Crxtreem schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:16:
Ik twijfel steeds meer om de overstap niet te maken naar Homey.
Ik heb nu een Homewizard die voor mij redelijk stabiel draait.
Opzich wil ik wel Fibaro stekkers gaan gebruiken maar als ik zo de ervaringen lees is dit geen verbetering.
Om dan 300 + 60 euro( per stekker) neer te tellen en eigenlijk nog geen totaalproduct te hebben sla ik de Homey denk ik over.
Of Homey wel of geen oplossing voor je is kun je alleen zelf bepalen, zet alle + en - tegenover elkaar en bekijk wat de issues zijn / voortgang bij iedere keuze en de ondersteuning / beschikbare apps en maak dan een keuze. Ieder huis is anders en iedereen heeft zijn eigen hardware die hij/zij wil gebruiken. Homey is een van de keuzes die je hiervoor kunt gebruiken naast Home Assistant, Domoticz etc of soms is een Google Home al voldoende maar dat ligt uiteraard aan je eigen wensen en eisen
Note: Sowieso zou ik geen 60 euro per stukker uit gaan geven, dat kan veel goedkoper als je bijvoorbeeld Neo gaat gebruiken als je vooral z-wave zoekt of Zigbee alternatieven van Osram (regelmatig @ amazon voor onder de 20 euro) of de TP wifi smartplugs.
Laatste tijd zijn er meer/snellere updates maar dat kan ook komen doordat het lange tijd stil heeft gestaan, soort potato / patato. Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat hij / zij ervan vind, persoonlijk zie ik nog veel toegevoegd worden wat al in Homey 1.0 zat en een inhaalslag om het verhaal van mobile only te vergeten (blog is niet voor niets verwijderd

) Goede weg die ze nu inslaan vind ik dat ze meer aan de gebruikers/gasten kant doen en daar nu stappen inzetten. Hopen dat een verkoop in Duitsland de sales zal boosten en ze meer body kan geven om hun voortbestaan te waarborgen en een groeiend team neer te zetten zodat de ontwikkeling ook door blijft gaan mede omdat ze ook veel Athom apps hebben die onderhoud blijven houden door veranderingen aan de klant kant.
Meelezen op Slack (al doe je dat maar soms) geeft inzicht in wat er speelt bij in de community van Athom , het is goed om daar af en toe gewoon even te kijken want daar is de community actiever dan hier @ Tweakers topic.
Homey staat hier nog steeds op een plankje boven mijn bureau vooral voor domme zaken / ledring en om de ontwikkelingen te volgen maar heeft geen actieve rol op het moment doordat de problemen rondom Zigbee / Z-wave nog steeds niet de aandacht gekregen hebben na het massaal sluiten van de Github issues. Misschien dat ik hem binnenkort wat 433 taken ga geven voor rolluiken vanwege dat ik geen rfxcom wil aanschaffen voor HA
[
Voor 4% gewijzigd door
lubbertkramer op 02-04-2019 13:47
]