Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik twijfel steeds meer om de overstap niet te maken naar Homey.

Ik heb nu een Homewizard die voor mij redelijk stabiel draait.
Opzich wil ik wel Fibaro stekkers gaan gebruiken maar als ik zo de ervaringen lees is dit geen verbetering.

Om dan 300 + 60 euro( per stekker) neer te tellen en eigenlijk nog geen totaalproduct te hebben sla ik de Homey denk ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:00
Crxtreem schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:16:

Opzich wil ik wel Fibaro stekkers gaan gebruiken maar als ik zo de ervaringen lees is dit geen verbetering.
Geen verbetering? Wat gebruik je nu? Ik vind Fibaro juist een van de meeste betrouwbare en stabiele producten welke er zijn. Dus ben wel benieuwd wat voor een ervaringen je het over hebt.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
HeroS schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:23:
[...]

Geen verbetering? Wat gebruik je nu? Ik vind Fibaro juist een van de meeste betrouwbare en stabiele producten welke er zijn. Dus ben wel benieuwd wat voor een ervaringen je het over hebt.
Als ik in dit topic zoek op fibaro lees ik veel klachten over slecht pairen en vaak wegvallen van Fibaro modules.

Nu heb ik het grootste gedeelte op Klik aan modules en deze missen alleen buiten wel eens een signaal.

Zelf wil ik wel een stap wagen naar Fibaro zodat ik een stabiel netwerk heb en feedback, alleen als ik dan veel problemen lees durf ik de stap niet te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
arjandijk162 schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:13:
[...]

Best gevaarlijk voor je reputatie ook. Dit is namelijk een worst nightmare voor veel bezitters. Ben benieuwd hoe ze bekendmaken dat het een grapje was.
Zodra je op de pagina komt en het ding probeert te kopen voor die prijs, zie je meteen dat het om een grap gaat. Èn er zit een goede boodschap achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Om dan 300 + 60 euro( per stekker) neer te tellen en eigenlijk nog geen totaalproduct te hebben sla ik de Homey denk ik over.
Raspberry + Zwave stick + Zigbee stick + rfxcom en je zit al dichtbij die €300,- en dan heb je nog geen kant en klaar totaalproduct, zoals Homey wel is.. Ik ben liever bezig met flows finetunen, dan met software finetunen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 17-09 17:29
RVervuurt schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:55:
[...]

Zodra je op de pagina komt en het ding probeert te kopen voor die prijs, zie je meteen dat het om een grap gaat. Èn er zit een goede boodschap achter.
Maar ze geven wel echt een 1 april korting dus heb ik er maar eentje besteld. Ik was al een tijdje aan het wachten op een actie, het is wel minder dan de eerste maar korting is korting :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32
keverjeroen schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:22:
[...]

Raspberry + Zwave stick + Zigbee stick + rfxcom en je zit al dichtbij die €300,- en dan heb je nog geen kant en klaar totaalproduct, zoals Homey wel is.. Ik ben liever bezig met flows finetunen, dan met software finetunen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Daar heb je gelijk in, maar zonder de rfxcom is het opeens wel een stuk goedkoper en om eerlijk te zijn wil je geen 433mhz apparaten meer. Als je al een synology hebt oid hoef je ook geen raspberry meer te kopen. Dan ben je voor 70 euro klaar.

Ik ben recent overgestapt van Homey naar Home Assistant. Ja het is wat lastiger met instellen MAAR het werkt veel stabieler (in mijn geval). Ik zit op 25 zwave apparaten, 40 zigbee apparaten en alles werkt zonder problemen, zelfs met minder dan de helft van de apparaten aan homey gekoppeld had schakelde mijn schakelaars toch wel 20% van de tijd niet. Ook heb ik nu opeens wel ontvangst op plekken waar ik met homey problemen had (Denk te maken met het zwave mesh van homey).

Wat homey heel goed doet is het simpel maken om met HA te beginnen, maar je zal merken dat als het serieus wordt dat Homey gewoon niet krachtig genoeg is.

Ik volg homey nog zeker, heb hem nog niet verkocht, maar mijn ervaring is dat het de makkelijkste maar niet de stabielste oplossing is. En zeker niet future proof..
HeroS schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:23:
[...]

Athom heeft heel lang problemen gehad met Fibaro producten. Ze schakelde niet, ze bouwde het mesh niet goed op etc etc. Het schijnt recent wel opgelost te zijn, maar dat was eerder ook het geval en toen werkte bepaalde schakelaars opeens niet meer. Antwoord van Athom was toen, ja de gemiddelde consument gebruikt die schakelaars niet (Fibaro double switch). Dus stond het niet hoog op de prio lijst... Oftewel zolang de producten die de Mediamarkt gebruiker maar werken is het prima voor Athom....

[ Voor 21% gewijzigd door Greetoz op 01-04-2019 13:41 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Aurora schreef op maandag 1 april 2019 @ 07:58:
[...]

Die komt eigenlijk niet van Homey vandaan, maar van DSMR Reader. Die creëert vanzelf de notificaties. Ik laat Homey wel verbruiksgegevens naar zich toe trekken via de API van DSMR Reader.
wolly_a schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:25:
[...]

Standaard zit dit jammergenoeg niet in de Homey, maar dit is eenvoudig zelf te maken. Ik gebruik de ingebouwde logica om dagelijks meer dagverbruik voor gas en elektrisch te berekenen. Van daaruit kan je er eigenlijk van alles mee doen, waaronder ook een notificatie maken. Voor energiegebruik zijn de grafiekjes van HomeWizard standaard iets mooier, maar door de veelzijdigheid van Homey maak je dit ook in een handomdraai zelf.
HomeyCornelisse schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:25:
[...]

[Afbeelding: Verbruiks melding]

Ik zelf gebruik mijn oude homewizard om mijn energie, gas en water verbruik te meten. je zou een flow kunnen maken zoals in de bijgevoegde foto. weet alleen niet of de Youless deze tags ook heeft.
Dankjewel voor de snelle reacties allemaal. Ik heb in het verleden domoticz gebruikt en daarna SmartThings, ben eigenlijk overgestapt naar Homey omdat ik gewoon wil dat het werkt. Die DSMR ziet er heel mooi uit, maar ik wil eigenlijk de externe apparatuur zo minimaal houden. Ik heb naar aanleiding van wolly_a even wat meer onderzoek gedaan en heb nu ook iets werkend, hoop alleen nog iets te vinden voor bruikbare grafieken. Die in domoticz waren echt top.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
keverjeroen schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:22:
[...]

Misschien moet je RFXCom even wegstrepen. Het gebruik van 433 apparaten is zo beperkt (zowel ondersteuning als bereik) bij Homey dat ik eigen geen van de apparaten die ik bij Domoticz in gebruik had nog kon gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeycornelisse|IA
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16-04-2020
Voor de mensen die een iOS apparaat hebben en de opdrachten app gebruiken, heb ik wat leuks. ik heb opdrachten gemaakt welke je kan downloaden via onderstaande link. Ik heb een opdracht gemaakt met een pincode, als je bijvoorbeeld je inbraak/ brand alarm wil resetten of je inbraak alarm wilt in/uit schakelen kan je dat door middel van een pincode doen. ook heb ik een opdracht gemaakt welke in in mijn video heb gebruikt zodat jullie deze snel kunnen downloaden en gebruiken. wil je weten hoe je dit instelt i.c.m Homey klik dan op het linkje naar mijn video

Linkje Bestanden: Klik Hier
Linkje Video: Klik Hier

Mijn Eigen Homey Blog. te vinden op www.homeycornelisse.nl NU ook Homeydash online op dash.homeycornelisse.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
Ik heb een homey besteld en heb wat Ikea en hue lampen, ik heb ook beide bridges. Als ik zowat lees in het forum zijn er 2 manieren om mijn lampen te verbinden, rechtstreeks of met bridge. Ik heb er nu enkele Ikea lampen op mijn hue bridge staan maar dit werkt minder, soms flikkerd een lamp en dat irriteert mij.
Wat is nu het beste, rechtstreeks koppelen of via originele bridge? Rechtstreeks lijkt mij het zuiverste maar ik heb de bridges nu toch en ik zou graag mijn lampen up to date houden maar ik lees ook vertragingen door gebruik van bridge en weet het niet meer.

Wat zijn de ervaringen met koppelingen rechtstreeks en met bridge, iemand die beide geprobeerd heeft en zo een voorkeur heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chundo schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:14:
Ik heb een homey besteld en heb wat Ikea en hue lampen, ik heb ook beide bridges. Als ik zowat lees in het forum zijn er 2 manieren om mijn lampen te verbinden, rechtstreeks of met bridge. Ik heb er nu enkele Ikea lampen op mijn hue bridge staan maar dit werkt minder, soms flikkerd een lamp en dat irriteert mij.
Wat is nu het beste, rechtstreeks koppelen of via originele bridge? Rechtstreeks lijkt mij het zuiverste maar ik heb de bridges nu toch en ik zou graag mijn lampen up to date houden maar ik lees ook vertragingen door gebruik van bridge en weet het niet meer.

Wat zijn de ervaringen met koppelingen rechtstreeks en met bridge, iemand die beide geprobeerd heeft en zo een voorkeur heeft?
Goede keus! Je zult helemaal verslaafd raken aan je Homey. Ik kan je weinig vergelijkingsmateriaal bieden, maar ik heb zelf Hue lampen aan de Hue bridge die ik met Homey aanstuur en Ikea Tradfri lampen die ik rechtstreeks via Homey aanstuur.

Beide werken eeg goed. Homey stuurt de Hue lampen snel en betrouwbaar aan en dankzij de bridge kan ik de lampen toch up to date houden. De Tradfri lampen doen ook super met Homey. Ze werken ook netjes in mijn Zigbee netwerkje en het aansturen gaat snel en betrouwbaar. Hierdoor heb ik nooit de behoefte gehad om een Ikea bridge te kopen.

Je wil ook eigenlijk niet meerdere Zigbee netwerkjes in je huis hebben, dus je wil zoveel mogelijk één master. Ja, ik heb ook eenHue bridge, naast mijn Homey. Eigenlijk had dat ook niet gemoeten, maar dat had ik voordat Homey kwam al.

[ Voor 7% gewijzigd door wolly_a op 01-04-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 18:23

Ik had de IKEA lampen eerst rechtstreeks aangesloten maar vaak werkte ze niet of moest ik ze van de stroom af halen.

Ik gebruik nu de hub en werkt veel beter. Ik gebruik nu ook de IKEA afstandsbediening. Die werkt ook goed maar is niet aan homey te koppelen.

Ik zag vandaag dat de IKEA kleuren lampen duurder zijn geworden. Volgens mij was een set (kleuren lamp/ afstandsbediening) eerst 25 euro en nu is een kleuren lamp 25 euro en een afstandsbediening 15 euro.

Maar ja toch maar 2 kleuren lampen mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Bedankt voor de verduidelijking, hier kan ik wat mee. Ik ga in eerste instantie toch met de bridge proberen, ik heb ze toch en kan erna nog altijd kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt

Mijn Hue-lampen heb ik via de Hue-bridge gekoppeld (anders kon ik geen kleuren veranderen, alleen lichtsterkte), terwijl ik trådfri direct aan de Homey heb gehangen, omdat de Hue bridge ze niet altijd herkent.
Al heb ik wel twee trådfri-lampen op m'n Hue bridge weten te krijgen trouwens en die reageren sneller dan de lampen die direct op de Homey zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door RVervuurt op 02-04-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Het gaat de laatste tijd best rap met de updates van Homey, ik zie net dat V2.1.0 stable is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Greetoz schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:38:
[...]Daar heb je gelijk in, maar zonder de rfxcom is het opeens wel een stuk goedkoper en om eerlijk te zijn wil je geen 433mhz apparaten meer.
Klopt, met de huidige prijzen van de zwave en zigbee producten uit China, heeft 433 niet heel erg veel toegevoegde waarde meer.
Als je al een synology hebt oid hoef je ook geen raspberry meer te kopen. Dan ben je voor 70 euro klaar.
Ja, zo kan ik het ook.. Als je ook een zwave stick en zigbee stick hebt liggen, kost het je niks.. ;)
Wat homey heel goed doet is het simpel maken om met HA te beginnen, maar je zal merken dat als het serieus wordt dat Homey gewoon niet krachtig genoeg is.
Daar verschillen de meningen over. Ik ben Homey gebruiker sinds dag 1 (na de kickstarter-periode) en ben (met wat ups en downs) altijd tevreden er mee geweest. Alles wat ik wil schakelen, schakelt altijd goed en alles wat ik wil sensoren, sensort altijd goed. Ook zwave, tot zolder en de garage achter in de tuin aan toe.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ben toch wel even benieuwd, hoe draait Homey (pro) nu bij de meeste mensen? Heb er ooit 1 gehad, maar die liep binnen no-time vol met apps en werd bagger traag. De integratie met alle protocollen was wel fijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:28:
Ben toch wel even benieuwd, hoe draait Homey (pro) nu bij de meeste mensen? Heb er ooit 1 gehad, maar die liep binnen no-time vol met apps en werd bagger traag. De integratie met alle protocollen was wel fijn!
Homey Pro/Super Homey blijft hetzelfde werken als Homey maar kan meer apps aan / reageert sneller en heeft geen swap problemen maar juist het sneller kan ook soms problemen geven. Verder alleen op dat vlak verbetering, wil je zigbee,zwave,433,IR (zeg maar alles) gebruiken blijft de chip en de belasting daarop hetzelfde aangezien dat dezelfde chips zijn met dezelfde (software) issues als voor gewone Homey gebruikers.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 02-04-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:37:
[...]

Homey Pro/Super Homey blijft hetzelfde werken als de nieuw Homey maar kan meer apps aan / reageert sneller en heeft geen swap problemen maar juist het sneller kan juist soms problemen geven. Verder alleen op dat vlak verbetering, wil je zigbee,zwave,433,IR alles gebruiken blijft de chip en de belasting hetzelfde aangezien dat dezelfde chip is met dezelfde issues als voor gewone Homey gebruikers.
Oke, dus het is nog steeds niet zo fantastisch als het lijkt. Jammer wel! Had ik stiekem wel op gehoopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:38:
[...]

Oke, dus het is nog steeds niet zo fantastisch als het lijkt. Jammer wel! Had ik stiekem wel op gehoopt
Qua sneller/meer belasting is het echt wel een vooruitgang, dus op dat vlak is het zeker een verbetering dat ze eens geluisterd hebben en een Homey Pro gemaakt hebben wat ze daarvoor op aanvraag deden in de vorm van super Homey. Verder blijft het dezelfde Homey en dus ook last hebben van dezelfde (software) issues die anderen ook ervaren als die er zijn :)

Eenmaal gehad met super Homey dat een fix die ze uitgerold hadden niet werkte omdat super Homey te snel door zijn boot proces heenging ten aanzien van de normale Homey's en daardoor de fix niet werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:40:
[...]

Qua sneller/meer belasting is het echt wel een vooruitgang, dus op dat vlak is het zeker een verbetering dat ze eens geluisterd hebben en een Homey Pro gemaakt hebben wat ze daarvoor op aanvraag deden in de vorm van super Homey. Verder blijft het dezelfde Homey en dus ook last hebben van dezelfde (software) issues die anderen ook ervaren als die er zijn :)

Eenmaal gehad met super Homey dat een fix die ze uitgerold hadden niet werkte omdat super Homey te snel door zijn boot proces heenging ten aanzien van de normale Homey's en daardoor de fix niet werkte
Oke, duidelijk! Maar heb je wel het idee dat ze nu wat slimmer/beter aan het ontwikkelen zijn voor Homey? Of is de kwaliteit van de software ook gewoon nog te laag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik twijfel steeds meer om de overstap niet te maken naar Homey.

Ik heb nu een Homewizard die voor mij redelijk stabiel draait.

Of Homey wel of geen oplossing voor je is kun je alleen zelf bepalen, zet alle + en - tegenover elkaar en bekijk wat de issues zijn / voortgang bij iedere keuze en de ondersteuning / beschikbare apps en maak dan een keuze. Ieder huis is anders en iedereen heeft zijn eigen hardware die hij/zij wil gebruiken. Homey is een van de keuzes die je hiervoor kunt gebruiken naast Home Assistant, Domoticz etc of soms is een Google Home al voldoende maar dat ligt uiteraard aan je eigen wensen en eisen :)

Note: Sowieso zou ik geen 60 euro per stukker uit gaan geven, dat kan veel goedkoper als je bijvoorbeeld Neo gaat gebruiken als je vooral z-wave zoekt of Zigbee alternatieven van Osram (regelmatig @ amazon voor onder de 20 euro) of de TP wifi smartplugs.
DennusB schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:42:
[...]

Oke, duidelijk! Maar heb je wel het idee dat ze nu wat slimmer/beter aan het ontwikkelen zijn voor Homey? Of is de kwaliteit van de software ook gewoon nog te laag?
Laatste tijd zijn er meer/snellere updates maar dat kan ook komen doordat het lange tijd stil heeft gestaan, soort potato / patato. Ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat hij / zij ervan vind, persoonlijk zie ik nog veel toegevoegd worden wat al in Homey 1.0 zat en een inhaalslag om het verhaal van mobile only te vergeten (blog is niet voor niets verwijderd |:( ) Goede weg die ze nu inslaan vind ik dat ze meer aan de gebruikers/gasten kant doen en daar nu stappen inzetten. Hopen dat een verkoop in Duitsland de sales zal boosten en ze meer body kan geven om hun voortbestaan te waarborgen en een groeiend team neer te zetten zodat de ontwikkeling ook door blijft gaan mede omdat ze ook veel Athom apps hebben die onderhoud blijven houden door veranderingen aan de klant kant.

Meelezen op Slack (al doe je dat maar soms) geeft inzicht in wat er speelt bij in de community van Athom , het is goed om daar af en toe gewoon even te kijken want daar is de community actiever dan hier @ Tweakers topic.

Homey staat hier nog steeds op een plankje boven mijn bureau vooral voor domme zaken / ledring en om de ontwikkelingen te volgen maar heeft geen actieve rol op het moment doordat de problemen rondom Zigbee / Z-wave nog steeds niet de aandacht gekregen hebben na het massaal sluiten van de Github issues. Misschien dat ik hem binnenkort wat 433 taken ga geven voor rolluiken vanwege dat ik geen rfxcom wil aanschaffen voor HA :)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 02-04-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Weet iemand of het mogelijk is om terug te zien wanneer een flow voor het laatst 'gedraaid' heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Mijn ouders willen graag overgaan op smartverlichting, maar hebben een lamp (met allemaal kleine halogeenlampjes) die ze niet smart kunnen maken op een manier die ik begrijp.
Daarom plaats ik het hier, met hun wensen:
1) Het moet te koppelen zijn met Homey (of eventueel Hue zodat ze nog even geen Homey hoeven aan te schaffen, maar ik betwijfel of die oplossing bestaat)
2) De lamp moet dimbaar zijn

Nu heb ik meerdere keren van die "tussenbouw"-dingen voorbij zien komen, die elke lamp slim kunnen maken, maar ik heb me daar nooit in verdiept, omdat het niet interessant was voor mij.

De enige oplossing die ik zie is om iets tussen het wandcontact (nu een dimmer) en de transformator aan het plafond te zetten. Maar wat precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
https://www.robbshop.nl/i...arrt?sqr=zigbee%20dimmer&
Ziets? Is ook compatible met Hue als het goed is. Even checken of deze dimmer en de lamp samen gaan, maar dat zou normaal gesproken geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb hier regelmatig updates gepost over Slide (om je gordijnen slim te maken) maar na lang wachten hebben de eerste backers Slide in gebruik genomen (en bevalt zeer goed!). Meer info in het Slide topic -> CorbataGames in "Slide - Maak je bestaande gordijnen slim"

O.a. de maker van de Homey app heeft zijn Slides gekregen en is bezig met het updaten van de app naar de nieuwe cloud api

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 02-04-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
millerman_sf schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:19:
https://www.robbshop.nl/i...arrt?sqr=zigbee%20dimmer&
Ziets? Is ook compatible met Hue als het goed is. Even checken of deze dimmer en de lamp samen gaan, maar dat zou normaal gesproken geen probleem mogen zijn.
Dat klinkt goed! Ik ga 'm eens bekijken. Prima investering als je op die manier je eigen lamp kan behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Homeycornelisse|IA schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:13:
Voor de mensen die een iOS apparaat hebben en de opdrachten app gebruiken, heb ik wat leuks. ik heb opdrachten gemaakt welke je kan downloaden via onderstaande link. Ik heb een opdracht gemaakt met een pincode, als je bijvoorbeeld je inbraak/ brand alarm wil resetten of je inbraak alarm wilt in/uit schakelen kan je dat door middel van een pincode doen. ook heb ik een opdracht gemaakt welke in in mijn video heb gebruikt zodat jullie deze snel kunnen downloaden en gebruiken. wil je weten hoe je dit instelt i.c.m Homey klik dan op het linkje naar mijn video

Linkje Bestanden: Klik Hier
Linkje Video: Klik Hier
Ik heb eens naar je mooie YouTube kanaal gekeken en ben ook direct lid geworden :P
Ik heb ook naar het aanwezigheid filmpje gekeken en heb een vraagje hierover. Als ik een flow maak dat iemand thuis is (ik heb ook een tado dus gebruik die) en mijn bewegingssensor onder de x flux is er lampen moeten aangaan gaat dat toch werken of ben ik mis? Er is een hele programmatie aan vooraf gegaan maar ik zie niet direct het voordeel ervan. Ik moet wel zeggen dat ik in afwachting ben van levering en ik mij aan het verdiepen ben. Wordt de aanwezigheid op de simpele manier niet altijd goed uitgevoerd of is het meer om flows makkelijker te bundelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm12
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06
RVervuurt schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:11:
Mijn ouders willen graag overgaan op smartverlichting, maar hebben een lamp (met allemaal kleine halogeenlampjes) die ze niet smart kunnen maken op een manier die ik begrijp.
Daarom plaats ik het hier, met hun wensen:
1) Het moet te koppelen zijn met Homey (of eventueel Hue zodat ze nog even geen Homey hoeven aan te schaffen, maar ik betwijfel of die oplossing bestaat)
2) De lamp moet dimbaar zijn

Nu heb ik meerdere keren van die "tussenbouw"-dingen voorbij zien komen, die elke lamp slim kunnen maken, maar ik heb me daar nooit in verdiept, omdat het niet interessant was voor mij.

De enige oplossing die ik zie is om iets tussen het wandcontact (nu een dimmer) en de transformator aan het plafond te zetten. Maar wat precies? :)
https://www.robbshop.nl/fibaro-dimmer-2-module-250w zoiets ? Het is dan wel Z-Wave, maar dat werkt prima met Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Ik heb een tijd geleden een Homey gekocht, met het idee dat je al je verschillende apparaten in 1 overzicht zou hebben. Helaas, het zijn allemaal verschillende apps, dus moet ik nog steeds van de ene app naar de andere. De Homey snel retour gedaan. Als je een overzicht zou hebben van alle apparaten in 1 scherm zou ik zo weer een Homey kopen.

Ik heb wat Plugwise spul, Domotizc op een Synology, Log naar Pvoutput opbrengst en gebruik. Ik dacht al deze dingen in 1 scherm op de Homey te zien. Maar je hebt hier op de Homey allemaal verschillende apps voor.

[ Voor 23% gewijzigd door sideriusj op 04-04-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:49

Nogne

>.<

sideriusj schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:03:
Ik heb een tijd geleden een Homey gekocht, met het idee dat je al je verschillende apparaten in 1 overzicht zou hebben. Helaas, het zijn allemaal verschillende apps, dus moet ik nog steeds van de ene app naar de andere. De Homey snel retour gedaan. Als je een overzicht zou hebben van alle apparaten in 1 scherm zou ik zo weer een Homey kopen.
Je hebt maar 1 app, en dat is je Homey app. Daar zie je al je apparaten in.

Dat je op je Homey meer apps nodig hebt om alle devices in 1 app op je smartphone te zien maakt dan toch niet uit? Ik zie al mijn apparaten in 1 app, de Homey app.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 15:38

Ik heb wat Plugwise spul, Domotizc op een Synology, Log naar Pvoutput opbrengst en gebruik. Ik dacht al deze dingen in 1 scherm op de Homey te zien. Maar je hebt hier op de Homey allemaal verschillende apps voor.
Ja, maar op je 'apparaten' tabblad zie je alles keurig bij elkaar, gesorteerd op ruimte. Ideaal :)
Dat er meerdere apps achter zitten merk je in gebruik niet :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mag ik je vragen hier niet duidelijk aan is?

Homey screenshot

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Mag ik dan vragen welke app jij gebruikt voor het monitoren van telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb problemen met het koppelen van neocoolcam producten. Alles blijft de volgende boodschap geven “Een ogenblik geduld, ja apparaat wordt toegevoegd...”. Zelfde heb ik met danalock. Ik heb de homey nog maar pas en alles is nog op mijn fibaro verbonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
darklydreaming schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:07:
[...]

Mag ik dan vragen welke app jij gebruikt voor het monitoren van telefoons?
deze. Is puur en alleen voor presence detectie

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 04-04-2019 16:54 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Laatst online: 13:56

djbarney

XBL: DeejayBarney

chundo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:15:
Ik heb problemen met het koppelen van neocoolcam producten. Alles blijft de volgende boodschap geven “Een ogenblik geduld, ja apparaat wordt toegevoegd...”. Zelfde heb ik met danalock. Ik heb de homey nog maar pas en alles is nog op mijn fibaro verbonden
De meeste neocoolcam spullen die ik heb, moest ik echt op een cm of 2 tot 5 van homey af houden bij het includen, dan doen ze het daarna perfect. Een device kan volgens mij niet met 2 controllers tegelijk verbonden zijn, dus je zal dan als je een neocoolcam device op je fibaro controller hebt zitten, die daar eerst moeten excluden, en dan bij homey includen. Zie ook de handleiding van de neocoolcam spullen, homey en fibaro. Hoop dat het je daarmee wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
djbarney schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:44:
[...]

De meeste neocoolcam spullen die ik heb, moest ik echt op een cm of 2 tot 5 van homey af houden bij het includen, dan doen ze het daarna perfect. Een device kan volgens mij niet met 2 controllers tegelijk verbonden zijn, dus je zal dan als je een neocoolcam device op je fibaro controller hebt zitten, die daar eerst moeten excluden, en dan bij homey includen. Zie ook de handleiding van de neocoolcam spullen, homey en fibaro. Hoop dat het je daarmee wel lukt.
Ik moet ze idd eerst verwijderen en dan gaat het perfect! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferryve
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-10-2022
RVervuurt schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:08:
[...]

Dat klinkt goed! Ik ga 'm eens bekijken. Prima investering als je op die manier je eigen lamp kan behouden!
De schakelaar mag niet dimmend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elles.ramon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:50
Kan google mini niet meer gebruiken met vraag homey sinds paar dagen. Unlinkt en opnieuw koppelen help niet. Meer tweakers last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Zijn er meer gebruikers met een 'roller shutter 3' van Fibaro?

Ik heb deze gisteren toegevoegd voor mijn nieuwe rolluik, maar na het toevoegen geeft deze een 'dim niveau' aan om de rolluiken op en dicht te doen.
Het zelfde dus als bij bijvoorbeeld een Hue-lamp.
Bij de rolluik schakelaars van KAKU krijg ik een pijltje naar boven, een rondje om te stoppen en een pijltje naar beneden als bediening.

Is het regelen van een rolluik met 'Dim-niveau' normaal voor een fibaro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:42

2be

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:10:
Zijn er meer gebruikers met een 'roller shutter 3' van Fibaro?

Ik heb deze gisteren toegevoegd voor mijn nieuwe rolluik, maar na het toevoegen geeft deze een 'dim niveau' aan om de rolluiken op en dicht te doen.
Het zelfde dus als bij bijvoorbeeld een Hue-lamp.
Bij de rolluik schakelaars van KAKU krijg ik een pijltje naar boven, een rondje om te stoppen en een pijltje naar beneden als bediening.

Is het regelen van een rolluik met 'Dim-niveau' normaal voor een fibaro?
Bij de Fibaro dimmer 2 krijg ik een Dim niveau, maar swipe eens naar rechts, dan krijg je de pijltjes en stop knop zoals bij de KAKU. Dat heb ik iig bij mijn Roller Shutter 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
2be schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:09:
[...]

Bij de Fibaro dimmer 2 krijg ik een Dim niveau, maar swipe eens naar rechts, dan krijg je de pijltjes en stop knop zoals bij de KAKU. Dat heb ik iig bij mijn Roller Shutter 2.
ik niet...

Edit:Kan hem ook niet toevoegen als een 2 helaas.
Dan maar wachten op een update...

[ Voor 12% gewijzigd door Henkhuppelschot op 05-04-2019 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeycornelisse|IA
chundo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb eens naar je mooie YouTube kanaal gekeken en ben ook direct lid geworden :P
Ik heb ook naar het aanwezigheid filmpje gekeken en heb een vraagje hierover. Als ik een flow maak dat iemand thuis is (ik heb ook een tado dus gebruik die) en mijn bewegingssensor onder de x flux is er lampen moeten aangaan gaat dat toch werken of ben ik mis? Er is een hele programmatie aan vooraf gegaan maar ik zie niet direct het voordeel ervan. Ik moet wel zeggen dat ik in afwachting ben van levering en ik mij aan het verdiepen ben. Wordt de aanwezigheid op de simpele manier niet altijd goed uitgevoerd of is het meer om flows makkelijker te bundelen?
Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Chundo. :9B Bedankt dat je lid bent geworden van mijn YouTube kanaal echt super tof (y) . Je kan de aanwezigheidsscore kaart die ik in het filmpje heb gebruikt inderdaad ook vervangen voor de aanwezigheid's kaart van Tado. De aanwezigheidsscore is handig voor mensen die geen goede geofence hebben. met een aanwezigheidsscore kan je dan kijken of er iemand thuis is en aan de hand daar van bijvoorbeeld de verlichting schakelen. Met de aanwezigheidsscore filmpjes (naar idee van @keverjeroen) hebben we extra voorwaarden gecreëerd voor de flows zoals bijvoorbeeld de dag stand. deze kan handig zijn voor de verlichting maar ook voor bijvoorbeeld de gordijnen of de automatische ramen. mocht je nog vragen hebben of flow ideen dan hoor ik het graag van je

Groetjes Homey Cornelisse

Mijn Eigen Homey Blog. te vinden op www.homeycornelisse.nl NU ook Homeydash online op dash.homeycornelisse.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Weet iemand hier toevallig hoe je nummers kan omzetten in een flow? ik wil namelijk een lux waarde omzetten naar een nummer van bijvoorbeeld 80 lux > 0.8. is dit überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Homeycornelisse|IA schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:43:
[...]

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Chundo. :9B Bedankt dat je lid bent geworden van mijn YouTube kanaal echt super tof (y) . Je kan de aanwezigheidsscore kaart die ik in het filmpje heb gebruikt inderdaad ook vervangen voor de aanwezigheid's kaart van Tado. De aanwezigheidsscore is handig voor mensen die geen goede geofence hebben. met een aanwezigheidsscore kan je dan kijken of er iemand thuis is en aan de hand daar van bijvoorbeeld de verlichting schakelen. Met de aanwezigheidsscore filmpjes (naar idee van @keverjeroen) hebben we extra voorwaarden gecreëerd voor de flows zoals bijvoorbeeld de dag stand. deze kan handig zijn voor de verlichting maar ook voor bijvoorbeeld de gordijnen of de automatische ramen. mocht je nog vragen hebben of flow ideen dan hoor ik het graag van je

Groetjes Homey Cornelisse
Bedankt voor de felicitatie _/-\o_ maar hoe ouder je wordt hoe minder prettig het is om te verjaren :P .Het is een mooie doordachte flow maar omdat je zelf de tado hebt was ik verward. Ik begin alles wat in te stellen en merk wel dat er dadelijk heel wat flows zijn en overzicht niet altijd even goed is. Misschien nog een klein vraagje in het algemeen, ik heb een flow waar geen groene pijl/playteken bij staat. Ik zie niet dadelijk een reden of oorzaak er van. Wijst dat op een fout in programmatie of heeft het met iets anders te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeycornelisse|IA
chundo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor de felicitatie _/-\o_ maar hoe ouder je wordt hoe minder prettig het is om te verjaren :P .Het is een mooie doordachte flow maar omdat je zelf de tado hebt was ik verward. Ik begin alles wat in te stellen en merk wel dat er dadelijk heel wat flows zijn en overzicht niet altijd even goed is. Misschien nog een klein vraagje in het algemeen, ik heb een flow waar geen groene pijl/playteken bij staat. Ik zie niet dadelijk een reden of oorzaak er van. Wijst dat op een fout in programmatie of heeft het met iets anders te maken?
als een flow geen groene pijl heeft kan dat te maken hebben met een tag die je gebuikt heb in de flow of een kaart in de als kolom zorgt er voor dat dat de flow niet gestart kan worden (flow werkt wel gewoon). als je bijvoorbeeld een apparaten kaart (ingebouwde kaart van homey) in de als kolom zet dat word de play button ook dof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:49:
Weet iemand hier toevallig hoe je nummers kan omzetten in een flow? ik wil namelijk een lux waarde omzetten naar een nummer van bijvoorbeeld 80 lux > 0.8. is dit überhaupt mogelijk?
Denk wel dat je dat kan met de ingebouwde logica van Homey via Bereken een numerieke waarde. Deze staat in de flow bij de Dan-opties... Je kan rekenen middels iets als {{2+3*4}} ofzo. Er staat wel een voorbeeld bij. Je kan in deze berekeningen ook tags en variabelen gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
wolly_a schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:55:
[...]

Denk wel dat je dat kan met de ingebouwde logica van Homey via Bereken een numerieke waarde. Deze staat in de flow bij de Dan-opties... Je kan rekenen middels iets als {{2+3*4}} ofzo. Er staat wel een voorbeeld bij. Je kan in deze berekeningen ook tags en variabelen gebruiken.
het is gelukt :). voor de mensen die hun verlichting willen dimmen naar de huidige lux waarde kijk even hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco0499
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03-2022
Dag allemaal,

Ik ben van plan om een Homey aan te schaffen als opvolger van mijn bejaarde Homewizard.

Ik heb ondertussen bijna het hele huis vol hangen met 433mhz spul van diverse merken.
Aangezien dit allemaal niet zo toekomstbestendig is wil ik graag een Homey aanschaffen om daarmee gefaseerd over te gaan op toekomstbestendige protocollen.

- kan iemand mij vertellen hoe het 433mhz bereik is van de Homey? (Die van de Homewizard is op dit moment gewoon goed)
- ik heb meerdere cresta (tx320) thermometers, zijn deze aan de Homey te koppelen?

Alvast bedankt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeycornelisse|IA
marco0499 schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:19:
Dag allemaal,

Ik ben van plan om een Homey aan te schaffen als opvolger van mijn bejaarde Homewizard.

Ik heb ondertussen bijna het hele huis vol hangen met 433mhz spul van diverse merken.
Aangezien dit allemaal niet zo toekomstbestendig is wil ik graag een Homey aanschaffen om daarmee gefaseerd over te gaan op toekomstbestendige protocollen.

- kan iemand mij vertellen hoe het 433mhz bereik is van de Homey? (Die van de Homewizard is op dit moment gewoon goed)
- ik heb meerdere cresta (tx320) thermometers, zijn deze aan de Homey te koppelen?

Alvast bedankt 😁
leuk dat je wil overstappen naar homey :). Het 433Mhz bereik van homey is goed, al moet ik wel zeggen dat het voor ieder huis houden verschild, dit heeft te maken met verschillende factoren zoals afstand tussen homey en de sensoren, muur dikte. volgens mij kan je met deze app je temperatuur sensoren gebruiken. mocht je nog meer vragen hebben stelze hier gerust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco0499
Hey bedankt voor de snelle reactie!!

Dat het bereik van de 433mhz sensoren niet altijd optimaal is weet ik.
Het heeft lang geduurd voordat de Homewizard de goede plek in huis had gekregen waar alle sensoren goed werken.

Is er iemand die cresta weersensoren werkend heeft op een Homey? Ik kan daar namelijk vrij weinig over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zover ik nu kan zien is er geen officiele app voor Homey dus het lijkt erop dat die niet ondersteund is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeycornelisse|IA
marco0499 schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:38:
Hey bedankt voor de snelle reactie!!

Dat het bereik van de 433mhz sensoren niet altijd optimaal is weet ik.
Het heeft lang geduurd voordat de Homewizard de goede plek in huis had gekregen waar alle sensoren goed werken.

Is er iemand die cresta weersensoren werkend heeft op een Homey? Ik kan daar namelijk vrij weinig over vinden?
De cresta sensoren worden ondersteund door de Wireless Weather Sensors app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:36:
[...]

ik niet...

Edit:Kan hem ook niet toevoegen als een 2 helaas.
Dan maar wachten op een update...
Misschien even een ticket aanmaken of op Slack MatthewWaanders even taggen in de vraag. Ik zou verwachten dat de bedien elementen automatisch op basis van de capability's gekozen worden en als deze tussen RS2 en RS3 niet gewijzigd is dan zou dit gelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik gebruik nu enkele dagen homey. Op zich werkt alles prima en stabiel tot nu toe buiten het feit dat statussen niet altijd even goed worden doorgegeven. Als ik mijn reciever aan of uit zet duurt het allemaal effe voordat homey het gezien heeft, ook de afwezigheid van tado doet het hier niet altijd even lekker terwijl als ik terug lees in het forum dit goed zou moeten werken. Vooral de tado had ik beter verwacht, soms 15min eer de status wordt doorgegeven en dan zit ikzelf al de app open en dicht te doen. Is dit normaal en heeft iedereen dat of is er bij mij iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Is de status van Tado wel juist in de app van Tado zelf? Of loopt daar de herkenning achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
2be schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:34:
[...]

Misschien even een ticket aanmaken of op Slack MatthewWaanders even taggen in de vraag. Ik zou verwachten dat de bedien elementen automatisch op basis van de capability's gekozen worden en als deze tussen RS2 en RS3 niet gewijzigd is dan zou dit gelijk moeten zijn.
Ik heb deze gemeld via "report a issue", hoop dat ze hem snel oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
millerman_sf schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:22:
Is de status van Tado wel juist in de app van Tado zelf? Of loopt daar de herkenning achter?
Als ik bij tado ga kijken en ga dan in homey kijken zijn ze beide aangepast.
Ik ga eens zoeken door bv een lamp aan te laten gaan met tado thuis zodat ik goed weet wat de vertraging is en als ik dan apps ga checken zie ik ook welke de status slecht overneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat klinkt alsof de app van Tado zelf de status niet goed bijwerkt. Mogelijk heeft je telefoon een agressieve methodiek om apps te sluiten of te sluimeren. Op de site van Tado kun je daar meer over vinden.

Als je 2 gebruikers binnen je huishouden hebt, kun je ook bij de ene app kijken wat de status is van de andere zonder deze te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Als ik in tado kijk is het altijd goed en vaak wordt het dan ook wel allemaal aangepast, we zitten met 2 gebruikers en ze moeten beide uit huis zijn. Ik heb hetzelfde met mijn reciever en Harmony. Als ik savonds de reciever uit zet wil ik dat de achterdeur gesloten wordt moest ik dat vergeten zijn. Zowel met de status van mijn reciever als met de off functie van Harmony lukt dit niet altijd even goed.
Hiervoor had ik fibaro en met apps van 3de was de status een ramp, zelfs hue was de lampenstatus vaak niet correct, homey doet dit veel beter (heb hem wel nog niet lang) maar ik merk bv dat mijn reciever wel degelijk uit staat in de homey status maar toch mijn achterdeur nog open is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marco0499 schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:19:
Dag allemaal,

Alvast bedankt 😁
Ik kom ook van de HomeWizard af, dus ik had ook bergen met 433Mhz spul in huis. Heel veel heb ik nu vervangen door Zigbee plugs en spul, maar een paar inbouwdingen van KAKU heb ik nog steeds en die werken altijd goed met Homey.

Een kennis van mij heeft nu ook een tjdje een Homey en die had verschillende Cresta en soortgelijke weersensoren en die leest er een heel aantal uit met de Wireless Weather Sensor app. Zolang ze maar 433Mhz zijn gaat dat prima. De 868Mhz sensoren van HomeWizard zelf, gaan niet rechtstreeks werken op de Homey, omdat dat een gesloten protocol is.

Wist je trouwens dat er voor Homey ook een app is waarmee je je HomeWizard kan aansturen? Als je nog dingen hebt als weersensoren voor de HomeWizard of een HeatLink / EnergyLink, dan kan je die nog gewoon een tijdje gebruiken, ook als HomeWizard stopt met de ondersteuning voor de oude HomeWizard. De app werkt gewoon lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco0499
Kijk, dat is een mooie reactie! Bedankt! d:)b

Ik kan dus met een gerust hart een Homey aanschaffen en gefaseerd over van de Homewizard naar Homey :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
Ik heb vandaag wat liggen kijken hoe mij tado aanwezigheid loopt. Een simpele flow met tado aanwezig of afwezig en dan een notificatie sturen naar mijn gsm. Dit loopt raar, mijn vrouw heeft ook de homey app op haar gsm met mijn login omdat die familie link niet werkt bij mij (iemand daar een oplossing voor).
Ik ben als laatste vertrokken en bleef op aanwezig staan, homey geopend en status aanwezig terwijl ik weg was. Tado geopend en direct kreeg ik de melding. Mijn vrouw heeft ze niet gehad
Mijn vrouw is effe thuis geweest en dan weer eerst thuis geweest, de status is automatisch en goed doorgegeven aan homey en zij kreeg de meldingen terwijl ik niets heb gehad.
Het melding probleem zal door de dubbele gebruikersaccount zijn dat maar 1 iemand ze kan krijgen maar haar status wordt goed opgevolgd en mijne niet, hoe kan dit? Ik heb een xiaomi mi mix2 en zij een iPhone se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Waarschijnlijk omdat de Xiaomi de Tado-app veel agressiever sluit dan de iPhone.
Zie hier voor meer info vanuit Tado:
https://support.tado.com/...ring-van-mijn-verwarming-

En hier voor meer info over hoe je je Xiaomi kunt instellen:
https://dontkillmyapp.com/xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Ik heb een wall plug van Fibaro, nu wil ik hier mijn tv mee uitzetten als deze 20 minuten standby staat.

Hoe kan ik hier het beste een flow mee maken?
Heb al zitten puzzelen, maar kom er niet uit met de tags.

Edit: Gevonden https://forum.athom.com/d...ment/36884/#Comment_36884

[ Voor 16% gewijzigd door Henkhuppelschot op 09-04-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@marco0499 Prima overstap, lijkt me. Je kan langzaam overschakelen op een ander protocol, zoals Zigbee of Z-Wave. Als je dit topic lees, vind je heel veel meningen en ervaringen. Ikzelf heb alles Zigbee en gebruik de INNR SP 120 plugs en de Osram Smart+ plugs, mede vanwege de kosten. Wil je nog goedkoper, dan zou je eens kunnen kijken naar de Tradfri stekkers van IKEA. Die kosten maar 9,99. Met de plugs van IKEA heb ik geen ervaring. De lampen van IKEA doen het hier prima.

Zelf heb ik de HomeWizard nog een tijdje gebruikt voor de EnergyLink, de HeatLink en een paar weersensoren. Op dit moment staat 'ie alleen nog aan voor de HeatLink en de windsensor. Via de HomeWizard app wordt alles netjes aangestuurd door Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:15:
Ik heb een wall plug van Fibaro, nu wil ik hier mijn tv mee uitzetten als deze 20 minuten standby staat.

Hoe kan ik hier het beste een flow mee maken?
Heb al zitten puzzelen, maar kom er niet uit met de tags.

Edit: Gevonden https://forum.athom.com/d...ment/36884/#Comment_36884
Kijk even naar de grafiek van het stroomverbruik om te bepalen onder welk waarde je zeker bent dat de TV in stand-by staat. Dan maak je de volgende flows:

Als:
- TV verbruik veranderd
En:
- Waarde lager is dan wat je eerder hebt bepaald
- Countdown 'TV-idle-timer' niet actief is
Dan:
- Start countdown 'TV-idle-timer'

Als:
- TV verbruik veranderd
En:
- Waarde hoger is dan wat je eerder hebt bepaald
- Countdown 'TV-idle-timer' actief is
Dan:
- Stop countdown 'TV-idle-timer'

Als:
- Countdown 'TV-idle-timer' eindigd
En:
- Waarde lager is dan wat je eerder hebt bepaald (al hoeft deze kaart niet echt)
Dan:
- Zet schakelaar op 'uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Iemand enig idee of de Homey ergens goedkoper te krijgen is dan 299,-?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Ja, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Joolee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:56:
[...]

Kijk even naar de grafiek van het stroomverbruik om te bepalen onder welk waarde je zeker bent dat de TV in stand-by staat. Dan maak je de volgende flows:

Als:
- TV verbruik veranderd
En:
- Waarde lager is dan wat je eerder hebt bepaald
- Countdown 'TV-idle-timer' niet actief is
Dan:
- Start countdown 'TV-idle-timer'

Als:
- TV verbruik veranderd
En:
- Waarde hoger is dan wat je eerder hebt bepaald
- Countdown 'TV-idle-timer' actief is
Dan:
- Stop countdown 'TV-idle-timer'

Als:
- Countdown 'TV-idle-timer' eindigd
En:
- Waarde lager is dan wat je eerder hebt bepaald (al hoeft deze kaart niet echt)
Dan:
- Zet schakelaar op 'uit'
Thanxs, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb mijn homey nog niet zo lang en als ik voorbeelden van flows zie is dat altijd als/en/dan. Ik heb zelf wat flows gemaakt en die zijn vaak als/dan.

Ik laat dus vaak de “en” kolom leeg, kan dit negatief zijn voor de werking of maakt het niet zo veel uit als die kolom leeg blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
chundo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:59:
Ik heb mijn homey nog niet zo lang en als ik voorbeelden van flows zie is dat altijd als/en/dan. Ik heb zelf wat flows gemaakt en die zijn vaak als/dan.

Ik laat dus vaak de “en” kolom leeg, kan dit negatief zijn voor de werking of maakt het niet zo veel uit als die kolom leeg blijft?
Maakt nix uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
chundo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:59:

Het kan zijn dat je niet het volledige potentieel benut en dat flows misschien vaker lopen dan je eigenlijk zou willen. Het is dus vooral interessant om te kijken naar wat voor soort flows je dan gebruikt. Dus nee, technisch maakt het niet uit maar functioneel zou je het misschien 'beter' kunnen inrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Uiteindelijk overgestapt van HomeWizard naar Homey. Tenminste bijna: HomeWizard draait nog voor HeatLink, EnergyLink en 868 thermometers. Deze worden vervangen als de HomeWizard het begeeft. :o Voor de HeatLink zit ik aan BeNext te denken (@wolly_a ben jij al wat verder hiermee?)

Alles draait nu iig: KAKU, Cresta thermometers, Harmony Hub, Hue en Mi Flora.
Met de KAKU schakelaars was het soms nodig om de Homey dichtbij te plaatsen om de verbinding te maken/in te stellen.

Flows werkt prima, al moest ik sommige zaken net even anders aanpakken dan ik bij HomeWizard deed.

Mi Flora werkt de update de waarden niet, maar dat schijnt aan de Homey te liggen. Misschien weet iemand hier meer van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulliee schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:14:
Uiteindelijk overgestapt van HomeWizard naar Homey. Tenminste bijna: HomeWizard draait nog voor HeatLink, EnergyLink en 868 thermometers. Deze worden vervangen als de HomeWizard het begeeft. :o Voor de HeatLink zit ik aan BeNext te denken (@wolly_a ben jij al wat verder hiermee?)

Alles draait nu iig: KAKU, Cresta thermometers, Harmony Hub, Hue en Mi Flora.
Met de KAKU schakelaars was het soms nodig om de Homey dichtbij te plaatsen om de verbinding te maken/in te stellen.

Flows werkt prima, al moest ik sommige zaken net even anders aanpakken dan ik bij HomeWizard deed.

Mi Flora werkt de update de waarden niet, maar dat schijnt aan de Homey te liggen. Misschien weet iemand hier meer van?
Mooi om te lezen, @Hulliee Ik heb nog geen BeNext aangeschaft. Ik ben daar eigenlijk nog niet mee verder gegaan. Het staat nog steeds op mijn lijstje. Ik ben er wel steeds meer zeker van dat ik het liefst iets wil dat werkt als kastje dat meepraat met mijn bestaande thermostaat, net als de HeatLink en geen compleet nieuwe slimme thermostaat zoals Tado of soortgelijke apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Doe ik iets fout? Ik heb net een nieuwe Homey en kan nergens Lux waardes invullen voor een flow met de philips motion sensor. Hetzelfde geldt voor waardes van mijn Xiaomi Mi Flora. Ik heb de app en de webeditor geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
michielvz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:38:
Doe ik iets fout? Ik heb net een nieuwe Homey en kan nergens Lux waardes invullen voor een flow met de philips motion sensor. Hetzelfde geldt voor waardes van mijn Xiaomi Mi Flora. Ik heb de app en de webeditor geprobeerd.
When: Flora: Een sensor waarde is veranderd. And: Logica: Lux/Helderheid is lager dan [een waarde]
Vervolgens verder met je Then: ...

Geldt voor alle sensoren. Ook Thermometers enzo

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 11-04-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Aha, wat omslachtig. Lijkt me handiger om direct een waarde in te vullen bij de When.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Klopt, was voor mij ook niet logisch in het begin ;)

Edit: @michielvz wordt jouw Flora data wel bijgewerkt eigenlijk?

[ Voor 39% gewijzigd door Hulliee op 11-04-2019 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Nu je het zegt, niet inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
Hulliee schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:19:
Klopt, was voor mij ook niet logisch in het begin ;)

Edit: @michielvz wordt jouw Flora data wel bijgewerkt eigenlijk?
Oplossing: activeer de experimentele power user functie en voeg een flow toe waarin je de mi flora app regelmatig opnieuw laat opstarten, bv ieder uur. Hij vernieuwd de waardes alleen als de flora app opnieuw gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Sinds vandaag in bezit van m'n Homey. Tot nu toe al heel wat geëxperimenteerd met wat ik al in huis had van smart devices. Mogelijkheden lijken eindeloos, top! Alleen de iPad app ziet er wel niet uit. Plan was om een iPad als controller te gebruiken (tegen de muur), maar met die interface ga ik daar toch nog even mee wachten. Kan even goed m'n gsm tegen de muur hangen, dan is het scherm even groot :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
michielvz schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:35:
[...]

Oplossing: activeer de experimentele power user functie en voeg een flow toe waarin je de mi flora app regelmatig opnieuw laat opstarten, bv ieder uur. Hij vernieuwd de waardes alleen als de flora app opnieuw gestart wordt.
Ok, klinkt goed als tijdelijke oplossing. Power functie staat aan. Hoe start je de flow dan? When...
[Ik ben nog niet helemaal thuis in de Homey wereld]

Edit: Gevonden, eenvoudig: Flow, When Elke en dan x minuten, Then Herstart App

Edit2: @michielvz Herstarten van de Mi Flora app zorgt er bij mij niet voor dat de waarden opnieuw worden gelezen. Bij jou wel? Herstarten v/d Homey wel overigens.
Krize18 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:16:
Sinds vandaag in bezit van m'n Homey. Tot nu toe al heel wat geëxperimenteerd met wat ik al in huis had van smart devices. Mogelijkheden lijken eindeloos, top! Alleen de iPad app ziet er wel niet uit. Plan was om een iPad als controller te gebruiken (tegen de muur), maar met die interface ga ik daar toch nog even mee wachten. Kan even goed m'n gsm tegen de muur hangen, dan is het scherm even groot :-D
Helaas nog geen iPad app idd. Bedienen via de iPhone. Voor flows, apps, develop is er een browser interface.

[ Voor 47% gewijzigd door Hulliee op 13-04-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Hulliee schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:31:
[...]

Ok, klinkt goed als tijdelijke oplossing. Power functie staat aan. Hoe start je de flow dan? When...
[Ik ben nog niet helemaal thuis in de Homey wereld]

Edit: Gevonden, eenvoudig: Flow, When Elke en dan x minuten, Then Herstart App

Edit2: @michielvz Herstarten van de Mi Flora app zorgt er bij mij niet voor dat de waarden opnieuw worden gelezen. Bij jou wel? Herstarten v/d Homey wel overigens.

[...]

Helaas nog geen iPad app idd. Bedienen via de iPhone. Voor flows, apps, develop is er een browser interface.
Je moet even wachten tot de mi flora nieuwe waardes doorgeeft. Je kan de frequentie daarvan volgens mij instellen in de normale flora app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Laatst online: 09-09 09:17
Hey lui, ik gebruik homey door hem aan te laten roepen door Google home. Dat werkt in principe redelijk maar sinds 2.0 vind homey het opeens nodig om iedere keer te zeggen: 'your flow has been started, you can add a say card bladiebladie'. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan laten stoppen? Behoorlijk irritant, als ik homey een reactie wil laten geven dan regel ik dat wel, ik zit niet te wachten op iedere keer deze stomme opmerking. Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
michielvz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:00:
[...]

Je moet even wachten tot de mi flora nieuwe waardes doorgeeft. Je kan de frequentie daarvan volgens mij instellen in de normale flora app.
Top. Hij doet het nu! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Als het goed is komt er nog een officieel Homey dashboard en dat zou wel prima moeten werken. Voor zover ik weet zijn er overigens ook geen plannen om een tablet versie te maken van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:40
Je zou apple homekit kunnen gebruiken icm Homey. Daar zijn wel hele toffe dashboard apps voor namelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krize18
  • Laatst online: 13-06 18:04
@Tweaqer @powermarcel10 Beiden bedankt! Dan wacht ik het Homey dashboard af en kan ik nu aan de slag via HomeKit. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeycornelisse|IA
Athom/mods hebben nu nieuwe slack kanalen gemaakt in verschillenden talen
Klik Hier voor het bericht op het homey forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Anderen die hun Sonos gebruiken icm Homey (en op in een flow checken of ie afspeelt of niet), waar na een week of twee opeens niet meer goed geregistreer kan worden, of de Sonos momenteel afspeelt of niet?

De enige oplossing tot nu toe lijkt om de Sonos te verwijderen uit Homey en weer toe te voegen (en alle flows weer aan te passen met het "nieuwe" device), maar dit is erg omslachtig.

Ik ga ook een bug-report aanmaken, natuurlijk, maar hoopte dat hier eventueel iemand al een oplossing had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

RVervuurt schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:53:
Anderen die hun Sonos gebruiken icm Homey (en op in een flow checken of ie afspeelt of niet), waar na een week of twee opeens niet meer goed geregistreer kan worden, of de Sonos momenteel afspeelt of niet?

De enige oplossing tot nu toe lijkt om de Sonos te verwijderen uit Homey en weer toe te voegen (en alle flows weer aan te passen met het "nieuwe" device), maar dit is erg omslachtig.

Ik ga ook een bug-report aanmaken, natuurlijk, maar hoopte dat hier eventueel iemand al een oplossing had.
De laatste beta versie van de Sonos app is van gisteren. Athom is hier hard mee aan de slag de laatste 2 weken. Net zoals de Spotify app. Misschien goed om de beta app te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
2be schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:52:
[...]

De laatste beta versie van de Sonos app is van gisteren. Athom is hier hard mee aan de slag de laatste 2 weken. Net zoals de Spotify app. Misschien goed om de beta app te testen.
Deze werd ook al aangeraden op de Homey-community, dus daar ga ik thuis even naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Zo, na weken lang twijfelen, vandaag de Homey Pro besteld :D Vandaag een Shelly 1 ingebouwd, en Home Assistant werd me direct te complex, en de lol was er vanaf (klein testprojectje). Binnenkort komt er ook nog een Xiaomi deursensor, dan kan ik eens gaan kijken hoe alles werkt. Llater dit jaar is mijn nieuwbouwhuis klaar, en dan weet ik in ieder geval hoe het werkt, en kan ik gelijk alles bestellen en installeren wat ik wil oOo

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
TKroon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:34:
Zo, na weken lang twijfelen, vandaag de Homey Pro besteld :D Vandaag een Shelly 1 ingebouwd, en Home Assistant werd me direct te complex, en de lol was er vanaf (klein testprojectje). Binnenkort komt er ook nog een Xiaomi deursensor, dan kan ik eens gaan kijken hoe alles werkt. Llater dit jaar is mijn nieuwbouwhuis klaar, en dan weet ik in ieder geval hoe het werkt, en kan ik gelijk alles bestellen en installeren wat ik wil oOo
Ha, dat met Home assistant snap ik meteen. Inmiddels ook al 3x mee geexperimenteerd, maar.... teveel werk/gedoe etc :) Lang leve Homey wat dat betreft!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft hier iemand ervaring met de inbouwschakelaars van Neo coolcam? Zijn die een beetje compatible met de Nederlandse situatie of is het toch net niet? Ben namelijk aan het twijfelen om alle schakelaars hier 'slim' te maken door middel van zwave.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Webgnome Welke bedoel je dan? Ik kan er op hun site geen vinden?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.