Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 21:29
wolly_a schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:52:
[...]

Functies als tapwaterinstellingen, anti-Legionella functie, pompsturing, opwarmsnelheid, afkoelsnelheid van de woning, min. CV temperatuur, max. CV temperatuur en dergelijke. Andere dingen als alleen het setpunt van de gewenste temperatuur. Het kan er misschien best inzitten, maar over dat soort dingen vind ik maar weinig informatie.

Dingen als geofence, moet je bij Tado tegenwoordig een abonnementje hebben, meen ik gelezen te hebben in het grote Tado topic. Of heb ik het mis?
Inmiddels maak ik zelf met veel plezier gebruik van het Plugwise Adam HA zoneverwarmingssysteem.
Geen volledige controle over alle bovengenoemde parameters; maar wel verschillende.

Naast dat het een nederlands product is (met nederlandse ondersteuning), is Adam via een lokale API te bedienen; dus geen cloud or abonnement nodig!

En nee, nog geen Homey app die Adam HA ondersteunt... maar dat komt wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Double T schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:23:
[...]

Dit is inderdaad waardeloos.
De vorige versie van de app werkt nog steeds goed, wanneer je deze correct instelt.

Deze versie is puur geupload om er maar vanaf te zijn (SDK2); in het kader van lage install count en legacy product. Mogelijk maar half bewust dat er een hoop flows kapot gegaan zijn.

Ik heb de vorige versie (PR van mijzelf) maar weer geinstalleerd; ik kan die voor je beschikbaar maken.
Misschien dat ik die zelf maar naar SDK2 over zet met behoud van functies; #hostileTakeover
Als dat zou kunnen. Laat maar even weten waar jou pr staat

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
Webgnome schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:17:
[...]

Als dat zou kunnen. Laat maar even weten waar jou pr staat
Dat is deze branch (versie 1.1.2), die ik heb gebruikt om de PN5 toe te voegen:
https://github.com/TedTol...wavesystems/tree/PN5-only

Dit is de branch waar ik altijd op teruggevallen ben bij het testen van de SDK2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Double T schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:17:
[...]

Dat is deze branch (versie 1.1.2), die ik heb gebruikt om de PN5 toe te voegen:
https://github.com/TedTol...wavesystems/tree/PN5-only

Dit is de branch waar ik altijd op teruggevallen ben bij het testen van de SDK2 versie.
Thanks. Ik ga eens kijken. Misschien dat ik de huidige versie pull en dan die changes voor de node 6 terug draai.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
Webgnome schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Thanks. Ik ga eens kijken. Misschien dat ik de huidige versie pull en dan die changes voor de node 6 terug draai.
Daar heb ik ook naar gekeken, maar de master branch is overschreven. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
HomeyCornelisse schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:33:
[...]
Van de tado app kun je de geofence gebruiken [Afbeelding]

en op basis daar van de verwarming bedienen voor bijvoorbeeld alleen de baby kamer in dit geval. bij een multizone systeem is het wel belangrijk dat je een bypass in je cv systeem hebt zitten. dit kan een radiator zijn met een gewone regelknop (geen thermostatische knop) of een bypass leiding zodat je systeem het water altijd rond kan pompen.
Ik heb het nu geregeld via Smart Presence en IFTTT/Tado omdat de Tado app op Homey er soms uit valt, en dan werken alle flows niet. Nu bedien ik de Tado dus via IFTTT en dat werkt wel altijd. Dit probleem zou met Homey 2.0 opgelost moeten zijn lees ik, maar ik zit nog op 1.5 totdat 2.0 final is.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 17:02

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ben zelf bezig om de combinatie spotify met lokale muziek vanaf mijn NAS werkend te krijgen voor Google Chromecast & Google Mini Home. Heb op mijn NAS een squeezeserver draaien met daarop de Chromecast bridge plugin die van alle GMH en Chromecasts een virtuele squeezebox maakt (squeezelite).

Ik zie ze al netjes terug in mijn LMS (en de Squeeze Ctrl app op mijn telefoon), maar krijg er helaas tot nog toe nog geen muziek uit. Ben nog aan het spelen met de settings in de plugin, maar helaas zowel met als zonder transcoding nog geen muziek. Wel een leuk piep/bloing geluid uit de GMH als ik een nummer start, maar daarna helaas niks.

Extra voordeel voor mij als ik dit werkend krijg ik dat ik de virtuele squeezeboxen wel in groepen kan synchen en op deze manier toch dezelfde muziek naar Chromecast en GMH / Chromecast Audio kan sturen. Groeperen van een normale Chromecast (niet audio) met een GMH en/of Chromecast Audio is helaas (nog) niet mogelijk.
D-e-n schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:13:
Ik heb een vraag over Homey en muziek. Ik vind informatie op de website waarin onder andere wordt geschermd met Plex ondersteuning maar ik heb ook het blog van Athom van dit voorjaar gelezen over veranderingen in versie 2.0. En dat maakt het niet duidelijker.

Wat wij thuis concreet zouden willen is onze lokale muziekbibliotheek (die staat op een Windows servertje) via de Google Home mini aansturen. Dus ik roep "Queens of the Stoneage" en vervolgens knalt er een nummer uit onze speakers. En voor de duidelijkheid heb ik het dan over reguliere speakers die op een versterker zijn aangesloten. Of het via Plex, Emby, Subsonic of zelfs via de oude Squeezebox server loopt maakt me niet uit, of de muziek via een chromecast of de HTPC (of een ander kastje) wordt afgespeeld ook niet.

Zoals gezegd schermt de website met Plex ondersteuning maar iets zegt me dat het niet zo simpel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49
Double T schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:54:
[...]

Daar heb ik ook naar gekeken, maar de master branch is overschreven. 😔
je kan toch in de history browsen en een 'oude' commit downloaden?

https://github.com/TedTol...esystems/commits/PN5-only

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
man_rot schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:32:
[...]

je kan toch in de history browsen en een 'oude' commit downloaden?

https://github.com/TedTol...esystems/commits/PN5-only
In mijn fork wel.
Maar niet in de master branch van Athom; die is overschreven met de SDK2 branch (die volledig nieuw gestart is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
Gister mijn Homey ge-update maar als ik in de app op de S2 schakelaar druk op mijn Fibaro Double Switches gebeurd er niks. Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:02:
Gister mijn Homey ge-update maar als ik in de app op de S2 schakelaar druk op mijn Fibaro Double Switches gebeurd er niks. Is dit een bekende bug?
Naar welke versie heb je geupdate?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-02 12:14
Webgnome schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Naar welke versie heb je geupdate?
Homey v2.0.0-rc.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Wij gaan volgend jaar verhuizen naar een nieuwbouwwoning en in de jungle van domoticasystemen is de Homey een kanshebber.

Het schakelen wil ik draadloos gaan doen (zonder schakeldraden). Het lichtplan bestaat daarbij op hoofdlijnen uit de volgende onderdelen:

1) 2x 3-fase railsysteem met dimbare led-spots. Ik verwacht dit middels Fibaro dimmers via de Homey te kunnen sturen.

2) Klein aantal inbouwspots in plafond. Ook hier verwacht ik met een Fibaro dimmer uit de voeten te kunnen.

3) Circa 10 ledlijnen (ledstrips in profielen), zowel binnen als buiten. Nu zie ik dat Fibaro een RGBW 12v/24v controller heeft die compatible is met Homey. Echter, de ledstrips krijgen slechts 1 kleur led (W), geen RGB of RGBW.

Mijn vraag is, ga ik met een Fibaro RGBW controller tegen practische problemen aanlopen als ik maar 1 kanaal benut? Zijn hier nette workarounds voor in de Homey software?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1973
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-03 22:46

Andre1973

2030 Wp op Z & 2040 Wp SF ZW

Kan iemand mij even opweg helpen? zit hier al een tijdje op het zonnepanelen deel, maar nu heb ik net een vers modem geplaatst, en ik vroeg me af of ik mijn bestaande repeaters (Netgear WN300RP) kan gebruiken in een Mesh-netwerk.
ze heten nu SSID_EXT maar t zou fijner zijn als dat gewoon het SSID van de modem / router is met bijbehorend wachtwoord.

ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lister_Storm schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:26:
Mijn vraag is, ga ik met een Fibaro RGBW controller tegen practische problemen aanlopen als ik maar 1 kanaal benut? Zijn hier nette workarounds voor in de Homey software?
De handleiding zegt:
Fibaro RGBW Controller may control:
• 12 / 24VDC powered RGB strips
• 12 / 24VDC powered RGBW strips
• 12 / 24VDC powered LED strips, bulbs, etc.
• 12 / 24VDC powered halogen lights
• 12 / 24VDC powered low output power fans
Lijkt mij geen probleem dus.
Als ik ook zo naar de aansluitdiagrammen kijk is het een behoorlijk flexibel ding. Je kunt zelfs 4 verschillende ledstrips bedienen met één zo'n apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Joolee op 03-01-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

Andre1973 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:45:
Kan iemand mij even opweg helpen? zit hier al een tijdje op het zonnepanelen deel, maar nu heb ik net een vers modem geplaatst, en ik vroeg me af of ik mijn bestaande repeaters (Netgear WN300RP) kan gebruiken in een Mesh-netwerk.
ze heten nu SSID_EXT maar t zou fijner zijn als dat gewoon het SSID van de modem / router is met bijbehorend wachtwoord.
Je zit in het verkeerde topic, zou een nieuwe aanmaken als ik jou was,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnijveen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 17:16
bebopper schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:31:
Groeperen van een normale Chromecast (niet audio) met een GMH en/of Chromecast Audio is helaas (nog) niet mogelijk.

[...]
Ik lees dit vaker, wat bedoelde precies? Multi-room met GH en Chromecast devices is toch al jaren mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 17:02

bebopper

I'm an absolute beginner...

Het was ten tijde van mijn post niet mogelijk om een groep te maken met daarin een Chromecast device en een GMH of Chromecast audio device (heb het op die dag zelf nog geprobeerd).

Voorbeeld in mijn geval:
keuken - GMH + bluetooth speaker
studeerkamer - Chromecacst audio + speakerset
woonkamer - Chromecast via HDMI op versterker

Ik wilde dus graag een (speaker) groep maken met deze 3 devices om naar alledrie dezelfde muziek te streamen. Dit ging helaas niet. Kon wel de GMH en de chromecast audio in een groep zetten, maar de ' gewone' chromecast kon daar niet bij. Deze werd door Google niet gezien als speaker/audio device.

Maarrrr.... ondertussen heeft Google dit schijnbaar wel mogelijk gemaakt, zojuist namelijk de groep aangemaakt die ik hierboven beschrijf, de ' gewone' Chromecast mag nu ook als speaker device worden toegevoegd aan een speaker group _/-\o_
hnijveen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Ik lees dit vaker, wat bedoelde precies? Multi-room met GH en Chromecast devices is toch al jaren mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
De nieuwe blog is online. https://blog.athom.com/behind-the-magic-december-2018/

Een veel belovende blog en goede vooruitgang. Ben benieuwd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:36:
De nieuwe blog is online. https://blog.athom.com/behind-the-magic-december-2018/

Een veel belovende blog en goede vooruitgang. Ben benieuwd.
Ik vond hem deze keer niet zo veelzeggend eigenlijk :P
Wel positief dat ze een oplossing voor die Insights-data gevonden hebben die werkbaar is en niet echt nadelig is voor de gebruiker.
bebopper schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:26:
Het was ten tijde van mijn post niet mogelijk om een groep te maken met daarin een Chromecast device en een GMH of Chromecast audio device (heb het op die dag zelf nog geprobeerd).

[...]
Goed voor je dat het nu werkt. :)
1 opmerking om mijn OCD te sussen, het is Google Home Mini, dus GHM ipv GMH :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mmm een veelzeggende nietszeggende blog.
A log, which is automatically created for Devices and Variables, now has a fixed amount of disk space, meaning a virtual unlimited number of logs.
Hoe dan?

En verder. De insights. Heel leuk die pagina maar dat zou toch in de app komen? Tot zover het mobile only...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:24
Even kleine update voor degene die de ingebouwde Homekit ondersteuning gebruiken, sinds RC 9 lijkt het erop dat ie de devices ook na een reboot wel onthoud en je ze niet iedere keer opnieuw hoeft in te stellen op de juiste kamer :) Werkt prima nu, so far.

Alternatief is om niet de ingebouwde maar de Homeykit beta 3.0 te gebruiken, let op: de Homeykit app lijkt niet de Satel Integra alarm app door te geven naar Homekit. De ingebouwde versie wel.

[ Voor 18% gewijzigd door tcviper op 04-01-2019 20:31 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 13:34
Webgnome schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:06:

[...]

Hoe dan?

En verder. De insights. Heel leuk die pagina maar dat zou toch in de app komen? Tot zover het mobile only...
Ben je aan het testen?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:16
Webgnome schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:06:

[...]

Hoe dan?

Het hoe dan staat er volgens mij boven:

Insights in Homey v2.0 keeps your data for years, by averaging data over time to reduce disk space. For example, if you look at an energy monitor’s log two years ago, you’ll see an average per day. And if you look at the last hour, you’ll see a value every five seconds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Werner85 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:52:
[...]
Het hoe dan staat er volgens mij boven:

Insights in Homey v2.0 keeps your data for years, by averaging data over time to reduce disk space. For example, if you look at an energy monitor’s log two years ago, you’ll see an average per day. And if you look at the last hour, you’ll see a value every five seconds.
Iets “insights” noemen en dan al snel informatie weggooien door de data te middelen. Lekker is dat :(

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52
Mars Warrior schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:12:
[...]

Iets “insights” noemen en dan al snel informatie weggooien door de data te middelen. Lekker is dat :(
Maar is dit echt een probleem. Wil jij over 2 jaar nog per seconden zien wat je verbruik was van een bepaalde plug etc. Mensen die dit eventueel willen zijn echte powerusers die daar zelf wat voor op kunnen zetten of je exporteert de data. De per seconde data is alleen alleen nuttig dat moment inzicht te krijgen in iets. Niet maanden later. Maar misschien mis ik een usecase maar ik vond het een beetje spijkers op laag water zoeken.

Laatste tijd wordt er hier wel op alle slakken zout gelegd. Ik ben ook niet tevreden over homey, daarom ben ik nu aan het testen met HASS. Ook niet zaligmakend trouwens, maar je hebt wel meer controle over de hardware en dus de snelheid van je HA installatie.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er op meer slakken zout gelegd wordt lijkt mij niet meer dan logisch. Op een bepaald moment is de maat gewoon vol.

Mij zal het personeel niet veel boeien dat de insights gemiddeld worden na x jaar. Dat kan ik begrijpen. Naar schrijf dan niet 'unlimited'. Maar schrijf op zoals het is. Er past meer op je homey (Na 2 jaar).

Daar ging het mij om (naast dat de insights dus niet in de app kijken te zitten maar via een webbrowser moeten worden bekeken).

Het gaat om subtiele dringen met grote gevolgen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-04 21:07
Wat er wordt bedoeld met virtually unlimited is dat de logs van een apparaat nu gemiddeld minder dan één megabyte aan logging ruimte innemen.

Aangezien er meer dan een gigabyte aan vrije user diskspace beschikbaar is, en niemand meer dan duizend apparaten heeft, is Insights opslag nu dus voor eens en altijd opgelost.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:38:
Wat er wordt bedoeld met virtually unlimited is dat de logs van een apparaat nu gemiddeld minder dan één megabyte aan logging ruimte innemen.

Aangezien er meer dan een gigabyte aan vrije user diskspace beschikbaar is, en niemand meer dan duizend apparaten heeft, is Insights opslag nu dus voor eens en altijd opgelost.
Maar dat ligt toch aan de definitie van 'unlimited'? Sure, het is nu 'unlimited' in tijd. Maar de sample rate is een stuk lager en daardoor niet meer 'unlimited' aan data. Dat lost dan inderdaad het probleem van opslag op, maar voldoet IMHO niet aan 'unlimited'.

En hoe moet ik dat 'averaging' voor me zien? Als het over een contactsensor gaat bv. Is het gemiddelde dan 'de deur was zowel open als gesloten'? ( * RobertMe mompelt iets over Schrodinger's cat' :p) Of krijg je dan te zien hoe vaak de deur geopend was? Maar wat als ik wil weten hoe lang de deur open was op een dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:38:

Dus het aantal apps wat je op je Homey zet naast je apparaten telt niet mee voor de opslag in Homey? Volgens mij gaat hier de berekening fout door alleen uit te gaan van apparaten / logs van inzichten die ruimte innemen maar daarnaast nemen apps, bestanden bv audio voor de soundboard app en vergeet niet de vrije ruimte die nodig is voor een update ook ruimte in beslag waardoor die duizend apparaten ineens een stuk minder is....maar goed we houden het op onbeperkt en zodra je opslag vol zit krijg je een gratis upgrade van je opslag *O*
Webgnome schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:06:
Daar ging het mij om (naast dat de insights dus niet in de app kijken te zitten maar via een webbrowser moeten worden bekeken).
Dat is de mobile only 2.0 gedachte 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 05-01-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 00:35

TF0

Volgens mij wordt het woord virtually verkeerd geïnterpreteerd of niet gelezen. Ik lees het als praktisch (dus praktisch oneindig), voor mij zou het prima zijn om gemiddeldes van 2 jaar oude data te zien. Het enige wat ik me kan voorstellen wat interessant is om te zien is energieverbruik, de rest lijkt me veel minder relevant zo’n lange tijd geleden.

@lubbertkramer
Zelfs als je van die 1 GB 300 MB over hebt na apps, updates etc (ik heb 450+ MB vrij inclusief spraak aan, 325 MB aan inzichten en 23 apps, ik draai 1.5.12), dan moet je volgens mij nog steeds heel veel sensoren en data hebben om dat vol te krijgen. Als je toch 300 sensoren wil loggen, dan wil je waarschijnlijk niet afhankelijk zijn van 1 Homey maar pak je het professioneler aan. Lijkt mij een beetje veel voor een consumentenapparaat in 1 huis.
Een ideetje: mocht het echt te gek gaan, dan zou Athom nog kunnen kiezen om alvorens te kunnen updaten, logging data encrypted naar hun servers te uploaden, de update te downloaden, installeren en vervolgens de logging weer terug te laten downloaden naar de Homey. Maar dat zal waarschijnlijk alleen voor enkele powerusers nodig zijn.

@RobertMe
De implementatie van switches weet ik niet, maar daar kun je best wat dingen loggen zonder al te veel informatie te verliezen toch? Totale tijd open per dag en hoe vaak geswitched per dag lijkt me genoeg informatie van twee jaar geleden. Maar wellicht denk ik hier te makkelijk over.
Athom kan niet het hele scala aan sensoren behandelen in een mail inclusief het averaging-algoritme per type, dan wordt het (waarschijnlijk) een gruwelijk gedrocht en niet zo interessant voor de meeste mensen. Wellicht een goed idee als Athom daar een speciale pagina voor maakt zodat mensen weten waar ze aan toe zijn (en dan een link in de volgende update naar die pagina).
Een andere interessante zijn kleurenlampen: wat ga je daarvan loggen qua kleur, de gemiddelde kleur ;)? Of gewoon de meest gebruikte kleur?

Ik ben conservatief en draai nog geen 2.0 (alles werkt precies zoals ik wil, inclusief goed Zigbee en Z-wave bereik), maar kun je de insights ook met je mobiel bekijken?
Zo ja, dan lijkt me dat er niets aan de hand is en omdat het een website is, kan je het (toevallig) ook met een computer bekijken.
Zo nee, dan komt dat wellicht nog in de toekomst. Leuk voor de heb, maar niet kritisch als je het mij vraagt. Het werkt immers via de computer, en je wil waarschijnlijk sowieso geen uitgebreide data-analyse doen op je telefoon.

Even heel iets anders: heeft iemand het al voor elkaar gekregen om vanaf een MikroTik router een Homey flow op te starten? Ik heb de webhook manager geïnstalleerd, maar het werkt nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
TF0 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:35:
Volgens mij wordt het woord virtually verkeerd geïnterpreteerd of niet gelezen. Ik lees het als praktisch (dus praktisch oneindig), voor mij zou het prima zijn om gemiddeldes van 2 jaar oude data te zien. Het enige wat ik me kan voorstellen wat interessant is om te zien is energieverbruik, de rest lijkt me veel minder relevant zo’n lange tijd geleden.
Ik snap de klachten niet zo. Athom heeft hiermee een prima manier gevonden voor de lange termijn om met logs te werken. Ik vind het heel knap dat ze iets hebben kunnen verzinnen waarmee je data lokaal opgeslagen blijft.
Ik zou nog wel graag wat dingen anders zien maar ze hadden het echt veel slechter kunnen aanpakken, zoals al je data naar de cloud sturen zoals werkelijk ieder ander bedrijf in dezelfde situatie zou hebben gedaan.
Even heel iets anders: heeft iemand het al voor elkaar gekregen om vanaf een MikroTik router een Homey flow op te starten? Ik heb de webhook manager geïnstalleerd, maar het werkt nog niet.
Wat probeer je en hoe werkt het niet?
Ik gebruik zelf curl om een variabele te zetten en dat gaat prima. Daarmee kun je ook een flow triggeren;
Bash:
1
curl -s --request PUT -H "Authorization: Bearer <Bearere token>" -H "Content-Type: application/json" http://192.168.55.34/api/app/net.i-dev.betterlogic/temp-day/$(curl -s "http://weerlive.nl/api/json-data-10min.php?key=<API Key>&locatie=<Himitsu>" | sed 's/.*, "d0tmax": "\([0-9.]*\)".*/\1/')

[ Voor 45% gewijzigd door Joolee op 06-01-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 16:43
Nu de E-Thermostaat van Essent/ICY over een maandje stopt met de ondersteuning en deze niet stand-alone werkt ben ik op zoek naar een zo goedkoop mogelijke thermostaat die via Homey aangestuurd kan worden. Homey heeft eind vorig jaar een blog gepubliceerd, maar de goedkoopste thermostaat kostte daar nog zo'n 250 euro. Heb eigenlijk de hoop dat er een goedkopere variant is. Iemand een idee?

TE KOOP: 38,4kWh Pylontech + 3*Victron Multiplus 8000 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Laatst online: 16:23
Niek_ schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:28:
Nu de E-Thermostaat van Essent/ICY over een maandje stopt met de ondersteuning en deze niet stand-alone werkt ben ik op zoek naar een zo goedkoop mogelijke thermostaat die via Homey aangestuurd kan worden. Homey heeft eind vorig jaar een blog gepubliceerd, maar de goedkoopste thermostaat kostte daar nog zo'n 250 euro. Heb eigenlijk de hoop dat er een goedkopere variant is. Iemand een idee?
Ik zat met het zelfde dilemma, ben voor de thermostaat van netatmo gegaan.
Deze is bij 50five met een kortingsactie te krijgen (onder de 150 euro) Heb hem zelf in december gekocht voor onder de 100 euro met een cashback actie, deze is helaas afgelopen.

Werkt prima met de homey en los met de netatmo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 00:35

TF0

Joolee schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:15:
[...]
Ik snap de klachten niet zo. Athom heeft hiermee een prima manier gevonden voor de lange termijn om met logs te werken. Ik vind het heel knap dat ze iets hebben kunnen verzinnen waarmee je data lokaal opgeslagen blijft.
Ik zou nog wel graag wat dingen anders zien maar ze hadden het echt veel slechter kunnen aanpakken, zoals al je data naar de cloud sturen zoals werkelijk ieder ander bedrijf in dezelfde situatie zou hebben gedaan.
Helemaal mee eens!
[...]
Wat probeer je en hoe werkt het niet?
Ik gebruik zelf curl om een variabele te zetten en dat gaat prima. Daarmee kun je ook een flow triggeren;
Bash:
1
curl -s --request PUT -H "Authorization: Bearer <Bearere token>" -H "Content-Type: application/json" http://192.168.55.34/api/app/net.i-dev.betterlogic/temp-day/$(curl -s "http://weerlive.nl/api/json-data-10min.php?key=<API Key>&locatie=<Himitsu>" | sed 's/.*, "d0tmax": "\([0-9.]*\)".*/\1/')
Thanks, dat ziet er iets complexer uit dan ik me had voorgesteld, ik ben er vandaag mee bezig geweest en ik heb het nu zoals ik wil en iets simpeler :).
Voor JSON strings gebruik ik de HTTP request flowkaarten app.
Daarmee kun je ook een flow aanroepen met een GET commando, vandaag heb ik het toch aan de praat gekregen. Weet niet wat ik de vorige keer fout deed, want het werkte nu gewoon in 1 keer, waarschijnlijk een typo ofzo...

Wat ik heb ingesteld:
- MikroTik IP-adres toegevoegd in Homey als 'vertrouwd', dit kan onder der instellingen van de app.
- Flow maken met als input een "Ontvangen GET" van de HTTP request app, daar geef je een logische naam (ik heb bijvoorbeeld ("MikroTik_GeenInternet" en "MikroTik_WelInternet").
- In de MikroTik kun je vervolgens onderstaande commando's gebruiken om twee verschillende flows te starten:
code:
1
 /tool fetch url="http://192.168.10.30/api/app/com.internet/whitelist/MikroTik_GeenInternet"

en
code:
1
 /tool fetch url="http://192.168.10.30/api/app/com.internet/whitelist/MikroTik_WelInternet"

Vervolgens wordt daarmee een variabele gewijzigd en kun je uiteraard allerlei andere dingen doen.

Achtergrond van mijn vraag:
Ik had de laatste week van 2018 geen internet en mijn versterker gaat automatisch naar internetradio, maar dat werkt niet als je geen internet hebt. Ik had geen zin om mijn flows aan te passen, we zijn immers aan het automatiseren.

Om de Homey belasting te minimaliseren gebruik ik de MikroTik waar hij goed voor is: netwerktaken.
In tools/netwatch heb ik 1.1.1.1 (Cloudfare DNS) ingesteld om elke minuut te pingen en op basis daarvan te bepalen of er internet is. Als die server up of down gaat, stuurt hij bovenstaande opdracht naar Homey om een variabele in te stellen.
Als Homey dus de radio aanzet zal hij 'altijd' (tenzij je de radio inschakeld in die ene minuut dat de MikroTik de verandering nog niet heeft gedetecteerd) (ik durf 'virtually' in dit topic niet te gebruiken :P ) de juiste radio (internetradio of FM) kiezen op basis van de boolean wel of geen internet.
Ik heb vervolgens ook nog een virtueel apparaat aangemaakt dat aan en uit wordt gezet; op die manier kan ik eventuele toekomstige down-tijd nauwkeurig nagaan middels de insights van Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15
Webgnome schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:49:
Ook mooi. Tijdje zat ik mij al te verbazen over waarom dat mijn twee Greenwave's geen goede power metingen meer doorgaven. Blijkt dat Athom in de laatste update besloten heeft om maar:

[...]

Laat dat nou net een van de belangrijkste capabilities zijn van die Greenwave nodes... 8)7

Dus nu besloten om automatische updates van de apps ook maar uit te zetten
Ik baal hier ook wel van, heb 2 van die stekkerdozen en 2 plugs. Ze sturen inderdaad wel heel veel informatie door, maar ik gebruik de metingen zeker. Heb jij inmiddels een oplossing?

Fijn dat er inmiddels een uitgebreidere log in Homey beschikbaar is. Ik ga daar eens naar kijken. Dan is het ook mogelijk om terug te vinden waarom een bepaalde lamp ineens midden in de nacht is gaan branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:14:
[...]

Ik baal hier ook wel van, heb 2 van die stekkerdozen en 2 plugs. Ze sturen inderdaad wel heel veel informatie door, maar ik gebruik de metingen zeker. Heb jij inmiddels een oplossing?

Fijn dat er inmiddels een uitgebreidere log in Homey beschikbaar is. Ik ga daar eens naar kijken. Dan is het ook mogelijk om terug te vinden waarom een bepaalde lamp ineens midden in de nacht is gaan branden
heb nog niet de tijd gehad om de firmware te downgraden naar een fork waarbij deze capabilities er wel nog in zitten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 11:42
Weet iemand of je met de OSRAM SMART+ ook het huidige energieverbruik kunt meten? Ik wil meten of de TV aanstaat...dus ik dacht om deze plug er tussen te zetten en altijd aan te laten. Zodra het energieverbruik hoger is dan x watt weet ik dat er iemand tv zit te kijken.

Weet iemand of dat te realiseren is met deze plug?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
FireFoz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:09:
Weet iemand of je met de OSRAM SMART+ ook het huidige energieverbruik kunt meten? Ik wil meten of de TV aanstaat...dus ik dacht om deze plug er tussen te zetten en altijd aan te laten. Zodra het energieverbruik hoger is dan x watt weet ik dat er iemand tv zit te kijken.

Weet iemand of dat te realiseren is met deze plug?
Nee geen verbruiksmeter.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:57

Stekeltje

Nothing to see here move along

Heb daar zelf de Innr sp120 voor aangeschaft. Liep zelf ook tegen die beperking van de osram aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:11
https://www.iculture.nl/n...rdijnen-homekit-februari/

Ik ben benieuwd! Ik kijk nu al uit naar "Oké Homey, I want to watch a movie", waarna alles uit gaat, de TV en versterker aan en het gordijn dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
Oe, toen waren ineens al mijn count down timers weg. Het hele huis reageerde zo raar. Lampen gingen niet meer uit of juist niet aan, geen meldingen van de wasmachine of openstaande ramen. Dan kom je er pas achter hoe handig zo'n app is. Gelukkig kunnen herstellen door de timers opnieuw aan te maken.

Nu gebruik ik nog de oude CountDown app van Ralf en zie dat die bij 2.0 niet meer gaat werken, dus wil ik overstappen naar de nieuwe Countdown Timers van Jeroen. Iemand dit al gedaan en tips? Lijkt me wel onhandig om geen overzicht met alle timers meer te hebben, maar dat is misschien een kwestie van wennen..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zit op 2.0, en gebruik zonder problemen de countdown app van Ralf.
Toen ik naar 2.0 ging, moest ik alleen de timers opnieuw aanmaken. (weet niet of dat een bug is, of standaard is als je naar 2.0 gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-04 23:31
RonnieB82 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:35:
Ik zit op 2.0, en gebruik zonder problemen de countdown app van Ralf.
Toen ik naar 2.0 ging, moest ik alleen de timers opnieuw aanmaken. (weet niet of dat een bug is, of standaard is als je naar 2.0 gaat)
Ah ok, ik begreep dat de instellingen (dus overzicht met timers en optie om ze aan te maken) zou verdwijnen bij upgrade naar 2.0.

Nu snap ik niet zo goed wat het voordeel van de nieuwe app van Jeroen is.. :?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-05 11:42
Stekeltje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:45:
Heb daar zelf de Innr sp120 voor aangeschaft. Liep zelf ook tegen die beperking van de osram aan..
Thanks.. werken die verder probleemloos?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 14:08
Kan ik via webhooks (oid) Homey aanspreken vanuit Home Assistant? Ik heb een Homey en daarmee bedien ik geautomatiseerd mijn woonkamer lampen. Ik wil echter ook graag mijn Logitech Harmony afstandbediening de lampen kunnen bedienen, maar die werken alleen met een bijvoorbeeld een Hue Bridge. Nou heb ik niks van Hue, maar ik heb wel een emulated Hue Bridge in Home Assistant. Die draait in docker op mijn NAS, maar daar zit verder geen zender aan oid. Ik kan een switch aanmaken in Home Assistant die een webhook aanroept, maar kan ik een webhook gebruiken om een flow (of device) in Homey te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Raziel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:26:
Kan ik via webhooks (oid) Homey aanspreken vanuit Home Assistant? Ik heb een Homey en daarmee bedien ik geautomatiseerd mijn woonkamer lampen. Ik wil echter ook graag mijn Logitech Harmony afstandbediening de lampen kunnen bedienen, maar die werken alleen met een bijvoorbeeld een Hue Bridge. Nou heb ik niks van Hue, maar ik heb wel een emulated Hue Bridge in Home Assistant. Die draait in docker op mijn NAS, maar daar zit verder geen zender aan oid. Ik kan een switch aanmaken in Home Assistant die een webhook aanroept, maar kan ik een webhook gebruiken om een flow (of device) in Homey te schakelen?
Hiermee
https://apps.athom.com/app/com.internet kun je via een http request een flow triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
JBS schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:45:
[...]
Hiermee
https://apps.athom.com/app/com.internet kun je via een http request een flow triggeren.
Okay, en hoe? Ik zie vooral hoe het in flows gebuikt wordt, maar ik wil vanuit Home Assistant Homey aanspreken dmv een url. Ik heb mijn NAS, waar HA in draait gewhitelist, maar dan moet ik nog op eoa manier of een flow of een device triggeren. Ik ben nog behoorlijk maagdelijk in dit spul, dus als ik domme vragen stel, vergeef me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Raziel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Okay, en hoe? Ik zie vooral hoe het in flows gebuikt wordt, maar ik wil vanuit Home Assistant Homey aanspreken dmv een url. Ik heb mijn NAS, waar HA in draait gewhitelist, maar dan moet ik nog op eoa manier of een flow of een device triggeren. Ik ben nog behoorlijk maagdelijk in dit spul, dus als ik domme vragen stel, vergeef me.
Als ik naar de gelinkte pagina kijk staan er bovenin (direct onder de Paypal knop) vier verschillende manieren beschreven om te doen wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net gelezen in het Trådfri topic: https://www.iculture.nl/n...rsterker-10-meter-bereik/

Een Zigbee versterker voor 9,99... Dat klinkt aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
wolly_a schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:18:
Net gelezen in het Trådfri topic: https://www.iculture.nl/n...rsterker-10-meter-bereik/

Een Zigbee versterker voor 9,99... Dat klinkt aantrekkelijk.
Zou dit ook werken voor de dimmers van IKEA, die direct met de hub verbonden worden (en daardoor max 10 meter van m'n Homey werken) en niet met het mesh-netwerk? Of hebben geen enkele van de IKEA-producten ondersteuning voor mesh-netwerken?

[ Voor 37% gewijzigd door RVervuurt op 07-01-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Zou dit ook werken voor de dimmers van IKEA, die direct met de hub verbonden worden (en daardoor max 10 meter van m'n Homey werken) en niet met het mesh-netwerk? Of hebben geen enkele van de IKEA-producten ondersteuning voor mesh-netwerken?
Ik weet eigenlijk niet hoe dit zou moeten werken. Ik denk dat dit net zo functioneert als bijvoorbeeld een Zigbee plug of ander Zigbee apparaat dat niet op batterijen werkt. Die fungeren ook als signaal versterker. Het Zigbee netwerk moet dat dan, denk ik, wel zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
RVervuurt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Meshen van Ikea/Xiaomi en ander Zigbee spullen zal geen enkel probleem zijn... Dat zal eerder zitten in de nogal brakke Zigbee implementatie van Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Joolee schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:16:
[...]

Als ik naar de gelinkte pagina kijk staan er bovenin (direct onder de Paypal knop) vier verschillende manieren beschreven om te doen wat jij wil.
Dit voorbeeld bijvoorbeeld?
http://192.168.0.100/api/...itelist/externallights/on

Maar hoe weet ik wat ik kan aanroepen aan devices? Ik kan wel het device 'benedenverlichting' aanroepen, of 'keukenlamp', maar alles wat ik aanroep geeft: {"status":200,"result":"OK"} terug, maar er gebeurt niks.

edit: als ik de variabele van een flow invoer, dan werkt het. Cool.

[ Voor 5% gewijzigd door Raziel op 07-01-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Joolee schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:38:
[...]

Meshen van Ikea/Xiaomi en ander Zigbee spullen zal geen enkel probleem zijn... Dat zal eerder zitten in de nogal brakke Zigbee implementatie van Homey.
Nouja, wat ik me weet te herinneren is het feit dat de dimmer (duidelijk in de handleiding) een bereik van 10 meter heeft tot het product waar het mee gesynchroniseerd is, dus die lijkt geen connectie te leggen met de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:57

Stekeltje

Nothing to see here move along

FireFoz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:11:
[...]

Thanks.. werken die verder probleemloos?
Jep tot nog toe wel, zit wel op 2.0 nooit getest op 1.5.13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-04 00:48
Homey werkte een tijd probleemloos, maar sinds rc11 reageren (wederom) sommige Zigbee apparaten na een tijdje niet meer. Heb het al gemeld bij Athom. Wel vreemd want er wordt toch helemaal niet aan Zigbee gewerkt op dit moment?
*zie net we al weer bij rc13 zijn, misschien was het wat anders en is het al gefixed.

[ Voor 16% gewijzigd door Lowizi op 07-01-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:04
Mijn Xiaomi vibratiesensor is er ook ineens mee opgehouden vorige week (zo'n gebroken kettingkje in de apparatenlijst), dacht dat het aan Xiaomi ding lag en de afstand tot de Homey, maar misschien is het toch iets met zigbee dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-10-2024
@Tweaqer Niet toevallig een Zigbee router kortstondig van de stroom gehad? Daar zijn heel wat sensoren gevoelig voor. Ze hebben dan problemen met het opnieuw kiezen van een route en dat is niet Homey specifiek

[ Voor 8% gewijzigd door kasteleman op 08-01-2019 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
kasteleman schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:29:
@Tweaqer Niet toevallig een Zigbee router kortstondig van de stroom gehad? Daar zijn heel wat sensoren gevoelig voor. Ze hebben dan problemen met het opnieuw kiezen van een route en dat is niet Homey specifiek
Nee dat was het helaas niet, maar thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Welke routers heb je in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:50:
[...]

Nouja, wat ik me weet te herinneren is het feit dat de dimmer (duidelijk in de handleiding) een bereik van 10 meter heeft tot het product waar het mee gesynchroniseerd is, dus die lijkt geen connectie te leggen met de rest van het netwerk.
Staat in de handleiding niet gewoon dat hij een bereik van 10m heeft?
In principe, als hij zich aan de Zigbee-specificatie houdt, zou hij gewoon moeten connecteren naar het dichtste apparaat in hetzelfde netwerk.
Van die nieuwe versterker wordt ook gezegd dat hij een bereik van 10m heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Lachen. Van Z-Wave zeggen ze ook volgens de specs dat bereik tot 35 m is. Probeer dat maar eens. Voor veel situaties is het al moeilijk om 1 verdieping te overbruggen. Dat is ook van toepassing voor ZigBee. Ervaringen verschillen enorm per situatie. Ik kan in ieder geval zeggen dat het niet uniek specifiek is voor Homey. Ook andere platvormen ervaren veel issues met apparaten welke verbindingen verliezen. Heb heel wat meldingen zien voorbij komen mbt HUE dimmers, motionsensoren, Ikea bulbs, Xiaomi sensoren etc om maar wat voorbeelden te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik heb de trilling sensor direct op Homey aangesloten, twijfelde nog wel over de mi zigbee router maar uiteindelijk niet voor gekozen. Welke oplossing gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Fire69 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:09:
[...]

Staat in de handleiding niet gewoon dat hij een bereik van 10m heeft?
In principe, als hij zich aan de Zigbee-specificatie houdt, zou hij gewoon moeten connecteren naar het dichtste apparaat in hetzelfde netwerk.
Van die nieuwe versterker wordt ook gezegd dat hij een bereik van 10m heeft.
Hmm, zo zou het ook kunnen zijn. Ik zou het eens uit moeten proberen, maar de manier waarop ik 'm nu gebruik (volumen voor een Sonos-speaker) werkt het een beetje on/off als ik 'm verder van m'n Homey zet dan die nu zit.

Edit: Volgens de handleiding van de smart-gordijnen zit er trouwens zo'n repeater in het pakket: https://community.athom.c...fyrtur-and-kadrilj/6437/4

[ Voor 12% gewijzigd door RVervuurt op 08-01-2019 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
@Tweaqer ik koppel de sensor altijd op zijn uiteindelijke plek opdat hij dan direct een router kan gebruiken. Veel stabieler op die manier. Ook bouw ik een mesh eerst op. Dwz eerst voeg ik routers toe voordat ik sensoren (enddevices) toevoeg. Dan heb je en stabiel mesh netwerk en kunnen de sensoren daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er loopt een discussie op het forum van Athom door community ontwikkelaars dat ze meer ondersteuning willen vanuit Athom, bijvoorbeeld betere documentatie, een tweede virtuele/goedkope Homey om hun community apps te kunnen aanpassen voor Homey (OS) V2 i.p.v. dat hun eigen huis niet meer volledig werkt of toch naar een model van betaalde applicaties?

Voor wie mee wil lezen of ook een bericht ter ondersteuning wil doen -> https://community.athom.c...get-awarded-by-athom/6355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lekker standaard reactie van Athom ook. Je kan korting krijgen (wat in vergelijk duurder is dan een tweedehands unit van marktplaats plus je zit met een NDA) of je komt maar voor ons werken.

Lekkere starre manier om de mensen die deels verantwoordelijk zijn voor het succes van het product links te laten liggen.

Daarnaast maakt iemand ook even snel een vergelijk met cijfers en toont aan dat het zelfs een positief effect kan hebben na 3 maand met een minimale investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moet eigenlijk zeggen dat ik het een athom waardige reactie vind inderdaad. Maar ik kan begrijpen dat ze op dit moment niet bezig zijn met het opzetten van een ' developer certificatie' of iets dergelijks (waarbij je dus toegang krijgt tot een virtuele homey etc..).

[ Voor 12% gewijzigd door Webgnome op 09-01-2019 11:35 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:53
Volgens mij heeft Homey niemand verplicht om een APP te maken dit doet iemand uit zijn eigen beweging. Dat je dan hier niks voor terug krijgt lijkt me logisch.

Aan de andere kant helpt dit Athom wel dus iets terug doen mag natuurlijk wel maar dit is niet verplicht. En uiteraard moet Athom goede documentatie beschikbaar stellen en zoveel mogelijk helpen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HeroS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:40:
Volgens mij heeft Homey niemand verplicht om een APP te maken dit doet iemand uit zijn eigen beweging. Dat je dan hier niks voor terug krijgt lijkt me logisch.
....
Dat is deels waar maar aan de andere kant zijn er een aantal ontwikkelaars die erg veel moeite steken in Homey apps die een grote impact hebben op de populariteit van het systeem. Je zou dus kunnen denken dat er op een bepaald moment een bepaald programma komt vanuit Athom waarbij mensen die een bepaalde status hebben binnen de community aanspraak kunnen maken op voordeeltjes.

Korting op een tweede homey is dan inderdaad wel een begin

De vergelijking die gemaakt is tussen de prijs voor een development homey en homey's op marktplaats is natuurlijk compleet irrelevant.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
Webgnome schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:46:
[...]

Dat is deels waar maar aan de andere kant zijn er een aantal ontwikkelaars die erg veel moeite steken in Homey apps die een grote impact hebben op de populariteit van het systeem. Je zou dus kunnen denken dat er op een bepaald moment een bepaald programma komt vanuit Athom waarbij mensen die een bepaalde status hebben binnen de community aanspraak kunnen maken op voordeeltjes.
Dat zou ze sieren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Blijf je wel hebben dat een nieuwe ontwikkelaar met een goed idee of app daar geen aanspraak op zou kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:40:
Eens maar Athom promoot (of zoals eens in een discussie met @RobertMe waarbij Athom de xiaomi app was wezen promoten in de nieuwsbrief terwijl die alleen geinstalleerd kon worden op een experimentele release) de apps wel door te zeggen dat Homey te koppelen is met duizenden apparaten maar dat komt o.a. door apps gemaakt door de community i.p.v. door Athom zelf. Discussie gaat denk ik ook meer over zoals nu met Homey OS V2 (en andere releases in het verleden) dat ze tijdens RC releases breaking changes hebben (discussie is hier al gedaan), weinig documentatie hebben plus dat het app ontwikkelaars "dwingt" om te updaten omdat hun gebruikers gebruik willen maken van V2 en dat eigenlijk ook verwachten.

Het is een kip / ei verhaal maar wil je dat ontwikkelaars voor jouw product bezig blijven dan zul je daar ook de mogelijkheid toe moeten bieden / motiveren en die vraagt loopt al jaren. Mede omdat Athom in een demo heeft laten zien zelf op virtuele Homey's te ontwikkelen.

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 09-01-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Eens maar Athom promoot (of zoals eens in een discussie met @RobertMe waarbij Athom de xiaomi app was wezen promoten in de nieuwsbrief terwijl die alleen geinstalleerd kon worden op een experimentele release) de apps wel door te zeggen dat Homey te koppelen is met duizenden apparaten maar dat komt o.a. door apps gemaakt door de community i.p.v. door Athom zelf. Discussie gaat denk ik ook meer over zoals nu met Homey OS V2 (en andere releases in het verleden) dat ze tijdens RC releases breaking changes hebben (discussie is hier al gedaan), weinig documentatie hebben plus dat het app ontwikkelaars "dwingt" om te updaten omdat hun gebruikers gebruik willen maken van V2 en dat eigenlijk ook verwachten.

Het is een kip / ei verhaal maar wil je dat ontwikkelaars voor jouw product bezig blijven dan zul je daar ook de mogelijkheid toe moeten bieden / motiveren en die vraagt loopt al jaren. Mede omdat Athom in een demo heeft laten zien zelf op virtuele Homey's te ontwikkelen.
Dat is toch ten dele irrelevant? Dat weet je toch als een app ontwikkeld voor de community? En dat is toch ook waar je op hoopt? Een beetje exposure? Dat athom niet handig is in het promoten van een app die voor veel mensen nog niet beschikbaar is dat is natuurlijk wel een probleem.
Tweaqer schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:01:
Blijf je wel hebben dat een nieuwe ontwikkelaar met een goed idee of app daar geen aanspraak op zou kunnen maken
Dat is dan heel jammer voor die ontwikkelaar. Je kunt het ook zo implementeren dat men op basis van impact (bijvoorbeeld de install count?)) bepaalde zaken vrij speelt. Of als je niet kunt wachten een kleine vergoeding om toegelaten te worden tot de happy few. Immers als ik kijk naar de zakelijke wereld dan is certificering (en de voordelen daarvan) ook niet gratis.

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 09-01-2019 12:36 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:29:
[...]

Dat is toch ten dele irrelevant? Dat weet je toch als een app ontwikkeld voor de community? En dat is toch ook waar je op hoopt? Een beetje exposure?
Deels, als iedereen het kan gebruiken is de exposure inderdaad relevant en is dat wat je wilt. Volgens mij staat ook duidelijk in het topic van de "grotere" ontwikkelaars dat ze niet uit zijn op geld. Het was een voorbeeld van dat Athom iets promoot als werkt met Homey terwijl het vanuit een community app werkt (staan zelfs voorbeelden op de talks with homey site van apparaten waar alleen een community app van is) maar niet volledige ondersteuning geeft aan die ontwikkelaars niet eens in de vorm van volledige documentatie voor V2 (ook niet met NDA aangezien aantal ontwikkelaars uit het boven gelinkte topic die hebben). Ik denk dat de grootste basis volledige documentatie een eis is aan Athom naast de andere zaken die ter tafel kwamen zoals virtuele / goedkopere 2e homey.

Edit:
Denk dat er daarom ook een reactie kwam (en die discussie is al eerder met Athom gedaan) om misschien toch maar betaalde apps in de app store van Athom te plaatsen zodat ontwikkelaars op die manier hun onkosten kunnen dekken voor bijvoorbeeld een test Homey

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 09-01-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 22:29
Hallo allemaal! :) Ik ben druk aan het experimenteren met wat domotica in huis en wil de Homey wel gaan aanschaffen. Ik heb nu wat kaku stopcontacten welke ondersteund worden door de Homey, heb de slimme meter met een P1 kabel aan de gang en heb een Somfy zonnescherm waarmee ik graag wil gaan spelen :)

Ik zag overigens dat de Homey infrarood heeft.Wat er dan gelijk in gedachte springt is de Homey ook gebruiken als "universele afstandsbediening" via een app voor mijn TV en versterker. Is dit nou ook iets dat mogelijk is? (als mijn TV/versterker ondersteund word)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mattie84 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:33:
Ik zag overigens dat de Homey infrarood heeft.Wat er dan gelijk in gedachte springt is de Homey ook gebruiken als "universele afstandsbediening" via een app voor mijn TV en versterker. Is dit nou ook iets dat mogelijk is? (als mijn TV/versterker ondersteund word)
Dat is wel het idee erachter, maar infrarood werkt niet zo goed. Infrarood is sowieso een gericht signaal. Homey lost dit wel op door meerdere infrarood zenders (en ontvangers) te hebben, maar toch werkt dit niet goed (ontvangers zitten "te ver" in de Homey verstopt, er zitten dan wel weer gaatjes voor, maar dit bevind zich ook weer allemaal in de LED ring die diagonaal loopt). Daarnaast zal de Homey dus ook naast/in de buurt van de TV moeten staan wil het signaal aankomen. Dat gecombineerd met dat de versterker hoogstwaarschijnlijk in een meubel staat zorgt ervoor dat de kans groot is dat een van beide de signalen al niet kan ontvangen (Homey op het meubel en versterker ontvangt het signaal niet, Homey in het meubel en de TV ontvangt het signaal niet).

Ik zou een Homey dus niet kopen in de verwachting dat infrarood goed/fijn werkt. Het zit erop, en als je het aan de praat krijgt kan het een leuke toevoeging zijn. Maar ga zeker geen Homey kopen "omdat hij infrarood heeft" want de kans is groot dat je dan bedrogen uit komt.

Overigens geldt uiteraard voor zowel TVs als versterkers dat dit tegenwoordig smart devices zijn met een netwerk interface, via die weg kun je dus mogelijk nog steeds een "universele afstandsbediening" maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
[..]
Kijk even of je versterker netwerkcommando's kan ontvangen. Dat kon die van mij wel (uit 2011 ofzo), dus na het ding met een netwerkkabel op m'n router te hebben aangesloten, kon ik commando's naar het ding sturen (even IP-adres opzoeken in je versterkers menu).

Gaat via Telnet volgens mij, dus lekker ouderwets, maar het werkt wel! TV aan- en uitzetten doe ik wel met infrarood, maar daar hoeft maar weinig in de weg te staan voordat het niet meer werkt!

[ Voor 30% gewijzigd door RVervuurt op 09-01-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:48

djbarney

XBL: DeejayBarney

ik zou voor infrarood ook inderdaad niet echt veel moeite stoppen in de homey implementatie er van, ik heb er eigenlijk nooit goede resultaten mee gehad. Bij mij draait nu al een jaar of 2 een logitech harmony hub, die ook via een community app prima met homey werkt. Die blast de ir signalen de kamer in, zodanig dat mijn tv en versterker die altijd correct ontvangen. Daarnaast zitten er bij mijn editie (harmony hub elite) ook 2 extra blaster antenne's bij die je zelf kan plaatsen, zodoende werkt het zelfs in een afgesloten kast (door een antenne aan te sluiten op de hub, en de blaster van de antenne in het kastje bij de apparatuur neer te leggen.

eigenlijk nooit problemen mee, behalve op het moment dat logitech wat eigenwijs de local api verwijderd had zonder een goed alternatief te bieden. dat is gelukkig ondertussen teruggedraaid ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Hallo allemaal! :) Ik ben druk aan het experimenteren met wat domotica in huis en wil de Homey wel gaan aanschaffen. Ik heb nu wat kaku stopcontacten welke ondersteund worden door de Homey, heb de slimme meter met een P1 kabel aan de gang en heb een Somfy zonnescherm waarmee ik graag wil gaan spelen :)

Zoals hierboven al is geschets hoef je van de infrarood van Homey weinig te verwachten. Dat kun je echter prima oplossen met één of meer van deze apparaatjes. Die beamen infrarood als een malle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:28
Goedenavond allen.

Ik heb nu naar alle tevredenheid Homey draaien icm Apple HomeKit. Vooral het laatste omdat het gewoon lekker werkt met alle Apple producten.
Echter heb ik geen hub en werkt HomeKit alleen als ik thuis ben.
Ergens in de kast heb ik nog een raspberry liggen. Kan deze gekoppeld worden aan Homey zodat de raspberry een hub gaat worden? Of zeg ik nou iets heel raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Mack80 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:08:
Goedenavond allen.

Ik heb nu naar alle tevredenheid Homey draaien icm Apple HomeKit. Vooral het laatste omdat het gewoon lekker werkt met alle Apple producten.
Ergens in de kast heb ik nog een raspberry liggen. Kan deze gekoppeld worden aan Homey zodat de raspberry een hub gaat worden? Of zeg ik nou iets heel raars?
Alleen een AppleTV of iPad in huis kunnen Homekit hubs zijn voor remote control ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:36
lubbertkramer schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:35:
[...]
...
niet volledige ondersteuning geeft aan die ontwikkelaars niet eens in de vorm van volledige documentatie voor V2 (ook niet met NDA aangezien aantal ontwikkelaars uit het boven gelinkte topic die hebben). Ik denk dat de grootste basis volledige documentatie een eis is
...
Word aan gewerkt, zag vandaag een preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:47:
[...]

Word aan gewerkt, zag vandaag een preview.
Dat is mooi, maar als je iets vrijgeeft aan ontwikkelaars om hun apps aan te passen waar experimenteel voor bedoeld is/was en dan iets release candidate noemt (en in de laatste blog klaar voor stabiele release) wil je toch juist dat ontwikkelaars eerst alles hebben zodat het goed naar stabiel kan en de meeste apps aangepast zijn i.p.v. dat ontwikkelaars erom moeten smeken. Laten we hopen dat het in ieder geval snel online komt, duik ik er ook weer even in en kan ik kijken waar ik Homey voor ga gebruiken aangezien ik de mobile only in hoeverre die mobile only is drier keer niets vind maar dat is persoonlijke smaak of gewenning van niet mobile only zijn
Goedenavond allen.

je zou op de rpi iets van homebridge kunnen draaien, zou in theorie moeten werken maar heb er geen ervaring mee gezien ik weinig doe met homekit maar kijk hier eens -> https://www.iculture.nl/n...-raspberry-pi-homebridge/ (homebridge werkt ook met home assistant / Domoticz etc samen dus zou in theorie ook met Homey moeten kunnen al zal er miss wel een app voor nodig zijn)

[ Voor 35% gewijzigd door lubbertkramer op 09-01-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-05 22:29
RobertMe schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Daarnaast zal de Homey dus ook naast/in de buurt van de TV moeten staan wil het signaal aankomen. Dat gecombineerd met dat de versterker hoogstwaarschijnlijk in een meubel staat zorgt ervoor dat de kans groot is dat een van beide de signalen al niet kan ontvangen (Homey op het meubel en versterker ontvangt het signaal niet, Homey in het meubel en de TV ontvangt het signaal niet).

Ik zou een Homey dus niet kopen in de verwachting dat infrarood goed/fijn werkt. Het zit erop, en als je het aan de praat krijgt kan het een leuke toevoeging zijn. Maar ga zeker geen Homey kopen "omdat hij infrarood heeft" want de kans is groot dat je dan bedrogen uit komt.
De homey zal zo`n beetje pal tegenover de TV/versterker komen te staan (+- 4,5M er vandaan). Hopelijk dat dat voldoende is. De hoofd reden van homey is dat deze zo`n beetje alles aan kan; 433mhz, zigbee, zwave etc (en als enige volgens mij; infrarood).

En zoals verderop is aangegeven kan het ook met een extern apparaatje voor infrarood, maar als alles in 1 kan, dan zou dat mooi zijn (plus ik ga dan een beetje voldoen aan "the wife factor" :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
Goedenavond allen.

Maar je Homey is toch een hub? Wat heb je allemaal aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RVervuurt schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Maar je Homey is toch een hub? Wat heb je allemaal aangesloten?
precies dit. Home is de hub. Die zou je dan ook perfect van buitenaf moeten kunnen aansturen met je mobiel (tenzij je dat zelf geblokkeerd hebt natuurlijk). Als je homekit goed insteld op Homey kun je vervolgens alles doen wat je zou willen.. denk ik

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ljsvv deel je het nieuwtje hier ook wat je @ slack gepost hebt *O* (wil het niet wegkapen voor je voeten haha)

[ Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 10-01-2019 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS
Ik heb gehoord dat vanaf volgende week nieuwe Homeys met 2.0 geleverd gaan worden.

2.0 is dus bijna definitief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HeroS schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:24:
Ik gehoord dat vanaf volgende week nieuwe Homey met 2.0 geleverd gaan worden.

2.0 is dus bijna definitief.
Haha pak jij het nieuwtje weg wat @Ljsvv inderdaad van je facebook pagina had weten te screenshotten, het is meer nieuws -> nieuwe hardware. Bericht is snel verwijderd door domotica-shop.nl (jou) maar @WeeJeWel gaf een bevestiging van "you will see" @ slack. Domotica-shop.nl had gezegd volgende week nieuwe Homey's met een hardware upgrade + 2.0 hebben wij zojuist vernomen van Athom (hopen dat 2.0 ook naar stabiel komt en ze niet net als de vorige keer nieuwe Homey's uitleveren met een experimentele versie)

Edit:
Gok trouwens dat de verandering wellicht gaat zijn dat er geen microfoons meer aanwezig zijn gezien ze nu leunen op alexa/google en hun eigen spraak uitzetten bij 2.0

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 10-01-2019 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Haha pak jij het nieuwtje weg, het is zelfs meer nieuws == nieuwe hardware. Bericht is snel verwijderd door domotica-shop.nl (jou) maar @WeeJeWel gaf een bevestiging van "you will see". Domotica-shop.nl had gezegd volgende week nieuwe Homey's met een hardware upgrade + 2.0
Ik vind het vooral een rare actie om niet openheid van zaken te geven over wat er anders is. Het is volgens mij nu überhaupt niet zo dat het invloed heeft op de verkopen? Stel er veranderd iets in negatieve zin kun je toch niet nu snel nog een nieuwe gaan halen, want volgens mij is er geen enkele shop die er nog heeft? En als de nieuwe beter is krijg je toch wel een shitstorm aan klachten maar als klant is dat uiteraard een risico dat je altijd loopt. Dat het vrij snel weer oud is en er iets beters langs komt.
(hopen dat 2.0 ook naar stabiel komt en ze niet net als de vorige keer nieuwe Homey's uitleveren met een experimentele versie)
Dat hebben ze vorige keer toch niet gedaan? Ze hebben alleen een versie als stable aangemerkt, die gezet op de nieuwe Homeys die werden uitgeleverd, maar die stable nooit als update aangeboden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:31:
Dat hebben ze vorige keer toch niet gedaan? Ze hebben alleen een versie als stable aangemerkt, die gezet op de nieuwe Homeys die werden uitgeleverd, maar die stable nooit als update aangeboden :+
De versie die op de nieuwe Homey's mee kwam was nooit naar stabiel gezet inderdaad maar de Homey's die al verkocht waren hebben toen lang moeten wachten om de release erna te kunnen draaien (volgens mij was het ook de update waar xiaomi voor nodig was en waar jij op zat te wachten) waardoor er een mismatch ontstond wat nou stabiel was / en er gebruikers waren met issues die anderen niet hadden op stabiel vanwege het draaien op een oudere versie

Edit:
Even terug wezen lezen maar was inderdaad 1.5.3/1.5.6 verhaal waarbij ze op gegeven moment flinke voorraad hadden maar het niet naar stabiel kregen en deze versie was nodig vanwege nieuwe drivers voor de nieuwe Homey's. Dat is nu een jaar terug dus lijkt erop dat Athom in januari een hardware upgrade doet (tweede jaar op rij al was vorig jaar minimaal)

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 10-01-2019 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
Ideetje voor Athom: als er nieuwe hardware is, verkoop deze met korting tegen inlevering van je oude Homey. Die oude Homey's kunnen ze dan mooi weer inzetten als test-Homey's voor Devs. Geef een korting van bijvoorbeeld €150 en geef ze in bruikleen aan een Dev als deze voldoet aan bepaalde voorwaarden (x aantal apps/downloads etc).

Dat prijsverschil verdien je op de lange termijn terug dankzij het werk van de Devs. Tuurlijk, op Marktplaats kun je nog iets meer krijgen voor je tweedehands Homey. Maar er zijn vast genoeg gebruikers die kiezen voor gemak en de community/devs helpen. Je kunt deze constructie ook prima limiteren in aantal, bijvoorbeeld alleen de eerste 25 die zich hier voor aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millerman_sf schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:17:
Ideetje voor Athom: als er nieuwe hardware is, verkoop deze met korting tegen inlevering van je oude Homey. Die oude Homey's kunnen ze dan mooi weer inzetten als test-Homey's voor Devs. Geef een korting van bijvoorbeeld €150 en geef ze in bruikleen aan een Dev als deze voldoet aan bepaalde voorwaarden (x aantal apps/downloads etc).

Dat prijsverschil verdien je op de lange termijn terug dankzij het werk van de Devs. Tuurlijk, op Marktplaats kun je nog iets meer krijgen voor je tweedehands Homey. Maar er zijn vast genoeg gebruikers die kiezen voor gemak en de community/devs helpen. Je kunt deze constructie ook prima limiteren in aantal, bijvoorbeeld alleen de eerste 25 die zich hier voor aanmelden.
Goed idee, ze kunnen zo het voorbeeld volgen van Nuki waar @WeeJeWel net een app voor gemaakt heeft. Die heeft een soortgelijk iets gedaan, bestel de Nuki v2 en voor de kopers van de V1 kon je deze terugsturen en kreeg je afhankelijk van je aankoop een x bedrag terug -> https://nuki.io/nl/upgrade/

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 10-01-2019 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcviper
Naja, een ding is zeker.... na het testen met Domoticz, HA, Homey en Vera kan ik toch wel zeggen dat Homey meest veelzijdige en beste werkt, plus flows enzo gewoon stuk makkelijker te doen zijn dan bij bijv HA. Dus dan is het 'geen desktop app meer' stukje vind ik persoonlijk niet zo'n ramp :P

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 12-01-2019 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04 08:47
@tcviper Wij zijn er hier ook zeer content mee. Dat witte bolletje doet wat ie moet doen. Veel Fibaro en een stuk of tien Xiaomi spul. Plus de hue. Het is super stabiel. En mijn vrouw heeft zonder mijn bemoeienis de flows for Kerst geconfigureerd. o<:)

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

HeroS schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:05:
[...]

Ik heb de 2 en 4 hier net binnen gekregen. Deze kan ik testen. Kun je de APP naar een beta pushen? Heb nog geen 2.0 draaien.
Weet jij of een andere gebruiker of de Heatit Z-push 8 button goed te combineren is met Aqara spul?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-02 16:54
Ola, ik heb een check-vraag die wellicht tussen de lijnen door al beantwoord is in deze thread, maar steel de vraag even expliciet.

Ik begrijp dat sinds kort de Homey compatible is met Xiaomi/Aqara producten, TOP!
Maar lees ik correct dat je dan de mesh-functie van deze Zigbee apparaten misloopt? Heb je dan een los mesh-netwerk onder de Xiaomi producten?

Daarnaast, wat zijn de oplossingen om te zorgen dat je wel een degelijk dekkend netwerk hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door DoodVuurtje op 10-01-2019 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

jellescholtens schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:32:
Ola, ik heb een check-vraag die wellicht tussen de lijnen door al beantwoord is in deze thread, maar steel de vraag even expliciet.

Ik begrijp dat sinds kort de Homey compatible is met Xiaomi/Aqara producten, TOP!
Maar lees ik correct dat je dan de mesh-functie van deze Zigbee apparaten misloopt? Heb je dan een los mesh-netwerk onder de Xiaomi producten?

Daarnaast, wat zijn de oplossingen om te zorgen dat je wel een degelijk dekkend netwerk hebt?
Sinds kort? Waar heb je dat vandaan?
Ik gebruik Homey al sinds mei, heb een berg Xiaomi producten en heb weinig tot niets te klagen.
Het mesh-netwerk kan je verbeteren door stekker gevoede apparaten, zoals bv de Osram plug of een Ikea lamp.

2k op west bij Pv Output

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.