Een paar vragen van een mogelijk toekomstige Homey bezitter:
1: Ik hoor via via wat verhalen dat de Homey niet meer (helemaal) kan functioneren zonder internetverbinding. Dat is voor mij toch wel een voorwaarde.
Op de
Support site van Athom staat een lijstje met wat wel en niet meer werkt.
Als ik dat zo zie moet je zonder internet de Homey nog gewoon kunnen benaderen zolang je op hetzelfde netwerk zit en blijven ook al je flows werken waarvoor geen keiharde internetverbinding vereist is.
Het valt op dat er expliciet staat dat het uitvoeren van bestaande flows blijft werken. Hoe zit het met het editen van flows? Dat gaat via een web-app en/of de mobiele app. Ik kan me zo voorstellen dat de webbased Homey Flow editor via servers van Athom werkt. Hoe zit dat met de mobiele app? Kan ik via die wel altijd lokaal flows editen?
Zijn er nog dingen die niet meer werken die niet in dat overzicht staan? De eigen geschreven scripts bv?
2: Momenteel woon ik in een huurhuis waar ik alvast wat wil gaan spelen met home automation. We zijn op dit moment ook op zoek naar een koophuis waar ik e.e.a wat grootser aan wil pakken.
Het zal wat kleiner beginnen, maar mezelf kennende zal het snel groeien. Is het zinvol om meteen 100 euro extra uit te geven aan een Pro of kan ik die 100 euro beter besteden aan wat leuke sensoren?
Vuistregel van Athom lijkt 15 apps moet kunnen en je hebt 1 app per merk nodig. Dus al heb je 100 devices van 1 merk er is maar 1 app nodig. Klinkt bijna alsof die Pro overbodig is, maar toch lees ik hier dat veel mensen hem hebben.
[
Voor 7% gewijzigd door
Farmerwood op 25-07-2019 21:29
]