Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:38
Aurora schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:44:
[...]

In mijn opinie is locatie op basis van geo-fencing niet bepaald betrouwbaar. Je zou altijd moeten werken met meerdere factoren. Aanwezigheid is niet per definitie alleen te bepalen via de app, maar dat snappen je wel :)

Dit is hoe ik het doe. Ik bepaal aan de hand van mijn wifi router of de telefoons zijn verbonden, dus of een persoon thuis is of niet. Bij het connecten ben je direct thuis, bij het disconnecten duurt het een paar minuten voordat je als afwezig staat gemarkeerd. Dit om ongewenste acties te voorkomen.

Op mijn router draai ik elk minuut een scriptje om te checken of het MAC van de telefoon opgenomen is in het MAC address table. Op basis van het resultaat post ik een status naar Homey. Dit triggert de aanwezigheid/afwezigheid status. @RoTeK70 Hier zou jij dan een trigger kunnen pushen naar Homey om je Sonos aan te zetten voor een muziekje.

Ik definieer zelf twee levels van aanwezigheid.

General presence (op basis van sensoren in het huis)
Identifiable presence (op basis van een telefoon)

De lichten en TV etc mogen door ratelen als activiteiten wordt waargenomen op 1 van de 2 levels. Andere kritischer zaken, zoals mechanische ventilatie moeten beide levels activiteit vertonen.

Jouw 'alarmflow' bij binnenkomst zou ik overigens nooit direct laten af gaan. Altijd wat tijd tussen laten.
Bedankt!

• pieterrr
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
RVervuurt schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:30:
[...]

Het kan wel als volgt trouwens (was ik vergeten, omdat ik het zelf niet meer gebruik):
Je hebt een trigger in je flow, die trigger triggert een IFTTT die je instelt als volgt:
[Afbeelding]

De URL voor 538 is http://18973.live.streamtheworld.com/RADIO538.mp3, dus die paste je dan in de instellingen van die IFTTT:
[Afbeelding]

Dit werkte prima (wel met een kleine vertraging trouwens), maar voor mij was het afspelen van de laatste source een prima oplossing (ik speel af vanaf Apple Music).
Moet je wel even uitzoeken hoe het koppelen van Homey met IFTTT ook alweer zit, want dat weet ik niet meer :)

Hier een lijst van streaminglinks van radiozenders
Hoe zou dit werken icm een spotify playlist bijvoorbeeld?

• RVervuurt
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-02 08:55
pieterrr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Hoe zou dit werken icm een spotify playlist bijvoorbeeld?
Geen idee, maar kan je Spotify niet direct koppelen aan Homey? Want dan zou je het op die manier kunnen doen toch?

• pieterrr
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
RVervuurt schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Geen idee, maar kan je Spotify niet direct koppelen aan Homey? Want dan zou je het op die manier kunnen doen toch?
Ja dat dacht ik ook. Ik heb nu een spotify flow waarbij ik alleen volgende track, vorige of kan pauzeren.

Ok, je moet het "apparaat" van spotify kiezen in je flow, niet de app spotify. :+

pieterrr wijzigde deze reactie 29-01-2019 13:11 (11%)

• Lowizi
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:49
Aurora schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:44:
[...]

In mijn opinie is locatie op basis van geo-fencing niet bepaald betrouwbaar. Je zou altijd moeten werken met meerdere factoren. Aanwezigheid is niet per definitie alleen te bepalen via de app, maar dat snap je wel :)

Dit is hoe ik het doe. Ik bepaal aan de hand van mijn wifi router of de telefoons zijn verbonden, dus of een persoon thuis is of niet. Bij het connecten ben je direct thuis, bij het disconnecten duurt het een paar minuten voordat je als afwezig staat gemarkeerd. Dit om ongewenste acties te voorkomen.

Op mijn router draai ik elk minuut een scriptje om te checken of het MAC van de telefoon opgenomen is in het MAC address table. Op basis van het resultaat post ik een status naar Homey. Dit triggert de aanwezigheid/afwezigheid status. @RoTeK70 Hier zou jij dan een trigger kunnen pushen naar Homey om je Sonos aan te zetten voor een muziekje.

Ik definieer zelf twee levels van aanwezigheid.

General presence (op basis van sensoren in het huis)
Identifiable presence (op basis van een telefoon)

De lichten en TV etc mogen door ratelen als activiteiten wordt waargenomen op 1 van de 2 levels. Andere kritischer zaken, zoals mechanische ventilatie moeten beide levels activiteit vertonen.

Jouw 'alarmflow' bij binnenkomst zou ik overigens nooit direct laten af gaan. Altijd wat tijd tussen laten.
Thx! Het klinkt wel mega ingewikkeld, maar wie weet probeer ik dit nog eens.

Wat ik eigenlijk nog niet begrijp is het volgende.
Wanneer ik de aanwezigheid via Tado laat bepalen, dan zou Tado toch gewoon direct met Homey moeten kunnen communiceren zeg maar?
Dus zonder tussenkomst van mijn telefoon?
Want wanneer ik dat probeer, dan sta ik nog steeds als afwezig geregistreerd terwijl ik voor de voordeur sta en pas wanneer ik de app open en refresh verandert mijn status (soms).
Of ben ik dan volgens Homey al thuis aangemeld dankzij Tado en loopt de app gewoon achter qua weergave?
Ik krijg dit maar niet betrouwbaar werkend. Met Tado, de presence app, de Netgear app, IFTTT location enz.

Steam ID

• Aurora
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 11:26
Lowizi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:09:
[...]

..

Wanneer ik de aanwezigheid via Tado laat bepalen, dan zou Tado toch gewoon direct met Homey moeten kunnen communiceren zeg maar?
Want wanneer ik dat probeer, dan sta ik nog steeds als afwezig geregistreerd terwijl ik voor de voordeur sta en pas wanneer ik de app open en refresh verandert mijn status (soms).
Of ben ik dan volgens Homey al thuis aangemeld dankzij Tado en loopt de app gewoon achter qua weergave?
Ik krijg dit maar niet betrouwbaar werkend. Met Tado, de presence app, de Netgear app, IFTTT location enz.
Ik heb geen ervaring met Tado, maar ik neem aan dat je de Tado app (op je telefoon) gebruikt zodat Tado jouw locatie weet te bepalen. Vervolgens geeft Tado deze door aan Homey.

Wat ik merk aan de Homey v2.0 app dat de weergave inderdaad achterloopt. Ik moet soms de app killen en dan weer starten. Daar gaat dus iets mis met de Homey app. Ik raad dan het volgende aan. Gebruik een logging app, zoals SimpleLOG. Voeg een kaartje aan het einde van de flow die een event logt, zoals 'Lowizi is thuis'. Achteraf kun je exact zien hoe laat de flow is getriggered.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:09
[...]
Bedoel je nu de Tado-app of de Homey-app?

Als je de Tado in de Homey configureert, kun je daar de aanwezigheidsdetectie van gebruiken. Dat gaat dan gewoon via de API van Tado rechtstreeks naar je Homey. Daar komt dus geen app tussen. Als je hierboven bedoelt dat je de Homey-app moet openen, zou het via Tado in Homey dus wel goed moeten gaan. Als je de Tado-app bedoelt, heb je er weinig aan. Want dan meet Tado je aanwezigheid nu ook al niet goed.

In 1.5.13 zit nog een fout waardoor Tado telkens de verbinding met Homey verliest. Dit zou in 2.0 opgelost zijn. Mocht het niet stabiel werken, zou je via IFTTT nog de status van Tado aan je Homey kunnen laten doorgeven.

Welke richting je ook kiest, je moet wel zelf aangeven wat Homey moet doen. De ingebouwde aanwezigheidsmeting van Homey verandert niet. Je moet dus zelf een variabele aanmaken die je met flows schakelt a.d.h.v. de triggers die je uit Tado krijgt. Die variabele kan dan op zichzelf weer een trigger zijn voor andere flows.

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-02 15:22
Luuk84 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:10:
[...]

Heb het zelf ook gehad, na 2 dagen vond het lampje dat hij liever een stroboscoop was :(
Niet om hier nou een ikea topic van te maken maar check even of je firmware goed is of geupdate moet worden. Ik heb het ook een enkele keer en als ik dan de stroom er even afhaal en weer aanzet is het weer goed maar ik heb ook gelezen van andere waar het heftiger kan zijn maar dat is ook afhankelijk van je firmware versie.

Edit: firmware van de lampen that is :) updaten kan wel geloof ik alleen met de IKEA hub

Tweaqer wijzigde deze reactie 29-01-2019 17:23 (7%)

• Gadgetruud
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14-02 17:21
ratz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:46:
De eerste Homey Pro’s worden uitgeleverd - die van mij is onderweg.

Benieuwd om er mee aan de slag te gaan, genoeg projecten al uitgedacht:
  • Zehnder ComfoFan S koppelen aan een vochtigheidssensor naast de huidige CO2 en RF timers
voor flows voor je comfofan s zie mijn youtube kanaal Video ;)

Voor Homey Flows en meer: Youtube kanaal Homey Cornelisse

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:37
Lowizi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Dat zou in theorie kunnen inderdaad.
Maar dan moet Athom eerst eens de registratie van aanwezigheid/afwezigheid van gebruikers op orde krijgen.

Ik heb Homey zo ingesteld dat wanneer er niemand aanwezig is en er een contactalarm af gaat, dat dan de alarmflow getriggered wordt.
Maar wanneer ik nu thuis kom en mijn vriendin is niet thuis, dan gaat dus 9/10 het alarm af omdat ik eerst de app moet openen, de melding dat “er een fout is opgetreden” weg moet klikken, dan opnieuw verbinding met Homey moet maken en dan nog n minuutje moet wachten totdat mijn status wordt bijgewerkt naar “thuis” en dán kan ik naar binnen 8)7
Prachtig systeem...
wij doen dit niet automatisch (want dat werk idd 9/10 keer niet) maar handmatig door in de app op de foto van mij te klikken en dat op Thuis/niet Thuis of wakker of Niet Wakker te zetten.

• ratz
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:15

ratz

Mac.Nikon Powered

Gadgetruud schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:45:
[...]voor flows voor je comfofan s zie mijn youtube kanaal Video ;)
Thanks, ga ik naar kijken. Eerst de Qubino Z-wave dimmer 0-10V koppelen aan de ComfoFan (is ook net binnen).

Nikon D300s ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TVS463 ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| Wahoo ELEMNT ||| 4200 Wp ZZW SolarEdge

• Gadgetruud
ratz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:07:
[...]

Thanks, ga ik naar kijken. Eerst de Qubino Z-wave dimmer 0-10V koppelen aan de ComfoFan (is ook net binnen).
als ik jou was zou ik wel het RF printplaatje er uithalen die er in zit. Bij mijn ouders thuis is hij namenlijk kapot gegaan door het gebruik van de 0-10v poort

• Corvo
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:40
Valt me nu pas op (en ik gok dat dat sinds v2.0 is):
Ik kan bij mijn Ikea Trådfri RGB lamp instellen dat het veranderen van het Dim niveau gebeurd d.m.v. een transitie van X sexonden. En blijkbaar is dat bij de Dim flow-cards ook in te stellen (als override).

Heb dus nu standaard 1 (lekker snel, maar toch 'fijner') maar in een enkele flows gebruik ik een transitie van 2 seconden.
Ziet er beter uit in ieder geval :*)

edit:
Overigens, net als bij het instellen van een vertraging kun je een transitie ook instellen met een streepje. Bijvoorbeeld als "2-5", waarbij er willekeurig een getal van 2 tot en met 5 wordt gekozen.

Corvo wijzigde deze reactie 30-01-2019 08:46 (27%)
Reden: Toegevoegd dat transitie ook "streepje"-syntax (tm) ondersteunt

• 2be
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 10:42
[...]

Thx! Het klinkt wel mega ingewikkeld, maar wie weet probeer ik dit nog eens.

Wat ik eigenlijk nog niet begrijp is het volgende.
Ik gebruik hier Tado en Homey app om de aanwezigheid te bepalen. Dit gaat 99 van de 100 keer goed en misschien wel meer.

Tado voor iedere gebruiker: Als aanwezigheid specifiek persoon Tado veranderd en Tado zegt specifiek persoon X is thuis of weg, dan zet aanwezigheid van gebruiker in Homey op thuis/weg.

• VHware
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:47
Lowizi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Dat zou in theorie kunnen inderdaad.
Maar dan moet Athom eerst eens de registratie van aanwezigheid/afwezigheid van gebruikers op orde krijgen.

Ik heb Homey zo ingesteld dat wanneer er niemand aanwezig is en er een contactalarm af gaat, dat dan de alarmflow getriggered wordt.
Maar wanneer ik nu thuis kom en mijn vriendin is niet thuis, dan gaat dus 9/10 het alarm af omdat ik eerst de app moet openen, de melding dat “er een fout is opgetreden” weg moet klikken, dan opnieuw verbinding met Homey moet maken en dan nog n minuutje moet wachten totdat mijn status wordt bijgewerkt naar “thuis” en dán kan ik naar binnen 8)7
Prachtig systeem...
Ik gebruik de unifi-app om te zien of de smartphone is verbonden. Als dat waar is wordt de aanwezigheid op ja gezet. Dat werkt prima

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:12
Ik heb gisteren de Pro geleverd gekregen, maar mis nu de desktop functionaliteit. Zo moeilijk is het niet om 1 schaalbare app te maken die je op meerdere systemen kan deployen. Ik snap de huidige koers dan ook niet.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:08
pirke schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:19:
Ik heb gisteren de Pro geleverd gekregen, maar mis nu de desktop functionaliteit. Zo moeilijk is het nieuwe om 1 schaalbare app te maken die je op meerdere systemen kan deployen. Ik snap de huidige koers dan ook niet.
Idem hier, behalve dat ik na ongeveer uurtje of twee spelen al mijn dingen er nu in heb staan (incl flows) en alles prima werkt :) Tis even wennen maar werkt eigenlijk best goed via mobiel (ca 26 plugins hier, en 12 z-wave devices, +hue en nest en netatmo en daikin en nog een hoop dingen).

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-02 16:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Helaas dan wel alleen als het een Sonos Spotify connect apparaat is, buiten dat is er geen Spotify integratie binnen Homey :|
pieterrr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Ja dat dacht ik ook. Ik heb nu een spotify flow waarbij ik alleen volgende track, vorige of kan pauzeren.

Ok, je moet het "apparaat" van spotify kiezen in je flow, niet de app spotify. :+

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• Aurora
Gadgetruud schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:29:
[...]

als ik jou was zou ik wel het RF printplaatje er uithalen die er in zit. Bij mijn ouders thuis is hij namenlijk kapot gegaan door het gebruik van de 0-10v poort
Correct! De fabrikant raadt inderdaad aan om de RF-module te verwijderen als je de 0-10v aansturing gebruikt.

• Aurora
Wie o wie heeft een Ikea Tradfri stekker succesvol aan Homey gekoppeld? Ik heb gisteren een paar gekocht om als Zigbee router te gebruiken, of iig testen, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld. Pairing distance is 10 centimeter.

De instructies op het scherm komen niet ook overeen met wat er gebeurt. Druk op het knopje totdat de LED begint te knipperen. Dat gebeurt gewoon niet.

Aurora wijzigde deze reactie 30-01-2019 11:31 (24%)

• RVervuurt
Aurora schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:28:
Wie o wie heeft een Ikea Tradfri stekker succesvol aan Homey gekoppeld? Ik heb gisteren een paar gekocht om als Zigbee router te gebruiken, of iig testen, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid gekoppeld. Pairing distance is 10 centimeter.

De instructies op het scherm komen niet ook overeen met wat er gebeurt. Druk op het knopje totdat de LED begint te knipperen. Dat gebeurt gewoon niet.
Ik heb er 3 gekoppeld en dat werkte echt zonder problemen.
1. (stomme vraag misschien) zit de stekker in het stopcontact?
2. Weet je zeker dat je het resetknopje indrukt? Is het pinnetje dat je gebruikt wel dun genoeg om het knopje in te drukken?

Het knopje geeft een echt "klik"-gevoel, dus als je dat niet hebt, wordt ie ook niet gereset.

Ander probleem: Ik heb een Xiaomi sensor in de keuken, die een LED-strip onder mijn keukenkast (boven het aanrecht) aanzet (verschillende warmtes enzo, afhankelijk van tijd van de dag). Onder de vorige Homey-software ging dat mooi vloeiend van uit naar aan of van de ene wit naar de andere wit, maar nu is dat heel erg plots, wat erg lastig is voor je ogen soms.

Ik heb de volgorde van m'n flow-acties al aangepast, in de hoop dat het werkte, maar dat heeft het niet opgelost. Iemand tips?

RVervuurt wijzigde deze reactie 30-01-2019 12:07 (23%)

• Aurora
RVervuurt schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:07:
[...]

Ik heb er 3 gekoppeld en dat werkte echt zonder problemen.
1. (stomme vraag misschien) zit de stekker in het stopcontact?
2. Weet je zeker dat je het resetknopje indrukt? Is het pinnetje dat je gebruikt wel dun genoeg om het knopje in te drukken?

Het knopje geeft een echt "klik"-gevoel, dus als je dat niet hebt, wordt ie ook niet gereset.
Yep, zit er echt in
Ik voel en hoor het knopje duidelijk klikken.

Zou jij mij alsjeblieft de procedure delen die jij hebt doorlopen? Ze waren een tijdje niet op vooraad en sinds deze week zijn ze weer echt goed te verkrijgen. Ik ben nu een beetje bang dat er een nieuwe batch in de schappen ligt die gewijzigd is ten opzichte van de eerste batch.

Ander probleem: Ik heb een Xiaomi sensor in de keuken, die een LED-strip onder mijn keukenkast (boven het aanrecht) aanzet (verschillende warmtes enzo, afhankelijk van tijd van de dag). Onder de vorige Homey-software ging dat mooi vloeiend van uit naar aan of van de ene wit naar de andere wit, maar nu is dat heel erg plots, wat erg lastig is voor je ogen soms.

Ik heb de volgorde van m'n flow-acties al aangepast, in de hoop dat het werkte, maar dat heeft het niet opgelost. Iemand tips?
Wat voor LED strip is dit precies?

• RVervuurt
Gewoon een Philips Hue LED-strip.

Nouja, ik steek een paperclip onderin, totdat het lampje (zelfde LED als het aan-lampje) begint te pulseren. Als ze iets hebben veranderd, zal het wel in de handleiding staan, dus dan zou ik die even doorlezen als ik jou was.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:23
pirke schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:19:
Ik heb gisteren de Pro geleverd gekregen, maar mis nu de desktop functionaliteit. Zo moeilijk is het nieuwe om 1 schaalbare app te maken die je op meerdere systemen kan deployen. Ik snap de huidige koers dan ook niet.
Enige wat je kan doen is Athom mailen. Destijds hebben ze blijkbaar tientallen verzoeken gehad van mensen die geen pc hadden.

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:43
[...]

Als ik de Hue lampen via de homey aanstuur gaan ze ook heel abrupt waar ik het idee had dat het voorheen nog wel met een curve ging.

• Aurora
Heb jij deze dan gekoppeld aan de Hue bridge or direct aan Homey? Ik heb ze aan de bridge en de transitions zijn gewoon soepel.
RVervuurt schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:39:
Nouja, ik steek een paperclip onderin, totdat het lampje (zelfde LED als het aan-lampje) begint te pulseren. Als ze iets hebben veranderd, zal het wel in de handleiding staan, dus dan zou ik die even doorlezen als ik jou was.
Handleiding van IKEA is dan waarschijnlijk aangepast. Er zit namelijk geen woord tekst in, alleen plaatjes waarin staat dat je deze met een remote of andere accessoire kunt koppelen :+ Er wordt ook nergens naar het reset gaatje gerefereerd. Ik heb inmiddels een request ingediend bij Athom.

• RVervuurt
Aurora schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Heb jij deze dan gekoppeld aan de Hue bridge or direct aan Homey? Ik heb ze aan de bridge en de transitions zijn gewoon soepel.

[...]
Vanuit de Home-app of Hue-app werkt het inderdaad vloeiend en soepel, maar via de flow krijg ik het niet aan de praat. Ongeacht de volgorde van de volgende kaarten:

Voor de zekerheid ga ik het toch nog eens proberen bij thuiskomst, welke volgorde kunnen jullie aanraden? Eerst "aan" lijkt me?
Het probleem dat ik dan krijg, is dat de lamp dan aangaat op de laatste setting. Stel de laatste setting was 100% met warmte 17%, maar de setting nu moet warmte 74% en dim 27% zijn, hoe maak ik dan de beste kaartjes? Eerst naar 0% dim? Maar dan krijg je juist weer een "knipper"-effect als de lamp al aanstaat, maar door beweging op een andere lichtsterkte gezet wordt...

Lastig, ik hoop dat iemand kan helpen!

RVervuurt wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:02 (25%)

• Aurora
RVervuurt schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Vanuit de Home-app of Hue-app werkt het inderdaad vloeiend en soepel, maar via de flow krijg ik het niet aan de praat. Ongeacht de volgorde van de volgende kaarten:
[Afbeelding]

Voor de zekerheid ga ik het toch nog eens proberen bij thuiskomst, welke volgorde kunnen jullie aanraden? Eerst "aan" lijkt me?
Het probleem dat ik dan krijg, is dat de lamp dan aangaat op de laatste setting. Stel de laatste setting was 100% met warmte 17%, maar de setting nu moet warmte 74% en dim 27% zijn, hoe maak ik dan de beste kaartjes? Eerst naar 0% dim? Maar dan krijg je juist weer een "knipper"-effect als de lamp al aanstaat, maar door beweging op een andere lichtsterkte gezet wordt...

Het punt is dat er geen volgorde is. Homey gaat de flow in 1x af, alle acties tegelijkertijd. Die wacht niet. Ik zou dus eerst de strip aanzetten en dan een timer plaatsen op het dimmen. Probeer voor nu 2 seconden.

Dus:
  1. Turn on
  2. Dim to 100% after 2 seconds
  3. Set a temperature 15% after 3 seconds.
Als hier wel een vloeiende transitie te zien is, kun je proberen de timings wat strakker te krijgen, zodat het wat sneller gaat.

EDIT: Overigens doe ik dit zelf nooit! Ik werk altijd met scenes. Dit werkt in de praktijk altijd goed. Ik raad dit ook aan. Scheelt in complexiteit van flows en je weet zeker dat de transitie soepel is.

Aurora wijzigde deze reactie 30-01-2019 14:31 (16%)

• RVervuurt
Aurora schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Het punt is dat er geen volgorde is. Homey gaat de flow in 1x af, alle acties tegelijkertijd. Die wacht niet. Ik zou dus eerst de strip aanzetten en dan een timer plaatsen op het dimmen. Probeer voor nu 2 seconden.

Dus:
  1. Turn on
  2. Dim to 100% after 2 seconds
  3. Set a temperature 15% after 3 seconds.
Als hier wel een vloeiende transitie te zien is, kun je proberen de timings wat strakker te krijgen, zodat het wat sneller gaat.

EDIT: Overigens doe ik dit zelf nooit! Ik werk altijd met scenes. Dit werkt in de praktijk altijd goed. Ik raad dit ook aan. Scheelt in complexiteit van flows en je weet zeker dat de transitie soepel is.
Als je "scenes" zegt, bedoel je dan Hue-scenes?

• Aurora
RVervuurt schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Als je "scenes" zegt, bedoel je dan Hue-scenes?
Correct, Hue scenes. Ik gebruik zelf niet de officiële Hue app voor het aanmaken van scenes, maar 'all 4 hue', want hier kan ik ook de transitie tijd aangeven. Zet ik altijd even hoger zodat je een mooie overloop krijgt. De scenes inclusief transitie tijd wordt ook gewoon opgeslagen op de bridge, dus dat is mooi.

• tonmeek
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:52
RVervuurt schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:01:
[...]

En als je de "Turn on" kaarten weg laat en de lamp uitzet met een "Dim to 0%" kaart. Gaat het dan wel zoals je wil?

• Henkhuppelschot
Aurora schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:48:
[...]

[...]

Handleiding van IKEA is dan waarschijnlijk aangepast. Er zit namelijk geen woord tekst in, alleen plaatjes waarin staat dat je deze met een remote of andere accessoire kunt koppelen :+ Er wordt ook nergens naar het reset gaatje gerefereerd. Ik heb inmiddels een request ingediend bij Athom.
De "oude", dus met learnknop indrukken, kun je resetten met een Hue schakelaar.
Zo heb ik de eerste ook moeten doen.

Misschien werkt dit ook met die van jou.

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:45
Enig idee of er een soort van handleiding beschikbaar is hoe de data in dat portal gelezen moet worden? Ik zie nu in de kolom flags bij beide rookmelders 'Offline' staan.
Heb beide rookmelders met de Homey gekoppeld terwijl ze beneden waren. Daarna op de 1e en 2e verdieping opgehangen. Zie dat de route nog steeds Homey-rookmelder is en dat er geen nieuwe route via reeds bestaande z-wave apparaten opgebouwd is. Kan ik dat wellicht triggeren?

ZZP'er in zonnepanelen en laadpalen: metzenergy.nl. 8,16kWp PV, Alfen ICU EVe Mini laadpaal en Panasonic WP.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:50

dr.lowtune

(o\ | /o)

Zojuist Homey 2.0 er maar opgezet, kwam er achter dat ik moest updaten omdat homey geen lamp meer aan wilde zetten in huis. Nu zie ik dat homey geen enkele action socket meer aan stuurt, allemaal uitroeptekens er bij in de app, dus we gaan er maar weer mee aan de slag...nog meer mensen met dit probleem?

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
dr.lowtune schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:22:
Zojuist Homey 2.0 er maar opgezet, kwam er achter dat ik moest updaten omdat homey geen lamp meer aan wilde zetten in huis. Nu zie ik dat homey geen enkele action socket meer aan stuurt, allemaal uitroeptekens er bij in de app, dus we gaan er maar weer mee aan de slag...nog meer mensen met dit probleem?
Welke socket heb je precies? Als ik de changelog van de app bekijk ( http://apps.athom.com/app/nl.action ) is er voor een aantal sockets intern iets veranderd waardoor het nodig is ze opnieuw te koppelen met Homey.

• ratz

ratz

Mac.Nikon Powered

Aurora schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:25:
[...]Correct! De fabrikant raadt inderdaad aan om de RF-module te verwijderen als je de 0-10v aansturing gebruikt.
Hmmm, ik had gehoopt dat ik de vochtigheid-sensor aansturing via 0-10V kon combineren met de CO2 metingen in alle kamers en timer via de RF module - maar dat kan dus niet?

Voor zover ik kon vinden is er nog steeds geen manier om het Zehnder 868 MHz RF signaal van de CO2 sensoren door Homey uit te laten lezen om zo de ComfoFan aan te sturen. Of heb ik een oplossing gemist?

Nikon D300s ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TVS463 ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| Wahoo ELEMNT ||| 4200 Wp ZZW SolarEdge

• Aurora
Henkhuppelschot schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:16:
[...]

De "oude", dus met learnknop indrukken, kun je resetten met een Hue schakelaar.
Zo heb ik de eerste ook moeten doen.

Misschien werkt dit ook met die van jou.
Zou je dit misschien verder kunnen toelichten? Je bedoelt met een Hue dimmer?

• Henkhuppelschot
Aurora schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:16:
[...]

Zou je dit misschien verder kunnen toelichten? Je bedoelt met een Hue dimmer?
Ja, met de Hue dimmer, en dan de aan en de uitknop indrukken
en dan de dimmer tegen het ikea stopcontact aangedrukt houden.

Is het bekend of deze lijn in de toekomst ook met homey te bedienen is?

Henkhuppelschot wijzigde deze reactie 30-01-2019 20:22 (18%)

dr.lowtune schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:22:
Zojuist Homey 2.0 er maar opgezet, kwam er achter dat ik moest updaten omdat homey geen lamp meer aan wilde zetten in huis.
[...]
Dat klopt niet, je kan gewoon 1.5.13 blijven verder gebruiken.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-02 16:00
Ik heb sinds 2.0 heel veel problemen met mijn Homey. De Hue-app crasht minimaal 1x per dag. Om de paar dagen is mijn Homey van het netwerk en zojuist zag ik dat al mijn Aqara devices verdwenen zijn. Pff.

Iemand een oplossing waarbij ik niet mijn hele Homey hoef te resetten? Daar zie ik enorm tegenop.

• Gadgetruud
ratz schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:26:
[...]

Hmmm, ik had gehoopt dat ik de vochtigheid-sensor aansturing via 0-10V kon combineren met de CO2 metingen in alle kamers en timer via de RF module - maar dat kan dus niet?

Voor zover ik kon vinden is er nog steeds geen manier om het Zehnder 868 MHz RF signaal van de CO2 sensoren door Homey uit te laten lezen om zo de ComfoFan aan te sturen. Of heb ik een oplossing gemist?
Nee helaas. De RF sensor geleverd door de fabrikant word dan onbruikbaar door het gebruik van de 0-10v poort. Ik zelf gebruik de netatmo weerstation voor de CO2 metingen in de verschillende ruimtes en voor de luchtvochtigheid in de badkamer gebruik ik de temp/luchtvochtigheid meter van xiaomi. Dit werkt aardig goed, nadat ik de flows heb gemaakt zoals in mijn video, heb ik nog wel een klein beetje moeten bij schaven van de dim waarde van de 0-10v module maar nu werkt het echt super.

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:05

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

arene schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:31:
Ik heb sinds 2.0 heel veel problemen met mijn Homey. De Hue-app crasht minimaal 1x per dag. Om de paar dagen is mijn Homey van het netwerk en zojuist zag ik dat al mijn Aqara devices verdwenen zijn. Pff.

Iemand een oplossing waarbij ik niet mijn hele Homey hoef te resetten? Daar zie ik enorm tegenop.
Ik had gisteren dat al mijn Yeelight lampen onbereikbaar waren. De Xiaomi app opnieuw opgestart en ze waren gelijk weer zichtbaar.

2k op west bij Pv Output

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 13:37
Na jaren twijfelen ook eindelijk een Homey gekocht, vanmiddag komt hij binnen *O*

Stap over van Domoticz, vind Domoticz onnodig complex en niet flexibel genoeg. Aangezien ik al een jaar of 2 met Domoticz draai heb ik in ieder geval een basis over hoe en wat.

Benieuwd hoe het configureren gaat met een app.

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-02 18:41
Drardollan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:09:
Na jaren twijfelen ook eindelijk een Homey gekocht, vanmiddag komt hij binnen *O*

Stap over van Domoticz, vind Domoticz onnodig complex en niet flexibel genoeg. Aangezien ik al een jaar of 2 met Domoticz draai heb ik in ieder geval een basis over hoe en wat.

Heel veel plezier ermee. Ik heb er tot op heden geen spijt van. En ja de app is wennen, maar tenslotte wel makkelijker (any time anywehere 'flowwen')
Drardollan schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:09:

En mocht je de overstap wat makkelijker maken zou je misschien deze app (wel de beta branch gebruiken!) kunnen gebruiken. Wel installeren via cli

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Drardollan
Sjalabert schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Heel veel plezier ermee. Ik heb er tot op heden geen spijt van. En ja de app is wennen, maar tenslotte wel makkelijker (any time anywehere 'flowwen')
Dat klinkt goed!
Webgnome schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:18:
[...]

En mocht je de overstap wat makkelijker maken zou je misschien deze app kunnen gebruiken. Wel installeren via cli
Het is een bewuste keus om niets 1 op 1 over te zetten, ik wil juist opnieuw beginnen. Enerzijds om fouten van nu eruit te halen (verkeerde keuzes in het begin) en anderzijds om Homey ook gewoon echt op Homey-manier in te richten.

Maar thanks voor de tip!

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:48
Ik ben voor mijn homey op zoek naar een draadloze deurbel op Zwave of Zigbee..

Heeft iemand enig idee of deze te koop zijn?

Een kleine Xiaomi Aqara wireless switch zou mooi zijn, maar ik denk niet dat deze waterdicht is...

• Fredhomey
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 01-02 08:21
Ik gebruik nu de Aqara wireless switch ik heb er 6,77 voor betaald, hier voor de klikaanklikuit deurbel, deze bel is gewoon open aan de achterkant dus ik denk dat de Aqara meer water dicht is dan de KaKu bel en het bereik homey staat op 9 meter van de voordeur af en de KaKu bel deed het vaak niet en met de Aqara ben ik aan de over kant van de straat gaan staan en hij deed het nog steeds dus 30 meter was geen problem.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
@powermarcel10 Heb je niet toevallig al een bestaande elektrische deurbel zitten? Ik heb de voeding van mijn bestaande deurbel en de bel zelf in de meterkast weggehaald en de 2 draden van het knopje op de deur in de meterkast aangesloten op een KAKU deurbelsetzender zoals deze:

Een soortgelijke zender is er ook vast voor Zigbee of Zwave.

wolly_a wijzigde deze reactie 01-02-2019 08:02 (7%)

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Drardollan
De eerste stapjes zijn nog onwennig, ben vooral aan het ontdekken. Nest en de vaatwasser zijn toegevoegd, het werken met apps is wel een groot verschil tov Domoticz.

Helaas werkt de Zonnepanelen app voor PvOutput nog niet goed, de beta wil wel installeren maar niet verbinden.

Waarmee ik gelijk een vraag over beta apps heb, stel dat de beta naar een normale release gaat. Loopt dit dan automatisch goed?
Drardollan schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:34:
Waarmee ik gelijk een vraag over beta apps heb, stel dat de beta naar een normale release gaat. Loopt dit dan automatisch goed?
Neen, dat is gelijk aan de Homey firmwares. Als je een beta installeert kun je niet meer terug, of in ieder geval niet met behoud van de instellingen en devices.

Dit omdat Athom er vanuit gaat dat het voor kan komen dat een beta (app of firmware) bv een nieuwe setting heeft die later weer wordt verwijderd. Op het moment dat de app developer op een later moment besluit om een nieuwe setting te maken met dezelfde naam kan dat dus tot problemen leiden. Voor gebruikers van een beta versie is die (zeer weinig voorkomende) situatie blijkbaar een geaccepteerd risico, waar dat bij stable users niet zo moet zijn. Maar ook in een stable versie kan een setting worden verwijderd en later een nieuwe setting met dezelfde naam worden geïntroduceerd, dus eigenlijk is het een halve oplossing voor een niet bestaand probleem.

• Drardollan
RobertMe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:54:
[...]

Neen, dat is gelijk aan de Homey firmwares. Als je een beta installeert kun je niet meer terug, of in ieder geval niet met behoud van de instellingen en devices.

Dit omdat Athom er vanuit gaat dat het voor kan komen dat een beta (app of firmware) bv een nieuwe setting heeft die later weer wordt verwijderd. Op het moment dat de app developer op een later moment besluit om een nieuwe setting te maken met dezelfde naam kan dat dus tot problemen leiden. Voor gebruikers van een beta versie is die (zeer weinig voorkomende) situatie blijkbaar een geaccepteerd risico, waar dat bij stable users niet zo moet zijn. Maar ook in een stable versie kan een setting worden verwijderd en later een nieuwe setting met dezelfde naam worden geïntroduceerd, dus eigenlijk is het een halve oplossing voor een niet bestaand probleem.
Ok, dus als ik nu een app wil hebben en de beta installeer. Dan zit ik voorgoed aan die beta releases, tenzij ik alles verwijder en opnieuw begin met de app.

Opzich geen probleem, maar een goede reden om ver weg te blijven van beta apps op het moment dat je ze in flows gaat integreren. Dat is voor bv. mijn zonnepanelen niet het geval voorlopig (geen idee in wat voor flow ik die zou moeten opnemen), maar voor andere apps is dat een ander verhaal.

Thanks.
Ik heb al vaak zat beta-apps geïnstalleerd (of zelfs via CLI) en wanneer later de stable gereleased wordt installeert die gewoon over de beta (CLI moet je manueel doen dacht ik).
Het kan natuurlijk voorvallen dat tussen beta en stable de settings nog getweaked worden en dat je dan moet verwijderen en clean installeren, maar dat heb ik nog nooit voorgehad.

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Drardollan
Fire69 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:08:
Ik heb al vaak zat beta-apps geïnstalleerd (of zelfs via CLI) en wanneer later de stable gereleased wordt installeert die gewoon over de beta (CLI moet je manueel doen dacht ik).
Het kan natuurlijk voorvallen dat tussen beta en stable de settings nog getweaked worden en dat je dan moet verwijderen en clean installeren, maar dat heb ik nog nooit voorgehad.
Dat werpt een ander licht op de zaak ;) Thanks voor de info.

• maikelbeerkens
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-02 16:57
Zijn er nog meer verschillen tussen de Athom Homey (Early 2019) en Athom Homey Pro dan alleen 512mb en 1Gb werkgeheugen?
En is de Pro die €100,- extra waard?

maikelbeerkens wijzigde deze reactie 01-02-2019 10:02 (14%)

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 17:29
nee dat is het verschil. Of ie dat waard is ligt vooral aan jezelf en de hoeveelheid apps en flows die je hebt

• Tebbie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22-02 13:09
Webgnome schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:18:
[...]

En mocht je de overstap wat makkelijker maken zou je misschien deze app (wel de beta branch gebruiken!) kunnen gebruiken. Wel installeren via cli
Wauw goed bezig! Ik heb nog domoticz draaien dus hier wordt ik wel gelukkig van. :)

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:08
Tebbie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:33:
[...]

Wauw goed bezig! Ik heb nog domoticz draaien dus hier wordt ik wel gelukkig van. :)
Die domoticz app is inmiddels in de Homey appstore beschikbaar :)
https://apps.athom.com/app/eu.jeroensomhorst.domoticz

tcviper wijzigde deze reactie 01-02-2019 10:57 (9%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• emmerx
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:40
Met de update van Plugwise Zigbee Support naar v 1.0.1 is er bij mijn Plug geen weergave meer van negatieve waarden (PV opbrengst).
meter_power werkt prima
meter_received loopt, maar reset bij elke 0,0256 kWh (0.256 kWh volgens de Plug?)
measure_power kan alleen nog maar positieve waarden weergeven, meet dus geen zonnepanelen meer ...

emmerx wijzigde deze reactie 01-02-2019 12:55 (44%)

Draadloos laden op onze Zon

powermarcel10 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:13:
Ik ben voor mijn homey op zoek naar een draadloze deurbel op Zwave of Zigbee..

Heeft iemand enig idee of deze te koop zijn?

Een kleine Xiaomi Aqara wireless switch zou mooi zijn, maar ik denk niet dat deze waterdicht is...
Xiaomi werkt goed buiten, heb een contact sensor op de poort zitten en motion sensoren bij de voor- en achterdeur maar werken na bijna een jaar nog steeds (wel extra tape omheen gedaan waar ie op elkaar klikt)

Edit:
En mochten ze kapot gaan binnen x tijd voor die paar euro wil ik ze dan wel vervangen :)

lubbertkramer wijzigde deze reactie 01-02-2019 13:06 (8%)

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:43
lubbertkramer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:06:
[...]

Xiaomi werkt goed buiten, heb een contact sensor op de poort zitten en motion sensoren bij de voor- en achterdeur maar werken na bijna een jaar nog steeds (wel extra tape omheen gedaan waar ie op elkaar klikt)

Edit:
En mochten ze kapot gaan binnen x tijd voor die paar euro wil ik ze dan wel vervangen :)
Ik heb zo'n knopje in de badkamer hangen. Dat is dan niet in de volle 'regen' maar wel veel luchtvochtigheid en doet het ook al een jaar prima :)

• Drardollan
Hum, klein dompertje. Het Z-Wave bereik valt nog wat tegen. Waar mijn Domoticz met Z-Wave stick naar zowel de zolder als naar de garage probleemloos werkte (staat in de meterkast) is dit nu niet meer het geval. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik en mijn Domoticz Z-Wave nog in de lucht heb (kan storen denk ik) en ik slechts 1 tussenstekker over heb gezet. Heb een aantal devices met externe antenne die het bereik ongetwijfeld een stuk groter maken.

En anders wordt het puzzelen en tactisch Z-Wave tussenstekkers in wat stopcontacten rammen.

• vandermark
  • Laatst online: 22-02 21:10
Z-wave is hier prima. Waar ik ook erg blij mee ben is het 433mhz bereik (klikaan/klikuit). Homey staat in de woonkamer van een nieuwbouwhuis met dikke betonnen wanden/vloeren. De screen buiten aan de dakkapel op zolder van somfy reageert altijd 100%, nog geen enkele 'mis-fire' gehad, echt top.

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• Drardollan
Ondertussen is het al een stuk beter, heb 80% van de spullen overgezet en heb nu in de garage weer top bereik. Naar zolder nog niet getest, maar dat zal ook wel goed komen.

--

Het begint steeds meer ergens op te lijken. Keuken, woonkamer en garage zitten er in. Wel nog handmatig, moet nog met de PIR's aan de slag. De bewegingsdetectie gaat wel, alleen de lichtsterkte moet ik nog induiken.

Mis nog 1 ding wat ik hiervoor veel gebruikte: ping naar een IP adres. Daarmee keek ik of de TV aan stond, zo ja dan werd de licht timer gereset. Dit omdat mijn partner soms als een lijk op de bank TV kijkt, de bewegingssensoren missen dit, en daarom keek ik of de TV pingbaar was (LG TV, ping = aan, geen ping = uit).

Drardollan wijzigde deze reactie 02-02-2019 14:29 (61%)

Drardollan schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:43:
Ondertussen is het al een stuk beter, heb 80% van de spullen overgezet en heb nu in de garage weer top bereik. Naar zolder nog niet getest, maar dat zal ook wel goed komen.

--

Het begint steeds meer ergens op te lijken. Keuken, woonkamer en garage zitten er in. Wel nog handmatig, moet nog met de PIR's aan de slag. De bewegingsdetectie gaat wel, alleen de lichtsterkte moet ik nog induiken.

Mis nog 1 ding wat ik hiervoor veel gebruikte: ping naar een IP adres. Daarmee keek ik of de TV aan stond, zo ja dan werd de licht timer gereset. Dit omdat mijn partner soms als een lijk op de bank TV kijkt, de bewegingssensoren missen dit, en daarom keek ik of de TV pingbaar was (LG TV, ping = aan, geen ping = uit).
Is er geen app voor het type tv dat je hebt?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Drardollan
Webgnome schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:04:
[...]

Is er geen app voor het type tv dat je hebt?
Jawel, LG WebOS 2 app. Maar die werkt niet. Hij vind de TV wel, maar stuurt blijkbaar geen pairing verzoek. Dacht eerst dat het aan de TV lag, maar de officiële LG Apps van iOS pairen zonder probleem.

• wolly_a
  • Niet online
@Drardollan @Webgnome Eigenlijk is een ping app helemaal geen heel gek idee. Naast de toepassing van @Drardollan kan ik nog legio andere dingen bedenken om een ping op te nemen in een flow en te reageren op wel/niet bereikbaar.

wolly_a wijzigde deze reactie 02-02-2019 16:03 (18%)

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Drardollan
wolly_a schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:02:
@Drardollan @Webgnome Eigenlijk is een ping app helemaal geen heel gek idee. Naast de toepassing van @Drardollan kan ik nog legio andere dingen bedenken om een ping op te nemen in een flow en te reageren op wel/niet bereikbaar.
Als ik kon programmeren, dan had ik het gemaakt.

• Corvo
  • Laatst online: 12:40
Volgens mij doet de Netscan app precies dat (pingen).

Ik vrees echter wel dat deze nog niet is omgezet naar v2, dus of alles werkt, geen idee...

• Gadgetruud
Voor de mensen met een Google home of chromecast is er nu een app beschikbaar waar mee je spraak berichten naar je Google home/ chrome cast kunt sturen. met dank aan Dennie de groot https://apps.athom.com/app/com.google.tts

• TF0
  • Laatst online: 19-02 22:24
Corvo schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:54:
Volgens mij doet de Netscan app precies dat (pingen).

Ik vrees echter wel dat deze nog niet is omgezet naar v2, dus of alles werkt, geen idee...
Ja, Netscan doet precies dat, ik gebruik die ook om te monitoren of de elektriciteit wegvalt (pingen van een apparaat dat niet op de UPS zit) en om de VPN verbinding in de gaten te houden. Ik zit nog op 1.5.12, dus weet niet of Netscan werkt op 2.0.

@Drardollan Heb je geen ander apparaat (router, raspberry pi) op je netwerk die dat kan doen? Dan kan je van daaruit een Homey flow starten. Hoeft helemaal niet heel veel te kosten: pricewatch: MikroTik RouterBoard RB941-2nD - hAP Lite en ook het verbruik is laag met max. 3.5 W (https://mikrotik.com/product/RB941-2nD).
Daar kun je veel geavanceerdere netwerkzaken mee doen dan alleen pingen, en voor dit soort simpele zaken zou 100 Mbps ruim voldoende moeten zijn. Voor zover ik weet heeft RouterOS geen beperkingen voor verschillende apparaten, dat zou je even na moeten zoeken.

Weet geen ander merk dat zo goedkoop is en zoveel opties heeft. Je zou nog met openwrt oid aan de slag kunnen gaan als je nog ergens een oude router hebt staan die compatible is met OpenWRT, dan zou het kunnen werken (ik heb dit nooit gedaan, dus kan niets garanderen).
Kon onderstaande vinden hoe je het voor elkaar zou kunnen krijgen:
- arp-scan voor het scannen (https://medium.com/openwr...ing-arp-scan-82f3b82c3656).
- LUA om een HTTP request te sturen naar Homey (https://www.linuxquestion...ternet-on-openwrt-928886/).
Waarschijnlijk moet je het geheel in een cron job gooien om het automatisch elke x minuten te laten gebeuren.

Je zou ook Pfsense kunnen installeren op je computer/server, ik denk dat je het daar ook voor elkaar mee krijgt.

Andere oplossing is om zoiets als een Fibaro wall plug te gebruiken. Ik kan heel goed zien of de tv (plasma) + versterker + subwoofers aanstaan of niet. Dat is een 'kleine' sprong in verbruik.

Ander onderwerp:
Heb gisteren zo'n Tradfri-schakelaar gehaald en ze hadden ze alleen maar met afstandsbediening. Heb al een beetje gelezen, maar de afstandsbediening werkt niet (wegens de Homey Zigbee implementatie). Ik zag dat iemand het wel voor elkaar had, maar dat was ook de enige. Het werkt nog steeds niet met Homey v2.0?

• Drardollan
@TF0
Thanks voor de suggestie, maar ik houd het graag simpel. Ik vind dat Homey dit moet kunnen, alleen moet er nog even een app voor komen. Of de app van LG moet gefixed worden, dan is het ook opgelost. Stroomverbruik e.d. maak ik mij niet druk om, heb genoeg zonnepanelen haha.

Tussenstekker is inderdaad nog een optie, heb er nog 1 over. Geen idee wat mijn LG gebruikt, maar dat zou wel meetbaar moeten zijn zou ik zeggen.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-02 01:23
Drardollan schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:36:
@TF0
Thanks voor de suggestie, maar ik houd het graag simpel. Ik vind dat Homey dit moet kunnen, alleen moet er nog even een app voor komen. Of de app van LG moet gefixed worden, dan is het ook opgelost. Stroomverbruik e.d. maak ik mij niet druk om, heb genoeg zonnepanelen haha.

Tussenstekker is inderdaad nog een optie, heb er nog 1 over. Geen idee wat mijn LG gebruikt, maar dat zou wel meetbaar moeten zijn zou ik zeggen.
Ik gebruik voor twee verschillende TV's en een computer een (fibaro/greenwave/coolcam) tussenstekker om te meten of ze aan staan of niet. Dat werkt uitstekend en sneller dan pingen aangezien je direct bij wijziging stroomverbruik een signaal krijgt.

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:29
Gadgetruud schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:07:
Voor de mensen met een Google home of chromecast is er nu een app beschikbaar waar mee je spraak berichten naar je Google home/ chrome cast kunt sturen. met dank aan Dennie de groot https://apps.athom.com/app/com.google.tts
_/-\o_

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Drardollan
Joolee schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Ik gebruik voor twee verschillende TV's en een computer een (fibaro/greenwave/coolcam) tussenstekker om te meten of ze aan staan of niet. Dat werkt uitstekend en sneller dan pingen aangezien je direct bij wijziging stroomverbruik een signaal krijgt.
Ik moest er even voor puzzelen, tussenstekker past niet tussen de muur en TV meubel. Dus even wat verbouwen. Maar hij zit ertussen en het werkt.

Begint ergens op te lijken zo *O*

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:25
Gadgetruud schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:07:
Top dat dit kan. Ik kan alleen niet even 1-2-3 ideeën verzinnen wat je ermee zou doen. Weet iemand ideeën?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Gadgetruud
Daniel. schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Top dat dit kan. Ik kan alleen niet even 1-2-3 ideeën verzinnen wat je ermee zou doen. Weet iemand ideeën?
Als de deurbel gaat kan ik nu door heel het huis vertellen dat er iemand aan de deur staat.vind ik wel handig

• ratz

ratz

Mac.Nikon Powered

Drardollan schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:28:
[...]Jawel, LG WebOS 2 app. Maar die werkt niet. Hij vind de TV wel, maar stuurt blijkbaar geen pairing verzoek. Dacht eerst dat het aan de TV lag, maar de officiële LG Apps van iOS pairen zonder probleem.
Had hier hetzelfde probleem, hoor het graag als iemand een oplossing heeft.

Net een week aan de slag met Homey Pro.... ervaringen zijn tot nu toe goed.

M'n Jablotron-100 beveiliging is via meerdere Fibaro Universal Binary sensoren gekoppeld aan de Homey waardoor ik ook alle magneetcontacten en status van alarmsysteem uit kan lezen. Handig omdat als m'n alarm ingeschakeld is, in Homey m'n "away" status aan is (als ik er niet ben schakelen alle lampen en slimme stekkers uit).

Aanwezigheidsdetectie van gezinsleden door WiFi connectie van telefoons met UniFi accesspoints werkt prima (ook als de Homey app de WAF nog niet gepasseerd is ;) ).

Was een beetje teleurgesteld dat ik het Zigbee mesh netwerk van 33 Hue lampen niet kon gebruiken als open Zigbee mesh, maar dat is inmiddels opgelost door 8 Ikea Trådfri Zigbee stekkers (koopje voor €9,99) en een handvol Innr Zigbee stekkers (die ook stroomverbruik kunnen meten) strategisch in huis te plaatsen. Moest alles nog een keer opnieuw configureren omdat ik zo dom was geweest alle stekkers in het stopcontact naast de Homey aan te melden - voor een goed mesh netwerk is het natuurlijk beter om de stekkers aan te melden op de plek waar ze komen en te starten met een stekker binnen bereik van Homey. Inmiddels een mooi dekkend Zigbee netwerk, ook in de garage.

Inmiddels 67 devices gekoppeld en bezig om langzaam maar zeker alle flows rond te krijgen. Verbindingen lijken op dit moment stabiel. Heb nooit met de webinterface gewerkt, maar heb met mobile niet echt het idee dat ik wat mis.

Zou nog wel een mooi dashboard willen waarmee ik m'n hele smarthome in de gaten kan houden; zag op het Athom forum dat er al een mooi dashboard project onderweg is. Daarnaast moet ik nog aan de slag om m'n NEEO nog in de flows op te nemen.

Kortom, tot nu toe tevreden. :)

ratz wijzigde deze reactie 03-02-2019 20:39 (0%)
Reden: typo

• Geurt-kun

Geurt-kun

ratz schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:39:
[...]

Had hier hetzelfde probleem, hoor het graag als iemand een oplossing heeft.

Net een week aan de slag met Homey Pro.... ervaringen zijn tot nu toe goed.

M'n Jablotron-100 beveiliging is via meerdere Fibaro Universal Binary sensoren gekoppeld aan de Homey waardoor ik ook alle magneetcontacten en status van alarmsysteem uit kan lezen. Handig omdat als m'n alarm ingeschakeld is, in Homey m'n "away" status aan is (als ik er niet ben schakelen alle lampen en slimme stekkers uit).

Aanwezigheidsdetectie van gezinsleden door WiFi connectie van telefoons met UniFi accesspoints werkt prima (ook als de Homey app de WAF nog niet gepasseerd is ;) ).

Was een beetje teleurgesteld dat ik het Zigbee mesh netwerk van 33 Hue lampen niet kon gebruiken als open Zigbee mesh, maar dat is inmiddels opgelost door 8 Ikea Trådfri Zigbee stekkers (koopje voor €9,99) en een handvol Innr Zigbee stekkers (die ook stroomverbruik kunnen meten) strategisch in huis te plaatsen. Moest alles nog een keer opnieuw configureren omdat ik zo dom was geweest alle stekkers in het stopcontact naast de Homey aan te melden - voor een goed mesh netwerk is het natuurlijk beter om de stekkers aan te melden op de plek waar ze komen en te starten met een stekker binnen bereik van Homey. Inmiddels een mooi dekkend Zigbee netwerk, ook in de garage.

Inmiddels 67 devices gekoppeld en bezig om langzaam maar zeker alle flows rond te krijgen. Verbindingen lijken op dit moment stabiel. Heb nooit met de webinterface gewerkt, maar heb met mobile niet echt het idee dat ik wat mis.

Zou nog wel een mooi dashboard willen waarmee ik m'n hele smarthome in de gaten kan houden; zag op het Athom forum dat er al een mooi dashboard project onderweg is. Daarnaast moet ik nog aan de slag om m'n NEEO nog in de flows op te nemen.

Kortom, tot nu toe tevreden. :)
33 Hue lampen...
Woon je in een kasteel?
Of tel je dan alle ledjes van je LED-strip apart? :o

2k op west bij Pv Output

• ratz

ratz

Mac.Nikon Powered

Geurt-kun schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:33:
[...]33 Hue lampen...
Woon je in een kasteel?
Nieuwbouwhuis en gelijk een lichtplan gemaakt met Hue GU10 in inbouw plafondspots, tikt lekker aan ;). En daarnaast inderdaad een aantal LED strips, 6 Blooms om woonkamer van onder naar boven te verlichten, alle plafondlampen Hue, in de gang ook maar Hue met motion sensor.... Bovendien ook gewoon Hue Whites in m'n buitenverlichting gedaan, gaat al 4 jaar prima.
Als je eenmaal start met Hue.... gaan langzaam alle kamers over. Tegenwoordig met Hue White goed te betalen, overigens.

Met Homey kan ik overigens net wat meer met alle lampen: ze zijn nu bijvoorbeeld gekoppeld aan m'n alarmsysteem.

• Krize18
  • Laatst online: 21-02 14:41
ratz schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:39:
[...]
Interessant! Hoeveel binary sensoren heb je gebruikt voor je alarm? En welke flows zijn mogelijk bij activering van een alarm of een bewegingsdetector die beweging waarneemt? Zou prachtig zijn moest je bijvoorbeeld je licht in de hal kunnen laten aangaan wanneer de sensor in de hal beweging waarneemt.

• ratz

ratz

Mac.Nikon Powered

Krize18 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 02:03:
[...]Interessant! Hoeveel binary sensoren heb je gebruikt voor je alarm? En welke flows zijn mogelijk bij activering van een alarm of een bewegingsdetector
Het alarmsysteem heeft 16 programmeerbare acties (“PG-outputs”), welke middels de Jablotron software (F-link) toegekend worden. Om deze 16 variabelen te schakelen (true/false) moet je een output module op het beveiligingssysteem aansluiten (in dit geval een Jablotron JA-118N). Deze heeft 8 PG-outputs die door het beveiligingssysteem bedraad op true of false worden gezet.
Dit kan zijn “alarm ingeschakeld” of “alarm geactiveerd” maar ook activatie van een individuele sensor (PIR, magneetcontact etc) of groepen sensoren (vb magneetcontacten van alle deuren).

Je kunt een Fibaro zwave universal binary sensor FGBS-001 op de output module aansluiten; elke FGBS-001 heeft 2 uitgangen om een PG-output op aan te sluiten; elke uitgang zendt een Z-wave true/false signaal uit, wat door Homey gemonitord kan worden. Dus maximaal 4 FGBS-001‘s op een output module die 8 parameters aan Homey kunnen doorgeven.

Zo kun je dus elke denkbare flow maken:
  • voordeur magneetcontact open —> lamp in hal aan;
  • alarm geactiveerd —> alle hue lampen maximale sterkte en rood;
  • alarm ingeschakeld —> slimme stekkers en alle verlichting in huis uitgeschakeld.
Je kunt ook met de Heimdall app events laten registreren: bijvoorbeeld hoe vaak en wanneer een deur wordt geopend.

Grote voordeel is dat de communicatie maar 1 richting op is, het alarmsysteem zelf blijft een solitaire unit met gesloten 868 MHz communicatie en anti-tamper beveiliging die erop zit.

ratz wijzigde deze reactie 04-02-2019 03:02 (5%)

• Krize18
  • Laatst online: 21-02 14:41
ratz schreef op maandag 4 februari 2019 @ 02:57:
[...]

Het alarmsysteem heeft 16 programmeerbare acties (“PG-outputs”), welke middels de Jablotron software (F-link) toegekend worden. Om deze 16 variabelen te schakelen (true/false) moet je een output module op het beveiligingssysteem aansluiten (in dit geval een Jablotron JA-118N). Deze heeft 8 PG-outputs die door het beveiligingssysteem bedraad op true of false worden gezet.
Dit kan zijn “alarm ingeschakeld” of “alarm geactiveerd” maar ook activatie van een individuele sensor (PIR, magneetcontact etc) of groepen sensoren (vb magneetcontacten van alle deuren).

Je kunt een Fibaro zwave universal binary sensor FGBS-001 op de output module aansluiten; elke FGBS-001 heeft 2 uitgangen om een PG-output op aan te sluiten; elke uitgang zendt een Z-wave true/false signaal uit, wat door Homey gemonitord kan worden. Dus maximaal 4 FGBS-001‘s op een output module die 8 parameters aan Homey kunnen doorgeven.

Zo kun je dus elke denkbare flow maken:
  • voordeur magneetcontact open —> lamp in hal aan;
  • alarm geactiveerd —> alle hue lampen maximale sterkte en rood;
  • alarm ingeschakeld —> slimme stekkers en alle verlichting in huis uitgeschakeld.
Je kunt ook met de Heimdall app events laten registreren: bijvoorbeeld hoe vaak en wanneer een deur wordt geopend.

Grote voordeel is dat de communicatie maar 1 richting op is, het alarmsysteem zelf blijft een solitaire unit met gesloten 868 MHz communicatie en anti-tamper beveiliging die erop zit.
Top, bedankt! Ik maar denken dat ik 's nachts geen antwoord ging krijgen :+

Zeer duidelijke uitleg _/-\o_ , nu kan ik met een gerust hart een Homey (Pro) kopen. Dit was een van m'n vereisten. Fibaro Home center is ook te verbinden met de Jablotron 100, maar ben niet zo te vinden voor Fibaro.

Positief punt is inderdaad dat je alarm stand-alone blijft en enkel signalen uitvoert. Op zich is de centrale ook al een domotica-systeem (of toch bruikbaar als domotica), heeft hier misschien ook mee te maken.

Krize18 wijzigde deze reactie 04-02-2019 07:42 (30%)
Reden: Ochtendfoutje - dubbele quote

• powermarcel10
Bedankt allemaal voor het meedenken voor een slimme deurbel.

Ik heb het echter anders opgelost.. Ik had nog een aqara zigbee trilsensor liggen waar ik nog geen toepassing voor had gevonden. Nu heb ik deze sensor in de oude gong gemaakt. Wanneer er aangebeld wordt gaat die trillen. Werkt perfect en heeft nog nooit geweigerd! Super cool!

En als er nu wordt aangebeld gaat het licht in de hal aan (mits donker), Kodi gaat op pauze en ik krijg een notificatie op mn telefoon.

Dus ik heb gewoon van mijn analoge deurbel een digitale gemaakt! _/-\o_ :P

• RVervuurt
Geurt-kun schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:33:
[...]

33 Hue lampen...
Woon je in een kasteel?
Ik woon op 64m2 en heb alleen in de woonkamer al 7 smart-lichten hangen of staan. Dan heb ik ook nog een aantal knoppen, m'n TV en m'n versterker gekoppeld, dus dan zit je al gauw aan 10 producten in alleen m'n woonkamer.

In de keuken heb ik er 4 + Xiaomi sensor, in de badkamer 1 + Hue sensor, in de slaapkamer 3 + een slim stopcontact. In de gang heb ik trouwens een Hue sensor + lamp.

Al met al kan je best veel slims kwijt op weinig oppervlakte :P

RVervuurt wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:04 (3%)

• Glewellyn
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:49

Glewellyn

is er ook weer.

Drardollan schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Jawel, LG WebOS 2 app. Maar die werkt niet. Hij vind de TV wel, maar stuurt blijkbaar geen pairing verzoek. Dacht eerst dat het aan de TV lag, maar de officiële LG Apps van iOS pairen zonder probleem.
Heeft de TV een HTTP(S) interface? Als je er een HTTP response uit kan krijgen zou je deze app kunnen gebruiken.

*zucht*

• vandermark
  • Laatst online: 22-02 21:10
powermarcel10 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:55:

Ik heb het echter anders opgelost.. Ik had nog een aqara zigbee trilsensor liggen waar ik nog geen toepassing voor had gevonden. Nu heb ik deze sensor in de oude gong gemaakt. Wanneer er aangebeld wordt gaat die trillen. Werkt perfect en heeft nog nooit geweigerd! Super cool!

En als er nu wordt aangebeld gaat het licht in de hal aan (mits donker), Kodi gaat op pauze en ik krijg een notificatie op mn telefoon.

Heb je een linkje naar de trilsensor van aqara/xiaomi? Ik kan hem niet zo snel vinden :)

Trouwfotograaf: https://www.bartvandermark.nl

• Drardollan
Glewellyn schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:14:
[...]

Heeft de TV een HTTP(S) interface? Als je er een HTTP response uit kan krijgen zou je deze app kunnen gebruiken.
Volgens mij niet, althans, niet gezien tot op heden.
Heb het nu opgelost met een tussenstekker.

En net geconcludeerd dat mijn nieuwe bewegingsmelder kapot is. Helaas.

• powermarcel10
vandermark schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:15:
[...]

Heb je een linkje naar de trilsensor van aqara/xiaomi? Ik kan hem niet zo snel vinden :)
https://nl.aliexpress.com...rken-met/32892903643.html

• wolly_a
  • Niet online
Update voor Homey beschikbaar? Versie 2.0.2....

https://firmware.athom.com

• ratz

ratz

Mac.Nikon Powered

Krize18 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:41:
[...]Zeer duidelijke uitleg _/-\o_ , nu kan ik met een gerust hart een Homey (Pro) kopen. Dit was een van m'n vereisten. Fibaro Home center is ook te verbinden met de Jablotron 100, maar ben niet zo te vinden voor Fibaro.
Hier vind je nog een how-to guide hoe je de Jablotron in moet stellen. Succes!

En nog even hoe de Heimdall meldingen in je tijdlijn komen (alarm ingeschakeld, voordeur open via Jablotron magneetcontact):
https://tweakers.net/ext/f/TLQ8exBe59xmNzii8YtBQYtf/thumb.jpg

Bij de favoriete apparaten zie je de Fibaro universal binary sensor op PG 15 (alarm geactiveerd) en PG 16 (alarm ingeschakeld).
PG16 staat op dit moment op ‘true’

ratz wijzigde deze reactie 04-02-2019 15:06 (30%)

• Drardollan
Ik heb hem nog niet langs zien komen in mijn Homey. Maar ik weet ook niet hoe dat werkt, zal de eerste keer zijn :)
Hij is bezig ;)

Wat me ook opgevallen is dat de app af en toe crasht maar op zich prima voorziet in de behoefte. Alleen heeft Athom er een sloot websites bijgebouwd waar je meer info kan vinden, dat is best een omweg. Bijvoorbeeld:
- insight.athom.com voor meer info over je devices
- developer.athom.com voor meer info over je Homey in het algemeen
- firmware.athom.com voor informatie over updates

Zijn er nog meer die belangrijk zijn en ik niet moet vergeten?

Drardollan wijzigde deze reactie 04-02-2019 15:28 (43%)

• Geurt-kun

Geurt-kun

Dat heb ik ook geprobeerd, maar bij mij lukte het niet. De tril sensor ging niet af. Nu had ik deze voor het testen los liggen op de bel (gong), misschien eerst vast plakken voor het testen. Waar heb jij de sensor geplaatst?

2k op west bij Pv Output

• Geurt-kun

Geurt-kun

Er staat er bij Alie ook één voor EUR 9,56. Dat is wat aantrekkelijker dan dit linkje 😉

Edit:
Met de Alie app zoeken naar Aqara, vervolgens alleen aanbiedingen laten zien. Dan staat de vibrator als eerste gepresenteerd.

Geurt-kun wijzigde deze reactie 04-02-2019 16:13 (15%)
Reden: Makkelijk zoeken

2k op west bij Pv Output

• wolly_a
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Ik heb hem nog niet langs zien komen in mijn Homey. Maar ik weet ook niet hoe dat werkt, zal de eerste keer zijn :)
Hij is bezig ;)

Wat me ook opgevallen is dat de app af en toe crasht maar op zich prima voorziet in de behoefte. Alleen heeft Athom er een sloot websites bijgebouwd waar je meer info kan vinden, dat is best een omweg. Bijvoorbeeld:

Euhm... Dat zijn ze volgens mij wel, meer websites gebruik ik in ieder geval niet. Behalve dan af en toe kijken op het forum van Athom.

Edit: En ook nog eens een update van de app voor IOS.

wolly_a wijzigde deze reactie 04-02-2019 18:42 (3%)

• Drardollan
OK, ik heb dus geen kapotte PIR. Het betreft een Neo Coolcam Pir v2 en die heeft een extra optie gekregen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
11. MotionEventReportOneTimeEnable
"1" - The motion detected event will be sent to controller/gateway only once until the device report motion cleared event.
"0" - The motion detected event will be sent to controller/gateway when device detects motion event.
Function: MotionEventReportOneTimeEnable
ParameterNumber: 11
ParameterSize: 1 Byte
Available settings: 0,1
Default setting: 1

Ofwel... Het is logisch dat mijn hele opzet niet werkt. Ik ben gewend met Pir V1 te werken welke elke minuut een detectie doet en dan zet ik een counter terug op bv. 300 seconden. V1 kent deze optie simpelweg niet.

Helaas heeft de Coolcam App van Marco Kuiper deze instelling niet. Je kan wel een ruwe waarde stuen, maar wat ik ook probeer, ik krijg de setting er niet in.

Voor nu dus maar even de flows zo bouwen dat als de detectie uitgaat de countdown op 300 seconden gezet wordt. Wel lastig omdat ik verschillende ruimtes (keuken en woonkamer) bekijk op beweging, TV aan, counter lopend, e.d. voor ik het licht uitschakel. Als ik dat niet doe gaat het licht uit als je in de keuken staat en de woonkamer timer is verlopen bijvoorbeeld.

Zal ook gelijk een issue aanmaken in Git, hopelijk wordt het snel opgelost. Kan ik de V2 gewoon instellen zoals ik gewend ben.

De V1 die ik nog bij Ali besteld had heb ik maar afgezegd.

• PeetersJan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 14-02 22:10
Drardollan schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Hij is bezig ;)

Misschien deze nog, voor de volledigheid:
https://community.athom.c...2-flows-in-a-browser/7427

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:30

Welk kaart van Kodi in de ALS gebruik je hier voor?

• jeroen11
  • Laatst online: 11:40
Sjalabert schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:08:
[...]Zelf adviseer ik om Innr SP-120 te gebruiken als 'router'. Mijn schakelaars (AliXpress battery) en sensoren (battery) werken nu super in de kelder nu ik de wasmachine heb voorzien van deze stekker.
Nog een vraagje hierover, de Innr SP-120 kan dus niet alleen Zigbee Light Link, maar ook de reguliere Zigbee signalen zoals IR en contact sensoren versterken? In dat geval zal ik er een paar bestellen. De LivingWhites pluggen zijn alleen Light Link lijkt het namelijk.

• pietpiet50
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-02 21:47
in de homey 2.0 staan alle lampen van HUE met een rood driehoek en uitroepteken. Zijn niet verbonden/beschikbaar. Lamp toevoegen lukt ook niet, kan geen bridge vinden. Gebruik al sinds begin de Ahtom app voor HUE. Heb nooit een lamp of iets zonder de bridge gekoppeld.
Iemand een oplossing of hint?

En ik lees veel over de google mini met homey, maar bij mij willen ze niet praten met elkaar, heb vanuit de homey app verbonden en via de google pagina, allebei de nederlandse taal, maar toch lukt het niet. Er staat wel in LINKED, dus dat lijkt me goed. Moet er anders nog wat ingesteld worden?
Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True