Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Deef_K schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:26:
[...]

Welk kaart van Kodi in de ALS gebruik je hier voor?
Geen gok ik zo?

Het is ALS <iets> DAN <Kodi pauzeren>

Move along folks, nothing interesting to see here.

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 11:45
pietpiet50 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:54:
En ik lees veel over de google mini met homey, maar bij mij willen ze niet praten met elkaar, heb vanuit de homey app verbonden en via de google pagina, allebei de nederlandse taal, maar toch lukt het niet. Er staat wel in LINKED, dus dat lijkt me goed. Moet er anders nog wat ingesteld worden?
Hoe geef je de opdrachten? Dat moet met 'hey/ok google vraag homey opdracht'

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05:52
Fire69 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:03:
[...]

Geen gok ik zo?

Het is ALS <iets> DAN <Kodi pauzeren>
Ach natuurlijk...

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
pietpiet50 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:54:
in de homey 2.0 staan alle lampen van HUE met een rood driehoek en uitroepteken. Zijn niet verbonden/beschikbaar. Lamp toevoegen lukt ook niet, kan geen bridge vinden. Gebruik al sinds begin de Ahtom app voor HUE. Heb nooit een lamp of iets zonder de bridge gekoppeld.
Iemand een oplossing of hint?

En ik lees veel over de google mini met homey, maar bij mij willen ze niet praten met elkaar, heb vanuit de homey app verbonden en via de google pagina, allebei de nederlandse taal, maar toch lukt het niet. Er staat wel in LINKED, dus dat lijkt me goed. Moet er anders nog wat ingesteld worden?
Bij mij werken mijn Hue lampen prima. Even de lampen en de app verwijderen en dan opnieuw beginnen. Je kan verder ook maar weinig hiervoor instellen aan de Homey kant. Ik gebruik de Philips Hue app van Athom zelf.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21-04 20:37
Heeft iemand een goede site om audio bestanden voor de soundboard app af te halen?

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:07
Akumu22 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:15:
Heeft iemand een goede site om audio bestanden voor de soundboard app af te halen?
Ik maak altijd zelf kleine audiofiles met audacity.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• pietpiet50
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:09
wolly_a schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:38:
[...]

Bij mij werken mijn Hue lampen prima. Even de lampen en de app verwijderen en dan opnieuw beginnen. Je kan verder ook maar weinig hiervoor instellen aan de Homey kant. Ik gebruik de Philips Hue app van Athom zelf.
Zit iets fout in de iOS app voor homey (bij mij), daar vind hij geen bridge, bij de android versie wordt de bridge keurig gevonden en alle lampen zijn weer actief meteen. Hoefde gelukkig niet de app te verwijderen in dit geval.

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-04 08:37
jeroen11 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:47:
[...]

Nog een vraagje hierover, de Innr SP-120 kan dus niet alleen Zigbee Light Link, maar ook de reguliere Zigbee signalen zoals IR en contact sensoren versterken? In dat geval zal ik er een paar bestellen. De LivingWhites pluggen zijn alleen Light Link lijkt het namelijk.
nee enkel en alleen Zigbee. geen hue, IR of iets anders.

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:02
Sjalabert schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:06:
[...]
nee enkel en alleen Zigbee. geen hue, IR of iets anders.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk - ik bedoelde of de SP 120 ook Zigbee sensoren als infrarood/aanwezigheid, contact/deur kan versterken, zoals die van Aqare. De LivingWhites pluggen bijv ondersteunen allen Light Link, die fungeren niet als generieke Zigbee repeaters/versterkers. Hopelijk is het zo duidelijker.

Edit: had de vraag ook aan een winkel gesteld, die bevestigen dan de SP 120 de Zigbee mesh vergroot. Ga hem bestellen en hoop dat het inderdaad goed werkt.

jeroen11 wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:03 (13%)

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
Geurt-kun schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:57:
[...]

Er staat er bij Alie ook één voor EUR 9,56. Dat is wat aantrekkelijker dan dit linkje 😉

Edit:
Met de Alie app zoeken naar Aqara, vervolgens alleen aanbiedingen laten zien. Dan staat de vibrator als eerste gepresenteerd.
Uiteraard. T ging alleen even om welk product het ging.. Uiteraard even goed zoeken naar de beste prijs!
Daniel. schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Ik maak altijd zelf kleine audiofiles met audacity.
Hangt er vanaf wat je nodig hebt natuurlijk.

Ik gebruik een site om Youtube-videos om te zetten naar mp3 en dan een online trimmer om er stukjes uit te knippen.
Die gebruik ik dan als deurbel-melodietjes.

Ik heb 1 standaard-geluidje (Samson, er klopt iemand op de deur :P) en dan per feest-periode 5 random muziekjes (Pasen, Kerst/Nieuw, Valentijn, Halloween, ... ) :)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:37

dr.lowtune

(o\ | /o)

Het probleem met de action (promax) sockets die het niet meer deden had ik even opgelost door ze opnieuw aan te melden. Dat heeft maarliefst 4 dagen goed gewerkt. Nu zijn ze volgens homey wederom niet meer bereikbaar en zou ik de exercitie opnieuw kunnen doen. Homey loopt ook vast bij het uitvoeren van sommige oudere flows (waar die action sockets in zitten). Geen spannende flows overigens. Ik twijfel of ik de lampen die ik met Homey aanstuurde vervang door ikea tradfri, en dan Homey nog een kans geef, of dat Homey het ronde archief in gaat. Voor mij persoonlijk heeft Homey in de jaren dat ik hem heb niet gebracht wat ik er van had verwacht.

• wolly_a
  • Niet online
@dr.lowtune Misschien dat je probleem in de app voor deze Action plugs zit en niet in de Homey zelf, zeker omdat je ook aangeeft dat Homey vastloopt bij flows waar deze sockets in worden gebruikt. Ik mag dan eeuwige optimist zijn, maar mijn Homey is nog nooit ergens op vastgelopen.

Reageren die dingen trouwens ook niet gewoon op een signaal voor een KlikAanKlikUit plug? Misschien zou je die app dan kunnen gebruiken?

Edit: De laatste keer dat deze apparaten niet meer aan te sturen waren, komt waarschijnlijk door de update van de app. Versie 3.0 is op 16-1 uitgekomen en bij de update staat te lezen dat deze plugs opnieuw verbonden moesten worden.

wolly_a wijzigde deze reactie 05-02-2019 20:50 (40%)

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:56
Ik zoek een goedkope lichtsensor die mijn screens kan schakelen. Het liefste hang ik die buiten op. Er is zelf een loze leiding voor stroom of UTP (POE kan dus) aanwezig. Het gaat erom dat die zon (zeer hoge lichtwaarde) kan onderscheiden van een bewolkte dag. Wat is een robuuste, liefst waterdichte, oplossing. Wind- en regenmeter is niet nodig.

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• wolly_a
  • Niet online
@vandermark Ik heb mijn lichtsensor in de woonkamer geplaatst, nu gaan de screens ook daadwerkelijk dicht als het binnen te licht is. Ik heb kort een sensor buiten gehad, maar dan gingen de screens ook dicht wanneer de zon va de zijkant scheen en binnen niet echt voor overlast zorgde. Bijkomend voordeel van de sensor binnen plaatsen, was dat ik niet op zoek hoefde voor een sensor die weer en wind aankon.

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:03
wolly_a schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:03:
@vandermark Ik heb mijn lichtsensor in de woonkamer geplaatst, nu gaan de screens ook daadwerkelijk dicht als het binnen te licht is. Ik heb kort een sensor buiten gehad, maar dan gingen de screens ook dicht wanneer de zon va de zijkant scheen en binnen niet echt voor overlast zorgde. Bijkomend voordeel van de sensor binnen plaatsen, was dat ik niet op zoek hoefde voor een sensor die weer en wind aankon.
Wat voor sensor is dit? Merk en type ;)

• vandermark
wolly_a schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:03:
Dat de screens te vroeg gaan kan je eenvoudig oplossen door tijden aan te geven in je flows: Ik heb start- en eindtijden wanneer de zon hinderlijk is en daarbinnen kan de screen naar beneden. Punt is, als ik de sensor binnen zet en de screen gaat naar beneden komt er geen licht op de sensor en zou screen weer omhoog gaan :)

De vraag is inderdaad wel welke sensor je gebruikt en kan die ook hoge luxwaarden van direct zon onderscheiden van een bewolkte zomerdag.

• wolly_a
  • Niet online
@vandermark Goede opmerking. Ik heb destijds 2 punten gekozen in het lichtbereik. Komt de hoeveelheid licht boven de max, dan gaan de screens naar beneden (waarbij dit wel x tijd onafgebroken moet zijn). Komt de hoeveelheid licht onder de min, dan gaan de screens omhoog. Daarnaast gaan mijn screens niet naar beneden als het regent of er regen wordt verwacht. Bij harde wind, gaan mijn screens ook omhoog. Dit heeft voor mij altijd prima gewerkt. De lichtsensor heb ik in mijn HomeWizard tijd zelf gemaakt met een Arduino, lichtgevoelige weerstand en een 433Mhz zendertje. Deze praat KAKU taal.

Voor buiten zou je natuurlijk kunnen overwegen om een sensor met lux meting in een glazen behuizing te stoppen. Dan wordt de keuze misschien wat ruimer. Ik heb eigenlijk nooit zo geëxperimenteerd met het hangen van de sensor in direct zonlicht en het effect daarop op de lichtmeting, maar zouden alle lichtsensoren dat niet zien?

Edit: En als je een UV sensor neemt? Deze vertelt misschien nog beter of de zon vol op je ramen schijnt?

wolly_a wijzigde deze reactie 06-02-2019 08:03 (5%)

• vandermark
Ik denk dat deze ideaal zou zijn als ik hem waterdicht kan maken:
https://aeotec.com/z-wave-sensor
UV sensor.
Perfectly managing an environment means understanding it perfectly. MultiSensor 6 accurately measures ultraviolet light; the kind of light that causes everything from furniture bleaching to eye damage. Measured inline with the World Health Organisation’s UV Index, MultiSensor 6 measures a room’s UV level so that an environment can be managed through curtains, shades and lighting, and so that health and property recommendations can be made.

• Driekkes
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18-04 11:25
vandermark schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:13:
Ik denk dat deze ideaal zou zijn als ik hem waterdicht kan maken:
https://aeotec.com/z-wave-sensor

[...]
Ik maak zelf gebruik van deze sensor om de gordijnen aan te sturen op dezelfde manier zoals jij het beschrijft. Werkt prima, kost wel even tijd om de sensor goed in te stellen. Ook kost het even tijd om de goede drempelwaarde te vinden waarop de gordijnen open/dicht gaan. Ik loop echter ook tegen het probleem aan dat de sensor binnen staat (buiten is nog geen optie, grote zandbak i.v.m. nieuwbouw) en dus de gordijnen te pas en te onpas open en dichtgaan.
Kun je de sensor niet onder een overkapping plaatsen waar nog wel genoeg licht naar binnen komt, dan hoef je niet veel aanvullende maatregelen te treffen om hem waterdicht te maken lijkt mij?

• daan256
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 03-04 17:16
vandermark schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:31:
Ik zoek een goedkope lichtsensor die mijn screens kan schakelen. Het liefste hang ik die buiten op. Er is zelf een loze leiding voor stroom of UTP (POE kan dus) aanwezig. Het gaat erom dat die zon (zeer hoge lichtwaarde) kan onderscheiden van een bewolkte dag. Wat is een robuuste, liefst waterdichte, oplossing. Wind- en regenmeter is niet nodig.
Ik had de KAKU dusk sensor maar die viel om de haverklap uit zonder reden. Nu gebruik ik de PIR van NEOcoolcam (Zwave) deze bevat ook een licht sensor. Werkt prima!

https://nl.aliexpress.com...8a53c&transAbTest=ae803_3

• daan256
is er iemand die een oplossing heeft voor Google Home koppeling.
Nu zeg ik "Hey google, tell homey to xyz)… op zich werkt dat wel maar een seamless integratie is mooier.
Ik weet dat Athom bezig is met de seamless integratie bij Google maar heeft iemand dit wellicht via een work around toch voorelkaar gekregen?

Dus ipv “Hey google, tell homey to turn on the lights” -> “Hey Google, turn on the lights” en dat homey dit uitvoert”

• blavlaa
  • Laatst online: 23:17
daan256 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:44:
is er iemand die een oplossing heeft voor Google Home koppeling.
Nu zeg ik "Hey google, tell homey to xyz)… op zich werkt dat wel maar een seamless integratie is mooier.
Ik weet dat Athom bezig is met de seamless integratie bij Google maar heeft iemand dit wellicht via een work around toch voorelkaar gekregen?

Dus ipv “Hey google, tell homey to turn on the lights” -> “Hey Google, turn on the lights” en dat homey dit uitvoert”
Dan kan je gebruik maken van "routines" in de GH app.

https://i.postimg.cc/v1K6Zq41/Screenshot-20190206-110038.jpg

blavlaa wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:03 (17%)

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21-04 20:37
Edit:

Iemand er ook nog last van dat homey spontaan offline is? Als ik de app opstart krijg ik de melding dat homey offline is, deze is dus niet te benaderen maar ook sommige flows. Werken dan niet. Het enige dat dan werkt is een PTP.
HeroS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem. Kun je ons op de hoogte houden van jouw bevindingen?
Nu een ruime week een andere voeding gebruikt en geen uitval meer gehad, nu weet ik dus alleen niet of het door de voeding komt of dat de services bij athom gewoon goed gedraaid hebben de laatste tijd...

Een van jullie nog het probleem gehad dat homey onbereikbaar was de afgelopen 2 weken?

Akumu22 wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:42 (19%)
Reden: Toevoeging orig. bericht

Toevallig had ik het gister avond. Na veel uitzoekwerk bleek dat homey zonder geheugen zat. een PTP loste het probleem op. Echter denk ik dat bij jou het probleem toch de voeding was. Dit is op een of andere manier een veelgehoorde klacht

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• powermarcel10
Webgnome schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:12:
Toevallig had ik het gister avond. Na veel uitzoekwerk bleek dat homey zonder geheugen zat. een PTP loste het probleem op. Echter denk ik dat bij jou het probleem toch de voeding was. Dit is op een of andere manier een veelgehoorde klacht
Wat is qua voeding en kabel voor Homey handig om te doen? Ik begreep dat Homey op z'n top maar maximaal 0,5 ampère gebruikt. Volgens mij is de voeding die bij homey zit wel 2.0 ampère. Zou het hem in de kabel kunnen zitten?

Ik heb zo'n usb spanningsmeter om te zien hoeveel spanning er de telefoon tijdens het opladen ingaat. Goedkope kabels van bijvoorbeeld de action laten dan zien waarom je telefoon zo langzaam laadt..

Iemand hier ideeën over?

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04 20:28
Akumu22 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:40:
Edit:

Iemand er ook nog last van dat homey spontaan offline is? Als ik de app opstart krijg ik de melding dat homey offline is, deze is dus niet te benaderen maar ook sommige flows. Werken dan niet. Het enige dat dan werkt is een PTP.

[...]

Nu een ruime week een andere voeding gebruikt en geen uitval meer gehad, nu weet ik dus alleen niet of het door de voeding komt of dat de services bij athom gewoon goed gedraaid hebben de laatste tijd...

Een van jullie nog het probleem gehad dat homey onbereikbaar was de afgelopen 2 weken?
Vanochtend viel mij op dat de Homey aan het rebooten was zonder reden. Voor de rest geen offline gehad (tenminste zover ik weer).

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

automatische update?

• vandermark
daan256 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Ik had de KAKU dusk sensor maar die viel om de haverklap uit zonder reden. Nu gebruik ik de PIR van NEOcoolcam (Zwave) deze bevat ook een licht sensor. Werkt prima!

https://nl.aliexpress.com...8a53c&transAbTest=ae803_3
Mooi en niet duur! Voor de zekerheid: Wanneer deze direct zonlicht krijgt zijn de lichtwaarden onderscheidend van een bewolkte dag in de zomer? Gaat mij dus niet om donker of licht onderscheiden maar licht (bewolkte dag in mei) en zeer licht (zonnige dag in mei). Kun je dat bevestigen?

• daan256
vandermark schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:46:
[...]

Mooi en niet duur! Voor de zekerheid: Wanneer deze direct zonlicht krijgt zijn de lichtwaarden onderscheidend van een bewolkte dag in de zomer? Gaat mij dus niet om donker of licht onderscheiden maar licht (bewolkte dag in mei) en zeer licht (zonnige dag in mei). Kun je dat bevestigen?
Ik gebruik hem nu twee weken dus dat kan ik je helaas niet vertellen. Hij meet alles in lux waarden en je kunt in de flow < of > toepassen dus in principe moet dat wel in te vullen zijn.

• blavlaa
  • Laatst online: 23:17
vandermark schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:46:
[...]

Ik heb er ook een aantal in gebruik en gebruik de lichtsterkte om verlichting aan te sturen. Ik gebruik ze met indirect licht tot nu nooit problemen gehad hiermee. Dus als je ze met direct licht gaat gebruiken dan verwacht ik geen problemen.

• Henkhuppelschot
daan256 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:12:
[...]

Ik gebruik hem nu twee weken dus dat kan ik je helaas niet vertellen. Hij meet alles in lux waarden en je kunt in de flow < of > toepassen dus in principe moet dat wel in te vullen zijn.
ik lees er niet echt goede reviews over.
Wat is jou ervaring tot nog toe?

• daan256
Henkhuppelschot schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:16:
[...]

ik lees er niet echt goede reviews over.
Wat is jou ervaring tot nog toe?
Hij doet wat ie moet doen.... je kunt via de app (neocoolcam app) de terugkoppeling en frequentie van de lichtmeting instellen .. ik gebruik hem niet als PIR... alleen als duskmeter... ik ben tevreden na twee weken gebruik.

• vandermark
In deze review: https://www.domotica-blog...neo-coolcam-motion-sensor
wordt gesteld dat de Lux waarden kan worden ingesteld van 0-10.000 lux.
Dat lijkt veel maar direct zonlicht is al meer dan 100.000 lux... Ben dus bang dat deze sensor niet kan meten wat ik zoek (grenswaarde van pak hem beet 40.000 lux). Oplossing kan natuurlijk zijn om er een zonnebril voor te zetten :)

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-04 16:06
vandermark schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:31:
Waarom zou je die buiten willen hangen? Is het niet handiger om binnen te meten of de screens naar beneden moeten? Of is dat in jouw geval niet zo?

Overigens heb ik zelf de aeonlab multi sensor 6. Grootste pré (voor mij althans). Permanente stroom voorziening via USB.

Luuk84 wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:44 (9%)

• vandermark
Luuk84 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:43:
[...]

Waarom zou je die buiten willen hangen? Is het niet handiger om binnen te meten of de screens naar beneden moeten? Of is dat in jouw geval niet zo?
Als ik de sensor binnen hang achter het raam --> zon --> sensor registreert de zon --> signaal van Homey --> screens naar beneden --> zon weg en dus registreert de sensor geen zon --> Pendelende screens >:)\

Edit: ik heb wel idee voor onder afdakje bedenk ik me nu...

vandermark wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:46 (6%)

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22-04 16:06
vandermark schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:46:
[...]

Als ik de sensor binnen hang achter het raam --> zon --> sensor registreert de zon --> signaal van Homey --> screens naar beneden --> zon weg en dus registreert de sensor geen zon --> Pendelende screens >:)\

Je kan toch gewoon een min & max instellen? Min & max met screens omhoog, en min max met screens naar beneden. Of zijn ze volledige verduisterend? Dan gaat die vlieger niet op natuurlijk.
[...]

Dat probleem heb je toch ook als je de sensor buiten hangt? Je hebt altijd last van wolken en dat soort spul. Het beste is dan ook om er een timer in te bouwen. Dus als lux > x dan wacht tijd x . Als x == 0 && lux == > x naar beneden -> naar boven

nvm... als je hem achter de screens hangt heb je er niks aan ;)

Webgnome wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:10 (5%)

• daan256
vandermark schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:23:
Dat lijkt veel maar direct zonlicht is al meer dan 100.000 lux... Ben dus bang dat deze sensor niet kan meten wat ik zoek (grenswaarde van pak hem beet 40.000 lux). Oplossing kan natuurlijk zijn om er een zonnebril voor te zetten :)
Binnen domoticz had ik dat met een "flipper" script opgelost... in Homey nog niet over nagedacht maar wat WebGnome noemde over dat je een timer start als er overdag meer dan x lux light is (vanwege de zon) klinkt wel als een goede oplossing.

Ter lering en vermaak: het script van Domoticz... wellicht help je dit.

Zie https://www.domoticz.com/wiki/Lua_-_Dusk_Sensor

• vandermark
daan256 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:11:
[...]

Binnen domoticz had ik dat met een "flipper" script opgelost... in Homey nog niet over nagedacht maar wat WebGnome noemde over dat je een timer start als er overdag meer dan x lux light is (vanwege de zon) klinkt wel als een goede oplossing.

Ter lering en vermaak: het script van Domoticz... wellicht help je dit.

Zie https://www.domoticz.com/wiki/Lua_-_Dusk_Sensor
Zie post boven, je dat is niet het probleem. Timers gebruik nu ook al veel. Maar als screen naar beneden gaat en daardoor de sensor in donkere schaduw komt werkt het niet :)

• wolly_a
  • Niet online
@vandermark Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb je compleet verduisterende screens? Bij onze screens valt er nog altijd licht naar binnen. Voor mij is dat binnen voldoende om te bepalen of de screens weer omhoog moeten omdat het veel te duister wordt of dat de screens nog naar beneden moeten blijven.

Als je natuurlijk een goed plekje buiten hebt, dan is dat prachtig. Ik kon dat destijds niet realiseren buiten.

• vandermark
wolly_a schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:55:
@vandermark Ik heb er misschien overheen gelezen, maar heb je compleet verduisterende screens? Bij onze screens valt er nog altijd licht naar binnen. Voor mij is dat binnen voldoende om te bepalen of de screens weer omhoog moeten omdat het veel te duister wordt of dat de screens nog naar beneden moeten blijven.

Als je natuurlijk een goed plekje buiten hebt, dan is dat prachtig. Ik kon dat destijds niet realiseren buiten.
Dat gaat niet werken: ik wil ze alleen naar beneden als er zonlicht is. Als screens naar beneden zijn is het licht echt veel minder dan bijvoorbeeld een bewolkte dag. Dan is het kantelpunt niet meer werkzaam: de sensor moet altijd zonlicht kunnen opvangen (en kunnen registreren t.o.v. bewolking).

Aan de westkant heb ik zonnepanelen en aan die kant schakelt de omvormer (met timer om pendelen te voorkomen) de screens. Oostzijde heb ik geen panelen en dus sensor nodig

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:40
vandermark schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:23:
Mijn NEO Coolcam sensor heeft nog nooit meer dan 200 lux gedetecteerd geloof ik.

• vandermark
Drardollan schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Mijn NEO Coolcam sensor heeft nog nooit meer dan 200 lux gedetecteerd geloof ik.
Ligt die in je kruipruimte? ;)

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:16
Als ik een Homey wil kopen, kan ik dan het beste een nieuw model kopen, of beter een oude versie opzoeken?
Als ik het zo op de website bekijk heeft de nieuwe versie minder aan boord dan de oude versie.

Klopt dat of heeft de 2019 versie nog voordelen?

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-04 17:44
De mijne hangt in het trappengat tegen het plafond waar het opzich nog wel eens goed licht kan zijn maar is ook niet boven de 32lux uitgekomen.
Misschien is ie defect? Ik heb hem ook als bewegingsdetector en dat doet ie al anderhalf jaar uitstekend :)

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22:40
Heb er 3, 2 in de woonkamer en 1 in de keuken. 2 van de 3 hangen soms in de volle zon.

Dus nee ;)

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 01:08
Crxtreem schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:36:
Als ik een Homey wil kopen, kan ik dan het beste een nieuw model kopen, of beter een oude versie opzoeken?
Als ik het zo op de website bekijk heeft de nieuwe versie minder aan boord dan de oude versie.

Klopt dat of heeft de 2019 versie nog voordelen?
Naast nieuwe garantie, niet echt. Maar de functionaliteiten die er uit zijn, zijn NFC en de microfoon. Beide werden niet veel gebruikt. De microfoon gebruik ik echt nooit, voor mij werkt het praten tegen een apparaat gewoon niet, ook niet tegen alexa of google ofzo. Echt automatiseren op basis van aanwezigheid werkt voor mij veel beter. NFC heb ik ook echt nog nooit gebruikt en zou ook niet direct weten waarvoor ik dat dan zou doen. Sommige gebruiken het voor aanwezigheids detectie, maar daarvoor vind ik het niet handig. Zag van de week van domoticahuis op fb voorbijkomen dat hij op basis van NFC wel of niet de nacht inschakelde, leuke toepassing, maar voor mij ook niet heel handig.

• R1
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
ik heb m vandaag iig manual naar 2.0.2 geupdatet, maar geen release notes kunnen vinden

*-Specs-*

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 15:15
R1 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:25:
[...]

ik heb m vandaag iig manual naar 2.0.2 geupdatet, maar geen release notes kunnen vinden
firmware.athom.com

• TF0
  • Laatst online: 07:00
[...]

Je kunt je criteria toch iets complexer maken dat je verschillende tresholds hebt: 1 voor als het zonnescherm omlaag is, en de 2e als het zonnescherm omhoog is. Dan krijg je niet die loop en het zal niet heel moeilijk zijn om te maken.

Ik heb zelf een aantal Hue motion sensoren, daar gebruik ik de lichtmeter van en dat werkt prima. Net even getest boven een Hue lamp en dan geeft ie 14444.4 lux. Is geen 100k lux, maar lijkt me genoeg voor jouw toepassing.
Is goedkoper dan die Aeon sensor en icm bovenstaande kun je volgens mij wel krijgen wat je wilt (en de sensor - volgens de spec - binnen gebruiken).

• powermarcel10
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met alternatieven voor de sonoff switch? Iets met zigbee? Super handig om apparaten mee te schakelen.. Draad doorknippen, ding er tussen, en hij is slim. Maar begreep dat sonoff wegens een firmware update van hun kant niet meer gebruikt kunnen worden, en vind zigbee ook een fijner protocol voor een slim huis.

• RVervuurt
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-04 15:45
Ik heb een tijdje de ontwikkeling niet gevolgd qua Trådfri en Homey, dus: is er al meer bekend over de aan/uit-knoppen (die je bij stopcontacten kan krijgen) van Trådfri?

Ik kon ze onder Homey 1.5.1 (met de desktop-app) wel toevoegen en ze werden herkend als aan/uit-knop, maar je kon er niets mee.

Edit: ik had even kunnen kijken in het "voeg apparaat toe"-scherm in de app. Daar staat nog geen aan/uit-knop tussen bij Trådfri.

RVervuurt wijzigde deze reactie 07-02-2019 23:34 (18%)

• Sa1
RVervuurt schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:33:
Ik heb een tijdje de ontwikkeling niet gevolgd qua Trådfri en Homey, dus: is er al meer bekend over de aan/uit-knoppen (die je bij stopcontacten kan krijgen) van Trådfri?

Ik kon ze onder Homey 1.5.1 (met de desktop-app) wel toevoegen en ze werden herkend als aan/uit-knop, maar je kon er niets mee.

Edit: ik had even kunnen kijken in het "voeg apparaat toe"-scherm in de app. Daar staat nog geen aan/uit-knop tussen bij Trådfri.
en deze vraag heb je ook bij de ontwikkelaar van de app gesteld?

• Henkhuppelschot
vandermark schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Aan de westkant heb ik zonnepanelen en aan die kant schakelt de omvormer (met timer om pendelen te voorkomen) de screens. Oostzijde heb ik geen panelen en dus sensor nodig
Is deze niet voor een slaapkamerraam of zolderraam te plaatsen?

• RVervuurt
Sa1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:24:
[...]
en deze vraag heb je ook bij de ontwikkelaar van de app gesteld?
Nou, sorry hoor...
De ontwikkelaar van de app is trouwens Athom zelf. Ik vond het nou niet echt een gekke vraag in dit topic, maar oké.

RVervuurt wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:14 (22%)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:30
RVervuurt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:13:
[...]

Nou, sorry hoor...
De ontwikkelaar van de app is trouwens Athom zelf. Ik vond het nou niet echt een gekke vraag in dit topic, maar oké.
Daar is geen sorry voor nodig, en zo was het antwoord denk ik ook niet bedoeld :) Het is wel meestal een goed idee om daar de developer of in dit geval Athom zelf te contacteren daarover.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Daniel.
RVervuurt schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:33:
Ik had even kunnen kijken in het "voeg apparaat toe"-scherm in de app. Daar staat nog geen aan/uit-knop tussen bij Trådfri.
Die mis ik ook nog. Want die knop ziet er ook nog eens mooi uit. Dan gaan die ook gebruikt worden ipv de knoppen van Xiaomi. Voor bijvoorbeeld de muziek of tv.

• Sa1
RVervuurt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:13:
[...]

Nou, sorry hoor...
was ook niet slecht bedoelt ofzo, maar dat is een kleine moeite toch? In de recentste app zit het betreffende apparaat er niet bij, dus gewoon een verzoek neerleggen. Kun je op de volgende pagina doen: https://support.athom.com/hc/en-us/requests/new

Is namelijk de enige manier om prioriteit toe te kennen als gebruikers

Sa1 wijzigde deze reactie 08-02-2019 09:46 (6%)

• vandermark
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 06:44:
[...]

Is deze niet voor een slaapkamerraam of zolderraam te plaatsen?
Daar zitten overal screens

• RVervuurt
Sa1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:45:
[...]
was ook niet slecht bedoelt ofzo, maar dat is een kleine moeite toch? In de recentste app zit het betreffende apparaat er niet bij, dus gewoon een verzoek neerleggen. Kun je op de volgende pagina doen: https://support.athom.com/hc/en-us/requests/new

Internet is stom, ik las het echt als spottend. Maar goed om te weten dat het zo niet was bedoeld :D

Ik ga een request neerleggen, bedankt voor de link.

• Hennie-M
Sa1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:45:
[...]

awesome.. deze link kende ik ook niet. Heb gelijk een verzoek neergelegd om te kijken of het mogelijk is om de LG SmartThinQ apparatuur toe te voegen aan Homey.

• Jozzle
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06:29
powermarcel10 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:15:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met alternatieven voor de sonoff switch? Iets met zigbee? Super handig om apparaten mee te schakelen.. Draad doorknippen, ding er tussen, en hij is slim. Maar begreep dat sonoff wegens een firmware update van hun kant niet meer gebruikt kunnen worden, en vind zigbee ook een fijner protocol voor een slim huis.
Zoiets zoek ik ook :D

Deze opzet, maar dan voor een aquara prijsje :)
https://productinfo.digitalstrom.com/4290046000010/

Jozzle wijzigde deze reactie 08-02-2019 11:56 (9%)

• Sa1
Hennie-M schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:35:
[...]

awesome.. deze link kende ik ook niet. Heb gelijk een verzoek neergelegd om te kijken of het mogelijk is om de LG SmartThinQ apparatuur toe te voegen aan Homey.
er is ook een community thread waar je app requests kunt neerleggen. als je dan een beetje geluk hebt dan kan iemand dat oppakken. Heb ik zelf echter nog nooit geprobeerd ;-)

Kennelijk gewoon dumpen in https://community.athom.com/c/Ideas-Suggestions :)

Edit : https://community.athom.c...mmunity-app-requests/2713 deze is van de community en athom heeft er zelf ook een : https://docs.google.com/f...fbzx=-6936295548842344000

Sa1 wijzigde deze reactie 10-02-2019 10:58 (27%)

• Sa1
RVervuurt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:22:
[...]

Internet is stom, ik las het echt als spottend. Maar goed om te weten dat het zo niet was bedoeld :D

Ik ga een request neerleggen, bedankt voor de link.
misschien wat kort door de bocht, maar niet spottend :)

• Gadgetruud
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 06-04 11:55
Iedereen die naar mijn video gekeken heeft bedankt. Zijn er trouwens nog meer mensen die problemen hebben met de chrome cast app na de update naar 2.0.2?

Gadgetruud wijzigde deze reactie 08-02-2019 17:45 (197%)

• Sa1
Gadgetruud schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:39:
Iedereen die naar mijn video gekeken heeft bedankt. Zijn er trouwens nog meer mensen die problemen hebben met de chrome cast app na de update naar 2.0.2?
er zijn media onderdelen verwijdert uit de API, meen gelezen te hebben dat chromecast daar last van had, moest een nieuwe versie voor komen. Kwam op Slack voorbij

• Henkhuppelschot
Gadgetruud schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:39:
Verwijderen en opnieuw installeren lijkt te werken bij mij

• Gadgetruud
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:15:
[...]

Verwijderen en opnieuw installeren lijkt te werken bij mij
Dit heb ik al geprobeerd met zowel de gewone als de bèta versie maar mocht helaas niet helpen.

• Hennie-M
Ik dacht eigenlijk dat de Presence detection prima werkte, maar heb wat proef flows gemaakt (stuur bericht als er iemand weggaat en stuur een bericht als iemand thuis komt).
En dit heeft na een week eigenlijk nog geen enkele keer gewerkt. Dusss blijkbaar is presence toch stuk gegaan :(
Edit: met een iphone met de laatste IOS versie.

Hennie-M wijzigde deze reactie 09-02-2019 18:57 (7%)

Heb je het aangezet in de app?

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 14:48
Hennie-M schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:54:
Ik dacht eigenlijk dat de Presence detection prima werkte, maar heb wat proef flows gemaakt (stuur bericht als er iemand weggaat en stuur een bericht als iemand thuis komt).
En dit heeft na een week eigenlijk nog geen enkele keer gewerkt. Dusss blijkbaar is presence toch stuk gegaan :(
Bij mij werkt de Presence ook niet (Android telefoon).
Is blijkbaar een bekend probleem bij Athom.
Heb dit maar opgelost met de IFTTT app die aan de hand van een Geofence een flow start om de aanwezigheid aan te passen.

• DRuw
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:29
Vrienden, hier een enorme noob vraag maar hoe kan ik het makkelijkst 2 apparaten koppelen?
Ik heb een buitenlamp aan mijn huis en een aan de andere kant van de tuin, ieder met een eigen schakelaar.
Ik wil dus dat als ik er een aan zet met zijn schakelaar de andere ook aan gaat en uit hetzelfde.
ik had op mijn vera een omslachtig verhaal met scenes die activeerde zodra er een aan ging de ander ook aanschakelde maar daar heb je dus 4 scenes voor nodig...
heb wel group geïnstalleerd maar ik denk dat ik wat fout doe of het werkt gewoon niet...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19-04 18:57
Is het Z-wave? Zo ja, dan kan je de ene lamp via associatie aanzetten zodra de andere lamp inschakelt.

• Gadgetruud
DRuw schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:19:
Vrienden, hier een enorme noob vraag maar hoe kan ik het makkelijkst 2 apparaten koppelen?
Ik heb een buitenlamp aan mijn huis en een aan de andere kant van de tuin, ieder met een eigen schakelaar.
Ik wil dus dat als ik er een aan zet met zijn schakelaar de andere ook aan gaat en uit hetzelfde.
ik had op mijn vera een omslachtig verhaal met scenes die activeerde zodra er een aan ging de ander ook aanschakelde maar daar heb je dus 4 scenes voor nodig...
heb wel group geïnstalleerd maar ik denk dat ik wat fout doe of het werkt gewoon niet...
Wat voor lampen en schakelaars heb je ?? Met wat meer info kunnen we je beter der helpen.

• DRuw
Inderdaad zware.
beide Fibaro dubbele schakelaars waarbij er dus een van ieder aan elkaar verbonden moet worden.
Associaties zou kunnen maar werkt dat met 2 schakelaars op 2 modules?
Ik dacht dat dat alleen werkte met 1 schakelaar en 2 modules....?

• SkorpionNL
DRuw schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:41:
Inderdaad zware.
beide Fibaro dubbele schakelaars waarbij er dus een van ieder aan elkaar verbonden moet worden.
Associaties zou kunnen maar werkt dat met 2 schakelaars op 2 modules?
Ik dacht dat dat alleen werkte met 1 schakelaar en 2 modules....?
Ja hoor, dat zou gewoon moeten werken.

• DRuw
Ik zie dat de ene node 13 is en de andere 25 (en de 2e schakelaar is 13.2 resp. 25.2)
moet ik dan de associatie van de 13 op 25 zetten en de 25 op 13 zodat ze dan beiden op elkaars schakelaars werken of komt hij dan in een loop?

• SkorpionNL
DRuw schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:24:
Ik zie dat de ene node 13 is en de andere 25 (en de 2e schakelaar is 13.2 resp. 25.2)
moet ik dan de associatie van de 13 op 25 zetten en de 25 op 13 zodat ze dan beiden op elkaars schakelaars werken of komt hij dan in een loop?
Dat klopt. Heb het voor de zekerheid even voor je getest en het werkt.

• Henkhuppelschot
SkorpionNL schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:41:
[...]
Dat klopt. Heb het voor de zekerheid even voor je getest en het werkt.
Hoe doe je dit dan, ik heb hier maar 5 groepen staan (groep 1 t/m 5)

• larsF
Ik heb even een vraagje.
Is het misschien een bekend probleem dat Zigbee (met Trådfri lampen) geen mesh netwerk opbouwd?
Ik beschik nu over 6 Trådfri lampen , maar deze zijn alleen gekoppeld aan Homey zelf.
2 van deze lampen heb ik boven staan , waarvan 1 al een paar keer moeite had met de connectie.

Ik lees wel op het forum van Homey dat meer mensen hier last van hebben.
Hoe zijn jullie ervaringen?

• wolly_a
  • Niet online
@larsF Dat doen mijn Tradfri lampen ook. Voor mij wel gunstig, want ik schakel ze ook compleet af en dat zou mijn mesh netwerk verstoren.

• SkorpionNL
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:52:
[...]

Hoe doe je dit dan, ik heb hier maar 5 groepen staan (groep 1 t/m 5)
Dit komt uit de handleiding van de Fibaro Dimmer 2 module, maar hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de FGS-223:
The Dimmer 2 provides the association of five groups:
1st Association Group „Lifeline” reports state of the device. Main Z-Wave+ network controller should be added to this group. The „life- line” group can handle only one device. It is not recommended to modify this group.
2nd Association Group „On/Off (S1)” is assigned to switch no. 1. Sends BASIC command class frame according to the state of the de- vice.
3rd Association Group „Dimmer (S1)” is assigned to switch no. 1. Sends MulTIlEVEl SWITCH command class frame. Allows sending dim/brighten command to associated devices.
4th Association Group „On/Off (S2)” is assigned to switch no. 2. Sends BASIC command class frame according to the state of the de- vice.
5th Association Group „Dimmer (S2)” is assigned to switch no. 2. Sends MulTIlEVEl SWITCH command class frame. Allows sending dim/brighten command to associated devices.
Van groep 1 (lifeline) moet je afblijven. Stel je hebt 2 lamp modules, node 1 en node 2. Bij de instellingen van node 1 vul je nummer 2 in bij groep 2. Bij de instellingen van node 2 vul ik nummer 1 in bij groep 2.

Als ik nu op wandschakelaar S1 van node 1 of node 2 druk gaan beide lampen aan of uit. Voor het gebruik van S2 gebruik je groep 4 i.p.v. groep 2. Voor dim commando’s gebruik je groep 3 of 5.

Toevoeging:
Indien je een multichannel node hebt, zoals bijvoorbeeld een Fibaro double switch, heb je 2 kanalen. Schakelaar 1 en 2. Echter hebben deze beiden hetzelfde node nummer (het is dezelfde module). Zoals @DRuw eerder al aangaf zet je dan bijvoorbeeld nummer 2.1 of 2.2 in een associatiegroep. Dit wil zeggen dat je kanaal 1 of kanaal 2 van node 2 wil associëren. Als je alleen 2 zou zetten, worden beide kanalen van de module geassocieerd.

SkorpionNL wijzigde deze reactie 10-02-2019 08:58 (12%)

• DRuw
Bij de dubbele schakelaar van fibaro heb ik 3 groepen staan waarbij er bij de 3e al iets staat.
Ik ga er vanuit dat groep 1 de S1 vertegenwoordigd en groep 2 de S2.
Daarnaast lijkt het zo dat module nummer 25 S1 bedient en 25.2 de S2 van die module.
Ik heb ze zo nu geassocieerd (zij bij mij beide de S1 die ik moet hebben) en het lijkt erop dat de S2 niet mee aanschakelt. Dan zul je ze waarschijnlijk beiden moeten noemen in de associaties vermoed ik.
Ik moet het nog even heen en weer testen maar vanaf 1 kant klopt het nu.

• macmouse
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-04 16:20
Dit kan toch ?

Ik heb in mijn woonkamer nog 1 schakelaar, hier zitten alle plafondlampen (allemaal Hue) op.
Deze worden dus in en uit geschakeld door de Hue / Homey app.
Toch zijn er natuurlijk mensen die hem nog met de wandschakelaar uit zetten, hier zit al een puls schakelaar in. Nu dacht ik, als ik daar een Fibaro Switch 2 achter doe dan heb je nooit meer het probleem dat als iemand de schakelaar omzet hij niet meer via Homey aan of uit te zetten is. Klopt dit ? Kan dit ?

• Daniel.
macmouse schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:01:
Dit kan toch ?

Ik heb in mijn woonkamer nog 1 schakelaar, hier zitten alle plafondlampen (allemaal Hue) op.
Deze worden dus in en uit geschakeld door de Hue / Homey app.
Toch zijn er natuurlijk mensen die hem nog met de wandschakelaar uit zetten, hier zit al een puls schakelaar in. Nu dacht ik, als ik daar een Fibaro Switch 2 achter doe dan heb je nooit meer het probleem dat als iemand de schakelaar omzet hij niet meer via Homey aan of uit te zetten is. Klopt dit ? Kan dit ?
Dan moet er wel een blauwe draad zitten. Anders is het alleen mogelijk met de dimmer die kan overweg zonder blauwe

• SkorpionNL
DRuw schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:24:
Bij de dubbele schakelaar van fibaro heb ik 3 groepen staan waarbij er bij de 3e al iets staat.
Ik ga er vanuit dat groep 1 de S1 vertegenwoordigd en groep 2 de S2.
Daarnaast lijkt het zo dat module nummer 25 S1 bedient en 25.2 de S2 van die module.
Ik heb ze zo nu geassocieerd (zij bij mij beide de S1 die ik moet hebben) en het lijkt erop dat de S2 niet mee aanschakelt. Dan zul je ze waarschijnlijk beiden moeten noemen in de associaties vermoed ik.
Ik moet het nog even heen en weer testen maar vanaf 1 kant klopt het nu.
Bij de niet Z-wave plus modules kan dit inderdaad afwijken. Hier werd nog geen standaard gevolgd en deed elke fabrikant maar iets. Vanaf Z-wave Plus moet dit overal gelijk zijn. Bij mijn FGS-222 (non-plus) heb ik ook 3 associatie groepen.

FGS-222:
Fibaro Switch provides association of three groups.
1st group is assigned to key no. 1
2nd group is assigned to key no. 2
3rd group reports state of devices. Only one device can be associated to this group.
Hier is groep 3 de lifeline en is groep 1 de S1 en groep 2 de S2.

• Sanderbakker_
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 15-04 22:40
Hallo allen,

Ik heb al een poos interesse in Homey om mijn woning slim te maken. Maar heb een aantal vragen hierover. Ik heb bestaande screens van somfy die via afstandsbediening werken. Het gaat om somfy RTS pure. Deze kan ik toch gaan bedienen met Homey?

Ook heb ik dimmers van Hager geïnstalleerd die werken via KNX-RF, zijn deze ook werkend te krijgen op Homey? Linkje naar de dimmers http://www.hager.nl/produ...iening/trm691e/157466.htm

Alvast bedankt!

• Sanderbakker_
Van die KNX app was ik op de hoogte, maar ik heb alleen losse dimmers, dus zonder verdere gateway erbij. De dimmer zijn standalone en zijn RF. Maar ik kan dus nergens vinden of dit ook op homey werkt.

• larsF
wolly_a schreef op zondag 10 februari 2019 @ 08:34:
@larsF Dat doen mijn Tradfri lampen ook. Voor mij wel gunstig, want ik schakel ze ook compleet af en dat zou mijn mesh netwerk verstoren.
Waarom heb je dan slimme lampen Wolly_a als ik vragen mag? Zou je dan niet beter normale led lampen en bijvoorbeeld Fibaro Zwave controllers achter je schakelaars doen?

Ben nog wel benieuwd of het aan de lampen ligt, homey of de Ikea app.

• Hennie-M
Bedoel je in de app: Instellingen > Locatie > Vind mijn locatie automatisch ?
Zoja, ja, dat staat aan :)
Ik heb ook bij Instellingen > Notificaties > aanwezigheid aangezet.

Maar ik ben net even van huis geweest en moest echt handmatig de setting op afwezig zetten...

• pietpiet50
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:09
Hennie-M schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:54:
Waarschijnlijk heb ik geluk dan, bij mij werkt het op alle telefoons.

2x iPhone met laatste IOS
1x Android met laatste firmware (in mijn geval 8)

Krijg alles binnen, wel alles inderdaad even aanzetten in de homey app en bij de instellingen app

• vandermark
Sanderbakker_ schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:34:
Hallo allen,

Ik heb al een poos interesse in Homey om mijn woning slim te maken. Maar heb een aantal vragen hierover. Ik heb bestaande screens van somfy die via afstandsbediening werken. Het gaat om somfy RTS pure. Deze kan ik toch gaan bedienen met Homey?

Ook heb ik dimmers van Hager geïnstalleerd die werken via KNX-RF, zijn deze ook werkend te krijgen op Homey? Linkje naar de dimmers http://www.hager.nl/produ...iening/trm691e/157466.htm

Alvast bedankt!
Ja en het werkt erg goed :)
Zelfs de screens op dakkapel zolder worden feilloos door Homey aangestuurd. Erg tevreden over.

• wolly_a
  • Niet online
larsF schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Waarom heb je dan slimme lampen Wolly_a als ik vragen mag? Zou je dan niet beter normale led lampen en bijvoorbeeld Fibaro Zwave controllers achter je schakelaars doen?

Ben nog wel benieuwd of het aan de lampen ligt, homey of de Ikea app.
De slimme lampen zijn eigenlijk puur voor het dimmen bedoeld. Zo zijn bijvoorbeeld de lampjes op onze nachtkastjes van Ikea en ik hoef daar niet perse de hele dag spanning op te hebben, temeer omdat er ook laders van telefoons aan zitten. Die gaan helemaal uit. Hetzelfde geldt voor mijn werkkamer. Daar gaat de spanning ook compleet af op het moment dat ik er niet ben. Het spanningsloos maken van ruimtes gebeurt ook door Homey en kan in geval van nood ook met de hand gedaan worden. Voor ons werkt dit prima.

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:34
powermarcel10 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:15:
Ik heb een paar Sunricher Zigbee schakelaars gekocht, worden hier ook verkocht onder merknaam iCasa. Dit is eigenlijk vergelijkbaar met de Fibaro-modules. Helaas geen Aqara-prijskaartje nog. Ik wil ze specifiek gebruiken voor plekken waar ik nu dimmers heb, op andere plekken gebruik ik de veel goedkopere Shelly-units. Hier is overigens nog geen app voor, dat zien we wel weer als ze binnenkomen :)

• Double T
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-04 21:59
millerman_sf schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Ik heb een paar Sunricher Zigbee schakelaars gekocht, worden hier ook verkocht onder merknaam iCasa. Dit is eigenlijk vergelijkbaar met de Fibaro-modules. Helaas geen Aqara-prijskaartje nog. Ik wil ze specifiek gebruiken voor plekken waar ik nu dimmers heb, op andere plekken gebruik ik de veel goedkopere Shelly-units. Hier is overigens nog geen app voor, dat zien we wel weer als ze binnenkomen :)
Ik krijg de eerste Sunricher Z-wave devices deze week... dus misschien gaat daar wel een oplossing voor komen (incl Zigbee).

• Sanderbakker_
vandermark schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Ja en het werkt erg goed :)
Zelfs de screens op dakkapel zolder worden feilloos door Homey aangestuurd. Erg tevreden over.
Dan heb je het over het somfy gedeelte neem ik aan? Niet over de dimmers.

• vandermark
Sanderbakker_ schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:39:
[...]

Dan heb je het over het somfy gedeelte neem ik aan? Niet over de dimmers.
Klopt.

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22-04 17:05

bebopper

I'm an absolute beginner...

Mag ik vragen waar jullie deze Sunricher devices gekocht hebben, ziet er zeker interessant uit :*)

Heb zelf al wel even snel gekeken, maar kon alleen deze vinden: alibaba (sunricher, maar geen duidelijkheid over de prijzen) en wifimedia.eu (zeer beperkt aanbod van icasa); hetzelfde is ook op bol.com te vinden.
Double T schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Ik krijg de eerste Sunricher Z-wave devices deze week... dus misschien gaat daar wel een oplossing voor komen (incl Zigbee).
millerman_sf schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:19:
[...]

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True