Thanks, erg late reactie van mijn kant, maar het is inderdaad inmiddels gelukt. Daarnaast ben ik ook begonnen met het omgooien van mijn flows, want het was allemaal een beetje een rommeltje geworden.
Inmiddels heb ik ook een sirene toegevoegd aan Homey, die ik uit of aan kan zetten, want ik wil Homey gaan gebruiken als een soort van alarm. Het alarm moet straks handmatig worden geactiveerd. Dit om eerst te testen, want ik kan het alarm niet stil testen, dus hij moet lawaai gaan maken en dat wil ik liever niet doen als het puur voor testen is
Hoe dan ook, ik wil hem handmatig aan/uit zetten, dmv van een fysieke knop ergens in de buurt van de voordeur. Nou, dat krijg ik wel voor elkaar denk ik.
- Ik wil het alarm snachts aan zetten en overdag als wij beiden niet thuis zijn.
- Ik wil géén gebruik maken van de bewegingsensoren als wij thuis zijn, maar
- wél als wij niet thuis zijn
- Daarnaast wil ik gebruik maken van de sensoren op buitendeuren en de ramen, dus ALS wij slapen OF wij zijn niet thuis EN een raam of deur gaat open DAN sirene aan, maar hier begint het issue, namelijk;
Ik wil verifiëren dat alle ramen en deuren dicht zijn VOOR het alarm definitief geactiveerd wordt, maar ik kan niet ongelimiteerd OR doen, dus ik kan niet zeggen OF voordeur OF achterdeur OF garage OF Raam 1 OF Raam 2 OF Raam 3.
Ik kan ook niet zeggen ALS een contact alarm af gaat want ik heb op de binnendeuren ook sensoren, en stel dat je er een vergeet dicht te doen en er is toch of weet ik veel wat...dus ik wil de binnendeuren negeren, maar ik zou niet weten hoe.
Daarnaast wil ik graag dat het alarm NIET direct af gaat als je binnen komt. Ik wil een soort van wachttijd van 30 sec ofzo inbouwen waarin je tijd hebt om op de knop te drukken zodat het alarm uit gaat, OF dat je een vraag op je telefoon krijgt van 'alarm deactiveren' waardoor je dan door te bevestigen het alarm uitschakelt.
Nou, toen ik dit allemaal had bedacht wist ik niet meer waar ik moest beginnen, dus hoop ik dat er of voorbeeldflows zijn of dat iemand hier voor een soortgelijk probleem heeft gestaan.
Edit: daarnaast, soms heb je een raam open staan, en ik wil dan dus wel dat het alarm AAN gaat, maar ik wil niet dat het direct af gaat omdat er dus een raam open staat. Ik weet niet of wat ik wil wel gaat.
[
Voor 3% gewijzigd door
Just_A_User op 03-01-2020 15:21
]
Och ja, je moet toch wat he.