Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durcie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 15:45
Vraagje, overal in huis heb ik nog "oude" opbouw schakeldozen met een stopcontact. Nu wil ik deze graag smart maken om daar via flow's lampen mee aan en uit te kunnen zetten. En hier ook Hue lampen mee aan te kunnen sturen. Heb zelf al geprobeerd om een Fibaro dimmer er achter te zetten maar hier was onvoldoende ruimte voor.

Heeft een van jullie er ervaring mee om deze schakeldozen slim te maken? Waarbij ik het stopcontact kan behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:46
Zijn er hier mensen met een Dahua NVR en camera's gekoppeld aan Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 09:44
Ik probeer een LG OLED te verbinden met Homey, dus ik heb de LG webOS app gedownload naar Homey.
Als ik een apparaat probeer toe te voegen selecteer ik LG webOS, Homey begint te zoeken naar de TV en vindt deze ook.
Helaas weigert de TV de verbinding.
Ik heb geprobeerd op de TV te zoeken naar een setting waarmee ik remote toegang kan toestaan, maar kan die niet vinden.
Is er iemand die me in de juiste richting kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 00:17
cOOlrUnnINgs schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:39:
Ik probeer een LG OLED te verbinden met Homey, dus ik heb de LG webOS app gedownload naar Homey.
Als ik een apparaat probeer toe te voegen selecteer ik LG webOS, Homey begint te zoeken naar de TV en vindt deze ook.
Helaas weigert de TV de verbinding.
Ik heb geprobeerd op de TV te zoeken naar een setting waarmee ik remote toegang kan toestaan, maar kan die niet vinden.
Is er iemand die me in de juiste richting kan wijzen?
Wellicht dat het helpt door deze opties in te schakelen:

Instellingen > Netwerk > LG Connect Apps

Instellingen > Algemeen > Mobile TV ingeschakeld

In mijn geval een OLED65C8, dus wellicht heet het bij andere modellen net even anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

MarioMark1541 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:48:
Zijn er hier mensen met een Dahua NVR en camera's gekoppeld aan Homey?
Ik heb het niet draaiend, maar ben wel van plan binnen een aantal maand een Dahua NVR + cameras aan te schaffen. Dus ik ben benieuwd naar je bevindingen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 09:44
basvanderploeg schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:08:
[...]
Wellicht dat het helpt door deze opties in te schakelen:

Instellingen > Netwerk > LG Connect Apps

Instellingen > Algemeen > Mobile TV ingeschakeld

In mijn geval een OLED65C8, dus wellicht heet het bij andere modellen net even anders.
Helaas heb ik de eerste optie niet in het menu, de 2e optie staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 23:13
Wat een grap die lui bij Athom :') Iedereen zit al vanaf dag 1 te wachten op een goede backup functionaliteit (nee niet een halve community variant (waarvoor wel respect overigens)) vooral vanwege de instabiliteit. De oplossing? Een betaalde backup functionaliteit! _O-

Ik ben overigens niet tegen het idee hoor en Cloud storage is ook niet gratis, maar het is nu allemaal nog wel erg vaag. Wellicht kun je ook straks een eigen cloud storage gebruiken (Google Drive, OneDrive, Synology).

Overigens wordt hierboven ook nog impliciet gesuggereerd dat Ahtom op rand van de afgrond staat en dat ze dit wel moeten doen om het hoofd boven water te houden. Geen idee wat daar van waar is natuurlijk, maar wel opvallend omdat Stefan altijd gezegd heeft dat ze genoeg verdienen met de Hardware dat dit niet nodig zou zijn (en dit expliciet door mensen gevraagd is (met een reden)).

Mocht een verplicht abonnement onvermijdelijk (dus geen eigen Cloud opties) dan zou het ze sieren als ze, net als bij bijvoorbeeld Tado, bepaalde gebruikers (bijvoorbeeld de oorspronkelijke backers) een lifetime abonnement zouden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Rav schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Ik heb het niet draaiend, maar ben wel van plan binnen een aantal maand een Dahua NVR + cameras aan te schaffen. Dus ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik hoop eigenlijk op een goed antwoord van iemand die dit wel werkend heeft :-)

De een zegt dat t wel kan. De ander niet omdat ze achter een NVR Zitten .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TiTbB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 00:02
Weet niet of ik dit hier mag posten, maar de Homey is nu afgeprijsd bij de MM, tijdens de BTW weg prijzen.

247,09eur

Dus leuk voor mensen die hem nog niet hadden (zoals mijzelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:52
Bedankt voor de tip! Voor ik besluit hem te kopen nog een vraag.
Ik heb rolluiken van Somfy met een TaHoma box. Tevens een alarm van WoonVeilig. Ik wil nu dat wanneer WoonVeilig een (rook)alarm geeft de Somfy rolluiken omhoog gaan. Dit zou ik willen bereiken met Homey is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
chippie777 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:58:
Bedankt voor de tip! Voor ik besluit hem te kopen nog een vraag.
Ik heb rolluiken van Somfy met een TaHoma box. Tevens een alarm van WoonVeilig. Ik wil nu dat wanneer WoonVeilig een (rook)alarm geeft de Somfy rolluiken omhoog gaan. Dit zou ik willen bereiken met Homey is dit mogelijk?
Er is een Woonveilig app en Somfy is ondersteund ja :) Dus dat moet lukken!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 01:52
Dat klinkt goed, nu nog de afweging maken of het mij 250 euro waard is:-) Mijn Homewizard werkt nog, maar de ontwikkeling daarvoor is gestopt. Daar kan ik ook niet mee wat ik hier boven heb beschreven. Somfy had beloofd Apple’s homekit te gaan ondersteunen maar die aankondiging is nu verdwenen van hun website. Op die manier blijft Homey over of een overstap maken naar een ander home automation system? twijfel, twijfel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
chippie777 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:56:
Dat klinkt goed, nu nog de afweging maken of het mij 250 euro waard is:-) Mijn Homewizard werkt nog, maar de ontwikkeling daarvoor is gestopt. Daar kan ik ook niet mee wat ik hier boven heb beschreven. Somfy had beloofd Apple’s homekit te gaan ondersteunen maar die aankondiging is nu verdwenen van hun website. Op die manier blijft Homey over of een overstap maken naar een ander home automation system? twijfel, twijfel.
Voor wat het waard is... Ik kom ook van de HomeWizard en heb een flinke tijd geleden al een Homey gekocht. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. De mogelijkheden zijn veel uitgebreider, je kan veel meer verschillende devices aansturen en de betrouwbaarheid is beter. Ik had met HomeWizard altijd problemen met ontvangst.

Het mooie is ook dat er een Homey app is waarmee je je HomeWizard kan aansturen. Op die manier kan je rustig over en je HomeWizard only devices nog een tijd blijven gebruiken.

Enige wat ik bij de HomeWizard net iets fijner vond, waren de grafieken. Bij Homey kan je van alle devices grafieken maken via Insights, maar ik vond het bij HomeWizard fijn dat ‘ie bijvoorbeeld bij verbruik netjes de dagverbruik of weekverbruik ging weergeven als je uitzoomt. Dat is voor mij altijd nog een wens bij mijn Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Zijn er hier Homey gebruikers met Dahua camera's gekoppeld aan Homey?

Ik zou graag een snapshot willen ontvangen via Telegram.
Ik heb ze achter een NVR Zitten maar krijg een http 401 authencation error.
Iemand tips ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 16:34

2be

MarioMark1541 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:57:
Zijn er hier Homey gebruikers met Dahua camera's gekoppeld aan Homey?

Ik zou graag een snapshot willen ontvangen via Telegram.
Ik heb ze achter een NVR Zitten maar krijg een http 401 authencation error.
Iemand tips ideeën ?
Heb je het al eens geprobeerd via de Image Grabber app? https://homey.app/en-us/app/image.grabber/Image-Grabber/

In de laatste changelog is het volgende benoemd: Added support for webcams that respond with invalid http-headers (HPE_INVALID_HEADER_TOKEN)

Dus mogelijk biedt dit kansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
2be schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:20:
[...]

Heb je het al eens geprobeerd via de Image Grabber app? https://homey.app/en-us/app/image.grabber/Image-Grabber/

In de laatste changelog is het volgende benoemd: Added support for webcams that respond with invalid http-headers (HPE_INVALID_HEADER_TOKEN)

Dus mogelijk biedt dit kansen?
Helaas werkt dit ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
werkt get benaderen via browser van de snapshot url wel gewoon dan of krijg he daar je fout? geen vlan actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Tweaqer schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:56:
[...]

werkt get benaderen via browser van de snapshot url wel gewoon dan of krijg he daar je fout? geen vlan actief?
Via de browser inderdaad wel.
Komt dan een pop-up met inloggegevens !
Ook geen Vlam actief

[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 29-01-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:50
MarioMark1541 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:15:
[...]

Ook geen Vlam actief
Dan zal je ergens in de url je inlog gegevens moet zetten zoals bij Foscam.

Voorbeeld:

http://<IP>:<Port>/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture&usr=xxx&pwd=xxx

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06 23:56
blavlaa schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Dan zal je ergens in de url je inlog gegevens moet zetten zoals bij Foscam.

Voorbeeld:

http://<IP>:<Port>/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture&usr=xxx&pwd=xxx
Dit gaat niet zomaar werken omdat Dahua via Digest authenticatie werkt. Mocht het überhaupt werken/mogelijk zijn, dan zal je denk ik er eerst voor moeten zorgen dat je NVR geauthenticeerd is. @MarioMark1541 Misschien kan de broncode van de Dahua Homey app meer inzicht bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
SkorpionNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:22:
[...]
Dit gaat niet zomaar werken omdat Dahua via Digest authenticatie werkt. Mocht het überhaupt werken/mogelijk zijn, dan zal je denk ik er eerst voor moeten zorgen dat je NVR geauthenticeerd is. @MarioMark1541 Misschien kan de broncode van de Dahua Homey app meer inzicht bieden.
In de Dahua App werkt 1 camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
MarioMark1541 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:15:
[...]
Ook geen Vlam actief
Dat popupje is waarom imagegrabber hem ook niet zal pakken. Ik denk dat ik een extern php scriptje zou schrijven die hem ophaalt (curl bijvoorbeeld) van de dahua, maar ik draai ook een synology dus ik heb dan al een local webserver. Kijk hier eens: https://ipcamtalk.com/thr...-dahua-sd49225t-hn.24362/ voor uitgewerkte voorbeelden en google. Ligt allemaal niet aan Homey of ImageGrabber iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Tweaqer schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Dat popupje is waarom imagegrabber hem ook niet zal pakken. Ik denk dat ik een extern php scriptje zou schrijven die hem ophaalt (curl bijvoorbeeld) van de dahua, maar ik draai ook een synology dus ik heb dan al een local webserver. Kijk hier eens: https://ipcamtalk.com/thr...-dahua-sd49225t-hn.24362/ voor uitgewerkte voorbeelden en google. Ligt allemaal niet aan Homey of ImageGrabber iig :)
Helaas gaat mijn kennis niet zo ver om een script te schrijven.
Ik heb ook een nas (qnap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosje77
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-11-2024
Kan iemand mij helpen.
Ik heb Prometheus draaien en graphs in grafana gemaakt.
Ik heb verschillende power plugs en een youless.
Als ik nu een graph maak met power, komen alle apparaten die power meten hierin terecht.

Kan ik ook kiezen welke apparaten dan zichtbaar zijn in grafana?

Groeten, rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 16:34

2be

MarioMark1541 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Helaas gaat mijn kennis niet zo ver om een script te schrijven.
Ik heb ook een nas (qnap)
Heb je al eens in de readme van de Image grabber app gelezen?

Password protected URL's are also possible. You need to add the username and password to the URL of the snapshot URL, in this way:
http://[USERNAME]:[PASSWORD]@[SNAPSHOTURL]

Dit is speciaal bedoeld voor pop-ups. Deze worden met deze informatie ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
2be schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Heb je al eens in de readme van de Image grabber app gelezen?

Password protected URL's are also possible. You need to add the username and password to the URL of the snapshot URL, in this way:
http://[USERNAME]:[PASSWORD]@[SNAPSHOTURL]

Dit is speciaal bedoeld voor pop-ups. Deze worden met deze informatie ingevuld.
Dat had ik inderdaad ook al gelezen maar werkt helaas ook niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Tweaqer schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Deze link werkt wel en m'n browser vraagt dan ook niet om een pop-up met login.

Vul ik de link in bij Homey viritual IP Dan krijg ik de melding could not find that pair session

http://user:pass@192.168....gi?1"%20--digest%20-o%20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Hoe stabiel is de Homey momenteel. Thuis ben ik al tijden bezig met Domoticz. Daarin draait Zigbee, Z-wave en 433 en heb wel eens gekeken naar Home Assistant met alle integraties.
Echter ben ik nu heeft mijn vriendin gevraagd om in haar huis ook een systeem te integreren. Omdat ik er niet altijd ben en het toch wel dummy proof moet zijn (inc hoge uptime) ben ik benieuwd hoe Homey nu is.
Een jaar of wat geleden heb ik er eentje in huis gehad maar het werkte toen niet echt lekker nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 23:37
Vosje77 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:05:
Kan iemand mij helpen.
Ik heb Prometheus draaien en graphs in grafana gemaakt.
Ik heb verschillende power plugs en een youless.
Als ik nu een graph maak met power, komen alle apparaten die power meten hierin terecht.

Kan ik ook kiezen welke apparaten dan zichtbaar zijn in grafana?

Groeten, rob
Je kan in Grafana specificeren welk apparaat je wilt laten weergeven in een grafiek of ander paneel. Eventueel kun je ook devices/instances excluden. Dit gebeurt beide in de query. Jij gebruikt Prometheus, dus hier moet je alles uit kunnen halen: https://prometheus.io/doc...s/latest/querying/basics/

Anders zou je ook even de query kunnen delen die jij nu gebruikt in je Grafana grafiek. Dan kan ik mss iets meer vertellen. Zo ver ik kan afleiden is je query te generiek.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 16:11
Voor de luxaflex gebruikers, de powerview app is weer up and running.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JJnJ schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:01:
Hoe stabiel is de Homey momenteel. Thuis ben ik al tijden bezig met Domoticz. Daarin draait Zigbee, Z-wave en 433 en heb wel eens gekeken naar Home Assistant met alle integraties.
Echter ben ik nu heeft mijn vriendin gevraagd om in haar huis ook een systeem te integreren. Omdat ik er niet altijd ben en het toch wel dummy proof moet zijn (inc hoge uptime) ben ik benieuwd hoe Homey nu is.
Een jaar of wat geleden heb ik er eentje in huis gehad maar het werkte toen niet echt lekker nog.
Er is altijd wel iets te mopperen, zoals hier soms weleens valt te lezen. Wij zijn er in huis erg tevreden mee en mijn vrouw kan overweg met de Homey. We hebben voornamelijk Zigbee apparaten, een Tado thermostaat, een Netatmo weerstation, wat 433Mhz screens, camera en nog wat KlikAanKlikUit spul. Homey is bij ons nog nooit vastgelopen. Schakelen werkt stabiel. Ik heb heel enkel een plug die communicatie verliest, maar dit
Igt volgens mij aan de plugs zelf (Osram). Verder hebben wij ervoor gekozen om zoveel mogelijk devices te kiezen die je handmatig ook kan schakelen (zoals plugs met een knopje), zodat je nooit echt in het donker komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-07 21:13
Just_A_User schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:38:
Ik heb nog een vraagje over Heimdall. Ik ben momenteel bezig met het instellen van dat alarm. Daarbij kun je een vertraging inbouwen. Die heb ik aan staan voor de voordeur en de tuindeuren op het moment. Bij het activeren van het alarm hoor je hem ook 30 sec aftellen. Dat is prima.

Maar wat nou als je binnen wil komen? Ik wil dus eigenlijk dat je zeg maar ook X tijd hebt om de deur open te maken en het alarm met een knop uit te zetten, maar dan moet dus niet het alarm direct bij het openen van de deur afgaan.

Werkt die vertraging automatisch bij beiden of kan het niet wat ik wil?
Dat kan gewoon. Ik heb het ook ingebouwd vanuit Heimdall. Op het moment dat mijn deur open gaat heb ik nog 30 sec de tijd voordat hij afgaat. En anders moet je het gewoon even proberen.
Als ik aan het testen ben met Heimdall, dan stel ik tijdelijk even in dat als mijn alarm af gaat, de lamp bij de keukentafel aan springt. Dan weet ik dat het alarm af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Ik wil een installatie met homey gaan aanschaffen voor ons nieuwe huis. Nu zit ik wat te browsen naar modules, en we krijgen o.a. een aantal electrische schuifluiken. Die worden zonder controller geleverd, alleen een motor met draden.
Zojuist navraag gedaan naar het type motor (*) en het zou 230v gelijkstroom zijn.

Als ik zoek naar controllers (Zigbee, Z-wave) dan lijkt het alsof ik alleen 230v AC en 24v DC kan vinden, geen 230v DC.

Ik heb weinig kennis van rolluik/schuifluiksystemelarij en domotica. Als ik google kan lijkt het wel alsof 230v DC meer voorkomt in de rolluiken etc maar daar vid ik geen controllers voor?

(*)bij de leverancier, die moest het bij de fabrikant navragen, en die moesten het ook opzoeken... Kan het zijn dat het 230v AC moet zijn, die motor? Kan nergens specs vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 04-02-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefijn schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:51:
Ik wil een installatie met homey gaan aanschaffen voor ons nieuwe huis. Nu zit ik wat te browsen naar modules, en we krijgen o.a. een aantal electrische schuifluiken. Die worden zonder controller geleverd, alleen een motor met draden.
Zojuist navraag gedaan naar het type motor (*) en het zou 230v gelijkstroom zijn.

Als ik zoek naar controllers (Zigbee, Z-wave) dan lijkt het alsof ik alleen 230v AC en 24v DC kan vinden, geen 230v DC.

Ik heb weinig kennis van rolluik/schuifluiksystemelarij en domotica. Als ik google kan lijkt het wel alsof 230v DC meer voorkomt in de rolluiken etc maar daar vid ik geen controllers voor?

(*)bij de leverancier, die moest het bij de fabrikant navragen, en die moesten het ook opzoeken... Kan het zijn dat het 230v AC moet zijn, die motor? Kan nergens specs vinden.
Dat is wel iets om goed uit te zoeken... Zoiets zou de leverancier wel moeten weten. Ik betwijfel of het 230V DC is. Dat zou ik heel vreemd vinden. Heb je iets van een typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nee, ik kan er niks over vinden. Het is wel een (volgens mij zeer) gangbare fabrikant (Henderson). Ik krijg de motoren deze week geleverd, maar dat gaat via Isero (die helemaal geen kennis van het systeem hebben, is meer een soort pro doehetzelf zaak). Het enige wat ik kan vinden is dat

https://www.henderson.nl/...chuifbeslag-voor-shutter/
https://www.henderson.nl/...rochure-Shutter-Slide.pdf
https://www.henderson.nl/...volve-L1-Shutterslide.pdf
• Motor in 24V en 230V uitvoering met fail-safe en
blokkeringsbeveiliging
• Bij 230V uitvoering motor standaard kabel van
500mm met Hirschmann (STAS4) stekker
• Bediening motor door wandschakelaar met twee
potentieel vrije contacten voor aansluiting op
bijvoorbeeld een gebouw management systeem.
Henderson levert zelf geen aansturing bij (geen knop of niks) omdat je dat dan gewoon moet halen bij de normale gangbare aansturingen (bijv. een wandknop van Busch Yaeger oid)

Daarom vermoed ik dat er weer miscommunicatie was tussen het traject Isero-Henderson en dat het 230v AC is??

Maar wel handig om te weten ja, niet dat ik nu perse aansturing moet kopen, maar ik ben een heel huis aan het bouwen en moet af en toe dingen proberen vooruit uit te zoeken om te weten of iets wel kan.
Dit sowieso is van belang hoe de electra gelegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:40:
Nee, ik kan er niks over vinden. Het is wel een (volgens mij zeer) gangbare fabrikant (Henderson). Ik krijg de motoren deze week geleverd, maar dat gaat via Isero (die helemaal geen kennis van het systeem hebben, is meer een soort pro doehetzelf zaak). Het enige wat ik kan vinden is dat

https://www.henderson.nl/...chuifbeslag-voor-shutter/
https://www.henderson.nl/...rochure-Shutter-Slide.pdf
https://www.henderson.nl/...volve-L1-Shutterslide.pdf

[...]

Henderson levert zelf geen aansturing bij (geen knop of niks) omdat je dat dan gewoon moet halen bij de normale gangbare aansturingen (bijv. een wandknop van Busch Yaeger oid)

Daarom vermoed ik dat er weer miscommunicatie was tussen het traject Isero-Henderson en dat het 230v AC is??

Maar wel handig om te weten ja, niet dat ik nu perse aansturing moet kopen, maar ik ben een heel huis aan het bouwen en moet af en toe dingen proberen vooruit uit te zoeken om te weten of iets wel kan.
Dit sowieso is van belang hoe de electra gelegd wordt.
Tuurlijk is dat 230V AC. DC zou erg gevaarlijk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@stefijn Slechte documentatie, maar het moet wel 230V AC zijn en bij 24V is het vrijwel zeker DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Oke, reactie van de fabrikant via de leverancier: de motor is 230DC maar er zit een adapter aan/in de motor die het naar AC omzet.

Klinkt dat zinnig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stefijn schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:00:
Oke, reactie van de fabrikant via de leverancier: de motor is 230DC maar er zit een adapter aan/in de motor die het naar AC omzet.

Klinkt dat zinnig?
Nee, dat klinkt niet als zinnige informatie. Is dat het complete antwoord van de fabrikant? Zoals ik het nu lees zou je eerst van 230V AC (de spanning die jij/ik in huis heb) om moeten zetten naar 230V DC (gelijkspanning), zodat zij het in de motor weer gaan omzetten naar 230V AC?

Het is ook helemaal niet spannend wat er in zit, alleen maar wat jij aan moet sluiten. Als de leverancier daar geen zinnig antwoord op kan geven, zou ik een andere leverancier zoeken. Dit lijkt me niet meer dan een dozenschuiver die naast schuifluiken ook teddyberen, biertapinstallaties en [vul_maar_wat_in] verkoopt/zou kunnen verkopen. Met geen enkele kennis van zaken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik zei het een soort van verkeerd om denk ik: de motor zou 230v DC zijn, met een AC adapter, zodat motor aangesloten kan worden op 230v AC netwerk

De AC voeding wordt dus bij de motor omgezet naar DC en daar draait de motor op

Letterlijke reactie van de fabrikant:
Nog eens in de materie gedoken, onze motor is van een adapter voorzien waardoor een gelijkstroom apparaat op het stroomnet met wisselspanning aangesloten kan worden!
Daarom hebben we geen problemen met eerder toegepaste motoren!
De leverancier heeft geen enkele kennis van het systeem. Ze zitten er alleen tussen "omdat de fabrikant niet rechtstreeks levert", dus met name om even een flinke marge te pakken.

Maar dat werkt overal zo blijkbaar, ik heb zeker 7 leveranciers/merken aangeschreven en ze waren overal tussen de 3000 en 5000 euro (ex BTW!) voor 3 schuifluiksystemen, meestal nog zonder luiken en montagekosten.
Dus, als ik al ergens rechtstreeks bij de fabrikant kon betrekken was het minimaal nóg duurder. Met name de motoren kosten zo tussen de 600 en 1000 euro per stuk...

(De luiken maak ik sowieso zelf, die worden van hetzelfde hout als waarmee ik onze aan het bekleden ben)

edit: nog eens gebeld, nu met de fabrikant...: de motor is 230v DC maar heeft een ingebouwde AC adapter, m.a.w.: aan de draden werkt de motor op 230v AC.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 05-02-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosje77
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-11-2024
Aurora schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Je kan in Grafana specificeren welk apparaat je wilt laten weergeven in een grafiek of ander paneel. Eventueel kun je ook devices/instances excluden. Dit gebeurt beide in de query. Jij gebruikt Prometheus, dus hier moet je alles uit kunnen halen: https://prometheus.io/doc...s/latest/querying/basics/

Anders zou je ook even de query kunnen delen die jij nu gebruikt in je Grafana grafiek. Dan kan ik mss iets meer vertellen. Zo ver ik kan afleiden is je query te generiek.
@Aurora Ik gebruik nu de Prometheus read en write support in InfluxDB.
Zodat de data uit Prometheus in InluxDB komt.
Nu kan ik wel de grafieken maken zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gisteren is FW 4.0 uitgekomen in het experimentele kanaal, geïnstalleerd en gelijk even een abonnement afgesloten a 10 euro voor een jaar. Op dit moment is er alleen nog maar de back-up functie beschikbaar, maar ik zou verwachten dat er nog wel iets meer bijkomt aan betaalde opties.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 01:33
rikadoo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:28:
Gisteren is FW 4.0 uitgekomen in het experimentele kanaal, geïnstalleerd en gelijk even een abonnement afgesloten a 10 euro voor een jaar. Op dit moment is er alleen nog maar de back-up functie beschikbaar, maar ik zou verwachten dat er nog wel iets meer bijkomt aan betaalde opties.
Ik zie via de Google play store alleen de optie van 1 euro per maand. Waar heb je ee jaar voor 10 euro afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
powermarcel10 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Ik zie via de Google play store alleen de optie van 1 euro per maand. Waar heb je ee jaar voor 10 euro afgesloten?
Op de website:

https://homey.app/nl-nl/store/product/homey_plus_athom_12m/

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-07 11:49
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1ti5C9D.png

"Experimental updates can now be disabled" is ook een interessante nieuwe functie. Resetten naar factory defaults is dan niet meer nodig wat ik begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:05
Wel weinig vernieuwing voor zo'n groot versienummer...

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 08:27

Sa1

Drardollan schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:59:
Wel weinig vernieuwing voor zo'n groot versienummer...
Ligt aan je verwachtingen, heeft ook te maken met welk versienummering-systeem ze hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik vind het ook wel wat beperkt na 3/4 jaar op v3 al kan ik niet helemaal beoordelen of ze onder de motorkap niet ook wat andere zaken gefixed hebben. Zigbee rewrite? :X En even in hiistorisch perspectief:
  • v1 naar v2: dé grote verandering naar app only, nieuwe interface en nog sterker richting app focused
  • v2 naar v3: energie manager
  • v3 naar v4: onbetaald: niks, wel betaald: backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sa1 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:27:
[...]
Ligt aan je verwachtingen, heeft ook te maken met welk versienummering-systeem ze hanteren.
Klopt, maar aan de nummers te zien zou je grote releases verwachten. Vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07 08:27

Sa1

Tweaqer schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:33:
Ik vind het ook wel wat beperkt na 3/4 jaar op v3 al kan ik niet helemaal beoordelen of ze onder de motorkap niet ook wat andere zaken gefixed hebben. Zigbee rewrite? :X En even in hiistorisch perspectief:
  • v1 naar v2: dé grote verandering naar app only, nieuwe interface en nog sterker richting app focused
Van v3 naar v4 kunnen we ook experimental uit zetten, dus weer terug naar 'stable-only' releases. Daarnaast zitten er in de 'minor' versies echt nog wel veel meer verschillen, maar je hebt qua 'grote' punten wel gelijk ja.

En je hoeft natuurlijk niet je + abbo te kopen. Persoonlijk vind ik een backup kunnen maken erg fijn en koop daar graag een dienst voor, zeker tegen de huidige kosten.

De dienst had ik overigens ook gekocht als de backup er niet aan gekoppeld was. Ik denk dat uit alleen de verkoop van de homey niet voldoende inkomsten kunnen komen voor het gezond houden van Athom. De dienst draagt hier (in ieder geval, gevoelsmatig) aan bij, zodat ze langer kunnen overleven zonder overgekocht te worden door een grote partij.
Drardollan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:08:
[...]

Klopt, maar aan de nummers te zien zou je grote releases verwachten. Vandaar.
Dat heb ik ook altijd bij Chrome en Firefox. Ook Unifi firmware gaat nu deze kant op. Major versie nummers zeggen tegenwoordig minder dan wat het "vroeger" deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweaqer schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:33:
Een nummer is maar een nummer... Moesten ze dus naar v3.3 gegaan zijn was je wel gewoon gelukkig geweest? Beetje idiote redenering.

Zelfde met je opmerking "na 3/4 jaar op v3". Dus moesten ze nu aan v10 gezeten hebben was het wel goed geweest? Dan hadden ze nog vaker een versienummer verhoogd zonder grote veranderingen en was het ook niet goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Thanks voor je opbouwende en inhoudelijke feedback :')
-wat mij gelukkig maakt in nummertjes doet er niet zoveel toe volgens mij, maar het is gebruikelijk om een onderscheid te maken tussen Major en Minor releases: Wikipedia: Software versioning
-ik geef aan dat deze Major-release (op basis van de firmware.athom-pagina) weinig niks nieuws brengt voor niet extra-betalende stable gebruikers, dus een minor increment lijkt dan logischer
-ik geef aan dat historisch gezien er grotere wijzigingen zijn geweest bij een Major X.0 increment.

Ik vind het verder helemaal prima ik had gewoon gehoopt op wat meer dan (ogenschijnlijk) niks. Hopen mag volgens mij en er is vanuit de community nog altijd de wens op een zigbee rewrite (waar ze ook nog druk mee bezig zIjn). Ben benieuwd wat er de volgende functionalieit gaat worden, maar ben ook gewoon prima content met de Homey as-is dus alles wat erbij komt is mooi meegenomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tweaqer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Thanks voor je opbouwende en inhoudelijke feedback :')
-wat mij gelukkig maakt in nummertjes doet er niet zoveel toe volgens mij, maar het is gebruikelijk om een onderscheid te maken tussen Major en Minor releases: Wikipedia: Software versioning
-ik geef aan dat deze Major-release (op basis van de firmware.athom-pagina) weinig niks nieuws brengt voor niet extra-betalende stable gebruikers, dus een minor increment lijkt dan logischer
-ik geef aan dat historisch gezien er grotere wijzigingen zijn geweest bij een Major X.0 increment.

Ik vind het verder helemaal prima ik had gewoon gehoopt op wat meer dan (ogenschijnlijk) niks. Hopen mag volgens mij en er is vanuit de community nog altijd de wens op een zigbee rewrite (waar ze ook nog druk mee bezig zIjn). Ben benieuwd wat er de volgende functionalieit gaat worden, maar ben ook gewoon prima content met de Homey as-is dus alles wat erbij komt is mooi meegenomen.
Jouw feedback had even veel inhoud als de mijne...
Athom heeft al sinds het begin niks met die nummering, dus als je daar nog steeds je hoop op stelt is dat gewoon naïef. Als je naar hun firmware-pagina kijkt lijken ze eerder een versie te verhogen als ze een functie toevoegen dat zij van groot belang zien voor usability (Mobile/Energy/Backup en zijn technische updates/fixes kleinere versie-aanpassingen waard.
Verder voegt het voor jou misschien niks toe als je geen zin hebt om te betalen. Ik zat op deze functie al jaaaren te wachten, ik heb lang geleden (ik gebruik Homey als sinds v0.1x) een full reset moeten doen. Dat wil ik liever niet meer meemaken dus ik ben met de backup-fucntie heel blij!
Verder weet je niet wat er onder de motorkap veranderd is (want hun changelogs zijn meestal waardeloos) dus wie weet is er gewoon voorbereidend werk gebeurd voor andere dingen, misschien zelfs voor uitbreidingen op het Homey+ abo.

Ik reageer soms wat heftig omdat ik na +5 jaar gebruik het "gezeik" wel redelijk beu ben. Doen ze niks, niet goed. Doen ze wel iets, ook niet goed! Heb je het topic op hun forum al gelezen over Homey+? Wat een trieste reacties allemaal zeg...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Fire69 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:00:
[...]

omdat ik na +5 jaar gebruik het "gezeik" wel redelijk beu ben. Doen ze niks, niet goed. Doen ze wel iets, ook niet goed! Heb je het topic op hun forum al gelezen over Homey+? Wat een trieste reacties allemaal zeg...
Ik ben het helemaal met je eens @Fire69. Ik ben het gezeik ook wel helemaal zat. Athom kan het nooit goed doen, terwijl ze een heel mooi product hebben neergezet en waar ze dagelijks nog hard mee aan het werk zijn. zover ik heb begrepen zijn ze met 15 man op kantoor en houden ze homey draaiende wat ik een knappe prestatie vind dus al mijn lof gaat hier voor naar @WeeJeWel @stefanwitkamp en de rest van hun team _/-\o_ . Ook was ik blij om te horen dat de back-up functie er kwam en heb ook meteen een Abbo genomen toen deze beschikbaar kwam, vind het persoonlijk ook niet erg om 10 euro per jaar te moeten betalen, ben er eigenlijk wel blij mee dat ik dat mag doen. Met de 10 euro per jaar kan ik toch weer bijdragen aan de verdere support/ontwikkeling voor homey en is de kans dat athom voorlopig nog wel door gaat met het project homey aanwezig. Vraag me echt af wat het probleem is dat de firmware versie niet een nummer heeft wat misschien gebruikelijk zou zijn (homey gaat er niet slechter door werken) of dat athom 5 jaar geleden iets heeft gezegd maar nu na 5 jaar toch iets anders doet. Tijden en dingen veranderen nou eenmaal en ook Athom moet mee gaan met de tijd. Vind dit soort discussie onderwerpen op het community forum om in welk forum dan ook echt gezeik om niks maar ja zal waarschijnlijk niet snel veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik had iets te enthousiast het abonnement afgesloten voor een jaar, maar kom er nu pas achter dat ik daar de experimentele firmware voor moet installeren ;) Is de firmware ook zo experimenteel als in de naam zit? Met andere woorden, stabiliteit is dus niet gegarandeerd? Mijn huis is nogal afhankelijk van Homey namelijk, anders wacht ik nog even.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
TKroon schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:55:
Ik had iets te enthousiast het abonnement afgesloten voor een jaar, maar kom er nu pas achter dat ik daar de experimentele firmware voor moet installeren ;) Is de firmware ook zo experimenteel als in de naam zit? Met andere woorden, stabiliteit is dus niet gegarandeerd? Mijn huis is nogal afhankelijk van Homey namelijk, anders wacht ik nog even.
Ik zou wachten. Maar met de backup functie zou het geen probleem moeten zijn om terug te gaan naar de stabiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Hulliee Is het niet zoals bij iOS dat je een backup van een nieuwe versie niet terug kunt zetten op een oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
TKroon schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:07:
@Hulliee Is het niet zoals bij iOS dat je een backup van een nieuwe versie niet terug kunt zetten op een oude?
Lastig te zeggen hoe de nieuwe backup functionaliteit werkt. Het feit dat ie nog experimental is, betekent dat er nog bugs in kun en zijn. Op hun Slack-kanaal zie je ook wat issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Thanks, dan wacht ik nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-07 14:46

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Vraagske; ik heb een Homey en wil een Xioami/Aqara hub als deurbel/alarm en nachtlamp gebruiken. De Aqara Gateway die ik heb gekocht werkt helaas niet (schijnt bekend te zijn, maar wist ik veel ;)). Kan iemand me vertellen welke Gateway's (versie/merknaam) wél op deze manier aan te sturen zijn vanaf een Homey?

(ook al in het xioami-topic gevraagd, maar de oplossing kan natuurlijk van 2 kanten komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
De gateway is met Homey niet nodig. Je kunt Aqara/Xiaomi devices direct koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 20:39
Werkt de thuis/afwezigheid functie eigenlijk al op Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:01
Dat hangt erg van je telefoon af en hoe agressief ie apps sluit. Maar de Homey-app zelf is ook niet het sterkste in verdediging hier tegen.

Bij mijn Huawei P30 Pro werkt het wel, bij mijn vrouw haar Samsung S10 niet. Maar de Tado-app weet de locatie wel goed vast te stellen, dus die corrigeert bij ons de aanwezigheid in Homey. Dat werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 20:39
Mijn s10 doet het ook niet.
Maar wel gek dat Tado het wel doet en Homey niet. Heeft dus niet direct te maken met het sluiten van de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

millerman_sf schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:27:
Dat hangt erg van je telefoon af en hoe agressief ie apps sluit. Maar de Homey-app zelf is ook niet het sterkste in verdediging hier tegen.

Bij mijn Huawei P30 Pro werkt het wel, bij mijn vrouw haar Samsung S10 niet. Maar de Tado-app weet de locatie wel goed vast te stellen, dus die corrigeert bij ons de aanwezigheid in Homey. Dat werkt erg goed!
Grappig dat jullie daar over beginnen.
Ik ergerde me rot dat een paar seconden na het verlaten van de app in iOS deze al afgesloten werd en ik bij het maken van een flow weer overnieuw kon beginnen. Sinds gisteren ontdekt dat de app niet meer afgesloten word, wat een verademing.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:01
Jovink538 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:31:
Mijn s10 doet het ook niet.
Maar wel gek dat Tado het wel doet en Homey niet. Heeft dus niet direct te maken met het sluiten van de app
Als developer zijn er ook bepaalde patterns die je kunt gebruiken om te zorgen dat je app toch blijft functioneren. Kennelijk heeft Tado dat beter voor elkaar dan Homey.

Hier meer info over hoe het per merk werkt en te omzeilen is: https://dontkillmyapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-07 12:41
Geurt-kun schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:19:
[...]

Grappig dat jullie daar over beginnen.
Ik ergerde me rot dat een paar seconden na het verlaten van de app in iOS deze al afgesloten werd en ik bij het maken van een flow weer overnieuw kon beginnen. Sinds gisteren ontdekt dat de app niet meer afgesloten word, wat een verademing.
Dat was mij ook opgevallen, werkt iets makkelijker, nu de app eindelijk open blijft staan, wanneer je er even uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds kort heeft mijn Homey soms wat kuren. Telkens na een aantal dagen reageert de Homey wat minder goed (de app lijkt traag of geeft rode foutmeldingen boven in beeld). Op een gegeven moment lijkt ‘ie niet meer te reageren op 433Mhz signalen (ik gebruik nog een paar KlikAanKlikUit afstandsbedieningen). Meestal verliest ‘ie ook contact met één of meerdere Zigbee plugs. Een herstart fixt de boel wel weer. Afgelopen weekend kreeg ik tijdens het opstarten een rode ring. Nogmaals opstarten lostte dat gelukkig weer op.

Ik dacht dat de power supply van de Homey misschien het probleem was. Het omwisselen van de stekker voor een andere met gelijk amperage leverde geen verbetering op (en zelfs de rode ring). Ik heb de afgelopen tijd een Tado toegevoegd en de update naar versie 3.2.1 gedaan. Ik verdenk één van deze twee ervan. Zijn er gebruikers met gelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wolly_a schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 00:43:
Sinds kort heeft mijn Homey soms wat kuren. Telkens na een aantal dagen reageert de Homey wat minder goed (de app lijkt traag of geeft rode foutmeldingen boven in beeld). Op een gegeven moment lijkt ‘ie niet meer te reageren op 433Mhz signalen (ik gebruik nog een paar KlikAanKlikUit afstandsbedieningen). Meestal verliest ‘ie ook contact met één of meerdere Zigbee plugs. Een herstart fixt de boel wel weer. Afgelopen weekend kreeg ik tijdens het opstarten een rode ring. Nogmaals opstarten lostte dat gelukkig weer op.

Ik dacht dat de power supply van de Homey misschien het probleem was. Het omwisselen van de stekker voor een andere met gelijk amperage leverde geen verbetering op (en zelfs de rode ring). Ik heb de afgelopen tijd een Tado toegevoegd en de update naar versie 3.2.1 gedaan. Ik verdenk één van deze twee ervan. Zijn er gebruikers met gelijke ervaring?
Check je geheugen gebruik eens als dit gebeurt. Bij mij zat t geheugen dan vol met de Homey kernel zooi, dus doe nu elke x dagen s'nachts een reboot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:34
Dus cloud backup komt live. Ben er niet direct enthousiast over en had liever gezien dat er ook een optie was handmatig backups te maken via browser of app.

Heb helaas al 2 overleden honeys gehad na garantie periode omdat de power supply op een of andere manier overlijdt en de printplaat mee opblaast en dan alle flows opnieuw maken is echt geen leuk ding. De backup verlicht die pijn, maar bij zo’n vrij duur apparaat verwacht ik meer en in ieder geval de keuze zelf een backup te maken via de app de iCloud or google drive op (zoals whatsapp en tig andere apps doen) of een export/import via browser.

Ook de apps van homey zelf gaan achteruit. Wacht al 2,5 jaar op de dyson update die de laatste api van dyson aanspreekt zodat de nieuwe modellen ook gaan werken. Heb zelfs de source code van het origineel gevraagd om het zelf aan te passen gezien die van github zijn gehaald. Krijg alleen maar de melding dat dit binnenkort opgelost wordt. Maar er komt niets. Andere apps vanuit athom zelf blijven ook achter (Philips hue support nieuwe apparaten) waardoor ik maar side load met de fixes er in.

Ben er langzaamaan wel klaar mee. Toen alles op github stond en iedereen mee kon helpen met oplossen van bugs was het leven stuk handiger. Langzaamaan wordt het te commercieel nu naar mijn zin. Misschien toch maar overstappen naar het diy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:58:
[...]

Check je geheugen gebruik eens als dit gebeurt. Bij mij zat t geheugen dan vol met de Homey kernel zooi, dus doe nu elke x dagen s'nachts een reboot!
Dat ga ik zeker doen de volgende keer. Net als de load. Hoe reboot je Homey vanuit een flow trouwens? Via een app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 09:50
wolly_a schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:44:
[...]

Dat ga ik zeker doen de volgende keer. Net als de load. Hoe reboot je Homey vanuit een flow trouwens? Via een app?
https://community.athom.c...ng-homey-from-a-flow/9832

[ Voor 23% gewijzigd door blavlaa op 18-02-2020 18:30 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
SunnieNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:23:
Dus cloud backup komt live. Ben er niet direct enthousiast over en had liever gezien dat er ook een optie was handmatig backups te maken via browser of app.
Dit kun je toch ook zelf doen, of mis ik iets?

Ik heb in elk geval vanmiddag handmatig een back-up gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah, top! Thnx! Ik had deze experimentele powerfuncties nog niet aanstaan. Ik laat ‘m eerst nog even een keer vollopen om te kijken of ik de boosdoener kan vinden en maak daarna een flow die Homey periodiek laat hetstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:35:
[...]

Dit kun je toch ook zelf doen, of mis ik iets?

Ik heb in elk geval vanmiddag handmatig een back-up gemaakt.
Vertel me maar waar ik dat kan vinden dan? Ik weet dat je een flow kan exporteren, maar geen idee hoe je die moet importeren en is verre van een backup waarbij je alles in 1x weghaalt en weer terug kan zetten en die gelijk ook de apps installeert die er bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SunnieNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:19:
[...]

Vertel me maar waar ik dat kan vinden dan? Ik weet dat je een flow kan exporteren, maar geen idee hoe je die moet importeren en is verre van een backup waarbij je alles in 1x weghaalt en weer terug kan zetten en die gelijk ook de apps installeert die er bij horen.
Ik heb net ook Homey+ afgesloten. In de app bij Meer vind ik een mogelijkheid Backup en daar de button ‘Maak backup’. Als ik daar op druk, dan wordt er een backup gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
wolly_a schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:08:
[...]

Ik heb net ook Homey+ afgesloten. In de app bij Meer vind ik een mogelijkheid Backup en daar de button ‘Maak backup’. Als ik daar op druk, dan wordt er een backup gemaakt.
Uhh ja, dat snap ik.. maar ik had het over een backup maken naar iCloud, Google drive of naar mijn eigen pc. Waarom moet ik een service afsluiten zodat ik niet alle data opnieuw moet opbouwen als de hardware van homey weer faalt. Ik heb tig apps en hardware die data backuppen naar die andere methoden zonder een eigen subscriptie.

Ik heb al 3x tussen de 200 en 300 euro betaald en krijg er alleen betaalde functies bij en bestaande functies worden verwijderd (de inzicht functie is verslechterd nu grafieken niet gecombineerd kunnen worden, spraakherkenning eraf) of worden niet bijgewerkt (dyson, hue app) of werken slecht (Google die ik elke 3 maanden wel volledig opnieuw moet koppelen omdat homey niet meer reageert). Ze beloven jaren met een backup functie te komen na meer klachten van mensen waar de hardware faalt en dan komen ze met een subscriptie? Waarom kan ik niet gewoon een backup maken naar andere clouds waar ik al voor betaal? Kleine moeite, wel zo handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SunnieNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:07:
[...]

Uhh ja, dat snap ik.. maar ik had het over een backup maken naar iCloud, Google drive of naar mijn eigen pc. Waarom moet ik een service afsluiten zodat ik niet alle data opnieuw moet opbouwen als de hardware van homey weer faalt. Ik heb tig apps en hardware die data backuppen naar die andere methoden zonder een eigen subscriptie.

Ik heb al 3x tussen de 200 en 300 euro betaald en krijg er alleen betaalde functies bij en bestaande functies worden verwijderd (de inzicht functie is verslechterd nu grafieken niet gecombineerd kunnen worden, spraakherkenning eraf) of worden niet bijgewerkt (dyson, hue app) of werken slecht (Google die ik elke 3 maanden wel volledig opnieuw moet koppelen omdat homey niet meer reageert). Ze beloven jaren met een backup functie te komen na meer klachten van mensen waar de hardware faalt en dan komen ze met een subscriptie? Waarom kan ik niet gewoon een backup maken naar andere clouds waar ik al voor betaal? Kleine moeite, wel zo handig.
Je originele vraagstelling was niet helemaal duidelijk daarin. Ik begrijp dat je inmiddels 3 Homey’s thuis hebt staan? Aangezien je ze al 3x 300 euro hebt betaald. Bij mij werkt alles prima met één Homey. >:)

Nee, zonder dollen. Deze discussie is op elke mogelijke plek, waaronder hier en in het Homey forum al wel 100 keer opgerakeld. Zoals ik het lees wil men meer nieuwe functies gaan toevoegen aan het plus abonnement, dus niet alleen de backup functie. Daarnaast vind ik 10 euro per jaar nu niet echt een monsterbedrag.

En dat ze die backup naar hun eigen server doen, vind ik heel begrijpelijk. Homey moet ook bij de gewone gebruiker kunnen functioneren en moet geen ICT opleiding vereisen om de boel draaiende te houden en backup mogelijkheden te maken. Daarnaast heb je nu meteen een offsite backup, dus ook bij blikseminslag of brand heb je een prima backup. Hoe mooi?

Ik denk daarnaast ook wel dat ze al hebben voorzien dat elke tweaker hier onmiddellijk gaat zit rommelen met de backup bestanden en deze terug gaan zetten om vervolgens hier te klagen dat de boel naar de uien is.

Je leeft tegenwoordig in een wereld van abonnementen. We vinden het heel normaal om maandelijks te betalen voor Office, je koopt voor 1000 euro een telefoon en dan moet je ook nog een abonnement hebben, je koopt een Tado en je betaalt voor extra functionaliteit, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
SunnieNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:19:
[...]

In de App kan ik omder het knopje 'Meer' --> back-ups een handmatige back-up maken.

Ik kan hier inderdaad niet 'kiezen' om bepaalde zaken wel of niet te back-uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Weet iemand of je met deze schakelaar 1 of 2 rolluiken kunt bedienen?
https://www.robbshop.nl/q...chakelaar-met-z-wave-plus

In de specs staat:
Technical Specifications Power supply 110 - 230 VAC ±10% 50/60Hz
Rated load current of AC output (resistive load)* 2 X 4A / 230VAC
Output circuit power of AC output (resistive load) 2 X 920W (230VAC)

Dus het lijkt mij - als leek - dat ik hier 2 motoren op kan aansluiten en met 1 knop bedienen.

Of: kan ik 1 conventionele wandschakelaar gebruiken om 2 van deze qubino's aan te sturen (met één motor per qubino)?

En wat betekent:
"Geen scene activatie bij multiklik"

Een scene is toch gewoon een geprogrammeerde "situatie" op de controller, waarbij o.a. trigger iets aanstuurt? Hoe kan dit ding geen scene ondersteunen?

Heb nog geen domotica maar ga zeer binnenkort een homey aanschaffen

[ Voor 46% gewijzigd door Stefke op 23-02-2020 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:21
stefijn schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:34:
Weet iemand of je met deze schakelaar 1 of 2 rolluiken kunt bedienen?
https://www.robbshop.nl/q...chakelaar-met-z-wave-plus

In de specs staat:
Technical Specifications Power supply 110 - 230 VAC ±10% 50/60Hz
Rated load current of AC output (resistive load)* 2 X 4A / 230VAC
Output circuit power of AC output (resistive load) 2 X 920W (230VAC)

Dus het lijkt mij - als leek - dat ik hier 2 motoren op kan aansluiten en met 1 knop bedienen.

Of: kan ik 1 conventionele wandschakelaar gebruiken om 2 van deze qubino's aan te sturen (met één motor per qubino)?

En wat betekent:
"Geen scene activatie bij multiklik"

Een scene is toch gewoon een geprogrammeerde "situatie" op de controller, waarbij o.a. trigger iets aanstuurt? Hoe kan dit ding geen scene ondersteunen?

Heb nog geen domotica maar ga zeer binnenkort een homey aanschaffen
Deze module heeft 2 uitgangen, omhoog en omlaag. Dus voor 1 rolluik. Je kunt wel 2 rolluiken aansluiten mits je binnen de specs blijft van de module, deze lus je dan gewoon door.

Ja je kunt inderdaad 2 modules bedienen met 1 schakelaar. Die ingangen lus je gewoon door.

"Geen scene activatie bij multiklik" De meeste modules ondersteunen dit wel, je kunt dan een scene naar keuze starten als je bijvoorbeeld 2 of 3x de schakelaar bediend.

[ Voor 3% gewijzigd door MBgek op 23-02-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
ok, waarom weet ik dit niet? :( ikea gu10 spotjes staan samen in een groep binnen homey. deze gaan standaard op 100% verlichting aan bij inschakelen dmv een wandschakelaar.

nu wil ik deze op willekeurige momenten aanpassen naar bijvoorbeeld 50% vanuit de homey app voor alle lampen binnen deze groep. 1 druk op de virtuele knop met er dus voor zorgen dat de verlichting naar 50% gaat.

krijg het niet voor elkaar dmv een flow of andere mogelijkheden binnen de homey app en staar mij nu blind op iets ogenschijnlijke simpels... . help! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:21
Clark klont schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:14:
ok, waarom weet ik dit niet? :( ikea gu10 spotjes staan samen in een groep binnen homey. deze gaan standaard op 100% verlichting aan bij inschakelen dmv een wandschakelaar.

nu wil ik deze op willekeurige momenten aanpassen naar bijvoorbeeld 50% vanuit de homey app voor alle lampen binnen deze groep. 1 druk op de virtuele knop met er dus voor zorgen dat de verlichting naar 50% gaat.

krijg het niet voor elkaar dmv een flow of andere mogelijkheden binnen de homey app en staar mij nu blind op iets ogenschijnlijke simpels... . help! :D
Als:

Deze flow is gestart

Dan:

“Verlichting” Dim naar 50%

Vervolgens maak je deze flow favoriet zodat je ‘m makkelijk vanuit de app kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
MBgek schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:07:
[...]

Deze module heeft 2 uitgangen, omhoog en omlaag. Dus voor 1 rolluik. Je kunt wel 2 rolluiken aansluiten mits je binnen de specs blijft van de module, deze lus je dan gewoon door.

Ja je kunt inderdaad 2 modules bedienen met 1 schakelaar. Die ingangen lus je gewoon door.

"Geen scene activatie bij multiklik" De meeste modules ondersteunen dit wel, je kunt dan een scene naar keuze starten als je bijvoorbeeld 2 of 3x de schakelaar bediend.
Dan moet het makkelijk kunnen: op de motoren staat slechts 50W (het zijn schuifluiken dus bediening via een rail, dat loopt natuurlijk soepel dus weinig kracht nodig)

tnx

Andere vraag: wij krijgen wat lampen in huis waar het moeilijk is om een schakeldraad te maken (met de schakelaar op de gewenste positie. Permanente stroom is wel bij de lamp aanwezig. Ik wil domotica gebruiken om die lampen aan te sturen.

Verder wil ik graag conventionele schakelaars op de muur.

Mijn plan is om in zo'n schakelaar (pulsdrukker) een slimme inbouwschakelaar A te plaatsen, en bij de lamp een zelfde schakelaar B, en deze vervolgens via Homey met elkaar te laten communiceren
Wanneer ik op de knop druk, stuurt de slimme schakelaar A een signaal naar slimme schakelaar B, en deze doet de lamp aan.

Als ik zo'n lamp wil dimmen, moeten dan zowel de zendende als de ontvangende unit een dimmer zijn? Of kan de pulsdrukker via met slimme schakelaar een slimme dimmer aansturen?

[ Voor 36% gewijzigd door Stefke op 24-02-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
MBgek schreef op maandag 24 februari 2020 @ 18:51:
[...]

Als:

Deze flow is gestart

Dan:

“Verlichting” Dim naar 50%

Vervolgens maak je deze flow favoriet zodat je ‘m makkelijk vanuit de app kan starten.
yes, die snap ik :) wellicht wat onhandig geformuleerd, de eerste stap om de lampen aan te zetten gebeurt via een fysieke lichtschakelaar en niet via bijvoorbeeld een motion sensor o.i.d. Het stuk dan dim naar xx% is ook duidelijk, de twee in te vullen stappen daarvoor loop ik momenteel op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoe lossen mensen hier de overrides op binnen Homey? In Home-Assistant had ik altijd zo'n dropdown-selector en kon dan voor de lampen in m'n woonkamer gewoon kiezen tussen "Auto" en "Handmatig", bij handmatig deed HA niets meer met die lampen. In Homey heb je niet echt van die dropdown-achtige keuze entities. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:22
Ik ben op zoek naar een manier om het actuele verbruik de drie fasen van mijn groepenkast te meten en bij voorkeur in Homey beschikbaar te hebben.

Tot nu toe heb ik alleen de Qubino 3 phase smart meter gevonden. Die werkt wel in HA via zwave, maar er is helaas geen homey app voor. Heeft iemand een andere optie die ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-07 19:29
rykers158 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:56:
Ik ben op zoek naar een manier om het actuele verbruik de drie fasen van mijn groepenkast te meten en bij voorkeur in Homey beschikbaar te hebben.

Tot nu toe heb ik alleen de Qubino 3 phase smart meter gevonden. Die werkt wel in HA via zwave, maar er is helaas geen homey app voor. Heeft iemand een andere optie die ik gemist heb?
Er is toch een qubino app die die ondersteunt?

https://homey.app/nl-nl/app/com.qubino/Qubino/

Smart Meter (ZMNHTD) staat bij ondersteund apparaten

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
vandermark schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:06:
[...]
Er is toch een qubino app die die ondersteunt?

https://homey.app/nl-nl/app/com.qubino/Qubino/

Smart Meter (ZMNHTD) staat bij ondersteund apparaten
De Qubino app heb ik al draaien ivm veel qubino modules. Echter de 3 fase is de ZMNHXD1 en die wordt niet ondersteund helaas. Alleen de 1 fase wordt ondersteund.

Naast dat 3 keer een 1 fase een stuk duurder is, heb ik geen plek voor totaal 6 breed. Ket vervangen van 1 abb als door een emat als kan ik net de 3 fase meter kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb onlangs twee Zipato Bulb 2's aan Homey gehangen. Werkt perfect, al is de fade in/out bij het aan/uitzetten wat aan de lange kant. Ik kan nergens vinden hoe/of dat gewijzigd kan worden. Weet iemand dat? Ik heb ook al naar andere zwave-lampen gekeken, maar de Aeotec die ik besteld had werd niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:26

TheVMaster

Moderator WOS
rykers158 schreef op Wednesday 26 February 2020 @ 11:56:

En je hebt geen slimme meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

WoutF schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:20:
Ik heb onlangs twee Zipato Bulb 2's aan Homey gehangen. Werkt perfect, al is de fade in/out bij het aan/uitzetten wat aan de lange kant. Ik kan nergens vinden hoe/of dat gewijzigd kan worden. Weet iemand dat? Ik heb ook al naar andere zwave-lampen gekeken, maar de Aeotec die ik besteld had werd niet ondersteunt.
Deze app heeft iets van "Transitie", misschien kan je daar iets mee doen?

https://homey.app/nl-nl/a....chronograph/Chronograph/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
Jawel, maar daaruit krijg ik alleen het totaal, niet het verbruik per fase.

Inmiddels nog wat zitten speuren en mijn smile p1 logt de data dus niet per fase, maar mijn iskra am550 levert die wel als het goed is.

Net een p1 naar usb kabel besteld op ali. Als die binnen is maar eens kijken of ik de info binnen krijgen op mijn qnap nas die ernaast staat. Anders er een pi aanhangen. Vanaf daar dan naar Homey. Wordt wel een aardig leer traject met wat minder out of the box oplossing tov Homey met de smile p1.

Ik hou mij dus aanbevolen voor makkelijkere oplossingen :)

[ Voor 51% gewijzigd door rykers op 26-02-2020 22:06 ]

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 19:41
rykers158 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:45:
[...]

Jawel, maar daaruit krijg ik alleen het totaal, niet het verbruik per fase.

Inmiddels nog wat zitten speuren en mijn smile p1 logt de data dus niet per fase, maar mijn iskra am550 levert die wel als het goed is.

Net een p1 naar usb kabel besteld op ali. Als die binnen is maar eens kijken of ik de info binnen krijgen op mijn qnap nas die ernaast staat. Anders er een pi aanhangen. Vanaf daar dan naar Homey. Wordt wel een aardig leer traject met wat minder out of the box oplossing tov Homey met de smile p1.

Ik hou mij dus aanbevolen voor makkelijkere oplossingen :)
Waarom wil je het per fase weten? Heb dit ook en tijdje gehad met klemmen maar deed vervolgens niks met die informatie.

Heb nu 2 youless. Eentje voor me hoofdgebruik en eentje om me EV te monitoren.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Drardollan
Wanneer zou Homey eindelijk dit PR eens verwerken zeg https://github.com/athombv/com.plugwise.adam/pull/6

Dat maakt de Plugwise apparatuur weer bruikbaar.

• rykers
HeroS schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Waarom wil je het per fase weten? Heb dit ook en tijdje gehad met klemmen maar deed vervolgens niks met die informatie.

Heb nu 2 youless. Eentje voor me hoofdgebruik en eentje om me EV te monitoren.
Omdat ik over enkele maanden waarschijnlijk een 1 fase warmtepomp wil gaan plaatsen. Deze kan dan flink wat stroom trekken op 1 fase. Ik wil voorkomen dat mijn hoofdzekering eruit klappen door te hoog verbruik, dus door monitoren kan ik dan laten waarschuwen of automatisch bepaalde apparaten uitschakelen.

Op dit moment wil ik graag alle fasen monitoren om te zien hoe de belasting gedurende de dag is over de verschillende fasen. Mogelijk kan ik dan nog wat aanpassingen doen zodat ik de groepen nog wat gunstiger kan verdelen.

• TKroon
  • Niet online
rykers158 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:56:

Nog niet beschikbaar, maar misschien is deze Shelly 3EM iets voor jou.

• rykers
@TKroon dat lijkt zeker een optie, alleen helaas dan via wifi ipv zwave. Ik zag door deze shelly wel dat Aeotec ook een soortgelijke meter heeft. Alleen die wordt helaas net als de qubino nog niet ondersteund door de homey app.

Nadeel voor mij van shelly toevoegen is dst het weer een extra app is in mijn al vrij volle homey. Aeotec zou dat ook zijn, maar heb ik gezien mijn zwave netwerk hier net wat meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 10:57
Homey roept dat ie verbonden is met mn wifi netwerk. en vervolgens gaat het installeren fout.

Moet steeds opnieuw inloggen op HOMEYXXXXX en als dat een keer lukt krijg ik een errormessage

OEPS installatie mislukt en nog 's en nog 's

schiet mij maar lek.

Ook op de laptop inloggen op het uitgedeelde IPadress lijdt tot niks.......................

wel mooi groen licht aan en uit gloeiend .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
amarkest schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:13:
Homey roept dat ie verbonden is met mn wifi netwerk. en vervolgens gaat het installeren fout.

Moet steeds opnieuw inloggen op HOMEYXXXXX en als dat een keer lukt krijg ik een errormessage

OEPS installatie mislukt en nog 's en nog 's

schiet mij maar lek.

Ook op de laptop inloggen op het uitgedeelde IPadress lijdt tot niks.......................

wel mooi groen licht aan en uit gloeiend .
Heb je zowel 2.4 als 5GHz WiFi aan staan met dezelfde SSID? Zet de 5GHz radio dan even uit voor het verbinden. Na een succesvolle connectie kun je de 5GHz radio weer inschakelen.
Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.