Wifi kan ik ook ergens anders neerzetten. Maar de vraag is dan of ik mijn 433mhz apparaten kan aansturen.HeroS schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:29:
[...]
Nee, dit is niet mogelijk.
Zou ook eerder je WiFi verlengen.
Dat kun je niet zo 123 zeggen omdat dit van vele factoren afhankelijk. Afstand/muurdikte/omgevingsstoring/etc.peltco schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:30:
[...]
Wifi kan ik ook ergens anders neerzetten. Maar de vraag is dan of ik mijn 433mhz apparaten kan aansturen.
433Mhz blinkt niet uit in afstand in iedergeval.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Welke protocollen wil je aansturen in de garage? Voor Zigbee of Zwave kun je je mesh-netwerk uitbreiden met routers (= alle apparaten die aan het stroomnet hangen, zoals lampen of plugs). Ik werk niet met 433Mhz, dus geen idee of je die kunt verlengen/repeaten.
Hier is (of was, vervangen ondertussenHeroS schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:32:
[...]
Dat kun je niet zo 123 zeggen omdat dit van vele factoren afhankelijk. Afstand/muurdikte/omgevingsstoring/etc.
433Mhz blinkt niet uit in afstand in iedergeval.
Ontvangen echter was een ramp... Verder dan 3m en mijn deurbel werkte niet meer.
Als je een flow bouwt dan zie je bij ieder deel van de flow als eerste de tekst staan: +Nieuw kaartjeDrardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:47:
[...]
Thanks voor de info. Heb alleen geen enkel idee wat een flow kaartje is
Dus ieder bouwblok van je flow is een kaartje. Als je een actie kaartje invult staat aan het einde altijd een vertraging die je in seconden, minuten of uren kunt invullen.
Als het over wifi gaat kun je natuurlijjk wel een range extender ergens neerzetten zodat het apparaat in je garage wel connect op het wifi netwerk. Dan maakt het niet uit waar Homey staat. Als je Homey gaat verplaatsen dan kun je weer problemen krijgen met 433mhz devices. Maar dat is simpel te testen. Plug een 433 mhz device in de garage in en kijk of ie niet werkt.peltco schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:30:
[...]
Wifi kan ik ook ergens anders neerzetten. Maar de vraag is dan of ik mijn 433mhz apparaten kan aansturen.
Ah kijk, die vertraging had ik wel gezien maar niet opgeslagen in mijn geheugen2be schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:53:
[...]
Als je een flow bouwt dan zie je bij ieder deel van de flow als eerste de tekst staan: +Nieuw kaartje
Dus ieder bouwblok van je flow is een kaartje. Als je een actie kaartje invult staat aan het einde altijd een vertraging die je in seconden, minuten of uren kunt invullen.

Sowieso heb ik het idee dat ik ergens nog mijn mindset moet veranderen. Ik redeneer bijvoorbeeld nu vanuit de situatie die zich voordoet zoals "De zon opkomt" en dan bij de En: "De buitenlamp is aan" Dan: "Ga uit". Terwijl je ook kan zeggen "Als de buitenlamp aan is" En: "De zon komt op" Dan: "Ga Uit"
En aan de En: kan je veel meer kaartjes koppelen.
Ik dacht overigens daar waar je Kaartjes zei dat je Tags bedoelde. Vandaar mijn verwarring
Ligt helemaal aan het protocol wat je gaat gebruiken. Ik zit volledig op Z-Wave en heb in mijn Garage prima bereik dankzij een Fibaro RGBW module met externe antenne. Die is sterk genoeg om het signaal in mijn Garage te krijgen.peltco schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:27:
Ik ben een homey aan het overwegen maar ik zou hem ook willen laten werken in de garage. Normaal wifi bereik is ook erg beperkt in de garage als ik mijn AP in de woonkamer neer zet. Ik vroeg me dus af of er mogelijkheden waren om een homey range extender te hebben (of 2 homeys die samen de flows uitvoeren).
[ Voor 25% gewijzigd door Drardollan op 19-02-2019 13:24 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Dubbel sorry
[ Voor 97% gewijzigd door Drardollan op 19-02-2019 13:24 ]
Beter maak je minder en minder gebruik van 433Mhz. Dat is niet de meest goede techniek. Zigbee of Z-Wave doet bijvoorbeeld signaal versterken via apparaten die niet op batterij werken en zodoende wordt je netwerkje groter als je meer producten met deze techniek gebruikt. Op die manier kan je de garage misschien bereiken.peltco schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:30:
[...]
Wil je perse 433Mhz omdat je bijv. een apparaat hebt in de garage op 433Mhz die je niet kan vervangen, dan zou je eens kunnen kijken naar een KlikUitKlikAan signaal versterker. Volgens mij is dat een ding dat je in een stopcontact steekt en dat je bepaalde 433Mhz commando's kan leren herhalen. Dat zal natuurlijk niet bij alle 433Mhz apparaten werken, maar misschien is het iets voor je.
Nee, dat kan dus niet op die manier: Het feit dat de buitenlamp aan is, is geen 'gebeurtenis'. In Homey beginnen de flows altijd met gebeurtenissen en kunnen daarna, eventueel, voorwaarden gesteld worden. Als je de flow op die manier zou (kunnen) opzetten, zou die vanaf het moment dat de lamp aangezet wordt, constant lopen: immers is die lamp dan constant aan.Drardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:22:
[...]
Ah kijk, die vertraging had ik wel gezien maar niet opgeslagen in mijn geheugen![]()
Sowieso heb ik het idee dat ik ergens nog mijn mindset moet veranderen. Ik redeneer bijvoorbeeld nu vanuit de situatie die zich voordoet zoals "De zon opkomt" en dan bij de En: "De buitenlamp is aan" Dan: "Ga uit". Terwijl je ook kan zeggen "Als de buitenlamp aan is" En: "De zon komt op" Dan: "Ga Uit"
Ik dacht overigens daar waar je Kaartjes zei dat je Tags bedoelde. Vandaar mijn verwarring
[...]
Als je meerdere gebeurtenissen wilt gebruiken, heb je dus meerdere flows nodig. Wel kun je in die flows verwijzen naar andere flows om zaken te kunnen hergebruiken. Bijvoorbeeld:
Flow 1: als 'deze flow wordt gestart', en 'de lamp staat aan', dan 'zet lamp uit', 'stuur een berichtje', 'zeg dat de lamp uit gaat', etc.
Flow 2: als 'de zon komt op', dan 'start Flow 1'
Flow 3: als 'op de knop wordt gedrukt', dan 'start Flow 1'
Op die manier hoef je het hele riedeltje van lamp uitzetten, berichtje sturen, etc. niet steeds opnieuw te bouwen maar kun je gewoon Flow 1 hergebruiken.
Update van de app voor IOS met fixes voor de aanwezigheidsdetectie...
Improvements and fixes in version 2.0.8.
- Added the possibility to change the Z-Wave region
- Fixed an issue that the thermostat did not adjust to the set min. and max. values
- Fixed an issue in connecting with Homey when there is no internet connection
- Fixed an issue with push notification conformations not sending the correct data
- Fixed several issues regarding the Home/Away detection
- Several fixes and tweaks
- Fixed an issue that the thermostat did not adjust to the set min. and max. values
- Fixed an issue with push notification conformations not sending the correct data
En dan ben je nog niet begonnen met de OF mogelijkheid in het EN... onderdeel. Voeg hier maar eens twee kaartjes toe en verplaats er 1 naar onder. Op een bepaal moment komt het woordje of.Drardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:22:
[...]
Ah kijk, die vertraging had ik wel gezien maar niet opgeslagen in mijn geheugen![]()
[...]
Of nog spannender in de Dan... kolom komt de mogelijkheid voor de Anders functie.
Dus bijv. ALS deurbel aan EN lamp is aan DAN 15 seconden disco modus, ANDERS Lamp aan, 15 seconden disco modus en na 15 seconden Lamp uit.
Die was ik al wel tegen gekomen2be schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:12:
[...]
En dan ben je nog niet begonnen met de OF mogelijkheid in het EN... onderdeel. Voeg hier maar eens twee kaartjes toe en verplaats er 1 naar onder. Op een bepaal moment komt het woordje of.
Of nog spannender in de Dan... kolom komt de mogelijkheid voor de Anders functie.
Dus bijv. ALS deurbel aan EN lamp is aan DAN 15 seconden disco modus, ANDERS Lamp aan, 15 seconden disco modus en na 15 seconden Lamp uit.
Kom elke dag wat verder, maar weinig tijd en de basis verlichting werkt goed nu. Dus hoop op de langere baan geschoven.
--
Kan wel een advies gebruiken.
Ik werk aan mijn vakantie stand, dit gaat helaas niet helemaal werken maar dat komt omdat de Nest app niet kan zien of de thermostaat in Eco modus staat en dit zou kunnen instellen.
Ik heb de volgende zaken al beschikbaar:
* Virtuele knop "Vakantielicht aan"
* Virtuele knop "Vakantielicht uit"
* Virtuele switch "Vakantiemodus"
* Virtuele switch "Woonkamer donker"
* Flow "Woonkamer LUX onder 10" welke de virtuele switch "Woonkamer donker" aanzet
* Flow "Vakantielicht aan" welke de "Lamp TV" en "Lamp Keuken" aanzet
* Switch "Lamp TV"
* Switch "Lamp Keuken"
Het licht moet dan aangaan op het moment dat de woonkamer donker is, zonsondergang is geweest, het niet later is dan 21:00 en de Lamp TV is uit.
Ik heb dus de volgende flow in gedachten:
code:
Zou jij dat ook zo oplossen? Want ik vraag mij af wat er gebeurd als "Woonkamer donker" ingeschakeld wordt om bijvoorbeeld 17:00. Wat gebeurd er dan vervolgens als de andere EN voorwaarden wel voldoen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ALS "Woonkamer donker" Aangezet EN "Vakantiemodus" is aan "Datum & Tijd" Het is na zonsondergang "Datum & Tijd" De tijd is tussen 18:00 en 21:00 "Lamp TV" is uit DAN "Vakantielicht aan" Druk op knop na 1-30 min |
[ Voor 50% gewijzigd door Drardollan op 20-02-2019 11:34 ]
Ik overweeg een homey ter vervanging van mijn fibaro waar ik toch beperkingen heb met andere protocollen enzo.
Ik heb verlichting van hue en Ikea, werkt dit goed samen? Kunnen de bridges van hue en Ikea blijven bestaan voor updates enzo en als ik via de hue of Ikea app een lamp aanzet staat die dan ook aan ik de homey app? Wordt de status van apparaten mooi bijgehouden? Is ook alles goed instelbaar van kleur en lichtsterkte?
Harmony werkt ook samen, worden mijn activiteiten mooi weergegeven en zijn deze ook zichtbaar als ik bv met de ab tv kijk weet homey dan ook dat ik dit heb gedaan?
Ik heb slimme radiator kranen, hoe zijn daar de ervaringen, kan ik simpel schema’s maken voor thuis en niet thuis en bepaalde zones aanmaken enzo of staat dit allemaal in zijn kinderschoenen?
Alvast bedankt voor jullie reactie en ervaringen
Ik heb verlichting van hue en Ikea, werkt dit goed samen? Kunnen de bridges van hue en Ikea blijven bestaan voor updates enzo en als ik via de hue of Ikea app een lamp aanzet staat die dan ook aan ik de homey app? Wordt de status van apparaten mooi bijgehouden? Is ook alles goed instelbaar van kleur en lichtsterkte?
Harmony werkt ook samen, worden mijn activiteiten mooi weergegeven en zijn deze ook zichtbaar als ik bv met de ab tv kijk weet homey dan ook dat ik dit heb gedaan?
Ik heb slimme radiator kranen, hoe zijn daar de ervaringen, kan ik simpel schema’s maken voor thuis en niet thuis en bepaalde zones aanmaken enzo of staat dit allemaal in zijn kinderschoenen?
Er gebeurd dan helemaal niks, want de EN voorwaarde de tijd is tussen 18:00 en 21:00 is niet waar. Dus die avond zal er geen licht aangaan. Ervanuit gaande dat je lux pas 's morgens bij zonsopkomst ervoor zorgt dat woonkamer donker uitgaat.Drardollan schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:04:
[...]
Ik heb dus de volgende flow in gedachten:
code:Zou jij dat ook zo oplossen? Want ik vraag mij af wat er gebeurd als "Woonkamer donker" ingeschakeld wordt om bijvoorbeeld 17:00. Wat gebeurd er dan vervolgens als de andere EN voorwaarden wel voldoen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ALS "Woonkamer donker" Aangezet EN "Vakantiemodus" is aan "Datum & Tijd" Het is na zonsondergang "Datum & Tijd" De tijd is tussen 18:00 en 21:00 "Lamp TV" is uit DAN "Vakantielicht aan" Druk op knop na 1-30 min
Klopt, dat neem je correct aan. (Al kan donker aan en uit gaan op de dag als het bijvoorbeeld heel slecht weer wordt).2be schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:26:
[...]
Er gebeurd dan helemaal niks, want de EN voorwaarde de tijd is tussen 18:00 en 21:00 is niet waar. Dus die avond zal er geen licht aangaan. Ervanuit gaande dat je lux pas 's morgens bij zonsopkomst ervoor zorgt dat woonkamer donker uitgaat.
Welke ALS zou je dan voorstellen?
Ik gebruik hier voor de vakantiemodus activatie ALS: De zon gaat over 20 minuten onder.Drardollan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:59:
[...]
Klopt, dat neem je correct aan. (Al kan donker aan en uit gaan op de dag als het bijvoorbeeld heel slecht weer wordt).
Welke ALS zou je dan voorstellen?
Tegenwoordig is Homey hier vaak offline als ik de app open 
Niet echt handig om het alarm uit te zetten.. Na een paar minuten is het dan meestal weer ok.
Niet echt handig om het alarm uit te zetten.. Na een paar minuten is het dan meestal weer ok.
Dat zijn een hele rij vragen... Ik kan ze niet allemaal beantwoorden, maar:chundo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:17:
Ik overweeg een homey ter vervanging van mijn fibaro waar ik toch beperkingen heb met andere protocollen enzo.
Ikea Tradfri en Philips HUE werken op de Homey. Voor de Homey heb je apps die rechtstreeks met de verlichting (HUE en Tradfri) kunnen praten via Zigbee, maar er is voor beide producten ook een app om met de bijbehorende bridge te babbelen. Voordeel van rechtstreeks aan de Homey hangen van de lampen, is dat ze deel uit gaan maken van het Zigbee mesh netwerk dat je dan krijgt. Anders krijgen deze apparaten hun eigen Zigbee netwerkje.
Homey kan ook communiceren met de Harmony Hub. Ik heb zelf een Homey en een Harmony Hub, maar ik heb beide niet aan elkaar gekoppeld. Misschien moet ik dat nog een keer doen. Ik kan je dus weinig vertellen over de werking, maar kijk eens in de app store van Homey: https://apps.athom.com/app/com.jreenen.homeyharmonyhub
Welke slimme radiatorkranen heb je? Kijk even in de app store van Homey of ze ondersteund worden. Zo ja, dan kun je ze aansturen met Homey en bijvoorbeeld op tijd, temperatuur, aanwezigheid, etc. laten reageren.
Ik ben in ieder geval weer wat wijzer. De samenwerking tussen fibaro en andere partijen is gewoon niet zo ideaal. Momenteel heb ik om het simpel te houden mijn Ikea lichten aan de hue bridge gekoppeld en fibaro herkent alles als hue maar stastussen worden niet altijd correct weergegeven, het flikkerende lampensyndroom op sommige Ikea lampen en ik zoek eigenlijk een beetje een totaaloplossing om alles wat samen te hebben in 1 app zonder veel gedoe... er zullen altijd wel obstakels zijn maar ik gebruik momenteel statussen van lampen als voorwaarde voor bv beveiliging.
Als mijn oriëntatie verlichting brand (die enkel aan is als het donker is en wij slapen of niet thuis zijn) en er loopt iemand voor mijn bewegingssensor dan gaat het licht in die buurt binnen aan voor 1 min (ik hoop zo dieven af te schrikken die dan denken dat wij thuis zijn en iets gehoord hebben door de verlichting binnen aan te doen). Is zoiets mogelijk in homey?
Mijn radiatorkranen staan tussen de werkende types (eurotronic) dus ik ga er vanuit dat deze goed gaan samenwerken. Als ik het goed begrijp moet ik voor mijn radiatorkranen, wat fibaro en neo coolcam materiaal 3 apps installeren? 20 apps is zowat de max en ik vrees dat je daar nogal snel bent of denk ik dat maar
Als mijn oriëntatie verlichting brand (die enkel aan is als het donker is en wij slapen of niet thuis zijn) en er loopt iemand voor mijn bewegingssensor dan gaat het licht in die buurt binnen aan voor 1 min (ik hoop zo dieven af te schrikken die dan denken dat wij thuis zijn en iets gehoord hebben door de verlichting binnen aan te doen). Is zoiets mogelijk in homey?
Mijn radiatorkranen staan tussen de werkende types (eurotronic) dus ik ga er vanuit dat deze goed gaan samenwerken. Als ik het goed begrijp moet ik voor mijn radiatorkranen, wat fibaro en neo coolcam materiaal 3 apps installeren? 20 apps is zowat de max en ik vrees dat je daar nogal snel bent of denk ik dat maar
Ik heb het nu opgelost met een ALS "Elke 15 minuten". En dan in de EN natuurlijk de andere voorwaardes van donker, zon onder, niet voor 18:00 en niet na 21:00, etc.2be schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:36:
[...]
Ik gebruik hier voor de vakantiemodus activatie ALS: De zon gaat over 20 minuten onder.
Nu gaan testen of het werkt
Dan draait continu die flow op de achtergrond, dat lijkt me niet de netste oplossing. Je kunt ook een virtuele switch gebruiken, als die aan staat, gaat de flow af.
Vervolgens maak je een andere flow met trigger 'het is donker', waarbij je alle andere variabelen toetst en als alles waar is, zet je de virtuele switch op waar. Op die manier wordt er alleen een flow getriggerd als het donker is.
Vervolgens maak je een andere flow met trigger 'het is donker', waarbij je alle andere variabelen toetst en als alles waar is, zet je de virtuele switch op waar. Op die manier wordt er alleen een flow getriggerd als het donker is.
Succes daarmee. Ik heb het werken met mn StellaZ opgegeven en heb een Nefit systeem geinstalleerd.chundo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:53:
Mijn radiatorkranen staan tussen de werkende types (eurotronic) dus ik ga er vanuit dat deze goed gaan samenwerken.
Trage verbinding, geen updates en er iets niks voorgedefinieerd voor verwarming. Dus je moet zelf de hele scripting doen.
Ik heb de Tradfri lampen rechtstreeks aan de Homey zitten en dat werkt bij mij zonder knipperende lampen. Mijn HUE lampen zitten aan mijn HUE bridge. Als ik in de HUE app iets doe, dan komt de status goed door in Homey. Ik gebruik de afstandsbediening van de Harmony Hub ook om de HUE lampen in lichtsterkte aan te passen. Dat komt ook goed binnen.chundo schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:53:
Ik ben in ieder geval weer wat wijzer. De samenwerking tussen fibaro en andere partijen is gewoon niet zo ideaal. Momenteel heb ik om het simpel te houden mijn Ikea lichten aan de hue bridge gekoppeld en fibaro herkent alles als hue maar stastussen worden niet altijd correct weergegeven, het flikkerende lampensyndroom op sommige Ikea lampen en ik zoek eigenlijk een beetje een totaaloplossing om alles wat samen te hebben in 1 app zonder veel gedoe... er zullen altijd wel obstakels zijn maar ik gebruik momenteel statussen van lampen als voorwaarde voor bv beveiliging.
Je verhaal van je oriëntatieverlichting ga je met Homey, denk ik, ook wel voor elkaar krijgen. Bekijk de mogelijkheden van het maken van flows eens en blader eens door de apps voor Homey eens. Met apps voeg je nog meer mogelijkheden toe, zoals bijv. een countdown timer of Heimdal voor je beveiliging.
Op Facebook is er ook een gebruiker Domoticahuis ofzo. Die post ook regelmatig voorbeelden van flows.
Deze gebruiker:wolly_a schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:36:
[...]
Ik heb de Tradfri lampen rechtstreeks aan de Homey zitten en dat werkt bij mij zonder knipperende lampen. Mijn HUE lampen zitten aan mijn HUE bridge. Als ik in de HUE app iets doe, dan komt de status goed door in Homey. Ik gebruik de afstandsbediening van de Harmony Hub ook om de HUE lampen in lichtsterkte aan te passen. Dat komt ook goed binnen.
Je verhaal van je oriëntatieverlichting ga je met Homey, denk ik, ook wel voor elkaar krijgen. Bekijk de mogelijkheden van het maken van flows eens en blader eens door de apps voor Homey eens. Met apps voeg je nog meer mogelijkheden toe, zoals bijv. een countdown timer of Heimdal voor je beveiliging.
Op Facebook is er ook een gebruiker Domoticahuis ofzo. Die post ook regelmatig voorbeelden van flows.
https://www.facebook.com/groups/2430329713860308/
Ik ben tegen een nieuw probleempje opgelopen met mijn Danfoss lc-13 radiator thermostaat knoppen.
Sinds vandaag kan ik vanop afstand de temperatuur van de knoppen niet meer aanpassen.
Het getal verandert nog, maar de slider verschuift niet visueel.
Ik zit momenteel niet op het netwerk, ik probeerde dit vanop het werk.
Ik krijg geen fout meldingen, en via een flow wordt de temp. toch nog aangepast, dus het lijkt mij ook niet echt een verbindingsprobleem.
Momenteel krijg ik geen enkel van de 5 radiator knoppen manueel gewijzigd..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb de gsm en Homey beiden al eens opnieuw opgestart.
Batterijen van de knoppen zijn in orde.
Ik heb nog niet getest of alles terug werkt als ik de knoppen verwijder en opnieuw toevoeg, maar dat zou ik ook liefst vermijden om dat om de 14 dagen te doen..
Sinds vandaag kan ik vanop afstand de temperatuur van de knoppen niet meer aanpassen.
Het getal verandert nog, maar de slider verschuift niet visueel.
Ik zit momenteel niet op het netwerk, ik probeerde dit vanop het werk.
Ik krijg geen fout meldingen, en via een flow wordt de temp. toch nog aangepast, dus het lijkt mij ook niet echt een verbindingsprobleem.
Momenteel krijg ik geen enkel van de 5 radiator knoppen manueel gewijzigd..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb de gsm en Homey beiden al eens opnieuw opgestart.
Batterijen van de knoppen zijn in orde.
Ik heb nog niet getest of alles terug werkt als ik de knoppen verwijder en opnieuw toevoeg, maar dat zou ik ook liefst vermijden om dat om de 14 dagen te doen..
Jammer joh.. werkt nog steeds nietwolly_a schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:12:
Update van de app voor IOS met fixes voor de aanwezigheidsdetectie...
Athom heeft (op dit moment in alpha) een online flow editor vrijgegeven
De mobile only visie ging al overboord met de online insights pagina maar hiermee is deze nu geheel verdwenen lijkt mij en maken ze de ideale combinatie (betere mobiele app + web omgeving)
Ik ben nog steeds benieuwd welke meederheid Athom in zijn onderzoek had waarmee ze in eerste instantie de mobile only visie zijn gaan volgen of dat het toch vooral een eigen keuze was?
De mobile only visie ging al overboord met de online insights pagina maar hiermee is deze nu geheel verdwenen lijkt mij en maken ze de ideale combinatie (betere mobiele app + web omgeving)
[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 22-02-2019 12:54 ]
Ik zie zo snel niks op het blog of het forum. Heb je een link? of is het een private alpha?lubbertkramer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:53:
Athom heeft (op dit moment in alpha) een online flow editor vrijgegeven![]()
De mobile only visie ging al overboord met de online insights pagina maar hiermee is deze nu geheel verdwenen lijkt mij en maken ze de ideale combinatie (betere mobiele app + web omgeving)Ik ben nog steeds benieuwd welke meederheid Athom in zijn onderzoek had waarmee ze in eerste instantie de mobile only visie zijn gaan volgen of dat het toch vooral een eigen keuze was?
Ik heb ook nog geen toegang, zit nog in alpha dus het is wachten tot het naar beta/experimenteel komt.WoutF schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Ik zie zo snel niks op het blog of het forum. Heb je een link? of is het een private alpha?
Edit:
Misschien dat jij nav het artikel ook toegang kunt krijgen en het kunt toevoegen in de review
[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 22-02-2019 13:11 ]
Bij ons werkt het wel beter, maar helaas nog niet helemaal 100%. Op mijn iPhone klopt het precies, maar op die van mijn vrouw heeft de telefoon soms te laat in de gaten dat ze weer thuis is. Persoonlijk heb ik het gevoel dat afstand van het geofence gebeuren vrij krap is, waardoor de telefoon net bezig is met verbinden met je wifi nog niet helemaal verbinding heeft om door te geven dat je weer thuis bent. Misschien zou een iets groter gebied wel beter werken. Daarnaast hebben we hier in het oosten van het land nog wel eens Edge in plaats van 3G/4G en daar functioneert natuurlijk niets op.
Het heeft echt perfect gewerkt. Maar als ik nu op werk ben en de app open in instel blijft deze maar aangeven dat ik thuis ben. Straks via cli de better presence app installeren.wolly_a schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:46:
[...]
Bij ons werkt het wel beter, maar helaas nog niet helemaal 100%. Op mijn iPhone klopt het precies, maar op die van mijn vrouw heeft de telefoon soms te laat in de gaten dat ze weer thuis is. Persoonlijk heb ik het gevoel dat afstand van het geofence gebeuren vrij krap is, waardoor de telefoon net bezig is met verbinden met je wifi nog niet helemaal verbinding heeft om door te geven dat je weer thuis bent. Misschien zou een iets groter gebied wel beter werken. Daarnaast hebben we hier in het oosten van het land nog wel eens Edge in plaats van 3G/4G en daar functioneert natuurlijk niets op.
Dit is bij mij dus ook zo, krijg het ook niet goed!Hennie-M schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:52:
[...]
Het heeft echt perfect gewerkt. Maar als ik nu op werk ben en de app open in instel blijft deze maar aangeven dat ik thuis ben. Straks via cli de better presence app installeren.
Dat is wel jammer aan de Homey...
@Hennie-M @Henkhuppelschot We hadden soortgelijke problemen met HomeWizard. Ik denk dat een deel van het probleem ook in de smartphone/software zit.
Het lijkt beter te gaan als je de app niet afsluit, maar op de achtergrond open laat staan. Daarnaast reageert het bij mijn vrouw beter als ze dagelijks de app een paar keer opent. Net alsof minder gebruikte apps een hele lage prioriteit krijgen. Dit zijn onze ervaringen op IOS.
Ik zou voor de gein wel eens de locatiedata willen zien die Homey krijgt van de telefoon.
Het lijkt beter te gaan als je de app niet afsluit, maar op de achtergrond open laat staan. Daarnaast reageert het bij mijn vrouw beter als ze dagelijks de app een paar keer opent. Net alsof minder gebruikte apps een hele lage prioriteit krijgen. Dit zijn onze ervaringen op IOS.
Ik zou voor de gein wel eens de locatiedata willen zien die Homey krijgt van de telefoon.
[ Voor 55% gewijzigd door wolly_a op 23-02-2019 14:59 ]
Ik zit dagelijks in de app te pielen en friemelen en sluit deze eigenlijk nooit.wolly_a schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:52:
@Hennie-M @Henkhuppelschot We hadden soortgelijke problemen met HomeWizard. Ik denk dat een deel van het probleem ook in de smartphone/software zit.
Een stukje debugdata zou wel handig kunnen zijn.
Btw, ik zit met mijn homey op de “stable” release. Dus geen beta’s. Ik heb wel een aantal beta apps. Uiteraard ook al een paar de homey herstart.
System reset en alle flows opnieuw bouwen heb ik stiekem geen zin in.
@Hennie-M Neuh, alles opnieuw opbouwen lijkt me ook niet de oplossing. Je zou natuurlijk voor nu iets in elkaar kunnen pielen met IFTTT. Die kan geloof ik ook geofencing. IFTTT is ook beschikbaar voor Homey, dus het lijkt met dat je dan wel iets kan maken voor de aanwezigheid. Ik weet alleen niet hoe goed dat dat werkt, want als ik google zie ik ook heel veel mensen met problemen met geofencing via IFTTT (veelal met Android). Het is gratis, dus proberen kan je altijd.
Ik gebruik al sinds de upgrade naar 2.0, een paar weken nu, IFTTT voor mijn aanwezigheid en het werkt.
Aan de hand van de enter/exit van de geofence, ingesteld in IFTTT, trigger ik een flow die mijn home/away mode verandert en de presence.
Werkt tot nu toe elke dag.
Aan de hand van de enter/exit van de geofence, ingesteld in IFTTT, trigger ik een flow die mijn home/away mode verandert en de presence.
Werkt tot nu toe elke dag.
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Ik heb sinds gisteren een Powerview Luxaflex systeem. Daarnaast heb ik al Xiaomi sensoren. Ik denk erover na om een Homey te kopen omdat ik de Luxaflex willen laten aansturen dmv lichtintensiteit sensoren. Weet iemand of dat zou gaan werken mbv deze sensoren en een Homey? Kan je dan het aantal lux instellen en daar een actie aan verbinden?
Ik meen me te herinneren dat ze naast beweging ook iedere 50-55 minuten de lux-waarde doorgeven. Ik zal eens kijken of ik de bron kan achterhalen.Kan het niet terugvinden, zal het wel verkeerd hebben opgeslagen
Maar zeker niet continu in ieder geval.
[ Voor 31% gewijzigd door millerman_sf op 25-02-2019 13:02 ]
Nadeel van die sensoren zijn dat de lux alleen doorgestuurd wordt als er beweging is. Je luxaflex zullen dus niet naar beneden gaan als enkel de lux waarde veranderd. De duurdere van Fibaro sturen wel de lux door zonder beweging,.michielvz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:19:
Ik heb sinds gisteren een Powerview Luxaflex systeem. Daarnaast heb ik al Xiaomi sensoren. Ik denk erover na om een Homey te kopen omdat ik de Luxaflex willen laten aansturen dmv lichtintensiteit sensoren. Weet iemand of dat zou gaan werken mbv deze sensoren en een Homey? Kan je dan het aantal lux instellen en daar een actie aan verbinden?
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
De floweditor voor web is gepresenteerd, https://blog.athom.com/announcing-homey-flow-for-web/
Ziet er goed uit moet ik zeggen. Lijkt in eerste opzet een beetje smal, maar lege ruimte word gevuld met details van aangeklikte kaart. Erg netjes gedaan 
Tagje voor @WoutF die op zoek was naar een linkjeKaalus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:37:
De floweditor voor web is gepresenteerd, https://blog.athom.com/announcing-homey-flow-for-web/
[ Voor 38% gewijzigd door jip_86 op 25-02-2019 14:54 ]
Nice
wel overbelast momenteel: "Too many attempts were made. Please wait before trying again."
Werkt vrij ideaal hier moet ik zeggen, goed hoor
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Hier ook last vanWoutF schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:56:
Nicewel overbelast momenteel: "Too many attempts were made. Please wait before trying again."
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
hier ookvandermark schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:01:
Werkt vrij ideaal hier moet ik zeggen, goed hoor
En nu een kapot SSL certificaat. Denk dat ze niet zoveel traffic hadden verwacht, haha
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Moet zeggen dat ik hier wel blij mee ben, ondanks dat het op de telefoon ook erg super fijn werkt, miste je soms wel het gemak van een 'desktop' interface en dan vooral voor de wat complexere flows.Kaalus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:37:
Erg fijn dat ze toch geluisterd hebben.
Tevens een nieuwe firmware, voor diegene die dit nog niet gezien hebben : 2.0.4
Alleen op Chrome....WoutF schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:56:
Nicewel overbelast momenteel: "Too many attempts were made. Please wait before trying again."
Edge werkt bij mij wel ??
Flow aanpassen (kaartje met Logica) werkt echter helemaal niet in Edge ????
[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 25-02-2019 15:56 ]
Draadloos laden op onze Zon
Nou dat werkt toch wel heel stuk fijner dan op je tel.
Ik heb vanmorgen nog een telegram bot gebouwd en bij al mijn flows de notifications bijgewerkt via mijn tel.
Dus die mail hadden ze wel wat eerder mogen sturen.
En fijn om te weten dat ze toch wel naar de community luisteren.
Ik heb vanmorgen nog een telegram bot gebouwd en bij al mijn flows de notifications bijgewerkt via mijn tel.
Dus die mail hadden ze wel wat eerder mogen sturen.
En fijn om te weten dat ze toch wel naar de community luisteren.
Dit moet toch ook al een tijd in productie zijn, waarom hebben ze niet aangegeven bij 2.0 dat het onderweg was? Dat had een boel klachten voorkomen.
Omdat ze geprobeerd hebben om de nieuwe filosofie door te drukken wat deels gelukt is natuurlijk. Dit hebben ze waarschijnlijk ook op de plank gelegd voor als dat niet helemaal lukte.RVervuurt schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:29:
Dit moet toch ook al een tijd in productie zijn, waarom hebben ze niet aangegeven bij 2.0 dat het onderweg was? Dat had een boel klachten voorkomen.
Ik blijf denk ik toch beide gebruiken. Leuk dat het kan via de computer maar even op de telefoon iets snel regelen ben ik nu wel aan gewend.
Denk dat het vrij recent begonnen is eigenlijk. Het is de laatste weken vrij stil geweest qua aanwezigheid van Athom op Slack. Denk dus denk dat ze daar volle bak aan gewerkt hebben. Met de huidige api is het allemaal niet heel veel werk als je er ook net al een app mee hebt gebouwd.RVervuurt schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:29:
Tja, had ze misschien wel een (deel van een) punt gescheeld bij de review van Tweakers. reviews: Homey (2019) en Homey Pro - Twee stappen vooruit, een stap terugWebgnome schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:33:
[...]
Omdat ze geprobeerd hebben om de nieuwe filosofie door te drukken wat deels gelukt is natuurlijk. Dit hebben ze waarschijnlijk ook op de plank gelegd voor als dat niet helemaal lukte.
Ik blijf denk ik toch beide gebruiken. Leuk dat het kan via de computer maar even op de telefoon iets snel regelen ben ik nu wel aan gewend.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Oef de nieuwe editor is echt weer fijn om te hebben, kon lastig wennen aan de mobile variant (niet slecht, gewoon minder fijn).
Damn, was net me review aan het afronden. Kan nu een deel weer opnieuw maken
Maar dit is een zeer fijne toevoeging.
Maar dit is een zeer fijne toevoeging.
Kon ook niet zonder, had een vrij complex verlichtingsplan waar ik mee bezig was maar dat was op de mobiel een grootte onoverzichtelijke bende.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Last minute de laatste tijd veel tijd ingestoken daarom was het ook zo stil vanuit het Athom front. Denk vooral odat bleek dat gebruikers aan het weglopen waren (vooral de grotere / zwaardere gebruikers) en de support tickets toch lieten inzien dat een mobile only visie niet de vraag was vanuit de gebruikers van Homey maar dat die een combinatie wilden van snel inzicht via mobiel en complexe zaken vanuit webWebgnome schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:33:
[...]
Omdat ze geprobeerd hebben om de nieuwe filosofie door te drukken wat deels gelukt is natuurlijk. Dit hebben ze waarschijnlijk ook op de plank gelegd voor als dat niet helemaal lukte.
lubbertkramer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:53:
Athom heeft (op dit moment in alpha) een online flow editor vrijgegeven![]()
De mobile only visie ging al overboord met de online insights pagina maar hiermee is deze nu geheel verdwenen lijkt mij en maken ze de ideale combinatie (betere mobiele app + web omgeving)Ik ben nog steeds benieuwd welke meederheid Athom in zijn onderzoek had waarmee ze in eerste instantie de mobile only visie zijn gaan volgen of dat het toch vooral een eigen keuze was?
Toch sneller dan ik gedacht had, had gehoopt dat ze er aankomende vrijdag aandacht aan zouden geven in de blogKaalus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:37:
[ Voor 34% gewijzigd door lubbertkramer op 25-02-2019 16:02 ]
Zeer fijn nieuws dit. Ik was ook een groot tegenstander van mobile only. Dat voelt voor mij toch als een enorm gepriegel bij complexe zaken.
Dit klinkt als het beste van beide werelden
Dit klinkt als het beste van beide werelden
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Meer overzicht omdat alles uitgeklapt is, details komen er naast ipv er overheen en geen Android emulatorWebgnome schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:20:
Ik heb net even een beetje zitten spelen met de online flow editor maar ik zie niet in waarom dat dit nou beter is dan mobiel? Het is feitelijk de mobiele UI maar dan in een browser?
Grootste punt voor mij is overzicht. Je kunt op een gewoon beeldscherm nu eenmaal veel meer informatie kwijt zonder direct in allerlei tabjes en "back" knopjes te hoeven verzanden.Webgnome schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:20:
Ik heb net even een beetje zitten spelen met de online flow editor maar ik zie niet in waarom dat dit nou beter is dan mobiel? Het is feitelijk de mobiele UI maar dan in een browser?
Zelfde geldt voor de inzichten pagina('s). Dit soort zaken werken gewoon minder overzichtelijk op een klein telefoonscherm.
Daarnaast natuurlijk het voordeel van muis en toetsenbord. Dat alleen al maakt sommige zaken veel makkelijker.
Nu ze deze weg zijn ingeslagen vertrouw ik er wel op dat dit goed komt.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Heb je toevallig een linkje? Ik heb gezocht maar kan het zelf niet vinden.Greetoz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:16:
[...]
Nadeel van die sensoren zijn dat de lux alleen doorgestuurd wordt als er beweging is. Je luxaflex zullen dus niet naar beneden gaan als enkel de lux waarde veranderd. De duurdere van Fibaro sturen wel de lux door zonder beweging,.
Link naar die info heb ik niet. Ik heb ze namelijk zelf in gebruik en zie dat ze alleen updaten bij beweging. De fibaro motion sensor is overal te krijgen.michielvz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:01:
[...]
Heb je toevallig een linkje? Ik heb gezocht maar kan het zelf niet vinden.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Oké, de Fibaro motion. Ik dacht dat je een dedicated lichtsensor van Fibaro bedoelde. Thanks.
Je zou ook de Neo Coolcam Motion (Link) kunnen gebruiken. Bij deze kan je "Illumination reporting Interval" en "Illumination report Treshold" zelf instellen en ze zijn wat goedkoper dan die van Fibaro en ze werken imo goed.michielvz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 17:01:
[...]
Heb je toevallig een linkje? Ik heb gezocht maar kan het zelf niet vinden.
Top, volgende week eens op het gemak bekijken (ben niet thuis momenteel).Kaalus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:37:
Het is vooral top dat ze luisteren naar de crowd. Het is prima om iets te proberen, en de app is ook meer dan prima, maar als het toch niet voldoende is moet je je koers wijzigen.
Hopelijk worden beiden goed ondersteunt en uitgebreid de komende jaren.
De online flow editor is niet responsive (genoeg) en past op mijn tablet net niet qua hoogte. Desondanks vele malen bruikbaarder dan de app op een tablet (vwb flows).
* Corvo vindt het toch geen straf om de desktop te moeten gebruiken daarvoor
Maar goed, met wat verfijningen hier en daar in de toekomst en we kunnen complexere zaken ook (weer) doen op een tablet
* Corvo vindt het toch geen straf om de desktop te moeten gebruiken daarvoor
Maar goed, met wat verfijningen hier en daar in de toekomst en we kunnen complexere zaken ook (weer) doen op een tablet

[ Voor 3% gewijzigd door Corvo op 25-02-2019 18:37 ]
Ik heb bewust niet geupgrade naar 2 omdat de online editor ontbrak. Hoe verhoud de nieuwe floweditor zich tegenover de 'oude' die in versie 1 te vinden was? Met die uit versie 1 ben ik ondanks wat vervelende interface zaken zeer tevreden.
Als 2 minstens even goed is heb ik een reden om te gaan upgraden. Zo niet wacht ik nog wel wat langer. Flows met een mobiel of tablet gaan maken zie ik echt niet zitten.
Als 2 minstens even goed is heb ik een reden om te gaan upgraden. Zo niet wacht ik nog wel wat langer. Flows met een mobiel of tablet gaan maken zie ik echt niet zitten.
Bij de oude Editor was vooral het slepen en op tijd laten vallen van Tokens erg lastig.Albinosaurus schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:12:
Ik heb bewust niet geupgrade naar 2 omdat de online editor ontbrak. Hoe verhoud de nieuwe floweditor zich tegenover de 'oude' die in versie 1 te vinden was? Met die uit versie 1 ben ik ondanks wat vervelende interface zaken zeer tevreden.
Dat selecteren en zoeken werkt nu perfect!
Meeste andere zaken zijn net zo goed maar nu net even anders (alles onder elkaar) ipv 3 kolommen en werken nu als het goed is in de meeste actuele browsers.
Wel nog even de Logica in de mobiele app aanmaken voor je de Flows bouwt.
Kijk eens hier: https://community.athom.com/t/homey-flow-voor-web-nl/9687
Verwijderd
Net een uurtje geleden de v2 geïnstalleerd. Had het uitgesteld ivm dat phone-only.. Dus nu maar uiteindelijk overstag gegaan. Moet zeggen dat het allemaal wel wat tegenvalt. De Homey app is handig om te hebben, maar echt 'n innovatie is het niet. De 'nieuwe' web flow editor is basic maar voldoende. Echter voelt het bij mij wel laggy aan. Dit probleem heb ik trouwens ook op de app. Verlichting duurt ook langer voordat het vanzelf aangaat, dat is vooral jammer...
Maar misschien dat Homey nog van alles aan het doen is na de update, en dat het daarom nog wat trager is, tijd zal het leren.
Maar misschien dat Homey nog van alles aan het doen is na de update, en dat het daarom nog wat trager is, tijd zal het leren.
@remyy
Ik moet zeggen dat de Homey na de grote update een heel stuk beter werkt bij mij. Ik heb er wel een extra antenna aan geknutsel voor de z-wave en dat gaat in mijn geval een heel stuk beter. Alles reageert een stuk sneller dan voorheen.
Ook de web flow builder vind ik voor mij, als niet programmeur, bijzonder handig en overzichtelijk. Vele male beter dan dat geveeg over een telefoonscherm.
Homey wordt zo weer beter toegankelijker voor iedereen. Prettig is ook dat je gewoon weer een duidelijk overzicht heb van de flows die je hebt gemaakt.
Ik moet zeggen dat de Homey na de grote update een heel stuk beter werkt bij mij. Ik heb er wel een extra antenna aan geknutsel voor de z-wave en dat gaat in mijn geval een heel stuk beter. Alles reageert een stuk sneller dan voorheen.
Ook de web flow builder vind ik voor mij, als niet programmeur, bijzonder handig en overzichtelijk. Vele male beter dan dat geveeg over een telefoonscherm.
Homey wordt zo weer beter toegankelijker voor iedereen. Prettig is ook dat je gewoon weer een duidelijk overzicht heb van de flows die je hebt gemaakt.
Verwijderd
Hmmz, dat heb ik dan weer.... Ja en ik vertik het om zelf aan homey te moeten knutselen om betere zwave te hebben. Mijn mesh is trouwens wel uitstekend, dus het licht gaat uiteindelijk wel aan, is t niet met vertraging.
Ik probeerde met dit Github project de web-flow in te pakken in een programma, maar het login-gedeelte gooit roet in het eten, gezien dit blijkbaar op een andere pagina gebeurt en dat kan die wrapper niet zien (gezien ie een tab opent in m'n main-browser).
Iemand al een mooie oplossing gevonden om dit meer als "native" programma te draaien ipv een webpagina?
Edit: Ik heb een programma gevonden (Unite) wat een gehele browser wrapped, met cookies e.d., waardoor je kan inloggen èn dus een soort van desktop app hebt.
Momenteel alleen voor Mac OS: downloadlink
Iemand al een mooie oplossing gevonden om dit meer als "native" programma te draaien ipv een webpagina?
Edit: Ik heb een programma gevonden (Unite) wat een gehele browser wrapped, met cookies e.d., waardoor je kan inloggen èn dus een soort van desktop app hebt.
Momenteel alleen voor Mac OS: downloadlink

[ Voor 26% gewijzigd door RVervuurt op 26-02-2019 11:01 ]
Dit is een programma, waardoor het wat meer voelt als een desktop app, dan een tab of window in je browser. Ik vind het fijner en makkelijker, maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn
Ja, in principe is dat hetzelfde, maar dan zonder de rest van je browser-spul. Geen URL-bar, geen bookmarks, dat soort dingen.
Zoiets als (Op Windows) een snelkoppeling maken die het volgende start?RVervuurt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:27:
...
...
[Afbeelding]
"%ProgramFiles(x86)%\Google\Chrome\Application\Chrome.exe" --app=https://flow.homey.app
[ Voor 1% gewijzigd door Dijker op 26-02-2019 13:26 . Reden: aanvulling ]
Korte vraag: is het mogelijk om via Homey acties te koppelen aan Xiaomi knoppen? Bijvoorbeeld; Fibaro schakelaar aan door knop X indrukken?
Ja hoor, dat kan en is wat mij betreft ook juist de kracht van Homey.michielvz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:15:
Korte vraag: is het mogelijk om via Homey acties te koppelen aan Xiaomi knoppen? Bijvoorbeeld; Fibaro schakelaar aan door knop X indrukken?
Ik gebruik zelf een oude KlikAanKlikUit (433mhz) afstandsbediening welke in Homey een trigger is voor een Zigbee lamp, of twee Z-wave stekkers... Je kunt de verschillende protocollen en devices zo aan elkaar knopen.
Prefereer dit voornamelijk op mobiele devices. Zo ver ik gelezen heeft Emile gisteren een terugkoppeling gegeven op Slack op de vraag:RVervuurt schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:08:
Ja, in principe is dat hetzelfde, maar dan zonder de rest van je browser-spul. Geen URL-bar, geen bookmarks, dat soort dingen.
Dat zou sinds gisteren moeten werken op in ieder geval mobiele devices, zowel iOS als Android.Is it possible to include an webclip icon so I can add it to my iOS (iPad) homescreen?
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
En voor wie het gemist heeft, op het community-forum staan wat custom CSS-aanpassingen om te zorgen dat je de flow weer in 3 balken ziet:
https://community.athom.c...ew-css-customization/9765

-edit-
Met dank aan @Dijker voor het opschrijven van de methode natuurlijk

-edit-
Met dank aan @Dijker voor het opschrijven van de methode natuurlijk
[ Voor 34% gewijzigd door millerman_sf op 27-02-2019 13:10 ]
Dat ziet er gewoon echt goed uit.millerman_sf schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:24:
En voor wie het gemist heeft, op het community-forum staan wat custom CSS-aanpassingen om te zorgen dat je de flow weer in 3 balken ziet:
[Afbeelding]
Gisteren dan toch maar eindelijk IFTTT geïnstalleerd op de homey en telefoon. Ik was er nogal tegen omdat ik bij de vorige keer nogal veel mail kreeg van IFTTT (eigen instelling) en ik wilde het aantal apps op mijn homey zoveel mogelijk beperken om niet de waarschuwing te krijgen.
Ik heb een flow gemaakt met de IFTTT Applet "Hello Homey, I am here!" en dat werkt eigenlijk supergoed! Ik ga nog even kijken met de andere applet (Start a flow when leavin a area) om te zien welke beter werkt.
Ik heb een flow gemaakt met de IFTTT Applet "Hello Homey, I am here!" en dat werkt eigenlijk supergoed! Ik ga nog even kijken met de andere applet (Start a flow when leavin a area) om te zien welke beter werkt.
Even een stomme vraag...

Moet ik het logica-kaartje hier 2x zetten - bij AND en OR - om de flow op zondag tem donderdag te laten lopen?

Moet ik het logica-kaartje hier 2x zetten - bij AND en OR - om de flow op zondag tem donderdag te laten lopen?
Nee, je moet de zaterdag kaart bij de and zetten. Het is anders altijd waar, het is nooit geen zaterdag en geen vrijdag.
Ik ben aan het twijfelen. Ik heb er net de temperatuur bijgezet. Het heeft tot hiertoe altijd correct gewerkt met enkel AND <geen vrijdag> OR <geen zaterdag>.
Nu weet ik het niet meer
Nu weet ik het niet meer
Ik ga er van uit dat je op zondag t/m donderdag om 21:00 de rolluiken naar beneden wil hebben?
Dan zou ik het kaartje met de zaterdag niet bij OR zetten, maar gewoon bij AND zoals Eskimootje zegt.
Zal in het verleden inderdaad gewerkt hebben. Je zou ook de temperatuur bij Zaterdag kunnen toevoegen. Maar de eerste oplossing is het mooiste.
Dus, ALS 21:00, EN temperatuur lager dan 25 graden en het is geen vrijdag en het is geen zaterdag. DAN rolluik omhoog
Dan zou ik het kaartje met de zaterdag niet bij OR zetten, maar gewoon bij AND zoals Eskimootje zegt.
Zal in het verleden inderdaad gewerkt hebben. Je zou ook de temperatuur bij Zaterdag kunnen toevoegen. Maar de eerste oplossing is het mooiste.
Dus, ALS 21:00, EN temperatuur lager dan 25 graden en het is geen vrijdag en het is geen zaterdag. DAN rolluik omhoog
Ben ik de enige waarbij in de laatste update spraak niet meer werkt. He Homey gaat hij wel luisteren maar hij doet daarna niks.... mis ik iets in V 2 werkte het prima maar na de laatste update...
Nee, was zelf ook al aan het twijfelen wat ik mis deedYamahaa schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:30:
Ben ik de enige waarbij in de laatste update spraak niet meer werkt. He Homey gaat hij wel luisteren maar hij doet daarna niks.... mis ik iets in V 2 werkte het prima maar na de laatste update...
macOS 15.5
Bij experimenten onder instellingen weer eff aanzetten, of uitlaten want spraak is toch waardeloos en laat homey vastlopen. Gewoon via alexa of google home laten lopen
Thanks, ik pas het zo aan en dan zien we wel wat het effect is2be schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:02:
Ik ga er van uit dat je op zondag t/m donderdag om 21:00 de rolluiken naar beneden wil hebben?
Hier met 1.5.x ook maar met 2.0 drama daarom nu uitgezet en via tip van bvdbos een flow gemaakt die alles afvangt en doorstuurt via TTS naar google homeYamahaa schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:08:
Nou hij staat al aan. En het werkte hier prima
Staat die tip hier in het topic?Wingie schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:41:
[...]
Hier met 1.5.x ook maar met 2.0 drama daarom nu uitgezet en via tip van bvdbos een flow gemaakt die alles afvangt en doorstuurt via TTS naar google home
Dit topic is gesloten.