Mensen, ik heb een probleem met het instellen van kleuren van m'n Hue-lampen!
Recent heb ik de Hue-bridge uit m'n Homekit (op iOS) gehaald, zodat ik niet meer met dubbele lampen zat (alle lampen kwamen ook in Homekit via Homeykit op m'n Homey, die ze weer uit de Hue bridge haalde), echter betekent dit, dat ik geen kleuren meer in kan stellen.
Ik heb mijn vraag ook in de Athom community proberen te stellen, maar daar kreeg ik geen antwoord, dus daarom hopelijk hier wel!
Het probleem is als volgt: Als ik in Homekit een lamp aanklik die kleuren ondersteunt (LEDstrip, Hue Go), dan kan ik de lichthelderheid aanpassen en de "warmte" van het wit. Ga ik echter in "Colour", dan springt ie weer terug naar de "warmte" selectie, zonder de kleur aan te passen.
Zie ook deze video:
In de Hue app zelf (die dus direct met de Hue-bridge praat en niet via de Homey) werkt het prima, dus het is niet zo dat mijn lampen kapot zijn ofzo. Iemand dit ook meegemaakt en hier een oplossing voor heeft? Ik heb de Homeykit-app en Hue-app al opnieuw opgestart op m'n Homey, maar helaas zonder dat dit het oplost.
Als extra probleem valt het me ook op dat ik soms dezelfde scene twee keer aan moet klikken, voordat deze alle lampen verandert. Als ik mijn "alles uit" scene in Homekit aanklik, moet ik die vaak twee keer "draaien" voordat alles uit is. Ik heb echter ooit ergens iets gelezen op een Homey-forum (weet bij god niet meer waar of wanneer), dat dit een probleem was met Homey en niet met Homeykit of Hue.
Als er extra vragen zijn over het eerste probleem in deze post, stel ze gerust!
[
Voor 2% gewijzigd door
RVervuurt op 12-12-2018 13:43
. Reden: Video embed ]