Hmm ok, dan zal ik eerst bij hc2 blijven en zal eens kijken of ik ergens een 2dehands kan vinden om te testen.
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Ik probeer een setting van een Fibaro RGBW controller te veranderen. Specifiek setting 14, om input 1 de brightness te laten veranderen, ipv default het rode kanaal.
Volgens Fibaro moet dat met de volgende settings:

Echter, als ik dit letterlijk overneem in de Homey app onder de Raw Configuration Parameters, krijg ik een foutmelding "Index out of range".

Wat doe ik verkeerd?
Ik probeer een setting van een Fibaro RGBW controller te veranderen. Specifiek setting 14, om input 1 de brightness te laten veranderen, ipv default het rode kanaal.

Echter, als ik dit letterlijk overneem in de Homey app onder de Raw Configuration Parameters, krijg ik een foutmelding "Index out of range".

Wat doe ik verkeerd?
Don't dream your life, live your dreams!
Is er hier trouwens iemand met een homey en plugwise adam, tom en lisa's?
Wil graag weten of dit inderdaad werkt en dat je dus de kamers via homey kan aansturen.
Wil graag weten of dit inderdaad werkt en dat je dus de kamers via homey kan aansturen.
Een andere relevante vraag is: heb je alleen z-wave van 1 producent of van meerdere producenten? Meerdere producenten (fibaro, aeotec, etc.) betekent meerdere apps installeren. Dit zorgt vooral voor vertraging en in mindere mate het aantal devices of flows (in mijn ervaring)akatar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:51:
Hmm ok, dan zal ik eerst bij hc2 blijven en zal eens kijken of ik ergens een 2dehands kan vinden om te testen.
Ik maak gebruik van:
fibaro
aeon labbs
greenwave
duwi
fakro
dat was het wel zo'n beetje
fibaro
aeon labbs
greenwave
duwi
fakro
Aansturing is nog zeer beperkt. Er is nog geen Plugwise app voor het aansturen van de Adam met meerdere zones in gebruik. Hou er rekening mee dat de Adam icm Tom en Lisa zijn eigen Zigbee netwerk heeft en dus niet in het Zigbee netwerk van Homey hangt. Dat is niet mogelijk.akatar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:14:
Is er hier trouwens iemand met een homey en plugwise adam, tom en lisa's?
Als ik het goed heb voldoen de tom en lisa aan zigbee 1.2, deze zou je rechtstreeks toe kunnen voegen aan homey?
Mijn Homey zegt regelmatig iets met de woorden "de interspatio .......locatio", wat op de puntjes moet is niet goed te verstaan.
Eerst ging dat redelijk snel, maar nu doet hij over dat zinnetje meer als 1 minuut.
Iemand een idee wat dit is, heb de meeste locatie apps al verwijderd maar dit werkt niet.
Eerst ging dat redelijk snel, maar nu doet hij over dat zinnetje meer als 1 minuut.
Iemand een idee wat dit is, heb de meeste locatie apps al verwijderd maar dit werkt niet.
Heb je geen zonnepanelen? Ik heb een flow waarbij IF inverter > 800watt energie --> screens naar beneden. Ideaalwolly_a schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:12:
[...]
Wel een mooi ding, maar geen Homey app helaas. Ik zie wel dingen als IFTTT. Daarmee kan het voor mij wel mogelijk zijn om screens en dergelijke aan te sturen. Ik zal me vanavond eens een beetje inlezen.
Als je zelf geen panelen hebt, zoek op pvoutput een nabijgelegen installatie en vraag lief of je die mag uitlezen.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Er zijn momenteel (sinds 2.0) problemen met Fibaro. Ik heb ook problemen om settings om te slaan.SilencerNL schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:06:
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat doe ik verkeerd?
Hopelijk fixen ze het snel...
Je zou hiervoor een flow kunnen maken die de laatste spraak opslaat in een variabele. Dan kan je gewoon in de settings aflezen wat hij juist gezegd heeftHenkhuppelschot schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:59:
Mijn Homey zegt regelmatig iets met de woorden "de interspatio .......locatio", wat op de puntjes moet is niet goed te verstaan.
Naar beneden is geen probleem. Ik heb van een Arduino, een lichtgevoelige weerstand en een 433Mhz module een kleine lichtsensor gemaakt die bepaald of er gedurende een bepaalde periode lichtinval in de kamer is en dan een KAKU signaal genereert waarmee Homey de screens naar beneden stuurt. Dit werk 99,9% correct. Zonnepanelen komen dit voorjaar en zouden inderdaad ook een mooie trigger kunnen bieden.vandermark schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:15:
[...]
Heb je geen zonnepanelen? Ik heb een flow waarbij IF inverter > 800watt energie --> screens naar beneden. Ideaal
Als je zelf geen panelen hebt, zoek op pvoutput een nabijgelegen installatie en vraag lief of je die mag uitlezen.
Voor nu ben ik nog op zoek naar triggers voor het omhoog laten gaan van de screens (regen en harde wind).
Daarvoor heb ik een combi van minimaal 15 minuten lage zonneopbrengst panelen (schaduw) en buienradar app (die heeft conditie 'binnen 10 minuten regen'). Afgelopen zomer is dat erg goed gegaan. De paar keer dat het ging regenen na zonneschijn werkte de flow goed.wolly_a schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:45:
[...]
Naar beneden is geen probleem. Ik heb van een Arduino, een lichtgevoelige weerstand en een 433Mhz module een kleine lichtsensor gemaakt die bepaald of er gedurende een bepaalde periode lichtinval in de kamer is en dan een KAKU signaal genereert waarmee Homey de screens naar beneden stuurt. Dit werk 99,9% correct. Zonnepanelen komen dit voorjaar en zouden inderdaad ook een mooie trigger kunnen bieden.
Voor nu ben ik nog op zoek naar triggers voor het omhoog laten gaan van de screens (regen en harde wind).
Regensensor is geen probleem:
http://rainsensors.com/ icm een fibaro ubs, heb ik hier en werkt feilloos.
misschien is dit
https://www.gira.com/nl_N.../sensoren/windsensor.html
een idee als windsensor?
http://rainsensors.com/ icm een fibaro ubs, heb ik hier en werkt feilloos.
misschien is dit
https://www.gira.com/nl_N.../sensoren/windsensor.html
een idee als windsensor?
Hoe doe is dit?Fire69 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:45:
Je zou hiervoor een flow kunnen maken die de laatste spraak opslaat in een variabele. Dan kan je gewoon in de settings aflezen wat hij juist gezegd heeft
Heb me eigenlijk nog niet zo verdiept in de variable.
Eerst maak je via Instellingen - Logica een nieuwe tekst-variabele.Henkhuppelschot schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:45:
[...]
Hoe doe is dit?
Heb me eigenlijk nog niet zo verdiept in de variable.
Dan maak je deze flow:
Als - Spraak - 'Homey zei iets'
Dan - Logica - Zet een tekstuele waarde, en als tag kies je de locale tag Tekst.
Bedankt! de Flow staat erin.Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:51:
[...]
Eerst maak je via Instellingen - Logica een nieuwe tekst-variabele.
Dan maak je deze flow:
Dan - Logica - Zet een tekstuele waarde, en als tag kies je de locale tag Tekst.
Waar kan ik de tekst terugvinden dan
Bij Logica waar je de variabele hebt aangemaakt kan je de inhoud zien.Henkhuppelschot schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:18:
[...]
Bedankt! de Flow staat erin.
Waar kan ik de tekst terugvinden dan
Is hier al wat meer bekend over geworden? De specs zijn bekend, maar wat er er naast de hardware upgrade aangepast?Mattie84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:11:
@WeeJeWel Zou jij ons iets meer kunnen vertellen over de nieuwe hardware? Wat is er aangepakt? Zijn bijvoorbeeld de infrarood "issues" (iets te ver weg gestopt) aangepakt?
*nieuwsgierigheid*
Had mn vraag al eens gesteld, maar was wat ondergesneeuwd tussen andere berichten, dus probeer het nog eens:
Heeft iemand een idee hiervoor?
Ik wil in een flow aangeven dat de HUE lampen terug moeten naar de vorig ingestelde scene. Ik kan volgens mij niet triggeren op een aanpassing van de scene, dus kan het niet in een variabele opslaan.
Voorbeeld:
1. HUE Scene X staat ingesteld.
2. Door een sensor gaat tijdelijk HUE scene Y aan.
3. Beweging stopt en HUE scene moet weer naar X.
(mocht X toevallig Z zijn, dan moet bij stap 3 weer terug gegaan worden naar Z natuurlijk)
Heeft iemand een idee hiervoor?
Ik wil in een flow aangeven dat de HUE lampen terug moeten naar de vorig ingestelde scene. Ik kan volgens mij niet triggeren op een aanpassing van de scene, dus kan het niet in een variabele opslaan.
Voorbeeld:
1. HUE Scene X staat ingesteld.
2. Door een sensor gaat tijdelijk HUE scene Y aan.
3. Beweging stopt en HUE scene moet weer naar X.
(mocht X toevallig Z zijn, dan moet bij stap 3 weer terug gegaan worden naar Z natuurlijk)
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik heb zelf nog te weinig gedaan met het gebruik van variabelen, dus geen idee wat wel of niet kan. Maar is het een optie om de schakeling van de nieuwe scene te doen in een aparte flow die je aanroept in alle andere flows waarin je scenes schakelt?
Dus de flow voor de wijziging eindigt met: stel variabele(n) in met wat het licht moet worden, roep de generieke flow aan om de scene te schakelen. In die generieke flow stel je variabele(n) in met de waardes van de huidige scene en stel je het licht in a.d.h.v. de variabele(n) die je hebt ingesteld met de gewenste scene.
Vervolgens kun je die variabele(n) weer gebruiken om terug te schakelen.
Dus de flow voor de wijziging eindigt met: stel variabele(n) in met wat het licht moet worden, roep de generieke flow aan om de scene te schakelen. In die generieke flow stel je variabele(n) in met de waardes van de huidige scene en stel je het licht in a.d.h.v. de variabele(n) die je hebt ingesteld met de gewenste scene.
alleen voor duwi is geen app beschikbaar. Houd er wel rekening mee dat je zo een paar apps erbij installeert. Zoals een timer app, betere variabelen, etc.akatar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:21:
Ik maak gebruik van:
fibaro
aeon labbs
greenwave
duwi
fakro
Ik heb zelf 8 apps voor verschillende merk devices (fibaro, qubino, hue, tado, brel, etc.) en de rest aangevuld met handige/noodzakelijke applicaties waardoor ik al over het limiet van 20 heen ga. Denk aan een app als beter logic, image grab, timer, countdown, pushover, telegram, etc. En dan zijn er ook nog apps die ik nu niet geinstalleerd heb, maar we graag zou willen. Om maar aan te geven: je zit zo aan de 20 apps dus kijk ook naar eventueel de Pro versie. Ik ga denk ik wel upgraden. Moet alleen nog even een goede (liefst zigbee/zwave) NFC oplossing verzinnen.
Als iemand hiervan een mooi Homey App kan maken .Ben ook erg geïnteresseerd in the Wheatherflowwolly_a schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:12:
[...]
Wel een mooi ding, maar geen Homey app helaas. Ik zie wel dingen als IFTTT. Daarmee kan het voor mij wel mogelijk zijn om screens en dergelijke aan te sturen. Ik zal me vanavond eens een beetje inlezen.
Goh, dat is een hele logische oplossing aangezien de HUE scene bij ons enkel en alleen door Homey wordt gestart.millerman_sf schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:27:
Ik heb zelf nog te weinig gedaan met het gebruik van variabelen, dus geen idee wat wel of niet kan. Maar is het een optie om de schakeling van de nieuwe scene te doen in een aparte flow die je aanroept in alle andere flows waarin je scenes schakelt?

1. HUE Scene X staat wordt ingesteld. -> var 'scene' = 'scenenaam X'
2. Door een sensor gaat tijdelijk HUE scene Y aan. -> var 'vorige scene' = 'var scene' en var 'scene' = 'scenenaam Y'
3. Beweging stopt en HUE scene moet weer naar X. -> set scene naar 'var vorige scene'
Dankje voor de tip!
Dit kan helaas niet, er is geen 'trigger' voor Hue. Ik kan dus geen flow triggeren als er een scene ingesteld wordt.Webgnome schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:35:
De scène wordt door hue geregeld? Zo ja kun je 'pollen' welke scene er gestart wordt? Zo ja dan kun je misschien met een als scene start dan die y doen ?
p.s. eigenlijk zou een 'scene app' voor Homey niet gek zijn. Dus een app waarmee je ala Hue scenes kan maken en opslaan in Homey. Dan koppel ik alle Hue lampen via Zigbee rechtstreeks aan Homey en kan Homey de scene instellen.
[ Voor 19% gewijzigd door keverjeroen op 21-01-2019 11:40 ]
We zijn nu bijna een weekje verder. Ben benieuwd wat iedereen van de 2.0 versie vind.
Mijn punten:
+
APP werkt best fijn. Had verwacht de desktop meer te missen.
Starten van flow in de APP is zeer fijn. Scheelt weer een hoop schakelaars
-
Insights werken nog niet goed (zowel in de APP als op de desktop). Ik mis o.a. al mijn schakelingen.
APP is soms traag/reageert niet. Dit is met name bij het toevoegen en bij grote flows
Mijn netwerk is er niet stabieler op geworden. Soms reageert iets helemaal niet meer of zeer vertraagd.
Qubino modules > gaven niet de juiste status door. Na upgrade naar de Beta APP is dit deels opgelost maar nu werken mijn S1/S2 niet meer
Fibaro Double Switch werkt de S2 niet meer vanaf de schakelaar
Danalock v3 valt de hele tijd uit me netwerk
Al me Tags waren weg bij de "EN" kolom
Bepaalde APP's doen het niet meer of zijn niet meer in te stellen (zoals Pushover)
Je raakt snel het overzicht kwijt van je flows. Je kunt ze bv even niet meer naast elkaar zetten.
Heb nog niet gevonden hoe ik een nieuwe flow map kan aanmaken
Dit geldt tevens voor het aanmaken van kamers
Dus nog wel een hoop min punten maar zijn volgens mij allemaal best op te lossen.
Mijn punten:
+
-
Insights werken nog niet goed (zowel in de APP als op de desktop). Ik mis o.a. al mijn schakelingen.
APP is soms traag/reageert niet. Dit is met name bij het toevoegen en bij grote flows
Mijn netwerk is er niet stabieler op geworden. Soms reageert iets helemaal niet meer of zeer vertraagd.
Qubino modules > gaven niet de juiste status door. Na upgrade naar de Beta APP is dit deels opgelost maar nu werken mijn S1/S2 niet meer
Bepaalde APP's doen het niet meer of zijn niet meer in te stellen (zoals Pushover)
Je raakt snel het overzicht kwijt van je flows. Je kunt ze bv even niet meer naast elkaar zetten.
Dus nog wel een hoop min punten maar zijn volgens mij allemaal best op te lossen.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Als je bij de flows op het pijltje omlaag klikt krijg je een overzicht van de mappen, vervolgens rechtsboven op het tandwiel klikken en dan krijg je een optie om een map aan te maken. Dit geld overigens ook voor het aanmaken van ruimtes.HeroS schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:53:
Ik heb helemaal geen ervaring met scènes. Maar wat houd dat in bij hue?keverjeroen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:36:
[...]
Goh, dat is een hele logische oplossing aangezien de HUE scene bij ons enkel en alleen door Homey wordt gestart.Als ik naar mijn huidige flows kijk, zou ik het zonder extra flow kunnen maken door 2 variabelen te gebruiken:
1. HUE Scene X staat wordt ingesteld. -> var 'scene' = 'scenenaam X'
2. Door een sensor gaat tijdelijk HUE scene Y aan. -> var 'vorige scene' = 'var scene' en var 'scene' = 'scenenaam Y'
3. Beweging stopt en HUE scene moet weer naar X. -> set scene naar 'var vorige scene'
Dankje voor de tip!
[...]
Dit kan helaas niet, er is geen 'trigger' voor Hue. Ik kan dus geen flow triggeren als er een scene ingesteld wordt.
p.s. eigenlijk zou een 'scene app' voor Homey niet gek zijn. Dus een app waarmee je ala Hue scenes kan maken en opslaan in Homey. Dan koppel ik alle Hue lampen via Zigbee rechtstreeks aan Homey en kan Homey de scene instellen.
In de Hue app kan je een scene instellen. Je zet bijvoorbeeld 5 lampen op een bepaalde kleur en slaat dat op als een scene. Door die scene te activeren, gaan die 5 lampen weer in die kleur.Webgnome schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:08:
[...]
Ik heb helemaal geen ervaring met scènes. Maar wat houd dat in bij hue?
In de app kan je op best een leuke manier scenes maken. Bijvoorbeeld door een foto te openen en daaruit een scene te laten maken (app kijkt dan naar kleuren in de foto en past de lampen daarop aan).
Voorbeeldje uit de praktijk. Ik heb 2 lampen samen in 3 scenes zitten. Dat zijn de lamp in de keuken en boven de eettafel.
- scene normaal: lamp eettafel en keuken beide gedimd (gelig/oranje kleur)
- scene koken: lamp eettafel zelfde als scene normaal, lamp keuken fel wit licht
- scene studie: beide lampen fel wit licht.
De scenes zijn ook de rede dat ik de lampen via de HUE bridge laat gaan en niet rechtstreeks aan Homey heb hangen.
[ Voor 28% gewijzigd door keverjeroen op 21-01-2019 12:18 ]
Volgens mij zijn veel punten afhankelijk van de apps voor deze apparaten. Schakelingen van apparaten vind je inderdaad niet bij insights, maar rechtstreeks in de app zelf. Dat vind ik eigenlijk wel net zo handig.HeroS schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:53:
We zijn nu bijna een weekje verder. Ben benieuwd wat iedereen van de 2.0 versie vind.
Mijn punten:
+
-
Voor mij:
+ punten:
+ App werkt erg fijn, zeker ook het maken van flows. Het overzicht van apparaten werkt snel en is overzichtelijk.
+ Ingebouwde logica en webhooks maken losse apps overbodig.
+ Handig is dat je nu kan zijn wanneer een signaal van bijv. een temperatuursensor voor het laatst is bijgewerkt.
+ Alles ‘voelt’ stabieler en meer betrouwbaar.
- punten:
- Niet alle apps zijn bijgewerkt naar 2.0 of functioneren volledig.
* ideeën:
* Ik zou graag zelf dingen willen toevoegen aan de tijdlijn.
* Ik zou graag apparaten willen verbergen, omdat ze eigenlijk alleen in flows worden gebruikt.
* Ik zou graag waarden van bijv. temperatuursensoren willen zien in de tile van het betreffende apparaat. Nu moet je de tile telkens vasthouden. Ik begrijp dat het lastig is voor sensoren met meer waarden, maar je zou bijv. 1 waarde favoriet kunnen maken of de waarden telkens switchen.
Ja, dit. Het is me dus al een paar keer gebeurt dat ik te snel los liet, en daardoor m'n hele netwerkgroep van het stroom haalde. Zette dus de plug uit. In domoticz kan je instellen dat je aan/uit moet negeren, maar dat gaat in Homey niet.wolly_a schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:56:
[...]
* Ik zou graag waarden van bijv. temperatuursensoren willen zien in de tile van het betreffende apparaat. Nu moet je de tile telkens vasthouden. Ik begrijp dat het lastig is voor sensoren met meer waarden, maar je zou bijv. 1 waarde favoriet kunnen maken of de waarden telkens switchen.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik had dat ook vaak. Wat bij mij hielp, de inzichten verwijderen, zodat er weer wat meer opslag beschikbaar was. Toen werkte Homey weer wat beter.Henkhuppelschot schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:59:
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik wist niet dat er een maximum van 20 apps is, je zou ook zeggen dat z-wave 1 app (plugin) moet zijn ipv elk merk een extra app.Tweaqer schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:44:
[...]
alleen voor duwi is geen app beschikbaar. Houd er wel rekening mee dat je zo een paar apps erbij installeert. Zoals een timer app, betere variabelen, etc.
Ik heb zelf 8 apps voor verschillende merk devices (fibaro, qubino, hue, tado, brel, etc.) en de rest aangevuld met handige/noodzakelijke applicaties waardoor ik al over het limiet van 20 heen ga. Denk aan een app als beter logic, image grab, timer, countdown, pushover, telegram, etc. En dan zijn er ook nog apps die ik nu niet geinstalleerd heb, maar we graag zou willen. Om maar aan te geven: je zit zo aan de 20 apps dus kijk ook naar eventueel de Pro versie. Ik ga denk ik wel upgraden. Moet alleen nog even een goede (liefst zigbee/zwave) NFC oplossing verzinnen.
in ieder geval een reden om eens na te denken of de homey wel iets (voor mij) is
Dat kan sinds vandaagwolly_a schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:56:
[...]
...
* Ik zou graag zelf dingen willen toevoegen aan de tijdlijn.
...
Homey v2.0.1-rc.2 experimental
- [Notifications] Added Flow Card to create your own notifications
- [Devices] Fixed a bug where the device would not have any controls
- [NFC] Fixed a bug where 'A specific NFC tag is detected' did not work correctly
- [Core] Fixed a bug where audio would not play over line-out
- [Core] Fixed a bug where enum-type capabilities would not start a Flow
- [Core] Add titleTrue, titleFalse for boolean-type capabilities
- [Core] Show an error in the Devices List template instead of a pop-up
- [Core] Show a loading overlay in the OAuth2 template
Vanuit ontwikkelaarsperspectief is het eigenlijk geen hele rare gedachte. Immers elk zwave apparaat praat wel zwave maar heeft toch zo zijn eigen (kinder)-ziektes. Neem als voorbeeld de Greenwave apparaten.akatar schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:12:
[...]
Ik wist niet dat er een maximum van 20 apps is, je zou ook zeggen dat z-wave 1 app (plugin) moet zijn ipv elk merk een extra app.
in ieder geval een reden om eens na te denken of de homey wel iets (voor mij) is

Het is in ieder geval de eerste zwave contoller die ik zie, die op deze manier werkt, ook bij homeseer is zwave gewoon 1 plugin.
Ach, Athom is, zover bekend, de enige (of één van de hele weiniguh) die het op deze manier doet.Webgnome schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:24:
[...]
Vanuit ontwikkelaarsperspectief is het eigenlijk geen hele rare gedachte. Immers elk zwave apparaat praat wel zwave maar heeft toch zo zijn eigen (kinder)-ziektes. Neem als voorbeeld de Greenwave apparaten.
Kan mij nog een uitspraak herinneren van één van de Athom ontwikkelaars waarbij Sigma zijn bedenkingen had bij de Athom oplossing. Mede omdat nog niemand het op deze manier heeft gedaan.
Opzich is er wel iets te zeggen voor de Athom oplossing, is alleen de manier van implementatie (nodeJS sandboxes) wat apart. Het zijn deze nodeJS sandboxes die bakken aan resources vreten en Homey door zijn 3 pootjes laat gaan....
Dat ben ik helemaal met je eens. Hoewel ik ontwikkelen in nodejs javascript best leuk vind is het gewoon alles behalve efficiënt. Daartegenover staat dan weer dat het heel veel developers aantrekt omdat het gewoon heel laagdrempelig is. Mijn ervaring is echter wel dat het aantal apps niet zozeer uitmaakt maar meer het aantal devices dat je er mee aanstuurt. Immers als je een app maar een keer per dag gebruikt heb je in theorie maar een keer last van het missen van resources want volgens mij doet nodejs dat redelijk goed. Managen van resources maar is het gewoon door de hele opzet een beest van een systeem qua resourcesmarkhubert180 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:28:
[...]
Ach, Athom is, zover bekend, de enige (of één van de hele weiniguh) die het op deze manier doet.
Kan mij nog een uitspraak herinneren van één van de Athom ontwikkelaars waarbij Sigma zijn bedenkingen had bij de Athom oplossing. Mede omdat nog niemand het op deze manier heeft gedaan.
Opzich is er wel iets te zeggen voor de Athom oplossing, is alleen de manier van implementatie (nodeJS sandboxes) wat apart. Het zijn deze nodeJS sandboxes die bakken aan resources vreten en Homey door zijn 3 pootjes laat gaan....
[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 21-01-2019 15:33 ]
Inderdaad. Zijn voorbeelden van gebruikers met 2x de limiet ofzo, en draaien prima.
Meende trouwens dat de bedenkingen van Sigma ook meer zaten in het feit dat geen enkele controller alles van Z-Wave afdekte.
Meende trouwens dat de bedenkingen van Sigma ook meer zaten in het feit dat geen enkele controller alles van Z-Wave afdekte.
Heb momenteel 30 apps en 46 devices die worden aangestuurd. Denk dat ook gewoon de complexiteit en de flows een groot aandeel leveren in hoe zwaar je homey het heeft. Ik heb momenteel echt geen enkel probleem anders dan een BLE dingetje. Daar moet een update voor komen.Webgnome schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:31:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens. Hoewel ik ontwikkelen in nodejs javascript best leuk vind is het gewoon alles behalve efficiënt. Daartegenover staat dan weer dat het heel veel developers aantrekt omdat het gewoon heel laagdrempelig is. Mijn ervaring is echter wel dat het aantal apps niet zozeer uitmaakt maar meer het aantal devices dat je er mee aanstuurt. Immers als je een app maar een keer per dag gebruikt heb je in theorie maar een keer last van het missen van resources want volgens mij doet nodejs dat redelijk goed. Managen van resources maar is het gewoon door de hele opzet een beest van een systeem qua resources
Hierop voortbordurend ben ik eigenlijk benieuwd of er een mogelijkheid is om CPU & RAM gebruik per flow te kunnen inzien, zodat je doelgericht kunt optimaliseren. Iemand die weet of dat via CLI mogelijk is of met een bepaalde app?Webgnome schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:56:
Dat is ook de misvatting die veel mensen maken. Omdat er nadruk gelegd wordt op het aantal apps dat je maximaal installeren mag ziet men de complexiteit van flows vaak over het hoofd. En dan op het officiële forum kom je daar mooie voorbeelden van tegen. F
Ik heb 1.2Gb vrij van de 1.6Gb. Lijkt me niet dat het hier aan ligt.PM_Petrol schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:51:
[...]
Ik had dat ook vaak. Wat bij mij hielp, de inzichten verwijderen, zodat er weer wat meer opslag beschikbaar was. Toen werkte Homey weer wat beter.
Wel heb ik 534.9 MB aan overige staan in het geheugen, Homey heeft 85 MB in gebruik en de rest onder de 30mb.
Waar kan dit gebruik aan liggen?
Sinds vandaag werken mijn AVM Fritz DECT 200 smart plugs niet meer, ze krijgen geen verbinding meer met 2.0.
homey:app:com.cyclone-software.fbcallmonitor — socket niet ready
Bij het zoeken naar nieuwe apparaten krijg ik Fritzbox ook niet meer als optie als ondersteund product???
[edit]
Zie net op de athom website dat de ondersteuning voor de plugs is gestopt...
v0.2.0
upgraded to Homey V2 and SDK 2.
!!Removed
the Dect200 as item to the call monitor. So now you can
NOT
control your DECT wall sockets from within your Homey using this App. (I do not have this system and could also not supported it anymore. The developer at that time did also not have this system anymore and had no time to upgrade this part)
homey:app:com.cyclone-software.fbcallmonitor — socket niet ready
Bij het zoeken naar nieuwe apparaten krijg ik Fritzbox ook niet meer als optie als ondersteund product???
[edit]
Zie net op de athom website dat de ondersteuning voor de plugs is gestopt...
v0.2.0
upgraded to Homey V2 and SDK 2.
!!Removed
the Dect200 as item to the call monitor. So now you can
NOT
control your DECT wall sockets from within your Homey using this App. (I do not have this system and could also not supported it anymore. The developer at that time did also not have this system anymore and had no time to upgrade this part)
[ Voor 43% gewijzigd door emmerx op 21-01-2019 18:33 ]
Draadloos laden op onze Zon
https://developer.athom.com/tools/app-profilingBamato schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:37:
[...]
Hierop voortbordurend ben ik eigenlijk benieuwd of er een mogelijkheid is om CPU & RAM gebruik per flow te kunnen inzien, zodat je doelgericht kunt optimaliseren. Iemand die weet of dat via CLI mogelijk is of met een bepaalde app?
Die ken ik inderdaad, maar ben vooral benieuwd naar het niveau 'flow' in plaats van app. Kan me zo voorstellen dat als je bijv. iedere seconde een bepaalde variabele checkt (met een actie eraan verbonden), dit een effect heeft op resources die je niet in de app profiler terugziet doordat het Homey core services zijn.
Ik ben eruit wat Homey zegt door je tip!Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:51:
[...]
Eerst maak je via Instellingen - Logica een nieuwe tekst-variabele.
Dan maak je deze flow:
Hij zegt: the international space stations just passed over your location.
Nu nog kijken hoe ik het uit zet
Is het met 2.0 niet meer mogelijk om else te gebruiken in een flow? Zie alleen nog maar maar if and en then staan...
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Zitten spelen met IFTTT?Henkhuppelschot schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:38:
[...]
Ik ben eruit wat Homey zegt door je tip!
Hij zegt: the international space stations just passed over your location.
Nu nog kijken hoe ik het uit zet
https://ifttt.com/applets...iss-passes-over-your-home
Ben met google assistant (op telefoon) aan het testen en het werkt verrassend goed! Paar zaken: De keuken lamp werkt niet. Ik heb die lamp 'keuken lamp' genoemd maar die opdracht verstaat google wel maar dan komt er wel een rare melding dat die iets niet heeft. Alle andere lampen werken prima.
Dimmen gaat verder ook niet goed met spraakbediening: dimmen naar maximaal gaat goed maar naar een lager percentage gaat niet: of te weinig dimmen of soms helemaal uit.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Edit: bij de keukenlamp komt google met antwoord:
"Geen apparaten met de 'Aangezet' optie zijn gevonden."
Dimmen gaat verder ook niet goed met spraakbediening: dimmen naar maximaal gaat goed maar naar een lager percentage gaat niet: of te weinig dimmen of soms helemaal uit.
[ Voor 9% gewijzigd door vandermark op 21-01-2019 21:45 ]
Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:41:
[...]
Zitten spelen met IFTTT?
https://ifttt.com/applets...iss-passes-over-your-home
Bedankt
Tuurlijk wel. Gewoon ff omlaag slepen...FireFoz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:38:
Is het met 2.0 niet meer mogelijk om else te gebruiken in een flow? Zie alleen nog maar maar if and en then staan...
Graag gedaan
Je gebruikt 'Vraag homey' als je het via Google doet?vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:43:
Ben met google assistant (op telefoon) aan het testen en het werkt verrassend goed! Paar zaken: De keuken lamp werkt niet. Ik heb die lamp 'keuken lamp' genoemd maar die opdracht verstaat google wel maar dan komt er wel een rare melding dat die iets niet heeft. Alle andere lampen werken prima.
Welk type lamp probeer je te bedienen?
[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 21-01-2019 21:52 ]
Ja klopt, het is een lamp die met een fibaro dimmer 2 is aangesloten. Daarvan heb ik er drie in de woonkamer. De 'woonkamer lamp' en de 'eetkamer lamp' doen het prima aan en uit via google assistant maar de 'keuken lamp' niet.Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:52:
[...]
Graag gedaan
[...]
Je gebruikt 'Vraag homey' als je het via Google doet?
Welk type lamp probeer je te bedienen?
Edit: de keukenlamp reageert wel keurig met het commando alle lampen in de woonkamer uit te doen. Dat is het gekke, enkel het commando voor de individuele lamp leidt tot de fout.
[ Voor 15% gewijzigd door vandermark op 21-01-2019 22:11 ]
Vreemd...vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:57:
[...]
Ja klopt, het is een lamp die met een fibaro dimmer 2 is aangesloten. Daarvan heb ik er drie in de woonkamer. De 'woonkamer lamp' en de 'eetkamer lamp' doen het prima aan en uit via google assistant maar de 'keuken lamp' niet.
Als je in de Homey-app naar apparaten gaat en dan linksboven op de tekstballonnetjes klikt, probeer daar eens hetzelfde commando in te typen als wat je vraagt via Google.
Ik ben benieuwd of dat verschil geeft...
Staat er serieus niet bij bij mijPeetersJan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:51:
[...]
Tuurlijk wel. Gewoon ff omlaag slepen...

[ Voor 24% gewijzigd door FireFoz op 21-01-2019 22:14 ]
Nee, dan krijg ik exact dezelfde melding als in google assistant, echt raar!Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:10:
[...]
Vreemd...
Als je in de Homey-app naar apparaten gaat en dan linksboven op de tekstballonnetjes klikt, probeer daar eens hetzelfde commando in te typen als wat je vraagt via Google.
Ik ben benieuwd of dat verschil geeft...
Verder:
de keukenlamp reageert wel keurig met het commando alle lampen in de woonkamer uit te doen. Dat is het gekke, enkel het commando voor de individuele lamp leidt tot de fout.
Ook via de lichtknoppen en de app zelf doet de lamp het altijd prima. Alleen via de chatt en google assistant krijg ik deze melding
[ Voor 9% gewijzigd door vandermark op 21-01-2019 22:15 ]
Je hebt standaard enkel ALS/EN/DANFireFoz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:10:
[...]
Staat er serieus niet bij bij mijonder then neem ik aan, net zoals then onder and staat?
Je moet bij EN (of AND) eerst een 2de kaartje toevoegen.
Als je dan een kaartje naar beneden sleept komt de OF (OR) past tevoorschijn.
Zelfde voor DAN, als je een 2de kaartje toevoegd en naar beneden sleept krijg je ANDERS (ELSE) te zien.
OK, het ligt dus niet aan Googlevandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:13:
[...]
Nee, dan krijg ik exact dezelfde melding als in google assistant, echt raar!
Verder:
de keukenlamp reageert wel keurig met het commando alle lampen in de woonkamer uit te doen. Dat is het gekke, enkel het commando voor de individuele lamp leidt tot de fout.
Ook via de lichtknoppen en de app zelf doet de lamp het altijd prima. Alleen via de chatt en google assistant krijg ik deze melding
Zit je al op firmware 2.0? Want er zijn momenteel wel problemen met Fibaro op deze versie.
Kan je makkelijk de dimmer eens verwijderen en terug toevoegen anders?
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 21-01-2019 22:19 ]
Ja, ik zit al op 2.0Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:16:
[...]
OK, het ligt dus niet aan Google
Zit je al op firmware 2.0? Want er zijn momenteel wel problemen met Fibaro op deze versie.
Kan je makkelijk de dimmer eens verwijderen en terug toevoegen anders?
Verder geen problemen, werkt prima. Alleen dim commando's gaan niet lekker en deze lamp luistert individueel niet. Opnieuw toevoegen kan ik proberen, wordt wel morgen.
Via de app dimmen met de slider gaat wel correct?vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:19:
[...]
Ja, ik zit al op 2.0
Verder geen problemen, werkt prima. Alleen dim commando's gaan niet lekker en deze lamp luistert individueel niet. Opnieuw toevoegen kan ik proberen, wordt wel morgen.
Anders moet je het op het Athom-forum eens vragen, misschien hebben ze daar nog oplossingen
Zelfs met twee kaartjes bij and komt er geen elseFire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:16:
[...]
Je hebt standaard enkel ALS/EN/DAN
Je moet bij EN (of AND) eerst een 2de kaartje toevoegen.
Als je dan een kaartje naar beneden sleept komt de OF (OR) past tevoorschijn.
Zelfde voor DAN, als je een 2de kaartje toevoegd en naar beneden sleept krijg je ANDERS (ELSE) te zien.
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 21-01-2019 22:27 ]
Ja, dimmen via app gaat snel en nauwkeurig bij alle lampen.Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:22:
[...]
Via de app dimmen met de slider gaat wel correct?
Anders moet je het op het Athom-forum eens vragen, misschien hebben ze daar nog oplossingen
Ik heb ook gezien wat er gebeurt: bij elke dimstap die ik vraag gaat de lamp een stuk naar beneden (ook al vraag ik naar 90% te gaan) totdat die uit gaat. Vraag naar dimmen maximaal werkt wel altijd goed.
Behalve weer de keukenlamp: bij die krijg ik dan de melding: "Geen apparaten met de 'Dim niveau' optie zijn gevonden."
Je luistert niet!FireFoz schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:25:
[...]
Zelfs met twee kaartjes bij and komt er geen else
[Afbeelding] [Afbeelding]
Je moet het kaartje naar beneden slepen. Dan krijg je (in het klein) een OF tussen je 2 kaartjes te zien
Hm, zeker dat er in je geavanceerde instellingen dan niet iets vreemd ingesteld staat over het dimmen? Stapgrootte of zo?vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:27:
[...]
Ja, dimmen via app gaat snel en nauwkeurig bij alle lampen.
Ik heb ook gezien wat er gebeurt: bij elke dimstap die ik vraag gaat de lamp een stuk naar beneden (ook al vraag ik naar 90% te gaan) totdat die uit gaat. Vraag naar dimmen maximaal werkt wel altijd goed.
Behalve weer de keukenlamp: bij die krijg ik dan de melding: "Geen apparaten met de 'Dim niveau' optie zijn gevonden."
Vergelijk de instellingen misschien eens met 1 van je andere dimmers.
Heb ik toevallig net gedaan via https://developer.athom.com/tools/devicesFire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:31:
[...]
Je luistert niet!
Je moet het kaartje naar beneden slepen. Dan krijg je (in het klein) een OF tussen je 2 kaartjes te zien
[...]
Hm, zeker dat er in je geavanceerde instellingen dan niet iets vreemd ingesteld staat over het dimmen? Stapgrootte of zo?
Vergelijk de instellingen misschien eens met 1 van je andere dimmers.
Ik zie nergens een verschil, alle instellingen staan gelijk, alle stapgroottes maar ook firmware versies en alle andere kenmerken daar. Geen verschil met de andere twee fibaro dimmer 2 lampen
Edit: het dimmen lukt dus bij alle lampen niet via chat en/of google.
[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 21-01-2019 22:35 ]
Ahhhhhh nou heb ik hetFire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:31:
[...]
Je luistert niet!

Ow, het dimmen is bij alle lampen een probleem! Sorry, helemaal verkeerd begrepen!vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:33:
[...]
Heb ik toevallig net gedaan via https://developer.athom.com/tools/devices
Ik zie nergens een verschil, alle instellingen staan gelijk, alle stapgroottes maar ook firmware versies en alle andere kenmerken daar. Geen verschil met de andere twee fibaro dimmer 2 lampen
Edit: het dimmen lukt dus bij alle lampen niet via chat en/of google.
Ik test het hier even, moment.
https://firmware.athom.com/Mack80 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:35:
Versie 2.0.1rc2 staat ook klaar. Geen idee wat er anders is
Yes, eindelijk!!
Thanx @Fire69 helaas geen oplossing voor het slechte aan/afwezigheid
Het dimmen van een klikaanklikuit lamp gaat trouwens wel prima via google. Ligt echt aan Fibaro denk ik...Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:37:
[...]
Ow, het dimmen is bij alle lampen een probleem! Sorry, helemaal verkeerd begrepen!
Ik test het hier even, moment.
[...]
https://firmware.athom.com/
[...]
Yes, eindelijk!!
Daar gaat een firmware-update niks aan veranderen.Mack80 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:38:
Thanx @Fire69 helaas geen oplossing voor het slechte aan/afwezigheid
Het probleem ligt (IMHO) volledig aan het OS van je smartphone die de app niet goed in de achtergrond laat draaien.
Net even een aantal percentages getest en hier dimt de Fibaro netjes zoals het hoort via chat/Google.vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:39:
[...]
Het dimmen van een klikaanklikuit lamp gaat trouwens wel prima via google. Ligt echt aan Fibaro denk ik...
Geen idee wat er bij jou aan de hand is, sorry...
@Fire69 denk eerder aan de app. Sinds versie 2.0 is het ruk. Op mijn tel (iPhone xs) werkt het goed. Bij instellingen kan je ook locatie vastzetten)
Vrouwlief (iPhone 7) heeft die optie niet (gast) en haar af/aanwezigheid werkt niet.
(Locatie staat op altijd aan)
Vrouwlief (iPhone 7) heeft die optie niet (gast) en haar af/aanwezigheid werkt niet.
Bij mij heeft het nooit goed gewerkt eigenlijk, daarom dat ik OwnTracks gebruik (en dat werkt ook maar 85% van de tijd...)Mack80 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:48:
@Fire69 denk eerder aan de app. Sinds versie 2.0 is het ruk. Op mijn tel (iPhone xs) werkt het goed. Bij instellingen kan je ook locatie vastzetten)
Bij mijn vrouw gaat het ongeveer 1 keer op 2 goed.
Beide op Android trouwens. Bij mij heb ik batterij-management voor de app uitgezet zodat hij niet gekilled wordt, moet ik bij vrouwlief nog eens checken...
Android is nog vervelender. Toevallig vandaag met een vriend die ook een Homey heeft gestoeid met dit probleem. Het lijkt wel of de hele telefoon dood is zodra het schermpje uit is. Ook mailtjes komen bijvoorbeeld pas later aan (vaak nadat je de telefoon wekt). Oudere Android telefoon van hun doet nu wel goed.Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:51:
[...]
Bij mij heeft het nooit goed gewerkt eigenlijk, daarom dat ik OwnTracks gebruik (en dat werkt ook maar 85% van de tijd...)
Bij mijn vrouw gaat het ongeveer 1 keer op 2 goed.
Beide op Android trouwens. Bij mij heb ik batterij-management voor de app uitgezet zodat hij niet gekilled wordt, moet ik bij vrouwlief nog eens checken...
Wij hebben hier thuis een iPhone 7 en SE. Mijn 7 doet het wel prima. Op de SE van mijn vrouw wil het soms nog weleens wat langer duren voordat ze als afwezig of aanwezig wordt geregistreerd. Voorheen gebruikten we HomeWizard en daar werkte dit ook al zo.
Ik was al aan het zoeken geweest om te registreren of onze telefoons op het wifi netwerk komen om zo aanwezigheid te detecteren. De app Smart Presence kon dit, maar deze doet niet meer onder 2.0.
Vanaf de upgrade naar Android 8 hebben ze het helemaal kapot gemaakt met hun Doze en andere functies.wolly_a schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:51:
[...]
Android is nog vervelender. Toevallig vandaag met een vriend die ook een Homey heeft gestoeid met dit probleem. Het lijkt wel of de hele telefoon dood is zodra het schermpje uit is. Ook mailtjes komen bijvoorbeeld pas later aan (vaak nadat je de telefoon wekt). Oudere Android telefoon van hun doet nu wel goed.
Mijn batterij gaat nog altijd even lang (kort...) mee, maar een hoop dingen doen het nu veel minder goed.
Vandaar dus mijn vermoeden dat het niks met de app van Homey te maken heeft.Wij hebben hier thuis een iPhone 7 en SE. Mijn 7 doet het wel prima. Op de SE van mijn vrouw wil het soms nog weleens wat langer duren voordat ze als afwezig of aanwezig wordt geregistreerd. Voorheen gebruikten we HomeWizard en daar werkte dit ook al zo.
Ik gebruikte in het begin inderdaad Smart Presence en dat werkte echt perfect.Ik was al aan het zoeken geweest om te registreren of onze telefoons op het wifi netwerk komen om zo aanwezigheid te detecteren. De app Smart Presence kon dit, maar deze doet niet meer onder 2.0.
Toen kwam Android 8 en was de pret uit...
Heb een vergelijkbaar probleem met een Osram plug met daarop mijn espresso machine (genaamd "Coffee machine").
Werkt prima als ik deze via de Homey app bedien, via een getypt commando (chat) in de Homey app echter niet en ook via Google Mini niet (maar het probleem ligt dus niet bij Google).
Krijg ook (de engelse versie van) "Geen apparaten met de 'Aangezet' optie zijn gevonden."
Heb de plug al verwijderd, opnieuw toegevoegd, Osram app herstart, maar helaas geen oplossing gevonden tot nog toe. Zit ook op de v2 versie.
Dus nu kan ik niet meer "Hey Google coffee on" roepen om dan via een routine de trigger naar Homey te sturen "Hey Homey coffee on". Werkte voor de update naar v2 al een hele tijd foutloos.
Werkt prima als ik deze via de Homey app bedien, via een getypt commando (chat) in de Homey app echter niet en ook via Google Mini niet (maar het probleem ligt dus niet bij Google).
Krijg ook (de engelse versie van) "Geen apparaten met de 'Aangezet' optie zijn gevonden."
Heb de plug al verwijderd, opnieuw toegevoegd, Osram app herstart, maar helaas geen oplossing gevonden tot nog toe. Zit ook op de v2 versie.
Dus nu kan ik niet meer "Hey Google coffee on" roepen om dan via een routine de trigger naar Homey te sturen "Hey Homey coffee on". Werkte voor de update naar v2 al een hele tijd foutloos.
vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:43:
Zou het niet zo zijn dat de ruimte ‘keuken’ naar boven komt borrelen zodra je KEUKENlamp roept? Ik heb zelf een apparaat ‘Keukenverlichting’. Dat is een ook Osram plug en deze schakelt de spotjes boven het keukenblad. Deze kan ik wel schakelen via de chatfunctie in Homey. Ik heb geen Google Home, dus dat deel kan ik niet testen.bebopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:29:
Heb een vergelijkbaar probleem met een Osram plug met daarop mijn espresso machine (genaamd "Coffee machine").
[...]
De Osram plug heet "Coffee machine" in Homey en heb verder niks wat daar op lijkt qua naam, dus verwarring lijkt uitgesloten
Hij doet het niet op spraak (via Google Mini), maar ook niet via de chat als ik het commando "Coffee machine on" of "Turn coffee machine on" type. Lijkt er dus op dat het commando vanaf de Google Mini via de routine die ik heb gemaakt wel goed naar Homey gestuurd wordt, maar dat Homey er niet meer mee overweg kan.
Als ik het via de chat doe krijg ik trouwens als antwoord van Homey "Ok" .... maar er wordt niks aangezet.
De plug doet het wel prima als ik deze via devices in en uitschakel (door op de tile te klikken).
p.s. heb zowel Homey als mijn Google Minis etc. op engels staan
Hij doet het niet op spraak (via Google Mini), maar ook niet via de chat als ik het commando "Coffee machine on" of "Turn coffee machine on" type. Lijkt er dus op dat het commando vanaf de Google Mini via de routine die ik heb gemaakt wel goed naar Homey gestuurd wordt, maar dat Homey er niet meer mee overweg kan.
Als ik het via de chat doe krijg ik trouwens als antwoord van Homey "Ok" .... maar er wordt niks aangezet.
De plug doet het wel prima als ik deze via devices in en uitschakel (door op de tile te klikken).
p.s. heb zowel Homey als mijn Google Minis etc. op engels staan
[Edit] Dit dus ↓↓↓↓wolly_a schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:41:
[...]
Zou het niet zo zijn dat de ruimte ‘keuken’ naar boven komt borrelen zodra je KEUKENlamp roept? Ik heb zelf een apparaat ‘Keukenverlichting’. Dat is een ook Osram plug en deze schakelt de spotjes boven het keukenblad. Deze kan ik wel schakelen via de chatfunctie in Homey. Ik heb geen Google Home, dus dat deel kan ik niet testen.
vandermark schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:55:
[...]
Nu reageert homey met een 'Ok' als ik commando typ of uitspreek via Google maar er gebeurt niets... Echt heel typisch dit...
[ Voor 10% gewijzigd door bebopper op 22-01-2019 08:58 ]
Ik heb de naam veranderd van 'keuken lamp' --> 'aanrecht lamp'.wolly_a schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:41:
[...]
Zou het niet zo zijn dat de ruimte ‘keuken’ naar boven komt borrelen zodra je KEUKENlamp roept? Ik heb zelf een apparaat ‘Keukenverlichting’. Dat is een ook Osram plug en deze schakelt de spotjes boven het keukenblad. Deze kan ik wel schakelen via de chatfunctie in Homey. Ik heb geen Google Home, dus dat deel kan ik niet testen.
Nu reageert homey met een 'Ok' als ik commando typ of uitspreek via Google maar er gebeurt niets... Echt heel typisch dit...
Hernoem eens naar gewoon 'aanrecht' bvb, zonder lamp erbij. Ik weet dat sommige dingen Homey in de war sturen.vandermark schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:55:
[...]
Ik heb de naam veranderd van 'keuken lamp' --> 'aanrecht lamp'.
Ik heb ook een tijdje zitten sukkelen met een lamp 'Licht keuken' in zone 'keuken'. Vond hij niet leuk...
@vandermark en in zekere mate ook @bebopper ... Ik denk dat de spatie tussen de twee woorden misschien het probleem is. Waarschijnlijk probeert Homey nu lamp te zoeken (@vandermark) of machine (@bebopper) en wordt het eerste deel vergeten of wil Homey juist keuken en coffee aanzetten.
Hoe kan het dan dat presence in mijn Tado app vlekkeloos werkt en Homey niet? Op hetzelfde OS, zelfde telefoon, zelfde batterij-instellingen.Fire69 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:41:
[...]
Daar gaat een firmware-update niks aan veranderen.
Het probleem ligt (IMHO) volledig aan het OS van je smartphone die de app niet goed in de achtergrond laat draaien.
[...]
Gelijk even geprobeerd door de plug te hernoemen naar "Coffeemachine".
Hierna "Coffeemachine on" en "Turn Coffeemachine on" via de chat geprobeerd met beide keren als antwoord "Ok", maar helaas gebeurt er niets.
Het voor de zekerheid ook even geprobeerd met "Coffee", maar ook hiermee hetzelfde resultaat.
Het is wel iets wat met v2 is veranderd, voorheen werkte het prima, zelfs met de naam "Coffee machine" inclusief spatie.
Hierna "Coffeemachine on" en "Turn Coffeemachine on" via de chat geprobeerd met beide keren als antwoord "Ok", maar helaas gebeurt er niets.
Het voor de zekerheid ook even geprobeerd met "Coffee", maar ook hiermee hetzelfde resultaat.
Het is wel iets wat met v2 is veranderd, voorheen werkte het prima, zelfs met de naam "Coffee machine" inclusief spatie.
wolly_a schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:16:
@vandermark en in zekere mate ook @bebopper ... Ik denk dat de spatie tussen de twee woorden misschien het probleem is. Waarschijnlijk probeert Homey nu lamp te zoeken (@vandermark) of machine (@bebopper) en wordt het eerste deel vergeten of wil Homey juist keuken en coffee aanzetten.
Hier is het wel gelukt!
keuken lamp --> kitchen lamp werkt wel. Die lamp luister nu goed naar of uit zetten. Nu dimmen nog...
Edit: heeft te maken met overlap tussen zone en apparaat namen. Ik kan u weer keuken lamp gebruiken nadat ik de zone keuken heb verwijderd. Die zone heb ik niet nodig en is dus geen punt.
keuken lamp --> kitchen lamp werkt wel. Die lamp luister nu goed naar of uit zetten. Nu dimmen nog...
Edit: heeft te maken met overlap tussen zone en apparaat namen. Ik kan u weer keuken lamp gebruiken nadat ik de zone keuken heb verwijderd. Die zone heb ik niet nodig en is dus geen punt.
[ Voor 42% gewijzigd door vandermark op 22-01-2019 09:46 ]
Ik heb nu alleen dat soms alle lampen aangaan als ik één lamp aanroep.
Vraag: hebben jullie wel/geen spatie tussen 'keuken' en 'lamp' staan als naam van een licht? Wat is het handigste hierbij om spraakbediening zo foutloos mogelijk te laten gaan? Wellicht 'lamp' zelf helemaal weglaten?
Vraag: hebben jullie wel/geen spatie tussen 'keuken' en 'lamp' staan als naam van een licht? Wat is het handigste hierbij om spraakbediening zo foutloos mogelijk te laten gaan? Wellicht 'lamp' zelf helemaal weglaten?
Goeie vraag. Waarom zeggen sommige mensen dat OwnTracks bij hun al jaren 100% correct werkt en is het bij mij maar 85%?darklydreaming schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:26:
[...]
Hoe kan het dan dat presence in mijn Tado app vlekkeloos werkt en Homey niet? Op hetzelfde OS, zelfde telefoon, zelfde batterij-instellingen.
Ruwe schatting van de Homey-app zou ik zeggen 70%, maar als ik de app lange tijd niet open, wordt het gewoon 0%. Dan verdenk ik toch Android ervan om de app gewoon te killen in de achtergrond.
Misschien heeft Tado een manier om de app in de achtergrond actief te houden of zo.
Het wordt door Athom afgeraden om de naam van een zone (keuken) of van een type (lamp) in de naam te zetten.vandermark schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:11:
Niet altijd even simpel natuurlijk. Als je een zone hebt met maar 1 lichtpunt, bvb de keuken, hoe moet je die lamp dan noemen...
Ik persoonlijk gebruik nergens 'lamp' maar alleen de ruimte waar de lamp zich bevind. Dus kitchen, livingroom etc. Moet daarbij wel zeggen dat ik Alexa gebruik ipv Google assistent en dit werkt erg goed moet ik zeggen.vandermark schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:11:
Tsja, heb het device "Coffee" in de zone "Kitchen", dus geen overlap op namen oid en geen spaties.
Zal vanavond nog eens de Osram plug verwijderen en dan opnieuw toevoegen niet in een specifieke zone en met een geheel nieuwe naam. Om te kijken of ie dan wel werkt (via de message/voice functionaliteit).
Zal vanavond nog eens de Osram plug verwijderen en dan opnieuw toevoegen niet in een specifieke zone en met een geheel nieuwe naam. Om te kijken of ie dan wel werkt (via de message/voice functionaliteit).
vandermark schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:32:
Hier is het wel gelukt!
Voordat je de plug verwijderd, kijk eens in de geavanceerde instellingen. Daar moet je normaal instellen welk apparaat er op aangesloten is.bebopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:20:
Tsja, heb het device "Coffee" in de zone "Kitchen", dus geen overlap op namen oid en geen spaties.
[...]
Voor mijn Neo plug kan ik kiezen uit:
- Overig
- Lamp
- Ventilator
- Heater
- Koffiemachine
- Waterkoker
- TV
kun je dit in v2.0 on the fly aanpassen? In 1.5.x kan dit niet en dat is heel irritant als je een verkeerd type hebt gekozenFire69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:37:
[...]
Voordat je de plug verwijderd, kijk eens in de geavanceerde instellingen. Daar moet je normaal instellen welk apparaat er op aangesloten is.
- Overig
- Lamp
- Ventilator
- Heater
- Koffiemachine
- Waterkoker
- TV
Blijkbaar wel, ik kan gewoon een ander type aanvinken en opslaanWebgnome schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:44:
[...]
kun je dit in v2.0 on the fly aanpassen? In 1.5.x kan dit niet en dat is heel irritant als je een verkeerd type hebt gekozen
Sowieso is vind ik dat maar een raar lijstje... Alsof mensen alleen een waterkoker, lamp en tv ofzo in huis hebben staan. Ik vermoed dat dat een beetje met standaarden voor domotica te maken heeft (voor zover die er zijn), maar ik kom bij mij eigenlijk niet verder dan lamp en overig.
De Osram plug heeft hier geen keuzes voor (advanced settings toont alleen enkele IDs). Heb in de Homey app bij settings van de device bij "What's plugged in?" wel gekozen voor "Coffee machine".
Heb net even een testje gedaan en hier gekozen voor "Kettle". Daarna via message de (getypte) opdracht "Coffee on" (device heet nu "Coffee"). Antwoord "Ok" maar er gebeurt niks.
Dan voor de grap eens "Kettle on" getypt. Antwoord is "Ok" en.... mijn espresso apparaat gaat ook daadwerkelijk aan
Het werkt dus wel als ik in de opdracht de uit de dropdown gekozen type benaming vanuit de Homey app gebruik, maar niet als ik de naam van het device zelf gebruik.
Als ik echter de type benaming "Coffee machine" kies bij "What's pugged in?" dan werkt het weer niet
Heb net even een testje gedaan en hier gekozen voor "Kettle". Daarna via message de (getypte) opdracht "Coffee on" (device heet nu "Coffee"). Antwoord "Ok" maar er gebeurt niks.
Dan voor de grap eens "Kettle on" getypt. Antwoord is "Ok" en.... mijn espresso apparaat gaat ook daadwerkelijk aan
Het werkt dus wel als ik in de opdracht de uit de dropdown gekozen type benaming vanuit de Homey app gebruik, maar niet als ik de naam van het device zelf gebruik.
Als ik echter de type benaming "Coffee machine" kies bij "What's pugged in?" dan werkt het weer niet
Fire69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:37:
[...]
Voordat je de plug verwijderd, kijk eens in de geavanceerde instellingen. Daar moet je normaal instellen welk apparaat er op aangesloten is.
- Overig
- Lamp
- Ventilator
- Heater
- Koffiemachine
- Waterkoker
- TV
Inderdaad, nogal een nietszeggend lijstje. Geen idee waar ze het vandaan hebben...wolly_a schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:06:
Sowieso is vind ik dat maar een raar lijstje... Alsof mensen alleen een waterkoker, lamp en tv ofzo in huis hebben staan. Ik vermoed dat dat een beetje met standaarden voor domotica te maken heeft (voor zover die er zijn), maar ik kom bij mij eigenlijk niet verder dan lamp en overig.
Sorry, inderdaad niet bij Advanced Settings maar in de gewone settings.bebopper schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:17:
De Osram plug heeft hier geen keuzes voor (advanced settings toont alleen enkele IDs). Heb in de Homey app bij settings van de device bij "What's plugged in?" wel gekozen voor "Coffee machine".
Goed om horen dat je het toch aan de praat hebt nu.Heb net even een testje gedaan en hier gekozen voor "Kettle". Daarna via message de (getypte) opdracht "Coffee on" (device heet nu "Coffee"). Antwoord "Ok" maar er gebeurt niks.
Dan voor de grap eens "Kettle on" getypt. Antwoord is "Ok" en.... mijn espresso apparaat gaat ook daadwerkelijk aan![]()
Als ik echter de type benaming "Coffee machine" kies bij "What's pugged in?" dan werkt het weer niet![]()
[...]
Maar daar zit duidelijk nog ergens iets fout... Best ticketje aanmaken voor Athom zodat ze dit op (lange) termijn eens kunnen bekijken
Hier heb ik ook last van met 1 fibaro, in de app werkt het niet maar in de flow en spraak/chat wel.vandermark schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:19:
[...]
Ja, ik zit al op 2.0
S1 heeft hier last van, s2 op dezelfde schakelaar niet
Is is ook met "plafonniere", ik heb 3 lampen met plafonniere er in en hij schakelt de eerst toegevoegde (woonkamer).Fire69 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:46:
Het wordt door Athom afgeraden om de naam van een zone (keuken) of van een type (lamp) in de naam te zetten.
Niet altijd even simpel natuurlijk. Als je een zone hebt met maar 1 lichtpunt, bvb de keuken, hoe moet je die lamp dan noemen...
Ik moet deze ook nog eens aanpassen.
[ Voor 35% gewijzigd door Henkhuppelschot op 22-01-2019 18:31 ]
In verband met de dim problemen bij spraak: welke spraak commando's geven jullie voor dimmen? Ik gebruik nu:
Maar dat levert dus rare resultaten op: er wordt wel gedimd maar in de verste verte lijkt het op wat ik bedoelOkay Google, vraag Homey keuken te dimmen naar 20%
In 1.5.13 had ik één ruimte verdeeld in „woonkamer lampen“ en „woonkamer apparaten“. Hierdoor kon ik de verlichting niet meer met Messenger schakelen. Alle lampen en apparaten in één ruimte gegooid (naam aangepast) en het werkte weer. Hebben jullie hier wat aan?
Ligt ook zeker aan de app. Ik draai op beide toestellen iOS 12. De mijne werkt goed en gast (vrouw) niet.darklydreaming schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:26:
[...]
Hoe kan het dan dat presence in mijn Tado app vlekkeloos werkt en Homey niet? Op hetzelfde OS, zelfde telefoon, zelfde batterij-instellingen.
Met versie 1.5 werkte het op beide toestellen perfect
Iemand enig idee hoe het kaartje 'Maak een webverzoek' bij Logica werkt? Ik wil gaag een waarde uit een webpagina peuteren (die ik zelf zo kan maken als ik zelf wil) en deze gebruiken in Homey. Bij Headers staat standaard Content-Type: application/json en bij Body staat standaard { "your": "value"}
Ik kan eventueel een kale webpagina maken waar alleen de waarde staat waar het om gaat... Dat moet toch uit te lezen zijn, zou je denken? Ik kan hier ook maar weinig documentatie van vinden. Ik zou ook een webhook kunnen aanroepen, maar de waarde die je meegeeft, kan je dan alleen al string (tekst) gebruiken en niet meer als numerieke waarde.
EDIT: Het maken van een web request en daarmee data opvragen is me niet gelukt. Ik heb nu 'Een webhook is ontvangen' gebruikt. Aanvankelijk kreeg ik hier een string (tekst) uit en kon deze niet gebruiken als numerieke waarde. Ik heb deze tekstuele tag nu bij Dan... in de logica bouwsteen 'Bereken een numerieke variable' gestopt en dan komt er uit de tekstuele waarde een numerieke waarde. Deze numerieke waarde stop ik daarna met een vertraging van 5 seconden in een virtuele sensor (van Virtual Devices). Mogelijk kan iemand zijn voordeel met deze informatie doen.
Ik kan eventueel een kale webpagina maken waar alleen de waarde staat waar het om gaat... Dat moet toch uit te lezen zijn, zou je denken? Ik kan hier ook maar weinig documentatie van vinden. Ik zou ook een webhook kunnen aanroepen, maar de waarde die je meegeeft, kan je dan alleen al string (tekst) gebruiken en niet meer als numerieke waarde.
EDIT: Het maken van een web request en daarmee data opvragen is me niet gelukt. Ik heb nu 'Een webhook is ontvangen' gebruikt. Aanvankelijk kreeg ik hier een string (tekst) uit en kon deze niet gebruiken als numerieke waarde. Ik heb deze tekstuele tag nu bij Dan... in de logica bouwsteen 'Bereken een numerieke variable' gestopt en dan komt er uit de tekstuele waarde een numerieke waarde. Deze numerieke waarde stop ik daarna met een vertraging van 5 seconden in een virtuele sensor (van Virtual Devices). Mogelijk kan iemand zijn voordeel met deze informatie doen.
[ Voor 30% gewijzigd door wolly_a op 23-01-2019 00:28 ]
Ik ben bezig met flows, maar wat duurt het lang om een flink te vullen. Ik weet precies wat ik wil en hoe, maar echt fijn is het niet zo. Ook kan je nog niet zoeken naar apparaten dus je bent steeds die lijst aan het doorscrollen voor het juiste item.
Toevallig van de week gelezen dat het ook nog aan de voedingsadapter zou kunnen liggen dus dat gaan we dan maar even testen.Akumu22 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:25:
[...]
Iemand er ook nog last van dat homey spontaan offline is? Als ik de app opstart krijg ik de melding dat homey offline is, deze is dus niet te benaderen maar ook sommige flows. Werken dan niet. Het enige dat dan werkt is een PTP.
Had gehoopt dat dit in v2.0 opgelost zou zijn....
Dit topic is gesloten.