akatar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:22:
Het probleem is dat de garage een aantal meters achter het huis staat. Het is mij nog nooit gelukt om de mesh zo sterk te krijgen dat de devices in de garage contact kunnen krijgen met de controller in huis. (100 zwave devices) dit is met zigbee niet gelukt (dus 2 plugwise sticks) en met zwave ook niet (vandaar 1 master controller in huis en 1 slave controller in de garage)
Wellicht zou je met HTTP Requests en virtuele devices een tweede Homey kunnen aansturen en dan virtueel één netwerk krijgen.
Ik zou één Homey als ‘master’ maken, en de andere in de garage spreek je aan via HTTPS requests. Door virtuele aparaten te maken op de eerste Homey, kun je een HTTP request laten sturen naar de tweede Homey om het desbetreffende apparaat aan of uit te zetten. Bovendien kun je ze bedienen vanuit de app waarmee je inlogt op Homey 1. Andersom, als een sensor in de garage iets detecteert, dan stuurt hij een signaal naar de tweede Homey die vervolgens in de Als een HTTP request naar de eerste Homey stuurt om de status te updaten. Vooral het updaten van de status is een uitdaging waarbij je er al snel één vergeet.
Ik vermoed dat het best veel tijd gaat kosten om alles betrouwbaar te laten werken (afhankelijk van hoeveel je in je tweede netwerk hebt hangen), eventueel zou je het nog redundant kunnen maken dat je een bevestiging wilt van de ontvangst van een bericht, dat maakt het nog iets complexer.
Tweede optie zou zijn om een extra antenne aan twee bestaande apparaten toe te voegen (of het signaal beter richten), maar dat is wel een beetje houtje touwtje en ik kan niet inschatten hoe betrouwbaar dat gaat worden (weersomstandigheden, persoon die de antenne per ongelukt aanraakt etc). Dat zou je nu al kunnen testen.
Zou je iets meer informatie kunnen geven wat er in het garagenetwerk zit? Als je daar 50 apparaten hebt staan, dan is het niet grappig meer om al die HTTP requests te maken...
Hopelijk is de 80/20 regel van toepassing

.