Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
Voor de zekerheid gewoon 0:01 aanhouden dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Sinds de laatsye update, versie 2.1.1, laat zigbee echt te wensen over! 3 kwart van de dag reageert er niets. Het zijn niet een en dezelfde merken. Ikea, innr hebben er beide last van.

Zijn er nog meer die dit herkennen of last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akumu22 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:24:
Sinds de laatsye update, versie 2.1.1, laat zigbee echt te wensen over! 3 kwart van de dag reageert er niets. Het zijn niet een en dezelfde merken. Ikea, innr hebben er beide last van.

2.1.1 hier met ook Ikea en Innr en nog wat andere merken. Hier geen centje pijn. Kan het een combinatie van apps zijn misschien? Of één apparaat dat de boel ophoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
wolly_a schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:51:
[...]

2.1.1 hier met ook Ikea en Innr en nog wat andere merken. Hier geen centje pijn. Kan het een combinatie van apps zijn misschien? Of één apparaat dat de boel ophoudt?
Hmm... Zou dan wss een (broken) device moeten zijn. Heb in de tussentijd geen andere apps geïnstalleerd. Enig idee hoe ik er achter zou kunnen komen wat het kan zijn? Device danwel app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 08:58
Ook 2.1.1 hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akumu22 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:53:
[...]

Hmm... Zou dan wss een (broken) device moeten zijn. Heb in de tussentijd geen andere apps geïnstalleerd. Enig idee hoe ik er achter zou kunnen komen wat het kan zijn? Device danwel app?
Apps zou je een paar uurtjes uit kunnen schakelen om te kijken of dit verbetering brengt. Via http://developer.athom.com/ vind je ook informatie over je Zigbee netwerk en je Homey. Je zou eens kunnen kijken naar de systeembelasting van je Homey. Zigbee apparaten vormen een netwerk van apparaten. Misschien is er iets aan de hand met een apparaat op een belangrijk knooppunt. Heb je Zigbee apparaten op batterij? Misschien dat deze om hulp roept als de batterijen leeg raken? Ik heb dat ooit wel eens gehad met 433Mhz apparaten. Ik weet niet of Zigbee apparaten stilletjes sterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akumu22 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:24:

Stekker er al eens een minuutje uitgehad?
Rebooten reset niet altijd alles volledig netjes, dus powercycle lost soms wel zo'n problemen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
wolly_a schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Apps zou je een paar uurtjes uit kunnen schakelen om te kijken of dit verbetering brengt. Via http://developer.athom.com/ vind je ook informatie over je Zigbee netwerk en je Homey. Je zou eens kunnen kijken naar de systeembelasting van je Homey. Zigbee apparaten vormen een netwerk van apparaten. Misschien is er iets aan de hand met een apparaat op een belangrijk knooppunt. Heb je Zigbee apparaten op batterij? Misschien dat deze om hulp roept als de batterijen leeg raken? Ik heb dat ooit wel eens gehad met 433Mhz apparaten. Ik weet niet of Zigbee apparaten stilletjes sterven?
Fire69 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 22:09:
[...]

Stekker er al eens een minuutje uitgehad?
Rebooten reset niet altijd alles volledig netjes, dus powercycle lost soms wel zo'n problemen op.
Tnx voor de tips, ik ga dit even proberen en hopelijk werkt het dan weer betrouwbaar(der) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik kreeg Homey + HTTP-requests vanuit de Shortcuts app op iOS niet aan de praat (iets met whitelisten dat niet werkt op Homey V2?), maar toen vond ik dit en nu kan ik tegen m'n telefoon zeggen dat ik op m'n Switch wil spelen, waarna deze een shortcut aan de gang zet en een URL post naar m'n versterker.

Geen Homey dus, afgezien van het aanzetten van de TV via IR (wat ik liever wil doen via LAN, maar dat heb ik nog niet onderzocht)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nx0yJ1g.jpg

Werkt allemaal erg goed samen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
RVervuurt schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:34:
Ik kreeg Homey + HTTP-requests vanuit de Shortcuts app op iOS niet aan de praat (iets met whitelisten dat niet werkt op Homey V2?), maar toen vond ik dit en nu kan ik tegen m'n telefoon zeggen dat ik op m'n Switch wil spelen, waarna deze een shortcut aan de gang zet en een URL post naar m'n versterker.

Geen Homey dus, afgezien van het aanzetten van de TV via IR (wat ik liever wil doen via LAN, maar dat heb ik nog niet onderzocht)

[Afbeelding]

Misschien kun je e.e.a. wat meer toelichten? Het schermafdrukje van iOS Opdrachten maakt niet duidelijk wat je precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:18
RVervuurt schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:34:

[Afbeelding]

En waarom dan niet Homeykit gebruiken?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:46

TF0

Hulliee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Misschien kun je e.e.a. wat meer toelichten? Het schermafdrukje van iOS Opdrachten maakt niet duidelijk wat je precies doet.
Heb het even nagemaakt en het werkt goed! Bijvoorbeeld voor volume op -49 zetten:
url = http://MARANTZIP/MainZone/index.put.asp

Haal inhoud van URL op
Post --> vraag omhofdtekst --> Vorm --> tekst (dat is een vraag van de app). Vervolgens krijg je twee velden:
cmd0 | PutMasterVolumeSet/-49

Kan je dit ook doen vanuit Homey? Dat zou namelijk 'deuren voor mij openen' :).

Krijg het zo niet aan de praat met HTTP request flowkaarten, ik doe waarschijnlijk iets niet goed in het JSON stukje (ik gebruik POST form).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Hulliee schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Ah sorry, maar ik zie dat het al uitgelegd is :) Ik dacht dat de reddit-post genoeg uitleg zou geven.

@TF0 Als het goed is wel, maar ik kreeg die HTTP-app in Homey niet aan de praat. Links die ik verstuurde vanuit Shortcuts, werden niet opgevangen door Homey, dus ik kon op die manier geen flows starten.

Mijn zoektocht kwam voort uit, blijkt nu, jouw reacties op mijn vraag dik een maand geleden. Sowieso ga ik deze shortcuts ook maken voor m'n ouders, zodat ze niet meer hoeven uit te vogelen op welke input nu welk apparaat ook alweer zat enzo, maar dat het gestart wordt met een simpele "knop" via Shortcuts.

Volume heb ik nog niet makkelijk kunnen maken op deze manier. Daar zou ik het liefste een slider voor hebben die het signaal meteen verstuurt als ik loslaat, maar die functie heb ik nog niet gevonden. Ik kan in ieder geval wel bijna alle afstandsbedieningen verbergen! Dankzij Homey en Homekit, ondanks dat ik oudere apparatuur bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:52
F#ck Google.

Mail van Homey (erg netjes!):
Homey + Nest

Dear Homey user,

You are receiving this e-mail because you are using the Nest app for Homey.

Yesterday Google has announced that they will shut down the Nest Partner API on the 31st of August 2019 and irreversibly migrate Nest users to Google Assistant.

For you, this means that after the 31st of August 2019 controlling or automating your Nest devices with Homey won't be possible anymore.

We view this action as a breach of trust on their end and an unfair move impacting consumers' freedom.

Because freedom of choice is one of our core values, we've assembled a list of great alternatives that do work with Homey.

Nest Thermostat users that want to keep using their thermostat with Homey can upgrade to Anna Thermostat, temporarily available for € 99,- in the Talks with Homey Store.
Nest Protect users that want to keep using their smoke detector with Homey can upgrade to Fibaro Smoke Detector.
Nest Cam users that want to keep using their camera with Homey can upgrade to Netatmo Welcome.

After August 31, the Nest app will be removed from the Homey Apps website.

Thank you.
Gelukkig heb ik enkel een Nest thermostaat. Was ik al niet al tevreden over, dus goede reden om hem te lozen. Anna is een top aanbieding (van 249 voor 99), maar geen idee of dat volstaat.

Qua rookmelders blij dat ik nog niets gekozen heb, eens kijken of de Fibaro sirenes al los aan te sturen zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yup, typische Google weer met producten/ondersteuning die ze de nek om draaien....Verder wel netjes mailtje van Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat ik mij dan meteen afvraag. Die alternatieven die ze bieden zijn er volgens mij bij die ook via API van de producent verlopen. Hoeveel garantie kan Athom geven dat die dus wel blijven werken op lange termijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-Skyhawk- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:00:
Yup, typische Google weer met producten/ondersteuning die ze de nek om draaien....Verder wel netjes mailtje van Homey.
Geen idee of dit typisch Google is, hebben we in het verleden niet hetzelfde probleem gehad met Homey en apps als woonveilig, Toon en anderen die los van waar de schuld ligt ineens niet meer werkten / geen partner meer waren of de move van Harmony om ineens de api dicht te zetten in een update?

De mail van Athom is wel erg anti-google en een beetje vreemd als ze bij Athom hetzelfde doen (referentie naar de zin -> We view this action as a breach of trust on their end and an unfair move impacting consumers' freedom.) toen ze hun keuze voor een mobile only aanpak doordrukten maar daar toch van terug moesten komen?

Ik denk dat het Google hierin siert een headsup te geven en ontwikkelaars waaronder Athom de ruimte te geven de app om te bouwen naar de nieuwe api. Vind het juist raar dat gebruikers nu op kosten gejaagd worden terwijl er een alternatief is en dat is dat Athom zorg draagt dat de Nest app met de nieuwe API gaat werken en hem dan hernoemd van Nest naar Google Nest.

Zie hieronder de mail van Google die ik gekregen heb, oplossingen en tijd genoeg en het maakt het eigenlijk simpeler. Nu een ingang voor meer diensten van Google (Nest) in een app i.p.v. meerdere apps!
Works with Nest changes

Dear Works with Nest developer,

Today, Nest and Google Home teams have joined forces and are now Google Nest, and we want to share some news about upcoming changes to Works with Nest that will affect your product integration.

Works with Nest was created in 2014, at a time when there was no central platform to manage and control Nest devices alongside other smart home devices. Since we introduced Works with Nest, the Google Assistant has evolved into a leading connected home platform, letting users manage all their connected home devices from Google, Nest, and third-party device partners in one place.

Moving forward, we will wind down the Works with Nest developer program on August 31, 2019, and focus on delivering a single consumer and developer experience through the Works with Google Assistant program.

As a Works with Nest developer, you and your users will no longer be able to access and control Nest devices once the Works with Nest APIs are turned off on August 31. Because we understand this may impact your users’ experience with our products, we want to notify you well in advance so you can prepare for these changes.

Important dates, information, and resources to help you through the transition:

• Works with Nest API deprecation date. Nest device APIs will be turned off August 31, 2019.
• Nest Account to Google Account migration. Early this summer, we will invite Nest Account holders to migrate to a Google Account to align our systems, accounts, and platforms.
- During account migration, users will be asked to remove their Works with Nest connections.
- Once migration is completed, all of their Works with Nest connections will no longer work. This action is not reversible.
• Works with Nest badge retirement. We are officially retiring the Works with Nest consumer-facing badge. If you are currently using the Works with Nest badge, we ask that you remove it no later than August 31. For packaging and hard marketing material, please remove it at your next revision.
• Service Shutdown Reminder. We will notify all Nest Account holders and developers by email at least 2 weeks before the Works with Nest service is turned off.
• For more detailed information, see our What’s Happening at Nest FAQ page. Please provide this link to customers who want to learn more about these changes.

We appreciate you being a partner of Works with Nest. We encourage you to visit the Actions on Google Smart Home developer site to learn how to integrate your devices or services with the Google Assistant.

Sincerely,

The Google Nest team

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hmm, wou net een NEST Thermostaat kopen, maar bij deze doe ik dat toch maar niet.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik baal er wel van, ik gebruikte mijn rookmelders om bij alarm verlichting te schakelen en de rolluiken op te sturen aan de achterkant van de woning.
Dit gaat dus niet meer werken, ook zitten de rookmelders over mijn centraal dozen heen, dus veel alternatieven zijn er niet.

Lijkt me toch logisch dat Athom een alternatieve koppeling maakt ? of dat te gemakkelijk geroepen ?

Teteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:21:
[...]

[...]

Geen idee of dit typisch Google is, hebben we in het verleden niet hetzelfde probleem gehad met Homey en apps als woonveilig, Toon en anderen die los van waar de schuld ligt ineens niet meer werkten / geen partner meer waren of de move van Harmony om ineens de api dicht te zetten in een update?

De mail van Athom is wel erg anti-google en een beetje vreemd als ze bij Athom hetzelfde doen (referentie naar de zin -> We view this action as a breach of trust on their end and an unfair move impacting consumers' freedom.) toen ze hun keuze voor een mobile only aanpak doordrukten maar daar toch van terug moesten komen?

Ik denk dat het Google hierin siert een headsup te geven en ontwikkelaars waaronder Athom de ruimte te geven de app om te bouwen naar de nieuwe api. Vind het juist raar dat gebruikers nu op kosten gejaagd worden terwijl er een alternatief is en dat is dat Athom zorg draagt dat de Nest app met de nieuwe API gaat werken en hem dan hernoemd van Nest naar Google Nest.

Zie hieronder de mail van Google die ik gekregen heb, oplossingen en tijd genoeg en het maakt het eigenlijk simpeler. Nu een ingang voor meer diensten van Google (Nest) in een app i.p.v. meerdere apps!

[...]
Hoe ik dat dus lees is dat Google al een alternatieve API heeft onder de naam Google Assistant. Gebruikers hebben vervolgens zelf de keuze om hun Nest account op te laten gaan in hun Google account. Vanaf dat moment is de gebruiker dan wel verplicht om de Google Assistant variant te gebruiken/werkt de Nest API niet meer. Oftewel: Athom kan een "Google Assistant" app maken en de gebruiker de keuze geven om of de Nest app of de "Google Assistant" app te gebruiken (op basis van het type account).

Dus komt dan inderdaad over als "valse" voorlichting van Athom door te stellen dat er en geen alternatief komt en Google dingen "tegen afspraken in" doet terwijl ze nu nog ruim 4 maanden hebben om een alternatief te ontwikkelen.
Dus zoals je zegt, gebruiker op onnodige kosten jagen en Google zwart maken.

edit:
Zoals @WeeJeWel hieronder schrijft en ik in een later post ook onderbouw op basis van Nest FAQ is dat er inderdaad geen alternatief lijkt te komen.

Note: ik ben absoluut geen fan van Google of cloud based IoT, maar wat Google hier doet is gewoon redelijk. De gebruiker heeft 4 maanden de tijd om over te stappen op het alternatief. Daarnaast is de move ook weer niet heel gek, denk ik. Nest was een zelfstandig bedrijf wat Google ooit heeft opgekocht. Dat ze ooit alle IoT/"slimme" dingen onder een platform onder willen brengen valt dan ook te verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 08-05-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10
tcviper schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:50:
Ben ik de enige die merkt dat Homeykit en Hue verbinding met Homey soms niet stabiel of weg valt? moet om de zoveel tijd die plugins restarten.
Ik moet helaas meerdere keren per week (+/-3x) de app herstarten om dat deze is "vast" gelopen vreselijk irritant, heb gisteren dan ook een melding gemaakt bij Homey.

Teteringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 22:05
RobertMe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Hoe ik dat dus lees is dat Google al een alternatieve API heeft onder de naam Google Assistant. Gebruikers hebben vervolgens zelf de keuze om hun Nest account op te laten gaan in hun Google account. Vanaf dat moment is de gebruiker dan wel verplicht om de Google Assistant variant te gebruiken/werkt de Nest API niet meer. Oftewel: Athom kan een "Google Assistant" app maken en de gebruiker de keuze geven om of de Nest app of de "Google Assistant" app te gebruiken (op basis van het type account).

Dus komt dan inderdaad over als "valse" voorlichting van Athom door te stellen dat er en geen alternatief komt en Google dingen "tegen afspraken in" doet terwijl ze nu nog ruim 4 maanden hebben om een alternatief te ontwikkelen.
Dus zoals je zegt, gebruiker op onnodige kosten jagen en Google zwart maken.
Er is geen alternatieve Nest API. Google doet alsof het 'Works with Google Assistant' programma een alternatief is, maar dat is een compleet andere koppeling, namelijk om end-devices te laten besturen door Google Assistant (OK Google, turn on My Device).

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:07:
Wat ik mij dan meteen afvraag. Die alternatieven die ze bieden zijn er volgens mij bij die ook via API van de producent verlopen. Hoeveel garantie kan Athom geven dat die dus wel blijven werken op lange termijn?
De Anna is in ieder geval standalone, dus dat wordt niet zomaar de nek omgedraaid. Krijgt hooguit geen updates meer.

Ik heb mij, lang voor Homey, bij Nest wel verbaasd dat ik perse een Google connectie moest hebben. Dat had ik niet uitgezocht / verwacht. En dat werkt nu dus tegen me, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Er is geen alternatieve Nest API. Google doet alsof het 'Works with Google Assistant' programma een alternatief is, maar dat is een compleet andere koppeling, namelijk om end-devices te laten besturen door Google Assistant (OK Google, turn on My Device).
Dit is inderdaad wat ik ook in de Home Assitant hoek terug vind.

https://nest.com/whats-ha...-and-control-nest-devices
I’m a Works with Nest developer. Will my solution still be able to access and control Nest devices?
No. The Actions on Google Smart Home 2 platform does not provide open API access to Nest devices, so it cannot be used to access and control Nest devices. Instead, managing and controlling Google Home, Nest, and thousands of third-party smart home devices 1 is done through the Google Home app and the Google Assistant.
Oftewel een push van Google om alle Google devices aan te sturen via Google Home / Google Assistant en dus een push naar hun eigen hub/gateway/....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:36:
[...]

Als het werkt met Google Assistant dan moet met een Google Assistant app de gekoppelde apparaten aan je Google Home toch ook naar Homey communiceren want daarvoor werken jullie aan een Google Assistant koppeling om apparaten te syncen of? Geeft jullie mail aan dat deze koppeling niet voor Augustus gereed gaat zijn (officiele koppeling)?
One home developer platform
And finally, we’re unifying our efforts around third-party connected home devices under a single platform for developers to build features and apps for a more helpful home. To accomplish this, we’re winding down the Works with Nest developer program on August 31, 2019, and delivering a single consumer and developer experience through the Works with Google Assistant program—which works with more than 30,000 devices from over 3,500 home automation brands.

For more details about all the changes, check out the What’s Happening with Google Nest FAQ, where you can learn more.

As technology becomes a bigger part of our lives—especially when we're at home—privacy and security are more important than ever. We recognize that we’re a guest in your home, and we respect and appreciate that invitation—and these updates are among the many ways we hope to continue to earn your trust.
https://nest.com/blog/201...ontent=googlenestblogpost

Ook is er een FAQ waarin ze inderdaad aangeven geen directe toegang te geven (vanwege privacy) zoals @RobertMe quote maar wel via het Works with Google Assistant programma. Ze moedigen alle derde partijen aan te kijken hoe je daarmee kunt integreren. Er is dus wel een oplossing door middel van een integratie om Nest met Homey te laten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-07 22:05
Nee Lubeert, die integratie is one-way. Google > Nest, Google > Homey, niet andersom.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:47:
[...]

Als het werkt met Google Assistant dan moet met een Google Assistant app de gekoppelde apparaten aan je Google Home toch ook naar Homey communiceren want daarvoor werken jullie aan een Google Assistant koppeling om apparaten te syncen of? Geeft jullie mail aan dat deze koppeling niet voor Augustus gereed gaat zijn (officiele koppeling)?

[...]

https://nest.com/blog/201...ontent=googlenestblogpost

Ook is er een FAQ waarin ze inderdaad aangeven geen directe toegang te geven (vanwege privacy) zoals @RobertMe quote maar wel via het Works with Google Assistant programma. Ze moedigen alle derde partijen aan te kijken hoe je daarmee kunt integreren. Er is dus wel een oplossing door middel van een integratie om Nest met Homey te laten werken.
Wat ik dus uit die Works with Google Assistant opmaak is dat je alle devices maar naar Google moet koppelen en dan je routines/automations in Google Assistant maakt. Dat lijkt mij dus juist het omgedraaide van wat Homey / Home Assistant / Domoticz / ... gebruikers willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Wat ik dus uit die Works with Google Assistant opmaak is dat je alle devices maar naar Google moet koppelen en dan je routines/automations in Google Assistant maakt. Dat lijkt mij dus juist het omgedraaide van wat Homey / Home Assistant / Domoticz / ... gebruikers willen.
Iedereen wil graag die ene hub zijn, Homey, Home Assistant (met 1.0), Apple, Google en alle anderen. Het grootste probleem (staat ook in de Homey FAQ) blijft inderdaad dat de meeste diensten via een internet API werken i.p.v. lokale en dat dus bij een verbreking van die API je met de gebakken peren zit. Slide vind ik daarin een goed voorbeeld die het goed doen, ze geven de keuze tussen een lokale api/internet api maar leggen voor de lokale api wel de verantwoording bij de gebruiker zelf (standaard staat de internet api aan).

Ik blijf het vreemd vinden dat ze (Google Nest) communiceren dat ontwikkelaars hun diensten kunnen aanpassen maar dat dat dus niet zo is (al blijf ik wel bij het standpunt dat de mail / reacties gelijk erg anti-google zijn terwijl iedereen wist van wie Nest was voor jaren :P ) Ik zal hier later nog eens verder induiken want lees op Discord dat er wel oplossingen mogelijk zijn om de API om te bouwen

Edit:
We kunnen in ieder geval iets aan de Google begraafplaats toevoegen -> https://killedbygoogle.com/

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:38
Ben nu een poosje over naar Homey V2 software, maar had eigenlijk nog niet veel met de insights gedaan.Maar nu valt het me op dat ik geen waarden meer zie als 'open/dicht' (bij een deursensor) of 'beweging' bij een motion sensor.

Is dat normaal gedrag voor de huidige insights? Of gaat er bij mij iets fout? Ik mis die waarden echt wel bij het trouble shooten..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:53:
Ben nu een poosje over naar Homey V2 software, maar had eigenlijk nog niet veel met de insights gedaan.Maar nu valt het me op dat ik geen waarden meer zie als 'open/dicht' (bij een deursensor) of 'beweging' bij een motion sensor.

Is dat normaal gedrag voor de huidige insights? Of gaat er bij mij iets fout? Ik mis die waarden echt wel bij het trouble shooten..
Keuze van inrichting gemaakt door Athom, ze hadden dit beschreven in hun blog:
All your numeric insights can be found here. Select a few logs in the left sidebar and the charts will appear on your screen. All charts have the same date range, so you can easily see any correlations between them (e.g. the temperature outside & thermostat usage inside).
Non-numeric Insights, which are Yes/No values, are also logged for devices. We limit these to the last 50 events. These events can be viewed in the Homey app in the device’s screen.

There’s a reason why these Yes/No values are not shown in the web app. The date axis cannot line up correctly with the events, which would be more confusing than useful.
https://blog.athom.com/homey-v2-0-insights-alarms-logic/

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:38
lubbertkramer schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Keuze van inrichting gemaakt door Athom, ze hadden dit beschreven in hun blog:

[...]

[...]

https://blog.athom.com/homey-v2-0-insights-alarms-logic/
thanks! Misschien had ik eerst zelf moeten zoeken... Ik lees het nu ook in het forum:
https://community.athom.c...lues-to-insights/10945/12

Maar zo te zien is er ook een workaround, door de data naar excel te exporteren: https://apps.athom.com/app/com.gruijter.insights2csv

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keverjeroen schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:01:
[...]

thanks! Misschien had ik eerst zelf moeten zoeken... Ik lees het nu ook in het forum:
https://community.athom.c...lues-to-insights/10945/12

Maar zo te zien is er ook een workaround, door de data naar excel te exporteren: https://apps.athom.com/app/com.gruijter.insights2csv
Data is inderdaad gewoon beschikbaar, zoals je ook in de app ziet alleen is er alleen een keuze gemaakt deze data niet te visualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Ik probeer een Fibaro Universal Sensor te koppelen aan m'n Homey. De Homey heeft hem herkend, maar leek tijdens het koppelen de verbinding kwijt te spelen. Opnieuw koppelen dan maar, maar lukt helaas niet. Herstart van de Fibaro app - geen oplossing. Herstart van de Homey - geen oplossing. Reinstall van de Fibaro app - geen oplossing. Herstarten van de Universal Sensor - geen oplossing. Steeds deze foutmelding, en de sensor staat nergens tussen de devices. Iemand die wel de juiste oplossing weet? :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-g0L4aRdgUdsmJeN6zC6c19U5m3Erh-g6UgFZYlqzZF0ZEN9t01zXaGo4gWIjxe9tmdJJ3O7Vk7MGsVsGrgC0mmYomEj7fmhS5uXmcY3_AHdaiw3LmZ7J_Vyh9_reGHowleFiKq6r1Uobq8fWJt0ZRHPuJi7QKgbhzgoyNHCMaWjIJq_rsaN_0mveym__aCWiQNIEypfioerV_fGtUjS7YB3ozK7Sb7dWF0RCxc5sJPLqncGh1w0RZKEAsVixk1uZM1Me0rVscY3w8576C3LU6LAVScntex1w-XUXjgeNzGAN32GXx0CcsbgUshtPRh9EsvKV9TbaDqtXDapHj7TiJvOQasCxQl9xOFHLKDuy4xcARhz7sc2rErnDF8clbxDendAz6-KvljyhPGTNYxM5h3pkipVg1ADpQx0ImUJGR1KFIgzgt-c3pcNqtCrCmmiMbvzJxVxXX37x7tCp2oKT1ZdjKCSuSk-0-LdhSxy2GlN-hT8jzQf41MUveReBKOiNoVvFV5Wx5TW8v0iNhg2tnakuwhNjQ8MXvs4EQ-ZnRYSf_9BJT9IryjB0xCHjAQYLYup7A-YR9i7k098iIJ-2tpr5I3oYG_hzYkK9-tSygbSZv8iRFKUYFDn3va3_ZlhFfbVRRtJNaJKeru500C8YyouQROfDkOZ=w516-h915-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdeleij
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb net 2 dagen een homey in huis en heb behoorlijk wat Nest producten. Op zich heb ik er geen bezwaar tegen om over te stappen naar een andere controller maar Google heeft toch geen apparaat wat in de buurt komt van de mogelijkheden van Homey? Of vergis ik me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krize18 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:05:
Ik probeer een Fibaro Universal Sensor te koppelen aan m'n Homey. De Homey heeft hem herkend, maar leek tijdens het koppelen de verbinding kwijt te spelen. Opnieuw koppelen dan maar, maar lukt helaas niet. Herstart van de Fibaro app - geen oplossing. Herstart van de Homey - geen oplossing. Reinstall van de Fibaro app - geen oplossing. Herstarten van de Universal Sensor - geen oplossing. Steeds deze foutmelding, en de sensor staat nergens tussen de devices. Iemand die wel de juiste oplossing weet? :+

[Afbeelding]
Zoals je screenshot zegt is hij al toegevoegd, je zult hem moeten verwijderen uit Homey (even kijken @ developers pagina) en je moet de Fibaro een reset geven
fdeleij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:26:
Ik heb net 2 dagen een homey in huis en heb behoorlijk wat Nest producten. Op zich heb ik er geen bezwaar tegen om over te stappen naar een andere controller maar Google heeft toch geen apparaat wat in de buurt komt van de mogelijkheden van Homey? Of vergis ik me?
De nieuwe Google Nest Home heeft een scherm met daarop alles wat je gekoppeld hebt en aan / uit kunt zetten. Daarnaast zijn er actions (soortgelijk idee van flows) alleen minder visueel en beperkter zoals bij Homey. Als je geen zigbee/zwave hebt zou het prima kunnen voldoen, op dit moment heeft Google geen zigbee/zwave ondersteuning en zou je dus bijvoorbeeld een Hue bridge/ikea bridge moeten koppelen voor zigbee aan je Google. Ligt dus eigenlijk aan wat je wilt doen / bereiken met een "hub ":)

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 08-05-2019 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
Factory reset van de sensor? durf zo niet te zeggen hoe het voor de betreffende sensor moet. Maar wellicht dat google hier een snel antwoord voor je op heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Het probleem staat er toch? Hij is al toegevoegd :P

Je gaat hem eerst even moeten excluden en daarna terug toevoegen.
Doe het wel vanop een korte afstand, anders kan het weer verkeerd gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Laatst online: 29-05 16:09
Hmm, ik overwoog al om qua thermostaat over te stappen op een zwave alternatief; die keuze is alleen maar makkelijker geworden :)

net deze besteld: https://www.domotica-shop...rmostaat-wit-p-17039.html

..Iemand nog interesse in een Google Nest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
mati1983 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:41:
Hmm, ik overwoog al om qua thermostaat over te stappen op een zwave alternatief; die keuze is alleen maar makkelijker geworden :)

Nou vind die Heltun ook niet echt 'mooi' voor aan de muur om eerlijk te zijn :P
Jammer genoeg weinig 'mooie' z-wave of wifi thermostaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-07 10:31
mati1983 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:41:

Geen anna?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
@lubbertkramer @Akumu22 @Fire69 Bedankt voor de hulp. Sensor was ook niet te vinden op de developer page. Reset van de Fibaro sensor zelf heeft het probleem opgelost.

Moest er nog iemand dit probleem ooit hebben: power supply wegnemen van de sensor, B-knop induwen en terug aansluiten op power. B ingedrukt houden voor 10 seconden. Stroom er terug af, dan er terug op en de reset is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Laatst online: 29-05 16:09
tcviper schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:23:
[...]

Nou vind die Heltun ook niet echt 'mooi' voor aan de muur om eerlijk te zijn :P
Jammer genoeg weinig 'mooie' z-wave of wifi thermostaten.
Haha, dat mag uiteraard! Ik wel. :) Chique ding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
En Google Home integratie is WERKEND een feit :) Ik zag een nieuwe Google Assistant update en heb sinds de nieuwe Homey update elke dag even in Google Home gekeken. Ik verwachtte dat het eindelijk zou komen, omdat het in de release notes stond. Teleurgesteld vond ik niet de Homey 2.3 app in de App Store (ook via Test Flight), maar dacht ik ga toch even in Home app kijken vandaag nadat Google Assistent app een nieuwe update had.

En yes! :D
Afbeeldingslocatie: https://sjc1.discourse-cdn.com/business4/uploads/athom/original/2X/4/4bd2f0d68fcde6809fafc5147a4fe990af025a82.jpeg

Ik heb het ook in de Google Home thread geplaatst in de Homey community forum.
https://community.athom.c...sion-topic/2884/408?u=asn

[ Voor 74% gewijzigd door ASNNetworks op 09-05-2019 22:56 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:59
Gaaf! Lampen werken erg goed :)
Mijn screens staan er niet in. Virtuele switches werken ook goed.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
Nice! Weer een paar pluspunten voor de WAF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
vandermark schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:02:
Gaaf! Lampen werken erg goed :)
Mijn screens staan er niet in. Virtuele switches werken ook goed.
Ja het schijnt dat Rolluiken, Blinds nog niet werken (Google Home). Hopelijk fixen ze dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
tcviper schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Ja het schijnt dat Rolluiken, Blinds nog niet werken (Google Home). Hopelijk fixen ze dat :)
Mn gordijnen werken wel (Xiaomi Aqara Zigbee). Deze wordt echter als een aan/uit switch gezien. Kan ondanks dat wel met percentages openen alsnog via stem. Voor gebruik mis ik gelukkig geen functies (staat alleen wat minder mooi en “zet aan/uit” ipv “open/sluit”).

Daarnaast werkt mn radiatorknop van Devolo (Z-Wave) niet. Hij herkent hem wel, maar geen data en niks in te stellen.

Ik verwacht dat het wel gefixt wordt, wie weet met Homey app update 2.3 die eigenlijk nodig is volgens de release notes.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ASNNetworks schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:35:
[...]

Ik verwacht dat het wel gefixt wordt, wie weet met Homey app update 2.3 die eigenlijk nodig is volgens de release notes.
Ik denk eerder dat dit een Google-probleem is, ik heb nog al gehoord (met andere controllers) dat gordijnen/rolluiken/... niet (goed) ondersteund worden.
[edit] https://support.google.co...discuss-and-give-feedback

[edit2]
Net dit gevonden: https://www.androidpolice...ely-control-smart-blinds/
Het is dus waarschijnlijk toch aan Athom om dit te implementeren...

Ik snap ook niet goed waarom ze zeggen dat we die 2.3 app nodig hebben. De koppeling wordt toch rechstreeks met Homey gedaan?

[edit]
Wel superblij dat dit eindelijk werkt!! :D
Nu ga ik eerst even mijn betalend abo bij gBridge opzeggen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 10-05-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Fire69 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:44:
[...]
Nu ga ik eerst even mijn betalend abo bij gBridge opzeggen ;)
Oja, even opzeggen voordat ik het vergeet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Bediening van lampen werkt erg goed. Ook dimmen werkt zoals het hoort. Je kan ook verschillende zinnen spreken, Google snapt het.

In de google home app staat bij de lampen de status niet goed. Als ik via Homey alle lampen aandoe, en daarna in home app kijk is de status daar niet zoals de situatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring is toch echter een stukje minder rooskleurig. Wij hebben hier ikea fado lamp:

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/fado-tafellamp-grijs__0606972_PE682642_S4.JPG

Die hebben we glazen bol genoemd. Als je aan google vraagt 'zet glazen bol even aan' via de google assistent op de telefoon krijg je steevast een riedeltje over of dat google in een glazen bol kijkt etc.

Een ander probleem dat ik heb met de integratie is dat de lampen in de zithoek niet aan willen. Dus ik roep. Google zet je de lampen in de zitkhoek aan? En dan krijg ik allemaal zoekresultaten over zithoek.

en als laatste krijg ik constant ' er zijn fouten bij 9 lampen geconstateerd'. Alleen welke dat dan zijn? Zoveel heb ik er niet eens. Maar verder als het werkt dan werkt het ook en supersnel.

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 10-05-2019 10:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:16:
Mijn ervaring is toch echter een stukje minder rooskleurig. Wij hebben hier ikea fado lamp:
[...]
Die hebben we glazen bol genoemd. Als je aan google vraagt 'zet glazen bol even aan' via de google assistent op de telefoon krijg je steevast een riedeltje over of dat google in een glazen bol kijkt etc.
[...]
Tja, dat had je vroeger met Homey ook, ingebouwde commando's hebben altijd voorrang blijkbaar.
Ik vrees dat je hiervoor je lamp zal moeten hernoemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo'n vermoeden had ik al inderdaad. Kleine moeite maar vond het een kleine tegenvaller. Had gehoopt dat Google dit iets slimmer had opgepakt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 10:09
Ik merkte vandaag op dat mijn Homey niet meer reageerde, dus was ik onderweg om hem een reboot te geven. Nadat ik Homey weer van stroom had voorzien ging hij direct te keer. Ook blijft hij onbereikbaar :-/

Iemand een idee wat dit kan zijn? Of zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoCake schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:25:
Ik merkte vandaag op dat mijn Homey niet meer reageerde, dus was ik onderweg om hem een reboot te geven. Nadat ik Homey weer van stroom had voorzien ging hij direct te keer. Ook blijft hij onbereikbaar :-/

Iemand een idee wat dit kan zijn? Of zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?

[YouTube: Homey snapt het niet meer]
Dat klinkt eerlijk gezegd niet zo goed :X

Al eens opnieuw van de stroom gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
Fire69 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:31:
[...]

Dat klinkt eerlijk gezegd niet zo goed :X

Al eens opnieuw van de stroom gehaald?
haha ja meerdere malen zelfs. Ook als ik een uur wacht en het opnieuw probeer dan blijft hij dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoCake schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:33:
[...]

haha ja meerdere malen zelfs. Ook als ik een uur wacht en het opnieuw probeer dan blijft hij dit doen.
Best Support even contacteren maar dat wordt een retourtje vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
Fire69 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:34:
[...]

Best Support even contacteren maar dat wordt een retourtje vrees ik...
Ik vrees het ook... Ik heb ze al een bericht gestuurd, maar was meer benieuwd of ik (weer) een uniek probleem ergens mee heb, of dat anderen dit ook ervaren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit is een power adapter kwestie denk ik. Even een nieuwe power adapter bij Athom aanvragen. Blijkbaar is die er standaard bijgeleverd word gewoon crap na verloop van tijd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoCake
Webgnome schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:53:
Dit is een power adapter kwestie denk ik. Even een nieuwe power adapter bij Athom aanvragen. Blijkbaar is die er standaard bijgeleverd word gewoon crap na verloop van tijd.
HELD! Hij doet het weer!! Heb een ander kabeltje geprobeerd en het werkt <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoCake schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:59:
[...]

HELD! Hij doet het weer!! Heb een ander kabeltje geprobeerd en het werkt <3
Super !
Enkel kabel of ook de adapter vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 08:14
Hmm, net de Homey ook gekoppeld met de Google Assistant, maar heb alleen wel dubbele apparaten nu. Want de lampen waren al direct via de Hue app gekoppeld, idem voor de Harmony.

Ik kan helaas zo snel niet een manier vinden om OF de dubbele lampen in de Home app te disabelen OF de lampen in Homey niet door te laten geven aan Home.

Een oplossing zou zijn om de directe Hue en Harmony koppeling te verwijderen en alles via Homey te doen, maar ik houd ze liever direct gekoppeld, omdat de lampen anders:
Home -> Homey -> Hue
gaan ipv
Home -> Hue

Ook is de Harmony koppeling iets beter, omdat je dan ook tv kanalen etc kan veranderen. Dus als iemand een manier weet om het in Home een beetje opgeruimt te krijgen; ik houd me aanbevolen ;)

(Ook vreemd, 1 Coolcam power socket heeft een icoontje van een slime schakelaar, de andere van een aan uit knopje, vraag me af hoe deze anders geidentificeerd worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je hier toch of Homey de apparaten moet verwijderen of dat je Hue disconnet. Beide systemen weten namelijk niet van elkaar dat ze met google zijn verbonden. En aangezien het waarschijnlijk zo is dat het voor Google andere lampen zijn moet je ze van een van de twee verwijderen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 19:04
Daar had ik ook last van heb het maar "opgelost" door al de hue lampen die via Homey zijn geimporteerd in een aparte room gezet met een "x" ervoor zodat die room onder aan de lijst staat.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Bij Athom kunnen ze ook een optie toevoegen (net als bij de Homeykit app) om devices te excluden :) Hopelijk komt dat eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Ik vind het volgende heel raar: Ik heb een flow die checkt of mijn SONOS afspeelt en dan twee dingen kan doen:

1) Beweging gedetecteerd > speaker speelt muziek > stop de flow
2) Beweging gedetecteerd > Speaker speelt geen muziek > volume op 30% > start muziek > stop muziek met een delay van 10 minuten

Als we dan handmatig het volumen aanpassen, schroeft ie TOCH het volume naar 30% bij het detecteren van beweging. Dit betekent ook dat die "stop muziek na 10 minuten" OOK getriggered wordt, waardoor de muziek vaak onnodig vaak stopt (en wéér een delay start bij geregistreerde beweging).

Hoe kan het zijn dat die flow niet afbreekt terwijl ie afspeelt? Ik heb echt 100% zeker de "Is playing" op invert staan (waardoor het dus "is not playing" wordt). Als ik de flow test in de Homey-app terwijl de SONOS muziek afspeelt, wordt de flow trouwens netjes gestopt.

Edit: Ik heb net even een stuk of twintig keer de flow getest en daarvan werd toch één keer geregistreerd alsof de speaker niet afspeelde. De speaker staat een niet absurd ver van de router af, maar er stond wel een 6-pack deodorant voor het apparaat (hij staat in de badkamer op een kast, mocht je het je afvragen), welke natuurlijk best eens het signaal kunnen verzwakken.

Ik heb nu de deodorant verplaatst en het probleem is nog niet voorgekomen bij meerdere tests.

Edit 2: en nu gebeurde toch weer. Jammer. Ik weet niet of het aan de SONOS ligt die te ver weg staat, of aan Homey die niet goed kan checken of de SONOS afspeelt of niet.

[ Voor 28% gewijzigd door RVervuurt op 11-05-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het afhangt hoe dat Homey met de sonos verbind. Als dat via een wifi signaal gaat dan boeit de afstand voor geen meter. Dan is het een kwestie van niet de juiste informatie van de sonos binnen krijgen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
RVervuurt schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:39:
Ik vind het volgende heel raar: Ik heb een flow die checkt of mijn SONOS afspeelt en dan twee dingen kan doen:

1) Beweging gedetecteerd > speaker speelt muziek > stop de flow
2) Beweging gedetecteerd > Speaker speelt geen muziek > volume op 30% > start muziek > stop muziek met een delay van 10 minuten

Als we dan handmatig het volumen aanpassen, schroeft ie TOCH het volume naar 30% bij het detecteren van beweging. Dit betekent ook dat die "stop muziek na 10 minuten" OOK getriggered wordt, waardoor de muziek vaak onnodig vaak stopt (en wéér een delay start bij geregistreerde beweging).

Hoe kan het zijn dat die flow niet afbreekt terwijl ie afspeelt? Ik heb echt 100% zeker de "Is playing" op invert staan (waardoor het dus "is not playing" wordt). Als ik de flow test in de Homey-app terwijl de SONOS muziek afspeelt, wordt de flow trouwens netjes gestopt.

Edit: Ik heb net even een stuk of twintig keer de flow getest en daarvan werd toch één keer geregistreerd alsof de speaker niet afspeelde. De speaker staat een niet absurd ver van de router af, maar er stond wel een 6-pack deodorant voor het apparaat (hij staat in de badkamer op een kast, mocht je het je afvragen), welke natuurlijk best eens het signaal kunnen verzwakken.

Ik heb nu de deodorant verplaatst en het probleem is nog niet voorgekomen bij meerdere tests.

Edit 2: en nu gebeurde toch weer. Jammer. Ik weet niet of het aan de SONOS ligt die te ver weg staat, of aan Homey die niet goed kan checken of de SONOS afspeelt of niet.
Op basis van 2 zal de muziek altijd stoppen na 10 minuten zodra de flow is getriggerd. Als je in die 10 minuten nog eens beweging hebt stopt wel een nieuwe trigger van de flow maar niet de bestaande die al liep.

Je zou imho beter flows kunnen maken die een timer start bij beweging en weer wordt gereset naar 10 minuten bij een nieuwe beweging.

Dus

1. Bij beweging en speelt geen muziek start een timer muziek van 10 minuten en start muziek
2. Bij beweging en timer loopt zet de tijd van de timer op 10 minuten
3. Als de timer afloopt stop de muziek

Zo heb je wel dat de timer en muziek alleen start als er geen muziek speelt (dus de flow niet draait als je handmatig wat had aan gezet) en hij altijd 10 minuten na de laatste bewegingsdetectie stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Het is ook de bedoeling dat het stopt na 10 minuten, gezien het om de badkamer gaat :) Maar het zou wel eens kunnen dat een deel van de oplossing zit in die timer. Echter verandert het alsnog het volume.

Ik ga morgen even de speaker in de woonkamer zetten en kijken of hetzelfde gebeurt (dus dat er wordt geregistreerd dat er niets afgespeeld wordt, terwijl dat wel het geval is), want dan ligt het dus aan de SONOS-App op de Homey, ipv het wifisignaal (wat geen probleem zou moeten zijn op de badkamer).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
vandaag heb ik mijn versie van het homey.ink dashboard online gezet. deze kan je vinden op github

https://github.com/Homeycornelisse/homey.ink

zelf heb ik nog een functie toegevoegd dat als een sensor in alarm gaat dat dan de button rood gaat gloeien. ook het sensor informatie icoontje gaat rood gloeien als er een sensor in alarm is. ik heb mijn versie gekopieerd van Danee de kruyff en alleen maar aangepast voor mijn Raspberry pi en Iphone x. dus wil ook even credits geven aan Danee want hij heeft dit mogelijk gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CkNWD28ud0UQ3EWx832QmClp/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0xreRFjwlEJc4tH6jODZwYVW/thumb.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NpeyO6NmUwdXVL4Y9rFpmRNJ/thumb.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l7OCdWEdu0PfwRMKlwZtOiJH/thumb.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LuxbMISHiUC55k1xDQwK9wXN/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door HomeyCornelisse op 11-05-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
RVervuurt schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:30:
Het is ook de bedoeling dat het stopt na 10 minuten, gezien het om de badkamer gaat :) Maar het zou wel eens kunnen dat een deel van de oplossing zit in die timer. Echter verandert het alsnog het volume.
Dat begrijp ik. Wat je wil is toch dat als er beweging is en er wordt niks gespeeld hij start met spelen op 30% en hij door blijft spelen tot er 10 minuten geen beweging meer is geweest toch?

Ik denk dat het volume wordt aangepast door het continue triggeren van die flow wat je voorkomt met een set regels.
Ik ga morgen even de speaker in de woonkamer zetten en kijken of hetzelfde gebeurt (dus dat er wordt geregistreerd dat er niets afgespeeld wordt, terwijl dat wel het geval is), want dan ligt het dus aan de SONOS-App op de Homey, ipv het wifisignaal (wat geen probleem zou moeten zijn op de badkamer).
Wat je met de timer oplost is dat Homey niet meer zo vaakt de status van je Sonos hoeft te pollen. Dat doet hij alleen als er 'voor het eerst' beweging is en hij niet speelt. De timer is je check bij beweging of hij door moet spelen (zonder er iets aan aan te passen) waardoor je eigenlijk maar 1 keer de data nodig hebt.

Hoe goed je Sonos is in zijn status doorgeven is natuurlijk wel een ander verhaal. Daar kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14
@HomeyCornelisse

Dat ziet er goed uit!
zou je er een kleine beschrijving bij kunnen doen hoe dit op een raspberry te draaien?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heeft iemand ervaring met de aangeboden Anna thermostaat? De functies als een schema geloof ik wel, maar wat ik mis met mijn Nest (en wel had met mijn domme Honeywells) is een functie om de temperatuur voor bijvoorbeeld 2 uur omhoog te gooien (handig als je wat later opblijft). De Nest wordt dan overrulled door het standaard schema, de Honeywells negeerden juist het schema gedurende die tijd.

Aangezien de Nest straks niet meer bediend kan worden vanuit 1 app zie ik het wel zitten om die Anna te kopen voor 99, en de Nest dan voor een soortgelijk bedrag op Marktplaats kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoCake
Fire69 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:04:
[...]

Super !
Enkel kabel of ook de adapter vervangen?
Kabel en adapter vervangen. Bleek toch niets mis te zijn met het kabeltje, maar alleen met de adapter.
Athom reageerde best snel met het bericht dat ze mij kosteloos een nieuwe adapter toesturen! Dikke pluim dit. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 08:14
tcviper schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:42:
Bij Athom kunnen ze ook een optie toevoegen (net als bij de Homeykit app) om devices te excluden :) Hopelijk komt dat eraan.
Als ze dit kunnen doen, zou dat mooi zijn. Zag dat Smartthings hetzelfde kan doen met hun Assistant integratie.

"Helaas" is de Homey integratie te "slim". Ik heb Google Home gekoppeld met de Hue en Harmony plugins in Homey uitgeschakeld. Maar dan kwamen ze nog steeds in Home.
Daarna geprobeerd met de Hue en Harmony plugins verwijderd; dan komen ze niet in Google Home (joh), maar op het moment dat je de plugins weer installeert komen ze automatisch in Google Home er bij. Normaal gesproken super handig, alleen in dit geval niet wat ik hoopte O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 07:54
HomeyCornelisse schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:56:
vandaag heb ik mijn versie van het homey.ink dashboard online gezet. deze kan je vinden op github

https://github.com/Homeycornelisse/homey.ink

zelf heb ik nog een functie toegevoegd dat als een sensor in alarm gaat dat dan de button rood gaat gloeien. ook het sensor informatie icoontje gaat rood gloeien als er een sensor in alarm is. ik heb mijn versie gekopieerd van Danee de kruyff en alleen maar aangepast voor mijn Raspberry pi en Iphone x. dus wil ook even credits geven aan Danee want hij heeft dit mogelijk gemaakt.

[Afbeelding][Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Gaaf, heb je iets meer info hoe dit te publiceren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
macmouse schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:43:
[...]

Gaaf, heb je iets meer info hoe dit te publiceren ?
Ik zal kijken of ik binnenkort hier een DIY van kan maken. Het lastige is alleen dat homey.ink op heel veel manieren kan gebruiken. zelf draait het op mijn synology nas, dit omdat ik meerdere dashboards in huis heb en dan kan ik die makkelijk op een punt beheren. Ik had het eerst op mijn computer draaien maar dat vond ik niet zo handig omdat als ik mijn pc uit zet dat dan mijn dashboards niet meer werken. ik hoor graag waar jullie het op willen laten draaien en dan ga ik kijken wat de meeste stemmen krijgt dan neem ik dat mee in mijn DIY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 07:54
Ok top, mijn voorkeur heeft de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
op de mac...
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Ik zal kijken of ik binnenkort hier een DIY van kan maken. Het lastige is alleen dat homey.ink op heel veel manieren kan gebruiken. zelf draait het op mijn synology nas, dit omdat ik meerdere dashboards in huis heb en dan kan ik die makkelijk op een punt beheren. Ik had het eerst op mijn computer draaien maar dat vond ik niet zo handig omdat als ik mijn pc uit zet dat dan mijn dashboards niet meer werken. ik hoor graag waar jullie het op willen laten draaien en dan ga ik kijken wat de meeste stemmen krijgt dan neem ik dat mee in mijn DIY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Synology is een vrij breed gebruikt ding bij tweakers zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:38
Ziet er erg goed uit, hier ook voorkeur voor een Pi. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Je kunt ook een pull request op de repo van Athom indienen. Wie weet vinden ze het gaaf genoeg en komt het in de officiele homey.ink. Is de noodzaak om het zelf te hosten ook weg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
[...]

Voorkeur Synology (staat toch altijd aan)
2e voorkeur, Pi zero met wifi als dat kan, kan je meteen mooi wegwerken, weet niet of krachtig genoeg is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vandermark
Hier ook voorkeur synology, echt erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Laatst online: 14:46

TF0

Mijn voorkeur gaat uit naar een Pi (3).
Lijkt erop dat het aardig 50:50 is tussen Synology en Pi :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 23:13
Synology/docker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Drardollan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 09:17:
Heeft iemand ervaring met de aangeboden Anna thermostaat? De functies als een schema geloof ik wel, maar wat ik mis met mijn Nest (en wel had met mijn domme Honeywells) is een functie om de temperatuur voor bijvoorbeeld 2 uur omhoog te gooien (handig als je wat later opblijft). De Nest wordt dan overrulled door het standaard schema, de Honeywells negeerden juist het schema gedurende die tijd.

Aangezien de Nest straks niet meer bediend kan worden vanuit 1 app zie ik het wel zitten om die Anna te kopen voor 99, en de Nest dan voor een soortgelijk bedrag op Marktplaats kwijt te raken.
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Albinosaurus schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Dat begrijp ik. Wat je wil is toch dat als er beweging is en er wordt niks gespeeld hij start met spelen op 30% en hij door blijft spelen tot er 10 minuten geen beweging meer is geweest toch?

Ik denk dat het volume wordt aangepast door het continue triggeren van die flow wat je voorkomt met een set regels.

[...]

Wat je met de timer oplost is dat Homey niet meer zo vaakt de status van je Sonos hoeft te pollen. Dat doet hij alleen als er 'voor het eerst' beweging is en hij niet speelt. De timer is je check bij beweging of hij door moet spelen (zonder er iets aan aan te passen) waardoor je eigenlijk maar 1 keer de data nodig hebt.

Hoe goed je Sonos is in zijn status doorgeven is natuurlijk wel een ander verhaal. Daar kan ik weinig over zeggen.
Ok, volgens mij heb ik het nu opgelost en heb 4 flows in totaal:
1) Dagflow (tussen 7:00 en 22:30). Beweging > timer loopt niet > volume op 30%, afspelen, timer starten op 600 seconden
2) Nachtflow (tussen 22:30 en 01:00). Hetzelfde als hierboven, maar volume op 10%
3) Countdown check. Beweging > loopt de timer? > zet timer op 600 seconden
4) Stop muziek. Timer op 0 > pauzeer muziek

Heb ik het op die manier een beetje goed ingedeeld? Dit kan niet in minder flows toch? Het lijkt in ieder geval goed te werken (geprobeerd met 10 seconden), gezien het makkelijker en sneller voor de Homey is om de countdown te checken. In ieder geval minder kans op falen!

[ Voor 6% gewijzigd door RVervuurt op 14-05-2019 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 12:14
[...]

Misschien een gekke gedachte, maar ik denk dat de meeste mensen Homey.ink willen draaien op een Android tablet. Is daarom niet de volledige software inclusief "server" te raaien op zo'n tablet? In dat geval hoeft er niet een extra computer aan te staan. Persoonlijk heb ik geen NAS, en heb daar ook geen behoefte aan. Maar ik heb ook geen zin in een pc die 24 uur per dag aan staat om mn dashboard te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 12:47
RaspberryPi

QNAP NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
RVervuurt schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:29:
[...]

Ok, volgens mij heb ik het nu opgelost en heb 4 flows in totaal:
1) Dagflow (tussen 7:00 en 22:30). Beweging > timer loopt niet > volume op 30%, afspelen, timer starten op 600 seconden
2) Nachtflow (tussen 22:30 en 01:00). Hetzelfde als hierboven, maar volume op 10%
3) Countdown check. Beweging > loopt de timer? > zet timer op 600 seconden
4) Stop muziek. Timer op 0 > pauzeer muziek

Heb ik het op die manier een beetje goed ingedeeld? Dit kan niet in minder flows toch? Het lijkt in ieder geval goed te werken (geprobeerd met 10 seconden), gezien het makkelijker en sneller voor de Homey is om de countdown te checken. In ieder geval minder kans op falen!
Naar mijn idee is dit de meest logische (en korte) manier van doen. En als het werkt, werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
powermarcel10 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 00:51:
[...]

Misschien een gekke gedachte, maar ik denk dat de meeste mensen Homey.ink willen draaien op een Android tablet. Is daarom niet de volledige software inclusief "server" te raaien op zo'n tablet? In dat geval hoeft er niet een extra computer aan te staan. Persoonlijk heb ik geen NAS, en heb daar ook geen behoefte aan. Maar ik heb ook geen zin in een pc die 24 uur per dag aan staat om mn dashboard te laten werken.
Daarom zou het nice zijn, als dit project geïncludeerd kan worden in Homey.ink, want dan hoef je zelf niets te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Integratie met Google Assistant is beschikbaar! -> https://mailchi.mp/athom/...nt-mei-15-nl?e=ace4b8f95d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 12:14
RVervuurt schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Daarom zou het nice zijn, als dit project geïncludeerd kan worden in Homey.ink, want dan hoef je zelf niets te draaien.
Helemaal waar, maar zolang dat niet zo is, is mijn idee dan überhaupt mogelijk? Of moet het per se op een pc of Nas draaien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elles.ramon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-07 08:05
powermarcel10 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 00:51:
[...]

Synoloy Nas en Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Dit is raar. Gisteren dus eindelijk m'n flows geupdate, zodat Homey niet meer bij elke beweging een bericht naar de Sonos probeert te sturen (ietsje naar boven scrollen als je meer wil lezen), maar vanochtend werkte het opeens niet meer.

Bij thuiskomst na het werk uitgezocht en blijkbaar kon Homey niet meer met de Sonos praten. Dus verwijderd en wilde weer toevoegen: geen geluk. ERROR_RESOURCE_GONE.

Iemand die dit meegemaakt heeft, evt bij een ander apparaat?

Al geprobeerd:
- Homey opnieuw opstarten
- Sonos opnieuw opstarten
- Sonos-app opnieuw installeren

Ik heb zojuist m'n router opnieuw opgestart, dus ik ben zo terug met een update.

Edit: Nadat de router opnieuw opgestart was, kreeg ik twee verschillende errors bij twee pogingen:
- 400 bad request
- No new devices found

Edit 2: Ik ben niet de enige (ik ben OP in dit topic), dus dat stelt me een beetje gerust.

[ Voor 42% gewijzigd door RVervuurt op 15-05-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Net mijn homey.ink repositories op github weer geupdate. Batterij icon veranderd nu van vol groen naar leeg glowing rood bij een lage batterij spanning. + de taal en andere toevoegingen die danee heeft gemaakt ook weer toegevoegd, dus dank naar @DaneedeKruyff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43
Ik hem de Google Home integratie gedaan zodat ik geen "vraag Homey om" meer hoef te gebruiken, maar nu staan alle Hue lampen (die al gekoppeld waren) er dubbel in. Het lijkt me wat omslachtig om die via Homey te moeten bedienen als er ook een prima Hue koppeling is met Google Home. Is er een manier om de Hue lampen via Hue te laten lopen en de dubbele Homey lampen niet te synchroniseren?

Andere vraag: ik heb een Fibaro Roller Shutter 3 voor de zonwering die volledig geautomatiseerd bestuurd wordt (omlaag en omhoog op basis van het weer en tijden). Nu had ik een flow gemaakt om een manual override te detecteren als iemand fysiek die knop bedient. Echter komt de status (hoe ver hij omlaag is) dan vaak niet bij Homey aan, waardoor er dus niks gedetecteerd wordt. Weet iemand of dit normaal is? Een andere Roller Shutter 3 op een andere zonwering lijkt dat veel beter te doen. Ik kan het geheel nog een keer resetten, maar wil vooral verifiëren of zwave berichten kunnen verdwijnen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt de lampen uit Homey verwijderen? Dan komen ze niet meer in Google terecht. Zoals ook ergens op het forum staat weet Google en Homey niet van elkaar dat de lampen zijn gekoppeld. Waarschijnlijk zijn voor Homey het twee verschillende devices ( andere id's). Er zou ook een optie moetne zijn om ze niet naar Google te zetten, althans volgnes de laatste nieuwsbrief, maar dat heb ik nog niet gevonden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:38:
Je kunt de lampen uit Homey verwijderen? Dan komen ze niet meer in Google terecht. Zoals ook ergens op het forum staat weet Google en Homey niet van elkaar dat de lampen zijn gekoppeld. Waarschijnlijk zijn voor Homey het twee verschillende devices ( andere id's). Er zou ook een optie moetne zijn om ze niet naar Google te zetten, althans volgnes de laatste nieuwsbrief, maar dat heb ik nog niet gevonden.
Als je de lampen uit Homey verwijderd dan kun je ze niet meer gebruiken in flows, en dat lijkt mij nu juist de reden dat ze in eerste instantie aan Homey zijn toegevoegd :P
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.