Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Heb hier een EU-2, zit netjes op de muurdoos, dus dikke primaWebgnome schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:23:
Heeft hier iemand ervaring met de inbouwschakelaars van Neo coolcam? Zijn die een beetje compatible met de Nederlandse situatie of is het toch net niet? Ben namelijk aan het twijfelen om alle schakelaars hier 'slim' te maken door middel van zwave.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Heb de dubbele van NEO. Werken prima, ook zonder de aansluitdraden van een lamp. Gebruik er de zwave optie van voor aan en uit van lampen via homey.Webgnome schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:23:
Heeft hier iemand ervaring met de inbouwschakelaars van Neo coolcam? Zijn die een beetje compatible met de Nederlandse situatie of is het toch net niet? Ben namelijk aan het twijfelen om alle schakelaars hier 'slim' te maken door middel van zwave.
Ze passen prima in een enkele inbouwdoos als je slechts 1 schakelaar heb en verder niets.
Zodra je een wilt plaatsen in een dubbele inbouwdoos dan gaat het net niet lekker passen. Ik heb deze samen met een inbouwstopcontact gemonteerd, maar dan gaat een afdekraam voor de afwerking niet passen. Een creatieve oplossing is dan nodig.
De bovenste plaat is gewoon groter dan een nederlandse plaat. Als standalone prima te doen, dan kan je een afdekplaat achterwege laten.
Hier heb ik ook al naar zitten kijken, maar "hotelschakeling - 2 knoppen op verschillende locaties in huis voor hetzelfde licht" is niet mogelijk (naar wat ik gelezen heb). Dat is voor mij geen optie, ik zou deze knoppen willen gebruiken om "domme" lampen te schakelen.Webgnome schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:23:
[ Voor 5% gewijzigd door Krize18 op 17-04-2019 21:06 ]
Past prima, moest even zoeken in mijn archief maar had nog een foto in mijn album van een testopstelling. Hij zit hier een beetje scheef ivm stopcontact ernaast maar past verder prima in een normale NL inbouwdoos. De inbouw xiaomi (zigbee) past minder goed door de vorm (vierkant) en kost wat sloopwerkWebgnome schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:23:

Dat kan natuurlijk wel met een kleine omweg. Dan moet je de schakeling gewoon via homey laten lopen. Je sluit dan een van de schakelaars niet aan en in homey zeg je dan, als schakelaar beneden is aan, dan schakelaar boven ook ‘aan’ (en andersom).Krize18 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:05:
[...]
Hier heb ik ook al naar zitten kijken, maar "hotelschakeling - 2 knoppen op verschillende locaties in huis voor hetzelfde licht" is niet mogelijk (naar wat ik gelezen heb). Dat is voor mij geen optie, ik zou deze knoppen willen gebruiken om "domme" lampen te schakelen.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Dat gaat inderdaad niet goed passen, tenzij je wat van het frame weghaalt. Of je dat uiteindelijk mooi vind.....Webgnome schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:20:
Bedankt voor de reacties over de neo schakelaar. nog een laatste vraag . Wij hebben hier alleen maar combi schakelaars. Met een frame . Ik denk dat dat dan niet gaat passen toch?
Ook 2 neo schakelaars passen niet lekker.
Een andere optie zijn de Walli-schakelaars van Fibaro. Die kan je combineren met een "dom" of smart stopcontact van de Walli-lijn. Of een 2de Walli-schakelaar, je kan zelfs tot 3 gaan. Fibaro heeft hier de nodige afdekplaten voor voorzien:pietpiet50 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:14:
[...]
Dat gaat inderdaad niet goed passen, tenzij je wat van het frame weghaalt. Of je dat uiteindelijk mooi vind.....
Ook 2 neo schakelaars passen niet lekker.

De prijs is echter onbekend en aangezien het van Fibaro is zal die wel aan de stevige kant zijn...
Van een goede bron heb ik begrepen dat ze over de 100 euro gaan kosten.Krize18 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:32:
[...]
Een andere optie zijn de Walli-schakelaars van Fibaro. Die kan je combineren met een "dom" of smart stopcontact van de Walli-lijn. Of een 2de Walli-schakelaar, je kan zelfs tot 3 gaan. Fibaro heeft hier de nodige afdekplaten voor voorzien:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De prijs is echter onbekend en aangezien het van Fibaro is zal die wel aan de stevige kant zijn...
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Wat een irritante vent zeg.... heb het al afgezet na 1 minuut kijken.RovloSQL schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:42:
Ik kwam deze Homey review tegen van Paul Hibbert, staat nog niet in het topic volgens mij:
[YouTube: The One Smart Home Hub To Rule Them All: Homey Review]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Niet enkel voor RF signalen maar zeker ook voor gestandardiseerde Z-Wave en Zigbee devices...
Dat Atmos ding is toch helemaal nog niet uit (ziet er zeker wel gaaf uit!)? Daarnaast denk ik dat eer dat je weer een hoop plugins kunt krijgen voor Atmos, zoals bij Homey, ben je weer jaren verder. Grote voordeel is en blijft dat er enorm veel plugins voor Homey nu zijn.jwoomen schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:21:
Ik twijfel tussen homey en atmos home control. Hoewel laatstgenoemde wellicht nog wat minder partners ondersteund lijkt het me een perfecte optie om mijn huis te automatiseren met alle verschillende devices. Wat vinden jullie?
Dat ze dat ding eerst maar eens uitbrengen (Atmos that is), dan eens wat reviews afwachten en dan nog maar zien of er zoveel ondersteunt word als dat ze zeggen.
[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 22-04-2019 09:56 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Beide producten zijn nog niet volwassen, het ene voordeel weegt niet op tegen de ander zijn nadeel. Zoals hierboven benoemd heb je momenteel veel plugins voor Homey maar blijf je afhankelijk van vrijwillige ontwikkelaars en als die overstappen op iets anders stopt de ontwikkeling (wat al een paar keer gebeurd is). Dit probleem zul je overal blijven tegenkomen, of je nou Homey, Atmos, Home Assistant of dergelijk kiest, het valt of staat met een community. Wat beter is is lastig te oordelen, Atmos heeft een duidelijkere focus op gelijk ook een dashboard zijn maar moet zich nog bewijzen en zal wellicht dezelfde issues hebben die Homey ook heeft met zoveel signalen in eenjwoomen schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:21:
Ik twijfel tussen homey en atmos home control. Hoewel laatstgenoemde wellicht nog wat minder partners ondersteund lijkt het me een perfecte optie om mijn huis te automatiseren met alle verschillende devices. Wat vinden jullie?
Productie is veranderd-->productie is groter dan 1200 watt--> draai zandloper rolluiken om
Productie is veranderd-->productie is kleiner dan 1200 watt--> stop zandloper rolluiken
Zandloper rolluiken leeg--> -->rolluiken slaapkamer dicht
Nu blijft homey dus de rolluiken 'dicht zetten' ook al zijn de al dicht.
Het zijn fibaro rolluik schakelaars type 3, dus kan helaas de status niet controleren (werkt niet met dit type).
Ben bang dat als ik de productie op precies 1200 zet, dat deze gemist wordt omdat er bijvoorbeeld 1195 watt en hierna 1205 watt wordt geregistreerd
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:24:
Ik heb onderstaande flow gemaakt, alleen blijft homey op deze manier mijn rolluiken schakelen, hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
Productie is veranderd-->productie is groter dan 1200 watt--> draai zandloper rolluiken om
Productie is veranderd-->productie is kleiner dan 1200 watt--> stop zandloper rolluiken
Het zijn fibaro rolluik schakelaars type 3, dus kan helaas de status niet controleren (werkt niet met dit type).
Ben bang dat als ik de productie op precies 1200 zet, dat deze gemist wordt omdat er bijvoorbeeld 1195 watt en hierna 1205 watt wordt geregistreerd
Sinds Homey 2.0 kan je gebruik maken van variabelen via Logica. Misschien kan je op die manier onthouden dat je een actie al hebt gedaan?Henkhuppelschot schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:24:
Ik heb onderstaande flow gemaakt, alleen blijft homey op deze manier mijn rolluiken schakelen, hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
De laatste dagen werkt deze flow niet zo vlot meer. Bij het manueel in en uitschakelen van de schakelaar via de Homey app krijg ik de time-out foutmelding. Logische redenering zou zijn dat deze te ver van een ander Zigbee apparaat is en geen connectie heeft met de mesh en Homey.
Zodra ik echter een 2de SP120 aan of uitschakel (die kort bij de Homey insteekt) en dan opnieuw probeer om de andere schakelaar aan te zetten, werkt dit echter dadelijk. Dus connectie lijkt niet het probleem te zijn? Of zie ik iets over het hoofd? Voor zover ik het begrepen heb zitten alle Zigbee apparaten die rechtstreeks op Homey aangesloten zijn in dezelfde mesh. Of gaat een SP120 schakelaar in soort van 'slaapstand'?
Thanks!
Al eens geprobeerd de innr app te herstarten?Krize18 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:13:
Ik heb een vreemd probleem met een Innr SP120 stekker.....
Het relais is inderdaad kapot. Dat heb ik bij die van mij ook al een paar keer gehad en heb tot op heden steeds een nieuwe gekocht. Het moet ook mogelijk zijn om dat relais te vervangen..Daniel. schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:52:
Ik kan niet echt een specifiek topic over Neo Coolcam vinden maar ik gebruikte hem met Homey. Inmiddels heb ik er een IKEA stekker tussen zitten maar de wallplug van Neo Coolcam stopte erop eens. Ik doe hem altijd aan en uit via een knop. Niks geks en dat werkt ook gewoon. Bij het aan en uitzetten hoorde je niet meer die bekende klik van het relais. Ik denk dat die bij mij overleden is of valt er nog iets aan te maken. Het lampje doet het nog wel voor aan en uit en hij verbindt ook nog prima.
Yeps, was geen oplossing. Denk dat onze bunker te hard geïsoleerd isFanman schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:33:
[...]
Al eens geprobeerd de innr app te herstarten?
Homey v2.1.2-rc.3 experimental
[Core] Add preliminary support for Google Assistant
[Core] Various improvements
[Core] Update Node.js to 8.16.0
[Core] DNS TTLs are now respected and cached
[Core] Fix a bug that could cause a loss of internet connectivity
[Core] Prevent a temporary red LED-ring when no internet connectivity is available during bootup
[Core] Fix an issue that could result in random red rings in rare cases
[Apps SDK] Fixed an issue that in some cases could cause apps to receive expired API tokens
De vraag is... Wat moet ik me daar bij voorstellen..? Ik zie nog geen verschil in de Homey app of in de Google home app. Als ik in de Google home app een apparaat probeer toe te voegen kan ik Homey niet eens selecteren in de lijst. Is niet te vinden..
Volgens mij maar corrigeer me als ik het verkeerd heb. Is dit de integratie met Google Home. Je hoeft zo direct dus niet eerst ask homey blabla te vragen.powermarcel10 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:56:
[Core] Add preliminary support for Google Assistant
De vraag is... Wat moet ik me daar bij voorstellen..? Ik zie nog geen verschil in de Homey app of in de Google home app. Als ik in de Google home app een apparaat probeer toe te voegen kan ik Homey niet eens selecteren in de lijst. Is niet te vinden..
Alleen moet Google hier ook nog wat voor doen. Dus dit zal de voorbereiding voor Homey zijn.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Bij mij was de batterij bijna leeg toen het ledje rood brandde (ipv groen), na vervanging deed ie het weer prima.arjandijk162 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:30:
Ik heb zojuist een Hue Dimmer gekoppeld, 2 flows gemaakt en 10 minuten later is hij de verbinding kwijt. Er zit 10 meter+houten vloer tussen de homey en de dimmer. Als ik een knop indruk dan licht de dimmer rood op. Iemand een oplossing?
Bij 1200 gaat dat niet goed want Homey weet niet wat hij moet doen.Henkhuppelschot schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:24:
Probeer dit eens:
Productie is veranderd-->productie is kleiner dan 1199 watt--> stop zandloper rolluiken
Of
Productie is veranderd-->productie is groter dan 1201 watt--> draai zandloper rolluiken om
Hopelijk geen 'Harmony Retired' meldingen meerHeroS schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:54:
[...]
Volgens mij maar corrigeer me als ik het verkeerd heb. Is dit de integratie met Google Home. Je hoeft zo direct dus niet eerst ask homey blabla te vragen.
Alleen moet Google hier ook nog wat voor doen. Dus dit zal de voorbereiding voor Homey zijn.
Ik heb echter 1 twijfel en dat is het bereik van Homey. Domoticz staat nu op de 1e etage in mijn serverruimte en daarmee bedien ik Zwave (plus) en nog wat 433 materiaal. Ik heb schakelaars in de tuin en ook achterin de tuin in het tuinhuisje voor het sproeien in de kas.
De afstand is ongeveer 40 meter gok ik en dan moet hij dus nog door de vloer en ook door muren…. Is dat een probleem voor Homey?
Wat zijn jullie ervaringen met het bereik van Homey?
Alles wat een mesh netwerk creëert moet geen probleem zijn. 433 mhz kan ik niets over vertellen want dat gebruik ik zelf niet. Help?rogiertw schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:58:
Ik zit te twijfelen of ik ook 'aan de Homey' ga... Op dit moment heb ik alle domotica in huis met Domoticz geregeld en ben er best tevreden over. Echter de alles in een oplossing en de eenvoud van de flows doen me ook wel richting Homey trekken.
Ik heb echter 1 twijfel en dat is het bereik van Homey. Domoticz staat nu op de 1e etage in mijn serverruimte en daarmee bedien ik Zwave (plus) en nog wat 433 materiaal. Ik heb schakelaars in de tuin en ook achterin de tuin in het tuinhuisje voor het sproeien in de kas.
De afstand is ongeveer 40 meter gok ik en dan moet hij dus nog door de vloer en ook door muren…. Is dat een probleem voor Homey?
mijn advies. Lekker bij domoticz blijven.rogiertw schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:58:
Ik zit te twijfelen of ik ook 'aan de Homey' ga... Op dit moment heb ik alle domotica in huis met Domoticz geregeld en ben er best tevreden over. Echter de alles in een oplossing en de eenvoud van de flows doen me ook wel richting Homey trekken.
Ik kan dat niet onderschrijven. Hoewel mijn ervaring met Homey zich tot nu toe beperkt tot afgelopen week en weinig flows, ben je met Domoticz echt weken aan het knutselen voordat je het goed en wel in de lucht hebt. Doe je een herstart, dan kom je erachter dat je weer in de motorkap moet duiken omdat de Zwave dongle niet aan de juiste USB-poort wordt toegekend. Gaan ze een update doen, werkt er ook weer van alles niet, hoewel dat bij Homey ook slecht schijnt te worden uitgevoerd.Webgnome schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:16:
[...]
mijn advies. Lekker bij domoticz blijven.
Ik heb Zipato, HC2 en Domoticz gehad, maar over het algemeen moet ik zeggen dat de eenvoud die Homey nu laat zien inderdaad een verademing is.
Als het puur om het bereik gaat schijnt Homey wel wat minder goed te zijn, in ieder geval voor Zwave. Zelf ben ik nog niet echt tegen die grenzen aangelopen. Wellicht kan je voor je tuin en tuinhuis overstappen op een alternatief?
Kan je onderbouwen waarom je hier zo stellig in bent?Webgnome schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:16:
[...]
mijn advies. Lekker bij domoticz blijven.
HvB83 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:41:
[...]
Ik kan dat niet onderschrijven. Hoewel mijn ervaring met Homey zich tot nu toe beperkt tot afgelopen week en weinig flows, ben je met Domoticz echt weken aan het knutselen voordat je het goed en wel in de lucht hebt. Doe je een herstart, dan kom je erachter dat je weer in de motorkap moet duiken omdat de Zwave dongle niet aan de juiste USB-poort wordt toegekend. Gaan ze een update doen, werkt er ook weer van alles niet, hoewel dat bij Homey ook slecht schijnt te worden uitgevoerd.
Ik heb Zipato, HC2 en Domoticz gehad, maar over het algemeen moet ik zeggen dat de eenvoud die Homey nu laat zien inderdaad een verademing is.
Als het puur om het bereik gaat schijnt Homey wel wat minder goed te zijn, in ieder geval voor Zwave. Zelf ben ik nog niet echt tegen die grenzen aangelopen. Wellicht kan je voor je tuin en tuinhuis overstappen op een alternatief?
Ja hoor dat kan ik. Het bereik van Homey is volgens velen om te huilen als je het vergelijkt met Domoticz opstellingen. En dat is niet zomaar uit de lucht gegrepen maar komt heel vaak terug in diverse topics op het officiele community forum maar ook in de slack.rogiertw schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:51:
[...]
Kan je onderbouwen waarom je hier zo stellig in bent?
Persoonlijk heb ik deze problemen ook wel eens gehad maar gelukkig altijd nog op kunnen lossen door simpelweg te verklaren waarom dat het gebeurt en daar iets aan te doen. Maar als ik in jou situatie zou zitten zou ik bij domoticz blijven of de gok wagen en langzamerhand over schakelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 25-04-2019 16:00 ]
Nu wil ik eigenlijk van die KAKU dingen af. Maar wat koop je daar nu voor in de plaats? Dimmer2 lijkt me wat overdreven, aangezien ik niet hoef te dimmen maar alleen hoef te schakelen. Aan / Uit.
Daarnaast moet hij 1800 watt kunnen schakelen en zit hij buiten in een inbouw doos, maar wel buiten dus. Kan me voorstellen dat hij een beetje tegen vocht moet kunnen.
Iemand een suggestie? Z-wave lijkt me het handigst, maar Zigbee is ook prima.
Ik gebruik zelf thuis allemaal Innr SP120 en Osram Smart+ plugs... De Innr variant kan tot 2300W schakelen, de Osram 3600W... Beide zijn Zigbee, want ik heb verder alles Zigbee... Beide doen het perfect voor mij, met de Innr kan je ook nog vermogen meten.Sa1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:46:
Heb voor mijn heaters buiten KlikAanKlikUit schakelaars. Weet zo even niet welke dat zijn, maar die kunnen voldoende wattage schakelen. Bijna nooit problemen mee, alleen soms reageert de 2e heater niet meer. Wat er dan precies gebeurt weet ik niet, maar stekker der uit en der in lost het meestal op.
Nu wil ik eigenlijk van die KAKU dingen af. Maar wat koop je daar nu voor in de plaats? Dimmer2 lijkt me wat overdreven, aangezien ik niet hoef te dimmen maar alleen hoef te schakelen. Aan / Uit.
Daarnaast moet hij 1800 watt kunnen schakelen en zit hij buiten in een inbouw doos, maar wel buiten dus. Kan me voorstellen dat hij een beetje tegen vocht moet kunnen.
Iemand een suggestie? Z-wave lijkt me het handigst, maar Zigbee is ook prima.
En zijn die ook waterdicht? of iig vocht bestendig?wolly_a schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:08:
[...]
Ik gebruik zelf thuis allemaal Innr SP120 en Osram Smart+ plugs... De Innr variant kan tot 2300W schakelen, de Osram 3600W... Beide zijn Zigbee, want ik heb verder alles Zigbee... Beide doen het perfect voor mij, met de Innr kan je ook nog vermogen meten.
De normale niet, maar met wat moeite is alles netjes vochtdicht te maken en anders heeft Osram deze https://www.robbshop.nl/t...n-zigbee-osram?sqr=Osram&Sa1 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:34:
[...]
En zijn die ook waterdicht? of iig vocht bestendig?
Edit: Of misschien is dit iets: https://www.robbshop.nl/t...w-buiten-popp?sqr=Buiten&
Wat ik ook weleens doe, is bij de Homey apps kijken naar de apparaten die ondersteund worden...
[ Voor 23% gewijzigd door wolly_a op 25-04-2019 18:45 ]
Dit heeft in mijn ogen geen zin, aangezien als de zon schijnt de productie hoger blijft dan 1200 wattDazzie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:19:
Probeer eens bij zandloper leeg en de productie is hoger dan 1200 dan rolluiken dicht
[...]
Thanxs, dat gaan we eens uitvogelen.wolly_a schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:46:
[...]
Sinds Homey 2.0 kan je gebruik maken van variabelen via Logica. Misschien kan je op die manier onthouden dat je een actie al hebt gedaan?
Het probleem is niet dat de rolluik niet naar beneden gaat, maar dat (bij een productie hoger als 1200 watt er continu een signaal wordt gegeven dat de rolluiken moeten zakken.XeNoN62 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:32:
[...]
Bij 1200 gaat dat niet goed want Homey weet niet wat hij moet doen.
Probeer dit eens:
Productie is veranderd-->productie is kleiner dan 1199 watt--> stop zandloper rolluiken
Of
Productie is veranderd-->productie is groter dan 1201 watt--> draai zandloper rolluiken om
Dus als de productie om 10 uur 1200 watt is en het is een onbewolkte dat, blijft de productie hoger als 1200 watt tot na 19 uur op het moment.
Dat wordt dus om de 10 minuten een signaal verzonden naar de rolluiken dat ze dicht moeten.
Ik heb het nu (tijdelijk) opgelost met een schemerschakelaar, maar dat betekend dat ik deze niet in kan zetten voor de verlichting.
Nu is de flow:
De productie is veranderd--> het wattage is hoger dan 1200 watt en het nachtalarm (schemerschakelaar) is uit--> start zandloper rolluiken (10 minuten).
Zandloper leeg --> --> rolluiken slaapkamer dicht.
Zoals aangegeven kun je dit oplossen met een variabele, ja/nee, dat de rolluiken naar beneden zijn. Zo ja niets doen. Als de rolluiken weer naar beneden zijn, wel even de variabele weer bijwerken.Henkhuppelschot schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:23:
[...]
Het probleem is niet dat de rolluik niet naar beneden gaat, maar dat (bij een productie hoger als 1200 watt er continu een signaal wordt gegeven dat de rolluiken moeten zakken.
Dus als de productie om 10 uur 1200 watt is en het is een onbewolkte dat, blijft de productie hoger als 1200 watt tot na 19 uur op het moment.
Dat wordt dus om de 10 minuten een signaal verzonden naar de rolluiken dat ze dicht moeten.
Ik heb het nu (tijdelijk) opgelost met een schemerschakelaar, maar dat betekend dat ik deze niet in kan zetten voor de verlichting.
Nu is de flow:
De productie is veranderd--> het wattage is hoger dan 1200 watt en het nachtalarm (schemerschakelaar) is uit--> start zandloper rolluiken (10 minuten).
Zandloper leeg --> --> rolluiken slaapkamer dicht.
Er zijn ook virtuele knoppen, schakelaars in een app. Die doen in principe hetzelfde.
Even de probleemstelling: Aan de TV hangt een smart plug, hier is een flow aan gelinked aan de hand van het verbruik. Maar: het duurt even voor Homey de nieuwe waarde van de stekker ontvangt. Kan dit op 1 of andere manier sneller doorkomen of ligt dit aan de stekker? (Innr SP120)
Heb zojuist dat ding van Popp besteld. Tnx voor de hulp!wolly_a schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:37:
[...]
De normale niet, maar met wat moeite is alles netjes vochtdicht te maken en anders heeft Osram deze https://www.robbshop.nl/t...n-zigbee-osram?sqr=Osram&
Edit: Of misschien is dit iets: https://www.robbshop.nl/t...w-buiten-popp?sqr=Buiten&
Wat ik ook weleens doe, is bij de Homey apps kijken naar de apparaten die ondersteund worden...
Bij de instellingen van je Innr plug vind je onder geavanceerde instellingen de waarde ‘report interval’. Dit is, volgens mij, de waarde die je zoekt. De kleinste interval is, naar mijn weten, 60.Krize18 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:42:
Is er een optie om de waarde van een sensor/stekker/... op te vragen in een flow?
Even de probleemstelling: Aan de TV hangt een smart plug, hier is een flow aan gelinked aan de hand van het verbruik. Maar: het duurt even voor Homey de nieuwe waarde van de stekker ontvangt. Kan dit op 1 of andere manier sneller doorkomen of ligt dit aan de stekker? (Innr SP120)
Mooie aanschaf en ook nog eens verbruik meten ingebouwd. Hoop voor je dat de schakelproblemen daarmee zijn opgelost. Dit soort dingen zijn wel altijd IP44, dus niet vol in de regen hangen, maar dat was je KAKU ook en ik las dat je ‘m in een inbouwdoos hebt, dus dat komt vast helemaal goed. Morgen een lekker biertje/koele oranjeversnapering op je terras!Sa1 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:16:
[...]
Heb zojuist dat ding van Popp besteld. Tnx voor de hulp!
Edit: Dit had natuurlijk één post in combinatie met mijn vorige post van een paar minuten terug moeten zijn... Sorry...

[ Voor 10% gewijzigd door wolly_a op 26-04-2019 20:21 ]
wat je zou kunnen doen, wel een beetje vieze oplossing, maar elke 15 sec de app kunnen rebooten . Als hij dan direct een poll doet van de sensors dan heb je hem sneller. Ideaal is het natuurlijk niet.wolly_a schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:11:
[...]
Bij de instellingen van je Innr plug vind je onder geavanceerde instellingen de waarde ‘report interval’. Dit is, volgens mij, de waarde die je zoekt. De kleinste interval is, naar mijn weten, 60.
Gelukt, bedankt! Is inderdaad de waarde die ik nodig had. De kleinste waarde is blijkbaar 30, even betterwolly_a schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:11:
[...]
Bij de instellingen van je Innr plug vind je onder geavanceerde instellingen de waarde ‘report interval’. Dit is, volgens mij, de waarde die je zoekt. De kleinste interval is, naar mijn weten, 60.
Met 30 seconden delay kan ik nog leven. Maar dit is inderdaad op zich ook wel een 'dirty' oplossing.Sa1 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:44:
[...]
wat je zou kunnen doen, wel een beetje vieze oplossing, maar elke 15 sec de app kunnen rebooten . Als hij dan direct een poll doet van de sensors dan heb je hem sneller. Ideaal is het natuurlijk niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Krize18 op 27-04-2019 08:14 ]
@Webgnome Legrand Valena Next is misschien ook nog een optie, maar daar is op dit moment nog geen Homey app voor. https://www.legrand.be/nl/valena-next-with-netatmoKrize18 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:32:
[...]
Een andere optie zijn de Walli-schakelaars van Fibaro. Die kan je combineren met een "dom" of smart stopcontact van de Walli-lijn. Of een 2de Walli-schakelaar, je kan zelfs tot 3 gaan. Fibaro heeft hier de nodige afdekplaten voor voorzien:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Schakelaar met dimmer 55€, een smart inbouwstopcontact 45€. Nog 'ok'
[ Voor 3% gewijzigd door Krize18 op 27-04-2019 13:26 ]
Mooi materiaal. Of er een app komt betwijfel ik alleen. De hub lijkt wifi te gebruiken en alleen te connecten met de eigen app. Dit lijkt me dus een gesloten systeem.chundo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:53:
Die legrand is idd wel zeer interessant materiaal, ik hoop dat er snel een app voor komt
Ik zit er serieus aan te denken om een tweede ereader te kopen voor dit doel. Best een leuk idee namelijk.
Visite geef ik gewoon toegang in Homekit. Moeten ze natuurlijk wel een iPhone of iPad hebben.Clark klont schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:03:
zit er ook even naar te kijken, mis nog steeds een centraal dashboard in huis voor bv de kinderen of visite. reader is enigszins aan de prijs maar is multifunctioneel. Dus dat kan ik mijzelf wel verkopen
De de h2o e-reader die ze nu ondersteunen (zo begreep ik het) is alleen wel wat duurder ( pricewatch: Kobo Aura H2O (edition 2) Zwart ) dan your average ereader, dat is dan wel weer jammerWebgnome schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:59:
In principe is het enige dat er gebeurt dat een browser word gestart. Of je dat nou doet met de hand of via een setup file maakt dan niet veel uit lijkt mij. Dus wil je hem nog een keer gebruiken op vakantie tik het met de hand in je browser en anders plak hem aan de muur en gebruikt de config file.
Ik zit er serieus aan te denken om een tweede ereader te kopen voor dit doel. Best een leuk idee namelijk.
Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp is, dit is gewoon een webinterface. Moet toch ook prima kunnen draaien op een gewone tablet?Webgnome schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:59:
In principe is het enige dat er gebeurt dat een browser word gestart. Of je dat nou doet met de hand of via een setup file maakt dan niet veel uit lijkt mij. Dus wil je hem nog een keer gebruiken op vakantie tik het met de hand in je browser en anders plak hem aan de muur en gebruikt de config file.
@powermarcel10 dat dus
[ Voor 12% gewijzigd door Hulliee op 29-04-2019 16:33 ]
ja maar dan moet de css daar wel voor worden aangepast. Die is nu toegespitst op e-readers.powermarcel10 schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:31:
[...]
Wat ik nog steeds niet helemaal begrijp is, dit is gewoon een webinterface. Moet toch ook prima kunnen draaien op een gewone tablet?
Van wat ik heb gevonden, in een foldertje van de Valena-lijn is dat de stopcontacten en schakelaars met elkaar communiceren via Zigbee. Dus mij lijkt dit dan wel mogelijk te zijn? Ik ben alleen geen ontwikkelaar, dus een app kan ik niet maken2be schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:16:
[...]
Mooi materiaal. Of er een app komt betwijfel ik alleen. De hub lijkt wifi te gebruiken en alleen te connecten met de eigen app. Dit lijkt me dus een gesloten systeem.

Heb je het toevallig zelf al geprobeerd?Kaalus schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:07:
Er is een browser versie van homey.ink inmiddels. Als je de URL gegeneerd hebt vervang je theme=kobo voor theme=web en voilaCheck ook de readme op GitHub voor meer info: https://github.com/athombv/homey.ink
Ik heb zelf nog geen Homey in huis, het gebrek aan het goed kunnen gebruiken van een tablet als dashboard houdt me tot nu toe tegen. Dit zou daar wel eens mooi invulling aan kunnen gaan geven.
Ja, heb het draaiend in de browser van een oude Nexus 7 die ik nog had liggen. Werkt prima en een mooie aanvulling op de Android app. Kost een stuk minder geheugen en daardoor veel beter geschikt voor oude hardware.Wekko306 schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:51:
[...]
Heb je het toevallig zelf al geprobeerd?
Ik heb zelf nog geen Homey in huis, het gebrek aan het goed kunnen gebruiken van een tablet als dashboard houdt me tot nu toe tegen. Dit zou daar wel eens mooi invulling aan kunnen gaan geven.
Klinkt goed, ik heb een Galaxy Tab A 2018 die ik zou gebruiken.Kaalus schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:55:
[...]
Ja, heb het draaiend in de browser van een oude Nexus 7 die ik nog had liggen. Werkt prima en een mooie aanvulling op de Android app. Kost een stuk minder geheugen en daardoor veel beter geschikt voor oude hardware.
Kun je ook de read out van een of meerdere sensoren opnemen in het dashboard of zijn het alleen aan/uit knoppen?
Nee, je kunt alleen de quick actions van favoriete apparaten schakelen. Meestal aan/uit dus.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Voor de setup is internet nodig. Maar het zou theoretisch moeten kunnen werken zonder internet. Behalve dan dat je een token nodig hebt en die kan vervallen.jurroen schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:27:
Misschien een hele gekke vraag: werkt Homey ook lokaal? Ofwel, is er de mogelijkheid om het in een eigen subnet te zetten zonder toegang tot internet of whatsoever?
En natuurlijk als je apps hebt die gebruik maken van de web API van een fabrikant gaat het ook niet werken. Maar dat is logisch
Hoe genereer ik die URL precies?Kaalus schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:07:
Er is een browser versie van homey.ink inmiddels. Als je de URL gegeneerd hebt vervang je theme=kobo voor theme=web en voilaCheck ook de readme op GitHub voor meer info: https://github.com/athombv/homey.ink

Wanneer je op homey.ink ingelogd bent op de desktop kun je met F12 de console tevoorschijn halen. Daar staat de gegenereerde URL in. Wanneer je daar de parameter theme veranderd naar theme=web dan zou je op elk apparaat met die link de web versie moeten krijgen.
Gevonden! TNXKaalus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:20:
[...]
Wanneer je op homey.ink ingelogd bent op de desktop kun je met F12 de console tevoorschijn halen. Daar staat de gegenereerde URL in. Wanneer je daar de parameter theme veranderd naar theme=web dan zou je op elk apparaat met die link de web versie moeten krijgen.
ik ben op zoek naar een 24 volts zender, die rechtstreeks een ontvanger kan aansturen die ik op de lampen zet. Of ik kan hem via homey laten lopen.
Ik kan alleen geen 24 volts zender vinden, is die jullie een dergelijke zender bekend, of hebben jullie een andere oplossing?
SonoffHvB83 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:59:
Relais met 24v voorzien en aansturen met een willekeurig protocol dat door de Homey of een van de andere controllers verstuurd kan worden?
Ja daar dacht ik ook al aan, maar dan heb ik weer een extra "box" aan het plafon hangen.HvB83 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:59:
Relais met 24v voorzien en aansturen met een willekeurig protocol dat door de Homey of een van de andere controllers verstuurd kan worden?
Welke dan?
of ik kijk er overheen, maar die op hun site beginnen pas vanaf 110 volt.
https://www.robbshop.nl/f...-binare-sensor?sqr=binai&
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ik zit op 2.1.1, ik heb mijn homey nog niet zo heel lang, ik kom van fibaro, stabieler maar beperkter. Tado is hier toch regelmatig niet meer verbonden...Sanderrr schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:58:
Ik gebruik ook Tado als aanwezigheid, werkt idd top! Zit je op Homey 2.0? Want sinds 2.0 heb ik dat bekende Tado probleem namelijk niet meer gehad.
Ik heb het nu anders opgelost:Henkhuppelschot schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:51:
Ik heb een garagedeur opener met een 24v aansluiting, hier zou ik graag een zender op aan willen sluiten zodat als ik op de knop druk om te openen, dat dan mijn lampen in de garage aan gaan.
ik ben op zoek naar een 24 volts zender, die rechtstreeks een ontvanger kan aansturen die ik op de lampen zet. Of ik kan hem via homey laten lopen.
Ik kan alleen geen 24 volts zender vinden, is die jullie een dergelijke zender bekend, of hebben jullie een andere oplossing?

De magneet van een Fibaro Deur sensor op het beweegbare deel van de garagedeur en de zender op de geleiderail.
Hierdoor zend de zender een signaal uit als de garagedeur open gaat en kan ik dus mijn verlichting schakelen.
We heb ik ineens het 'probleem' dat als de deur gesloten is, de sensor aangeeft dat deze open staat en andersom.
Kan ik dit aanpassen?
Dat kan je in de geavanceerde instellingen van je sensor aanpassen.Henkhuppelschot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:59:
[...]
Ik heb het nu anders opgelost:
[Afbeelding]
De magneet van een Fibaro Deur sensor op het beweegbare deel van de garagedeur en de zender op de geleiderail.
Hierdoor zend de zender een signaal uit als de garagedeur open gaat en kan ik dus mijn verlichting schakelen.
We heb ik ineens het 'probleem' dat als de deur gesloten is, de sensor aangeeft dat deze open staat en andersom.
Kan ik dit aanpassen?
Leuke oplossing wel, maar was een bewegingssensor niet makkelijker?Henkhuppelschot schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:59:
[...]
Ik heb het nu anders opgelost:
[Afbeelding]
Kan ik dit aanpassen?
Nu ben ik aan het zoeken naar de Anna, maar hier lopen de prijzen flink uiteen.
Op de Plugwise site zijn ze 249 euro maar bij Athom 99 euro.
Is dit een nieuw en een oud type?
En als ik de gene van 99 euro heb, werkt die dat ook met opentherm?
Nee dan gaan de lampen ook aan als ik 'even iets uit de schuur pak en dat is voor mij niet (altijd) nodig.RVervuurt schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:45:
[...]
Leuke oplossing wel, maar was een bewegingssensor niet makkelijker?
kan ik dit (neem ik aan) met de open of gesloten stand aanpassen?Fire69 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:00:
[...]
Dat kan je in de geavanceerde instellingen van je sensor aanpassen.
Daar krijg ik namelijk geen wijziging op in status.
Kan het zijn dat de metalen balk van de garage deur opener hier invloed op heeft?
bij plugwise wordt er een 'smile' mee geleverd, bij Athom volgens mij nietCrxtreem schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:35:
Ik zat te kijken om voordat ik overstap naar Homey mijn Thermostaat te vervangen zodat deze al klaar is voor de overstap.
Nu ben ik aan het zoeken naar de Anna, maar hier lopen de prijzen flink uiteen.
Op de Plugwise site zijn ze 249 euro maar bij Athom 99 euro.
Is dit een nieuw en een oud type?
En als ik de gene van 99 euro heb, werkt die dat ook met opentherm?
Dit is een verschil in prijs, maar die is wel redelijk groot...
[ Voor 31% gewijzigd door Henkhuppelschot op 02-05-2019 20:17 ]
De smile is toch de gateway die bij de kachel komt?Henkhuppelschot in "Homey - Alles in huis verbonden"Henkhuppelschot schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:51
bij plugwise wordt er een 'smile' mee geleverd, bij Athom volgens mij niet
Die is toch altijd nodig voor communicatie tussen Anna en de ketel?
Of zit er dan ook nog een Smile P1 bij?
Dan zijn ze los nog steeds voordeliger volgens mij.
Ja inderdaad, de P1 is ook €99,-.Crxtreem schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:57:
[...]
De smile is toch de gateway die bij de kachel komt?
Die is toch altijd nodig voor communicatie tussen Anna en de ketel?
Of zit er dan ook nog een Smile P1 bij?
Dan zijn ze los nog steeds voordeliger volgens mij.
Vindt het prijs verschil ook wel opvallend, aangezien er verder weinig bij staat bij Athom zou je het daar eens kunnen opvragen wat er geleverd wordt en wat het verschil bepaald.
https://www.emmenmaakhetm...n/onderdelen-van-de-homey
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Vandaag contact gehad met Homey en Plugwise.Henkhuppelschot schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:17:
[...]
Ja inderdaad, de P1 is ook €99,-.
Vindt het prijs verschil ook wel opvallend, aangezien er verder weinig bij staat bij Athom zou je het daar eens kunnen opvragen wat er geleverd wordt en wat het verschil bepaald.
Volgens Homey is dit de zelfde Anna als overal op Internet.
En deze ondersteund nog Geofence.
Plugwise vertelt dat Geofence niet meer ondersteund wordt.
Dus Anna is niet zo slim meer als voorheen.
Om het dan werkend te krijgen zou ik gelijk een Homey erbij aan moeten schaffen.
Of werkt de Geofence van Homey niet goed?
Ik weet alleen niet hoe ik dat instel.
Ik kan bij het kaartje datum en tijd wel aangeven; "elke" en dan kiezen voor maand. Maar daar geen dag van de maand en tijd bij aangeven.
Iemand enig idee?
Deze voorwaarden kun je in de EN(AND) kolom invullen. Je krijgt dan zo iets:powermarcel10 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:42:
Ik wil graag elke 1e van de maand om 00:00 een flow triggeren.
Ik weet alleen niet hoe ik dat instel.
Ik kan bij het kaartje datum en tijd wel aangeven; "elke" en dan kiezen voor maand. Maar daar geen dag van de maand en tijd bij aangeven.
Iemand enig idee?
ALS de tijd is 00:00 EN het dagnummer is 1 DAN start flow
EDIT: je moet alleen even rekening houden met de omschakeling van de dag. als je 00:00 gebruikt wordt het dan de 1e of 2e van de maand uitgevoerd

[ Voor 12% gewijzigd door Akumu22 op 03-05-2019 15:50 ]
Er wordt gewoon een smile bridge meegeleverd!Henkhuppelschot schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:51:
bij plugwise wordt er een 'smile' mee geleverd, bij Athom volgens mij niet
Homey — Critics are those without skills to create.
Aaaah super! Bedankt voor de hint. Ga ik proberen..Akumu22 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:45:
[...]
Deze voorwaarden kun je in de EN(AND) kolom invullen. Je krijgt dan zo iets:
ALS de tijd is 00:00 EN het dagnummer is 1 DAN start flow
EDIT: je moet alleen even rekening houden met de omschakeling van de dag. als je 00:00 gebruikt wordt het dan de 1e of 2e van de maand uitgevoerd
En of hij de 1e of de 2e doet, dat is altijd maar de vraag idd met Flows die moeten starten om 00:00
Dit topic is gesloten.