Volgens mij wordt het woord virtually verkeerd geïnterpreteerd of niet gelezen. Ik lees het als praktisch (dus praktisch oneindig), voor mij zou het prima zijn om gemiddeldes van 2 jaar oude data te zien. Het enige wat ik me kan voorstellen wat interessant is om te zien is energieverbruik, de rest lijkt me veel minder relevant zo’n lange tijd geleden.
@
lubbertkramer
Zelfs als je van die 1 GB 300 MB over hebt na apps, updates etc (ik heb 450+ MB vrij inclusief spraak aan, 325 MB aan inzichten en 23 apps, ik draai 1.5.12), dan moet je volgens mij nog steeds heel veel sensoren en data hebben om dat vol te krijgen. Als je toch 300 sensoren wil loggen, dan wil je waarschijnlijk niet afhankelijk zijn van 1 Homey maar pak je het professioneler aan. Lijkt mij een beetje veel voor een consumentenapparaat in 1 huis.
Een ideetje: mocht het echt te gek gaan, dan zou Athom nog kunnen kiezen om alvorens te kunnen updaten, logging data encrypted naar hun servers te uploaden, de update te downloaden, installeren en vervolgens de logging weer terug te laten downloaden naar de Homey. Maar dat zal waarschijnlijk alleen voor enkele powerusers nodig zijn.
@
RobertMe
De implementatie van switches weet ik niet, maar daar kun je best wat dingen loggen zonder al te veel informatie te verliezen toch? Totale tijd open per dag en hoe vaak geswitched per dag lijkt me genoeg informatie van twee jaar geleden. Maar wellicht denk ik hier te makkelijk over.
Athom kan niet het hele scala aan sensoren behandelen in een mail inclusief het averaging-algoritme per type, dan wordt het (waarschijnlijk) een gruwelijk gedrocht en niet zo interessant voor de meeste mensen. Wellicht een goed idee als Athom daar een speciale pagina voor maakt zodat mensen weten waar ze aan toe zijn (en dan een link in de volgende update naar die pagina).
Een andere interessante zijn kleurenlampen: wat ga je daarvan loggen qua kleur, de gemiddelde kleur

? Of gewoon de meest gebruikte kleur?
Ik ben conservatief en draai nog geen 2.0 (alles werkt precies zoals ik wil, inclusief goed Zigbee en Z-wave bereik), maar kun je de insights ook met je mobiel bekijken?
Zo ja, dan lijkt me dat er niets aan de hand is en omdat het een website is, kan je het (toevallig) ook met een computer bekijken.
Zo nee, dan komt dat wellicht nog in de toekomst. Leuk voor de heb, maar niet kritisch als je het mij vraagt. Het werkt immers via de computer, en je wil waarschijnlijk sowieso geen uitgebreide data-analyse doen op je telefoon.
Even heel iets anders: heeft iemand het al voor elkaar gekregen om vanaf een MikroTik router een Homey flow op te starten? Ik heb de webhook manager geïnstalleerd, maar het werkt nog niet.