Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:01
(jarig!)
Heb net even zitten kijken in mijn Homey (ook 1.5.13) en ik kan die knop inderdaad nergens meer vinden. Ik meen mij te herinneren dat die onder systeem stond..

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

Vroeger stond die onder systeem, toen is hij verhuisd naar de developer-pagina, nu is hij gewoon foetsie blijkbaar...

Maar waarom ik er dus eigenlijk achter zocht...
Mijn KaKu-deurbel deed het niet meer, de knop (ACDB-7000) staat als 'niet beschikbaar'.
Ik dacht de deurbel opnieuw toe te voegen en daar gebeurt al iets vreemds...

Als ik de knop toevoeg krijg ik een vinkje, dus de knop wordt gevonden.
Als ik dan daarna (tijdens de installatie dus) nogmaals op de knop druk om te testen, gebeurt er niks meer.

Verder gezocht via developer-page en daar zag ik dit:

De knop heeft geen capabilities! Volgens mij kan het dan dus ook niet werken...
Als ik naar de Action-knop kijk heeft die bvb wel 'alarm_generic'.

[edit]
Opgelost door de app opnieuw te installeren. :/

Fire69 wijzigde deze reactie 22-12-2018 18:13 (3%)

Move along folks, nothing interesting to see here.

• willieku
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-01 12:35
Ah. Opgelost zie ik op het laatst.
Ik had het ook.
Pakket van post nl gemist omdat de deurbel niet werkte...
Nu maar afwachten wanneer ze weer komen.
Kxtzooi

Maar waarom ik er dus eigenlijk achter zocht...
Mijn KaKu-deurbel deed het niet meer, de knop (ACDB-7000) staat als 'niet beschikbaar'.
Ik dacht de deurbel opnieuw toe te voegen en daar gebeurt al iets vreemds...

Als ik de knop toevoeg krijg ik een vinkje, dus de knop wordt gevonden.
Als ik dan daarna (tijdens de installatie dus) nogmaals op de knop druk om te testen, gebeurt er niks meer.

Verder gezocht via developer-page en daar zag ik dit:
[Afbeelding]

De knop heeft geen capabilities! Volgens mij kan het dan dus ook niet werken...
Als ik naar de Action-knop kijk heeft die bvb wel 'alarm_generic'.

[edit]
Opgelost door de app opnieuw te installeren. :/
[/quote]
willieku schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:02:
Ah. Opgelost zie ik op het laatst.
Ik had het ook.
Pakket van post nl gemist omdat de deurbel niet werkte...
Nu maar afwachten wanneer ze weer komen.
Kxtzooi
De knop werkt nu wel terug, maar de range is echt heel triest zeg.
Ik heb speciaal Homey nog verhuisd naar de andere kant van de kamer en staat nu ongeveer 3m van de voordeur. Nog steeds te ver blijkbaar! :|

• willieku
Range is bij mij wel goed. Waarom weet ik niet.
Bij de eerste keer proberen ging het mis.
Ik heb de knop eraf gehaald en naast homey geïnstalleerd.
Toen terug gezet en werkt tot nu goed.
Ongeveer 10 meter en 3 muren.
Maar ben nog steeds niet blij dat de knop zomaar verdween.
Ik heb nu de deurbel zelf weer rechtstreeks aangemeld op de knop.
Ik kan hem nu alleen snachts niet door homey uit laten zetten.
willieku schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:07:
Range is bij mij wel goed. Waarom weet ik niet.
Bij de eerste keer proberen ging het mis.
Ik heb de knop eraf gehaald en naast homey geïnstalleerd.
Toen terug gezet en werkt tot nu goed.
Ongeveer 10 meter en 3 muren.
Maar ben nog steeds niet blij dat de knop zomaar verdween.
Ik heb nu de deurbel zelf weer rechtstreeks aangemeld op de knop.
Ik kan hem nu alleen snachts niet door homey uit laten zetten.
Zou het bij 433Mhz verschil maken of hij van veraf of dichtbij gepaired wordt?
Ik heb gepaired met de voordeur open en het is dan een rechtstreekse verbinding van 3m.
Zou het kunnen komen door te veel ruis in het signaal?

• macmouse
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-01 21:44
Iemand een idee of deze zal gaan werken met Homey ?

https://www.robbshop.nl/z...s-heat-it?sqr=heat-it&#

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:30
Volgens mij niet maar krijg ze volgende week toegestuurd om zelf te testen.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-01 10:58
Iemand een idee hoe ik erachter kan komen of het aansturen van de ICY e-Thermostaat (ooit door Essent geleverd) blijft werken als de app (en internetservice) door ICY de nek omgedraaid wordt? Blijft de communicatie lokaal als ik via Homey de instellingen van de thermostaat wijzig of wordt er van de ICY service gebruik gemaakt?

Kreeg net bij het openen van de ICY app de melding dat ze na 1-1-19 abonnementskosten gaan rekenen en bij te weinig aanmeldingen de boel uit zetten... :(

Niek_ wijzigde deze reactie 22-12-2018 22:59 (19%)

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:56
Niek_ schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:58:
Iemand een idee hoe ik erachter kan komen of het aansturen van de ICY e-Thermostaat (ooit door Essent geleverd) blijft werken als de app (en internetservice) door ICY de nek omgedraaid wordt? Blijft de communicatie lokaal als ik via Homey de instellingen van de thermostaat wijzig of wordt er van de ICY service gebruik gemaakt?

Kreeg net bij het openen van de ICY app de melding dat ze na 1-1-19 abonnementskosten gaan rekenen en bij te weinig aanmeldingen de boel uit zetten... :(
Ik dacht bij het nieuwsbericht op Tweakers ook ergens gelezen te hebben dat je kostenloos zou kunnen omruilen met een Honeywell apparaat

• Niek_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-01 10:58
Ik zie het, ben echter al heel lang geen klant mee bij Essent. Heb de hoop dat de boel via Homey blijft werken.

• Greetoz
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik heb Fibaro app gedowngrade naar de non beta en als ik de double switch 2 mode op toggle closed = on /open = off zet dan werkt het rapporteren van de S2 wel maar alsnog niet betrouwbaar. En ik wil eigenlijk deze modus niet gebruiken... Pfff

Ik ga HASS ook maar eens proberen, de betrouwbaarheid van Homey wordt te frustrerend. Ik hou homey nog wel tot 2.0 stable wordt maar als dat geen verbetering brengt gaat hij de deur uit.

Greetoz wijzigde deze reactie 23-12-2018 08:40 (6%)

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-01 13:01
Niek_ schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:58:

Zo te zien communiceert de ICY Homey app via de ICY server. Daarmee win je niets dus
https://github.com/kerken...thermostat/driver.js#L453
en
https://github.com/kerken...s/thermostat/driver.js#L8

Joolee wijzigde deze reactie 23-12-2018 18:48 (8%)

• willieku
Fire69 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:42:
[...]

Zou het bij 433Mhz verschil maken of hij van veraf of dichtbij gepaired wordt?
Ik heb gepaired met de voordeur open en het is dan een rechtstreekse verbinding van 3m.
Zou het kunnen komen door te veel ruis in het signaal?
ik had de deurbel er even afgehaald en mee naar de woonkamer genomen.
tijdens aanmelden was de afstand tot homey ook 3 meter met niks ertussen.

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-01 13:01
willieku schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:25:
[...]

ik had de deurbel er even afgehaald en mee naar de woonkamer genomen.
tijdens aanmelden was de afstand tot homey ook 3 meter met niks ertussen.
Heb merk zelf dat 433Mhz meestal wel werkt maar soms ook een uurtje helemaal niet. Die frequentie is volgens mij nogal gevoelig voor interferentie door bijv. electromotoren. Aangezien ik dicht bij liftmotoren en verwarmingsketels zit kan is dat niet heel vreemd.

Daarbij zijn er weinig protocollen op 433Mhz die een ack sturen bij ontvangst dus dat maakt het extra gevoelig voor storingen. Kaku bijv. is slechts éénrichtingverkeer dus het verzenden is in de vorm van 'spray and pray' :)

Als je enige zekerheid van ontvangst wil kun je beter overstappen op een fatsoenlijk protocol als Zigbee of Zwave. Heb je er al eens naar gekeken om je normale deurbel (die altijd werkt, ook zonder Homey ;)) te verbinden met een daarvoor gemaakte binary sensor of zelf aangepaste deursensor?

Joolee wijzigde deze reactie 23-12-2018 19:49 (23%)

Joolee schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:46:
[...]

Als je enige zekerheid van ontvangst wil kun je beter overstappen op een fatsoenlijk protocol als Zigbee of Zwave. Heb je er al eens naar gekeken om je normale deurbel (die altijd werkt, ook zonder Homey ;)) te verbinden met een daarvoor gemaakte binary sensor of zelf aangepaste deursensor?
Ik heb geen gewone deurbel, ik kan jammer genoeg enkel draadloos werken. :/

Maar ik verwacht binnenkort een Xiami Wireless Switch (v1), dus hopelijk verhelpt zigbee mijn probleem :)

• Greetoz
Fire69 schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:31:
[...]

Ik heb geen gewone deurbel, ik kan jammer genoeg enkel draadloos werken. :/

Maar ik verwacht binnenkort een Xiami Wireless Switch (v1), dus hopelijk verhelpt zigbee mijn probleem :)
Of installeer een ring (pro) echt geweldige bel
Greetoz schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:25:
[...]

Of installeer een ring (pro) echt geweldige bel
Hm, ik dacht dat die Ring altijd bekabeld was :z
Ring 2 is inderdaad nog een goeie optie dan :)

• Greetoz
Fire69 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:23:
[...]

Hm, ik dacht dat die Ring altijd bekabeld was :z
Ring 2 is inderdaad nog een goeie optie dan :)
Je hebt altijd al een Ring met batterij gehad. De Pro heeft alleen stroom nodig. Als je wel stroom naar je voordeur kan krijgen raad ik de Pro aan. Anders is de normale ook een prima optie.

• remyy
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 09:38
Ik had ook een ring pro geïnstalleerd, maar dit gaf constant aan dat de WiFi slecht was en geen verbinding kon maken. Maar heb 2 APs in huis hangen, en 1tje paar meter van de deur ... Uiteindelijk maar teruggestuurd.

• Double T
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-01 19:07
Natuurlijk wel!
Driver is al bijna klaar en kan getest worden door de ThermoFloor / Heat-it app te installeren via de CLI: https://github.com/TedTol...oFloor/tree/Z-push-button

Mocht iemand de Z-push-button-2 hebben, dan hoor ik dat graag.

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:47

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Weet iemand of de Osram Smart+ plugs goed zijn voor het uitbreiden van het Zigbee netwerk, zodat mijn Aqara sensors daar baat bij hebben?
Ik kan er niets over vinden, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden.

2k op west bij Pv Output

• Scanniexxl
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18-01 22:48
Is het mogelijk om Homey en de Toon thermostaat te verbinden? Ik heb geen abonnement op Toon.

• Greetoz
Geurt-kun schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:37:
Weet iemand of de Osram Smart+ plugs goed zijn voor het uitbreiden van het Zigbee netwerk, zodat mijn Aqara sensors daar baat bij hebben?
Ik kan er niets over vinden, maar misschien gebruik ik de verkeerde zoekwoorden.
Ja ik gebruik de Osram pluggen ook als Zigbee repeaters.

• error33
  • Laatst online: 10:06

error33

De beste wensen voor 2019.

@Greetoz Zie jij op de homey developer pagina nog de route van zigbee apparaten ?

Ik zie ze namelijk niet meer staan :( zit zelf op 2.0 rc 9 maar in eerdere versie's rc zag ik ze ook niet.

Bij zwave zie ik ze wel

error33 wijzigde deze reactie 26-12-2018 10:29 (6%)

OSX 10.14

• Greetoz
error33 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:25:
@Greetoz Zie jij op de homey developer pagina nog de route van zigbee apparaten ?

Ik zie ze namelijk niet meer staan :( zit zelf op 2.0 rc 9 maar in eerdere versie's rc zag ik ze ook niet.

Bij zwave zie ik ze wel
Ik zit op 1.5.13 maar je moet even paar minuten wachten op de zigbee dev pagina. De routes staan er niet gelijk maar na paar minuten wel. Maar ik weet zeker dat de plug als router gebruikt werd want toen in hem uitgeplugt had werkte sommige sensoren niet meer ;-)

Greetoz wijzigde deze reactie 26-12-2018 11:22 (11%)

• Tebbie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:31
Geurt-kun schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:37:
Ja werkt, heb ze zelf ook.

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Scanniexxl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:42:
Is het mogelijk om Homey en de Toon thermostaat te verbinden? Ik heb geen abonnement op Toon.
Ja dat kan: met een geroote Toon, Domoticz en IFTTT. Omslachtig maar wel handig: op het scherm van Toon kan ik Homey de lichten aan laten doen of de screens op/neer. Door Domoticz kun je ook Toon weer met je mobiel op afstand bedienen zonder abonnement. Zie https://www.domoticaforum...e67e6d15a87ffa137098101bf

• Stekeltje
  • Registratie: november 2005
  • Nu online

Stekeltje

Nothing to see here move along

Greetoz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:22:
[...]

Ik zit op 1.5.13 maar je moet even paar minuten wachten op de zigbee dev pagina. De routes staan er niet gelijk maar na paar minuten wel. Maar ik weet zeker dat de plug als router gebruikt werd want toen in hem uitgeplugt had werkte sommige sensoren niet meer ;-)
Je ziet ook duidelijk dat er langs geroute wordt op de pagina van developpers. Heb zelf 3x een osram en 2x een innr plug(120) om het netwerk te versterken. Werken zeer goed, aangezien lampen niet altijd aan kunnen staan door onkunde van niet bewoners hier hahaha.

Bezig met een kistradio? Check AccuSafe.nl

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:02
Homekit is voor mij het uitgangspunt en nu Homey Homekit (in beta) ondersteunt overweeg ik er een aan te schaffen, met name om een aantal apparaten die nu nog aan een HomeWizard zijn gekoppeld in Homekit te krijgen en de Doorbird deurbel, als dat lukt. Voor ik de sprong waag nog een paar vragen:
1) Het is mij niet duidelijk of de Homekit ondersteuning van Homey 'officieel' is, dus door Apple goedgekeurd, of dat het een onofficiële variant a la Homebridge is. Wat is jullie indruk?
2) Valt me op dat de Homey online al een tijdje nergens meer verkrijgbaar is, inclusief hun eigen shop. Komt er een update of nieuw model aan toevallig?
3) Bij HomeWizard gebruik de EnergyLink om stroomverbruik te monitoren. Wat is de beste optie om Homey de elektriciteitsmeter te laten monitoren?

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:52
jeroen11 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:09:
Homekit is voor mij het uitgangspunt en nu Homey Homekit (in beta) ondersteunt overweeg ik er een aan te schaffen, met name om een aantal apparaten die nu nog aan een HomeWizard zijn gekoppeld in Homekit te krijgen en de Doorbird deurbel, als dat lukt. Voor ik de sprong waag nog een paar vragen:
1) Het is mij niet duidelijk of de Homekit ondersteuning van Homey 'officieel' is, dus door Apple goedgekeurd, of dat het een onofficiële variant a la Homebridge is. Wat is jullie indruk?
2) Valt me op dat de Homey online al een tijdje nergens meer verkrijgbaar is, inclusief hun eigen shop. Komt er een update of nieuw model aan toevallig?
3) Bij HomeWizard gebruik de EnergyLink om stroomverbruik te monitoren. Wat is de beste optie om Homey de elektriciteitsmeter te laten monitoren?
1. Geen idee maar sinds rc9 werkt het vrij goed, behalve Nest thermostaat die wel erbij komt als device, maar verder niks doet in homekit (tot nu toe),
3. Youless P1 :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

Greetoz schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:39:
[...]

Je hebt altijd al een Ring met batterij gehad. De Pro heeft alleen stroom nodig. Als je wel stroom naar je voordeur kan krijgen raad ik de Pro aan. Anders is de normale ook een prima optie.
Zo, net een Ring 2 besteld, was toevallig net een actie bij 50Five, 135€ met gratis batterij erbij :)

Ben benieuwd... :)

[edit]
Ontdek net dat de app niet werkt onder 2.0.
Iemand op de hoogte of er een update komt?

Fire69 wijzigde deze reactie 26-12-2018 16:33 (10%)

• error33

error33

Wil een Fibaro FGS222 Double Relay Switch 2x1.5kW v 2.2 overzetten van Domoticz naar Homey. Maar heb de keuze uit 3 versie's in homey. Alle 3 includen ze de schakelaar maar wie van de drie is de juiste?

Krijg bij ze alledrie een rood driehoekje met uitroepteken rechts in de schakelknop. en bij ze alledrie kan ik niet direct schakelen moet eerst de knop openen zeg maar. Alle drie hoor ik wel beide (S1 en S2) schakelen.

OSX 10.14

• Greetoz
error33 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:23:
Wil een Fibaro FGS222 Double Relay Switch 2x1.5kW v 2.2 overzetten van Domoticz naar Homey. Maar heb de keuze uit 3 versie's in homey. Alle 3 includen ze de schakelaar maar wie van de drie is de juiste?

Krijg bij ze alledrie een rood driehoekje met uitroepteken rechts in de schakelknop. en bij ze alledrie kan ik niet direct schakelen moet eerst de knop openen zeg maar. Alle drie hoor ik wel beide (S1 en S2) schakelen.
Het maakt niet uit welke je kiest. Het kiezen van de app en de schakelaar is puur voor include instructies. Je kan net zo goed bovenin gewoon “Z-Wave” kiezen. Mijn dubbele schakelaars kan ik gewoon includen.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-01 18:31
Dit werkt gewoon?
Fire69 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:53:
[...]

Zo, net een Ring 2 besteld, was toevallig net een actie bij 50Five, 135€ met gratis batterij erbij :)

[edit]

• FireFoz
  • Laatst online: 00:19
Weet iemand welke bewegingssensor (bij voorkeur zigbee) goed met homey werkt en geen katten detecteert? M'n hue bewegingssensor zet de hele tijd m'n lampen aan midden in de nacht door m'n katten. Zelfs op de laagste gevoeligheid...

Weet er ff geen

Werkt misschien wel, maar kan niet geïnstalleerd worden als je al op 2.0 zit :F

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:08:
[...]

Ja ik gebruik de Osram pluggen ook als Zigbee repeaters.
Ik gebruik ze ook. Bij mij wil Homey zo heel af en toe een Osram plug vergeten. Ik kan ‘m dan niet meer bedienen. Soms is even uit het stopcontact halen voldoende, maar meestal moet ik ‘m dan opnieuw toevoegen.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Stekeltje
  • Nu online

Stekeltje

FireFoz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:58:
Weet iemand welke bewegingssensor (bij voorkeur zigbee) goed met homey werkt en geen katten detecteert? M'n hue bewegingssensor zet de hele tijd m'n lampen aan midden in de nacht door m'n katten. Zelfs op de laagste gevoeligheid...
https://m.gearbest.com/al...T4T1urh6v53saAsOpEALw_wcB

Nog nooit problemen gehad met onze katten, zijn erg goede kwaliteit, niet lelijk en heel erg betaalbaar.

• Geurt-kun

Geurt-kun

wolly_a schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:08:
[...]
Ik gebruik ze ook. Bij mij wil Homey zo heel af en toe een Osram plug vergeten. Ik kan ‘m dan niet meer bedienen. Soms is even uit het stopcontact halen voldoende, maar meestal moet ik ‘m dan opnieuw toevoegen.
Zou dit met een update op te lossen zijn, of staat dit er los van?
Helaas geen hub hier, dus dat wordt lastig.

2k op west bij Pv Output

• wolly_a
  • Niet online
Geurt-kun schreef op donderdag 27 december 2018 @ 06:55:
[...]

Zou dit met een update op te lossen zijn, of staat dit er los van?
Helaas geen hub hier, dus dat wordt lastig.
Je bedoelt met de hub van Osram (Lightify Gateway)? Die heb ik zelf niet. Het is/was geen duur ding, maar ik zie zo geen winkel die hem nog heeft...

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• error33

error33

Greetoz schreef op woensdag 26 december 2018 @ 19:50:
[...]

Het maakt niet uit welke je kiest. Het kiezen van de app en de schakelaar is puur voor include instructies. Je kan net zo goed bovenin gewoon “Z-Wave” kiezen. Mijn dubbele schakelaars kan ik gewoon includen.
Inmiddels zijn de driehoekjes met uitroepteken spontaan verdwenen :)
Wel blijft het blokje leeg wat pictogram betreft.

OSX 10.14

jeroen11 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:09:
1. Volgens mij niet ze staan niet @ de lijst van apple als certified -> https://www.apple.com/lae/ios/home/accessories/ dus wellicht dat dit nog problemen kan geven als Apple het ontdekt -> https://developer.apple.com/homekit/ (tado, ikea etc staan onder de categorie bridge bijvoorbeeld) Verder ook geen homekit info op de website te vinden los van de blogs

2. Nee is puur om wat extra geld deze feestdagen binnen te halen van wat ik vernomen heb zodat iedereen ze bij Athom zelf koopt, betere hardware in de vorm van super homey's zijn op aanvraag bij Athom verkrijgbaar (meer info in dit topic)

3. Youless, geen idee of dat onder 2.0 ook goed werkt maar de app werkt zeer goed in de 1.x reeks :)
Fire69 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:53:
[...]

[edit]
jij ook al _/-\o_ Hier de combi ring 2 + chime voor 138 gedaan en dan even kijken wat ik beter vind werken, de doorbird of de ring dan gaat een van de twee naar de achterdeur :) Ik had alleen hoop omdat de website bleef zeggen voor 00:00 besteld morgen in huis maar gok toch dat het morgen gaat morgen

lubbertkramer wijzigde deze reactie 27-12-2018 12:26 (20%)

lubbertkramer schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:15:
[...]

jij ook al _/-\o_ Hier de combi ring 2 + chime voor 138 gedaan en dan even kijken wat ik beter vind werken, de doorbird of de ring dan gaat een van de twee naar de achterdeur :) Ik had alleen hoop omdat de website bleef zeggen voor 00:00 besteld morgen in huis maar gok toch dat het morgen gaat morgen
Waarom krijgen jullie Nederlanders altijd de betere promo's... :N

Ik hoop dat het een beetje ok werkt, ik heb al heel positieve en heel negatieve reviews gezien...

Ik heb ook nog geen nieuws over de verzending, dus ik den dat het zelfs niet voor morgen zal zijn.

Enig idee hoe we de app in Homey gaan krijgen nu met 2.0?

Fire69 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:32:
[...]

Waarom krijgen jullie Nederlanders altijd de betere promo's... :N

Ik hoop dat het een beetje ok werkt, ik heb al heel positieve en heel negatieve reviews gezien...

Ik heb ook nog geen nieuws over de verzending, dus ik den dat het zelfs niet voor morgen zal zijn.

Enig idee hoe we de app in Homey gaan krijgen nu met 2.0?
Stond op dezelfde website van 50five, was tegen de normale prijs ook maar paar euro duurder (niet op de combi klikken maar je moest even zoeken in de lijst) en ook de extra accu erbij :P Ik heb inderdaad ook de slechte en positieve ervaringen gelezen, doorbird werkt goed en stabiel op het moment dus mocht de ring slechter werken zal die naar de achterdeur verdwijnen. Doorbird had als voordeel dat je zelf de stream kon oppakken maar met de huidige AVG mag je daar toch niets meer mee doen behalve als er iemand voor de deur staat.

In de Ring app heeft de ontwikkelaar onderstaande erin staan waardoor hij niet compatible is met 2.x, wellicht dat via cli zonder die regel de app gewoon werkt?
compatibility": "1.x >=1.5.0",
lubbertkramer schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:43:
[...]

In de Ring app heeft de ontwikkelaar onderstaande erin staan waardoor hij niet compatible is met 2.x, wellicht dat via cli zonder die regel de app gewoon werkt?

[...]
Ah, goed plan, dat probeer ik straks even! :)

• Webgnome
(jarig!)
lubbertkramer schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:43:
[...]

Stond op dezelfde website van 50five, was tegen de normale prijs ook maar paar euro duurder (niet op de combi klikken maar je moest even zoeken in de lijst) en ook de extra accu erbij :P Ik heb inderdaad ook de slechte en positieve ervaringen gelezen, doorbird werkt goed en stabiel op het moment dus mocht de ring slechter werken zal die naar de achterdeur verdwijnen. Doorbird had als voordeel dat je zelf de stream kon oppakken maar met de huidige AVG mag je daar toch niets meer mee doen behalve als er iemand voor de deur staat.

[...]
die regel geeft juist aan dat je hem kunt installeren vanaf 1 en 1.5 of hoger. Dat het niet werkt is waarschijnlijk omdat er dingen gebruikt worden die niet ondersteund worden in 2.0.

Webgnome schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:16:
[...]

die regel geeft juist aan dat je hem kunt installeren vanaf 1 en 1.5 of hoger. Dat het niet werkt is waarschijnlijk omdat er dingen gebruikt worden die niet ondersteund worden in 2.0.
Ik lees het eerder als '1.x versies waarbij het versienummer groter dan of gelijk aan 1.5 is". Maar helaas is de SDK doc er ook niet echt duidelijk over:
compatibility
A Semantic Version indicating a range of Homey versions your app is compatible with. For Apps with "sdk": 2, use at least "compatibility": "1.x >=1.5.0" (1.x range and larger or equal than 1.5.0).

• Webgnome
(jarig!)
De juiste vraag moet dan zijn. Kun je de app installeren op 2.0 ? Zo nee. Dan gooit die regel inderdaad roet in het eten. Zo ja, dan wordt er iets in de app gebruikt dat niet compatible is.

In het eerste geval lijkt het mij dan ook niet slim om de regel aan te passen naar 2.0. Je kunt het testen natuurlijk maar dat betekend niet dat de code dan ineens wel werkt.

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:02
lubbertkramer schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:15:
1. Volgens mij niet ze staan niet @ de lijst van apple als certified -> https://www.apple.com/lae/ios/home/accessories/ dus wellicht dat dit nog problemen kan geven als Apple het ontdekt -> https://developer.apple.com/homekit/ (tado, ikea etc staan onder de categorie bridge bijvoorbeeld) Verder ook geen homekit info op de website te vinden los van de blogs
Hmm, op hun blog reppen ze over 'built-in support for Apple HomeKit' die een 'much welcome addition for Apple users' is. Lijkt me niet verstandig om dat te beweren als er geen certificering van Apple is, daar krijgen ze later allicht nog last van. Homey is immers geen open source project maar een product van een bedrijf met winstoogmerk...
2. Nee is puur om wat extra geld deze feestdagen binnen te halen van wat ik vernomen heb zodat iedereen ze bij Athom zelf koopt, betere hardware in de vorm van super homey's zijn op aanvraag bij Athom verkrijgbaar (meer info in dit topic)
Vreemd dan dat ze zelf ook geen voorraad hebben - zo halen ze nul omzet binnen deze feestdagen, wat me een belangrijke tijd van het jaar lijkt voor dit soort bedrijven.

Affijn, ik kijk de kat nog even uit de boom.

jeroen11 wijzigde deze reactie 27-12-2018 16:19 (4%)

• man_rot
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:22
idd vreemde manier van zaken doen, rond deze tijd wil je toch juist veel apparaten verkopen, ook robbshop geen voorraad meer, alleen bij mediamarkt hebben ze nog voorraad.

en als er al een nieuw apparaat / hardware versie komt dan wil je die of ruim voor de kerst hebben, of eerst alle voorraden verkopen en dan in jan/feb nieuw apparaat op de markt brengen.

maar nu geen voorraad is commercieel erg slecht......

Groetjes Manfred

Webgnome schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:41:
De juiste vraag moet dan zijn. Kun je de app installeren op 2.0 ? Zo nee. Dan gooit die regel inderdaad roet in het eten. Zo ja, dan wordt er iets in de app gebruikt dat niet compatible is.

In het eerste geval lijkt het mij dan ook niet slim om de regel aan te passen naar 2.0. Je kunt het testen natuurlijk maar dat betekend niet dat de code dan ineens wel werkt.
Ik heb de regel aangepast naar "2.x" en dan installeert het gewoon.

In de app krijg ik nu dit te zien:

Ik veronderstel dat hier een stuk info mist of zo, maar ik kan het nog niet testen aangezien ze mijn Ring nog niet verstuurd hebben :F

• Webgnome
(jarig!)
Voor de geïnteresseerden een appje om je domoticz devices te kunnen bekijken/(deels) aan sturen:

https://github.com/jjtbsomhorst/eu.jeroensomhorst.domoticz. Geen idee of het werkt in 2.x

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01:35
Weet iemand of het klopt dat alle apps die gebruik maken van Bluetooth zoals de xiaomi mi flora app niet meer werken met Homey 2.0?

• PeetersJan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21-01 21:51
man_rot schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:57:
idd vreemde manier van zaken doen, rond deze tijd wil je toch juist veel apparaten verkopen, ook robbshop geen voorraad meer, alleen bij mediamarkt hebben ze nog voorraad.

en als er al een nieuw apparaat / hardware versie komt dan wil je die of ruim voor de kerst hebben, of eerst alle voorraden verkopen en dan in jan/feb nieuw apparaat op de markt brengen.

maar nu geen voorraad is commercieel erg slecht......
Kan iemand mij uitleggen waar de inkomsten dan vandaan komen?
Open source, geen voorraad en gratis updates.
Klinkt te mooi om waar te zijn? :?
PeetersJan schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:22:
[...]

Athom is alles behalve open source, gewoon een commercieel bedrijf. Gratis updates zijn vooral updates die nodig zijn om beloftes/stabiliteit te brengen of een vervolg op iets, net als je bij je telefoon ook meerdere "gratis" updates krijgt :) Inkomsten zijn gekomen uit de kickstarter fase en de rondes die ze daarna gedaan hebben om geld in te zamelen + Investeerders+ inkomsten uit verkoop
jeroen11 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:18:
[...]

Hmm, op hun blog reppen ze over 'built-in support for Apple HomeKit' die een 'much welcome addition for Apple users' is. Lijkt me niet verstandig om dat te beweren als er geen certificering van Apple is, daar krijgen ze later allicht nog last van. Homey is immers geen open source project maar een product van een bedrijf met winstoogmerk...
Ze zullen wel weten wat ze doen mag ik hopen, maar aangezien ze niet @ de website van Apple als bridge staan zegt mij dat het niet erg officieel is. Ook ontbreekt de sticker van Apple op de doos om dit te bevestigen
Fire69 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:42:
[...]

[Afbeelding]

Ik veronderstel dat hier een stuk info mist of zo, maar ik kan het nog niet testen aangezien ze mijn Ring nog niet verstuurd hebben :F
Leeg instellingen scherm, wellicht is dat ook het stuk wat niet werkt met Homey OS 2?

lubbertkramer wijzigde deze reactie 27-12-2018 21:54 (64%)

• Stekeltje
  • Nu online

Stekeltje

Als je elektronica niet 12 weken van te voren besteld dan ben je gewoon de pineut. Levertijden van elektronica assemblage zijn gewoon erg lang momenteel.

• Geurt-kun

Geurt-kun

powermarcel10 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:43:
Weet iemand of het klopt dat alle apps die gebruik maken van Bluetooth zoals de xiaomi mi flora app niet meer werken met Homey 2.0?
Dat doen ze bij mij in 1.5.13 ook niet 😢

Ik heb problemen met twee Yeelight lampen die van de één op de andere dag geen terugmelding meer gaven.
Ik kom er niet achter wat de reden is.
Andere lampen van hetzelfde merk en type doen het wel goed.
Lampen werken op Wi-Fi.
Kan het in één of meerdere flows zitten of moet ik daar niet zoeken?

Geurt-kun wijzigde deze reactie 27-12-2018 23:03 (33%)

2k op west bij Pv Output

• HeroS
Double T schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 08:23:
[...]

Natuurlijk wel!
Driver is al bijna klaar en kan getest worden door de ThermoFloor / Heat-it app te installeren via de CLI: https://github.com/TedTol...oFloor/tree/Z-push-button

Mocht iemand de Z-push-button-2 hebben, dan hoor ik dat graag.
Ik heb de 2 en 4 hier net binnen gekregen. Deze kan ik testen. Kun je de APP naar een beta pushen? Heb nog geen 2.0 draaien.

• Geurt-kun

Geurt-kun

Sinds gisteren heb ik een nieuwe mobiel. Hoe krijg ik als eigenaar deze aan mijn account gekoppeld?

2k op west bij Pv Output

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-01 18:31
Geurt-kun schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:39:
Sinds gisteren heb ik een nieuwe mobiel. Hoe krijg ik als eigenaar deze aan mijn account gekoppeld?
Inloggen op de app. Inloggen op my.athom.com Klikken op je profielfoto en dan naar my phones. Staat je nieuwe telefoon daar bij?

• Geurt-kun

Geurt-kun

Deef_K schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:43:
[...]

Inloggen op de app. Inloggen op my.athom.com Klikken op je profielfoto en dan naar my phones. Staat je nieuwe telefoon daar bij?
Yep, thanks. Je moet het maar weten 😊

2k op west bij Pv Output

• wicked_fool
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 05-01 16:53
PeetersJan schreef op donderdag 27 december 2018 @ 21:22:
[...]

Toevallig hierover contact gehad met Athom. Ze hebben hardware maar wachten totdat v2.0 uit is om deze direct hiermee uit te leveren.

Vanmiddag maar even naar een Mediamarkt gereden om een Homey te bemachtigen, nu eens kijken wat ik allemaal ga experimenteren.

De mensen die een Hue Bridge en Homey hebben, laten zij de Hue Bridge gewoon aan staan om nog zaken te wijzigen of doen zij alles via Homey?

En zijn er nog mensen die tips hebben waarmee ik goed kan experimenteren zonder dat de vrouw meteen gek wordt?

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:09
powermarcel10 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:43:
Klopt deels, BLE werkt gewoon alleen heb je er in de V2 een extra recht voor nodig die nog niet in de mi flora app geplaatst is. Je kunt wel zijn experimental versie via cli installeren, die werkt prima op V2.

• Sa1
Fire69 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:42:
[...]

[Afbeelding]

vermoeddelijk ja, ik heb geüpgraded van v1 en mijn ring app werkt nog prima, alleen doe ik er nix mee want de standaard ring app van hen zelf werkt perfect. MAar je moet bij de authorisatie geloof ik je inlog gegeven opgeven , valt alleen niet mee zonder input velden. Al een GitHub issue aangemaakt?
Sa1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:56:
[...]
vermoeddelijk ja, ik heb geüpgraded van v1 en mijn ring app werkt nog prima, alleen doe ik er nix mee want de standaard ring app van hen zelf werkt perfect. MAar je moet bij de authorisatie geloof ik je inlog gegeven opgeven , valt alleen niet mee zonder input velden. Al een GitHub issue aangemaakt?
Nee, ik wacht nog op mijn Ring... Hopelijk morgen. :)
Maar ik weet niet of de dev nog actief is. Het is al redelijk wat maanden geleden dat er nog iets aan de app gedaan is.

• Sa1
wicked_fool schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:29:
[...]

Toevallig hierover contact gehad met Athom. Ze hebben hardware maar wachten totdat v2.0 uit is om deze direct hiermee uit te leveren.

Vanmiddag maar even naar een Mediamarkt gereden om een Homey te bemachtigen, nu eens kijken wat ik allemaal ga experimenteren.

De mensen die een Hue Bridge en Homey hebben, laten zij de Hue Bridge gewoon aan staan om nog zaken te wijzigen of doen zij alles via Homey?

En zijn er nog mensen die tips hebben waarmee ik goed kan experimenteren zonder dat de vrouw meteen gek wordt?
mijn Philips lampen en beweging sensors laat ik via de bridge lopen omdat dat stabieler werkt voor mij. Daarnaast doe ik veel test werk met het sturen van een push bericht, ook voornamelijk zodat de vrouw er geen last van heeft.

• Sa1
Fire69 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:58:
[...]

Nee, ik wacht nog op mijn Ring... Hopelijk morgen. :)
Maar ik weet niet of de dev nog actief is. Het is al redelijk wat maanden geleden dat er nog iets aan de app gedaan is.
tja, 1 manier om er achter te komen 😉, ik durf nu alleen mijn auth niet weg te halen door jouw bericht 😂😂

Edit hij heeft 6 uur terug een commit gedaan. Zal dus actief nog zijn. Update naar versie 2.0.4

Sa1 wijzigde deze reactie 29-12-2018 00:03 (10%)

Sa1 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:01:
[...]
tja, 1 manier om er achter te komen 😉, ik durf nu alleen mijn auth niet weg te halen door jouw bericht 😂😂

Edit hij heeft 6 uur terug een commit gedaan. Zal dus actief nog zijn. Update naar versie 2.0.4
Issue aangemaakt :)
Maar hij heeft geen Ring meer dus ik vrees er een beetje voor...

[edit]
En al antwoord gekregen!
Blijkbaar is het blanco scherm normaal, je moet eerst via de app-settings je login erin zetten voordat je een device toevoegd! :)
Morgen testen! :)

Fire69 wijzigde deze reactie 29-12-2018 00:11 (17%)

• wicked_fool
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 05-01 16:53
Sa1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:59:
[...]
mijn Philips lampen en beweging sensors laat ik via de bridge lopen omdat dat stabieler werkt voor mij. Daarnaast doe ik veel test werk met het sturen van een push bericht, ook voornamelijk zodat de vrouw er geen last van heeft.
Ok, ik zal er eens mee spelen. Met Homey zijn er dingen mogelijk die met Hue niet kunnen. De Hue Bridge hangt mooi in de meterkast dus laat hem maar even hangen.

• Double T
HeroS schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:05:
[...]

Ik heb de 2 en 4 hier net binnen gekregen. Deze kan ik testen. Kun je de APP naar een beta pushen? Heb nog geen 2.0 draaien.
Ik kan hem nog niet naar Beta pushen; omdat ik de ID’s van de Z-push button 2 nog niet heb...
Zou je die eens kunnen koppelen aan Homey en me de ID’s door kunnen sturen; dan kan ik die branch afmaken en publishen.

De genoemde branch op Github kun je downloaden en via CLI installeren om de Z-push button 8 te testen.

• HeroS
Double T schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:25:
[...]

Ik kan hem nog niet naar Beta pushen; omdat ik de ID’s van de Z-push button 2 nog niet heb...
Zou je die eens kunnen koppelen aan Homey en me de ID’s door kunnen sturen; dan kan ik die branch afmaken en publishen.

De genoemde branch op Github kun je downloaden en via CLI installeren om de Z-push button 8 te testen.
Ja, zal ik doen. Kun je mij even een PM sturen met je e-mailadres?

• Double T
HeroS schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:31:
[...]

Ja, zal ik doen. Kun je mij even een PM sturen met je e-mailadres?
Je kunt de ProductID en ProductTypeID ook hier posten 😉

• HeroS
Double T schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:42:
[...]

Je kunt de ProductID en ProductTypeID ook hier posten 😉
Nee, dat kan niet >:)

Product-ID: 41735
ProductTypeID: 768

• Gadgetruud
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09:36
https://tweakers.net/ext/f/4Bbb0k5PQYcQOsixWSvvp55a/thumb.png

Gisteren de Homey bij mijn ouders geupdate naar 2.0.0-rc9. vandaag beetje orde geschept bij de flow mappen. Straks me eigen homey ook maar even ordenen denk ik. Vind de nieuwe app eigenlijk wel reten handig. gisteren tijdens het updaten alle apparaten opnieuw gekoppeld aan homey en nieuwe flows gemaakt. vooral het pairen van de apparaten vind ik echt geweldig dat ik het met mijn mobiel heb kunnen doen. nu hoef ik niet meer met een laptop door het huis om iets gekoppeld te krijgen. en nu kan ik de homey van me ouders makkelijk beheren op afstand en eventueel flows aanmaken of wijzigen, en met het installeren van de apk van de nieuwe homey app op de tablet van me moeder is die er ook erg blij mee. Ben benieuwd wat voor een leuke toepassingen athom voor ons in petto heeft maar dat zie ik met vertrouwen tegemoet.

Gadgetruud wijzigde deze reactie 29-12-2018 14:57 (6%)

Voor Homey Flows en meer: Youtube kanaal Homey Cornelisse

Fire69 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:06:
[...]

Issue aangemaakt :)
Maar hij heeft geen Ring meer dus ik vrees er een beetje voor...

[edit]
En al antwoord gekregen!
Blijkbaar is het blanco scherm normaal, je moet eerst via de app-settings je login erin zetten voordat je een device toevoegd! :)
Morgen testen! :)
Ring ontvangen, geïnstalleerd en in Homey toegevoegd zonder enig probleem! 8)

• powermarcel10
  • Laatst online: 01:35
Klopt het dat locatie gegevens in de Homey 2.0 app nog niet werken? Ik heb een Android telefoon en als ik bij locatie kijk geeft hij constant mijn huisadres weer. Ook als ik niet thuis ben. Ik zou mijn telefoon graag gaan gebruiken om flows als thuis/weg te triggeren.

Bij de homey van mijn vriendin is het nog gekker en zegt hij dat ze ergens in Amersfoort zit. Terwijl ze hier gewoon in Groningen naast me op de bank zit!

Ik heb alle instellingen in Android aangezet waardoor locatie gegevens moeten worden kunnen gevonden.

Ik las op het Homey forum dat er meer mensen problemen hadden met deze functie. Is er al een oplossing voor?

powermarcel10 wijzigde deze reactie 29-12-2018 18:53 (8%)

• FinalAtonement
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-01 11:27
Ik ga met de renovaties hier thuis proberen aan de slag te geraken met Homey voor meerdere zaken. Belangrijkste momenteel is de verwarming.
Boven zijn er 4 kamers met 5 radiatoren die ik graag elk apart zou kunnen regelen qua temperatuur.
Ik heb al 5 Danfoss knoppen (lc-13) die compatibel zouden zijn met Homey, maar ik heb ook nog een nieuwe thermostaat nodig.

Iemand tips of goede ervaringen met een bepaalde thermostaat?
De meeste bronnen lijken naar Honeywell te wijzen voor meerdere zones, maar is dit ook echt nodig als je met een Homey werkt?

Want Nest bv ondersteund op zich geen zones, maar kan je dit niet regelen via flows in Homey?

En zou het uitmaken dat de thermostaat een ander merk is dan de knoppen?

Zoals je kan afleiden uit de vragen ben ik een absolute beginner, maar ik zie door de bomen het bos even niet meer :)

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
FinalAtonement schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:20:
Een Benext Heatcontrol kun je tussen je bestaande thermostaat en de ketel zetten. Voorwaarde is wel dat je thermostaat Opentherm is. Met Homey kun je schema's maken en met de app de temperatuur wijzigen op afstand.

• FinalAtonement
hansgrave schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:36:
[...]

Een Benext Heatcontrol kun je tussen je bestaande thermostaat en de ketel zetten. Voorwaarde is wel dat je thermostaat Opentherm is. Met Homey kun je schema's maken en met de app de temperatuur wijzigen op afstand.
Ik zit helaas met een Bulex ketel die een apart protocol gebruikt (Ebus) dus als ik een opentherm thermostaat wil gebruiken moet er sowieso een interface tussen.

• Gadgetruud
FinalAtonement schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:20:

De meeste bronnen lijken naar Honeywell te wijzen voor meerdere zones, maar is dit ook echt nodig als je met een Homey werkt?
Ik heb zelf een Tado. Ik vind dit een erg goede thermostaat, de zone verwarming vind ik erg handig omdat niet elke ruimte warm hoeft te zijn. De geofence van de tado is erg goed en handig om te gebruiken in homey. Ik kan je de tado erg aanbevelen.

• FinalAtonement
Gadgetruud schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:53:
[...]

Ik heb zelf een Tado. Ik vind dit een erg goede thermostaat, de zone verwarming vind ik erg handig omdat niet elke ruimte warm hoeft te zijn. De geofence van de tado is erg goed en handig om te gebruiken in homey. Ik kan je de tado erg aanbevelen.
Oh toch?
Tado was eigenlijk mijn eerste keuze, maar ik lees precies veel dat de app constant verbinding verliest met homey.

Geen problemen mee gehad?

• Gadgetruud
FinalAtonement schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:38:
[...]

Oh toch?
Tado was eigenlijk mijn eerste keuze, maar ik lees precies veel dat de app constant verbinding verliest met homey.

Geen problemen mee gehad?
In het begin wel een paar keer. Maar nu in ge-update ben naar homey software 2.0.0-rc9 heb ik er geen last meer van

• Double T
HeroS schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:11:
[...]

Nee, dat kan niet >:)

Product-ID: 41735
ProductTypeID: 768
De update met support voor de Z-push buttons staat in de app store

• HeroS
Double T schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:31:
[...]

De update met support voor de Z-push buttons staat in de app store
Helemaal top. Meteen even getest:
- Toevoegen gaat goed
- Zie hem op me dashboard
- Zie geen batterijniveau
- Flow: 1x klikken > Oke
- Flow: 2x klikken > Werkt niet
- Flow: Held > Oke
- Flow: Release > Oke

• Double T
HeroS schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:31:
[...]

Helemaal top. Meteen even getest:
- Toevoegen gaat goed
- Zie hem op me dashboard
- Zie geen batterijniveau
- Flow: 1x klikken > Oke
- Flow: 2x klikken > Werkt niet
- Flow: Held > Oke
- Flow: Release > Oke
Zie geen batterijniveau: waarschijnlijk maak je dan nog gebruik van 1.5.13; die zal ik in een komende release toevoegen aan de V1 mobile card. Capability waarde wordt wel gelogd.

Kun je 2x klikken nog eens controleren?
Was bevestigd dat ie goed functioneert..

• wolly_a
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het kijken hoe ik mijn verwarming ook rechtstreeks kan besturen via Homey. Als oud HomeWizard gebruiker heb ik deze nog altijd aan in combinatie met hun Heatlink. De temperatuur regel ik dan via HomeWizard app voor Homey.

Ik wil dit graag rechtstreeks gaan doen. Nu twijfel ik tussen de BeNext Heating Control (die kort geleden hier ook al werd genoemd) of een Tado thermostaat. Op dit moment werkt mijn Remeha iSense thermostaat perfect en heb ik alles superzuinig ingesteld, in combinatie met de geofence functie van Homey. Mijn gevoel gaat dus een beetje naar de BeNext. Bij de Tado krijg ik het gevoel dat deze zelf veel dingen wil gaan regelen en de geavanceerdere functies zijn verstopt of ontbreken.

• chatjozef
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-01 22:16
powermarcel10 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:51:
Klopt het dat locatie gegevens in de Homey 2.0 app nog niet werken? Ik heb een Android telefoon en als ik bij locatie kijk geeft hij constant mijn huisadres weer. Ook als ik niet thuis ben. Ik zou mijn telefoon graag gaan gebruiken om flows als thuis/weg te triggeren.

Bij de homey van mijn vriendin is het nog gekker en zegt hij dat ze ergens in Amersfoort zit. Terwijl ze hier gewoon in Groningen naast me op de bank zit!

Ik heb alle instellingen in Android aangezet waardoor locatie gegevens moeten worden kunnen gevonden.

Ik las op het Homey forum dat er meer mensen problemen hadden met deze functie. Is er al een oplossing voor?
Ik heb dit ook bij 1.5 nooit werkend gekregen (draai overigens geen 2.0) maar gebruik IFTTT voor GPS en wifi connectie hiervoor.
Werkt beter dan via Homey

• Gadgetruud
wolly_a schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:32:
Ik ben al een tijdje aan het kijken hoe ik mijn verwarming ook rechtstreeks kan besturen via Homey. Als oud HomeWizard gebruiker heb ik deze nog altijd aan in combinatie met hun Heatlink. De temperatuur regel ik dan via HomeWizard app voor Homey.

Ik wil dit graag rechtstreeks gaan doen. Nu twijfel ik tussen de BeNext Heating Control (die kort geleden hier ook al werd genoemd) of een Tado thermostaat. Op dit moment werkt mijn Remeha iSense thermostaat perfect en heb ik alles superzuinig ingesteld, in combinatie met de geofence functie van Homey. Mijn gevoel gaat dus een beetje naar de BeNext. Bij de Tado krijg ik het gevoel dat deze zelf veel dingen wil gaan regelen en de geavanceerdere functies zijn verstopt of ontbreken.
En welke geavanceerde functies zou je dan missen of verstopt zijn volgens jou, als ik vragen mag? ik heb zelf een Tado en kan eigenlijk alles bedienen met homey wat ik met de app van Tado ook kan. kan elke ruimte apart bedienen met homey, ik kan de geofence van Tado gebruiken in homey kan alleen de geofence niet aanpassen in homey maar dat is ook niet nodig. In de Tado app stel je een keer een slim schema in en de geofence zone en vervolgens kun je door middel van flows alles regelen. Ben wel benieuwd wat je dan nog zou missen

• Geurt-kun

Geurt-kun

chatjozef schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:06:
[...]

Ik heb dit ook bij 1.5 nooit werkend gekregen (draai overigens geen 2.0) maar gebruik IFTTT voor GPS en wifi connectie hiervoor.
Werkt beter dan via Homey
Hier werkt het (1.5.13) ondertussen op mijn iPhone (X) wel redelijk, maar met de iPhone (7) van mijn vriendin is geen slaap status zichtbaar. Er blijft een streepje staan. De app is op haar mobiel geïnstalleerd.
Dat krijg ik er met IFTTT niet uit, vermoed ik.
Misschien toch maar een vaste knop voor de slaap status maken.
(Overigens had Homey niet door dat ik nog thuis was toen mijn vriendin weg ging)

2k op west bij Pv Output

• wolly_a
  • Niet online
Gadgetruud schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:41:
[...]

En welke geavanceerde functies zou je dan missen of verstopt zijn volgens jou, als ik vragen mag? ik heb zelf een Tado en kan eigenlijk alles bedienen met homey wat ik met de app van Tado ook kan. kan elke ruimte apart bedienen met homey, ik kan de geofence van Tado gebruiken in homey kan alleen de geofence niet aanpassen in homey maar dat is ook niet nodig. In de Tado app stel je een keer een slim schema in en de geofence zone en vervolgens kun je door middel van flows alles regelen. Ben wel benieuwd wat je dan nog zou missen
Functies als tapwaterinstellingen, anti-Legionella functie, pompsturing, opwarmsnelheid, afkoelsnelheid van de woning, min. CV temperatuur, max. CV temperatuur en dergelijke. Andere dingen als alleen het setpunt van de gewenste temperatuur. Het kan er misschien best inzitten, maar over dat soort dingen vind ik maar weinig informatie.

Dingen als geofence, moet je bij Tado tegenwoordig een abonnementje hebben, meen ik gelezen te hebben in het grote Tado topic. Of heb ik het mis?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:52:
[...]

Dingen als geofence, moet je bij Tado tegenwoordig een abonnementje hebben, meen ik gelezen te hebben in het grote Tado topic. Of heb ik het mis?
Wanneer je de V3+ hebt krijg je zonder abonnement een melding dat er niemand meer thuis is en kun je handmatig je verwarming uit zetten. Wanneer je (bijna) thuis komt krijg je ook een notificatie om je verwarming handmatig weer in te schakelen. Wil je dat dat automatisch gaat, dan heb je een abonnement nodig (of je regelt die logica in je domotica).

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:13
Ik heb zelf een + account maar voor de babykamer heb ik een flow gemaakt waarin als wij thuis zijn en de temperatuur van een Xiaomi sensor onder de X graden komt, de verwarming voor 20 minuten aan gaat op X+5 graden, om zo wat warmte in de kamer te krijgen.

Neem aan dat je dmv geolocatie van de Homey en de Tado app een flow kunt maken die de temperatuur regelt, toch?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Gadgetruud
Sanderrr schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:38:
Ik heb zelf een + account maar voor de babykamer heb ik een flow gemaakt waarin als wij thuis zijn en de temperatuur van een Xiaomi sensor onder de X graden komt, de verwarming voor 20 minuten aan gaat op X+5 graden, om zo wat warmte in de kamer te krijgen.

Neem aan dat je dmv geolocatie van de Homey en de Tado app een flow kunt maken die de temperatuur regelt, toch?
Van de tado app kun je de geofence gebruiken https://tweakers.net/ext/f/wt1fnh5c11T2x6eDvhOFTm6L/thumb.jpg

en op basis daar van de verwarming bedienen voor bijvoorbeeld alleen de baby kamer in dit geval. bij een multizone systeem is het wel belangrijk dat je een bypass in je cv systeem hebt zitten. dit kan een radiator zijn met een gewone regelknop (geen thermostatische knop) of een bypass leiding zodat je systeem het water altijd rond kan pompen.

• Webgnome
(jarig!)
Ook mooi. Tijdje zat ik mij al te verbazen over waarom dat mijn twee Greenwave's geen goede power metingen meer doorgaven. Blijkt dat Athom in de laatste update besloten heeft om maar:
Removed most polling, removed meter_power capabilities from devices
Laat dat nou net een van de belangrijkste capabilities zijn van die Greenwave nodes... 8)7

Dus nu besloten om automatische updates van de apps ook maar uit te zetten

Webgnome wijzigde deze reactie 01-01-2019 11:52 (10%)

• blavlaa
  • Laatst online: 08:30
Bedankt voor de tip!
Die ga ik dus voorlopig niet updaten
Webgnome schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:49:
Ook mooi. Tijdje zat ik mij al te verbazen over waarom dat mijn twee Greenwave's geen goede power metingen meer doorgaven. Blijkt dat Athom in de laatste update besloten heeft om maar:

[...]

Laat dat nou net een van de belangrijkste capabilities zijn van die Greenwave nodes... 8)7

• HeroS
Webgnome schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:49:

[...]

Dit heeft waarschijnlijk te maken dat die greenwave nodes nog al wat ruis/verkeer geven binnen je z-wave netwerk en hierdoor alles overbelasten.

• Webgnome
(jarig!)
HeroS schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Dit heeft waarschijnlijk te maken dat die greenwave nodes nog al wat ruis/verkeer geven binnen je z-wave netwerk en hierdoor alles overbelasten.
Dat is ook wat er staat bij de changelog maar dat is nog geen reden om dan maar die capability er gewoon uit te knikkeren. Dan los je dat maar op een andere manier op lijkt mij of je communiceert dat eerst naar de mensen die de app geinstalleerd hebben. Nu kan ik in principe niks meer met die greenwave's en zijn een hoop flows van mij waardeloos geworden juist omdat die werkte op verbruik.

Webgnome wijzigde deze reactie 01-01-2019 15:40 (6%)

• HeroS
Webgnome schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Dat is ook wat er staat bij de changelog maar dat is nog geen reden om dan maar die capability er gewoon uit te knikkeren. Dan los je dat maar op een andere manier op lijkt mij of je communiceert dat eerst naar de mensen die de app geinstalleerd hebben. Nu kan ik in principe niks meer met die greenwave's en zijn een hoop flows van mij waardeloos geworden juist omdat die werkte op verbruik.
Tuurlijk heb je gelijk wat betreft de communicatie van Homey. Maar het is natuurlijk niet de schuld van Athom dat Greenwave een slecht product heeft gemaakt. Even ter info dit probleem is ook bij andere controllers.

• Double T
Webgnome schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Dit is inderdaad waardeloos.
De vorige versie van de app werkt nog steeds goed, wanneer je deze correct instelt.

Deze versie is puur geupload om er maar vanaf te zijn (SDK2); in het kader van lage install count en legacy product. Mogelijk maar half bewust dat er een hoop flows kapot gegaan zijn.

Ik heb de vorige versie (PR van mijzelf) maar weer geinstalleerd; ik kan die voor je beschikbaar maken.
Misschien dat ik die zelf maar naar SDK2 over zet met behoud van functies; #hostileTakeover
Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True