AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Nee was op slack. Maar even uit mijn hoofd zet volume van Homey op 0 in de flow die spraak doet (bijv. google maps) en maak een flow die start met homey luistert/heeft gehoord en gebruik dan de tag en plaats deze tag in het kaartje van de google tts app.
Athom gesproken. Ze werken aan een oplossing t kwam bij mij toch weer terug. Ze zijn dus op de hoogte
[ Voor 26% gewijzigd door Yamahaa op 01-03-2019 13:48 ]
Klopt, sommige gebruikers hebben last van een geheugenlek in de core van Homey. Ze zijn hier hard mee bezig.Yamahaa schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:46:
Spraak stuk in update V2:
Athom gesproken. Ze werken aan een oplossing t kwam bij mij toch weer terug. Ze zijn dus op de hoogte
Geen idee of deze PIR v2 gewoon troep is en beter in de afvalbak kan (en dan een v1 kopen die prima werken) of dat de Coolcam App voor Homey nog meer aanpassingen vereist.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Heb hier twee van deze pirs en geen enkel probleem mee. Als je een flow maakt waarmee je een notificatie stuurt naar jezelf wanneer er beweging is wat gebeurt er dan?Drardollan schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:04:
Ik word echt helemaal gek van die Coolcam PIR v2. Ondanks dat de parameter om elke keer motion detectie naar Homey te sturen werkt dit voor geen meter. De sensor geeft netjes een rood lichtje met de nieuwe instelling, maar in de Homey App gebeurd er niets mee.....
Geen idee of deze PIR v2 gewoon troep is en beter in de afvalbak kan (en dan een v1 kopen die prima werken) of dat de Coolcam App voor Homey nog meer aanpassingen vereist.
Ook kun je eens naar https://developer.athom.com/tools/zwave en kijken hoe dat de pir aan homey zit? En zijn er veel tx errors?
Heb je de v1 of v2? v1 draait hier ook perfect, al jaren. Hoe lang werk je al met de PIR’s? Deze parameter is namelijk pas een week aanwezig in de app.Webgnome schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:36:
[...]
Heb hier twee van deze pirs en geen enkel probleem mee. Als je een flow maakt waarmee je een notificatie stuurt naar jezelf wanneer er beweging is wat gebeurt er dan?
Ook kun je eens naar https://developer.athom.com/tools/zwave en kijken hoe dat de pir aan homey zit? En zijn er veel tx errors?
Geen errors. Wat ik zie als parameter 11 op aan heb staan, dan knippert de rode led 1 keer bij beweging en daarna niet meer totdat je langer dan 60 seconden niet bewogen hebt, dan detecteert en meldt hij opnieuw beweging. Dus aan bij beweging, uit bij geen beweging meer. Dat zijn de 2 rapportage momenten.
Met parameter 11 op off zie ik elke zoveel seconden de rode led knipperen. De beweging zou dan opnieuw gerapporteerd moeten worden aan Homey. Dat gebeurd niet, in de history van het apparaat zie ik ook geen beweging terug.
V1 PIR heeft deze instelling niet en draait altijd zoals beschreven in de tweede situatie. Dat zie ik ook netj3s terug in Homey. Elke zoveel tijd een bewegingsmelding.
Je kon hem ook niet gebruiken, ik heb hem zelf geprogrammeerd haha.Webgnome schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:35:
Ik werk al sinds het begin met pirs. Echter de V2 pas sinds half vorig jaar. De setting waar je het over hebt heb nog nooit nodig gehad.
Maar jij kijkt denk ik gewoon naar aan/uit en zet een timer als hij uit gaat?
Wat ik doe is inderdaad als de pir aan haar dan zet ik de lamp aan en zet ik een timer. Als de timer stopt en de pir is nog aan dan update ik de timer. Anders zet ik de lamp uit.Drardollan schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:48:
[...]
Je kon hem ook niet gebruiken, ik heb hem zelf geprogrammeerd haha.
Maar jij kijkt denk ik gewoon naar aan/uit en zet een timer als hij uit gaat?
Dat is een prima oplossing.Webgnome schreef op zondag 3 maart 2019 @ 05:55:
[...]
Wat ik doe is inderdaad als de pir aan haar dan zet ik de lamp aan en zet ik een timer. Als de timer stopt en de pir is nog aan dan update ik de timer. Anders zet ik de lamp uit.
Ik prefereer echter een andere, die gelijk is aan de rest van mijn PIR’s. Niet omdat de een of andere methode beter of slehter is, maar het houdt de boel consistent
--
Het lijkt er zelfs op dat het ergens anders zit. Ook mijn v1 PIR's rapporteren niet meer correct. Ook daar zie ik nu enkel een AAN en UIT met soms wel 10 minuten tijd ertussen. Voorheen zag ik elke 60 seconden wel een AAN voorbij komen.
Ik vermoed dat er iets in de core van Homey veranderd is sinds kort, wat precies samenviel met de parameterwijziging. Dat zou betekenen dat mijn v2 het nu wel goed doet met de nieuwe parameter.
[ Voor 30% gewijzigd door Drardollan op 03-03-2019 16:13 ]
Ondersteuning voor deze devices wordt toegevoegd via de ROBB smarrt app: https://apps.athom.com/app/nl.ROBBshop.ROBB-smarrt
Deze app is compatible met de eerder genoemde Sunricher devices.
Er staat toch echt ROBB smarrt op de devices, maar lijken ze niet heel erg op elkaar?Webgnome schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:33:
@Double T dan zijn het dus eigenljk een soort rebranded sunricher?
Invalid content-type. Expected application/json but received text/plain
Als ik de normale YL110/120-E gebruik, krijg ik wel een succes terug, maar zie ik nog steeds geen data van het actuele verbruik/opwek. Daarna de S0 variant toevoegen (wat de maker vermeld) geeft weer de foutmelding.
Dit gebeurd bij de stable versie, maar ook bij de beta versie.
[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 05-03-2019 12:48 ]
Heb ik ook gehad https://github.com/gruijter/nl.maikvanwel.youless/issues/2Tallguy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:45:
Zijn er mensen hier die hun Youless 120 met de S0 aansluiting werkend hebben gekregen binnen Homey? Ik draai met Firmware 2.x (de laatste) en krijg iedere keer als ik probeer de Youless120 te koppelen deze melding:
Invalid content-type. Expected application/json but received text/plain
Als ik de normale YL110/120-E gebruik, krijg ik wel een succes terug, maar zie ik nog steeds geen data van het actuele verbruik/opwek. Daarna de S0 variant toevoegen (wat de maker vermeld) geeft weer de foutmelding.
Dit gebeurd bij de stable versie, maar ook bij de beta versie.
Je hebt waarschijnlijk de PO firmware op je youless device. Door de EL firmware te flashen werkt het wel.
millerman_sf schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:43:
Top! Dan ga ik gelijk even wat nieuwe pulsdrukkers halen en het z.s.m. proberen te testen!
Welke units heb je de vorige keer binnengekregen en heb je deze al in gebruik ondertussen?millerman_sf schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:51:
Rechtstreeks bij Sunricher zelf. Ik krijg een aantal units binnen en verwacht ze niet allemaal nodig te hebben. Dus de kans is aanwezig dat ik er t.z.t. een paar te koop zet.
Ben zelf erg geinteresseerd in deze: https://www.sunricher.com...p-zg9105-12-100w-cvf.html
Zie op de website van Sunricher niet direct een "buy now" knop. Hoe heb jij rechtstreeks bij hen aangekocht?
De devices die nu al ondersteund worden zijn ook interessant (hoewel ik vooral die 100w zigbee RGB LED driver wilDouble T schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:34:
@bebopper @millerman_sf ROBBshop heeft verschillende nieuwe Z-wave en Zigbee devices onder eigen naam ROBB smarrt opgenomen in het assortiment: https://www.robbshop.nl/manufacturers/robb-smarrt
Ondersteuning voor deze devices wordt toegevoegd via de ROBB smarrt app: https://apps.athom.com/app/nl.ROBBshop.ROBB-smarrt
Deze app is compatible met de eerder genoemde Sunricher devices.
Stuur TedTolboom een DM op Slack en de kans is groot dat hij je snel probeert te helpen. In zijn andere apps staat een donatieknop naar: https://www.paypal.me/TedTolboom Misschien dat een kop koffie of een pak koffiebonen nog wat stimulans geeft en anders is het altijd een net gebaar.bebopper schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:46:
De devices die nu al ondersteund worden zijn ook interessant (hoewel ik vooral die 100w zigbee RGB LED driver wil), thanks voor de link! Hopelijk wordt de ondersteuning van devices binnen die app snel meer.
2be schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:46:
[...]
Stuur TedTolboom een DM op Slack en de kans is groot dat hij je snel probeert te helpen. In zijn andere apps staat een donatieknop naar: https://www.paypal.me/TedTolboom Misschien dat een kop koffie of een pak koffiebonen nog wat stimulans geeft en anders is het altijd een net gebaar.
Maar nu het volgende, ik heb een week 2 extra accesspoints in mijn huis gehad om 'proef te draaien'. Deze ging ik maandag plaatsen bij de nieuwe eigenaar en vanaf dat moment is mijn homey van mening dat ik thuis ben zodra ik bij die vriend ben.

Ik heb de homey al opnieuw gekoppeld aan wifi (10seconde op de kop houden en opnieuw koppelen) de homey app op mijn telefoon opnieuw geinstalleerd. de IFTTT koppeling opnieuw gemaakt. Maar blijft het gek doen zodra ik bij mijn vrienden ben. Iemand nog een tip? behalve de vriendschap verbreken
maar dan doe je locatie bepaling met IFTTT?, heb je al is in die app gekeken? Wellicht dat daar een koppeling staat?!Hennie-M schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:22:
Ik maak soms voor vrienden accesspoints in orde en zet ze in mijn unifi controller. Heel leuk want zo kunnen mensen zonder kennis toch goede accesspoints in hun huis hebben en draagt iemand anders (ik) de zorgen over firmware updates e.d.
Maar nu het volgende, ik heb een week 2 extra accesspoints in mijn huis gehad om 'proef te draaien'. Deze ging ik maandag plaatsen bij de nieuwe eigenaar en vanaf dat moment is mijn homey van mening dat ik thuis ben zodra ik bij die vriend ben.
Ik heb de homey al opnieuw gekoppeld aan wifi (10seconde op de kop houden en opnieuw koppelen) de homey app op mijn telefoon opnieuw geinstalleerd. de IFTTT koppeling opnieuw gemaakt. Maar blijft het gek doen zodra ik bij mijn vrienden ben. Iemand nog een tip? behalve de vriendschap verbreken
Gebruik je toevallig de unify app?? Of hoe werkt de pressence detectie bij jou?Hennie-M schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:22:
Ik maak soms voor vrienden accesspoints in orde en zet ze in mijn unifi controller. Heel leuk want zo kunnen mensen zonder kennis toch goede accesspoints in hun huis hebben en draagt iemand anders (ik) de zorgen over firmware updates e.d.
die unifi app maakt gebruikt van het herkennen van een change op een AP. Zou heel gek zijn als hier iets mis mee gaat. Of er moet actief een Flow ingezet zijn dat er verbonden is / wordt met een specifieke AP. Alleen die AP is niet meer in zijn omgeving. Daarnaast maakt zijn telefoon geen connectie meer met die specifieke AP's.Webgnome schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Gebruik je toevallig de unify app?? Of hoe werkt de pressence detectie bij jou?
Maar inderdaad, op basis waarvan de presence wordt bepaald is belangrijk om te weten, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk dat het met IFTTT gebeurt gezien het verhaal.
Volgens mij , maar weet het niet heel zeker, leest de unify app alleen uit welke devices er geconnect zijn ongeacht welke AP. Zolang ze maar in de juiste 'zone' staan.Sa1 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:54:
[...]
die unifi app maakt gebruikt van het herkennen van een change op een AP. Zou heel gek zijn als hier iets mis mee gaat. Of er moet actief een Flow ingezet zijn dat er verbonden is / wordt met een specifieke AP. Alleen die AP is niet meer in zijn omgeving. Daarnaast maakt zijn telefoon geen connectie meer met die specifieke AP's.
Maar inderdaad, op basis waarvan de presence wordt bepaald is belangrijk om te weten, ben ik ook wel benieuwd naar. Ik denk dat het met IFTTT gebeurt gezien het verhaal.
Ik doe plaatsbepaling met IFTTT en met de ingebouwde status van Homey. Want die laatste is sinds een paar weken stuk bij mij en ik heb het niet uitgezet.Sa1 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:32:
[...]
maar dan doe je locatie bepaling met IFTTT?, heb je al is in die app gekeken? Wellicht dat daar een koppeling staat?!
Als ik kijk naar automatisch locatie bepalen in Homey geeft deze prima mijn huis weer. Als ik in IFTTT kijk staat daar ook de zone goed. Maar ik vermoed ook dat de IFTTT client zijn locatie bepaald aan de hand van SSID's die in de buurt zijn.
Nu moet ik die 'cache' wissen maar geen idee hoe
en misschien dat de Homey app ook op deze manier werkt. Of misschien is het een google probleem? Want ik heb ook een keer mijn accesspoints ingezet op de zwarte cross en vanaf dat moment hebben de verbonden apparaten op mijn wifi het idee dat ze aan de andere kant van het land zijn.
Mijn bejaarde buurvrouw die gebruik maakt van mijn wifi kreeg op haar android tablet elke dag het weer voor de achterhoek voorgeschoteld.

Ik gebruik niet de unifi app op mijn Homey. Die voegt voor mij niets toe.Webgnome schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:56:
[...]
Volgens mij , maar weet het nite heel zeker, leest de unify app alleen uit welke devices er geconnect zijn ongeacht welke AP. Zolang ze maar in de juiste 'zone' staan.
[ Voor 100% gewijzigd door bebopper op 07-03-2019 12:51 ]
Uiteindelijk heb ik geen idee hoe IFTTT noch de ingebouwde spullen van homey het zelf doen. Ik dacht altijd op basis van GPS locatie, alleen als wat jij zegt over de zwarte cross echt waar is, dan zal het ook iets via SSID en locatie daaraan verbonden.
Overigens is het weer in de Achterhoek altijd goed
Bij mij persoonlijk doet de locatie bepaling van Homey het zelf gewoon goed op een iOS device. Ik gebruik er echter slechts één en begreep dat het met meerdere devices complexer wordt.
Het zal assisted GPS zijn, dus in de buitenlucht met zicht op de gps satelliet is het echt gps maar binnen op basis van een database met bekende ssid's en hun gps locaties. denk ikSa1 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:14:
[...]
Uiteindelijk heb ik geen idee hoe IFTTT noch de ingebouwde spullen van homey het zelf doen. Ik dacht altijd op basis van GPS locatie, alleen als wat jij zegt over de zwarte cross echt waar is, dan zal het ook iets via SSID en locatie daaraan verbonden.
Overigens is het weer in de Achterhoek altijd goed![]()
![]()
Bij mij persoonlijk doet de locatie bepaling van Homey het zelf gewoon goed op een iOS device. Ik gebruik er echter slechts één en begreep dat het met meerdere devices complexer wordt.
Krijg op basis van jouw beschrijving de indruk dat de twee betreffende APs nog geadopteerd zijn in jouw eigen site, in plaats van de site van je vriend. Toevallig al gecheckt? De Unifi app op Homey checkt 1 site op aanwezigheid.Hennie-M schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:22:
Excuus, de verdere posts niet goed doorgelezen.
Hij gebruikt de unify app niet?.Bamato schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Krijg op basis van jouw beschrijving de indruk dat de twee betreffende APs nog geadopteerd zijn in jouw eigen site, in plaats van de site van je vriend. Toevallig al gecheckt? De Unifi app op Homey checkt 1 site op aanwezigheid.
Om hier toch even op te reageren, de unifi app doet helemaal nix met aanwezigheid. Dat is iets wat je zelf zal instellen en kan daarom eigenlijk niet mis gaan. Het enige wat de unifi app doet is aangeven of de telefoon of het device verbonden is met het netwerk en eventueel welke ap. Wat je daar verder mee doet, dat heb je zelf in de hand.Bamato schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Krijg op basis van jouw beschrijving de indruk dat de twee betreffende APs nog geadopteerd zijn in jouw eigen site, in plaats van de site van je vriend. Toevallig al gecheckt? De Unifi app op Homey checkt 1 site op aanwezigheid.
Excuus, de verdere posts niet goed doorgelezen.
Hij geeft in de lijst met apps aan dat hij aan het updaten is:

Echter als ik de app open heb ik de optie om de app te deinstalleren of "Update beschikbaar":

Helaas werkt geen van beide. Wanneer ik ga verwijderen krijg ik een fout dat de app niet verwijderd kan worden:

Wanneer ik de app ga updaten gaat de ring op de Homey blauw draaien en dat duurt tot in het oneindige. Iemand een idee of er commando is om de app geforceerd te verwijderen? Of dat ik dit op een andere manier kan oplossen?
Edit: Blijkt een bekend probleem te zijn. Er wordt gewerkt aan een oplossing door Athom. Eventuele workarround:
1. Disable the Sonos app from More > Apps > Sonos > Settings (Gear icon) > Toggle ‘Enabled’ to left. Doing this will give a ‘Timed out’ error, don’t worry about that.
2. Restart Homey by going to More > Settings > General > Restart Homey
3. After Homey has restarted, uninstall the Sonos app by going to More > Apps > Sonos > Settings (Gear icon) > Uninstall
4. Or: if it shows ‘Update available’, you can also update the Sonos app by tapping that button without losing your devices.
[ Voor 24% gewijzigd door RickKoets op 08-03-2019 13:20 ]
Dank je, die kwamen zojuist met een verlossend antwoord. In mijn post toegevoegd.Webgnome schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:53:
Ik zou zeggen stuur even een bericht naar support.
Wat heb jij betaald? Veel scherper dan via Robbshop?millerman_sf schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:19:
[...]
Ik heb een paar Sunricher Zigbee schakelaars gekocht, worden hier ook verkocht onder merknaam iCasa. Dit is eigenlijk vergelijkbaar met de Fibaro-modules. Helaas geen Aqara-prijskaartje nog. Ik wil ze specifiek gebruiken voor plekken waar ik nu dimmers heb, op andere plekken gebruik ik de veel goedkopere Shelly-units. Hier is overigens nog geen app voor, dat zien we wel weer als ze binnenkomen
Ik merk zo af en toe toch wel wat stabiliteit issues op het gebied van Zigbee.. Wellicht ligt dit aan mijn devices, aan de betreffende apps of aan mijn bereik in huis.
Toch beloofd Athom al heel lang een "zigbee rewrite". Mijn vraag is of er hier al alpha homey testers zijn die al iets hebben kunnen testen van deze zogenoemde rewrite. Of is dit nog verre toekomst.
Zoals je waarschijnlijk weet kunnen de alpha testers, op uitdrukkelijk verzoek van Athom, daar geen uitspraak over doen.powermarcel10 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:20:
Even een vraag..
Ik merk zo af en toe toch wel wat stabiliteit issues op het gebied van Zigbee.. Wellicht ligt dit aan mijn devices, aan de betreffende apps of aan mijn bereik in huis.
Toch beloofd Athom al heel lang een "zigbee rewrite". Mijn vraag is of er hier al alpha homey testers zijn die al iets hebben kunnen testen van deze zogenoemde rewrite. Of is dit nog verre toekomst.
De info die hier over de online flow editor gedeeld is, op basis van een onbewuste verspreking in een prive omgeving van een van de testers, heeft al tot behoorlijk wat discussie geleid.
Het beste kun je een support ticket voor het stabiliteitsprobleem indienen en daar deze vraag bij stellen. Daarmee zorg je ook dat Athom het inzicht houdt op hoeveel mensen van deze problemen last hebben.
@Tallguy is het nog gelukt om beide waardes te zien in de Homey.Tallguy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:40:
@bastv aha. Maar ja...ik heb de PO erop vanwege oa de zonnepanelen. Heb 2x een YL120: 1x voor de panelen en 1x voor mijn bruto verbruik. Werkt het dan nog wel met de EL firmware? Want de PO firmware gebruik ik omdat ik ook upload naar pvoutput.
Ik wil eigenlijk ook overstappen van de homewizard naar de Youless, maar als ik mijn zonnepanelen niet uit kan lezen heeft het weinig zin.
De homewizard werkt op dat vlak eigenlijk probleemloos en kan ik mijn waardes uitlezen en maandelijk bijhouden.
Ik kan alleen niet beide systemen naar elkaar laten draaien aangezien de beide gebruik maken van de P1 poort op de energie meter.
Dus het is of het een, of het ander.
Anders had ik beide systemen kunnen laten draaien met de HW als backup.
Heb niet de hele discussie...dus sorry voor spuit 11Henkhuppelschot schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:35:
@Tallguy ja dat is inderdaad ook nog een optie, ben alleen nog een beetje huiverig voor de overstap.
De homewizard werkt op dat vlak eigenlijk probleemloos en kan ik mijn waardes uitlezen en maandelijk bijhouden.
Ik kan alleen niet beide systemen naar elkaar laten draaien aangezien de beide gebruik maken van de P1 poort op de energie meter.
Dus het is of het een, of het ander.
Anders had ik beide systemen kunnen laten draaien met de HW als backup.
Maar er is toch een APP voor de homewizard: https://apps.athom.com/app/com.homewizard
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Ik ben mede ontwikkelaar van de Homewizard app voor Homey en heb zelf de Energylink functie beschikbaar gemaakt voor mijn zonnepanelen. Dus ja het werkt prima naast elkaar (Homey + Homewizard).HeroS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Heb niet de hele discussie...dus sorry voor spuit 11
Maar er is toch een APP voor de homewizard: https://apps.athom.com/app/com.homewizard
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Weet ik en die gebruik ik ook.HeroS schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Heb niet de hele discussie...dus sorry voor spuit 11
Echter gebruik ik nu de HW alleen voor de energylink, dat kan ik dus ook met de YL-120 doen.
Alleen @Tallguy krijg niet te zien wat hij opwekt, dit zou ik wel graag willen zien.
Dat kan ook via de zonnepanelen app.
Maar ben dus nog een beetje huiverig over te stappen.
Maar de HW app werkt perfect en gebruik ik dus ook.
Hetzelfde gedaan hier, werkt top!2be schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:09:
[...]
Ik gebruik mijn Tado thermostaat en de bijbehorende locatiedata en dat is 100%. Helaas wel lastig met de oppas etc. Hiervoor gebruik in een NFC kaart.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ik heb een Heiman rookmelder. Werkt prima. Mooi klein.Akumu22 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:52:
Iemand toevallig ervaring met de producten van Heiman (Z-wave lijn)? Staan best wat interessante producten bij https://www.robbshop.nl/manufacturers/heiman
Ik heb een Heiman rookmelder en CO melder (onder ander merk). In beide gevallen weet ik niet hoe goed ze zijn, het huis heeft gelukkig nog nooit in de fik gestaan en ook CO heeft ons gelukkig nog niet genekt.Akumu22 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:52:
Iemand toevallig ervaring met de producten van Heiman (Z-wave lijn)? Staan best wat interessante producten bij https://www.robbshop.nl/manufacturers/heiman
De app werkt prima. Het enige wat ik mis aan de Heiman spullen is dat je de sirene apart kunt aansturen, dat is voor mij een no-go voor verdere apparatuur. Ik wil juist dat alle sirenes gaan loeien als er ergens brand is.
Kun je dat niet met de flows voor elkaar krijgen? Als er ergens een alarm af gaat laat alle alarmen af gaan?Drardollan schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:09:
[...]
Ik heb een Heiman rookmelder en CO melder (onder ander merk). In beide gevallen weet ik niet hoe goed ze zijn, het huis heeft gelukkig nog nooit in de fik gestaan en ook CO heeft ons gelukkig nog niet genekt.
De app werkt prima. Het enige wat ik mis aan de Heiman spullen is dat je de sirene apart kunt aansturen, dat is voor mij een no-go voor verdere apparatuur. Ik wil juist dat alle sirenes gaan loeien als er ergens brand is.
Zover ik kan zien niet, ik kan de sirene niet los aansturen. Dat schijnt wel te moeten kunnen met POPP Rookmelders, maar aangezien die ook weer even 65 euro per stuk zijn ben ik daar nog niet mee begonnenWebgnome schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:41:
[...]
Kun je dat niet met de flows voor elkaar krijgen? Als er ergens een alarm af gaat laat alle alarmen af gaan?
Ik zou graag willen weten of jullie ervaring hebben met onderstaande apps icm Homey v2.x.
Als 1-3 werken, dan ga ik over
Belangrijk:
1. Klikaanklikuit --> van Athom, dus zou moeten werken, maar zie gemengde ervaringen
2. SSH --> app is niet meer beschikbaar voor v2.0? Werkt wel als je het via CLI installeert?
3. Panasonic Viera SmartTV --> niets over gevonden
Mooi meegenomen maar zou ik (tijdelijk) zonder kunnen:
4. Kodi --> Lijkt er wel op, wordt actief ontwikkeld
5. Image grabber --> lijkt er wel op, compatible met SDK 2 --> compatible met Homey v2.0?
6. Netscan --> niet zeker
7. Numcatch --> niet zeker
De rest van de apps die ik gebruik heb ik kunnen vinden op het Homey forum.
SSH: Werkt niet als je via cli installeert. Je zou kunnen proberen om de compatability aan te passen in de app.json maar daarmee is nog niet gezegd dat het werkt
Panasonic: Zou installeerbaar moeten zijn maar aangezien de app voor het laatst is geupdate in 2017 acht ik de kans aanwezig dat het niet (goed) werkt
Kodi: Ga er vanuit dat deze werkt aangezien de laatste update op github 6 dagen terug is.
Image grabber: Lijkt erop dat het werkt als ik de app.json zo snel bekijk en de antwoorden op issues op github
Netscan: Volgens de readme is het v2 compatible
Numcatch: Github is al twee jaar niet meer aangepast en de compatability in de app.json staat verkeerd. Denk niet dat deze gaat werken
Bedankt! Dan blijf ik nog lekker op 1.5.Webgnome schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:55:
Kaku: Werkt.
SSH: Werkt niet als je via cli installeert. Je zou kunnen proberen om de compatability aan te passen in de app.json maar daarmee is nog niet gezegd dat het werkt
Panasonic: Zou installeerbaar moeten zijn maar aangezien de app voor het laatst is geupdate in 2017 acht ik de kans aanwezig dat het niet (goed) werkt
Kodi: Ga er vanuit dat deze werkt aangezien de laatste update op github 6 dagen terug is.
Image grabber: Lijkt erop dat het werkt als ik de app.json zo snel bekijk en de antwoorden op issues op github
Netscan: Volgens de readme is het v2 compatible
Numcatch: Github is al twee jaar niet meer aangepast en de compatability in de app.json staat verkeerd. Denk niet dat deze gaat werken
Vooral SSH vind ik heel handig, dat ga ik echt missen.
Ga ondertussen eens kijken of ik de tv niet gewoon met een HTTP request kan bedienen: eigenlijk wil ik alleen de TV uit kunnen schakelen voordat ik de spanning er af haal, dat wil ik nog wel een keer proberen te fixen.
Je zou daar ook een Broadlink via IR voor kunnen gebruiken. De mini3 heb ik voor 15 euro gekocht.TF0 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:09:
[...]
Bedankt! Dan blijf ik nog lekker op 1.5.
Vooral SSH vind ik heel handig, dat ga ik echt missen.
Ga ondertussen eens kijken of ik de tv niet gewoon met een HTTP request kan bedienen: eigenlijk wil ik alleen de TV uit kunnen schakelen voordat ik de spanning er af haal, dat wil ik nog wel een keer proberen te fixen.
Link naar GitHub:
https://github.com/Stefan...ste.open-toon/tree/Stable
Link naar installatie op homey 2.0 via cli:
YouTube: Athom Homey- Short CLI install method
Hoop dat hij snel in de App Store komt.
[Twitter: https://twitter.com/Rvervuurt/status/1107295153864220677]
Edit: ik krijg 'm niet embedded, volgens de FAQ zou dat automatisch moeten gaan?
Edit 2: nu wel! Maar de video werkt niet.
[ Voor 31% gewijzigd door RVervuurt op 18-03-2019 12:58 ]
Met mijn HomeWizard kon ik vroeger kiezen uit een aantal geluidjes, zodat ik bijv. een sirene kon toekennen aan mijn deurcontacten of rookmelder. Ik zou dit ook graag met de Homey willen. Ik zie het zo niet staan, maar misschien kijk ik er overheen.
volgens mij heb je dit ook op het community forum gevraagd toch? Het kan niet.wolly_a schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:43:
Misschien dat ik er overheen kijk, maar is het ook mogelijk om voor pushnotificaties naar je mobiel verschillende geluiden te kiezen? Of mijn Homey nu meldt dat mijn vrouw thuiskomt of dat de tent afbrandt, ik krijg overal hetzelfde (standaard) geluidje.
Met mijn HomeWizard kon ik vroeger kiezen uit een aantal geluidjes, zodat ik bijv. een sirene kon toekennen aan mijn deurcontacten of rookmelder. Ik zou dit ook graag met de Homey willen. Ik zie het zo niet staan, maar misschien kijk ik er overheen.
Ik denk dat dit met een slimme tag in je notificatie in samen werking met automate wel degelijk mogelijk iswolly_a schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:43:
Misschien dat ik er overheen kijk, maar is het ook mogelijk om voor pushnotificaties naar je mobiel verschillende geluiden te kiezen? Of mijn Homey nu meldt dat mijn vrouw thuiskomt of dat de tent afbrandt, ik krijg overal hetzelfde (standaard) geluidje.
Nee, daarom gebruik ik pushover. Hier kun je wat meer mee.wolly_a schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:43:
Kan ik daarna van .13 naar 2.0 of moet ik eerst nog naar een andere tussenversie? Daarnaast, er schijnt weer een desktopapp/website te zijn waar je op je laptop/pc je flows kunt doen? Klopt dat?
Edit: ok, hij is opnieuw gestart, maar als ik nu in de oude desktop app zoek naar nieuwe updates, dan zijn die er niet? Dus ik zal ongetwijfeld wat fout doen. Is er een alternatieve wijze waarop je die 2.0 update moet installeren?
Edit 2: ok, gevonden, te snel geweest met posten
[ Voor 22% gewijzigd door Just_A_User op 22-03-2019 14:36 ]
Och ja, je moet toch wat he.
Als ik bv ga slapen en ik doe het licht uit maar vergeet er eentje dat Alexa mij vraagt als ik dat licht alsnog wil uit zetten?
Zover ik weet nog niet. Er is wel een app in ontwikkeling om in iedergeval de spraak vanuit homey via alexa te laten lopen. Wellicht dat wat jij wilt hier ook mee mogelijk is. De app is momenteel nog in Alpha fase:chundo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:42:
Kan ik via homey ook Alexa sturen?
Als ik bv ga slapen en ik doe het licht uit maar vergeet er eentje dat Alexa mij vraagt als ik dat licht alsnog wil uit zetten?
https://community.athom.c...traffic-and-more/8356/104
Dit heb ik getackeld door Tasker, wederom Android only. Voor iOS is het onbegonnen werk vanwege de beperkingen. Dan is wellicht iets als Pushover het beste in jouw geval.wolly_a schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:43:
Op een gegeven moment wilde ik persoonlijk meer en laat ik tegenwoordig alle Homey push notificaties intercepten en volledig customizen. Het Homey logo (met witte achtergrond) vond ik ook elke keer in herhaling zo lelijk staan. Bij accute meldingen kleurt de text bijvoorbeeld rood. En elke melding kan zijn eigen geluidje/alarm hebben. Ik gebruik het ook als een soort timeline in de taskbar. Duplicaten en tegenstrijdige meldingen worden ook automatisch verwijderd.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Een kennis heeft ook Homey en een Android telefoon. Hem zal ik eens tippen over jouw oplossing. Dat zal hij vast mooi vinden!
Mooi gemaakt @Aurora. Jammer dat er voor iOS niet zo iets bestaat en je dan eigenlijk alleen pushover hebt waar je ook niet echt heel veel anders mee kan dan alleen een andere meldings- toon te gebruiken. misschien is dit nog wel een mooi idee voor Athom zelf om in Homey te integreren, dat je per type melding een andere notificatie toon en kleur tekst op je mobiel kan instellen.Aurora schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Dit heb ik getackeld door Tasker, wederom Android only. Voor iOS is het onbegonnen werk vanwege de beperkingen. Dan is wellicht iets als Pushover het beste in jouw geval.
Op een gegeven moment wilde ik persoonlijk meer en laat ik tegenwoordig alle Homey push notificaties intercepten en volledig customizen. Het Homey logo (met witte achtergrond) vond ik ook elke keer in herhaling zo lelijk staan. Bij accute meldingen kleurt de text bijvoorbeeld rood. En elke melding kan zijn eigen geluidje/alarm hebben. Ik gebruik het ook als een soort timeline in de taskbar. Duplicaten en tegenstrijdige meldingen worden ook automatisch verwijderd.
[Afbeelding]
Mijn Eigen Homey Blog. te vinden op www.homeycornelisse.nl NU ook Homeydash online op dash.homeycornelisse.nl
Omdat ik dit een mooie aanpassing vind voor de web flow editor heb ik een uitleg filmpje gemaakt hoe je dit kunt in stellen. Voor de mensen die niet zo heel handig zijn met de computer, die kunnen dit nu ook maken want het is echt heel makkelijk aan te passen.millerman_sf schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:24:
En voor wie het gemist heeft, op het community-forum staan wat custom CSS-aanpassingen om te zorgen dat je de flow weer in 3 balken ziet:
https://community.athom.c...ew-css-customization/9765
[Afbeelding]
-edit-
Met dank aan @Dijker voor het opschrijven van de methode natuurlijk
Mijn Eigen Homey Blog. te vinden op www.homeycornelisse.nl NU ook Homeydash online op dash.homeycornelisse.nl
1) Ik heb een Sonos-speaker gekoppeld en een flow die checkt of die speelt of niet (en dan afhankelijk van de verschillende parameters iets doet). Echter lijkt het na een paar maanden alsof Homey de status niet meer goed af kan lezen, waardoor ie denkt dat de Sonos afspeelt, terwijl deze wel degelijk op pauze staat.
De enige oplossing is dan om de Sonos te verwijderen, weer toe te voegen als nieuw apparaat en in alle flows de kaartjes vervangen.
Heeft iemand anders dit meegemaakt en, zo ja, opgelost?
2) Ik zou graag op mijn iPhone een paar snelle knoppen hebben om de TV en versterker aan te zetten. Nu heb ik een "scene" gemaakt in Home, die mijn TV en versterker aanzet (ik heb er ook één die ze uit kan zetten), echter gaat de versterker aan op de laatst gebruikte input, wat niet altijd TV is.
Ik kan vanuit de Homey wel commando's versturen naar mijn versterker via het DENON AVR control protocol, maar hoe kan ik mijn iPhone die commando's laten versturen? Of hoe krijg ik mijn iPhone zo ver, om een signaal naar de Homey te sturen, die dan die commando's doorstuurt? Zeker die laatste situatie moet mogelijk zijn, lijkt me.
Als ik dat aan de praat krijg, kan ik misschien ook het volume gaan regelen via die commando's, waardoor afstandsbedieningen geheel uit de woonkamer verdwijnen (de Apple TV kan ik ook besturen met mijn telefoon)!
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door RVervuurt op 28-03-2019 16:22 ]

De korte conclusie:
Homey is een zeer prettig systeem om mee te werken, waarbij elke doelgroep wel zijn draai kan vinden. Is het de ultieme controller? Nee, dat nog niet maar de Homey komt wel in de buurt.
+
Gebruiksvriendelijk
Ondersteuning voor meerdere protocollen
Kan werken zonder cloud
Geen abonnementsvorm
-
Sommige elementen nog in ontwikkeling
Spraak (via Google Home) werkt nog niet ideaal
Geen standaard alarm en klimaat paneel
APP's soms wat traag
Hele verhaal is hier te lezen: https://www.domotica-blog.nl/post/review-homey-by-athom . Veel lees plezier
Ik ben benieuwd of die net zo goed werkt als de Fibaro Switch icm de Homey
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Bedankt!TKroon schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:24:
@HeroS ah, dat blog is van jouje hebt me een paar weken terug mijn halve nachtdienst vermaakt haha! Dankjewel voor je interessante blog! Heb je deze toevallig in je planning staan: http://s.aliexpress.com/yaIrIJnu
Ik ben benieuwd of die net zo goed werkt als de Fibaro Switch icm de Homey
Dat Aqara product kende ik nog niet zal er eens naar kijken maar zal niet op korte termijn zijn. Heb nog een sloot aan producten liggen
Haha, ben me sinds een paar weken concreet aan het oriënteren. Zo kwam ik bij de prachtige reeks van Xiaomi uit (mooi, en goedkoop), en na een lamme vinger van het scrollen door AliExpress kwam ik daarbij uit. Kost een derde van de Fibaro en Qubino... Is alleen iets groter, maar of hij te groot is? Mocht je rond oktober nog geen review hebben, zal ik je mijn bevindingen sturenHeroS schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:26:
[...]
Bedankt!
Dat Aqara product kende ik nog niet zal er eens naar kijken maar zal niet op korte termijn zijn. Heb nog een sloot aan producten liggen
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Ik heb binnen de app "Opdrachten" taken gemaakt waarmee ik Homey flows kan starten vanaf mijn iOS apparaten.RVervuurt schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:21:
...
2) Ik zou graag op mijn iPhone een paar snelle knoppen hebben om de TV en versterker aan te zetten. Nu heb ik een "scene" gemaakt in Home, die mijn TV en versterker aanzet (ik heb er ook één die ze uit kan zetten), echter gaat de versterker aan op de laatst gebruikte input, wat niet altijd TV is.
...
Installeer eerst "HTTP Request kaarten" op je Homey en ga naar instellingen, voeg daar je iOS apparaat toe aan de whitelist om het makkelijk te houden.
In de app Opdrachten (van Apple) op een iOS apparaat, roep ik bijvoorbeeld "http://192.168.10.30/api/app/com.internet/whitelist/Opstaan" aan middels de url taak.
Vervolgens 'Haal inhoud van URL op" en kies voor "GET".
Dit zorgt ervoor dat de flow "Opstaan" wordt gestart en vanaf daar kun je alles doen wat je wilt.
Tenslotte zorg je ervoor dat de opdracht in het meest linkse homescherm wordt getoond, en je bent klaar. Al zou ik dit zelf niet gebruiken als vervanging van (al) mijn afstandsbedieningen. Is niet handig genoeg als je het mij vraagt, maar het werkt wel.
Andere oplossing: ik heb een Marantz receiver en ik heb hetzelfde: ik stuur na het inschakelen het gewenste kanaal met vertraging naar de receiver om te zorgen dat ik altijd hoor wat ik wil.
Nice, dit ga ik vandaag of morgen even uitproberen! Bedankt!TF0 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:28:
[...]
Ik heb binnen de app "Opdrachten" taken gemaakt waarmee ik Homey flows kan starten vanaf mijn iOS apparaten.
Installeer eerst "HTTP Request kaarten" op je Homey en ga naar instellingen, voeg daar je iOS apparaat toe aan de whitelist om het makkelijk te houden.
In de app Opdrachten (van Apple) op een iOS apparaat, roep ik bijvoorbeeld "http://192.168.10.30/api/app/com.internet/whitelist/Opstaan" aan middels de url taak.
Dit zorgt ervoor dat de flow "Opstaan" wordt gestart en vanaf daar kun je alles doen wat je wilt.
Tenslotte zorg je ervoor dat de opdracht in het meest linkse homescherm wordt getoond, en je bent klaar. Al zou ik dit zelf niet gebruiken als vervanging van (al) mijn afstandsbedieningen. Is niet handig genoeg als je het mij vraagt, maar het werkt wel.
Andere oplossing: ik heb een Marantz receiver en ik heb hetzelfde: ik stuur na het inschakelen het gewenste kanaal met vertraging naar de receiver om te zorgen dat ik altijd hoor wat ik wil.
Toevallig een voorbeeld van een flow en opdrachten app.TF0 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:28:
[...]
Ik heb binnen de app "Opdrachten" taken gemaakt waarmee ik Homey flows kan starten vanaf mijn iOS apparaten.
Volgens de app is whitelist niet meer nodig in de app op homey
Vanmiddag om 15:00 komt er een video online op mijn YouTube kanaal waar in ik dit uitleg. ik was namelijk hier zelf ook al een tijdje naar opzoek en ik kon mijn volgers op youtube dit niet onthouden om dit even uit te leggen naar aanleiding van de post die @TF0 hier van de week heeft gedaan dus dank TF0pietpiet50 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:35:
[...]
Toevallig een voorbeeld van een flow en opdrachten app.
Volgens de app is whitelist niet meer nodig in de app op homey
UPDATE: De video is nu te vinden op YouTube: Athom Homey- iOS Shortcuts
[ Voor 20% gewijzigd door Homeycornelisse|IA op 30-03-2019 15:44 ]
Haha, nice! Dit bespaart mij wat moeiteHomeycornelisse|IA schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 11:46:
[...]
Vanmiddag om 15:00 komt er een video online op mijn YouTube kanaal waar in ik dit uitleg. ik was namelijk hier zelf ook al een tijdje naar opzoek en ik kon mijn volgers op youtube dit niet onthouden om dit even uit te leggen naar aanleiding van de post die @TF0 hier van de week heeft gedaan dus dank TF0Ik heb het alleen een beetje aangepast zodat ik ook van buiten mijn WiFi netwerk de widgets kan gebruiken en niet alleen lokaal zoals TF0 het beschrijft in zijn uitleg
UPDATE: De video is nu te vinden op YouTube: Athom Homey- iOS Shortcuts
Werkt best simpel, je moet het gewoon even weten.
Graag gedaan TF0. Het is inderdaad simpel, en het mooie is ook nog dat het als een tiere lier werktTF0 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:07:
[...]
Haha, nice! Dit bespaart mij wat moeite. Bedankt voor de eervolle vermelding trouwens
.
Werkt best simpel, je moet het gewoon even weten.
Wat is die daily usage notification? Ik heb net een Homey en heb een Youless, ben op zoek om per dag ergens een overzicht te kunnen zien of notificatie te krijgen met wat het verbruik van de vorige dag was.Aurora schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Dit heb ik getackeld door Tasker, wederom Android only. Voor iOS is het onbegonnen werk vanwege de beperkingen. Dan is wellicht iets als Pushover het beste in jouw geval.
[Afbeelding]
...
Rav schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:43:
[...]
Wat is die daily usage notification? Ik heb net een Homey en heb een Youless, ben op zoek om per dag ergens een overzicht te kunnen zien of notificatie te krijgen met wat het verbruik van de vorige dag was.

Ik zelf gebruik mijn oude homewizard om mijn energie, gas en water verbruik te meten. je zou een flow kunnen maken zoals in de bijgevoegde foto. weet alleen niet of de Youless deze tags ook heeft.
ik wil graag zone verwarming op een aantal radiatoren op de 1e verdieping in combinatie met vloerverwarming in de huiskamer. Om mijn CV ketel goed aan te sturen heb ik (denk ik) een thermostaat nodig die 'slim' is.
Ik denk hierbij aan een Tado V3+ omdat die ook te koppelen is met homey. Maar dit kan ook een andere zijn, zolang deze maar goed te koppelen en te regelen is via de homey.
en nu komt mijn vraag: heeft iemand ervaring met de Tado app en kan ik dan het volgende instellen:
- op radiator1 tm radiator3 zitten z-wave thermostaat knoppen
- elke kamer heeft een aparte temperatuurmeter (bijvb van xiaomi of een ander)
- op vloerverwarming zit z-wave schakel stopkontakt die de pomp kan aan / uitzetten
- in huiskamer is Tado thermostaat gekoppeld aan cv via draadje (die naar de originele thermostaat ging) deze stuurt dus de cv aan
- wanneer de kamer te koud wordt is de vloerverwarming aangezet, de radiatoren blijven uit
- via een weekschakeling worden diverse kamers automatisch op bepaalde momenten verwarmd
- wanneer de kamer warm is en ik wil een kamer op 1 hoog verwarmen dan zet ik die radiator apart aan, terwijl thermostaat in de kamer zegt dat het warm genoeg is, en er wordt dus toch een signaal naar de cv gestuurd zodat deze warmte afgeeft.
Iemand ervaring hiermee / een advies voor me?
Groetjes Manfred
Dit is allemaal te regelen met Homey en Tado. Ik heb zelf ook de Tado en dat werkt echt geweldig. voor zone verwarming moet je alleen wel een bypass in je CV systeem hebben. Dit kan een radiator met ouderwetse open/dicht kraan zijn of een bypass ventiel. Dit is nodig om de cv pomp het water rond te kunnen laten pompen als alle radiatoren dicht staan. Als je geen bypass hebt maar wel een zone systeem dan kan het zijn dat je cv ketel kapot gaat omdat alle radiatoren dicht gestuurd worden en de cv ketel het water niet meer kan rond pompen, een bypass is ook nodig om een kamer apart te kunnen verwarmen terwijl alle radiatoren in de rest van het huis uit staan. Dit is dus wel even belangrijk om in de gaten te houden.man_rot schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:26:
hoi ik heb nog geen homey, maar ik ben me aan het oriënteren.
ik wil graag zone verwarming op een aantal radiatoren op de 1e verdieping in combinatie met vloerverwarming in de huiskamer. Om mijn CV ketel goed aan te sturen heb ik (denk ik) een thermostaat nodig die 'slim' is.
Ik denk hierbij aan een Tado V3+ omdat die ook te koppelen is met homey. Maar dit kan ook een andere zijn, zolang deze maar goed te koppelen en te regelen is via de homey.
en nu komt mijn vraag: heeft iemand ervaring met de Tado app en kan ik dan het volgende instellen:Via homey app regel ik de volgende schakelingen:
- op radiator1 tm radiator3 zitten z-wave thermostaat knoppen
- elke kamer heeft een aparte temperatuurmeter (bijvb van xiaomi of een ander)
- op vloerverwarming zit z-wave schakel stopkontakt die de pomp kan aan / uitzetten
- in huiskamer is Tado thermostaat gekoppeld aan cv via draadje (die naar de originele thermostaat ging) deze stuurt dus de cv aan
Ik heb gelezen dat ik dit met een combinatie van Tado thermostaten en en radiatorknoppen en een extensie kit kan regelen, maar dit loop aardig op in de kosten. en bovendien wil ik dit later koppelen aan andere schakelingen in de homey.
- wanneer de kamer te koud wordt is de vloerverwarming aangezet, de radiatoren blijven uit
- via een weekschakeling worden diverse kamers automatisch op bepaalde momenten verwarmd
- wanneer de kamer warm is en ik wil een kamer op 1 hoog verwarmen dan zet ik die radiator apart aan, terwijl thermostaat in de kamer zegt dat het warm genoeg is, en er wordt dus toch een signaal naar de cv gestuurd zodat deze warmte afgeeft.
Iemand ervaring hiermee / een advies voor me?
mooi dat dit geregeld kan worden.
heb jij de tado thermostaatknoppen of van een ander merk?
ik zit voor de radiatoren aan de tado thermostaat knoppen te denken en mn voor vloerverwarming buiten tado om omdat dit vrij duur is met de tado oplossing.
en ik wil de temperatuur meter op een andere plek liggen omdat de cv's ingebouwd zijn en het daar veel warmer is
Groetjes Manfred
Ik heb zelf de Tado thermostaat en de radiator knoppenman_rot schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:47:
he bedankt voor snelle reactie, ivm mijn vloerverwarming heb ik al zo'n bypass, dus dat is geen probleem.
mooi dat dit geregeld kan worden.
heb jij de tado thermostaatknoppen of van een ander merk?
ik zit voor de radiatoren aan de tado thermostaat knoppen te denken en mn voor vloerverwarming buiten tado om omdat dit vrij duur is met de tado oplossing.
en ik wil de temperatuur meter op een andere plek liggen omdat de cv's ingebouwd zijn en het daar veel warmer is
Standaard zit dit jammergenoeg niet in de Homey, maar dit is eenvoudig zelf te maken. Ik gebruik de ingebouwde logica om dagelijks meer dagverbruik voor gas en elektrisch te berekenen. Van daaruit kan je er eigenlijk van alles mee doen, waaronder ook een notificatie maken. Voor energiegebruik zijn de grafiekjes van HomeWizard standaard iets mooier, maar door de veelzijdigheid van Homey maak je dit ook in een handomdraai zelf.Rav schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:43:
[...]
Wat is die daily usage notification? Ik heb net een Homey en heb een Youless, ben op zoek om per dag ergens een overzicht te kunnen zien of notificatie te krijgen met wat het verbruik van de vorige dag was.
Die komt eigenlijk niet van Homey vandaan, maar van DSMR Reader. Die creëert vanzelf de notificaties. Ik laat Homey wel verbruiksgegevens naar zich toe trekken via de API van DSMR Reader.Rav schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:43:
[...]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja zag ik ook voorbij komen, echt slecht. Had ik niet gedaan marketing technisch na alle slechte reclame van afgelopen maanden.DennusB schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:08:
Wat een slechte 1 April grap versturen ze net per mail zeg... kanonne.
Edit: Ik hoopte dat er een ruilactie was aangekondigd ofzo. Het bericht dat ze proberen te versturen (korting in ruil voor data is geen korting) is wel goed, maar het is misschien niet helemaal slim gedaan.
[ Voor 63% gewijzigd door RVervuurt op 01-04-2019 10:33 ]
Ik kon er toch wel om lachen.DennusB schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:08:
Ook leuke zelfspot:
- This will enable Homey’s microphone in an always-listening mode for analytical, profiling and commercial purposes. THIS CANNOT BE TURNED OF BY THE USER.
- Homey’s microphone will still not be available for voice commands.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Situatie is als volgt, ik heb een huis gekocht. Hierin gaan we flink verbouwen, eigenlijk alles doen. Er blijft geen stopcontact op dezelfde plek, alleen wat muren blijven staan.
We hebben de volgende wensen om op domoticagebied te realiseren:
Verlichting kunnen sturen via timer, smartphone en ook afstandsbediening/schakelaar voor visite die de app niet heeft.
Gordijnen benedenverdieping open/dicht op lichtsensor of timer maar ook op commando open/dicht
Temperatuur per ruimte onafhankelijk kunnen regelen.
Nu heb ik al deze functionaliteiten onder Homey kunnen vinden, maar is dit voor deze zaken ook het beste geschikt?
Mijn overweging zit vooral in het gevoel dat Homey zaken aangebracht worden op bestaande aansluitingen en ik in mn nieuwe huis alles vanaf de meterkast opnieuw ga aanleggen.
Best gevaarlijk voor je reputatie ook. Dit is namelijk een worst nightmare voor veel bezitters. Ben benieuwd hoe ze bekendmaken dat het een grapje was.DennusB schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:08:
Dit topic is gesloten.