Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1217506

Connectie met EZVIZ?

Ik vroeg me af of iemand weet of EZVIZ verbinding kunnen krijgen met homey. Heb onlangs een EZVIZ deurbel DB1 kunnen scoren en die zou eigenlijk heel goed geïntegreerd kunnen worden in de homey die we voor onze nieuwe woning hebben aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:06
DennusB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:11:
Klinkt goed allemaal. Hoeveel flows hebben de meeste mensen hier draaien? Zeker als ik terug migreer zit ik al snel op een flow of 30-40 denk ik! 30+ is geen problemen lees ik, maar wat als ik er 50 heb? of 60?
Ik heb 100+ z-wave devices, 665 flows en rond de 35 apps op mijn normale Homey. Over het algemeen gaat dit redelijk, maar bij mij loopt o.a. de online flow editor vaak vast etc.

Er is momenteel (nog) een memory leak in de core waardoor ik nu om de 2 dagen ongeveer een herstart doe, maar anders loopt ie wel redelijk. Hier werken ze overigens aan om te vinden waar dit vandaan komt om het te kunnen fixen.

Toch belast ik mijn Homey te zwaar (dat merk ik dus oa aan het vastlopen van de online flow editor en het niet altijd of laat schakelen van mijn z-wave devices). Ik heb recent een Homey Pro gekocht en die voelt ondanks dat ie nog leeg is heel veel sneller. Ik wacht echter nog even met de migratie aangezien dit mij heel veel werk gaat kosten en ik hoop dat de backup functie snel komt. Volgens @WeeJeWel moet deze functionaliteit zeker nog dit jaar uitgebracht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 08:58
Ik zie hiermee het RF signaal van mijn afstandsbediening, maar hoe kan ik dit signaal nou gebruiken in flows bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
DennusB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Goed om te horen. En hoe complex kan je de flows ondertussen maken? Kan je 1 flow maken die meerdere dependencies heeft zeg maar?
Dus bijvoorbeeld :

Als : Beweging gedetecteerd
Conditie : Niet aan het slapen, TV uit, Iemand thuis
Dan : Lamp aan voor 30 seconden
Moet al héél erg lang geleden zijn dat jij jouw Homey hebt afgedankt; deze functie is al hééél erg lang beschikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
Webgnome schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:13:
Het aantal flows maakt niet echt uit. Het gaat er meer om wat je in die flows doet. Als je heel veel flows hebt die elke x tijd iets controleren of flows die afgaan op bijvoorbeeld de verandering van stroomverbruik (die dus defacto elke x seconde af gaat) dat zijn de performance vreters over het algemeen.
Dit heb ik idd ook ondervonden. Goed nadenken over je flows is volgens mij de boodschap. Zelfs de PRO-versie zal hier uiteindelijk trager door worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:47
RVervuurt schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:39:
[...]

Ik zie hiermee het RF signaal van mijn afstandsbediening, maar hoe kan ik dit signaal nou gebruiken in flows bijvoorbeeld?
Dat is wat ik mij dus ook afvraag. Een vergelijkbare app op Github zoeken en daarmee aan de slag gaan? Het liefst een soort wizard, app-builder oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben toch benieuwd of er hier mensen zijn die van Home-Assistant naar Homey zijn geswitcht? En hoe dat is bevallen? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@DennusB Ik ben begonnen met Home Assistant. Alleen nog met wat Hue spul, maar ik werd er al snel gek van. Te complex, extra hardware moeten kopen en onderhouden voor ZigBee en 433 MHz (ik draaide het op een Synology). Homey is natuurlijk duurder in aanschaf, maar het nodigt je direct uit om er leuke dingen mee te gaan doen, en alles werkt direct uit de doos. Home Assistent voelde alles behalve dat eigenlijk.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
TKroon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:57:
@DennusB Ik ben begonnen met Home Assistant. Alleen nog met wat Hue spul, maar ik werd er al snel gek van. Te complex, extra hardware moeten kopen en onderhouden voor ZigBee en 433 MHz (ik draaide het op een Synology). Homey is natuurlijk duurder in aanschaf, maar het nodigt je direct uit om er leuke dingen mee te gaan doen, en alles werkt direct uit de doos. Home Assistent voelde alles behalve dat eigenlijk.
Thanks voor je reply. Klinkt een beetje zoals ik het ook ervaar. Home-Assistant nooit gemist na je overstap?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@DennusB nee :) ik weet niet hoeveel je wilt gaan doen, maar bij twijfel kun je beter de Pro versie kopen. Ik heb alle apps geïnstalleerd die ik nu gebruik of denk te gaan gebruiken over een tijdje, en mijn werkgeheugen is al voor ongeveer de helft vol. En ik heb de Pro. Met andere woorden, de normale zou al aan zijn limiet zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:40
TKroon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:14:
@DennusB nee :) ik weet niet hoeveel je wilt gaan doen, maar bij twijfel kun je beter de Pro versie kopen. Ik heb alle apps geïnstalleerd die ik nu gebruik of denk te gaan gebruiken over een tijdje, en mijn werkgeheugen is al voor ongeveer de helft vol. En ik heb de Pro. Met andere woorden, de normale zou al aan zijn limiet zitten!
Ik heb de normale en je komt er al heel snel aan. Ondanks dat die van mij altijd vol zit heb ik geen vastlopers nog meegemaakt. Soms heb ik wel dat iets heel traag gaat maar dat is gemiddeld genomen 1x per 2 weken of zelfs nog minder. Afgelopen 3 maanden geen meegemaakt.
Webgnome schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:13:
Het aantal flows maakt niet echt uit. Het gaat er meer om wat je in die flows doet. Als je heel veel flows hebt die elke x tijd iets controleren of flows die afgaan op bijvoorbeeld de verandering van stroomverbruik (die dus defacto elke x seconde af gaat) dat zijn de performance vreters over het algemeen.
Kijken of ik flows een andere trigger kan geven. Dat zou al heel veel moeten schelen

[ Voor 26% gewijzigd door Daniel. op 03-06-2019 11:18 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
sinds vorige week ondervind ik problemen met de app Google text to speech.
Het heeft altijd 100% gewerkt en ideaal voor tekst uitput ipv homey

Maar nu na het afsluiten van de stroom en daarna weer alles opstarten (moest even wat stopcontacten veranderen), lijkt wel of de app crasht. Soms zie ik een '!" in app, en met herstart werkt de app weer, alleen geen tekst, na een aantal uur wachten werkt het opeens weer.

Zijn er meer mensen die er last van hebben? ligt dit aan google of de app wellicht?
Of .....
Bij app zelf in de store lees ik geen problemen verder van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
pietpiet50 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:19:
sinds vorige week ondervind ik problemen met de app Google text to speech.
Het heeft altijd 100% gewerkt en ideaal voor tekst uitput ipv homey

Maar nu na het afsluiten van de stroom en daarna weer alles opstarten (moest even wat stopcontacten veranderen), lijkt wel of de app crasht. Soms zie ik een '!" in app, en met herstart werkt de app weer, alleen geen tekst, na een aantal uur wachten werkt het opeens weer.

Zijn er meer mensen die er last van hebben? ligt dit aan google of de app wellicht?
Of .....
Bij app zelf in de store lees ik geen problemen verder van andere.
Soms duurt het even voordat een app goed en wel opgestart is. Ik kan ook nooit direct na een Homey-herstart al mijn lampen gebruiken bijvoorbeeld. Zou het dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
RVervuurt schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:31:
[...]

Soms duurt het even voordat een app goed en wel opgestart is. Ik kan ook nooit direct na een Homey-herstart al mijn lampen gebruiken bijvoorbeeld. Zou het dat kunnen zijn?
Dat zou inderdaad kunnen. Alleen bij mij speelt het ook na 3 uur of de volgende dag. Opeens werkt het, en daarna weer uren niet bijvoorbeeld. En dus soms het uitroepteken bij de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
pietpiet50 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:21:
[...]

Dat zou inderdaad kunnen. Alleen bij mij speelt het ook na 3 uur of de volgende dag. Opeens werkt het, en daarna weer uren niet bijvoorbeeld. En dus soms het uitroepteken bij de app.
Dan betwijfel ik inderdaad of het met het opstarten van de app te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
De IKEA Symfonika-lijn, die samen met SONOS gebouwd wordt, is te koppelen in bestaande SONOS-ecosystemen en dat is mooi! Kan ik er dan meteen van uitgaan dat dit ook zonder problemen gaat werken met Homey, of is dat te vroeg om te zeggen?

Daarnaast komt er een simpelen remote voor de Symfonika-speakers met play/pause, volgende/vorige en volume. Hopelijk komt daar ook snel ondersteuning voor (na release), want het zou een mooie knop zijn om mijn IKEA Dimmer te vervangen, die ik nu gebruik voor volume van mijn SONOS. Dat werkt namelijk niet helemaal lekker.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/3tcB1ZoQ2rNQ_CR5Blm7HMjajKw=/0x0:970x647/1820x1213/filters:focal(408x247:562x401):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/63952158/ikea_sound_controller.0.jpg
Één van de Symfonika-speakers (met lamp), Sound Remote (kleine rondje) en Trådfri hub.

bron

[ Voor 21% gewijzigd door RVervuurt op 06-06-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik heb sinds 2 weken een homey in huis , en voor je het weet hangt je hele huis vol met sensoren / lampen en schakelaars!
Alles werkt soepel en probleemloos , helaas loop ik tegen 1 ding aan.
Ik wil graag dat homey op basis van flows door heeft dat er iemand wakker/slaapt ( het wakker / slapen wil ik gebruiken voor de beneden verlichting te schakelen)
Dit had met een simpele pir op beweging gekunt , maar door de aanwezigheid van de hond zal deze continu getriggerd worden .
Daarom gebruik ik Lux als trigger.

vb:

Als - tv(stekker) energie veranderd dan = wakker

Nu zoek ik meer opties om aan te duiden dat iemand wakker is en op basis daar van de benden verlichting aan laten icm Lux waarde.

Denk ik te moeilijk ? of moet ik het in een ander hoek zoeken?

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 15:23
Klinkt ook als aanwezigheidsdetectie. @keverjeroen heeft in dit topic wel eens geschreven over zijn puntensysteem. Wellicht dat je daar iets mee kunt. Dat kun je in dit topic terugvinden!

-edit-
keverjeroen in "Homey - Alles in huis verbonden"

[ Voor 18% gewijzigd door millerman_sf op 06-06-2019 16:09 . Reden: link toegevoegd naar post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
Kan inderdaad met de aanwezigheidsscore zoals ik dat doe. Maar als het alleen voor wakker/slapen is, kan je natuurlijk de stroom meten van een telefoonoplader via een Fibaro plug ofzo, en daar op triggeren. Of door een app als automateit op je telefoon te zetten, die wat triggert als je telefoon aan of van de lader gaat.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 27-06 15:00
Ik heb wakker/slapen geprobeerd via mij reciever die altijd aan staat, ofwel muziek ofwel de tv, jammer genoeg werkte die terug koppeling niet goed en heb een neo coolcam stekker er tussen moeten zetten voor verbruik te meten en het zo op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:56
keverjeroen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:39:
Kan inderdaad met de aanwezigheidsscore zoals ik dat doe. Maar als het alleen voor wakker/slapen is, kan je natuurlijk de stroom meten van een telefoonoplader via een Fibaro plug ofzo, en daar op triggeren. Of door een app als automateit op je telefoon te zetten, die wat triggert als je telefoon aan of van de lader gaat.
Ik had als doel wakker/slapen te gebruiken als trigger voor de verlichting , maar dat leek me nogal omslachtig .
Je post van de aanwezigheid ga ik even doorlezen ! Ik heb geen 'slimme' fysieke knoppen die ik kan gebruiken daarin .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chatjozef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Elahkneh schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:03:
Ik heb sinds 2 weken een homey in huis , en voor je het weet hangt je hele huis vol met sensoren / lampen en schakelaars!
Alles werkt soepel en probleemloos , helaas loop ik tegen 1 ding aan.
Ik wil graag dat homey op basis van flows door heeft dat er iemand wakker/slaapt ( het wakker / slapen wil ik gebruiken voor de beneden verlichting te schakelen)
Dit had met een simpele pir op beweging gekunt , maar door de aanwezigheid van de hond zal deze continu getriggerd worden .
Daarom gebruik ik Lux als trigger.

vb:

Als - tv(stekker) energie veranderd dan = wakker

Nu zoek ik meer opties om aan te duiden dat iemand wakker is en op basis daar van de benden verlichting aan laten icm Lux waarde.

Denk ik te moeilijk ? of moet ik het in een ander hoek zoeken?
Herkenbaar!, van die sensoren dan :) Het is heel verslavend.

Ik heb Slapen/Wakker opgelost met een knop bij het bed.
De knop zet ook meteen alles uit en een virtuele knop op die modus slapen heet.
Vanaf dat moment is het huis in nachtstand en gaat bepaalde verlichting op basis van PIR sensoren aan.
Je kunt dan bijvoorbeeld voor de hond bepaalde flows maken die in de slapen modus niet aan gaan, maar wel als slapen uit staat.

Wellicht heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Laatst online: 24-12-2024
chatjozef schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Herkenbaar!, van die sensoren dan :) Het is heel verslavend.

Ik heb Slapen/Wakker opgelost met een knop bij het bed.
De knop zet ook meteen alles uit en een virtuele knop op die modus slapen heet.
Vanaf dat moment is het huis in nachtstand en gaat bepaalde verlichting op basis van PIR sensoren aan.
Je kunt dan bijvoorbeeld voor de hond bepaalde flows maken die in de slapen modus niet aan gaan, maar wel als slapen uit staat.

Wellicht heb je hier iets aan.
Ik heb ook een knop (op Remotec Scene Master) voor Slaapmodus (Ja/Nee variabele). Je kunt die variabele natuurlijk ook zetten middels een Virtuele knop in Homey. Als huis in Slaapmodus is, gaat bepaalde verlichting niet aan en andere verlichting gaat zachtjes branden bij beweging.

Daarnaast gebruik ik 3 variabelen voor aanwezigheid:
1. Tado presence (niemand thuis - Tado = nee / iemand thuis - Tado is Ja)
2. Bewegingssensoren (geen beweging (incl. timer van 10 minuten) - Beweging = nee / is er een sensor die beweging geeft - beweging = ja
3. Apparaten - staat een apparaat aan (xbox, tv, mobiel) = ja, staat er geen apparaat aan = nee

Zijn alledrie de variabelen Nee, dan gaat huis in Afwezig-stand (verlichting, verwarming, enz.)
Is minimaal 1 van de 3 variabelen Ja, dan gaat huis in Aanwezig-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is er iemand die de Google hub gebruikt icm de Homey? En hoe bevalt dit?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:30
Hallo,

Ik ben ook van plan een met aa te schaffen, maar heb nu alleen de KAKU ICS 2000.

Als ik de Homey aanschaf. moet ik dan alle lampen en KAKU schakelaars ook weer opnieuw verbinden met de Homey ?

En wat is het verschil met de Homey en Homey pro ?
Welke raden jullie mij aan of met welke hebben jullie de meeste ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:14:
Hallo,

Ik ben ook van plan een met aa te schaffen, maar heb nu alleen de KAKU ICS 2000.

Als ik de Homey aanschaf. moet ik dan alle lampen en KAKU schakelaars ook weer opnieuw verbinden met de Homey ?
dat is wel het handigste inderdaad. Is veel werk waarschijnlijk.
En wat is het verschil met de Homey en Homey pro ?
https://www.athom.com/en/store/product/homey/ ?
Welke raden jullie mij aan of met welke hebben jullie de meeste ervaring ?
Dat hangt van je omgeving af. Als je heel veel apparaten hebt of veel van verschillende aanbieders dan zou een pro beter zijn omdat deze sneller is en meer geheugen heeft.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Webgnome schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:24:
[...]

dat is wel het handigste inderdaad. Is veel werk waarschijnlijk.

[...]

https://www.athom.com/en/store/product/homey/ ?

[...]

Dat hangt van je omgeving af. Als je heel veel apparaten hebt of veel van verschillende aanbieders dan zou een pro beter zijn omdat deze sneller is en meer geheugen heeft.
Tot nu toe heb ik IKEA, Xiaomi nest, yeelight ,Kaku

Dan zou de gewone toch moeten voldoen ?
Kan dan altijd nog uitbreiden maar dan loopt hij toch niet vast ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Gaat het ook om de apps die je intern op de honey installeert bijvoorbeeld buienradar . Wordt hij daar ook trager van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
MarioMark1541 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:24:
Gaat het ook om de apps die je intern op de honey installeert bijvoorbeeld buienradar . Wordt hij daar ook trager van
Ja, alle apps gebruiken tenslotte een bepaalde hoeveelheid RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
rikadoo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:56:
Is er iemand die de Google hub gebruikt icm de Homey? En hoe bevalt dit?
Staat hier op het aanrecht, werkt prima.
Als de deurbel gaat streamt doorbird automatisch het beeld alvast naar het scherm, en roept google dat de bel is gegaan.
Ook voor de kids komen er af en toe meldingen voorbij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:54
Is het ook mogelijk om apparaten gekoppeld aan google home te gebruiken in flows in Homey? Heb hier bijvoorbeeld apparaten van SonOff niet gekoppeld aan Homey maar wel aan google.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:01
Artbij schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:38:
Is het ook mogelijk om apparaten gekoppeld aan google home te gebruiken in flows in Homey? Heb hier bijvoorbeeld apparaten van SonOff niet gekoppeld aan Homey maar wel aan google.
Dat is helaas niet mogelijk.. Wellicht op het moment dat Google home routines in Nederland wordt uitgerold..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
powermarcel10 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Dat is helaas niet mogelijk.. Wellicht op het moment dat Google home routines in Nederland wordt uitgerold..
Al de google home routines er zijn kan de homey op marktplaats ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Artbij schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Die zijn toch minder uitgebreid dan homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
MarioMark1541 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:38:
[...]

Die zijn toch minder uitgebreid dan homey?
Nog wel zie ik nu.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTD
  • Laatst online: 10-06 13:02
Eindelijk heb ik ook besloten om een Homey te kopen. Gisteren is hij binnengekomen en nu ben ik van alles aan het instellen. Ik loop alleen tegen wat problemen aan. De sensoren en wall plugs die ik heb aangesloten geven te weinig informatie. Deze update vaak maar 1 keer per uur wat veel te weinig is. Ik denk dat dit komt doordat de sensoren te ver van de Homey vandaan zijn.

Xiaomi temp sensor badkamer (line of sight 2 meter) heeft amper ontvangst
Xiaomi temp sensor slaapkamer (4 meter met een muur) geen ontvangst

Neo coolcam Wall plug (1m line of sight) werkt matig update een per minuut
Neo coolcam wall plug (3 meter achter kast) geen connectie

Vreemd is dat alles wat met mijn Toon en Google home verbonden is wel perfect signaal heeft, zelfs vanaf de zolder. Het lijkt er dus op dat het aan de Homey ligt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Homey insight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Dus de homey is.nu nog uitgebreider maar straks is Google net zo goed als de homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Dus de homey is.nu nog uitgebreider maar straks is Google net zo goed als de homey?
met het grote nadeel dat alles in de cloud gaat. Dat is een groot voordeel van Homey. Bijna alles blijft intern. Zelfs de insights die je kunt zien worden uit jou homey getrokken op het moment dat jij het wil zien. Dat is een groot groot verschil.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GOTD schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:45:
Eindelijk heb ik ook besloten om een Homey te kopen. Gisteren is hij binnengekomen en nu ben ik van alles aan het instellen. Ik loop alleen tegen wat problemen aan. De sensoren en wall plugs die ik heb aangesloten geven te weinig informatie. Deze update vaak maar 1 keer per uur wat veel te weinig is. Ik denk dat dit komt doordat de sensoren te ver van de Homey vandaan zijn.

Xiaomi temp sensor badkamer (line of sight 2 meter) heeft amper ontvangst
Xiaomi temp sensor slaapkamer (4 meter met een muur) geen ontvangst

Neo coolcam Wall plug (1m line of sight) werkt matig update een per minuut
Neo coolcam wall plug (3 meter achter kast) geen connectie

Vreemd is dat alles wat met mijn Toon en Google home verbonden is wel perfect signaal heeft, zelfs vanaf de zolder. Het lijkt er dus op dat het aan de Homey ligt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding: Homey insight]
Heeft het er niet mee te maken de manier waarop de apparaten zijn ingesteld in Homey en hoe ze eigenlijk werken? Over het algemeen hebben de meeste apparaten binnen Homey namelijk een instelling die bepaald / dicteert hoe vaak deze informatie naar Homey verzend.

Daarnaast is het voor Homey erg belangrijk dat je een netwerk opbouwt voor zowel je Zigbee als je Zwave.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-07 09:18
Om mijn vriendin zo ver te krijgen dat we de Homey kunnen bestellen heb ik nog een aantal vragen.
Op dit moment gebruiken we Domoticz met raam en deur sensoren van fibaro als alarm. We hebben alle lampen van hue met daarbij een paar van tradfri. Ook heb ik nog een aantal klik aan klik uit schakelaars die we nu niet gebruiken. De Xiaomi sensoren gebruiken we ook. Ook hebben we een Google home mini. Op termijn willen we nog een zonnescherm met z-wave en een tweetal camera's. Dit moet allemaal mogelijk zijn begrijp ik?

Domoticz op de raspberry pi is niet gebruiksvriendelijk genoeg. Ik wordt er gek van dat ik voor van alles en nog wat een workaround moet vinden en ik ben niet blij met de stabiliteit. Nu is mijn raspberry pi helemaal vastgelopen en moet ik alles opnieuw installeren. Wat voor mij de reden is verder te kijken naar de homey.

Er zijn twee zkan die ik wil checken voor ik eraan begin.
1. We willen de Homey in de meterkast plaatsen uit het zicht in ieder geval. Is dit mogelijk? Of beperken we onszelf dan? De Google home mini ligt wel achter de tv.
2. Het tweede punt is dat ik een alarm wil maken dat zelf inschakelt en uitschakelt indien onze telefoons buiten het bereik of buiten een bepaalde straal van ons huis zijn. We hebben nu een Zipato Z-wave Rfid pad met tags dat het alarm aan en uit kan zetten. Dit zodat de buren ook als we op vakantie zijn de planten water kunnen geven zonder het alarm af te laten gaan. Is dit nog mogelijk? Of kan ik dit anders oplossen?

Op dit moment heb ik ongeveer 25 regels in Domoticz. Raden jullie aan om de Pro te bestellen of de normale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s.v.seters schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:40:
...

1. We willen de Homey in de meterkast plaatsen uit het zicht in ieder geval. Is dit mogelijk? Of beperken we onszelf dan? De Google home mini ligt wel achter de tv.
Waarom zou je dat willen? Het is niet een of ander lelijk microcontrollerbordje. Het heeft zelfs een mooie ledring! Maar even zonder gekheid. De range is een belangrijk punt (zo niet te zeggen een zorgenkindje) voor Homey. Je zult het apparaat dus een centrale plek neer moeten zetten eigenlijk. Een meterkast is dat in mijn beleving eigenlijk nooit?
2. Het tweede punt is dat ik een alarm wil maken dat zelf inschakelt en uitschakelt indien onze telefoons buiten het bereik of buiten een bepaalde straal van ons huis zijn. We hebben nu een Zipato Z-wave Rfid pad met tags dat het alarm aan en uit kan zetten. Dit zodat de buren ook als we op vakantie zijn de planten water kunnen geven zonder het alarm af te laten gaan. Is dit nog mogelijk? Of kan ik dit anders oplossen?
Heb je toevallig ubiquity spullen thuis? Als dat zo is kun je die gebruiken als presence detectie. Op het moment dat een van je telefoons /devices connect met je wifi / netwerk dan ben je thuis en andersom. Dat werkt aardig. We hebben hier een dergelijke flow. Als onze telefoons niet geconnect zijn zet na 10 minuten het alarm op tenzij er weer een connectie is ontdekt.

Als ik hier kijk dan zie ik dat de Zipato rfid pad sinds de laatste beta ondersteund word maar zeker weten doe ik het niet. Je zou je vraag eventueel hierover ook hier neer kunnen zetten.
3. Op dit moment heb ik ongeveer 25 regels in Domoticz. Raden jullie aan om de Pro te bestellen of de normale versie?
Als je het geld kunt missen zou ik voor een Pro gaan. Maar dat hangt heel erg af van je situatie en wat je er mee wil. Qua functionaliteit is een pro eigenlijk hetzelfde alleen is de soc iets sneller en zit er dubbel zoveel geheugen in. Dat vond ik niet 100,- extra waard. (heb de mijne via een kickstarter)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Kan ik na augustus ook nog steeds de Nest producten toevoegen in homey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powermarcel10
Homey met Google home vergelijken gaat niet op. Of beter gezegd, dat is appels met peren vergelijken.

Met Google home zul je van elk apparaat dat zigbee of Zwave gebruikt (en dat zijn toch wel een beetje de standaarden voor thuis automatisering) voor elk merk dat je gebruikt een losse bridge nodig hebben. Verder zullen veel apparaten niet werken zoals bijvoorbeeld de xiaomi/aqara sensoren.

Ik moet ook nog maar zien of Google home ooit op het niveau komt van Homey voor wat betreft het geavanceerd maken van Flows of routines.

Het zal vermoed ik spraak gestuurd blijven, en daar ben je snel klaar mee.

Google home is een leuke smarthome accessoire, maar alles behalve een volwaardig platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
powermarcel10 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:01:
Homey met Google home vergelijken gaat niet op. Of beter gezegd, dat is appels met peren vergelijken.

Met Google home zul je van elk apparaat dat zigbee of Zwave gebruikt (en dat zijn toch wel een beetje de standaarden voor thuis automatisering) voor elk merk dat je gebruikt een losse bridge nodig hebben. Verder zullen veel apparaten niet werken zoals bijvoorbeeld de xiaomi/aqara sensoren.

Ik moet ook nog maar zien of Google home ooit op het niveau komt van Homey voor wat betreft het geavanceerd maken van Flows of routines.

Het zal vermoed ik spraak gestuurd blijven, en daar ben je snel klaar mee.

Google home is een leuke smarthome accessoire, maar alles behalve een volwaardig platform.
Dat snap ik en overweeg ook zelf de homey aan de schaffen.
Maar stopt de integratie met Google (ik heb een nest thermostaat en hello) kan ik die dan niet gebruiken (straks) in homey.

En soms lees ik ook dat de homey soms vast loopt of bepaalde lampen niet aan doet?
En werkt de spraak besturing met Google goed ?
Werkt dat met alles of enkel met lampen ?

[ Voor 4% gewijzigd door MarioMark1541 op 09-06-2019 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
Artbij schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Gebruik je dan geen z-wave/zigbee/433 etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hoe werkt de integratie met Google assistent?

Kan ik daarmee ook flows starten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat kan via een omweg. Je kunt een 'virtual device' aanmaken. Die kun je dan via google aansturen. Als je in Homey dan bij het aan/uitzetten van dat virtual device een flow laat starten ben je er :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Webgnome schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:58:
Dat kan via een omweg. Je kunt een 'virtual device' aanmaken. Die kun je dan via google aansturen. Als je in Homey dan bij het aan/uitzetten van dat virtual device een flow laat starten ben je er :)
Oke en lampen aan en uit doen werkt ook gewoon
Dus op die manier kan ik dan een flow aanmaken om de avonds alle verlichting uit te doen ?
Dan zeg ik dus oke Google zet.... Aan

[ Voor 15% gewijzigd door MarioMark1541 op 10-06-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-07 16:02
Heb nu een tijdje de Homey (early 2019) en ik ben inmiddels aan het proberen dat ik de Samsung TV via Google Assistant naar een applicatie laat schakelen, bijvoorbeeld NLZiet, door middel van "Hey Google, ga naar NLZiet".

Ik heb van alles geprobeerd met Virtual Devices en dan die koppelen middels een flow, maar mijn Virtual Device (als ik hem instel als een knop) komt niet in Google Home.

Heeft iemand tips hoe dit te doen? Het liefst nog met tags, zodat ik met één flow naar alle applicaties kan schakelen op de TV :-)

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hoe hebben jullie de verlichting in je woonkamer ingesteld?
Deze wil ik automatisch aan laten zetten bijv bij zonsondergang
En hoe zetten jullie de verlichting dan s avonds uit ?

Handmatig of met Google home of ook met een flow ?

Hoor graag wat inspiraties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je hebt binnen homey een kaartje dat je kunt gebruiken om iets op basis van datum/tijd te laten doen. Daar zit ook 'de zon ondergaat'. Ik heb een flow die zegt:

als de zon ondergaat en er is iemand thuis en we slapen niet (via een virtual device geregeld) zet dan de lampen aan in de woonkamer.

voor het slapen gaan hebben we een virtueel device gemaakt. Als ik die indruk zet homey alles uit en worden de users op 'slapen' gezet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
MarioMark1541 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:07:
Hoe hebben jullie de verlichting in je woonkamer ingesteld?
Deze wil ik automatisch aan laten zetten bijv bij zonsondergang
En hoe zetten jullie de verlichting dan s avonds uit ?

Handmatig of met Google home of ook met een flow ?

Hoor graag wat inspiraties
Ik heb het als volgt:

ALS de zon onder is EN er is iemand thuis DAN zet verlichting woonkamer aan ANDERS zet 1 lamp aan ( dit zodat de huisdiertjes nog wat licht hebben en je niet thuiskomt in een donker huis.)

Vervolgens heb ik nog een flow voor als we dus niet thuis zijn, maar wel een keer thuis komen:

ALS variabele is veranderd EN de variabele is THUIS EN lamp1 is aan DAN zet alle andere verlichting ook aan ANDERS zet alles uit behalve lamp1 -->(Als we dus thuis waren maar toch weg gaan.)

Voor als we gaan slapen roepen we naar alexa 'goodnight'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb nu alle keuken spotjes van tradfri aangemeld in homey maar kan ik ze ook als groep samen stellen zodat ze allemaal tegelijk aangaan

[ Voor 68% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-06-2019 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-07 15:23
Zoek tussen de Homey-apps naar Group, wijst zichzelf verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik ben nu bezig een flow aan te maken voor m'n wc verlichting deze wil ik automatisch aan bij binnenkomst (bewegingssensor)

Je zit je wel eens langer op de wc en gaat het licht uit. Ook lastig voor visite e.d.
Werd mij aangeraden om de countdown timer in te stellen.
Kan iemand mij uitleggen wat de betekenissen zijn ?

-stop countdown timer
-draai zandloper om
- zandloper .er willekeurige eindtijd
-pas zandloper aan
-stop alle zandlopers

Zie ook foto's hoe ik nu de flow heb gemaakt.
Tevens wilde ik het testen, maar mijn klik aan klik uit bewegingssensor reageert denk ik niet zie foto's hieronder in de link

Alvast bedankt voor de hulp

https://photos.app.goo.gl/gMkdBnwXa7WNdU1S7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
@MarioMark1541
Volgens mij is een geel uitroepteken toch dat ie geactiveerd is/beweging heeft gedecteerd?

Voordat je met die flows en de countdown timer aan de slag gaat, moet je eerst een timer maken in de app.
Verder, qua flows, moet je er 3 maken:
1)
- Als Beweging gedetecteerd
- En timernaam* loopt niet
|-> Start timer op XX seconden
|-> Doe lamp(en) aan

2)
- En timernaam* loopt > Reset timer naar XX seconden

3)
- Als Timernaam* loopt af
- Doe lampen uit

Zie hier een aantal screenshots van mijn flows. Ja, ik zet er een speaker mee aan en op pauze, maar dat is niet belangrijk in dit geval :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z0tn4uY.png
Kan je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
RVervuurt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:07:
@MarioMark1541
Volgens mij is een geel uitroepteken toch dat ie geactiveerd is/beweging heeft gedecteerd?

Voordat je met die flows en de countdown timer aan de slag gaat, moet je eerst een timer maken in de app.
1)
|-> Doe lamp(en) aan

2)

3)
- Doe lampen uit

Zie hier een aantal screenshots van mijn flows. Ja, ik zet er een speaker mee aan en op pauze, maar dat is niet belangrijk in dit geval :D
[Afbeelding]
Kan je hier wat mee?
Jazeker en start timer op xx is hoeveel seconden ik de lampen aan wil houden toch ?

Maar de Kaku awst pakt hij niet in m'n toilet.
Terwijl m'n Homey niet heel ver weg staat (woonkamer)
Zijn de aquara sensoren beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

MarioMark1541 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:21:
Ik ben nu bezig een flow aan te maken voor m'n wc verlichting deze wil ik automatisch aan bij binnenkomst (bewegingssensor)

Je zit je wel eens langer op de wc en gaat het licht uit. Ook lastig voor visite e.d.

-stop countdown timer
-draai zandloper om
-pas zandloper aan
-stop alle zandlopers

Tevens wilde ik het testen, maar mijn klik aan klik uit bewegingssensor reageert denk ik niet zie foto's hieronder in de link

Kijk ook even op de Facebook pagina en Instagram van Domoticahuis. Hij heeft heel veel voorbeelden gepost op een begrijpelijke manier.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ga ik ook eens bekijken. Wat is het bereik van die Xiaomi aquara bewegingssensoren ?

Kan ik ze ook gebruiken op de slaapkamers boven . Honey staat beneden.
Met de Kaku schakelaar heeft hij in de wc al moeite naar dat is ook 433mhz ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mis ik iets of is er tegenwoordig geen mogelijkheid meer om flows te sorteren/verplaatsen in de lijst? Heb het zowel in browsers (Firefox en Edge) als op een iPhone geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
RVervuurt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:07:
@MarioMark1541

1)
|-> Doe lamp(en) aan

2)

3)
- Doe lampen uit

[Afbeelding]
Kan je hier wat mee?
Brengt me ook weer op ideeën voor straks in de badkamer . Heb je dan nog een flow gemaakt voor als je er maar even bent dan hoeven de lampen toch geen 10 minuten aan te blijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarioMark1541
Albinosaurus schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:13:
Mis ik iets of is er tegenwoordig geen mogelijkheid meer om flows te sorteren/verplaatsen in de lijst? Heb het zowel in browsers (Firefox en Edge) als op een iPhone geprobeerd.
Heb ik toevallig ontdekt

Als je op flows klikt en dan bovenaan nogmaals en klik vervolgens rechts op het tandwieltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
MarioMark1541 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:20:
[...]

Jazeker en start timer op xx is hoeveel seconden ik de lampen aan wil houden toch ?

Maar de Kaku awst pakt hij niet in m'n toilet.
Terwijl m'n Homey niet heel ver weg staat (woonkamer)
Zijn de aquara sensoren beter?
Ik heb een Philips Hue motion sensor in de slaapkamer en dat ding werkt echt perfect _/-\o_
Trouwens heet de timer "10 minutes", maar hij duurt maar 5 :P Dat vond ik echt een perfecte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

RVervuurt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Ik heb een Philips Hue motion sensor in de slaapkamer en dat ding werkt echt perfect _/-\o_
Trouwens heet de timer "10 minutes", maar hij duurt maar 5 :P Dat vond ik echt een perfecte tijd.
En die heb je zonder hub aangesloten?
Bij mij werkt het voor geen meter. Updates lopen binnen een paar uur vast.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Geurt-kun schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:53:
[...]

En die heb je zonder hub aangesloten?
Bij mij werkt het voor geen meter. Updates lopen binnen een paar uur vast.
Nee, die heb ik via de Philips Hue-hub aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
RVervuurt schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:43:
[...]

Nee, die heb ik via de Philips Hue-hub aangesloten.
Maar waarom heb je dan alsnog 2 devices een homey en de Philips hub ?
Het voordeel van de Homey is toch dat alles erop aangesloten kan worden ?
Maar werken die Xiaomi sensoren wel goed dan?
Wil die ook graag gebruiken op de 1e verdieping en de Honey staat beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
MarioMark1541 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:50:
[...]

Maar waarom heb je dan alsnog 2 devices een homey en de Philips hub ?
Het voordeel van de Homey is toch dat alles erop aangesloten kan worden ?
Maar werken die Xiaomi sensoren wel goed dan?
Wil die ook graag gebruiken op de 1e verdieping en de Honey staat beneden.
Omdat ik voordat ik een Homey had, Hue al een tijd in huis had en daar dus een boel flows, lampen e.d. in had zitten. Daarnaast werkt het net zo makkelijk om mijn Hue bridge aan m'n Homey te hangen en lampen wel/niet door te sturen naar Homekit via de Homey.

Edit: Oh trouwens, de IKEA-gordijnen komen eindelijk in augustus! In ieder geval in Zweden :Y

[ Voor 6% gewijzigd door RVervuurt op 14-06-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 20:59:
[...]

Heb ik toevallig ontdekt

Als je op flows klikt en dan bovenaan nogmaals en klik vervolgens rechts op het tandwieltje
Kun je dit eens uitleggen? Hoe klik je op flows en dan bovenaan nogmaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Onderaan flows- bovenin scherm zie je weer flows staat klik hierop- rechts boven op tandwieltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Hulliee schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:03:
[...]

Kun je dit eens uitleggen? Hoe klik je op flows en dan bovenaan nogmaals?
Je moet een flow openen en dan op het tandwieltje rechtsbovenaan klikken. Daar kan je dan kiezen in welke groep je een flow wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Aha Albinosaurus had het over browsers dus kon ik het niet vinden. Maar er wordt flows in de app bedoeld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Las op Github dat je bezig bent met een eigen implementatie van de Unifi app met als doel het verminderen van de footprint van de app. Klinkt goed! Wil het vorderen? @Webgnome

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:51:
Las op Github dat je bezig bent met een eigen implementatie van de Unifi app met als doel het verminderen van de footprint van de app. Klinkt goed! Wil het vorderen? @Webgnome
ben nog niet heel verder helaas. Maar dat is meer een kwestie van dat ik geen tijd heb. Hoop ergens de komende drie weken er iets aan te gaan doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
RVervuurt schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Je moet een flow openen en dan op het tandwieltje rechtsbovenaan klikken. Daar kan je dan kiezen in welke groep je een flow wil hebben.
Dank voor de tip! Mapjes lukken nu. Alleen nog even de volgorde kunnen aanpassen wat ik nog steeds niet kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietpiet50
MarioMark1541 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:21:

-stop countdown timer
-draai zandloper om
-pas zandloper aan
-stop alle zandlopers

Heb ik ook in het begin gehad, dat de lamp uitging maar nog niet klaar was.
Waarom niet de simpele oplossing van een sensor op de deur. Met open dicht is dit prima te schakelen, en met een flow van 1 regel te maken. Werkt als een trein hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
pietpiet50 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:38:
[...]

Heb ik ook in het begin gehad, dat de lamp uitging maar nog niet klaar was.
Waarom niet de simpele oplossing van een sensor op de deur. Met open dicht is dit prima te schakelen, en met een flow van 1 regel te maken. Werkt als een trein hier
Maar wat als je de deur vergeet dicht te doen
Kan je dat instellen met een countdown timer maar handiger is in de wc een motion sensor bij beweging aan en deur openen licht uit en dan een timer erop als de deur niet dicht gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik heb het gevoel dat je echt veel te ingewikkeld aan het denken bent @MarioMark1541.
Het gebeurt zelden dat je 5 minuten ècht stil zit op het toilet, dus als je gewoon een bewegingssensor (Hue of Xiaomi, heb ze beide en werkt prima, al vind ik Hue beter) heb die een timer begint, zou je eigenlijk nooit mee moeten maken dat het licht uitgaat. Eventueel zou je nog een "tussentimer" kunnen maken, die begint als de ene timer afloopt, waar het licht dan op de helft van de sterkte gaat ofzo, zodat je even een "waarschuwing" krijgt dat het licht zo uitgaat.
Dit zit standaard ingebouwd in de Hue-app, maar je kan dit gewoon namaken met wat flows in de Homey.

Een deursensor lijkt me helemaal niets, want het komt best voor dat je even plast zonder de deur dicht te doen, of verlaat zonder de deur dicht te doen. Of dat je de deur een oneven aantal keer dichtdoet en daarna het hele systeem/ritme dus van de wap is.
Het zou een mooie extra kunnen zijn, maar ik zou het niet als enige oplossing gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door RVervuurt op 16-06-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

Sa1

RVervuurt schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:20:
Ik heb het gevoel dat je echt veel te ingewikkeld aan het denken bent @MarioMark1541.
Het gebeurt zelden dat je 5 minuten ècht stil zit op het toilet, dus als je gewoon een bewegingssensor (Hue of Xiaomi, heb ze beide en werkt prima, al vind ik Hue beter) heb die een timer begint, zou je eigenlijk nooit mee moeten maken dat het licht uitgaat. Eventueel zou je nog een "tussentimer" kunnen maken, die begint als de ene timer afloopt, waar het licht dan op de helft van de sterkte gaat ofzo, zodat je even een "waarschuwing" krijgt dat het licht zo uitgaat.
Dit zit standaard ingebouwd in de Hue-app, maar je kan dit gewoon namaken met wat flows in de Homey.

Een deursensor lijkt me helemaal niets, want het komt best voor dat je even plast zonder de deur dicht te doen, of verlaat zonder de deur dicht te doen. Of dat je de deur een oneven aantal keer dichtdoet en daarna het hele systeem/ritme dus van de wap is.
Het zou een mooie extra kunnen zijn, maar ik zou het niet als enige oplossing gebruiken.
Overigens, hoewel ik het automatiseren van m'n huis super leuk vind, heb ik toch voor op de WC gekozen voor een vaste bewegingssensor, niet gekoppeld aan homey of andere systemen, maar gewoon direct op de bestaande schakelaar. Je hebt van Kelco (zo iets, kan ik eventueel opzoeken) een sensor die met 2 draden aangesloten kan worden. Aangezien bij ons geen ramen aanwezig zijn in de WC hebben we altijd licht nodig bij het dicht doen van de deur, dus vond dit de meest eenvoudige oplossing. Ik zie totaal geen reden om iets met knipperen of andere kleuren licht te doen op de WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Iemand ervaring met het aansluiten van een boxspring van Cinderella met elektrisch verstelbare bedbodem? Ik ben het type dat moeilijk kan toegeven dat hij eigenlijk te moe is om nog een aflevering te kijken, dus vaak val ik gewoon in slaap. Dan zou het top zijn als het bed op enig moment ook weer naar de vlakke stand teruggaat, maar dat zit niet standaard ingebouwd.

Nou heb ik wel uitgevonden dat de afstandsbediening via bluetooth met de motor communiceert. Volgens mij is dat nou net niet het sterke punt van de Homey. Of je draden hebt waar je op in kunt takken zoals bij een zonwering heb ik nog niet kunnen bekijken en de andere mogelijkheid die ik zie is met een tweede afstandsbediening en relais' de fysieke knoppen gebruiken.

Maar als hier al ervaring met deze bedden is, dan scheelt dat wellicht een hoop uitzoekwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:14:
[...]
Overigens, hoewel ik het automatiseren van m'n huis super leuk vind, heb ik toch voor op de WC gekozen voor een vaste bewegingssensor, niet gekoppeld aan homey of andere systemen, maar gewoon direct op de bestaande schakelaar. Je hebt van Kelco (zo iets, kan ik eventueel opzoeken) een sensor die met 2 draden aangesloten kan worden. Aangezien bij ons geen ramen aanwezig zijn in de WC hebben we altijd licht nodig bij het dicht doen van de deur, dus vond dit de meest eenvoudige oplossing. Ik zie totaal geen reden om iets met knipperen of andere kleuren licht te doen op de WC.
Ja dat kan ook natuurlijk maar als echte tweaker wil je natuurlijk weten hoeveel tijd je doorbrengt op het kleinste kamertje! :+ :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Hulliee schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Ja dat kan ook natuurlijk maar als echte tweaker wil je natuurlijk weten hoeveel tijd je doorbrengt op het kleinste kamertje! :+ :o
dat is toch te herleiden door te bekijken hoeveel tijd je spendeert aan het lezen van de telegraaf app? 😂 :+ :o O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

[...]
Een scene om 's nachts je wc lampje zwak te laten branden laat je nu ook voorbij gaan...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Geurt-kun schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Een scene om 's nachts je wc lampje zwak te laten branden laat je nu ook voorbij gaan...
tja dat is inderdaad een optie, maar bij ons heb ik dat al in alle hallen. De wc zelf iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zijn er hier meer mensen met een nest thermostaat die kunnen checken of het klopt dat je de ingestelde maar ook de gemeten temperatuur niet kunnen inzien via insights?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Laatst online: 21:52
@powermarcel10 Dit is helaas een feature. Voor zover ik het begrepen heb is dat een eis van Nest om de API te mogen gebruiken. (dus dat er niks lokaal mag worden gelogd)

Ik heb dat destijds omzeild door te loggen naar BetterLogic variabelen... want die staan ook in Insights :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 22:22
Vraag over Roller Shutter 3.
Hoe zien bij jullie de Advanced Settings uit? Is hij net zo kort als bij die van mij?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q6fMYxTT/Roller-Shutter-3-Settings.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BtVQdsJg/Dim-Level.jpg

Na het toevoegen ziet homey hem als "Dimmable Device". Met als pagina's "Dim level, Power & Power Meter en History". De history is trouwens leeg hoewel hij toch al meerdere keren gebruikt is.
Ik vraag me af of het toevoegen wel goed is gegaan.
Hij werkt overigens wel naar behoren. Ook als ik een bepaald percentage sluit doet hij dat.
Ook het uitlezen van de stand van het scherm gaat dus niet.
Als ik de zwave product ID google kom ik uit op FIBARO Dimmer 2, dus dat klopt dus ook niet.
Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Overigens, hoewel ik het automatiseren van m'n huis super leuk vind, heb ik toch voor op de WC gekozen voor een vaste bewegingssensor, niet gekoppeld aan homey of andere systemen, maar gewoon direct op de bestaande schakelaar.
Wat is daar dan het voordeel van? Je hebt dan toch ook een vaste timer waarna het licht uitgaat als je niet genoeg beweegt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Fire69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Wat is daar dan het voordeel van? Je hebt dan toch ook een vaste timer waarna het licht uitgaat als je niet genoeg beweegt? :?
Ik denk het feit dat ie altijd zal werken, ook als het internet kapot is, of je WiFi plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Ik denk het feit dat ie altijd zal werken, ook als het internet kapot is, of je WiFi plat ligt.
Ja, da's het enige voordeel denk ik.
Hoewel je voor sensoren met zigbee/zwave geen internet/wifi nodig hebt. Misschien als je een Hue of zo wil aanzetten dat je dan wel sloot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
RVervuurt schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:48:
[...]

Met dat argument heeft dit halve topic geen nut meer ;) internet heb je misschien zelf niet in de hand, maar het WiFi is bij de meeste Tweakers toch wel in orde lijkt me zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
TKroon schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Met dat argument heeft dit halve topic geen nut meer ;) internet heb je misschien zelf niet in de hand, maar het WiFi is bij de meeste Tweakers toch wel in orde lijkt me zo...
Eens, maarja, ik probeer ook maar een reden te bedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Fire69 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:11:
[...]

eens, maar wat voor mij het voordeel is boven een losse sensor is dat het altijd werkt, ook als homey een probleem heeft. Daarnaast had ik voorheen een homey gekoppelde sensor waar constant de batterij vervangen moest worden omdat je anders weer zomaar op een donkere wc zat, op een of andere manier gebeurt dat altijd als ik in het buitenland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Veel sensoren geven hun batterijstatus door. Als je een flow maakt met een controle daarop krijg je tijdig een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 14:51
blavlaa schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:04:
Vraag over Roller Shutter 3.
Hoe zien bij jullie de Advanced Settings uit? Is hij net zo kort als bij die van mij?

Na het toevoegen ziet homey hem als "Dimmable Device". Met als pagina's "Dim level, Power & Power Meter en History". De history is trouwens leeg hoewel hij toch al meerdere keren gebruikt is.
Ik vraag me af of het toevoegen wel goed is gegaan.
Hij werkt overigens wel naar behoren. Ook als ik een bepaald percentage sluit doet hij dat.
Ook het uitlezen van de stand van het scherm gaat dus niet.
Als ik de zwave product ID google kom ik uit op FIBARO Dimmer 2, dus dat klopt dus ook niet.
Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.
Weet je zeker dat je geen 2 hebt?
Ik heb de 3, homey zegt hiervan dat ze maar 2 standen hebben: open of dicht.
Ik heb dit specifiek nagevraagd bij Homey, aangezien de 2 dit wel kan.

"Ik heb kort met de developer van de Fibaro app gesproken, en hij vertelde mij dat het voor de Roller Shutter 3 helaas niet mogelijk is om een stop knop te bouwen, omdat Fibaro de Roller Shutter 3 aangepast heeft."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
Henkhuppelschot schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:13:
[...]

Weet je zeker dat je geen 2 hebt?
Ik heb de 3, homey zegt hiervan dat ze maar 2 standen hebben: open of dicht.
Ik heb dit specifiek nagevraagd bij Homey, aangezien de 2 dit wel kan.

"Ik heb kort met de developer van de Fibaro app gesproken, en hij vertelde mij dat het voor de Roller Shutter 3 helaas niet mogelijk is om een stop knop te bouwen, omdat Fibaro de Roller Shutter 3 aangepast heeft."
Dan hebben ze stiekem een 2 in een doosje van de 3 gedaan ;) , maar

Als ik in developer kijk dan zie ik
Driver homey:app:com.fibaro — FGR-223
Dus lijkt me dat het toch echt wel een 3 is.

Stukje verder staat echter:
zw_product_id "4096"
En als je dat googled dan kom je uit op Fibaro Dimmer 2
Hij ziet dus een 3, maar de app geeft hem dus blijkbaar een dimmer 2 ID.

Met de standen heb ik dus geen probleem, als ik de dimbalk verschuif dan gaat de screen ook tot die stand dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@blavlaa Vreemd...de settings zijn hetzelfde als bij mij.

Alleen gaat hij dus bij mij alleen open of dicht, met de schuifschakelaar/dimmer doet de rolluik niet.
Het vreemde is (merkte ik net op) de de schakelaar wil 'klikt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
Henkhuppelschot schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:19:
@blavlaa Vreemd...de settings zijn hetzelfde als bij mij.

Alleen gaat hij dus bij mij alleen open of dicht, met de schuifschakelaar/dimmer doet de rolluik niet.
Het vreemde is (merkte ik net op) de de schakelaar wil 'klikt"
Dat is idd wel heel vreemd dan.
Zelfde device op het zelfde platform met 2 verschillende werkingen.
Misschien op een andere manier aangesloten. Maar het feit dat hij klikt betekend dat hij aangestuurd wordt.
Is het jou gelukt om de status in een virtual devices te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
blavlaa schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:17:
[...]

Dat is idd wel heel vreemd dan.
Zelfde device op het zelfde platform met 2 verschillende werkingen.
Misschien op een andere manier aangesloten. Maar het feit dat hij klikt betekend dat hij aangestuurd wordt.
Is het jou gelukt om de status in een virtual devices te stoppen?
nee bij de 2 of de kaku wel, maar bij de 3 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
Henkhuppelschot schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:48:
[...]

nee bij de 2 of de kaku wel, maar bij de 3 niet
Ik heb het zo gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CnTDdTQT/Roller-Shutter-3-VSwitch-Off-Up.png Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XBf5CHRZ/Roller-Shutter-3-VSwitch-On-Down.png

De "Dim Level" in 'And' is van de Roller Shutter 3.
De Virtual Device is gemaakt met deze app.
De notificatie is tijdelijk voor troubleshooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Mooie update dit, maar er staat niets over wat voor camera's er ondersteund worden. Ik ga er vanuit dat het om alle producten gaat die nu door Homey worden ondersteund? Ik wil graag een camera, liefst met batterij als dat kan, voor in de gang (onze enigste in- en uitgang), iemand tips?
Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.