Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:09:
[...]

Ik hoop dat ze in de appstore iets gaan toevoegen waar je kunt zien op de homepage van een app wat de compatabiliteit is. Dat kun je nu alleen weten door op install te klikken of naar de github te gaan, de app.json te lezen en daaruit te concluderen. Dat lijkt mij niet heel handig.
Dit gaan ze dus niet doen. Al gevraagd aan Emile op slack toen V2 net uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Joolee schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:08:
Ik heb ooit een tooltje (html+js file van Github) gevonden op het Athom forum waarmee je een overzicht kreeg van al je flows. Iemand enig idee over welk tooltje ik het heb en waar ik die kan vinden? Dat is een ideale manier om een goede snapshot van je flows te maken zodat je ze opnieuw kunt opbouwen bij problemen.
Helaas zal die niet meer werken op 2.0 aangezien hij werkt met een bearer token en de onofficiële web api.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
https://github.com/irritanterik/homey-realtime-logpage

Met dat tooltje kun je een grafisch overzicht krijgen van al je flows. Lijkt mij een must voordat je de upgrade aan gaat!

Ik ben van plan om met behulp hiervan al m'n flows opnieuw op te bouwen in V2.0. Heb nog nooit een factory reset gedaan en was een Early Bird supporter op Kickstarter dus mijn Homey gaat al even mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:41:
[...]

Dit gaan ze dus niet doen. Al gevraagd aan Emile op slack toen V2 net uitkwam.
Ik heb die vraag ook ooit gesteld toen het nog ging om een upgrade van 1.x naar 1.y toen ook ineens apps niet meer werkte, maar toen werd ook aangegeven dat het ook niet kon. Ik weet niet meer precies waarom maar ze konden dit in ieder geval simpelweg technisch niet inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:03:
[...]

Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
https://github.com/irritanterik/homey-realtime-logpage

Met dat tooltje kun je een grafisch overzicht krijgen van al je flows. Lijkt mij een must voordat je de upgrade aan gaat!

Ik ben van plan om met behulp hiervan al m'n flows opnieuw op te bouwen in V2.0. Heb nog nooit een factory reset gedaan en was een Early Bird supporter op Kickstarter dus mijn Homey gaat al even mee :*)
Die tool gebruik ik ook. :)
En ben ook een Kickstarter, dus draait hier ook al een aantal jaar.
Maar een full reset, dat zie ik niet zitten. :P
Niet voor de flows, maar voor het terug pairen van (vooral) al die z-wave devices... Nee bedankt :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:32
Even iets heel anders, is de verwachting dat Athom nog met een hardware revisie komt? Ik heb nu 25 apps, 30 zigbee en 30 zwave devices, en dan nog wat wifi en kaku. Ik zat eraan te denken om een Superhomey aan te schaffen, deze kost alleen -+500€. Maar ik verwacht dat als ze zelf een snellere op de marktbrengen dat deze wel goedkoper is aangezien die 500 euro gebaseerd is op het handmatig vervangen van de SOM etc.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Fire69 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 06:51:
[...]

Die tool gebruik ik ook. :)
En ben ook een Kickstarter, dus draait hier ook al een aantal jaar.
Maar een full reset, dat zie ik niet zitten. :P
Niet voor de flows, maar voor het terug pairen van (vooral) al die z-wave devices... Nee bedankt :N
K heb heel veel van die IKEA zigbee spots.. moet er inderdaad niet aan denken, wat een werk was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Sa1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:05:
[...]
K heb heel veel van die IKEA zigbee spots.. moet er inderdaad niet aan denken, wat een werk was dat.
Ik vond het resetten van de IKEA spots echt een drama, maar vond op het internet een tip op een Hue Dimmer Switch te gebruiken, dat werkt echt perfect. Je houd de aan en uit knop tegelijk vast en houd hem zeer dicht bij de tradfri lamp. Na 10 seconden knippert hij en voila. Stuk makkelijker dan die 6x aan en uit en hopen dat het werkt.

Ik heb meeste tradfri lampen op homey, maar de RGB lampen werken een stuk soepeler op de Hue hub dan via Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 21:17
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:05:
..... Ik zat eraan te denken om een Superhomey aan te schaffen, deze kost alleen -+500€. Maar ik verwacht dat als ze zelf een snellere op de marktbrengen dat deze wel goedkoper is aangezien die 500 euro gebaseerd is op het handmatig vervangen van de SOM etc.
voor een newbie wat is een superhomey?

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
man_rot schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:26:
[...]

Een homey met quad core cpu ipv single en 2 gb ram ipv 512. Je kan er dus veel meer apps op installeren etc. @lubbertkramer heeft een test gedaan en zelfs 95 apps ging zonder problemen. Ik wil best 500 euro uitgeven eraan, maar niet als ze toch al een geupdate versie gaan uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:32:
[...]

Een homey met quad core cpu ipv single en 2 gb ram ipv 512. Je kan er dus veel meer apps op installeren etc. @lubbertkramer heeft een test gedaan en zelfs 95 apps ging zonder problemen. Ik wil best 500 euro uitgeven eraan, maar niet als ze toch al een geupdate versie gaan uitbrengen.
Dat lijkt mij niet meer dan een logische stap als ze versie 2.0 naar stable hebben gebracht en alles goed werkt. De schoorsteen moet toch blijven roken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
man_rot schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:26:
[...]

Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:32:
[...]

Count_B schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:37:
[...]

Dat lijkt mij niet meer dan een logische stap als ze versie 2.0 naar stable hebben gebracht en alles goed werkt. De schoorsteen moet toch blijven roken ;-)
Zoals @Greetoz inderdaad aangeeft, staan meerdere posts van mij in dit topic erover maar zie foto hieronder :) Er was laatst al een discussie @ Slack over dat winkels in Noorwegen lieten weten dat er geen voorraad was vanwege een hardware upgrade, al verwacht ik meer dat Athom de voorraad momenteel voor eigen webshop aan het houden is voor nog wat inkomsten :9

@Greetoz Super Homey is mooi speelgoed maar hou wel rekening met dat het niet de zigbee/z-wave problemen gaat oplossen die op Github bestaan en mooi gearchiveerd zijn maar waar echt de rewrite voor nodig is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2MywVvYSxQQ0Y068ZFdLRVGy/full.png

En er is weer een update

Homey v2.0.0-rc.7 has been released! This update adds Homey Insights and includes various improvements.

[Core] Added Insights — Visit https://insights.athom.com on your desktop or tablet
[Core] Add support for "uiComponent": null
[Core] Fixed a bug where Flows would not start
[Core] Fixed a bug where 'Sunset/Sunrise starts in ...' would not work
[Core] Fixed a bug where advanced device settings would crash the app
[Core] Fixed a bug where installing updates would error
[Core] Fixed various bugs```

Note: Your pre-v2.0 Insights data will be removed and replaced by the new Insights. Visit https://insights.athom.com to access the new Homey Insights.

Read more at http://firmware.athom.com

[ Voor 36% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Yup, is aan 't updaten.. spannend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:44:
[Core] Fixed a bug where Flows would not start
Ik ben benieuwd of dit de oorzaak is van de problemen die @Sa1 gisteren melde met de UniFi app dat (onder bepaalde omstandigheden?) flows niet werden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik dacht dat ik nog weken zou moeten wachten voor de release maar lijkt erop dat het wel eens snel kan gaan zo!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Dingen toevoegen terwijl je in Release Candidate stage bent.... 8)7 die al op versie 7 zit daardoor (duh :F )

Maar goed. Lijkt erop dat ze een (nieuwe) ontwikkelaar hebben aangenomen. Vooruitgang is vooruitgang. _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Nu hopen dat ze de Homekit instellingen eens blijven behouden bij een nieuwe RC :P Het herindelen in homekit bij iedere update van alle apparaten is a pain hehe.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:44:
[...]

[...]

[...]

Zoals @Greetoz inderdaad aangeeft, staan meerdere posts van mij in dit topic erover maar zie foto hieronder :) Er was laatst al een discussie @ Slack over dat winkels in Noorwegen lieten weten dat er geen voorraad was vanwege een hardware upgrade, al verwacht ik meer dat Athom de voorraad momenteel voor eigen webshop aan het houden is voor nog wat inkomsten :9

@Greetoz Super Homey is mooi speelgoed maar hou wel rekening met dat het niet de zigbee/z-wave problemen gaat oplossen die op Github bestaan en mooi gearchiveerd zijn maar waar echt de rewrite voor nodig is
Ik snap dat ik alleen meer snelheid krijg. Ik zie alleen nog niet echt een universele vervanging voor homey. Hass lijkt leuk, maar merk je echt dat het zoveel beter werkt? Ik zie bij Hass gewoon op tegen het vele gehobby. Over het algemeen vind ik dat Homey best OK werkt op dit moment. Nadat hij 2 keer vervangen is heb ik geen last meer van onbereikbaarheid van homey. Enige waar ik nog tegenaan loop is dat de S2 van fibaro niet lekker werkt (schijnt algemeen probleem te zijn). En de Aqara bewegingssensoren werken niet goed, maar daar schijn ik dan weer in de minderheid te zijn.
Count_B schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:37:
[...]

Ik verwacht ook zoiets inderdaad. Dus nog even wachten dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:09:
[...]

Ik snap dat ik alleen meer snelheid krijg. Ik zie alleen nog niet echt een universele vervanging voor homey. Hass lijkt leuk, maar merk je echt dat het zoveel beter werkt? Ik zie bij Hass gewoon op tegen het vele gehobby.
Ik ben vorig jaar overgestapt van Homey naar Hass, en ja in het begin is de leercurve hoog, maar als je eenmaal over bent is het een verademing. Er is zoveel mogelijk, veel meer dan bij Homey. En als je Node-Red er bij draait hoef je ook niet meer te kloten in YAML voor je flows, maar dan heb je gewoon een grafische editor in je browser en die werkt echt als een trein!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:09:
[...]

Ik snap dat ik alleen meer snelheid krijg. Ik zie alleen nog niet echt een universele vervanging voor homey. Hass lijkt leuk, maar merk je echt dat het zoveel beter werkt? Ik zie bij Hass gewoon op tegen het vele gehobby. Over het algemeen vind ik dat Homey best OK werkt op dit moment. Nadat hij 2 keer vervangen is heb ik geen last meer van onbereikbaarheid van homey. Enige waar ik nog tegenaan loop is dat de S2 van fibaro niet lekker werkt (schijnt algemeen probleem te zijn). En de Aqara bewegingssensoren werken niet goed, maar daar schijn ik dan weer in de minderheid te zijn.
Ligt eraan wat je hobby vind, in 0.84 is bijvoorbeeld nu een grafische editor om je eigen dashboard/ui te maken i.p.v. via code in yaml en zo is er ook al een grafische wizard voor het maken van je flows/automations, maar goed dat is meer voor het HA topic :) Vergeet niet dat alles zijn voor en nadelen heeft, maar op dit moment is Zigbee icm Hass vele malen stabieler door een betere implementatie en bredere ondersteuning voor apparaten, waar je bij Homey bv zaken als de Ikea 5 knoppen niet kunt toevoegen door de gekozen implementatie kan dat bij Hass / Deconz wel :) Hass heeft een tweewekelijkse release (versienummer omhoog)
j1nx schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:48:
Dingen toevoegen terwijl je in Release Candidate stage bent.... 8)7 die al op versie 7 zit daardoor (duh :F )

Maar goed. Lijkt erop dat ze een (nieuwe) ontwikkelaar hebben aangenomen. Vooruitgang is vooruitgang. _/-\o_
Gok meer dat er een weer even op kantoor is, die is veel uitgevallen de laatste tijd door persoonlijke omstandigheden. Maar was toevallig gisteren een discussie over @ slack hoe het RC kan zijn wat zegt klaar te zijn voor release bij geen showstoppers en Athom het gebruikt om alleen nog maar verder te bouwen/testen i.p.v. te releasen

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:35:
[...]

Ligt eraan wat je hobby vind, in 0.84 is bijvoorbeeld nu een grafische editor om je eigen dashboard/ui te maken i.p.v. via code in yaml
Goed dat je het zegt. Had ik ff gemist. Maar dat ziet er echt heel sexy uit! Eindelijk gewoon m'n dashboard samen klikken :D Thanks!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:16
Het zijn maar labeltjes he. Het zit gewoon in het experimental channel. Het is nu alleen wat experimenteler dan we gewend zijn omdat we dit keer een major version sprongetje maken. Denk dat het alleen maar goed is dat ze tijdig in iets afgeslankte vorm zijn gestart, er zijn zo al een hoop community apps gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:44:
Het zijn maar labeltjes he. Het zit gewoon in het experimental channel. Het is nu alleen wat experimenteler dan we gewend zijn omdat we dit keer een major version sprongetje maken. Denk dat het alleen maar goed is dat ze tijdig in iets afgeslankte vorm zijn gestart, er zijn zo al een hoop community apps gefixed.
Bij een normale release die in experimental kwam starten ze ook gewoon met 1.5.10 -> 1.5.11 waarna pas 1.5.13RC volgt waarbij RC aangeeft dat dat de versie is die naar stabiel komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:54:
[...]

Ik ben benieuwd of dit de oorzaak is van de problemen die @Sa1 gisteren melde met de UniFi app dat (onder bepaalde omstandigheden?) flows niet werden uitgevoerd.
Zal vanavond is gaan testen, goed punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:48:
[...]

Bij een normale release die in experimental kwam starten ze ook gewoon met 1.5.10 -> 1.5.11 waarna pas 1.5.13RC volgt waarbij RC aangeeft dat dat de versie is die naar stabiel komt :)
Dat is je punt toch? 2.0.0 komt naar ons toe. Dat het technisch volgens ons tweakers misschien 2.0.7 had moeten zijn veranderd totaal niets aan het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:07:
[...]

Dat is je punt toch? 2.0.0 komt naar ons toe. Dat het technisch volgens ons tweakers misschien 2.0.7 had moeten zijn veranderd totaal niets aan het eindresultaat.
Nee punt is dat RC bedoeld is om aan te geven dat iets naar stabiel/officiele release komt (binnen korte tijd) en alleen bij het vinden van blocking bugs niet vrijgegeven gaat worden, je behoort aan een RC geen nieuwe functionaliteiten toe te voegen zoals tags / inzichten / aanwezigheids detectie die ontbreken en nog toegevoegd worden. Maar goed het ontwikkelproces van Athom is hier al vaker besproken :P
A release candidate (RC), also known as "going silver", is a beta version with potential to be a final product, which is ready to release unless significant bugs emerge. ... Beta testing is conducted in a client's or customer's location and to test the software from a user's perspective.

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Vind echt totaal niet boeiend. Dan had het 2.0.7 geweest nu, of überhaupt nog geen 2.0.0. Resultaat was dan nu een release met insights er in, en alsnog weken nodig om de community apps te fixen.
Een ruime experimentele periode is juist extra belangrijk om er voor te zorgen dat alles straks goed gaat als ze uit experimenteel komen.

[ Voor 35% gewijzigd door jip_86 op 19-12-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:17:
Vind echt totaal niet boeiend. Dan had het 2.0.7 geweest nu, of überhaupt nog geen 2.0.0. Resultaat was dan nu een release met insights er in, en alsnog weken nodig om de community apps te fixen.
Experimental aka Beta staat ook niet gelijk aan stabiel en is bedoeld voor ontwikkelaars om hun apps te kunnen aanpassen. Dat allerlei gebruikers het als een verkapte stabiel gebruiken is een vrijwillige keuze :9 Doordat het bedoeld is voor ontwikkelaars geeft dat juist een raar beeld zoals hierboven al eerder benoemd en @ Slack omdat een RC aangeeft geen nieuwe veranderingen / functionaliteiten dus geeft het ook vertrouwen aan ontwikkelaars om actief bezig te gaan met hun apps. Deze discussie loopt niet voor niets omdat ontwikkelaars nu blijven afwachten doordat Athom aangeeft dit is een final build en vervolgens nieuwe dingen toevoegd of veranderd dus in die zin is het boeiend dat door deze keuze er ook ontwikkelaars wachten en apps van jou / andere gebruikers dus geen update krijgen :9

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:35:
[...]

Ligt eraan wat je hobby vind, in 0.84 is bijvoorbeeld nu een grafische editor om je eigen dashboard/ui te maken i.p.v. via code in yaml en zo is er ook al een grafische wizard voor het maken van je flows/automations, maar goed dat is meer voor het HA topic :) Vergeet niet dat alles zijn voor en nadelen heeft, maar op dit moment is Zigbee icm Hass vele malen stabieler door een betere implementatie en bredere ondersteuning voor apparaten, waar je bij Homey bv zaken als de Ikea 5 knoppen niet kunt toevoegen door de gekozen implementatie kan dat bij Hass / Deconz wel :) Hass heeft een tweewekelijkse release (versienummer omhoog)

[...]

Gok meer dat er een weer even op kantoor is, die is veel uitgevallen de laatste tijd door persoonlijke omstandigheden. Maar was toevallig gisteren een discussie over @ slack hoe het RC kan zijn wat zegt klaar te zijn voor release bij geen showstoppers en Athom het gebruikt om alleen nog maar verder te bouwen/testen i.p.v. te releasen
Ik met gehobby bedoelde ik het instellen. En het zelf bij elkaar sprokkelen van hardware etc. Wat ik niet snap is, waarom kan Hass dus een betere implementatie van zigbee hebben dan homey, terwijl hass gratis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:23:
[...]

Ik met gehobby bedoelde ik het instellen. En het zelf bij elkaar sprokkelen van hardware etc. Wat ik niet snap is, waarom kan Hass dus een betere implementatie van zigbee hebben dan homey, terwijl hass gratis is!
Hass zelf maakt gebruik van Deconz addon waarbij Deconz van Dresden isoftewel van een bedrijf (zie supported devices):) RPI + Conbee / Raspbee (zigbee) + USB z-wave stick met HASS erop is niet veel anders dan Homey onder de ronde bol hoor :X

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:20:
[...]

Experimental aka Beta staat ook niet gelijk aan stabiel en is bedoeld voor ontwikkelaars om hun apps te kunnen aanpassen. Dat allerlei gebruikers het als een verkapte stabiel gebruiken is een vrijwillige keuze :9 Doordat het bedoeld is voor ontwikkelaars geeft dat juist een raar beeld zoals hierboven al eerder benoemd en @ Slack omdat een RC aangeeft geen nieuwe veranderingen / functionaliteiten dus geeft het ook vertrouwen aan ontwikkelaars om actief bezig te gaan met hun apps. Deze discussie loopt niet voor niets omdat ontwikkelaars nu blijven afwachten doordat Athom aangeeft dit is een final build en vervolgens nieuwe dingen toevoegd of veranderd dus in die zin is het boeiend dat door deze keuze er ook ontwikkelaars wachten en apps van jou / andere gebruikers dus geen update krijgen :9
Welke ontwikkelaars ken je die aan het wachten zijn en apps die daardoor niet geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:30:
[...]

Welke ontwikkelaars ken je die aan het wachten zijn en apps die daardoor niet geupdate worden?
Lees maar terug op Slack waar de discussie was, mag hier geen screenshots posten die rapporteert Athom omdat het op een "gesloten platform" staat achter een login ondanks dat het openbaar is :) Vanmorgen ging het er bijvoorbeeld over dat er teveel breaking changes zijn, o.a. met Homeydash waardoor zaken niet meer werken

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:44:
Ook experimental versies zit onderscheid in.
Standaard heb je alpha (nog hevig in ontwikkeling), beta (feature complete, maar er zal nog flink aan bugfixing worden gedaan en dat is normaliter ook nodig) en release candidate (dit zou stabiel moeten zijn en in theorie moet iedereen kunnen updaten).

Of bij Ubiquiti waar je een speciaal 'beta' forum hebt waar releases worden aangeduid als:
* Unstable als het nog de eerste versies zijn met veel grote wijzigingen en dus grote kans op (grote) bugs
* Testing als de grote wijzigingen gebeurd zijn en alles meer gesetteld is, maar (grote) bugs kunnen nog steeds
* Stable candidate, wat gelijk aan release candidate is 'af tenzij grote bug(s)

Doordat Athom nu alles 'RC' noemt heb je geen enkel idee wat de daadwerkelijke status is. Kijk je naar 'semantic versioning' komt het dus neer op 'klaar en verwacht binnen enkele weken een stable release tenzij grote bug(s) gevonden worden'. Maar zeker RC1 was (voor zover ik begrepen heb, draai het zelf niet') verre van stabiel. Maar juist doordat de meeste tweakers bij RC denken van '(bijna) stabiel' gaan zij wel updaten, om vervolgens erachter te komen dat het dat bij lange na niet is.

TL;DR: juist bij experimental/dev/... versies moet je duidelijk zijn in wat de stabiliteit is. En alles RC noemen is dat verre van.

Wat het dan wel had moeten zijn? 2.0.0-beta1. En dan een X aantal betas en als Athom denkt dat het 'af' is kunnen ze een RC label erop plakken. Dus dan krijg je bv t/m beta 10 en daarna nog t/m RC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
RobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:35:
[...]

Standaard heb je alpha (nog hevig in ontwikkeling), beta (feature complete, maar er zal nog flink aan bugfixing worden gedaan en dat is normaliter ook nodig) en release candidate (dit zou stabiel moeten zijn en in theorie moet iedereen kunnen updaten).

Of bij Ubiquiti waar je een speciaal 'beta' forum hebt waar releases worden aangeduid als:
* Unstable als het nog de eerste versies zijn met veel grote wijzigingen en dus grote kans op (grote) bugs
* Testing als de grote wijzigingen gebeurd zijn en alles meer gesetteld is, maar (grote) bugs kunnen nog steeds

Doordat Athom nu alles 'RC' noemt heb je geen enkel idee wat de daadwerkelijke status is. Kijk je naar 'semantic versioning' komt het dus neer op 'klaar en verwacht binnen enkele weken een stable release tenzij grote bug(s) gevonden worden'. Maar zeker RC1 was (voor zover ik begrepen heb, draai het zelf niet') verre van stabiel. Maar juist doordat de meeste tweakers bij RC denken van '(bijna) stabiel' gaan zij wel updaten, om vervolgens erachter te komen dat het dat bij lange na niet is.

TL;DR: juist bij experimental/dev/... versies moet je duidelijk zijn in wat de stabiliteit is. En alles RC noemen is dat verre van.

Wat het dan wel had moeten zijn? 2.0.0-beta1. En dan een X aantal betas en als Athom denkt dat het 'af' is kunnen ze een RC label erop plakken. Dus dan krijg je bv t/m beta 10 en daarna nog t/m RC3
Eens dat de naamgeving niet juist is. Maar het heeft wel de gewenste uitkomst. Heel veel mensen updaten het en komen problemen tegen die ze rapporteren. Ik denk dat de gesloten Alpha/Beta groep van Homey gewoon niet heel erg groot is. Dit is ook logisch aangezien homey ook maar een klein bedrijf is. Dus doen ze het met een publieke RC om zo nog sneller de fouten eruit te halen. Maar je hebt gelijk het zou eigenlijk Beta moeten heten. Maar volgens mij maakt Athom het wel duidelijk genoeg dat je op een Experimental kanaal zit waar niet alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
RobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:35:
[...]

Denken denken, henk en ingrid die in experimental zitten maakt het geen hol uit of het b1 of rc1 is als dat altijd al zo was geweest is. Vond het echt verschikkelijk meevallen met negatieve reacties op slack terwjl ik ongeveer op moment 1 op update heb gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:29:
[...]

Hass zelf maakt gebruik van Deconz addon waarbij Deconz van Dresden isoftewel van een bedrijf (zie supported devices):) RPI + Conbee / Raspbee (zigbee) + USB z-wave stick met HASS erop is niet veel anders dan Homey onder de ronde bol hoor :X
Dat snap ik hoor. Ik twijfel echt al een tijdje over een overstap. Ik wil 2.0 van homey nog even afwachten. een Hassio setupje is ook de prijs niet, denk dat je voor 100-120 euro wel klaar bent op zich. Homey is wel lekker makkelijk en dat maakt de overstap natuurlijk iets groter.

Maar wordt er wel gek van dat sommige dingen gewoon slecht werken, zoals de S2 op fibaro, en dat een knop soms wel werkt en soms niet. Maar ik vraag mij af of dat allemaal beter/opgelost is met Hass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:40:
[...]

Denken denken, henk en ingrid die in experimental zitten maakt het geen hol uit of het b1 of rc1 is als dat altijd al zo was geweest is. Vond het echt verschikkelijk meevallen met negatieve reacties op slack terwjl ik ongeveer op moment 1 op update heb gedrukt.
Henk en Ingrid horen helemaal geen experimental te gebruiken. Hoogstens dat ze eens bij (een echte) RC instappen.
Greetoz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:38:
[...]

Eens dat de naamgeving niet juist is. Maar het heeft wel de gewenste uitkomst. Heel veel mensen updaten het en komen problemen tegen die ze rapporteren.
Niet alleen rapporteren, maar ook juist voor een slecht imago zorgen juist omdat er zoveel wordt geklaagd over de stabiliteit en bugs van voornamelijk de experimental versies.

Experimental is al heel lang een "mislukking" IMO. Het is IMO niet duidelijk genoeg waar je aan begint ("release candidate" heeft niet de standaard betekenis en zeker de eerste RCs kunnen onstabiel zijn). Dat vervolgens weer gecombineerd met dat je niet terug kunt van experimental naar stable (alleen via een factory reset). En daarnaast is het lang geleden al mis gegaan (o.a. door Athom zelf) door teveel users te adviseren om over te stappen op experimental "want dat werkt beter" (bv ten tijde van de Z-Wave rewrites).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Wat @lubbertkramer zegt. Door nu weer dingen toe te voegen, bestaat de kans dat een van de toevoegingen weer een grote bug introduceerd, die er weer voor zorgt dat de feitelijke release lang op zich kan laten wachten.

Dit is overigens al eerder gebeurd.

Noem het dan geen RC, maar goed daarmee geef je aan dat 2.0 dus helemaal niet klaar is. Wat het dus ook niet is. Verre van zelfs denk ik.

Deze versie gaat straks naar release en vervolgens komen er heel veel fix releases achteraan, tot het punt het niet meer haalbaar is om dingen te fixen / verbeteren, waardoor er een rewrite nodig is die...... (hey, wacht eens even...)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat ik toch nog wel het boeiendste vind in deze hele affaire is dat Athom zelf heeft gezegd dat het bijna klaar was of in ieder geval hebben aangegeven dat ze al een tijdje zelf op versie 2 zaten. Dat is toch niet te rijmen met het groot aantal fixes dat nu alweer uitgekomen is? (en of ze nu RC, EX, BETA, Alpha genoemd worden maakt dan nog niet eens heel erg uit)
Henk en Ingrid horen helemaal geen experimental te gebruiken. Hoogstens dat ze eens bij (een echte) RC instappen.
Dat horen ze inderdaad niet maar dat knopje zit er nu eenmaal in en mensen drukken gewoon te vaak op dingen waar ze niet op mogen drukken.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
j1nx schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:12:
Wat @lubbertkramer zegt. Door nu weer dingen toe te voegen, bestaat de kans dat een van de toevoegingen weer een grote bug introduceerd, die er weer voor zorgt dat de feitelijke release lang op zich kan laten wachten.
Grootste probleem is dat veel apps omvallen. De enige manier om daar achter te komen is om het op deze manier te testen. Lijkt mij geen probleem een deel parallel te doen. Insights of geofencing wat ze nu toegevoegd hebben is totaal onnodig voor heel veel zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:47:
[...]

Grootste probleem is dat veel apps omvallen. De enige manier om daar achter te komen is om het op deze manier te testen. Lijkt mij geen probleem een deel parallel te doen. Insights of geofencing wat ze nu toegevoegd hebben is totaal onnodig voor heel veel zaken.
Dat wisten ze zelf toch ook al op voorhand, naast dat ze wisten dat iedereen alles wat werkte ook in de nieuwe app wilden hebben (inzichten, aanwezigheidsdetectie etc etc) wat ze nu nog allemaal toevoegen terwijl V2 klaar was en alleen nog getest moest worden dus bugvrij gemaakt moest worden oftewel de RC aanduiding die ze het meegeven om het zo te laten lijken...

Hadden ze beter de tijd kunnen steken in het beschikbaar stellen van virtuele Homey's zoals ze zelf ook ontwikkelen zodat ontwikkelaars als die van Heimdall hun app voor V2 kunnen aanpassen wat ze nu niet doen omdat ze zelf op 1.5.x blijven zitten vanwege maar een Homey hebben. Sowieso is dit een punt van aandacht dat dit probleem blijft bestaan zolang er geen makkelijkere manier is om te ontwikkelen voor ontwikkelaars als je zo afhankelijk bent van community ontwikkelaars (bedoel zonder hun was Homey maar een kwart van wat het is als apps als xiaomi, heimdall, homeydash, better logic etc zouden ontbreken)
Webgnome schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:31:
Wat ik toch nog wel het boeiendste vind in deze hele affaire is dat Athom zelf heeft gezegd dat het bijna klaar was of in ieder geval hebben aangegeven dat ze al een tijdje zelf op versie 2 zaten. Dat is toch niet te rijmen met het groot aantal fixes dat nu alweer uitgekomen is? (en of ze nu RC, EX, BETA, Alpha genoemd worden maakt dan nog niet eens heel erg uit)
Het is geen bug test of kleine verbeteringen die aangebracht worden. V2 was nog (lang) niet klaar om ook maar getest te kunnen worden door de community met alle functionaliteiten die ontbreken bij de start die wel in V1 zaten. Ze konden geen :soon: meer verkopen en de blogs zouden geen inhoud meer hebben waardoor ze wel moesten releasen en ze nu als een malle zaken echt moeten afmaken.
Deze versie gaat straks naar release en vervolgens komen er heel veel fix releases achteraan, tot het punt het niet meer haalbaar is om dingen te fixen / verbeteren, waardoor er een rewrite nodig is die...... (hey, wacht eens even...)
Haha en weer een rewrite |:(

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:08
Homeys!

Vraagje.. Ik gebruik momenteel de app "Simple HTTP Connector For Flows" om mijn htpc af te sluiten, te herstarten, etc. Nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit nieuwe functionaliteit wordt van homey zelf. Dus dat er straks geen losse app meer voor nodig is. Weet iemand hoe dit zit en hoe ik http requests kan uitvoeren vanaf homey?

EDIT: En ik begreep ook nog eens dat de http app niet compatible is met homey 2.0. Iemand die dit getest heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door powermarcel10 op 19-12-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86

Dit is overigens al eerder gebeurd.

Noem het dan geen RC, maar goed daarmee geef je aan dat 2.0 dus helemaal niet klaar is. Wat het dus ook niet is. Verre van zelfs denk ik.

Hie gaat een geofence functie in de mobiele app er voor zorgen dat app x niet meer gaat werken dan? Sterker nog die werkt voor het eerst eens bij mij, dus ik zie het probleem niet.
Je hebt niet eens een Homey toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:04:
[...]

Hie gaat een geofence functie in de mobiele app er voor zorgen dat app x niet meer gaat werken dan? Sterker nog die werkt voor het eerst eens bij mij, dus ik zie het probleem niet.
Of hij wel of geen Homey heeft betekend of hij wel of niet mag reageren? mensen met twee of meer homey's mogen dus nog meer reageren

Het is duidelijk in je antwoord dat je weinig van ontwikkelen weet aangezien je steeds draait waar het om gaat wat niets te maken heeft met wel of niet werken van een functie maar dat bij een RC release in software geen nieuwe functionaliteiten meer toegevoegd kunnen worden, dat is waar de discussie over gaat. Accepteer nou maar gewoon dat het zo is of doe even onderzoek naar versiebeheer en wat een RC is

Waarom een nieuw iets voor problemen kan zorgen komt omdat de software veranderd en dus een bug kan geven of een change in de werking / API om dit te laten werken effect kan hebben op wat anders. Nieuw iets kan voor een change bijvoorbeeld in de core zorgen. Ze noemen de API niet voor niets beta zodat zaken kunnen veranderen zoals eerder aangegeven voor deze RC release niet meer Zou moeten/ mogen. Het is net als bij een game/os release zodra die zilver gaat is het final en laatste test waarna die gold gaat en beschikbaar is. Dat is nou eenmaal hoe dat proces werkt :)

V2 is gewoon nog niet klaar voor de release of om een RC te zijn als het niet eens de functionaliteit bevat die V1 heeft en ze momenteel nog steeds functionaliteiten toevoegen. Dan zou het gewoon een beta moeten zijn zonder RC 😅 en goed dat ze wakker zijn en toch een beetje agile kunnen werken door nu snel te releasen na zoveel uitloop *O*

[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 19-12-2018 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Voor nu kunnen Rc7 gebruikers geen flows maken of bewerken 😂 ... zal vast snel weer een update komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:27:
Voor nu kunnen Rc7 gebruikers geen flows maken of bewerken 😂 ... zal vast snel weer een update komen.
Haha @jip_86 mooi voorbeeld van zaken die omvallen wat niet zou mogen in een RC maar wat wel gebeurd doordat ze nog teveel aan het veranderen/toevoegen zijn. Hier de update (gelukkig) nog niet gedaan, gebruik Homey momenteel ook vooral voor visuele weergave van status/melding via de ledring en wat andere zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik kan momenteel niet inloggen op de (nieuwe) app. Meer mensen last van dit probleem? Ik draai inmiddels rc7.

Via developer tools Kan ik wel inloggen en is homey wel gewoon online.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jip_86
lubbertkramer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:32:
[...]

Of hij wel of geen Homey heeft betekend of hij wel of niet mag reageren? mensen met twee of meer homey's mogen dus nog meer reageren

Het is duidelijk in je antwoord dat je weinig van ontwikkelen weet aangezien je steeds draait waar het om gaat wat niets te maken heeft met wel of niet werken van een functie maar dat bij een RC release in software geen nieuwe functionaliteiten meer toegevoegd kunnen worden, dat is waar de discussie over gaat. Accepteer nou maar gewoon dat het zo is of doe even onderzoek naar versiebeheer en wat een RC is
Weet ik toevallig wel. Het is mijn dagelijks werk en qua Homey heb ik net better logic omgezet naar sdk 2 :w
Sa1 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:27:
Weet niet waar je daar vandaan hebt, ik heb er net een gemaakt :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I4VlLkmIdpQ63YMw0k1sIe19/full.jpg

Zo net even de nieuwe homey app (Gen2) op mijn tablet geïnstalleerd maar hij werkt super en het ziet er netjes uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:56:
[...]

Weet ik toevallig wel. Het is mijn dagelijks werk en qua Homey heb ik net better logic omgezet naar sdk 2 :w

[...]

Weet niet waar je daar vandaan hebt, ik heb er net een gemaakt :')
kijk maar in de community , maar ben nu voor de vierde keer aan het rebooten. Gedrag is iedere keer anders ... denk dat het door de volgorde van het opstarten van apps komt.

Edit: werkt inmiddels weer, vier keer rebooten.

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 19-12-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

jip_86 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:04:
[...]

Nope, vind hem te duur voor wat hij kan en voor wat ik ermee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HomeyCornelisse schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:20:
[Afbeelding]

Zo net even de nieuwe homey app (Gen2) op mijn tablet geïnstalleerd maar hij werkt super en het ziet er netjes uit. _/-\o_
zo, dat ziet er een stuk beter uit dan op de ipad... dat is gewoon de iphone app, maar dan op een ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RobertMe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:54:
[...]

hierbij kan ik bevestigen dat het gewoon weer werkt 👍👍👍 dus UniFi werkt, fijn!

• RVervuurt
  • Laatst online: 05-09 19:46
We hebben op het werk een berg NFC-chips die we niet gebruiken. Wie heeft er leuke (praktische) flows met de NFC-reader? :D

[ Voor 7% gewijzigd door RVervuurt op 20-12-2018 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39
RVervuurt schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:45:
We hebben op het werk een berg NFC-chips die we niet gebruiken. Wie heeft er leuke (praktische) flows met de NFC-reader? :D
- Stop ze in oude CD-doosjes en maak flows die, als je het doosje tegen Homey aanhoudt, de CD afspeelt op Spotify;
- Naai ze aan knuffels (van bekende figuren) van je kind: knuffel tegen Homey houden -> Youtube start met (teken)films van die figuren;
- Gebruik ze om je thuis aan en af te melden;

• RVervuurt
Helaas gebruik ik Apple Music, dus de eerste is (nog) geen mogelijkheid.
De andere twee zijn wel erg tof inderdaad!
Is er toevallig een NFC-reader die je kan koppelen aan de Homey, zodat je je echt aan kan melden bij thuiskomst, ipv eerst naar de Homey te lopen die in de woonkamer staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hannes85
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 09:37
Jeetje zeg, wat een gezever over wel of niet de juiste term bij een update. Houd het ajb concreet en opbouwend Zonder het enorme zuurpruim gehalte want hier heeft werkelijk niemand wat aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RVervuurt schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:17:
Is er toevallig een NFC-reader die je kan koppelen aan de Homey, zodat je je echt aan kan melden bij thuiskomst, ipv eerst naar de Homey te lopen die in de woonkamer staat?
Waarschijnlijk is het eenvoudigst om zelf iets in elkaar te knutselen en via MQTT een berichtje naar de Homey te sturen. Dus een MQTT broker "ergens" draaien en dan een stukje hardware met NFC reader die een MQTT berichtje (m.b.t. de gescande tag) naar de MQTT broker sturen en op de Homey dan weer de MQTT client app installeren en daar subscriben op het MQTT bericht. Overigens is er ook een MQTT broker app voor de Homey, maar ik weet niet hoe handig het is om die op de Homey te draaien qua resources etc.

• RVervuurt
Hier begreep ik niets van :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:07

djbarney

XBL: DeejayBarney

RVervuurt schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:45:
Ik heb een tag naast mn bed liggen die ik met mn smartphone scan en via een app (Automate) op android een status laat zetten. Hier trigger ik mijn "doe mijn lichten over x minuten uit, zet de verwarming lager etc" flows mee, en markeer ik mijn presence in homey op "asleep". De eerstvolgende motion die de huiskamer PIR dan ziet, markeert me weer als wakker (gezien ik niet slaapwandel). Dit heeft gelijk als voordeel dat wanneer ik naar het toilet ga snachts, de "asleep" status er voor zorgt dat de lampen in de gang en toilet wel aan gaan, maar op slechts 3% sterkte, zodat je niet verblind word.

Daarnaast had ik zo'n zelfde tag in de auto, om aan te geven dat ik in de auto onderweg was, of dat ik bijna thuis was, of onderweg naar huis. Dit is ondertussen vervangen met andere flows.

Uiteindelijk kan je die nfc tags eigenlijk altijd wel als virtuele knop gebruiken. Heb verder nog niet heel veel usecases kunnen bedenken die echt veel toevoegen.. een z-wave of ander protocol knop naast mn bed zou hetzelfde effect sorteren :)

• djbarney

djbarney

overigens is ondertussen RC8 ook uit:

Homey v2.0.0-rc.8:

[Core] Added support for custom capability icons
[Core] Fixed pincode pair template for non-numeric inputs
[Core] Added loading pair template
[Core] Automatically start Device's insights with the last known value
[Core] Fixed a bug that created an error when saving pre-v2.0 Flows
[Apps] Fixed registerCronjob()
[Apps] Fixed public: true for api endpoints
[Apps] Fixed ApiApp.isInstalled()
[Apps] Apps that return an Error with code 401 will now return code 403 to prevent accidental app logout
Various improvements

• Tweaqer
RVervuurt schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:17:
ZIPATO RFID Reader Keypad op z-wave. Zelf alleen een beetje nog mee gestunteld en vond het niet helemaal top werken, maar zou er wat meer tijd in moeten steken. Dat wil ik in de komende weken gaan doen.

• powermarcel10
Hoi mensen,

weet iemand wat het voordeel is van de nieuwe countdown timers app t.o.v. de "oude"countdown app? Deze laatste gebruikte ik altijd. Nu de nieuwe eens geïnstalleerd, zie nog niet helemaal in waarom deze zoveel handiger is.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

bebopper schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:15:
Ik heb via deze link mijn Google Mini Home gisteren kunnen koppelen aan Homey.

Werkt nu nog wel alleen met "Okay Google tell Homey <blah blah blah>", maar het werkt wel :)

Met wat extra routines gedefinieerd in Google Assistant lukt het ook prima om dit korter te doen.

[...]
Het is mij via die link ook gelukt maar het werkt alleen via de google home applicatie op mijn android (pocophone f1), niet via de google assistant widget zeg maar.
Maar ik kan het gewoon in het nederlands zeggen, zeg tegen homey kerstboom aan (kerstboom zit dan weer in een flow).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GBPHzEd.png

O.R.C. Black Bulls Rugby

• RVervuurt
Maar die flow in je screenshot werkt dus niet als je "kerstboom" zegt? Gezien de "logic" vereist dat "kerstboom aan" gezegd wordt? Of mis ik iets?

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Heeft er iemand een goed en betrouwbaar werkend systeem met een slimme thermostaat en radiatorknoppen? Ik wil graag radiatorknoppen installeren en die bedienen aan de hand van een bewegingssensor ivm aanwezigheid.

Maar bij voorkeur schaf ik dan een systeem aan waarbij ik de radiatorknoppen zowel direct op homey kan gebruiken als via een slimme thermostaat. Tado spreekt me wel aan maar ik las hier dat die communicatie niet goed werkt met homey..

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51
Ik heb een vraag over Homey en muziek. Ik vind informatie op de website waarin onder andere wordt geschermd met Plex ondersteuning maar ik heb ook het blog van Athom van dit voorjaar gelezen over veranderingen in versie 2.0. En dat maakt het niet duidelijker.

Wat wij thuis concreet zouden willen is onze lokale muziekbibliotheek (die staat op een Windows servertje) via de Google Home mini aansturen. Dus ik roep "Queens of the Stoneage" en vervolgens knalt er een nummer uit onze speakers. En voor de duidelijkheid heb ik het dan over reguliere speakers die op een versterker zijn aangesloten. Of het via Plex, Emby, Subsonic of zelfs via de oude Squeezebox server loopt maakt me niet uit, of de muziek via een chromecast of de HTPC (of een ander kastje) wordt afgespeeld ook niet.

Zoals gezegd schermt de website met Plex ondersteuning maar iets zegt me dat het niet zo simpel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
FireFoz schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:19:
Heeft er iemand een goed en betrouwbaar werkend systeem met een slimme thermostaat en radiatorknoppen? Ik wil graag radiatorknoppen installeren en die bedienen aan de hand van een bewegingssensor ivm aanwezigheid.

Maar bij voorkeur schaf ik dan een systeem aan waarbij ik de radiatorknoppen zowel direct op homey kan gebruiken als via een slimme thermostaat. Tado spreekt me wel aan maar ik las hier dat die communicatie niet goed werkt met homey..
Sommigen hebben er idd problemen mee maar hier werkt Tado gewoon goed samen icm Homey. Heb een aantal flows die de verwarming aanpassen waardoor de temperatuur op de babykamer snachts niet te warm en niet te koud wordt icm een Xiaomi temperatuur sensor. Verwarming zit namelijk in een kast onder de vensterbank dus de thermostaat knop heeft dan geen goede meting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-e-n schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:13:
Ik heb een vraag over Homey en muziek. Ik vind informatie op de website waarin onder andere wordt geschermd met Plex ondersteuning maar ik heb ook het blog van Athom van dit voorjaar gelezen over veranderingen in versie 2.0. En dat maakt het niet duidelijker.

Wat wij thuis concreet zouden willen is onze lokale muziekbibliotheek (die staat op een Windows servertje) via de Google Home mini aansturen. Dus ik roep "Queens of the Stoneage" en vervolgens knalt er een nummer uit onze speakers. En voor de duidelijkheid heb ik het dan over reguliere speakers die op een versterker zijn aangesloten. Of het via Plex, Emby, Subsonic of zelfs via de oude Squeezebox server loopt maakt me niet uit, of de muziek via een chromecast of de HTPC (of een ander kastje) wordt afgespeeld ook niet.

Zoals gezegd schermt de website met Plex ondersteuning maar iets zegt me dat het niet zo simpel werkt?
Het scenario wat jij beschrijft wordt denk ik niet ondersteund. Ten eerste wil Athom stoppen met de spraak ondersteuning, en daarnaast betwijfel ik of de spraak ondersteuning goed overweg kan met meerdere talen, termen, .... Simpel voorbeeld: stel je zegt 'Bløf', begrijpt die dat? Ik denk van niet.
In jouw geval zal ik dan ook eerder een Spotify abonnement nemen en koppelen aan de Google Home :X Toen ik gisteren in de auto naar huis stapte en op mijn telefoon Assistant opende en zei ' Speel Chris Rea - Driving home for Christmas' werkte dat perfect. Ik vermoed niet dat de Homey nu zo'n goede ondersteuning heeft voor 'mengen' van talen, gebruik van termen/namen etc. En gezien ze van spraak willen afstappen en je daarvoor een Home/Echo willen laten gebruiken lijkt mij ook niet dat dat verbeterd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:51
@RobertMe
Tnx. Het idee was de Homey (of welke oplossing dan ook) als brug te gebruiken tussen de Google Home en de lokale bieb. Spotify is sowieso geen optie. Naar Google Music zou je eventueel eigen muziek kunnen uploaden maar dat is omslachtig en ik haat het idee dat muziek afspelen per definitie afhankelijk is van het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:56:
@RobertMe
Tnx. Het idee was de Homey (of welke oplossing dan ook) als brug te gebruiken tussen de Google Home en de lokale bieb. Spotify is sowieso geen optie. Naar Google Music zou je eventueel eigen muziek kunnen uploaden maar dat is omslachtig en ik haat het idee dat muziek afspelen per definitie afhankelijk is van het internet
Ik begrijp dat het niet de oplossing is waar je naar op zoek bent. Maar ondanks dat ik me niet heb verdiept in datgeen waar je naar vraagt denk ik dat je dat niet werkend gaat krijgen puur op spraak van de Homey. Dit dus omdat spraak zeker in dit geval erg context afhankelijk is en eigenlijk zichzelf continu moet bijstellen op basis van de rest. Zoals mij voorbeeld wat ik aanhaalde van 'Chris Rea - Driving home for Christmas'. Ik heb tijdens het uitspreken niet gekeken naar wat Assistant er van maakte. Maar ik vermoed dat iets als 'Chris Rea' pas goed erop stond/was herkent op het moment dat ik de 'Driving home for Christmas' had uitgesproken.

Als je dit dus met Homey wilt gaan doen denk ik dat je nog steeds niet aan het gebruik van Google Assistant ontkomt. Alleen dan in de vorm van een 'Okay Google, vraag Homey om ...'. De Homey krijgt dan namelijk al de tekst binnen die door Google is omgezet (en dat zal inderdaad nog altijd internet vereisen). Maar ik denk ook niet dat Homey van zichzelf met Homey Muziek bibliotheken echt gaat ondersteunen. Dat hebben ze immers niet gedaan. Hoogstens dus dat bv in jouw geval de Plex/... app een eigen (spraak)commando bevat wat de zoektekst opzoekt in de bibliotheek en dan bv een trigger geeft met het gevonden item (artiest/nummer/...).
Maar dat zou dan dus allemaal maatwerk binnen de app zijn en dus niet onderdeel van Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

RVervuurt schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:08:
Maar die flow in je screenshot werkt dus niet als je "kerstboom" zegt? Gezien de "logic" vereist dat "kerstboom aan" gezegd wordt? Of mis ik iets?
Had ook mijn twijfels hoe het moest maar als ik kerstboom uit zeg gaan de lampjes toch echt uit die in de osram smart plug (zigbee) zitten.
zelfde geldt voor een andere flow met kerstboom aan.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
psyy138 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:29:
[...]

Het is mij via die link ook gelukt maar het werkt alleen via de google home applicatie op mijn android (pocophone f1), niet via de google assistant widget zeg maar.
Maar ik kan het gewoon in het nederlands zeggen, zeg tegen homey kerstboom aan (kerstboom zit dan weer in een flow).

[Afbeelding]
Je kunt ook 'Kerstboom Aan' helemaal links in je trigger zetten. Dan heb je de kaartjes in midden niet nodig. Je hebt ook geen ELSE flow dus daar maakt het niet voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Sanderrr schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:43:
[...]

Sommigen hebben er idd problemen mee maar hier werkt Tado gewoon goed samen icm Homey. Heb een aantal flows die de verwarming aanpassen waardoor de temperatuur op de babykamer snachts niet te warm en niet te koud wordt icm een Xiaomi temperatuur sensor. Verwarming zit namelijk in een kast onder de vensterbank dus de thermostaat knop heeft dan geen goede meting.
Thanks...goed om te horen dat het bij jou probleemloos werkt. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen want zelfs zonder homey er tussen is Tado wel een mooi systeem. De Tado radiatorkranen zijn niet zonder de Tado bridge en thermostaat aan te sturen door Homey of wel?

[ Voor 7% gewijzigd door FireFoz op 21-12-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Volgens mij niet

[ Voor 80% gewijzigd door Sanderrr op 21-12-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
FireFoz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:09:
[...]

Thanks...goed om te horen dat het bij jou probleemloos werkt. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen want zelfs zonder homey er tussen is Tado wel een mooi systeem. De Tado radiatorkranen zijn niet zonder de Tado bridge en thermostaat aan te sturen door Homey of wel?
Nee je hebt altijd de bridge en thermostaat nodig. De knoppen communiceren met de bridge/thermostaat op een eigen protocol, geen zigbee of zwave. Ook heb je natuurlijk iets die je ketel aanstuurt, dat doet de thermostaat natuurlijk.

Tado werkt pas weer met de 3.0 beta van Homey, Ik vond het daarvoor ook zo onbetrouwbaar dat ik voor de babykamer en de eetkamer maar gewoon 2 extra wandthermostaten heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Tweaqer schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:33:
[...]

Je kunt ook 'Kerstboom Aan' helemaal links in je trigger zetten. Dan heb je de kaartjes in midden niet nodig. Je hebt ook geen ELSE flow dus daar maakt het niet voor uit.
Heb nu deze gemaakt en die werkt ook gewoon en dat scheelt weer een woord en flow ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ynQdjZa.png

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
psyy138 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:42:
[...]
Heb nu deze gemaakt en die werkt ook gewoon en dat scheelt weer een woord en flow ;)
[Afbeelding]
En als je straks flows op je mobiel moet editten is het toch wat overzichtelijker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Voor degenen die de Logitech harmony hub gebruiken icm homey: Logitech is teruggekrabbeld en heeft een nieuwe firmware versie .210 uitgebracht waarmee de bestaande Logitech harmony Homey app weer werkt (iig bij mij nu wel weer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HomeyKit heeft een beta beschikbaar op git waarmee HomeKit integratie goed werkt! Erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Sa1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:27:
HomeyKit heeft een beta beschikbaar op git waarmee HomeKit integratie goed werkt! Erg prettig.
Waarom zou je dat nog willen gebruiken als Homekit nu in 2.0 zelf zit (Instellingen > experimenten > homekit) ?
(Overigens zie ik geen beta van die Homeykit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

tcviper schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:40:
[...]

Waarom zou je dat nog willen gebruiken als Homekit nu in 2.0 zelf zit (Instellingen > experimenten > homekit) ?
Omdat die niet lekker werkt, elke reboot staan alle devies weer in “kamer” en zijn ze allemaal weer favoriet. Plus dat sensors worden doorgegeven alsof ze een lege batterij hebben en resulteert dat in veel uitroeptekens. Dit ziet er niet uit. Ook zie ik in het home scherm geen temperaturen of kun je niet doorgeven dat bepaalde devices niet mee hoeven.

Maar met name dat eerste stukje over dat je elke reboot een half uur bezig bent om alles goed te zetten is irritant.

En de beta is op GitHub zoals ik zei, hij is aangemeld voor beta bij athom.

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 22-12-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Laatst online: 14-09 21:17
Ik heb nog geen homey, en ben me aan het in lezen/oriënteren. Ik heb wel al diverse draadloze schakelaars, trädfri, kaku, Xiaomi, yeelight, lifx .
Wanneer ik nu iets nieuws koop let ik er op, voor ik het koop, of dit nieuwe device wordt ondersteund door homey, of Google home (die ik wel al heb).
Ik heb geen Alexa, ben dat dus ook niet in geïnteresseerd.

Ik zie nu een paar situaties ontstaan
Ondersteund door
homey of
Google home of
IFTTT
Of een combinatie van die 3

ik lees dat homey een 'plugin' heeft voor IFTTT en dat homey praat met Google home.

Wanneer iets niet door homey wordt ondersteund maar wel door IFTTT/ Google home kan ik dan toch in homey een flow programmeren om dat device te kunnen bedienen, of moet ik wachten tot er een plugin komt geschreven voor de homey?
Dus flow in homey: geef Google home instructie om een lamp aan te zetten.

Wanneer het device werkt via google home / IFTTT en daardoor ook via homey, Dan zijn er direct heel veel meer devices die je via de homey kan bedienen

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Sa1 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:16:
[...]

Omdat die niet lekker werkt, elke reboot staan alle devies weer in “kamer” en zijn ze allemaal weer favoriet. Plus dat sensors worden doorgegeven alsof ze een lege batterij hebben en resulteert dat in veel uitroeptekens. Dit ziet er niet uit. Ook zie ik in het home scherm geen temperaturen of kun je niet doorgeven dat bepaalde devices niet mee hoeven.

Maar met name dat eerste stukje over dat je elke reboot een half uur bezig bent om alles goed te zetten is irritant.

Ah ja dan w8 ik even tot ie erin staat :) Hoop dat je dan ook specifiek devices kan includen ipv alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

man_rot schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:21:
Ik heb nog geen homey, en ben me aan het in lezen/oriënteren. Ik heb wel al diverse draadloze schakelaars, trädfri, kaku, Xiaomi, yeelight, lifx .
Wanneer ik nu iets nieuws koop let ik er op, voor ik het koop, of dit nieuwe device wordt ondersteund door homey, of Google home (die ik wel al heb).
Ik heb geen Alexa, ben dat dus ook niet in geïnteresseerd.

Ik zie nu een paar situaties ontstaan
Ondersteund door
homey of
Google home of
IFTTT
Of een combinatie van die 3

ik lees dat homey een 'plugin' heeft voor IFTTT en dat homey praat met Google home.

Wanneer iets niet door homey wordt ondersteund maar wel door IFTTT/ Google home kan ik dan toch in homey een flow programmeren om dat device te kunnen bedienen, of moet ik wachten tot er een plugin komt geschreven voor de homey?
Dus flow in homey: geef Google home instructie om een lamp aan te zetten.

Wanneer het device werkt via google home / IFTTT en daardoor ook via homey, Dan zijn er direct heel veel meer devices die je via de homey kan bedienen
Google home kan alleen worden gebruikt als microfoon. Je kunt wel ifttt aansturen en ifttt gebruiken om dingen aan te sturen. Je kunt dus niet Google home dingen direct laten doen door de Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stekeltje schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:57:
[...]

Google home kan alleen worden gebruikt als microfoon. Je kunt wel ifttt aansturen en ifttt gebruiken om dingen aan te sturen. Je kunt dus niet Google home dingen direct laten doen door de Homey.
Je kunt Google home aanspreken om een flow te laten starten in Homey?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:16:
[...]

Kun je een linkje sturen naar die github repo? Ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

tcviper schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:38:
[...]

Ah ja dan w8 ik even tot ie erin staat :) Hoop dat je dan ook specifiek devices kan includen ipv alles.
Yup kan geloof ik, maar de apparaten die niet werken komen niet door. Zoals bijvoorbeeld mijn sonos staan er niet tussen, top dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Stekeltje schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:57:
[...]
Met de routines in GH kan dat toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 06:10
Sanderrr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:44:
[...]

Met de routines in GH kan dat toch gewoon?
Dit is wel mogelijk.
Ik heb een Fibaro WallPlug genaamd Kettle.
In de Routines gebruik ik "Turn Kettle On" GH vertaalt dit dan naar "Tell Homey Turn Kettle On".

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Sanderrr schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:43:
[...]

Sommigen hebben er idd problemen mee maar hier werkt Tado gewoon goed samen icm Homey.
Gebruik je 1.5.12? Kun je dan met Homey ook de thermostaatkranen aansturen?
Greetoz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:55:
[...]
Tado werkt pas weer met de 3.0 beta van Homey
3.0...!? Bedoel je 2.0? Mag het hopen want 2.0 duurt al zo lang dat ik me afvraag of er ooit een 3.0 komt :')

Iemand ervaring met de Plugwise thermostaat (anna) en de radiatorkranen? Die werken op Zigbee maar is inmiddels al wel weer 3 jaar oud

[ Voor 10% gewijzigd door FireFoz op 22-12-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
FireFoz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:03:
[...]
Sowieso de thermostaat, heb gisteren de knoppen geïnstalleerd en moet deze nog even toevoegen aan Homey. Idd op 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

tcviper schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:40:
[...]

Hoe gebruik je dat verder?

Ik heb het aangezet, en gekoppeld met homekit, maar verder zie ik even niet waar ik tussen beide iets kan laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
FireFoz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:03:
[...]

[...]

3.0...!? Bedoel je 2.0? Mag het hopen want 2.0 duurt al zo lang dat ik me afvraag of er ooit een 3.0 komt :')

Iemand ervaring met de Plugwise thermostaat (anna) en de radiatorkranen? Die werken op Zigbee maar is inmiddels al wel weer 3 jaar oud
Tado app 3.0.0 niet Homey 3.0, sorry ik was een beetje onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
RonnieB82 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:42:
[...]

Hoe gebruik je dat verder?

Ik heb het aangezet, en gekoppeld met homekit, maar verder zie ik even niet waar ik tussen beide iets kan laten uitvoeren.
Hoe gebruik je wat verder, wat precies bedoel je daarmee? je opent home (thuis) op je iphone of apple watch en je zegt bijv Open garage of zet lampen aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

tcviper schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:09:
[...]

Hoe gebruik je wat verder, wat precies bedoel je daarmee? je opent home (thuis) op je iphone of apple watch en je zegt bijv Open garage of zet lampen aan :P
Ik had verwacht dat je de lampen uit Homey dan ook in homekit becshikbaar moet maken, en dat kwam ik nergens tegen...

Nu zie ik alle devices in homekit inderdaad, blijkbaar had ik niet lang genoeg gewacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

powermarcel10 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:34:
[...]

Kun je een linkje sturen naar die github repo? Ben wel benieuwd...
https://github.com/swttt/...44eb2c31952efb628a698c811 Branch is dan beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar is de optie naartoe om de 433mhz-controller te restarten??
Zit met een vreemd KaKu-probleem en zou de controller eens willen herstarten maar vind het nergens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
RonnieB82 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:14:
[...]

Ik had verwacht dat je de lampen uit Homey dan ook in homekit becshikbaar moet maken, en dat kwam ik nergens tegen...

Nu zie ik alle devices in homekit inderdaad, blijkbaar had ik niet lang genoeg gewacht ;)
Hehe, ja ik gebruik mijn apple watch bijna hele dag om lampen aan/uit te zetten, alarm (Satel) aan of uit, garage open, rolluiken etc te bedienen. Dat werkt echt heel fijn met Homekit.

Ben daarnaast nu ook langzaam aan het kijken om met Google Home/Assistant ernaast te werken, maar zolang als Homey nog niet direct inplugt wacht ik daar nog even mee, heb geen zin constant "Hey Google, vraag homey bla bla" te moeten zeggen. Daarbij werkt dat ook niet altijd even goed via Google tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:22:
Waar is de optie naartoe om de 433mhz-controller te restarten??
Zit met een vreemd KaKu-probleem en zou de controller eens willen herstarten maar vind het nergens meer...
Welke firmware?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.5.13, maar negeer maar, ik ben net aan't updaten naar rc9 :P
Ik zal daarna wel zien of het beter werkt....
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.