uit 2016 en draai 15 apps zonder problemen. De Homey Pro heeft meer geheugen en een dual core processor. Of je dat in snelheid gaat merken...

Somfy moet je even goed kijken. Familie van me moest iets bijkopen van Somfy om dat aan de gang te maken, maar volgens mij moeten ze rechtstreeks op de Homey kunnen als je ze nu ook al met de HW kan aansturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 19:29
Somfy rts werkt direct en erg goed. Ik stuur 8 rts screens aan, waarvan een op zolder en ik heb nog nooit problemen gehad. Homey bereikt ze altijd 👍🏻👍🏻

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
mike123 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:50:
Weet wel dat je voor de heatlink en de energylink, de homewizard zelf ook nodig blijft hebben.

Ik heb 20 app's in gebruik. Homey pro gebruikt bij mij rond de 60% van 1GB geheugen. Ik heb destijds voor de pro gekozen om eventueel meer app's te kunnen gebruiken.
Je hebt extra app's voor extra logica, weer, mqtt. Als je Ali express ontdekt met Agara spullen, weer een app erbij. Je zit zo aan de 20 app's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Fire69 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Ik ken die Shelly's niet maar waarschijnlijk zitten die 2 schakelaars wel aan elkaar gekoppeld als het hetzelfde fysieke device is.
Ik zou de andere schakelaar ook verwijderen uit Homey en dan proberen om je device terug toe te voegen.
Tnx. Dat was inderdaad de extra handeling die ik nog moest doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chatjozef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
D-e-n schreef op maandag 2 maart 2020 @ 00:09:
Ja, herkenbaar!, hier meerdere Xiaomi sensoren die na 2a 3 dagen niet meer werken, opnieuw moet toevoegen en dan weer na 3 dagen weg zijn. Wordt er een beetje moedeloos van op dit moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:56
Kan je ergens in Homey de gegevens vinden waarmee je de koppeling met de Nest api hebt gelegd? Ik wil namelijk home assistant eens gaan proberen met eerst wat flows met netatmo en nest. Echter kan ik mijn gegevens van de nest api nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

dr.lowtune

Deugt niet

Bij mij geeft Homey nu om de zoveel uur een rode ring. Erg irritant. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:34:
Bij mij geeft Homey nu om de zoveel uur een rode ring. Erg irritant. Hebben meer mensen hier last van?
Nee geen last van. Probeer eens een andere voeding? Minimaal 2 Amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 16:40
Ik heb de Fibaro kunnen koppelen na veel pijn en moeite met de Homey. Ik heb het even getest, maar dat ding reageert nergens op, geen brand, geen rookmelding. Dus ik stuur 'm meteen terug omdat ik daar geen vertrouwen in heb. Iemand die wel een goede rookmelder weet? (Op Nest na, maar die kan niet gekoppeld worden met de Homey helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Homey, gericht op privacy. Mooi. Hoe gebruik ik dat alleen lokaal? Zonder internet verbinding?
Als dat niet kan komt het er niet in. Als dat toch wel kan ga ik verder kijken. Klinkt nm interessant.
Kon niet makkelijk vinden dat local only mogelijk zou zijn. Prima eerste indruk, en dan toch met de app via de homey servers moeten, nee bedankt. Ik wil gewoon mijn ip invullen oid en direct homey aanspreken.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
onetime schreef op zondag 8 maart 2020 @ 00:55:
Homey, gericht op privacy. Mooi. Hoe gebruik ik dat alleen lokaal? Zonder internet verbinding?
Als dat niet kan komt het er niet in. Als dat toch wel kan ga ik verder kijken. Klinkt nm interessant.
Kon niet makkelijk vinden dat local only mogelijk zou zijn. Prima eerste indruk, en dan toch met de app via de homey servers moeten, nee bedankt. Ik wil gewoon mijn ip invullen oid en direct homey aanspreken.
Periodiek komt er wel iemand hier melden dat men wil dat het allemaal op eigen servers thuis moet en dat men niet wil dat het via servers van de leveranciers gaat. Je begrijpt hopelijk ook dat je een onverkoopbaar product hebt voor de meeste normale gebruikers? Mijn ouders hebben bijvoorbeeld ook een Homey, maar hebben geen idee wat een ip adres is. Moet je die eens uitleggen hoe je je ip adres vindt en in de Homey app zet. Nog leukerder. Verandert je provider je ip adres, ben je ineens niet meer in staat om je huis te besturen, etc. Veel nadelen dus om een enkele Tweaker blij te maken.

Athom heeft een stukje geschreven over het gebruik van Homey zonder internet: https://support.athom.com...ternet-for-Homey-to-work-

Ja, Homey blijft het doen zonder internet. Echt super handig is het niet. Ik heb nog nooit kunnen ontdekken dat mijn Homey niet bereikbaar was doordat de servers offline waren. In het kader van de privacy die je noemt: Ik heb Athom er nog niet op kunnen betrappen dat ze aan derden hebben verkocht wanneer ik het licht op de wc aandoe. Ik zie ook niet in hoe je deze informatie kan inzetten voor commerciële doeleinden, of je moet het verkopen aan beroepsinbrekers. Het lijkt me dat Athom dat éénmalig zou kunnen doen en dan voor altijd de deuren kan sluiten.

Wil je dus echt alles 100% zelf in de hand hebben, dan moet je kiezen voor één van de open source domotica oplossingen die hier op Tweakers ook regelmatig worden besproken. Je hebt dan zelf in de hand waar je gegevens blijven en je bent dan ook zelf 100% verantwoordelijk voor je beveiliging, updates, het blijven functioneren van alles. Kortom, het is waar je voor kiest: gemak of zelfcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Welke rookmelders raad jij aan? Behalve dan de Fibaro, geen vertrouwen in. Nest kan niet meer gekoppeld worden omdat Google de API heeft gestopt. Ben benieuwd welke goed werk met de Homey. Zat te denken aan de Xiaomi rookmelders, maar die worden nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
wolly_a schreef op zondag 8 maart 2020 @ 08:02:
[...] Periodiek komt er wel iemand hier melden dat men wil dat het allemaal op eigen servers thuis moet en dat men niet wil dat het via servers van de leveranciers gaat. Je begrijpt hopelijk ook dat je een onverkoopbaar product hebt voor de meeste normale gebruikers? Mijn ouders hebben bijvoorbeeld ook een Homey, maar hebben geen idee wat een ip adres is. Moet je die eens uitleggen hoe je je ip adres vindt en in de Homey app zet. Nog leukerder. Verandert je provider je ip adres, ben je ineens niet meer in staat om je huis te besturen, etc. Veel nadelen dus om een enkele Tweaker blij te maken.

Athom heeft een stukje geschreven over het gebruik van Homey zonder internet: https://support.athom.com...ternet-for-Homey-to-work-

Ja, Homey blijft het doen zonder internet. Echt super handig is het niet. Ik heb nog nooit kunnen ontdekken dat mijn Homey niet bereikbaar was doordat de servers offline waren. In het kader van de privacy die je noemt: Ik heb Athom er nog niet op kunnen betrappen dat ze aan derden hebben verkocht wanneer ik het licht op de wc aandoe. Ik zie ook niet in hoe je deze informatie kan inzetten voor commerciële doeleinden, of je moet het verkopen aan beroepsinbrekers. Het lijkt me dat Athom dat éénmalig zou kunnen doen en dan voor altijd de deuren kan sluiten.

Wil je dus echt alles 100% zelf in de hand hebben, dan moet je kiezen voor één van de open source domotica oplossingen die hier op Tweakers ook regelmatig worden besproken. Je hebt dan zelf in de hand waar je gegevens blijven en je bent dan ook zelf 100% verantwoordelijk voor je beveiliging, updates, het blijven functioneren van alles. Kortom, het is waar je voor kiest: gemak of zelfcontrole.
Drogredenen...
Als privacy iets betekent voor Homey dan is het ingericht op standalone bedrijf!!!
Dat er dan voor ondeskundigen een hulp route beschikbaar zou zijn, zou ok zijn, met waarschuwing erbij.
En opties voor extra functies via internet, met waarschuwingen erbij.

Maar bedankt voor de link naar het standalone stukje.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
BliXem schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:24:
Welke rookmelders raad jij aan? Behalve dan de Fibaro, geen vertrouwen in. Nest kan niet meer gekoppeld worden omdat Google de API heeft gestopt. Ben benieuwd welke goed werk met de Homey. Zat te denken aan de Xiaomi rookmelders, maar die worden nog niet ondersteund.
Vroeger had ik er van alecto en die werkte goed, ondertussen hebben we een alarm en daar zijn andere aan gekoppeld. Ik weet niet zeker als ze nog ondersteund worden maar je kan het altijd eens bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:21
bebopper schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:10:
Sinds de update naar 3.0 was mijn Homey behoorlijk instabiel. Soms meerdere keren per uur een rode led ring, onbereikbaar, etc. Geen blije mevrouw Bebopper meer :)

Gisteren maar eens de USB voeding vervangen (was nog de originele Athom voedings adapter) en sinds die tijd geen enkel probleem meer.

Lijkt er dus op dat update 3.0 (die zo leuk de focus had op energie inzicht en besparen) ervoor zorgt dat Homey net iets meer energie verbruikt en zodoende de originele voedingsadapter niet meer genoeg kan leveren :P
Ik heb nu ook met enige regelmaat dat de homey offline is. Werkt het bij jou stabiel en welke adapter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12
Die van Fibaro werken anders prima, heb ze door het hele huis hangen :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
michielvz schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Ik heb nu ook met enige regelmaat dat de homey offline is. Werkt het bij jou stabiel en welke adapter heb je?
De adapter(van de 1e versies) staat bekend om vaak stuk te gaan, maak hem maat eens open je zult zien dat de elco's erin bol staan. (Uiteraard niet meer aansluiten en gebruiken erna).

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onetime schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Drogredenen...
Als privacy iets betekent voor Homey dan is het ingericht op standalone bedrijf!!!
Dat er dan voor ondeskundigen een hulp route beschikbaar zou zijn, zou ok zijn, met waarschuwing erbij.
En opties voor extra functies via internet, met waarschuwingen erbij.

Maar bedankt voor de link naar het standalone stukje.
Ben ik niet met je eens, maar gelukkig mogen we van mening verschillen. Door geen gebruik te maken van servers voor bijv. de communicatie met de app krijg je een veel minder gebruiksvriendelijk product. Daarom zie je soortgelijke constructies bij bijv. de Tado thermostaat of Philips Hue. Ik vind het veel belangrijker dat Athom duidelijk en open is hoe communicatiestromen lopen. Ik heb daar tot nu toe geen klachten over. En belangrijk is dat ze hun uiterste best doen om je communicatie zo veilig mogelijk laten verlopen. Dat ziet er ook best oke uit.

Had je trouwens dit ook gelezen: https://support.athom.com...671134-Privacy-Veiligheid

En dit: https://support.athom.com...or-and-usage-data-stored-

[ Voor 9% gewijzigd door wolly_a op 08-03-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Hulliee schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Weet wel dat je voor de heatlink en de energylink, de homewizard zelf ook nodig blijft hebben.

Ik heb 20 app's in gebruik. Homey pro gebruikt bij mij rond de 60% van 1GB geheugen. Ik heb destijds voor de pro gekozen om eventueel meer app's te kunnen gebruiken.
Je hebt extra app's voor extra logica, weer, mqtt. Als je Ali express ontdekt met Agara spullen, weer een app erbij. Je zit zo aan de 20 app's.
Ik weet dat ik de HW moet blijven gebruiken voor de heatlink en energylink. Geen probleem.
App's voor extra logica heb ik nog niet over nagedacht.
Ga ik mij eens verder in verdiepen.

Ook maar eens kijken of Homey iets kan met opgewekte stroom van zonnepanelen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
vandermark schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:12:
Somfy rts werkt direct en erg goed. Ik stuur 8 rts screens aan, waarvan een op zolder en ik heb nog nooit problemen gehad. Homey bereikt ze altijd 👍🏻👍🏻
Dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
wolly_a schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Ik heb een gewone Homey uit 2016 en draai 15 apps zonder problemen. De Homey Pro heeft meer geheugen en een dual core processor. Of je dat in snelheid gaat merken...

Somfy moet je even goed kijken. Familie van me moest iets bijkopen van Somfy om dat aan de gang te maken, maar volgens mij moeten ze rechtstreeks op de Homey kunnen als je ze nu ook al met de HW kan aansturen.
Dank je. Ik denk dat ik nog niet aan de 15 app's ga komen. Maar kan altijd veranderen.
Heb ook gelezen dat Somfy RTS rechtstreeks op de Homey kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
mike123 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Dank je. Ik denk dat ik nog niet aan de 15 app's ga komen. Maar kan altijd veranderen.
Rechtstreeks is wel via een app op de Homey.

Edit: App’s nemen tussen de 10-40 MB aan geheugen in.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulliee op 08-03-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Hulliee schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Rechtstreeks is wel via een app op de Homey.

Edit: App’s nemen tussen de 10-40 MB aan geheugen in.
Ik weet dat dat via een app verloopt. Zonder er iets extra voor te kopen bedoel ik eigenlijk. Ik kwam volgens mij tot een app of 8 a 9. Moet er nog even voor gaan zitten.
Dank je.

[ Voor 6% gewijzigd door mike123 op 08-03-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Ik draai 24 apps en heb nergens last van.
Enige vertraging dat ik merk is de spraak die stottert, maar dat deed hij al van in het begin toen ik nog helemaal geen apps had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nou (voor degene die het interessant vind) ik had dus constant problemen met z-wave (ca 32 z-wave apparaten door het huis) en Homey. Van niet werkende apparaten die ik dan moest herstellen in Homey tot devices die dagelijks op 'unknown' stonden.

Heb nu de Fibaro HC3 aangeschaft en nu werken ze dus snel en stabiel. Bereik is vele malen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:04:
Nou (voor degene die het interessant vind) ik had dus constant problemen met z-wave (ca 32 z-wave apparaten door het huis) en Homey. Van niet werkende apparaten die ik dan moest herstellen in Homey tot devices die dagelijks op 'unknown' stonden.

Heb nu de Fibaro HC3 aangeschaft en nu werken ze dus snel en stabiel. Bereik is vele malen hoger.
Maar hoe werkt de Fibaro HC3 met alle andere apparaten? Ik las dat er nogal wat ondersteuning mist en soms de interface ook best wat onhandig is?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
DennusB schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:07:
[...]

Maar hoe werkt de Fibaro HC3 met alle andere apparaten? Ik las dat er nogal wat ondersteuning mist en soms de interface ook best wat onhandig is?
Ik heb voor nu de Fibaro HC3 in gebruik voor Z-Wave, Netatmo, Sonos, Hue lampen, Satel Integra Alarm en een aantal Virtual Devices (Quick apps heten die nu) en dat werkt prima. Support voor 433Mhz en Zigbee is pas later dit jaar via software update, dus tot die tijd laat ik dat via Homey lopen. Beiden laat ik via Homebridge naar Homekit werken, dus daar staan alle devices bij elkaar.

De interface werkt voor mij heel snel (via webbrowser) en het instellen gaat vrij gemakkelijk. Het is een beetje een combo tussen Homey en de oude Fibaro interface. Voordeel wel dat alles via de browser kan. Bij interesse kan ik een screenshot posten van het geheel :) Maar misschien moet dat in ander topic?

De Homebridge plugin voor HC3 is nu ook beschikbaar: https://github.com/ilcato/homebridge-fibaro-hc3

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 09-03-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:42

bebopper

I'm an absolute beginner...

[...]

Werkt sinds die tijd heel stabiel. Heb een adapter van een telefoon gebruikt uiteindelijk met wat hogere specs ampere output), sinds die tijd draait ie weer superstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Stuur een mail naar support@athom.com en geef aan dat je dit probleem hebt. Dan sturen ze zonder gedoe een nieuwe adapter op. Ik heb dat afgelopen vrijdag gedaan. Smorgens ticket aangemaakt en smiddags had ik al de adapter thuis.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

De Piggy-back van de SMA omvormer van mijn zonnepanelen is defect geraakt. Hierdoor wordt er niets meer geupload naar PvOutput.
Is er een simpele oplossing om met Homey een kilowattuur meter uit te lezen en de waarden te uploaden naar PvOutput?

[ Voor 0% gewijzigd door Geurt-kun op 09-03-2020 17:54 . Reden: Typo ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Geurt-kun Welke omvormer heb je? Ik upload niks naar PVoutput, maar die van mij geeft vanalles door aan Homey, behalve de dagopbrengst. Wel het totaal, dus ik kan op één kWh nauwkeurig wel de dagopbrengst berekenen, maar niet precies dus.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Laatst online: 22:29
Nog even wachten op deze anders.

https://shelly.cloud/wifi...-automation-shelly-smoke/

Ga er vanuit dat ze net als alle andere shelly producten wel ondersteund gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
BliXem schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:46:
Ik heb de Fibaro kunnen koppelen na veel pijn en moeite met de Homey. Ik heb het even getest, maar dat ding reageert nergens op, geen brand, geen rookmelding. Dus ik stuur 'm meteen terug omdat ik daar geen vertrouwen in heb. Iemand die wel een goede rookmelder weet? (Op Nest na, maar die kan niet gekoppeld worden met de Homey helaas).
Geeft de melder, los van Homey, wel een signaal bij rook? Ik heb melders van Fibaro en die werken zowel los, als gekoppeld aan Homey erg goed.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
keverjeroen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:47:
[...]

Geeft de melder, los van Homey, wel een signaal bij rook? Ik heb melders van Fibaro en die werken zowel los, als gekoppeld aan Homey erg goed.
Nou, het deed helemaal niets eerlijk gezegd. Fibaro detecteerde sowieso al geen rook om mee te beginnen. Ik heb nu een heiman gekocht waar ik op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Firetrooper schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Nog even wachten op deze anders.

https://shelly.cloud/wifi...-automation-shelly-smoke/

Ga er vanuit dat ze net als alle andere shelly producten wel ondersteund gaan worden.
Ik begrijp dat deze nog uitgebracht dient te worden in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
BliXem schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:56:
[...]

Nou, het deed helemaal niets eerlijk gezegd. Fibaro detecteerde sowieso al geen rook om mee te beginnen. Ik heb nu een heiman gekocht waar ik op zit te wachten.
Vreemd... Dat is toch de basis van een rookbelder.. Dan was het vast een DOA, maar waarom neem je meteen een ander merk?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

TKroon schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:43:
@Geurt-kun Welke omvormer heb je? Ik upload niks naar PVoutput, maar die van mij geeft vanalles door aan Homey, behalve de dagopbrengst. Wel het totaal, dus ik kan op één kWh nauwkeurig wel de dagopbrengst berekenen, maar niet precies dus.
Het is een oude SMA omvormer.
Het mooie van uploaden naar PvOutput is dat je mooie grafieken kan zien en mooi met elkaar kan vergelijken.
Zie hier de dagelijkse vergelijking met mijn andere systeem. PvOutput
Btw, je kan ook met een app de data van PvOutput plukken om te gebruiken in Homey.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
keverjeroen schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Vreemd... Dat is toch de basis van een rookbelder.. Dan was het vast een DOA, maar waarom neem je meteen een ander merk?
Nou mijn vriendin is wat panisch voor vuur. Dus ze geeft dit ding geen kans meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Geurt-kun schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:36:
Is er een simpele oplossing om met Homey een kilowattuur meter uit twee lezen en de waarden te uploaden naar PvOutput?
Ik heb een Homey, en een kWh-meter met S0 aansluiting op de zonnepanelengroep in de meterkast. Toen de data-uitgang van mijn omvormer de geest gaf heb ik de logging naar PVOutput opgelost met een Youless via de S0 op die kWh-meter. De Homey komt er niet aan te pas (hoewel er een Homey-app bestaat die PVoutput weer kan gebruiken om leuke dingen te doen met die informatie).

l'art pour l'art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
BliXem schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:01:
[...]

Nou mijn vriendin is wat panisch voor vuur. Dus ze geeft dit ding geen kans meer ;)
Je moet er wel een batterij in doen, he :X :+ (in de melder bedoel ik dus)

[ Voor 5% gewijzigd door erreen op 10-03-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
erreen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:58:
[...]

Je moet er wel een batterij in doen, he :X :+ (in de melder bedoel ik dus)
Haha, tuurlijk, anders kan ik de koppeling niet maken met de Homey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy89
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-07-2022
Hallo,

Ik zit eraan te denken een homey aan te schaffen omdat ik mijn huis beetje voor beetje smart wil maken. Het gene waar ik mij zorgen over maak, en wat ik nergens kan vinden, is de signaal sterkte.
Ik heb een nieuwbouw woning (pre-fab), wat betekend dat alles hard beton is met metaal erin. Dit zorgde er al voor dat ik op de 1e verdieping al nauwelijks wifi signaal had vanuit de begane grond.
Nu heb ik dat probleem opgelost door gebruik te maken van deco m5 mesh van TP link. Dat zorgt ervoor dat ik overal nu goede wifi heb.

Maar veel apparaten maken ook gebruik van andere signalen, bv philips hue lampen 433.92 MHz
De vraag is dus, als ik op zolder (2e verdieping) een hue lamp ophang, en ik de homey op de begane grond neerzet,.. is het signaal dan sterk genoeg om contact met elkaar te maken?

Graag advies!
Ik zat al te denken om dan hue brigdes te gebruiken wat vervolgens met de homey kan communiceren, maar dan zit je nog steeds met meerdere hubs, iets wat ik wil gebruiken. Juist de homey als 1 centrale hup is datgene wat mij aanspreekt.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elroy89 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:57:

Graag advies!
Ik zat al te denken om dan hue brigdes te gebruiken wat vervolgens met de homey kan communiceren, maar dan zit je nog steeds met meerdere hubs, iets wat ik wil gebruiken. Juist de homey als 1 centrale hup is datgene wat mij aanspreekt.

Help!
Hue gebruikt Zigbee, dat werkt op 2.4Ghz.
Zigbee gebruikt een mesh, dus hoe meer lampen je gebruikt, hoe beter je netwerk wordt. Hiervoor heb je geen meerdere bridges nodig.
Als je op elk verdiep meerdere lampen hebt hangen zou het dus geen probleem mogen geven (geen garantie op natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy89
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-07-2022
Fire69 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Hue gebruikt Zigbee, dat werkt op 2.4Ghz.
Zigbee gebruikt een mesh, dus hoe meer lampen je gebruikt, hoe beter je netwerk wordt. Hiervoor heb je geen meerdere bridges nodig.
Als je op elk verdiep meerdere lampen hebt hangen zou het dus geen probleem mogen geven (geen garantie op natuurlijk :) )
Bedankt voor je reactie!

Hoe zit dit met andere verbindingen van de homey?
Ik wil bijvoorbeeld een keer iets van een slimme deurbel, slimme rolgordijnen van bv somfy oid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Als ik inbouwmodules neem voor in mijn contactdozen, bijv. Fibaro, heb ik dan pulsschakelaars met maak of verbreekcontact nodig?
Bijv:
https://www.elektrobode.n...aak-breek-inb-1413-0-0517
https://www.elektrobode.n...r-1p-maak-inb-1413-0-0574

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stefijn schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:25:
Als ik inbouwmodules neem voor in mijn contactdozen, bijv. Fibaro, heb ik dan pulsschakelaars met maak of verbreekcontact nodig?
Bijv:
https://www.elektrobode.n...aak-breek-inb-1413-0-0517
https://www.elektrobode.n...r-1p-maak-inb-1413-0-0574
Ik denk dat je het in de parameters van de modules kan kiezen maar default staat het op Maak-contacten.
Elroy89 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:05:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Hoe zit dit met andere verbindingen van de homey?
Ik wil bijvoorbeeld een keer iets van een slimme deurbel, slimme rolgordijnen van bv somfy oid etc.
Dat zal je per apparaat moeten bekijken.
Een slimme deurbel werkt vaak via wifi (KaKu gebruikt 433Mhz), Somfy werkt denk ik op 433Mhz.
Apparaten die via wifi werken zal je dankzij je Deco dus niet echt problemen mee hebben. 433Mhz zou kunnen geblokkeerd worden door je betonnen muren....

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 12-03-2020 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@stefijn Ik heb maakcontacten, met een Shelly erachter. Bijkomend voordeel is dat hij onderscheid kan maken tussen kort en lang indrukken. Een voorbeeld van een dom maakcontact is een deurbel. Druk = aan, loslaten = uit. Een verbreekcontact is precies het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
tnx, dat maakt het duidelijker. Waar zou je in een huis een breek pulsschakelaar gebruiken? Ik zie ze te koop staan maar geen idee wat je daar mee zou moeten bedienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21

dr.lowtune

Deugt niet

Hulliee schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Nee geen last van. Probeer eens een andere voeding? Minimaal 2 Amp
Zojuist Homey even aan de PS4 gehangen en hij draait al uren stabiel! Dus dit blijkt een goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
dr.lowtune schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Zojuist Homey even aan de PS4 gehangen en hij draait al uren stabiel! Dus dit blijkt een goede oplossing!
Lijkt een probleem met de standaard Homey voeding te zijn dat deze naar verloop van tijd minder wordt en niet genoeg power meer levert. Tenminste daar lees ik regelmatig over. Goed dat je het probleem gevonden lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb al een tijdje problemen met mijn homey, hij heeft het altijd goed gedaan tot de laatste maand. Regelmatig is hij plots offline. Stekker eruit en terug erin en het gaat weer een paar dagen goed.
Ik dacht eerst adapter probleem en heb ondertussen een nieuwe gekregen (super service) maar het probleem blijft ook met de nieuwe adapter. Iemand hier met tips of hetzelfde probleem. Het gaat telkens een paar dagen goed en dan moet hij weer even uit en in de stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:43
Klinkt als een memory leak, waardoor ie volloopt. Oorzaakbestrijding betekent iedere app een voor een verwijderen en kijken of dat het oplost.
Maar symptoombestrijding kan wellicht ook werken, door iedere nacht Homey opnieuw op te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik ga hem eens nachts laten herstarten, eens kijken wat dat doet...
Thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 22:53
Wie heeft er (succesvolle) ervaring met Transitions in combinatie met Sonos speakers? Het lukt mij tot op heden helaas niet om het volume van de Sonos over tijd te verhogen. Dit heb ik nu ingesteld (maar werkt dus niet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEIgFOzBPp9TqX9-hZ6ErVMCbng=/f/image/PCjeJGiWQRaHgobiuK5p6NcL.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tHJFnpQGQszZavSOVPizLoHJ1Y=/f/image/m6GqGLGscmr86aJ9zSQayFzg.png

Hieronder de (wel werkende) transition van mijn zelfgebouwde wake-up light

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUKnw-HmOcCPkTvYWEfEnwkEfms=/f/image/wocCbBFWj6NA6gbQm9JReBt0.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLv_p9d3dPB8PqxozLdxfyFspPs=/f/image/C7OlQvcb4IPn3IUzHKppGl0h.png

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

[ Voor 36% gewijzigd door Crashy op 18-03-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chundo schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:57:
Ik heb al een tijdje problemen met mijn homey, hij heeft het altijd goed gedaan tot de laatste maand. Regelmatig is hij plots offline. Stekker eruit en terug erin en het gaat weer een paar dagen goed.
Ik dacht eerst adapter probleem en heb ondertussen een nieuwe gekregen (super service) maar het probleem blijft ook met de nieuwe adapter. Iemand hier met tips of hetzelfde probleem. Het gaat telkens een paar dagen goed en dan moet hij weer even uit en in de stroom
Kun je een lijstje maken met welke apps jij hebt? Ik heb een soortgelijke ervaring. Bij mij gaat het niet zo snel, maar na een ruime week merk ik dat Homey wat stroef gaat lopen. Ik herstart 'm dan en alles is weer goed. Misschien kunnen we een match vinden in de app die dit veroorzaakt? Een kennis van mij heeft ook een Homey en kent dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-07 23:13
Ik heb enige tijd geleden drie occupancy sensors van mi home gekocht. Echter zijn deze met geen mogelijkheid te koppelen, hebben jullie wellicht een idee? Heb ook een wireless switch liggen en die krijg ik ook niet gekoppeld.

Het gaat om deze: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/RTCGQ01LM.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mits112 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:24:
Ik heb enige tijd geleden drie occupancy sensors van mi home gekocht. Echter zijn deze met geen mogelijkheid te koppelen, hebben jullie wellicht een idee? Heb ook een wireless switch liggen en die krijg ik ook niet gekoppeld.

Dat zou wel moeten werken. Deze heb ik hier ook in huis overal hangen. Het koppelen is wel een beetje gepiel. Ik herinner me dat koppelen het beste ging als ik deze dingen dicht bij Homey hield tijdens het koppelen. Er staan trouwens 2 apparaten in de lijst van Homey bij het toevoegen van een nieuw apparaat, Aqara Motion Sensor en Occupancy Sensor. Beide lijken heel erg op elkaar. Misschien dat daar iets mis gaat?

Bij het koppelen kan ik me herinneren dat ik om de paar seconden met een pinnetje in het knopje moest blijven drukken.

[ Voor 6% gewijzigd door wolly_a op 17-03-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:41
mits112 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:24:

Kijk eens op mijn website:
https://www.domotica-blog...n-sensor-rtcgq11lm/homey/

En inderdaad knopje blijven indrukken.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
wolly_a schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Dat zou wel moeten werken. Deze heb ik hier ook in huis overal hangen. Het koppelen is wel een beetje gepiel. Ik herinner me dat koppelen het beste ging als ik deze dingen dicht bij Homey hield tijdens het koppelen. Er staan trouwens 2 apparaten in de lijst van Homey bij het toevoegen van een nieuw apparaat, Aqara Motion Sensor en Occupancy Sensor. Beide lijken heel erg op elkaar. Misschien dat daar iets mis gaat?

Bij het koppelen kan ik me herinneren dat ik om de paar seconden met een pinnetje in het knopje moest blijven drukken.
Dank! Ik ga het vanavond nog een keer proberen. Wel gek want heb ook aqara motion sensors en die werken prima. Wellicht teveel zigbee apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
wolly_a schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Dank! Ik ga het vanavond nog een keer proberen. Wel gek want heb ook aqara motion sensors en die werken prima. Wellicht teveel zigbee apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:42

TF0

wolly_a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:28:
[...]

Kun je een lijstje maken met welke apps jij hebt? Ik heb een soortgelijke ervaring. Bij mij gaat het niet zo snel, maar na een ruime week merk ik dat Homey wat stroef gaat lopen. Ik herstart 'm dan en alles is weer goed. Misschien kunnen we een match vinden in de app die dit veroorzaakt? Een kennis van mij heeft ook een Homey en kent dit probleem niet.
Wellicht helpt het om meerdere bronnen te hebben: ik draai 4.0.0 met een 2016 Homey en heb de volgende apps draaien (28):
- Aqara & Xiaomi ZigBee
- Better Logic
- Broadlink
- Chronograph
- CountDown
- Dahue Camera
- Email versturen
- Fibaro
- HomeyKit
- HTTP request flowkaarten
- Ikea Tradfri
- Image Grabber
- INNR Lighting B.V.
- KlikAanKlikUit
- LED-Ring collectie
- Lokatie en Aanwezigheid
- Marantz
- MQTT Broker
- NEO Coolcam
- Net Scan
- Outdoor AirQuality
- Panasonic Viera SmartTV
- Philips Hue
- Shelly
- Simple LOG
- SSH Client
- Ubiquiti UniFi
- Virtuele Apparaten

Homey is niet de snelste, maar hij crasht niet en gaat niet offline.

(Ja, ik weet dat sommige apps dubbel zijn / niet nodig, maar ik ben bezig / te lui om alles te migreren, en zo lang het werkt... :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TF0 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:11:
[...]

Wellicht helpt het om meerdere bronnen te hebben: ik draai 4.0.0 met een 2016 Homey en heb de volgende apps draaien (28):
- Aqara & Xiaomi ZigBee
- Better Logic
- Broadlink
- Chronograph
- CountDown
- Dahue Camera
- Email versturen
- Fibaro
- HomeyKit
- HTTP request flowkaarten
- Ikea Tradfri
- Image Grabber
- INNR Lighting B.V.
- KlikAanKlikUit
- LED-Ring collectie
- Lokatie en Aanwezigheid
- Marantz
- MQTT Broker
- NEO Coolcam
- Net Scan
- Outdoor AirQuality
- Panasonic Viera SmartTV
- Philips Hue
- Shelly
- Simple LOG
- SSH Client
- Ubiquiti UniFi
- Virtuele Apparaten

Homey is niet de snelste, maar hij crasht niet en gaat niet offline.

(Ja, ik weet dat sommige apps dubbel zijn / niet nodig, maar ik ben bezig / te lui om alles te migreren, en zo lang het werkt... :))
Hier draaien:
- Aqara & Xiaomi ZigBee *
- Brel Motors
- Countdown *
- Enelogic and Youless
- Flamingo
- IKEA Tradfri *
- INNR Lightning B.V. *
- KlikAanKlikUit *
- Netatmo
- Osram Lightify (Zigbee)
- Philips Hue *
- Power by the Hour
- Smart Presence
- Tado
- Virtuele Apparaten *

Apps met een * hebben we beide. Al deze apps heb ik al geruime tijd draaien. Ik had een beetje de gedachte dat de app van Tado of Power by the Hour misschien de oorzaak waren, omdat ik deze nog niet zo lang draai. Misschien is het dan één van de apps die we beide draaien die door een update veel geheugen gebruikt of de processor zwaar belast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
mits112 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Herstart deed wonderen. Apparaten toevoegen dus ook. Dank nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 22:53
Crashy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:56:
Wie heeft er (succesvolle) ervaring met Transitions in combinatie met Sonos speakers? Het lukt mij tot op heden helaas niet om het volume van de Sonos over tijd te verhogen. Dit heb ik nu ingesteld (maar werkt dus niet).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hieronder de (wel werkende) transition van mijn zelfgebouwde wake-up light

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Heb het inmiddels opgelost, hierbij de oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP-Cgk20LdnXBN51nQl4on7VuY0=/f/image/ebZ8iMJjurJUKZxNiOA5JBQy.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95Qga9CplkhiENyqQyXgoBVPxz8=/f/image/QFi6Ojp53EcANSHg43v7crTD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
wolly_a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:28:
[...]

Het is nog niet zo lang dat ik er last van heb. Als ik naar mogelijke apps ga kijken denk ik aan Xiaomi mi Home, virtuele apparaten of open weather map. Dat is zoiets wat ik er aan zou linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chundo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Het is nog niet zo lang dat ik er last van heb. Als ik naar mogelijke apps ga kijken denk ik aan Xiaomi mi Home, virtuele apparaten of open weather map. Dat is zoiets wat ik er aan zou linken.
Bij mij is het ook nog niet zo lang. Misschien is het wel te koppelen aan één van de laatste updates van Homey zelf. Gebruik jij trouwens de backup functie die onlangs is toegevoegd? Dat gebruik ik wel.

As we speak ben ik Homey nu aan het herstarten, omdat alles traag reageerde. De load is 31%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb de backupfunctie idd ook toegevoegd. Zou daar ook mee kunnen samen hangen. Load is bij mij normaal 24/25%. Ik herstart nu iedere nacht om 3 uur en tot nu toe geen uitval meer.

Automatische herstart doe ik nog niet zo lang, soms ging het ook een week ofzo goed, nu eens 2 weken kijken hoe het loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Homey deed het vanochtend niet meer, hij was offline.
Toen ik checkte hoorde ik dat hij een heel licht zoemend lawaai maakte. Ik panikeerde toch wel even!
Andere voeding ertussen en alles draait nu weer netjes... :)

Voor wie ook al een kapotte voeding gehad heeft, heeft Athom die vervangen, zelfs als het buiten garantie was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
Fire69 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
Mijn Homey deed het vanochtend niet meer, hij was offline.
Toen ik checkte hoorde ik dat hij een heel licht zoemend lawaai maakte. Ik panikeerde toch wel even!
Andere voeding ertussen en alles draait nu weer netjes... :)

Voor wie ook al een kapotte voeding gehad heeft, heeft Athom die vervangen, zelfs als het buiten garantie was?
Ik heb een nieuwe gehad zonder veel poespas. Ik heb mijn homey via athom zelf gekocht maar ze vroegen enkel mijn adres om de nieuwe op te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig had ik zelf nog een adapter liggen :)
[...]
Please note that we are working from our homes due to Covid-19, and are doing our very best to help you as soon as possible. This does mean that we are not able to:
- ship replacement PSU's
[...]
[edit]
Nieuwe adapter is vrijdag al verzonden, heel goeie service toch wel zo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 22-03-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 23:00

WPN

Weet iemand hoe/wat over reacties vanuit Homey devellopers over het ondersteunen van devices?
Heb een Aeotec smartswitch 7 en een Trisensor die niet ondersteund worden door de officiele app (2 maanden geleden is deze nog bijgewerkt) terwijl in de homey community in juni 2019 de vraag al uitegezet is voor de trisensor.
Ik heb een unsupported app geprobeerd van KevinHAB die wel de trisensor herkent maar doet meer ook niet, dus ook geen oplossing

Logischerwijs heb ik een support ticket ingeschoted via het speciale formulier hiervoor om devices te ondersteunen

@Athom Support .

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
WPN schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:20:
Weet iemand hoe/wat over reacties vanuit Homey devellopers over het ondersteunen van devices?
Heb een Aeotec smartswitch 7 en een Trisensor die niet ondersteund worden door de officiele app (2 maanden geleden is deze nog bijgewerkt) terwijl in de homey community in juni 2019 de vraag al uitegezet is voor de trisensor.
Ik heb een unsupported app geprobeerd van KevinHAB die wel de trisensor herkent maar doet meer ook niet, dus ook geen oplossing

Logischerwijs heb ik een support ticket ingeschoted via het speciale formulier hiervoor om devices te ondersteunen

@Athom Support .
Waarom stel je die vragen niet aan de developers zelf? Via Homey forum, via Git?
Ik denk dat hier gebruikers van Homey zitten.

Edit: via Slack, Developers channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 23:00

WPN

Omdat hier gebruikers zitten die hier ervaring mee hebben. De developers laten niets van zich horen tot nu toe.....

Maar ik zal mijn vraag anders stellen: heeft hier iemand recente ervaring met het devteam voor het verzoek van device support in de atoom aeotec app.
En zo ja wat zijn ongeveer de response tijden....

[ Voor 47% gewijzigd door WPN op 22-03-2020 23:20 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 19:51

LordKnox

Opperbaas.

Ik heb wat hulp nodig. Ik heb pas een Homey gekocht. Dit was met name om mijn KAKU deurbel te linken aan andere devices. Als ik dan op zolder zit, wil ik een notificatie want de reguliere deurbel hoor ik daar niet. Dat werkt allemaal prima. Echter, wil ik Homey ook koppelen aan Alexa. Ik heb al gevonden hoe ik Homey kan besturen via Alexa, maar nu wil ik graag dat Homey een bericht stuurt naar Alexa waarna deze dat opleest. Een text-to-speech als het ware. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Laatst online: 17-06 16:34

2be

chundo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:56:
Ik ga hem eens nachts laten herstarten, eens kijken wat dat doet...
Thx voor de tip
Iedere nacht opnieuw opstarten deed ik eerder ook en leverde geen problemen op. Mocht je nu problemen krijgen met zigbee dan komt dit door de herstarts. Zigbee opnieuw opstarten kan erg lang duren en de routering lijkt dan opnieuw te gaan opbouwen. En dit iedere dag opnieuw is geen garantie voor succes mbt. zigbee.

Heb je al eens in insighs gekeken naar apps die mogelijk een geheugenlek hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:26
LordKnox schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:32:
Ik heb wat hulp nodig. Ik heb pas een Homey gekocht. Dit was met name om mijn KAKU deurbel te linken aan andere devices. Als ik dan op zolder zit, wil ik een notificatie want de reguliere deurbel hoor ik daar niet. Dat werkt allemaal prima. Echter, wil ik Homey ook koppelen aan Alexa. Ik heb al gevonden hoe ik Homey kan besturen via Alexa, maar nu wil ik graag dat Homey een bericht stuurt naar Alexa waarna deze dat opleest. Een text-to-speech als het ware. Weet iemand of dit mogelijk is?
Dit is in ontwikkeling, zie ook het topic op het homey forum:
https://community.athom.com/t/amazon-alexa/8356/411

Ik wacht er al een tijdje op!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Nu ik Homey Pro al een jaar in gebruik heb, en sinds vier maanden in mijn nieuwbouwhuis wil ik graag eens delen wat ik allemaal gemaakt heb. Misschien brengt het iemand nog op leuke ideeën, of heeft iemand nog interessante toevoegingen :)

Ik maak gebruik van Xiaomi deursensoren, bewegingssensoren, Hue bewegingssensoren (in- en outdoor), overal Hue-lampen, Slide gordijnen, Shelly's achter de schakelaars, Anna thermostaat, Netatmo Home coaches, Harmony Hub, Somfy motoren in screens en overkapping, SMA-omvormer en Unifi-AP's. Ik wacht nog op de Netatmo deurbel.

- Thuis/Afwezig-detectie dmv iPhone geofencing (HomeKit en virtual device in Homey)
- De verlichting werkt natuurlijk allemaal automatisch. Op veel plekken heb ik ingesteld dat hij gedurende 10 seconden dimt, en daarna pas uitgaat. Mocht ik toevallig wel nog in de ruimte aanwezig zijn (toilet...), dan is een keer bewegen voldoende om de zandloper opnieuw te starten. De temperatuur van de verlichting past zich gedurende de schemering aan, en als ik ga slapen (ik doe de lampen als ik ga slapen altijd uit met een dimmer switch naast mijn bed) gaat de nachtstand aan. Dus op 1% helderheid de overloop en het toilet.
- De Shelly's achter de schakelaars zijn allemaal inputs voor Homey, waardoor ik dus meerdere functies toe kan kennen aan de schakelaar. Beneden heb ik polsschakelaars, en bij de achterdeur is bv kort drukken het gordijnen openen, en lang drukken de verlichting van de eettafel aan- of uitschakelen. Op een andere plek kan ik op deze manier de Sonos inschakelen.
- Als ik de tv aanzet dimt de verlichting, gaan de lampen boven de eettafel uit, gaat de Sonos uit, en zakt indien nodig het screen om een prettigere kijkervaring te hebben.
- Gordijnen openen en sluiten automatisch op basis van de helderheid in de tuin, evenals de tuinverlichting. Behalve als er nog iemand in de tuin is (met zijn telefoon in zijn zak die verbonden is met het Unifi-AP)
- Als ik thuis kom gaat één gordijn een meter open zodat ik naar binnen kan, en sluit vervolgens weer achter me.
- Als de laatste persoon van huis gaat, gaat Roomba rijden, en zodra er weer iemand thuis komt, rijdt hij snel weer onder de kast :+
- De ventilatie regelt zichzelf dmv een Shelly 2.5 die ingebouwd is in de unit. Inputs zijn de luchtvochtigheid op de badkamer, en de CO2-meters in de woon- en slaapkamer. In de zomer zal hij 's nachts extra ventileren als het binnen te warm is, en buiten goed afgekoeld.
- De screens op de slaapkamers en woonkamer openen en sluiten automatisch, afhankelijk van de hoek van de zon (tijdstip verschilt namelijk in de zomer en winter), en de opbrengst van de PV-panelen. De overkapping sluit als Buienradar denkt dat het gaat regenen, en dan gaan uiteraard automatisch de screens weer omhoog. Uiteraard ook rekening houdend met storm, temperaturen en tijdstippen op de dag.
- Als energiebesparing schakelen de Shelly's veel lampen fysiek uit als het kan (met spots loopt het standbyverbruik wel op, want het zijn stiekem veel lampen), evenals de tv. Dit wil ik nog meer gaan finetunen.

Ik ben nog op zoek naar een goede manier om de thermostaat te regelen. Nu kijkt hij 's ochtends wel hoe warm het is, wordt, en hoeveel bewolking er gaat zijn om niet teveel te stoken, maar ik zou graag de agenda nog mee willen nemen in zijn overweging. Aan de andere kant is dit erg complex, en er is eigenlijk altijd wel iemand thuis.

Met mijn vrouw heb ik op haar verzoek sinds kort afgesproken om eerst bepaalde flows 100% werkend te krijgen, voordat ik weer aan nieuwe dingen begin. Daar kon ik me wel in vinden, en ze is stiekem ook wel blij met het slimme huis :)

Wat Athom nog wel mag verbeteren: Homey wordt met veel devices en flows toch wel iets trager. Met name de app. Qua geheugen zit ik nu op 80%. De webinterface mogen wel een hoop bugs uit (stel maar eens een datum in..., of selecteer een andere flow met dezelfde kaarten met andere inhoud, eerst je muis eroverheen voordat hij update), en waar blijft die iPad app nou... Ik mis een overzicht om alles netjes te kunnen doen, inclusief logica te maken. Oh ja, en Zigbee mag nog verbeterd worden, want het is lang niet altijd betrouwbaar helaas. Verder erg tevreden over de eindeloze mogelijkheden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TKroon schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:42:
Nu ik Homey Pro al een jaar in gebruik heb, en sinds vier maanden in mijn nieuwbouwhuis wil ik graag eens delen wat ik allemaal gemaakt heb. Misschien brengt het iemand nog op leuke ideeën, of heeft iemand nog interessante toevoegingen :)

Ik maak gebruik van Xiaomi deursensoren, bewegingssensoren, Hue bewegingssensoren (in- en outdoor), overal Hue-lampen, Slide gordijnen, Shelly's achter de schakelaars, Anna thermostaat, Netatmo Home coaches, Harmony Hub, Somfy motoren in screens en overkapping, SMA-omvormer en Unifi-AP's. Ik wacht nog op de Netatmo deurbel.

- Thuis/Afwezig-detectie dmv iPhone geofencing (HomeKit en virtual device in Homey)
- De verlichting werkt natuurlijk allemaal automatisch. Op veel plekken heb ik ingesteld dat hij gedurende 10 seconden dimt, en daarna pas uitgaat. Mocht ik toevallig wel nog in de ruimte aanwezig zijn (toilet...), dan is een keer bewegen voldoende om de zandloper opnieuw te starten. De temperatuur van de verlichting past zich gedurende de schemering aan, en als ik ga slapen (ik doe de lampen als ik ga slapen altijd uit met een dimmer switch naast mijn bed) gaat de nachtstand aan. Dus op 1% helderheid de overloop en het toilet.
- De Shelly's achter de schakelaars zijn allemaal inputs voor Homey, waardoor ik dus meerdere functies toe kan kennen aan de schakelaar. Beneden heb ik polsschakelaars, en bij de achterdeur is bv kort drukken het gordijnen openen, en lang drukken de verlichting van de eettafel aan- of uitschakelen. Op een andere plek kan ik op deze manier de Sonos inschakelen.
- Als ik de tv aanzet dimt de verlichting, gaan de lampen boven de eettafel uit, gaat de Sonos uit, en zakt indien nodig het screen om een prettigere kijkervaring te hebben.
- Gordijnen openen en sluiten automatisch op basis van de helderheid in de tuin, evenals de tuinverlichting. Behalve als er nog iemand in de tuin is (met zijn telefoon in zijn zak die verbonden is met het Unifi-AP)
- Als ik thuis kom gaat één gordijn een meter open zodat ik naar binnen kan, en sluit vervolgens weer achter me.
- Als de laatste persoon van huis gaat, gaat Roomba rijden, en zodra er weer iemand thuis komt, rijdt hij snel weer onder de kast :+
- De ventilatie regelt zichzelf dmv een Shelly 2.5 die ingebouwd is in de unit. Inputs zijn de luchtvochtigheid op de badkamer, en de CO2-meters in de woon- en slaapkamer. In de zomer zal hij 's nachts extra ventileren als het binnen te warm is, en buiten goed afgekoeld.
- De screens op de slaapkamers en woonkamer openen en sluiten automatisch, afhankelijk van de hoek van de zon (tijdstip verschilt namelijk in de zomer en winter), en de opbrengst van de PV-panelen. De overkapping sluit als Buienradar denkt dat het gaat regenen, en dan gaan uiteraard automatisch de screens weer omhoog. Uiteraard ook rekening houdend met storm, temperaturen en tijdstippen op de dag.
- Als energiebesparing schakelen de Shelly's veel lampen fysiek uit als het kan (met spots loopt het standbyverbruik wel op, want het zijn stiekem veel lampen), evenals de tv. Dit wil ik nog meer gaan finetunen.

Ik ben nog op zoek naar een goede manier om de thermostaat te regelen. Nu kijkt hij 's ochtends wel hoe warm het is, wordt, en hoeveel bewolking er gaat zijn om niet teveel te stoken, maar ik zou graag de agenda nog mee willen nemen in zijn overweging. Aan de andere kant is dit erg complex, en er is eigenlijk altijd wel iemand thuis.

Met mijn vrouw heb ik op haar verzoek sinds kort afgesproken om eerst bepaalde flows 100% werkend te krijgen, voordat ik weer aan nieuwe dingen begin. Daar kon ik me wel in vinden, en ze is stiekem ook wel blij met het slimme huis :)

Wat Athom nog wel mag verbeteren: Homey wordt met veel devices en flows toch wel iets trager. Met name de app. Qua geheugen zit ik nu op 80%. De webinterface mogen wel een hoop bugs uit (stel maar eens een datum in..., of selecteer een andere flow met dezelfde kaarten met andere inhoud, eerst je muis eroverheen voordat hij update), en waar blijft die iPad app nou... Ik mis een overzicht om alles netjes te kunnen doen, inclusief logica te maken. Oh ja, en Zigbee mag nog verbeterd worden, want het is lang niet altijd betrouwbaar helaas. Verder erg tevreden over de eindeloze mogelijkheden _/-\o_
Heb je meer informatie over die aanwezig detectie met HomeKit?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@DennusB credits gaan naar Veldkornet op het forum van Homey. Tutorial is met de oude versie van Homey, maar spreekt volgens mij nog voor zich. :)

[ Voor 20% gewijzigd door TKroon op 25-03-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
2be schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Iedere nacht opnieuw opstarten deed ik eerder ook en leverde geen problemen op. Mocht je nu problemen krijgen met zigbee dan komt dit door de herstarts. Zigbee opnieuw opstarten kan erg lang duren en de routering lijkt dan opnieuw te gaan opbouwen. En dit iedere dag opnieuw is geen garantie voor succes mbt. zigbee.

Heb je al eens in insighs gekeken naar apps die mogelijk een geheugenlek hebben?
Ik heb het meeste z wave, enkel 3 schakelaars van Xiaomi en die doen het net beter nu ik iedere dag herstart. Vroeger waren die regelmatig offline en nu doen ze het verbazend goed. Ik ga niet verder zoeken naar de oorzaak, misschien iets met de backup functie van homey?
Ik herstart nu iedere nacht, misschien dat ik overschakel naar bv woensdag en zaterdag ipv iedere dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TKroon schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:42:

Openen snap ik, maar hoe laat je het automatisch weer dichtgaan zonder ertussen geplet te worden? :P
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.