Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
RVervuurt schreef op Monday 24 June 2019 @ 11:02:
Mooie update dit, maar er staat niets over wat voor camera's er ondersteund worden. Ik ga er vanuit dat het om alle producten gaat die nu door Homey worden ondersteund? Ik wil graag een camera, liefst met batterij als dat kan, voor in de gang (onze enigste in- en uitgang), iemand tips?
Inderdaad, mooie update. Helaas vind ik in de app maar een paar ondersteunde camera merken...geen Hikvision bv. :( Laat ik nu net zo'n camera hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07 11:28
Welke app gebruik je hiervoor? Ik kan niks vinden hoe ik me camera moet toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik verwacht dat er nu ook wat meer ondersteuning gaat komen voor andere (grotere)merken camera's. Want dit valt op het moment inderdaad wat tegen...ik ga de update vanmiddag eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Sevo92 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:37:
Welke app gebruik je hiervoor? Ik kan niks vinden hoe ik me camera moet toevoegen?
Ik denk dat er bedoeld wordt in de app store van Athom, dat er weinig apps voor de verschillende merken camera's zijn. Zonder app kun je deze (waarschijnlijk) niet toevoegen, al heb ik de update nog niet geïnstalleerd dus geen idee of er een 'algemeen' camera device kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-07 11:28
Akumu22 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat er bedoeld wordt in de app store van Athom, dat er weinig apps voor de verschillende merken camera's zijn. Zonder app kun je deze (waarschijnlijk) niet toevoegen, al heb ik de update nog niet geïnstalleerd dus geen idee of er een 'algemeen' camera device kan worden toegevoegd.
Ah op die fiets. Ik heb de updates wel gedaan maar ik zie geen 'algemeen' camera device dus dat is wel balen. Ik gebruik nu de synology app maar via die camera zie ik geen beeld :/

Ben bang dat het dan uitloopt op een teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er al even mee aan het experimenteren maar krijg mijn Foscams niet aan de praat.

Jullie vragen welke camera's er ondersteund worden... Volgens mij wordt elk merk ondersteund want als je een camera toevoegd moet je gewoon de URL opgeven waar de snapshots worden afgevangen.
Bvb bij mij is dat http://IP:PORT/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture&usr=xxxx&pwd=xxxx

Maar aangezien dat een cgi-resultaat geeft en geen pure .jpg werkt het dus niet (html/txt not supported) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanwitkamp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07 13:00
Sevo92 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Ah op die fiets. Ik heb de updates wel gedaan maar ik zie geen 'algemeen' camera device dus dat is wel balen. Ik gebruik nu de synology app maar via die camera zie ik geen beeld :/

Ben bang dat het dan uitloopt op een teleurstelling
Check even het 'virtual devices' experiment in Homey - daarmee kun je nu ook een virtuele camera toevoegen, waarmee je een 'algemeen' camera device hebt: https://support.athom.com...irtual-Devices-Experiment

Meer informatie over welke camera's ondersteund zijn: https://support.athom.com...an-ik-koppelen-aan-Homey-

[ Voor 11% gewijzigd door stefanwitkamp op 24-06-2019 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanwitkamp
Fire69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:29:
Ik ben er al even mee aan het experimenteren maar krijg mijn Foscams niet aan de praat.

Jullie vragen welke camera's er ondersteund worden... Volgens mij wordt elk merk ondersteund want als je een camera toevoegd moet je gewoon de URL opgeven waar de snapshots worden afgevangen.
Bvb bij mij is dat http://IP:PORT/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture&usr=xxxx&pwd=xxxx

Maar aangezien dat een cgi-resultaat geeft en geen pure .jpg werkt het dus niet (html/txt not supported) :(
Het zou moeten werken als je cmd=snapPicture2 gebruikt hoor ik. Daarbij is het natuurlijk wachten totdat de Foscam app geupdate is waardoor dit nog een stukje makkelijker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefanwitkamp schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Het zou moeten werken als je cmd=snapPicture2 gebruikt hoor ik. Daarbij is het natuurlijk wachten totdat de Foscam app geupdate is waardoor dit nog een stukje makkelijker wordt.
HELD _/-\o_

Maar gaat dit in samenwerking met Apps gebruikt worden dan? Dan is het toch niet meer nodig om camera's op deze manier met de url toe te voegen?
Voor Foscam is er bvb al een app (die ik niet gebruik).
Is het de bedoeling dat er voor elk merk een App gemaakt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanwitkamp
Fire69 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:45:
[...]

HELD _/-\o_

Maar gaat dit in samenwerking met Apps gebruikt worden dan? Dan is het toch niet meer nodig om camera's op deze manier met de url toe te voegen?
Voor Foscam is er bvb al een app (die ik niet gebruik).
Is het de bedoeling dat er voor elk merk een App gemaakt wordt?
Graag gedaan ;). En ja, dat is het idee, voor een perfecte ervaring. Daarom dat virtual cameras ook zijn 'verstopt' als experiment - uiteindelijk willen we alles zo makkelijk mogelijk maken, dus zonder ip adressen of, zoals bij jou, het verschil tussen snapPicture of snapPicture2. Niet-tweakers moeten het ook makkelijk kunnen, dat is altijd ons doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-07 19:34
Sinds een week of 3 ben ik ook aan het spelen met Homey. Had hiervoor Domoticz, maar vanwege instabiliteit en lage WAF (af en toe moeten resetten helpt daar niet in :)) Dus via V&A een oud model Homey overgenomen en de eerste indruk is positief!
Apparaten (Xiaomi sensoren, Tradri lampen, Google Home speakers, wat kaku-spul, Harmony Hub en wat TP-link tussenstekkers) aansluiten is echt erg simpel en goed opgezet _/-\o_

Wel nog een beetje aan het stoeien met de flows... Net een flow gemaakt die obv verbruik bepaald wanneer de vaatwasser klaar is en de stroom er even afhaalt (vaatwasser staat vaak 's nachts aan en blijft minuten lang piepen wanneer hij klaar is :X). Vanavond testen of hij goed werkt.

Iemand hier ervaring met MQTT-broker die je op Homey zelf kan draaien? Ben wel gecharmeerd van Owntracks en dan zou ik geen extra Pi hoeven laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Sinds bijna twee weken geen internet meer in mijn huis en mijn Fritzbox ook van slag af. In het begin kon ik Homey nog via Wi-Fi benaderen, maar dat lukt al lang niet meer.
Het valt me op dat Homey het steeds beroerder doet. Lampen die aanblijven of niet aangaan. Plugs die uit blijven.
Morgen zou mijn internet probleem opgelost moeten zijn. Hopelijk kan ik dan weer wat meer met Homey.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk loopt het geheugen vol van Homey (en dat heeft niet zoveel te maken met je internet).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Webgnome schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:40:
Waarschijnlijk loopt het geheugen vol van Homey (en dat heeft niet zoveel te maken met je internet).
Op maandagnacht doet ie automatisch een reboot en op dinsdag al vast... Zelfs een handmatige reboot hielp niet.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22
Goedemiddag iedereen,

Ik zoek even naar een goudentip :) Wij hebben voor twee ramen aan de zijkant van ons huis (buiten) zonnescherm in de vorm van een soort rolgordijn (met zo'n band om hem omhoog te trekken), die ook als rolgordijn verticaal voor de ramen valt. Het is dus geen luifel o.i.d.

Nu zou ik deze het liefts ook automatiseren in Homey, maar ik heb geen idee of er apparaten zijn die zoiets in de buitenlucht kunnen bedienen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 14:19
Flight777 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:23:
Goedemiddag iedereen,

Ik zoek even naar een goudentip :) Wij hebben voor twee ramen aan de zijkant van ons huis (buiten) zonnescherm in de vorm van een soort rolgordijn (met zo'n band om hem omhoog te trekken), die ook als rolgordijn verticaal voor de ramen valt. Het is dus geen luifel o.i.d.

Nu zou ik deze het liefts ook automatiseren in Homey, maar ik heb geen idee of er apparaten zijn die zoiets in de buitenlucht kunnen bedienen?
Ja neem een RTS Somfy motor voor de zonnewering. Is via simpele 433mhz 1-weg protocol maar werkt erg goed. Ik heb 5 screens waaronder één op de dakkapel op zolder en Homey in de woonkamer bedient deze screens zonder fouten, is meest robuuste bediening door Homey, beter dan de Z-wave fibaro dimmers op 3 meter afstand :X

Of je in de huidige constructie een Somfy motor kan krijgen is een andere vraag...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 20:55
Goeie update weer van Homey. Het afgelopen jaar ook wel veel kritische geluiden gelezen maar met de google assistent upgrade en nu een uitrol naar camera's zie ik duidelijk positieve ontwikkelingen gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:57
Inderdaad, nu nog de Zigbee rewrite om de bestaande functionaliteit sterk te verbeteren en we zijn alweer een flinke stap verder gekomen sinds vorig jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
vandermark schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Ja neem een RTS Somfy motor voor de zonnewering. Is via simpele 433mhz 1-weg protocol maar werkt erg goed. Ik heb 5 screens waaronder één op de dakkapel op zolder en Homey in de woonkamer bedient deze screens zonder fouten, is meest robuuste bediening door Homey, beter dan de Z-wave fibaro dimmers op 3 meter afstand :X

Of je in de huidige constructie een Somfy motor kan krijgen is een andere vraag...
Denk niet dat dat bij mij gaat lukken helaas, zie foto's het is een hele platte constructie.Het mooiste zou zijn om een motortje om op het koord/touw/band te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bae6XL5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vGffp8j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 09:27
iBood heeft momenteel een zeer goede aanbieding op een 5 meter lange LED stripvoor buiten (van Osram), maar ik kan zo niet zien in de app of deze ook door Homey aangestuurd kan worden? Het enige dat er op lijkt, is "Flex RGBW", of wordt de buitenversie herkend als dat product?

In ieder geval erg goedkoop voor 5 meter LED! En kan natuurlijk ook gewoon binnen gebruikt worden.

Edit: al doet zo'n goede aanbieding wel denken dat er misschien een nieuwe versie aankomt, of dat er problemen zijn met deze versie ofzo. Ik ga het even wat beter onderzoeken

[ Voor 21% gewijzigd door RVervuurt op 28-06-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:34
RVervuurt schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:44:
iBood heeft momenteel een zeer goede aanbieding op een 5 meter lange LED stripvoor buiten (van Osram), maar ik kan zo niet zien in de app of deze ook door Homey aangestuurd kan worden? Het enige dat er op lijkt, is "Flex RGBW", of wordt de buitenversie herkend als dat product?

In ieder geval erg goedkoop voor 5 meter LED! En kan natuurlijk ook gewoon binnen gebruikt worden.

Edit: al doet zo'n goede aanbieding wel denken dat er misschien een nieuwe versie aankomt, of dat er problemen zijn met deze versie ofzo. Ik ga het even wat beter onderzoeken
Letop: alleen bluetooth, daarom zit die niet in Homey.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Daniel. schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Letop: alleen bluetooth, daarom zit die niet in Homey.
Ah, goed gespot!
Het volgende plaatje bracht me op het verkeerde been (Homekit-icoon) en het feit dat ik een boel andere Smart+ dingen heb die wel in Homey kunnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5PFOjgX.png

Maargoed, dan laat ik 'm aan me voorbijgaan!

[ Voor 6% gewijzigd door RVervuurt op 28-06-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZantinge
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 10:52
Flight777 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:55:
[...]

Denk niet dat dat bij mij gaat lukken helaas, zie foto's het is een hele platte constructie.Het mooiste zou zijn om een motortje om op het koord/touw/band te hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is gewoon een reguliere "screen". Dit wordt opgerold op een buis in de witte kap. Die buismotoren waarover gesproken wordt kunnen in die buis geplaatst. Dit is dan ter vwrvanging van de handbediening. Je zult hem even moeten demonteren om te kijken welke diameter de buis heeft. Dit doe je door de schroeven in de zijgeleiders er uit te schroeven.

Volgens mij moet dit gewoon te doen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
SZantinge schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:52:
[...]

Dit is gewoon een reguliere "screen". Dit wordt opgerold op een buis in de witte kap. Die buismotoren waarover gesproken wordt kunnen in die buis geplaatst. Dit is dan ter vwrvanging van de handbediening. Je zult hem even moeten demonteren om te kijken welke diameter de buis heeft. Dit doe je door de schroeven in de zijgeleiders er uit te schroeven.

Volgens mij moet dit gewoon te doen zijn...
Dank voor de tip, dan ga ik dat eens even proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saied_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-02 06:37
Ik sta op het punt om een Homey aan te schaffen voor in onze nieuwbouwwoning, maar ben een behoorlijke n00b op het gebied van Domotica. Ben van plan zoveel mogelijk met Z-wave plus schakelaars te gaan doen, maar de houten jaloezieën zullen worden voorzien van een Somfy Tilt & Lift (https://www.somfy.nl/producten/1002295/tilt-lift-25-rts). Deze werkt conform de specificaties op 433,42 MHz. Heeft iemand ervaring met de bediening hiervan met de Homey/kan iemand bevestigen dat deze zal werken?

Daarnaast wil ik ook een soort van bedieningspaneel (iPad) aan de muur hangen waarmee ik statistieken inzichtelijk wil maken (stroomverbruik, energie opwekking zonnepanelen, status van sensoren, etc) maar ook waarmee het licht handmatig gedimd kan worden of de jaloezieën open en dicht gedaan kunnen worden. Is dit mogelijk met de Homey icm een iPad? Is er gewoon een app die je kan installeren op de iPad en daarmee het licht kan dimmen en de jaloezieën open en dicht kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 16:32
Saied_ schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:37:

Daarnaast wil ik ook een soort van bedieningspaneel (iPad) aan de muur hangen waarmee ik statistieken inzichtelijk wil maken (stroomverbruik, energie opwekking zonnepanelen, status van sensoren, etc) maar ook waarmee het licht handmatig gedimd kan worden of de jaloezieën open en dicht gedaan kunnen worden. Is dit mogelijk met de Homey icm een iPad? Is er gewoon een app die je kan installeren op de iPad en daarmee het licht kan dimmen en de jaloezieën open en dicht kan doen?
Homey heeft van zichzelf geen fatsoenlijk dashboard, maar Homeydash biedt dat gelukkig wel. Dat zal grotendeels kunnen wat jij zoekt, al is dimmen daarmee volgens mij nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 11:27
Wekko306 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 06:46:
[...]

Homey heeft van zichzelf geen fatsoenlijk dashboard, maar Homeydash biedt dat gelukkig wel. Dat zal grotendeels kunnen wat jij zoekt, al is dimmen daarmee volgens mij nog niet mogelijk.
Homeydash werkt niet met de nieuwe Homey software en de dev. heeft aangegeven hier ook geen tijd voor te hebben om het nog werkend ervoor te maken.

Het enige wat je kan doen is met MQTT een dashboard opbouwen, maar dat is zo experimental merk ik, dat ik het niet zou adviseren.

Ik ben nu net aan overstappen naar ander systeem, omdat Athom Homey gewoon geen enkele optie bied voor een dashboard op een telefoon of tablet. En kijk je naar hun API, dan is dat ook zo omslachtig als wat, dus daar ga je zelf ook niet mee aan de slag.

Dus wil je een dashboard op een iPad of Android tablet, koop geen Homey want dat is niet mogelijk.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
mouse86 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:34:
[...]

Homeydash werkt niet met de nieuwe Homey software en de dev. heeft aangegeven hier ook geen tijd voor te hebben om het nog werkend ervoor te maken.

Het enige wat je kan doen is met MQTT een dashboard opbouwen, maar dat is zo experimental merk ik, dat ik het niet zou adviseren.

Ik ben nu net aan overstappen naar ander systeem, omdat Athom Homey gewoon geen enkele optie bied voor een dashboard op een telefoon of tablet. En kijk je naar hun API, dan is dat ook zo omslachtig als wat, dus daar ga je zelf ook niet mee aan de slag.

Dus wil je een dashboard op een iPad of Android tablet, koop geen Homey want dat is niet mogelijk.
Ik denk dat je iets achterloopt, zie: https://community.athom.c...m-a-homey-dashboard/13509

Of dat precies biedt wat je zoekt is natuurlijk de vraag, maar het is in ieder geval een dashboard waar nog flink aan ontwikkeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mouse86 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 12:34:
[...]

Homeydash is alweer een tijdje geschikt gemaakt hoor

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 11:27
Wekko306 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 06:46:
[...]

Webgnome schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Homeydash is alweer een tijdje geschikt gemaakt hoor
Dit is wel verwarrend zeg.

In de app store van homey zelf: https://apps.athom.com/app/com.swttt.homeydash
Deze app doet het niet met 2.x en als je kijkt naar de source is de laatste update 3jr geleden.

Dan heb je https://homey.ink/
Maar die is alleen voor eInkt devices (kobo bv.) niet voor android of ipad.

Waar vinden jullie de homeydash voor de iPad of Android?

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-07 09:18
Helaas, werkt de Homey nog niet helemaal zoals ik zou willen. Met mijn Google home mini krijg ik niet voor elkaar dat als ik bijvoorbeeld zeg "hey Google, ventilator uit" deze uit gaat. Geen idee waarom het niet werkt maar het lukt echt niet. Ik heb homey al uit de home gehaald en weer opnieuw geconnect. Ook heb ik Hue uit de Google home gehaald om niet alles dubbel te hebben staan in de Google home app.

Daarnaast heb ik een sirene van aeotec (gen5) die bij mijn domoticz prima werkte maar bij Homey kan ik hem na enkele dagen niet meer aansturen. Als ik dan de sirene wil laten afgaan dan weigert hij gewoon. Dit geeft niet echt veel vertrouwen om het te gebruiken als alarm. Iemand een idee waar deze twee problemen aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
mouse86 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 13:31:
[...]

[...]

Dit is wel verwarrend zeg.

In de app store van homey zelf: https://apps.athom.com/app/com.swttt.homeydash
Deze app doet het niet met 2.x en als je kijkt naar de source is de laatste update 3jr geleden.

Dan heb je https://homey.ink/
Maar die is alleen voor eInkt devices (kobo bv.) niet voor android of ipad.

Waar vinden jullie de homeydash voor de iPad of Android?
Zie de link die ik eerder had geplaatst:
https://community.athom.c...m-a-homey-dashboard/13509

Dit is de versie van Homey.ink die je niet zelf hoeft te hosten en dus prima werkt op een IPad of Android tablet. Deze wordt nog continue geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik heb een vriend van me een Homey aangeraden, gezien ie bepaalde wensen had qua functionaliteit, die niet werden ondersteund door de eigen apps. Ik ben zelf erg tevreden met m'n Homey, maar de volgende situatie kreeg ik op geen manier opgelost:
Hij heeft 3 rijen spots in de keuken: 5 in de eerste rij, 4 in de volgende en 3 in de laatste.
Met een Hue Dimmer Switch wilde ik instellen dat als R(ij)1P(eer)1 uit was, alleen rij 1 aan moest gaan. Is R1P1 aan, dan moeten de andere twee rijen pas aan gaan.
Twee keer op dezelfde knop drukken, zorgt dus voor verschillende situaties.
ECHTER lopen we tegen het feit aan dat de lampen heel erg wispelturig lijken te reageren. Soms gaat de hele rij aan, soms maar 4/5 of zelfs minder. Soms gaan rij 2 en 3 aan, zonder dat rij 1 aan is etc.

Daarnaast is het niet zo dat één rij tegelijk aangaat, maar na elkaar, waardoor je een raar effect krijgt, terwijl het natuurlijk het mooiste is, als de lampen in de rijen tegelijk aangaan.

Wie heeft hier een oplossing voor? We hebben geprobeerd via de Hue Bridge en direct aan de Homey, maar dat maakte eigenlijk geen verschil. Het leek zelfs wel, alsof de Homey het aantal commando's niet aan kon of wilde versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:21
Weet iemand of Homey een logboek bijhoudt waarin je kan zien welke flows er zijn gestart en eventueel waarom flows wel of niet zijn gestart? Ik kan dat nml niet vinden in de Inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homey houd alleen bij hoe vaak een flow is gestart. Wat je kunt doen is een notificatie aan je flows toevoegen zodat je weet dat een flow is gestart en de randvoorwaarden goed zijn. Maar beter is nog om hier te vertellen wat er precies niet goed gaat zodat we kunnen uitzoeken waar het probleem zou kunnen liggen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Met de app Simple LOG kun je dat allemaal eenvoudig doen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op zondag 30 juni 2019 @ 15:27:

Daarnaast is het niet zo dat één rij tegelijk aangaat, maar na elkaar, waardoor je een raar effect krijgt, terwijl het natuurlijk het mooiste is, als de lampen in de rijen tegelijk aangaan.

Wie heeft hier een oplossing voor? We hebben geprobeerd via de Hue Bridge en direct aan de Homey, maar dat maakte eigenlijk geen verschil. Het leek zelfs wel, alsof de Homey het aantal commando's niet aan kon of wilde versturen?
Ik heb 3 Hues boven de eettafel (gekoppeld aan de Hue hub) en had ook het probleem van de willekeurige volgorde.
Ik heb flows gemaakt die een 'effect' creëeren waardoor ze van links naar rechts aangezet worden en van rechts naar links uitgezet worden.
Zonder die flows worden worden de lampen allemaal tegelijk aangestuurd maar door een verschil in reactietijd gaan ze dus random aan (of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Maakt het nog verschil of je ze in een groep aan zet (met de <groups> app) of los van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
millerman_sf schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:08:
Maakt het nog verschil of je ze in een groep aan zet (met de <groups> app) of los van elkaar?
De <groups>-app maakte het nog erger dan het al was, leek het wel.

@mouse86 Hmm, dat zou een oplossing kunnen zijn inderdaad, maar dan nog vrees ik dat niet alle lampen het signaal krijgen, gezien ook dat erg random leek.

Ik ga 'm aanraden om ze weer aan Hue toe te voegen en dan twee "kamers" aan te maken, die aan- en uitgezet kunnen worden. Dan heb je volgens mij namelijk geen vertraging. Alleen jammer dat het dan twee kamers zijn, waardoor je in de Hue-app niet meer kan zeggen "geef deze kamer scene X", gezien je dan dus twee kamers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saied_
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-02 06:37
Dank voor de reacties, is er nog iemand die kan bevestigen of de Somfy Tilt & Lift werkt voordat ik de Homey bestel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-07 11:19
Gebruikt er iemand een Homey in combinatie met BRUNT Blind Engines? Ik overweeg een Homey aan te schaffen, maar dan moet deze wel werken met mijn huidige apparatuur.

Wat zijn overigens de flow opties voor automatiseringen? welke voorwaarden kunnen er gesteld worden bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:38:
Gebruikt er iemand een Homey in combinatie met BRUNT Blind Engines? Ik overweeg een Homey aan te schaffen, maar dan moet deze wel werken met mijn huidige apparatuur.

Wat zijn overigens de flow opties voor automatiseringen? welke voorwaarden kunnen er gesteld worden bijvoorbeeld?
tegenvraag: Wat zou je willen waar je van twijfeld of het kan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Webgnome schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:39:
[...]

tegenvraag: Wat zou je willen waar je van twijfeld of het kan?
Bijvoorbeeld: rolgordijnen (BRUNT Blind Engines) sluiten bij zonsondergang, indien de ramen zijn gesloten (Xiaomi contactsensors). Of om 21.00u de sproeiers (Osram plugs) aanzetten als de temperatuur boven de 20c is en als er minder dan 1mm regen is gevallen die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de Brunt worden ondersteund ( kon er niks over vinden eigenlijk helaas). Dan is dat perfect mogelijk. Wat betreft de sproeiers niet anders. Hangt er een beetje af van hoe je die aanstuurt natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Webgnome op 01-07-2019 17:06 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Webgnome schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:05:
Als de Brunt worden ondersteund ( kon er niks over vinden eigenlijk helaas). Dan is dat perfect mogelijk. Wat betreft de sproeiers niet anders. Hangt er een beetje af van hoe je die aanstuurt natuurlijk.
Dat belooft veel goed, dank voor je antwoord. Volgens mij worden de BRUNTs ook niet ondersteund, maar ik heb reeds een verzoek ingediend bij Athom. Er is namelijk wel een onofficiële api op github die ik momenteel gebruik om de rolgordijnen via Homebridge in HomeKit te zetten. (https://github.com/MattJeanes/brunt-api)

Geen idee of het (en hoe) mogelijk is, maar is het mogelijk om via via deze alsnog in Homey te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:51
Toevallig iemand hier iets gevonden om een waterkraan aan/uit te zetten (voor besproeing of voor fun bij zwembad)? :) Ik lees wel over de elgato maar die is bluetooth/homekit only, geen z-wave. Enig idee? :)

Update: Zie dat de Gardena blijkbaar beste is :)

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 03-07-2019 11:13 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
tcviper schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:11:
Toevallig iemand hier iets gevonden om een waterkraan aan/uit te zetten (voor besproeing of voor fun bij zwembad)? :) Ik lees wel over de elgato maar die is bluetooth/homekit only, geen z-wave. Enig idee? :)

Ik heb het opgelost middels een z-wave plug en een magneet kraan van JP Fluid Control. Stroom aan van de plug: water stroomt door de valve en besproeit de tuin. Even in een net kastje aan de buiten muur of binnen, zo je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 14:51

Welke heb je gezien dan, ben ook op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Nice, water was ik toevallig ook aan het bekijken. Ook nog geen nette betaalbare oplossing gevonden. Eve Aqua is te duur, en moet weer via Bluetooth van de Apple TV. Magneetkraan ga ik eens bekijken :)

Edit: @Rgerr kun je een linkje plaatsen welke jij hebt?

[ Voor 13% gewijzigd door TKroon op 03-07-2019 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
TKroon schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:51:
Nice, water was ik toevallig ook aan het bekijken. Ook nog geen nette betaalbare oplossing gevonden. Eve Aqua is te duur, en moet weer via Bluetooth van de Apple TV. Magneetkraan ga ik eens bekijken :)

Edit: @Rgerr kun je een linkje plaatsen welke jij hebt?
https://magneetventielsho...ssing-0p0-16bar-epdm.html

Hier heb ik er twee van, eentje voor de voortuin en de ander voor de achtertuin. Die voor de voortuin heb ik binnen gemonteerd, door tussen een waterleiding een koppelstuk te monteren. Vervolgens hier een extra leiding op aangesloten met het magneetventiel er tussen. De leiding naar buiten gebracht door de muur, buitenkraan op gemonteerd en aangesloten op een Gardena slang met sprinklers er op. Dit is mooier dan voor de achtertuin, waarbij ik het magneetventiel buiten heb geplaatst omdat bijvoorbeeld ook de tuinslang op die buitenkraan heb zitten. Als je dan steeds de sproeiers moet aanzetten om de tuinslang te gebruiken, is dat niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:16

en zoiets.. https://www.robbshop.nl/d...z-wave-beregeningssysteem ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:27
Je wil (denk ik) geen kleppen op 230 volt hebben.
Gardena heeft buiten boxen met 24vac ventielen. met de fibaro inbouw switch versie 1 kan je deze bedienen.
Die fibaro module leg je dan natuurlijk binnen neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Mij lijkt het magneetventiel van @Rgerr interessanter icm een ZigBee tussenstekker. Ziet er degelijker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
TKroon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:19:
Mij lijkt het magneetventiel van @Rgerr interessanter icm een ZigBee tussenstekker. Ziet er degelijker uit :)
Ook een mogelijkheid, ik heb een drie aderige buitenkabel via de meterkast en de kruipruimte naar buiten getrokken. In de meterkast aangesloten op een plug en de kabel in een elektra kastje aangesloten op het magneetventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Dat klinkt goed, maar is voor mij helaas geen optie om dat op die manier te doen. Ik zal het ergens in gaan graven denk ik (nieuwbouwhuis, wordt op dit moment gebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
TKroon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:31:
Dat klinkt goed, maar is voor mij helaas geen optie om dat op die manier te doen. Ik zal het ergens in gaan graven denk ik (nieuwbouwhuis, wordt op dit moment gebouwd).
In dat geval, vraag de installateur om een kabel te trekken vanaf de meterkast. Nu kan je het nog allemaal eenvoudig uit besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 14:51
Ik kan sinds gisteren geen flow meer maken om mijn radio af te spelen via google home, de flow die ik had heeft een broken link.

Ik kan nu geen andere mogelijkheid meer vinden om de flow te starten, chromecast is gisteren we geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat zegt die broken link? Juist.. dat je Chromecast niet werkt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Kan iemand mij helpen met het instellen van een flow waarmee ik mijn Somfy/Verano zonnescherm kan bedienen?

Ik heb nu het volgende:

Als:
Elke 5 minuten

En:
De tijd tussen 16:00 en 21:00
Bewolking niet meer dan 75%
Wind niet meer dan 25 km/u
Het gaat niet regenen over 5 minuten

Dan
Zonnescherm 100%

Ik snap niet waarom je bij ALS niet dezelfde opties hebt als bij EN. Ik heb daarom gekozen voor elke 5 minuten zodat Homey iedere 5 minuten op alle variabelen controleert. Toch werkt dit niet. Iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 07:44
michielvz schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:30:
Kan iemand mij helpen met het instellen van een flow waarmee ik mijn Somfy/Verano zonnescherm kan bedienen?

Ik heb nu het volgende:

Als:
Elke 5 minuten

En:

Dan
Zonnescherm 100%

Ik snap niet waarom je bij ALS niet dezelfde opties hebt als bij EN. Ik heb daarom gekozen voor elke 5 minuten zodat Homey iedere 5 minuten op alle variabelen controleert. Toch werkt dit niet. Iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe?
Ik heb het met de volgende flows gedaan, misschien dat je dat verder helpt.

Sun-Screen-Down
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/23GV1KTs/Sun-Screen-Down.png

Sun-Screen-Up-Rain
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yW1NCTBv/Sun-Screen-Up-Rain.png

Sun-Screen-Number-Increase
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gxZzHSqk/Sun-Screen-Number-Increase.png

Sun-Screen-Number-Reached-Sun-screen-Up
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dk4wVzvn/Sun-Screen-Number-Reached-Sun-screen-Up.png

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Thanks, je hebt dus een variabele gevonden die je bij ALS kan gebruiken. Ik kan de variabelen die ik moet gebruiken niet kiezen bij ALS maar alleen bij EN. Ik kan bijvoorbeeld bij ALS alleen voor een exacte tijd kiezen, niet voor een tijdvak. Daarom dacht ik met 5 minuten een goede oplossing gevonden te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat komt doordat de ALS een trigger is, terwijl de EN een conditie is. Een trigger is echt een specifieke situatie. Bij een tijdvak, hoe moet ie dan weten wanneer de trigger plaatsvindt? Continu? Dat is veel te intensief voor de rekenkracht. Alleen aan het begin of alleen aan het eind? Dan kun je beter een specifieke tijd geven.

Het is dus zaak om een trigger te vinden die echt duidelijk gedefinieerd is. Om de 5 minuten is ook niet handig, dan polst ie telkens of de condities waar zijn. Beter gebruik je een trigger zoals lichtintensiteit, regenval, windkracht. Iets dat een sensor af laat gaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubennvg
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-11-2021
Beste tweakers,

Binnenkort gaan we verhuizen wn wil ik graag beginnen aan ewn opzet van een smart home. Na lang twijfelen tussen zipatile en homey, kies ik voor homey. Nu wil ik een aantal dingen doen.
-automatisch Verlichting door sensors en flows.
-simpel afschrikkend alarm systee
-Misschien een xiaomi s50
-ook wil ik alles aan kunnen sturen door stem.hiervoor heb ik al een google home voor.

Welke producten raden jullie aan?

Edit: ik wil ook met smart plugs enkele apparaten kunnen bedienen

[ Voor 7% gewijzigd door Rubennvg op 08-07-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubennvg schreef op maandag 8 juli 2019 @ 00:47:
Beste tweakers,

Binnenkort gaan we verhuizen wn wil ik graag beginnen aan ewn opzet van een smart home. Na lang twijfelen tussen zipatile en homey, kies ik voor homey. Nu wil ik een aantal dingen doen.
-automatisch Verlichting door sensors en flows.
-simpel afschrikkend alarm systee
-Misschien een xiaomi s50
-ook wil ik alles aan kunnen sturen door stem.hiervoor heb ik al een google home voor.

Welke producten raden jullie aan?
Leuk! Dat wordt fijn aan de slag met leuke dingen...

Een specifiek merk noemen, vind ik lastig. Maar ik zou proberen om zoveel mogelijk proberen om producten van een of enkele merken kiezen. Daarnaast wil je waarschijnlijk even nadenken over het communicatieprotocol waar je het meest mee wil gaan werken, Zigbee of Z-wave bijvoorbeeld. Je wil eigenlijk niet van beide maar een beetje. Beide protocollen versterken signalen voor andere apparaten en door zoveel mogelijk voor één te kiezen, krijg je een mooi dekkend netwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubennvg
wolly_a schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:50:
[...]

Leuk! Dat wordt fijn aan de slag met leuke dingen...

Daarnaast wil je waarschijnlijk even nadenken over het communicatieprotocol waar je het meest mee wil gaan werken, Zigbee of Z-wave bijvoorbeeld. Je wil eigenlijk niet van beide maar een beetje. Beide protocollen versterken signalen voor andere apparaten en door zoveel mogelijk voor één te kiezen, krijg je een mooi dekkend netwerkje.
Homey heeeft beide protocollen toch? Hoe zit dit precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 20:02
Rubennvg schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Kun je gewoon door elkaar gebruiken. Alleen zoals hierboven al gemeld kun je je signaal versterken. Dus in sommige gevallen is het verstandiger om bij 1 protocol te blijven zeker als je niet zo'n groot netwerk hebt.

Uiteraard wel even goed kijken wat je wilt doen en of het juiste apparaat beschikbaar is.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rubennvg schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Juist, wat @HeroS zegt. Je kan daarnaast ook nog apparaten die communiceren via wifi of KlikAanKlikUit spul op 433Mhz gebruiken. Met flows kan je apparaten van het ene protocol prima een actie laten uitvoeren op een apparaat van het andere protcol.

Je kiest liever niet meer voor 433Mhz spul, omdat dit 1-richting communicatie is, dus de Homey geeft een commando en hoopt maar dat het uitvoerende apparaat het gehoord heeft. Zigbee en Z-Wave bijvoorbeeld communiceren ook terug. Beide protocollen hebben de mogelijkheid om een netwerkje te vormen, zodat je boodschap versterkt wordt voor apparaten die verder weg zitten. Meestal doen alleen apparaten die in het stopcontact zitten dit. Je kan je voorstellen dat sensoren op batterijen anders heel snel leeg raken.

Of je voor Zigbee of voor Z-Wave moet kiezen, is je eigen keuze. Er zijn voorstanders van beide protocollen. Ik heb persoonlijk voor Zigbee gekozen en dit werkt bij mij super. Ik heb bijvoorbeeld Innr SP-120 plugs en Osram Smart+ plugs. Deze zijn beide nog weleens voor leuke prijzen te kopen. Sensoren, zoals temperatuur en beweging kan je goed van Xiaomi gebruiken. Ook Ikea Tradri spul en Philips HUE spul doet het hier prima.

Ik heb het idee dat Z-Wave wat meer speciale sensoren beschikbaar heeft, maar volgens mij is Z-Wave ook iets duurder. Via Ali kan je ook redelijk goedkope Z-Wave plugs kopen, maar ik hou niet zo van Chinees spul op 230V en een kennis van mij had tegenvallende resultaten met het bereik van deze goedkope plugs.

Kijk ook eens op http://apps.athom.com/ Hier vind je alle apps die beschikbaar zijn waarmee Homey apparaten of functies kan ondersteunen. Maak een plan van aanpak en kijk wat het beste past.

Hou er rekening mee dat dit verslavend is en ook best kostbaar kan zijn. Misschien wil je dingen in fasen doen om de kosten wat te spreiden. En misschien heb je al apparaten die op Homey werken.

Mijn laatste advies is, om altijd ervoor te zorgen dat je lampen en apparaten ook nog gewoon aan en uit kan zetten. Homey is natuurlijk een prachtig product, maar hij zou maar eens een keer verstek laten gaat terwijl jij nodig naar het toilet moet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubennvg
[b]wolly_a in "Homey - Alles in huis verbonden"wolly_a schreef op maandag 8 juli

Of je voor Zigbee of voor Z-Wave moet kiezen, is je eigen keuze. Er zijn voorstanders van beide protocollen. Ik heb persoonlijk voor Zigbee gekozen en dit werkt bij mij super. Ik heb bijvoorbeeld Innr SP-120 plugs en Osram Smart+ plugs. Deze zijn beide nog weleens voor leuke prijzen te kopen. Sensoren, zoals temperatuur en beweging kan je goed van Xiaomi gebruiken. Ook Ikea Tradri spul en Philips HUE spul doet het hier prima.
Momenteel ben ik al in het bezit van hue welk zigbee zijn, dus wellicht kies ik voor zigbee. Kan je met de sp-120 plugs ook stroom verbruik op homey zien?

[/quote] Kijk ook eens op http://apps.athom.com/ Hier vind je alle apps die beschikbaar zijn waarmee Homey apparaten of functies kan ondersteunen. Maak een plan van aanpak en kijk wat het beste past.[/quote]

Waar ik nu aan denk is:
-philios hue voor kleur en scenes
-wandschaklelaars met zigbee en daarbij van die druk schakelaars waar je je spotjes bv mee kan dimmen
-xiaomi aqara door sensoren
-bewegings sensor nog niet bekend
-osram of sp-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubennvg schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:02:
[...]

Momenteel ben ik al in het bezit van hue welk zigbee zijn, dus wellicht kies ik voor zigbee. Kan je met de sp-120 plugs ook stroom verbruik op homey zien?

[/quote] Kijk ook eens op http://apps.athom.com/ Hier vind je alle apps die beschikbaar zijn waarmee Homey apparaten of functies kan ondersteunen. Maak een plan van aanpak en kijk wat het beste past.[/quote]

Waar ik nu aan denk is:
-philios hue voor kleur en scenes
-wandschaklelaars met zigbee en daarbij van die druk schakelaars waar je je spotjes bv mee kan dimmen
-xiaomi aqara door sensoren
-bewegings sensor nog niet bekend
-osram of sp-120
Ja, met de SP-120 plugs van Innr kan je ook het opgenomen vermogen zien. Ik gebruik dit bijvoorbeeld om mijn bureau spanningsloos te maken zodra mijn pc is afgesloten. Handig wanneer je bijvoorbeeld nog een renderactie gaande hebt of iets anders.

Philips HUE is natuurlijk topspul, alleen niet goedkoop. Het scheelt dat je al wat hebt.

Wandschakelaars kan ik weinig over zeggen. Xiaomi heeft dat spul volgens mij ook wel.

Xiaomi sensoren voor temperatuur en beweging doen het bij mij prima hier. Heb ik ruim een half jaar in gebruik nu. Dit spul kan je erg goedkoop vinden op Ali.

Bewegingssensoren van Xiaomi doen het goed bij mij. Soms mist mijn gangsensor mijn voorbijgaan, maar meestal detecteert deze goed. Mijn voorbijgaan is dan echt een hele korte beweging. Ik heb ook de bewegingssensor van Philips HUE. Deze heeft ook nog temperatuur en lichtmeting ingebouwd, wat ook handig is.

Enige puntje met Osram plugs bij mij, is dat heel enkel (een keer in de paar maanden) de communicatie met een Osram plug weleens weg is. De plug een paar minuten eruit halen en dan terugplaatsen helpt vrijwel altijd. Ik weet niet of dit een foutje is in de plug, de app voor Osram of de Homey. Bij mijn Innr plugs heb ik dat nog niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubennvg
wolly_a schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Xiaomi sensoren voor temperatuur en beweging doen het bij mij prima hier. Heb ik ruim een half jaar in gebruik nu. Dit spul kan je erg goedkoop vinden op Ali.

Bewegingssensoren van Xiaomi doen het goed bij mij. Soms mist mijn gangsensor mijn voorbijgaan, maar meestal detecteert deze goed. Mijn voorbijgaan is dan echt een hele korte beweging. Ik heb ook de bewegingssensor van Philips HUE. Deze heeft ook nog temperatuur en lichtmeting ingebouwd, wat ook handig is.
Top voor je uitgebreide uitleg! Hoe werkt dit met bijvoorbeeld licht aan laten gaan op een lichtmeting. Hoe weet je welke lux waarde ideaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Laatst online: 22-06 20:55
Hoi,

Mag ik vragen waar je je weer gegevens vandaan haalt?

tnx

Ik heb nu het volgende:

Als:
Elke 5 minuten

En:

Dan
Zonnescherm 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubennvg schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Top voor je uitgebreide uitleg! Hoe werkt dit met bijvoorbeeld licht aan laten gaan op een lichtmeting. Hoe weet je welke lux waarde ideaal is?
Graag gedaan. De ideale lux waarde is een beetje spelen. Ik heb gewoon een keer gekeken op het moment dat ik dacht dat het goed was en dat als uitgangspunt genomen. Later heb ik de waarde nog één keer iets bijgesteld. Dat kan je, denk ik, straks het beste instellen na de verhuizing als alles achter de rug is (denk aan gordijnen of dergelijke). Dan pas weet je welke waarde ideaal is voor jouw ruimte en doel.

We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig nu wat voor mooie dingen je gaat doen, dus als je gave pics hebt straks... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubennvg
wolly_a schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:44:
[...]

Graag gedaan. De ideale lux waarde is een beetje spelen. Ik heb gewoon een keer gekeken op het moment dat ik dacht dat het goed was en dat als uitgangspunt genomen. Later heb ik de waarde nog één keer iets bijgesteld. Dat kan je, denk ik, straks het beste instellen na de verhuizing als alles achter de rug is (denk aan gordijnen of dergelijke). Dan pas weet je welke waarde ideaal is voor jouw ruimte en doel.

We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig nu wat voor mooie dingen je gaat doen, dus als je gave pics hebt straks... :P
Ga ik zeker doen! ik ben nu een plan aan het maken.
Wat raad je aan kwa sensoren. Ik ben een beetje zoekende waar je nou wel en niet een deur sensor of een bewegings sensor moet zetten. Sowieso op elke raam/deur wat naar de buitenlucht leidt een deur sensor. Maar welke ruimtes bekleed je dan met bewegings sensor. De wc en badkamer natuurlijk. Maar hoe zit dat met slaapkamers/woonkamer etc?

En heb je ervaring met de beweging sensor van Xiaomi of andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubennvg schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:49:
[...]

Ga ik zeker doen! ik ben nu een plan aan het maken.
Wat raad je aan kwa sensoren. Ik ben een beetje zoekende waar je nou wel en niet een deur sensor of een bewegings sensor moet zetten. Sowieso op elke raam/deur wat naar de buitenlucht leidt een deur sensor. Maar welke ruimtes bekleed je dan met bewegings sensor. De wc en badkamer natuurlijk. Maar hoe zit dat met slaapkamers/woonkamer etc?

En heb je ervaring met de beweging sensor van Xiaomi of andere merken?
Tja, de mogelijkheden zijn eindeloos. Voor het doel beveiliging wil je natuurlijk alle ramen en deuren aan de buitenzijde van je woning doen. Binnen je woning hangt of van je plannen. Wil je overal automatisch het licht gaan schakelen? Wat wil je nog meer gekke dingen schakelen op beweging? Wil je bij het verlaten van het huis in de gaten houden of een bepaalde deur wel netjes gesloten is? Noem het maar op.

Ik gebruik bewegingssensoren om bijvoorbeeld de nachtkastjes aan te schakelen op het moment dat we richting slaapkamer lopen 's avonds of om het licht in te schakelen in de gang. Je wil misschien ook niet overal en altijd automatisch het licht schakelen. Ik weet niet of er een Mrs. @Rubennvg is? Maar ik kan je vertellen dat Mrs. Wolly_a het niet kan waarderen als het licht op de slaapkamer en overloop aanfloepst als ik stiekem naar het toilet sluip.

Ik heb zelf een aantal Xiaomi bewegingssensoren en ook een Hue bewegingssensor. Beide merken werken bij mij super. Bij de Xiaomi sensor, had ik al even genoemd, mist 'ie nog weleens mijn voorbij gaan in de gang, maar daar hangt 'ie ook zo dat 'ie me maar een fractie van een seconde ziet als ik van de woonkamer de trap op ga. Het is dus ook een kwestie van positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Rhaegar1 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:06:
Hoi,

Mag ik vragen waar je je weer gegevens vandaan haalt?

tnx

[...]
Openweathermap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04

Ik heb nu het volgende:

Als:
Elke 5 minuten

En:

Dan
Zonnescherm 100%

Misschien is dit een betere manier?
https://community.athom.c...automatic-sunscreens/2816

In de laatste posts wordt het hier en daar iets simpeler gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door f.welvering op 08-07-2019 18:18 ]

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
Ik heb gisteren per ongeluk in insights een log (Luminance) van een sensor gedelete.
Ik las ergens dat hij van zelf weer terug komt, maar na 24 uur is hij nog niet terug.
Andere oplossing zou zijn om de hele sensor te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar dat wil ik als last resort doen.
Weet iemand nog een andere oplossing om die log te restoren?

Update:
Na een reboot van Homey is de log weer terug.

[ Voor 7% gewijzigd door blavlaa op 08-07-2019 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

wolly_a schreef op maandag 8 juli 2019 @ 17:26:
[...]

Bla

Ik gebruik bewegingssensoren om bijvoorbeeld de nachtkastjes aan te schakelen op het moment dat we richting slaapkamer lopen 's avonds of om het licht in te schakelen in de gang. Je wil misschien ook niet overal en altijd automatisch het licht schakelen. Ik weet niet of er een Mrs. @Rubennvg is? Maar ik kan je vertellen dat Mrs. Wolly_a het niet kan waarderen als het licht op de slaapkamer en overloop aanfloepst als ik stiekem naar het toilet sluip.

Bla
Een Yeelight Smart LED onder je bed geeft in eerste instantie een vreemde blik van Mrs. Geurt-kun, maar al gauw was ze er aan gewend. De lamp staat niet eens op z'n zwakst ingesteld, onder het bed geeft het indirecte verlichting en geen verblinding. Veel goedkoper dan een LED-strip en ook op elke kleur instelbaar.
Op de overloop heb ik een lamp hangen die op beweging aan gaat en in de slaapmodus op z'n zwakst brandt. Overdag brandt deze lamp op z'n felst met een koele kleur en 's avonds brandt deze lamp veel minder fel en een warme kleur.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geurt-kun schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:04:
[...]

Een Yeelight Smart LED onder je bed geeft in eerste instantie een vreemde blik van Mrs. Geurt-kun, maar al gauw was ze er aan gewend. De lamp staat niet eens op z'n zwakst ingesteld, onder het bed geeft het indirecte verlichting en geen verblinding. Veel goedkoper dan een LED-strip en ook op elke kleur instelbaar.
Op de overloop heb ik een lamp hangen die op beweging aan gaat en in de slaapmodus op z'n zwakst brandt. Overdag brandt deze lamp op z'n felst met een koele kleur en 's avonds brandt deze lamp veel minder fel en een warme kleur.
Kijk @Rubennvg Nog meer praktische voorbeelden van de ongekende mogelijkheden... Goed gevonden ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubennvg
wolly_a schreef op maandag 8 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Kijk @Rubennvg Nog meer praktische voorbeelden van de ongekende mogelijkheden... Goed gevonden ook!
Oneindig veel mogelijkheden haha.

Stel dat ik nou alle verlichting aangesloten heb op homey via hue of zigbee wand dimmers. En de tv en ontvanger op een smart plug. Zou ik dan via google home bijvoorbeeld ''welterusten'' of ''goonight'' kunnen zeggen en er voor zorgen dat alle verlichting uit gaat, een alarm aan en verlichting boven aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rubennvg Da's iets waar ik je geen antwoord op kan geven. Ik gebruik eigenlijk geen spraakcommando's om dingen aan te sturen, maar om een haar of je kan het maken met Homey. Als je niet rechtstreeks met een spraakcommando een flow kan starten (waarin je alle genoemde acties kan doen), dan kan je dit waarschijnlijk wel doen met een virtuele knop die met Google Home kan bedienen en waarmee je dan je flow kan starten en al je acties kan uitvoeren. Misschien dat iemand anders hier daar wat nuttigs over kan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
@Rubennvg @wolly_a
Zo heb ik het gedaan.
Met de "Virtual Devices" app een virtual switch aan gemaakt.
Deze zal dan in GH zichtbaar zijn en dus met spraak "aan of uit" gezet kunnen worden.
Gebruik het om mijn zonnescherm aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubennvg
blavlaa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:28:
@Rubennvg @wolly_a
Zo heb ik het gedaan.
Met de "Virtual Devices" app een virtual switch aan gemaakt.
Deze zal dan in GH zichtbaar zijn en dus met spraak "aan of uit" gezet kunnen worden.
Gebruik het om mijn zonnescherm aan te sturen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 21:11
Ik wil graag het volgende ;

Ik heb een Neo Coolcam motion sensor (Lux/temp).

Deze wil ik plaatsen in de woonkamer en middels bepaalde LUX waarde de verlichting aan laten zetten.
Dit betekent ook bij een heftige onweers/regen bui, de lampen ook aan moeten op een bepaalde waarde.
(Is het handig als dit ook op beweging gaat, of enkel op LUX? )
Ik wil dan dat de lampen s avonds weer uit gaan, maar dit doe ik middels GH door een Viritual device toegevoegd te hebben , waarna nu ook al alle verlichting uit gaat en het huis haat slapen...

Iemand tips, hoe ik de flow het beste kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
MarioMark1541 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:12:
Ik wil graag het volgende ;

Ik heb een Neo Coolcam motion sensor (Lux/temp).

Deze wil ik plaatsen in de woonkamer en middels bepaalde LUX waarde de verlichting aan laten zetten.
Dit betekent ook bij een heftige onweers/regen bui, de lampen ook aan moeten op een bepaalde waarde.
(Is het handig als dit ook op beweging gaat, of enkel op LUX? )
Ik wil dan dat de lampen s avonds weer uit gaan, maar dit doe ik middels GH door een Viritual device toegevoegd te hebben , waarna nu ook al alle verlichting uit gaat en het huis haat slapen...

Iemand tips, hoe ik de flow het beste kan maken ?
Een heel simpel voorbeeld.
Als de lichtsterkte van de PIR(Neo Coolcam motion sensor) onder de 100 komt gaat de woonkamer verlichting aan.
Uiteraard is dit een van de vele.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9DTcf81T/Annotation-2019-07-08-232507.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Nog een aanvulling: maak er bijvoorbeeld een gemiddelde van met better logic om fluctuaties tegen te gaan, of laat als de flow gestart wordt eerst de flow om de verlichting uit te laten gaan voor minimaal 10 minuten uitschakelen. Ik heb thuis precies wat jij wilt, maar het was wel even wat finetunen!

Ik heb de temperatuur en de helderheid ook los gekoppeld van elkaar. Een aantal flows regelt de temperatuur op basis van de zonnestand, en andere flows de helderheid op basis van vanalles en nog wat. Je kunt de helderheid ook een duration mee geven, dat je de lampen niet aan ziet springen, maar dat het mooi geleidelijk gaat.

Nog iets: ik ken de Neo niet, maar de Hue motion sensor stuurt elke paar minuten zelf een update door van de lux. De Xiaomi Aqara niet, alleen bij beweging. Die is dus niet bruikbaar om dit in te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door TKroon op 09-07-2019 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
TKroon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:29:
Nog een aanvulling: maak er bijvoorbeeld een gemiddelde van met better logic om fluctuaties tegen te gaan, of laat als de flow gestart wordt eerst de flow om de verlichting uit te laten gaan voor minimaal 10 minuten uitschakelen. Ik heb thuis precies wat jij wilt, maar het was wel even wat finetunen!

Ik heb de temperatuur en de helderheid ook los gekoppeld van elkaar. Een aantal flows regelt de temperatuur op basis van de zonnestand, en andere flows de helderheid op basis van vanalles en nog wat. Je kunt de helderheid ook een duration mee geven, dat je de lampen niet aan ziet springen, maar dat het mooi geleidelijk gaat.

Nog iets: ik ken de Neo niet, maar de Hue motion sensor stuurt elke paar minuten zelf een update door van de lux. De Xiaomi Aqara niet, alleen bij beweging. Die is dus niet bruikbaar om dit in te stellen.
Volgens mij heeft de Neo coolcam dat wel de Xiaomi inderdaad niet.

Dat klinkt dan wel weer wat ingewikkelder ....
Kan je me helpen met een opzetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
blavlaa schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:28:
[...]

Een heel simpel voorbeeld.
Als de lichtsterkte van de PIR(Neo Coolcam motion sensor) onder de 100 komt gaat de woonkamer verlichting aan.
Uiteraard is dit een van de vele.

[Afbeelding]
Gebruik jij ook de Neo coolcam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
MarioMark1541 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:21:
[...]

Gebruik jij ook de Neo coolcam ?
ja, bijna al mijn bewegings sensoren zijn van neo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@MarioMark1541

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XyZetSp152dMwuFz1mVVpgSO/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QYZMRDWwRkix7WYSFI0KfgW4/medium.png

(ik heb nog een "Lux snel aan" toegevoegd, om te voorkomen dat als het snel donker wordt, je toch niet te weinig licht hebt. Dit kun je weglaten als je de helderheid in een korter tijdsbestek aan laat gaan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3dlCAlvbAXqtMEPrMGgjvgHw/medium.png

Zo regel ik de temperatuur dmv een variabele:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wVDNdBfYVnHuCE3yDTsuBOOL/medium.png

Dit wil ik nog aan gaan passen aan de echte hoogte van de zon. In de winter duurt een zonsondergang bijvoorbeeld langer dan in de zomer.

Tot slot nog om de temperatuur te wijzigen van de lampen zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kGF48OFHXmYa38qpj8ywRTZE/medium.png
De else-functie onderin reageert dus als niet aan de and-voorwaarde voldaan wordt. Dit komt omdat de lampen automatisch ook aangaan als je de temperatuur wijzigt. De else-functie past de temperatuur aan, en zet direct de lampen weer uit. De rest van het veranderen van de temperatuur gaat dan wel, alleen de start ervan zet de lampen aan.

De verlichting is helaas niet te groeperen, om als groep een duration toe te voegen. Als je ze groepeert met een app kun je alleen alles tegelijk direct aanpassen. Dit wil ik niet, omdat ik niet wil dat het opvalt als er iets verandert, ik vind het fijn als het onopvallend gebeurt.

Verder heb ik op basis van aanwezigheid de flows aan- of uitgeschakeld. Dus als ik niet thuis ben blijven ze uit.

Hoe ik het 's nachts doe? Ik heb één schakelaar waarbij ik alle lampen uitzet, en de flows die de verlichting aan kan zetten deactiveer. Hiermee voorkom ik dus dat 's ochtends toch de lampen aanstaan als ik binnen kom.

[ Voor 6% gewijzigd door TKroon op 09-07-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
TKroon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:30:
@MarioMark1541

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(ik heb nog een "Lux snel aan" toegevoegd, om te voorkomen dat als het snel donker wordt, je toch niet te weinig licht hebt. Dit kun je weglaten als je de helderheid in een korter tijdsbestek aan laat gaan)

[Afbeelding]

Zo regel ik de temperatuur dmv een variabele:
[Afbeelding]

Dit wil ik nog aan gaan passen aan de echte hoogte van de zon. In de winter duurt een zonsondergang bijvoorbeeld langer dan in de zomer.

Tot slot nog om de temperatuur te wijzigen van de lampen zelf:
[Afbeelding]
De else-functie onderin reageert dus als niet aan de and-voorwaarde voldaan wordt. Dit komt omdat de lampen automatisch ook aangaan als je de temperatuur wijzigt. De else-functie past de temperatuur aan, en zet direct de lampen weer uit. De rest van het veranderen van de temperatuur gaat dan wel, alleen de start ervan zet de lampen aan.

De verlichting is helaas niet te groeperen, om als groep een duration toe te voegen. Als je ze groepeert met een app kun je alleen alles tegelijk direct aanpassen. Dit wil ik niet, omdat ik niet wil dat het opvalt als er iets verandert, ik vind het fijn als het onopvallend gebeurt.

Verder heb ik op basis van aanwezigheid de flows aan- of uitgeschakeld. Dus als ik niet thuis ben blijven ze uit.

Hoe ik het 's nachts doe? Ik heb één schakelaar waarbij ik alle lampen uitzet, en de flows die de verlichting aan kan zetten deactiveer. Hiermee voorkom ik dus dat 's ochtends toch de lampen aanstaan als ik binnen kom.
Bedankt. Wel ingewikkeld als je nog geen expert ben in het maken van flows hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Dat went vanzelf ;-) Ik heb Homey ook pas twee maanden. SimpleLog is wel een grote aanrader om te installeren. Ik heb in het begin vaak gehad dat lampen zonder reden aan of uit gingen, omdat er een foutje in een flow zat. Als je dan kunt achterhalen welke flow heeft gelopen kun je veel beter troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
TKroon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:00:
Dat went vanzelf ;-) Ik heb Homey ook pas twee maanden. SimpleLog is wel een grote aanrader om te installeren. Ik heb in het begin vaak gehad dat lampen zonder reden aan of uit gingen, omdat er een foutje in een flow zat. Als je dan kunt achterhalen welke flow heeft gelopen kun je veel beter troubleshooten.
Maar hoe jij je flows een beetje in elkaar hebt moet en zou het ook voor mij kunnen werken.

Dus als het bewolkt/erg regenachtig is licht aan en als het donker is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:00:
[...]
Dus als het bewolkt/erg regenachtig is licht aan en als het donker is?
Wat bedoel je hier precies mee? Mijn flow werkt dus ongeacht het dag, avond of nacht is. Het kan in de winter overdag bijvoorbeeld donkerder zijn dan een heldere zonsondergang in de zomer. Daarom heb ik de temperatuur en de helderheid losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ik heb de afgelopen week een Homey geprobeerd, maar vandaag weer geretourneerd. Het bereik van ZigBee (voor Xiaomi sensoren) viel mij erg tegen. Daarnaast moest ik voor het koppelen van z-wave devices de Homey tijdelijk verplaatsen omdat die anders buiten bereik vielen. Nu heb ik niet zodanig groot huis dat dit een probleem zou moeten zijn (in vergelijking met z-wave USB icm Domoticz), maar dit bleek dus erg tegen te vallen.

Ook het maken van flows viel mij tegen, zo kon ik maar heel weinig voorwaarden stellen voor het aanzetten van lampen, bijvoorbeeld: als beweging, en tijd tijdens nacht en lamp x uit en lamp y uit, dan lamp x en y aan en weer uit na 5 min. Het voorwaardelijk stellen dat lamp x en y uit zijn bleek niet mogelijk, erg jammer. Zo kan je dus geen automatisering maken dat de lampen pas aan gaan bij beweging in de nacht als de lampen uit waren. Niet handig als je wat langer beneden zit en de lampen gaan uit nadat je net langs de bewegingssensor bent gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:24:
[...] Het voorwaardelijk stellen dat lamp x en y uit zijn bleek niet mogelijk, erg jammer. [...]
Dat kan gewoon hoor? :?

Afbeeldingslocatie: https://community.athom.com/uploads/athom/original/2X/2/2b0aafb64eb266e78628f9669c0dbb6f98778914.jpeg

Uitzetten doe je best in een aparte flow, hoewel het ook in dezelfde zou kunnen met een vertraging, maar dat vind ik niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Rgerr Je kunt het beste ook een netwerk van ZigBee maken, waarbij bijvoorbeeld Hue-lampen als repeater kunnen dienen. Zo krijg je bereik door je hele huis. Je bent karmakeizer zo te zien van Hue. Ik vermoed dat je de lampen via de bridge aan hebt gesloten, en niet op Homey zelf. Je hebt dan ook twee verschillende ZigBee-netwerken in huis gehad, waarbij je niks had om het Xiaomi-netwerk te versterken.

En de flows snap ik eigenlijk niet echt, maar dat heeft @Fire69 al uitgelegd. Je kunt namelijk echt alles met de flows wat je je maar kunt bedenken.

[ Voor 28% gewijzigd door TKroon op 09-07-2019 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Fire69 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:40:
[...]

Dat kan gewoon hoor? :?

[Afbeelding]

Uitzetten doe je best in een aparte flow, hoewel het ook in dezelfde zou kunnen met een vertraging, maar dat vind ik niet zo netjes.
Ik zie dat je dat dus wel kunt met fibaro switches, ik heb mijn Hue hub aan de Homey gekoppeld en daarmee kreeg ik niet de optie die in jouw flow staat. Maar wellicht dat ik iets verkeerds heb gedaan. Heb je toevallig ook Hue lampen waarmee je hetzelfde doet of kunt?
TKroon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:45:
@Rgerr Je kunt het beste ook een netwerk van ZigBee maken, waarbij bijvoorbeeld Hue-lampen als repeater kunnen dienen. Zo krijg je bereik door je hele huis. Je bent karmakeizer zo te zien van Hue. Ik vermoed dat je de lampen via de bridge aan hebt gesloten, en niet op Homey zelf. Je hebt dan ook twee verschillende ZigBee-netwerken in huis gehad, waarbij je niks had om het Xiaomi-netwerk te versterken.

En de flows snap ik eigenlijk niet echt, maar dat heeft @Fire69 al uitgelegd. Je kunt namelijk echt alles met de flows wat je je maar kunt bedenken.
Daar heb ik niet aan gedacht, vanwege de snelheid heb ik zo de hub gekoppeld. Maar dat zou nog een idee kunnen zijn, wist eigenlijk niet eens dat je aparte lampen kon koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:20:
[...]

Ik zie dat je dat dus wel kunt met fibaro switches, ik heb mijn Hue hub aan de Homey gekoppeld en daarmee kreeg ik niet de optie die in jouw flow staat. Maar wellicht dat ik iets verkeerds heb gedaan. Heb je toevallig ook Hue lampen waarmee je hetzelfde doet of kunt?

[...]
Ja hoor, maakt niks uit welk type lamp/switch/schakelaar het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Fire69 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:29:
[...]

Ja hoor, maakt niks uit welk type lamp/switch/schakelaar het is :)
Vreemd, ik zag alleen de optie ‘is aan’ en niet ‘is uit’ of andere opties.
Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.