Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:37
Rechtstreeks bij Sunricher zelf. Ik krijg een aantal units binnen en verwacht ze niet allemaal nodig te hebben. Dus de kans is aanwezig dat ik er t.z.t. een paar te koop zet.

• hutch
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:41
Ik heb dit topic doorgelezen en de community van Athom Homey doorgespit, maar ben niet met een recent antwoord op de vraag gekomen of dat er momenteel (of in de nabije toekomst) een vorm van ondersteuning is voor het Enocean protocol?
Ik heb in mijn huis 1 dimmer van Eltako die met dit protocol werkt, en dat is de enige dimmer die ik niet kan aansturen via Homey.
Mensen ervaring met Enocean en Homey en of eventuele workarounds?
Als die dingen via bluetooth of iets dergelijks werken dan zou het via een app werkend kunnen worden gemaakt. Maar als ik zo snel even zoek op dat protocol maakt het gebruik van alles behalve de frequenties waar Athom iets mee kan/doet

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:02
hutch schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:29:
Ik heb dit topic doorgelezen en de community van Athom Homey doorgespit, maar ben niet met een recent antwoord op de vraag gekomen of dat er momenteel (of in de nabije toekomst) een vorm van ondersteuning is voor het Enocean protocol?
Ik heb in mijn huis 1 dimmer van Eltako die met dit protocol werkt, en dat is de enige dimmer die ik niet kan aansturen via Homey.
Ja sorry, maar is dit nou zoeken naar problemen ofzo?
Als je hier maar 1 dimmer van hebt, vervang je deze toch gewoon voor een fibaro of een ander merk welke ondersteunt wordt? Probleem opgelost, niet moeilijk doen.

• T-mo-T
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Heeft iemand de gouden tip voor de presence detectie? Op de tel van mijn vriending (Samsung Galaxy) werkt het nu best goed met Homey V2 (nu 3 dagen testen en tot nu toe 100% accuracy), maar op mijn telefoon (HTC U11) doet ie het helemaal niet meer... Al alle app instellingen aangepast, energie saving uit, volle permissies, maar mag allemaal niet baten.

In het verleden wel bezig geweest met wifi connect flows en met IFTTT integratie, maar op mijn telefoon nooit 100% accuracy kunnen halen. Iemand tips? Of toch maar een shortcut op m'n homescreen met gewoon een HTTP request om mezelf aan te melden thuis? :+
T-mo-T schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:01:
Heeft iemand de gouden tip voor de presence detectie? Op de tel van mijn vriending (Samsung Galaxy) werkt het nu best goed met Homey V2 (nu 3 dagen testen en tot nu toe 100% accuracy), maar op mijn telefoon (HTC U11) doet ie het helemaal niet meer... Al alle app instellingen aangepast, energie saving uit, volle permissies, maar mag allemaal niet baten.

In het verleden wel bezig geweest met wifi connect flows en met IFTTT integratie, maar op mijn telefoon nooit 100% accuracy kunnen halen. Iemand tips? Of toch maar een shortcut op m'n homescreen met gewoon een HTTP request om mezelf aan te melden thuis? :+
Je kunt natuurlijk eens kijken of er een app tussen staat in de store voor jou router / modem / switch dingetje. Bij mij thuis gebruik ik een combinatie van de unify controller en mijn unify wifi ap om te bepalen of iemand thuis is. Dat is nog niet 100% waterdicht aangezien een iphone wat onregelmatiger offline gaat dan een mijn android.

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:17

Ik gebruik mijn Tado thermostaat en de bijbehorende locatiedata en dat is 100%. Helaas wel lastig met de oppas etc. Hiervoor gebruik in een NFC kaart.

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21:13
hutch schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:29:
Het makkelijkste is om deze dimmer te vervangen. Mogelijk kan je een Z-wave dimmer module plaatsen? Daarnaast heeft Aqara (Zigbee) draadloze wandzenders op een knoopcelbatterij die zeer lang meegaan.

SkorpionNL wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:58 (5%)

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:05

Ik experimenteer nu met een tasker job:
als ik connect met thuis wifi --> location refresh voor 10 seconden
Exit task erbij wanneer ik diconnect met thuiswifi --> Location refresh voor 10 seconden.

Idee is door de location refresh te doen Homey dit ook oppakt. Dit lijkt goed te werken :)

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• hutch
SkorpionNL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:56:
[...]
Het makkelijkste is om deze dimmer te vervangen. Mogelijk kan je een Z-wave dimmer module plaatsen? Daarnaast heeft Aqara (Zigbee) draadloze wandzenders op een knoopcelbatterij die zeer lang meegaan.
Dank voor de reactie. Uiteraard heb ik over die oplossing nagedacht. Het probleem met deze betreffende dimmer is dat deze niet zomaar te vervangen is. De module stuurt 1 armatuur aan met daarin twee afzonderlijk dimbare lampen. Doordat er geen mogelijkheid is extra schakeldraden naar dit armatuur te trekken, kan ik niet met bijvoorbeeld Fibaro werken. De wandzender van eltako kan dit wel, en is qua looks niet anders dan de AS500 serie van Jung zie overal is ingebouwd. Een Aqara wandzender zou een optie zijn, ware het niet dat ik er hier dan twee van moet plaatsen, en deze qua looks afwijken van het Jung schakelmateriaal.

• SkorpionNL
hutch schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:41:
[...]

Dank voor de reactie. Uiteraard heb ik over die oplossing nagedacht. Het probleem met deze betreffende dimmer is dat deze niet zomaar te vervangen is. De module stuurt 1 armatuur aan met daarin twee afzonderlijk dimbare lampen. Doordat er geen mogelijkheid is extra schakeldraden naar dit armatuur te trekken, kan ik niet met bijvoorbeeld Fibaro werken. De wandzender van eltako kan dit wel, en is qua looks niet anders dan de AS500 serie van Jung zie overal is ingebouwd. Een Aqara wandzender zou een optie zijn, ware het niet dat ik er hier dan twee van moet plaatsen, en deze qua looks afwijken van het Jung schakelmateriaal.
Een andere mogelijkheid is denk ik om Home Assistant te gebruiken voor het aansturen van de Eltako dimmer. Volgens mij is er wel een aparte USB transceiver benodigd voor het Enocean protocol. Vervolgens is de data van HA via een HA naar Homey app (te vinden op GitHub) in Homey te gebruiken. Niet de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing vanwege de mogelijke aanschaf van diverse hardware, maar er zijn denk ik weinig/geen andere mogelijkheden.
SkorpionNL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:34:
[...]
Een andere mogelijkheid is denk ik om Home Assistant te gebruiken voor het aansturen van de Eltako dimmer. Volgens mij is er wel een aparte USB transceiver benodigd voor het Enocean protocol. Vervolgens is de data van HA via een HA naar Homey app (te vinden op GitHub) in Homey te gebruiken. Niet de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing vanwege de mogelijke aanschaf van diverse hardware, maar er zijn denk ik weinig/geen andere mogelijkheden.
Is Homey niet neergezet als de hub voor alles (zie topic titel), en ja daar is een app voor nodig maar ik heb dat nooit eerder begrepen waarom je naast Homey (of bijvoorbeeld Home Assistant/andere hub) dan nog andere hubs zou willen hebben (als ikea/hue etc) en die koppelen aan je hub. Een hub aan een hub is geen failsafe. Als je hubs aan hubs gaat koppelen zit je volgens mij meer bij de verkeerde hub? Zeker bij het investeren in hardware voor een andere hub is het wellicht toch beter de Eltako gewoon te vervangen of zelf een app te maken / te laten maken voor Eltako zodat Homey ermee overweg kan

lubbertkramer wijzigde deze reactie 12-02-2019 23:40 (13%)

• T-mo-T
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
vandermark schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Ik experimenteer nu met een tasker job:
als ik connect met thuis wifi --> location refresh voor 10 seconden
Exit task erbij wanneer ik diconnect met thuiswifi --> Location refresh voor 10 seconden.

Idee is door de location refresh te doen Homey dit ook oppakt. Dit lijkt goed te werken :)
Thanks en ook thnx @Webgnome @2be. Ik ga ff klooien met jullie suggesties. Zoek toch ook nog een slimme thermostaat dus misschien goed te combineren met de Tado idd.

• SkorpionNL
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:21:
[...]

Is Homey niet neergezet als de hub voor alles (zie topic titel), en ja daar is een app voor nodig maar ik heb dat nooit eerder begrepen waarom je naast Homey (of bijvoorbeeld Home Assistant/andere hub) dan nog andere hubs zou willen hebben (als ikea/hue etc) en die koppelen aan je hub. Een hub aan een hub is geen failsafe. Als je hubs aan hubs gaat koppelen zit je volgens mij meer bij de verkeerde hub? Zeker bij het investeren in hardware voor een andere hub is het wellicht toch beter de Eltako gewoon te vervangen of zelf een app te maken / te laten maken voor Eltako zodat Homey ermee overweg kan
Eens dat Homey een Hub zou moeten zijn voor alles en dat een hub aan een hub niet ideaal is, maar wij weten allebei dat Homey niet perfect is (welke domotica controller is dat wel). @hutch heeft aangegeven dat de dimmer niet te vervangen is, dus dat is blijkbaar geen optie.

Dan kan je een aantal dingen doen.
1. Zelf een Homey app bouwen. Echter lijkt het mij dat als dit een mogelijkheid was geweest, dit al gebeurd was.
2. Afwachten tot iemand anders dit voor je doet. Kan je echter waarschijnlijk wel wachten tot je een ons weegt.
3. Je gaat een omslachtige hub-hun koppeling realiseren.
4. Je doet niks en wacht af.

Dan zou ik toch voor optie 3 gaan, ook al was het maar tijdelijk tot er een solide oplossing beschikbaar is.

• HvB83
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:25
hutch schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:41:
[...]

Dank voor de reactie. Uiteraard heb ik over die oplossing nagedacht. Het probleem met deze betreffende dimmer is dat deze niet zomaar te vervangen is. De module stuurt 1 armatuur aan met daarin twee afzonderlijk dimbare lampen. Doordat er geen mogelijkheid is extra schakeldraden naar dit armatuur te trekken, kan ik niet met bijvoorbeeld Fibaro werken.

...
Maar waarom kan je er geen schakeldraad bij trekken? Als je alle draden behalve 1 uit je leiding haalt, die laatste goed aan je trekveert bevestigt en dan je trekveer op die manier er doorheen haalt kom je door vrijwel elk krap gebogen stukje flexbuis. Daarna de nieuwe draden aan je trekveer en gaan.

Alles eruit trekken en dan proberen je trekveer erin te vrommelen is inderdaad een te groot risico.

• hutch
HvB83 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:19:
[...]

Maar waarom kan je er geen schakeldraad bij trekken? Als je alle draden behalve 1 uit je leiding haalt, die laatste goed aan je trekveert bevestigt en dan je trekveer op die manier er doorheen haalt kom je door vrijwel elk krap gebogen stukje flexbuis. Daarna de nieuwe draden aan je trekveer en gaan.

Alles eruit trekken en dan proberen je trekveer erin te vrommelen is inderdaad een te groot risico.
Tijdens de oplevering van onze woning hebben we dit geprobeerd. Helaas heeft de bouwer met 'goedkope' voorbedrade flexbuizen gewerkt waarin het schier onmogelijk bleek om alle benodigde draden te trekken. Zelfs als dit zou lukken, ontstaat een volgend probleem. De lamp heeft momenteel een zeer slanke voedingsdraad (zie middelste draad op de foto). Wanneer een extra schakeldraad naar het armatuur zou moeten, zou ook die voedingsdraad moeten worden vervangen. Esthetisch heb ik dus het liefste de huidige setup en had ik gehoopt dat er een eenvoudige workaround mogelijk zou zijn.

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:32
Iemand ook problemen met (batterij)devices van Xiaomi sinds de laatste update? Ik heb een temperatuur sensor(Aqara) die de verbinding met homey verliest. Als ik deze verwijder en opnieuw toevoeg gaat het een dag goed waarnaar de verbinding weer wordt verbroken. Er staat geen route naar homey wanneer ik kijk op https://developer.athom.com/tools/zigbee

Overige zigbee apparaten werken overigens naar behoren :)

• 2be
T-mo-T schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:38:
[...]

Thanks en ook thnx @Webgnome @2be. Ik ga ff klooien met jullie suggesties. Zoek toch ook nog een slimme thermostaat dus misschien goed te combineren met de Tado idd.
Graag gedaan

Moet zeggen dat ik over de Tado heel tevreden ben. Echter hebben ze bij de laatste versie het automatisch aan- en uitzetten op basis van locatie een onderdeel gemaakt van een abonnementsvorm. Net zoals de open raam detectie (die ik niet gebruik, maar via Homey laat lopen met raamsensoren). Een collega was hiertegen aan gelopen. Ik weet even niet of hij dit nu voor elkaar heeft gekregen door Homey op basis van de presence vanuit Tado de thermostaat aan- en uit te schakelen.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:45

psyy138

blackbulls.nl

Akumu22 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:47:
Iemand ook problemen met (batterij)devices van Xiaomi sinds de laatste update? Ik heb een temperatuur sensor(Aqara) die de verbinding met homey verliest. Als ik deze verwijder en opnieuw toevoeg gaat het een dag goed waarnaar de verbinding weer wordt verbroken. Er staat geen route naar homey wanneer ik kijk op https://developer.athom.com/tools/zigbee

Bij mij doen ze het gewoon, heb er 2 thuis hangen.
Mijn andere switches en kubussen ook.
Maar ik had laatst na de update dat de app de heletijd crashte.
vervolgens kwam er nog een update en is het weer stabiel.
heb wel de homey nog even herstart.

misschien hetzelfde doen?
of op dat klein knopje op de sensor klikken om te zien of die weer verbinding maakt.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• Double T
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:06
2be schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Graag gedaan

Moet zeggen dat ik over de Tado heel tevreden ben. Echter hebben ze bij de laatste versie het automatisch aan- en uitzetten op basis van locatie een onderdeel gemaakt van een abonnementsvorm. Net zoals de open raam detectie (die ik niet gebruik, maar via Homey laat lopen met raamsensoren). Een collega was hiertegen aan gelopen. Ik weet even niet of hij dit nu voor elkaar heeft gekregen door Homey op basis van de presence vanuit Tado de thermostaat aan- en uit te schakelen.
En dat is exact de reden dat ik Tado links heb laten liggen en zelf gekozen heb voor de Plugwise Adam zone verwarmingssysteem.

Groot voordeel daarvan is dat het volledig werkt op basis van een lokale API; dus geen cloud en (wijzigende) abo. En natuurlijk een goedwerkende app ;-P

• chatjozef
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:48

Ik ervaar het zelfde, wat voor mij nu een beetje heeft geholpen.
Homey stroomloos, zigbee stekkers er uit getrokken.
Homey weer aangezet en stekkers verbonden.

De mesh is denk ik nu opnieuw opgebouwd en dat lijkt aardig te werken.

Ik heb dit overigens alleen met de PIR sensoren, knoppen, temp sensors etc werken wel gewoon vlotjes.

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-02 14:48
Double T schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:27:
[...]
En dat is exact de reden dat ik Tado links heb laten liggen en zelf gekozen heb voor de Plugwise Adam zone verwarmingssysteem.

Groot voordeel daarvan is dat het volledig werkt op basis van een lokale API; dus geen cloud en (wijzigende) abo. En natuurlijk een goedwerkende app ;-P
Als je van de oude hardware en/of software gebruikt maakt is het geen probleem toch?

• HvB83
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:25
hutch schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:18:
[...]

Tijdens de oplevering van onze woning hebben we dit geprobeerd. Helaas heeft de bouwer met 'goedkope' voorbedrade flexbuizen gewerkt waarin het schier onmogelijk bleek om alle benodigde draden te trekken. Zelfs als dit zou lukken, ontstaat een volgend probleem. De lamp heeft momenteel een zeer slanke voedingsdraad (zie middelste draad op de foto). Wanneer een extra schakeldraad naar het armatuur zou moeten, zou ook die voedingsdraad moeten worden vervangen. Esthetisch heb ik dus het liefste de huidige setup en had ik gehoopt dat er een eenvoudige workaround mogelijk zou zijn.

[Afbeelding]
Als je een professionele trekveer met kous (zoiets: https://www.hellermanntyt...ltrekker-cable-scout-plus) gebruikt heb je geen dik punt dat ergens in die bocht vast gaat zitten zoals bij een normale trekveer die je bij de bouwmarkt koopt, dan moet het gewoon kunnen. Desnoods een deskundige elektricien vragen, die doen dat kunstje elke dag. Draadje naar het armatuur moet dan ook geen heel ingewikkeld ding zijn.

• keverjeroen
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-02 15:55

Ik heb ook 1 sensor die van de ene op de andere dag niet meer rapporteert. In Homey blijf ik de laatst waargenomen waarden zien. Had hem al een nieuwe batterij gegeven en naast Homey gelegd, maar dat hielp niet. Ga ik ook maar proberen om hem te verwijderen en weer toe te voegen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl en https://www.youtube.com/channel/UCfV5rBjVIy9ZuI2F1KPzzSA

• Double T
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:06
Tweaqer schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Als je van de oude hardware en/of software gebruikt maakt is het geen probleem toch?
Het probleem is dat je dan met de oude software blijft zitten... en dus geen verbeteringen / bugfixes meer ontvangt...

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Goed, ik heb mijn zin gezet op een alarm systeem icm Homey.
Nu ben ik dus opzoek naar een RFID/NFC oplossing met tag`s (zijn wel te vinden) die werkt met Homey. Dit om aan te geven of ik thuis ben of nog niet. Is er iemand die leuke oplossing heeft die met homey werkt? Mag met 220v/stekker aansluiting zijn (graag met zwave of zigbee)

Wat ik verder heb/ga kopen, nog meer ideeën zijn welkom.

Deursensoren van Xiaomi
Sirene van Aeotec (siren6, nog niet te koop)
NFC/RFID pad om in/uit te schakelen

rikadoo wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:52 (8%)

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 970 nvme 256GB| Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

Waarom zou je het met een pad uit willen schakelen? Je kunt toch ook een virtueel device aanmaken en die aantikken als je thuis komt?

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:40:
Waarom zou je het met een pad uit willen schakelen? Je kunt toch ook een virtueel device aanmaken en die aantikken als je thuis komt?
Das toch niet chill? Elke keer je telefoon pakken als je binnenkomt..

Is het al bijna vrijdag?

• rikadoo
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:40:
Idd wat hierboven gezegd word. Irritant om elke keer de telefoon uit mijn zak te halen of tas als ik thuis kom (en niet vergeet als ik hem in de auto laat liggen per ongeluk en ik binnen 30 seconden het alarm moet uitschakelen.) Je sleutels heb je dan al in je hand dan is dat natuurlijk veel makkelijker.

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 970 nvme 256GB| Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

• AlleD
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:34
rikadoo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:48:
[...]

Idd wat hierboven gezegd word. Irritant om elke keer de telefoon uit mijn zak te halen of tas als ik thuis kom (en niet vergeet als ik hem in de auto laat liggen per ongeluk en ik binnen 30 seconden het alarm moet uitschakelen.) Je sleutels heb je dan al in je hand dan is dat natuurlijk veel makkelijker.
Ik had eerst de BeNext tag reader maar dat werkte niet echt lekker. Gebruik nu naar alle tevredenheid de Remotec Scene Master voor het in- en uitschakelen.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:54
rikadoo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:49:
Goed, ik heb mijn zin gezet op een alarm systeem icm Homey.
Nu ben ik dus opzoek naar een RFID/NFC oplossing met tag`s (zijn wel te vinden) die werkt met Homey. Dit om aan te geven of ik thuis ben of nog niet. Is er iemand die leuke oplossing heeft die met homey werkt? Mag met 220v/stekker aansluiting zijn (graag met zwave of zigbee)

Wat ik verder heb/ga kopen, nog meer ideeën zijn welkom.

Deursensoren van Xiaomi
Sirene van Aeotec (siren6, nog niet te koop)
NFC/RFID pad om in/uit te schakelen
Dat wil ik ook met een tag, als je het hebt dan ben ik benieuwd wat allemaal, want dan ga ik het ook instellen, zou mooi kunnen zijn met een tag en met de telefoon, zowel bij de voordeur als achterdeur een NFC reader om in en uit te schakelen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• rikadoo
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Dat wil ik ook met een tag, als je het hebt dan ben ik benieuwd wat allemaal, want dan ga ik het ook instellen, zou mooi kunnen zijn met een tag en met de telefoon, zowel bij de voordeur als achterdeur een NFC reader om in en uit te schakelen.
Op dit moment vind ik maar 1 echte kandidaat, dat is de Fibaro RFID Tag Reader. De rest zijn niet wat ik zoek of niet mooi (1980 stylish). De Fibaro ziet er redelijk standaard uit alleen de prijs is wat hoog voo reen redelijk simpel iets. Vraag me af of er nog alternatieven zijn.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:54
rikadoo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:27:
[...]

Op dit moment vind ik maar 1 echte kandidaat, dat is de Fibaro RFID Tag Reader. De rest zijn niet wat ik zoek of niet mooi (1980 stylish). De Fibaro ziet er redelijk standaard uit alleen de prijs is wat hoog voo reen redelijk simpel iets. Vraag me af of er nog alternatieven zijn.
Zipato hehe.
Vind hem er wel gedateerd uit zien, binnenkort ali even afspeuren. Zou mooi zijn als het ook met optie kan om het zonder telefoon of zonder tag te doen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• rikadoo
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:28:
[...]

Zipato hehe.
Vind hem er wel gedateerd uit zien, binnenkort ali even afspeuren. Zou mooi zijn als het ook met optie kan om het zonder telefoon of zonder tag te doen.
Is inderdaad niet de mooiste maar wel de beste optie atm. Was eigenlijk wel in de veronderstelling dat er wel wat meer keus was.

rikadoo wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:30 (9%)

• FinalAtonement
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:32
Iemand problemen met de stabiliteit van de milight verbinding en Homey?

Heb net een Homey aangeschaft, en begon met de milights die ik al heb hangen.
Onmiddelijk gekoppeld geraakt, kon perfect alles bedienen via Homey.

Nu een week later vindt homey mijn lampen niet meer.
Bridge reageert niet"

Via de milight app werkt alles nog prima. Ik heb Homey opnieuw opgestart, dat hielp niet.
De lampen verwijderd, opnieuw een reboot, en proberen toe te voegen, maar nu vindt hij niets meer van Milight.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• erreen
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16:02
je hebt een punt, maar doe toch maar niet

teacher wijzigde deze reactie 13-02-2019 20:15 (94%)

• hansgrave
  • Laatst online: 20:42
FinalAtonement schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:30:
Iemand problemen met de stabiliteit van de milight verbinding en Homey?

Heb net een Homey aangeschaft, en begon met de milights die ik al heb hangen.
Onmiddelijk gekoppeld geraakt, kon perfect alles bedienen via Homey.

Nu een week later vindt homey mijn lampen niet meer.
Bridge reageert niet"

Via de milight app werkt alles nog prima. Ik heb Homey opnieuw opgestart, dat helpte niet.
De lampen verwijderd, opnieuw een reboot, en proberen toe te voegen, maar nu vindt hij niets meer van Milight.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Hier draait Milight al jaren prima. Incidenteel gaat er wel eens 1 lamp niet aan of uit maar dat is echt een uitzondering. Zit Homey wel op het zelfde wifi netwerk als Milight?

• FinalAtonement
erreen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:53:
[...]

…. hielp ….

On topic, verder geen ervaringen met milight.
fixed ^^

• FinalAtonement
hansgrave schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:02:
[...]

Hier draait Milight al jaren prima. Incidenteel gaat er wel eens 1 lamp niet aan of uit maar dat is echt een uitzondering. Zit Homey wel op het zelfde wifi netwerk als Milight?
Het is niet zozeer dat ze ze haperen, Homey vindt ze gewoon niet meer.

Homey zit op hetzelfde netwerkt, en staat naast het acces point waar de milight bridge aan hangt.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:09

MsG

Forumzwerver

Op het AccessPoint draait niet per ongeluk een eigen DHCP-server?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• rikm
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:34
Sinds 2.0 al 2x een harde vastloper gehad. Ook niet meer benaderbaar middels de APP.
Toen ik het gebakkie optilde begon hij tegen me te praten met de melding dat herstelmodus wordt gestart, en begon vervolgens af te tellen. IK ben panisch als dat ding reset en ik al mn Flows kwijt ben. Stekker eruit getrokken en functioneert gelukkig nu weer.

Los van de vastlopers merk ik dat mn interesse in Domotica echt drastisch is verminderd sinds 2.0.
Ik kan en wil niet wennen om Flows te bewerken op een mobiel. Enkele flows werken niet meer zo goed sinds 2.0 en tot heden niet de drive gehad om dit weer werkend te krijgen.

Where ever you go, there you are

• tonmeek
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:23
keverjeroen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:17:
[...]

Ik heb ook 1 sensor die van de ene op de andere dag niet meer rapporteert. In Homey blijf ik de laatst waargenomen waarden zien. Had hem al een nieuwe batterij gegeven en naast Homey gelegd, maar dat hielp niet. Ga ik ook maar proberen om hem te verwijderen en weer toe te voegen.
Probeer eens de sensor toe te voegen zonder hem eerst te verwijderen.Homey komt dan met de foutmelding, dat de sensor al bestaat. En daarna werkte de sensor weer bij mij.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
@rikm Zou één van de apps niet de oorzaak zijn? Mijn Homey liep onder de oude versie al als een zonnetje. Onder 2.0 loopt het nog beter.

Je zou eens via developer.athom.com kunnen kijken onder tools en dan performance. Daar vind je wat info over je apps. Misschien biedt het nuttige informatie.

Het dingetje met het maken van flows in 2.0 is denk ik iets waar je even door moet. Ik was niet anders gewend van mijn HomeWizard en ik ben positief verrast hoe Athom dit heeft gemaakt. Ik maak veel van mijn flows overigens wel op mijn iPad met de mobiele app. Mijn grote vingers kunnen dan net wat preciezer werken.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• macmouse
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:38
Even heel gek, maar bij de Heat-IT 8 knops wandmodule.
Hoe krijg ik hier ingesteld dat als je op knop 2 of 3 drukt dat er dan een actie komt ?
Nu krijg ik alleen maar een flow met alle knoppen, ik kan nergens bv een tag met 1 kwijt.
Wat zie ik over het hoofd ?

• wolly_a
  • Niet online
Kleine cosmetische vraag. Ik gebruik een flow om dagelijks mijn dagverbruik van energie uit te rekenen en dit zet ik in de tijdlijn. Omdat Homey achter de schermen met veel decimalen rekent, krijg ik uiteindelijk een getal met een stuk of 10 decimalen. Het berekenen doe ik met de ingebouwde logica van Homey, dus niet met BetterLogic. Is er een manier om dit getal af te ronden naar een mooie 1 of 2 decimalen? Ik weet het, het is muggenziften, maar voor de mooi...

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• tonmeek
wolly_a schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:35:
Kleine cosmetische vraag. Ik gebruik een flow om dagelijks mijn dagverbruik van energie uit te rekenen en dit zet ik in de tijdlijn. Omdat Homey achter de schermen met veel decimalen rekent, krijg ik uiteindelijk een getal met een stuk of 10 decimalen. Het berekenen doe ik met de ingebouwde logica van Homey, dus niet met BetterLogic. Is er een manier om dit getal af te ronden naar een mooie 1 of 2 decimalen? Ik weet het, het is muggenziften, maar voor de mooi...
Probeer eens met {{round(x,2)}}

• wolly_a
  • Niet online
tonmeek schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:49:
[...]

Probeer eens met {{round(x,2)}}
Geprobeerd, levert NaN op. In javascript is het iets van math.round... Zou ik javascript kunnen gebruiken in de berekening bij logica?

wolly_a schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:48:
[...]

Geprobeerd, levert NaN op. In javascript is het iets van math.round... Zou ik javascript kunnen gebruiken in de berekening bij logica?
Ben hier ook naar op zoek.
Ik gebruik nog BetterLogic nu hiervoor, maar zou graag de ingebouwde gebruiken om een app te kunnen elimineren...

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:48
Fire69 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Ben hier ook naar op zoek.
Ik gebruik nog BetterLogic nu hiervoor, maar zou graag de ingebouwde gebruiken om een app te kunnen elimineren...
Niet alles kan met de ingebouwde dacht ik. Maar goed, waarom zou je een app minder willen hebben dan? Draait het zo slecht? Of heb je gewoon waanzinig veel apps? Ik zit inmiddels op de 35, maar ervaar hier echt geen problemen mee.
Sa1 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:38:
[...]
Niet alles kan met de ingebouwde dacht ik. Maar goed, waarom zou je een app minder willen hebben dan? Draait het zo slecht? Of heb je gewoon waanzinig veel apps? Ik zit inmiddels op de 35, maar ervaar hier echt geen problemen mee.
Nee hoor, alles draait hier over 't algemeen redelijk vlotjes. Ik vind het gewoon wat zonde om een app te hebben voor 1 variabele :P

• Aurora
  • Laatst online: 19-02 15:41

Hoeveel (battery powered) devices heb je in totaal? En heb je aan het net aangesloten Zigbee apparatuur, lampen ofzo?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Akumu22
Aurora schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:07:
[...]

Hoeveel (battery powered) devices heb je in totaal? En heb je aan het net aangesloten Zigbee apparatuur, lampen ofzo?
ik heb 3 battery powerd devices waarvan er 1 zigbee is (Xiaomi Aqara) de andere 2 z-wave. Verder heb ik door het hele huis ikea lampen hangen. De Sensor heeft het overigens altijd prima gedaan....maar verliest nu steeds de verbinding.

• Sa1
Akumu22 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:30:
[...]

ik heb 3 battery powerd devices waarvan er 1 zigbee is (Xiaomi Aqara) de andere 2 z-wave. Verder heb ik door het hele huis ikea lampen hangen. De Sensor heeft het overigens altijd prima gedaan....maar verliest nu steeds de verbinding.
Ik heb 12 Xiaomi battery devices, allemaal zigbee. De problemen die jij omschrijft herken ik niet. Zit op de 2.0.4rc1 van homey firmware en 2.0.8.257 van de app versie. Recentste versies volgens mij.

• Aurora
  • Laatst online: 19-02 15:41
Akumu22 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Zoals, @Sa1 hierboven schrijft heb ik ook geen problemen met in mijn geval 17 battery powered Zigbee devices en vooralsnog 1 Zigbee smart plug wat als router functioneert.

Ik heb echter wel begrepen dat Ikea devices zich moeilijk als router gedragen. Hoe ver staat de Zigbee sensor van jouw Homey af? En van de dichtstbijzijnde lamp (er van uitgaand dat deze direct zijn gekoppeld aan Homey en niet middels een hub)?

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• wolly_a
  • Niet online
@Fire69 @Sa1 Jup, herkenbaar. Ik had voorheen ook BetterLogic, maar ik kan eigenlijk alles wat ik wil met de ingebouwde logica. Alleen het afronden lukt me niet. Dit gebeurt wel netjes wanneer ik zo'n waarde in een virtuele sensor van de app Virtual Devices stopt, maar als ik de waarde in de tijdlijn poep, krijg ik compleet alle decimalen te zien.

• PeetersJan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 14-02 22:10
dr.lowtune schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:30:
"... zou ik de exercitie opnieuw kunnen doen. "
"Exerceren is het oefenen in het uitvoeren van bepaalde militaire bevelen. Bij de landmacht voor het gelijktijdig maken van bewegingen door soldaten, bij de zeemacht door schepen. In oude tijden ging het om het inslijpen van tactische bewegingen, die op het slagveld moesten worden uitgevoerd."
Wikipedia: Exerceren
:+

• tonmeek
wolly_a schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:48:
[...]

Ik heb firmware 2.02 en dan werkt {{round(x,2)}} wel. Vergeet de accolades niet.

• wolly_a
  • Niet online
@tonmeek Waarbij de x ook een tag kan zijn? Dan moet ik dat nog eens opnieuw proberen.

Nou breekt mijn klomp. Schijnbaar heb ik bij het typen toch ergens een fout gemaakt. Nu werkt het wel.

wolly_a wijzigde deze reactie 14-02-2019 22:53 (37%)

• 2be
FinalAtonement schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:07:
[...]

Het is niet zozeer dat ze ze haperen, Homey vindt ze gewoon niet meer.

Homey zit op hetzelfde netwerkt, en staat naast het acces point waar de milight bridge aan hangt.
Ook hier al enkele jaren geen enkel connectie probleem met de milight lampen icm. Homey. Wel klopt de kleuren selectie niet.

Sterker nog ik ga buiten in de tuin nog een stuk of 9 extra lichtpunten toevoegen. Ik ga hier wel een tweede milight bridge voor toevoegen. Ben benieuwd hoe Homey hiermee om zal gaan.
@tonmeek Ik ging het net even proberen, nu weet ik terug waarom ik nog BL gebruik.
Ik wil een random getal tussen 1-5. Doe ik dat met BL, dan krijg ik dus een komma-getal en dat moet ik afronden.
Kan ingebouwde logica een random getal geven?

[edit]
Woepie, net getest! {{round(random(1,5),0)}} werkt!!! _/-\o_

Fire69 wijzigde deze reactie 15-02-2019 12:50 (12%)

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12:17
Heeft er iemand ervaring met de Fibaro Rookmelder v2 icm Homey?
Ik ben al tijden opzoek naar een goede oplossing, hiervoor met Domoticz maar dat is verleden tijd.

Ik vraag mij af of ik bepaalde sirenes kan laten loeien bij rookdetectie. Dat dus bijvoorbeeld de sirene in de woonkamer en ouderslaapkamer altijd af gaat bij rookdetectie van 1 van de melders (samen met de melder die daadwerkelijk de detectie heeft gedaan). Ik heb ongeveer 10 melders in gedachten die ik op die manier wil koppelen.

De vraag is dus eigenlijk, kan ik bij alarm via een flow bepaalde sirenes aan gooien? En eventueel weer uit als ik eenmaal wakker ben.
Drardollan schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:58:
[...]

De vraag is dus eigenlijk, kan ik bij alarm via een flow bepaalde sirenes aan gooien? En eventueel weer uit als ik eenmaal wakker ben.
Je kan de Fibaro's niet op afstand triggeren.
Je zou hiervoor aparte sirenes moeten installeren, zoals een Neo Coolcam of zo.

• Drardollan
Fire69 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Je kan de Fibaro's niet op afstand triggeren.
Je zou hiervoor aparte sirenes moeten installeren, zoals een Neo Coolcam of zo.
OK, dan is het eigenlijk geen optie dus.

De POPP Smoke Detectoren zouden dit wel kunnen, maar weet niet of jij daar meer van weet?

• FinalAtonement
2be schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:49:
[...]

Ook hier al enkele jaren geen enkel connectie probleem met de milight lampen icm. Homey. Wel klopt de kleuren selectie niet.

Sterker nog ik ga buiten in de tuin nog een stuk of 9 extra lichtpunten toevoegen. Ik ga hier wel een tweede milight bridge voor toevoegen. Ben benieuwd hoe Homey hiermee om zal gaan.
Laat me weten hoe dat loopt. Ik zou beneden ook nog een bridge willen toevoegen voor de verdieping en tuin ^^

• Akumu22
Drardollan schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:58:
Heeft er iemand ervaring met de Fibaro Rookmelder v2 icm Homey?
Ik ben al tijden opzoek naar een goede oplossing, hiervoor met Domoticz maar dat is verleden tijd.

Ik vraag mij af of ik bepaalde sirenes kan laten loeien bij rookdetectie. Dat dus bijvoorbeeld de sirene in de woonkamer en ouderslaapkamer altijd af gaat bij rookdetectie van 1 van de melders (samen met de melder die daadwerkelijk de detectie heeft gedaan). Ik heb ongeveer 10 melders in gedachten die ik op die manier wil koppelen.

Misschien dat dit een beetje in de buurt komt.

Je zou eens kunnen kijken naar de Alecto SA-33 in combinatie met de app https://apps.athom.com/app/nl.alecto

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:21

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er hier mensen die het voor elkaar hebben gekregen om numerieke waarden via een IFTTT Google Assistant-commando door te spelen naar Homey en hier vervolgens hier iets mee te doen? Ik wil graag een IFTTT-commando 'bedroom lights to X percent" gebruiken om het licht in de slaapkamer te dimmen. IFTTT stuurt als variabele echter een string door en die mag ik van Homey niet gebruiken om numerieke waardes in te stellen. Zijn er apps/opties om van die string een int te maken?

• wolly_a
  • Niet online
WoutF schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:18:
Zijn er hier mensen die het voor elkaar hebben gekregen om numerieke waarden via een IFTTT Google Assistant-commando door te spelen naar Homey en hier vervolgens hier iets mee te doen? Ik wil graag een IFTTT-commando 'bedroom lights to X percent" gebruiken om het licht in de slaapkamer te dimmen. IFTTT stuurt als variabele echter een string door en die mag ik van Homey niet gebruiken om numerieke waardes in te stellen. Zijn er apps/opties om van die string een int te maken?
Het omzetten van een string tag naar een int value tag heb ik gedaan in mijn Homey met de ingebouwde logica. In de ‘DAN’ kun je kiezen ‘Bereken een numerieke waarde’. Als je hier een string in gooit, krijg je er een numerieke waarde uit.

• bvdbos
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-02 07:14
Cool, wist ik nog niet dat dat ook met gewone logic kon ;) Als je liever Better Logic gebruikt, daar zit math.js in. Dan gebruik je:
number(variabele-tag) om die string naar number om te zetten.

bvdbos wijzigde deze reactie 15-02-2019 20:27 (10%)

die logica is toch een soort javascript? Zou je dan niet iets als parseInt() of parseFloat() kunnen doen?

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:00

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Klopt het dat de Hue Motion Sensor en de Dimmer Switch niet werken zonder hub?
Ik heb de motion sensor aangeschaft om als schemerschakelaar te gebruiken.
Na een reboot van de Homey kreeg ik ze beide wel geïnstalleerd, maar de Dimmer geeft aan "apparaat niet beschikbaar" en van de Sensor krijg ik geen data binnen. Als ik de Hue zigbee app opnieuw opstart registreert Homey wel wanneer de sensor het laatst gezien is, maar geen data.
Gaat dit goed komen?

2k op west bij Pv Output

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:56

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Ik zit mij ook te verdiepen in de functies van Homey, voordat ik het aanschaf.

Echter vraag ik mij of er ook apparaten bestaan die bijv. als brug fungeren tussen Homey en mijn antieke handmatig bediende electrische zonnescherm. Het zou toch tof zijn als deze ook automatisch bediend kan worden.

Iemand ideeën hierover?

AW_Bos wijzigde deze reactie 16-02-2019 12:29 (4%)

...

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:09

MsG

Forumzwerver

AW_Bos schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:29:

Echter vraag ik mij of er ook apparaten bestaan die bijv. als brug fungeren tussen Homey en mijn antieke handmatig bediende electrische zonnescherm. Het zou toch tof zijn als deze ook automatisch bediend kan worden.

Iemand ideeën hierover?
Kan je niet iets met een relais en een esp2866? Dan zou je middels mqtt of iets dergelijks kunnen communiceren. Heb je de bediening al eens opengeschroeft?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

MsG schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:30:
[...]

Kan je niet iets met een relatie en een esp2866? Dan zou je middels mqtt of iets dergelijks kunnen communiceren. Heb je de bediening al eens opengeschroeft?
Ben niet zo een elektrotechneut, maar op den duur zal ik er eens naar kijken met iemand. :)

...

• wolly_a
  • Niet online

Iemand ideeën hierover?
Hoe bedien je je handmatige elektrische zonneschermen nu? Met een afstandsbediening of met zo’n schakelaar aan de muur?

• AW_Bos

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

wolly_a schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:34:
[...]

Hoe bedien je je handmatige elektrische zonneschermen nu? Met een afstandsbediening of met zo’n schakelaar aan de muur?
Een draaischakelaar aan de muur.

Maar dan een flink stuk ouder... ;)

...

• Geurt-kun

Geurt-kun

Iemand ideeën hierover?
Simpel met de jalousie schakelaar van KlikAanKlikUit. De mijne werkt daar perfect mee.

2k op west bij Pv Output

• wolly_a
  • Niet online
@AW_Bos Jup, wat @Geurt-kun zegt. Ik denk dat je hier wel wat mee kan: https://www.klikaanklikui...elaar-voor-zonwering.html

• Drardollan

Iemand ideeën hierover?
Zowel Fibaro als Qubino hebben hier standaard modules voor. Prop je er gewoon tussen, blijft je knop ook nog eens werken.

Zelf heb ik er al jaren 1 van Fibaro, werkt helemaal top.

• millerman_sf
En volgens mij is de Shelly2 hier ook bruikbaar voor. Dus genoeg keuze, afhankelijk van de protocollen die je wilt gebruiken.

• Sa1
Enige tijd terug had iemand hier een link naar een zigbee powerplug geplaatst waar hij tevreden over was. Mij staat bij dat hij van het merk Inno ofzo was, maar kan die link niet meer vinden, maar ook het product niet, dus ik vermoed dat er een kronkel tussen de oren zit. Zelf heb ik nu de NEO's, maar die zijn z-wave en ik wil iets meer zigbee ontvangst boven hebben.

Weet iemand dat nog? Heb ook al gewoon zitten zoeken op zigbee powerplugs, maar ga liever af op de ervaring van een mede-tweaker.

• millerman_sf
De INNR SP120 bedoel je denk ik?

• Sa1

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:56
Die heb ik toevallig vandaag 2 opgehaald bij Robbshop :)
Koppelen ging snel en probleem loos.
Nu nog onderzoeken hoe ik mijn flows werkend ga krijgen!
als iemand hints heeft: Ik wil zien dat mijn vaatwasser is aangeweest omdat ik deze altijd vergeet uit te zetten/ deurtje open te maken/ uit te ruimen. Dus waar ik aan zat te denken is ongeveer het volgende: als de powerplug boven 10w verbruik is geweest, zet de variable vaatwasser aangeweest=true. Als het verbruik langer dan 5 minuten onder 10w is. Stuur push bericht. + als iemand thuis komt en vaatwasser aangeweest is nog steeds true: stuur nog een push bericht. Ik moet alleen nog even nadenken dat ik makkelijk deze waarde op false zet Of misschien pak ik het helemaal verkeerd aan.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:28
wolly_a schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:35:
Heb je misschien een voorbeeld hoe je dit kan doen?
Ik zou het graag willen doen voor mijn zonnepanelen, om hier de dag opbrengst dagelijks door te geven.

• wolly_a
  • Niet online
@Henkhuppelschot Er zijn vast meerdere wegen die naar Rome leiden, maar ik bereiken iedere dag net voor middernacht het verschil tussen de huidige meterstand en de opgeslagen meterstand van de avond ervoor (=dagverbruik) en direct er achteraan de nieuwe meterstand weer in de variable van de opgeslagen meterstand (voor de volgende dag).

Dat zal voor jou doel om de opbrengst dagelijks te bepalen niet helemaal werken waarschijnlijk. Ik heb (nog) geen zonnepanelen, dus daar kan ik je nog niet mee helpen.

• Geurt-kun

Geurt-kun

Hennie-M schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:22:
[...]

Die heb ik toevallig vandaag 2 opgehaald bij Robbshop :)
Koppelen ging snel en probleem loos.
Nu nog onderzoeken hoe ik mijn flows werkend ga krijgen!
als iemand hints heeft: Ik wil zien dat mijn vaatwasser is aangeweest omdat ik deze altijd vergeet uit te zetten/ deurtje open te maken/ uit te ruimen. Dus waar ik aan zat te denken is ongeveer het volgende: als de powerplug boven 10w verbruik is geweest, zet de variable vaatwasser aangeweest=true. Als het verbruik langer dan 5 minuten onder 10w is. Stuur push bericht. + als iemand thuis komt en vaatwasser aangeweest is nog steeds true: stuur nog een push bericht. Ik moet alleen nog even nadenken dat ik makkelijk deze waarde op false zet Of misschien pak ik het helemaal verkeerd aan.
Is deze niet Max 10 Ampère?
Waarschijnlijk doet je vaatwasser meer. Goed op letten, is namelijk niet handig als je spulletje uitfikt.

2k op west bij Pv Output

• PnD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:32

PnD

like in Pinda ^_^

Kan je de Aqara sensors zonder de gateway gebruiken met de homey?

Al mijn oude & nieuwe systemen

• vandermark
  • Laatst online: 23:05
PnD schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:35:
Ja

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:23
PnD schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:35:
Ja, hier het bewijs:
https://www.domotica-blog...-aqara-window-door-sensor

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-02 14:48
Eigenlijk niet te missen en iedereen heeft het waarschijnlijk wel gelezen, maargoed voor het archief dan: de review van de 2019 versie door Tweakers reviews: Homey (2019) en Homey Pro - Twee stappen vooruit, een stap terug

• Drardollan
Leuke review inderdaad!

Klein vraagje nog, iemand een goede oplossing om lampen te laten schakelen op basis van zonsopkomst en zonsondergang, maar dan met 15 minuten vertraging?
Er was een app Zonnestanden, maar als ik deze installeer dan crasht mijn Homey zo'n beetje (rode ring van hoge load) en de app is ook niet standaard via de AppStore beschikbaar.

Ingebouwd heb je wel zonsopkomst en ondergang, maar kan je er geen vertraging aan koppelen?

• HeroS
Drardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:44:
Leuke review inderdaad!

Klein vraagje nog, iemand een goede oplossing om lampen te laten schakelen op basis van zonsopkomst en zonsondergang, maar dan met 15 minuten vertraging?
Er was een app Zonnestanden, maar als ik deze installeer dan crasht mijn Homey zo'n beetje (rode ring van hoge load) en de app is ook niet standaard via de AppStore beschikbaar.

Ingebouwd heb je wel zonsopkomst en ondergang, maar kan je er geen vertraging aan koppelen?
Even een flow maken welke een variabele zet na 15 min. Vervolgens kun je deze variabele weer gebruiken in andere flows.

• 2be
Drardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:44:
Leuke review inderdaad!

Ook voor de ingebouwde zonsopkomst en zonsondergang is een kaartje met de zon gaat op over, de zon gaat onder over aanwezig.

Wil je na de zonsopgang of zonsondergang iets doen dan kun je een vertraging aan het kaartje in de dan kolom toevoegen.
Of bij meerdere taken het start flow kaartje met een vertraging gebruiken en de acties in een aparte flow zetten.

2be wijzigde deze reactie 19-02-2019 10:03 (16%)

• killer2
  • Laatst online: 16:14
Tweakers, na veel fora doorzocht en gegoogeld te hebben kan nergens echt vinden of Deezer nu wel of niet native wordt ondersteund door Homey, kan iemand mij een richting op sturen?
killer2 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:20:
Tweakers, na veel fora doorzocht en gegoogeld te hebben kan nergens echt vinden of Deezer nu wel of niet native wordt ondersteund door Homey, kan iemand mij een richting op sturen?
Nee. Simpelweg apps.athom.com en dan daar zoeken op Deezer. ;)

• killer2
  • Laatst online: 16:14
Webgnome schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Nee. Simpelweg apps.athom.com en dan daar zoeken op Deezer. ;)
thx daar was ik al bang voor :(

• Drardollan
2be schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Ook voor de ingebouwde zonsopkomst en zonsondergang is een kaartje met de zon gaat op over, de zon gaat onder over aanwezig.

Wil je na de zonsopgang of zonsondergang iets doen dan kun je een vertraging aan het kaartje in de dan kolom toevoegen.
Of bij meerdere taken het start flow kaartje met een vertraging gebruiken en de acties in een aparte flow zetten.
Thanks voor de info. Heb alleen geen enkel idee wat een flow kaartje is -O-

• HeroS
Drardollan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Thanks voor de info. Heb alleen geen enkel idee wat een flow kaartje is -O-
Kijk eens hier:
https://www.athom.com/nl/homey/flow/

en hier:
https://www.facebook.com/groups/2430329713860308/

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:44
Ik ben een homey aan het overwegen maar ik zou hem ook willen laten werken in de garage. Normaal wifi bereik is ook erg beperkt in de garage als ik mijn AP in de woonkamer neer zet. Ik vroeg me dus af of er mogelijkheden waren om een homey range extender te hebben (of 2 homeys die samen de flows uitvoeren).

• HeroS
peltco schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:27:
Ik ben een homey aan het overwegen maar ik zou hem ook willen laten werken in de garage. Normaal wifi bereik is ook erg beperkt in de garage als ik mijn AP in de woonkamer neer zet. Ik vroeg me dus af of er mogelijkheden waren om een homey range extender te hebben (of 2 homeys die samen de flows uitvoeren).
Nee, dit is niet mogelijk.

Zou ook eerder je WiFi verlengen.

Pagina: 1 ... 53 54 55 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True