Ik zei het een soort van verkeerd om denk ik: de motor zou 230v DC zijn, met een AC adapter, zodat motor aangesloten kan worden op 230v AC netwerk
De AC voeding wordt dus bij de motor omgezet naar DC en daar draait de motor op
Letterlijke reactie van de
fabrikant:
Nog eens in de materie gedoken, onze motor is van een adapter voorzien waardoor een gelijkstroom apparaat op het stroomnet met wisselspanning aangesloten kan worden!
Daarom hebben we geen problemen met eerder toegepaste motoren!
De
leverancier heeft geen enkele kennis van het systeem. Ze zitten er alleen tussen "omdat de fabrikant niet rechtstreeks levert", dus met name om even een flinke marge te pakken.
Maar dat werkt overal zo blijkbaar, ik heb zeker 7 leveranciers/merken aangeschreven en ze waren overal tussen de 3000 en 5000 euro (ex BTW!) voor 3 schuifluiksystemen, meestal nog zonder luiken en montagekosten.
Dus, als ik al ergens rechtstreeks bij de fabrikant kon betrekken was het minimaal nóg duurder. Met name de motoren kosten zo tussen de 600 en 1000 euro per stuk...
(De luiken maak ik sowieso zelf, die worden van hetzelfde hout als waarmee ik onze aan het bekleden ben)
edit: nog eens gebeld, nu met de fabrikant...: de motor is 230v DC maar heeft een ingebouwde AC adapter, m.a.w.: aan de draden werkt de motor op 230v AC.
[
Voor 9% gewijzigd door
Stefke op 05-02-2020 15:36
]