Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@FranticDJ kijk eens naar Shelly. Doet precies wat je wilt, en je koopt er 6 voor de prijs van een Fibaro. Ik heb ze thuis achter elke schakelaar in het hele huis :) werkt via WiFi, communicatie met Homey via MQTT of HTTP requests. Ik werk met de laatste, werkt vlekkeloos. Ook overal Hue, dus nergens moet de stroom afgeschakeld worden, maar de schakelaars zijn allemaal inputs voor Homey!

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 09:29
TKroon schreef op donderdag 5 december 2019 @ 05:45:
@FranticDJ kijk eens naar Shelly. Doet precies wat je wilt, en je koopt er 6 voor de prijs van een Fibaro. Ik heb ze thuis achter elke schakelaar in het hele huis :) werkt via WiFi, communicatie met Homey via MQTT of HTTP requests. Ik werk met de laatste, werkt vlekkeloos. Ook overal Hue, dus nergens moet de stroom afgeschakeld worden, maar de schakelaars zijn allemaal inputs voor Homey!
Er is ook een Shelly app? Voorkomt MQTT of HTTP gedoe: https://homey.app/nl-nl/app/cloud.shelly/Shelly/

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@2be die was er toen ik hem kocht volgens mij nog niet haha, ik ga hem gelijk installeren, thanks :)

• 2be
TKroon schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:10:
@2be die was er toen ik hem kocht volgens mij nog niet haha, ik ga hem gelijk installeren, thanks :)
Dat is het grote voordeel van de nieuwe AppStore. Je kunt precies zien wat er nieuw is en anders browse je even lekker door de verschillende categorieën heen. Ow nee, wacht....

• FranticDJ
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-01 01:13
Hm dat shelly kende ik nog niet. Eens naar reviews enzo zoeken, thanks!

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:43
FranticDJ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:24:
Hm dat shelly kende ik nog niet. Eens naar reviews enzo zoeken, thanks!
Hier ook enkele shelly modules in gebruik icm de shelly app voor homey, werkt probleemloos! en 2 weg communicatie :)

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10-02 07:42

psyy138

blackbulls.nl

Heb inmiddels 10 van die innr smart plugs rond zwerven maar de zigbee routes zijn niet ideaal.

Plug Kerst overpakking is namelijk buiten, zo'n 20~25 meter van de homey af en de ene keer schakelt die wel netjes maar vaak ook niet.

De plug bij de bier koelkast geeft ook niet netjes zijn data door, deze staat bijna fysiek op dezelfde plek.

Mijn vermoeden bij beide is het bereik

Heb de plugs er al uit/erin gehad en de homey zelf ook herstart maar helaas geen verandering.

Iemand enig idee hoe ik dat ververs of zorg dat die een goede route bewandeld.
In de app heb je wel reset zigbee netwerk maar dat verwijderd natuurlijk alles.

Op dit moment ziet het er zo uit.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:00
Akumu22 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:53:
[...]

Hier ook enkele shelly modules in gebruik icm de shelly app voor homey, werkt probleemloos! en 2 weg communicatie :)
Had ik dat spul maar eerder gevonden zeg :) Werkt 10x beter dan z-wave voor mij.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Akumu22
tcviper schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:05:
[...]

Had ik dat spul maar eerder gevonden zeg :) Werkt 10x beter dan z-wave voor mij.
Ik heb zelf ook Z-wave en Zigbee devices, hoewel ik met Z-wave eigenlijk geen problemen heb, op wat bereik gerelateerde problemen na, maar daarvoor zijn al een aantal plugs onderweg. Heb ik dit dan weer wel steeds vaker met Zigbee. Ik moet dan een PTP doen van minimaal 20-30 min. 8)7

Maar inderdaad, die shelly producten zijn erg goed!

• Gadgetruud
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 07:17
chundo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:34:
[...]

Omdat de tablet altijd aan staat lijkt mij het simpelste om het daar op te draaien, als dit om een of andere reden geen goed plan is kan ik nog voor iets anders kijken.
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik ga even afwachten en hopen dat er iemand reageert die er meer in thuis is ;)
Ik heb de homeydach versie van Danee aangepast en deze beschikbaar gesteld voor andere. Op mijn website heb ik handleidingen staan hoe je het op een raspberry pi of synology nas kunt installeren. Het op een tablet draaien lijkt me niet echt handig en het vreet ook weer extra energie van de tablet. Dan moet je de tablet meteen continu aan de stroom hangen. Met een raspberry pi kun je het dachboard naar meerdere tablets hosten zodat mocht je willen uitbreiden met meerder dashboards in huis dan is dit wat makkelijker te doen. De handleidingen kan je vinden op homeycornelisse.nl/downloads/handleidingen

• Akumu22
Iemand hier toevallig ook in het bezit van een xiaomi 1s(of vergelijkbaar model) robotstofzuiger?
ik heb deze onlangs toegevoegd aan homey en nu wilde ik gebruik maken van de zone cleaning, maar hiervoor dien ik coördinaten in te voeren van de betreffende zone, iemand een idee hoe ik deze kan achterhalen??

Alvast bedankt :)

• Homeycornelisse
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 16-02 10:16
Akumu22 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:30:
Iemand hier toevallig ook in het bezit van een xiaomi 1s(of vergelijkbaar model) robotstofzuiger?
ik heb deze onlangs toegevoegd aan homey en nu wilde ik gebruik maken van de zone cleaning, maar hiervoor dien ik coördinaten in te voeren van de betreffende zone, iemand een idee hoe ik deze kan achterhalen??

de coördinaten kun je waarschijnlijk vinden in het log bestand dat op een Android telefoon word weg geschreven. zal eens kijken of ik ze daar kan vinden.

Mijn Eigen Homey Blog. te vinden op www.homeycornelisse.nl NU ook Homeydash online op dash.homeycornelisse.nl

• Krize18
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:06
Heb hier wat problemen met een Hier outdoor sensor. Toevoegen op Homey (rechtstreeks, zonder hub) gaat, de eerste gegevens komen ook dadelijk door. Maar daarna komt er gewoon niets meer door. Geen update van de beweging, geen temperatuur en geen lichtsterkte. Heb de sensor reeds verwijderd en terug toegevoegd, maar geen reactie. De sensor geeft ook geen rood bewegingsdetectie lampje aan. Nu weet ik niet of de oorzaak van het probleem een defecte sensor is of dat Homey de oorzaak is. Iemand hier ervaring mee?

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:26
Akumu22 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:30:

Flolevac kan je daar voor gebruiken: https://play.google.com/s...etails?id=de.flole.xiaomi

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-02 10:26
Gadgetruud schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:34:
[...]

Ik heb de homeydach versie van Danee aangepast en deze beschikbaar gesteld voor andere. Op mijn website heb ik handleidingen staan hoe je het op een raspberry pi of synology nas kunt installeren. Het op een tablet draaien lijkt me niet echt handig en het vreet ook weer extra energie van de tablet. Dan moet je de tablet meteen continu aan de stroom hangen. Met een raspberry pi kun je het dachboard naar meerdere tablets hosten zodat mocht je willen uitbreiden met meerder dashboards in huis dan is dit wat makkelijker te doen. De handleidingen kan je vinden op homeycornelisse.nl/downloads/handleidingen
Ik heb een Archos hello 10, deze tablet hangt continu aan de stroom en staat ook permanent aan, ik gebruik hem ook enkel voor homeydach. Vandaar het plan om het rechtstreeks daarop te draaien. Ik ben geen super Tweaker en trek mijn plan een beetje maar nu je weet dat het geen standaard tablet is maar een mix van Google display en tablet is het dan toch niet verstandiger om het op die tablet te draaien ipv nog een extra apparaat?

• Gadgetruud
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 07:17
chundo schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 19:13:
[...]

Ik heb een Archos hello 10, deze tablet hangt continu aan de stroom en staat ook permanent aan, ik gebruik hem ook enkel voor homeydach. Vandaar het plan om het rechtstreeks daarop te draaien. Ik ben geen super Tweaker en trek mijn plan een beetje maar nu je weet dat het geen standaard tablet is maar een mix van Google display en tablet is het dan toch niet verstandiger om het op die tablet te draaien ipv nog een extra apparaat?
Ik zou het zelf niet op een tablet draaien, maar dat is denk ik iets Persoonlijks. Als je een web server op je tablet wil installeren dan moet je even hier kijken https://www.google.nl/amp...ver-on-an-android-device/

De homeydash bestanden kun je hier vinden
https://github.com/Homeycornelisse/homey.ink
Ik heb die app ook even geïnstalleerd, maar als ik in het menu Map kies komt er kort een popup die zegt om username/paswoord op te geven... De rest lijkt wel te werken.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• The Fops
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:03
Zijn er slimme stekkers waarvan er 2 in een dubbele wandcontactdoos kunnen? Ik heb het idee dat de INNR het kleinst is maar volgens mij gaan er daarvan geen twee onder elkaar passen..
The Fops schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:17:
Zijn er slimme stekkers waarvan er 2 in een dubbele wandcontactdoos kunnen? Ik heb het idee dat de INNR het kleinst is maar volgens mij gaan er daarvan geen twee onder elkaar passen..
Met de Neo's zou dat geen probleem mogen zijn denk ik?

• The Fops
Ja ik lees alleen dat die vrij vaak defect gaan of doorbranden..
Andere opties? Ik denk dat een Fibaro ook kan maar die is aardig aan de prijs..
The Fops schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:21:
Ja ik lees alleen dat die vrij vaak defect gaan of doorbranden..
Andere opties? Ik denk dat een Fibaro ook kan maar die is aardig aan de prijs..
Heb je daar voorbeelden van?
Ik heb hier op Tweakers of op Homey-forum nog nooit iemand dit zien melden.

@Fire69 op het Homey forum is het wel eens ter sprake gekomen hoor dat men dit heeft mee gemaakt. Maar dat was volgens mij meer bij die tussenstekkertjes. En dan ook nog eens een gebruikersfout. Een 1000w tussenstekker bij een wasmachine er tussen zetten bijvoorbeeld en dat soort ongein.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• The Fops
Ik zie het ook bij een aantal reviews staan.
Maar hier dus veel gebruikers die daar helemaal geen last van hebben? Dan ga ik denk voor die van Neo.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 12:11
Heb tig van die coolcam dingen zitten, zelfs bij de airco unit. Geen enkel probleem mee, heb ook op Tweakers wel eens gelezen dat er wat waren doorgebrand maar hier dus niet het geval.

droperator.nl

• chundo
Gadgetruud schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:43:
[...]

Ik zou het zelf niet op een tablet draaien, maar dat is denk ik iets Persoonlijks. Als je een web server op je tablet wil installeren dan moet je even hier kijken https://www.google.nl/amp...ver-on-an-android-device/

De homeydash bestanden kun je hier vinden
https://github.com/Homeycornelisse/homey.ink
Vandaag eens bezig gehouden met homeydash via webserver, die app voor de tablet vind ik niet, er staan wel andere in de AppStore. Maakt het uit welke ik neem. Mijn kennis hierin is zeer basic en ik weet niet zo direct als zo een andere webserver op Android voldoet...

• Akumu22
ga ik proberen, bedankt!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

psyy138 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:25:
Heb inmiddels 10 van die innr smart plugs rond zwerven maar de zigbee routes zijn niet ideaal.

Plug Kerst overpakking is namelijk buiten, zo'n 20~25 meter van de homey af en de ene keer schakelt die wel netjes maar vaak ook niet.

De plug bij de bier koelkast geeft ook niet netjes zijn data door, deze staat bijna fysiek op dezelfde plek.

Mijn vermoeden bij beide is het bereik

Heb de plugs er al uit/erin gehad en de homey zelf ook herstart maar helaas geen verandering.

Iemand enig idee hoe ik dat ververs of zorg dat die een goede route bewandeld.
In de app heb je wel reset zigbee netwerk maar dat verwijderd natuurlijk alles.

[Afbeelding]
Om hier op terug te komen, het lijkt wel alsof de innr plugs niet als router gebruikt worden.
Heb een temperatuur sensor erbij geplaatst en die wil ook rechtstreeks communiceren met de homey terwijl dit te ver is.
daar tussen zitten zeker 4 plugs op meerdere afstanden.

Iemand enig idee?

• chundo
psyy138 schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:35:
[...]

Om hier op terug te komen, het lijkt wel alsof de innr plugs niet als router gebruikt worden.
Heb een temperatuur sensor erbij geplaatst en die wil ook rechtstreeks communiceren met de homey terwijl dit te ver is.
daar tussen zitten zeker 4 plugs op meerdere afstanden.

Iemand enig idee?
Zelfde probleem, het z wave netwerk wordt bij mij ook niet goed gemaakt terwijl ik er altijd vanuit ging dat 220 apparaten het signaal versterken...

Ik heb zelfs stekkers bijgeplaatst zonder iets op om meer bereik te hebben maar het werkt niet...

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:04

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

The Fops schreef op Saturday 7 December 2019 @ 13:17:
Ik krijg de INNRs in een dubbele contactdoos, ligt ook beetje aan de layout van je contactdoos natuurlijk.
psyy138 schreef op Thursday 5 December 2019 @ 21:25:
[...]

[Afbeelding]
Eh...waar vind je dat overzicht ook alweer. Heb het wel eens voor elkaar gekregen, maar kan het niet meer vinden :(

JackSparrow wijzigde deze reactie 09-12-2019 12:52 (29%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• PhAnt0mFS
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-02 15:20
[b]JackSparrow in "Homey - Alles in huis verbonden"JackSparrow schreef op maandag 9 december 2019 @

Eh...waar vind je dat overzicht ook alweer. Heb het wel eens voor elkaar gekregen, maar kan het niet meer vinden :(
https://developer.athom.com/tools/zigbee

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:04

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Rgerr
Die Shelly 2.5 dingen, zijn die ook te gebruiken voor rolluiken? Mijn Fibaro roller shutters zijn best wel vaak niet te bereiken of reageren erg traag.

droperator.nl

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 13:08
Rgerr schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:35:
Die Shelly 2.5 dingen, zijn die ook te gebruiken voor rolluiken? Mijn Fibaro roller shutters zijn best wel vaak niet te bereiken of reageren erg traag.
https://shelly.cloud/shel...-shutter-home-automation/

Met aansluitschema's erbij.
Rgerr schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:35:
Ben je dan niet beter om er voor te zorgen dat je mesh beter wordt, ipv gewoon alles te vervangen?
Hier geen enkel probleem met de Fibaro's.

• Rgerr
Fire69 schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:47:
[...]

Ben je dan niet beter om er voor te zorgen dat je mesh beter wordt, ipv gewoon alles te vervangen?
Hier geen enkel probleem met de Fibaro's.
Al mee bezig geweest, met extra double switches en Neo plugs. Mag nog niet baten en gezien ik ga verhuizen zit ik te kijken naar wat anders om niet opnieuw een z-wave netwerk aan te hoeven leggen voor alleen de rolluiken.

droperator.nl

• Rhaegar1
  • Laatst online: 06-02 14:55
Hi Homey gebruikers, ik wostel nog een beetje met de combinatie Homey - Google home. Als voorbeeld de TV.

Ik heb een virtual device aangemaakt de ik Telly heb genoemd, in homey een flow die als Telly aangeschakeld wordt de TV aanzet (via samsung remote) en mijn versterker. So far so good want Ghome herkent ook de telly dus spraakgestuurd werkt goed. Als ik de tv echter op een andere manier uitzet dan blijft de virtual device op aan staan en kan ik de volgende keer de tv niet spraak gestuurd starten. Zo heb ik nog wel wat dingen.

Is dit nou de handigste manier? Of moet ik toch weer gaan kijken naar een IFFFT oplossing? Die had ik er uit gegooid na de homey Ghome integratie maar het werkt toch niet helemaal lekker. Iemand suggesties?

Of moet ik mijn TV aan flow handiger maken?

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 10:48
Belangrijk is om een trigger te vinden die detecteert of je TV uit staat.

Ik heb mijn TV aan een slim stopcontact hangen dat verbruik meet. Op basis daarvan kan ik bepalen of de TV aan of uit staat. Dat zou bij jou de trigger kunnen zijn om de virtuele schakelaar om te zetten.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:54
Rhaegar1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:39:
Hi Homey gebruikers, ik wostel nog een beetje met de combinatie Homey - Google home. Als voorbeeld de TV.

Ik heb een virtual device aangemaakt de ik Telly heb genoemd, in homey een flow die als Telly aangeschakeld wordt de TV aanzet (via samsung remote) en mijn versterker. So far so good want Ghome herkent ook de telly dus spraakgestuurd werkt goed. Als ik de tv echter op een andere manier uitzet dan blijft de virtual device op aan staan en kan ik de volgende keer de tv niet spraak gestuurd starten. Zo heb ik nog wel wat dingen.

Is dit nou de handigste manier? Of moet ik toch weer gaan kijken naar een IFFFT oplossing? Die had ik er uit gegooid na de homey Ghome integratie maar het werkt toch niet helemaal lekker. Iemand suggesties?

Of moet ik mijn TV aan flow handiger maken?
Ik heb voor sommige spraak gestuurde flow een "uit" actie gemaakt.
Bijvoorbeeld kan is zeggen 'Henk is Thuis aan' deze schakelaar zorgt dan dat ik als thuis geregistreerd wordt en, indien nodig, de lampen aangaan. Hierin zit een extra actie die na 30 seconden de knop uit zet.
Als ik dat niet doe kan ik de dag erop weg zeggen "Henk is Thuis', maar dan gebeurt er niets omdat de schakelaar nog aan staat.

wellicht kun je een actie maken die elke nacht de virtual device 'uit' zet.

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07:41
Rhaegar1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:39:
... TV aanzet (via samsung remote) en mijn versterker. So far so good want Ghome herkent ook de telly dus spraakgestuurd werkt goed. Als ik de tv echter op een andere manier uitzet dan blijft de virtual device op aan staan en kan ik de volgende keer de tv niet spraak gestuurd starten. Zo heb ik nog wel wat dingen.
...
Maar, kun je de TV niet uitlezen? Ik kan bij mijn Samsung met de samsung App de status van de TV uitlezen.

Alles is terug te redeneren naar 4

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07-02 13:09
Let wel op dat de stofzuiger regelmatig de kaart omdraait en de coördinaten niet kloppen en je stofzuiger ineens ergens anders bezig is..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Rgerr
Heeft iemand een Nest thermostaat icm homey? Werkt/bevalt dat?

droperator.nl

Rgerr schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:11:
Heeft iemand een Nest thermostaat icm homey? Werkt/bevalt dat?
Ik heb het niet. Maar Nest + elk domotica platform (ex. Google Home) is een dood spoor. De oude Nest api wordt (of is al?) stop gezet waardoor externe producten niet meer met de Nest kunnen communiceren en alles via Google Home moet gaan (oftewel: zorg dat al je apparaten in Google Home zitten en vervolgens kun je ze via Google Home aansturen).

Weer een mooi argument is om dus te gaan voor producten die gewoon via het netwerk te bedienen zijn en niet van "de cloud" afhankelijk zijn. Alhoewel bv Logitech toen met de Harmony ook ineens de lokale API dicht gooide, maar als je hardware hebt die alleen via de cloud gaat heb je al helemaal geen controle meer.

• Rgerr
RobertMe schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:17:
[...]

Ik heb het niet. Maar Nest + elk domotica platform (ex. Google Home) is een dood spoor. De oude Nest api wordt (of is al?) stop gezet waardoor externe producten niet meer met de Nest kunnen communiceren en alles via Google Home moet gaan (oftewel: zorg dat al je apparaten in Google Home zitten en vervolgens kun je ze via Google Home aansturen).

Weer een mooi argument is om dus te gaan voor producten die gewoon via het netwerk te bedienen zijn en niet van "de cloud" afhankelijk zijn. Alhoewel bv Logitech toen met de Harmony ook ineens de lokale API dicht gooide, maar als je hardware hebt die alleen via de cloud gaat heb je al helemaal geen controle meer.
Daar heb ik over gelezen, na het dichtgooien van de API was er nagenoeg geen berichtgeving meer. Misschien was er ondertussen iets van een workaround, maar daar lijkt het dus niet op.

droperator.nl

Rgerr schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:23:
[...]

Daar heb ik over gelezen, na het dichtgooien van de API was er nagenoeg geen berichtgeving meer. Misschien was er ondertussen iets van een workaround, maar daar lijkt het dus niet op.
Bij mijn weten is die er inderdaad niet.

En ik denk dat Google ook asociaal genoeg is om zich op dit vlak niks van de gebruikers aan te trekken.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Ik heb hem, je kan er niets mee icm Homey. Gebruik hem nu lekker met de Google Mini.

rikadoo wijzigde deze reactie 16-12-2019 22:30 (33%)

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• Henkhuppelschot
Ik kan al een paar dagen niet op Insights komen, wel op de telefoon maar niet op de pc.
Heb al andere browsers geprobeerd, op nieuw opstarten van de homey en zonder VPN maar niets helpt.

Waar kan dit aan liggen?

• DennusB
  • Niet online
rikadoo schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:30:
Ik heb hem, je kan er niets mee icm Homey. Gebruik hem nu lekker met de Google Mini.
Huh? Ik heb hier een Nest hangen en kan hem nog prima aansturen vanuit m'n flows?
Henkhuppelschot schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:26:
Ik kan al een paar dagen niet op Insights komen, wel op de telefoon maar niet op de pc.
Heb al andere browsers geprobeerd, op nieuw opstarten van de homey en zonder VPN maar niets helpt.

Waar kan dit aan liggen?
Misschien handig om ook te posten wat je krijgt te zien? Hier werkt het prima!

DennusB wijzigde deze reactie 18-12-2019 08:42 (42%)

Mijn LinkedIn!

• rikadoo
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:42:
[...]

Huh? Ik heb hier een Nest hangen en kan hem nog prima aansturen vanuit m'n flows?

[...]

Dan heb je vast de app nog geïnstalleerd, deze is niet meer te vinden in de Homey apps. Als deze voor een bepaalde tijd geïnstalleerd was ofzo dan werkte het nog. Weet het fijne er niet van maar het werkt nu niet meer iig.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• DennusB
  • Niet online
rikadoo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:43:
[...]

Dan heb je vast de app nog geïnstalleerd, deze is niet meer te vinden in de Homey apps. Als deze voor een bepaalde tijd geïnstalleerd was ofzo dan werkte het nog. Weet het fijne er niet van maar het werkt nu niet meer iig.
Ah, die app heb ik idd nog. Maar hoe stuur jij hem nu aan? Met je stem via Google Home? Of kan je via de Google Home API wel weer de Nest aansturen?

Mijn LinkedIn!

• rikadoo
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:44:
[...]

Ah, die app heb ik idd nog. Maar hoe stuur jij hem nu aan? Met je stem via Google Home? Of kan je via de Google Home API wel weer de Nest aansturen?
In de Google home app, of met de stem idd.

• DennusB
  • Niet online
rikadoo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:45:
[...]

In de Google home app, of met de stem idd.
Wel vervelend dat je hem niet meer mee kan nemen in je automatisering dan. Als dat hier gebeurt hang ik wel een andere thermostaat op. Zeker nu met die kou is het ideaal om het automatisch te laten schakelen afhankelijk van aanwezigheid enz.

Mijn LinkedIn!

• rikadoo
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:45:
[...]

Wel vervelend dat je hem niet meer mee kan nemen in je automatisering dan. Als dat hier gebeurt hang ik wel een andere thermostaat op. Zeker nu met die kou is het ideaal om het automatisch te laten schakelen afhankelijk van aanwezigheid enz.
Het is jammer idd, maar ik wist dit op het moment dat ik deze overgenomen had van een collega. (datum voor de koppeling is overigens 31 augustus, daarna werkt het niet meer).

Ik heb expres voor de Nest gekozen omdat ik het wel 1 van de mooiste thermostaten vind, verder is er niet echt heel veel bijzonders.

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 18:41
rikadoo schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:49:
[...]

Het is jammer idd, maar ik wist dit op het moment dat ik deze overgenomen had van een collega. (datum voor de koppeling is overigens 31 augustus, daarna werkt het niet meer).

Ik heb expres voor de Nest gekozen omdat ik het wel 1 van de mooiste thermostaten vind, verder is er niet echt heel veel bijzonders.
Hoe vaak verander je de temp in kamers dan? Ik heb zelf een modulair systeem van Watts, hier is ook geen app voor Homey voor. Ik zou het wel heel gaaf vinden om dat via homey aan te kunnen sturen, maar das meer een gimmick voor mij.

Wij hebben vloerverwarming waar de thermostaat op 22 graden staat, dan is het in het zitgedeelte keurig 20,5 graden. Verder staat hij in alle slaapkamers op 'anti-vries' stand (7 graden) want wij slapen altijd in de kou. Op mijn kantoor gaat hij om 08.00 uur stoken tot 16.00 uur en dan vloeit hij weer af. Dit staat eigenlijk al 2 jaar zo ingesteld. Heel incidenteel wil ik in het weekend ook werken, maar dan doe ik dat via de radiator zelf of via de app van watts.

Dus los van dat het vet gaaf is om het via de homey te kunnen bedienen, hoe zinvol is het echt? Of ben ik gewoon zelf een uitzondering op de regel?

• rikadoo
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:13:
[...]
Hoe vaak verander je de temp in kamers dan? Ik heb zelf een modulair systeem van Watts, hier is ook geen app voor Homey voor. Ik zou het wel heel gaaf vinden om dat via homey aan te kunnen sturen, maar das meer een gimmick voor mij.

Wij hebben vloerverwarming waar de thermostaat op 22 graden staat, dan is het in het zitgedeelte keurig 20,5 graden. Verder staat hij in alle slaapkamers op 'anti-vries' stand (7 graden) want wij slapen altijd in de kou. Op mijn kantoor gaat hij om 08.00 uur stoken tot 16.00 uur en dan vloeit hij weer af. Dit staat eigenlijk al 2 jaar zo ingesteld. Heel incidenteel wil ik in het weekend ook werken, maar dan doe ik dat via de radiator zelf of via de app van watts.

Dus los van dat het vet gaaf is om het via de homey te kunnen bedienen, hoe zinvol is het echt? Of ben ik gewoon zelf een uitzondering op de regel?
Eigenlijk nooit meer.

Ik had hiervoor een Nefit Easy thermostaat, die kon wel met Homey bestuurd worden. Ben nu dus overgegaan naar de Nest (voornamelijk vanwege de looks), terwijl ik wist dat het niet werkte meer met Homey. Ik heb er geen spijt van en ik betrap mij erop dat ik sinds ik deze thermostaat heb hij prima zijn werk doet met het zelflerend systeem van de thermostaat.

• Akumu22
Iemand hier ook in bezit van Ezviz camera's? en deze toevallig gekoppeld aan homey? De link voor de snapshots krijg ik ook niet gevonden, geen idee of Ezviz dit wel/niet ondersteund...iemad die mij wellicht kan helpen?

• Jozzle
  • Laatst online: 20-02 19:52
Sa1 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:13:
[...]
Ik ervaar hetzelfde als jij. Enige die ik nog wil benoemen is dat je direct beschikt over temperatuurwaardes in de aangesloten ruimtes. Dit kan heel handig zijn als je ook ventilatie/dakramen/zonwering regelt met homey :)

• art
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Akumu22 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:48:De link voor de snapshots krijg ik ook niet gevonden, geen idee of Ezviz dit wel/niet ondersteund...
Bij iSpy Connect vind je een grote database.

l'art pour l'art

• Henkhuppelschot
DennusB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:42:
[...]

Ik krijg 'niets' te zien.

Ik moet inloggen met mijn account en daarna mijn homey selecteren.
Hierna wordt ik er uit gegooid en moet ik opnieuw inloggen en de homey selecteren...enz enz..
Ik kom dus niet op de insight pagina uit.

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
Henkhuppelschot schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:59:
[...]

Ik krijg 'niets' te zien.

Ik moet inloggen met mijn account en daarna mijn homey selecteren.
Hierna wordt ik er uit gegooid en moet ik opnieuw inloggen en de homey selecteren...enz enz..
Ik kom dus niet op de insight pagina uit.
Even voor de zekerheid de juiste link https://insights.homey.app/

• Henkhuppelschot
yep, de juiste link, het juiste account en de juiste homey.
Met chrome lukt het niet, met explorer en met edge niet.
Opnieuw opstarten van de pc en de homey heeft geen effect...
Cookies verwijderen helpt ook niet.

Op mijn telefoon kan ik er wel inkomen via chrome, zal wel aan mijn pc liggen denk ik.
Henkhuppelschot schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:22:
[...]

Op mijn telefoon kan ik er wel inkomen via chrome, zal wel aan mijn pc liggen denk ik.
Al eens met een incognito-sessie geprobeerd?

• TF0
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:39
Henkhuppelschot schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:22:
[...]

Ik heb hetzelfde voor ik weet niet hoe lang (zes tot twaalf maanden?). Ik gebruik altijd de incognito modus van Vivaldi, dat werkt wel.
De melding na het inloggen (met een normale sessie) is dat Homey offline is.

• Henkhuppelschot
Fire69 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:49:
[...]

Al eens met een incognito-sessie geprobeerd?
dat is het, dank je wel...

met een omweg lukt het dus wel.

• 2be
Jozzle schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:41:
[...]

Ik ervaar hetzelfde als jij. Enige die ik nog wil benoemen is dat je direct beschikt over temperatuurwaardes in de aangesloten ruimtes. Dit kan heel handig zijn als je ook ventilatie/dakramen/zonwering regelt met homey :)
Ik gebruik het ook nog om bijvoorbeeld automatisch de thermostaat in het voor- en najaar lager te zetten als de achterdeur openstaat.

• 0Burner0
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-02 20:59
Als ik het orginele topic lees op de community lijkt het of de app:
iCalendar to Voice
nog werkt.

Alleen bij mij zegt homey helemaal niets, en nog liever heb ik dat homey het doorgeeft naar google home en die mij verteld wat ik wil horen.

• marcelbuurman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-02 15:16
vraag over deze ledstrip https://www.ledstripkonin...ip-met-zigbee-controller/

zag deze voorbij komen en vond de prijs eigenlijk wel goed voor de 6 meter die je terug krijgt. even los van eventuele kwaliteitsveschillen met Hue LED strip, het is zigbee en voor zover ik kan beoordelen compatible met homey. Zie ik iets over het hoofd?

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
marcelbuurman schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:52:
vraag over deze ledstrip https://www.ledstripkonin...ip-met-zigbee-controller/

zag deze voorbij komen en vond de prijs eigenlijk wel goed voor de 6 meter die je terug krijgt. even los van eventuele kwaliteitsveschillen met Hue LED strip, het is zigbee en voor zover ik kan beoordelen compatible met homey. Zie ik iets over het hoofd?
Poeh wat een hoop geld! Ik heb 5 meter voor 15 euro en een wifi-controller (via Homey) voor 6,-

De door jouw genoemde weet ik niet zo of er een app voor is, binnen Homey, anders dan via Philips Hue (controller)

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Hulliee schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:55:
[...]

Poeh wat een hoop geld! Ik heb 5 meter voor 15 euro en een wifi-controller (via Homey) voor 6,-

De door jouw genoemde weet ik niet zo of er een app voor is, binnen Homey, anders dan via Philips Hue (controller)
Zou supertof zijn als je een linkje plaatst van jouw led-strip? :9~
Sangroid schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:10:
[...]

Zou supertof zijn als je een linkje plaatst van jouw led-strip? :9~
Amazon staat er vol van :)
Ik heb er 2 weken geleden 3 geïnstalleerd. 5 meter RGB + IR-ab + Magic Home wifi controller (compatibel met Homey of Google Home), 25€/stuk :)

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Fire69 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:14:
[...]

Amazon staat er vol van :)
Ik heb er 2 weken geleden 3 geïnstalleerd. 5 meter RGB + IR-ab + Magic Home wifi controller (compatibel met Homey of Google Home), 25€/stuk :)
Ah, ok, Amazon kan ik wel vinden... ;)

@Hulliee Thanks! Lekker aan het snuffelen wat ik straks nog allemaal kan koppelen aan mijn Homey, die vandaag binnenkomt. 8)

Sangroid wijzigde deze reactie 27-12-2019 13:21 (16%)

• Hulliee
  • Niet online
Sangroid schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:17:
[...]

Ah, ok, Amazon kan ik wel vinden... ;)
Of Ali:
https://nl.aliexpress.com/item/32884865866.html

https://nl.aliexpress.com/item/32843422108.html

edit:
App Homey:
Magic Home wifi LED controller (J Haanstra)

Hulliee wijzigde deze reactie 27-12-2019 13:23 (10%)

De prijs is identiek, dan verkies ik Amazon, sneller geleverd en betere garantie. :)
https://www.amazon.de/gp/product/B07RRH64KS/

[edit]
Goedkoper zelfs blijkbaar, er is een coupon voor 10% momenteel.

Fire69 wijzigde deze reactie 27-12-2019 13:34 (7%)

• Hulliee
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:33:
[...]

De prijs is identiek, dan verkies ik Amazon, sneller geleverd en betere garantie. :)
https://www.amazon.de/gp/product/B07RRH64KS/

[edit]
Goedkoper zelfs blijkbaar, er is een coupon voor 10% momenteel.
Mooi prijs idd! En met oplader ook.

Mijn inbreng was reactie op de 140,- wat goedkoper kon.

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

@Fire69 Grrr... besteld... :)
Hulliee schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:37:
[...]

Mooi prijs idd! En met oplader ook.

Mijn inbreng was reactie op de 140,- wat goedkoper kon.
Inderdaad, ik had zelfs nog niet gemerkt dat er bij Ali geen adapter bij zat! :)

Ik had begrepen dat het je om de 140,- ging, maar als we dan toch aan't afbieden zijn... :P

Die strip van 140 zal waarschijnlijk wel van betere kwaliteit zijn en mooier licht geven. Het hangt er vanaf waarvoor je het gebruikt en wat je er van verwacht.
Mijn kinderen waren iig heel blij :)
Ik begrijp je reactie. Ik had er 1 besteld voor het bed van mijn dochter.
De week erna nog 2 RGB's besteld voor mijn zoon en mijn bed.
De week erna nog 2 koudwit besteld voor de kastverlichting :+

Fire69 wijzigde deze reactie 27-12-2019 13:41 (22%)

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Fire69 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:40:
[...]
AAAAHHH, kappe! ;) Krijg allemaal ideeen....

Sangroid wijzigde deze reactie 27-12-2019 13:47 (3%)

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Henkhuppelschot schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:29:
[...]

dat is het, dank je wel...

met een omweg lukt het dus wel.
Keertje chrome cache leeggooien? hier werkt de pagina ook als een trein.

• Just_A_User
  • Laatst online: 10:21

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

Ik heb een vraagje over Smart Presence.

De aanwezigheidsdetectie van Homey zelf is op z'n best niet geweldig. De radius instellen is niet meer dan een benadering, en soms krijg ik gewoon meldingen dat ik thuis kom terwijl ik helemaal niet weg ben geweest en meer van dat soort ongein.

Dat is niet heel handig om als basis voor een aantal flows te gebruiken. Daarom wil ik proberen of het lekkerder werkt met Smart Presence, omdat dat gewoon kijkt of een apparaat verbonden is met Wifi of niet. Klinkt leuk, dus Smart Presence geinstalleerd. Nou, in mijn modem (van Ziggo) de IP adressen die momenteel gebruikt worden door de smartphones van mijn vrouw en mij gereserveerd, zodat het apparaat met dát MAC adres altijd dát IP adres krijgt, en dat is deel 1.

Maar hoe nu verder? Want als ik de kaartjes bekijk die je in flows kunt gebruiken, dan zijn er sommigen van Smart Presence, maar daar zit bv NIET bij dat een specifiek persoon komt of gaat / aanwezig is / niet aanwezig is. Dat is er wel bij gewoon 'presence', maar dat is volgens mij van Homey zelf, en niet van de app Smart Presence.

Dus mijn 1e issue is dat ik het gevoel heb dat ik een paar kaartjes mis. Het 2e issue wat daar mee samen hangt is dat ik nog niet heb kunnen vinden hoe ik in de Smart Presence app / Homey kan toewijzen dat IP adres 1 hoort bij mijn telefoon, en IP adres 2 bij de telefoon van mijn vrouw.

Dus zelfs als issue 1 niet zou bestaan, dan kan ik nog steeds niet zeggen dat specifiek persoon 1 thuis kot / weg gaat / whatever, omdat ik nergens de connectie kan leggen tussen persoon en IP adres / telefoon en ik dat dientengevolge ook niet kan gebruiken in een flow card. Ik zal vast iets heel simpels over het hoofd zien, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Zijn hier meer mensen die die app gebruiken en me van advies kunnen voorzien? :)

Och ja, je moet toch wat he.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Just_A_User schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:05:
Ik heb een vraagje over Smart Presence.

De aanwezigheidsdetectie van Homey zelf is op z'n best niet geweldig. De radius instellen is niet meer dan een benadering, en soms krijg ik gewoon meldingen dat ik thuis kom terwijl ik helemaal niet weg ben geweest en meer van dat soort ongein.

Dat is niet heel handig om als basis voor een aantal flows te gebruiken. Daarom wil ik proberen of het lekkerder werkt met Smart Presence, omdat dat gewoon kijkt of een apparaat verbonden is met Wifi of niet. Klinkt leuk, dus Smart Presence geinstalleerd. Nou, in mijn modem (van Ziggo) de IP adressen die momenteel gebruikt worden door de smartphones van mijn vrouw en mij gereserveerd, zodat het apparaat met dát MAC adres altijd dát IP adres krijgt, en dat is deel 1.

Maar hoe nu verder? Want als ik de kaartjes bekijk die je in flows kunt gebruiken, dan zijn er sommigen van Smart Presence, maar daar zit bv NIET bij dat een specifiek persoon komt of gaat / aanwezig is / niet aanwezig is. Dat is er wel bij gewoon 'presence', maar dat is volgens mij van Homey zelf, en niet van de app Smart Presence.

Dus mijn 1e issue is dat ik het gevoel heb dat ik een paar kaartjes mis. Het 2e issue wat daar mee samen hangt is dat ik nog niet heb kunnen vinden hoe ik in de Smart Presence app / Homey kan toewijzen dat IP adres 1 hoort bij mijn telefoon, en IP adres 2 bij de telefoon van mijn vrouw.

Dus zelfs als issue 1 niet zou bestaan, dan kan ik nog steeds niet zeggen dat specifiek persoon 1 thuis kot / weg gaat / whatever, omdat ik nergens de connectie kan leggen tussen persoon en IP adres / telefoon en ik dat dientengevolge ook niet kan gebruiken in een flow card. Ik zal vast iets heel simpels over het hoofd zien, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Zijn hier meer mensen die die app gebruiken en me van advies kunnen voorzien? :)
Je moet een apparaat aanmaken per user. Dat apparaat is de user, bij de geavanceerde instellingen kunnen je ip en tijden instellen. Vervolgens heeft dit user apparaat kaartjes waar je dingen mee kan doen.

Ik gebruik het kaartje ‘Iemand ging weg’ in combinatie met logica ‘Wie=Naam’ om in Homey een specifiek iemand op afwezig/aanwezig te zetten. Hierdoor fietsen beide aanwezigheidssystemen elkaar ook niet in de wielen en kan je alle aanwezigheidsmogelijkheden van Homey blijven gebruiken.

Ik gebruik smart presence in combinatie met de aanwezigheidsdetectie van Homey samen. Dat werkt voor ons super. Wij hebben beide een iPhone. Een kennis en zijn vrouw hebben een Samsung toestel met Android en daar werkt het nog niet zo goed, zegt hij. Even proberen dus.

wolly_a wijzigde deze reactie 27-12-2019 21:18 (6%)

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Just_A_User

Just_A_User

wolly_a schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:14:
[...]

Je moet een apparaat aanmaken per user. Dat apparaat is de user, bij de geavanceerde instellingen kunnen je ip en tijden instellen. Vervolgens heeft dit user apparaat kaartjes waar je dingen mee kan doen.

Ik gebruik het kaartje ‘Iemand ging weg’ in combinatie met logica ‘Wie=Naam’ om in Homey een specifiek iemand op afwezig/aanwezig te zetten. Hierdoor fietsen beide aanwezigheidssystemen elkaar ook niet in de wielen en kan je alle aanwezigheidsmogelijkheden van Homey blijven gebruiken.

Ik gebruik smart presence in combinatie met de aanwezigheidsdetectie van Homey samen. Dat werkt voor ons super. Wij hebben beide een iPhone. Een kennis en zijn vrouw hebben een Samsung toestel met Android en daar werkt het nog niet zo goed, zegt hij. Even proberen dus.
Dank je voor je reactie. Euhh...een apparaat per user? wat? Ik heb Homey al een tijd (paar jaar) draaien maar recent weer begonnen met een beetje spelen met dat ding, dus ik ben wat roestig. Een apparaat per user aanmaken.

Homey heeft momenteel 2 users. Dat is mijn vrouw, en dat ben ik. Mijn vrouw heeft een iPhone, ik heb een Android toestel. Dus, in een flow, als ik wil dat er een bericht naar de telefoon van mijn vrouw gaat dan gebruik ik dus dat kaartje, en dan kan ik selecteren naar wie, daar staat dan mijn vrouw, en dan komt het bericht op haar telefoon terecht.

Maar ik moet dus nu 'mobiele telefoons' gaan toevoegen? of wat bedoel je? Met andere woorden, ik kan dus straks in zo'n kaartje te zien krijgen dat mijn vrouw 2 apparaten heeft? Of is het zo dat ik straks kan kiezen uit 4 aparte users (mijn vrouw, mijn vrouws telefoon, ik, mijn telefoon) in plaats van de huidige 2?

Edit:

Oke, ik ben iets verder, ik heb in ieder geval voor mezelf een 'smartphone' aangemaakt in de Smart Presence app, en ik ben géén gast. Nou, allemaal leuk en aardig, maar ik kan er niets mee. In de flow editor kan ik voor de kaartjes voor betreffende app niet zeggen 'smartphone user is thuis'. Ik kan doen komt binnen en gaat weg en thats it, maar ik kan nergens zeggen IS thuis. Ik kom nl niet binnen, ik ben gewoon binnen, al de hele tijd.

Misschien denk ik veel te moeilijk, maar ik wil gewoon kunnen zeggen 'user A/B' is thuis / niet thuis afhankelijk van of het betreffende apparaat een verbinding heeft met het wifi netwerk. Dat lijk ik nu niet voor mekaar te kunnen krijgen.

Just_A_User wijzigde deze reactie 27-12-2019 22:43 (16%)

• mark1541
Fire69 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:40:
[...]

Inderdaad, ik had zelfs nog niet gemerkt dat er bij Ali geen adapter bij zat! :)

Ik had begrepen dat het je om de 140,- ging, maar als we dan toch aan't afbieden zijn... :P

Die strip van 140 zal waarschijnlijk wel van betere kwaliteit zijn en mooier licht geven. Het hangt er vanaf waarvoor je het gebruikt en wat je er van verwacht.
Mijn kinderen waren iig heel blij :)

[...]

Deze led strips werken dus met Homey inclusief de app die hierboven genoemd werd ?

• Hulliee
  • Niet online
@Sangroid en @Fire69 Nog een plus voor die van de AliExpress: 60 leds/m (ipv 30 leds/m)

De voeding: die controller accepteert een input van 5-28V. Grote kans je die wel ergens hebt. :)
mark1541 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:51:
[...]

Deze led strips werken dus met Homey inclusief de app die hierboven genoemd werd ?
Yep, als je een led-strip neemt met een Magic Home-controller gaan ze werken.
Hulliee schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:13:
@Sangroid en @Fire69 Nog een plus voor die van de AliExpress: 60 leds/m (ipv 30 leds/m)

De voeding: die controller accepteert een input van 5-28V. Grote kans je die wel ergens hebt. :)
Had ik niet gezien! Helemaal gelijk, dan zijn die van Ali wel interessanter. :)

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

@mark1541 Grr... ;) Ga ik ook nog eens naar kijken, echter een voeding... ergens...

De verkoper heeft (uiteraard) ook voedingen te koop: https://nl.aliexpress.com...38-4b52-b641-48c46d4f9d8d

Maar... ik kan niet zo snel vinden hoeveel ampere ik zou moeten nemen?

Dit staat bij de vragen:
Hoeveel is het amps?

Op 12 volt is 12 amp, dat is, elke draad door 36 W (RGB) of 3 amps.
Eh? :+

Sangroid wijzigde deze reactie 28-12-2019 12:53 (82%)

• wolly_a
  • Niet online
Just_A_User schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:24:
[...]

Dank je voor je reactie. Euhh...een apparaat per user? wat? Ik heb Homey al een tijd (paar jaar) draaien maar recent weer begonnen met een beetje spelen met dat ding, dus ik ben wat roestig. Een apparaat per user aanmaken.

Homey heeft momenteel 2 users. Dat is mijn vrouw, en dat ben ik. Mijn vrouw heeft een iPhone, ik heb een Android toestel. Dus, in een flow, als ik wil dat er een bericht naar de telefoon van mijn vrouw gaat dan gebruik ik dus dat kaartje, en dan kan ik selecteren naar wie, daar staat dan mijn vrouw, en dan komt het bericht op haar telefoon terecht.

Maar ik moet dus nu 'mobiele telefoons' gaan toevoegen? of wat bedoel je? Met andere woorden, ik kan dus straks in zo'n kaartje te zien krijgen dat mijn vrouw 2 apparaten heeft? Of is het zo dat ik straks kan kiezen uit 4 aparte users (mijn vrouw, mijn vrouws telefoon, ik, mijn telefoon) in plaats van de huidige 2?

Edit:

Oke, ik ben iets verder, ik heb in ieder geval voor mezelf een 'smartphone' aangemaakt in de Smart Presence app, en ik ben géén gast. Nou, allemaal leuk en aardig, maar ik kan er niets mee. In de flow editor kan ik voor de kaartjes voor betreffende app niet zeggen 'smartphone user is thuis'. Ik kan doen komt binnen en gaat weg en thats it, maar ik kan nergens zeggen IS thuis. Ik kom nl niet binnen, ik ben gewoon binnen, al de hele tijd.

Misschien denk ik veel te moeilijk, maar ik wil gewoon kunnen zeggen 'user A/B' is thuis / niet thuis afhankelijk van of het betreffende apparaat een verbinding heeft met het wifi netwerk. Dat lijk ik nu niet voor mekaar te kunnen krijgen.
Naast de user(s) die je nu hebt aangemaakt, heb je ook nog smart presence staan bij apps (voor de als bladzijde). Ik heb een flow gemaakt die mij aanwezig zet (dus de Homey gebruiker) als smart presence mijn ip adres ziet en een flow die mij afwezig zet als mijn ip adres er niet meer is. Vervolgens kan je met de aanwezigheidskaartjes van Homey zelf allerlei dingen doen op aanwezigheid.

Zoals al beschreven is het grote voordeel dat zowel smart presence en de ingebouwde aanwezigheidsdetectie samen werken.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:46
Sangroid schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:40:
@mark1541 Grr... ;) Ga ik ook nog eens naar kijken, echter een voeding... ergens...

De verkoper heeft (uiteraard) ook voedingen te koop: https://nl.aliexpress.com...38-4b52-b641-48c46d4f9d8d

Maar... ik kan niet zo snel vinden hoeveel ampere ik zou moeten nemen?

Dit staat bij de vragen:

[...]

Eh? :+
Ja niet heel duidelijk maar 12v 3A is 36watt.

24v 1.5A is ook 36 watt.

Kijk naar het voltage.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Daniel. schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:02:
[...]

Ja niet heel duidelijk maar 12v 3A is 36watt.

24v 1.5A is ook 36 watt.

Kijk naar het voltage.
Ok, en 36 watt is wat ik nodig heb? Dus een adapter van 12v en 3A moet voldoende zijn (het is al enige tijd geleden voor me... ;) )

@Daniel. Thanks, dan weet ik genoeg, 5 meter is de lengte. (maar... 60 leds per meter, dus zwaardere voeding nodig, 72watt)

Sangroid wijzigde deze reactie 28-12-2019 13:36 (15%)

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:46
Sangroid schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:10:
[...]

Ok, en 36 watt is wat ik nodig heb? Dus een adapter van 12v en 3A moet voldoende zijn (het is al enige tijd geleden voor me... ;) )
Kijken hoeveel meter je nodig hebt uiteraard.

Als het om weinig watt gaat durf ik goedkope voedingen wel aan maar bij veel meer dan 100 wil ik graag kwaliteit.
Ik doe ook aan 3D printers en dan wil ik heel graag meanwell voedingen IPV goedkope namaak maar dan heb je het over meer dan 200 watt.

Daniel. wijzigde deze reactie 28-12-2019 13:14 (29%)

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Hulliee
  • Niet online
Sangroid schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:10:
[...]

@Daniel. Thanks, dan weet ik genoeg, 5 meter is de lengte. (maar... 60 leds per meter, dus zwaardere voeding nodig, 72watt)
Die ik gelinked heb van Ali, gebruikt vol aan 11,5 Watt/m. Ik heb er een voeding aan van 24W en de leds zijn 5 meter.
Nu zet ik hem nooit vol aan en dat werkt prima (zolang je weet wat je doet en er zoals Daniel. zegt, een kwalitatief goede voeding aanhangt).

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Hulliee schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:03:
[...]

Die ik gelinked heb van Ali, gebruikt vol aan 11,5 Watt/m. Ik heb er een voeding aan van 24W en de leds zijn 5 meter.
Nu zet ik hem nooit vol aan en dat werkt prima (zolang je weet wat je doet en er zoals Daniel. zegt, een kwalitatief goede voeding aanhangt).
Ah, nou ja, ik heb in ieder geval straks 2 voedingen om uit te kiezen... :+ 8)

• Just_A_User

Just_A_User

wolly_a schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:00:
[...]

Naast de user(s) die je nu hebt aangemaakt, heb je ook nog smart presence staan bij apps (voor de als bladzijde). Ik heb een flow gemaakt die mij aanwezig zet (dus de Homey gebruiker) als smart presence mijn ip adres ziet en een flow die mij afwezig zet als mijn ip adres er niet meer is. Vervolgens kan je met de aanwezigheidskaartjes van Homey zelf allerlei dingen doen op aanwezigheid.

Zoals al beschreven is het grote voordeel dat zowel smart presence en de ingebouwde aanwezigheidsdetectie samen werken.
Ja, ik ben inmiddels na een helder moment een stuk verder. Het probleem is echter nu het volgende; ik gebruik smart presence én aanwezigheidsdetectie samen, nav jouw tip. Op zich lijkt dat aardig te werken, in die zin dat als ik de Homey app open op mijn telefoon, ik op de 'Home' tab zie staan dat ik ben thuis gekomen dan wel weg ben gegaan.

Allemaal prima, maar, ik heb in die 2 flows óók aangegeven dat ik daarvan een push bericht op mn telefoon wil krijgen. Die krijg ik dus stelselmatig (naja, sinds gisteren) niet. Het lijkt erop dat de detectie wel waarneemt dat ik ga/kom, maar ik krijg geen melding op mn telefoon.

Nu is dat op zich geen wereldramp natuurlijk, maar ik wil wel, gebaseerd op het feit dat ik wel of niet aanwezig ben, of mijn vrouw, dingen laten gebeuren in huis, en ik wil wel e.e.a aan bevestigingen krijgen. Alle andere push berichten voor andere dingen krijg ik wél op mijn telefoon, dus dat is het issue niet, het issue zit hem echt in deze flows, en volgens mij, als ik de smart presence NIET gebruik, krijg ik die pushberichten wel, dus het lijkt te zitten in het gebruik van smart presence?

Edit:

Het wordt vreemder. Nu heb ik de ingebouwde presence weg gehaald uit de flow, dus de hele flow is nu puur gebaseerd op Smart Presence. Het issue is nu echter dat ze net thuis kwam, en ze al lang en breed binnen was terwijl dr telefoon buiten al verbinding maakt met wifi, toen ik niet 1, maar 2 meldingen kreeg op mijn telefoon dat ze er was.

2 Verschillende meldingen, terwijl ik er maar 1 ingesteld heb. 1. komt de melding dus 'te laat', want als je al in de keuken staat voor Smart Presence de telefoon registreert is het alarm al lang en breed afgegaan en 2. ik krijg dus 2 meldingen, terwijl ik er maar 1 ingesteld heb?

Just_A_User wijzigde deze reactie 28-12-2019 16:40 (15%)

• wolly_a
  • Niet online
Just_A_User schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:59:
[...]

Ja, ik ben inmiddels na een helder moment een stuk verder. Het probleem is echter nu het volgende; ik gebruik smart presence én aanwezigheidsdetectie samen, nav jouw tip. Op zich lijkt dat aardig te werken, in die zin dat als ik de Homey app open op mijn telefoon, ik op de 'Home' tab zie staan dat ik ben thuis gekomen dan wel weg ben gegaan.

Allemaal prima, maar, ik heb in die 2 flows óók aangegeven dat ik daarvan een push bericht op mn telefoon wil krijgen. Die krijg ik dus stelselmatig (naja, sinds gisteren) niet. Het lijkt erop dat de detectie wel waarneemt dat ik ga/kom, maar ik krijg geen melding op mn telefoon.

Nu is dat op zich geen wereldramp natuurlijk, maar ik wil wel, gebaseerd op het feit dat ik wel of niet aanwezig ben, of mijn vrouw, dingen laten gebeuren in huis, en ik wil wel e.e.a aan bevestigingen krijgen. Alle andere push berichten voor andere dingen krijg ik wél op mijn telefoon, dus dat is het issue niet, het issue zit hem echt in deze flows, en volgens mij, als ik de smart presence NIET gebruik, krijg ik die pushberichten wel, dus het lijkt te zitten in het gebruik van smart presence?

Edit:

Het wordt vreemder. Nu heb ik de ingebouwde presence weg gehaald uit de flow, dus de hele flow is nu puur gebaseerd op Smart Presence. Het issue is nu echter dat ze net thuis kwam, en ze al lang en breed binnen was terwijl dr telefoon buiten al verbinding maakt met wifi, toen ik niet 1, maar 2 meldingen kreeg op mijn telefoon dat ze er was.

2 Verschillende meldingen, terwijl ik er maar 1 ingesteld heb. 1. komt de melding dus 'te laat', want als je al in de keuken staat voor Smart Presence de telefoon registreert is het alarm al lang en breed afgegaan en 2. ik krijg dus 2 meldingen, terwijl ik er maar 1 ingesteld heb?
Lastig om allemaal uit te leggen. Allereerst zou ik even niet met push messages testen of iets werkt, maar gewoon de Homey even laten praten of een lamp ofzo inschakelen. Daarnaast kun je in de Homey app op de tijdlijn zien of/wanneer iemand aanwezig/afwezig was. Je kunt daar ook via flows dingen naartoe schrijven. Zo debug ik altijd mijn flows.

Dan nu hoe ik het heb (wat niet betekent dat dit zaligmakend is, maar het werkt bij ons):

1. Kijk eerst eens bij de geavanceerde instellingen van je smart presence users die je hebt gemaakt. Ik heb daar de volgende zaken ingesteld:
IP adres: Dat moet het IP adres van de telefoon van de gebruiker zijn
Is gast: Nee
Afwezigheid vertraging: 1800
Host timeout: 2
Stres periode: 0
Stres host timeout: 2

2. Voor iedere user heb ik een flow gemaakt voor het aanwezig raken van de user
Als: Smart Presence: Iemand kwam binnen
En: Logica: Wie bevat naam van de user (Ik gebruik alleen de voornamen / Wie is de tag uit de Als stap)
Dan: Aanwezigheid: Markeer betreffende user als thuis (Dit is dus de ingebouwde aanwezigheid van Homey)

3. Voor iedere user heb ik een flow gemaakt voor het afwezig raken van de user
Als: Smart Presence: Iemand ging weg
En: Logica: Wie bevat naam van de user (Ik gebruik alleen de voornamen / Wie is de tag uit de Als stap)
Dan: Markeer betreffende user als weg (Dit is dus de ingebouwde afwezigheid van Homey)

4. Hierna kan je de ingebouwde aanwezigheid van Homey gebruiken om dingen te regelen.

Als: Aanwezigheid: Iemand kwam thuis
En: ... NIETS
Dan: Spraak: Zeg naam komt thuis (naam is de tag uit de Als stap)
En hier kan je nog veel meer dingen doen. Ik doe lampen aan of stel de verwarming in op de thuis temperatuur.

Als: Aanwezigheid: Iemand ging weg
En: Aanwezigheid Niemand is thuis
Dan: Zet allerlei dingen uit en stel de verwarming in op de afwezigheidstemperatuur

Belangrijke opmerkingen: Hou er rekening mee dat Smart Presence niet elke seconde zal checken of een IP adres aanwezig is. Dat zou de Homey en alles heel erg belasten. Welke interval er wordt gebruikt, weet ik niet. Bij mij heeft de aanwezigheidsdetectie van Homey zelf vaak al gezien dat iemand van ons de straat in rijdt en schakelt zodoende een user al op aanwezig. De afwezigheid werkt bij ons minder vaak goed. Dat wordt netjes opgevangen door Smart Presence. Gebruik je alleen Smart Presence, hou er dan rekening mee dat het mogelijk een interval tijd lang zal duren voordat Homey weet dat je thuis bent.

Hopelijk maakt dit veel duidelijk voor je, stuur me anders even een bericht buiten het forum om. Dan wil ik je ook nog wel wat screenshots van mijn flows mailen.

• Just_A_User

Just_A_User

Ik heb een korte vraag. Ik heb verschillende deursensoren (Fibaro en Hank), maar die hebben dus allen een tamper alarm. Dat is leuk, maar als je de deur een beetje hard dicht doet (door de manier van plaatsen), gaat dat tamper alarm af.

Wat ik me nu afvraag; is dat uit te zetten? Want dat spaart batterij, en ik ben niet geïnteresseerd in een tamper alarm, want als dat af gaat vanwege inbraak zijn ze toch al binnen, dus ik zie daar in mijn situatie de toegevoegde waarde niet van.

Dus, kan dat uit, en zo ja, hoe? :)

• Homeycornelisse
chundo schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:47:
[...]

Vandaag eens bezig gehouden met homeydash via webserver, die app voor de tablet vind ik niet, er staan wel andere in de AppStore. Maakt het uit welke ik neem. Mijn kennis hierin is zeer basic en ik weet niet zo direct als zo een andere webserver op Android voldoet...
Hey Chundo, ik was even benieuwd of het al gelukt was met je homeydash project? Had je al de online versie van mijn homey dashboard gezien? Is misschien makkelijker dan een eigen server draaien. (Dash.homeycornelisse.nl) maar je kan natuurlijk ook de homeydash versie van danee gebruiken (homeydash.com)

Mijn Eigen Homey Blog. te vinden op www.homeycornelisse.nl NU ook Homeydash online op dash.homeycornelisse.nl

Just_A_User schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:22:
Ik heb een korte vraag. Ik heb verschillende deursensoren (Fibaro en Hank), maar die hebben dus allen een tamper alarm. Dat is leuk, maar als je de deur een beetje hard dicht doet (door de manier van plaatsen), gaat dat tamper alarm af.

Wat ik me nu afvraag; is dat uit te zetten? Want dat spaart batterij, en ik ben niet geïnteresseerd in een tamper alarm, want als dat af gaat vanwege inbraak zijn ze toch al binnen, dus ik zie daar in mijn situatie de toegevoegde waarde niet van.

Dus, kan dat uit, en zo ja, hoe? :)
https://manuals.fibaro.co...02/FGDW-002-EN-T-v1.1.pdf
Hier is niks te vinden over het volledig uitschakelen van Tamper-alarmen, dus ik denk niet dat het zal kunnen.

• Homeycornelisse
Fire69 schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:44:
[...]

Hier is niks te vinden over het volledig uitschakelen van Tamper-alarmen, dus ik denk niet dat het zal kunnen.
Denk dat het dan een hardwarematige oplossing word 😄 even het tamper alarm knopje vast plakken 😂

• Just_A_User

Just_A_User

Fire69 schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:44:
[...]

Dat is wel een beetje balen, maar goed, dan is het niet anders. Dank je voor je reactie :)

Just_A_User schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:14:
[...]

Dat is wel een beetje balen, maar goed, dan is het niet anders. Dank je voor je reactie :)
Hoe heb je die sensor bevestigd dat de tamper-knop niet ingedrukt blijft?
Ik gebruik ook een Fibaro Sensor, versie 1, voor gebruik met de externe thermometer. Die zit in een waterdicht potje en gebruik ik voor het zwembadwater te meten. Ik heb er gewoon een stukje hout achter zitten en daar een elastiek rond zodat het knopje ingedrukt blijft :P

• Just_A_User

Just_A_User

Fire69 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:18:
[...]

Hoe heb je die sensor bevestigd dat de tamper-knop niet ingedrukt blijft?
Ik gebruik ook een Fibaro Sensor, versie 1, voor gebruik met de externe thermometer. Die zit in een waterdicht potje en gebruik ik voor het zwembadwater te meten. Ik heb er gewoon een stukje hout achter zitten en daar een elastiek rond zodat het knopje ingedrukt blijft :P
Ik heb 'm gewoon geplakt, maar omdat het 2e, kleinere deel een beetje op de schuine kant van de deur zit (omdat het anders niet werkte, en oud huis dus voordeur is...naja heel verhaal) dus als je de deur dicht gooit dan komt dat kleine deel in aanraking met het grote deel, zeg maar, en daardoor gaat het tamperalarm af, maar dat tamperalarm gaat dan ook niet meer uit volgens mij.

Zou je dat nog kunnen instellen, dus naar een zo klein mogelijke waarde? If so, waar? Dus dat hij wel in tamper state gaat, maar bv maar voor een seconde ofzo.

Just_A_User wijzigde deze reactie 30-12-2019 14:20 (3%)

Just_A_User schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:20:
[...]

Zou je dat nog kunnen instellen, dus naar een zo klein mogelijke waarde? If so, waar? Dus dat hij wel in tamper state gaat, maar bv maar voor een seconde ofzo.
Ja, dat kan :)
In de geavanceerde instellingen van je apparaat (in de Homey-app) kan je de annuleringsperiode instellen naar bvb 1 seconde.
Voordat je de instelling opslaat wel even je device wakker maken door 3 keer de tamper-knop in te drukken, anders zal het opslaan niet lukken.

Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True