Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:45:
[...]

Als je de lampen uit Homey verwijderd dan kun je ze niet meer gebruiken in flows, en dat lijkt mij nu juist de reden dat ze in eerste instantie aan Homey zijn toegevoegd :P
Dat is inderdaad waar. Maar het is of het een of het ander in deze lijkt mij.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

HomeyCornelisse schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Ik zal kijken of ik binnenkort hier een DIY van kan maken. Het lastige is alleen dat homey.ink op heel veel manieren kan gebruiken. zelf draait het op mijn synology nas, dit omdat ik meerdere dashboards in huis heb en dan kan ik die makkelijk op een punt beheren. Ik had het eerst op mijn computer draaien maar dat vond ik niet zo handig omdat als ik mijn pc uit zet dat dan mijn dashboards niet meer werken. ik hoor graag waar jullie het op willen laten draaien en dan ga ik kijken wat de meeste stemmen krijgt dan neem ik dat mee in mijn DIY.
Docker :-)

(dan zou het volgens mij op verschillende merken NAS moeten kunnen draaien toch, heb zelf QNAP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Er is geen alternatieve Nest API. Google doet alsof het 'Works with Google Assistant' programma een alternatief is, maar dat is een compleet andere koppeling, namelijk om end-devices te laten besturen door Google Assistant (OK Google, turn on My Device).
Er komen toch mogelijkheden om Nest te blijven gebruiken met andere ecosystemen _/-\o_
We recognize you may want your Nest devices to work with other connected ecosystems. We’re working with Amazon to migrate the Nest skill that lets you control your Nest thermostat and view your Nest camera livestream via Amazon Alexa. Additionally, we’re working with other partners to offer connected experiences that deliver more custom integrations.

For these custom integrations, partners will undergo security audits and we’ll control what data is shared and how it can be used. You’ll aso have more control over which devices these partners will see by choosing the specific devices you want to share. For example, you’ll be able to share your outdoor cameras, but not the camera in your nursery, with a security partner.
https://blog.google/produ.../updates-works-with-nest/

Ook blijven oude koppelingen werken:
First, we’re committed to supporting the integrations you value and minimizing disruptions during this transition, so here’s our updated plan for retiring WWN:
  • Your existing devices and integrations will continue working with your Nest Account, however you won’t have access to new features that will be available with a Google Account. If we make changes to the existing WWN connections available to you with your Nest Account, we will make sure to keep you informed.
  • We’ll stop accepting new WWN connections on August 31, 2019. Once your WWN functionality is available on the WWGA platform you can migrate with minimal disruption from a Nest Account to a Google Account.

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 16-05-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:27
lubbertkramer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Er komen toch mogelijkheden om Nest te blijven gebruiken met andere ecosystemen _/-\o_

[...]

https://blog.google/produ.../updates-works-with-nest/

Ook blijven oude koppelingen werken:

[...]
Yeeey! :) Goed nieuws!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sinds een tijdje de google koppeling maar heb nu het probleem dat wanneer ik zeg ' zet te de tv aan' dat dit niet werkt. Volgens google is het apparaat niet gekoppeld terwijl ik toch echt een apparaat heb dat 'tv' heet en ook als een tv binnen homey bekend is. Weet iemand hoe dat kan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:21:
Heb sinds een tijdje de google koppeling maar heb nu het probleem dat wanneer ik zeg ' zet te de tv aan' dat dit niet werkt. Volgens google is het apparaat niet gekoppeld terwijl ik toch echt een apparaat heb dat 'tv' heet en ook als een tv binnen homey bekend is. Weet iemand hoe dat kan?
Heb je ook in Google Home gekeken of daarin een apparaat "TV" bekend is? Mogelijk dat de Homey de TV niet doorgeeft aan Google en het daardoor (uiteraard) niet werkt.

Wat immers gebeurd is dat de apparaten die je in de Homey hebt gekoppeld bekend worden gemaakt in Google Home. Op het moment dat jij zegt "zet TV aan" gaat Google Assistant dus in Google Home zoeken of daarin een apparaat bestaat met de naam "TV", en, als dat het geval is, wordt naar de Homey een commando gestuurd om dat apparaat aan te zetten.
Oftewel, Google Assistant kijkt in zijn eigen apparatenlijst, en voert dan een actie op een apparaat uit (wat dan toevallig geen echt apparaat is maar een "virtueel" apparaat dat via Homey wordt beheerd).
Maar doordat Google Home niet alle apparaat types ondersteund doet de Homey ook niet alle apparaten doorsturen naar Google Home. Daardoor dus dat het best kan zijn dat je in de Homey wel een apparaat hebt met de naam "TV", maar doordat Google Home geen apparaten van het type tv/media speler/... ondersteund dat de Homey dit apparaat alsnog niet doorstuurt naar Google Home, en het dus niet beschikbaar is in de Google Home app noch via Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk had ik gekeken of dat er een 'tv' in de lijst van devices staat in Google en dat is het geval. Vandaar dat ik hjet niet begrijp. MAar misschien dat het een schakelaar is en dat daardoor google van de wijs is? Het een 'echte' tv verwacht

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:38
Nee, dat moet niet uitmaken. Bij mij is de Shield rechtstreeks verbonden, deze ziet Google Home als televisie. Voorheen kon ik dus gewoon zeggen 'zet de TV aan' en de Shield ging aan. In Homey heb ik een virtual device genaamd TV, sindsdien schakelt Google Home die virtuele schakelaar bij hetzelfde verzoek. Inmiddels heb ik die dan ook hernoemd naar 'stekker beeldbuis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:43:
Natuurlijk had ik gekeken of dat er een 'tv' in de lijst van devices staat in Google en dat is het geval. Vandaar dat ik hjet niet begrijp. MAar misschien dat het een schakelaar is en dat daardoor google van de wijs is? Het een 'echte' tv verwacht
Wat gebeurt er als je in de Home-app die 'TV' manueel aanzet ipv via spraak? Gaat je TV dan wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 20:39
HomeyCornelisse schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:44:
Net mijn homey.ink repositories op github weer geupdate. Batterij icon veranderd nu van vol groen naar leeg glowing rood bij een lage batterij spanning. + de taal en andere toevoegingen die danee heeft gemaakt ook weer toegevoegd, dus dank naar @DaneedeKruyff
Late reactie maar graag diy voor Synology. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:42:
[...]

Wat gebeurt er als je in de Home-app die 'TV' manueel aanzet ipv via spraak? Gaat je TV dan wel aan?
Dan werkt het. Het is niet echt de tv zelf maar een green wave node die ik tv genoemd heb en in Homey aangegeven dat er een tv is ingeplugged. Dus via de bediening werkt het maar via spraak helaas niet. Waarschijnlijk dat google bij TV daadwerkelijk een tv zoekt en geen schakelaar en dan dus niet weet wat te doen. Zelfde als met die glazen bol. Je zou toch zeggen dat Google iets slimmer is dan dat..

[ Voor 19% gewijzigd door Webgnome op 17-05-2019 06:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 06:53:
[...]

Dan werkt het. [... ]
Je zou toch zeggen dat Google iets slimmer is dan dat..
Dan vrees ik inderdaad dat het Google is die een tv zoekt.
Waarschijnlijk alleen op te lossen door die ook te hernoemen, da's heel stom van Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach dan doe ik het nog wel even via Homey spraak. (heb dus nog een oude homey met microfoon ;) ). Wel beetje jammer dit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat is dus niet mijn ervaring. Zodra mijn virtuele schakelaar genaamd TV aan Google Home werd doorgegeven, ging hij die schakelaar aanzetten als ik zei 'hey Google, zet de TV aan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat kan maar bij mij werkt het in ieder geval niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Het is maar om aan te geven dat Google Home dus niet naar een TV als apparaat zoekt, maar echt naar de naam kijkt. Mijns inziens zit de oorzaak daar dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dan toch vreemd aangezien bij mij een aparaat met de naam TV bestaat in Google en dit een simpele schakelaar is volgens Google. Net als bij jou situatie en toch bij mij werkt het niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Als je de schakelaar een andere naam geeft, werkt het dan wel? Of probeer een virtuele schakelaar te maken met de naam TV, die vervolgens weer de echte schakelaar omzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 16:34

2be

Jovink538 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:12:
[...]

Late reactie maar graag diy voor Synology. 😀
Van community.athom.com:

Download the files and upload them in the “Web” folder on ur Synology. Make a map like “Homey” in de Web map. Adress will be IP/Homey/app/index.html/?token=TOKEN&theme=web
And first make the map Homey and upload the files in there ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millerman_sf schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:04:
Dat is dus niet mijn ervaring. Zodra mijn virtuele schakelaar genaamd TV aan Google Home werd doorgegeven, ging hij die schakelaar aanzetten als ik zei 'hey Google, zet de TV aan'.
Het hangt er misschien vanaf hoe deze virtuele schakelaar door Google wordt gezien.
Welk icoontje krijg je?

@Webgnome, welke icoontje krijg jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
screenshot google home
Is dus een schakelaar via Virtual Devices. Ik heb hem hernoemd naar Beeldbuis om de Shield weer aan te kunnen zetten als ik om TV vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij dus hetzelfde icoontje. Maar hoe vraag je nu aan google om de tv aan te zetten? Hey google zet tv aan? Of Hey google zet beeldbuis ? Dat is namelijk nogal een verschil..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Wat ik al schreef: ik zeg 'hey google, zet de tv aan'. Voorheen ging dan Shield aan. Na de koppeling met Homey ging de virtuele schakelaar aan, die toen nog 'TV' heette. Daarom heb ik die nu gewijzigd naar 'Beeldbuis' om weer de Shield aan te kunnen zetten. Bij mij is die schakelaar een trigger voor de verlichting namelijk. Die gaat automatisch aan als de stekker bij de TV boven een bepaald stroomverbruik komt. Daarom Beeldbuis: ik gebruik de schakelaar/stekker niet in spraakopdrachten.

[ Voor 8% gewijzigd door millerman_sf op 17-05-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trzema
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 04:32
Iemand ervaring met de Aqara deur sensor (MCCGQ11LM) icm Homey? Productie datum 02-2019.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid verbonden aan de Homey. De Homey ziet helemaal niets. De Aqara motion sensor (RTCGQ11LM) (productie datum (08-2018) werkt zonder probleem.

Onderstaande reeds geprobeerd:
- Homey half uur uit en weer aan
- Xiaomi app herinstallatie
- Battery gewisseld
- Na 3 seconden het reset knopje indrukken (gaat knipperen) elke 1/2/5 seconden blijven drukken

Hetzelfde probleem heb ik met de Aqara wireless switch (WXKG11LM) (ook productie datum 02-2019)

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat op de nieuwere devices een ander zigbee sausje zit 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik ben wel erg blij met de Google Home integratie zeg! Eindelijk werkt het nu vanaf de luie bank om commando's te geven mbt licht en apparaten..iets wat met de Homey zelf eigenlijk nooit lekker ging. Dit gaat zooooo eenvoudig nu...heerlijk! :D

edit: werkt inmiddels

[ Voor 98% gewijzigd door Tallguy op 29-05-2019 13:25 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Trzema ik heb die deursensor nu enkele weken, bij mij werkt hij direct, en perfect! Ik heb de Homey Pro, mocht dat nog een verschil maken.

Edit: en gek genoeg werkt het sinds twee dagen niet meer ben ik achter gekomen. Ik ben niet thuis helaas om het op te lossen, maar wel gek. Ik weet niet of er ergens een update is geweest, maar Homey herkent de sensor nog, ziet het batterijniveau, maar het openen van de deur wordt niet meer geregistreerd.... :|

[ Voor 52% gewijzigd door TKroon op 18-05-2019 13:24 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Gisteravond heb ik mijn homey.ink-versie bijgewerkt.

wat is er veranderd:
  • het sensor pictogram gloeit nu rood met een alarm en brand continu rood met een fout
  • het favoriete apparaten vak is met meerdere apparaten schuifbaar geworden
  • het favoriete flow vak is met meerdere flows schuifbaar geworden
  • afzonderlijk thema gemaakt voor raspberry pi (geoptimaliseerd voor 7 inch scherm)
gebruik bij een raspberry pi http: IPADRESS / app / index.html? token = & theme = raspberry & lang = nl

Wil je weten hoe je Homey.ink op een Raspberry pi kan installeren klik Hier

hier staat een handleiding voor het instaleren op een Raspberry pi . Er komen hier nog meer handleidingen te staan voor Homey.ink maar heb geduld

HAVE FUN !!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18
Kan het zijn dat er een bug zit in de flow condities? De "omkeren" knop heeft niet (meer) het gewenste effect bij "groter dan"... Niet groter dan doet hetzelfde als wel groter dan.

Hmm, het lijkt app specifiek te zijn. Bij OpenWeatherMap: windsnelheid "is groter dan" en "is niet groter dan" doen hetzelfde. Ook buienradar "het gaat regenen over 5 min" en "het gaat niet regenen over 5 min" geven hetzelfde antwoord.

[ Voor 61% gewijzigd door pirke op 19-05-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:41
Trzema schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:45:
Iemand ervaring met de Aqara deur sensor (MCCGQ11LM) icm Homey? Productie datum 02-2019.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid verbonden aan de Homey. De Homey ziet helemaal niets. De Aqara motion sensor (RTCGQ11LM) (productie datum (08-2018) werkt zonder probleem.

Onderstaande reeds geprobeerd:
- Homey half uur uit en weer aan
- Xiaomi app herinstallatie
- Battery gewisseld
- Na 3 seconden het reset knopje indrukken (gaat knipperen) elke 1/2/5 seconden blijven drukken

Hetzelfde probleem heb ik met de Aqara wireless switch (WXKG11LM) (ook productie datum 02-2019)

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat op de nieuwere devices een ander zigbee sausje zit 8)7 .
Dat zou balen zijn! Maar het zou goed kunnen. Het is wel eens eerder gebeurd dat er nieuwe versies uitkwamen van de apparaten waarvoor een nieuwe versie van de app nodig was. Ik zou het dus even melden bij de ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 21:29
powermarcel10 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Dat zou balen zijn! Maar het zou goed kunnen. Het is wel eens eerder gebeurd dat er nieuwe versies uitkwamen van de apparaten waarvoor een nieuwe versie van de app nodig was. Ik zou het dus even melden bij de ontwikkelaar.
@Trzema @powermarcel10 Wanneer het een nieuwe firmware zou zijn, dan zouden beide apparaten alsnog als generiek Zigbee apparaat toegevoegd worden.

Dus ik verwacht dat er een ander probleem aan de hand is.

Maar ik ontvang graag meer achtergrond informatie (via reguliere kanalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trompetoet
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-07 08:11
Hallo,

Dit soort details kan ik helaas niet terugvinden via de zoekfunctie, dus dan maar ff zo.

Mijn doel is om deur en raam sensoren te gebruiken om op ieder moment te kunnen checken of er deuren of ramen open staan, en bijvoorbeeld een popup of bericht te krijgen wanneer ik niet thuis ben maar er wel een deur of raam open gaat.
Het liefst future-proof, betaalbaar, en ook te gebruiken voor andere dingen. Ik kwam dus uit op een mogelijke combi tussen Homey en Zigbee sensoren van Aquara/Xiaomi. Homey omdat ie verder nog veel meer kan, en die sensoren omdat ze zo goedkoop zijn.

Mijn specifieke vragen zijn:
1. Kan datgene wat ik wil met enkel Ziaomi producten al gerealiseerd worden? (bv. ook de Xiaomi hub)
2. Bij koppeling aan Homey: Is het verstandiger om de sensoren aan de Xiaomi hub te koppelen, en dan die hub aan Homey (net zoals me de Hue hub), of werkt het beter als alles direct via Homey gaat? Ik lees relatief veel comments dat er nog van alles uit kan vallen tussen die 2, en dan wil ik uiteraard minimaliseren.
3. Heeft iemand een beter of goedkoper alternatief? Zowel voor de sensoren / hub of de koppeling daartussen. Ik zag bijv. ook de ICS-2000, Samsung Smartthings en dergelijke. Beiden goedkoper dan Homey.
4. Idem voor sensoren. Werken de véél duurdere Fibaro sensoren beter? Eventueel andere alternatieven die gewoon in NL gesupport worden?
Toevallig iemand die ervaring met verschillende hubs heeft in combinatie met verschillende sensoren sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

trompetoet schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:55:
Hallo,

Dit soort details kan ik helaas niet terugvinden via de zoekfunctie, dus dan maar ff zo.

Mijn doel is om deur en raam sensoren te gebruiken om op ieder moment te kunnen checken of er deuren of ramen open staan, en bijvoorbeeld een popup of bericht te krijgen wanneer ik niet thuis ben maar er wel een deur of raam open gaat.
Het liefst future-proof, betaalbaar, en ook te gebruiken voor andere dingen. Ik kwam dus uit op een mogelijke combi tussen Homey en Zigbee sensoren van Aquara/Xiaomi. Homey omdat ie verder nog veel meer kan, en die sensoren omdat ze zo goedkoop zijn.

1. Kan datgene wat ik wil met enkel Ziaomi producten al gerealiseerd worden? (bv. ook de Xiaomi hub)
2. Bij koppeling aan Homey: Is het verstandiger om de sensoren aan de Xiaomi hub te koppelen, en dan die hub aan Homey (net zoals me de Hue hub), of werkt het beter als alles direct via Homey gaat? Ik lees relatief veel comments dat er nog van alles uit kan vallen tussen die 2, en dan wil ik uiteraard minimaliseren.
3. Heeft iemand een beter of goedkoper alternatief? Zowel voor de sensoren / hub of de koppeling daartussen. Ik zag bijv. ook de ICS-2000, Samsung Smartthings en dergelijke. Beiden goedkoper dan Homey.
4. Idem voor sensoren. Werken de véél duurdere Fibaro sensoren beter? Eventueel andere alternatieven die gewoon in NL gesupport worden?
Toevallig iemand die ervaring met verschillende hubs heeft in combinatie met verschillende sensoren sensoren?
Xiaomi Aqara deur contacten kunnen rechtstreeks op de Homey. Echter denk niet dat je vier weken zorgeloos op vakantie kan. Ik heb namelijk al een paar keer gehad dat een sensor wegviel en weer toegevoegd moest worden. Meestal door even het knopje in te drukken. Je oppas vragen dat te doen is meestal geen optie. Moet zeggen dat het alweer even geleden is, maar toch.
Een bedraad systeem geeft meer zekerheid.
Is het puur voor controle/fun en maakt het je verder niet uit als er één eens wegvalt, dan zeg ik doen!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

zou moeten kunnen als deze een deur sensor hebben
hangt van het aantal apparaten af. In principe zou je geen extra hub/bridge nodig moeten hebben
hangt er vanaf wat je wil. Als je bij een vendor wil blijven. Koop dan ICS-2000. Wil je het gemak van apps en dergelijke ga dan voor Homey. Maar het is een puur persoonlijke keuze
dit had je kunnen vinden. Zwave en Zigbee zal elkaar niet veel ontlopen. De een houd het bij zwave de ander bij zigbee.
offtopic:
sorry dat ik het zeg maar dit soort details had je echt wel makkelijk kunnen vinden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trompetoet
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-07 08:11
Webgnome schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:16:
[...]

offtopic:
sorry dat ik het zeg maar dit soort details had je echt wel makkelijk kunnen vinden.
De dingen die je noemde wist ik inderdaad al lang. Ik zoek specifiek gebruikservaringen die verder gaan dan de theoretische specs op papier. Helaas heb je me die niet gegeven. Toch bedankt voor je mening.

Dat dit alles op papier zou moeten werken weet ik. Maar zelfs dan heb je nog heel vele mogelijke combinaties (wel of geen bridge, zigbee/zwave, homey of anders), en wat ik wil weten is welke het meest consistent werken, gebaseerd op echte gebruikservaringen. Bijvoorbeeld die van Geurt-Kun, die zegt dat het geregeld uitvalt. Dan ga ik namelijk zoeken naar iets wat minder vaak uitvalt, of wat na een storing zichzelf kan resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je beetje gezocht had dan had je waarschijnlijk gevonden dat het heel erg kan verschillen. Bij ons werkt het al best lang gewoon goed zonder enkele bridge of hub er tussen.

Gebruik overwegend alleen zwave en dat werkt goed. De keren dat het niet goed werkte kwam door range issues.

Maar nogmaals. Dit soort dingen staan hier in dit topic genoeg

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 16:09
Heeft iemand ervaring met producten van Shelly?
Kreeg net een nieuwsbrief met oa dit product erin:
https://www.domotica-shop.nl/shelly-1.html

Zie dat het ook ondersteund wordt in de Homey:
https://apps.athom.com/app/cloud.shelly

Heb momenteel mijn huis redelijk vol hangen met micromodules van Fibaro. Dit werkt over wifi ipv zwave, maar verder zie ik geen grote verschillen tussen beide in functionaliteit?

De prijs van deze is echter 12,50 ipv het vijfvoudige bij een Fibaro module..
Ben dus heel nieuwsgierig, direct maar een paar producten (ook andere module van Shelly) besteld. Hebben jullie al ervaring ermee, al dan niet icm met de Homey? Dingen zouden ook direct vanuit Google en Alexa aangestuurd moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

Hallo,

Ik heb homey in combinatie met neocoolcam deur en raam sensoren (z-wave). Kosten niet zo veel(bij robbshop destijds 4 of 5 voor 100 euro pakket besteld) , batterijen gaan nu al ruim een jaar mee en heb nog geen uitval gezien. Heb inderdaad ook de vakantie/out of home modes ingesteld dat ze mij bij vertrek even vertellen welke ramen nog open zijn, zodat ik die dan nog kan sluiten, of kan besluiten deze op de tocht kier met slot open te laten.

Bereik is bij mij prima, maar ik heb dan ook wel in alle kamers powered z-wave nodes hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
mati1983 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:37:

Heb momenteel mijn huis redelijk vol hangen met micromodules van Fibaro. Dit werkt over wifi ipv zwave, maar verder zie ik geen grote verschillen tussen beide in functionaliteit?

Ben dus heel nieuwsgierig, direct maar een paar producten (ook andere module van Shelly) besteld. Hebben jullie al ervaring ermee, al dan niet icm met de Homey? Dingen zouden ook direct vanuit Google en Alexa aangestuurd moeten kunnen worden.
Goede ervaringen mee! Ze zijn makkelijk in bediening en out-of-the-box ook via MQTT te regelen. Eigenlijk het enige nadeel is dat ze niet kunnen dimmen vooralsnog. Overigens zijn ze ook gewoon rechtstreeks bij Shelly in Bulgarije te bestellen voor iets minder, dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
millerman_sf schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:42:
[...]
Overigens zijn ze ook gewoon rechtstreeks bij Shelly in Bulgarije te bestellen voor iets minder, dat gaat gewoon goed.
Ah oke! Zal even kijken wat dat scheelt. Nu gewoon bij een Nederlands bedrijf, geen verzendkosten en morgen in huis. Daarnaast gewoon goede support en service, is me ook wel iets waard!

Anyway, ik ga d'r mee aan de gang! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:03
mati1983 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:37:

Ik heb persoonlijk een beetje moeite om mijn huis te voorzien van internet-gekoppelde producten van relatief onbekende bedrijven. Misschien is het nu allemaal goed beveiligd, maar voor dit bedrag lijkt het me ook onmogelijk om jarenlang security updates te ondersteunen. Ben ik daar de enige in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Jozzle schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:49:
[...]

Ik heb persoonlijk een beetje moeite om mijn huis te voorzien van internet-gekoppelde producten van relatief onbekende bedrijven. Misschien is het nu allemaal goed beveiligd, maar voor dit bedrag lijkt het me ook onmogelijk om jarenlang security updates te ondersteunen. Ben ik daar de enige in?
Ja maar, dat aan het internet koppelen doe je dan toch zelf? :)
Dingen zijn gewoon via je eigen lan lokaal aan te sturen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
mati1983 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:52:
[...]

Ja maar, dat aan het internet koppelen doe je dan toch zelf? :)
Dingen zijn gewoon via je eigen lan lokaal aan te sturen volgens mij.
Klopt, maar ook mijn lokale netwerk kan via malicious software op een laptop een risico zijn. Een scan naar devices en een paar exploits draaien om ze te breken is en masse uit te voeren.

Plus, alles op een Wifi mag in principe ook het internet op bij de gemiddelde thuisgebruiker. Er draait een webservertje op dat ding zelf en ik zie dat ze ook Cloudconnected (kunnen) zijn.

Misschien wat panisch aan mijn zijde, maar hierom hebben 'Offline' devices vooralsnog mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden over de Shelly1. Klein, goedkoop en stabiel. Niet aan het internet gekoppeld, alleen lokaal via MQTT. Instellingen van de wandschakelaar zijn uitgebreid. Mocht je MQTT willen gebruiken met de wandschakelaar als input naar Homey: zet het update interval naar 0 met een HTTP request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Op dit moment maak ik gebruik van een Raspberry Pi i.c.m. een RFLINK module (443MHZ) en Home Assistant als software. Tot nu toe was ik tevreden voor mijn beperkte domotica gebruik (milight lampen, kaku schakelaars & spotify/webos integratie.

Helaas is mijn SD kaart er mee gestopt en dien ik Home Assistant opnieuw te installeren. Het is een wat hobbyistische oplossing, een RPI met nog een RFLINK gekoppeld, maar diende zijn doel.

Het Homey project heb ik al een tijdje met belangstelling gevolgd en ik zie dat ze een 2.0 versie hebben uitgebracht. Ik twijfel of ik mijn oude RPI i.c.m. RFLINK concept weer ga inzetten of direct de overstap maak naar een Homey 2.0.

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het aansturen van Milight GU10 RGBCCT lampen (i.c.m. Wifi controller) en KAKU schakelaars middels Homey. In de toekomst wil ik meer met domotica ga doen en ben bang dat ik met mijn RPI/RFLINK (443MHZ) tegen limitaties ga aanlopen.

Is een overstap van mijn huidige situatie naar Homey aan te raden, of kan ik beter ergens anders in investeren?

Overstag gegaan en een Homey Pro aangeschaft. Daarbij mijn KAKU schakelaars direct vervangen door zigbee, osram smart plugs. Ben benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door DragonXZ op 21-05-2019 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 08:58
Ik probeer een Xiaomi smart plug toe te voegen, maar in het installatieproces heeft de Homey-app het over een rood ledje, waarna er blauwe ledjes zouden moeten gaan branden. Dit is echter niet het geval bij mijn plug, die knippert met een oranje lampje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VE50h7D.jpg

Dit zou volgens een video op YT betekenen dat ie zoekt naar een netwerk, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid in m'n Homey-app naar voren. Na een tijdje geeft bovenstaande pagina zelfs een timeout met de tekst: Timeout adding a device.

Gezien er "a device" staat, lijkt het me niet dat het stopcontact verbinding legt met Homey. iemand tips hoe ik deze toch toegevoegd kan krijgen?

Hij ziet er trouwens precies zo uit als op het plaatje, alleen klopt het dus niet met het LEDje.

Edit: Ik moet ook toevoegen dat ik net nog een Xiaomi temperatuur/vochtigheids-sensor toe heb kunnen voegen, dus ik weet niet of het wel aan de Homey ligt!

Edit 2: Ik heb een ticket geopend op de Git van deze app, want ik gok dat die app een update moet krijgen voor het "nieuwe" stopcontact.

[ Voor 24% gewijzigd door RVervuurt op 21-05-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 21:29
RVervuurt schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:24:
Ik probeer een Xiaomi smart plug toe te voegen, maar in het installatieproces heeft de Homey-app het over een rood ledje, waarna er blauwe ledjes zouden moeten gaan branden. Dit is echter niet het geval bij mijn plug, die knippert met een oranje lampje.
[Afbeelding]

Dit zou volgens een video op YT betekenen dat ie zoekt naar een netwerk, maar ik krijg 'm met geen mogelijkheid in m'n Homey-app naar voren. Na een tijdje geeft bovenstaande pagina zelfs een timeout met de tekst: Timeout adding a device.

Gezien er "a device" staat, lijkt het me niet dat het stopcontact verbinding legt met Homey. iemand tips hoe ik deze toch toegevoegd kan krijgen?

Hij ziet er trouwens precies zo uit als op het plaatje, alleen klopt het dus niet met het LEDje.

Edit: Ik moet ook toevoegen dat ik net nog een Xiaomi temperatuur/vochtigheids-sensor toe heb kunnen voegen, dus ik weet niet of het wel aan de Homey ligt!

Edit 2: Ik heb een ticket geopend op de Git van deze app, want ik gok dat die app een update moet krijgen voor het "nieuwe" stopcontact.
Is het wel een Zigbee plug? Of een Wifi versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Double T schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:23:
[...]

Is het wel een Zigbee plug? Of een Wifi versie?
Zucht... ik wist niet dat er verschil was. Ik heb deze gekocht en ging er gewoon vanuit dat het om de juiste versie ging. Stom van me! Maar bedankt, dan is het in ieder geval opgelost.

Dit stukje in de productnaam liet me denken dat ik de juiste kocht:
Power on/off met telefoon App controle
Jammer, die kan ik dus nergens voor gebruiken 8)7

Edit: Nu maar 2 stk. Osram smartplugs gekocht. Die heb ik al twee en werken perfect en dan hoef ik ook niet zo lang te wachten op post uit China.

[ Voor 9% gewijzigd door RVervuurt op 21-05-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Laatst online: 13-06 18:04
Iemand ervaring met het plaatsen van een Fibaro Double Switch 2? In de installatiefilmpjes zijn er bijna geen stroomdraden. Achter mijn schakelaars wemelt het van de stroomdraden. En mijn opleiding heeft me niet al te veel hierover geleerd :+ - mij lijkt het niet echt dat ik hier een Double Switch 2 op kan gebruiken, de bovenste schakelaar is ook dubbelpolig. Is om buitenverlichting te schakelen.

Iemand die me hier iets wijzer in kan maken?

[ Voor 76% gewijzigd door Krize18 op 23-05-2019 21:32 . Reden: Plaatjes werken niet :( ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@Krize18 Je plaatjes doen het hier niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04

Sa1

Ik was al een poos op zoek naar een betaalbare oplossing om simpel lichten / stroom aan of uit te schakelen. Eindelijk heb ik dat gevonden, Shelly.cloud. Is een Wifi verbonden oplossing. Geen z-wave of zigbee, maar wifi.

Heb er vandaag 2 aangesloten en werken perfect. Nog geen duurtest, maar het werkt. Ben serieus enthousiast. En kosten maar 10 euro de stuk via de officiele shelly webshop, of 13 euro via domoticashop.nl.

Stukje veiliger ook weer dan de oude KaKu oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe verloopt de communicatie? Homey -> device of Homey -> cloud -> device?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Webgnome schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:41:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wil er zelf ook een aantal aanschaffen (voornamelijk om de rolluiken te automatiseren). benieuwd of ze ook 'lokaal' kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Ze werken binnen Homey lokaal. Bij één lamp had ik de schakelaar en Ikea-lamp losgekoppeld, je wilt immers de stroom niet van de lamp halen. Ik had hierbij last van vertragingen in de routering vanuit Shelly ? Homey > Lamp. Maar gelukkig kun je ze ook out-of-the-box met MQTT schakelen, dat werkt erg goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:47
Heb je een voorbeeld hoe je dit met MQTT hebt geregeld? Ik heb sinds kort een MQTT-server draaien op mijn Raspberry, ben benieuwd hoe je dit dan in de praktijk opzet. Wie stuurt een bericht naar het topic? Homey pakt dit bericht dan op en doet vervolgens iets? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Gebruik de MQTT Client app op Homey, die je verbindt met je broker. Die broker kan trouwens ook op Homey zelf draaien, maar je kunt ook je eigen server gebruiken.

Vervolgens kun je in een flow in de Als-kolom een kaartje toevoegen 'Ontvang topic triggers' met daarin het topic waarop je aboneert. Je kunt bij Shelly in hun API-docs prima vinden wat het topic en de functies zijn. Voor een Shelly1 is dat 'shellies/shelly1-{shelly ID}/{functie}'.

Ik gebruik functie 'relay/0', omdat ik de impulsschakelaar als toggle gebruik naast een PIR die de lamp intieel aanzet. Homey bleef hierop de lamp telkens uitschakelen, omdat Shelly kennelijk af en toe schakelupdates stuurt. Ik heb daarom de payload in een variabele opgeslagen, waarbij ik niets doe als de ingekomen payload dezelfde waarde heeft als de variabele. In het ergste geval moet je dan 2x op de schakelaar drukken, maar tot nu toe is dat nooit voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
reclamepraatje

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 23-05-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:41
Homey v2.2.0-rc.4 experimental

[Flow] Added image push notification support (Requires Smartphone app 2.4.0)
[Experiments] Added Virtual IP Camera
[Core] Improved image performance
[Flow] Flow tags are no longer created for non-gettable capabilities
[Flow] Web Request cards now accept Basic Auth URLs
[Apps SDK] Add Image stream support
[Apps SDK] Added Device.setCameraImage
[Cloud] Improve proxy speed and stability
[Google Assistant] Enabling sync now also starts a sync
[Core] Minor bugfixes and improvements

Met o.a. Ondersteuning voor ip cameras. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krize18 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:27:
Iemand ervaring met het plaatsen van een Fibaro Double Switch 2? In de installatiefilmpjes zijn er bijna geen stroomdraden. Achter mijn schakelaars wemelt het van de stroomdraden. En mijn opleiding heeft me niet al te veel hierover geleerd :+ - mij lijkt het niet echt dat ik hier een Double Switch 2 op kan gebruiken, de bovenste schakelaar is ook dubbelpolig. Is om buitenverlichting te schakelen.

Ik heb net dit weekend de electrciteit in mijn garage opnieuw aangelegd en de schakelaars vervangen inclusief 2 Double Switch 2's.

Fix je foto's even, dan kunnen we meekijken ;)

Die modules zijn sowieso enkelpolig, dus je blauwe draad ga je moeten doorverbinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 23-05-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
Krize18 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:27:

@Fire69 @Hulliee Een schande, een Homey hebben en nog geen plaatjes op Tweakers kunnen posten :+

Bij mij waren ze wel zichtbaar, waarschijnlijk omdat ze op m'n Google account staan. Bij deze hieronder de plaatjes, bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WyDP17s/IMG-20190521-WA0007.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sFxbH11/20190521171939225.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rwC0nwD/20190521171906278.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krize18 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:39:
[...]

@Fire69 @Hulliee Een schande, een Homey hebben en nog geen plaatjes op Tweakers kunnen posten :+

Bij mij waren ze wel zichtbaar, waarschijnlijk omdat ze op m'n Google account staan. Bij deze hieronder de plaatjes, bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mede-Belg veronderstel ik, gezien het Niko schakelmateriaal? :)

Zijn dit de eerste Fibaro-modules die je gaat installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 08:54
Kan iemand me uitleggen wat hier fout gaat? Ik heb meerdere van onderstaande flows, maar iedere keer met een andere 'and-voorwaarde'. Ik ga er vanuit, dat er direct naar de 'and' wordt gekeken, als de variabel 'huismodus' verandert. Maar in de praktijk worden er tot 3 flows tegelijk gestart, als ik de variabel verander!

Dus ik trigger een flow, waarin ik 'Huismodus' op 'Studie' zet. Dan voert Homey onderstaande flow uit, maar ook 2 andere (waar dus een andere waarde bij 'and' staat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U71uSej.png

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
Fire69 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:52:
[...]

Mede-Belg veronderstel ik, gezien het Niko schakelmateriaal? :)

Zijn dit de eerste Fibaro-modules die je gaat installeren?
Sterk opgemerkt, volledig correct. Het zijn de eerste Fibaro switches die ik ga installeren. Aan het alarm hangen al een paar binary sensoren van Fibaro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krize18 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:56:
[...]

Sterk opgemerkt, volledig correct. Het zijn de eerste Fibaro switches die ik ga installeren. Aan het alarm hangen al een paar binary sensoren van Fibaro.
Dus de bovenste is een dubbelpolige, de onderste is een enkelpolige wisselschakelaar (waar je dus ergens anders nog een schakelaar hebt voor dezelfde lamp)?

De bovenste (volgens mij, ik ben ook maar een self-educated electrieker ;) ) kan je best vervangen door een drukknop - NO aangezien de Fibaro's enkel de L (bruin) gebruiken en je de N (blauwe) dus moet doorverbinden.

Voor de onderste schakelaar gaan we eerst nog wat extra info nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
Fire69 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:15:
[...]

Dus de bovenste is een dubbelpolige, de onderste is een enkelpolige wisselschakelaar (waar je dus ergens anders nog een schakelaar hebt voor dezelfde lamp)?

De bovenste (volgens mij, ik ben ook maar een self-educated electrieker ;) ) kan je best vervangen door een drukknop - NO aangezien de Fibaro's enkel de L (bruin) gebruiken en je de N (blauwe) dus moet doorverbinden.

Voor de onderste schakelaar gaan we eerst nog wat extra info nodig hebben :)
Thx! Bovenste zal ik dan vervangen. De onderste schakelaar is inderdaad 1 van de 2 schakelaars die dezelfde lamp bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krize18 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:30:
[...]

Thx! Bovenste zal ik dan vervangen. De onderste schakelaar is inderdaad 1 van de 2 schakelaars die dezelfde lamp bedienen.
Ik had in een slaapkamer ook een wisselschakelaar, die heb ik zonder problemen kunnen vervangen door 2 drukknoppen.
De bekabeling heb ik dan gewoon in parallel gezet. Maar ik denk dat dat afhangt van hoe je bekabeling gedaan is.
Anders stuur je me maar een privé-berichtje, want we gaan hier nogal hard offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Webgnome schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:41:
Het is inderdaad wat Millerman_sf ook al zegt. De communicatie van homey naar de Shelly's verloopt lokaal. Je moet echt een IP adres opgeven in Homey. Via de ShellyCloud app kun je Cloud vanuit hen enablen, maar ik vermoed dat je juist dat niet wilt. Het is overigens daarom wel aan te raden om een DHCP reservering voor de devices te maken.

Ik heb uiteindelijk de Shelly 1PM besteld omdat daar ook een powermeter in zit. Die doet het keurig in de app van shelly zelf, maar nog niet in Homey. De ontwikkelaar van de app is hiervan op de hoogte en heeft reeds de juiste info, maar moet nog even tijd vinden om het in te bouwen. Tussentijds werkt het prima.

Heb nog geen last gehad van vertragingen oid dus ben echt tevreden. Zeker voor dat geld.

Overigens, als je MQTT inschakelt, dan schakelt hij automatisch Cloud connecties uit

Volgende week ga ik der 1 in een hotel schakelaar inbouwen. Dat lukt met de Dimmer2 prima, en heb hiervoor ook een stroomschema gevonden, dus komt vast goed. Jammer dat ze niet kunnen dimmen, anders was het helemaal geniaal geweest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben op dit moment zelf niet van plan om een shelly aan te schaffen. Heb alles zwave maar was gewoon benieuwd naar of het lokaal of via de cloud gaat. Dat laatste kan voor sommigen namelijke een totale no go zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Sa1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:36:
[...]

Volgende week ga ik der 1 in een hotel schakelaar inbouwen. Dat lukt met de Dimmer2 prima, en heb hiervoor ook een stroomschema gevonden, dus komt vast goed. Jammer dat ze niet kunnen dimmen, anders was het helemaal geniaal geweest ;-)
Dimmen is in ontwikkeling waarschijnlijk na de zomer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Webgnome schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:43:
Ben op dit moment zelf niet van plan om een shelly aan te schaffen. Heb alles zwave maar was gewoon benieuwd naar of het lokaal of via de cloud gaat. Dat laatste kan voor sommigen namelijke een totale no go zijn.
ik heb vrij veel van die dimmer2 dingen, maar kosten gewoon een godsvermogen! Werkt ook goed, zeker na Mn extra antennes. Dit kost gewoon een fractie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
Ik dacht dat er voorheen ook een 'opname' mogelijkheid was voor 433Hz (en/of 868Hz) signalen, maar ik kan die nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 11:27
Mooi ding die Shelly, is die ook zo te configureren dat je als je hem achter een lichtknop installeert die switch ook nog kunt gebruiken?

Al gevonden:

YouTube: Shelly1 testopstelling

[ Voor 28% gewijzigd door Artbij op 28-05-2019 12:02 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Artbij
Dit is wat je in kunt stellen mbt de wandschakelaar.
Mogelijkheden Shelly

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het slim zijn om alles van zwave naar shelly over te gaan zetten? het is prijstechnisch toch best aantrekkelijk dat shelly. En je kun het natuurlijk in zijn eigen vlan laten draaien allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 28-05-2019 13:32 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 11:27
Webgnome schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:32:
Zou het slim zijn om alles van zwave naar shelly over te gaan zetten? het is prijstechnisch toch best aantrekkelijk dat shelly. En je kun het natuurlijk in zijn eigen vlan laten draaien allemaal.
Wifi kan ook buiten/garage/tuinhuis/kas. Dat is voor mij een groot voordeel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:43

Stekeltje

Nothing to see here move along

Hebben meer mensen last van het wegvallen van de communicatie tussen de 'app' en Homey en bv. google assistant en Homey? Sinds de overstap naar 2.0 heb ik echt zeer regelmatig dat hij gewoon niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bedoel je 'er is een fout opgetreden' in je app? Dat heb ik ook zo nu en dan. DAt heeft waarschijnlijk te maken met een token die verlopen is (en niet ververst kan worden)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
Stekeltje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:36:
Hebben meer mensen last van het wegvallen van de communicatie tussen de 'app' en Homey en bv. google assistant en Homey? Sinds de overstap naar 2.0 heb ik echt zeer regelmatig dat hij gewoon niet beschikbaar is.
ik heb wel regelmatig dat ik bij het installeren van de app de melding krijg dat er al een app geïnstalleerd wordt (met een rode cirkel met wit kruis) of dat de Homey offline is (idem wit kruis). Na een paar keer opnieuw op install te klikken is de app toch geïnstalleerd, ondanks de foutmeldingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogergorissen
Jozzle schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:42:
Ik dacht dat er voorheen ook een 'opname' mogelijkheid was voor 433Hz (en/of 868Hz) signalen, maar ik kan die nergens vinden?
Die is er nog, zit onder http://developer.athom.com/tools/signals.

Je kunt ook een andere tool gebruiken, http://htmlpreview.github...er/blob/master/index.html

Ik ben al lang op zoek naar een manier om een signaal (433 MHz) van een afzuigkap op te nemen en in een app te verwerken. Hoe kun je dat aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
rogergorissen schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Die is er nog, zit onder http://developer.athom.com/tools/signals.

Je kunt ook een andere tool gebruiken, http://htmlpreview.github...er/blob/master/index.html

Ik ben al lang op zoek naar een manier om een signaal (433 MHz) van een afzuigkap op te nemen en in een app te verwerken. Hoe kun je dat aanpakken?
Oh cool, dit ga ik eens proberen straks. Mijn Philips-TV heeft een RF afstandsbediening, dus als ik die kan gebruiken om 'm aan te zetten, kan de Homey op een andere plek gezet worden! (lees: meer uit zicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Webgnome schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:39:
bedoel je 'er is een fout opgetreden' in je app? Dat heb ik ook zo nu en dan. DAt heeft waarschijnlijk te maken met een token die verlopen is (en niet ververst kan worden)
Nee, gewoon 'Homey is offline' krijg ik zeer regelmatig. Ook als ik bijvoorbeeld aan google vraag: Zet alle lampen uit, dan krijg ik terug: 'Homey reageert niet'
rogergorissen schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:19:
[...]

ik heb wel regelmatig dat ik bij het installeren van de app de melding krijg dat er al een app geïnstalleerd wordt (met een rode cirkel met wit kruis) of dat de Homey offline is (idem wit kruis). Na een paar keer opnieuw op install te klikken is de app toch geïnstalleerd, ondanks de foutmeldingen.
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

HomeyCornelisse schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Ik zal kijken of ik binnenkort hier een DIY van kan maken. Het lastige is alleen dat homey.ink op heel veel manieren kan gebruiken. zelf draait het op mijn synology nas, dit omdat ik meerdere dashboards in huis heb en dan kan ik die makkelijk op een punt beheren. Ik had het eerst op mijn computer draaien maar dat vond ik niet zo handig omdat als ik mijn pc uit zet dat dan mijn dashboards niet meer werken. ik hoor graag waar jullie het op willen laten draaien en dan ga ik kijken wat de meeste stemmen krijgt dan neem ik dat mee in mijn DIY.
Mijn voorkeur is NAS(Synology) en als het lukt via Docker dan _/-\o_

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Stekeltje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:36:
Heb je toevallig al eens een andere power adapter geprobeerd? Ik heb een tijd geleden ook vaker gehad dat zodra i de app opstartte hij aangaf dat homey offline was. Na de power adapter vervangen te hebben heb ik deze melding niet meer gehad.

Er zijn meerdere berichten overigens over 'vage' probleempjes welke gerelateerd zijn aan de power adapter, welke na vervangen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Akumu22 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Heb je toevallig al eens een andere power adapter geprobeerd? Ik heb een tijd geleden ook vaker gehad dat zodra i de app opstartte hij aangaf dat homey offline was. Na de power adapter vervangen te hebben heb ik deze melding niet meer gehad.

Er zijn meerdere berichten overigens over 'vage' probleempjes welke gerelateerd zijn aan de power adapter, welke na vervangen opgelost zijn.
Ga het een gooi geven :-) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Stekeltje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:15:
[...]

Nee, gewoon 'Homey is offline' krijg ik zeer regelmatig. Ook als ik bijvoorbeeld aan google vraag: Zet alle lampen uit, dan krijg ik terug: 'Homey reageert niet'

.
Kijk eens via insight naar je systeemgeheugen. Waarschijnlijk loopt je geheugen vol. Ze zijn ermee bezig maar tot die tijd laat ik mijn Homey s nacht rebooten, 2x per week. Homey is nu altijd beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Hulliee schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:51:
[...]

Kijk eens via insight naar je systeemgeheugen. Waarschijnlijk loopt je geheugen vol. Ze zijn ermee bezig maar tot die tijd laat ik mijn Homey s nacht rebooten, 2x per week. Homey is nu altijd beschikbaar. :)
Hmmz.. lijkt alsof je gelijk hebt. Via systeem bekeken of het geheugen vol zat, deze zat helemaal vol. Vervolgens gereboot, geheugen netjes leeg.

Bizar veel apps heb ik nou ook weer niet maar heb wel een paar apps voorlopig weggedaan die ook veel geheugen opgebruikten of die ik (nog) niet gebruikte:
- Sonos
- Ring
- Weersensoren
- Samsung Smart TV

Bedankt voor de tip! Ga homey wel vaste prik rebooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Stekeltje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Hmmz.. lijkt alsof je gelijk hebt. Via systeem bekeken of het geheugen vol zat, deze zat helemaal vol. Vervolgens gereboot, geheugen netjes leeg.

Bizar veel apps heb ik nou ook weer niet maar heb wel een paar apps voorlopig weggedaan die ook veel geheugen opgebruikten of die ik (nog) niet gebruikte:
- Sonos
- Ring
- Weersensoren
- Samsung Smart TV

Bedankt voor de tip! Ga homey wel vaste prik rebooten :)
Ik merkte dat ook mijn processor zwaar belast werd op een gegeven moment bij hoog geheugengebruik en mijn Homey niet meer te benaderen was.

Hoe en waarom is ook bij Athom zelf nog niet duidelijk maar er wordt aangewerkt. Tot die tijd maar even zo: rebooten om de 3-4 dagen. Wellicht dat bij jou het minder vaak hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:05
Wij hebben hier inmiddels een aantal maanden een Tado V3+ thermostaat hangen maar hebben nog steeds interesse om het huis slimmer te maken met een Homey.

Volgens diverse sites zou de Homey moeten kunnen werken met Tado. Maar ik vraag me af hoe compleet of goed dat werkt? Zo heb ik ook wat geëxperimenteerd met Domoticz en dan lukt lang niet alles. Zo kan Domoticz de Tado bijvoorbeeld niet op "afwezig" zetten.

En laat dat net nu iets zijn wat belangrijk is voor ons, onder andere om geen abonnement bij Tado af te nemen. Nu krijgen we een melding op de telefoon als we beiden uit huis zijn maar dat is niet altijd praktisch.

Ik ben dus op zoek van praktijkervaringen van met name deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artbij schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:36:
[...]

Wifi kan ook buiten/garage/tuinhuis/kas. Dat is voor mij een groot voordeel.
En dat kan niet met z-wave?
Ik heb gewoon modules in mijn garage en buiten aan het zwembad. Waar er geen wifi-ontvangst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:49
Fire69 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:39:
[...]

En dat kan niet met z-wave?
Ik heb gewoon modules in mijn garage en buiten aan het zwembad. Waar er geen wifi-ontvangst is :)
Ik gebruik Tado en Homey samen. Maar had bij Tado toch een abonnement afgesloten. Nu werkt de afwezigheidsfunctie inmiddels een stuk beter dus nu zou het wel betrouwbaar moeten zijn. Die van Tado heeft vooralsnog geen problemen gegeven en werkt wel heel erg goed.

Net gecontroleerd. Je kan de zone uitschakelen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik kwam vandaag Flotato tegen en dat zou echt perfect zijn om Homey Flow for Web als "app" te krijgen. Echter krijg ik het niet voor elkaar, omdat er een redirect naar de login tussen zit. Ik ben benieuwd of jullie het wel voor elkaar kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb 2 jaar terug (ongv) een Homey gehad, maar was er toen niet zo heel happy mee. Was de oude hardware dus was snel traag, spraak werkte voor geen meter en er waren echt veel bugs. Toen overgestapt naar Home-Assistant met Node-Red, dat werkt nu goed, maar ik merk wel dat als je veel wil aansturen (Z-Wave, Zigbee, 433 etc) het heel complex wordt. Is de Homey Pro nu een beetje beter geworden en is het allemaal een stuk stabieler of valt het nog steeds tegen? Met andere woorden : Zou dat alsnog een optie zijn om terug te migreren?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
DennusB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:33:
Heb 2 jaar terug (ongv) een Homey gehad, maar was er toen niet zo heel happy mee. Was de oude hardware dus was snel traag, spraak werkte voor geen meter en er waren echt veel bugs. Toen overgestapt naar Home-Assistant met Node-Red, dat werkt nu goed, maar ik merk wel dat als je veel wil aansturen (Z-Wave, Zigbee, 433 etc) het heel complex wordt. Is de Homey Pro nu een beetje beter geworden en is het allemaal een stuk stabieler of valt het nog steeds tegen? Met andere woorden : Zou dat alsnog een optie zijn om terug te migreren?
Werkt prima, heb ca 50 z-wave devices, hue, nest en nog 24 andere plugins in mijn Homey Pro en werkt zeer goed en stabiel moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:45:
[...]

Werkt prima, heb ca 50 z-wave devices, hue, nest en nog 24 andere plugins in mijn Homey Pro en werkt zeer goed en stabiel moet ik zeggen :)
Goed om te horen. En hoe complex kan je de flows ondertussen maken? Kan je 1 flow maken die meerdere dependencies heeft zeg maar?
Dus bijvoorbeeld :

Als : Beweging gedetecteerd
Conditie : Niet aan het slapen, TV uit, Iemand thuis
Dan : Lamp aan voor 30 seconden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
DennusB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Goed om te horen. En hoe complex kan je de flows ondertussen maken? Kan je 1 flow maken die meerdere dependencies heeft zeg maar?
Dus bijvoorbeeld :

Dat kan al een hele tijd. De dingen die jij noemt heb ik ook erin zitten en met variabelen kun je nog meer regelen ;) Ook via web: https://flow.homey.app

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 31-05-2019 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:47:
[...]

Dus bijvoorbeeld :

Dat is iets wat heel goed kan met Homey. Bedenk je wel dat het geen node-red is. Dus je zult als je complexe flows gaat hebben met meerdere branches in de knoop komen met Homey omdat je daar alles aan elkaar moet knopen en je niet het overzicht hebt zoals bij een node-red achtige editor.

Verder is er in de tussentijd natuurlijk veel veranderd maar hoe stabiel het werkt is per huishouden verschillend is mijn ervaring (alsik het forum / community als referentie gebruik).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Klinkt goed allemaal. Hoeveel flows hebben de meeste mensen hier draaien? Zeker als ik terug migreer zit ik al snel op een flow of 30-40 denk ik! 30+ is geen problemen lees ik, maar wat als ik er 50 heb? of 60?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het aantal flows maakt niet echt uit. Het gaat er meer om wat je in die flows doet. Als je heel veel flows hebt die elke x tijd iets controleren of flows die afgaan op bijvoorbeeld de verandering van stroomverbruik (die dus defacto elke x seconde af gaat) dat zijn de performance vreters over het algemeen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:13:
Het aantal flows maakt niet echt uit. Het gaat er meer om wat je in die flows doet. Als je heel veel flows hebt die elke x tijd iets controleren of flows die afgaan op bijvoorbeeld de verandering van stroomverbruik (die dus defacto elke x seconde af gaat) dat zijn de performance vreters over het algemeen.
Klinkt logisch inderdaad. Top.
Klopt het ook dat de Pro niet te halen is bij Coolblue of Mediamarkt? Dacht ff langs te rijden maar zie ze daar nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 27-06 15:00
Homey pro werd in eerste instantie enkel via hun verkocht, ik weet niet als dit zo nog steeds is maar vermoed van wel omdat hij nog niet zo heel lang op de markt is. Ik kom van fibaro en wou hem met kortingsbonnen via bol kopen maar was toen geen optie.
Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.