Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49
Akumu22 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Toevallig van de week gelezen dat het ook nog aan de voedingsadapter zou kunnen liggen dus dat gaan we dan maar even testen.
Hier ook hetzelfde probleem. Kun je ons op de hoogte houden van jouw bevindingen?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Homey was ook onbereikbaar zojuist. Nu inmiddels wel weer. Ik had even gekeken bij Server Status op Homey Developer. Daar zag ik dat Homey Connect degraded was. Nu is 'ie weer operational en kan ik mijn Homey weer bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
HeroS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem. Kun je ons op de hoogte houden van jouw bevindingen?
Zal ik doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
wolly_a schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:14:
Mijn Homey was ook onbereikbaar zojuist. Nu inmiddels wel weer. Ik had even gekeken bij Server Status op Homey Developer. Daar zag ik dat Homey Connect degraded was. Nu is 'ie weer operational en kan ik mijn Homey weer bereiken.
Hmm...ik zal dit ook eens in de gaten houden als mijn homey niet bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 00:34
Ik heb hier precies hetzelfde probleem: Homey is sinds een paar dagen (2.0) heel vaak "offline".
Moet dan de voeding even afkoppelen....

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmerx schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:17:
Ik heb hier precies hetzelfde probleem: Homey is sinds een paar dagen (2.0) heel vaak "offline".
Moet dan de voeding even afkoppelen....
Via Wifi? Want volgens mij is dit gewoon een probleem bij Athom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-04 00:48
Homey is ook hier vaak “niet bereikbaar”.
Uiteraard op de meest onhandige momenten...

En telkens wanneer ik de app open staat er dat er een onbekende fout is opgetreden.
Dan moet ik de app verversen en dan komt de boel weer op gang. Maar locatieupdates werken daardoor bijvoorbeeld ook niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04 10:58
Lowizi schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:59:
Homey is ook hier vaak “niet bereikbaar”.
Uiteraard op de meest onhandige momenten...

En telkens wanneer ik de app open staat er dat er een onbekende fout is opgetreden.
Dan moet ik de app verversen en dan komt de boel weer op gang. Maar locatieupdates werken daardoor bijvoorbeeld ook niet of nauwelijks.
Zou dit de reden kunnen zijn dat sommige lampen en stekkers, die direct aan de Homey hangen, plots verdwijnen uit mijn Home-app op iOS? Waardoor ik ze dus weer toe moet voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Ik snap ook eigenlijk niet waarom de PRO versie bijvoorbeeld niet extra een LAN aansluiting heeft gekregen. Erg jammer, dat had qua stabiliteit nog meer uitgemaakt, maar goed.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:12:
Ik snap ook eigenlijk niet waarom de PRO versie bijvoorbeeld niet extra een LAN aansluiting heeft gekregen. Erg jammer, dat had qua stabiliteit nog meer uitgemaakt, maar goed.
Dat snap ik nou nooit. Waarom moet overal een LAN aansluiting op zitten? Het is voor de huidige werking nergens voor nodig. Behalve als je bijvoorbeeld 5ghz wil gaan gebruiken en dus 2.4 eruit wil gooien. Dan is het vervelend maar voor de stabiliteit?

Als stabiliteit van het netwerk je probleem is heeft alles er last van.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Dat snap ik nou nooit. Waarom moet overal een LAN aansluiting op zitten? Het is voor de huidige werking nergens voor nodig. Behalve als je bijvoorbeeld 5ghz wil gaan gebruiken en dus 2.4 eruit wil gooien. Dan is het vervelend maar voor de stabiliteit?

Belangrijkste reden is natuurlijk dat wifi en Zigbee beiden op 2,4GHz zitten en dezelfde frequenties kunnen gebruiken. Hier op Tweakers zijn genoeg voorbeelden te vinden van er die een Hue Bridge /Xiaomi Gateway/... in de meterkast naast de router hadden hangen en dat tot problemen leiden (meestal dus slecht Zigbee bereik). Even een paar centimeter extra ruimte houden tussen de router en de Zigbee controller en de problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Bij de Homey waarbij alles in een doosje zit kan dat dus een nog groter probleem zijn omdat alle chips en antennes nog korter bij elkaar zijn geplaatst.

Daarnaast sluit ik liever uberhaupt alles via LAN aan. Stabieler, beter te beheren, herstarten van netwerkapparatuur heeft minder invloed (want heb uiteraard gescheiden APs en switches). En wat je dan als leuk bijkomend voordeel zou kunnen krijgen is dat je de Homey zou kunnen gaan voeden via PoE i.p.v. weer een losse USB adapter (en uiteraard is 1 apparaat zoals een switch die 230V => 48V conversie doet zuiniger dat tientallen losse USB adapters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe Hoewel het natuurlijk prachtig zou zijn om Homey middels PoE te voeden, is dat natuurlijk iets wat lang niet iedereen zal doen/kunnen in een normale huisomgeving. Een apparaat dat met een USB adapter te voeden is, is redelijk een standaard tegenwoordig en dat begrijpt iedereen. Meerdere switches en gescheiden netwerken heeft ook lang niet iedereen in huis. Ik zou al niet eens weten hoe ik met een netwerkkabel bij mijn Homey moet komen, zonder ons halve huis te slopen.

De dingen die je noemt zijn allemaal van die nichemarkt dingen. Liever heb ik een heel goed apparaat dat standaard iedereen begrijpt (dat wat Homey eigenlijk nu al is).

Daarnaast denk ik dat Athom zelf ook niet zoveel te kiezen heeft. Waarschijnlijk gebruiken ze een bordje met een ARM processor en wat geheugen en daar hangt wat spul voor Zigbee/Z-wave/etc. omheen. Ze zullen vast geen geheugenchipjes en netwerkchipjes op een board solderen om de hele Homey van niks op te bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
wolly_a schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:15:
@RobertMe Hoewel het natuurlijk prachtig zou zijn om Homey middels PoE te voeden, is dat natuurlijk iets wat lang niet iedereen zal doen/kunnen in een normale huisomgeving. Een apparaat dat met een USB adapter te voeden is, is redelijk een standaard tegenwoordig en dat begrijpt iedereen. Meerdere switches en gescheiden netwerken heeft ook lang niet iedereen in huis. Ik zou al niet eens weten hoe ik met een netwerkkabel bij mijn Homey moet komen, zonder ons halve huis te slopen.

De dingen die je noemt zijn allemaal van die nichemarkt dingen. Liever heb ik een heel goed apparaat dat standaard iedereen begrijpt (dat wat Homey eigenlijk nu al is).

Daarnaast denk ik dat Athom zelf ook niet zoveel te kiezen heeft. Waarschijnlijk gebruiken ze een bordje met een ARM processor en wat geheugen en daar hangt wat spul voor Zigbee/Z-wave/etc. omheen. Ze zullen vast geen geheugenchipjes en netwerkchipjes op een board solderen om de hele Homey van niks op te bouwen.
Dat klopt ja, maar daarom had ik het over de PRO versie ;) De gemiddelde consument zal die denk ik ook niet snel pakken, eerder tweakers en mensen die willen stoeien met het spul.

En qua bord, zelfs een simpele RPI heeft LAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tcviper schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:55:
[...]

Dat klopt ja, maar daarom had ik het over de PRO versie ;) De gemiddelde consument zal die denk ik ook niet snel pakken, eerder tweakers en mensen die willen stoeien met het spul.

En qua bord, zelfs een simpele RPI heeft LAN.
Dat eerste betwijfel ik. Je wil niet weten hoeveel mensen helemaal gek worden van het woord PRO... 'Ik moet Windows Professional, want ik ben heel professioneel' hoor ik al sinds Windows 2000 Professional regelmatig...

Ik snap je wensen heel goed. Op dit moment blijf ik nog lekker bij mijn standaard Homey, maar als de PRO echt flink knappere specs heeft, dan zou er best reden zijn om te upgraden...

En wat betreft de ontbrekende LAN poort. Dat is denk ik iets wat makers van domotica controllers als gezamenlijk ding hebben. Ik had/heb een HomeWizard en ook daar was de grootste klacht van velen het ontbreken van een LAN poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
wolly_a schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Dat eerste betwijfel ik. Je wil niet weten hoeveel mensen helemaal gek worden van het woord PRO... 'Ik moet Windows Professional, want ik ben heel professioneel' hoor ik al sinds Windows 2000 Professional regelmatig...

Ik snap je wensen heel goed. Op dit moment blijf ik nog lekker bij mijn standaard Homey, maar als de PRO echt flink knappere specs heeft, dan zou er best reden zijn om te upgraden...

En wat betreft de ontbrekende LAN poort. Dat is denk ik iets wat makers van domotica controllers als gezamenlijk ding hebben. Ik had/heb een HomeWizard en ook daar was de grootste klacht van velen het ontbreken van een LAN poort.
Het gros heeft dat net wel, ivm stabiliteit en 'zekerheid'. De Fibaro controllers (HC Lite en HC2) hebben gewoon een LAN poort, Vera, Benext, Zipato, Samsung Smartthings en zelfs de Klik aan klik uit Controller heeft een LAN poort. Maar goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 23-01-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:17
Zou er iemand hier nog belang hebben bij een Homey op 1.5.13 firmware? Ik ga die van mij zeer waarschijnlijk verkopen. Maar ben wel benieuwd hoe 2.0 eruit ziet, maar als er iemand hier nog interesse heeft in een Homey op 1.5 (ivm met de flow editor bijv). Dan update ik hem niet :p

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Omdat overal dubbel UTP punten zitten (uiteraard per persoon kan dit verschillen)? Nieuwbouwwoning en heb in totaal 24 UTP punten door de gehele woning zitten zodat alles op de kabel kan naast dat unify zorgt voor de wifi is per kabel toch altijd beter zeker nu het overal alleen maar drukker wordt qua netwerken om je heen
wolly_a schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:11:
[...]

Ik miste nog het woordje "geil" bij Pro O-) Maar je hebt volkomen gelijk! Al moet ik bekennen dat gewone Homey en in mijn geval dan Super Homey echt wel verschil geeft maar dat is ook puur alleen op het vlak van meer apps / minder last van dat Homey hangt doordat er een geheugenprobleem is

[ Voor 47% gewijzigd door lubbertkramer op 23-01-2019 16:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Het zou toch prettig zijn als de nieuwe versie's een lan aansluiting hadden ja. En het is toch niet OF maar EN

Net zoals bij een ATV of een Samsung TV bijvoorbeeld. Dan is de keuze aan de gebruiker.
Ook de keuze om protocollen uit te kunnen schakelen om storing te voorkomen. Zelf gebruik ik IR, RFID, BT, niet maar staan we aan.

macOS 14.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 19-04 19:57
Weet iemand of je stopwatch kunt laten starten? Dus een timer die oploopt ipv afloopt

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

FireFoz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:32:
Weet iemand of je stopwatch kunt laten starten? Dus een timer die oploopt ipv afloopt
Heb ik nog niet gezien, maar puur uit interesse, waar wil je dat voor inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdb101
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-01-2023
Voor de mensen die er nog 1 zoeken: media markt almere heeft er nog 3 voor 239 euro ivm de actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 19-04 19:57
Sa1 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Heb ik nog niet gezien, maar puur uit interesse, waar wil je dat voor inzetten?
Ik wil de verwarming pas aan laten gaan als er iemand langer dan 10 minuten in de kamer is. Het kan ook wel met een countdown, maar is wat omslachtiger

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireFoz schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:51:
[...]

Ik wil de verwarming pas aan laten gaan als er iemand langer dan 10 minuten in de kamer is. Het kan ook wel met een countdown, maar is wat omslachtiger
Hoe wil je het dan via een stopwatch doen? Hoe weet je dan of de 10 minuten al verstreken zijn? Want of je nu wilt weten of 10 minuten verstreken zijn of dat een stopwatch al 10 minuten loopt komt uiteindelijk op hetzelfde neer. "ben ik nu 10 minuten verder ten opzichte van een eerder punt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 12:57

TF0

Ik bedacht gisteravond hoe ik de image grabbing sneller kan laten gaan (gebruikt voor alarm); het duurt vrij lang voordat Homey een mail heeft gestuurd met een plaatje, en ik wil dat sneller om te voorkomen dat mensen de stekker eruit trekken voordat de mail weg is.

Mijn oplossing is als volgt (ik heb mijn MikroTik router weer eens misbruikt):
- Homey stuurt een SSH commando om een flow op te starten (met SSH app):
code:
1
/system script run Homey_camera1mail

- vervolgens download de MikroTik een snapshot van de gewenste camera en stuurt het per mail:
code:
1
2
/tool fetch http://XXX:YYY@192.168.10.40/cgi-bin/snapshot.cgi dst-path=snapshotCamera1.jpg
/tool e-mail send to="abc@def.com" subject="Beweging gedetecteerd!" file=snapshotCamera1.jpg

Waarbij XXX - zoals gebruikelijk - gebruikersnaam is (bijv. admin), en YYY het wachtwoord. Deze specifieke string is voor mijn Dahua camera's.

Het resultaat:
- Ik kan eenvoudig meerdere camera's tegelijk beelden kan laten sturen naar mijn mail. Ik had daar altijd problemen mee met de image grabber app van Homey.
- Ik heb twee mails (twee camera's) na ongeveer 10-13 seconden, dat was echt veel langzamer via Homey.
- De kans is een heel stuk groter dat ik ook daadwerkelijk een afbeelding per mail krijg.

Ik weet niet waarom het zo snel is, of het komt door de draadloze verbinding van Homey, of de processorkracht van Homey, maar het werkt een heel stuk beter zo.
Volgende stap is om de image grabber app van Homey af te gooien, ik wacht nog even om te zien hoe betrouwbaar het is. Heb al redelijk uitgebreid getest, en het lijkt perfect te werken.

Waarschijnlijk kan je hetzelfde realiseren met een Raspberry Pi oid, maar ik vind de MikroTik lekker makkelijk voor dit soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele stomme vraag misschien... Stel nu dat ik mijn router vervang en Homey op mijn nieuwe wifi wil laten verbinden... Ik zie daar geen knopje voor in de instellingen van 2.0.... Kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-04 19:36
wolly_a schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:09:
Hele stomme vraag misschien... Stel nu dat ik mijn router vervang en Homey op mijn nieuwe wifi wil laten verbinden... Ik zie daar geen knopje voor in de instellingen van 2.0.... Kijk ik ergens overheen?
Daarvoor moet je Homey op de kop houden. Zover ik weet is dat sinds 2.0 niet anders dan voorheen.

[ Voor 61% gewijzigd door SkorpionNL op 26-01-2019 16:12 . Reden: Quote toegevoegd. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zojuist ook naar 2.0 geupgrade. En tot nu toe nog geen spijt van. Alles werkt nog als voorheen. Er zijn wel wat zaken die ik in de app compleet onhandig vind maar ik hoop maar dat ze dat snel oplossen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SkorpionNL schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:11:
[...]
Daarvoor moet je Homey op de kop houden. Zover ik weet is dat sinds 2.0 niet anders dan voorheen.
wolly_a schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:09:
Als in, letterlijk op de kop houden; er zit namelijk een orientatiesensor in. Na 10 seconden ofzo komt Homey in set-up modus waarna je de standaard setup door kunt lopen. Daar heb je de keus om te verbinden met een ander Wifi netwerk en het daar bij te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah @SkorpionNL @Joolee Ik dacht dat je daarmee het ding compleet reset. Niet dat ik het op dit moment nodig heb. Maar ineens vroeg ik me dat af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:53
Zag toevallig op de mediamarkt website dat de homey nu 239 kost, maar online uitverkocht. Weet iemand toevallig of ze bij de filialen op voorraad zijn? (voorkeur groningen/assen maw noord nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolly_a schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:18:
Ah @SkorpionNL @Joolee Ik dacht dat je daarmee het ding compleet reset. Niet dat ik het op dit moment nodig heb. Maar ineens vroeg ik me dat af...
Nope. Het op de kop houden activeert de setup modus. Zoals gezegd maakt hij dan zelf een wifi netwerk aan. Vervolgens ga je op een laptop (so far for mobile only) naar setup.athom.com (uit mijn hoofd, maar wordt ook 'voorgelezen'). Dan maak je verbinding met dat wifi netwerk en dan krijg je een keuze menu of je opnieuw met wifi wilt verbinden of een volledige reset wilt doen.

akatar schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:41:
Zag toevallig op de mediamarkt website dat de homey nu 239 kost, maar online uitverkocht. Weet iemand toevallig of ze bij de filialen op voorraad zijn? (voorkeur groningen/assen maw noord nederland)
Ja, de website van de MediaMarkt weet dat normaliter. Als in: je kunt de voorraad in nabijgelegen vestigingen opvragen. Mogelijk dat je hem vervolgens zelfs online apart kunt laten leggen en later ophalen (wat dan vermoed ik ook kan na de 20% korting actie van deze dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:53
RobertMe schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:13:
[...]

[...]

Ja, de website van de MediaMarkt weet dat normaliter. Als in: je kunt de voorraad in nabijgelegen vestigingen opvragen. Mogelijk dat je hem vervolgens zelfs online apart kunt laten leggen en later ophalen (wat dan vermoed ik ook kan na de 20% korting actie van deze dagen).
https://www.mediamarkt.nl...m-homey-2019-1605987.html

normaal kan dit inderdaad, nu bij de homey blijkbaar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:36
RobertMe schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Ja, de website van de MediaMarkt weet dat normaliter. Als in: je kunt de voorraad in nabijgelegen vestigingen opvragen.
Ik zie die optie nu niet overigens
Ook bij andere online uitverkochte producten niet.

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 26-01-2019 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was het bij de Mediamarkt actie van dit weekend niet dat ze op en gegeven moment zomaar ineens producten niet meer hadden, terwijl de winkel nog vol stond. Schijnbaar geldt de korting maar voor een aantal exemplaren... Lees even het topic hierover hier ergens op Tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-04 12:56
TF0 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 13:31:
Ik bedacht gisteravond hoe ik de image grabbing sneller kan laten gaan (gebruikt voor alarm); het duurt vrij lang voordat Homey een mail heeft gestuurd met een plaatje, en ik wil dat sneller om te voorkomen dat mensen de stekker eruit trekken voordat de mail weg is.

Mijn oplossing is als volgt (ik heb mijn MikroTik router weer eens misbruikt):
- Homey stuurt een SSH commando om een flow op te starten (met SSH app):
code:
1
/system script run Homey_camera1mail

- vervolgens download de MikroTik een snapshot van de gewenste camera en stuurt het per mail:
code:
1
2
/tool fetch http://XXX:YYY@192.168.10.40/cgi-bin/snapshot.cgi dst-path=snapshotCamera1.jpg
/tool e-mail send to="abc@def.com" subject="Beweging gedetecteerd!" file=snapshotCamera1.jpg

Waarbij XXX - zoals gebruikelijk - gebruikersnaam is (bijv. admin), en YYY het wachtwoord. Deze specifieke string is voor mijn Dahua camera's.

Het resultaat:
- Ik kan eenvoudig meerdere camera's tegelijk beelden kan laten sturen naar mijn mail. Ik had daar altijd problemen mee met de image grabber app van Homey.
- Ik heb twee mails (twee camera's) na ongeveer 10-13 seconden, dat was echt veel langzamer via Homey.
- De kans is een heel stuk groter dat ik ook daadwerkelijk een afbeelding per mail krijg.

Ik weet niet waarom het zo snel is, of het komt door de draadloze verbinding van Homey, of de processorkracht van Homey, maar het werkt een heel stuk beter zo.
Volgende stap is om de image grabber app van Homey af te gooien, ik wacht nog even om te zien hoe betrouwbaar het is. Heb al redelijk uitgebreid getest, en het lijkt perfect te werken.

Waarschijnlijk kan je hetzelfde realiseren met een Raspberry Pi oid, maar ik vind de MikroTik lekker makkelijk voor dit soort praktijken.
Ik vroeg mij dit ook altijd al af. Ik gebruik ook de imagegrabber in combinatie met telegram, maar het duurt een eeuwigheid. Ik heb eerst ook nog een php scriptje gemaakt om de afbeelding kleiner te maken omdat ik dacht dat de omvang vertaagde, maar dat haalde ook niet veel uit. @lubbertkramer kun jij zien of imagegrabber sneller werkt op de superhomey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Ik vroeg mij dit ook altijd al af. Ik gebruik ook de imagegrabber in combinatie met telegram, maar het duurt een eeuwigheid. Ik heb eerst ook nog een php scriptje gemaakt om de afbeelding kleiner te maken omdat ik dacht dat de omvang vertaagde, maar dat haalde ook niet veel uit. @lubbertkramer kun jij zien of imagegrabber sneller werkt op de superhomey?
Het ligt niet aan het feit dat Homey te traag is.
Vroeger werkte de imagegrabber perfect, na enkele seconden had je je afbeelding. Toen is er plots iets veranderd en duurde het een eeuwigheid.
Er is nooit een oplossing voor gekomen.
Zou Athom het verkeer opzettelijk achterhouden om het gebruik te ontmoedigen zodat hun servers minder belast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Vroeger werkte de imagegrabber perfect, na enkele seconden had je je afbeelding. Toen is er plots iets veranderd en duurde het een eeuwigheid.
Zou Athom het verkeer opzettelijk achterhouden om het gebruik te ontmoedigen zodat hun servers minder belast worden?
Maar het zou toch lokaal moeten gebeuren allemaal? Of mis ik iets?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Maar het zou toch lokaal moeten gebeuren allemaal? Of mis ik iets?
Hm, daar zeg je weer iets.
Ik had in gedachten dat die afbeelding als notification van de Homey-app gestuurd werd.
Maar het komt via WhatsApp of Pushover of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-04 13:05
Wie kan mij adviseren. Ik heb al eens een Homey gehad in het begin toen deze op de markt kwam maar was niet echt enthousiast veel dingen werkt niet 100%. Toen weer Domoticz opgepakt werkt prima maar app vond ik niks dus via Homebridge gebruik in nu de EVE app met homekit. Nu Homey 2.0 uit is gekomen ga ik toch weer twijfelen. Kunnen jullie mij adviseren. Gebruik nu Hue - Xiaomi - z-wave - KaKu - uitlezen slimme meters. Kan ik bijvoorbeeld ook de Sonos koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:15:
Wie kan mij adviseren. Ik heb al eens een Homey gehad in het begin toen deze op de markt kwam maar was niet echt enthousiast veel dingen werkt niet 100%. Toen weer Domoticz opgepakt werkt prima maar app vond ik niks dus via Homebridge gebruik in nu de EVE app met homekit. Nu Homey 2.0 uit is gekomen ga ik toch weer twijfelen. Kunnen jullie mij adviseren. Gebruik nu Hue - Xiaomi - z-wave - KaKu - uitlezen slimme meters. Kan ik bijvoorbeeld ook de Sonos koppelen?
De eerste vraag is. Waarom ben je met Homey gestopt. De rest van je vragen kun je zelf vinden in dit topic

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Fire69 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Ligt inderdaad niet aan de resources voor zover ik weet maar de maker van imagegrabber weet het beter te verwoorden. De traagheid/problemen zijn ontstaan toen Athom de imagetag zelf had toegevoegd in de core maar hier verder nog niet alles klaar voor had/heeft....wat nu de status hiervan is kan ik niet zeggen. Nadat Jorden het niet beter kon krijgen (en weinig tijd had om al zijn apps te blijven supporten/ombouwen) wat zijn plan was) imagegrabber links laten liggen. Gebruik nu de apps van Ring / Synology Surveillance voor dit soort zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 17:49
Ik heb eerder dit jaar toen we de zonnewering lieten aanleggen als excuus een Homey gekocht (ipv het somfy systeem).

Toen vrij snel wat aansturingen naar kaku switches gemaakt, hue gekoppeld en wat tijdschakelingen gemaakt, maar nog niet heel spannend allemaal, nu eens een plannetje gemaakt wat ik allemaal dit jaar wil gaan aanpassen en gaan gebruiken, oke, alle wensen kost een klein kapitaal aan schakelaars/switches/lampen/inbouw modules etc, maar dat komt stukje bij beetje wel.

Een ding waar ik mij nu eigenlijk aan irriteer is dat ik de luidspreker van de Homey een beetje matig vind (omdat ik in sommige gevallen hem wat wil laten zeggen) nu vond ik dat je via de sonos api evt commands naar de sonos kan sturen om zo die zaken te regelen, maar eigenlijk zou ik dat liever op de google home (mini) willen laten doen (die staat wat centraler en word niet gebruikt om muziek af te spelen), maar kan daar eigenlijk niets over vinden (als je googled erop krijg je voornamelijk de artikelen om Google Home naar Homey te koppelen, maar niet andersom, iemand een idee of dit kan?

Join the club

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:15:
Voor Sonos is een app (zie https://apps.athom.com/app/com.sonos). Ik heb zelf spul van o.a. Hue, Xiaomi en KaKu en dat werkt prima. Nieuwe 2.0 werkt ook prima. Even rustig dit topic doorlezen en de voors en tegens tegenover elkaar zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 15:38
Hier ook een nieuwe Homey gebruiker, dankzij de MediaMarkt aanbieding. Mijn gebruik is vooral gericht om HomeKit meer apparaten te laten ontsliuten, oa voor 433Mhz RTS (Somfy). Dat werkt heel mooi nu, dus wil ik kijken naar andere uitbreidingen. Een paar vragen waar ik tegen aanloop:

1) Klopt het dat in de v2 software de apart te installeren Homeykit app de manier is om Homey apparaten aan HomeKit te koppelen? Er is nog geen standaard ingebouwde ondersteuning?
2) Homey ondersteunt zowel Z-Wave als Zigbee. Is er consensus over wat het beste werkt bij Homey? Waar zouden jullie op standaardiseren als je opnieuw zou beginnen?
3) Het gaat me daarbij met name over sensoren zoals deur/raam; de HomeKit versies werken met Bluetooth en dat werkt niet goed ivm het vele beton hier. Er zijn heel veel Z-Wave/Zigbee merken sensoren op de markt die me niks zeggen waar je weinig reviews over vindt; welke zijn aanraders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeroen11 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:13:
Hier ook een nieuwe Homey gebruiker, dankzij de MediaMarkt aanbieding. Mijn gebruik is vooral gericht om HomeKit meer apparaten te laten ontsliuten, oa voor 433Mhz RTS (Somfy). Dat werkt heel mooi nu, dus wil ik kijken naar andere uitbreidingen. Een paar vragen waar ik tegen aanloop:

1) Klopt het dat in de v2 software de apart te installeren Homeykit app de manier is om Homey apparaten aan HomeKit te koppelen? Er is nog geen standaard ingebouwde ondersteuning?
2) Homey ondersteunt zowel Z-Wave als Zigbee. Is er consensus over wat het beste werkt bij Homey? Waar zouden jullie op standaardiseren als je opnieuw zou beginnen?
3) Het gaat me daarbij met name over sensoren zoals deur/raam; de HomeKit versies werken met Bluetooth en dat werkt niet goed ivm het vele beton hier. Er zijn heel veel Z-Wave/Zigbee merken sensoren op de markt die me niks zeggen waar je weinig reviews over vindt; welke zijn aanraders?
Welkom bij de club :P

1) Dat kan met de apart te installeren app. Sinds 2.0 vind je onder Instellingen-Experimenten ook een mogelijkheid om HomeKit ondersteuning in te schakelen. Ik heb dat nog niet geprobeerd, misschien dat iemand anders hier iets over kan zeggen. De losse app werkt in ieder geval ook prima.

2) De één zweert bij Z-Wave, de ander bij Zigbee. Je kan beide door elkaar gebruiken. Voor Zigbee zijn wat meer goedkopere devices te vinden, Z-Wave heeft, voor mijn gevoel, wat meer verschillende sensoren. Ik gebruik zelf Zigbee en spullen van Xiaomi, Tradfri, Innr, Hue en KlikAanKlikUit. Goed om te weten: bij beide protocollen werken devices die aangesloten zijn op het lichtnet als versterker. Zo kan je met plugs je bereik van Homey verbeteren.

3) Xiaomi heeft supermooie en hele kleine deurcontacten. Dit weekend toevallig eentje gekregen voor het testen. Erg mooi en compact. Van dit merk heb ik ook superkleine bewegingsmelders. Maar er zijn meer merken onder de zon.

Veel plezier met je Homey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper

-- 1) De ingebouwde Homekit (onder experimenteel) werkt prima en is inmiddels ook vrij stabiel,
-- 2) Dat ligt eraan, beide protocollen zijn prima, ik heb zelf alles van Z-Wave (Fibaro) en Hue in huis,
-- 3) Z-Wave zou ik dan pakken, werkt prima, van Fibaro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

die me niks zeggen waar je weinig reviews over vindt; welke zijn aanraders?
De interne (experimental) functionaliteit zou redelijk stabiel moeten werken
het is om het even. Alles draait om hoeveel devices je hebt en wat de afstand is tussen de devices en homey. Er zijn mensen die het gek vinden dat Homey niet kan communiceren met een zwave/zigbee device 10 meter verder op. En er zijn mensen die daar weer helemaal geen probleem mee hebben. Het hangt heel erg af van je persoonlijke situatie. Maar in beide gevallen Homey heeft standaard geen heel groot bereik als je het vergelijkt met andere controllers. Dat gezegd hebbende is dan alleen de prijs nog een dingetje. Zwave is een stuk duurder dan Zigbee.

Persoonlijk wil ik zoveel mogelijk zwave aangezien dat een geforceerde standaard is. Zigbee is meer vrij en dat merk je ook meteen op het forum (vooral onder ontwikkelaars zie ik wel eens wat gedoe over hoe dat een bepaalde producent het nu weer heeft geimplementeerd).
3) Het gaat me daarbij met name over sensoren zoals deur/raam; de HomeKit versies werken met Bluetooth en dat werkt niet goed ivm het vele beton hier. Er zijn heel veel Z-Wave/Zigbee merken sensoren op de markt
Zou lekker naar zwave gaan. Als je een beetje een groot netwerk hebt dan is het eigenlijk gewoon goed te doen. Maar nogmaals houd rekening met de range van Homey zodat je een duidelijk pad naar de verst verwijderde zwave node hebt. Zorg ook voor genoeg devices die aan de stroom hangen en niet aan batterijen. Die laatste kunnen namelijk niet als hub fungeren. Zo heb ik in mijn huis in de hal een lamp hangen die als hub fungeert voor de drie deur sensoren die in diezelfde gang te vinden zijn. Zonder die lamp is de voordeur niet bereikbaar voor homey.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41
is het ook inzichtelijk te maken hoe een device bereikt wordt?
voorbeeld 2 devices aan de stroom en 1 device zonder stroom, wordt dit device zonder stroom bereikt via device 1 of device 2
op die manier kan je dan een goede opbouw in je huis maken

Groetjes Manfred

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Webgnome @jeroen11 @tcviper Goede informatie! Daar kan @jeroen11 zeker wat mee. Ik zou daar aan toe willen voegen dat je zeker even moet kijken naar wat je allemaal wil opnemen in je automatisering. Ik vond daardoor de spullen met Z-Wave wat duur. Eén plug van zo’n 60 euro om te spelen, gaat nog wel. Als je ineens je hele huis wil doen, dan is dat een aanzienlijk bedrag. Daarom heb ik destijds voor Zigbee plugs van Osram en later Innr gekozen. Die waren aanzienlijk goedkoper dan die van Fibaro. En met mijn ruim 20 plugs in huis maakt 25 euro verschil per plug nogal uit.

Bedenkt in ieder geval een goed plan, zodat je overal goed bereik hebt door nodes (dingen op 230V). En bedenkt dat eventuele huisgenoten er ook mee kunnen leven. Ik mag van mijn vrouw spelen wat ik wil, maar ze moet wel een manier hebben om het zelf met een knopje bijv. aan en uit te zetten. Ze wil niet praten tegen een kastje om het licht aan te zetten bijvoorbeeld.

Edit: Zelf heb ik als stelregel dat ik geen apparaten op 230V van Ali of dergelijke wil. Er zal best goed spul bij zitten, maar ik heb bij een vriend ook een plug gezien die je finaal uit elkaar trok als je daar je stekker uit haalt. Je wil tenslotte ook nog ern beetje veiligheid.

[ Voor 12% gewijzigd door wolly_a op 28-01-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Super, dank voor de uitgebreide reacties, hier kan ik zeker veel mee. Omdat ik vooral batterij-sensoren wil gebruiken is het goed om te weten dat daarnaast ook hubs op 230V nodig zullen zijn.

Overigens heb ik al Hue lampen verspreid in huis, die gebruik maken van Zigbee Light Link - klopt het dan dat ik daar dan via Hue een goed netwerk voor heb, of kunnen niet-Hue Zigbee devices daar geen gebruik van maken? En als dat wel goed gaat, moet ik dan Hue in Homey toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 18:25
jeroen11 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:06:
Super, dank voor de uitgebreide reacties, hier kan ik zeker veel mee. Omdat ik vooral batterij-sensoren wil gebruiken is het goed om te weten dat daarnaast ook hubs op 230V nodig zullen zijn.

Overigens heb ik al Hue lampen verspreid in huis, die gebruik maken van Zigbee Light Link - klopt het dan dat ik daar dan via Hue een goed netwerk voor heb, of kunnen niet-Hue Zigbee devices daar geen gebruik van maken? En als dat wel goed gaat, moet ik dan Hue in Homey toevoegen?
Jeroen, Hue is een 'eigen' zigbee. Deze zul je niet terug zien in het overzicht van je homey ;). Zelf adviseer ik om Innr SP-120 te gebruiken als 'router'. Mijn schakelaars (AliXpress battery) en sensoren (battery) werken nu super in de kelder nu ik de wasmachine heb voorzien van deze stekker.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Homey kan niet direct gebruik maken van je Zigbee netwerkje van Hue. De Hue bridge is daar de master. Je kan de Hue lampen wel op de Homey verbinden, maar dan kun je de Hue bridge niet meer gebruiken. Je kan ook je Hue bridge aansturen met Homey. In dat geval kan je ook nog je Hue app blijven gebruiken. Alleen helpen je Hue lampen niet om het Zigbee netwerk van je Homey te vergroten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Om nog maar eens hetzelfde te herhalen [small(de tot nu toe gegeven antwoorden vind ik nogal vaag/verwarrend en niet eenduidig).[/small]

Alle Zigbee apparaten moeten zich in hetzelfde netwerk bevinden willen ze als versterker dienst doen. Dit betekend dus dat je de Hue lampen rechtstreeks met de Homey moet laten verbinden en dus de Hue Bridge er tussenuit halen. Maar daaraan kleven nogal wat nadelen:
  • Zigbee op Homey is niet altijd heel stabiel, zeker als je veel tegelijk doet. Bv 2 lampen "tegelijk" inschakelen kan ertoe leiden dat maar een lamp aan gaat. Als work-a-round kun je zelf een vertraging inbouwen maar dat zorgt dus gegarandeerd ervoor dat je ziet dat de lampen niet tegelijk aan gaan (maar wel beter dan maar 1 lamp aan :P )
  • Je kunt geen groepen maken. Op Zigbee niveau kun je lampen groeperen en i.p.v. dat je een X aantal lampen tegelijk aan/uit zet etc kun je datzelfde commando ook voor een groep doen. Voordeel daarbij is dat er geen (zichtbare) vertraging is. Daar waar Homey nu elke lamp apart aan zal zetten en je wel risico loopt op vertraging (even losstaand van bovenstaande punt m.b.t. stabiliteit en zelf vertragingen inbouwen).
  • AFAIK werken bindings helemaal niet of niet goed. Zigbee staat namelijk ook toe dat je een "binding" maakt tussen een remote en een (groep) lamp(en). In dat geval wordt zal de remote rechtstreeks de lampen aansturen zonder tussenkomst van de controller/coordinator (Hue Bridge of Homey). Voordeel daarvan is dat je de lampen dus ook aan en uit kunt zetten terwijl de controller niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-03 23:27
Een ding waar ik mij nu eigenlijk aan irriteer is dat ik de luidspreker van de Homey een beetje matig vind (omdat ik in sommige gevallen hem wat wil laten zeggen) nu vond ik dat je via de sonos api evt commands naar de sonos kan sturen om zo die zaken te regelen, maar eigenlijk zou ik dat liever op de google home (mini) willen laten doen (die staat wat centraler en word niet gebruikt om muziek af te spelen), maar kan daar eigenlijk niets over vinden (als je googled erop krijg je voornamelijk de artikelen om Google Home naar Homey te koppelen, maar niet andersom, iemand een idee of dit kan?
[/quote]

Dat is mij gelukt. Ik had verwacht dat het met de Cast App zou kunnen maar volgens mij is dat niet zo. Het is me nu gelukt via MQQT.

Zie https://forum.athom.com/d...lking-through-google-home
Alle credits naar de poster van deze tutorial!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-03 23:27
Powermage schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:54:
I
Dat is mij gelukt. Ik had verwacht dat het met de Cast App zou kunnen maar volgens mij is dat niet zo. Het is me nu gelukt via MQQT.

Zie https://forum.athom.com/d...lking-through-google-home
Alle credits naar de poster van deze tutorial!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@RobertMe @jeroen11 Waar jij Zigbee via Homey 'nog altijd niet heel stabiel' noemt, ervaar ik het als superstabiel en betrouwbaar. Ik mis nooit geen schakeling en ik schakel zonder problemen meer dan 10 tot 15 apparaten in een flow uit zonder problemen. Daarentegen heb ik Z-Wave apparaten gezien die niet verder dan 2 meter van Homey af wilden functioneren.

Ik denk dat het ook een beetje staat en valt bij de kwaliteit van de gebruikte devices. Mogelijk dat de afspraken bij Z-Wave op het gebied van protocol wat strakker zijn dan bij Zigbee, maar devices van Philips, Ikea, Innr, Osram en Xiaomi werken bij mij fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Laatst online: 20:55
RobertMe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:21:
[...]
  • Je kunt geen groepen maken. Op Zigbee niveau kun je lampen groeperen en i.p.v. dat je een X aantal lampen tegelijk aan/uit zet etc kun je datzelfde commando ook voor een groep doen. Voordeel daarbij is dat er geen (zichtbare) vertraging is. Daar waar Homey nu elke lamp apart aan zal zetten en je wel risico loopt op vertraging (even losstaand van bovenstaande punt m.b.t. stabiliteit en zelf vertragingen inbouwen).
Voor degenen die het interessant vinden:
Ik heb voorheen de "Device Groups" app gebruikt, maar deze schakelt naar mijn idee ook 1-voor-1... De beste workaround wat er momenteel is, is gebruiken maken van een aparte zone. In deze zone zet je dan al je lampen en vervolgens gebruik je van de categorie "Apparaten"de actie flow-kaart "Zet specifieke apparaten aan" (of uit).

Voorbeeld:
Je maakt in de zone "Woonkamer" en sub-zone aan met de naam "Spotjes". Vervolgens kun je de actie flow-kaart "Zet specifieke apparaten aan" gebruiken om alle apparaten van het type "Lamp" aan te zetten in de zone "Spotjes". Naar mijn idee gaat het aanzetten van de lampen dan het snelst (want Homey core vs aparte App). Voor mijn gevoel is dit ook stabieler, dan de Group app of 1-voor-1 actie kaartjes uitvoeren.

Het is en blijft een workaround... want wat als je meerdere groepen wilt waar bij een subset van de lampen overlappend is? ...dat zal dan helaas op deze manier niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
Voor diegene die het interessant vinden. Vanaf zaterdag zijn er smart lampen in de aanbieding bij de Aldi onder de merknaam TINT.

Link: https://www.aldi.nl/onze-...ter-set-2831.article.html

Volgens het forum zijn deze lampen te koppelen middels de osram app.
Link: https://community.athom.com/t/hallo-auf-deutsch/4867/148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Akumu22 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:11:
Voor diegene die het interessant vinden. Vanaf zaterdag zijn er smart lampen in de aanbieding bij de Aldi onder de merknaam TINT.

Link: https://www.aldi.nl/onze-...ter-set-2831.article.html

Volgens het forum zijn deze lampen te koppelen middels de osram app.
Link: https://community.athom.com/t/hallo-auf-deutsch/4867/148
Ik zou zeggen. Leg er wat bij en schaf 'fatsoendelijke aan'. Hue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
man_rot schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:03:
is het ook inzichtelijk te maken hoe een device bereikt wordt?
voorbeeld 2 devices aan de stroom en 1 device zonder stroom, wordt dit device zonder stroom bereikt via device 1 of device 2
op die manier kan je dan een goede opbouw in je huis maken
Ja dat kan hier: https://developer.athom.com/tools/zwave

In theorie zouden alle zigbee devices met elkaar moeten communiceren

[ Voor 44% gewijzigd door Webgnome op 28-01-2019 12:49 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Webgnome op 28-01-2019 12:49 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Webgnome Weet je toevallig hoe je de route van Zigbee kan zien? Via de developer site zie ik bij routeID dezelfde waarde als bij NodeID ervoor. Heel lang geleden was dat al eens grafisch inzichtelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
wolly_a schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:03:
@Webgnome Weet je toevallig hoe je de route van Zigbee kan zien? Via de developer site zie ik bij routeID dezelfde waarde als bij NodeID ervoor. Heel lang geleden was dat al eens grafisch inzichtelijk...
via : https://developer.athom.com/tools/zigbee en dan route ;) (wel ff 30 seconden wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolly_a schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:03:
De grafische weergave heeft Athom verwijderd voor z-wave/zigbee onder de developers portal, je hebt nu alleen de tabel variant Hier nog een van mij uit het archief waarvan ik denk dat je die bedoelde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r1iHaxPtWZMILy9LLDEYp90D/medium.png

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 28-01-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sjalabert @lubbertkramer Donders... Ik heb nooit gewacht totdat de route netjes op de pagina werd weergegeven. Na even wachten wordt inderdaad ineens getoond welke routes apparaten nemen. Mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2024

psyy138

blackbulls.nl

Yeelight heeft nieuwe "bluetooth mesh" lampen, iemand idee of ze het homey werken?
Krijg het nergens gevonden. Ook niet of de Yeelight Mesh Gateway met homey werkt.

https://nl.aliexpress.com...yeelight/32965009781.html?

Heb namelijk e14 lampen nodig alleen de philips xiaomi werken voor geen meter, reageert vaak de 1 en 2e keer niet, daarna wel.
Aangezien ik voor de rest yeelight heb wil ik liever die hebben dan de ikea/hue lampen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
wolly_a schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:26:
@Sjalabert @lubbertkramer Donders... Ik heb nooit gewacht totdat de route netjes op de pagina werd weergegeven. Na even wachten wordt inderdaad ineens getoond welke routes apparaten nemen. Mooi om te zien.
Whahahahah. Dat k*t Ath0m ook he ;) #satire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
psyy138 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:34:
Yeelight heeft nieuwe "bluetooth mesh" lampen, iemand idee of ze het homey werken?
Krijg het nergens gevonden. Ook niet of de Yeelight Mesh Gateway met homey werkt.

https://nl.aliexpress.com...yeelight/32965009781.html?

Heb namelijk e14 lampen nodig alleen de philips xiaomi werken voor geen meter, reageert vaak de 1 en 2e keer niet, daarna wel.
Aangezien ik voor de rest yeelight heb wil ik liever die hebben dan de ikea/hue lampen.
Hou deze pagina eens in de gaten ;) Suuz2016 in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic"

*persoonlijk wil ik niets vanuit china aan mijn 230v hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2024

psyy138

blackbulls.nl

Sjalabert schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Hou deze pagina eens in de gaten ;) Suuz2016 in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic"

*persoonlijk wil ik niets vanuit china aan mijn 230v hangen
Ik weet wel dat hue werkt maar heb liever yeelight omdat ik er meer van heb.
Heb ook in het begin de e27 van philips xiaomi gehad en die geven precies dezelfde problemen.
Die heb ik dus vervangen voor de yeelights.

In de mi home app werken ze trouwens perfect maar wil geen 2 systemen gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door psyy138 op 28-01-2019 16:02 . Reden: Nu met quote ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Een paar dagen na de upgrade naar 2.0 toch wel wat showstoppers voor mijn Homey:

Grafieken Insights
Deze engine maakt hele bijzondere grafieken van sensors die ook negatieve waarden kunnen sturen.
De Plugwise Plug HA zigbee geeft bij PV netjes een negatieve waarde door voor het Vermogen (W) als er elektriciteit wordt geleverd aan het 'net'. Homey noemt dit onterecht Energie en in Insights geeft dit een hele vreemde arcering...
Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20190128_HomeyGraphNegative.png

Better Logic variabelen
Helaas heb ik geen mogelijkheid meer om de door mij gebruikte BetterLogic variabelen rechtstreeks te tonen in de grafieken van Insights ...
Sinds herstart van mijn Homey zie ik wel een kopje INZICHTEN met de laatst aangemaakte variabelen; grafieken tonen daarvan lukt helaas niet ???

Android App
Sinds de installatie van de nieuwe app liep mijn S7 op Oreo helaas dubbel zo snel leeg.
Enorm veel CPU activiteit, ook in de nacht?
Verwijderen van de Homey App heeft het probleem zoals verwacht opgelost ...
Daarmee is de Homey helaas wel onbruikbaar geworden voor me.

[ Voor 36% gewijzigd door emmerx op 29-01-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@emmerx Interessant... Negatieve energie... Dan wil ik ook wel van die plugs :P Het lijkt me een foutje van de maker van de betreffende app. Mijn Innr SP-120 geven netjes het energieverbruik > 0 Watt weer.

Better Logic heb ik hier compleet vervangen door de ingebouwde logica van de Homey zelf. Deze variabelen worden wel netjes in Insights weergegeven. Waarschijnlijk heeft de maker van deze app hier ook invloed op. Apparaten van Virtual Devices worden bij mij wel netjes weergegeven in Insights. Mogelijk heeft de appmaker de mogelijkheid om dit zelf te bepalen?

Dat laatste... Oei, nu wil ik roepen dat ik blij ben met onze iPhones hier. Deze doen het fantastisch met de nieuwe Homey app. Een vriend van me heeft zelf ook een Samsung (Android) en zijn vrouw ook. Zij hebben geen last van battery drain (voor zover ik weet), maar wel gedoe met de aanwezigheidsdetectie. Overigens heeft hij ook problemen met andere apps die niet fijn doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
wolly_a schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:53:
@emmerx Interessant... Negatieve energie... Dan wil ik ook wel van die plugs :P Het lijkt me een foutje van de maker van de betreffende app. Mijn Innr SP-120 geven netjes het energieverbruik > 0 Watt weer.
Is juist heel netjes van die Plugwise plug!
Verbruik wordt als een positieve waarde doorgegeven en levering/opwek (zonnepanelen) als een negatieve waarde.
Is de enige plug die ik ken die dat correct communiceert: alle Zigbee, Z-Wave en DECT pluggen die ik verder heb maken helaas een positieve waarde van vermogen naar beide kanten. Of ronden negatieve waarden af op nul ...

Helaas is de firmware nog niet helemaal af, want de Energie counter heeft een te klein bereik gekregen (reset zich daardoor te vaak) en heeft een verkeerde decimaal positie.
Plugwise heeft een update klaar en ik hoop dat de Zigbee OTA firmware upgrade wordt ondersteund door mijn Homey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Powermage schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:54:
Ik heb eerder dit jaar toen we de zonnewering lieten aanleggen als excuus een Homey gekocht (ipv het somfy systeem).

Toen vrij snel wat aansturingen naar kaku switches gemaakt, hue gekoppeld en wat tijdschakelingen gemaakt, maar nog niet heel spannend allemaal, nu eens een plannetje gemaakt wat ik allemaal dit jaar wil gaan aanpassen en gaan gebruiken, oke, alle wensen kost een klein kapitaal aan schakelaars/switches/lampen/inbouw modules etc, maar dat komt stukje bij beetje wel.

Hier wacht ik ook al een tijdje op.. Hopelijk komt er snel iemand met een app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
emmerx schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:19:
Een paar dagen na de upgrade naar 2.0 toch wel wat showstoppers voor mijn Homey:

Grafieken Insights
Deze engine maakt hele bijzondere grafieken van sensors die ook negatieve waarden kunnen sturen.
De Plugwise Plug HA zigbee geeft bij PV netjes een negatieve waarde door voor het Vermogen (W) als er elektriciteit wordt geleverd aan het 'net'. Homey noemt dit onterecht Energie en in Insights geeft dit een hele vreemde arcering...
[Afbeelding]

Better Logic variabelen
Helaas heb ik geen mogelijkheid meer om de door mij gebruikte BetterLogic variabelen rechtstreeks te tonen in de grafieken van Insights ...
Sinds herstart wel de laatst aangemaakte variabelen ???

Android App
Sinds de installatie van de nieuwe app liep mijn S7 op Oreo helaas dubbel zo snel leeg.
Enorm veel CPU activiteit, ook in de nacht?
Verwijderen van de Homey App heeft het probleem zoals verwacht opgelost ...
Daarmee is de Homey helaas wel onbruikbaar geworden voor me.
Probeer eens te stoeien met grafana icm prometheus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 21:29
Kleine aanvulling:

1. Ga naar https://developer.athom.com/tools/zigbee
2. Check dat bij current commando (onder het node overzicht) “generateMap” staat
3. Indien dit er niet staat, ververs de pagina
4. Wanneer dit er staat: wacht 30-60 seconden en de routes worden getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emmerx schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Is juist heel netjes van die Plugwise plug!
Verbruik wordt als een positieve waarde doorgegeven en levering/opwek (zonnepanelen) als een negatieve waarde.
Is de enige plug die ik ken die dat correct communiceert: alle Zigbee, Z-Wave en DECT pluggen die ik verder heb maken helaas een positieve waarde van vermogen naar beide kanten. Of ronden negatieve waarden af op nul ...

Helaas is de firmware nog niet helemaal af, want de Energie counter heeft een te klein bereik gekregen (reset zich daardoor te vaak) en heeft een verkeerde decimaal positie.
Plugwise heeft een update klaar en ik hoop dat de Zigbee OTA firmware upgrade wordt ondersteund door mijn Homey...
Ah... Ik moet leren om dingen twee keer te lezen... Ik dacht dat ‘ie zomaar uit het niets negatieve waarden ging weergeven... Sorry...

@Double T Jup, ik had het al gevonden. Handige informatie!

[ Voor 3% gewijzigd door wolly_a op 28-01-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
Double T schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:24:
[...]

Kleine aanvulling:

1. Ga naar https://developer.athom.com/tools/zigbee
2. Check dat bij current commando (onder het node overzicht) “generateMap” staat
3. Indien dit er niet staat, ververs de pagina
4. Wanneer dit er staat: wacht 30-60 seconden en de routes worden getoond
Werkt de routing nog wel op versie 2.0? Bij sommige apparaten staat, in het beste geval, een routing via "0".
"0" is mijn homey. Verder staat er dus bij geen enkel zigbee toestel een routing dat via een router verloopt...

https://www.dropbox.com/s...-2019%2020-28-14.png?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PeetersJan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:31:
[...]

Werkt de routing nog wel op versie 2.0? Bij sommige apparaten staat, in het beste geval, een routing via "0".
"0" is mijn homey. Verder staat er dus bij geen enkel zigbee toestel een routing dat via een router verloopt...

https://www.dropbox.com/s...-2019%2020-28-14.png?dl=0
Ik meerdere apparaten die via een extra hopje werken, dus routing werkt bij mij nog in 2.0... Het zijn voornamelijk apparaten die heel ver weg zitten bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeetersJan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-06-2024
wolly_a schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:46:
[...]

Ik meerdere apparaten die via een extra hopje werken, dus routing werkt bij mij nog in 2.0... Het zijn voornamelijk apparaten die heel ver weg zitten bij mij.
OK, cool.
Ik moet zeggen dat ik sinds de update naar 2.0 vind dat mijn Zigbee apparaten heel erg snel reageren.
Therefor: no biggie. Was gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
wolly_a schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:09:
[...]
Homey kan niet direct gebruik maken van je Zigbee netwerkje van Hue. De Hue bridge is daar de master. Je kan de Hue lampen wel op de Homey verbinden, maar dan kun je de Hue bridge niet meer gebruiken. Je kan ook je Hue bridge aansturen met Homey. In dat geval kan je ook nog je Hue app blijven gebruiken. Alleen helpen je Hue lampen niet om het Zigbee netwerk van je Homey te vergroten.
Dat brengt me op een idee - ik heb nog een vijftal LivingWhites pluggen van Philips liggen, voor kerstverlichting. Ze zijn Hue compatible en werken ook met Zigbee. Prima om die aan Homey (en zo ook naar Homekit) te koppelen ipv de Hue Bridge. Zouden deze dan kunnen werken als manier om een Zigbee netwerk voor Homey aan te leggen? Dan heb ik alles al in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37
Waar kan ik in 2.0 nagaan of een apparaat nog goed verbinding met Homey heeft? Gaat in dit geval om Fibaro rookmelders, je kan dat netwerk niet meer visueel ergens zien of wel?

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeroen11 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Dat brengt me op een idee - ik heb nog een vijftal LivingWhites pluggen van Philips liggen, voor kerstverlichting. Ze zijn Hue compatible en werken ook met Zigbee. Prima om die aan Homey (en zo ook naar Homekit) te koppelen ipv de Hue Bridge. Zouden deze dan kunnen werken als manier om een Zigbee netwerk voor Homey aan te leggen? Dan heb ik alles al in huis...
Als ze werken met deze app (https://apps.athom.com/app/com.philips.hue.zigbee), dan zou het moeten kunnen. Lees even de informatie van de app door. Er staat iets over lampen die al eerder met een bridge zijn gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jeroen11 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:46:
[...]

Het is het proberen waard, maar ik weet niet of het rechtstreeks met Homey zal lukken.
Volgens mij gebruiken die LivingWhites een niet volledige Zigbee-implementatie waardoor koppelen niet zomaar gaat.
https://www.beaumotica.nl...-zonder-afstandsbediening

Ik heb ooit mijn LivingWhites pluggen en -lampen ook via een remote aan mijn Hue-bridge moeten koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 07:41

ratz

Gadgetgeek

De eerste Homey Pro’s worden uitgeleverd - die van mij is onderweg.

Benieuwd om er mee aan de slag te gaan, genoeg projecten al uitgedacht:
  • Jablotron alarmsysteem koppelen aan Philips Hue
  • Zehnder ComfoFan S koppelen aan een vochtigheidssensor naast de huidige CO2 en RF timers
  • Zigbee wallplugs om standby energie te besparen als ik het huis uit ben
  • NEEO remote eindelijk fatsoenlijk koppelen aan Hue scenes

Fujifilm X100VI ||| iMac 27" 3.4GHz i7 (2012) ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Ik twijfel toch nog over de Homey maar ben bijna om.:)
Wat ik sowieso wil is dat als ik thuis kom de Sonos beam ingeschakeld wordt bijvoorbeeld op radio 538 en volume naar 30%. Kan ik dit bereiken met een Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:04
Niek_ schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:48:
Waar kan ik in 2.0 nagaan of een apparaat nog goed verbinding met Homey heeft? Gaat in dit geval om Fibaro rookmelders, je kan dat netwerk niet meer visueel ergens zien of wel?
https://developer.athom.com/tools/zwave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-04 12:56
ratz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 00:46:
De eerste Homey Pro’s worden uitgeleverd - die van mij is onderweg.

Benieuwd om er mee aan de slag te gaan, genoeg projecten al uitgedacht:
  • Jablotron alarmsysteem koppelen aan Philips Hue
  • Zehnder ComfoFan S koppelen aan een vochtigheidssensor naast de huidige CO2 en RF timers
  • Zigbee wallplugs om standby energie te besparen als ik het huis uit ben
  • NEEO remote eindelijk fatsoenlijk koppelen aan Hue scenes
Ook maar een besteld maar die van mij komt pas in maart helaas, nu dan nog maar even door met de oude Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-04 00:48
RoTeK70 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:28:
Wat ik sowieso wil is dat als ik thuis kom de Sonos beam ingeschakeld wordt bijvoorbeeld op radio 538 en volume naar 30%. Kan ik dit bereiken met een Homey?
Dat zou in theorie kunnen inderdaad.
Maar dan moet Athom eerst eens de registratie van aanwezigheid/afwezigheid van gebruikers op orde krijgen.

Ik heb Homey zo ingesteld dat wanneer er niemand aanwezig is en er een contactalarm af gaat, dat dan de alarmflow getriggered wordt.
Maar wanneer ik nu thuis kom en mijn vriendin is niet thuis, dan gaat dus 9/10 het alarm af omdat ik eerst de app moet openen, de melding dat “er een fout is opgetreden” weg moet klikken, dan opnieuw verbinding met Homey moet maken en dan nog n minuutje moet wachten totdat mijn status wordt bijgewerkt naar “thuis” en dán kan ik naar binnen 8)7
Prachtig systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Lowizi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Maar dan moet Athom eerst eens de registratie van aanwezigheid/afwezigheid van gebruikers op orde krijgen.

Ik heb Homey zo ingesteld dat wanneer er niemand aanwezig is en er een contactalarm af gaat, dat dan de alarmflow getriggered wordt.
Maar wanneer ik nu thuis kom en mijn vriendin is niet thuis, dan gaat dus 9/10 het alarm af omdat ik eerst de app moet openen, de melding dat “er een fout is opgetreden” weg moet klikken, dan opnieuw verbinding met Homey moet maken en dan nog n minuutje moet wachten totdat mijn status wordt bijgewerkt naar “thuis” en dán kan ik naar binnen 8)7
Prachtig systeem...
Oke, maar ik wil best bij binnenkomst een schakelaar bedienen die alarm uitschakelt en de Sonos aanzet op radio 538 met volume 30% bijvoorbeeld. Als dat gaat ben ik om! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04 17:04
RoTeK70 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:34:
[...]

Oke, maar ik wil best bij binnenkomst een schakelaar bedienen die alarm uitschakelt en de Sonos aanzet op radio 538 met volume 30% bijvoorbeeld. Als dat gaat ben ik om! :)
Ja dat moet goed te doen zijn.
Moet je natuurlijk wel een zwave/zigbee/KlikAanKlikUit schakelaar hebben om via Homey te communiceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
kruimel0 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Ja dat moet goed te doen zijn.
Moet je natuurlijk wel een zwave/zigbee/KlikAanKlikUit schakelaar hebben om via Homey te communiceren ;)
Oke, ik ben om. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-04 21:01

Stekeltje

Nothing to see here move along

Hmmz weer een ikea lampje (GU10 spot) die er na weken van goed werken mee is gestopt. Dit is al de 2e keer dat dit gebeurd met deze lamp, iemand anders ook last van?

Oh remark, de vorige keer gewoon over laten gaan. Enkele dagen geen reactie en toen leek hij weer 'repaired'. Daarna weken goed gewerkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Stekeltje op 29-01-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:33
Stekeltje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:08:
Hmmz weer een ikea lampje (GU10 spot) die er na weken van goed werken mee is gestopt. Dit is al de 2e keer dat dit gebeurd met deze lamp, iemand anders ook last van?
Heb het zelf ook gehad, na 2 dagen vond het lampje dat hij liever een stroboscoop was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-04 21:01

Stekeltje

Nothing to see here move along

Luuk84 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:10:
[...]

Heb het zelf ook gehad, na 2 dagen vond het lampje dat hij liever een stroboscoop was :(
Blij dat ik dát nog niet heb meegemaakt.

* Stekeltje klopt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
RoTeK70 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:28:
Dit kan zonder problemen.

Ik heb bijvoorbeeld een flow die luistert naar de Hue bewegingssensor in de badkamer. Als ik daar binnen kom, kijkt die of de Sonos gepauzeerd of gestopt, waarna deze flow op play "drukt" en dan (met een vertraging van 10 minuten) het ding weer op pauze zet.

Het enige probleem is, dat dit (voor zover ik weet) alleen werkt met de laatste source. Is de stroom van je Sonos afgeweest (en heeft ie dus geen source die op stop of pauze staat), kan die ook geen muziek afspelen.

Wil je dus dat 538 afspeelt bij thuiskomst (je moet je trigger maar even bedenken of dat een knop wordt of locatiegegevens ofzo), moet je zorgen dat bij vertrek 538 de laatste source was.

Makes sense? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
RVervuurt schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Dit kan zonder problemen.

Ik heb bijvoorbeeld een flow die luistert naar de Hue bewegingssensor in de badkamer. Als ik daar binnen kom, kijkt die of de Sonos gepauzeerd of gestopt, waarna deze flow op play "drukt" en dan (met een vertraging van 10 minuten) het ding weer op pauze zet.

Het enige probleem is, dat dit (voor zover ik weet) alleen werkt met de laatste source. Is de stroom van je Sonos afgeweest (en heeft ie dus geen source die op stop of pauze staat), kan die ook geen muziek afspelen.

Wil je dus dat 538 afspeelt bij thuiskomst (je moet je trigger maar even bedenken of dat een knop wordt of locatiegegevens ofzo), moet je zorgen dat bij vertrek 538 de laatste source was.

Makes sense? :)
Ja duidelijk, wel jammer dat ik niet apart de source vooraf kan instellen. Maar goed is in elk geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
Het is mogelijk om Sonos via IFTTT the starten op een speciefiek kanaal. Dit gebruik ik op het moment al.
Dus je zou een flow kunnen maken waar de trigger een motion sensor is met als actie start een IFTTT flow.
Ik heb het nog niet kunnen testen.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
RoTeK70 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:21:
[...]

Ja duidelijk, wel jammer dat ik niet apart de source vooraf kan instellen. Maar goed is in elk geval iets.
Het kan wel als volgt trouwens (was ik vergeten, omdat ik het zelf niet meer gebruik):
Je hebt een trigger in je flow, die trigger triggert een IFTTT die je instelt als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5PuYrIj.png

De URL voor 538 is http://18973.live.streamtheworld.com/RADIO538.mp3, dus die paste je dan in de instellingen van die IFTTT:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gIJkBYp.png

Dit werkte prima (wel met een kleine vertraging trouwens), maar voor mij was het afspelen van de laatste source een prima oplossing (ik speel af vanaf Apple Music).
Moet je wel even uitzoeken hoe het koppelen van Homey met IFTTT ook alweer zit, want dat weet ik niet meer :)

Hier een lijst van streaminglinks van radiozenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35
Sjalabert schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:38:
[...]

Probeer eens te stoeien met grafana icm prometheus
Dat zou ik echt supergraag willen maar vind het allemaal maar lastig hoor. Ik krijg Prometheus wel werkend (ik zie de gegevens op de pagina) maar weet niet hoe ik historie in moet laden. Met de app export insights krijg ik niets voor elkaar.
RoTeK70 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:34:
[...]

Bij mij werkt de aanwezigheidsdetectie helemaal prima. (iphone 6s en XR)
Je moet de applicatie alleen niet sluiten, want dan werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 08:58
Lowizi schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Prachtig systeem...
In mijn opinie is locatie op basis van geo-fencing niet bepaald betrouwbaar. Je zou altijd moeten werken met meerdere factoren. Aanwezigheid is niet per definitie alleen te bepalen via de app, maar dat snap je wel :)

Dit is hoe ik het doe. Ik bepaal aan de hand van mijn wifi router of de telefoons zijn verbonden, dus of een persoon thuis is of niet. Bij het connecten ben je direct thuis, bij het disconnecten duurt het een paar minuten voordat je als afwezig staat gemarkeerd. Dit om ongewenste acties te voorkomen.

Op mijn router draai ik elk minuut een scriptje om te checken of het MAC van de telefoon opgenomen is in het MAC address table. Op basis van het resultaat post ik een status naar Homey. Dit triggert de aanwezigheid/afwezigheid status. @RoTeK70 Hier zou jij dan een trigger kunnen pushen naar Homey om je Sonos aan te zetten voor een muziekje.

Ik definieer zelf twee levels van aanwezigheid.

General presence (op basis van sensoren in het huis)
Identifiable presence (op basis van een telefoon)

De lichten en TV etc mogen door ratelen als activiteiten wordt waargenomen op 1 van de 2 levels. Andere kritischer zaken, zoals mechanische ventilatie moeten beide levels activiteit vertonen.

Jouw 'alarmflow' bij binnenkomst zou ik overigens nooit direct laten af gaan. Altijd wat tijd tussen laten.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.