Kan iemand mij helpen hoe ik de beta versie van een app kan installeren?
Ik zie het niet in de nieuwe app store
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik kan inderdaad bevestigen dat de Innr SP120 plugs ook verbruik meten. Ik gebruik ze zelf ook.RobertMe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:08:
[...]
De hierboven genoemde Innr plugs zouden dat doen (heb ik al vaker gelezen).
[...]
Made in China. Persoonlijk ben ik altijd huiverig voor apparatuur uit China die op 220 werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 14-11-2019 17:46 ]
Ik heb mijn Axis camera gekoppeld aan de deurbel. Deze stuurt een telegram bericht met een snapshot van de camera zodra de deurbel ingedrukt is.mits112 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:37:
Heeft er iemand ervaring met een IP cam toevoegen in Homey? Het gaat specifiek om een Dafang met aangepaste firmware (https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks). Bijvoorbeeld in combinatie met imagegrabber op het moment dat er een deur opengaat/beweging is.
Wat houd je dan nog over in huis? Met alle respect, je gsm en lader komen waarschijnlijk ook uit China.RobertMe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:08:
[...]
[...]
Made in China. Persoonlijk ben ik altijd huiverig voor apparatuur uit China die op 220 werkt.
De wijze van het gebruik van Beta is gewijzigd met de nieuwe appstore. Je hebt een link nodig van de ontwikkelaar. Die al een goedgekeurde app moet hebben. Is het een nieuwe app die je wil testen dan kun je alleen een CLI installatie doen.darklydreaming schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:27:
Kan iemand mij helpen hoe ik de beta versie van een app kan installeren?
[ Voor 36% gewijzigd door 2be op 15-11-2019 09:52 ]
Ok dank, kan je de link delen die je invoegt bij de virtuele apparaten? Deze moet zeker op .jpg/jpeg eindigen?PhAnt0mFS schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:28:
[...]
Ik heb mijn Axis camera gekoppeld aan de deurbel. Deze stuurt een telegram bericht met een snapshot van de camera zodra de deurbel ingedrukt is.
Ik heb de camera toegevoegd als Virtueel Apparaat (Even "Virtuele apparaten" activeren bij Experimenten in de Instellingen.) Dan heb je geen app zoals imagegrabber nodig.
Vervolgens een nieuw apparaat toevoegen, kies Homey als fabrikant en daarna Virtuele camera. Hier vul je de snapshot URL in van de camera.
Deze snapshot is dan beschikbaar als Tag die je kan gebruiken om bijvoorbeeld een push afbeelding te versturen naar je telefoon. (Ik gebruik Telegram zodat ik een history kan zien)
Als je contact opneemt met Robbshop dan kun je een test account krijgen.Tinnman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 03:21:
Ik zou graag eens de homey interface eens willen proberen voordat ik een homey koop.
Kan dit?
Als ik de app download dan kan ik volgens mij niet verder zonder een homey te koppelen.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
De URL hoeft niet te eindigen op .jpg/jped maar het moet wel een stilstaand beeld zijn en geen stream zoals mjpeg. Anders krijg je de melding dat de Content-Type niet klopt.mits112 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:58:
[...]
Ok dank, kan je de link delen die je invoegt bij de virtuele apparaten? Deze moet zeker op .jpg/jpeg eindigen?
Dank! Ik ga vanavond even testenPhAnt0mFS schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:38:
[...]
De URL hoeft niet te eindigen op .jpg/jped maar het moet wel een stilstaand beeld zijn en geen stream zoals mjpeg. Anders krijg je de melding dat de Content-Type niet klopt.
De url die ik gebruik is: http://USERNAME:PASSWORD@IPADDRESS/axis-cgi/mjpg/snapshot.cgi?camera=3&date=1&clock=1
Op https://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=xiaomi staan 2 jpeg url's voor Xiaomi en denk dat je het meeste kans maakt met de volgende:
http://IPADDRESS/snapshot.cgi?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]
Ik heb wel een aparte read-only user aangemaakt.
Als je iets uit Europa haalt en er staat een CE keurmerk op kun je nog ergens op terugvallen als de boel in brand vliegt. Als je zelf iets uit China haalt willen die Chinezen nog wel eens een CE keurmerk erop zitten maar dat zegt dan niks. De importeur is verantwoordelijk voor de certificering ervan. En in het geval dat je zo'n Neo plug van Ali besteld ben je dus ook zelf de importeur. Daarom dat ik toch liever iets uit EU koop. Ook al rolt het in 99% van de gevallen van de lopende band in China.2be schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:50:
[...]
Wat houd je dan nog over in huis? Met alle respect, je gsm en lader komen waarschijnlijk ook uit China.
Er komt schot in de zaak blijkbaar. Er staat nu een Top 5 overzicht van alle categorieën.erreen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:48:
[...]
Met andere woorden, er wordt nog een hoop aangedaan qua overzicht? Dan neem ik mijn woorden terug
En hoe zit het als je iets bij Ali koopt, maar het wordt verstuurd vanuit een EU warehouse?RobertMe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:31:
[...]
Als je iets uit Europa haalt en er staat een CE keurmerk op kun je nog ergens op terugvallen als de boel in brand vliegt. Als je zelf iets uit China haalt willen die Chinezen nog wel eens een CE keurmerk erop zitten maar dat zegt dan niks. De importeur is verantwoordelijk voor de certificering ervan. En in het geval dat je zo'n Neo plug van Ali besteld ben je dus ook zelf de importeur. Daarom dat ik toch liever iets uit EU koop. Ook al rolt het in 99% van de gevallen van de lopende band in China.
[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 15-11-2019 14:01 ]
Dan koop je hem bij Robbshop. Je betaald dan alleen 2x zoveelRobertMe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:31:
[...]
Als je iets uit Europa haalt en er staat een CE keurmerk op kun je nog ergens op terugvallen als de boel in brand vliegt. Als je zelf iets uit China haalt willen die Chinezen nog wel eens een CE keurmerk erop zitten maar dat zegt dan niks. De importeur is verantwoordelijk voor de certificering ervan. En in het geval dat je zo'n Neo plug van Ali besteld ben je dus ook zelf de importeur. Daarom dat ik toch liever iets uit EU koop. Ook al rolt het in 99% van de gevallen van de lopende band in China.
Kan de stekker toevallig ook dimmen en stroom meten?slvans schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 08:40:
[...]
Dank je. Ik heb deze en tevens de signaalversterker met usb poort in gebruik van ikea en werkt perfect inderdaad.
Nee...Het is puur een signaalversterker met een usb poort:ServicePartner schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:55:
[...]
Kan de stekker toevallig ook dimmen en stroom meten?
[ Voor 41% gewijzigd door Troetelbeer op 16-11-2019 16:11 ]
Believe. Imagine. Create.
Werkt die slimme stekker direct met Homey, zonder tradfri hub?Troetelbeer schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:10:
[...]
Nee...Het is puur een signaalversterker met een usb poort:
https://www.ikea.com/be/n...gnaalversterker-10400408/
En de slimme stekker van Ikea kan het ook niet:
https://www.ikea.com/be/n...-in-stopcontact-20364476/
Weet ik niet, ik heb geen Homey...MBgek schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:19:
[...]
Werkt die slimme stekker direct met Homey, zonder tradfri hub?
Believe. Imagine. Create.
MBgek schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:19:
[...]
Werkt die slimme stekker direct met Homey, zonder tradfri hub?
Je moet wel even de BTW meerekenen die je in feite direct vanuit China ontduikt. Ik heb hier een zwartverbrande led driver gehad, zelf uit China geïmporteerd, en hier ging het net goed. Er was niemand geweest om op terug te vallen als het huis echt was afgebrand. Daar heb ik best een paar euro voor over.HeroS schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:10:
[...]
Dan koop je hem bij Robbshop. Je betaald dan alleen 2x zoveelEn kan je vertellen dat het exacte dezelfde plug is.
Volgens mij ontduik je niets zolang je onder de geldende tarieven blijft?arjandijk162 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:39:
I
[...]
Je moet wel even de BTW meerekenen die je in feite direct vanuit China ontduikt.
[...]
Fire69 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:51:
[...]
En hoe zit het als je iets bij Ali koopt, maar het wordt verstuurd vanuit een EU warehouse?
Dan hebben zij het in principe in Europa ingevoerd. Ben je dan wel safe (wat betreft verzekering)?
Misschien je vraag eens stellen bij een opstalverzekeraar? Ik denk dat zij je het beste van een antwoord kunnen voorzien.Fire69 schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:06:
[...]
Volgens mij ontduik je niets zolang je onder de geldende tarieven blijft?
En ivm brandverzekering herhaal ik even mijn vraag die ik hier al eens stelde over dit onderwerp, niemand een idee?
[...]
Wat een super slechte onderbouwing:RobertMe schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:31:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door 0Burner0 op 18-11-2019 21:16 ]
Deels waar. Ik merk dat de Homey app direct sluit maar bijvoorbeeld de NOS app keert wel netjes terug waar ik gebleven was.Webgnome schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:42:
@Geurt-kun dit lijkt een probleem te zijn met de huidige IOS versie die inactieve apps iets te agressief sluit.
[ Voor 12% gewijzigd door wolly_a op 18-11-2019 23:28 ]
Net even getest.Akumu22 schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:47:
Zojuist een app update van homey gehad, hier in is de share a flow functionaliteit toegevoegd😁 als je nu een flow aanklikt staat er rechtsboven een share symbool, naast het tandwieltje.
Ik kan er iig de vinger niet op leggen. De ene keer komt hij terug waar ik gebleven was. Andere keer start de app opnieuw. Ben er nog niet uit wat ik fijner vind. Ik merk namelijk dat als hij terug komt waar ik gebleven was het niet altijd helder is of de app 'bij' is. Zo wordt de home / away status van de gezinsleden nog wel is verkeerd weergegeven en is opgelost door het herstarten van de app. Ben ik echter devices aan het toevoegen dan is het super irritant dat hij opnieuw start want dan moet ik namelijk weer opnieuw naar apparaten, zone selecteren, en toevoegen. Nu ook 13.2.3 aan het installeren, maar verwacht op basis van bovenstaande reacties niet echt verbetering noch verandering.wolly_a schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:41:
@Geurt-kun @Webgnome @Hulliee Ik heb IOS 13.2.2 (iPhoneen bij mij sluit de Homey app niet naar het beginscherm, maar komt 'ie netjes terug op de plek waar ik was.
Ik wist nog niet dat er een IOS update was, die ben ik nu aan het installeren. Zal zo even kijken of dat een verschil maakt.
Edit: IOS update gedaan en geen verschil. Homey app gaat verder waar ik was gebleven.
Met de countdown timer kun je dit doen. Even omhoog scrollen staat een voorbeeld.carpcatcher schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:01:
Kan iemand me op weg helpen met het volgende:
Ik heb een PIR via IFTT gekoppeld in Homey.
ik wil graag dat het licht aangaat zodra de PIR activiteit waarneemt
(so far so good)
maar dat het licht na 60 seconden ook weer uitgaat, tenzij de PIR weer activiteit waarneemt dan moet het licht weer 60 seconden langer aanblijven.
(de delay naar uit werkt hierin niet, want de taak eindigt altijd met licht uit, dus sta je altijd na 60 seconden in het donker)
Klopt, die innr plugs moeten dat kunnen zegt homey zelf;RobertMe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:08:
[...]
[...]
O.R.C. Black Bulls Rugby
[ Voor 3% gewijzigd door Dewoudloper op 20-11-2019 17:10 ]
IR is verhuisd naar de Experiments (waarschijnlijk omdat het zo goed werktDewoudloper schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:07:
Weet iemand waar ik deze methode in de nieuwe Homey App kan terugvinden?
Top! dankjewel!Fire69 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 17:37:
[...]
IR is verhuisd naar de Experiments (waarschijnlijk omdat het zo goed werkt)
Je moet dus via Instellingen - Experiments gaan om IR kopiëren aan te zetten.
Mag ik vragen welke iPhone je hebt?wolly_a schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:41:
@Geurt-kun @Webgnome @Hulliee Ik heb IOS 13.2.2 (iPhoneen bij mij sluit de Homey app niet naar het beginscherm, maar komt 'ie netjes terug op de plek waar ik was.
Ik wist nog niet dat er een IOS update was, die ben ik nu aan het installeren. Zal zo even kijken of dat een verschil maakt.
Edit: IOS update gedaan en geen verschil. Homey app gaat verder waar ik was gebleven.
Ik heb zelf een iPhone 8. Mijn vrouw heeft een SE. Beide bijgewerkt met de nieuwste IOS. Beide geen probleem.Geurt-kun schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:35:
[...]
Mag ik vragen welke iPhone je hebt?
Bij mij gaat het om een X...
Ik herken het ook wel. Na 13.2.2 is het beter, maar nog niet als vanouds. Heb ook een X trouwens.Geurt-kun schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:35:
[...]
Mag ik vragen welke iPhone je hebt?
Bij mij gaat het om een X...
Als ze in homey komen dan is het wel handig ja want dit is meer vrouw/moeder proofGeurt-kun schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:42:
Iets heel anders.
Hebben jullie ook die mooie Aqara Opple scène selectors gezien bij Alie? Knoppen van twee, vier of zes scènes.
Helaas staan ze nog niet in de Xiaomi app van Ted Tolboom. Om dit te bereiken is wat support nodig. Voor vragen kun je bij Ted of bij mij terecht.
Zie hier:
€ 11,74 40% Off | 2019 Nieuwe Internationale Versie Xiaomi Aqara Opple Draadloze Smart Switch ZigBee 3.0 Werken Met Mijia App Apple HomeKit Wandschakelaar
https://s.click.aliexpress.com/e/A3YkWp8Tt
O.R.C. Black Bulls Rugby
Even een paar pagina's terug bladeren. Deze vraag komt hier bijna wekelijks voorbij..carpcatcher schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:01:
Kan iemand me op weg helpen met het volgende:
Ik heb een PIR via IFTT gekoppeld in Homey.
ik wil graag dat het licht aangaat zodra de PIR activiteit waarneemt
(so far so good)
maar dat het licht na 60 seconden ook weer uitgaat, tenzij de PIR weer activiteit waarneemt dan moet het licht weer 60 seconden langer aanblijven.
(de delay naar uit werkt hierin niet, want de taak eindigt altijd met licht uit, dus sta je altijd na 60 seconden in het donker)
[ Voor 6% gewijzigd door keverjeroen op 21-11-2019 13:05 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
[ Voor 8% gewijzigd door Clark klont op 21-11-2019 16:11 ]
Ik gebruik Honeywell Evohome al een paar jaar naar tevredenheid. Heeft zelf een touch display, zit een smartphone app bij waarmee je 'm ook kunt bedienen vanaf buiten je wifi.
[ Voor 14% gewijzigd door Jozzle op 21-11-2019 16:31 ]
Niet de mooiste thermostaat voor aan de muur, maar smaken verschillen uiteraard. Ik heb een Tado en ben daar erg tevreden over. De thuis/away functionaliteit gebruik ik ook richting Homey. Werkt erg fijn. Ik gebruik nog geen thermostaatkranen. Heb er wel 1 klaarliggen voor op de badkamer. Tado laat ik zelf de thermostaat regelen. Met Homey schakel ik wel de verwarming uit als bijvoorbeeld de achterdeur langer als 30 seconden open is.Clark klont schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:01:
natuurlijk gezocht in dit forum en via het athom forum maar niet exact gevonden wat ik zocht. Het huis krijgt overal vloerverwarming met in totaal 17 groepen. Deze groepen wil ik, voor zover dat kan (of rendabel) laten aansturen via/vanuit een slimme thermostaat en homey.
Nu heeft de installateur laten weten dat hij vanuit eigen ervaring fijn werkt met de watts centrale regelaar wifi smart home systeem 900007255. Voor zover ik nu kan beoordelen heeft deze thermostaat/regelaar geen mogelijkheid tot communiceren met homey.
Of denk ik verkeerd en zit de regelaar nog tussen de CV en een thermostaat in?
Wat ik nu zoek is een systeem wat de vloerverwarming met 17 groepen kan aansturen en via homey/app te bedienen is.
Wie kan mij hiermee helpen, tips geven of in ieder geval een zetje in de goede richtingDit is een aankoop waar je niet zo maar even mee kan experimenteren en wil het dus ook gelijk goed doen
[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 23-11-2019 17:23 ]
Ik weet niet wat je budget is maar ik gebruik zelf een Weatherflow weerstation, is lokaal dus je weet zeker dat het regent of niet.LA-384 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:15:
Welke weer/regen app gebruiken jullie? Ik heb homey in gebruik o.a. vanwege een zonnescherm voor de serre. Tot op heden gaf ik zelf het commando tot inrollen wanneer er een bui aan zat te komen, maar ik wil dat graag automatiseren.
Ik had al eens een flow aangemaakt met buienradar en/of buienalarm, maar dat werkte eigenlijk niet. Ik vraag me dan ook af welke locatie er gebruikt wordt, bij mijn weten kan ik dat nergens instellen.
Buienalarm heeft een "configuratie" optie, maar die werkt bij mij niet. Het laadwieltje blijft namelijk maar draaien, waardoor ik nooit in dat deel van de app kom.
Buienradar heeft geen configuratie optie.
Zulke app's blijven altijd een voorspelling. Ze zullen er altijd wel eens naast zitten. Ik gebruik regenalarm en dan de kaart "het gaat regen over xx minuten" in de flow.LA-384 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:15:
Welke weer/regen app gebruiken jullie? Ik heb homey in gebruik o.a. vanwege een zonnescherm voor de serre. Tot op heden gaf ik zelf het commando tot inrollen wanneer er een bui aan zat te komen, maar ik wil dat graag automatiseren.
Ik had al eens een flow aangemaakt met buienradar en/of buienalarm, maar dat werkte eigenlijk niet. Ik vraag me dan ook af welke locatie er gebruikt wordt, bij mijn weten kan ik dat nergens instellen.
Buienalarm heeft een "configuratie" optie, maar die werkt bij mij niet. Het laadwieltje blijft namelijk maar draaien, waardoor ik nooit in dat deel van de app kom.
Buienradar heeft geen configuratie optie.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Maar hoe kan een app waarschuwen dat het op jouw raam gaat regen? Zo'n app kan dat alleen als de regen die valt op jouw raam gemeten wordt.LA-384 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:54:
@Idanue @Hulliee Een lokale regenmeter is eigenlijk niet wat ik wil. Het zonnescherm moet dicht zijn voordat het regent, niet tijdens de regen.
Misschien moet ik het eens wat meer testen om te zien of het uberhaupt werkt. Mijn laatste test met de genoemde apps deed het zonnescherm helemaal niets, terwijl het al regende (en de telefoon-app dat ook aangaf), vandaar dat ik in de veronderstelling was dat de locatie niet goed zou zijn.
Het is ook betrouwbaar en misschien haal je wel 75%. Maar dan kun je het nog hebben dat het giet, terwijl je app zegt dat het droog is.LA-384 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:11:
@Hulliee Doorgaans is het toch betrouwbaar genoeg naar mijn mening, althans de app voor mobiel. Je geeft je locatie aan en de app waarschuwt wanneer er volgens de weerdata wolken met regen over dreigen te komen. Dat het scherm een keer onnodig naar binnen gaat is niet zo'n ramp. Wat ik niet wil is dat het scherm uit blijft, terwijl het giet.
Dat gebeurde de keer dat ik het getest had dus wel. Ik had gehoopt dat te kunnen configureren, maar buienradar heeft die optie niet en bij buienalarm kom ik niet in het configuratie menu.
Voor mij werkt Buienalarm dus wel erg goed. Ik heb deze naast Buienradar laten draaien en in een log laten wegschrijven wanneer er een signaal doorkwam. Deze was bij Buienalarm veel nauwkeuriger. Ik neem aan dat de locatie in de algemene Homey instellingen goed staat?LA-384 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:11:
@Hulliee Doorgaans is het toch betrouwbaar genoeg naar mijn mening, althans de app voor mobiel. Je geeft je locatie aan en de app waarschuwt wanneer er volgens de weerdata wolken met regen over dreigen te komen. Dat het scherm een keer onnodig naar binnen gaat is niet zo'n ramp. Wat ik niet wil is dat het scherm uit blijft, terwijl het giet.
Dat gebeurde de keer dat ik het getest had dus wel. Ik had gehoopt dat te kunnen configureren, maar buienradar heeft die optie niet en bij buienalarm kom ik niet in het configuratie menu.
Ik zou dit niet doen met Homey. 99 van de 100 keer gaat het goed met homey. Het is vervelend als er een lamp blijft branden of het zonnescherm een keer niet naar beneden gaat, maar voor dit soort belangrijge dingen acht ik de Homey (of draadloze z-wave/zigbee verbindingen) helaas niet betrouwbaar genoeg.
Toevallig vanmorgen naar gekeken ivm een Nest thermostaat: nee, de works with nest api werkt niet meer (voor nieuwe gebruikers in elk geval). Ze zijn overgegaan naar works with google assistant, maar dat praat dus niet met Homey. Ik weet wel dat er een mogelijkheid is om te integreren met HomeKit via homebridge plug-in nest. Maar ja, dat is geen Homey. Daarom ook niet gekozen voor een Nest, maar een tado thermostaat.Clark klont schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:09:
Wat betreft Google, Nest en homey en de API. praten deze alweer met elkaar of is het nog steeds heel erg behelpen ?
Denk erover om de Nest brandmelders aan te schaffen maar als ze niet of niet lekker met homey praten is dat een beetje zonde geld
Ik heb rookmelders en CO melders van FibaroClark klont schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:38:
ik lees het nu ook inderdaad dat er geen weg terug is momenteel. Dus dan rest de vraag eigenlijk, wat is een goede vervanger voor de nest brandmelders en zijn in staat om wel volledig te communiceren met homey.
dat is helaas nog niet mogelijk. Ik probeer er meestal een timeout bij te zetten van een aantal seconden waarvan ik denk dat ie wel is uitgesproken. Dat werkt 99/100 gevallen wel goed kost alleen wat tweakenTallguy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:01:
Ik weet niet of dit al eerder is gevraagd (TLDR), maar is het mogelijk in een flow waarbij een voorgaande flow 'praat'(filemeldingen van 1 snelweg), dat de opvolgende flow wacht totdat Homey is uitgesproken en dan pas de 2e flow start (waarbij ook spraak wordt gedaan door Homey)? Ik los dit nu provesorisch op met een wachttijd, maar dat gaat niet altijd goed als er veel files staan.
Onder het kaartje 'Spraak' is nl zo'n optie niet aanwezig.
Die zijn alleen met batterij verkrijgbaar en niet via 220 aan te sluiten, toch?erreen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:55:
[...]
Ik heb rookmelders en CO melders van Fibaro
Van de rookmelder is ook een 230V versie, weet alleen niet of die kan praten met Homey.Clark klont schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:54:
[...]
Die zijn alleen met batterij verkrijgbaar en niet via 220 aan te sluiten, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door erreen op 27-11-2019 13:06 ]
Volgens mij niet meer. Als ik het me goed herinner was de V1 powered, maar had geen batterij.erreen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:53:
[...]
Van de rookmelder is ook een 230V versie, weet alleen niet of die kan praten met Homey.
Voldoen de batterij versies niet voor jouw?
[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 27-11-2019 14:54 ]
Zijn we ook weer helemaal op de hoogteFire69 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 14:53:
[...]
Volgens mij niet meer. Als ik het me goed herinner was de V1 powered, maar had geen batterij.
Om aan Europese normen te voldoen moeten ze blijven werken als de stroom uitvalt, dus hebben ze V2 gemaakt die enkel op batterij werkt.
[edit]
Yep: https://www.domotica-blog...-FGSS-001-Versus-FGBD-002
Is dit Z-Wave? Ik heb op zolder 2x Aeotec plugs voor de droger en wasmachine, en voorheen toen de Homey beneden stond kreeg ik heel veel valse berichten dat de droger/wasmachine klaar was. Ook toen kreeg ik de meest vreemde waardes, van -10839330 watt of + 30098948044 watt, om maar even wat te noemen. Ik heb de Homey naar boven verplaatst en werd het al beter, lees minder valse berichten echter was ik er nog niet tevreden over. Heb momenteel nog een extender van Aeotec in het trappengat geplaatst en sindsdien eigenlijk geen problemen meer. Heb het idee dat het z-Wave signaal heel slecht is van de Homey.Henkhuppelschot schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:25:
ik heb sinds gisteren een aantal Neo coolcam stekkers toegevoegd, deze wil ik gebruiken om apparaten te schakelen en stroom te meten.
3 van de 4 geïnstalleerde stekkers geven een waarde aan van -21474836.39kwh. en 1 geeft er 1.14kwh aan.
Iemand een idee waarom dat is, ik ga ze zo deleten en opnieuw toevoegen om te zien of het aan de stekker ligt.
Hoop van niet eigenlijk, heb er nog 4 te installeren
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Zo'n beetje de helft wat ik heb ik z-wave en de andere helft is zigbee.rikadoo schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:50:
[...]
Is dit Z-Wave? Ik heb op zolder 2x Aeotec plugs voor de droger en wasmachine, en voorheen toen de Homey beneden stond kreeg ik heel veel valse berichten dat de droger/wasmachine klaar was. Ook toen kreeg ik de meest vreemde waardes, van -10839330 watt of + 30098948044 watt, om maar even wat te noemen. Ik heb de Homey naar boven verplaatst en werd het al beter, lees minder valse berichten echter was ik er nog niet tevreden over. Heb momenteel nog een extender van Aeotec in het trappengat geplaatst en sindsdien eigenlijk geen problemen meer. Heb het idee dat het z-Wave signaal heel slecht is van de Homey.
Dan zal dit idd het probleem niet zijn, ikzelf heb alles zigbee dit zijn mijn enige 2 z-Wave apparaten.Henkhuppelschot schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:30:
[...]
Zo'n beetje de helft wat ik heb ik z-wave en de andere helft is zigbee.
Fibaro e.d. doen het wel 'gewoon' tot de achtertuin.
Mijn Homey staat in het midden van de huiskamer, bijna tegen het palfon aan.
O.a. de stekker van de stofzuiger geeft hoge min waarde aan en die zit op nog geen 5 meter afstand.
Vermoed dus niet dat de afstand een probleem is, maar ga er eens mee spelen.
Bedankt.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Mijn 4 pas ontvangen Neo plugs hebben hetzelfde probleem. Verwijderen en opnieuw toevoegen hielp niet bij mij.Henkhuppelschot schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:25:
ik heb sinds gisteren een aantal Neo coolcam stekkers toegevoegd, deze wil ik gebruiken om apparaten te schakelen en stroom te meten.
3 van de 4 geïnstalleerde stekkers geven een waarde aan van -21474836.39kwh. en 1 geeft er 1.14kwh aan.
Iemand een idee waarom dat is, ik ga ze zo deleten en opnieuw toevoegen om te zien of het aan de stekker ligt.
Hoop van niet eigenlijk, heb er nog 4 te installeren
Slimme lampen en oude wandschakelaars gaan niet samenThe Fops schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:04:
Ik heb het hele topic doorgezocht en vraag me af of dit de juiste oplossing is voor me:
Ik heb sinds kort een homey en net hue lampen aangeschaft. Nu wil ik natuurlijk de Hue lampen laten schakelen met Homey, maar m'n vrouw wil hem met de oude wandschakelaar schakelen. Nu zag ik dat ik een Fibaro Dimmer 2 kan inbouwen om alsnog de lamp met de wandschakelaar te schakelen, maar dan moet ik wel draden verbinden zodat de Hue lamp altijd stroom krijgt.
Is er ook nog een andere oplossing? Ik wil eigenlijk als mijn Homey uitvalt, alsnog gewoon de lamp kunnen schakelen.
Kan de Fibaro Switch niet gekoppeld worden aan de hue bridge?Fire69 schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:59:
[...]
Slimme lampen en oude wandschakelaars gaan niet samen
Als je de lamp met de schakelaar uitzet is het geen slimme lamp meer
Ik gebruik op 1 plaats Hues met een Fibaro Switch (ik weet niet of een Dimmer echt nut heeft in zo'n situatie).
Nadeel is inderdaad dat als Homey eruit ligt je het licht niet meer kan bedienen.
Andere oplossing is om Hue-compatibele schakelaars te gebruiken, die vind je hier: https://www2.meethue.com/nl-be/friends-of-hue/switches
Die koppel je dan aan je Hue bridge. Zo kan je het licht zonder Homey nog bedienen maar ook nog via flows en zo.
Nee, Fibaro is z-wave, Hue werkt met Zigbee.The Fops schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:03:
[...]
Kan de Fibaro Switch niet gekoppeld worden aan de hue bridge?
Neen, Hue werkt via het Zigbee protocol, Fibaro met Z-Wave. Dat is dus 100% incompatible.The Fops schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:03:
[...]
Kan de Fibaro Switch niet gekoppeld worden aan de hue bridge?
Er blijkt een probleem in de firmware te zitten. Kijk eens hier:tonmeek schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:48:
[...]
Mijn 4 pas ontvangen Neo plugs hebben hetzelfde probleem. Verwijderen en opnieuw toevoegen hielp niet bij mij.
Ik had even over het hoofd gezien dta de Fibaro Z-wave was.RobertMe schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:07:
[...]
Neen, Hue werkt via het Zigbee protocol, Fibaro met Z-Wave. Dat is dus 100% incompatible.
Nadeel van Friends of Hue is bij mijn weten overigens ook dat die altijd via de Hue Bridge moeten (dus als je de lampen direct via de Homey wilt aansturen zonder Hue Bridge kan dat volgens mij ook niet bij de FoH switches). Dus ook daarbij: ligt de Hue Bridge eruit, werken de FoH switches niet meer. Er zijn echter ook "directe" Zigbee switches die direct de lampen aansturen, die werken dus wel altijd. Maar kun je dus niet beheren via (bv) het Hue ecosysteem. Meestal zet je de switch dan in een setup modus, vervolgens moet je de lampen die je wilt besturen aan zetten, vervolgens nog iets op de switch doen, en daarna de lampen in de gewenste stand zetten (aan/uit, dimlevel, kleur, .... en dan dus instellen via bv Hue Bridge / app) en daarna de setup opslaan. Stuk meer werk dus dan via de FoH schakelaars die je in de Hue Bridge toevoegt en dan via de Hue App kunt configureren ("bij druk op knop schakel scene X in"). Maar voordeel van die "directe" switches is dus dat het altijd werkt, ook zonder Homey, Hue Bridge, of wat dan ook. Zolang de switch zich maar in bereik van de lamp(en) bevind.
Ja, dat werkt. Kijk eens op mijn website: https://www.domotica-blog...chakelaar-hue-zigbee-robbThe Fops schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:06:
[...]
Ik had even over het hoofd gezien dta de Fibaro Z-wave was.
Maar zou een Zigbee inbouw schakelaar dan werken, zoals deze: https://www.robbshop.nl/inbouwschakelaar-zigbee-robb-smarrt
Mijn vraag is meer of de schakelaar dan nog werkt als de Homey uitvalt.HeroS schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:44:
[...]
Ja, dat werkt. Kijk eens op mijn website: https://www.domotica-blog...chakelaar-hue-zigbee-robb
Werkt perfect met de Homey.
Staat wel in mijn post maar Ja, je kunt de normale wandschakelaar gewoon gebruiken.The Fops schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:50:
[...]
Mijn vraag is meer of de schakelaar dan nog werkt als de Homey uitvalt.
Persoonlijk denk ik dat het niet zo interessant is om te weten wat de het max belastbaar vermogen is van de schakelaar, maar juist hoe die het doet met hele lage wattages. Kan hij bijv onder de 1W dimmen. Ik heb 4 led's die nu op een qubino mini zitten en samen verbruiken ze ~1W. Dat is dus 0,25W per lamp. Liefst heb ik hem nog lager, maar dan gaan de lampen uit, dus dat lukt niet. De dimmer2 van Fibaro haalt die 1W nooit. Voor halogeen ofzo maakt het natuurlijk niet uit.HeroS schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:44:
[...]
Ja, dat werkt. Kijk eens op mijn website: https://www.domotica-blog...chakelaar-hue-zigbee-robb
Werkt perfect met de Homey.
Dat is zeker interessant om te weten maar het probleem is dat de ene lamp de andere niet is. Dus je kunt wel zeggen dat er een minimaal vermogen is maar in de praktijk kan dit als nog beteken dat de lamp niet aangaat/flikkert.Sa1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:15:
[...]
Persoonlijk denk ik dat het niet zo interessant is om te weten wat de het max belastbaar vermogen is van de schakelaar, maar juist hoe die het doet met hele lage wattages. Kan hij bijv onder de 1W dimmen. Ik heb 4 led's die nu op een qubino mini zitten en samen verbruiken ze ~1W. Dat is dus 0,25W per lamp. Liefst heb ik hem nog lager, maar dan gaan de lampen uit, dus dat lukt niet. De dimmer2 van Fibaro haalt die 1W nooit. Voor halogeen ofzo maakt het natuurlijk niet uit.
Snap ik heel goed, maar er zit nogal wat verschil tussen de verschillende dimmers. Ook als je ze in 2 of 3 draads aansluit. De qubino bijvoorbeeld schijnt snel te flickeren als je hem met 2 draads aansluit. Voor mij is dat een absolute showstopper voor 2 locaties in ons huis omdat daar gewoon geen blauwe ader aanwezig is. Hem zelf trekken ga ik niet doen, dus eventueel andere leds of toch over op halogeen. Ik weet niet hoe complex het is om dit via een review te checken, maar iets van ervaringen daarover zou ik in ieder geval waarderen (en uiteraard een vet grote disclaimer toevoegen, anders krijg je natuurlijk een hoop bagger over je heen).HeroS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:17:
[...]
Dat is zeker interessant om te weten maar het probleem is dat de ene lamp de andere niet is. Dus je kunt wel zeggen dat er een minimaal vermogen is maar in de praktijk kan dit als nog beteken dat de lamp niet aangaat/flikkert.
Is tenminste wat er uit mijn testen komen. Dus ben daar ook mee gestopt.
Wat bedoel je precies met de volgorde zelf kiezen en de homey volgorde? en gebruik je de online versie of host je die zelf met bijv. een NAS?chundo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:52:
Ik heb via kortingsbonnen van mijn werk een Archos hello 10 kunnen kopen aan een klein prijsje, eigenlijk gewoon een tablet die altijd aan staat met luidspreker. Eigenlijk een nutteloos apparaat maar ideaal voor homey dash.
Ik heb de link via homey ink aangemaakt en via Chrome surf ik er naartoe, nu lees ik dat er ook tweeakters zijn die het anders aanpakken en als ik het goed begrijp kan je dan zelf de volgorde een beetje kiezen. Nu is het de homey volgorde en de alarmen staan niet apart bij mij.
Is er iemand meer thuis in het dash gebeuren? Ik zou alles via de tablet willen doen aangezien die altijd aan staat en uiteindelijk gaat die voor niets anders dienen dan homey besturen (als dit mogelijk is)
Om deze zelf te hosten dien je een webservertje te hebben draaien, volgens mij kan het wel op een tablet maar hoe en wat geen idee, wellicht dat iemand jouw hier meer over kan vertellen, of het slim is weet ik niet... Een pc is dan al een betere optie maar deze dient dan wel 24/7 aan te staan, omdat anders de webserver niet bereikbaar is en dus ook homeydash niet.chundo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:45:
Ik gebruik de online versie maar zou willen overschakelen naar zelf host maar wil hem dan op de tablet hosten, is dat mogelijk of moet dit echt via pc ofzo?
Omdat de tablet altijd aan staat lijkt mij het simpelste om het daar op te draaien, als dit om een of andere reden geen goed plan is kan ik nog voor iets anders kijken.Akumu22 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:47:
[...]
Om deze zelf te hosten dien je een webservertje te hebben draaien, volgens mij kan het wel op een tablet maar hoe en wat geen idee, wellicht dat iemand jouw hier meer over kan vertellen, of het slim is weet ik niet... Een pc is dan al een betere optie maar deze dient dan wel 24/7 aan te staan, omdat anders de webserver niet bereikbaar is en dus ook homeydash niet.
ik had het voordeel dat ik thuis al een NAS had draaien en deze dus al 24/7 aanstond. ipv een pc zou je ook raspberry pi kunnen gebruiken met daarop een webserver (bijv. apache), deze verbuiken aanzienlijk minder stroom dan een pc.
Ik ben toevallig nu een review aan het maken van de Qubino mini dimmer en daar test ik ook wat lampen. Maar loop daar direct al tegen een probleem aan omdat Qubino aangeeft dat de door mijn geteste lamp zou moeten werken. Dus het blijft lastig. Ik ga het wel opnemen in die review maar wel met bovenstaande opmerking erbij.Sa1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:28:
[...]
Snap ik heel goed, maar er zit nogal wat verschil tussen de verschillende dimmers. Ook als je ze in 2 of 3 draads aansluit. De qubino bijvoorbeeld schijnt snel te flickeren als je hem met 2 draads aansluit. Voor mij is dat een absolute showstopper voor 2 locaties in ons huis omdat daar gewoon geen blauwe ader aanwezig is. Hem zelf trekken ga ik niet doen, dus eventueel andere leds of toch over op halogeen. Ik weet niet hoe complex het is om dit via een review te checken, maar iets van ervaringen daarover zou ik in ieder geval waarderen (en uiteraard een vet grote disclaimer toevoegen, anders krijg je natuurlijk een hoop bagger over je heen).
Mja.. dat maakt het inderdaad niet makkelijker, daar ben ik het wel mee eens. Op basis van mijn ervaring kan ik wel zeggen dat de qubino mini naar lager kan dimmen dan een dimmer2 met bypass. Verder doen ze beide precies wat ik wil, aan en uit gaan op commando ;-)HeroS schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:35:
[...]
Ik ben toevallig nu een review aan het maken van de Qubino mini dimmer en daar test ik ook wat lampen. Maar loop daar direct al tegen een probleem aan omdat Qubino aangeeft dat de door mijn geteste lamp zou moeten werken. Dus het blijft lastig. Ik ga het wel opnemen in die review maar wel met bovenstaande opmerking erbij.
De vraag is dus of het testen veel zin heeft omdat blijkbaar dezelfde lamp verschillende resultaten kan opleveren.
[ Voor 15% gewijzigd door Frantic op 04-12-2019 21:05 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq