Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:36

MaNdM

1000-dingen-doekje

HeroS schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:03:
Die Aeotec is geen held in snelheid zeker als hij wat ver staat van de Homey of repeater.

Op dezelfde plek deze vervangen voor een Neo coolcam en deze werkt beter.
Had de Homey bijna in zichtlijn staan en dan nog was het niet best. Wat me vooral opviel was dat het lampje op de sensor zelf ook niet snel aan ging wat mij zegt dat de sensor zelf pas laat detecteerde. De communicatie lijkt me nog niet direct het probleem.
djbarney schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:49:
Ik heb zelf ook zo'n aeotec liggen inderdaad, maar die ligt zonder muren er tussen, in de zelfde huiskamer. Hij hing eerst in de hal, met een betonnen wand er tussen, en dan is hij inderdaad trager dan de neo coolcam pirs, in direct "line of sight" van homey op een meter of 7, heeft hij mij vaak eerder gespot dan ik het lampje kan vinden :) hangt dus inderdaad wel af van afstand en/of hoeveelheid muren er tussen. Die van mij ligt echter horizontaal op een hoge kast, en ziet daarmee zowel de hal, als de rest van de huiskamer. mogelijk dat de plafondbevestiging er inderdaad voor zorgt dat de sensor een kleinere "cone" van detectie heeft.

Verder zou je nog kunnen kijken naar de http://developer.athom.com/tools/zwave pagina, daarin kan je zien of het verkeer van de sensor direct naar homey gaat, of dat het wellicht een omweg neemt via andere nodes, en op basis daarvan weer kijken of de plaatsing anders moet, of dat er wellicht nog een repeater of andere powered node bij zou moeten om het signaal sterker te krijgen.
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken hoe e.e.a. zich uitdrukt in cijfers. Ik had nog een Fibaro Motion Sensor gekocht om te kijken of het een groot verschil maakte maar helaas. Het lijkt erop dat het recht naar beneden toe gericht monteren niet lekker werkt met dergelijke sensoren. Ze hebben denk ik gewoon een te smalle hoek voor een dergelijke applicatie. Reguliere melders voor in het plafond hebben meestal bijna een hoek van 180 graden en deze hebben dat gewoon niet.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 11:17

2be

XilianRose schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:41:
Mijn vriend en ik voeren al 2 maanden dezelfde discussie: Ik wil graag een Homey pro gebruiken om, naast de gebruikelijke home automatisation, een alarm systeem op te zetten (gewoon lampen, geluidsignaal en notificatie bij trigger). Hij wilt persé een Elro alarm systeem.

Nou zag ik dat ze een "smart" lijn hebben met sensoren etc. die via een 868MHz frequentie werken. Heeft iemand dit toevallig gekoppeld gekregen? De Elro app van athom ondersteund nl. alleen de plugs ed.
Misschien een mooi compromis sluiten. Geen Elro alarmsysteem, maar eens kijken naar een alarm systeem dat aangesloten kan worden op Homey. dan kun je de sensoren opnemen in de flows voor andere zaken en bijvoorbeeld ook de smart presence van Homey gebruiken om je alar te (dis)armen. De Verisure app lijkt mij het eenvoudigst als je de devices ook in Homey wil hebben. Verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:50
2be schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:19:
[...]

Misschien een mooi compromis sluiten. Geen Elro alarmsysteem, maar eens kijken naar een alarm systeem dat aangesloten kan worden op Homey. dan kun je de sensoren opnemen in de flows voor andere zaken en bijvoorbeeld ook de smart presence van Homey gebruiken om je alar te (dis)armen. De Verisure app lijkt mij het eenvoudigst als je de devices ook in Homey wil hebben. Verder geen ervaring mee.
Ja dat kun je doen of de Satel Integra werkt in 'basis'ook met Homey nu. Alarm kun je aan en uitzetten via Homey (en dus dan ook via Homekit/Google mocht je dat willen). Sensoren zijn bij Integra wel helaas nog niet beschikbaar: https://apps.athom.com/app/org.myalarm.integra

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:21
De vraag is natuurlijk waarom hij per se een Elro-systeem wil? Dan kun je kijken hoe je die eisen eventueel op kan vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 09:55
Ik moest gisteren een vriend helpen met het installeren van 12 Trådfri-spotjes. Deze moesten allemaal gereset worden, voordat Homey ze wilde toevoegen.

Ik had natuurlijk geen zin om dat handmatig te doen, dus toen maakte ik een flow :D Werkte perfect en èlk spotje was perfect gereset zodra de flow klaar was.

Afgezien van het feit dat Homey niet blij wordt van het versturen van 1 signaal naar 12 spotjes tegelijk (on movement > doe spot 1 - 12 aan), was dit proces van resetten wel weer een leuke casus voor Homey.

Om even op dit onderwerp te blijven: hoe kan ik het beste 12 spotjes tegelijk aanzetten? Het gebeurt nu heel erg random en duurt vaak lang voordat alle spotjes hun signaal hebben gekregen. Ik weet dat, als je ze koppelt aan Hue en dan Hue aan Homey, dat je tegen Homey kan zeggen "doe deze kamer aan", maar dat lijkt Homey niet te ondersteunen, waardoor je voor elk spotje een kaart moet toevoegen. Vriend heeft trouwens een Homey Pro, dus het is niet alsof het ding geen ruimte heeft. Er wordt een kwart van het geheugen gebruik momenteel.

Of doe ik het nu heel stom en omslachtig?

[ Voor 6% gewijzigd door RVervuurt op 30-07-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt 'zet lichten aan' en dan de kamer kiezen. Maar het probleem blijft dat Homey direct niet al die spotjes aan kan sturen. Dat heeft met de implementatie van zigbee te maken helaas.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Webgnome schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:58:
Je kunt 'zet lichten aan' en dan de kamer kiezen. Maar het probleem blijft dat Homey direct niet al die spotjes aan kan sturen. Dat heeft met de implementatie van zigbee te maken helaas.
Dus je blijft hebben dat ze een beetje random aangaan? Die rebuild van Zigbee waar ik wel eens wat over gehoord heb, zou die het moeten oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door RVervuurt op 30-07-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja helaas wel ben ik bang. Behalve als je , volgens mij, een scene in hue maakt en die dan aanstuurt. Maar hoe dat weet ik niet. Heb zelf geen hue. Het probleem van Homey is dat die zelf bepaald welke volgorde zaken worden aangestuurd. In de meeste gevallen heb je daar geen last van omdat het zo snel gaat maar bij Zigbee lijkt dat een probleem te zijn.

Heb hier vergelijkbaar iets met onze lampen. 433 mhz spul, zigbee en zwave spul. De flow is eigenlijk simpel. Als zon onder dan zet lampen aan in zone: kantoor, woonkamer. Je zou verwachten dat alles in een keer aan gaat. Maar het gaat meestal zo: woonkamer zwave/zigbee (Tegelijk), woonkamer 433 mhz, kantoor. Niet dat ik het heel erg vind. Ze gaan aan en dat is het voornaamste.

[ Voor 67% gewijzigd door Webgnome op 30-07-2019 11:08 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
@Webgnome Hue is in ieder geval véél beter in het aansturen van alle lampen tegelijk, heb ik wel gemerkt.

Misschien dat we de volgende keer als ik bij hem ben, alles koppelen aan HUE. Gaat wat tijd kosten, maar als alles tegelijk aangezet kan worden, is dat wel zo handig en mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is inderdaad een probleem wat Athom nog moet oplossen zeer binnenkort. Want waarom zou je een apparaat van 300,- gaan kopen als je voor 52 euro een apparaat hebt dat je lampen veel beter aan kan sturen. Althans zo denken veel mensen lijkt mij.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:33
Om eerlijk te zeggen zou het een betere oplossing zijn om 1 schakelaar of dimmer voor de 12 spotjes te plaatsen. Tenzij je de wens hebt soms ook individuele spotjes aan te sturen, maar dat blijkt uit jouw verhaal niet.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En die schakelaar die heeft als functie?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Greetoz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:51:
Om eerlijk te zeggen zou het een betere oplossing zijn om 1 schakelaar of dimmer voor de 12 spotjes te plaatsen. Tenzij je de wens hebt soms ook individuele spotjes aan te sturen, maar dat blijkt uit jouw verhaal niet.
Die schakelaar (die we trouwens hebben in de vorm van een Hue Motion Sensor) verwijdert niets van die 12 signalen die Homey moet versturen naar de spotjes, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Die schakelaar (die we trouwens hebben in de vorm van een Hue Motion Sensor) verwijdert niets van die 12 signalen die Homey moet versturen naar de spotjes, toch?
Ik denk dat @Greetoz doelt op het plaatsen van bv een iCasa Zigbee dimmer. Dan kun je alle 12 de dimmer aan en uit zetten i.p.v. de Homey alle lampen apart te laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat @Greetoz doelt op het plaatsen van bv een iCasa Zigbee dimmer. Dan kun je alle 12 de dimmer aan en uit zetten i.p.v. de Homey alle lampen apart te laten schakelen.
Ah, die ken ik niet, maar helaas geen mogelijke oplossing voor deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
RVervuurt schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:56:

Om even op dit onderwerp te blijven: hoe kan ik het beste 12 spotjes tegelijk aanzetten? Het gebeurt nu heel erg random en duurt vaak lang voordat alle spotjes hun signaal hebben gekregen. Ik weet dat, als je ze koppelt aan Hue en dan Hue aan Homey, dat je tegen Homey kan zeggen "doe deze kamer aan", maar dat lijkt Homey niet te ondersteunen, waardoor je voor elk spotje een kaart moet toevoegen. Vriend heeft trouwens een Homey Pro, dus het is niet alsof het ding geen ruimte heeft. Er wordt een kwart van het geheugen gebruik momenteel.

Of doe ik het nu heel stom en omslachtig?
Je zou ok nog kunnen kijken naar de group app voor homey: https://apps.athom.com/app/com.swttt.devicegroups

hier kun je groepen maken voor je lampen. Ik heb namelijk meerdere lampen in mijn woonkamer maar wil deze niet altijd allemaal aan hebben. Met de group app kun je hier dus aparte groepen voor maken en deze vervolgens middels flow in of uitschakelen, dimmen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Akumu22 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:28:
[...]

Je zou ok nog kunnen kijken naar de group app voor homey: https://apps.athom.com/app/com.swttt.devicegroups

hier kun je groepen maken voor je lampen. Ik heb namelijk meerdere lampen in mijn woonkamer maar wil deze niet altijd allemaal aan hebben. Met de group app kun je hier dus aparte groepen voor maken en deze vervolgens middels flow in of uitschakelen, dimmen etc.
Lost niets op, gezien die groepen het alleen maar makkelijker maken om flows te maken. Qua signalen stuurt Homey nog steeds 1 signaal per lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
RVervuurt schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:30:
[...]

Lost niets op, gezien die groepen het alleen maar makkelijker maken om flows te maken. Qua signalen stuurt Homey nog steeds 1 signaal per lamp.
Wat betreft het versturen van het signaal wel inderdaad, ik had het ook anders moeten qouten zie ik.
Ik doelde eigenlijk meer op dit stuk:

'maar dat lijkt Homey niet te ondersteunen, waardoor je voor elk spotje een kaart moet toevoegen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Je kunt er ook een feature van maken door ieder spotje een halve seconde na de vorige te laten starten. Heb je een rij spotjes die vanuit de ene hoek naar de andere aan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Akumu22 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:35:
[...]

Wat betreft het versturen van het signaal wel inderdaad, ik had het ook anders moeten qouten zie ik.
Ik doelde eigenlijk meer op dit stuk:

'maar dat lijkt Homey niet te ondersteunen, waardoor je voor elk spotje een kaart moet toevoegen.'
Ah ja, dan is <groups> inderdaad een prima oplossing.
millerman_sf schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:36:
Je kunt er ook een feature van maken door ieder spotje een halve seconde na de vorige te laten starten. Heb je een rij spotjes die vanuit de ene hoek naar de andere aan gaat.
Hoe doe je dit? De delay is in seconden en zodra ik een komma of punt in het getal zet, kan ik de kaart niet opslaan?

Dit hadden we namelijk ook overwogen om te proberen, maar een delay van 1 seconde is te lang; dan ben je al door de gang heen, voordat de lampen allemaal aanzijn :P

[ Voor 40% gewijzigd door RVervuurt op 30-07-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Hmm had het niet zelf bekeken, in secondes heb je er vrij weinig aan... Sorry voor de dode mus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
RVervuurt schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Ah, die ken ik niet, maar helaas geen mogelijke oplossing voor deze situatie.
Hadden de spotjes vroeger wel een normale schakelaar? Dan kan je die toch vervangen door een zigbee of zwave dimmer? Anders is er denk ik ergens in de schakeling van de 12 leds wel een mogelijkheid om zoiets te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Greetoz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:27:
[...]

Hadden de spotjes vroeger wel een normale schakelaar? Dan kan je die toch vervangen door een zigbee of zwave dimmer? Anders is er denk ik ergens in de schakeling van de 12 leds wel een mogelijkheid om zoiets te installeren.
Lees je wel wat ik schrijf? Er hangt een sensor in de gang, we willen niet met knoppen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
RVervuurt schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:05:
[...]

Lees je wel wat ik schrijf? Er hangt een sensor in de gang, we willen niet met knoppen werken...
Sorry maar dat zeg ik toch ook helemaal niet! Ik vraag of de lampen in de oude situatie wel een knop hadden. in dat geval zou je een fibaro of qubino dimmer kunnen installeren op de plek waar de schakelaar zit of in het plafond, vervolgens kan je de sensor die schakelaar laten schakelen. Voordeel is dus dat je alle lampen in 1 keer aanstuurt... Je gebruikt dus helemaal geen knop. zwave dimmers kan je gewoon aansluiten zonder fysieke knop en dus alleen draadloos aansturen.

ps. wellicht kan je iets vriendelijker reageren op mensen die je proberen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Greetoz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:08:
[...]

Sorry maar dat zeg ik toch ook helemaal niet! Ik vraag of de lampen in de oude situatie wel een knop hadden. in dat geval zou je een fibaro of qubino dimmer kunnen installeren op de plek waar de schakelaar zit of in het plafond, vervolgens kan je de sensor die schakelaar laten schakelen. Voordeel is dus dat je alle lampen in 1 keer aanstuurt... Je gebruikt dus helemaal geen knop. zwave dimmers kan je gewoon aansluiten zonder fysieke knop en dus alleen draadloos aansturen.

ps. wellicht kan je iets vriendelijker reageren op mensen die je proberen te helpen.
Je post is niet duidelijk en duidt er alleen maar op, dat je niet leest wat ik schrijf, natuurlijk vraag ik me dan af of je wel leest wat ik schrijf.

Nu heb je het verduidelijkt en begrijp ik beter wat je bedoelt, echter is dat nog steeds geen oplossing, gezien de peertjes al slim zijn. Een dimmer in de muur is volgens mij alleen handig/nodig als je geen slimme spotjes of lampen hebt. Of in ieder geval, het verwijdert een beetje het nut van slimme spotjes in dit geval.

Volgens mij heeft die vriend van me de spotjes trouwens ook op twee verschillende stroomgroepen zitten, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
Wat is het nut van slimme spotjes ten opzichte van deze oplossing als je ze niet individueel hoeft aan te sturen?

Zo'n Zigbee-dimmer kost €35, dus als je er 2 nodig hebt is het nog altijd goedkoper dan 12 slimme spotjes. Als je ze tenminste ergens anders kunt inzetten of kunt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
millerman_sf schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:13:
Wat is het nut van slimme spotjes ten opzichte van deze oplossing als je ze niet individueel hoeft aan te sturen?

Zo'n Zigbee-dimmer kost €35, dus als je er 2 nodig hebt is het nog altijd goedkoper dan 12 slimme spotjes. Als je ze tenminste ergens anders kunt inzetten of kunt verkopen.
Hmm, goede vraag. Gewenning, gok ik, dat je gewoon peertjes koopt ipv kijkt naar of er betere oplossingen zijn.

In mijn apartement gaat het echt om kleine aantallen lampen, dus ik heb in mijn geval nooit hoeven kijken naar andere oplossingen. Voor die vriend van me is het opeens een hele gang en heb gewoon niet stilgestaan bij het feit dat je lampen ook op een andere manier kan aansturen, dan de lamp zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
RVervuurt schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:00:
[...]

Je post is niet duidelijk en duidt er alleen maar op, dat je niet leest wat ik schrijf, natuurlijk vraag ik me dan af of je wel leest wat ik schrijf.

Nu heb je het verduidelijkt en begrijp ik beter wat je bedoelt, echter is dat nog steeds geen oplossing, gezien de peertjes al slim zijn. Een dimmer in de muur is volgens mij alleen handig/nodig als je geen slimme spotjes of lampen hebt. Of in ieder geval, het verwijdert een beetje het nut van slimme spotjes in dit geval.

Volgens mij heeft die vriend van me de spotjes trouwens ook op twee verschillende stroomgroepen zitten, maar dat weet ik niet zeker.
Klopt dat je een dimmer/schakelaar in de muur niet moet combineren met slimme spots. Die zou ik dan ook vervangen door domme leds... meestal zitten lampen in 1 ruimte wel op 1 groep maar het zou kunnen dat ze verdeeld zijn.

Andere oplossing is er denk ik niet aangezien het switchen van veel lampen in 1 keer gewoon niet lekker werkt met Homey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

psyy138

blackbulls.nl

Is er een manier om het bluetooth netwerk uit te breiden/te versterken?
Heb namelijk een paar mi flora sensoren maar het bereik is niet echt ver van de homey's bluetooth.

Krijg het niet echt gegoogled, dus iemand enig idee?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:46
psyy138 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:46:
Is er een manier om het bluetooth netwerk uit te breiden/te versterken?
Heb namelijk een paar mi flora sensoren maar het bereik is niet echt ver van de homey's bluetooth.

Krijg het niet echt gegoogled, dus iemand enig idee?
Waarschijnlijk omdat je googled op Bluetooth Versterker. Dan krijg je dus audio versterkers met Bluetooth als resultaten..

Misschien Googlen op Bluetooth repeater/extender?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
https://community.athom.com/t/homey-antenna-mod/2928

Hier staat info over antennemodificaties. De wifi-antenne zou ook de bluetooth verbinding beheren. Deze aanpassen zou misschien kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 14:54
Op dit moment heb ik Z-wave Neo Coolcam deur/raamsensoren op basis van Z-wave op alle buiten deuren en ramen geplaatst. De verbinden was sterk genoeg toen ik nog werkte met een Raspberri Pi en Domoticz.

Sinds ik ben overgestapt naar de Homey heb ik veel problemen met het bereik. Om dit te tackelen dacht ik Xiaomi deur/raam sensoren op de ramen te plakken. Dit lijkt een stuk beter te gaan op een groot aantal plaatsen. Alleen hebben deze op zolder ook geen bereik. Nu heb ik overal Philips Hue lampen en dacht ik dat dit zou helpen, maar helaas. Ik wil niet mijn lampen los koppelen van Philips Hue omdat ik dit nog steeds fijner vind werken dan Homey.

Nu ben ik op zoek naar een repeater voor het zigbee signaal voor de Xiaomi /Mii / Aqara sensoren, de deur en raamsensoren en ook de temperatuur sensoren. Ik kom er online niet uit of de Ikea repeater hiervoor werkt en zo niet, wat kan ik wel gebruiken om dit te laten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
s.v.seters schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:20:
Op dit moment heb ik Z-wave Neo Coolcam deur/raamsensoren op basis van Z-wave op alle buiten deuren en ramen geplaatst. De verbinden was sterk genoeg toen ik nog werkte met een Raspberri Pi en Domoticz.

Sinds ik ben overgestapt naar de Homey heb ik veel problemen met het bereik. Om dit te tackelen dacht ik Xiaomi deur/raam sensoren op de ramen te plakken. Dit lijkt een stuk beter te gaan op een groot aantal plaatsen. Alleen hebben deze op zolder ook geen bereik. Nu heb ik overal Philips Hue lampen en dacht ik dat dit zou helpen, maar helaas. Ik wil niet mijn lampen los koppelen van Philips Hue omdat ik dit nog steeds fijner vind werken dan Homey.

Nu ben ik op zoek naar een repeater voor het zigbee signaal voor de Xiaomi /Mii / Aqara sensoren, de deur en raamsensoren en ook de temperatuur sensoren. Ik kom er online niet uit of de Ikea repeater hiervoor werkt en zo niet, wat kan ik wel gebruiken om dit te laten werken?
Deze van IKEA eventueel?. Alle Trådfri-dingen werken op Zigbee, dus ik gok dat dit moet lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
RVervuurt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Deze van IKEA eventueel?. Alle Trådfri-dingen werken op Zigbee, dus ik gok dat dit moet lukken?
Volgens mij moet dit werken zolang je deze maar aan de zelfde hub (homey) koppelt waar ook de sensoren aan gekoppeld zijn.
s.v.seters schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:20:

Als je de hue lampen aan homey zal koppelen zouden deze in theorie ook als repeater moeten werken,maar zoals al aangegeven is werkt het momenteel nog beter met hue bridge zelf. Ik hoop dan ook dat de zigbee rewrite niet super lang meer op zich laat wachten, daarmee zou dit wat ik begrepen heb opgelost moeten worden, of in elk geval sterk verbeterd?

[ Voor 40% gewijzigd door Akumu22 op 02-08-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 14:54
RVervuurt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Daar ga ik ook van uit, maar ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft. Dan ga ik het maar proberen.
Het lijkt erop dat dit ook moet werken.
Akumu22 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Volgens mij moet dit werken zolang je deze maar aan de zelfde hub (homey) koppelt waar ook de sensoren aan gekoppeld zijn.
[...]

Als je de hue lampen aan homey zal koppelen zouden deze in theorie ook als repeater moeten werken,maar zoals al aangegeven is werkt het momenteel nog beter met hue bridge zelf. Ik hoop dan ook dat de zigbee rewrite niet super lang meer op zich laat wachten, daarmee zou dit wat ik begrepen heb opgelost moeten worden, of in elk geval sterk verbeterd?
Ik ga het inderdaad koppelen aan de Homey. Dit is hetzelfde netwerk.
Helaas brengt de Homey in dit opzicht nog niet wat ik had gehoopt. Ik vind het erg veel geld voor een product wat naar mijn idee op veel punten nog niet goed werkt of mindere prestaties levert dan verwacht.

[ Voor 10% gewijzigd door slvans op 02-08-2019 15:08 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand hier ook het probleem dat de Countdown app heel veel geheugen gebruikt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik zit wat te stoeien met flows op basis van de Tado locatiedetectie. Wat ik zou willen is dat Tado een flow uitvoert die start zodra de telefoon van zowel mijn vriendin als ikzelf het huis uit zijn en ook weer eentje zodra één van ons twee weer terug is. Maar het gaat niet helemaal goed.

Je hebt ook zoveel kaartjes waaruit je kan kiezen. Je zou denken dat je moet vaststellen dat de "locatiegebaseerde controle verandert" en dan moet checken of er "iemand thuis" is maar dat werkt dus niet. Zou iemand zijn/haar flows willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-05 19:40
Webgnome schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:09:
Heeft iemand hier ook het probleem dat de Countdown app heel veel geheugen gebruikt?
Dit had ik ook, ook bij de Heimdall app, maar sinds 2.3.0 of 2.4.0 heb ik daar bij beide apps geen last meer van. Countdown gebruikt momenteel na minstens een week uptime 20.6 mb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier zie je dat de countdown ap om de haverklap 30+ mb gebruikt. Maar nog wel meer apps hebben hier helaas last van. Neo lijkt er oko last van te hebben maar daar verdenk ik gewoon het aantal devices en vind ik het dus ook geen groot probleem.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
s.v.seters schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Daar ga ik ook van uit, maar ik hoopte dat iemand hier ervaring mee heeft. Dan ga ik het maar proberen.
Het lijkt erop dat dit ook moet werken.

[...]

Ik ga het inderdaad koppelen aan de Homey. Dit is hetzelfde netwerk.
Helaas brengt de Homey in dit opzicht nog niet wat ik had gehoopt. Ik vind het erg veel geld voor een product wat naar mijn idee op veel punten nog niet goed werkt of mindere prestaties levert dan verwacht.
Als het goed is, bouwt Zigbee een mesh netwerk op. Het bereik is dan niet afhankelijk van je Homey of Philips Hue maar van het aantal routers in je Zigbee netwerk. Routers zijn meestal die devices zonder een batterij.
Ze moeten natuurlijk allemaal aan dezelfde hub zitten. Dus of aan Homey of aan Hue verbonden.
Check https://developer.athom.com/tools/zigbee

Voor ZWave geldt in principe hetzelfde als voor Zigbee.

Kanttekening voor het Zigbee-netwerk van Homey is dat deze instabiel kan worden als er meer dan 15-20 Zigbee routers rechtstreeks aan Homey zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 21:18
D-e-n schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:13:
Ik zit wat te stoeien met flows op basis van de Tado locatiedetectie. Wat ik zou willen is dat Tado een flow uitvoert die start zodra de telefoon van zowel mijn vriendin als ikzelf het huis uit zijn en ook weer eentje zodra één van ons twee weer terug is. Maar het gaat niet helemaal goed.

Je hebt ook zoveel kaartjes waaruit je kan kiezen. Je zou denken dat je moet vaststellen dat de "locatiegebaseerde controle verandert" en dan moet checken of er "iemand thuis" is maar dat werkt dus niet. Zou iemand zijn/haar flows willen delen?
Ik gebruik ook tado voor aanwezig en de laatste tijd gaat dit super goed, in het begin moest ik de tado app in homey regelmatig opnieuw opstarten maar dit is voorbij.
Ik gebruik de tado zelf voor aanwezig/afwezig met de gsm van mij en mijn vrouw. Ik heb eerst de tado zelf zo ingesteld tot het goed werkte en daarna een flow in homey met als aanwezig/afwezig veranderd en de laatste maand werkt dat perfect.

In het begin checkte ik altijd eerst de tado app als de status goed was en dan keek ik als homey hem overnam. Eens de tado goed op punt stond verliep alles vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Webgnome schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:30:
Hier zie je dat de countdown ap om de haverklap 30+ mb gebruikt. Maar nog wel meer apps hebben hier helaas last van. Neo lijkt er oko last van te hebben maar daar verdenk ik gewoon het aantal devices en vind ik het dus ook geen groot probleem.
Ik heb 38 NEO devices en de app gebruikt nu 18,6 mb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 10:57
Ondertussen zijn bij ikea de SYMFONISK speakers leverbaar. Ik heb er nu twee staan en ze werken met Homey. Het geluid is niet zo goed als een sonos play 1 maar voor een slaapkamer is die goed genoeg vind ik. Maar ik ben niet iemand met een goed gehoor (volgens mijn vriendin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

D-e-n schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:13:

Heb je hier iets aan als inspiratie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gv2qsDjP9wM59wqCYYISn89U/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jE5Dujg4iz884Etve5bTlXAJ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:37:
[...]
Ik heb 38 NEO devices en de app gebruikt nu 18,6 mb geheugen.
als je naar insights.athom.com gaat krijg je dan ook een haaievinnen patroon te zien waarbij er > 30mb gebruikt word bij piekbelasting?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
2be schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:00:
[...]

Heb je hier iets aan als inspiratie?
Tnx. Ik heb het eerste kaartje ook op die manier maar misschien gaat er in de combinatie iets fout. Zal eens kijken!
chundo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Ik gebruik de tado zelf voor aanwezig/afwezig met de gsm van mij en mijn vrouw. Ik heb eerst de tado zelf zo ingesteld tot het goed werkte en daarna een flow in homey met als aanwezig/afwezig veranderd en de laatste maand werkt dat perfect.
Tnx. Laat jij de Tado zelf de verwarming nog uit zetten? Of doe je dat met de Homey met een flow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

D-e-n schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

[...]

Tnx. Laat jij de Tado zelf de verwarming nog uit zetten? Of doe je dat met de Homey met een flow?
Ik laat de Tado nog zelf in- en uitschakelen. Wel disable ik bijvoorbeeld het slimme schema als de achterdeur meer als 30 seconden open is. Men wil hier in de lente of de herst nog wel eens luchten met de verwarming aan.....
Tevens heb ik een virtuele schakelaar zomerstand voor de verwarming. Daarmee zet ik de gewenste temperatuurt handmatig laag en disable ik het slimme schema. als het in de zomer eens 18 graden thuis is dan is dat juist lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 18:53
lubbertkramer schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:17:

Meerdere gebruikers op Slack van Athom (waaronder ik) hebben Weatherflow en ben hier zeer tevreden over. Er is geen Homey app maar ik gebruik op dit moment Node-Red voor het uitlezen van Weatherflow API

Reden dat ik niet voor Netatmo gekozen heb is dat ik deze hardware beter vond en omdat ik ergens toen verwacht had dat Netatmo binnenkort wel met een (hardware) upgrade zou komen al denk ik nu achteraf dat ze hierbij blijven en meer het verdienmodel houden van losse units.
Is de Weatherflow ook ergens in NL/EU te koop of alleen in de VS?
Bevalt hij nog een beetje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 21:18
D-e-n schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:07:
[...]

Tnx. Ik heb het eerste kaartje ook op die manier maar misschien gaat er in de combinatie iets fout. Zal eens kijken!

[...]

Tado staat bij ons altijd manueel omdat we een warmtepomp hebben. We hebben de tado ooit gratis ergens bij gehad en enkel als het vriest gebruiken wij verwarming en boven alles op 15° houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Webgnome schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

als je naar insights.athom.com gaat krijg je dan ook een haaievinnen patroon te zien waarbij er > 30mb gebruikt word bij piekbelasting?
Dat wel inderdaad. Het lijkt erop dat de garbage collector actief wordt, waarna het geheugengebruik drastisch daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is op zich goed. Dat hoort zo maar ik zou graag zien dat een app nooit +/- 30m gebruikt ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

MaNdM schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Had de Homey bijna in zichtlijn staan en dan nog was het niet best. Wat me vooral opviel was dat het lampje op de sensor zelf ook niet snel aan ging wat mij zegt dat de sensor zelf pas laat detecteerde. De communicatie lijkt me nog niet direct het probleem.

[...]

Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken hoe e.e.a. zich uitdrukt in cijfers. Ik had nog een Fibaro Motion Sensor gekocht om te kijken of het een groot verschil maakte maar helaas. Het lijkt erop dat het recht naar beneden toe gericht monteren niet lekker werkt met dergelijke sensoren. Ze hebben denk ik gewoon een te smalle hoek voor een dergelijke applicatie. Reguliere melders voor in het plafond hebben meestal bijna een hoek van 180 graden en deze hebben dat gewoon niet.
Update: ik heb een Fibaro motion sensor gekocht om het verschil te zien. In eerste instantie hielp het niks, maar na met de webshop gebeld te hebben ben ik veel wijzer geworden. Had hem van domoticagigant en er werd ruim de tijd genomen (45min) om alles uit te leggen.

Belangrijkste bleek te zijn het device eerst te verwijderen en daarna toe te voegen. Dat gecombineerd met de tip van djbarney scheelde al heel veel.

Eenmaal in het plafond verwerkt gebeurde er iets geks. Zodra het licht uit ging zag de fibaro dit als beweging en ging het licht dus weer aan. Enzovoorts.

Nu heb ik de fibaro tijdelijk met zn beugeltje bevestigd en dat gaat heel goed. Reactietijd van de fibaro is eigenlijk direct. Reactietijd van de flow zou iets sneller mogen. Hoewel de fibaro direct met Homey praat en de Homey op 2m afstand staat. Dit zal denk ik liggen aan het beperkte aantal powered nodes. Dat is er nu namelijk maar 1, de dimmer. Klopt het dat als ik meer powered nodes toevoeg de performance beter wordt? Of is Homey zelf misschien niet de snelste?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larssbu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-05-2024
Goedemorgen, ik heb een vraag over de homey en een dimmerschakelaar.
Ik heb in de badkamer een dubbele niko schakelaar, gewoon zo een https://www.niko.eu/nl-nl...36-5b61-9ed2-c3fea5578781, en ik wil deze graag in homey opnemen.
Op de linkerschakelaar zitten led plafondspots die gedimd kunnen worden. Op de rechterschakelaar zit een spiegel met verlichting en verwarming, die kan niet gedimd worden, dit moet gewoon een aan/uit schakelaar blijven.
Hoe moet ik dit voor elkaar krijgen? Er is denk ik niet genoeg ruimte achter de schakelaar om een module voor dimmen in te bouwen voor alleen de linkerschakelaar.
Hopelijk hebben jullie een goed idee. Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Idanue schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

Is de Weatherflow ook ergens in NL/EU te koop of alleen in de VS?
Bevalt hij nog een beetje? :)
Bevalt meer dan prima, gebruik hem dagelijks / voor monitoring en in combinatie met het zwembad voor uv/warmte buiten :)

Ik zie dat hij inderdaad tijdelijk niet via de website te bestellen is, je kan ze even contacteren. Zelf heb ik hem via Kickstarter/Indiegogo gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
LearnDriver schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:04:
Hmm, net de Homey ook gekoppeld met de Google Assistant, maar heb alleen wel dubbele apparaten nu. Want de lampen waren al direct via de Hue app gekoppeld, idem voor de Harmony.

Ik kan helaas zo snel niet een manier vinden om OF de dubbele lampen in de Home app te disabelen OF de lampen in Homey niet door te laten geven aan Home.

Een oplossing zou zijn om de directe Hue en Harmony koppeling te verwijderen en alles via Homey te doen, maar ik houd ze liever direct gekoppeld, omdat de lampen anders:
Home -> Homey -> Hue
gaan ipv
Home -> Hue

Ook is de Harmony koppeling iets beter, omdat je dan ook tv kanalen etc kan veranderen. Dus als iemand een manier weet om het in Home een beetje opgeruimt te krijgen; ik houd me aanbevolen ;)

(Ook vreemd, 1 Coolcam power socket heeft een icoontje van een slime schakelaar, de andere van een aan uit knopje, vraag me af hoe deze anders geidentificeerd worden...)
Een beetje een late reactie maar ik ben benieuwd welke keuze jij hier nu uiteindelijk hebt gemaakt? Wij hebben een week terug een Homey aangeschaft en na lampen en verwarming wilde ik nu ook onze Harmony hub aan de Homey hangen. Maar we hebben ook een Google Home.

Het koppelen met Homey is ten eerste een mogelijkheid om de apparaten in de Harmony ook in het Nederlands te kunnen aanslingeren (kan niet/nooit gelukt) en verder is het natuurlijk handig diverse combinaties aan te kunnen roepen. "bedtijd!" en alles gaat uit.

Eerste gedachte is om de Harmony te ontkoppelen van Google Home maar zoals jij opmerkt ga je ook handelingen missen. Nu zappen wij gewoon nog met de remote maar bij het volume raak je wellicht ook de bediening kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 20:10
Ik heb helaas geen keuze gemaakt. De dubbele Homey apparaten hangen los in Home, niet assigned aan specifieke kamers.

Dus ik heb nu als ik zeg "Turn of all the lights" dat Home zegt: "Turning off 10 lights, failed to turn off 10 lights" (omdat de laatste via Homey gaan en al uit zijn wss).

Voor Harmony pakt Home gelukkig ook altijd de directe koppelde van Home, en negeert hij de Homey versie.

Dus administratief is het nog een zooitje, maar het "werkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
https://blog.athom.com/behind-the-magic-july-2019
Zigbee

Yes, we are working on a Zigbee update that improves stability. 🎉
Zo! Daar wachten we al een paar jaar op, eindelijk een uitspraak! :*) Of dit de beloofde rewrite is is nog maar de vraag helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Joolee op 06-08-2019 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
LearnDriver schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:29:
Ik heb helaas geen keuze gemaakt. De dubbele Homey apparaten hangen los in Home, niet assigned aan specifieke kamers.

Dus ik heb nu als ik zeg "Turn of all the lights" dat Home zegt: "Turning off 10 lights, failed to turn off 10 lights" (omdat de laatste via Homey gaan en al uit zijn wss).

Voor Harmony pakt Home gelukkig ook altijd de directe koppelde van Home, en negeert hij de Homey versie.

Dus administratief is het nog een zooitje, maar het "werkt".
Tnx :)

Ik heb de Harmony nu inmiddels gekoppeld. Het zijn in Google Home twee verschillende woonkamers en heb de activiteiten hernoemd in Homey dus ik ga eerst maar eens kijken hoe het werkt.

Even een vraag in het algemeen aan iedereen. Er wordt altijd geadviseerd alleen Zigbee/Zwave te gebruiken en geen Kaku/433 Mhz spullen omdat die geen reactie terug geven en je de status dus niet kunt checken in Homey. Maar voor schakelaars maakt dat feitelijk toch niet zoveel uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:40:
[...]

Tnx :)

Ik heb de Harmony nu inmiddels gekoppeld. Het zijn in Google Home twee verschillende woonkamers en heb de activiteiten hernoemd in Homey dus ik ga eerst maar eens kijken hoe het werkt.

Even een vraag in het algemeen aan iedereen. Er wordt altijd geadviseerd alleen Zigbee/Zwave te gebruiken en geen Kaku/433 Mhz spullen omdat die geen reactie terug geven en je de status dus niet kunt checken in Homey. Maar voor schakelaars maakt dat feitelijk toch niet zoveel uit toch?
niet? het zou toch knap vervelend zijn als je homey die schakelaar laat schakelen en homey stuurt dat bericht, gaat er vanuit dat de schakelaar dat wel op pakt en vervolgens is je lamp nog steeds uit. Nee je wilt altijd zigbee/zwave. Al is het maar voor je eigen gemak. Dingen moeten het gewoon doen. En als je een terugkoppeling krijgt dat iets niet werkt is dat gewoon fijn (lijkt mij)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Webgnome schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

niet? het zou toch knap vervelend zijn als je homey die schakelaar laat schakelen en homey stuurt dat bericht, gaat er vanuit dat de schakelaar dat wel op pakt en vervolgens is je lamp nog steeds uit. Nee je wilt altijd zigbee/zwave. Al is het maar voor je eigen gemak. Dingen moeten het gewoon doen. En als je een terugkoppeling krijgt dat iets niet werkt is dat gewoon fijn (lijkt mij)
In die situatie zeker. Ik dacht eigenlijk alleen maar een de situatie waarbij de schakelaar een bericht stuurt naar de Homey om een lamp aan te zetten. In de praktijk hebben we nu bijvoorbeeld een gewone lamp die we via een smartplug aan- en uitzetten (middels Homey/Google Home) maar daar zouden we misschien ook wel een knop voor willen op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

Eens dat Zigbee beter is, alleen op de Homey werkt het niet altijd. Er komt vertraging in bij inschakelen na een aantal dagen. Na een reboot werkt alles weer goed.

433 materiaal, kaku bijv, werkt tot dusver altijd en zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is per persoon verschillend. Bij mij is het juist bij zowel zigbee, zwave als 433 dat er na een aantal dagen/weken vertraging komt. Ik verdenk een aantal apps die ik heb er van om geheugen op te slurpen waardoor de rest in geding komt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Even jullie advies over elektrische rolgordijnen.
Wie heeft ervaring er mee?
Ik heb nu een somfy die aan vervanging toe is. Somfy bevalt goed alleen de prijs is erg hoog.
Wie heeft tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Sinds de laatste updates lijkt het systeemgeheugen redelijk constant te blijven. Geen gestaag groeiend naar 300MB maar 140MB (Homey Pro). Ook van mijn app-je is het geheugengebruik onder de 20-30MB.

Mijn vermoeden is dat het geheugen een beperkte rol speelt in het trager worden van de Homey na een paar dagen. Wat het dan wel is? Bij Homey weten ze het ook niet goed, gezien de tijd dat ze al bezig zijn met het op te lossen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 13:52
Webgnome schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:16:
Dat is per persoon verschillend. Bij mij is het juist bij zowel zigbee, zwave als 433 dat er na een aantal dagen/weken vertraging komt. Ik verdenk een aantal apps die ik heb er van om geheugen op te slurpen waardoor de rest in geding komt.
Ik had ook last van instabiele Zigbee. Oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SrkYRqY/Homey-Auto-Restart-Flow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Jovink538 Ikea heeft een slimme rolgordijnen-lijn aangekondigd, komt binnenkort beschikbaar.

@Crashy Dit is handig, dankjewel. Ik loop elke 3-4 dagen tegen een probleem met de Sonos-app aan. Hij geeft dan niet meer correct weer dat er speakers aan het afspelen zijn, en daardoor werken flows niet meer. Die ga ik nu dus gewoon elke nacht herstarten :)

[ Voor 58% gewijzigd door TKroon op 07-08-2019 14:33 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 13:52
@Crashy Dit is handig, dankjewel. Ik loop elke 3-4 dagen tegen een probleem met de Sonos-app aan. Hij geeft dan niet meer correct weer dat er speakers aan het afspelen zijn, en daardoor werken flows niet meer. Die ga ik nu dus gewoon elke nacht herstarten :)
:) Volgens mij moet je wel even bij experimenten Power user aanzetten, anders heb je de action-card restart-homey niet!

Lukt het iemand om een flow aan te maken met Transitions voor Sonos Fade-in? De lampen laten in-faden lukt wel al, maar als ik eenzelfde flowcard aanmaak met mijn Sonos voor volume gebeurt er niets...

Dit is mijn flowcard voor de lampen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KhFGN8P/Transitions-Flow-lamp-1.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k8sqt3T/Transitions-Flow-lamp-2.jpg

De Sonos-fade-in flow ziet er zo uit, wat doe ik fout?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7QQkRyv/Transitions-Sonos-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BqR6LGw/Transitions-Sonos-2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Crashy op 07-08-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
TKroon schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:28:
@Jovink538 Ikea heeft een slimme rolgordijnen-lijn aangekondigd, komt binnenkort beschikbaar.

Je kan ook alleen de sonos-app herstarten middels een flow ipv Homey zelf.
Ik had ook last van instabiele Zigbee. Oplossing:
[Afbeelding]
Is natuurlijk geen oplossing maar workaound ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hulliee op 07-08-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Hulliee dat bedoelde ik ook ;) heb nu een flow die de app elke nacht herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
@TKroon ja heb ze gezien (staan al op de site) max breedte is (voorlopig) 140cm en niet op maakt te maken. Ik heb 197 cm nodig.
Dus moet ik verder kijken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33
2be schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:10:
[...]

Nee er is helaas nog geen app voor de wifi variant.

Het protocol is volgens de maker van de z-wave Neo app ook gesloten, dus eenvoudig zal het niet zijn.

https://community.athom.c...all-plug-wifi-to-app/1439
inmiddels een workarround gevonden via de de iPhone App "Smart Life" en deze te koppelen met IFTT, werkt redelijk goed en snel (max 3~4 seconden vertraging)
Geurt-kun schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:33:
[...]

Stond er bij jou wel Neo CoolCam op de doosjes?
Ik had het namelijk met Neo CC pirs. Volgens de leverancier bij Alie was het Neo CC met z-wave, maar uiteindelijk WiFi. Ik wijt het niet aan mezelf en voel me behoorlijk besodemieterd. Geld terug was een schijntje.
klopt dat had ik ook al gezien, wifi en z-wave namen gebruiken ze daar tegelijk, nee dit was echt mijn fout, ik zag een "goedkopere" en had niet verder gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

carpcatcher schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

inmiddels een workarround gevonden via de de iPhone App "Smart Life" en deze te koppelen met IFTT, werkt redelijk goed en snel (max 3~4 seconden vertraging)

[...]

klopt dat had ik ook al gezien, wifi en z-wave namen gebruiken ze daar tegelijk, nee dit was echt mijn fout, ik zag een "goedkopere" en had niet verder gekeken.
Soms kan het leven snel gaan. Er lijkt inmiddels een app te zijn, maar ik heb deze zelf niet kunnen testen.
https://apps.athom.com/app/nl.rebtor.tuya

Aangezien het protocol gesloten is moet je wel nog wat moeite doen om aan de id's etc. te komen: https://github.com/codetheweb/tuyapi/blob/master/docs/SETUP.md

Werkt ook alleen met een Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Ik ben nog niet overgestapt naar Homey maar overweeg het zeker. Nu begrijp ik dat er allerlei apps zijn die je kunt installeren op je homey en zo verschillende flows kunt maken tussen verschillende systemen. Nu zou ik graag willen weten of het volgende mogelijk is:
Ik heb een alarm van Woonveilig en ik heb rolluiken van somfy met Tahoma box. Is het nu mogelijk dat bij een alarmmelding (inbraak, rook, water) van Woonveilig ik de rolluiken kan aansturen? Dus woonveiling detecteert alarm, geeft dit door aan Homey en Homey geeft opdracht aan Somfy (Tahoma box) om rolluiken open of juist dicht te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 13:01

viper28nl

Homey user

chippie777 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:24:
Ik ben nog niet overgestapt naar Homey maar overweeg het zeker. Nu begrijp ik dat er allerlei apps zijn die je kunt installeren op je homey en zo verschillende flows kunt maken tussen verschillende systemen. Nu zou ik graag willen weten of het volgende mogelijk is:
Ik heb een alarm van Woonveilig en ik heb rolluiken van somfy met Tahoma box. Is het nu mogelijk dat bij een alarmmelding (inbraak, rook, water) van Woonveilig ik de rolluiken kan aansturen? Dus woonveiling detecteert alarm, geeft dit door aan Homey en Homey geeft opdracht aan Somfy (Tahoma box) om rolluiken open of juist dicht te doen?
Homey heeft een woonveilig app:
https://apps.athom.com/app/nl.woonveilig

en een somfy app:
https://apps.athom.com/app/com.somfy.tahoma

Dus dan is het mogelijk :)

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
TKroon schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:28:

Dat probleem met SONOS-speakers had ik ook. Wat voor flows heb je, die checken of ze spelen? En waarom wil je de status (zo vaak) checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@RVervuurt Ik heb bijvoorbeeld een flow die de speakers in andere ruimtes activeert als daar beweging gedetecteerd wordt, en er speakers al aan het spelen zijn in bijvoorbeeld de woonkamer. Na 5 minuten geen beweging worden die speakers weer gedeactiveerd. Maar om die flow te laten werken, moet de detectie dus wel werken. Die status wordt dus elke keer gecheckt als ik een ruimte binnenloop waar een Sonos speaker staat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
TKroon schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:10:
@RVervuurt Ik heb bijvoorbeeld een flow die de speakers in andere ruimtes activeert als daar beweging gedetecteerd wordt, en er speakers al aan het spelen zijn in bijvoorbeeld de woonkamer. Na 5 minuten geen beweging worden die speakers weer gedeactiveerd. Maar om die flow te laten werken, moet de detectie dus wel werken. Die status wordt dus elke keer gecheckt als ik een ruimte binnenloop waar een Sonos speaker staat. :)
Yes, precies zelfde situatie en probleem als ik had.

Daarom kreeg ik hier de tip om een timer te draaien. Installeer de app "CountDown" en daarna maak je 3 flows:
Countdown start (beweging gedetecteerd > loopt timer? Nee > start timer en muziek)
Countdown check (beweging gedetecteerd > loopt timer? Ja > reset timer)
Countdown stop (timer loopt af > stop muziek)

Op deze manier check je nooit of de speaker aan het afspelen is en gebeuren alle checks intern in de Homey, wat ervoor zorgt dat je niet je SONOS de hele tijd loopt te pollen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@RVervuurt Dat snap ik en die flows heb ik uiteraard ook, maar ik wil de muziek pas starten als er een andere Sonos aan het spelen is ;) ik wil niet dat als het stil is in huis, dat ineens de muziek aangaat.

Ik weet trouwens niet of het Homey is die pollt, of dat Sonos gewoon een update over het netwerk verstuurt als er een status verandert. Want ook het volume of track kan als trigger gebruikt worden.

[ Voor 32% gewijzigd door TKroon op 09-08-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Heeft er iemand ervaring met dimmers buiten gebruiken? Dus wel droog ergens in gemonteerd maar niet beschermd tegen lage temperaturen in de winter.

Ik wil bijvoorbeeld een Qubino dimmer buiten gebruiken voor verlichting.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
Ik heb een Fibaro deursensor maar omdat deze met de standaard tape niet bleef zitten heb ik er zelf dubbelzijdig plakband op gemonteerd. Het probleem is alleen dat nu het sabotage alarm constant af blijft gaan. Weet iemand of het mogelijk is om dit in Homey uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zijn er hier mensen die wel eens hebben opgemeten hoeveel stroom de Homey zelf gebruikt? En zo ja, hoeveel was dat ?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wil je bereiken met die kennis? (nee heb het zelf nooit opgemeten. Homey moet toch 24/7 aanstaan dus heeft het niet veel nut. En aangezien er maar een dun usb kabeltje aan zit verwacht ik niet extreem veel)

[ Voor 71% gewijzigd door Webgnome op 11-08-2019 15:53 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:52:
Wat wil je bereiken met die kennis? (nee heb het zelf nooit opgemeten. Homey moet toch 24/7 aanstaan dus heeft het niet veel nut. En aangezien er maar een dun usb kabeltje aan zit verwacht ik niet extreem veel)
Omdat ik nu een MicroServer heb staan die 24x7 energie staat te verbruiken en dus benieuwd ben/was hoeveel t scheelt als dat een Homey zou zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
DennusB schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:49:
[...]

Omdat ik nu een MicroServer heb staan die 24x7 energie staat te verbruiken en dus benieuwd ben/was hoeveel t scheelt als dat een Homey zou zijn!
Ik ga het even meten.
Ik heb de LED ring uitstaan. Dan wordt er zo'n 2 a 3 watt verbruikt. Ik heb er slechts 1 apparaat aan gekoppeld, wat maar max een paar keer per dag aansturing vereist. Dus kan zijn dat het met meer apparaten (en meer aansturing) ook (iets) meer vermogen vraagt, maar meer dan 10w gaat het echt niet zijn.
@DennusB

[ Voor 35% gewijzigd door LA-384 op 11-08-2019 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Top! Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LA-384 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:53:
maar meer dan 10w gaat het echt niet zijn.
@DennusB
Uiteraard kun je dat ook vrij makkelijk uitrekenen. Even kijken wat op de adapter staat qua maximum wattage of amperage (en dan amper * 5 volt).

Vermoed eigenlijk dat de adapter 1A is. Volgens mij is de Homey ook (begonnen) als een RPi compute module en een RPi draaide toentertijd ook op 500mA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 18:53
DennusB schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:33:
Zijn er hier mensen die wel eens hebben opgemeten hoeveel stroom de Homey zelf gebruikt? En zo ja, hoeveel was dat ?
Net even voor je gekeken en mijn meter schommelt een beetje tussen de 2.2 en 2.4 Watt, lijkt me wel erg weinig dus nu twijfel ik of mijn meter wel goed werkt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19
RobertMe schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:15:
[...]

Uiteraard kun je dat ook vrij makkelijk uitrekenen. Even kijken wat op de adapter staat qua maximum wattage of amperage (en dan amper * 5 volt).

Vermoed eigenlijk dat de adapter 1A is. Volgens mij is de Homey ook (begonnen) als een RPi compute module en een RPi draaide toentertijd ook op 500mA.
Ik dacht 2A, vandaar ook max 10w. Met LED ring aan en opstarten was het verbruik iig 6w.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:53
hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 12-08-2019 23:11 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hier hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor

[ Voor 62% gewijzigd door teacher op 12-08-2019 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 09:07
Zojuist een 2de Hue motion sensor toegevoegd aan Homey.
Bij 'When' heb ik alleen keuze uit "aan" en "uit".
Terwijl ik bij degene die voor hangt ook mogelijkheden heb met lux en temperatuur.

Ook meerdere keren verwijderen, toevoegen en of resetten heeft geen ander resultaat
Waar kan het nog meer aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Henkhuppelschot schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:59:
Zojuist een 2de Hue motion sensor toegevoegd aan Homey.
Bij 'When' heb ik alleen keuze uit "aan" en "uit".
Terwijl ik bij degene die voor hangt ook mogelijkheden heb met lux en temperatuur.

Ook meerdere keren verwijderen, toevoegen en of resetten heeft geen ander resultaat
Waar kan het nog meer aan liggen?
Zit de eerste sensor aan Homey via een Hue bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

chippie777 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:24:
Je bent altijd afhankelijk van de API van het systeem dat je wil koppelen.

apps.athom.com is dan een leuke snuffelplek om te kijken wat er mogelijk is. In de beschrijving van de app is vaak wel opgenomen wat er mogelijk is. Zoals @viper28nl aangeeft zijn er apps voor beide devices. Woonveilig heb ik nooit gebruikt, maar in de beschrijving staat dat er een trigger komt vanuit het alarmsysteem wanneer het alarm afgaat. Hier kun je dus een flow voor maken. Vraag is of er verschil wordt aangegeven vanuit Woonveilig of het rook, water of inbraak is. Kan me voorstellen dat je bij inbraak en niemand thuis misschien wil proberen om te dader op te sluiten. Terwijl bij brand je waarschijnlijk de rolluiken open wilt sturen.
Misschien kun je op community.athom.com een topic vinden over woonveilig en het daar aan gebruikers vragen. De Tahoma heb ik bij vrienden al succes gekoppeld met Homey en dit werkt erg stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2be schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Je bent altijd afhankelijk van de API van het systeem dat je wil koppelen.

apps.athom.com is dan een leuke snuffelplek om te kijken wat er mogelijk is. In de beschrijving van de app is vaak wel opgenomen wat er mogelijk is. Zoals @viper28nl aangeeft zijn er apps voor beide devices. Woonveilig heb ik nooit gebruikt, maar in de beschrijving staat dat er een trigger komt vanuit het alarmsysteem wanneer het alarm afgaat. Hier kun je dus een flow voor maken. Vraag is of er verschil wordt aangegeven vanuit Woonveilig of het rook, water of inbraak is. Kan me voorstellen dat je bij inbraak en niemand thuis misschien wil proberen om te dader op te sluiten. Terwijl bij brand je waarschijnlijk de rolluiken open wilt sturen.
Misschien kun je op community.athom.com een topic vinden over woonveilig en het daar aan gebruikers vragen. De Tahoma heb ik bij vrienden al succes gekoppeld met Homey en dit werkt erg stabiel.
https://community.athom.c...g-eguardia-support/615/34

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
RVervuurt schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Zit de eerste sensor aan Homey via een Hue bridge?
Nee ze zitten beide rechtstreeks.
Heb geen bridge gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:35:
[...]

Nee ze zitten beide rechtstreeks.
Heb geen bridge gekoppeld
Hmm, heb je al geprobeerd 'm te verwijderen en weer toe te voegen? En wel via Philips Hue Zigbee toegevoegd toch, niet als gewone Zigbee-device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
RVervuurt schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Hmm, heb je al geprobeerd 'm te verwijderen en weer toe te voegen? En wel via Philips Hue Zigbee toegevoegd toch, niet als gewone Zigbee-device?
Ja en gereset...

Heb inmiddels een nieuwe gehaald en die doet het wel.
De 'oude' gaat dus terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Thx, dat ziet er goed uit. Nu nog mijzelf overtuigen dat 299/399 euro een net bedrag is om met een Homey aan de gang te gaan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:09:
[...]

Ja en gereset...

Heb inmiddels een nieuwe gehaald en die doet het wel.
De 'oude' gaat dus terug...
Hmm, de nieuwe doet het dus ook niet.

Lijkt wel of de combinatie van de Hue motion sensoren (outdoor) niet tegelijkertijd werken.
Die van de voordeur had namelijk gisteren avond toen we thuis kwamen 5 uur geleden de laatste status update gehad.
Dat is ongeveer toen ik de nieuwe toegevoegd heb.

Kan het zijn dat 2 dezelfde sensoren een conflict geven?
Iemand anders wel 2 Hue motion sensors (outdoor) werkend gekregen?

Vanmiddag maar weer eens de Hue bridges aanzetten, kijken of het dan wel werkt, maar eigenlijk wil ik deze er niet tussen hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:30:
[...]

Hmm, de nieuwe doet het dus ook niet.

Lijkt wel of de combinatie van de Hue motion sensoren (outdoor) niet tegelijkertijd werken.
Die van de voordeur had namelijk gisteren avond toen we thuis kwamen 5 uur geleden de laatste status update gehad.
Dat is ongeveer toen ik de nieuwe toegevoegd heb.

Kan het zijn dat 2 dezelfde sensoren een conflict geven?
Iemand anders wel 2 Hue motion sensors (outdoor) werkend gekregen?

Vanmiddag maar weer eens de Hue bridges aanzetten, kijken of het dan wel werkt, maar eigenlijk wil ik deze er niet tussen hebben zitten.
Je kan altijd Athom support even aanhaken, de Hue app is volgens mij een app van Athom zelf toch?
chippie777 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:54:
[...]

Thx, dat ziet er goed uit. Nu nog mijzelf overtuigen dat 299/399 euro een net bedrag is om met een Homey aan de gang te gaan. :-)
Op dat punt zit ik ook... zeker omdat ik al Home-Assistant heb. En twijfel tussen een pro en een normale Homey!

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.