Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 09:55
@DennusB @chippie777
Moest ik nu kiezen tussen de gewone Homey of een Pro, was ik voor die €100 verschil voor de Pro gegaan. Het is een kleine investering om klaar te zijn voor de toekomst, waar je eventueel vele apparaten toe gaat voegen. Als je nu voor een gewone gaat en straks voor een Pro, kost het je sowieso meer geld.

Aan de andere kant: tegen de tijd dat je een Pro nodig gaat hebben, kan het natuurlijk zijn dat er een nieuw model uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RVervuurt schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:38:
@DennusB @chippie777
Moest ik nu kiezen tussen de gewone Homey of een Pro, was ik voor die €100 verschil voor de Pro gegaan. Het is een kleine investering om klaar te zijn voor de toekomst, waar je eventueel vele apparaten toe gaat voegen. Als je nu voor een gewone gaat en straks voor een Pro, kost het je sowieso meer geld.

Aan de andere kant: tegen de tijd dat je een Pro nodig gaat hebben, kan het natuurlijk zijn dat er een nieuw model uitgekomen is.
Ja helemaal eens. En ik heb echt een berg devices en automatiseringen in Home-Assistant al, dus denk dat ik de normale vrij snel vol heb!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DennusB just curious over hoeveel apparaten hebben we het? (per tech)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:42:
@DennusB just curious over hoeveel apparaten hebben we het? (per tech)
In HA heb ik nu 400 "devices", waarvan zeker een stuk of 30 virtuele switches zijn, deels Z-Wave, deels Hue, Tradri, Sonos, Z-Wave, Ring Doorbell, Rookmelders, Xiaomi Aqara, Nest etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
en hoeveel zijn er daadwerkelijk hardware? Ik ken home assistent niet. Als ik naar bijvoorbeeld 'domoticz' kijk dan is een stuk hardware soms wel verdeeld over 10 verschillende 'devices'. Dat zul je in Homey dus dan als één apparaat moeten tellen.

Voorbeeldje. Domoticz vind dat mijn onkyo iets van 8 devices is. Ik heb er toch echt maar een

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:26:
en hoeveel zijn er daadwerkelijk hardware? Ik ken home assistent niet. Als ik naar bijvoorbeeld 'domoticz' kijk dan is een stuk hardware soms wel verdeeld over 10 verschillende 'devices'. Dat zul je in Homey dus dan als één apparaat moeten tellen.

Voorbeeldje. Domoticz vind dat mijn onkyo iets van 8 devices is. Ik heb er toch echt maar een
Laten we dan zeggen dat het ~80 tot 100 echte devices zijn, give or take!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan zou ik toch gaan voor een PRO als je het geld er voor over hebt :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 09:07
DennusB schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:35:
[...]

Je kan altijd Athom support even aanhaken, de Hue app is volgens mij een app van Athom zelf toch?
Nee deze is van Sebastian Johansson, is de Hue Zighbee app.
De Hue app met de bridge ertussen is wel van Athom.

Heb er net 1 op de bridges geprobeerd, maar deze werkt ook niet goed.
Zie het nog een paar dagen aan, als ze het dan nog niet doen gaan ze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 30-05 21:18
Ik heb een defecte (na onweer) neo coolcam tussenstekken. Ik wil deze verwijderen uit homey maar dan moet ik 3 maal op de knop drukken wat niet meer gaat... iemand een oplossing om deze uit mij homey te krijgen?

Ik kan in homey de schakelaar (terwijl hij niet in steekt) nog gewoon aan en uit zetten zonder foutmelding.... ik vind het zeer vervelend, ik gebruik vooral z wave voor betrouwbaarheid en homey volgt de schakelaar niet op bij miscommunicatie, vroeger had ik fibaro en daar kreeg ik altijd netjes de melding dat hij niet bereikbaar was of niet had geschakeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
iemand ook problemen met KAKU na de laatste update van eind juli? Na de update vanmorgen geven al mijn devices een time-out. Ergens een mogelijkheid om 1 versie terug te gaan?
Heb al een call aangemaakt bij athom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
DennusB schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:45:
[...]

Laten we dan zeggen dat het ~80 tot 100 echte devices zijn, give or take!
Mijn tip, blijf bij HA. Ik ben van Homey naar HA gegaan. Zelfs met veel minder devices was het een drama. Bereik is ook veeeeel slechter. Zigbee wacht al tijden op een rewrite. Wat athom wel mooi heeftvis de simplicity... maar je gaat echt snel tegen beperking aanlopen als je HA gewend bent...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:39:
[...]

Mijn tip, blijf bij HA. Ik ben van Homey naar HA gegaan. Zelfs met veel minder devices was het een drama. Bereik is ook veeeeel slechter. Zigbee wacht al tijden op een rewrite. Wat athom wel mooi heeftvis de simplicity... maar je gaat echt snel tegen beperking aanlopen als je HA gewend bent...
Ik kan echt prima uit de voeten met HA, zeker met Node-Red maar na 2 jaar ideeën verzamelen en automatiseren wil ik gewoon dat het werkt... en met al die breaking changes in HA is het bijna een dagtaak om alles telkens om te bouwen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
DennusB schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:47:
[...]

Ik kan echt prima uit de voeten met HA, zeker met Node-Red maar na 2 jaar ideeën verzamelen en automatiseren wil ik gewoon dat het werkt... en met al die breaking changes in HA is het bijna een dagtaak om alles telkens om te bouwen :(
Je kan ook niet uodaten als t werkt...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:33:
[...]

Je kan ook niet uodaten als t werkt...
Ja eens, maar wat mij betreft is HA qua update beleid gewoon verkeerd bezig. Homey maar ff testen, als t niet is heb ik HA nog

• RVervuurt
chundo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:56:
Ik heb een defecte (na onweer) neo coolcam tussenstekken. Ik wil deze verwijderen uit homey maar dan moet ik 3 maal op de knop drukken wat niet meer gaat... iemand een oplossing om deze uit mij homey te krijgen?

Ik kan in homey de schakelaar (terwijl hij niet in steekt) nog gewoon aan en uit zetten zonder foutmelding.... ik vind het zeer vervelend, ik gebruik vooral z wave voor betrouwbaarheid en homey volgt de schakelaar niet op bij miscommunicatie, vroeger had ik fibaro en daar kreeg ik altijd netjes de melding dat hij niet bereikbaar was of niet had geschakeld....
Als je lang genoeg wacht, kan je een "forced deletion" doen oid.

• chundo
RVervuurt schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Als je lang genoeg wacht, kan je een "forced deletion" doen oid.
Soms doet geduld wonderen :P

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier die Homey verbonden heeft met WiFi via een Unifi AP? Ik heb van alles geprobeerd hier(los netwerk alleen op 2.7GHz) maar hij weigert te verbinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier werkt het hoor. Geen probleem. Ik neem aan dat je 2.4ghz bedoeld. Honey kan niet met 5 overweg.

Had je al geprobeerd om een open netwerk te gebruiken? Ter test.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:34:
Hier werkt het hoor. Geen probleem. Ik neem aan dat je 2.4ghz bedoeld. Honey kan niet met 5 overweg.

Had je al geprobeerd om een open netwerk te gebruiken? Ter test.
2.4 bedoelde ik inderdaad. Wilde echt niet werken. Na een reboot + extra reset van Homey werkt het nu opeens wel. Gelukkig maar ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
begrijp dat je hem dus aan het installeren bent. Toch voor de PRO gegaan?

Strava | AP | IP | AW

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
chundo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:56:

Kan je niet gewoon in de homey-app je apparaat selecteren, en dan via het "tandwieltje" apparaat verwijderen?

• chundo
Bert O. schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:13:
[...]

Kan je niet gewoon in de homey-app je apparaat selecteren, en dan via het "tandwieltje" apparaat verwijderen?
Ondertussen is het opgelost maar na dat tandwieltje krijg je de procedure om 3 maal op de knop te drukken, als je dan wacht verwijderd hij hem uiteindelijk...

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:47:
begrijp dat je hem dus aan het installeren bent. Toch voor de PRO gegaan?
Heb een normale van een Tweaker kunnen overnemen. Eens kijken hoe ver ik er mee kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Klopt het dat wanneer je een Fibaro double switch toevoegt via de Fibaro app je maar 1 switch krijgt? Op de een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar twee switches zichtbaar te krijgen, ook niet in flows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-05 19:40
Rgerr schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:55:
Klopt het dat wanneer je een Fibaro double switch toevoegt via de Fibaro app je maar 1 switch krijgt? Op de een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar twee switches zichtbaar te krijgen, ook niet in flows...
Ik heb bij zowel de FGS-222 als de FGS-223 twee schakelaars. De secundaire heeft echter geen icoon op de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
SkorpionNL schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:59:
[...]
Ik heb bij zowel de FGS-222 als de FGS-223 twee schakelaars. De secundaire heeft echter geen icoon op de schakelaar.
Screenshot van waar te vinden? Zoals gezegd, ook in flows zie ik de tweede schakelaar niet terug. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:36
Rgerr schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:55:
Ja, hoor. Kijk eens hier:
https://www.domotica-blog...ew-fibaro-double-switch-2

Ik schreef dit:
Ik kreeg eerst niet de scene opties te zien in de flow kaarten. Dit had te maken met dat ik hem als lamp had toegevoegd, als je hem als overige toevoegt krijg je de opties wel.

Weet niet of dat nog steeds zo is.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
HeroS schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:25:
[...]

Ja, hoor. Kijk eens hier:
https://www.domotica-blog...ew-fibaro-double-switch-2

Ik schreef dit:
Ik kreeg eerst niet de scene opties te zien in de flow kaarten. Dit had te maken met dat ik hem als lamp had toegevoegd, als je hem als overige toevoegt krijg je de opties wel.

Weet niet of dat nog steeds zo is.
Vreemd, ik blijf 1 schakelaar houden. Het is wel een FGS-221, maar in domoticz geeft deze ook gewoon twee schakelaars.

Edit: ondertussen gelukt, geen idee waar het aan lag, maar gelukt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rgerr op 19-08-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ik probeer een flow te maken waarbij ik een lamp inschakel na beweging en gedurende de nacht. Nu wil ik dat deze lamp ook weer na 5 minuten uit gaat, maar alleen als deze ook op deze wijze getriggerd is. Anders gaat de lamp na 5 minuten uit terwijl je even naar de keuken loopt. Hoe hebben jullie dit geregeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

WoutF

Hoofdredacteur
Rgerr schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:22:
Ik probeer een flow te maken waarbij ik een lamp inschakel na beweging en gedurende de nacht. Nu wil ik dat deze lamp ook weer na 5 minuten uit gaat, maar alleen als deze ook op deze wijze getriggerd is. Anders gaat de lamp na 5 minuten uit terwijl je even naar de keuken loopt. Hoe hebben jullie dit geregeld?
Je kunt hiervoor de Countdown-app gebruiken. Bij je eerste flow trigger je dan op beweging, check je of het 's nachts is, zet je de lamp aan en start je een countdown van 5 minuten. Een tweede flow start je als de teller op 0 staat en daarmee zet je de lamp weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je kunt ook in logica een tekstuele variabele maken, en per flow in die variabele zetten welke flow de lamp getriggered heeft. Dan kun je met de uitzetflow daarop checken

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 10:57
Is het ook mogelijk een kleur tag te gebruiken? Dus 'Savonds een tag met rood en overdag wit/geel.
Volgens mij bij mijn ikea lampen kan het niet maar misschien weet iemand een oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Rgerr schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:22:
WoutF schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

Je kunt hiervoor de Countdown-app gebruiken. Bij je eerste flow trigger je dan op beweging, check je of het 's nachts is, zet je de lamp aan en start je een countdown van 5 minuten. Een tweede flow start je als de teller op 0 staat en daarmee zet je de lamp weer uit.
Je zou ook gebruik kunnen maken van de zones--> als zone[keuken] inactief voor 5 min. dan licht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Gebruiken er hier meer Hue dimmers? Tof dat je elke knop apart kunt instellen, maar vond de default setting uit Hue app wel prima... Zo ook de dimmerknoppen (2 en 3). Die dien je nu dus ook zelf in te stellen? Worden dan nogal wat flows namelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
WoutF schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

Je kan deze er nog beter voor gebruiken : https://apps.athom.com/app/com.synplyworks.thenmore. Dan kan het namelijk 1 in flow en hoef je geen separate flow te hebben voor het afhandelen van het verlopen van timer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
DennusB schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:20:
[...]

Je kan deze er nog beter voor gebruiken : https://apps.athom.com/app/com.synplyworks.thenmore. Dan kan het namelijk 1 in flow en hoef je geen separate flow te hebben voor het afhandelen van het verlopen van timer!
Die kon ik nog niet, hoe zit het dan als de bewegingsmelder beweging blijft detecteren? wordt de timer dan gereset? wordt deze verlengt met het X aantal ingestelde seconden?

als ik bijvoorbeeld in de keuken ben dan wil ik dat het licht aanblijft zolang ik daar ben. Als er dan 1 minuut ofso geen beweging meer is mogen de lampen uit.

dat gaat dan inderdaad wel wat flows schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Akumu22 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:36:
[...]

Die kon ik nog niet, hoe zit het dan als de bewegingsmelder beweging blijft detecteren? wordt de timer dan gereset? wordt deze verlengt met het X aantal ingestelde seconden?

als ik bijvoorbeeld in de keuken ben dan wil ik dat het licht aanblijft zolang ik daar ben. Als er dan 1 minuut ofso geen beweging meer is mogen de lampen uit.

dat gaat dan inderdaad wel wat flows schelen.
Hij kan idd de timer resetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-05 09:51
Ik heb op internet zitten zoeken, maar krijg mijn Reolink 422 IP camera's ( welke ook in synology NAS staan ) niet aangesloten op mijn Homey. Iemand toevallig een stappenplan in zijn bezit of het reeds werkend gekregen ?

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lerssi schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:09:
Ik heb op internet zitten zoeken, maar krijg mijn Reolink 422 IP camera's ( welke ook in synology NAS staan ) niet aangesloten op mijn Homey. Iemand toevallig een stappenplan in zijn bezit of het reeds werkend gekregen ?
Gebruik je Synology Surveillance Station? Daar is een Homey app voor. Deze gebruik ik ook en dat werkt super.

• Rgerr
Ik heb een Xiaomi wireless switch toegevoegd. Op de app-pagina lees ik dat het volgende mogelijk zou moeten zijn:
Wireless switch (WXKG01LM) (1x - 4x click, Key Held, Key released)

Echter, wanneer ik een flow probeer te maken kan ik alleen kiezen voor 'als een knop is ingedrukt'. Hoe kan ik nu de andere mogelijkheden benutten van de knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 23:16:
[...]

Heb een normale van een Tweaker kunnen overnemen. Eens kijken hoe ver ik er mee kom!
Weer terug op het Homey nest? Ik weet nog van je blogs dat Homey niet genoeg was en Home Assistant beter voor de stabiliteit in jouw huis, ben wel benieuwd wat daarin veranderd is -> DennusB's blog

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:45:
[...]

Weer terug op het Homey nest? Ik weet nog van je blogs dat Homey niet genoeg was en Home Assistant beter voor de stabiliteit in jouw huis, ben wel benieuwd wat daarin veranderd is -> DennusB's blog
Klopt inderdaad :) Zoals ook al in het topic hier beschreven vind ik HA super krachtig, maar kost het teveel tijd om het goed te krijgen. Daarnaast werd ik gek van het aantal breaking changes die ze telkens deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 12:36
Rgerr schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:41:
Ik heb een Xiaomi wireless switch toegevoegd. Op de app-pagina lees ik dat het volgende mogelijk zou moeten zijn:
Wireless switch (WXKG01LM) (1x - 4x click, Key Held, Key released)

Echter, wanneer ik een flow probeer te maken kan ik alleen kiezen voor 'als een knop is ingedrukt'. Hoe kan ik nu de andere mogelijkheden benutten van de knop?
Je moet even een scene is geactiveerd selecteren.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
HeroS schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:22:
[...]

Je moet even een scene is geactiveerd selecteren.
De benaming wekte mij niet de indruk dat het daar achter zou zitten, maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik heb nu een Xiaomi Mi Flora in één van m'n planten gestoken, om te kijken of het wat is enzo, maar ben nu wel benieuwd hoe je hier nu leuke dingen mee kan doen met Homey? Ik heb 'm gekoppeld en begrijp dat ik die 4 variabelen kan gebruiken, maar afgezien van een notificatie met "geef me water" is er niet veel mee te doen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RVervuurt schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:31:
Ik heb nu een Xiaomi Mi Flora in één van m'n planten gestoken, om te kijken of het wat is enzo, maar ben nu wel benieuwd hoe je hier nu leuke dingen mee kan doen met Homey? Ik heb 'm gekoppeld en begrijp dat ik die 4 variabelen kan gebruiken, maar afgezien van een notificatie met "geef me water" is er niet veel mee te doen toch?
Wat had je anders verwacht dan van een plantsensor? Enkele voorbeelden wat je hiermee zou kunnen doen:
  • als je een bewateringssysteem hebt dat die automatisch water geeft als die sensor aan springt.
  • een berichtje naar je toe laten sturen om je te vertellen dat er water bij een plant moet (en welke dan , dat is ook handig )
  • homey een liedje laten afspelen
  • homey de lampen laten knipperen net zo lang tot je de plantjes water hebt gegeven
en nog meer van dat soort zaken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Webgnome schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:52:
[...]

Wat had je anders verwacht dan van een plantsensor? Enkele voorbeelden wat je hiermee zou kunnen doen:
  • als je een bewateringssysteem hebt dat die automatisch water geeft als die sensor aan springt.
  • een berichtje naar je toe laten sturen om je te vertellen dat er water bij een plant moet (en welke dan , dat is ook handig )
  • homey een liedje laten afspelen
  • homey de lampen laten knipperen net zo lang tot je de plantjes water hebt gegeven
en nog meer van dat soort zaken.
Niets verwacht, maar ben gewoon benieuwd naar wat jullie er mee doen :D Dat met een bewateringssysteem is inderdaad een tof idee, maar lastig zonder tuin :D

En de vraag was ook voornamelijk omdat er vaak mensen hier zijn, die bepaalde sensoren gebruiken voor dingen waar die sensoren niet voor bedoeld zijn, haha!

[ Voor 13% gewijzigd door RVervuurt op 03-09-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo lastig zonder tuin? Een echte tuin maakt zijn eigen systeem voor binnenshuis ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:27:
Hoezo lastig zonder tuin? Een echte tuin maakt zijn eigen systeem voor binnenshuis ;)
Wist niet dat een tuin een systeem kon maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:31

Sa1

RVervuurt schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:57:
[...]

Niets verwacht, maar ben gewoon benieuwd naar wat jullie er mee doen :D Dat met een bewateringssysteem is inderdaad een tof idee, maar lastig zonder tuin :D

En de vraag was ook voornamelijk omdat er vaak mensen hier zijn, die bepaalde sensoren gebruiken voor dingen waar die sensoren niet voor bedoeld zijn, haha!
Ik heb 1 plant met een dergelijke sensor en laat een berichtje sturen als het vocht niveau te laag is, tevens als iemand thuis is, dan zegt homey het ook. Deze apparaatjes zijn overigens niet voor buiten maar voor binnen voor zover ik begreep. Overigens heb je geen tuin nodig om een bewateringssysteem aan te leggen. Wellicht van iets andere omvang, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
RVervuurt schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:31:
Werkt deze met bluetooth? zo ja, hoe zit het met het bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 05:00
Heeft er iemand een alternatief voor de KAKU compacte stopcontactdimmer? Ik was niet goed wakker toen ik deze bestelde denk ik. Woon in België en daar past die niet, heeft geen gat voor de aardingspen 🙃

Retourtje naar Bol.com dan maar, maar kan niet dadelijk een fatsoenlijk alternatief vinden. Zou echt een stopcontactdimmer moeten zijn, komt in een stekkerblok te steken.

Note to self: goed naar de foto's kijken voor het bestellen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Krize18 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:47:
Heeft er iemand een alternatief voor de KAKU compacte stopcontactdimmer? Ik was niet goed wakker toen ik deze bestelde denk ik. Woon in België en daar past die niet, heeft geen gat voor de aardingspen 🙃

Retourtje naar Bol.com dan maar, maar kan niet dadelijk een fatsoenlijk alternatief vinden. Zou echt een stopcontactdimmer moeten zijn, komt in een stekkerblok te steken.

Gewoon de Belgische variant: (al is ie niet zo compact)

https://www.gamma.be/nl/a...-met-16-kanalen/p/B560302

(Trust Smarthome = Klikaanklikuit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Laatst online: 24-03 05:00
Bert O. schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:54:
[...]

Gewoon de Belgische variant: (al is ie niet zo compact)

https://www.gamma.be/nl/a...-met-16-kanalen/p/B560302

(Trust Smarthome = Klikaanklikuit)
Ah! Eens kijken of die past, als ik er nog een niet-geaarde stekker naast krijg in de stekkerblok is het top! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Krize18 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:47:

Als je in Nederland in de Ikea een stekerverdeeldoos koop heb je een stekker met gat en verdeeldoos zonder pin en is het plots universeel ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-05 13:37
Voor wie nog smartplugs zoekt die goed werken met de homey, bij amazon zijn de OSRAM Smart + Plug in de aanbieding. :)

Edit, aanbieding voorbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Idanue op 17-09-2019 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 12:16
RVervuurt schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:57:
[...]

Ik heb deze sensors ook, 2 stuks. Met het idee om me te herinneren de planten water te geven als deze te droog zouden worden. De vochtigheidsmeter deed goed z'n werk. Maar de flow werkte niet. Ik kreeg geen melding als de vochtigheid onder x% kwam. Met de testknoo in de flow werkte het wel. Dus ik heb het opgegeven met deze flow ;). Dit was trouwens vorig jaar, misschien dat het nu wel zou werken met de flow.

M'n Neocoolcam spanningsplug doet weer raar. Ik kan m niet bedienen, dan krijg ik een error (TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK). Maar als die eenmaal aanstaat zie ik wel hoeveel vermogen er wordt opgenomen etc. Iemand nog ideeën om dit weer goed te krijgen. De laatste oplossing is natuurlijk opnieuw instellen maar dan wordt de energiemeter gereset naar 0 kWh.

[ Voor 17% gewijzigd door OneTimer op 17-09-2019 15:45 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sinds iOS13.1 kun je op je iPhone ook automations maken die lijken op flows. Waaronder ook NFC triggers, ik heb dus een rol NFC-tag stickers gekocht en al een aantal flows gemaakt die een Homey Flow triggerd via HTTP GET.

Als ik nu bijvoorbeeld de NFC-tag scan bij de gameroom gaat automatisch de HUE verlichting op gamemodus en gaan mijn PC aan (Wake-on-lan).

Om de flows op je iPhone te triggeren hoef je niks te doen behalve de NFC-tag te scannen, dat werkt echt ideaal. Super eenvoudig dus, maar wel erg handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

PM_Petrol schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb deze sensors ook, 2 stuks. Met het idee om me te herinneren de planten water te geven als deze te droog zouden worden. De vochtigheidsmeter deed goed z'n werk. Maar de flow werkte niet. Ik kreeg geen melding als de vochtigheid onder x% kwam. Met de testknoo in de flow werkte het wel. Dus ik heb het opgegeven met deze flow ;). Dit was trouwens vorig jaar, misschien dat het nu wel zou werken met de flow.

M'n Neocoolcam spanningsplug doet weer raar. Ik kan m niet bedienen, dan krijg ik een error (TRANSMIT_COMPLETE_NO_ACK). Maar als die eenmaal aanstaat zie ik wel hoeveel vermogen er wordt opgenomen etc. Iemand nog ideeën om dit weer goed te krijgen. De laatste oplossing is natuurlijk opnieuw instellen maar dan wordt de energiemeter gereset naar 0 kWh.
Klinkt als dat ze niet een heel goede mesh hebben. Deze error kreeg ik ook vaak toen ik m'n plug te ver weg had van de homey zonder routers er tussen. Wel vreemd inderdaad dat het vermogen dus nog wel bijgewerkt wordt.. wellicht is dat gewoon een push en hoeft daar geen tijd gebaseerde respons op terug te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:09
Overbodig, er is een DAHUA app. Lekker opgelet van mij, sorry.

[ Voor 91% gewijzigd door Drardollan op 17-09-2019 21:05 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 11:17

2be

PM_Petrol schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:41:
[...]

De berichtjes van de Xiaomi Mi Flora sensor komen nu goed aan. Ik krijg hier 1x per dag een berichtje als de plant vocht nodig heeft onder de voorwaarde dat ik thuis ben en dan start ik een timer van 24 uur. Als deze timer nog actief is mag er geen berichtje verstuurd worden. Ik wordt dus max. 1x per 24 uur aan mijn hoofd gezeurd als de plant te weinig water heeft.

Mbt. de NeoCoolcam lijkt me een betere mesh inderdaad een idee. Als het aan/uit commando dus niet aankomt (want de plug schakelt ook niet) dan lijkt dit aan Homey zijn zendvermogen/antenne te liggen. Blijkbaar is het zendvermogen van de plug wel voldoende om het verbruik aan jou terug te sturen.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 12:16
Ah fijn. Dan ga ik de Flora sensor ook weer proberen.
De Neocoolcam stekker is de enige, ik heb er nog 1 in de kast liggen, maar die gebruik ik dus niet. Misschien maar weer eens ergens inpluggen en kijken of het beter wordt. Het gekke is dat de stekker het wel al die tijd gedaan heeft.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Is er iemand meerdere van deze sensoren? wij zitten er aan te denken om ook die sensoren aan te schaffen maar dan hebben we het over een stuk of 5 tot 10.. En of Homey dat leuk gaat vinden?

Strava | AP | IP | AW

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
2be schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:23:
[...]

De berichtjes van de Xiaomi Mi Flora sensor komen nu goed aan. Ik krijg hier 1x per dag een berichtje als de plant vocht nodig heeft onder de voorwaarde dat ik thuis ben en dan start ik een timer van 24 uur. Als deze timer nog actief is mag er geen berichtje verstuurd worden. Ik wordt dus max. 1x per 24 uur aan mijn hoofd gezeurd als de plant te weinig water heeft.
Waarom zo, met een timer en extra flow? Het kan ook in 1 flow:
Als tijd is 19:00 uur, en "plant heeft niet de juist hoeveelheid vocht" (label plantnaam) en ik ben thuis, dan bericht "plant water geven". :)
Is er iemand meerdere van deze sensoren? wij zitten er aan te denken om ook die sensoren aan te schaffen maar dan hebben we het over een stuk of 5 tot 10.. En of Homey dat leuk gaat vinden?
Ik heb er 2, beide in bovenstaande flow.

Werkt met bluetooth dus bereik is niet al te best. Een paar meter bij mijn woning.

[ Voor 19% gewijzigd door Hulliee op 18-09-2019 22:37 ]

@Hulliee weet je of dat die sensoren uit zichzelf een mesh maken?

Strava | AP | IP | AW

• Hulliee
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:11:
@Hulliee weet je of dat die sensoren uit zichzelf een mesh maken?
Bluetooth-sensoren maken geen mesh-netwerk. Dan zul je Zigbee of Z-wave sensoren moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat zwave/zigbee dat doen weet ik maar ik had gehoopt dat ze er met deze sensoren er iets op hadden gevonden. Maar goed. Ik ga binnenkort eens shoppen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Hulliee schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:35:
[...]

Waarom zo, met een timer en extra flow? Het kan ook in 1 flow:
Als tijd is 19:00 uur, en "plant heeft niet de juist hoeveelheid vocht" (label plantnaam) en ik ben thuis, dan bericht "plant water geven". :)

[...]
Omdat de momenten waarop ik thuis ben variëren. Het kan zo maar zijn dat ik een aantal dagen om 19:00 niet thuis ben. Als ik de na 24:00 thuiskom dan kan het bericht toch verstuur worden. Er is ook geen extra flow nodig, want het starten van de timer doe ik gelijk met het versturen van het bericht in de DAN kolom. De voorwaarde van het niet lopen van de timer zit in de EN kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Webgnome schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:59:
Dat zwave/zigbee dat doen weet ik maar ik had gehoopt dat ze er met deze sensoren er iets op hadden gevonden. Maar goed. Ik ga binnenkort eens shoppen
Let er wel op dat het bereik echt slecht is met BLE. Weet niet of je nog steeds in dezelfde flat woont, maar verwacht niet dat alle uithoeken gehaald kunnen worden.

Wat je wel kunt doen is de wifi / ble antenne (wordt gedeeld) 'verbeteren', maar dan vergt wel de nodige aanpassingen aan je homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
2be schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:42:
[...]

Omdat de momenten waarop ik thuis ben variëren. Het kan zo maar zijn dat ik een aantal dagen om 19:00 niet thuis ben. Als ik de na 24:00 thuiskom dan kan het bericht toch verstuur worden. Er is ook geen extra flow nodig, want het starten van de timer doe ik gelijk met het versturen van het bericht in de DAN kolom. De voorwaarde van het niet lopen van de timer zit in de EN kolom.
Agh duidelijk, dat je de notificatie dan op niet vaste tijden krijgt, is idd handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:59:
[...]
Let er wel op dat het bereik echt slecht is met BLE. Weet niet of je nog steeds in dezelfde flat woont, maar verwacht niet dat alle uithoeken gehaald kunnen worden.

Wat je wel kunt doen is de wifi / ble antenne (wordt gedeeld) 'verbeteren', maar dan vergt wel de nodige aanpassingen aan je homey.
Gelukkig staan de planten die ik wil monitoren allemaal in de woonkamer dus ik verwacht geen problemen. Ga eerst eentjr kopen en dan als dat werkt de rest stuk voor stuk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Webgnome schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:57:
[...]

Gelukkig staan de planten die ik wil monitoren allemaal in de woonkamer dus ik verwacht geen problemen. Ga eerst eentjr kopen en dan als dat werkt de rest stuk voor stuk.
Lijkt me inderdaad de meest veilige methode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een vraag over die sensoren. Maken die nog op een of andere manier verbinding met xaiomi?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Webgnome schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:05:
Nog een vraag over die sensoren. Maken die nog op een of andere manier verbinding met xaiomi?
nee, niet dat ik kan zien, noch is er een optie voor om in te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:49
Ik heb sinds een maand een homey. Heb eerst de woonkamerspots via Fibaro dimmer aangesloten en mijn staande lampen via oude KAKU stekkers.
Nu is het tijd voor buiten. Heb 2 Hue Impress lampen opgehangen die gedimd aangaan rond zonsondergang.

Nu mijn vraag, ik wil ze graag via 2 strategisch geplaatste bewegingssensors laten aansturen. Zodra deze na zonsondergang afgaan wil ik de lampen feller laten branden (met timer). Ook zit ik te denken om binnen een lamp met vertraging aan te laten gaan als "afschrikmiddel".

Aangezien het een dure hobby begint te worden, ben ik op zoek naar goede en betaalbare outdoor bewegingsmelder. Liefst op batterij. Mag zowel Zigbee als Zwave zijn. Welke hebben jullie (overwogen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaWayne schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:26:
Ik heb sinds een maand een homey. Heb eerst de woonkamerspots via Fibaro dimmer aangesloten en mijn staande lampen via oude KAKU stekkers.
Nu is het tijd voor buiten. Heb 2 Hue Impress lampen opgehangen die gedimd aangaan rond zonsondergang.

Nu mijn vraag, ik wil ze graag via 2 strategisch geplaatste bewegingssensors laten aansturen. Zodra deze na zonsondergang afgaan wil ik de lampen feller laten branden (met timer). Ook zit ik te denken om binnen een lamp met vertraging aan te laten gaan als "afschrikmiddel".

Aangezien het een dure hobby begint te worden, ben ik op zoek naar goede en betaalbare outdoor bewegingsmelder. Liefst op batterij. Mag zowel Zigbee als Zwave zijn. Welke hebben jullie (overwogen)?
Hue heeft zelf ook outdoor motion sensors he! Voldoen die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
DaWayne schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:26:

Wij gebruiken er van philiotech, deze doen het goed buiten en kosten rond de 60€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Thanks!
Hue kost €50 en philiotech €60. Ik had de hoop op een goedkoper alternatief, maar wellicht moet ik die laten varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

DaWayne schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:27:
Thanks!
Hue kost €50 en philiotech €60. Ik had de hoop op een goedkoper alternatief, maar wellicht moet ik die laten varen.
Als je voor de Hue gaat heb je waarschijnlijk ook nog de hub van Philips nodig. Iemand die dat kan bevestigen?
Ik had dat idee ook, tot ik besefte dat de verlichting dan ook aan zou gaan op katten en vogels... Hoe ga je dat ondervangen?
Ik heb het opgelost met deursensors. Om bij mijn achterdeur te komen moet men door de schuur en de tuin. De verlichting gaat tegen zonsondergang automatisch aan. Als er in de schuur of keuken een deur open gaat, dan gaat de verlichting in de tuin feller branden.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
Geurt-kun schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:23:
[...]

Als je voor de Hue gaat heb je waarschijnlijk ook nog de hub van Philips nodig. Iemand die dat kan bevestigen?
Ik had dat idee ook, tot ik besefte dat de verlichting dan ook aan zou gaan op katten en vogels... Hoe ga je dat ondervangen?
Ik heb het opgelost met deursensors. Om bij mijn achterdeur te komen moet men door de schuur en de tuin. De verlichting gaat tegen zonsondergang automatisch aan. Als er in de schuur of keuken een deur open gaat, dan gaat de verlichting in de tuin feller branden.
Ik heb zelf (nog) geen HUE, maar ben wel van plan om ook de outdoor sensor aan te schaffen. De outdoor sensor kan rechtstreeks aan homey verbonden worden dus er is geen extra hub nodig. Al heb ik zelf geen ervaring met de snelheid en stabiliteit hiervan. Wellicht dat iemand anders hier wel antwoord op kan geven.

Ik wil hier eigenlijk nog even mee wachten tot de zigbee rewrite van homey uit is...dan moeten toch een aantal zaken met betrekking op stabiliteit etc opgelost zijn. (al draait het momenteel erg goed.)

• 2be

2be

Geurt-kun schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:23:
[...]

Er is een Hue app voor de bridge en een app voor rechtstreeks via Zigbee.

Bij de bridge versie staat de outdoor senor niet expliciet genoemd, maar verwacht ik dat deze wel werkt. Bij de Zigbee versie is ie benoemd.

Zonder bridge:
https://apps.athom.com/app/com.philips.hue.zigbee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

DennusB schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:15:
[...]

Hue heeft zelf ook outdoor motion sensors he! Voldoen die niet?
bij bol.com is nu 3 halen 2 betalen. Dan zal je dus moeten kiezen voor 3 strategisch geplaatste ;-)

• Sa1

Sa1

Akumu22 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen HUE, maar ben wel van plan om ook de outdoor sensor aan te schaffen. De outdoor sensor kan rechtstreeks aan homey verbonden worden dus er is geen extra hub nodig. Al heb ik zelf geen ervaring met de snelheid en stabiliteit hiervan. Wellicht dat iemand anders hier wel antwoord op kan geven.

Ik wil hier eigenlijk nog even mee wachten tot de zigbee rewrite van homey uit is...dan moeten toch een aantal zaken met betrekking op stabiliteit etc opgelost zijn. (al draait het momenteel erg goed.)
Dan kan je nog wel even blijven wachten. Dit komt sowieso niet in v3, en die is aanstaande. Wel wordt er aan gewerkt..

• DennusB
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:13:
[...]

Dan kan je nog wel even blijven wachten. Dit komt sowieso niet in v3, en die is aanstaande. Wel wordt er aan gewerkt..
Waar heb je gelezen dat dat niet in v3 zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

DennusB schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:24:
[...]

Waar heb je gelezen dat dat niet in v3 zit?
Kwam op slack voorbij meen ik. Ging nog wel even duren.

https://community.athom.c...-what-could-it-be/18008/5

hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Sa1 op 25-09-2019 14:33 ]

• Akumu22
Sa1 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:31:
[...]
Kwam op slack voorbij meen ik. Ging nog wel even duren.
hmm....had inderdad gehoopt dat deze met v3 mee zou komen. Dan gaan we de sensor toch maar alvast bestellen. Benieuwd hoelang de rewrite nog gaat duren, zijn er toch al geruime tijd 'mee bezig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

2be schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:24:
[...]

Bij de bridge versie staat de outdoor senor niet expliciet genoemd, maar verwacht ik dat deze wel werkt. Bij de Zigbee versie is ie benoemd.

Zonder bridge:
Ikzelf heb geen bridge en mijn ervaring is dat niet alles lekker werkt met de app. Zo heb ik een switch die alleen in het begin van de aankoop (maanden geleden) wat deed en daarna nooit meer.
De motion doet het wel goed de laatste tijd.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Sa1 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:12:
[...]
bij bol.com is nu 3 halen 2 betalen. Dan zal je dus moeten kiezen voor 3 strategisch geplaatste ;-)
Heb er inderdaad maar 3 besteld zojuist😁.
Niet goedkoper, wel meer functionaliteit en dekking dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 11:24
2be schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:24:
[...]

Zonder bridge:
Hue lekker via de Hue bridge laten lopen. Die werkt normaal gesproken altijd itt Zigbee via Homey. Ik heb een paar Hue dimmers aan Homey hangen, maar die liggen er vrij vaak uit. Reset van Homey is meestal de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier mensen die de Google Maps app gebruiken op Homey? Ik krijg alleen maar foutmeldingen... ook met een nieuw gemaakte API Key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 22:39
Hallo

Wij hebben een mechanische ventilatie.
Itho is het merk.

Nu lees ik dat er wel een app voor is maar dat de gateaway nodig is ( Itho spider)

Nu lees ik ook tegenstrijdige berichten dat dat dan weer niet zou werken ( enkel Itho gateaway spider met de ventilator)

Heeft iemand dit wel werkend ?

Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

MarioMark1541 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:58:
Hallo

Itho is het merk.

Nu lees ik dat er wel een app voor is maar dat de gateaway nodig is ( Itho spider)

Nu lees ik ook tegenstrijdige berichten dat dat dan weer niet zou werken ( enkel Itho gateaway spider met de ventilator)

Ik hoor het graag
Mja, heb het apparaat niet, maar er lijkt een app voor te zijn. https://apps.athom.com/app/com.synplyworks.spider , kleine gok is het wel, want die gateway kost zo'n 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
DaWayne schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:00:
[...]

Heb er inderdaad maar 3 besteld zojuist😁.
Niet goedkoper, wel meer functionaliteit en dekking dan maar.
Heb de outdoor sensors aan de praat. Werken goed, heb de gevoeligheid op laag moeten zetten.
Iemand een idee hoe ik de temperatuur kan uitlezen met google home? Ik kan de sensors daar namelijk niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 11:03
MarioMark1541 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:58:
Hallo

Itho is het merk.

Ik hoor het graag
Je zou in plaats van de gateway ook een z-wave 0-10v dimmer kunnen aansluiten op je mechanische ventilatie, mits jouw Itho een 0-10v input heeft.
Heb zelf een 0-10v Qubino dimmer gebruikt bij een Buva installatie in mijn vorige huis, werkte top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 23:34
Iemand weet of de NEST gestopt is met support?
En of het dan evt via een andere weg in Homey kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Dennisvw schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

Je zou in plaats van de gateway ook een z-wave 0-10v dimmer kunnen aansluiten op je mechanische ventilatie, mits jouw Itho een 0-10v input heeft.
Heb zelf een 0-10v Qubino dimmer gebruikt bij een Buva installatie in mijn vorige huis, werkte top.
Lastige is dat sommige mensen gewoon niet zo technisch zijn om dat te bedenken / uit te voeren. Mijzelf inclusief. Ik heb twee units, één van Orcon https://www.orcon.nl/prod...-en-co2-bedieningssensor/ (begaande grond, 1e etage incl badkamer) een linkje naar de handleiding: https://www.orcon.nl/wp-c...MVS-15-R-v4-web_Deel1.pdf en een tweede van itho (voor de tweede etage incl de tweede badkamer).

Beide hebben een RF systeem waarmee ze aangestuurd worden. Voor de itho is kennelijk een GW beschikbaar, maar vind 200 euro nogal wat geld hiervoor. Voor Orcon niets. Beide protocollen zijn beveiligd en kunnen daarom niet via Homey ontvangen worden en opnieuw verzonden.

Hoe werkt zo'n dimmer dan en hoe complex is dat om in te stellen / richten? (laat staan dat m'n z-wave ontvangst niet bestaand is).

[ Voor 15% gewijzigd door Sa1 op 07-10-2019 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 11:03
Sa1 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Lastige is dat sommige mensen gewoon niet zo technisch zijn om dat te bedenken / uit te voeren. Mijzelf inclusief. Ik heb twee units, één van Ocron (begaande grond, 1e etage incl badkamer) en een tweede van itho (voor de tweede etage incl de tweede badkamer).

Beide hebben een RF systeem waarmee ze aangestuurd worden. Voor de itho is kennelijk een GW beschikbaar, maar vind 200 euro nogal wat geld hiervoor. Voor Ocron niets. Beide protocollen zijn beveiligd en kunnen daarom niet via Homey ontvangen worden en opnieuw verzonden.

Hoe werkt zo'n dimmer dan?
Ik ben ook niet bijzonder technisch, maar heb in de loop der jaren de nodige projecten op kunnen pakken dankzij diverse fora, waaronder Tweakers. Middels dit soort posts hoop ik enigszins de community terug te betalen O-)

Diverse mechanische ventilatie units, waaronder modellen van Ocron en Itho, hebben een 0-10v ingang waarop een Qubino 0-10v Z-wave dimmer (of KAKU ACM-3 3500, of een RGBW controller, etc.) op aangesloten kan worden. Wanneer je de Z-wave dimmer vervolgens verbind met je Homey, kun je de waardes van de mechanische ventilatie uitlezen en aanpassen. Net als bij een dimbare lamp kun je middels een schuifregelaar in de Homey app de ventilatiestand hoger of lager zetten.

Het ultieme doel is natuurlijk om middels flows e.e.a. te automatiseren. Zelf had ik het gecombineerd met een z-wave luchtvochtigheidsmeter welke op de badkamer lag. Bij een luchtvochtigheid van >70% ging de ventilatie op 90%. Wanneer de verlichting op het toilet aan was schakelde de ventilatie naar 80%, met enige uitloop. Maar je zou de ventilatie ook kunnen laten schakelen op basis van CO2 waardes e.d., mits je daar de juiste input voor kunt leveren.

Mijn Buva ventilatie had als voordeel dat het een 12v output had waarmee de Qubino dimmer gevoed kon worden. Indien jouw mechanische ventilatie dat niet heeft zul je extern de voeding moeten halen.
Zie onderstaande foto voor mijn (oude) aansluiting. Ik kan helaas geen betere foto's meer maken omdat ik verhuisd ben. Er zijn online vast wel wat meer voorbeelden te vinden. Het aansluiten was niet zo lastig. Middels wat schakelaartjes ergens op het board moest ik nog aangeven dat de 0-10v input gebruikt moest worden. Die schakelaartjes staan volgens mij niet op de foto. De benodigde stand van de schakelaars stond op het board aangegeven (zie foto).

Een Z-wave dimmer moet natuurlijk wel bereikt kunnen worden door Homey. In een bestaand Z-wave netwerk is dat geen probleem, maar ik weet niet hoe jouw situatie is. Hoe de KAKU functioneert op grotere afstand van de Homey weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Edit:
Indien de mechanische ventilatie een perilex aansluiting heeft kun je daar ook nog wat mee schakelen.
Zie o.a. https://www.robbshop.nl/d...-wave-badkamer-ventilatie
Op Robbshop staan nog meer domotica projecten, wellicht zit er iets interessants bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gYuUlLj4Mo0I2QpEptIIo84Q/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door deDenDen op 07-10-2019 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Dennisvw schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:58:
[...]

Knip

Diverse mechanische ventilatie units, waaronder modellen van Ocron en Itho, hebben een 0-10v ingang waarop een Qubino 0-10v Z-wave dimmer (of KAKU ACM-3 3500, of een RGBW controller, etc.) op aangesloten kan worden. Wanneer je de Z-wave dimmer vervolgens verbind met je Homey, kun je de waardes van de mechanische ventilatie uitlezen en aanpassen. Net als bij een dimbare lamp kun je middels een schuifregelaar in de Homey app de ventilatiestand hoger of lager zetten.

Het ultieme doel is natuurlijk om middels flows e.e.a. te automatiseren. Zelf had ik het gecombineerd met een z-wave luchtvochtigheidsmeter welke op de badkamer lag. Bij een luchtvochtigheid van >70% ging de ventilatie op 90%. Wanneer de verlichting op het toilet aan was schakelde de ventilatie naar 80%, met enige uitloop. Maar je zou de ventilatie ook kunnen laten schakelen op basis van CO2 waardes e.d., mits je daar de juiste input voor kunt leveren.

Mijn Buva ventilatie had als voordeel dat het een 12v output had waarmee de Qubino dimmer gevoed kon worden. Indien jouw mechanische ventilatie dat niet heeft zul je extern de voeding moeten halen.
Zie onderstaande foto voor mijn (oude) aansluiting. Ik kan helaas geen betere foto's meer maken omdat ik verhuisd ben. Er zijn online vast wel wat meer voorbeelden te vinden. Het aansluiten was niet zo lastig. Middels wat schakelaartjes ergens op het board moest ik nog aangeven dat de 0-10v input gebruikt moest worden. Die schakelaartjes staan volgens mij niet op de foto. De benodigde stand van de schakelaars stond op het board aangegeven (zie foto).

Een Z-wave dimmer moet natuurlijk wel bereikt kunnen worden door Homey. In een bestaand Z-wave netwerk is dat geen probleem, maar ik weet niet hoe jouw situatie is. Hoe de KAKU functioneert op grotere afstand van de Homey weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Knip

[Afbeelding]
Komt hiermee de bestaande draadloze afstandsbediening te vervallen? Zo niet, dan lijkt het me wel wat voor mijn Orcon ventilator.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ik ga morgen is kijken of mijn Orcon inderdaad een dergelijke aansluiting heeft. Denk het eerlijk gezegd niet aangezien ik het niet zo lees uit de handleiding of het moet die L1 en L2 zijn. Tnx iig, leuk project. Zou wel fijn zijn inderdaad dat de gewone afstandsbediening blijft werken.
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.