Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Sa1 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:17:
SDK is niet 2, dus dat gaat nooit werken.
Juist, had ik helemaal niet meer aan gedacht! Ik ben dan ook geen dev jammer genoeg...

Move along folks, nothing interesting to see here.

• van Meer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23-01 17:19
Akumu22 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:11:
Vraagje:

Ik heb wat verlichting in de keuken welke getriggerd wordt middels motion sensors en gaat ook weer uit naar een bepaalde tijd inactiviteit, dat werkt allemaal perfect. Maar er doen zich wel eens situaties voor waarbij het gewenst is om de verlichting aan te laten, ook al is er geen beweging meer gedetecteerd.

Nu wil ik het eigenlijk voor elkaar krijgen dat als de verlichting middels wandschakelaar wordt aangezet deze niet meer uitgaat als er geen beweging is gedetecteerd. Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit in kan stellen, hoe kan ik duidelijk maken dat de schakelaar handmatig is ingeschakeld...ik heb hier een fibaro dimmer switch achter de schakelaar zitten. Misschien denk ik te moeilijk....ideeën en suggesties zijn welkom :)
Misschien een idee (afhankelijk van je situatie).
Ik heb ingesteld dat de muurschakelaar de flow die de verlichting aan-/uitzet dmv beweging voor een half uur op inactief zet.
Ik weet niet of iets dergelijks voor jou kan werken :)

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:02
Of een variabele aanmaken HandmatigAangezet die je op True zet bij inschakelen via de schakelaar en op False bij instellen via een flow. Vervolgens in de uitschakelflow hier op testen?

Dan alleen nog nadenken over de conditie wanneer ie wel moet uitschakelen. Bijvoorbeeld bij naar bed gaan o.i.d. :)
van Meer schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:54:
[...]

Misschien een idee (afhankelijk van je situatie).
Ik heb ingesteld dat de muurschakelaar de flow die de verlichting aan-/uitzet dmv beweging voor een half uur op inactief zet.
Ik weet niet of iets dergelijks voor jou kan werken :)
Als je bij het aanzetten van de verlichting de flow voor de melder uit zet, kun je i.p.v. een timer natuurlijk ook de flow weer aanzetten als je de verlichting weer uit doet.

Dus:
Druk op knop?
Verlichting uit? => Zet verlichting aan en flow van melder uit
Verlichting aan? => Zet verlichting uit en flow van bewegingsmelder weer aan

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:08
Afgelopen nacht is v3 uitgerold, maar ik zie in de app niets terug van de nieuwe features, zoals energieverbruik en het overzicht van het totale verbruik. De app is wel up to date (Android). Heeft iemand al wel iets gevonden dat geïntroduceerd is in versie 3?

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik zie nu een nieuw tabje onderaan dat energie heet, app en homey moeten op de nieuwe versie staan

• KrazyJay
Raar, ik zie enkel Home, Devices, Flows en More. De Homey is de Early 2019 op 3.0.0, de Android app op 3.0.1.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:51
KrazyJay schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:24:
Raar, ik zie enkel Home, Devices, Flows en More. De Homey is de Early 2019 op 3.0.0, de Android app op 3.0.1.
Hier hetzelfde

• chundo
Via het YouTube kanaal van homey cornelisse is er zelfs een filmpje van

• Remko1973
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:23
KrazyJay schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:24:
Had hetzelfde probleem. Verwijderen en opnieuw installeren deed het hem!

• Killerbert
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:50
Sinds vanochtend werkt mijn homey niet meer. hij geeft een mooie red ring of death
Ping werkt nog wel gewoon, en ik heb hem via de recovery procedure opnieuw op Wi-Fi aangemeld

Hebben jullie ideeën?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Killerbert schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:23:
Sinds vanochtend werkt mijn homey niet meer. hij geeft een mooie red ring of death
Ping werkt nog wel gewoon, en ik heb hem via de recovery procedure opnieuw op Wi-Fi aangemeld

Hebben jullie ideeën?
Probeer eens een andere adapter, is al velen malen voorgekomen zie oa dit:

rikadoo in "Homey - Alles in huis verbonden"

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• Killerbert
rikadoo schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:35:
[...]

Probeer eens een andere adapter, is al velen malen voorgekomen zie oa dit:

rikadoo in "Homey - Alles in huis verbonden"
Inmiddels gedaan. Ik gebruikte al een andere adapter en ben nu terug gegaan naar de originele.
helaas heeft dat niet geholpen

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:25
millerman_sf schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:07:
Of een variabele aanmaken HandmatigAangezet die je op True zet bij inschakelen via de schakelaar en op False bij instellen via een flow. Vervolgens in de uitschakelflow hier op testen?

Dan alleen nog nadenken over de conditie wanneer ie wel moet uitschakelen. Bijvoorbeeld bij naar bed gaan o.i.d. :)
RobertMe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Als je bij het aanzetten van de verlichting de flow voor de melder uit zet, kun je i.p.v. een timer natuurlijk ook de flow weer aanzetten als je de verlichting weer uit doet.

Dus:
Druk op knop?
Verlichting uit? => Zet verlichting aan en flow van melder uit
Verlichting aan? => Zet verlichting uit en flow van bewegingsmelder weer aan
Bedankt voor het meedenken, ik ben weer tot nieuwe inzichten gekomen :) ga er binnenkort eens wat mee testen om te zien wat het beste werkt voor mijn situatie :)

• KrazyJay
Remko1973 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:42:
[...]

Had hetzelfde probleem. Verwijderen en opnieuw installeren deed het hem!
Uiteindelijk heeft uitloggen op de app en opnieuw inloggen de oplossing geboden.

Bedankt voor het duwtje de juiste richting op.

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-01 23:33
Heeft er iemand nog een oplossing voor waarom mijn Homey niet met WiFi wil verbinden?
Wij hebben het netwerk vervangen naar ubiquiti unifi met een ac AP pro. Hij ziet het 2,4 GHz, maar wil niet verbinden. Heb ook via een hotspot op de telefoon geprobeerd, maar daar wil hij ook niet op verbinden.
Hij staat in recovery mode. Moet ik de bestaande Homey uit de app verwijderen?

• chundo
Koen87 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:55:
Heeft er iemand nog een oplossing voor waarom mijn Homey niet met WiFi wil verbinden?
Wij hebben het netwerk vervangen naar ubiquiti unifi met een ac AP pro. Hij ziet het 2,4 GHz, maar wil niet verbinden. Heb ook via een hotspot op de telefoon geprobeerd, maar daar wil hij ook niet op verbinden.
Zelfde probleem gehad, ik heb een oude modem met wpsknop dezelfde naam en pw als de ubiquiti gegeven en zo verbonden, naderhand verbond hij gewoon met de ubiquiti. Is misschien wat omslachtig maar het is mij zo gelukt ;)

• Remko1973
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:23
Ik heb eerst in de unifi de 5 Ghz. uitgezet, Homey geconnect en toen de 5 Ghz. weer aan. Alles blijft dan goed werken.

• Proditor
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-12-2019
Heeft iemand een Tradfri draaidimmer werkend? Ik kan draaien wat ik wil, maar m'n lamp dimt niet. Heel in het begin heeft het gewerkt maar doet nu al maanden niets meer.

Ik heb de dimmer al meermaals verwijderd en weer toegevoegd, als ik de flow test werkt het gewoon. Lijkt wel of de waarde van de dimmer gewoon niet doorkomt in Homey.

• Koen87
chundo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:34:
[...]

Zelfde probleem gehad, ik heb een oude modem met wpsknop dezelfde naam en pw als de ubiquiti gegeven en zo verbonden, naderhand verbond hij gewoon met de ubiquiti. Is misschien wat omslachtig maar het is mij zo gelukt ;)
Dat had ik met mijn telefoon en hotspot geprobeerd, helaas werkte dat niet. Kan een andere router proberen idd :-)
Remko1973 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:45:
[...]

Ik heb eerst in de unifi de 5 Ghz. uitgezet, Homey geconnect en toen de 5 Ghz. weer aan. Alles blijft dan goed werken.
Dat klinkt te simpel, ga ik zo even testen. Alleen heeft bij mij de 5Ghz wel een andere naam. Betwijfel dus of het werkt.

• The Fops
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 26-01 08:00
Ik heb sinds vandaag een homey aangeschaft, echt hartstikke leuk om dingen te ontdekken!
Mijn hoeveelheid apparaten is nog beperkt, maar die komen wel.

Ik loop wel tegen wat dingen aan. Iemand een idee hoe ik mijn eTwist thermostaat kan toevoegen? Ik las dat ik een gateway kan kopen en kan installeren, maar dat zijn allemaal oude posts. Sinds een aantal weken kan ik de thermostaat wel via Google Home of IFTTT bedienen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar hoopte dat ik m'n thermostaat direct aan de Homey kan connecten...

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02:34
Proditor schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:48:
Heeft iemand een Tradfri draaidimmer werkend? Ik kan draaien wat ik wil, maar m'n lamp dimt niet. Heel in het begin heeft het gewerkt maar doet nu al maanden niets meer.

Ik heb de dimmer al meermaals verwijderd en weer toegevoegd, als ik de flow test werkt het gewoon. Lijkt wel of de waarde van de dimmer gewoon niet doorkomt in Homey.
Als iemand dat weet dan ben ik ook wel blij. Ik krijg hem ook niet echt aan de praat.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• hansgrave
  • Laatst online: 20:43
Heb je auto-optimize network aan staan in unifi? Dat kan voor verbindingsproblemen zorgen!
hansgrave schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:55:
[...]

Heb je auto-optimize network aan staan in unifi? Dat kan voor verbindingsproblemen zorgen!
Dat heb ik ook moeten uitzetten anders werken mijn Google Minis te helft van de tijd niet! :/

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-01 20:32
Vraagje, hoe kan ik het gemakkelijkst een pagina (intern netwerk) maken waarop ik de RTSP streams van 2 webcams kan laten zien? Soort dashboard dus.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Koen87
hansgrave schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:55:
[...]

Dit stond inderdaad aan, heb ik nu uit gezet. Helaas zonder succes.
Ook een hotspot aanmaken met mijn telefoon (2,4Ghz netwerk) wordt niet mee verbonden.
Je ziet in de lijst een apparaat verbinden, maar valt daarna weer weg.
Dan krijg je de bekende uitspraak "Sorry, maar ik kon niet met dat wifi netwerk verbinden"
Ik heb nu al veelvuldig iets geprobeerd, maar ik kom er gewoon niet door.
Hij heeft al wel een beste tijd uit gestaan aangezien we met verbouwen en verhuizen bezig waren.

Is er nog een manier? Of aanmelden ter reparatie?

• Proditor
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23-12-2019
Daniel. schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:31:
[...]

Als iemand dat weet dan ben ik ook wel blij. Ik krijg hem ook niet echt aan de praat.
Ik zie ook nog een ander persoon op het homey forum met dezelfde klacht, maar ik neem toch aan dat veel meer mensen die dimmers gebruiken icm homey dus ik vind het aantal klachten dan dusdanig laag dat ik aan mezelf twijfel :)

• Killerbert
Killerbert schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:34:
[...]

Inmiddels gedaan. Ik gebruikte al een andere adapter en ben nu terug gegaan naar de originele.
helaas heeft dat niet geholpen
Het werkt inmiddels weer.
De oplossing was om de Homey compleet opnieuw te installeren. |:(

• Davey400
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:12
Voordat ik met Homey aan de slag ga heb ik alvast de app geïnstalleerd op mijn tablet.
Blijkt er helemaal geen iPad app te zijn, maar is het de telefoon-app die je moet gebruiken.
Dat ziet er natuurlijk niet uit, en draagt niet bepaald bij aan de WAF, net nadat ik mijn geliefde net heb overtuigd hoe prachtig alles met Homey gaat worden.

Iemand hier die iets weet over vorderingen in de ontwikkeling van een iPad app?

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:22
Davey400 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:48:
Voordat ik met Homey aan de slag ga heb ik alvast de app geïnstalleerd op mijn tablet.
Blijkt er helemaal geen iPad app te zijn, maar is het de telefoon-app die je moet gebruiken.
Dat ziet er natuurlijk niet uit, en draagt niet bepaald bij aan de WAF, net nadat ik mijn geliefde net heb overtuigd hoe prachtig alles met Homey gaat worden.

‘Homey iPad app’ leverde op Google het volgende resultaat op: https://community.athom.c...d-op-ipad-of-tablet/12708

Heb je dat het topic ook gevonden en doorgelezen?

droperator.nl

• Davey400
Jazeker, en het bevestigde vooral mijn gevoel.
(Ik vond het wel een goed verhaal trouwens, en las tussen de regels door nogal wat frustatie.)

• Rgerr
Davey400 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:46:
Jazeker, en het bevestigde vooral mijn gevoel.
(Ik vond het wel een goed verhaal trouwens, en las tussen de regels door nogal wat frustatie.)
Dan heb je daar je antwoord denk ik. :)

droperator.nl

• Davey400
Niet echt. Het topic is in mei gesloten; we zijn inmiddels een half jaar verder.
De workaround die wordt voorgesteld is om een web-interface te gebruiken.
Dat beantwoordt niet mijn initiële vraag:

• Rgerr
Davey400 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:18:
Niet echt. Het topic is in mei gesloten; we zijn inmiddels een half jaar verder.
De workaround die wordt voorgesteld is om een web-interface te gebruiken.
Dat beantwoordt niet mijn initiële vraag:

[...]
Indien er iets bekend was, was het wel te vinden. Gezien het genoemde standpunt blijkbaar ongewijzigd is, is dat je antwoord. Het criterium ‘iemand’ is natuurlijk wel erg breed, maar feitelijk heb je gelijk. ;)

droperator.nl

• Davey400
Ik snap niet dat jullie zo enthousiast zijn van/over Homey.
Even een stukje achtergrond: ik was aan de slag met Home Assistant (HASS), en liep daar tegen wat onhandigheidjes aan omdat je voor wat ingewikkelder zaken toch in configuratiebestanden moet duiken.
Ik kreeg de tip om een Homey aan te schaffen. Na mij ingelezen te hebben en een keer geslikt te hebben om de aanschafprijs gisteren er één besteld.

Vandaag heb ik mijn Homey mogen ontvangen.
Het liep uit op een grote teleurstelling.

Hier een kort verslag...:
Het aanzetten en aansluiten van Homey is natuurlijk super-makkelijk. Stekker er in en klaar.

Maar dan begint het: De Homey pagina op internet liet me al niet binnen. Ik bleek een verkeerde browser te gebruiken.
Bij het starten van HASS ziet ie meteen een stel apparaten. Supermakkelijk, en meteen een begin gemaakt.
Bij het starten met Homey zoek je het maar lekker zelf uit. Had ik niet verwacht.

Dekstop app blijkt er niet te zijn. Web interface standaard ook niet.
Dan maar de iPad app; werkt toch wat makkelijker dan op je telefoon. Jammer; de iPad app blijkt een iPhone app te zijn. Die wel te vergroten is natuurlijk, maar je nuttig oppervlak wordt er niet beter op en het ziet er echt niet uit. Gaat mijn partner niet leuk vinden.
Toch maar op mijn Android telefoon dan.

Dan maar eens beginnen met Unifi toe te voegen. Na wat Googlen (er zit geen handleiding of 'getting started' bij dit apparaat van €299,-) kom ik er achter hoe ik 'apps' kan toevoegen. Werkt prima, met een store.
Unifi app starten. Helaas. Vage foutmelding.
Geen idee. (Later kom ik er achter dat je eerst via submenu's de config in moet duiken en daar de credentials van je Unifi server moet opgeven. Dat had de app ook wel kunnen vertellen, denk ik.)

Dan mijn zonnepanelen. Mooi, Growatt wordt ondersteund. Helaas alleen actuele opbrengst en dag-opbrengst. Bij HASS kreeg ik echt alle details, tot aan details die ik niet eens wist dat ze gemeten werden.

Smart Life lampen toevoegen, is naast de Kaku toch het belangrijkste.
Helaas. De integratie blijkt wel heel basaal, maar vooral complex. Bij HASS geef ik mijn login en password op, en hopla: al mijn Smart Life devices zijn beschikbaar. Bij Homey mag ik met een Linux tool een secret string proberen te achterhalen, waarna ik handmatig aan de slag mag met certificaten om er achter te komen dat er maar een 5-tal type apparaten ondersteund worden.

Toch maar een web-interface installeren. Die is er standaard niet. Maar iemand heeft wel Homeydash gemaakt. Soort van. Klinkt goed. Alleen daarvoor moet je een andere app installeren. Daar naar de ontwikkelaarscode kijken, om een string te kopiëren, en die weer te plakken in een nieuwe URL, en dan werkt het al. Kun je dan alles web-based? Nee, dat niet. Maar je kunt wel een dashboard aanmaken. De configuratie blijf je lekker op je telefoon doen.
Wat wel een super-tof idee is, is dat dit principe gebaseerd is op Homey.ink, waarbij een oude e-reader als wandpaneel wordt ingezet. Helaas slechts supported op 2 type Kobo readers, maar het idee is natuurlijk wel heel cool, en zou zeker ook leuk zijn voor HASS.

Dan maar terug naar bediening via de smartphone. Wat is die app eigenlijk traag zeg.
Foscammetje toevoegen: werkt niet. Sonos: koppeling met account. Waarom? HASS doet hetzelfde zonder.

In het proces van installeren kwam Homey ook even op zijn zijkant terecht. Da's nie best: hij begon dreigend af te tellen. Blijkt dat dat de reset-procedure is. Het is niet te hopen dat dat een keer per ongeluk gebeurt als je wel al een hele configuratie er in hebt zitten, want een backup maken (en deze restoren) is er niet bij.

Waar ben ik mee bezig?
Ik stapte over naar Homey omdat dat toch volgens de verhalen beter zou zijn dan al het andere. Dat klopt wellicht als je eerst een Homey koopt en vervolgens vanalles aanschaft wat mooi bij H. past, maar als je denkt dat dit dé HA oplossing is waarmee alles makkelijk wordt: vergeet het maar.

Belangrijkste wat ik ga missen is de KaKu support; Homey kan standaard RF signalen in de 433MHz band uitsturen. Voor het geld dat me dat kost (de Homey) kan ik al mijn KaKu verlichting vervangen door goedkope Smart Life lampen.
Wat echter wel heel handig is, is dat de Homey ook RF signalen kan ontvangen, dus ook KaKu schakelaars kan gebruiken als signaalgever. Dát is het enige dat ik echt ga missen als ik HASS volledig inzet op mijn huidige VM.

Homey is terug naar fabrieksinstellingen, zit weer netjes in de doos en is terug onderweg naar de winkel.

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-01 16:06
@Davey400 Ja het product wordt verkocht als je kan er alles mee doen. Ook bijna alle protocollen werken er mee. Super! Maar als je eenmaal dingen wilt toevoegen begint het gedoe. Om het maar niet over flows te hebben die niet werken. Of apparaten die ineens niet meer worden herkend. Een simpele handeling als lampen uitzetten kan al moeilijk zijn voor Homey. Ik heb het bijna 2 jaar uitgehouden, maar sinds vandaag heb ik Homey ook weg gedaan. Ik stap over op een Google Mini met Smart Life apparatuur. Hopelijk werkt dat beter.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:24
Ik kan niet inloggen via PC in mijn flows van Homey.
Meer mensen last van. Ook al via andere browser geprobeerd maar werkt niet.
App werkt gewoon wel en Homey zelf ook.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
RoTeK70 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:35:
Ik kan niet inloggen via PC in mijn flows van Homey.
Meer mensen last van. Ook al via andere browser geprobeerd maar werkt niet.
App werkt gewoon wel en Homey zelf ook.
Flow.homey.app werkt hier.

@Davey400 heb je al ontdekt dat via flow.homey.app, apps.homey.com, insights.homey.app en develop.homey.app van alles kunt zien en regelen via je browser?
Ik ken overigens geen browser die niet wordt ondersteund. Safari, Chrome , ie, edge werken.

• RoTeK70
Hulliee schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:42:
[...]

Flow.homey.app werkt hier.

@Davey400 heb je al ontdekt dat via flow.homey.app, apps.homey.com, insights.homey.app en develop.homey.app van alles kunt zien en regelen via je browser?
Ik ken overigens geen browser die niet wordt ondersteund. Safari, Chrome , ie, edge werken.
Flows werken weer, ik zal wel iets niet goed gedaan hebben. Bedankt. 8)7

• RoTeK70
Ik wil graag alleen de MI Hub toevoegen om als alarm en lampje te gebruiken.
App (Xiaomi Mi Home) geinstalleerd maar als ik dan de hub wil toevoegen dan moet ik naast ip nummer ook een token invullen van 32 karakters. Waar haal ik dit vandaan? Ik heb de MI app al helemaal doorzocht maar niks kunnen vinden. Iemand een idee?

https://photos.app.goo.gl/EXZjRqDb2FBt9qof6

RoTeK70 wijzigde deze reactie 06-11-2019 21:17 (21%)

• Mysteriej
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:52
RoTeK70 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:13:
Ik wil graag alleen de MI Hub toevoegen om als alarm en lampje te gebruiken.
App (Xiaomi Mi Home) geinstalleerd maar als ik dan de hub wil toevoegen dan moet ik naast ip nummer ook een token invullen van 32 karakters. Waar haal ik dit vandaan? Ik heb de MI app al helemaal doorzocht maar niks kunnen vinden. Iemand een idee?

https://photos.app.goo.gl/EXZjRqDb2FBt9qof6
Via Mi Home app (v5.4.54) voor Android worden de tokens weggeschreven naar een logbestand. Via deze manier kon ik de token voor de vacuum robot achterhalen, ik denk dat het ook werkt voor andere apparaten. Zie https://github.com/jghaan...non-rooted-android-phones voor de instructies.

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:57
Ik werk nu enkele weken met een Homey (model 2016) en het werkt op zich goed. Het is een goede toevoeging op mijn Google home.

Wat ik heel prettig vind, is een virtuele schakelaars aanmaken. Nu kan ik zeggen "Hee Google, avond lampen aan" en via Homey wordt er dan enkele lampen gezet. Ook bij "Hee Google, Bedtijd" kan ik nu een hele fijne flow aanmaken.

Wat ik wel heel vervelend vind, is de Google Chromecast. Die is te vaak offline (en via Google home gewoon bereikbaar). Bij een herstart van de Homey is ie weer zichtbaar. Chromecast is een keer vervangen maar ik merk geen verbetering.

Wat ik graag zie veranderen, is het Action spul gemakkelijk erin te stoppen. Nu moet ik allerlei wazige certificaten downloaden, een nummer uitlezen en dat toevoegen. En dan er achter komen dat het nog niet lukt. Ligt ongetwijfeld aan mij, maar hier wil ik graag een simpelere methode voor.

• RoTeK70
Mysteriej schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:46:
[...]

Via Mi Home app (v5.4.54) voor Android worden de tokens weggeschreven naar een logbestand. Via deze manier kon ik de token voor de vacuum robot achterhalen, ik denk dat het ook werkt voor andere apparaten. Zie https://github.com/jghaan...non-rooted-android-phones voor de instructies.
Ik heb een iPhone dus dit gaat hem niet worden met die MI gateway. Token moet iets zijn van 32 karakters. Dus geen idee hoe ik deze kan toevoegen. Maar goed dan maar niet ik kijk wel wat ik doe.

Volgende probleem. De Niko Hue schakelaars werken (nog) niet binnen Homey Hue helaas dus deze schakelaars besteld BIJ Ali. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.66974c4dw1FyZ3
Maar deze krijg ik ook niet via Xiaomi app ingeleert binnen Homey. Iemand deze schakelaars wel werkend? Je moet 10 sec een van de twee knoppen indrukken en dan knippert blauwe ledjes drie keer klopt allemaal maar inleren ho maar. App al opnieuw opgestart maar werkt allemaal niet. Iemand een idee?

• r0nny116
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01 22:19
[quote]slvans schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Daar ga ik ook van uit, maar ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft. Dan ga ik het maar proberen.
Het lijkt erop dat dit ook moet werken.

[...]

Kan je bevestigen dat de bovenstaande stekker van IKEA ook werkt met Honey? Slecht 9,99 is echt een koopje. Wil graag mijn kaku eruit hebben zodat ik terugkoppeling krijg als de schakeling gelukt is. Ik hoor graag.

• van Meer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23-01 17:19
RoTeK70 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:55:
[...]

Ik heb een iPhone dus dit gaat hem niet worden met die MI gateway. Token moet iets zijn van 32 karakters. Dus geen idee hoe ik deze kan toevoegen. Maar goed dan maar niet ik kijk wel wat ik doe.

Volgende probleem. De Niko Hue schakelaars werken (nog) niet binnen Homey Hue helaas dus deze schakelaars besteld BIJ Ali. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.66974c4dw1FyZ3
Maar deze krijg ik ook niet via Xiaomi app ingeleert binnen Homey. Iemand deze schakelaars wel werkend? Je moet 10 sec een van de twee knoppen indrukken en dan knippert blauwe ledjes drie keer klopt allemaal maar inleren ho maar. App al opnieuw opgestart maar werkt allemaal niet. Iemand een idee?
Ter info: hier zowel de dubbele knop als enkele werkend. (Alleen bij de enkele is de batterij op de een of andere manier binnen no time op heeft de dubbele geen last van dus zal wel aan de schakelaar liggen). Volgens mij heb ik dezelfde truc toegepast als met deur en bewegingsmelders.. iedere paar seconden even de knoppen indrukken om hem actief te houden tijdens het pairen.

• zebsite
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 27-01 23:10
Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik denk ook dat je dit een beetje had kunnen voorkomen wanneer je eerst wat ingelezen had op de diverse fora..ik heb bijvoorbeeld alle pagina's van dit forum en van het laatste jaar Homey forum gelezen en wat Youtube filmpjes bekeken. (doe ik meestal bij uitgaven boven de 50 euro ;) ) Dan weet je ongeveer wel de beperkingen van Homey... (die er zeker zijn) Succes verder met Home Assistant.
Davey400 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:21:
Ik snap niet dat jullie zo enthousiast zijn van/over Homey.
Even een stukje achtergrond: ik was aan de slag met Home Assistant (HASS), en liep daar tegen wat onhandigheidjes aan omdat je voor wat ingewikkelder zaken toch in configuratiebestanden moet duiken.
Ik kreeg de tip om een Homey aan te schaffen. Na mij ingelezen te hebben en een keer geslikt te hebben om de aanschafprijs gisteren er één besteld.

Vandaag heb ik mijn Homey mogen ontvangen.
Het liep uit op een grote teleurstelling.

Hier een kort verslag...:
Het aanzetten en aansluiten van Homey is natuurlijk super-makkelijk. Stekker er in en klaar.

Maar dan begint het: De Homey pagina op internet liet me al niet binnen. Ik bleek een verkeerde browser te gebruiken.
Bij het starten van HASS ziet ie meteen een stel apparaten. Supermakkelijk, en meteen een begin gemaakt.
Bij het starten met Homey zoek je het maar lekker zelf uit. Had ik niet verwacht.

Dekstop app blijkt er niet te zijn. Web interface standaard ook niet.
Dan maar de iPad app; werkt toch wat makkelijker dan op je telefoon. Jammer; de iPad app blijkt een iPhone app te zijn. Die wel te vergroten is natuurlijk, maar je nuttig oppervlak wordt er niet beter op en het ziet er echt niet uit. Gaat mijn partner niet leuk vinden.
Toch maar op mijn Android telefoon dan.

Dan maar eens beginnen met Unifi toe te voegen. Na wat Googlen (er zit geen handleiding of 'getting started' bij dit apparaat van €299,-) kom ik er achter hoe ik 'apps' kan toevoegen. Werkt prima, met een store.
Unifi app starten. Helaas. Vage foutmelding.
Geen idee. (Later kom ik er achter dat je eerst via submenu's de config in moet duiken en daar de credentials van je Unifi server moet opgeven. Dat had de app ook wel kunnen vertellen, denk ik.)

Dan mijn zonnepanelen. Mooi, Growatt wordt ondersteund. Helaas alleen actuele opbrengst en dag-opbrengst. Bij HASS kreeg ik echt alle details, tot aan details die ik niet eens wist dat ze gemeten werden.

Smart Life lampen toevoegen, is naast de Kaku toch het belangrijkste.
Helaas. De integratie blijkt wel heel basaal, maar vooral complex. Bij HASS geef ik mijn login en password op, en hopla: al mijn Smart Life devices zijn beschikbaar. Bij Homey mag ik met een Linux tool een secret string proberen te achterhalen, waarna ik handmatig aan de slag mag met certificaten om er achter te komen dat er maar een 5-tal type apparaten ondersteund worden.

Toch maar een web-interface installeren. Die is er standaard niet. Maar iemand heeft wel Homeydash gemaakt. Soort van. Klinkt goed. Alleen daarvoor moet je een andere app installeren. Daar naar de ontwikkelaarscode kijken, om een string te kopiëren, en die weer te plakken in een nieuwe URL, en dan werkt het al. Kun je dan alles web-based? Nee, dat niet. Maar je kunt wel een dashboard aanmaken. De configuratie blijf je lekker op je telefoon doen.
Wat wel een super-tof idee is, is dat dit principe gebaseerd is op Homey.ink, waarbij een oude e-reader als wandpaneel wordt ingezet. Helaas slechts supported op 2 type Kobo readers, maar het idee is natuurlijk wel heel cool, en zou zeker ook leuk zijn voor HASS.

Dan maar terug naar bediening via de smartphone. Wat is die app eigenlijk traag zeg.
Foscammetje toevoegen: werkt niet. Sonos: koppeling met account. Waarom? HASS doet hetzelfde zonder.

In het proces van installeren kwam Homey ook even op zijn zijkant terecht. Da's nie best: hij begon dreigend af te tellen. Blijkt dat dat de reset-procedure is. Het is niet te hopen dat dat een keer per ongeluk gebeurt als je wel al een hele configuratie er in hebt zitten, want een backup maken (en deze restoren) is er niet bij.

Waar ben ik mee bezig?
Ik stapte over naar Homey omdat dat toch volgens de verhalen beter zou zijn dan al het andere. Dat klopt wellicht als je eerst een Homey koopt en vervolgens vanalles aanschaft wat mooi bij H. past, maar als je denkt dat dit dé HA oplossing is waarmee alles makkelijk wordt: vergeet het maar.

Belangrijkste wat ik ga missen is de KaKu support; Homey kan standaard RF signalen in de 433MHz band uitsturen. Voor het geld dat me dat kost (de Homey) kan ik al mijn KaKu verlichting vervangen door goedkope Smart Life lampen.
Wat echter wel heel handig is, is dat de Homey ook RF signalen kan ontvangen, dus ook KaKu schakelaars kan gebruiken als signaalgever. Dát is het enige dat ik echt ga missen als ik HASS volledig inzet op mijn huidige VM.

Homey is terug naar fabrieksinstellingen, zit weer netjes in de doos en is terug onderweg naar de winkel.

zebsite wijzigde deze reactie 08-11-2019 12:57 (0%)
Reden: iets vergeten

• Davey400
Tja. Ik kende Homey van de lovende artikelen en de flitsende website, kennelijk niet allemaal even objectief...
Begrijp me niet verkeerd; HASS is zeker niet zaligmakend en kent ook een aardige leercurve om er alles uit te halen, alleen de investering is daar op zijn zachtst gezegd net even anders. ;)

(Sterker nog: ik heb bedacht om er voor dat geld gewoon 2 'aan te schaffen':
1 om mee te spelen en alles op te testen, en 1 voor in productie, zodat het huis en daarmee mijn lieftallige echtgenote altijd blijft functioneren.)

• chatjozef
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-01 19:43
streamnl schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:16:
Ik werk nu enkele weken met een Homey (model 2016) en het werkt op zich goed. Het is een goede toevoeging op mijn Google home.

Wat ik heel prettig vind, is een virtuele schakelaars aanmaken. Nu kan ik zeggen "Hee Google, avond lampen aan" en via Homey wordt er dan enkele lampen gezet. Ook bij "Hee Google, Bedtijd" kan ik nu een hele fijne flow aanmaken.

Wat ik wel heel vervelend vind, is de Google Chromecast. Die is te vaak offline (en via Google home gewoon bereikbaar). Bij een herstart van de Homey is ie weer zichtbaar. Chromecast is een keer vervangen maar ik merk geen verbetering.

Wat ik graag zie veranderen, is het Action spul gemakkelijk erin te stoppen. Nu moet ik allerlei wazige certificaten downloaden, een nummer uitlezen en dat toevoegen. En dan er achter komen dat het nog niet lukt. Ligt ongetwijfeld aan mij, maar hier wil ik graag een simpelere methode voor.
Dat met die chromecast heb ik ook. ik heb nu opgenomen dat de Chromecast app een paar keer per dag een herstart krijgt, dan gaat alles goed.
Of voordat ik een actie via de chromecast laat uitvoeren, eerst de app wordt herstart.
Davey400 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:48:
[...] en de flitsende website, kennelijk niet allemaal even objectief...
[...]
Wat, je bedoelt dat de site van de producent het positiever voorstelt dan het echt is!? Schokkend! ;)

Je noemt in je eerste post wel een hele hoop beperkingen (of vreemde werking) van apps die niet door Athom gemaakt zijn, misschien moet je daar ook even rekening mee houden?

Fire69 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:17:
Je noemt in je eerste post wel een hele hoop beperkingen (of vreemde werking) van apps die niet door Athom gemaakt zijn, misschien moet je daar ook even rekening mee houden?
Toch is dat irrelevant. Als je een Homey koopt, en ze adverteren met dat je "alles" ermee kunt verbinden moet het ook niet uitmaken of "alles" door Athom is gemaakt of ook door anderen. En dat apps van anderen niet altijd even intuïtief werken kan ook komen door bv beperkingen in de SDK (en hetzelfde zal dan gelden bij apps die wel door Athom zijn gemaakt).
In andere woorden: voor de eindgebruiker is het irrelevant wie de app maakt. Het moet gewoon werken en de juiste ervaring geven. Zeker als het om grotere/bekendere systemen gaat.
En daarnaast zou je het ook scheef kunnen vinden omdat: ja, niet alle apps zijn door de producent (Athom) gemaakt. Maar in het geval van Home Assistant is er niet eens een "producent". En dan blijkt toch dat HA wel de juiste "tools"(/SDK) aanreikt om goede integraties te bieden, waar dat bij Homey soms wat beperkender is.

• RoTeK70
Ter info: hier zowel de dubbele knop als enkele werkend. (Alleen bij de enkele is de batterij op de een of andere manier binnen no time op heeft de dubbele geen last van dus zal wel aan de schakelaar liggen). Volgens mij heb ik dezelfde truc toegepast als met deur en bewegingsmelders.. iedere paar seconden even de knoppen indrukken om hem actief te houden tijdens het pairen.
Nou wederom alles geprobeerd maar ik krijg de schakelaars niet aan de praat met de app.
Ik baal hier wel een beetje van heb nu vier schakelaars die niet werken.
2x Niko Hue schakelaar en 2x de dubbele Xiaomi schakelaar.
Pfff wat moet ik nu dan aanschaffen?
RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:04:
[...]

Toch is dat irrelevant. Als je een Homey koopt, en ze adverteren met dat je "alles" ermee kunt verbinden moet het ook niet uitmaken of "alles" door Athom is gemaakt of ook door anderen. En dat apps van anderen niet altijd even intuïtief werken kan ook komen door bv beperkingen in de SDK (en hetzelfde zal dan gelden bij apps die wel door Athom zijn gemaakt).
In andere woorden: voor de eindgebruiker is het irrelevant wie de app maakt. Het moet gewoon werken en de juiste ervaring geven. Zeker als het om grotere/bekendere systemen gaat.
En daarnaast zou je het ook scheef kunnen vinden omdat: ja, niet alle apps zijn door de producent (Athom) gemaakt. Maar in het geval van Home Assistant is er niet eens een "producent". En dan blijkt toch dat HA wel de juiste "tools"(/SDK) aanreikt om goede integraties te bieden, waar dat bij Homey soms wat beperkender is.
Het kan inderdaad irrelevant zijn, moest hij een 'domme' consument zijn, en dan had ik er ook niks over gezegd.
Maar gezien het aantal keren dat hij naar HASS verwijst toont aan dat hij wel weet waarover hij bezig is, en dan ligt het ook aan een (volgens mij!) gebrek aan vooronderzoek.
Er zijn genoeg klachten te vinden over alles waar hij ook over klaagt als je hier of op het Homey-forum wat leest.
Trouwens, of het nou enkel over hardware/software (Homey) of enkel software (HASS) gaat, er is altijd een producent. Anders heb je helemaal niks :)

Fire69 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:59:
[...]

Het kan inderdaad irrelevant zijn, moest hij een 'domme' consument zijn, en dan had ik er ook niks over gezegd.
Maar gezien het aantal keren dat hij naar HASS verwijst toont aan dat hij wel weet waarover hij bezig is, en dan ligt het ook aan een (volgens mij!) gebrek aan vooronderzoek.
Dat is het leuke als je beide topics leest :p @Davey400 gaf in het HA topic aan wat issues te hebben met het beginnen met HA etc. Daarop was de reactie iets van "dan moet je een Homey kopen" en een paar posts eronder stond al dat hij dat had gedaan. Uiteindelijk leek het dus een impulsaankoop te zijn.
Trouwens, of het nou enkel over hardware/software (Homey) of enkel software (HASS) gaat, er is altijd een producent. Anders heb je helemaal niks :)
Nja ok, ik bedoelde het meer als bedrijf. En waar je bij Homey kunt schemeren met "maar is een third party app" is HA natuurlijk helemaal gemaakt uit hobby en kunnen daar ook bests integrations bij zitten die door een echte hobbyist zijn gemaakt en eenmalig "met wat knippen en plakken" iets in elkaar hebben gezet. Hetzelfde als dat ik (juist?) bij Homey het idee heb dat vele apps door dat type hobbyisten gemaakt zijn.

Overigens draai ikzelf al meer als een jaar soort van beide. Toentertijd is mijn Homey overleden (en vervangen onder garantie) en omdat ik niet meer tevreden was (ook met Homey 2.0 op komst met app only en zo) heb ik toen HA op gezet en een Homey app gemaakt die alle states naar MQTT published (intussen is er volgens mij een redelijk supported app in de store die dat ook doet) en in HA heb ik ze dan weer als devices & entities. Alle logica zit dus in HA en Homey was alleen voor de Z-Wave & Zigbee integraties. Mijn Homey draait dan ook nog steeds op de 1.x firmware (anders moet ik mijn app updaten en heb ik geen zin in en verder werkt het toch). Tijdje terug wel met een CC2531 stick aan de slag gegaan en die heb ik nu draaiende met Zigbee2mqtt en dus alle Zigbee devices over gezet. Z-Wave heb ik ook een backorder voor een Z-Wave.me stick en daarna ben ik "officieel" Homey-loos. Misschien dat ik dan nog eens kijk om een upgrade naar de 3.0 firmware te doen en daarmee wat speel voordat die de doos in gaat voor verkoop.

En om er niet een complete rant van te maken. Met mijn Fibaro multi-sensor heb ik vaker dat deze de motion events niet goed doorgeeft/ontvangt. Of dat ik letterlijk voor de sensor sta en die in Homey uit blijft. Of juist andersom, dat de sensor oneindig aan blijft. Nu draai ik uiteraard nog die antieke 1.x firmware, maar ik meen dat het meer "ineens" kapot is gegaan, misschien dus een app update waarmee het kapot is gegaan. Maar tegelijkertijd meen ik ook begrepen te hebben dat het met relatief recentelijk (paar maanden terug) nog steeds niet werkte met the latest and greatest. Is hier intussen misschien dus al een oplossing voor?

• Davey400
RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:30:
[...]

Dat is het leuke als je beide topics leest :p @Davey400 gaf in het HA topic aan wat issues te hebben met het beginnen met HA etc. Daarop was de reactie iets van "dan moet je een Homey kopen" en een paar posts eronder stond al dat hij dat had gedaan. Uiteindelijk leek het dus een impulsaankoop te zijn.
Klopt helemaal. Na een paar uur (en dus zeker geen weken) onderzoek, en het apparaat al langer kennende van de artikelen op de Tweakers frontpage en van collega's.

Overigens (en voor de goede orde) is HA verre van vrij van problemen; alleen daar accepteer ik het inderdaad een stuk meer en makkelijker, omdat ik het daar verwacht. Vergelijk het met Linux versus Windows: Als in Linux iets niet lukt, ligt het aan mezelf. Als bij Windows iets iets raars doet, ligt het aan Microsoft.

• slvans
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-01 03:58
r0nny116 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:12:
[quote]slvans schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Daar ga ik ook van uit, maar ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft. Dan ga ik het maar proberen.
Het lijkt erop dat dit ook moet werken.

[...]

Kan je bevestigen dat de bovenstaande stekker van IKEA ook werkt met Honey? Slecht 9,99 is echt een koopje. Wil graag mijn kaku eruit hebben zodat ik terugkoppeling krijg als de schakeling gelukt is. Ik hoor graag.
Dank je. Ik heb deze en tevens de signaalversterker met usb poort in gebruik van ikea en werkt perfect inderdaad.

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-01 10:05
Davey400 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:18:
[...]

Klopt helemaal. Na een paar uur (en dus zeker geen weken) onderzoek, en het apparaat al langer kennende van de artikelen op de Tweakers frontpage en van collega's.

Overigens (en voor de goede orde) is HA verre van vrij van problemen; alleen daar accepteer ik het inderdaad een stuk meer en makkelijker, omdat ik het daar verwacht. Vergelijk het met Linux versus Windows: Als in Linux iets niet lukt, ligt het aan mezelf. Als bij Windows iets iets raars doet, ligt het aan Microsoft.
Ik denk dat er 2 problemen zijn bij Homey:
Andere partijen hebben beperkt belang bij aansluiten bij Homey, omdat ze vaak een eigen ecosysteem willen promoten en Homey is aan de andere kant weer vrij klein tov Google Home/Homekit. (uitzondering zijn wellicht Zwave leveranciers). Hierdoor moeten alle addins van gebruikers of van het Homey team komen. De eerste heeft geen commercieel belang, de tweede heeft belang bij lage kosten.

Homey werkt met een relatief klein team (14 op linkedin) (aanname) tov Fibaro (200+ op linkedin), Google/Apple vele malen groter en vermoedelijk beperkt budget en lastig verdienmodel. In principe is er na de initiele verkoop weinig meer te winnen voor Homey. Dus als gebruiker mag je hopen dat er nieuwe gebruikers bijkomen, want het platform moet ontwikkeld blijven worden. Maar behalve een beetje marge die ze pakken op 3rd party accessoires via eigen shop is er weinig incentive om huidige klanten blijvend te ondersteunen. Het is niet dat klanten een abbonement moeten betalen of (zoals bij Fibaro) bij elke uitbreiding hoogstwaarschijnlijk merkeigen producten kiezen. Daarnaast lijkt het product redelijk technisch ingesteld, wat gebruiksgemak regelmatig in de weg zit.

Zo blijft het mij verbazen hoeveel (onoverzichtelijke) flows ik moet instellen om een (bijv Xiaomi) bewegingsmelder een lamp aan te laten zetten. Ik denk dat dit de koppeling is die de meeste gebruikers zullen gebruiken, maar om dit een beetje flexibel te maken heb je meerdere flows nodig. Volgens mij moet dit ook kunnen met een gebruiksvriendelijke "bewegingsmelder addin", dat deze op de achtergrond allerlei technische scriptjes genereerd maakt mij niet zoveel uit, als het maar werkt. Ik merk dat ik inmiddels graag Hue bewegingsmelders koop omdat deze veel eenvoudiger en vriendelijker in te stellen zijn en niet onbelangrijk: altijd werken.

Ondanks dat de interface er strak uitziet, weerhoudt het aantal onnodige stappen mij ervan om Homey breed in te zetten. Het is erg lastig om een systeem goed en overzichtelijk in te stellen als je alleen in een smartphone app volledig overzicht krijgt ipv op een groot pc scherm. Daarnaast is het aantal keer dat een Zigbee of Zwave apparaat niet bereikbaar was ook te veel geweest om het systeem te vertrouwen.

Het is mij al met al tegengevallen, maar misschien is het ook wel een teken aan de wand dat er geen grote commerciele speler is gekomen die dezelfde functies wil bieden als Homey. Er zitten waarschijnlijk te weinig business in een open platform. Dit wordt natuurlijk wel opgevuld door een aantal steeds volwassener open source alternatieven als Hass en Domoticz

arjandijk162 wijzigde deze reactie 10-11-2019 21:29 (5%)

arjandijk162 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:27:
[...]

Zo blijft het mij verbazen hoeveel (onoverzichtelijke) flows ik moet instellen om een (bijv Xiaomi) bewegingsmelder een lamp aan te laten zetten. Ik denk dat dit de koppeling is die de meeste gebruikers zullen gebruiken, maar om dit een beetje flexibel te maken heb je meerdere flows nodig.
Sorry, ik pik er even 2 puntjes uit om te reageren, niet echt zin in terug een ganse discussie :P
Wat bedoel je met bovenstaande?
Het is letterlijk gewoon: als bewegingmelder aan, dan lamp aan
Ondanks dat de interface er strak uitziet, weerhoudt het aantal onnodige stappen mij ervan om Homey breed in te zetten. Het is erg lastig om een systeem goed en overzichtelijk in te stellen als je alleen in een smartphone app volledig overzicht krijgt ipv op een groot pc scherm.
Je weet dat je gewoon naar http://flow.homey.app kan gaan om je flows op een groot scherm te zien?

Fire69 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:36:
[...]

Sorry, ik pik er even 2 puntjes uit om te reageren, niet echt zin in terug een ganse discussie :P
En vervolgens wil je dat de lamp uit gaat als er geen beweging meer is. Dat zijn al twee flows. En eigenlijk wil je dat de lamp aan gaat nadat er vijf minuten geen beweging is, dat zijn drie flows (voor extra countdown). En dan heb je twee melders in een ruimte, als één van beide aan is dan moet de verlichting aan en als ze beide vijf minuten uit zijn moet de verlichting uit. Dan zit je waarschijnlijk al op een flow of 5 of meer.

Ter vergelijking, in Home Assistant kun je een template sensor maken, bv dan eentje waarvan de state aan is als beide bewegingsmelders aan zijn. En in een automation kun je zeggen for: ..., bv:

YAML:
1
2
3
4
5
6
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: binary_sensor.beweging_woonkamer
      to: off
      for:
        minutes: 5

Waardoor je niet zoals in Homey extra flows/automations nodig hebt voor de timer/countdown. Rekening moet houden met dat als een melder aan gaat de timer gestopt moet worden, ...

• arjandijk162
Fire69 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:36:
[...]

[...]

Je weet dat je gewoon naar http://flow.homey.app kan gaan om je flows op een groot scherm te zien?
1. Voor veel bewegingsmelders moet je met een zandloper werken. Dus aparte flows. Aan en uit zijn aparte flows.
2.Ja, weet ik, maar hier kan ik geen apparaten toevoegen en beheren. Prima een webinterface, maar stop dan dezelfde functies als de app erin.

PS: Sportief dat je reageert

arjandijk162 wijzigde deze reactie 10-11-2019 21:54 (13%)

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:09
RobertMe schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:49:
[...]

En vervolgens wil je dat de lamp uit gaat als er geen beweging meer is. Dat zijn al twee flows. En eigenlijk wil je dat de lamp aan gaat nadat er vijf minuten geen beweging is, dat zijn drie flows (voor extra countdown). En dan heb je twee melders in een ruimte, als één van beide aan is dan moet de verlichting aan en als ze beide vijf minuten uit zijn moet de verlichting uit. Dan zit je waarschijnlijk al op een flow of 5 of meer.

Ter vergelijking, in Home Assistant kun je een template sensor maken, bv dan eentje waarvan de state aan is als beide bewegingsmelders aan zijn. En in een automation kun je zeggen for: ..., bv:

YAML:
1
2
3
4
5
6
  trigger:
      for:

Waardoor je niet zoals in Homey extra flows/automations nodig hebt voor de timer/countdown. Rekening moet houden met dat als een melder aan gaat de timer gestopt moet worden, ...
Er bestaan nu natuurlijk zones in Homey, die dan ook weer beperkingen hebben... Maar toch, het kan het aantal flows voor dit soort situaties beperken.

Toch snap ik de Homey flows wel en raak ik bij die 5 regels code van jou al in paniek als ik dit zelf zou moeten invullen. Kans op spelfouten, spaties, etc.
2be schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:19:
Toch snap ik de Homey flows wel en raak ik bij die 5 regels code van jou al in paniek als ik dit zelf zou moeten invullen. Kans op spelfouten, spaties, etc.
Daarom is er ook een check config optie :p. Daarnaast is het steeds eenvoudiger om in HA ook automations te maken via de UI. Bij mijn weten niet zo fancy als flows in Homey, maar er wordt zeker aan gewerkt.

• Troetelbeer
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-01 13:11
RobertMe schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:24:
[...]

Daarom is er ook een check config optie :p. Daarnaast is het steeds eenvoudiger om in HA ook automations te maken via de UI. Bij mijn weten niet zo fancy als flows in Homey, maar er wordt zeker aan gewerkt.
In HA kun je de Node-Red add-on gebruiken, dat werkt echt top en simpel!

Believe. Imagine. Create.

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 27-01 21:40

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Iemand enig idee hoe Homey netjes te koppelen aan Google Home? Als ik nu een link leg tussen Google en de Homey, via het Homey account, dan krijg ik alle apparaten dubbel. Moet ik dan geen enkele link direct leggen tussen Google Home en de afzonderlijke apparaten zoals een Hue?

-= Very annoying forum person =-

RobertMe schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:49:
[...]

YAML:
1
2
3
4
5
6
  trigger:
      for:

Helemaal correct, maar dan moet hij dat wel even specifiëren in zijn klacht ;)
Nu komt een andere user langs, leest 'veel flows om lamp aan te zetten' en denkt 'laat maar zo die Homey'...

Trouwens, aan en uit zonder extra voorwaarden kan gewoon in 1 flow.

Niet iedereen wil/kan gaan 'programmeren' zoals in je voorbeeld.
Homey wordt toch meer in de markt gezet als een simpel te bedienen apparaat, niet dezelfde doelgroep.

(laat ik me toch nog meeslepen in een discussie :P)
arjandijk162 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:52:
[...]

1. Voor veel bewegingsmelders moet je met een zandloper werken. Dus aparte flows. Aan en uit zijn aparte flows.
2.Ja, weet ik, maar hier kan ik geen apparaten toevoegen en beheren. Prima een webinterface, maar stop dan dezelfde functies als de app erin.

PS: Sportief dat je reageert
1. Zoals ik hierboven al zei, hangt af van je eisen. Volgende keer erbij zetten :) Aan/uit zonder meer kan in 1 flow.
2. Toevoegen kan wel via de webinterface. Beheren inderdaad niet dacht ik.

Fire69 wijzigde deze reactie 11-11-2019 10:32 (5%)

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:53
Überhaupt kan het gewoon in 1 flow. Wanneer je de timer app gebruikt dan kun je gewoon in 1 flow een bewegingssensor laten detecteren, als het hoger / lager is dan bepaalde LUX en daarna in / uit laten zetten en voor een bepaalde periode en vervolgens weer uitschakelen.

Voor HA heb je kennelijk een template nodig, in Homey heb je zo iets niet. Met meerdere sensoren in een ruimte kun je gewoon de zone pakken die actief wordt. Je zou ook iets kunnen laten schakelen op een variable... maar goed.. zijn legio aan mogelijkheden.
master_viper schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:08:
Iemand enig idee hoe Homey netjes te koppelen aan Google Home? Als ik nu een link leg tussen Google en de Homey, via het Homey account, dan krijg ik alle apparaten dubbel. Moet ik dan geen enkele link direct leggen tussen Google Home en de afzonderlijke apparaten zoals een Hue?
Als je reeds devices in GH hebt staan komen ze er inderdaad dubbel in.
Ik heb heel weinig devices die GH native ondersteunen, enkel mijn Hues. Die koppeling met GH heb ik er dus uit gehaald om geen dubele te hebben.
Hangt een beetje af van welke apparaten je allemaal hebt. Sommige zullen makkelijk via native GH dan via Homey aan te sturen zijn (zeker via voice)

• Inunekko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 28-01 15:31
RoTeK70 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:55:
[...]

Er is ook een maier om de token te achterhalen met een Iphone, je moet dan oa een back-up maken van je Iphone en dat bestand gebruiken om token te vinden. (Met 2 tools en een website). En de schakelaars zijn bij mij gelukt, kost wel wat moeite. Sowieso naast de Homey houden, indrukken tot ze gaan knipperen en dan regmatig de knop indrukken tijdens het inleren.

Inunekko wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:23 (8%)

• arjandijk162
Sa1 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:44:
Überhaupt kan het gewoon in 1 flow. Wanneer je de timer app gebruikt dan kun je gewoon in 1 flow een bewegingssensor laten detecteren, als het hoger / lager is dan bepaalde LUX en daarna in / uit laten zetten en voor een bepaalde periode en vervolgens weer uitschakelen.

Voor HA heb je kennelijk een template nodig, in Homey heb je zo iets niet. Met meerdere sensoren in een ruimte kun je gewoon de zone pakken die actief wordt. Je zou ook iets kunnen laten schakelen op een variable... maar goed.. zijn legio aan mogelijkheden.
Ik denk niet dat dat goed gaat werken. Je wil namelijk niet dat de lamp 5 minuten na detecteren uit gaat, je wil dat de lamp 5 minuten na laatste activiteit uit gaat. Een timer laat zicht niet ophogen gedurende het proces.

Uiteraard was mijn doel niet om zelf te gaan programmeren, dan had ik geen Homey gekocht. Wel zou ik graag een aantal opties hebben als koppelen van meedere sensors, licht dimmen vlak voordat de lamp uitgaat, lichtintensiteit aanpassen op moment van de dag en sensor deactiveren als lamp is gezet met knop. Volgens mij zijn dat geen hi-end/nerd opties, maar zouden wel veel gebruikers erg gelukkig worden van een eenvoudig menu zoals Philips in zijn Hue app heeft staan.

Als voorbeeld neem ik een auto met lichtverklikker.
  1. Mijn eerste Golf trok de accu leeg als je het licht aan liet staan
  2. Mijn tweede auto dimde het licht als de motor uit was waardoor na een nacht de accu nog niet leeg was
  3. Mijn derde auto had een tingeltje om te helpen met je verlichting
  4. Mijn vierde auto had een tingeltje maar als je het vergat zetten deze na 15 minuten de lichten uit
  5. Mijn laatste auto het een auto stand waarmee het ziet hoe donker het is en zet sowieso de lichten uit als de sleutel eruit is.
Lichtsensoren en scripts kunnen tegenwoordig een hoop doen om het leven gemakkelijk te maken, maar als je aan/uit in 1 flow koppelt met een sensor dan is het alsof we al het comfort dat inmiddels bekend/gewoon is en zoals bijvoorbeeld Philips een nieuwe sensor al grotendeels standaard instelt zelf bedacht moet worden met extra flows en scripts.

Het idee van automatiseren is geen domme dingen dubbel (handmatig) te hoeven doen. Een beter manier om dit soort sensoren toe te voegen zou daar aan bijdragen.

arjandijk162 wijzigde deze reactie 11-11-2019 11:39 (27%)

• Sa1
De timer app doet wel degelijk de timer verlengen bij nieuwe beweging. Dus dat is het probleem niet. Wellicht moet je even naar die app kijken.

Los daarvan zouden geavanceerdere / eenvoudigere opties natuurlijk altijd wenselijk zijn. Heb zelf geen ervaring met HA, Fibaro Center, Domotiz of andere oplossingen, maar kan me niet voorstellen dat zij dit allemaal wel hebben. Hue heeft meer, maar volgens mij weer andere zaken niet die Homey en de andere partijen flexibeler maken.

Heb overigens flow die mijn verlichting op m'n kantoor volledig automatisch aanpast aan de lichtsterkte aanwezig. Werkt perfect, je moet het wel zelf maken, maar het kan zeker.

Overigens snap ik je vergelijking met de verlichting van je auto niet zo goed. Je laat duidelijk zien dat er ontwikkeling plaats vindt, maar om nu te zeggen dat je de ontwikkeling van homey of consumenten domotica hier op kunt plotten, die zie ik niet zo. Los daar van, persoonlijk vind ik het leuk om mijn bestaande flows constant een beetje beter te maken. Elke keer weer een stukje meer geautomatiseerd omdat je ergens tegenaan loopt...

Sa1 wijzigde deze reactie 11-11-2019 12:37 (25%)

Sa1 schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:34:
De timer app doet wel degelijk de timer verlengen bij nieuwe beweging. Dus dat is het probleem niet. Wellicht moet je even naar die app kijken.
Het kan wel zijn dat de timer netjes opnieuw wordt gestart als die al loopt, maar dat moet dan ook nog gebeuren in combinatie met de sensor. En voor zover mij bekend gaat het altijd om: als de (eerste) beweging wordt gedetecteerd wordt er een "er is beweging" signaal gestuurd, en pas nadat er voor een X aantal seconden/minuten geen beweging wordt gedetecteerd wordt er een "er is geen beweging" signaal gestuurd.
Als je dus bij "er is beweging" een timer start die na 5 minuten het licht weer uit zet start dan gaat het licht ook uit als je die 5 minuten (aan een stuk door) in beweging bent. Want de sensor stuurt dan al die tijd geen nieuw "er is beweging" signaal.

• Sa1
RobertMe schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:09:
[...]

Het kan wel zijn dat de timer netjes opnieuw wordt gestart als die al loopt, maar dat moet dan ook nog gebeuren in combinatie met de sensor. En voor zover mij bekend gaat het altijd om: als de (eerste) beweging wordt gedetecteerd wordt er een "er is beweging" signaal gestuurd, en pas nadat er voor een X aantal seconden/minuten geen beweging wordt gedetecteerd wordt er een "er is geen beweging" signaal gestuurd.
Als je dus bij "er is beweging" een timer start die na 5 minuten het licht weer uit zet start dan gaat het licht ook uit als je die 5 minuten (aan een stuk door) in beweging bent. Want de sensor stuurt dan al die tijd geen nieuw "er is beweging" signaal.
Volgens mij wordt de timer gestart bij beweging. Wordt er opnieuw beweging herkend dan wordt de timer opnieuw gestart en pas als de timer afgelopen is gaat de lamp uit.

Ik heb nu een aantal lampen op deze manier werken (met name in de hal). In onze keuken heb ik het nog op een 'oude' manier. Daar laat ik door de bewegingssensoren (2 heb ik er in de keuken) de een zandloper starten, beide dezelfde. Pas als de zandloper op is, dan gaat de lamp uit. Dit heb ik uiteraard wel in meerdere flows.

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-01 16:36
Ik doe het zo:

Flow 1:
- WHEN Bewegingsmelder gaat aan THEN:
- Stop zandloper "licht"
- Zet licht aan

Flow 2:
- WHEN Bewegingsmelder gaat uit THEN:
- Start zandloper 'licht' op 210 seconden

Flow 3:
- WHEN zandloper 'licht' is leeg
- Zet licht uit

Dit werkt bij ons 100% van de gevallen. Zolang je niet langer stil blijft staan in de ruimte, dan de 210 seconden die ik heb gekozen. Dat kan je natuurlijk langer of korter maken. Flow 1 start iedere keer als er weer beweging is, flow 2 iedere keer als de beweging stopt. Maar dat is niet erg. Flow 3 start pas als er 210 seconden echt geen beweging is geweest.

keverjeroen wijzigde deze reactie 11-11-2019 14:34 (18%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-01 16:09

bebopper

I'm an absolute beginner...

Sinds de update naar 3.0 was mijn Homey behoorlijk instabiel. Soms meerdere keren per uur een rode led ring, onbereikbaar, etc. Geen blije mevrouw Bebopper meer :)

Gisteren maar eens de USB voeding vervangen (was nog de originele Athom voedings adapter) en sinds die tijd geen enkel probleem meer.

Lijkt er dus op dat update 3.0 (die zo leuk de focus had op energie inzicht en besparen) ervoor zorgt dat Homey net iets meer energie verbruikt en zodoende de originele voedingsadapter niet meer genoeg kan leveren :P

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• Roadrunnertoao
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 28-01 12:26
Kan ik de bewegingsmelders en deurcontacten van mijn Satel alarm systeem ook gebruiken binnen Homey? Of moet ik dubbele bewegingsmelders en deur contacten gaan plaatsen? ;-P
Roadrunnertoao schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:41:
Kan ik de bewegingsmelders en deurcontacten van mijn Satel alarm systeem ook gebruiken binnen Homey? Of moet ik dubbele bewegingsmelders en deur contacten gaan plaatsen? ;-P
Werkt deze niet?
https://apps.athom.com/app/org.myalarm.integra

• Roadrunnertoao
Hiermee kun je alleen het alarm activeren/deactiveren en niet de losse modules aansturen.

• passie2009
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02-01 01:46
Hey Homey's

Niet helemaal met de Homey zelf te maken maar heeft iemand een idee waar z'n ring te koop is welke gebruikt wordt voor de ir oogjes?
Waar is het bijvoorbeeld van gemaakt, polymethylmethacrylaat of anders..... ?

Het gaat om deze ring.

Zit zelf met een hobby project te experimenteren en vroeg mij af of er speciale materialen dan wel diktes van dit materiaal die nodig zijn om IR door te laten en waar ik rekening mee moet houden.

Alvast bedankt,
Passie

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-01 16:36
Athom heeft een nieuwe site (appstore) en aanpassingen gedaan voor developers:

Info voor developers: https://homey.app/en-us/blog/the-new-homey-app-store/

Nieuwe appstore: https://homey.app

Vind het wat vaag dat je apps alleen kan vinden via de zoekbalk (ik kan nu nog niks vinden, maar zou kunnen kloppen omdat men nog aan het indexen is) en geen overzicht meer om lekker doorheen te bladeren.

keverjeroen wijzigde deze reactie 12-11-2019 22:33 (12%)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

Kreeg gisteren de mail over de nieuwe app store. Ik begrijp echt bepaalde beslissingen niet. Waarom het release proces veranderen? Waarom een aparte changelog file op moeten zetten? Waarom .md files niet meer supporten. Sorry maar wat is hier ook alweer goed aan?

Ik zal mijn apps wel gaan updaten maar vind het zelf helemaal nergens op slaan.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Sa1
Vind de store er wel gaaf uit zien, past volledig in het nieuwe design van de site. Wat ik niet begrijp is dat er geen link in de balk bovenin staat. En momenteel is hij weer even offline (zie server status). Een losse changelog is kennelijk een verzoek van iets of iemand geweest aldus het de begeleidende blog. Ben benieuwd of er nog een aantal zaken terug gaan komen. Alleen de zoekbalk vind ik niet handig. Gebruikte vaak de 'nieuw' of 'geupdate' lijst om te kijken of er iets leuks was. Volgens mij kun je ook niet meer per categorie kijken wat er beschikbaar is en dat moet wel écht terug komen, gebruikte het vaak.
Het zal wel aan mij liggen. Maar als ik op de website nu zoek op "Hue", mijn eerste zoekterm om de nieuwe store te bekijken, dan vind ik heel veel, behalve de app. Hits gaat van Hue artikelen die ze verkopen, blog posts over Halloween, tot flows. Maar dus niet de app. Terwijl afgaande op de post van @keverjeroen de app wel al zichtbaar is in de store en ik neem aan dus ook geïndexeerd voor zoeken.

Edit:
Zelfde voor "generiekere" termen als Ikea, Tradfri, en Xiaomi. Allemaal geven ze veel resultaten, maar niet de app. En zoeken op bv "Hue app" geeft dan weer wel resultaten van apps, maar willekeurige apps die "app" in de omschrijving hebben.

Andere, minder generieke, zoektermen als "tesla" of "countdown," geven dan weet wel correct de app als eerste (en enige) hit

RobertMe wijzigde deze reactie 13-11-2019 10:06 (32%)

• rikadoo
  • Niet online
Hmm vind het eigenlijk maar niets, soms dan kijk ik wel eens door de apps heen om te kijken of er nog een leuke/interessante apps tussen zit. Nu gaat dit niet meer, ik kan het iig niet meer vinden. Nu moet ik gewoon een naam of iets weten wil ik het kunnen vinden.

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

RobertMe schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:57:
Het zal wel aan mij liggen. Maar als ik op de website nu zoek op "Hue", mijn eerste zoekterm om de nieuwe store te bekijken, dan vind ik heel veel, behalve de app.
[...]
Ik krijg gewoon helemaal niks, eender welke term ik gebruik :|
rikadoo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:32:
Hmm vind het eigenlijk maar niets, soms dan kijk ik wel eens door de apps heen om te kijken of er nog een leuke/interessante apps tussen zit. Nu gaat dit niet meer, ik kan het iig niet meer vinden. Nu moet ik gewoon een naam of iets weten wil ik het kunnen vinden.
Inderdaad, dat deed ik ook af en toe eens, gewoon eens rondkijken naar nieuwe leuke dingen.
Niet meer mogelijk nu 8)7

• Sa1
Fire69 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:42:
[...]

Ik krijg gewoon helemaal niks, eender welke term ik gebruik :|

[...]

Inderdaad, dat deed ik ook af en toe eens, gewoon eens rondkijken naar nieuwe leuke dingen.
Niet meer mogelijk nu 8)7
Hij zoket nu gewoon niet in de apps. Dat heeft waarschijnlijk te maken met dat de store nog in maintenance is, of alweer. Misschien is er iets mis gegaan.

Ik hoop zeker dat het rondkijken naar nieuwe dingen terug gaat komen!

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-01 19:05

psyy138

blackbulls.nl

Welke zigbee plugs gebruikt iedereen om stroom te meten van de apparatuur?
Er zijn er natuurlijk duizend en 1 verschillende.

Heb de plugwise p1 meter al die laatst via homey werkt aangeboden en die doet prima zijn ding.
Nu heeft plugwise natuurlijk ook die plug maar die zijn redelijk qua formaat en ook niet de allergoedkoopste.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• rikadoo
  • Niet online
psyy138 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:52:

Heb de plugwise p1 meter al die laatst via homey werkt aangeboden en die doet prima zijn ding.
Nu heeft plugwise natuurlijk ook die plug maar die zijn redelijk qua formaat en ook niet de allergoedkoopste.
oa Aeotec smart plug 6, of de innr SP120. 1e is zwave 2e is zigbee.

rikadoo wijzigde deze reactie 13-11-2019 11:31 (78%)

• RoTeK70
rikadoo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:32:
Inderdaad drama die nieuwe site. Ik vind niet eens de apps terug die ik nu geinstalleerd heb.
Zoek ik op Plugwise dan krijg ik alleen Plugwise smile P1 en Plugwise2spy en niet de plugwise app van Athom. Hoe kan dit? Gelukkig heb ik hem al maar toch raar!!! Of kijk ik verkeerd :)

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:09
Mailtje naar support@athom.com sturen. Ik miste:

- Bladeren door alle apps (op categorie);
- Overzicht van de nieuwste apps;
- Donatieknop niet duidelijk zichtbaar;
- Gebrek aan opmaakmogelijkheden appstore beschrijving;
- Door closed sources alleen mogelijk om de laatste wijzigingen van de app in te zien en niet de historie;
- Reviews door scrollen onoverzichtelijk;
- Beta van apps installeren lastiger.

Tip om toch simpel een app te installeren die je niet kunt vinden iis om in de app gewoon een device toe te voegen en dan in de zoekbalk onderin het merk in te voeren van je device. De app wordt dan vanzelf gevonden en kan geïnstalleerd worden.

• Japieh
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:34
jammer zeg die nieuwe app store, heb ik net een homey gekocht, wou ik even lekker neuzen tussen de apps om te kijken wat er allemaal is en nu kan dat helemaal niet meer, nu heb ik dus ook helemaal geen idee wat er allemaal te krijgen is en hoe alles heet.

kon gisteren de countdown app ook helemaal niet vinden, nu word hij wel gevonden als je op zandloper zoekt. je moet nu dus echt wel weten wat je zoekt anders kan je gewoon niks, en ik begin er net mee dus dat weet ik nog helemaal niet.

• Roadrunnertoao
Hmm, ik stond ook net op het punt om een Homey aan te schaffen, als ik dit zo lees stel ik dat nog maar even uit... Ik had me net een beetje wegwijs gemaakt in de "oude" app omgeving.
Roadrunnertoao schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:27:
Hmm, ik stond ook net op het punt om een Homey aan te schaffen, als ik dit zo lees stel ik dat nog maar even uit... Ik had me net een beetje wegwijs gemaakt in de "oude" app omgeving.
Beetje vreemd om dat als beslissende factor te gebruiken voor het wel of niet aanschaffen.
De fuctionaliteit van Homey verandert niet door de veranderde layout van een website.

• Roadrunnertoao
Fire69 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:50:
[...]

Beetje vreemd om dat als beslissende factor te gebruiken voor het wel of niet aanschaffen.
De fuctionaliteit van Homey verandert niet door de veranderde layout van een website.
De functionaliteit veranderd idd niet, maar het gaat bij mij ook om gebruikersgemak.
Als er geen overzicht meer is van de beschikbare apps verwacht ik niet dat ik er uit haal wat er eventueel uit te halen is. Zie het voorbeeld hierboven dat de timer niet meer gevonden kan worden, maar wel via "zandloper". Het scrollen door de beschikbare apps geeft je de mogelijkheid om te zien wat er allemaal mogelijk is. 8)

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-01 15:14
Ongelofelijk die app store nu. Wie binnen Athom verzint zoiets en wie geeft er toestemming voor. Wordt er überhaupt wel over nagedacht? Functionaliteit, eenvoud enzo.

• Japieh
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23:34
Roadrunnertoao schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:01:
[...]

De functionaliteit veranderd idd niet, maar het gaat bij mij ook om gebruikersgemak.
Als er geen overzicht meer is van de beschikbare apps verwacht ik niet dat ik er uit haal wat er eventueel uit te halen is. Zie het voorbeeld hierboven dat de timer niet meer gevonden kan worden, maar wel via "zandloper". Het scrollen door de beschikbare apps geeft je de mogelijkheid om te zien wat er allemaal mogelijk is. 8)
Juist dit inderdaad ja, ik kom ook net kijken in de Home automation en dan is het inderdaad wel handig om lekker rond te kunnen kijken tussen de apps om te zien wat er mogelijk is en daarom eventueel ook spullen te kopen. nu is dat dus helemaal niet meer mogelijk.en moet je maar weten wat je zoekt. nou weet ik toevallig dat er ook apps zijn voor uitgebreideren flows, maar geen idee hoe die heten en ik nu dus niet weet wat ik moet hebben.

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 28-01 14:04
psyy138 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:52:

Zover ik weet bestaan er geen Zigbee plugs welke ook stroom kunnen meten. Maar weet ook niet alles :)

Ik zou gewoon gaan voor een Neo Coolcam plug:
http://s.click.aliexpress.com/e/CbFYOpTK

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

HeroS schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:06:
[...]

Zover ik weet bestaan er geen Zigbee plugs welke ook stroom kunnen meten. Maar weet ook niet alles :)
De hierboven genoemde Innr plugs zouden dat doen (heb ik al vaker gelezen).
Ik zou gewoon gaan voor een Neo Coolcam plug:
http://s.click.aliexpress.com/e/CbFYOpTK
Made in China. Persoonlijk ben ik altijd huiverig voor apparatuur uit China die op 220 werkt.
erreen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:22:
Ongelofelijk die app store nu. Wie binnen Athom verzint zoiets en wie geeft er toestemming voor. Wordt er überhaupt wel over nagedacht? Functionaliteit, eenvoud enzo.
App-store staat nog steeds in Maintenance...
RobertMe schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:08:
[...]

Made in China. Persoonlijk ben ik altijd huiverig voor apparatuur uit China die op 220 werkt.
Ze worden volgens mij toch wel wijdverspreid gebruikt.
Hoeveel meldingen heb je al gezien van doorgebrande plugs?

Fire69 wijzigde deze reactie 14-11-2019 14:18 (34%)

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-01 15:14
Fire69 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:16:
[...]

[...]
Met andere woorden, er wordt nog een hoop aangedaan qua overzicht? Dan neem ik mijn woorden terug :)
Fire69 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:16:
[...]

en dus? Zoiets release je niet midden in de week.. zeg maar

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Webgnome schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:52:
[...]

en dus? Zoiets release je niet midden in de week.. zeg maar
En dus geef ik ze het voordeel van de twijfel dat er ergens iets stuk gegaan is...

Pagina: 1 ... 67 ... 71 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True