Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:13
Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Weet jij of een andere gebruiker of de Heatit Z-push 8 button goed te combineren is met Aqara spul?
Zou niet weten waarom niet. Ben klaar met testen en werkt allemaal prima behalve dat er een kleine vertraging is maar dat is eigenlijk altijd wel met z-wave. Artikel komt volgende week online.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• macmouse
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:09
Top HeroS, lees graag je artikel over de push 8 buttons.

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-03 22:28
Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:39:
[...]

Sinds kort? Waar heb je dat vandaan?
Ik gebruik Homey al sinds mei, heb een berg Xiaomi producten en heb weinig tot niets te klagen.
Het mesh-netwerk kan je verbeteren door stekker gevoede apparaten, zoals bv de Osram plug of een Ikea lamp.
Of de Innr SP120 heb je meteen spanningsmeting 😉

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:07

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Sjalabert schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Of de Innr SP120 heb je meteen spanningsmeting 😉
Ik zie zo gauw geen informatie over spanningsmeting.
Overigens zie ik het nut niet zo van spanningsmeting zonder stroommeting, samen vormen zij het vermogen wat dan wel weer interessant kan zijn.

2k op west bij Pv Output

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-03 08:21

Stekeltje

Nothing to see here move along

Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Ik zie zo gauw geen informatie over spanningsmeting.
Overigens zie ik het nut niet zo van spanningsmeting zonder stroommeting, samen vormen zij het vermogen wat dan wel weer interessant kan zijn.
Ze doen geen beschikbare spanningsmeting maar wel een vermogensmeting van actueel verbruik (refresh elke minuut). Intern zal de spanning en de stroom gemeten worden om het vermogen te kunnen bepalen. Ik gebruik de SP120 om bijvoorbeeld te zien of mijn TV aanstaan NA 8 uur 's om de lampen in 'film kijk modus' te zetten.

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

• FinalAtonement
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-03 22:22
Was aan het lurken en het ging hier over de osram plug, dacht even te melden dat deze vandaag flink in korting staat op Duitse amazon, €15 voor prime members..

• Geurt-kun

Geurt-kun

FinalAtonement schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:54:
Was aan het lurken en het ging hier over de osram plug, dacht even te melden dat deze vandaag flink in korting staat op Duitse amazon, €15 voor prime members..
Thanks, gelijk één extra en een Innr Sp120 besteld bij de buren.

2k op west bij Pv Output

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:16
FinalAtonement schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:54:
Deze doet overigens géén wattage meten ;)

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08:48
Webgnome schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:44:
[...]

precies dit. Home is de hub. Die zou je dan ook perfect van buitenaf moeten kunnen aansturen met je mobiel (tenzij je dat zelf geblokkeerd hebt natuurlijk). Als je homekit goed insteld op Homey kun je vervolgens alles doen wat je zou willen.. denk ik
Yes. Homey is zeker een hub. Echter kent de woning app Homey niet buiten je WiFi netwerk. Daar heeft ie dan een iPad of Apple tv voor nodig. En dat vind ik nou zonde om daarin te inversteren.
Moet wel zeggen dat ik de standaard toegevoegde HomeKit op versie 2.0 niet geactiveerd hebt ivm niet lekker werken. Homeykit draait nu

• JoeBlack2k
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-03 19:16

JoeBlack2k

I Love Hilary

Mack80 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Yes. Homey is zeker een hub. Echter kent de woning app Homey niet buiten je WiFi netwerk. Daar heeft ie dan een iPad of Apple tv voor nodig. En dat vind ik nou zonde om daarin te inversteren.
Moet wel zeggen dat ik de standaard toegevoegde HomeKit op versie 2.0 niet geactiveerd hebt ivm niet lekker werken. Homeykit draait nu
AppleTV 3 is voldoende hé, die kun je wel makkelijk op de kop tikken :>

Hilary Duff 4-Life

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08:02
Je vindt het zonde daarin te moeten investeren? Waarom kies je dan uberhaupt voor Homekit?
Als je dat soort dingen niet wilt kun je misschien beter naar Google assistent, Alexa kijken. Bij Apple werkt het in ieder geval wel super goed kan ik je vertellen, heb via homekit nooit problemen. En zo'n AppleTV is altijd handig :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• Double T
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:24
HeroS schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:57:
[...]

Zou niet weten waarom niet. Ben klaar met testen en werkt allemaal prima behalve dat er een kleine vertraging is maar dat is eigenlijk altijd wel met z-wave. Artikel komt volgende week online.
Je kunt de Z-push button 8 door middel van flows (scene triggers) koppelen aan alle devices; Z-wave / Zigbee (incl. Aqara) / 433MHz. Je kunt dus ook de Aqara curtain controller open en dicht laten gaan.

De Z-pushbutton 8 in combinatie met Z-wave devices (en specifiek schakelaars of dimmers) heeft het voordeel dat je door middel van direct association direct (zonder gebruik te maken van flows) bv een Fibaro Dimmer-2 kan aansturen. Knop kort indrukken = aan, knop lang indrukken en de dimmer start met het veranderen (verhogen of verlagen) van het dim-niveau, knop loslaten en de dimmer stopt met het veranderen van het dim-niveau.

Dit is op basis van flows lastiger voor elkaar te krijgen. Wel mogelijk, maar je hebt er een paar flows voor nodig. Bij een aantal Z-wave devices (mijn eigen apps en de Fibaro dimmer-2) heb ik de start-level dim en stop-level dim flow kaarten toegevoegd. Voor Zigbee dimmers staat dit nog op mijn lijstje om ook toe te voegen.

• Double T
Geurt-kun schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:39:
[...]

Sinds kort? Waar heb je dat vandaan?
Ik gebruik Homey al sinds mei, heb een berg Xiaomi producten en heb weinig tot niets te klagen.
Het mesh-netwerk kan je verbeteren door stekker gevoede apparaten, zoals bv de Osram plug of een Ikea lamp.
@jellescholtens Ik vraag me inderdaad af waar je deze info gekregen hebt...

Sinds oktober 2017 (Homey SW v1.5.4) kunnen de Xiaomi / Aqara devices direct gekoppeld worden aan Homey; de maand daarna is de (mijn) Xiaomi / Aqara Zigbee app beschikbaar gekopen in Homey's app store.

Dus ja, de Xiaomi / Aqara zigbee devices kun je al enige tijd direct aan Homey koppelen en wanneer je meer stekker gevoedde Zigbee devices gekoppeld hebt aan Homey (dus niet via de Hue hub), dan versterken deze gezamelijk het Homey Zigbee netwerk.

• jellescholtens
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-03 15:35
Double T schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:18:
[...]

@jellescholtens Ik vraag me inderdaad af waar je deze info gekregen hebt...

Sinds oktober 2017 (Homey SW v1.5.4) kunnen de Xiaomi / Aqara devices direct gekoppeld worden aan Homey; de maand daarna is de (mijn) Xiaomi / Aqara Zigbee app beschikbaar gekopen in Homey's app store.

Dus ja, de Xiaomi / Aqara zigbee devices kun je al enige tijd direct aan Homey koppelen en wanneer je meer stekker gevoedde Zigbee devices gekoppeld hebt aan Homey (dus niet via de Hue hub), dan versterken deze gezamelijk het Homey Zigbee netwerk.
Ok ik begrijp 'et, ik had een bericht gelezen van iemand die er wat laat achter kwam. Het is dus al ietjes langer beschikbaar.

Je beantwoordt mijn vraag erg duidelijk, dankje. Betekent dit dat de xiaomi producten samen met andere zigbee producten een gedeeld zigbee mesh netwerk opzet? Dus een homogeen compatible Homey/Xiaomi/andere Zigbee producten netwerk.
Mogelijke sprongen dus: Homey ->gevoed Zigbee device -> Xiaomi gevoedde wallswitch -> zigbee device

Of moeten de xiaomi producten altijd direct verbinden met de homey of een gevoedde (met de Homey verbonden) Zigbee device?

Al met al lijkt de combo Homey met wat Xiaomi producten mij een goede. Binnenkort maar eens wat bestellen dan.

PS: Sorry als ik wat detailvragen stel die overbodig lijken, maar ik lees keer op keer dat er zoveel uitzonderingen zijn en het net even anders in elkaar steekt...

jellescholtens wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:48 (5%)

• RVervuurt
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-03 12:08
Mack80 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Yes. Homey is zeker een hub. Echter kent de woning app Homey niet buiten je WiFi netwerk. [..]
Dit heb ik nog niet meegemaakt. Ik ga het vanmiddag uitproberen met de WiFi op mijn telefoon uit. Ik heb een aantal lampen via de Hue-bridge gekoppeld, maar ook een aantal direct aan de Homey, dus die ga ik dan proberen aan en uit te zetten over 4G. Hetzelfde met m'n TV.

• Double T
jellescholtens schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:44:
[...]

Je beantwoordt mijn vraag erg duidelijk, dankje. Betekent dit dat de xiaomi producten samen met andere zigbee producten een gedeeld zigbee mesh netwerk opzet? Dus een homogeen compatible Homey/Xiaomi/andere Zigbee producten netwerk.
Mogelijke sprongen dus: Homey ->gevoed Zigbee device -> Xiaomi gevoedde wallswitch -> zigbee device
Ja, dit is mogelijk.
Aan de huidige Zigbee implementatie van Homey zitten nog wel wat beperkingen.
Check dus de Xiaomi/Aqara app voor supported devices.

Daarnaast is het altijd aan te raden om eerst de stroom gevoedde devices toe te voegen (Mesh netwerk te creeeren) en daarna de batterij gevoedde devices toe te voegen.

• chatjozef
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-03 15:00
iemand de nieuwe Nuki app werkend gekregen? wanneer ik een smartlock wil toevoegen blijft hij hangen op "wacht op instructies"

• Eskimootje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Het lijkt erop alsof 2.0 naar stabiel is gekomen. Aangezien ik op experimental zit ben ik benieuwd of iemand op main dit kan bevestigen. De app is in ieder geval vrijgegeven.

• Sanderrr
  • Laatst online: 21:08
Hier niet

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• RickKoets
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-03 14:42
Eskimootje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:04:
Het lijkt erop alsof 2.0 naar stabiel is gekomen. Aangezien ik op experimental zit ben ik benieuwd of iemand op main dit kan bevestigen. De app is in ieder geval vrijgegeven.
Op mijn homey met V 1.5.13 heb ik nog geen update

• RVervuurt
Op Facebook heeft Homey verschillende "stories" waar ze nu op "4 days" oid zijn, dus de release zal wel maandag of dinsdag zijn.

RVervuurt wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:46 (16%)

• Eskimootje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
RickKoets schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Op mijn homey met V 1.5.13 heb ik nog geen update
Het RC gedeelte is er wel vanaf , maar nog niet released dus.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Ik heb hem hier wel, 2.0.0

rikadoo wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:52 (183%)

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 970 nvme 256GB| Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

• Mack80
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08:48
RVervuurt schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Dit heb ik nog niet meegemaakt. Ik ga het vanmiddag uitproberen met de WiFi op mijn telefoon uit. Ik heb een aantal lampen via de Hue-bridge gekoppeld, maar ook een aantal direct aan de Homey, dus die ga ik dan proberen aan en uit te zetten over 4G. Hetzelfde met m'n TV.
Ben benieuwd.

• SkorpionNL
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18:52
Dat komt omdat je op experimental zit. V2.0 is op stable nog niet released.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:40
SkorpionNL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:14:
[...]
Misschien over 3 dagen

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Glewellyn
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:15

Glewellyn

is er ook weer.

Eskimootje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:04:
Wat gebeurt er met alle oude apps die nog niet op SDK 2 ontwikkeld zijn? Ik maak me met name zorgen om Z-Wave.Me. Die is voor mij nogal belangrijk omdat ik heel wat van dat spul in huis heb hangen.

Uit voorzorg heb ik de automatische updates even uitgezet.

*zucht*

Glewellyn schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Wat gebeurt er met alle oude apps die nog niet op SDK 2 ontwikkeld zijn?
In theorie, niks. Homey v2 is ook met SDK2, en zelfs SDK1 apps zouden moeten werken. Alleen is bij die laatste categorie de settings pagina (als die er is) niet toegankelijk.
Ik maak me met name zorgen om Z-Wave.Me. Die is voor mij nogal belangrijk omdat ik heel wat van dat spul in huis heb hangen.
Only time will tell. In theorie zou het allemaal moeten werken. In de praktijk kan dat uiteraard anders blijken te zijn. Op het community forum is overigens een topic over welke apps wel en niet compatible zijn. Wellicht dat Z-Wave.me daar ook tussen staat.
Uit voorzorg heb ik de automatische updates even uitgezet.
@WeeJeWel heeft laaaang geleden aangegeven dat v2 nooit of pas na een lange tijd aangeboden zal worden als auto-update. Als het goed is kun je dus sowieso alleen updaten door een handmatige actie.
Mogelijk dat hij dat dus nogmaals kan bevestigen nu de uitrol aanstaande is?

• FinalAtonement
Double T schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:02:
[...]

Ja, dit is mogelijk.
Aan de huidige Zigbee implementatie van Homey zitten nog wel wat beperkingen.
Check dus de Xiaomi/Aqara app voor supported devices.

Daarnaast is het altijd aan te raden om eerst de stroom gevoedde devices toe te voegen (Mesh netwerk te creeeren) en daarna de batterij gevoedde devices toe te voegen.
Maar werken Xiaomi stroom gevoedde devices ook om het mesh netwerk te versterken?
FinalAtonement schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Maar werken Xiaomi stroom gevoedde devices ook om het mesh netwerk te versterken?
Dat werkt op Zigbee niveau en maakt dus niet uit. Als Zigbee werkt zou mesh ook gewoon moeten werken, en aangezien mesh werkt (ook met Hue en Tradfri lampen) zou dat voor Xiaomi dus ook moeten werken.

Een betere vraag is welke Xiaomi powered devices je dan gaat gebruiken :p De inboiw wandschakelaars passen niet in een Nederlandse inbouwdoos en de wall plugs zijn ook met een Chinese stekker en dus niet praktisch.

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
SkorpionNL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:14:
[...]
Aah oke nou zoveel zal er niet veranderen meer mbt tot 2.0 en de RC13.

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 970 nvme 256GB| Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

• Geurt-kun

Geurt-kun

Is er eigenlijk een interessante meervoudige push button die draait op Zigbee én compatible is met standaard Nederlands schakelmateriaal? (bomen en bos)
Ik heb hoofdzakelijk Aqara (Zigbee) materiaal in huis en Yeelight lampen (Wi-Fi). Het trage reageren van z-wave maakt het minder interessant.

2k op west bij Pv Output

• Double T
Geurt-kun schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:39:
Is er eigenlijk een interessante meervoudige push button die draait op Zigbee én compatible is met standaard Nederlands schakelmateriaal? (bomen en bos)
Ik heb hoofdzakelijk Aqara (Zigbee) materiaal in huis en Yeelight lampen (Wi-Fi). Het trage reageren van z-wave maakt het minder interessant.
Op het community forum is een topic waarbij Xiaomi wireless switch verbonden wordt met een regulier pulsdrukker. Op die manier kun je dus iedere willekeurige pulsdrukker slim maken.

Overige Zigbee gebaseerde meervoudige push buttons zijn vaak Zigbee LightLink gebaseerd; wat nog niet (volledig) door Homey ondersteunt wordt en daarnaast vaak enkel in combinatie met andere Zigbee devices gebruikt kan worden. Nog geen kant en klare oplossing; die ik ken tenminste.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:52
Double T schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Op het community forum is een topic waarbij Xiaomi wireless switch verbonden wordt met een regulier pulsdrukker. Op die manier kun je dus iedere willekeurige pulsdrukker slim maken.

Overige Zigbee gebaseerde meervoudige push buttons zijn vaak Zigbee LightLink gebaseerd; wat nog niet (volledig) door Homey ondersteunt wordt en daarnaast vaak enkel in combinatie met andere Zigbee devices gebruikt kan worden. Nog geen kant en klare oplossing; die ik ken tenminste.
Ik zou toch niet graag een batterij based schakelaar willen inbouwen tbh. Maar het idee is wel mooi natuurlijk.

• Geurt-kun

Geurt-kun

Double T schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Ik ken het Aqara topic en ben er niet erg enthousiast over.
Dus voor een kant en klare oplossing kom je toch bij z-wave uit?

2k op west bij Pv Output

• RVervuurt
Lijk je toch gelijk te hebben! Het is me tot nu toe niet opgevallen. Alleen de dingen die aan m'n Hue-bridge gekoppeld zitten, kunnen worden aangezet over 4g.

• jellescholtens
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-03 15:35
Geurt-kun schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:39:
Ik ben geen elektricien, maar is deze daar niet geschikt voor? Zo niet waarom niet? Enkel ivm de vierkante achterkant?

en omdat deze gevoed zijn zouden deze te koppelen moeten zijn met de Homey?

jellescholtens wijzigde deze reactie 12-01-2019 11:34 (6%)

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:16
jellescholtens schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:33:
[...]

Ik ben geen elektricien, maar is deze daar niet geschikt voor? Zo niet waarom niet? Enkel ivm de vierkante achterkant?

De vierkante achterkant past niet in de ronde wanddozen in NLD. Ik heb zelf twee wanddozen vervangen door vierkante dozen (volgens mij bedoeld voor plafond) en dan gaat het prima maar dat zal niet voor iedereen een oplossing zijn.

• WeeJeWel
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-03 21:06
RobertMe schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:59:
@WeeJeWel heeft laaaang geleden aangegeven dat v2 nooit of pas na een lange tijd aangeboden zal worden als auto-update. Als het goed is kun je dus sowieso alleen updaten door een handmatige actie.
Mogelijk dat hij dat dus nogmaals kan bevestigen nu de uitrol aanstaande is?
Dat klopt. Homey v2.0 kan alleen geïnstalleerd worden via de nieuwe mobiele Homey app, dus de update is opt-in.

Homey — Critics are those that lack the skills to create.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:08
Even een vraagje van iemand die het Homey project met interesse volgt maar die er nog geen ervaring mee heeft.

Ik zie veel discussie over de nieuwe update en over het feit of apps het na die update wel of niet doen. Als ik op de website van Homey zelf kijk zie ik dat er naast apps door fabrikanten en andere developers ook veel apps worden aangeboden door "Athom bv". Ik snap dat het moeilijk is voor derden om updates te volgen maar kan ik er vanuit gaan dat de apps van Athom zelf wel gewoon blijven werken in (in dit geval) v2.0?

Ik vraag dat mede vanwege de ondersteuning voor thermostaten. Wij hebben twee Google Home mini's staan hier en zouden daar graag de verwarming mee kunnen bedienen maar we zijn erg bevreesd voor thermostaten die compleet afhankelijk zijn van de "cloud". Straks houdt de server van de fabrikant er mee op en is je thermostaat waardeloos. De Plugwise Anna is daar volgens mijn info een uitzondering op maar daar is een bridge als de Homey wel noodzakelijk.

• Geurt-kun

Geurt-kun

jellescholtens schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:33:
[...]

De Chinese componenten zijn een stuk groter dan de Nederlandse componenten. De inbouwdoos is een stuk kleiner, daar is op zich nog wel wat op te verzinnen, desnoods een verloop plaatje wat wel past.
Het gaat meer om het combineren met standaard Nederlandse componenten. Dat gaat echt niet lukken.

2k op west bij Pv Output

• Glewellyn
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:15

Glewellyn

is er ook weer.

RobertMe schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:59:
Only time will tell. In theorie zou het allemaal moeten werken. In de praktijk kan dat uiteraard anders blijken te zijn. Op het community forum is overigens een topic over welke apps wel en niet compatible zijn. Wellicht dat Z-Wave.me daar ook tussen staat.
Dankjewel, in het topic wordt bevestigd dat de app werkt. Dan kan ik binnenkort met een gerust gevoel upgraden.

*zucht*

• Daniel.
Ik denk dat die countdown toch echt Homey 2.0 is.

Ik heb de update nunom naar de stable 2.0 te gaan.

https://firmware.athom.com

Hier staat die nog op experimental. We zullen zien. Geen changelog.

En het is zover ik weet opt-in.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Klopt, zie:
WeeJeWel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Dat klopt. Homey v2.0 kan alleen geïnstalleerd worden via de nieuwe mobiele Homey app, dus de update is opt-in.

• FinalAtonement
Zodra de nieuwe versie uitgebracht wordt zoek ik zelf te beginnen met een Homey, maar ik zat nog met een vraag ivm de aansluiting en bereikbaarheid op mijn thuisnetwerk.

Ik heb een modem van mijn ISP, waarvan alle draadloze functies zijn uitgeschakeld.
Vandaar vertrekken er twee kabels naar AP's in mijn huis. Deze zijn ingesteld met zelfde SSID, sleutel, enz.

Dit was nodig om volledig wifi bereik te halen in mijn huis.
Nu is mijn vraag of ik de Homey met dit netwerk kan aansluiten zodat devices over heel mijn huis contact kunnen maken via wifi, of gaat dit problemen geven?

Milight heeft bijvoorbeeld bepaalde problemen in deze setup, en ik vrees dat ik tegen hetzelfde ga aanlopen met Homey.

Ik ben eerder een netwerk noobie, en al helemaal een Homey leek, ik hoop dat mijn uitleg/vraag een beetje duidelijk geschetst is.
FinalAtonement schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:17:
Zodra de nieuwe versie uitgebracht wordt zoek ik zelf te beginnen met een Homey, maar ik zat nog met een vraag ivm de aansluiting en bereikbaarheid op mijn thuisnetwerk.

Ik heb een modem van mijn ISP, waarvan alle draadloze functies zijn uitgeschakeld.
Vandaar vertrekken er twee kabels naar AP's in mijn huis. Deze zijn ingesteld met zelfde SSID, sleutel, enz.

Nu is mijn vraag of ik de Homey met dit netwerk kan aansluiten zodat devices over heel mijn huis contact kunnen maken via wifi, of gaat dit problemen geven?

Milight heeft bijvoorbeeld bepaalde problemen in deze setup, en ik vrees dat ik tegen hetzelfde ga aanlopen met Homey.

Ik ben eerder een netwerk noobie, en al helemaal een Homey leek, ik hoop dat mijn uitleg/vraag een beetje duidelijk geschetst is.
Een netwerk met meerdere APs werkt gewoon goed. Zelf heb ik thuis ook 2 (UniFi) APs ophangen en de Homey kan gewoon zonder problemen verbinden met een van beide. Voor de duidelijkheid, beide APs hebben dus ook dezelfde SSIDs etc

• FinalAtonement
RobertMe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Een netwerk met meerdere APs werkt gewoon goed. Zelf heb ik thuis ook 2 (UniFi) APs ophangen en de Homey kan gewoon zonder problemen verbinden met een van beide. Voor de duidelijkheid, beide APs hebben dus ook dezelfde SSIDs etc
Dus zonder een wifi mesh netwerk kan jij wifi toestellen aansturen die verbonden zijn met AP1, via homey, als deze verbonden is met AP2?

Ik herhaal even dat ik een netwerk leek ben :)
FinalAtonement schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Dus zonder een wifi mesh netwerk kan jij wifi toestellen aansturen die verbonden zijn met AP1, via homey, als deze verbonden is met AP2?

Ik herhaal even dat ik een netwerk leek ben :)
zolang in de configuratie deze twee netwerken niet fysiek gescheiden zijn (via vlan, ander subnet etc etc) dan moet dat gewoon werken.

• Sjalabert
FinalAtonement schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:17:

En als je maar een latecy netwerk aanmaakt voor de Homey te connecten (2.4 Ghz)

• RVervuurt
In de Deense App-store is de naam van de Homey-app veranderd naar "Homey (Legacy)", maar de V2-app is nog niet te vinden.

• Sanderrr
  • Laatst online: 21:08
Als je op de naam van de ontwikkelaar (Athom) klikt dan zie je twee apps: De nieuwe Homey (v2) en de oude legacy app. Bij de nieuwe app die vandaag released is, staat ook dat 2.0 officieel uit is nu, maar helaas kan ik mijn Homey nog niet updaten (ik zit niet op experimental, maar lijkt erop dat ie vandaag idd naar stable zal gaan).

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-03 13:05
Sjalabert schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:58:
[...]

wat is een latecy netwerk? ;)
borft schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Een traag netwerk, want er is nogal veel latency dan :P

Ik ging ook al er vanuit dat er legacy bedoeld werd. Maar mogelijk moet Athom de "v1" app nog renamen naar "Homey (Latecy)" :+

• RVervuurt
Sanderrr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:45:
Als je op de naam van de ontwikkelaar (Athom) klikt dan zie je twee apps: De nieuwe Homey (v2) en de oude legacy app. Bij de nieuwe app die vandaag released is, staat ook dat 2.0 officieel uit is nu, maar helaas kan ik mijn Homey nog niet updaten (ik zit niet op experimental, maar lijkt erop dat ie vandaag idd naar stable zal gaan).
Die "truc" ken ik inderdaad, maar werkt nog niet in de Deense appstore:

• bebopper

bebopper

I'm an absolute beginner...

Heb ondertussen zelfs 3 Homey apps :9
  1. de oude oude (v1) - ooit mee begonnen
  2. de preview oude (v1) - dit is de app die ik nu dagdagelijks gebruik
  3. en de nieuwe (v2) - waarin ik aan het wachten ben totdat ie aangeeft dat de v2 stable beschikbaar is, mijn verwachting is nu dat dit morgen zal zijn (op Facebook melden ze nog 1 dag) ... :*)
RVervuurt schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:58:
[...]

Die "truc" ken ik inderdaad, maar werkt nog niet in de Deense appstore:
[Afbeelding]

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

• bebopper

bebopper

borft schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:47:
[...]

@Webgnome zei het al: zolang je (in je router) niet specifiek 2 netwerken hebt geconfigureerd zal dit gewoon werken, via welk AP maakt dan niet uit; heb thuis bvb een aantal verschillende Wifi netwerken (2.4 en 5 Ghz) waaraan al mijn devices (incl. Homey) gekoppeld zijn, mijn router knoopt dit weer mooi aan elkaar.
Webgnome schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:59:
[...]

zolang in de configuratie deze twee netwerken niet fysiek gescheiden zijn (via vlan, ander subnet etc etc) dan moet dat gewoon werken.
RobertMe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:48:
[...]

Een traag netwerk, want er is nogal veel latency dan :P

Ik ging ook al er vanuit dat er legacy bedoeld werd. Maar mogelijk moet Athom de "v1" app nog renamen naar "Homey (Latecy)" :+
Volgens mij gaan er hier 2 berichten door elkaar :9
De app is inderdaad legacy.
De "Latecy" opmerking over het netwerk was ivm de mogelijkheid alles aan te sturen icm 2 APs. Wat er hier dan door @Sjalabert precies met latecy bedoeld werd weet ik ook niet... wel kan Homey inderdaad alleen met een 2.4Ghz netwerk verbinden, maar mochten andere devices met een 5Ghz netwerk verbinden dan zal je router het allemaal netjes aan elkaar knopen (tenzij je dit specifiek gescheiden geconfigureerd hebt).

• borft
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-03 13:05
[quote]bebopper schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:41:
[...]

@Webgnome zei het al: zolang je (in je router) niet specifiek 2 netwerken hebt geconfigureerd zal dit gewoon werken, via welk AP maakt dan niet uit; heb thuis bvb een aantal verschillende Wifi netwerken (2.4 en 5 Ghz) waaraan al mijn devices (incl. Homey) gekoppeld zijn, mijn router knoopt dit weer mooi aan elkaar.

[...]

;) ik viel er meer over dat latecy niet echt een woord is ;) legacy, als in oud, of latency, als in traagheid dan weer wel. Ik vermoed dat legacy bedoeld werd, en dat daarmee de oudere standaard, 2.4GHz en dan een bgn netwerk bedoeld wordt.

Voor Homey zou het niet uit moeten maken of het over 2.4, 5Ghz of bekabeld binnenkomt. Op de netwerklaag is het gewoon allemaal IP. Dit verandert natuurlijk als je ergens gaat NATten, of filteren/routeren, maar meestal zijn AP's gewoon switches.

borft wijzigde deze reactie 14-01-2019 17:42 (22%)

• FinalAtonement
bebopper schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:41:
[...]

[...]

[...]

Volgens mij gaan er hier 2 berichten door elkaar :9
De app is inderdaad legacy.
De "Latecy" opmerking over het netwerk was ivm de mogelijkheid alles aan te sturen icm 2 APs. Wat er hier dan door @Sjalabert precies met latecy bedoeld werd weet ik ook niet... wel kan Homey inderdaad alleen met een 2.4Ghz netwerk verbinden, maar mochten andere devices met een 5Ghz netwerk verbinden dan zal je router het allemaal netjes aan elkaar knopen (tenzij je dit specifiek gescheiden geconfigureerd hebt).
Ik heb wel effectief mijn 2.4ghz en 5ghz apart gehouden. Mijn mediaspeler vond het nodig om steeds weer terug te grijpen naar 2.4ghz terwijl 5 ghz veel sneller was.

Maar ik ga er wel vanuit dat ik de meeste mobiele apparaten en sensors aan het 2.4ghz netwerk ga hangen aangezien dit bereik toch veel groter is in huis hier.

Maar het 2.4ghz netwerk is op beide AP inndentiek geconfigureerd.. (naam, ssid, beveiliging, passwoord)

• FinalAtonement
Sjalabert schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Wat bedoel je hier juist mee?

• Daniel.
bebopper schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:29:
Heb ondertussen zelfs 3 Homey apps :9
  1. de oude oude (v1) - ooit mee begonnen
  2. de preview oude (v1) - dit is de app die ik nu dagdagelijks gebruik
  3. en de nieuwe (v2) - waarin ik aan het wachten ben totdat ie aangeeft dat de v2 stable beschikbaar is, mijn verwachting is nu dat dit morgen zal zijn (op Facebook melden ze nog 1 dag) ... :*)
[...]
Op de firmware pagina zie je al 2.0.0 alleen hebben ze hem nog experimental genoemd. Maar dan zal het toch eerder nog beta/RC heten. Dus ik vermoed dat die tag er morgen af zal gaan.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik ben razend benieuwd naar 2.0. Ik moet zeggen dat mijn Homey technisch nu ook best oke werkt op 1.5.13.

Alleen de app en inzichten voldoen nog niet helemaal voor mij als oud HomeWizard gebruiker.

Vanavond maar eens checken of all mijn apps al V2 zijn. Er was op het Athom forum toch een lijstje van bijgewerkte apps?

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:12
https://community.athom.c...compatibility-list/5020/3
wolly_a schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:01:
Ik ben razend benieuwd naar 2.0. Ik moet zeggen dat mijn Homey technisch nu ook best oke werkt op 1.5.13.

Alleen de app en inzichten voldoen nog niet helemaal voor mij als oud HomeWizard gebruiker.

Vanavond maar eens checken of all mijn apps al V2 zijn. Er was op het Athom forum toch een lijstje van bijgewerkte apps?
Waarschijnlijk dus dat je een legacy 2,4GHz netwerk moet hebben om de Homey mee te verbinden. Homey zelf kan geen verbinding maken met 5GHz netwerken. V.w.b. communicatie met apparaten (slimme tv, mediaspeler, thermostaat, ...) maakt het uiteraard niet uit waarmee die verbonden zijn, zolang ze maar bereikbaar zijn "via het netwerk".
wolly_a schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:01:

mijn advies: Wacht aub met updaten totdat alle kinderziektes er uit zijn.

Webgnome schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:34:
[...]

mijn advies: Wacht aub met updaten totdat alle kinderziektes er uit zijn.
Volgens Athom zijn alle kinderziektes er blijkbaar uit want het viel me daarnet op dat op de firmware-pagina geen link meer staat om een issue te melden... :S

Move along folks, nothing interesting to see here.

• Sjalabert
Bedoel legacy, oftewel een netwerk wat enkel en alleen 2,4 GHz heeft. Homey ondersteund geen andere.

• Sjalabert
RobertMe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:25:
[...]

Waarschijnlijk dus dat je een legacy 2,4GHz netwerk moet hebben om de Homey mee te verbinden. Homey zelf kan geen verbinding maken met 5GHz netwerken. V.w.b. communicatie met apparaten (slimme tv, mediaspeler, thermostaat, ...) maakt het uiteraard niet uit waarmee die verbonden zijn, zolang ze maar bereikbaar zijn "via het netwerk".
Juist, dankjewel.
Ik wou net een paar flows maken die het huidige seizoen in een variabele zetten, maar je kan dus blijkbaar niet een kaartje maken 'elke 21/03'? :?

• RVervuurt
Fire69 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:38:
Ik wou net een paar flows maken die het huidige seizoen in een variabele zetten, maar je kan dus blijkbaar niet een kaartje maken 'elke 21/03'? :?
Kan je niet "The date becomes" gebruiken? Zonder jaar, natuurlijk. Kan het nu niet testen, dus weet niet of ik iets stoms zeg :')
RVervuurt schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:25:
[...]

Kan je niet "The date becomes" gebruiken? Zonder jaar, natuurlijk. Kan het nu niet testen, dus weet niet of ik iets stoms zeg :')
[Afbeelding]
Ik heb geen webinterface meer :P
En in de app komt het jaartal er dus automatisch bij...

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:38:
Net even lopen spelen... Dit zou misschien kunnen...

Als de tijd is 0:00 als trigger...
Bij En gebruik je de logica bouwsteen die kan kijken of een tag iets bevat. Als je daar de datum tag in sleept, dan zou je kunnen kijken of die 21-03 bevat en daar iets mee kunnen doen.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

wolly_a schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:22:
[...]

Net even lopen spelen... Dit zou misschien kunnen...

Als de tijd is 0:00 als trigger...
Bij En gebruik je de logica bouwsteen die kan kijken of een tag iets bevat. Als je daar de datum tag in sleept, dan zou je kunnen kijken of die 21-03 bevat en daar iets mee kunnen doen.
Bedankt voor het meedenken, je tip van het uur in de ALS de zetten heeft me de oplossing gegeven! (y)
In de EN kan ik dan blijkbaar kiezen voor 'De dag en maand zijn' :)

[edit]
Maak ik dus een variable in BL en daarna 4 flows aan, ontdek ik bij de laatste flow dat er gewoon een kaartje 'Seizoen is...' bestaat :')

Fire69 wijzigde deze reactie 15-01-2019 08:37 (11%)

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 23:13
Fire69 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:29:
[...]

Bedankt voor het meedenken, je tip van het uur in de ALS de zetten heeft me de oplossing gegeven! (y)

[edit]
Maak ik dus een variable in BL en daarna 4 flows aan, ontdek ik bij de laatste flow dat er gewoon een kaartje 'Seizoen is...' bestaat :')
Puur uit interesse; wat ga je hier mee triggeren?

• RVervuurt
Fire69 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:29:
[...]

[edit]
Maar triggert "seizoen is" niet elke dag, 3 maanden lang? Of hoe werkt die?
Sa1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:08:
[...]
Puur uit interesse; wat ga je hier mee triggeren?
Gewoon om te bepalen wanneer de rolluiken 's avonds dicht moeten.
RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Nee, het is een EN kaartje, dus je moet eerst al een andere trigger hebben :)

RVervuurt schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Waarom elke dag? En niet elk uur, of elke minuut, of elke seconde? ;) :+

Overigens gaat het in dit geval (blijkbaar) om een condition card, dus die triggert sowieso niet.

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:04
Fire69 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:19:
[...]
Gewoon om te bepalen wanneer de rolluiken 's avonds dicht moeten.
[...]
Is het dan niet effectiever om een zonnestand te gebruiken als trigger? Dat doe ik in ieder geval met mijn verlichting om te zorgen dat deze ongeacht het seizoen altijd goed gaat. Bij gebrek aan een lichtmeter.

• Sa1
millerman_sf schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Is het dan niet effectiever om een zonnestand te gebruiken als trigger? Dat doe ik in ieder geval met mijn verlichting om te zorgen dat deze ongeacht het seizoen altijd goed gaat. Bij gebrek aan een lichtmeter.
Dit gebruik ik ook, ik gebruik hier de app Sun Event voor. Heeft net wat meer mogelijkheden dan de standaard beschikbare van Athom zelf.
millerman_sf schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Hm, nog niet aan gedacht, da's inderdaad misschien wel handiger :)
Sa1 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:28:
[...]
Dit gebruik ik ook, ik gebruik hier de app Sun Event voor. Heeft net wat meer mogelijkheden dan de standaard beschikbare van Athom zelf.
Thanks, ik bekijk beide opties eens :)

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:04
Yes, ook die gebruik ik! Het is even zoeken welke events precies wanneer triggeren, maar vervolgens kun je met een offset vrij nauwkeurig bepalen op welke stand van de zon je de trigger wil.

Ik gebruik voor mijn verlichting nu in de avond 'Begin avond gouden uur' om in te schakelen en in de ochtend 'Einde ochtend gouden uur' om uit te schakelen. Voor wie het interesseert :)

• tomdevisser
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:01
De versie 2 app is inmiddels uit de IOS app-store te downloaden via https://get.homey.app./
Helaas nog geen update beschikbaar.

• RVervuurt
Daar is ie dan! Ik ben erg benieuwd :D

Maar inderdaad, wat @tomdevisser ook zegt, nog geen update beschikbaar. Wil 'm toch pas updaten als ik thuis ben en niet op afstand (als dat überhaupt mogelijk is), dus dat maakt niet zo uit.

RVervuurt wijzigde deze reactie 15-01-2019 10:15 (52%)

• Sa1
millerman_sf schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:35:
Yes, ook die gebruik ik! Het is even zoeken welke events precies wanneer triggeren, maar vervolgens kun je met een offset vrij nauwkeurig bepalen op welke stand van de zon je de trigger wil.

Ik gebruik voor mijn verlichting nu in de avond 'Begin avond gouden uur' om in te schakelen en in de ochtend 'Einde ochtend gouden uur' om uit te schakelen. Voor wie het interesseert :)
Gebruik inderdaad dezelfde tijden. Erg handig is ook dat de app in de instellingen de tijden weergeeft voor de dag van vandaag. Mooie app!

• bebopper

bebopper

De update is beschikbaar in de v2 app :-)

Hij is bij mij nu bezig met updaten.

Op https://firmware.athom.com/ is ook het label 'experimental' weg, dus hij is nu echt stable :-)

Nog nergens iets (officieels) gevonden van de nieuwe hardware Homey v2 (ben ik toch ook wel erg nieuwsgierig naar).
tomdevisser schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:13:
De versie 2 app is inmiddels uit de IOS app-store te downloaden via https://get.homey.app./
Helaas nog geen update beschikbaar.

bebopper wijzigde deze reactie 15-01-2019 10:45 (12%)

• Akumu22
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:52
bebopper schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:43:

Op https://firmware.athom.com/ is ook het label 'experimental' weg, dus hij is nu echt stable :-)

Nog nergens iets (officieels) gevonden van de nieuwe hardware Homey v2 (ben ik toch ook wel erg nieuwsgierig naar).

[...]
Ik ben benieuwd, zodra ik thuis ben ga ik deze ook installeren.

• blavlaa
Idd hij is er.
Het kribbelt om meteen af te trappen, maar verstand wint toch maar even wachten.

https://i.postimg.cc/nXB5s6WH/Screenshot-20190115-104439.jpg

[...]

• Mattie84
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19:41
[...]
Hier ook. Het is ook de reden dat ik nog wacht met kopen. Sowieso is het systeem al wat jaren oud. Hopelijk wandelt hier een insider rond :D
Mattie84 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Hier ook. Het is ook de reden dat ik nog wacht met kopen. Sowieso is het systeem al wat jaren oud. Hopelijk wandelt hier een insider rond :D
@WeeJeWel (Emile, de oprichter van Athom) wandelt hier ook sporadisch rond. Maar hij heeft op Slack al aangegeven daar geen mededelingen over te doen.

• gvrsnor
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-03 22:42
Ik zat maar te kijken in de webinterface of er al een update was.. maar het moet nu dus via de app :)
Zal ook wel verwarrend zijn voor de mensen die de fora/social media niet echt volgen.

• blavlaa
Bij mij zie ik hem wel

gvrsnor schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:51:
Ik zat maar te kijken in de webinterface of er al een update was.. maar het moet nu dus via de app :)
Zal ook wel verwarrend zijn voor de mensen die de fora/social media niet echt volgen.

• bebopper

bebopper

Yep, v2 is app/mobile only, dus vanuit dat perspectief wel logisch dat het alleen via de (nieuwe v2) app kan (anders zou je in theorie vanuit de web interface de update kunnen triggeren zonder dat je daarna de app hebt om Homey te benaderen :P).

Edit: oeps, lees hierboven dat het dus wel ook via de web interface kan, beetje vreemd...

Update is bij mij nu net klaar, prima verlopen en heeft ongeveer 10 minuten geduurd (downloaden en update zelf).
gvrsnor schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:51:

bebopper wijzigde deze reactie 15-01-2019 10:56 (6%)

@WeeJeWel hoe verklaar je dit? Gezien je laatst nog aangaf dat je alleen kon updaten via de app:
WeeJeWel schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:06:
[...]

En klopt mijn vermoeden dat dit als gevolg heeft dat gebruikers met auto update aan meteen de 2.0.0 update krijgen?

Edit:
Lijkt om een obscure bug te gaan? Als ik de V2 app open is de update beschikbaar, open ik daarna de web interface staat de update daar ook. Maar als ik in de oude preview app naar Settings => Updates ga dan staat er dat er geen updates zijn. Refresh ik dan de web interface zijn er ook geen updates meer beschikbaar. Dit blijft zo totdat ik weer de V2 app gebruik en die dus aangeeft dat V2 beschikbaar is.

Edit2:
Ook het handmatig naar updates zoeken in de web interface haalt de update weg. Dus door het gebruik van de Homey v2 app wordt de update gevonden en dus vermeld als beschikbaar. Maar opnieuw controleren op updates (en dan niet vanuit de v2 app) geeft correct aan dat er geen updates zijn.

RobertMe wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:07 (34%)

• Mattie84

• blavlaa
Je was me net voor! :D

Maar nog steeds geen 5Ghz

blavlaa wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:04 (39%)

• RVervuurt
Uit bovenstaande blogpost
Both Homey (Early 2019) and Homey Pro have received a hardware update. Compared to previous revisions, we have decided to remove NFC and the Microphones because both features were rarely used and the latter never met our highest quality standards.
Ze hebben NFC verwijderd, was dit al bekend? Betekent dit, dat huidige Homeys hier ook geen gebruik meer van kunnen maken, of blijft de card wel beschikbaar bij flows? Ik was juist recent begonnen met overwegen of ik NFC ergens goed kan gebruiken (gezien we vele ongebruikte NFC-tags op het werk hebben), dus dat zou jammer zijn!

Ik ben trouwens wel benieuwd of de Pro er anders uitziet, zodat je kan "laten zien" dat je de sterkere hebt. Zou nice zijn als ie zwart was ofzo.

RVervuurt wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:08 (10%)

• Mattie84
Beetje offtopic; behalve de hogere snelheid als voordeel heeft 5Ghz het nadeel dat het bereik vrij beperkt is. Ik denk dat 5Ghz voor de komende jaren nog niet voor domotica een voordeel gaat bieden.

• RickKoets
  • Registratie: januari 2007
Update naar V2.0 hier zonder problemen verlopen via de nieuwe app. Nu maar even spelen met de nieuwe app

• JoeBlack2k
  • Laatst online: 12-03 19:16

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ok dus de homey heeft een downgrade gekregen voor de zelfde prijs.. 🙄

Kijken of ik de oude ergens op de kop kan tikken dus

Hilary Duff 4-Life

• Mattie84
Overigens zie ik dat het verschil tussen de "pro" en de normale versie het extra RAM is van 512MB. dus je moet zelf overwegen of je dat 100euro waard vind.

edit: en dual core!

Mattie84 wijzigde deze reactie 15-01-2019 11:12 (6%)

Pagina: 1 ... 47 ... 56 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True