Had de Homey bijna in zichtlijn staan en dan nog was het niet best. Wat me vooral opviel was dat het lampje op de sensor zelf ook niet snel aan ging wat mij zegt dat de sensor zelf pas laat detecteerde. De communicatie lijkt me nog niet direct het probleem.HeroS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:03:
Die Aeotec is geen held in snelheid zeker als hij wat ver staat van de Homey of repeater.
Op dezelfde plek deze vervangen voor een Neo coolcam en deze werkt beter.
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken hoe e.e.a. zich uitdrukt in cijfers. Ik had nog een Fibaro Motion Sensor gekocht om te kijken of het een groot verschil maakte maar helaas. Het lijkt erop dat het recht naar beneden toe gericht monteren niet lekker werkt met dergelijke sensoren. Ze hebben denk ik gewoon een te smalle hoek voor een dergelijke applicatie. Reguliere melders voor in het plafond hebben meestal bijna een hoek van 180 graden en deze hebben dat gewoon niet.djbarney schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:49:
Ik heb zelf ook zo'n aeotec liggen inderdaad, maar die ligt zonder muren er tussen, in de zelfde huiskamer. Hij hing eerst in de hal, met een betonnen wand er tussen, en dan is hij inderdaad trager dan de neo coolcam pirs, in direct "line of sight" van homey op een meter of 7, heeft hij mij vaak eerder gespot dan ik het lampje kan vindenhangt dus inderdaad wel af van afstand en/of hoeveelheid muren er tussen. Die van mij ligt echter horizontaal op een hoge kast, en ziet daarmee zowel de hal, als de rest van de huiskamer. mogelijk dat de plafondbevestiging er inderdaad voor zorgt dat de sensor een kleinere "cone" van detectie heeft.
Verder zou je nog kunnen kijken naar de http://developer.athom.com/tools/zwave pagina, daarin kan je zien of het verkeer van de sensor direct naar homey gaat, of dat het wellicht een omweg neemt via andere nodes, en op basis daarvan weer kijken of de plaatsing anders moet, of dat er wellicht nog een repeater of andere powered node bij zou moeten om het signaal sterker te krijgen.
To be determined...