Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

En voor de luie mensen :P :

Homey Pro — voor de power user
Vandaag kondigen we Homey Pro aan, een snellere Homey ontworpen voor de power user. Met een 1 GHz Dual Core CPU en 1 GB RAM kunnen gebruikers nu meer dan het dubbele aantal apps op Homey Pro installeren. Dit is echt grenzeloze huisautomatisering.

Homey Pro is nu verkrijgbaar voor € 399,- als pre-order en zal in februari worden verzonden. Ben er snel bij, want de eerste productie heeft een gelimiteerde oplage.

Pre-order Homey Pro nu »

Homey (Early 2019)
Homey (Early 2019) is de volgende generatie Homey, die vanaf vandaag naar klanten wordt verzonden. Samen met de krachtige Homey v2.0 software is het de beste Homey voor dagelijks gebruik.

Zowel Homey (Early 2019) als Homey Pro hebben een hardware-update ontvangen. In vergelijking met eerdere herzieningen hebben we besloten om NFC en de microfoons te verwijderen omdat beide functies zelden werden gebruikt en de laatstgenoemde nooit aan onze hoogste kwaliteitsnormen voldeed.

Homey (Early 2019) is vanaf vandaag beschikbaar via onze Homey Store en via onze resellers.

Homey Pro lijkt de opgevoerde versie te zijn die al beschikbaar was voor insiders (maar niet echt officieel) en de nieuwe 'gewone' Homey lijkt eerder een aantal dingen niet te hebben t.o.v. het origineel? Maar deze nieuwe zal toch ook wel wat betere hardware hebben? Helaas dus nog steeds niet echt veel wijzer.

En hoe zit het met dat briljante inruil programma idee wat hier geopperd is, vind die Pro toch wel interessant klinken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattie84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Beetje offtopic; behalve de hogere snelheid als voordeel heeft 5Ghz het nadeel dat het bereik vrij beperkt is. Ik denk dat 5Ghz voor de komende jaren nog niet voor domotica een voordeel gaat bieden.
Maar 5GHz is wel weer een stuk stabieler omdat je (veel) minder last hebt van storingsfactoren. En het bereik van 5GHz is inderdaad in een ideale wereld minder dan 2,4GHz. Maar door storing in de 2,4GHz loopt het bereik daarvan weer hard terug. En ook al heeft Homey 5GHz misschien niet perse nodig voor de snelheid. Maar andere apparaten hebben dat wel. Dus als het goed is heb je al een dekkend 5GHz netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
@WeeJeWel Zou jij ons iets meer kunnen vertellen over de nieuwe hardware? Wat is er aangepakt? Zijn bijvoorbeeld de infrarood "issues" (iets te ver weg gestopt) aangepakt?

*nieuwsgierigheid* :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
JoeBlack2k schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:08:
Ok dus de homey heeft een downgrade gekregen voor de zelfde prijs.. 🙄

Kijken of ik de oude ergens op de kop kan tikken dus
Bedoel je qua hardware? Want die microfoons kan je waarschijnlijk toch niet meer gebruiken nu. NFC kan ik straks als ik thuis ben pas testen.
Mattie84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:08:
Overigens zie ik dat het verschil tussen de "pro" en de normale versie het extra RAM is van 512MB. dus je moet zelf overwegen of je dat 100euro waard vind.
En dual core ipv single core.

Nog een quote uit hun nieuwsbericht:
Today we are announcing Homey Pro, a faster Homey designed for the power user. With a 1 GHz Dual Core CPU and 1 GB of RAM, users can now install more than twice the amount of apps on Homey Pro. This is truly limitless home automation.
40 apps is limitless? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Op het plaatje van het doosje lijkt ie er hetzelfde uit te zien.

Afbeeldingslocatie: https://blog.athom.com/wp-content/uploads/2019/01/Homey-Homey-Pro-2019-1024x576.png
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:06:
Ik ben trouwens wel benieuwd of de Pro er anders uitziet, zodat je kan "laten zien" dat je de sterkere hebt. Zou nice zijn als ie zwart was ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
bebopper schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:12:
Op het plaatje van het doosje lijkt ie er hetzelfde uit te zien.

[Afbeelding]

[...]
Ah, het viel me niet eens op dat daar een Pro stond! Ergens toch wel jammer. Nu moeten ze even Star Wars licensen, zodat ze een Darth Vader-pro uit kunnen brengen.

[ Voor 13% gewijzigd door RVervuurt op 15-01-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:11:
[...]

B
Nog een quote uit hun nieuwsbericht:

[...]

40 apps is limitless? :')
Nee, is limitless home automation.

[ Voor 28% gewijzigd door erreen op 15-01-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Er is toch niets limitless aan, als je een maximaal aantal hebt? In het gekke geval dat je 41 verschillende producten van 41 verschillende producenten hebt, die je aan wil sturen met Homey, kan het niet.

Dit is echt iets waar Amerikanen over vallen, dus ik vind het wat gevaarlijk om het zo te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Interessant die pro, maar nog steeds best wel gelimiteerd. "Dubbel aantal apps" zijn er nog steeds niet super veel toch?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:18:
Er is toch niets limitless aan, als je een maximaal aantal hebt? In het gekke geval dat je 41 verschillende producten van 41 verschillende producenten hebt, die je aan wil sturen met Homey, kan het niet.

Dit is echt iets waar Amerikanen over vallen, dus ik vind het wat gevaarlijk om het zo te noemen.
Ondanks dat 40 niet echt limitless is, is die 40 ook geen harde limiet. Je kunt meer apps installeren, alleen krijg je dan een melding dat het er mogelijk te veel zijn. Maar tegelijk is het ook zo dat je ook 10 extreem inefficiente apps kunt installeren en 100 flows hebben en dat dat je Homey ook al op z'n knieën brengt. Die ene app gaat echt het verschil niet maken, het is een semi willekeurig nummertje waarbij Athom denkt dat je rond dat aantal apps performance issues kan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:23:
Interessant die pro, maar nog steeds best wel gelimiteerd. "Dubbel aantal apps" zijn er nog steeds niet super veel toch?
Denk dat het vooral afhangt van je persoonlijke situatie. Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk +20 verschillende apps ingestalleerd? (en ja nu komen waarschijnlijk de vele ' IK IK IK IK' reacties). Dat zal in de praktijk misschien meevallen. Vandaar die stap.
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:18:

Ach ja dit is net zo limitless als het limitless insightslogs verhaal..

[ Voor 33% gewijzigd door Webgnome op 15-01-2019 11:37 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:37:
[...]

Denk dat het vooral afhangt van je persoonlijke situatie. Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk +20 verschillende apps ingestalleerd? (en ja nu komen waarschijnlijk de vele ' IK IK IK IK' reacties). Dat zal in de praktijk misschien meevallen. Vandaar die stap.
Ik, zeker weten. Ik heb Homey gehad en liep echt binnen no-time tegen problemen aan door de traagheid i.v.m. de apps. Nu Home-Assistant en dat draait als een tiet met HEUL VEUL componenten aan, dus ik gebruik ze echt :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bebopper schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:09:
[i]Homey Pro — voor de power user
Vandaag kondigen we Homey Pro aan, een snellere Homey ontworpen voor de power user. Met een 1 GHz Dual Core CPU en 1 GB RAM kunnen gebruikers nu meer dan het dubbele aantal apps op Homey Pro installeren. Dit is echt grenzeloze huisautomatisering.
Best raar dat de Homey Pro minder resources heeft gekregen dan de super Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 18:58
Webgnome schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:37:
[...]
Ach ja dit is net zo limitless als het limitless insightslogs verhaal..
Als ik alle opgeslagen data wil gaan gebruiken en er nuttige grafieken mee wil maken, wat zou dan mijn beste optie zijn? Ik stel de vraag in jouw quote maar is niet perse dat ik de vraag aan jou richt :)

Maar ben wel benieuwd. Is Prometheus met Grafana nog steeds de beste optie? Want ik vind het nogal lastig om dit werkend te krijgen op mijn synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Maar de Super Homey kost ook veel meer als ik mij niet vergis? Onder het mom van "wat de gek ervoor geeft" koste die 500+ of zo? De Pro is nu officieel te koop voor E399 en dus goedkoper en dus moet er ook op de hardware beknibbeld worden. Daarnaast laten ze nu de optie over om over bv 2 jaar met een Homey Super Pro te komen met een quad core. Want zo hard geen de ontwikkelingen op SoC / Single Board Computer volgens mij ook niet? Ook een RPi wordt steeds "een beetje beter" maar ook niet extreem veel ten opzichte van de oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 17:55
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Beetje offtopic maar; hoe komen we nu opeens aan de terminologie "super homey'? Het gaat om een "homey" en de "homey pro"

Beetje verwarrend :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:55
Mattie84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Beetje offtopic maar; hoe komen we nu opeens aan de terminologie "super homey'? Het gaat om een "homey" en de "homey pro"

Super homey is ook een varriant van de Homey die reeds bestaat. Die had ook al beter specs als de normale homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mattie84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Zoek maar op Super Homey in dit topic,s taan screenshots waar ik alle apps van de app store geinstalleerd heb staan en nog RAM overhad, de Super Homey's hadden 2 (sommige zelfs 4)GB RAM + quadcore CPU en werden op verzoek verkocht door Athom
RobertMe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:47:
[...]

Maar de Super Homey kost ook veel meer als ik mij niet vergis? Onder het mom van "wat de gek ervoor geeft" koste die 500+ of zo? De Pro is nu officieel te koop voor E399 en dus goedkoper en dus moet er ook op de hardware beknibbeld worden. Daarnaast laten ze nu de optie over om over bv 2 jaar met een Homey Super Pro te komen met een quad core. Want zo hard geen de ontwikkelingen op SoC / Single Board Computer volgens mij ook niet? Ook een RPi wordt steeds "een beetje beter" maar ook niet extreem veel ten opzichte van de oudere versies.
Was 500 + zak kibbeling totdat teveel slack gebruikers het wilden hebben :P

[ Voor 41% gewijzigd door lubbertkramer op 15-01-2019 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Misschien had Athom het mogelijk moeten maken bij de Pro versie dat je zelf je storage kan bepalen dmv een microSD kaartje oid wat ook deels als RAM kan fungeren. Ik verzin maar wat...geen idee of dat technisch zou kunnen?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tallguy schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:01:
Misschien had Athom het mogelijk moeten maken bij de Pro versie dat je zelf je storage kan bepalen dmv een microSD kaartje oid wwat ook deels als RAM kan fungeren. Ik verzin maar wat...geen idee of dat technisch zou kunnen?
Gezien de Homey "gewoon" op Linux draait v.z.i.w. zou het dan als swap ingezet kunnen worden (zelfde idee als pagefile in Windows). Maar ten eerste zal MicroSD relatief traag zijn ten opzichte van echt RAM, en daarnaast zal er ook veeel naar geschreven worden met als gevolg dat een SD kaartje ook vrij snel stuk kan gaan. Hetzelfde als dat in de begindagen van SSDs ook werd geadviseerd om in ieder geval daarop geen swap partitie te maken (of bij Windows dan geen pagefile of op een andere locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:07:
[...]

Gezien de Homey "gewoon" op Linux draait v.z.i.w. zou het dan als swap ingezet kunnen worden (zelfde idee als pagefile in Windows). Maar ten eerste zal MicroSD relatief traag zijn ten opzichte van echt RAM, en daarnaast zal er ook veeel naar geschreven worden met als gevolg dat een SD kaartje ook vrij snel stuk kan gaan. Hetzelfde als dat in de begindagen van SSDs ook werd geadviseerd om in ieder geval daarop geen swap partitie te maken (of bij Windows dan geen pagefile of op een andere locatie)
Is ook het grootste probleem van bijvoorbeeld een RPI dat SD kaartje vaak zwakste schakel is bij veel schrijven/lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kritjuu
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-08 12:24
Wie weet hoe je Athom kunt bereiken?.
Ik wilde de Hoemy Pro preorderen, maar heb zojuist per ongeluk de gewone Homey besteld in de webshop van Athom. Hoe kan ik deze order cancelen? De orderbevestiging is een noreply en ik zie nergens een telefoonnummer staan. Het bedrijf in Enschede heeft helaas ook een afgeschermd nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kritjuu schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:43:
Wie weet hoe je Athom kunt bereiken?.
Ik wilde de Hoemy Pro preorderen, maar heb zojuist per ongeluk de gewone Homey besteld in de webshop van Athom. Hoe kan ik deze order cancelen? De orderbevestiging is een noreply en ik zie nergens een telefoonnummer staan. Het bedrijf in Enschede heeft helaas ook een afgeschermd nummer.
support@athom.com lijkt mij de beste optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik kwam deze weer tegen in het archief waar het gaat om een mogelijke hardware upgrade:

Hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:22
Ziet er wel netjes uit de nieuwe app. Jammer dat er nog geen widgets zijn. Moet toch niet zo moeilijk te implementeren zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gvrsnor schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:30:
Ziet er wel netjes uit de nieuwe app. Jammer dat er nog geen widgets zijn. Moet toch niet zo moeilijk te implementeren zijn..
denk dat er wel genoeg te doen was dan het maken van widgets ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordat ik ga updaten... Blijven bestaande flows eigenlijk netjes bestaan als ik update naar 2.0?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Datzelfde interview waar hij zei "deze maandag" wat hij later schriftelijk veranderde in "deze maand" wat dus januari 2019 werd :9
wolly_a schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:39:
Voordat ik ga updaten... Blijven bestaande flows eigenlijk netjes bestaan als ik update naar 2.0?
Ja, kan zijn dat ze grijs worden omdat ze dan niet meer werken en een aanpassing nodig hebben waar je dus mee bezig moet

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 15-01-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Datzelfde interview waar hij zei "deze maandag" wat hij later schriftelijk veranderde in "deze maand" wat dus januari 2019 werd :9

[...]

Ja, kan zijn dat ze grijs worden omdat ze dan niet meer werken en een aanpassing nodig hebben waar je dus mee bezig moet
Thnx... Beetje sleutelen aan flows is niet zo erg. Zolang ze nog bestaan, weet ik globaal wel wat ze deden of moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35

psyy138

blackbulls.nl

wolly_a schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:39:
Jup.

Alle apparaten meldde wel opnieuw aan, duurde bij mij een paar tellen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 23:37
Duurt de update lang qua installeren?
Homeys LED ring staat nu al 30 minuten op de Homey kleuren te draaien.
Via de nieuwe app kan ik ook nog niks, daar wil een cirkel zich laden, maar deze blijft hangen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Even op terug drukken en opnieuw inloggen, dat werkte bij mij

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd of Homey 2 / Homey Pro of het een echte Homekit integratie is, ze staan nog steeds niet op de website van Apple bij bridges en op de foto van de doos zie ik alleen Google / Alexa als logo

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 15-01-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:12:
Ben wel benieuwd of Homey 2 / Homey Pro of het een echte Homekit integratie is, ze staan nog steeds niet op de website van Apple bij bridges en op de foto van de doos zie ik alleen Google / Alexa als logo
En waarom zou dat bij Homey 2 of Homey Pro veranderen? Als het al gaat gebeuren is dat onafhankelijk van een upgrade toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Iemand een tip voor een rode ring tijdens installatie V2.0? Gewoon op de kop houden? Of eerst alleen stroom eraf?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:24:
[...]

En waarom zou dat bij Homey 2 of Homey Pro veranderen? Als het al gaat gebeuren is dat onafhankelijk van een upgrade toch?
Geen idee, niet verdiept in de eisen die Apple stelt ik mis alleen de sticker op de doos zoals je bij bijvoorbeeld Hue wel ziet die ook @ de website van Apple staat waardoor ik mij afvraag of dit houdbaar gaat zijn nu ze zo in de reclame staan oa @ iculture. Ze hebben laatst al een brandbrief gehad omdat ze de naam van Buienradar gebruikten als app dus heet die nu rainradar (https://apps.athom.com/app/nl.buienradar) al lopen ze nog achter met het aanpassen van het plaatje :P

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1Bgazy4wOnJKvHV.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:22
Hm, die van mij ziet geen update..

Even geduld nog dus.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 11:35

psyy138

blackbulls.nl

Artbij schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:38:
Hm, die van mij ziet geen update..

Even geduld nog dus.
via de webpagina zie je ook niks
je moet die nieuwe homey app uit de playstore/appstore halen en dan wordt de update gestart

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:58

djbarney

XBL: DeejayBarney

ben zeker ook benieuwd hoe de presence detectie werkt bij de mensen die nu op 2.0 springen :) Ik had het tijdens de RC periode op mijn samsung android s9 werkend onder android 8.1, maar na de upgrade naar android 9.0 heb ik geen enkele keer meer een functionele presence detectie gezien. Herinstallatie van de app, aanpassen van de energie besparing opties etc. heeft daarbij ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00
Ik heb een paar flows welke grijs zijn en geactiveerd zijn en werken ook gewoon. Uuh, is dit normaal?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
psyy138 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:58:
[...]

via de webpagina zie je ook niks
je moet die nieuwe homey app uit de playstore/appstore halen en dan wordt de update gestart
Thanks, in de app kan ik hem updaten inderdaad.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
HeroS schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:04:
Ik heb een paar flows welke grijs zijn en geactiveerd zijn en werken ook gewoon. Uuh, is dit normaal?
Probleem is hier ook, en een aantal zwave apparaten werken niet meer net als de koppeling met Alexa :( :( :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
skoni schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Probleem is hier ook, en een aantal zwave apparaten werken niet meer net als de koppeling met Alexa :( :( :( 8)7
Valt mij op dat bij sommige de logica tag mist maar zelf na toevoegen van deze is hij nog steeds grijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Hm, is er een manier om de homey toch nog web based te bereiken na de update naar 2.0?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 23:37
Sanderrr schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:06:
Even op terug drukken en opnieuw inloggen, dat werkte bij mij
Bedankt, bij mij ook.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:53
Artbij schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:13:
Hm, is er een manier om de homey toch nog web based te bereiken na de update naar 2.0?
Alleen via een emulator (Android / iOS)...
of
https://insights.athom.com/
https://developer.athom.com/status

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
Mattie84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Beetje offtopic; behalve de hogere snelheid als voordeel heeft 5Ghz het nadeel dat het bereik vrij beperkt is. Ik denk dat 5Ghz voor de komende jaren nog niet voor domotica een voordeel gaat bieden.
En het feit dat 2,4 GHz amper bruikbaar is in grote steden door de verzadiging van dr frequentie.. en anno 2019 kan je toch bijna niet meer met een apparaat komen dat nog enkel op 2,4ghz werkt.

Apart dat ze dr huidige superhomey niet productie hebben gemaakt. Die was quadcore en 2gb ram.

[ Voor 8% gewijzigd door Greetoz op 15-01-2019 16:18 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
skoni schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Zie het al. Het gaat met name mis bij de logica tags deze missen soms als je deze weer goed hebt staan moet je opslaan. Hierna nog een keer openen en dan naar het radar icon om de flow weer actief te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:53
Net 2.0 geïnstalleerd.
Homey kan voor mij in de kast de komende weken.
Hoop werk aan de winkel voor de Athoms.

Bij Insights wordt een grafiek met alleen negatieve waarden (teruglevering elektriciteit) wel heel bijzonder...
bovenste grafiek

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20190115_Homey20_Insights1.png

Plugwise heeft ook nog wel wat te doen in hun firmware voor de Plug HA:
De counter meter_received reset zichzelf elke 0,0255 kWh ...
tweede grafiek

Mis ook die counter (ontvangen energie) in Insights.

Net als al mijn aangemaakte variabelen in Better Logic ...

[ Voor 60% gewijzigd door emmerx op 15-01-2019 17:22 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamato
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 14:06
emmerx schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:30:
Net als al mijn aangemaakte variabelen in Better Logic ...
Aii, zijn deze echt weg? Wel weer opnieuw aan te maken? De app zou compatible moeten zijn met v2, zie https://community.athom.c...p-compatibility-list/5020. Moet zelf nog upgraden, maar als Better Logic niet werkt dan wacht ik nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

Bij mij staan ze er nog allemaal en lijken ze ook prima te werken in de flows. Moest wel de app updaten om in de v2 Homey app een knopje "Configure app" te laten verschijnen. Via dit knopje kan ik mijn variables beheren.

De update gevonden in de Homey v2 app via: More >> Apps >> Better Logic >> settings (tandwiel icoontje rechtsboven). Hoewel ik auto-update aan heb staan moest ik deze update manueel triggeren omdat de Better Logic app opnieuw/meer permissions nodig had.
Bamato schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:44:
[...]

Aii, zijn deze echt weg? Wel weer opnieuw aan te maken? De app zou compatible moeten zijn met v2, zie https://community.athom.c...p-compatibility-list/5020. Moet zelf nog upgraden, maar als Better Logic niet werkt dan wacht ik nog even.

[ Voor 17% gewijzigd door bebopper op 15-01-2019 17:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik wacht sowieso een dikke maand voordat ik ga upgraden. Wil eerst even kijken hoe dat het phone only bevalt bij de mensen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Webgnome schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:20:
Ik wacht sowieso een dikke maand voordat ik ga upgraden. Wil eerst even kijken hoe dat het phone only bevalt bij de mensen.
Dat bevalt niet goed. Zeker niet voor het maken van complexe flows.

#fail

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Webgnome schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:20:
De nieuwe flow editor is echt geweldig en super makkelijk te gebruiken. zelfs de complexere flows gaan gewoon makkelijk. Ik denk dat je niet veel keus hebt qua updaten. Je kan nu nog wel even wachten natuurlijk maar je zal toch een keertje moeten gaan updaten. Waarom dan niet meteen? Athom gaat toch niet terug draaien naar het oude systeem.
lubbertkramer schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:40:

Sorry dat ik dit zeg maar, persoonlijk vind ik dit een beetje spijkers op laag water zoeken

[ Voor 23% gewijzigd door HomeyCornelisse op 15-01-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Ik ben erg blij met de update naar homey software versie 2. wat betreft de homey pro ben ik wel benieuwd of er echt daadwerkelijk veel verschil te merken is in vergelijking met een ''gewone'' Homey

[ Voor 74% gewijzigd door HomeyCornelisse op 15-01-2019 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:39:
[...]

De nieuwe flow editor is echt geweldig en super makkelijk te gebruiken. zelfs de complexere flows gaan gewoon makkelijk. Ik denk dat je niet veel keus hebt qua updaten. Je kan nu nog wel even wachten natuurlijk maar je zal toch een keertje moeten gaan updaten. Waarom dan niet meteen? Athom gaat toch niet terug draaien naar het oude systeem.
[...]
Ik ben van de nieuwe app ook tevreden, zeker als je vergelijkt van waar we komen.
Enige wat ik wel zou willen is dat de Timeline aan/uit kan gezet worden, neemt nu veel - soms nutteloze - plaats in.

Verder vind ik de flow editor ook wel heel makkelijk te gebruiken, de enige klacht hierbij is dat het overzicht van je flows toch wel moeilijker is dan vroeger (het was toch ook al niet ideaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
  • Laatst online: 11-04-2024
verwijderd .....verkeerde opmerking aangehaald _/-\o_ :) het was grappig bedoeld
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:45:
Ik ben erg blij met de update naar homey software versie 2. wat betreft de homey pro ben ik wel benieuwd of er echt daadwerkelijk veel verschil te merken is in vergelijking met een ''gewone'' Homey

[ Voor 12% gewijzigd door willieku op 15-01-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
willieku schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:56:
joh. begin nou geen discussie op deze heuglijke dag _/-\o_ :)

[...]
Het is zeker een heugelijke dag vandaag. ik had alleen wat meer voorgesteld van een hardware matige update. maar ik ben tevreden met mijn homey, hij werkt echt super goed. dus ik hoef voorlopig nog geen nieuwe. maar ja ben voorlopig weer druk met nieuw video's maken over de nieuwe app dus mij hoor je niet zoveel hier hihi ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
Ik zag op Facebook al verschillende vragen over een omruilprogramma langskomen.

Niet van Athom zelf, maar misschien interessant voor degene die een Homey Pro upgrade overwegen:
https://community.athom.com/t/6878

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De nieuwe flow editor is echt geweldig en super makkelijk te gebruiken. zelfs de complexere flows gaan gewoon makkelijk.
En als je meerdere flows aan elkaar linkt door een andere flow te starten? In de browser kin je meerdere tabs openen, de app kun je niet meerdere keren naast elkaar openen. En als je veel devices hebt, kun je dan zoeken bij het plaatsen van een card (in browser kun je altijd Ctrl + F doen)
Ik denk dat je niet veel keus hebt qua updaten. Je kan nu nog wel even wachten natuurlijk maar je zal toch een keertje moeten gaan updaten. Waarom dan niet meteen? Athom gaat toch niet terug draaien naar het oude systeem.
Je kunt altijd wachten totdat er hopelijk een third party alternatief komt (Flowmey bv). Of totdat er een koppeling met iets compleet anders zoals Node-RED is, of.... En afwachten is altijd verstandig. Er zijn nu een paar honderd enthousiastelingen geweest die de app helemaal geweldig vonden etc. Maar hoe zit het met duizenden gebruikers, welke kinderziektes blijken er dan nog in te zitten? (Zie recente nog Microsoft met een Windows update waarna bestanden 'verdwenen' waren, dat hebben de insiders ook niet gevonden).

En het feit dat er vandaag op Slack meermaals de vraag 'Waar is de webinterface?' langs kwam zegt ook wel iets over de informatievoorziening van Athom. Ja, het heeft in de blogs gestaan. Maar 'Henk en Ingrid' lezen de blogs niet. Die zien op Facebook dat er een update/nieuwe app is, installeren de app, klikken op update, en komen dan pas erachter wat de gevolgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry dat ik dit zeg maar, persoonlijk vind ik dit een beetje spijkers op laag water zoeken
Laag water maar kennelijk kwam wat ik dacht wel uit -> lubbertkramer in "Homey - Alles in huis verbonden" :P
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:01:
[...]

Het is zeker een heugelijke dag vandaag. ik had alleen wat meer voorgesteld van een hardware matige update. maar ik ben tevreden met mijn homey, hij werkt echt super goed. dus ik hoef voorlopig nog geen nieuwe. maar ja ben voorlopig weer druk met nieuw video's maken over de nieuwe app dus mij hoor je niet zoveel hier hihi ;) :)
Wat had je verwacht dan? Het is minder dan de super Homey maar meer dan Homey al had ik wel bijvoorbeeld een upgrade verwacht naar bluetooth 5.0 en dat soort zaken of keuze tussen een Homey met mic/nfc en zonder mic (bv voor zij die van privacy houden)
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:45:
Zeker ga je dat merken, lees mijn posts over de super homey vs normale Homey maar terug of check de afbeeldingen in mijn profiel. Het lost alleen niet de problemen op die er zijn met bv zigbee/zwave waarvoor ze eerste de rewrite moeten doen maar qua snelheid / swap / stabiliteit zeker meerwaarde

screenshot met super Homey en ram verbruik / bijna alle apps geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2MywVvYSxQQ0Y068ZFdLRVGy/full.png

[ Voor 76% gewijzigd door lubbertkramer op 15-01-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Laatst online: 31-08 10:49
Ik heb vanmiddag op de update knop gedrukt. Alle belangrijke flows doen het nog.

Binnenkort maar eens uitzoeken of we via de Nvidia Shield (android) het huis kunnen gaan bedienen met stem. Dat werd hier toch wel veel gebruikt. Vooral het kop of munt gooien :+

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
mebrein schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:28:
Ik heb vanmiddag op de update knop gedrukt. Alle belangrijke flows doen het nog.

Binnenkort maar eens uitzoeken of we via de Nvidia Shield (android) het huis kunnen gaan bedienen met stem. Dat werd hier toch wel veel gebruikt. Vooral het kop of munt gooien :+
spraak kun je gewoon aanzetten bij de experimenten op de instellingen pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:34:
[...]

spraak kun je gewoon aanzetten bij de experimenten op de instellingen pagina
Ik neem aan dat @mebrein een koppeling met Google Assistant bedoeld. Dus de Homey aansturen via GA/NVidia SHIELD. Dat staat helemaal los van spraak in Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mebrein
  • Laatst online: 31-08 10:49
RobertMe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Ik neem aan dat @mebrein een koppeling met Google Assistant bedoeld. Dus de Homey aansturen via GA/NVidia SHIELD. Dat staat helemaal los van spraak in Homey.
Klopt! Ik denk ook dat ik buiten Homey om wil gaan met spraak. Leuk om uit te zoeken ook.

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
  • Laatst online: 11-04-2024
ben blij dat je weet hoe ik het bedoelde :)
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:01:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mebrein schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Klopt! Ik denk ook dat ik buiten Homey om wil gaan met spraak. Leuk om uit te zoeken ook.
In any case :p V.z.i.w. is de laatste status dat er een Homey app voor GA is maar die alleen met spraakcommandos werkt. 'Okay Google, vraag Homey om...' (het licht aan te zetten. Ik zeg maar wat). Het is dus nog niet zo dat de apparaten uit Homey geregistreerd worden binnen Google Assistant en je dan kunt zeggen van 'Okay Google zet het licht aan' en GA belaald welke lampen en de aansturing daarvan doet.

Overigens weet ik ook noet zeker of die huidige app alleen met engels werkt. Dat was het initieel wel, maar volgens mij is er recentelijk ook nog gesproken over ondersteuning van andere talen. In het geval van een app waarbij de apparaten in Homey zichtbaar zijn binnen Google Home/Assistant is er sowieso geen sprake meer van 'ondersteuning voor een taal', dit omdat Google dan opdrachten op (in Home bekende) apparaten uitvoert en dat apparaat toevallig wordt aangestuurd via een tussenlaag zijnde de Homey.

Edit:
En v.z.i.w. heeft dit dus ook 0,0 met spraak van Homey te maken. De spraak wat nu weg gaat/experimental is is de speech to text en vize versa. Wat GA dus doet is gelijk aan de app waarin je ook een 'chat' hebt waarin je verichten kunt typen. Homey ontvangt dan een commando in tekst vorm, analyseert dat, en voert een actie uit. Dat blijft v.z.i.w. gewoon behouden.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 15-01-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo... Ik ben ook om. Ziet er werkelijk fantastisch uit en het maken en onderhouden van flows is echt prima te doen. Handig is ook de uitgebreidere ingebouwde logica. Mogelijk kan ik daarmee zelfs Better Logic wegwerken.

Eén ding is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb flows met een groene play toets ervoor en andere waar de play toets grijs is. Waarom zijn sommige grijs? Ik had ook enkele defecte flows, maar daar stond duidelijk een uitroeptelen bij, dus de grijze play toets is schijnbaar iets anders. Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door wolly_a op 15-01-2019 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wolly_a schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:49:
Zo... Ik ben ook om. Ziet er werkelijk fantastisch uit en het maken en onderhouden van flows is echt prima te doen.

Eén ding is me nog niet geheel duidelijk. Ik heb flows met een groene play toets ervoor en andere waar de play toets grijs is. Waarom zijn sommige grijs? Ik had ook enkele defecte flows, maar daar stond duidelijk een uitroeptelen bij, dus de grijze play toets is schijnbaar iets anders. Iemand een idee?
Ik neem aan dat die met de play toets flows zijn die je met een klik kunt uitvoeren? Dat zullen dus of flows zijn die als trigger de 'Flow wordt gestart' kaart hebben of mogelijk zelfs alle flows waarbij de trigger geen tags heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
RobertMe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Ik neem aan dat die met de play toets flows zijn die je met een klik kunt uitvoeren? Dat zullen dus of flows zijn die als trigger de 'Flow wordt gestart' kaart hebben of mogelijk zelfs alle flows waarbij de trigger geen tags heeft.
met de groene play button kan je de flow met een tik starten. maakt niet uit wat je in de ALS/EN/DAN colom hebt staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
wolly_a schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:49:
Zo... Ik ben ook om. Ziet er werkelijk fantastisch uit en het maken en onderhouden van flows is echt prima te doen. Handig is ook de uitgebreidere ingebouwde logica. Mogelijk kan ik daarmee zelfs Better Logic wegwerken.

HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:54:
[...]

met de groene play button kan je de flow met een tik starten. maakt niet uit wat je in de ALS/EN/DAN colom hebt staan
is de play button grijs dan is er iets met je tags aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Iemand die weet hoe ik de value van de gedraaide dimmer (eerste scherm) can gebruiken voor het volume voor de Sonos (3e scherm)? Dit kon in de vorige versie van Homey, maar er komt nu geen "local value" die ik kan kiezen.

Zoals je ziet in het tweede scherm, is er wel een local value, maar die kan ik dus alleen daar kiezen en niet als value voor het volume van mijn Sonos.

Als iemand een andere flow heeft met hetzelfde resultaat (volume op of naar beneden), sta ik daar ook voor open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thnx allen. Ik snap het nu, met wat hulp van jullie. Deze flows zijn afhankelijk van een tag waarde, dus die kan je niet zomaar met één klik starten, maar die moet je bij testen natuurlijk een waarde meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:01:
[...]

[...]

is de play button grijs dan is er iets met je tags aan de hand.
Oftewel een trigger card die een 'lokale' tag meestuurt. Thank you , precies zoals ik al zei dus. Immers kon je in de webinterface een flow waarbij de trigger tags bevat ook niet direct testen maar moest je eerst (dummy) waardes opgeven die dan voor die tags gebruikt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01-2021
Homey Pro is echt een meesterlijke zet!
Stel;
De SOC in de huidige Homey was 4 jaar geleden €70,= en Homey wordt voor €299 verkocht (€229)
De SOC in de huidige Homey is nu 4 jaar later €50 en Homey wordt voor €299 verkocht (€240)
De SOC in de huidige Homey Pro kost nu €70 en Homey Pro wordt nu voor 399 verkocht (€329)

En dat voor wat performance winst en een handje vol extra Apps installeren _/-\o_
En dan ook nog mensen op de Psyche inspelen met; Pre-order, eerste oplage beperkt...

Homey Lite is eigenlijk te light en niet goed ingeschat. Homey Pro lost een geheugenprobleem probleem op dat men niet via software op kan/kon of weet te lossen. Het probleem lossen ze nu op, de klant mag er in de vorm van een duurdere Homey voor betalen :)

Iedereen lyrisch en blij, want er is een nieuwe Homey en iedere wil Hebbon!

Briljante zet!

_/-\o_

https://www.solid-run.com.../imx6-som/#specifications

[ Voor 29% gewijzigd door markhubert180 op 16-01-2019 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
markhubert180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:58:
Stel;
De SOC in de huidige Homey was 4 jaar geleden €70,= en Homey wordt voor €299 verkocht (€229)
De SOC in de huidige Homey is nu 4 jaar later €50 en Homey wordt voor €299 verkocht (€240)
De SOC in de huidige Homey Pro kost nu €70 en Homey Pro wordt nu voor 399 verkocht (€329)

En dat voor wat performance winst en een handje vol extra Apps installeren _/-\o_
En dan ook nog mensen op de Psyche inspelen met; Pre-order, eerste oplage beperkt...

Homey Lite is eigenlijk te light en niet goed ingeschat. Homey Pro lost een geheugenprobleem probleem op dat men niet via software op kan/kon of weet te lossen. Het probleem lossen ze nu op, de klant mag er in de vorm van een duurdere Homey voor betalen :)

Briljante zet!

_/-\o_

Als je producten een prijs gaat geven gebaseerd op de hardware, zouden een heleboel producten plots heel veel goedkoper worden. Ik gok dat je even het hele R&D-plaatje vergeet, ontwikkeling, testen, design, huur van het pand, productie etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
markhubert180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:58:
Stel;

Briljante zet!

_/-\o_

Zeg dat er van die 229 euro 150 euro overblijft aan software kosten dan heeft iedere Homey eigenaar 'recht' op 5 uur tijd van de Athom ontwikkelaars ;)
(obv 30 euro per uur bij in dienst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Tweaqer schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:37:
[...]

Zeg dat er van die 229 euro 150 euro overblijft aan software kosten dan heeft iedere Homey eigenaar 'recht' op 5 uur tijd van de Athom ontwikkelaars ;)
(obv 30 euro per uur bij in dienst)
En die heb je al gehad tijdens de ontwikkeling van het platform.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markhubert180
RVervuurt schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:37:
[...]

Als je producten een prijs gaat geven gebaseerd op de hardware, zouden een heleboel producten plots heel veel goedkoper worden. Ik gok dat je even het hele R&D-plaatje vergeet, ontwikkeling, testen, design, huur van het pand, productie etc. etc.
Gaat mij om de verhouding ;)
Homey Lite & Pro zijn voor 99% zeker, op de SOC na, volledig identiek.
De SOC is 1:1 uitwisselbaar en het geheugenprobleem krijgen ze niet opgelost en is inherent aan het gebruik aan de NodeJS-App-Sandbox oplossing die ze gebruiken.
Dit probleem wordt nu opgelost met een duurdere Homey en daar betalen de gebruikers voor :)
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om Homey Lite €249 te maken en Homey Pro €349
Gezien de SOC (meer)prijzen maken ze op keiharde euro's nog steeds meer winst op Homey Pro tov Lite.
Inverband met de 1:1 uitwisselbaarheid van de SOC's staat development/testing/design/productie/ etc hier voor het grootste deel buiten.

Ze hadden ervoor kunnen kiezen om beide kanten van de klantengroep tegemoet te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
RVervuurt schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:37:
[...]

R&D om een andere SoM te plaatsen? De vergelijking wordt gemaakt tussen de huidige / Early 2019 en Pro versie. Waarschijnlijk prikken ze daar een andere (iets duurdere) SoM in, en draait die verder out of the box of met minimale aanpassingen. Je hebt het dan over R&D van een aantal dagen/weken. Geen maanden. Design, huur pand, ... zijn dan ook niet echt relevant. En de enige meerkosten in productie zal zijn dat ze in China even een ander bakje met SoMs moeten gebruiken tijdens het in elkaar zetten van het PCB.

Die nieuwe SoM zal echt niet 100 euro duurder zijn, en zal eerder in de orde van een of twee tientjes zijn. Vergeet ook niet dat het basis bordje (zonder Zigbee, Z-Wave, ...) om en nabij gelijk is aan een Raspberry Pi en consorten, en die heb je voor 35 euro. Dus de SoC daarvan kost maar een paar euro en een betere SoC kost dus nooit tientallen euro's.

Dat is naar mijn idee waar @markhubert180 op doelt. De nieuwe versie is 100 euro duurder terwijl het voor Athom misschien een meerprijs van 10 euro per stuk is en daarnaast "maar" een paar honderd euro aan R&D. De complete ontwikkelkosten van de Pro hebben ze misschien wel al op 50 verkopen eruit gehaald.
Dit terwijl de specs van de Pro eigenlijk gewoon "de nieuwe Homey" zou moeten zijn. Aangezien het eigenlijk een best achterhaalde SoM is wat erin zit. Om nogmaals de vergelijking te maken met een RPi, de 3B+ heeft zelfs een quadcore SoC en ook 1GB RAM, en die heb je al voor 35 á 40 euro.

Overigens is dit uiteraard niet iets wat alleen Athom doet. Bij Apple en andere telefoon fabrikanten betaal je ook zomaar 100 euro extra voor een verdubbeling van de hoeveelheid opslag terwijl ook daar de ontwikkel en productiekosten minimaal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS
markhubert180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Gaat mij om de verhouding ;)
Homey Lite & Pro zijn voor 99% zeker, op de SOC na, volledig identiek.
De SOC is 1:1 uitwisselbaar en het geheugenprobleem krijgen ze niet opgelost en is inherent aan het gebruik aan de NodeJS-App-Sandbox oplossing die ze gebruiken.
Dit probleem wordt nu opgelost met een duurdere Homey en daar betalen de gebruikers voor :)
Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om Homey Lite €249 te maken en Homey Pro €349
Gezien de SOC (meer)prijzen maken ze op keiharde euro's nog steeds meer winst op Homey Pro tov Lite.
Inverband met de 1:1 uitwisselbaarheid van de SOC's staat development/testing/design/productie/ etc hier voor het grootste deel buiten.

Ze hadden ervoor kunnen kiezen om beide kanten van de klantengroep tegemoet te komen.
Winst..kuch. Denk niet dat er veel winst wordt gemaakt bij Athom. Wat denk je dat het kost om een product te ontwikkelen. Omdat terug te verdienen mag je wel heel wat Homeys verkopen. Athom heeft ook geen abonnement vorm wat voor ons heel fijn is maar dat houdt wel in dat Athom maar 1x omzet heeft.

Dus dat ze met een nieuw product komen verbaast me niks. Zo direct komt de nieuwe Z-Wave standaard en die gaat een andere chip hebben en dan komt er weer een nieuwe versie. Zo blijft het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markhubert180
"Volledig" eens met @RobertMe op de laatste alinea na;
Bij Apple gaat het vaak nog om een redesign van de phone en krijg je vaak ook nog een iets beter accu/proc met meer mhz/mah. Soms ook een iets beter scherm, wat nieuw software features, etc.

Qua software feature base zijn Lite en Pro 100% hetzelfde, op het punt na dat je een handje vol extra apps kan installeren.

Vind het eigenlijk een grof schandaal dat het geheugen probleem via een dik betaalde hardware upgrade op wordt gelost.

Zo op het eerste gezicht is het verschil tussen de Solo/DualLite zo'n €30?!

@HeroS
Winst per unit staat los van de winst die Athom maakt ;)
Het gaat erom dat iets waar al jaren over geklaagd wordt, nu op wordt gelost met een dure betaalde hardware upgrade.
Tesla maakte tot een paar maanden geleden ook verlies, maar volgens analisten werd er goede winst gemaakt op de Model3. Het opschalen van de Model3 zorgde ervoor dat Tesla als geheel over kwartaal 4 2018 winst ging maken.

[ Voor 17% gewijzigd door markhubert180 op 16-01-2019 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markhubert180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:02:
Bij Apple gaat het vaak nog om een redesign van de phone en krijg je vaak ook nog een iets beter accu/proc met meer mhz/mah. Soms ook een iets beter scherm, wat nieuw software features, etc.
Volgens mij heb je mijn opmerking niet goed begrepen :) Ik doelde op dat je een iPhone weet ik wat (heb er zelf geen) bv met 64GB of 128GB aan opslag kunt krijgen. Dat is verder dus hetzelfde model, alleen meer opslag. En ook dan betaal je ineens 100 euro extra. Ik vergelijk dus niet de vorige generatie met de huidige generatie, maar puur 2 uitvoeringen van hetzelfde model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markhubert180
@RobertMe
Huh.... Heb nog nooit een hardware product gezien wat dezelfde versie/product was maar wel mooier/beter/sneller was.

Kijk naar OnePlus met hun 3/3T/5/5T/etc. producten.
De T is de Pro,
De -T is de Lite.

De T komt uit, is op het oog hetzelfde, maar intern meer geheugen, etc.
Op het moment dat de T versie uitkomt, is de T versie duurder dan de -T versie.
Echter wordt de -T versie aanzienlijk goedkoper

-T versie bij uitkomen €399
-T versie voor komen van de T versie €349
T versie bij uitkomen €449
-T versie na uitkomen T versie €299

Lang verhaal kort;
De SOC/SOM versie die gebruikt worden verschillen maar 2-3 tientje in prijs en het eindproduct is €100 duurder.

Is niet netjes niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markhubert180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:16:
@RobertMe
Huh.... Heb nog nooit een hardware product gezien wat dezelfde versie/product was maar wel mooier/beter/sneller was.
Robert bedoelt (denk ik toch) dat je bij Apple voor een upgrade van 64GB naar 128GB 100€ extra betaalt, terwijl 64GB extra maar 25€ kost bvb.
Komt geen extra R&D aan te kijken, gewoon chipje uit een ander plastic bakje nemen en erin solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markhubert180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:02:

Qua software feature base zijn Lite en Pro 100% hetzelfde, op het punt na dat je een handje vol extra apps kan installeren.
dan zijn ze toch niet hetzelfde? Sorry maar je kunt er ook gewoon voor kiezen om NIET de nieuwe versie te kopen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
dubbel?

[ Voor 98% gewijzigd door Greetoz op 16-01-2019 09:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
Ik had het op de FP ook al gepost. Athom had de huidige Homey de hardware upgrade naar de "Pro" hardware moeten geven. Na 4-5 jaar is een hardware update ook wel aan de orde.

De Pro zouden ze dan de "Super Homey" hardware kunnen geven (quadcore en 2 gb ram). Dan heb je ECHT een veel krachtigere Homey en ze hebben ook al ervaring met die combinatie.

Probleem is gewoon dat Athom behalve verkoop van de Homey hardware geen recurring revenue heeft. Dus ze verdienen alleen geld aan het verkopen van Homeys (en misschien heel klein beetje aan bonus voor verkoop van te dure accessoires via works with homey), updates zijn gratis, support is gratis, cloud support is gratis. Heel fijn voor ons natuurlijk maar de lampen moeten toch blijven branden bij Athom.

Ondanks dat ik liever ook geen subscription model heb omdat het gewoon geld kost hadden ze toch die kant op moeten gaan denk ik. Dan hadden ze de hardware echt de update kunnen geven die het verdiende, heb je een stabiel inkomen, dat weer ten goede komt aan de ontwikkeling van de software.

Op deze manier zal Athom niet overleven denk ik. Als je na 4 jaar geen hardware update kan veroorloven voor dezelfde prijs (zelfs goedkoper zonder mic en nfc)… Ik zie maar 2 opties, of ze worden overgenomen of ze bestaan over een tijdje niet meer. OF ze moeten het echt over een andere boeg gooien.

Ik heb nog wel een Homey maar ben langzaam naar HA aan het overgaan. Vooral voor zwave is de stabiliteit en range veel beter en ook ZigBee gaat beter (al vind ik het daar in mindere mate beter). Maar bij HA kan je bijv ook een cloud abo afnemen. Dit heb je nodig voor de simpele integratie van bijv Alexa of Google home. Je kan het ook zelf gratis configureren (ingewikkeld) maar ik heb ervoor gekozen om de makkelijke manier te kiezen en 5€ per maand te betalen, ook voor de continuatie voor de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markhubert180 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:16:
@RobertMe

Kijk naar OnePlus met hun 3/3T/5/5T/etc. producten.
De T is de Pro,
De -T is de Lite.

De T komt uit, is op het oog hetzelfde, maar intern meer geheugen, etc.
Op het moment dat de T versie uitkomt, is de T versie duurder dan de -T versie.
Echter wordt de -T versie aanzienlijk goedkoper

-T versie bij uitkomen €399
-T versie voor komen van de T versie €349
T versie bij uitkomen €449
-T versie na uitkomen T versie €299

Lang verhaal kort;
De SOC/SOM versie die gebruikt worden verschillen maar 2-3 tientje in prijs en het eindproduct is €100 duurder.

Is niet netjes niet.
Precies wat @Fire69 zegt dus.

Zie bv hier bij Coolblue de prijzen voor de iPhone Xr: https://www.coolblue.nl/zoeken?query=iphone+xr
Wit + 64GB kost 819
Zwart + 64GB kost 849 (dat is 30 euro duurder voor een andere kleur!)
Zwart + 128GB kost 919 (dat is 70 euro duurder voor 64GB opslag extra)

En hetzelfde geldt ook bij OnePlus, zoals de 6T: https://www.oneplus.com/nl/oneplus-6t?from=6t
8GB RAM + 128GB opslag kost 589
8GB RAM + 256GB opslag kost 639 (dus 50 euro duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:16:
Iemand die weet hoe ik de value van de gedraaide dimmer (eerste scherm) can gebruiken voor het volume voor de Sonos (3e scherm)? Dit kon in de vorige versie van Homey, maar er komt nu geen "local value" die ik kan kiezen.

Zoals je ziet in het tweede scherm, is er wel een local value, maar die kan ik dus alleen daar kiezen en niet als value voor het volume van mijn Sonos.

[YouTube: ScreenRecording 01 15 2019 20 35 22]

Als iemand een andere flow heeft met hetzelfde resultaat (volume op of naar beneden), sta ik daar ook voor open!
Ik trek even mijn post naar deze pagina, gezien ik het zelf echt niet opgelost krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Ik volg al lange tijd homey en zat op de nieuwe versie te wachten of een aanschaf de moeite waard zou zijn. Lijkt erop dat homey in gebruiksgemak en stabiliteit de stappen heeft gezet waarop ik hoopte. Momenteel heb ik enkel hue lampen en een harmony hub. Ook heb ik nog een fibaro stekker die ik niet kan gebruiken omdat ik toen nog niks wist van home automation en dacht dat die werkte met hue.

Als ik homey bestel dan wil ik graag ook mijn gang op een xiaomi motion sensor sturen en ook de badkamer, wc en gangkast. Hier hangen in alle gevallen geen hue lights. Welke schakelaars zijn dan het handigste om de lampen aan en uit te sturen? Ik vemoed dat je dan iets in je wandschakelaar moet aanpassen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Isniedood schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:10:
Ik volg al lange tijd homey en zat op de nieuwe versie te wachten of een aanschaf de moeite waard zou zijn. Lijkt erop dat homey in gebruiksgemak en stabiliteit de stappen heeft gezet waarop ik hoopte. Momenteel heb ik enkel hue lampen en een harmony hub. Ook heb ik nog een fibaro stekker die ik niet kan gebruiken omdat ik toen nog niks wist van home automation en dacht dat die werkte met hue.

Als ik homey bestel dan wil ik graag ook mijn gang op een xiaomi motion sensor sturen en ook de badkamer, wc en gangkast. Hier hangen in alle gevallen geen hue lights. Welke schakelaars zijn dan het handigste om de lampen aan en uit te sturen? Ik vemoed dat je dan iets in je wandschakelaar moet aanpassen.
Persoonlijk vind ik de ondersteuning van de Harmony Hub niet bruikbaar. Te vaak mist homey een commando dat de harmony hub doet (zo schakel ik mijn tv aan met de harmony elite maar dan registreert homey dat niet dus start hij geen flows etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024

Ik persoonlijk gebruik hier de Fibaro inbouw schakelaars voor. Zijn wel aan de prijs, ik heb er hier een van in gebruik en werkt wel goed moet ik zeggen. Je zou ook kunnen kijken om de lamp zelf te vervangen door bijv.de ikea tradfri lampen. Deze zijn rechtstreeks te gebruiken met Homey, dit gebruik ik zelf het meeste en werkt erg goed. Enige is wel dat de fysieke schakelaar altijd 'aan' moet staan omdat de lamp anders geen stroom krijgt en dus ook geen connectie meer heeft met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Harmony Hub en Homey ook een tijd gekoppeld gehad. Ik vond deze koppeling niet direct een meerwaarde. Het klinkt leuk dat je bijv. je Hue lampen kunt laten dimmen als je je tv aanzet en dit werkt ook wel, maar bij ons was het dan zo dat de lampen netjes dimden als ik de tv aandeed, maar vrouwlief was aan de keukentafel aan het puzzelen of zat een boek te lezen (in het donker).

Wat betreft je vraag over het sturen van je verlichting middels een motion sensor. Je kan verschillende dingen doen. Of je koopt bijv. een berg Tradfri verlichting bij de IKEA en laat deze altijd onder spanning staan en laat ze dan schakelen op het moment dat je motion sensor beweging ziet. Nadeel is wel dat je altijd je verlichting onder spanning moet laten. Afhankelijk van je medebewoners in huis werkt dit wel of niet. Eenmaal de schakelaar om en het werkt niet meer. Ikzelf had al van mijn HomeWizard tijd in verschillende schakelaars van KlikAanKlikUit mini inbouw ontvangers achter verschillende schakelaars gemaakt. Mooie hiervan is dat je gewoon je schakelaar nog kan gebruiken. Vrouwlief vindt Domotica prachtig, maar wil ook nog gewoon op schakelaars kunnen drukken. In dit geval kan dat. Nadeel kan zijn dat dit 433Mhz spul is als je slecht ontvangst hebt, werkt dit niet fijn. Daarnaast is er geen terugmelding. Je weet dus nooit of iemand tussendoor stiekem het licht heeft aangedrukt. Ik heb dit nooit echt als storend ervaren. Je kan wel gewoon een AAN of UIT sturen en als het licht dan al in die staat was, dan is het toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Akumu22 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Ik persoonlijk gebruik hier de Fibaro inbouw schakelaars voor. Zijn wel aan de prijs, ik heb er hier een van in gebruik en werkt wel goed moet ik zeggen. Je zou ook kunnen kijken om de lamp zelf te vervangen door bijv.de ikea tradfri lampen. Deze zijn rechtstreeks te gebruiken met Homey, dit gebruik ik zelf het meeste en werkt erg goed. Enige is wel dat de fysieke schakelaar altijd 'aan' moet staan omdat de lamp anders geen stroom krijgt en dus ook geen connectie meer heeft met Homey.
Ik heb ook fibaro inbouwschakelaars. Ik gebruik deze enkel om de knop te registreren voor een aantal lampen. De draden zelf heb ik doorgelust dus de knop stuurt dan Ikea of hue lampen aan die altijd onder stroom staan. Let wel op dat de fibaro schakelaars niet heel stabiel werken met Homey......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:18
Dat de prijs nog steeds niet omlaag is zegt genoeg over de vraag denk ik. De Homey Pro zal ongetwijfeld ook een stukje duurder zijn vanwege een kleinere oplage. De Australiërs kwamen op Slack al dat er geen versie is voor hun Zwave frequentie, dus die word voor andere gebieden ook niet aangeboden.

Op een zeker punt zal er wel ergens een betaalmodel inkomen. Iets als cloud toegang of notificaties moet volgens mij wel simpel in te bouwen zijn. Bij de app store (Android) staat in ieder geval al in app aankopen vermeld.

[ Voor 27% gewijzigd door jip_86 op 16-01-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:01:
Dat de prijs nog steeds niet omlaag is zegt genoeg over de vraag denk ik. De Homey Pro zal ongetwijfeld ook een stukje duurder zijn vanwege een kleinere oplage. De Australiërs kwamen op Slack al dat er geen versie is voor hun Zwave frequentie, dus die word voor andere gebieden ook niet aangeboden.

Op een zeker punt zal er wel ergens een betaalmodel inkomen. Iets als cloud toegang of notificaties moet volgens mij wel simpel in te bouwen zijn. Bij de app store (Android) staat in ieder geval al in app aankopen vermeld.
ik had daar op het forum toch iets over gelezen dat Athom dit via een handmatige ingreep aanpast in het OS van homey maar dat dat niet bij alle Homey's gebeurt was of iets dergelijks

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Persoonlijk vind ik de ondersteuning van de Harmony Hub niet bruikbaar. Te vaak mist homey een commando dat de harmony hub doet (zo schakel ik mijn tv aan met de harmony elite maar dan registreert homey dat niet dus start hij geen flows etc).
Vroeger had ik dit ook regelmatig, net alsof de connectie na x aantal dagen een timeout had en niet opnieuw kon verbinden.
Maar met de nieuwere versies (waar websockets worden gebruikt ipv de nu afgeschafte API) lijkt alles goed te werken hier.
(disclaimer, ik gebruik het niet zo vaak, enkel soms om automatisch de tv uit te zetten als ik ga slapen :) )
wolly_a schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:25:
[...]

Ik heb de Harmony Hub en Homey ook een tijd gekoppeld gehad. Ik vond deze koppeling niet direct een meerwaarde. Het klinkt leuk dat je bijv. je Hue lampen kunt laten dimmen als je je tv aanzet en dit werkt ook wel, maar bij ons was het dan zo dat de lampen netjes dimden als ik de tv aandeed, maar vrouwlief was aan de keukentafel aan het puzzelen of zat een boek te lezen (in het donker).
Hierdoor kan je moeilijk zeggen dat die koppeling geen meerwaarde heeft, dit is puur jouw persoonlijke situatie.
Het werkt goed, dat je vrouw niet in het donker wil zitten heeft hier niks mee te maken :P
Greetoz schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Ik heb ook fibaro inbouwschakelaars. Ik gebruik deze enkel om de knop te registreren voor een aantal lampen. De draden zelf heb ik doorgelust dus de knop stuurt dan Ikea of hue lampen aan die altijd onder stroom staan. Let wel op dat de fibaro schakelaars niet heel stabiel werken met Homey......
Ik heb hier 12 Fibaro-schakelaars (een mix van Switch en Dimmer 2) en die werken allemaal feilloos.
Eentje is zoals bij jou enkel om de drukknop te registreren om Hue's aan/uit te zetten. Daar heb ik problemen mee, maar dat is de aansturing van de Hue's door Homey (ze gaan wel aan maar niet correct, de Fibaro-knop wordt dus wel correct geregistreerd. Misschien is dat bij jou ook wel het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Hierdoor kan je moeilijk zeggen dat die koppeling geen meerwaarde heeft, dit is puur jouw persoonlijke situatie.
Het werkt goed, dat je vrouw niet in het donker wil zitten heeft hier niks mee te maken :P
Ik snap wat je bedoelt. Daarom zei ik ook 'Ik vond deze koppeling niet direct een meerwaarde'. Ik had in het begin alle apps van apparaten en dingen in mijn huis geïnstalleerd op de Homey, puur om te kijken wat ik er mee kon. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik verder niet zoveel handelingen kon bedenken met de koppeling Homey - Harmony Hub dan lichten dimmen als de tv aan staat. Aangezien dit resulteerde in het verhaal 'Vrouw in het donker'. Heb ik die app daarna maar snel gedeïnstalleerd. Overigens wordt domotica al snel ingewikkelder als je met meerdere personen in huis leeft, vond ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
@Fire69 nee het was wel degelijk de fibaro knop die de status niet doorstuurde naar Homey. Ik heb 8 double switches en ze vertoonde allemaal in meer of mindere maten connectie problemen met homey. De schakelaars die via het mesh met Homey verbinden zijn helemaal een drama en de status van de schakelaar die op de S2 aangesloten was van de schakelaar had een successrate van ongeveer 10%... Nu met HA werkt het altijd... dus ik vermoed toch dat er iets niet lekker is/was met de Fibaro driver van Homey....

Meerdere keren contact gehad met support en tickets ingeschoten maar het is nooit echt opgelost.. het was vooral de S2 status waardoor ik op zoek ben gegaan naar een andere hub.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.