Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
wolly_a schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:39:
[...]
De app Simple LOG kan in ieder geval regels bijhouden, maar dan kan ik het nog niet op mijn mobiel bekijken.
Simple LOG heeft een Settings pagina, daar kun je in de App op je mobiel al je logs bekijken
Je kunt ook export naar CSV doen.

Of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darklydreaming schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:57:
[...]

Simple LOG heeft een Settings pagina, daar kun je in de App op je mobiel al je logs bekijken
Je kunt ook export naar CSV doen.

Of is dat niet wat je bedoelt?
In mijn app op IOS zijn deze settings niet zichtbaar. Wel in de app op pc/laptop. Als deze logs zichtbaar waren in de app op de mobiel was ik al een heel eind op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
wolly_a schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:05:
[...]

In mijn app op IOS zijn deze settings niet zichtbaar. Wel in de app op pc/laptop. Als deze logs zichtbaar waren in de app op de mobiel was ik al een heel eind op weg.
Sorry, aannames gedaan 8)7 . Ik zit op Android en Homey 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darklydreaming schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:07:
[...]

Sorry, aannames gedaan 8)7 . Ik zit op Android en Homey 2.0
Ah, ja... Homey 2.0... Dat durf ik nu nog niet aan... Ik wacht nog eventjes tot 'ie officieel beschikbaar is en de reacties positief... Inmiddels NodeJS geïnstalleerd en een app aangemaakt. Vanavond maar eens knutselen om te kijken of ik iets kan maken. Dat moet niet moeilijk zijn, gezien de eenvoud waarmee ik de app al kan maken en de documentatie die beschikbaar is op de Athom website.

Update: Dat gaat voorspoedig... De documentatie en manier van werken blijkt goed begrijpelijk te zijn, zelfs voor mij met wel wat programmeerervaring, maar weinig Javascript. Ik heb al een apparaat dat ik kan toevoegen, met alles erop en eraan. Ik kan 'm al toevoegen in een flow. Nu alleen nog beide koppelen.

[ Voor 21% gewijzigd door wolly_a op 10-12-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Laatst online: 12-12-2021
probeer homey te koppelen met google home. heb even het forum door geworsteld , en kwam op een web pagina om homey te koppelen aan google. Ook in de 2.0 app heb ik het gevonden, en ook daar op koppelen gedrukt.

Alleen als ik nu een vraag stel via google naar homey, zegt de dame steeds dat ik via de google app bij instellingen nog iets moet activeren om te kunnen gebruiken. Heb de hele app doorgespit, kom wel een lijst van bedrijven tegen met philips hue en fibaro etc. maar daar staat geen Athom of iets bij.

Waar moet ik zijn? Gebruik de nederlandse google en nu dus de homey 2.0 firmware en app. (bij de oude had ik dit ook al dat ik nog iets moest activeren).

Hoop dat homey snel weer 'online' is, jammer dat ze dat onderschat hebben na ruim een jaar testen.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Loop toch tegen behoorlijk wat kleine dingetjes aan met versie 2.0.0. Heb bijvoorbeeld iets gemaakt (op basis van een youtube die hier gestaan heeft) dat ik een berichtje krijg als mijn was klaar is. Deze maakt gebruik van 3 flows. Bij de eerste flow gaat het al direct mis.

Naam: Was Start
Als: Energie veranderd
En: Energie > 50
Dan: Var Ja/Nee Wasmachine naar Nee én Stop countdown timer 'wasmachine'.

Nu verandert hij dus de variable 'wasmachine' dus niet naar 'nee'. Het is een variable die ik heb aangemaakt in het nieuwe stukje 'Logica' en heb uiteraard de flow hierop aangepast.

Maak gebruik van een NEO Coolcam plug en als ik daar via apparaten naar toe ga, dan zie ik keurig dat de energie verandert en zeker hoger dan 50 is. Nu zelfs 2125.63W, dus dat zou opgemerkt moeten worden.

Feit is dus dat hij het niet doet, maar hoe kan ik er nu achter komen waar het mis gaat in dit nieuwe systeem? Voorheen kon je de TAGS een soort van uitlezen. Maar als ik nu 'test' doe bij deze flow, dan krijg ik een veld met daarin de tag genaamd 'energie' en kan ik niet kiezen voor de optie 'Start test'.

Iemand een idee hoe ik dit kan 'troubleshooten'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Het blijft me verbazen dat de webinterface nog steeds zo’n gigantisch punt van discussie is.
Als je op het Athom forum leest hoeveel mensen daar behoefte aan hebben, dan vraag je je toch af waarom daar niet naar geluisterd wordt.
De userbase van Homey is zo divers. Van domotica profs tot huis- tuin- en keuken frotters zoals ik.
Persoonlijk kan ik wel vooruit met de app. We hebben niet zoveel apparaten te beheren in huis.
Maar met 100+ apparaten en flows lijkt het me een hele uitdaging! 8)7

Desalniettemin ben ik er blij verast met de nieuwe app. Het was het wachten toch wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lowizi schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:42:
Het blijft me verbazen dat de webinterface nog steeds zo’n gigantisch punt van discussie is.
Als je op het Athom forum leest hoeveel mensen daar behoefte aan hebben, dan vraag je je toch af waarom daar niet naar geluisterd wordt.
De userbase van Homey is zo divers. Van domotica profs tot huis- tuin- en keuken frotters zoals ik.
Persoonlijk kan ik wel vooruit met de app. We hebben niet zoveel apparaten te beheren in huis.
Maar met 100+ apparaten en flows lijkt het me een hele uitdaging! 8)7

Desalniettemin ben ik er blij verast met de nieuwe app. Het was het wachten toch wel waard.
waar ik mij vooral aan stoor zijn mensen op het forum die willens en wetens een experimentele firmware gaan installeren en dan vervolgens steen en been klagen dat het allemaal kapot is. Heb mij tot nu toe goed in kunnen houden om daar niet te spammen ' EXPERIMENTAL!!'.

Maar inderdaad er zijn mensen die nogal volhardend zijn in het willen van een web interface. Dat snap ik best maar je zou toch verwachten dat na zeg 1,5 jaar van discussie en duidelijkheid dat er GEEN web interface komt in de nabije toekomst dat je toch zou moeten snappen dat die er ook daadwerkelijk NIET komt. En dan ook nog mensen, die al vanaf dag 1 betrokken zijn bij deze discussie vragen om bronnen om die claims te kunnen waarmaken.. zoek zelf zou ik dan zeggen.

Aan de andere kant kun je ook natuurlijk concluderen dat er misschien wel een noodzaak is voor een dergelijke webinterface. (of dat mensen heel slecht tegen verandering kunnen)

Wat ik wel mooi vind zijn de topics over de apps die niet meer compatible zijn. Dan is er in ieder geval en beetje zicht op. Ik mag toch wel hopen dat dat duidelijk aangegeven gaat worden in de app store zodat mensen er van op de hoogte zijn want daar verwacht ik eigenlijk nog wel het grootste gevaar. Dat apparaten simpelweg niet meer gaan werken omdat de originele ontwikkelaar geen tijd heeft gehad de app niet heeft geupgrade.

offtopic:
note to self: moet ook nog mijn apps upgraden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
Webgnome schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:54:
[...]
waar ik mij vooral aan stoor zijn mensen op het forum die willens en wetens een experimentele firmware gaan installeren en dan vervolgens steen en been klagen dat het allemaal kapot is. Heb mij tot nu toe goed in kunnen houden om daar niet te spammen ' EXPERIMENTAL!!'.
Dat is ook zo, wat mij wel verbaast zijn de issues die ik vind.
Ik heb er ongeveer 10 gemeld. Dat zijn toch echt zaken die Athom zelf had moeten vinden.
Het kan dan beta zijn, maar dat wil niet zeggen dat je overal mee weg komt.

Webinterface heb ik nooit over gediscussieerd, omdat ik geen goed beeld had hoe het zou gaan werken.
Ik vind het prima in bestaande flows een wijziging te doen via de app, dat werkt prima.
Maar ik moet wel zeggen dat nieuwe flows bouwen, vooral de complexere, niet fijn werkt via de app. Ik heb geen overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar inderdaad er zijn mensen die nogal volhardend zijn in het willen van een web interface. Dat snap ik best maar je zou toch verwachten dat na zeg 1,5 jaar van discussie en duidelijkheid dat er GEEN web interface komt in de nabije toekomst dat je toch zou moeten snappen dat die er ook daadwerkelijk NIET komt. En dan ook nog mensen, die al vanaf dag 1 betrokken zijn bij deze discussie vragen om bronnen om die claims te kunnen waarmaken.. zoek zelf zou ik dan zeggen.
Tegelijkertijd claimt Athom dat uit hun onderzoek blijkt dat gebruikers liever een app hebben. Dat is dus ook een "gesloten" bron die wij niet kunnen valideren. Daarnaast is mij nooit gevraagd of ik wel of geen web interface wil hebben.
En m.b.t. dat het een terugkerende discussie is. 1,5 jaar terug was de reactie "wacht nu maar tot je de app gezien hebt". Nu heeft iedereen de app gezien (screenshots of daadwerkelijk de update gedaan) dus kan bij wijze van de discussie worden voortgezet. Nu kunnen die gebruikers die tegen het verwijderen van de webinterface waren/zijn ook beargumenteren wat er mis is met de app (complexe flows met veel kaarten, het hebben van 100en flows en 100en devices, ...). Wat dat betreft dus niet zo heel gek dat de discussie nu opnieuw gevoerd wordt.

Daarnaast heeft Athom intussen ook al aangegeven dat er weer een web interface komt. Alleen zal die (voor zover nu bekend) alleen zijn voor de insights.

Note: zelf maakt het me overigens niet zoveel uit. Logica heb ik nu toch allemaal in Node-RED zitten en enige wat ik nog met Homey doe is automatisch de states (/state changes) publiceren over MQTT en een aantal flows die events ook over MQTT sturen (een button press kun je niet zien in code/app, dus daarvoor blijven handmatige flows nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21
Vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk. De app is echt een wereld van verschil zeker ten opzichte van de originele app. Verder is het maken van flows voor het selecteren van lampen enz allemaal niet heel ingewikkeld op een mobiel. Het zal ongetwijfeld wat lastiger zijn als je een webrequest wil typen, maar als je daar verstand van hebt is een emulator op je pc installeren ook niet heel ingewikkeld. Zelf NOX geinstalleerd omdat het telkens switchen naar een mobiel bij het ontwikkelen wat onpraktisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
darklydreaming schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:19:
[...]

Ik heb wel een Double Switch liggen. Deze is niet gekoppeld, maar ik kan 'm wel eens includen en voor je testen of het bij mij werkt. Zal vrijdag worden, eerder geen tijd.
Hi, had je dit nog kunnen testen?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
Greetoz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:30:
[...]
Excuus, helemaal vergeten!

Ik probeer het aankomende vrijdag (zal herinnering zetten).
Ik zit inmiddels wel op Homey 2.0, ik weet niet of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:16:
Vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk. De app is echt een wereld van verschil zeker ten opzichte van de originele app. Verder is het maken van flows voor het selecteren van lampen enz allemaal niet heel ingewikkeld op een mobiel. Het zal ongetwijfeld wat lastiger zijn als je een webrequest wil typen, maar als je daar verstand van hebt is een emulator op je pc installeren ook niet heel ingewikkeld. Zelf NOX geinstalleerd omdat het telkens switchen naar een mobiel bij het ontwikkelen wat onpraktisch is.
Het blijft raar dat ze de webinterface stoppen en vervolgens insights/inzichten in een web app gaan stoppen, schiet mij maar lek waar dan de mobile only visie gebleven is maar gaat het meer we knopen houtje touwtje zaken aan elkaar en verspreiden waar je moet zijn |:(

Het aangeven dat je dan maar een emulator moet gebruiken vind ik een no-go hoe makkelijk het ook is. Genoeg gebruikers die om wat voor reden dan ook leunen op de webui en nu concreet kunnen klagen, zeker omdat de community geen toestemming krijgt om een eigen webui te maken zoals beloofd was maar nu moeten wachten tot de api uit beta komt en ze rechten kunnen uitdelen. Zelfs een plugin onder Homeyda.sh was niet toegestaan dan zou die key ingetrokken worden

Wat ik wel mooi vind zijn de topics over de apps die niet meer compatible zijn. Dan is er in ieder geval en beetje zicht op. Ik mag toch wel hopen dat dat duidelijk aangegeven gaat worden in de app store zodat mensen er van op de hoogte zijn want daar verwacht ik eigenlijk nog wel het grootste gevaar. Dat apparaten simpelweg niet meer gaan werken omdat de originele ontwikkelaar geen tijd heeft gehad de app niet heeft geupgrade.

offtopic:
Grootste probleem vind ik hierin dat Athom zegt dat er keuze is om op 1.x te blijven maar in discussie @ Slack kwam naar voren dat de ontwikkelaar van Heimdall zijn app moet updaten voor 2.0 maar deze daardoor niet meer werkt voor 1.x en er geen mogelijkheid is om apps voor beide versies te releasen waardoor als apps overgaan je eigenlijk ook over moet naar 2.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
jip_86 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:16:
Je vindt het allemaal wel meevallen, maar je gebruikt wel NOX omdat telkens switchen onpraktisch is?

Ik gebruik nu ook NOX, maar dat is (imho) toch geen oplossing??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:37:
[...]

Grootste probleem vind ik hierin dat Athom zegt dat er keuze is om op 1.x te blijven maar in discussie @ Slack kwam naar voren dat de ontwikkelaar van Heimdall zijn app moet updaten voor 2.0 maar deze daardoor niet meer werkt voor 1.x en er geen mogelijkheid is om apps voor beide versies te releasen waardoor als apps overgaan je eigenlijk ook over moet naar 2.X
Dat was inderdaad ook een mooie ja. Gezien danee, de developer van Heimdall, momenteel nog 1.5 draait zou het pas echt mooi zijn als hij de app niet deed updaten voor v2 onder de noemer "ik blijf zelf 1.5 draaien want ..." (alle dingen waarop Athom heeft geantwoord met "je hoeft niet te upgraden"). Enige "probleem" is dan dat hij nu een "inzameling" is gestart om een extra Homey te kunnen kopen waar hij dan v2 op kan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

[...]

Aan de andere kant kun je ook natuurlijk concluderen dat er misschien wel een noodzaak is voor een dergelijke webinterface. (of dat mensen heel slecht tegen verandering kunnen)

offtopic:
Ben zelf naar de 2.0.0 gegaan en op basis van het zijn van een RC, wat staat voor een Release Candidate. Ik dacht dat het allemaal wel aardig getest zou zijn. Nu accepteer ik absoluut dat er een hoop 3e partij's apps niet bijgewerkt zijn en dat sommige zaken niet werken.

Maar er zijn ook veel basis dingen die gewoon niet werken die in alpha / beta versies echt wel naar voren hadden moeten komen. Dingen als dat flows niet meer werken op zon-opkomst of -ondergang.. tjah is echt native functionaliteit.

Maar ook flows die gewoon niet werken terwijl het echt op een juiste wijze ingesteld is en de informatie vanuit de apps wel gegeven wordt. Het zou fijn zijn als er iets meer inzicht komt in waar dingen mis gaan.

Ik vind overigens de app best prima werken, zit er nu een poosje mee te spelen en hij zit best prima in elkaar. Uiteraard zat mogelijkheden tot verbetering, maar dan nog.

Er is overigens op de community een post waarin wordt bijgehouden welke apps wel werken en niet: https://community.athom.c...p-compatibility-list/5020

Had je vast al gevonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:09:
[...]
Ben zelf naar de 2.0.0 gegaan en op basis van het zijn van een RC, wat staat voor een Release Candidate. Ik dacht dat het allemaal wel aardig getest zou zijn. Nu accepteer ik absoluut dat er een hoop 3e partij's apps niet bijgewerkt zijn en dat sommige zaken niet werken.
Athom noemt altijd al alles RC. Ze hebben nooit alpha en beta termen gebruikt. Buiten dat ze nu dan de NDA/alpha testers groep hebben.
Van de ene kant had je dat met een beetje uitzoekwerk kunnen weten, van de andere kant is het uiteraard ook raar dat Athom zo werkt en niet duidelijker is in de naamgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RobertMe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:14:
[...]

Athom noemt altijd al alles RC. Ze hebben nooit alpha en beta termen gebruikt. Buiten dat ze nu dan de NDA/alpha testers groep hebben.
Van de ene kant had je dat met een beetje uitzoekwerk kunnen weten, van de andere kant is het uiteraard ook raar dat Athom zo werkt en niet duidelijker is in de naamgeving.
Het is ook verder geen probleem hor, maar inderdaad Alpha -> Beta -> RC -> Live. Ach ik hou er ook wel van om on the edge te leven met dit soort dingen en we werken er gewoon weer omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
darklydreaming schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:37:
[...]

Excuus, helemaal vergeten!

Ik probeer het aankomende vrijdag (zal herinnering zetten).
Ik zit inmiddels wel op Homey 2.0, ik weet niet of dat uitmaakt.
Nouja als het daar wel werkt dan kan het aan 2.0 liggen en dan heb ik ook een oplossing (uiteindelijk updaten). Dus als je de tijd heb dan graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
Sa1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:42:
Loop toch tegen behoorlijk wat kleine dingetjes aan met versie 2.0.0. Heb bijvoorbeeld iets gemaakt (op basis van een youtube die hier gestaan heeft) dat ik een berichtje krijg als mijn was klaar is. Deze maakt gebruik van 3 flows. Bij de eerste flow gaat het al direct mis.

Nu verandert hij dus de variable 'wasmachine' dus niet naar 'nee'. Het is een variable die ik heb aangemaakt in het nieuwe stukje 'Logica' en heb uiteraard de flow hierop aangepast.

Maak gebruik van een NEO Coolcam plug en als ik daar via apparaten naar toe ga, dan zie ik keurig dat de energie verandert en zeker hoger dan 50 is. Nu zelfs 2125.63W, dus dat zou opgemerkt moeten worden.

Feit is dus dat hij het niet doet, maar hoe kan ik er nu achter komen waar het mis gaat in dit nieuwe systeem? Voorheen kon je de TAGS een soort van uitlezen. Maar als ik nu 'test' doe bij deze flow, dan krijg ik een veld met daarin de tag genaamd 'energie' en kan ik niet kiezen voor de optie 'Start test'.

Geen oplossing voor je maar let wel op dat je wasmachine dus meer W trekt dan de 2000w waarvoor de Neocoolcam is gemaakt. Ik had eerst een Fibaro tussenstekker (2500w) en die werd mij al erg warm. Ik gebruik nu Aeontec stekkers die kunnen tot 3500w. Ik zou daar wel op letten voordat je een brandje hebt door een overbelaste tussenstekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Greetoz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:30:
[...]

Geen oplossing voor je maar let wel op dat je wasmachine dus meer W trekt dan de 2000w waarvoor de Neocoolcam is gemaakt. Ik had eerst een Fibaro tussenstekker (2500w) en die werd mij al erg warm. Ik gebruik nu Aeontec stekkers die kunnen tot 3500w. Ik zou daar wel op letten voordat je een brandje hebt door een overbelaste tussenstekker.
Je kunt ook kijken naar de Qubino Smart Plug 16A. Zelf overigens tot nu toe nooit brandproblemen gehad met de Fibaro tussenstekker, maar het is een relatief nieuw apparaat dus wellicht dat die minder verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Greetoz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:30:
[...]

Ja, heb ik reeds ervaren :). Had er ook 1 tussen de droger, maar die is nu stuk :) Hij kan overigens tot 2500W, dus dit zou hij nog kunnen. Wordt ook niet warm ofzo... lijkt dus goed te gaan. Maar tnx for the heads up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49
Sa1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:06:
[...]
Ja, heb ik reeds ervaren :). Had er ook 1 tussen de droger, maar die is nu stuk :) Hij kan overigens tot 2500W, dus dit zou hij nog kunnen. Wordt ook niet warm ofzo... lijkt dus goed te gaan. Maar tnx for the heads up.
Ik gebruik tegenwoordig de Xiaomi Schoksensor.
Deze: https://www.gearbest.com/...787808.html?lkid=18313948

Heb je in iedergeval nooit problemen met overbelasting. En ik kan ook registreren als de was eruit is gehaald. Tenminste ben ik nog meer bezig om hier een flow voor te maken.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HeroS schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:15:
[...]

Heb je in iedergeval nooit problemen met overbelasting. En ik kan ook registreren als de was eruit is gehaald. Tenminste ben ik nog meer bezig om hier een flow voor te maken.
Oh, dat is natuurlijk ook nog een leuke optie. Maar werkt dat wel nauwkeurig dan?

Nadeel vind ik met deze dingen dat ze op batterij gaan. Heb nu die temp en raam sensors ook van hen, maar alles op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Sa1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:30:
[...]
Oh, dat is natuurlijk ook nog een leuke optie. Maar werkt dat wel nauwkeurig dan?

Nadeel vind ik met deze dingen dat ze op batterij gaan. Heb nu die temp en raam sensors ook van hen, maar alles op batterij.
Als het goed is wel maar ben nog even aan het testen. Batterijduur moet heel goed zijn van wat ik heb gelezen/gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HeroS schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:32:
[...]

Als het goed is wel maar ben nog even aan het testen. Batterijduur moet heel goed zijn van wat ik heb gelezen/gehoord.
Nou, we gaan het meemaken, heb der net twee besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

misschien dat ik het al heb. Bij 'kies een kaartje' zie ik 'wasmachine' er nu 3 x instaan. Heb wat zitten klieren met verwijderen en toevoegen, maar telkens dezelfde naam gegeven. Het valt me op dat wanneer je een device nieuw toevoegt in 2.0.0 en je kent hem aan een zone toe, dat bij kies een kaartje in een flow hij onder 'thuis' blijft staan en dus de zone niet wordt bijgewerkt. Weer even een bugreportje doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:16

djbarney

XBL: DeejayBarney

Sa1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:37:
[...]
misschien dat ik het al heb. Bij 'kies een kaartje' zie ik 'wasmachine' er nu 3 x instaan. Heb wat zitten klieren met verwijderen en toevoegen, maar telkens dezelfde naam gegeven. Het valt me op dat wanneer je een device nieuw toevoegt in 2.0.0 en je kent hem aan een zone toe, dat bij kies een kaartje in een flow hij onder 'thuis' blijft staan en dus de zone niet wordt bijgewerkt. Weer even een bugreportje doen >:)
vaak als zoiets niet bijgewerkt word in de app, restart ik de app even en dan is het wel gewoon bijgewerkt. Het lijkt er op dat de app niet helemaal netjes de status synchroniseert na het maken van een wijziging, terwijl deze in homey dan al wel verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

djbarney schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:02:
[...]

vaak als zoiets niet bijgewerkt word in de app, restart ik de app even en dan is het wel gewoon bijgewerkt. Het lijkt er op dat de app niet helemaal netjes de status synchroniseert na het maken van een wijziging, terwijl deze in homey dan al wel verwerkt is.
haha, ja dat is altijd m'n eerste actie. Maar helaas werkt het hierbij niet. Ze blijven er tussen staan.

Misschien komt het ook wel omdat ik ze niet zo heel netjes heb verwijdert.

De reden van dit gedoe is dat ik van de week mijn NeoCoolCam app bijgewerkt hebt naar de beta versie. Die rapporteerde geen status. Dus heb de plug er uitgetrokken en verwijdert. Dat ging niet zo lekker dus heb hem uiteindelijk via de developer pagina moeten verwijderen. Dat 2x over. Het ID van de device is nu ook een stuk hoger dan hij altijd is geweest.

[ Voor 31% gewijzigd door Sa1 op 11-12-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:21
darklydreaming schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:39:
[...]

Je vindt het allemaal wel meevallen, maar je gebruikt wel NOX omdat telkens switchen onpraktisch is?

Ik gebruik nu ook NOX, maar dat is (imho) toch geen oplossing??
Lezen, ik zeg tijdens het ontwikkelen. Normaal gesproken als je een app aan het testen bent is het veel makkelijker om qua normaal flows bouwen als licht x aan bij beweging van sensor y vind ik gewoon echt niet boeiend dat het nu niet achter de pc kan.

Verder wel opmerkelijk wat @lubbertkramer zegt dat ze nu wel weer met een webinterface komen voor insights. Wellicht opstapje naar eigen dashboards ala homeydash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Er is ook een app genaamd 'sun events', daarmee kun je ook op basis van zonsondergang en opkomst flow starten. De beta versie werkt onder 2.0.0 kun je nu nog via de CLI installeren. Is aangemaakt maar moet nog beschikbaar komen in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:29:
[...]
Verder wel opmerkelijk wat @lubbertkramer zegt dat ze nu wel weer met een webinterface komen voor insights. Wellicht opstapje naar eigen dashboards ala homeydash.
In de versie die ik in april kreeg waar ik hierover bericht had werkte insights/inzichten al niet maar werd vermeld dat dat spoedig zou volgen maar in de huidige V2 zat dit vervolgens ook niet en is bekend gemaakt in de blog van November dat dit in een web app komt. Het blijft inderdaad opmerkelijk als je mobile only wilt hanteren en vervolgens naar je mooie grafieken mag kijken op je scherm en op je mobiel moet automatiseren.
Insights
In the current release, Insights is disabled because we’re still working on optimising it. We’ll talk about this more at a later time, but I can already say that a desktop web app will be made available for viewing beautiful charts.
https://blog.athom.com/behind-magic-november-2018/

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 11-12-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Iemand ervaring met Plugwise circle en Homey? De apps in de appstore lijken nog geen directe ondersteuning te hebben voor deze plugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Stekeltje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:41:
Iemand ervaring met Plugwise circle en Homey? De apps in de appstore lijken nog geen directe ondersteuning te hebben voor deze plugs?
ik niet, maar als er geen app voor is kun je een request plaatsen op het community forum van homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18

Leuk dat je me filmpje hebt gekeken haha (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

[...]

Ik heb zo'n Aqara schoksensor een poosje los op mijn wasmachine gehad, maar er kwam geen reactie in de app. Dus een stilte waarnemen en concluderen dat de was klaar was zat er niet in. Misschien heb ikzelf een instelling verkeerd gekozen...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik heb nu eindelijk de motor binnen van Xiaomi voor de gordijnen.
Ik heb nu al de Homey 2.0 beta geïnstalleerd, heeft iemand een idee hoe ik hem nu kan calibreren want nu kan hij hem wel helemaal open doen, maar dicht stopt die al bij een meter want dan denkt die dat het 100% is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Daniel. schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:54:
Ik heb nu eindelijk de motor binnen van Xiaomi voor de gordijnen.
Ik heb nu al de Homey 2.0 beta geïnstalleerd, heeft iemand een idee hoe ik hem nu kan calibreren want nu kan hij hem wel helemaal open doen, maar dicht stopt die al bij een meter want dan denkt die dat het 100% is.
Dat zou met een knopje moeten kunnen. Ik heb zelf een V1 gateway liggen waarmee ik het voor elkaar kon krijgen, al is het wat hannesen in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Joolee schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:33:
[...]

Dat zou met een knopje moeten kunnen. Ik heb zelf een V1 gateway liggen waarmee ik het voor elkaar kon krijgen, al is het wat hannesen in de app.
Je bent een held. Hij doet het nu perfect. Morgen of snel langere stroom kabels kopen en alles netjes wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ben wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt, kun je dit delen? Allerlei vragen die opkomen is doe je dit door de trillingen of kanteling bij openen deur, heb je je wasmachine/droger op elkaar/naast elkaar en geeft dit geen verstoring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:52:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt, kun je dit delen? Allerlei vragen die opkomen is doe je dit door de trillingen of kanteling bij openen deur, heb je je wasmachine/droger op elkaar/naast elkaar en geeft dit geen verstoring?
Ik heb dat eens bij @Double T nagevraagd (voor op een draai/kiep raam) en hij gaf toen aan dat je de draaiing niet kan detecteren met de vibration sensor. Dit omdat bij het open draaien de hoek ten opzichte van de grond/aarde niet veranderd. Aannemende dat je dus een wasmachine/wasdroger hebt met een deur die gewoon opzij open gaat zal het daarop dus ook niet werken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Mensen, ik heb een probleem met het instellen van kleuren van m'n Hue-lampen!

Recent heb ik de Hue-bridge uit m'n Homekit (op iOS) gehaald, zodat ik niet meer met dubbele lampen zat (alle lampen kwamen ook in Homekit via Homeykit op m'n Homey, die ze weer uit de Hue bridge haalde), echter betekent dit, dat ik geen kleuren meer in kan stellen.

Ik heb mijn vraag ook in de Athom community proberen te stellen, maar daar kreeg ik geen antwoord, dus daarom hopelijk hier wel!

Het probleem is als volgt: Als ik in Homekit een lamp aanklik die kleuren ondersteunt (LEDstrip, Hue Go), dan kan ik de lichthelderheid aanpassen en de "warmte" van het wit. Ga ik echter in "Colour", dan springt ie weer terug naar de "warmte" selectie, zonder de kleur aan te passen.

Zie ook deze video:

In de Hue app zelf (die dus direct met de Hue-bridge praat en niet via de Homey) werkt het prima, dus het is niet zo dat mijn lampen kapot zijn ofzo. Iemand dit ook meegemaakt en hier een oplossing voor heeft? Ik heb de Homeykit-app en Hue-app al opnieuw opgestart op m'n Homey, maar helaas zonder dat dit het oplost.

Als extra probleem valt het me ook op dat ik soms dezelfde scene twee keer aan moet klikken, voordat deze alle lampen verandert. Als ik mijn "alles uit" scene in Homekit aanklik, moet ik die vaak twee keer "draaien" voordat alles uit is. Ik heb echter ooit ergens iets gelezen op een Homey-forum (weet bij god niet meer waar of wanneer), dat dit een probleem was met Homey en niet met Homeykit of Hue.

Als er extra vragen zijn over het eerste probleem in deze post, stel ze gerust!

[ Voor 2% gewijzigd door RVervuurt op 12-12-2018 13:43 . Reden: Video embed ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 19:49
Sa1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:30:
[...]

Geloof mij, batterijen zijn je minste zorg bij Xiaomi/Aqara. De sensoren gaan ontiegelijk lang mee. Ik heb ze bijna 2 jaar en had al gelijk vanaf begin verschillende soorten knoopcel batterijen ingeslagen voor het geval dat. Tot nu toe 0 hoeven te vervangen. :+

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Aurora schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:21:
[...]

Geloof mij, batterijen zijn je minste zorg bij Xiaomi/Aqara. De sensoren gaan ontiegelijk lang mee. Ik heb ze bijna 2 jaar en had al gelijk vanaf begin verschillende soorten knoopcel batterijen ingeslagen voor het geval dat. Tot nu toe 0 hoeven te vervangen. :+
heb begrepen dat bij de volgende update van de app ook de batterij status uit te lezen is, dat is natuurlijk helemaal top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
Sa1 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:20:
[...]
heb begrepen dat bij de volgende update van de app ook de batterij status uit te lezen is, dat is natuurlijk helemaal top
Ik ben die update natuurlijk zelf al aan het testen...
maar al mijn devices (die al ruim een jaar draaien) staan nog op 100% 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Double T
RobertMe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:03:
[...]

Ik heb dat eens bij @Double T nagevraagd (voor op een draai/kiep raam) en hij gaf toen aan dat je de draaiing niet kan detecteren met de vibration sensor. Dit omdat bij het open draaien de hoek ten opzichte van de grond/aarde niet veranderd. Aannemende dat je dus een wasmachine/wasdroger hebt met een deur die gewoon opzij open gaat zal het daarop dus ook niet werken, helaas.
Klopt. De tilt wordt bepaald door de verandering van de (richting van de) zwaartekracht vector.
Bij een rotatie verandert deze vector niet, roteert enkel om zijn as..

• Sa1

Sa1

Double T schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:01:
[...]

Ik ben die update natuurlijk zelf al aan het testen...
maar al mijn devices (die al ruim een jaar draaien) staan nog op 100% 8)
is dat de app uit de 'development' branch? Of heb jij een private build?

• Sa1

Sa1

djbarney schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:02:
[...]

Het probleem met de 'achtergebleven' devices is opgelost met het uitkomen van RC3. De flow lijkt ook nu weer te werken voor het wassen. Althans, heb net de eerste was aangezet en m'n variabele is gewijzigd van Ja naar Nee. Dit heeft hij met 2.0.0 nog niet eerder gedaan. Dus heb goede hoop. Jammer dat push notifications nu stuk zijn. Anders had ik het met een uurtje of twee geweten.
Sa1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:10:
Er is ook een app genaamd 'sun events', daarmee kun je ook op basis van zonsondergang en opkomst flow starten. De beta versie werkt onder 2.0.0 kun je nu nog via de CLI installeren. Is aangemaakt maar moet nog beschikbaar komen in de store.
Deze werkt inmiddels niet meer. Er is kennelijk een probleem met plaatsbepaling ofzo waardoor triggers niet goed werken. Geen idee verder, maar 't werkt niet. Voor nu dus even vaste tijden instellen.

• RVervuurt
RVervuurt schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:43:
Mensen, ik heb een probleem met het instellen van kleuren van m'n Hue-lampen!
[..]
Niemand? Ik kan geen kerstsfeer creëren zonder rood en groen :(

• Sa1

Sa1

RVervuurt schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:35:
[...]

Niemand? Ik kan geen kerstsfeer creëren zonder rood en groen :(
Ik had niet gereageerd omdat ik niet de ledstrip heb of die go en het werkt bij mij gewoon met een standaard hue peertje. Ook via bridge aangesloten, via de homey in homekit. Werkt zoals je zou verwachten. Dus echt een oplossing, nee sorry.

• RVervuurt
Sa1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:54:
[...]
Ik had niet gereageerd omdat ik niet de ledstrip heb of die go en het werkt bij mij gewoon met een standaard hue peertje. Ook via bridge aangesloten, via de homey in homekit. Werkt zoals je zou verwachten. Dus echt een oplossing, nee sorry.
Ik heb het probleem ook bij gewone peren, had ik misschien even moeten vermelden. :) Welke app gebruik je op de Homey om dingen uit de Hue-bridge te trekken? Homeykit?

• Sa1

Sa1

RVervuurt schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:20:
[...]

Ik heb het probleem ook bij gewone peren, had ik misschien even moeten vermelden. :) Welke app gebruik je op de Homey om dingen uit de Hue-bridge te trekken? Homeykit?
Ben geupgraded naar 2.0.0 en die heeft bij experimental zelf een eigen integratie. Dus heb HomeyKit er af gehaald. Toen ik nog op 1.5.13 zat had ik wel inderdaad HomeyKit en daar had ik jouw ervaringen ook niet.

Maar werkt het wel als je het vanuit de HOmey app aanstuurt?

• RVervuurt
Sa1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:23:
[...]
Ben geupgraded naar 2.0.0 en die heeft bij experimental zelf een eigen integratie. Dus heb HomeyKit er af gehaald. Toen ik nog op 1.5.13 zat had ik wel inderdaad HomeyKit en daar had ik jouw ervaringen ook niet.

Ik ga het straks thuis proberen.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:45
Nou, gebruik nu dus ook de Homekit integratie van de beta, maar na de update van RC2 > RC3 vandaag komen alle devices in Homekit weer op voorpagina en moet ik alles weer opnieuw indelen. Tis ook jammer dat device groups nog niet werkt en een aantal plugins crashen. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
lubbertkramer schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:52:
[...]

Ben er nog mee bezig omdat ik nog even niet precies het patroon van de wasmachine weet.

Maar ik gebruik de trilfunctie. Als deze boven een bepaalde waarde komt dan weet ik dat de wasmachine aan staat.

Het detecteren van beweging zou ook moeten kunnen maar nog niet verder na gekeken. Heb deze review even op een zij spoor gezet aangezien Domoticz hem nog niet ondersteunt en ik HASS nog niet goed draaiend heb. Deze wil ik namelijk meteen meenemen.

• RVervuurt
Sa1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:23:
[...]

Vanuit de Homey-app werkt het, vanuit de Hue-app werkt het, maar dus niet vanuit de Homekit-app. Daar kan ie alleen die verschillende "warmte" aan. Raar gebeuren.

Edit: Ik heb de Homeykit app verwijderd en de Homekit-app geïnstalleerd. Helaas verandert dit niets, in de Home-app kan ik nog steeds geen kleuren veranderen voor mijn Hue-producten die kleuren ondersteunen.

Raar dit!

Edit 2: Ik heb zojuist het volgende geprobeerd:
- Alle scènes verwijderd
- alle lampen verwijderd
- Homeykit opnieuw geïnstalleerd
- Homey opnieuw opgestart
- Homey weer toegevoegd aan Home
- Alle lampen weer op de juiste "plek" gezet
- Scènes weer gemaakt

En nog steeds (en ook ondertussen getest) werkt het instellen van kleur niet.

[ Voor 37% gewijzigd door RVervuurt op 13-12-2018 21:18 . Reden: Zie edit 2 ]

• Sa1

Sa1

tcviper schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:57:
Nou, gebruik nu dus ook de Homekit integratie van de beta, maar na de update van RC2 > RC3 vandaag komen alle devices in Homekit weer op voorpagina en moet ik alles weer opnieuw indelen. Tis ook jammer dat device groups nog niet werkt en een aantal plugins crashen. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
klopt, had ik ook van rc1 naar 2 maar ook weer van 2 naar 3... hoop werk 😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Double T
Sa1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:46:
[...]
is dat de app uit de 'development' branch? Of heb jij een private build?
Een “me, myself and I” build.

Met misschien nog wat extras buiten de batterij reportages...

• RVervuurt
Mijn probleem is nu opgelost! Ik heb alle Hue-lampen die via m'n Homey in de Home-app kwamen, "uitgeschakeld" in de Homeykit-app. Dus alleen de dingen die ik niet aan Hue toe kan voegen, gaan nu via Homeykit naar m'n iPhone.

Toch gek, want ik heb het gevoel dat het ooit gewoon werkte. Maar misschien wel niet, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RVervuurt schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:17:
Mijn probleem is nu opgelost! Ik heb alle Hue-lampen die via m'n Homey in de Home-app kwamen, "uitgeschakeld" in de Homeykit-app. Dus alleen de dingen die ik niet aan Hue toe kan voegen, gaan nu via Homeykit naar m'n iPhone.

Toch gek, want ik heb het gevoel dat het ooit gewoon werkte. Maar misschien wel niet, haha!
blijft vreemd dat jij als enige er last van hebt 😂

Vandaag wel nieuwe hue app uitgekomen waarmee je eindelijk kunt instellen dat ze na een power cycle de laatste status aannemen! Dus niet 100% wit licht nadat de vrouw weer op de knop gedrukt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
Sa1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:27:
[...]
blijft vreemd dat jij als enige er last van hebt 😂

Vandaag wel nieuwe hue app uitgekomen waarmee je eindelijk kunt instellen dat ze na een power cycle de laatste status aannemen! Dus niet 100% wit licht nadat de vrouw weer op de knop gedrukt heeft.
Nadat ik mijn "oplossing" op het Homey-forum plaatste, kwam er ook een ander die aangaf hetzelfde mee te hebben gemaakt. Dus ik DENK dat het voor iedereen geldt, maar dat niemand het is opgevallen, omdat iedereen het meteen goed doet (Hue-peren via Hue-bridge, al het andere via Homeykit) :D

Athom Community topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Vandaag een mooie dag voor Homey

1. Geofencing werkt weer! Even bij privacy aangeven dat de telefoon daarvoor ingezet mag worden.
2. BLE Kerstverlichting ondersteund ook m'n andere BLE kerst string
3. Tijdgestuurde events (Sun Events of standaard taken) doen het weer
4. Push notificaties doen het weer.
5. Batterij status bij Xiami werkt weer (althans wordt aangegeven dat het er niet is).

M.a.w, top.

Puntjes waar ik nog tegenaan loop zijn:

1. Integratie HomeKit reset zich telkens, kost erg veel werk om iedere x te herstellen.
2. Batterijstatus Xiamomi zou fijn zijn als het gewoon werkt, 3e partij software, wordt aan gewerkt.
3. Detectie vanuit Unifi werkt niet goed. ook 3e partij dingetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Hoe is het bereik van de schoksensor bij jullie? @HeroS ? Ik heb er een in de keuken (+/- 5 meter van Homey met deur ertussen) en het signaal komt niet aan, of zijn hier nog trucs voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Tweaqer schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:30:
Hoe is het bereik van de schoksensor bij jullie? @HeroS ? Ik heb er een in de keuken (+/- 5 meter van Homey met deur ertussen) en het signaal komt niet aan, of zijn hier nog trucs voor?
Bij mij prima en heb geen repeaters. Mijn Homey staat beneden en zelfs op zolder werkt hij nog. Heb wel houtenvloeren.

Valt me alleen op dat hij nooit op 0 komt. Het alarm gaat wel netjes aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Tweaqer schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:30:
https://community.athom.com/t/homey-antenna-mod/2928/45

Kwam ik vanavond tegen, zit er ernstigaan te denken om dit te gaan proberen, ben alleen niet zon held hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Met zwave heb ik dan weer geen problemen, genoeg repeaters ook in huis. Ik ga morgen anders nog een keer proberen met de sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
Heb mijn Homey een tidjje in de kast gehad. Nu weer eruit gehaald en hij komt niet meer op het netwerk. Ook in de recovery stand (10sec op zijn kop) is er geen setup netwerk te vinden. Niet op tel, niet met laptop.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Wie weet hoe het zit om binnenkort weer alle flows te kunnen maken op de desktop.

Op telefoon is het net aan te doen als je alle flows netjes in mappen zet, maar het is verre weg van ideaal om het zo te blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artbij schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:00:
Heb mijn Homey een tidjje in de kast gehad. Nu weer eruit gehaald en hij komt niet meer op het netwerk. Ook in de recovery stand (10sec op zijn kop) is er geen setup netwerk te vinden. Niet op tel, niet met laptop.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
Krijg je wel de mondelinge melding om naar setup.athom.com te gaan?
Daniel. schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:28:
Wie weet hoe het zit om binnenkort weer alle flows te kunnen maken op de desktop.

Op telefoon is het net aan te doen als je alle flows netjes in mappen zet, maar het is verre weg van ideaal om het zo te blijven doen.
Officieel komt er geen mogelijkheid meer om dat te doen.
Je zal dus moeten wachten/hopen op een oplossing van de community

[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 17-12-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
Fire69 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:22:
[...]

Krijg je wel de mondelinge melding om naar setup.athom.com te gaan?
Ja, hoor hem aftellen en dan vragen om op een pc naar setup.athom.com te gaan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:28:

Vooralsnog uhm niet tenzij je zelf wat gaat maken? Was vandaag ook weer een hele discussie over @ Slack. Athom zijn koers is mobile only met insights/inzichten via een web app (dat kan wel beter web based |:( ) Er is gewerkt aan Flomey 2.0 (community flow) maar dat werd niet toegestaan door Athom omdat de API nog niet af is en geen rechten kent, ondanks dat Homeyda.sh van dezelfde APi gebruik mag maken maar Flomey geen onderdeel mocht zijn van Homeyda.sh dan zou de API ingetrokken worden (discussie hier ook al gedaan @ Tweakers maanden terug :9 ) Maar @ het nieuwe forum en op het oude forum zijn genoeg topics over de mobile only keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 17-12-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Inmiddels komt bij mij nu RC4 binnen. Ze zijn wel druk en snel bugfixes aan het releasen. Mooi werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
lubbertkramer schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:25:
[...]

Vooralsnog uhm niet tenzij je zelf wat gaat maken? Was vandaag ook weer een hele discussie over @ Slack. Athom zijn koers is mobile only met insights/inzichten via een web app (dat kan wel beter web based |:( ) Er is gewerkt aan Flomey 2.0 (community flow) maar dat werd niet toegestaan door Athom omdat de API nog niet af is en geen rechten kent, ondanks dat Homeyda.sh van dezelfde APi gebruik mag maken maar Flomey geen onderdeel mocht zijn van Homeyda.sh dan zou de API ingetrokken worden (discussie hier ook al gedaan @ Tweakers maanden terug :9 ) Maar @ het nieuwe forum en op het oude forum zijn genoeg topics over de mobile only keuze.
Flomey bedoel ik, dat zou ideaal zijn, nu maar hopen want ik heb al behoorlijk wat flows. Denk een stuk of 50 en dat is echt geen doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sa1 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:47:
Inmiddels komt bij mij nu RC4 binnen. Ze zijn wel druk en snel bugfixes aan het releasen. Mooi werk.
Zaken die ze fixen had ik alleen allang gefixt verwacht na anderhalfjaar uitloop, ze moeten nu ook wel snel aangezien er op Slack dagelijks flink wat klachten langskomen en ik verwacht ook per support (mail)
Daniel. schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:11:
[...]

Flomey bedoel ik, dat zou ideaal zijn, nu maar hopen want ik heb al behoorlijk wat flows. Denk een stuk of 50 en dat is echt geen doen!
Vraag is of de ontwikkelaars ermee verder gaan als ze eindelijk API toegang krijgen....veel apps staan al geruime tijd stil qua doorontwikkeling zoals Homeyda.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

lubbertkramer schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:32:
[...]

Zaken die ze fixen had ik alleen allang gefixt verwacht na anderhalfjaar uitloop, ze moeten nu ook wel snel aangezien er op Slack dagelijks flink wat klachten langskomen en ik verwacht ook per support (mail)
Helemaal eens, maar goed. Ben al lang blij dat ik sinds lange tijd écht activiteit zie. Daar ben ik oprecht blij mee. Lange tijd dacht ik een miskoop gedaan te hebben. En dat gevoel heb ik niet als er elke week een rc en een nieuwe app komt. Dus daar ben ik oprecht blij mee.

Enige waar ik zelf nu echt wel hard tegen aan loop is dat sommige app ontwikkelaars al lange tijd niets van zich hebben laten horen. Zoals bijv de app voor Unifi. Die krijg ik niet meer goed werkend. Hoe ga je nou zo'n kerel die al 2 jaar geen wijzigingen doorgevoerd heeft aan de master en iets minder lang ook niet aan een andere branch, motiveren om iets te gaan doen.

edit: https://community.athom.com/t/beta-betterlogic-sdk2/5612 nieuwe better logic. Werkt!

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 17-12-2018 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Ik had de tags eigenlijk al wel verwacht. Of eigenlijk had ik verwacht dat alles wel zo'n beetje zou werken.
Er is geen een moment geweest dat alles wat beloofd is volledig heeft gewerkt.
Daarmee bedoel ik z-wave, ZigBee, Bluetooth, spraak, music, aanwezigheid (android). Dus dat valt wel een beetje tegen.
Maar aan de andere kant het maken van flows, het koppelen van devices is allemaal zo makkelijk dat vind je bij geen ander systeem dus overstappen is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Hmmm... dit is wel een beetje angstig nieuws, gebruik de Unifi app ook in veel flows voor aanwezigheid. Als deze niet meer werkt in 2.0 heb ik wel een probleem/uitdaging...

Lees bij de app zelf wel dat deze geupdate is naar SDKv2 (in v.2.0.0). Dat zou toch betekenen dat ie up-to-date is en zou moeten werken met Homey 2.0?

Heb zelf Homey nog niet geupdate, wacht toch even op de stable release :*)
Sa1 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:02:
[...]
Enige waar ik zelf nu echt wel hard tegen aan loop is dat sommige app ontwikkelaars al lange tijd niets van zich hebben laten horen. Zoals bijv de app voor Unifi. Die krijg ik niet meer goed werkend. Hoe ga je nou zo'n kerel die al 2 jaar geen wijzigingen doorgevoerd heeft aan de master en iets minder lang ook niet aan een andere branch, motiveren om iets te gaan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door bebopper op 18-12-2018 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jovink538 schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:01:
Ik had de tags eigenlijk al wel verwacht. Of eigenlijk had ik verwacht dat alles wel zo'n beetje zou werken.
Er is geen een moment geweest dat alles wat beloofd is volledig heeft gewerkt.
Daarmee bedoel ik z-wave, ZigBee, Bluetooth, spraak, music, aanwezigheid (android). Dus dat valt wel een beetje tegen.
Maar aan de andere kant het maken van flows, het koppelen van devices is allemaal zo makkelijk dat vind je bij geen ander systeem dus overstappen is ook geen optie.
Er is een betere app gemaakt voor een koppeling met Home Assistant, nu is alles ondersteund om te importeren in Homey en dan daar je logica te behouden wellicht is dat een idee aangezien je dan meer stabiliteit hebt op wat je aangeeft. Oproep van de ontwikkelaar is om hem te testen en verbeteringen aan te dragen -> https://github.com/rogro82/io.homeassistant
[...]
Dat is het nadeel van ontwikkelaars die hun Homey verkocht/offline hebben staan en niet meer actief werken aan hun apps of momenteel eerst de kat uit de boom kijken of 2.0 wel het succes gaat worden wat Athom aangeeft voordat ze starten met het ombouwen van hun apps. Maar ook deels omdat ze zelf op 1.5 blijven zitten en geen test omgeving hebben om hun apps te kunnen testen / ontwikkelen, de ontwikkelaar van Heimdall is daarom ook een crowdfunding gestart voor een tweede Homey...helaas geeft Athom (grote) ontwikkelaars geen ontwikkel Homey of de virtuele Homey die ze zelf gebruiken

[ Voor 36% gewijzigd door lubbertkramer op 18-12-2018 08:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Huh? Ik vind dit nogal een rare bewoording. Iemand die vrijwillig aan iets heeft gewerkt hoef je IMO niet te "overtuigen" om er aan verder te werken. Waarschijnlijk is de maker van die app van Homey af gestapt (of heeft geen UniFi meer?) en heeft die daardoor dus geen enkele trigger meer om aan de app te werken (behalve evt. betaald). Doordat de app open source is betekend dat wel dat jij, en anderen, i.p.v. de tijd om de originele developer te overtuigen om de app bij te werken kunnen steken in het aanpassen van de code zodat het wel werkt.

Ter vergelijking, zelf heb ik (mee)gewerkt aan apps voor Sailfish, maar intussen heb ik al 2 jaar een Android telefoon dus de kans dat iemand mij weet te overtuigen om nog iets aan een van die apps te doen is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

bericht maar weggehaald.

[ Voor 98% gewijzigd door Sa1 op 18-12-2018 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sa1 ik snap je punt en ik begrijp ook dat niet iedereen de kennis ervoor heeft of de tijd erin wil steken (alhoewel ik dat raar vind, als je het probleem hebt en de kennis om het op te lossen lijkt het mij ook makkelijk om als de nood hoog genoeg is het op te lossen). Echter zeg je "Hoe ga je nou zo'n kerel [...] motiveren om iets te gaan doen.". Dat lees als ik als een verwijt naar de developer dat hij het op moet lossen. En daarom mijn reactie dat, zeker gezien de tijd van inactiviteit die je aanhaalt, de kans groot is dat de developer geen Homey/UniFi meer heeft of de tijd niet meer heeft om het te onderhouden. (Of evt. zoals @lubbertkramer zegt dat hij geen Homey met v2 heeft en dus niet kan kijken waar het mis gaat, maar gezien de duur van inactiviteit denk ik niet dat dit het issue is).

En dan blijft het punt dus staan dat je de tijd om de developer te motiveren om iets eraan te doen ook kunt steken in zelf werken aan een oplossing. Dat hoeft dus niet perse "programmeren" te betekenen, maar ook het aanmaken van een bug report op GitHub kan helpen, uiteraard het liefst met zoveel mogelijk informatie (output van de app als je deze vanaf de command line installeert bv). Of op Slack vragen of anderen ook het probleem hebben en kunnen helpen met het oplossen/debuggen/....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnijveen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 10:33
lubbertkramer schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:51:

Er is een betere app gemaakt voor een koppeling met Home Assistant, nu is alles ondersteund om te importeren in Homey en dan daar je logica te behouden wellicht is dat een idee aangezien je dan meer stabiliteit hebt op wat je aangeeft. Oproep van de ontwikkelaar is om hem te testen en verbeteringen aan te dragen -> https://github.com/rogro82/io.homeassistant
Leuk! Is er meer info te vinden over deze integratie? Deze app installeer je (cli) op Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hnijveen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:05:
[...]

Leuk! Is er meer info te vinden over deze integratie? Deze app installeer je (cli) op Homey?
Na het installeren via CLI inderdaad kun je net als je andere zaken (bv hue lampen) kunt toevoegen aan Homey selecteren wat je wilt toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6sAEQnxxt5Wy031Bi4KFMF7f/medium.jpg

Het werkt niet veel anders als de eerder gemaakte app die hier besproken is in het topic, zie hieronder plaatje van lifx lampen zowel via Homey app gekoppeld als via HA gekoppeld (met raket icon) aan Homey. (screenshot gemaakt tijdens een test waarbij lifx op Homey niet werkte en steeds de verbinding verloor zoals ook te zien is aan het offline teken in de Homey lifx lamp)

Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/8224586/38749222-1eec7b40-3f51-11e8-918f-37852ed3e0bb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RobertMe schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:18:
@Sa1 ik snap je punt en ik begrijp ook dat niet iedereen de kennis ervoor heeft of de tijd erin wil steken (alhoewel ik dat raar vind, als je het probleem hebt en de kennis om het op te lossen lijkt het mij ook makkelijk om als de nood hoog genoeg is het op te lossen). Echter zeg je "Hoe ga je nou zo'n kerel [...] motiveren om iets te gaan doen.". Dat lees als ik als een verwijt naar de developer dat hij het op moet lossen. En daarom mijn reactie dat, zeker gezien de tijd van inactiviteit die je aanhaalt, de kans groot is dat de developer geen Homey/UniFi meer heeft of de tijd niet meer heeft om het te onderhouden. (Of evt. zoals @lubbertkramer zegt dat hij geen Homey met v2 heeft en dus niet kan kijken waar het mis gaat, maar gezien de duur van inactiviteit denk ik niet dat dit het issue is).

En dan blijft het punt dus staan dat je de tijd om de developer te motiveren om iets eraan te doen ook kunt steken in zelf werken aan een oplossing. Dat hoeft dus niet perse "programmeren" te betekenen, maar ook het aanmaken van een bug report op GitHub kan helpen, uiteraard het liefst met zoveel mogelijk informatie (output van de app als je deze vanaf de command line installeert bv). Of op Slack vragen of anderen ook het probleem hebben en kunnen helpen met het oplossen/debuggen/....
Ik had mijn bericht weggehaald omdat de discussie een beetje 'negatief' wordt, maar goed. Misschien hebben woorden als 'motiveren' en 'kerel' een negatieve of dwingende associatie bij jou, maar zo is het absoluut niet bedoelt. Uiteraard heb ik op GitHub al een issue aangemaakt met daarin extra informatie. Meer info van wat daar staat krijg ik niet uit de 'debug' logs. Het kan inderdaad best zijn dat hij geen v2 heeft en ben dan ook 100% bereid om alles te testen met ook het risico dat er van alles stuk gaat, maar dan moet er wel communicatie zijn, en dat is er niet. Op Slack vragen of een andere programmeur het overneemt is natuurlijk nog wel een optie. Ik weet echter niet hoe die verhoudingen staan in 'programmeur-land', is dat bijvoorbeeld not-done? Geen idee. Neemt niet weg; dat kan ik zeker vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:17:
[...]
Ik had mijn bericht weggehaald omdat de discussie een beetje 'negatief' wordt, maar goed. Misschien hebben woorden als 'motiveren' en 'kerel' een negatieve of dwingende associatie bij jou, maar zo is het absoluut niet bedoelt.
Dat zou het inderdaad kunnen zijn. Ik vond ze in deze context nogal negatief over komen.
Op Slack vragen of een andere programmeur het overneemt is natuurlijk nog wel een optie. Ik weet echter niet hoe die verhoudingen staan in 'programmeur-land', is dat bijvoorbeeld not-done? Geen idee. Neemt niet weg; dat kan ik zeker vragen.
Meteen vragen tot overnemen is wellicht inderdaad niet de beste optie :) Wat je uiteraard wel kunt doen is vragen of anderen ook/dezelfde problemen ervaren en of iemand mee / ernaar wil kijken. Als iemand dan tot een oplossing komt kan die uiteraard ook een pull request aanmaken zodat de maker van de app alleen nog maar die code wijzigingen hoeft te accepteren en de nieuwe versie hoeft te maken/vrij te geven.

Mocht de originele developer echt niet meer bereikbaar blijken (en ook daarbij, heb geduld en verwacht niet meteen een reactie binnen bv 1 dag of 1 week) is "forken" wel een mogelijkheid. Maar ik meen dat Athom ook nog wat "regels" had m.b.t. dubbele apps en zo dus ik weet niet hoe makkelijk het is om die fork dan weer in de app store te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:17:
[...]
Ik had mijn bericht weggehaald omdat de discussie een beetje 'negatief' wordt, maar goed. Misschien hebben woorden als 'motiveren' en 'kerel' een negatieve of dwingende associatie bij jou, maar zo is het absoluut niet bedoelt. Uiteraard heb ik op GitHub al een issue aangemaakt met daarin extra informatie. Meer info van wat daar staat krijg ik niet uit de 'debug' logs. Het kan inderdaad best zijn dat hij geen v2 heeft en ben dan ook 100% bereid om alles te testen met ook het risico dat er van alles stuk gaat, maar dan moet er wel communicatie zijn, en dat is er niet. Op Slack vragen of een andere programmeur het overneemt is natuurlijk nog wel een optie. Ik weet echter niet hoe die verhoudingen staan in 'programmeur-land', is dat bijvoorbeeld not-done? Geen idee. Neemt niet weg; dat kan ik zeker vragen.
Vragen is nooit verkeerd, vaak is het wel zo dat een ontwikkelaar pas het oppakt (mede vanwege langdurige onderhoud/bugs etc) als hij er zelf iets aan heeft.Zo heeft Sailingduck @ Slack (geen idee of die ook @ tweakers zit) de V2 van Better Logic gemaakt in goedkeuring /samenwerking van de huidige ontwikkelaar
RobertMe schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:24:
Mocht de originele developer echt niet meer bereikbaar blijken (en ook daarbij, heb geduld en verwacht niet meteen een reactie binnen bv 1 dag of 1 week) is "forken" wel een mogelijkheid. Maar ik meen dat Athom ook nog wat "regels" had m.b.t. dubbele apps en zo dus ik weet niet hoe makkelijk het is om die fork dan weer in de app store te krijgen.
Daarin meten ze met twee petten, twee homekits is / was mogelijk en is nu een standaard integratie maar bv met de mi flora app was er al een app vanuit de community in beta waarna ineens vanuit Athom een app gepubliceerd werd als stabiel terwijl die slechter werkte dan die van de community. Pas na veel klagen, druk vanuit de community @ slack mocht de community mi flora de stabiele app van Athom overnemen, en zo zijn er meer voorbeelden bijvoorbeeld Tado.

Kans is nu wel groter als de V1 community app niet compatibel is met OS V2 van Homey dat die eruit gaat en de nieuwe erin (hoop ik)

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 18-12-2018 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat gaat nog een spannende periode worden. Ik hoop niet, maar vrees van wel, dat Athom op dag 1 bepaald dat versie 2.0 stable is om vervolgens die dan ook gelijk te puhsen. Vervolgens is er niet gekeken naar apps of die compatible zijn en zul je dus met homey's komen te zitten die niet meer goed werken omdat apps het niet meer doen.

Vervolgens krijgt Athom dat natuurlijk volledig op zijn bord. En Athom schuift dat dan weer af als zijnde ' community' . Hopelijk heb ik het mis.

Dat is dan ook een van de redenen waarom ik automatisch updaten uit heb gezet. Daarnaast natuurlijk om te voorkomen dat door een bug in de nieuwe versie ik ineens in een huis zit dat niets meer doet. Hopelijk gaan ze iets ontwikkelen waardoor versie 2 apps van iets ( ook al is een compleet andere app) worden gepushed zodat mensen er niet veel van merken.

Maar dat zal wel niet

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 18-12-2018 11:56 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Webgnome schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:39:
Dat gaat nog een spannende periode worden. Ik hoop niet, maar vrees van wel, dat Athom op dag 1 bepaald dat versie 2.0 stable is om vervolgens die dan ook gelijk te puhsen. Vervolgens is er niet gekeken naar apps of die compatible zijn en zul je dus met homey's komen te zitten die niet meer goed werken omdat apps het niet meer doen.

Vervolgens krijgt Athom dat natuurlijk volledig op zijn bord. En Athom schuift dat dan weer af als zijnde ' community' . Hopelijk heb ik het mis.

Dat is dan ook een van de redenen waarom ik automatisch updaten uit heb gezet. Daarnaast natuurlijk om te voorkomen dat door een bug in de nieuwe versie ik ineens in een huis zit dat niets meer doet. Hopelijk gaan ze iets ontwikkelen waardoor versie 2 apps van iets ( ook al is een compleet andere app) worden gepushed zodat mensen er niet veel van merken.

Maar dat zal wel niet
Nou inderdaad, zeker als de homey een verschuiving heeft gemaakt van 'speeltje' of 'luxe' naar een noodzakelijk en werkelijk verlichtende toevoeging. Waar ligt die verantwoordelijkheid, vast niet bij homey, maar als je er van afhankelijk bent.. lastige discussie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:01:
[...]
Nou inderdaad, zeker als de homey een verschuiving heeft gemaakt van 'speeltje' of 'luxe' naar een noodzakelijk en werkelijk verlichtende toevoeging. Waar ligt die verantwoordelijkheid, vast niet bij homey, maar als je er van afhankelijk bent.. lastige discussie...
De verantwoordelijkheid om te zorgen voor de randvoorwaarden voor een goede overschakeling liggen zeker wel bij Athom. Zolang Athom niet zorgt dat mensen op zijn minst op de hoogte zijn van wat de implicaties zijn van het upgraden naar 2.0 kun je ze daarvoor verantwoordelijk stellen lijkt mij. Op het moment dat ze een nieuwe aankondiging doen waarbij ze aangeven dat je moet uitkijken dat al je apps nog wel 2.0 compatible zijn ( hoe ga je dat als leek uitvinden?) is de verantwoordelijkheid afgelost.

Ik hoop dat ze in de appstore iets gaan toevoegen waar je kunt zien op de homepage van een app wat de compatabiliteit is. Dat kun je nu alleen weten door op install te klikken of naar de github te gaan, de app.json te lezen en daaruit te concluderen. Dat lijkt mij niet heel handig.

Het zou mooi zijn als men een tijdelijke pagina maakt waarin men de apps op je homey laat zien die NIET compatible zijn gemaakt. Die informatie kunnen ze uitlezen want dat kan nu toch ook al in profiling op de developer pagina.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sterker nog, ik denk dat wanneer de upgrade wordt geadviseerd omdat hij 'stable' is, dan moet iedereen die op upgrade klikt een bericht krijgen welke van zijn geïnstalleerde apps niet gaan werken en dan zelf de keuze mag maken om op 1.5.x te blijven. Misschien zelfs zo ver gaan als een alternatief voorstellen.

Zo kan Athom monitoren welke devices op 1.5 blijven en als het even meezit kunnen ze dan ook zien of er grote blockers zijn. Dat kunnen ze dan of zelf oppakken, of de oorspronkelijke developer vragen of 'forken' zoals dat kennelijk heet :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Misschien is het een idee om in het apps overzicht bij de huidige 1.5.x versie aan te geven of een app 2.0 compatibel is. Heb je gelijk in 1 oogopslag of je zonder problemen kan updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darklydreaming
Greetoz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:30:
[...]

Nog niet aan toegekomen. Ziek geweest, komende vrijdag nieuwe poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
Greetoz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:15:
Misschien is het een idee om in het apps overzicht bij de huidige 1.5.x versie aan te geven of een app 2.0 compatibel is. Heb je gelijk in 1 oogopslag of je zonder problemen kan updaten.
Kijk eens hier ;)
https://community.athom.c...mpatibility-list/5020/106

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Thanks! Dit is mooi natuurlijk. Niet wat ik bedoelde maar werkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Greetoz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:50:
[...]

Thanks! Dit is mooi natuurlijk. Niet wat ik bedoelde maar werkbaar!
Snap wat je bedoelt ;) zou zeggen maak maar een mooie bewerkbare sheet ;) #communityDriven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnijveen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 10:33
lubbertkramer schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:14:
[...]

Na het installeren via CLI inderdaad kun je net als je andere zaken (bv hue lampen) kunt toevoegen aan Homey selecteren wat je wilt toevoegen.

Het werkt niet veel anders als de eerder gemaakte app die hier besproken is in het topic, zie hieronder plaatje van lifx lampen zowel via Homey app gekoppeld als via HA gekoppeld (met raket icon) aan Homey. (screenshot gemaakt tijdens een test waarbij lifx op Homey niet werkte en steeds de verbinding verloor zoals ook te zien is aan het offline teken in de Homey lifx lamp)

[Afbeelding]
Thanks. Werkt het met Homey v2.0.0-rc-x?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Sjalabert schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:24:
[...]

Snap wat je bedoelt ;) zou zeggen maak maar een mooie bewerkbare sheet ;) #communityDriven
De forum page is prima, een sheet zal niet echt beter zijn. Wat ik bedoelde was natuurlijk dat het verwerkt was in de homey app zelf.

Ik krijg onder 1.5.x de aqara bewegingssensoren niet aan het werk. Ze werken dan 1 dag en vervolgens stopt het. De window/door sensoren werken perfect, zelfs in dezelfde kamer als de bewegingssensoren. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Greetoz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:42:
[...]

De forum page is prima, een sheet zal niet echt beter zijn. Wat ik bedoelde was natuurlijk dat het verwerkt was in de homey app zelf.

Ik krijg onder 1.5.x de aqara bewegingssensoren niet aan het werk. Ze werken dan 1 dag en vervolgens stopt het. De window/door sensoren werken perfect, zelfs in dezelfde kamer als de bewegingssensoren. Iemand een idee?
Ik heb mijn toevoeging ook gedaan op het community forum. Helaas heb ik één tweetal schakelaars wat niet functioneren. Rest werkt wel naar behoren. (temperatuur en doorsensors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Greetoz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:42:
[...]

Bij mij werken de Aqara sensors prima, 4 deursensors en de 7 bodysensors. Ik heb 1.5.13

2k op west bij Pv Output

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.