Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pieterrr
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Zou de nieuwe behind the magic afgelopen vrijdag niet online moeten staan?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
pieterrr schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:57:
Zou de nieuwe behind the magic afgelopen vrijdag niet online moeten staan?
Ze hebben op slack aangekondigd daarmee te stoppen en binnenkort met een nieuwe “developer blog” te komen.

Is het al bijna vrijdag?

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-11 15:53

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

Er is iets met mijn Homey aan de hand, ik denk dat hij stuk is. Hij start om de zoveel minuten opnieuw op. In de tijd dat hij up is werkt alles zoals het zou moeten...maar hij moet niet elke zoveel minuten opnieuw opstarten.

Welke informatie hebben de mensen met Homey ervaring hier nodig om / wat kan ik aanleveren zodat jullie kunnen achterhalen (misschien), wat het eventuele issue is? Ik vind het namelijk tegelijkertijd ook een raar defect.

Och ja, je moet toch wat he.

• DennusB
  • Niet online
Just_A_User schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:44:
Er is iets met mijn Homey aan de hand, ik denk dat hij stuk is. Hij start om de zoveel minuten opnieuw op. In de tijd dat hij up is werkt alles zoals het zou moeten...maar hij moet niet elke zoveel minuten opnieuw opstarten.

Welke informatie hebben de mensen met Homey ervaring hier nodig om / wat kan ik aanleveren zodat jullie kunnen achterhalen (misschien), wat het eventuele issue is? Ik vind het namelijk tegelijkertijd ook een raar defect.
Heb je nog een oude adapter (hoe oud is je Homey)? Volgens mij hebben ze ooit een batch met rotte adapters gehad, en dan kunnen ze je evt een nieuwe toesturen!

Is het al bijna vrijdag?

• Just_A_User

Just_A_User

DennusB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:46:
[...]

Heb je nog een oude adapter (hoe oud is je Homey)? Volgens mij hebben ze ooit een batch met rotte adapters gehad, en dan kunnen ze je evt een nieuwe toesturen!
Mijn Homey is uit 2017. Toen heb ik hem gekocht. Hij heeft onafgebroken aan gestaan sinds, ik denk, november 2017, dus zeg maar bijna 2 jaar, en er is nooit iets mis mee geweest, heeft het altijd gedaan, en deze week kwam ik thuis en toen zag ik dat de rolluiken niet dicht waren. Niets bij gedacht, misschien een hiccupje, de LED ring draaide, dus het zal wel.

Maar gisteren viel me op dat de lampen in de woonkamer niet aangingen, ik kon Homey niet bereiken, dus, stekker er uit, stekker erin, hij startte op, ik testte, en het werkte weer....maar een paar min later ging er een stekker niet aan, ik wilde het handmatig vanaf de telefoon doen, maar app kon geen verbinding maken met Homey.

Ben ik er heen gelopen, weer die oranje ring die aan het draaien was. Ik snap niet wat er hier aan de hand is. Wat, ineens een stekker die rot is na 2 jaar?

@Just_A_User ja. Dat kan. Zoals @DennusB al aangeeft. Er is een batch geweest met slechte opladers. Dat zou ik als eerste bij Athom aangeven en dan krijg je een nieuwe opgestuurd. Een andere oplossing is om een eigen oplader te zoeken met dezelfde specs. Als je dan nog het probleem hebt is het iets anders.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Just_A_User

Just_A_User

Webgnome schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:58:
@Just_A_User ja. Dat kan. Zoals @DennusB al aangeeft. Er is een batch geweest met slechte opladers. Dat zou ik als eerste bij Athom aangeven en dan krijg je een nieuwe opgestuurd. Een andere oplossing is om een eigen oplader te zoeken met dezelfde specs. Als je dan nog het probleem hebt is het iets anders.
Hm, oke, en is er een manier om te achterhalen of ik zo'n stekker heb, of kan ik gewoon naar Athom gaan en zeggen 'ik denk dat ik een rotte stekker heb?'. :) Indien dat laatste, wáár kan ik dat dan aangeven? Mailen? Website?

• Dennisvw
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-11 13:28
Geurt-kun schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 17:30:
[...]

Komt hiermee de bestaande draadloze afstandsbediening te vervallen? Zo niet, dan lijkt het me wel wat voor mijn Orcon ventilator.
Ik meen mij te herinneren dat ik bij mijn Buva zowel middels de afstandbediening als de domotica controller (toen Domoticz) de mv kon bedienen. De hoogst gekozen ventilatie stand werd dan aangehouden. Dus wanneer ik het op 40% zette in Domoticz, en op stand 4 (80 of 90% geloof ik) met de afstandbediening, dan ging het naar stand 4. Andersom evengoed.

Of dat bij alle mv systemen zo werkt durf ik niet te zeggen.

De afstandbediening heb ik na het testen overigens nooit meer gebruikt. Wanneer alles goed geautomatiseerd is heb je de afstandbediening eigenlijk niet meer nodig. En in de spaarzame gevallen dat je toch wat extra wilt ventileren pak je je telefoon.

Check ook dit topic voor meer info over het automatiseren van je mechanische ventilatie: Optimale vraaggestuurde mechanische ventilatie
Just_A_User schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:52:
[...]

Mijn Homey is uit 2017. Toen heb ik hem gekocht. Hij heeft onafgebroken aan gestaan sinds, ik denk, november 2017, dus zeg maar bijna 2 jaar, en er is nooit iets mis mee geweest, heeft het altijd gedaan, en deze week kwam ik thuis en toen zag ik dat de rolluiken niet dicht waren. Niets bij gedacht, misschien een hiccupje, de LED ring draaide, dus het zal wel.

Maar gisteren viel me op dat de lampen in de woonkamer niet aangingen, ik kon Homey niet bereiken, dus, stekker er uit, stekker erin, hij startte op, ik testte, en het werkte weer....maar een paar min later ging er een stekker niet aan, ik wilde het handmatig vanaf de telefoon doen, maar app kon geen verbinding maken met Homey.

Ben ik er heen gelopen, weer die oranje ring die aan het draaien was. Ik snap niet wat er hier aan de hand is. Wat, ineens een stekker die rot is na 2 jaar?
Adapters zullen ook aan slijtage onderhevig zijn. Ze worden warm en dat geeft dus wat slijtage. Vervolgens staat de Homey ook nog eens 24/7 aan dus het kan best dat die dan na een paar jaar het niet meer goed doet, en bv net niet goed omgaat met pieken waardoor de Homey eens in de zoveel tijd niet meer werkt i.t.t. 'adapter helemaal kapot' en dus dat Homey het niet meer doet.

• Just_A_User

Just_A_User

RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:01:
[...]

Adapters zullen ook aan slijtage onderhevig zijn. Ze worden warm en dat geeft dus wat slijtage. Vervolgens staat de Homey ook nog eens 24/7 aan dus het kan best dat die dan na een paar jaar het niet meer goed doet, en bv net niet goed omgaat met pieken waardoor de Homey eens in de zoveel tijd niet meer werkt i.t.t. 'adapter helemaal kapot' en dus dat Homey het niet meer doet.
Is er dan geen brandgevaar...? Want dan trek ik 'm liever helemaal uit, ik heb geen zin in gedoe met dat ding.

Just_A_User schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:01:
[...]

Hm, oke, en is er een manier om te achterhalen of ik zo'n stekker heb, of kan ik gewoon naar Athom gaan en zeggen 'ik denk dat ik een rotte stekker heb?'. :) Indien dat laatste, wáár kan ik dat dan aangeven? Mailen? Website?
Persoonlijk zou ik eerst gewoon even zelf met een andere adapter proberen. Kans dat je nog een USB adapter ergens in een lade hebt liggen lijkt mij vrij groot (naar mezelf en anderen kijkende). Werkt de Homey dan weer goed kun je Athom mailen.

• Just_A_User

Just_A_User

RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Persoonlijk zou ik eerst gewoon even zelf met een andere adapter proberen. Kans dat je nog een USB adapter ergens in een lade hebt liggen lijkt mij vrij groot (naar mezelf en anderen kijkende). Werkt de Homey dan weer goed kun je Athom mailen.
Nou, ik zit te zoeken, maar ik kan er tot nu toe geen vinden (wat niet zo heel raar is want bij verhuizing alle kabelzooi die al ik weet niet hoe lang op zolder lagen weg gegooid :P Ik zoek nog even verder, maar, ik denk dat ik zo'n stekker niet heb liggen.

Misschien nog 1, maar die moet ik dan ergens zien te vinden. Het is een mini usb aansluiting dacht ik? Dus als ik een adapter heb met zo'n aansluiting heb werkt het, of moet ik nog ergens anders op letten?

Just_A_User schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:07:
[...]

Nou, ik zit te zoeken, maar ik kan er tot nu toe geen vinden (wat niet zo heel raar is want bij verhuizing alle kabelzooi die al ik weet niet hoe lang op zolder lagen weg gegooid :P Ik zoek nog even verder, maar, ik denk dat ik zo'n stekker niet heb liggen.

Misschien nog 1, maar die moet ik dan ergens zien te vinden. Het is een mini usb aansluiting dacht ik? Dus als ik een adapter heb met zo'n aansluiting heb werkt het, of moet ik nog ergens anders op letten?
Bij mijn weten zit bij de Homey een losse kabel en adapter? Dus een losse adapter met een USB-A poort is dan voldoende, ook al is de kabel bij die adapter dan met een micro-USB of USB-C poort.
Je moet wel opletten dat het amperage van de vervangende adapter op zijn minst gelijk is, of eventueel hoger dan de originele adapter. Anders zal de vervangende adapter (potentieel) te weinig stroom leveren.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Just_A_User schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:07:
[...]

Ik had precies hetzelfde vorige week, log opgestuurd naar de support van Athom, 2 dagen later een berochtje adapter is waarschijnlijk stuk. Ze vroegen of ik dit wilde testen door je telefoon adapter oid te gebruiken, iig 1 met 5v en 2a. Bleek hierna het probleem verholpen te zijn.

Ik heb overigens de adapter open gemaakt, zitten 2 elco`s naast de USB poort en deze stonden beide bol. Verwacht dat geen brandgevaar gaat veroorzaken maar het kan natuurlijk wel een corrupte Homey veroorzaken doordat deze om de zoveel tijd uitvalt.

Dus mailen met een supportlog en je krijgt netjes dezelfde week een nieuwe thuisgestuurd :)

rikadoo wijzigde deze reactie 08-10-2019 13:19 (32%)

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz| Samsung 970 nvme 256GB | Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• Just_A_User

Just_A_User

rikadoo schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Ik had precies hetzelfde vorige week, log opgestuurd naar de support van Athom, 2 dagen later een berochtje adapter is waarschijnlijk stuk. Ze vroegen of ik dit wilde testen door je telefoon adapter oid te gebruiken, iig 1 met 5v en 2a. Bleek hierna het probleem verholpen te zijn.

Ik heb overigens de adapter open gemaakt, zitten 2 elco`s naast de USB poort en deze stonden beide bol. Verwacht dat geen brandgevaar gaat veroorzaken maar het kan natuurlijk wel een corrupte Homey veroorzaken doordat deze om de zoveel tijd uitvalt.

Dus mailen met een supportlog en je krijgt netjes dezelfde week een nieuwe thuisgestuurd :)
Die log heb ik ingediend, maar ik heb er ook direct bij gezet dat ik geen alternatieve adapter heb. Mijn telefoon heeft een USB-C aansluiting en is dus heel anders dan de aansluiting van de Homey. Ik heb verder gezocht maar ik kan simpelweg niet zo'n kabel vinden, en ook dat heb ik erbij gezet, want als ik het had kunnen testen had ik dat uiteraard gedaan.

Just_A_User schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:11:
[...]

Die log heb ik ingediend, maar ik heb er ook direct bij gezet dat ik geen alternatieve adapter heb. Mijn telefoon heeft een USB-C aansluiting en is dus heel anders dan de aansluiting van de Homey. Ik heb verder gezocht maar ik kan simpelweg niet zo'n kabel vinden, en ook dat heb ik erbij gezet, want als ik het had kunnen testen had ik dat uiteraard gedaan.
Just to be sure: dat je telefoon een USB-C aansluiting heeft zegt niet perse iets over de adapter. Maar de adapter zit dus niet gewoon een (full size) USB-A poort op zodat je de kabel naar telefoon los kunt maken en dan de USB kabel van Homey erin kunt steken.

Tegenwoordig kun je denk ik bij 99% van de telefoon adapters de kabel los maken. Alleen denk ik dat sommige telefoons met USB- ook een USB-C poort op de adapter hebben, maar dat is niet perse zo

• Just_A_User

Just_A_User

RobertMe schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Just to be sure: dat je telefoon een USB-C aansluiting heeft zegt niet perse iets over de adapter. Maar de adapter zit dus niet gewoon een (full size) USB-A poort op zodat je de kabel naar telefoon los kunt maken en dan de USB kabel van Homey erin kunt steken.

Tegenwoordig kun je denk ik bij 99% van de telefoon adapters de kabel los maken. Alleen denk ik dat sommige telefoons met USB- ook een USB-C poort op de adapter hebben, maar dat is niet perse zo
|:( |:( |:( |:( godsamme call me f*ckin' stupid. Ja. doh, ik zat me echt op te hangen aan de aansluiting in de Homey zelf. Man man man, someone please shoot me.

Nee, ja, natuurlijk heb ik genoeg stekkers waar ik die homey-kabel in kan duwen. Die van de telefoon zou dan alsnog een issue kunnen zijn, omdat dat dacht ik zo'n supercharger is weet je wel, die de telefoon supersnel vol laadt, maar, djeez...alsof er een lampje in m'n hoofd aanging 8)7

Ja, DIE heb ik wel, ik zat te denken aan de kabel met zo'n usb aansluiting aan de Homey-kant zeg maar, dié heb ik niet. Ik ga het direct proberen.

• chundo
  • Laatst online: 14-11 18:53
Ik heb een fibaro smart implant gekocht en 4 ds18b20 temperatuur sensoren. Dit zou moeten samen werken maar ik weet niet goed hoe, heeft daar iemand ervaring mee? Er is een schema bij voor 2 stuks en zoals ik het begrijp is het wit blauw bruin waar 2 sensors op moeten die zwart geel rood hebben. Maakt het uit welke kabels ik met elkaar verbind of moet zwart met wit om een voorbeeld te geven? En dan zit ik nog met 2 andere, waar moet ik die op aansluiten? Alvast bedankt voor de reacties!

• Jozzle
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:49
Op deze handleiding staat uitgelegd hoe je 'm met de DS18B20 kunt verbinden. Totaan 6 sensoren in parallel, dus allemaal op dezelfde ingang van de smartimplant. Ik heb hetzelfde gedaan met 2 sensoren op de BinarySensor (de voorganger van de Smartimplant).

Voor wat betreft de kleuren kan ik vanavond wel even een fotootje maken als dat nog nodig is?

• slvans
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09-11 21:56
Onze Homey is (o.a.) in gebruik als alarm. Dit werkt door middel van Unifi aanwezigheid en door middel van de aanwezigheid in de Homey app. Dus als een bekende smartphone verbinding maakt met wifi, dan wordt het alarm uitgeschakeld. Maar ook als de aanwezigheid in de App van de Homey herkent dat je thuis bent, gaat het alarm uit. Het alarm gaat aan op het moment dat iemand volgens de App van Homey van huis weg gaat. Het alarm kan dus op twee manieren uit gaan en maar op één manier aan.

Nu passen mijn schoonouders wel eens op onze zoon bij ons in huis en dan gaat mijn vriendin weg nadat mijn schoonouders bij ons thuis zijn. Helaas gaat hiermee het alarm dus aan. Mijn schoonouders willen beiden de GPS op hun telefoon niet aan hebben en ik wil dit niet van ze vragen.

Op basis van de Homey app met GPS gaat het alarm dus aan doordat mijn vriendin vertrekt. Ondanks dat mijn schoonouders dus met de wifi verbonden zijn, wordt dit overruled door de GPS.
Vervolgens lopen ze langs een bewegingsmelder en gaat o.a. de sirene aan.

Om dit op te lossen wilde ik de flow waardoor het alarm aan gaat aanpassen en instellen dat,
ALS "er iemand weg gaat" (op basis van de Homey app en dus GPS)
EN "er is niemand thuis" (ook op basis van de Homey app en dus gps)
EN een nog aan te maken virtuele schakelaar met "telefoon(s) verbonden" die aangeeft of een telefoon verbinding heeft met wifi via het Unifi accespoint,
DAN gaat het alarm aan.

Zodat er altijd gecheckt wordt of er een telefoon met de Unifi Ubiquiti router is verbonden. Als dit het geval is, wat het geval is bij mijn schoonouders, dan kan het alarm niet aan.
Nu wil ik een flow maken die de virtuele schakelaar aan zet. Alleen wat kan ik dan invullen bij "ALS"? Hij moet tenslotte altijd actief zijn.

Bij de "EN" kan ik invullen
"telefoon schoonmoeder verbonden"
OF "telefoon schoonvader verbonden"
OF "telefoon vriendin verbonden"
Dan loop ik hier weer tegen het feit aan dat er maar drie mogelijke OF scenario's zijn. Terwijl ik er zeker 6 nodig heb. Ik kan dus niet ook mijn telefoon en die van mijn eigen ouders toevoegen.

Ik heb dus een tweetal vragen.
  • Wat vul ik in bij "ALS" zodat de flow altijd wordt uitgevoerd?
  • Hoe kan ik meer dan 4 telefoons toevoegen aan de OF scenario's?

• chundo
Jozzle schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:13:
Op deze handleiding staat uitgelegd hoe je 'm met de DS18B20 kunt verbinden. Totaan 6 sensoren in parallel, dus allemaal op dezelfde ingang van de smartimplant. Ik heb hetzelfde gedaan met 2 sensoren op de BinarySensor (de voorganger van de Smartimplant).

Voor wat betreft de kleuren kan ik vanavond wel even een fotootje maken als dat nog nodig is?
Een fototje zou fijn zijn als het niet te veel moeite is :)

Kan ik beginnen knutselen en is de eerste stap naar het volgende project gestart :-)

• Jozzle
chundo schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:59:
[...]
Een fototje zou fijn zijn als het niet te veel moeite is :)
Hier 2 foto's https://imgur.com/a/mKetd5c
De Bruin Wit & Blauw zijn verderop gesplitst naar 2 DS18B20 temp sensoren. Zwart groen en geel heb je niet nodig, Rood en Blauw zijn de stroomvoorziening.

DIt is dus hoe ik de Binary Sensor heb aangesloten. De voorloper van de SmartSensor. Ik heb de schema's van beide even bekenen en volgens mij werk 't hetzelfde. Maar check dit vooral zelf ook O-) Succes!

• chundo
Bedankt, volgens mij zijn de schema’s idd hetzelfde, hoe Zijn ze verder verbonden want dat zie ik niet, naar welke draad op de d18b20 gaat de witte en de blauwe van de smartplug of is omwisseling daartussen niet mogelijk? Het is vooral dat wat ik mij af vraag.
Bedankt voor je moeite!

• 0Burner0
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-11 09:48
slvans schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:52:
Onze Homey is (o.a.) in gebruik als alarm. Dit werkt door middel van Unifi aanwezigheid en door middel van
.............................
Dan loop ik hier weer tegen het feit aan dat er maar drie mogelijke OF scenario's zijn. Terwijl ik er zeker 6 nodig heb. Ik kan dus niet ook mijn telefoon en die van mijn eigen ouders toevoegen.

Ik heb dus een tweetal vragen.
  • Wat vul ik in bij "ALS" zodat de flow altijd wordt uitgevoerd?
  • Hoe kan ik meer dan 4 telefoons toevoegen aan de OF scenario's?
Ik had het zelfde probleem en heb een extra gebruiker aangemaakt voor mijn dochtertje. De aanwezigheid van dit account wordt niet beïnvloed door GPS of Wifi in mijn geval, maar zit ik handmatig op aanwezig of afwezig. Zodra dit account op aanwezig staat blijft het alarm uit. Mogelijk kan je hier iets mee.

Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06:39
Hoe betrouwbaar ervaren jullie het registreren van dag/nacht in Homey? Het lijkt wel stuk te zijn?

Ik heb een flow ingesteld die (op basis van een sensor) het licht aan moet doen maar af en toe lijkt deze ook overdag getriggerd te worden

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:09:
Hoe betrouwbaar ervaren jullie het registreren van dag/nacht in Homey? Het lijkt wel stuk te zijn?

Ik heb een flow ingesteld die (op basis van een sensor) het licht aan moet doen maar af en toe lijkt deze ook overdag getriggerd te worden
Ik zou eerst naar de sensor kijken want die geeft de data door aan Homey. Homey doet niet zomaar uit zichzelf een flow starten.

• D-e-n
Hulliee schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Ik zou eerst naar de sensor kijken want die geeft de data door aan Homey. Homey doet niet zomaar uit zichzelf een flow starten.
Ik zie dat er ook een klein foutje in de flow was geslopen met een notificatie die ik had toegevoegd. Even stap terug dus :)

Tnx voor de hulp toch. Schijnt weer goed te gaan nu.

D-e-n wijzigde deze reactie 12-10-2019 16:28 (6%)

• slvans
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09-11 21:56
0Burner0 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:06:
[...]

Ik had het zelfde probleem en heb een extra gebruiker aangemaakt voor mijn dochtertje. De aanwezigheid van dit account wordt niet beïnvloed door GPS of Wifi in mijn geval, maar zit ik handmatig op aanwezig of afwezig. Zodra dit account op aanwezig staat blijft het alarm uit. Mogelijk kan je hier iets mee.
Dus als je het vinkje aanwezig thuis aanzet dan overruled hij hiermee dus de GPS?
Is nog niet de definitieve oplossing maar dit is zeker werkbaar. Dank je 0Burner0

• 0Burner0
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13-11 09:48
slvans schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:20:
[...]

Dus als je het vinkje aanwezig thuis aanzet dan overruled hij hiermee dus de GPS?
Is nog niet de definitieve oplossing maar dit is zeker werkbaar. Dank je 0Burner0
Ja omdat er geen GPS hangt aan mijn dochtertje en ik als voorwaarde heb gesteld in mijn flows dat er niemand thuis moet zijn om bijvoorbeeld het alarm in te schakelen.

Tevens heb ik een flow gemaakt die mij na 12 uur vraagt of hij mijn dochtertje (oppas modus) weer op afwezig moet zetten.
De aanwezig en afwezigheid modus heb ik in een flow geplaatst die Oppas modus heet en aan/uit kan schakelen.

Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3

• WPN
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:56
Ik overweeg om een homey te gaan gebruiken in mijn nieuwe huis (nog op te leveren). O.a voor verlichting, beveiliging, verwarming.

Ik heb met openhab, domoticz enzow gespeeld en hoewel leuk is het een enorme learning curve om even onder de knie te krijgen. Tijd die ik niet teveel kwijt wil zijn.

Mijn idee is om in de woonkamer een tablet te hebben waarop simpelweg alle controls aanwezig zijn. Dus voor verlichting de aan/uit/dim/kleur functionaliteit en voor de verwarming ook de mogelijkheid om de temperatuur per zone in te stellen.

Meeste devices moeten nog aangeschaft worden, maar gebruik bijvoorbeeld nu wel al Philips Hue en een fibaro smoke detector.

Verwarming zal hoogst waarschijnlijk met Tado gaan werken, maar zag dat daar geen officiele app voor is en Tado geeft aan nog niets officieels te hebben/maken. Plugwise zou nog kunnen maar o.a. hier op tweakers zie ik daar toch te veel negatieve ervaringen mee naar mijn smaak.

Ik las op het forum bij Athom zelf dat er geen dashboard meer is sinds v2.0 uit is, daarop zag ik de plugin HomeyDash voorbij komen, maar de beta stamt uit 2017 (of ik kijk niet goed).

Is het nog mogelijk om een dashboard te hebben waarop de simpele controls staan en zonder je een ongeluk te scrollen door alles devices ?
En iemand ervaring met aansturing/uitlezen van Tado devices via Homey?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• D-e-n
@WPN
Voor wat betreft Tado: er is toch een app van Athom zelf? Ik heb zelf een Tado en deze kun je daarmee in principe bedienen. Je kunt de verwarming als je bijvoorbeeld weg bent uit zetten en bijvoorbeeld het slimme schema instellen als je thuis komt.

Voor mij een nadeel van de app: als je de temperatuur met de Homey aanpast is dat in principe voor "oneindig". Met andere woorden: je overruled het slimme schema waarbij de temperatuur 's nachts lager is. Wanneer je de temperatuur aanpast via de gewone Tado telefoon app kun je (standaard) aangeven dat dat moet gelden tot het volgende punt in je slimme schema.

Voor handmatige aanpassing gebruiken we daarom de gewone telefoon app van Tado.

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 15:58
En voor het dashboard is een nieuwe versie van HomeyDash die online werkt zonder enige plugin voor Homey, met goede community-ondersteuning: https://community.athom.c...m-a-homey-dashboard/13509

• Jozzle
chundo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:42:
Bedankt, volgens mij zijn de schema’s idd hetzelfde, hoe Zijn ze verder verbonden want dat zie ik niet, naar welke draad op de d18b20 gaat de witte en de blauwe van de smartplug of is omwisseling daartussen niet mogelijk? Het is vooral dat wat ik mij af vraag.
Beter laat dan nooit :o

https://imgur.com/a/jGz1XeA

• chundo
Ik ben al heel blij dat je die moeite neemt, voor de rest is het maar wat hobby en spelen voor mij dus niets is dringend ;)

Heel erg bedankt
Experimental van 3.0 is uit.
Ik ben benieuwd wat er allemaal in zit, want ze focussen blijkbaar wel erg op energie in hun aankondiging.
Hopelijk ook wel wat andere dingen erin!

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Wingie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:55
Fire69 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:13:
Ik ben benieuwd wat er allemaal in zit, want ze focussen blijkbaar wel erg op energie in hun aankondiging.
Nope alleen energy :'(

• WPN
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:56
bedankt voor de rappe antwoorden.
Ik had de app wel gezien in de store van athom maar is niet officieel door Tado ondersteunt. Zoals je zelf al aangeeft zitten er dus wel beperkingen in de implementatie. Dus niet geheel interresant.
Telefoon app dus gebruiken, duidelijk. En alleen incidenteel via homey aanpassen... Voor uitlezen en historische gegevens is het natuurlijk wel goed bruikbaar.

Het dashboard buiten op internet plaatsen vind ik minder aantrekkelijk. Beetje jammer dat ze het er uit gesloopt hebben eerlijk gezegd...
Het is zonder afbeeldingen voor mij wat gokken wat nou allemaal mogelijk/zichtbaar is met de homey app.

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:32
WPN schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:44:
Het dashboard buiten op internet plaatsen vind ik minder aantrekkelijk. Beetje jammer dat ze het er uit gesloopt hebben eerlijk gezegd...
Het is zonder afbeeldingen voor mij wat gokken wat nou allemaal mogelijk/zichtbaar is met de homey app.
Het dashboard zou je ook zelf kunnen hosten, bijvoorbeeld op een NAS of raspberyy. Hoe je dit kan doen staat ook beschreven in het btreffende forum in de eerste post: https://community.athom.c...on-a-tablet-desktop/12443

• D-e-n
Wij hebben al een aantal slimme lampen (IKEA), smartplugs (Innr+Osram), een Xiaomi sensor en ook de Tado op de Homey aangesloten. Werkt allemaal prima, op af en toe een kat die de sensor activeert na :) Maar dat is een kwestie van plaatsing denk ik.

Nu wil ik ook de domme lampen in de keuken slim maken en ik wil daarvoor een module achter de bestaande schakelaar/stopcontact combo plaatsen. En dan een extra Xiaomi sensor erbij. Het is een oud huis dus te weinig plek voor lasdozen en een module dus ik heb me er al bij neergelegd dat ik naar opbouw moet. In de muur is dan plek voor de module.

Maar er zijn zoveel type modules (dimmen, switches etc.). Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb ook begrepen dat Qubino niet altijd werkt met Homey. Wat is jullie ervaring? Dimmen is niet nodig overigens

• millerman_sf
Zo te zien gebruik je vooral Zigbee en nog geen Z-wave? Ik zou dan zelf gaan voor een Zigbee-module om je netwerk te versterken. Alternatief kan een wifi-module zijn.

Voor Zigbee bestaan de modules van Sunricher/iCasa/Robbshop, die heb ik zelf ook en nog een paar over als je interesse hebt. TedTolboom heeft hier een app voor gemaakt. Voor wifi zijn Shelly-units erg prettig. Vanaf november zijn hier ook dimmer-modules voor te krijgen. Voordeel hiervan is dat er ook varianten zijn die zonder blauwe draad werken. Bij de Zigbee-modules heb je die wel altijd nodig.

• D-e-n
millerman_sf schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:36:
Zo te zien gebruik je vooral Zigbee en nog geen Z-wave? Ik zou dan zelf gaan voor een Zigbee-module om je netwerk te versterken. Alternatief kan een wifi-module zijn.
Ja, op dit moment vooral Zigbee, al sluit ik niet uit dat er apparaten komen die om Z-wave bediening vragen. De Z-wave modules zie je wat vaker dus vandaar dat daar mijn oog op viel.
Voor Zigbee bestaan de modules van Sunricher/iCasa/Robbshop, die heb ik zelf ook en nog een paar over als je interesse hebt. TedTolboom heeft hier een app voor gemaakt. Voor wifi zijn Shelly-units erg prettig. Vanaf november zijn hier ook dimmer-modules voor te krijgen. Voordeel hiervan is dat er ook varianten zijn die zonder blauwe draad werken. Bij de Zigbee-modules heb je die wel altijd nodig.
Tnx. Kun je die Zigbee-modules wel achter een ouderwetse schakelaar plaatsen? Er worden wel eens pulsdrukkers geadviseerd. Dat dezelfde stand niet altijd aan of uit is maakt me niet uit :)

• millerman_sf
Yes, dat kunnen eigenlijk al die units wel. Pulsdrukkers werken het fijnste inderdaad, maar andere schakelaars kunnen ze vrijwel allemaal ook mee overweg.

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13-11 12:49
Fire69 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:13:
Meer info:

https://blog.athom.com/developers-homey-energy/
https://apps.developer.at...rial-SDK%20Changelog.html
https://apps.developer.at...orial-Drivers-Energy.html

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Hmm, ik had er wel wat meer van verwacht als ik heel eerlijk mag zijn, ik keek er eigenlijk wel naar uit. Maar als het alleen dat "energie" is dan vind ik het een beetje karig om het gelijk 3.0 te noemen. Ik heb liever dat ze zich eerst focussen op de basis dan denk ik aan de zigbee ondersteuning, die vind ik nog erg ondermaats. Krijg zo nu en dan problemen met een lamp die niet aangaat omdat mijn Hue motion sensor ineens alleen maar als gedetecteerd word beschouwd, of een lamp die niet werkt.

Ben benieuwd of er nog meer komt...

AMD Ryzen 7 3700x | Kraken X62 AIO | Asrock x570 Steel Legend | 16GB Corsair DDR4-3200MHz| Samsung 970 nvme 256GB | Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• chundo
Gelukt en ik heb er 3 aangesloten. Ik zie zelfs een 4de waarde (de eerste in de tabel) geen idee van wat die is.
Ik zie in homey natuurlijk enkel de smart implant, heb jij de waardes tussen jou apparaten staan of kan je ze enkel in flows gebruiken?

Vandaag alles binnen getest en morgen vliegen ze de vijver in, kan het experimenteren beginnen. Nogmaals dank voor de foto’s!

• Jozzle
Ja, als ik de device open in de app, kan ik de temperaturen zien. Ik kan ze gebruiken in de flows en wat voor mij ook waardevol is, ik kan ze monitoren via https://insights.homey.app. In mijn geval zijn alleen de eerste twee temp sensoren geactiveerd, want ik heb maar 2 sensoren aangesloten. Fijn dat het werkt!

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14-11 14:48
Ik heb een nieuw modem geinstalleerd, dus een netwerk met ander wachtwoord.
Hoe kan ik Homey nu weer koppelen aan het netwerk? Kom er echt niet uit. Het enige wat ik zie is:
Homey is offline, er kon geen verbinding worden gemaakt met Homey. Opnieuw proberen.
Bij instellingen zie ik alleen Homey naam en cloud id

• chundo
erreen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:53:
Hoe kan ik Homey nu weer koppelen aan het netwerk? Kom er echt niet uit. Het enige wat ik zie is:
Homey is offline, er kon geen verbinding worden gemaakt met Homey. Opnieuw proberen.
Ik ben niet zeker maar dacht omdraaien en dan een wizard volgen om enkel de WiFi te wijzigen. Een tijdje terug hetzelfde probleem gehad en uiteindelijk viel het wel mee :)

• DennusB
  • Niet online
erreen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:53:
De Homey ondersteboven houden terwijl je hem aan de stroom hangt! Dan komt hij in herstel modus :)

Is het al bijna vrijdag?

• erreen
DennusB schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:45:
[...]

De Homey ondersteboven houden terwijl je hem aan de stroom hangt! Dan komt hij in herstel modus :)
Als ik hem op de kop houdt, telt ie af van 10 naar 0 en start ie opnieuw op. Dat zegt ze tenminste.

• erreen
Is gelukt. In recovery mode naar wifi instellingen gaan en homey netwerk installeren, en instructies opvolgen.

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12-11 20:24
Wie heeft er goede ervaringen met een draadloze THERMOSTAATKRAAN op homey?
THX!

• chundo
cautje schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:01:
Wie heeft er goede ervaringen met een draadloze THERMOSTAATKRAAN op homey?
THX!
Wij hebben er van eurotronic en kwa reactie reageren ze goed. Op zich tevreden alleen stel ik hem bv in op 15°en het kan wel eens dat het nog 20° wordt, hij sluit dan te laat af waardoor te temperatuur soms op loopt. Maar de koppeling met homey is goed

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12-11 20:24
Ok, bedankt!

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:01
Iemand met de deur/raam sensors van de Action al gebruikt icm de Homey?

Ietsje duurder dan Ali maar wel veel sneller binnen ;)

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:04
Na weer een hele periode stoeien met Domoticz en Home Assistant ben ik daar wel weer klaar mee.
Is heel leuk maar kost mij veel teveel tijd dus ik wil (weer) eens wat anders proberen.
Dan kom je al snel bij de Homey uit als je alles wil integreren. Dus ik denk dat ik weer een Homey ga aanschaffen (derde keer wordt dit :)) Nu de pro versie. Maar ik heb nog een paar vragen die ik nog niet heb gevonden op dit forum.

Is er een soort BT presence want ik schakel veel op aan en afwezigheid.
Werken de Niko schakelaars (Hue) ook binnen Homey?
Moet ik nu wel of niet met losse gateways gaan werken Hue - Xiaomi - Ikea (hier zijn volgens mij de meningen nog over verdeeld) belangrijkste is stabiliteit want moeders de vrouw kan er niet goed tegen als ergens het licht niet aan of uit gaat!
Jammer is wel dat er geen fatsoenlijke iPad app is. Gemiste kans! E-Reader vind ik geen optie.
Uitlezen slimme meters kan dit ook? Nu via P1 kabel met Domoticz

Hierbij de eerste vragen misschien later meer. Ik ga mij nu eerst verder verdiepen in de Homey. Moet voor 23:59 beslissen als ik hem morgen nog in huis wil hebben. ;)

• DennusB
  • Niet online
Uitlezen van Slimme Meters met P1-Kabel naar bijvoorbeeld een Raspberry werkt prima :)

Is het al bijna vrijdag?

• SpamPimp
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-11 23:06
RoTeK70 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:10:

Moet ik nu wel of niet met losse gateways gaan werken Hue - Xiaomi - Ikea (hier zijn volgens mij de meningen nog over verdeeld) belangrijkste is stabiliteit want moeders de vrouw kan er niet goed tegen als ergens het licht niet aan of uit gaat!
Hier werkt hij stabiel. Ook het zigbee protocol. De Hue lampen lopen (nog) via de Hue Bridge. De Ikea lampen heb ik momenteel direct via Homey verbonden, via de Ikea Bridge was het altijd gedoe. Nadeel is het ontbreken van de update mogelijkheid.
Ook mijn Xiaomi materiaal loopt allemaal direct via Homey. Ik ben er tevreden mee en de vrouw des huizes is ook tevreden met de automatisering.

Succes met de keuze. Drie keer is scheepsrecht...

• Jovink538
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-11 16:47
Ik gebruik wel de ikea hub. Voordeel is dat ik de ikea afstandsbediening dan ook kan gebruiken.

• RoTeK70
Ik heb net de Homey Pro binnen gekregen en al wat app's geinstalleerd tot nu toe super tevreden ook al wat flows draaien. Maar goed mijn oordeel berust op een paar uur kloten.

Nu heb ik ook een aantal Neo plugs in het zwave netwerk opgenomen. Als ik bij die pluggen in de instellingen kijk zie ik ook iets van beveiliging. Nu wil ik graag een aantal van deze pluggen beveiligen want als ik deze per ongeluk uitzet worden een aantal gezinsleden niet blij. Het gaat mij hier alleen om de stroommetingen voor een bepaalde flow. Kan ik die instelling wijzigen? Ik zie dit zo 1-2-3 niet. Binnen Domoticz kon ik deze pluggen ook beveiligen tegen het aan en uitzetten. Als ik deze wel wilde schakelen dan moest ik een pincode gebruiken. Zou top zijn als dit bij Homey ook kan.Ik gebruik voor deze pluggen de NEO Coolcam app.

• mits112
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-11 09:57
DennusB schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:11:
Uitlezen van Slimme Meters met P1-Kabel naar bijvoorbeeld een Raspberry werkt prima :)
Heb je hier een handleiding van?
RoTeK70 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:27:
Ik heb net de Homey Pro binnen gekregen en al wat app's geinstalleerd tot nu toe super tevreden ook al wat flows draaien. Maar goed mijn oordeel berust op een paar uur kloten.

Nu heb ik ook een aantal Neo plugs in het zwave netwerk opgenomen. Als ik bij die pluggen in de instellingen kijk zie ik ook iets van beveiliging. Nu wil ik graag een aantal van deze pluggen beveiligen want als ik deze per ongeluk uitzet worden een aantal gezinsleden niet blij. Het gaat mij hier alleen om de stroommetingen voor een bepaalde flow. Kan ik die instelling wijzigen? Ik zie dit zo 1-2-3 niet. Binnen Domoticz kon ik deze pluggen ook beveiligen tegen het aan en uitzetten. Als ik deze wel wilde schakelen dan moest ik een pincode gebruiken. Zou top zijn als dit bij Homey ook kan.Ik gebruik voor deze pluggen de NEO Coolcam app.
Hardwarematig kunnen de Neos niet permanent ingeschakeld worden bij mijn weten. Een beveiliging tegen uitschakelen zou dus alleen via de app/driver geregeld kunnen worden. Of dat in de app/driver zit weet ik echter niet, want die heb ik niet.

De Fibaro's daarentegen hebben wel een hardwarematige optie om permanent aan te staan. Dan kun je ze dus ook niet uitschakelen via bv het knopje dat erop zit of via een eventueel gekoppelde knop/node.

• RoTeK70
Nog even een snelle vraag. Ik kon dit nergens terugvinden. Maar is deze schakelaar compatibel met Homey?

https://www.robbshop.nl/f...-antraciet-niko?sqr=niko&

• SpamPimp
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-11 23:06
RoTeK70 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:32:
Nog even een snelle vraag. Ik kon dit nergens terugvinden. Maar is deze schakelaar compatibel met Homey?

Niko wordt (nog) niet ondersteund: zie dit topic.

• Remko1973
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06:50
RoTeK70 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:32:

Hmm lijkt er toch aan te komen. https://apps.athom.com/app/com.athom.nhc

Remko1973 wijzigde deze reactie 22-10-2019 22:21 (7%)

• RoTeK70
Ik kom er niet helemaal uit, zie ook niet wat ik fout doe.
Ik heb twee flows gemaakt.
Eerste:

Als: het contact van de koelkastdeur aan gaat
Dan: Zandloper omdraaien (30 seconden)

Tweede:
Als: Zandloper is gestopt
En: Het contactalarm van de koelkast is aan.
Dan: Stuur een bericht.

Wat klopt hier niet aan?

Als de koelkast deur langer dan 30 seconden open staat zou ik in mijn ogen een berichtje moeten ontvangen maar dat gebeurt niet.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:09
RoTeK70 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:34:
Eerste:

Tweede:

Wat klopt hier niet aan?

Als de koelkast deur langer dan 30 seconden open staat zou ik in mijn ogen een berichtje moeten ontvangen maar dat gebeurt niet.
Moet je niet zandloper is afgelopen gebruiken en niet zandloper is gestopt? Je kunt we een flow maken waarin je aangeeft dat de zandloper moet worden gestopt indien de deur dicht gaan en zandloper aan is.

• chundo
RoTeK70 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:34:
Eerste:

Tweede:

Wat klopt hier niet aan?

Ik heb iets soortgelijk maar doe het anders en het werkt, probeer het eens als hieronder beschreven:

Als de koelkast open is start na 30 seconden de flow koelkast te lang open

Flow koelkast te lang open:

Als de sensor open is stuur het bericht.

De flow moet je dan standaard uit schakelen zodat je hem enkel zelf activeert met de vorige flow, anders krijg je het bericht bij iedere opening

• RoTeK70
Rgerr schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Moet je niet zandloper is afgelopen gebruiken en niet zandloper is gestopt? Je kunt we een flow maken waarin je aangeeft dat de zandloper moet worden gestopt indien de deur dicht gaan en zandloper aan is.
Inderdaad dit was de oplossing. Ik dacht dat ik dat al een keer had geprobeerd maar niet goed dus.

Bedankt! _/-\o_

• RoTeK70
Ik heb nog een vraag die ik nog niet heb terug kunnen vinden op dit forum of via Google.

Kunnen de icoontjes van de verschillende kamers (gang-keuken-enz) niet handmatig worden gesorteerd? Nu gaat dit alfabetisch. Ik wil graag bij elke kamer beginnen met temperatuur icoontje bijvoorbeeld.

• Wingie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:55
RoTeK70 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:13:
Ik heb nog een vraag die ik nog niet heb terug kunnen vinden op dit forum of via Google.

Kunnen de icoontjes van de verschillende kamers (gang-keuken-enz) niet handmatig worden gesorteerd? Nu gaat dit alfabetisch. Ik wil graag bij elke kamer beginnen met temperatuur icoontje bijvoorbeeld.
Nee, Athom knows whats best for us. Je kunt het wel forceren vermoed ik door nummers te gebruiken voor de naam

• RoTeK70
Wingie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

Nee, Athom knows whats best for us. Je kunt het wel forceren vermoed ik door nummers te gebruiken voor de naam
Ik was er al bang voor. Dan laten we het maar zo. Zij weten het het beste. ;)

• lerssi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:48
Mijn homey heeft sinds gisteren ook kuren, echter ben ik bang dat hij spontaan de geest heeft gegeven.
Bij het aanzetten komt er een irritante toon uit het boxje onder. De regenboog kleuren komen tevoorschijn, echter lopen deze niet smooth door. Ik krijg de homey via wifi ook niet meer gekoppeld.

Iemand een tip, garantie zal wel over zijn. Het was de eerste versie van homey.
Zouden jullie de overstap naar een pro maken ?

Als hadden geweest is, is hebben te laat

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 08:54
lerssi schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:05:
Mijn homey heeft sinds gisteren ook kuren, echter ben ik bang dat hij spontaan de geest heeft gegeven.
Bij het aanzetten komt er een irritante toon uit het boxje onder. De regenboog kleuren komen tevoorschijn, echter lopen deze niet smooth door. Ik krijg de homey via wifi ook niet meer gekoppeld.

Iemand een tip, garantie zal wel over zijn. Het was de eerste versie van homey.
Zouden jullie de overstap naar een pro maken ?
Ik zou beginnen met een andere poweradapter van minimaal 5w te proberen.

• lerssi
Heb hem gereset en alles werkt weer, inderdaad met nieuwe power adapter. Nu weer alles opnieuw toevoegen, dat is wel klote. Maarja dat moest ik bij aankoop nieuwe anders ook.

Ik krijg mijn fibaro dimmers 2 niet meer via pulsdrukker ( 3 korte drukken ) toegevoegd. Is hierin iets veranderd, de vorige keer ging dat wel.
Sommige dimmers zitten op moeilijk bereikbare plekken.

Iemand advies ?

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:14

Chrisjuh_15

Facta non verba

Werken de Google Nest producten (thermostaat, IQ cam) inmiddels alweer een beetje nadat Google de oorspronkelijke API heeft gekilled? Of zijn Homey en Nest nog steeds geen gelukkig huwelijk?
lerssi schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:02:
Heb hem gereset en alles werkt weer, inderdaad met nieuwe power adapter. Nu weer alles opnieuw toevoegen, dat is wel klote. Maarja dat moest ik bij aankoop nieuwe anders ook.

Ik krijg mijn fibaro dimmers 2 niet meer via pulsdrukker ( 3 korte drukken ) toegevoegd. Is hierin iets veranderd, de vorige keer ging dat wel.

Iemand advies ?
Waarom heb je hem gereset? Was de nieuwe adapter niet voldoende?

Heb je de Fibaro's eerst ge-exclude? Ze zijn nu nog gelinkt aan een host die niet meer bestaat.
In Homey dus voor al je z-wave device eerst 1 voor 1 'remove node' via https://developer.athom.com/tools/zwave

• RoTeK70
Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met Homey. Gaat best aardig. Hij heeft al in alle hoeken gestaan i.v.m. bereik van Zigbee -KAKU-Zwave. Maar goed nu een locatie gevonden waar alles het doet!

Ondertussen op 90% al mijn sensoren e.d. aangesloten. Meeste flows draaien zoals het moet.

Ik zag alleen dat ik mijn rookmelders van Xiaomi niet kan gebruiken met Homey. Beetje jammer! Welke rookmelders gebruiken jullie. Fibaro heeft hele mooie maar vind ik wat prijzig. Ik heb er 8 stuks nodig.

Nog een vraagje. Op de tijdlijn zie ik steeds dit ik zelf aanwezig of afwezig ben. Maar dat weet ik zelf ook wel. Nu gebruik ik de aanwezigheidsdetectie binnen verschillende flows dus die kan ik niet uitzetten. Maar ik wil die melding niet steeds ontvangen op mijn tijdlijn. Kan dit ik dit ergens uitzetten.

• Werner85
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 23:43
Bij de tijdlijn kun je rechts op het tandwiel klikken, hier kun je instellen wat je op je tijdlijn wilt hebben. Zie ook het tandwiel hij favoriete apparaten en favoriete flows.
RoTeK70 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:13:
Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met Homey. Gaat best aardig. Hij heeft al in alle hoeken gestaan i.v.m. bereik van Zigbee -KAKU-Zwave. Maar goed nu een locatie gevonden waar alles het doet!

Ondertussen op 90% al mijn sensoren e.d. aangesloten. Meeste flows draaien zoals het moet.

Ik zag alleen dat ik mijn rookmelders van Xiaomi niet kan gebruiken met Homey. Beetje jammer! Welke rookmelders gebruiken jullie. Fibaro heeft hele mooie maar vind ik wat prijzig. Ik heb er 8 stuks nodig.

Nog een vraagje. Op de tijdlijn zie ik steeds dit ik zelf aanwezig of afwezig ben. Maar dat weet ik zelf ook wel. Nu gebruik ik de aanwezigheidsdetectie binnen verschillende flows dus die kan ik niet uitzetten. Maar ik wil die melding niet steeds ontvangen op mijn tijdlijn. Kan dit ik dit ergens uitzetten.

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-11 19:07

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Aanwezigheid werkt niet altijd even lekker. Je kunt je flows op aanwezigheid laten werken.
Ik kwam net thuis en zowel Homey als IFTTT hadden niet door dat ik thuis kwam. In dat geval is het handig als je dit op je tijdlijn kunt zien.

2k op west bij Pv Output

• JDunnio
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 11-11 03:03
lerssi schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:02:

Iemand advies ?
Staat je in zwave device config de scene functionaliteit wel aan? optie 22 volgens mij.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:35
Als Athom nou hun zigbee rewrite een keertje gaat doen dan werken ze wel weer. Maar dat moeten ze nog steeds doen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• lerssi
Het werkt weer, nu alles weer aan het instellen.
Bedankt, het was idd de z-wave reset

• van Meer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20:47
Heeft er iemand toevallig een tip voor een verloopje naar eu voor de xiaomi smart socket? Ik had een verloop van aliexpress besteld maar die is meteen doorgebrand :|

• RoTeK70
Ik heb de Synology app geinstalleerd nu worden mijn camera's ook juist toegevoegd alleen bij elke camera krijg ik de melding: Apparaat niet bedienbaar

Iemand een idee wat er niet goed is ingesteld?

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-11 18:48
De bewegingssensor van ikea staat nu nog niet in de lijst van ondersteunde apparaten.
zijn ze wel bezig deze tot te voegen?

Zou deze graag willen testen, maar heb geen Ikea Hub

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 08:54

Voor de rookmelders gebruik ik Heiman z-wave rookmelders. Mooi, klein en betaalbaar.

Onder instellingen en notificaties kun je de timeline meldingen volgens mij uitzetten.

• Jaer
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:26
Ondertussen is het probleem gefixt, adapter bleek stuk.
Om daar achter te komen was wel een flinke puzzeltocht.

Update, Athom is ook heel coulant geweest met een replacement, die komt binnenkort mijn kant op.

Jaer wijzigde deze reactie 01-11-2019 12:11 (83%)

• RoTeK70
2be schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Voor de rookmelders gebruik ik Heiman z-wave rookmelders. Mooi, klein en betaalbaar.

Onder instellingen en notificaties kun je de timeline meldingen volgens mij uitzetten.
Bedankt, rookmelders zien er inderdaad prima uit qua formaat en prijs.

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 17:31
Jaer schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:57:
Hier hebben we wat homey pech.. de laatste 1-2 weken (na de eco update) viel de v1 steeds random uit. Een reset en hij deed het weer. Tot er vandaag een rode ring tevoorschijn kwam.

Dit op het athom forum nagekeken en er was een forum post met gelijke klachten en als oplossing een andere adapter. Dit getest met de IPAD adapter, hij doet het weer!! Maarja de IPad moet ook af en toe opgeladen worden :(

Prima terug naar de mediamarkt zou je zeggen. bon gezocht. Aankoopdatrum 26-10-2017. Had ik nu maar met de eerste problemen hem gewoon ingepakt en bij de mediamarkt omgeruild.

Voor nu support van Athom maar een mail gestuurt met het verhaal en kopie van de bon.

Iemand anders dit ook aan de hand gehad?
Een niet-goede oplader komt veel voor ja. Snap echter niet goed dat je toen je bij de MM was niet even een nieuwe lader gekocht hebt. Gewoon USB, koop je er 1 van 3A dan weet je vrij zeker dat ie het doet, en volgens mij zijn dat de kosten niet. Dan ga je toch niet helemaal lastig doen met garantie enzo. Maar misschien ben ik daar te makkelijk in.

• Akumu22
Vraagje:

Ik heb wat verlichting in de keuken welke getriggerd wordt middels motion sensors en gaat ook weer uit naar een bepaalde tijd inactiviteit, dat werkt allemaal perfect. Maar er doen zich wel eens situaties voor waarbij het gewenst is om de verlichting aan te laten, ook al is er geen beweging meer gedetecteerd.

Nu wil ik het eigenlijk voor elkaar krijgen dat als de verlichting middels wandschakelaar wordt aangezet deze niet meer uitgaat als er geen beweging is gedetecteerd. Echter weet ik niet zo goed hoe ik dit in kan stellen, hoe kan ik duidelijk maken dat de schakelaar handmatig is ingeschakeld...ik heb hier een fibaro dimmer switch achter de schakelaar zitten. Misschien denk ik te moeilijk....ideeën en suggesties zijn welkom :)
Akumu22 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:11:
Vraagje:
[...]

Nu wil ik het eigenlijk voor elkaar krijgen dat als de verlichting middels wandschakelaar wordt aangezet deze niet meer uitgaat als er geen beweging is gedetecteerd.
[...]
Ik denk dat specifiek voor zo'n situaties deze app gemaakt is:
https://apps.athom.com/app/nl.regoor.statecontrol

• Akumu22
Fire69 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

lijkt inderdaad precies wat ik nodig heb..ga er mee aan de slag :)
Bedankt!

• DennusB
  • Niet online
[...]

Jammer dat die app niet werkt op V3 :(

Is het al bijna vrijdag?

• Akumu22
[...]

Werkt helaas (nog) niet op V3.. 8)7

• DennusB
  • Niet online
Akumu22 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

De code is ook al 3 jaar niet aangeraakt... denk niet dat dat nog geupdate gaat worden :(

Is het al bijna vrijdag?

• Akumu22
DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

De code is ook al 3 jaar niet aangeraakt... denk niet dat dat nog geupdate gaat worden :(
hmm....helaas...beschrijving zag er wel veel belovend uit.
Akumu22 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:49:
[...]

"compatibility": "0.x || 1.x",
Ja, da's jammer...
Je zou kunnen proberen om gewoon de app.json aan te passen naar 3.0, maar als de code al 3 jaar niet meer is aangepast is er weinig kans dat alles nog zal werken.

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 17:31
SDK is niet 2, dus dat gaat nooit werken.

Hoewel ik wel inderdaad ook naar een dergelijke oplossing zoek. Gewoon aan met beweging, maar als ik zelf met de schakelaar hem aan zet, dan een timeout van meer uren ofzo.
Pagina: 1 ... 66 67 68 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True