Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sanderrr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:00:
Ik lees dat je niet terug uit experimental kunt zonder een factory reset, dus ik wacht de officiële release toch maar even af. Hoe lang zit er meestal tussen RC1 en de release?
Dat ligt extreem eraan. Tussen 1.5.3 en ik meen 1.5.8 hebben ettelijke maanden gezeten (denk zelfs ruim een half jaar). Waarbij inderdaad aardig wat versie nummers zijn over geslagen.

Andere, kleinere, updates, gingen weer wel een stuk sneller. Maar het hangt dus voornamelijk van de grote van de update (en dus min of meer aantal bugs) af en hoeveel (soms min of meer irrelevante) bugfixes Athom nog wil doorvoeren.

Met een beetje pech is het dus zo zomer 2019 geweest voordat 2.0 stable uit komt. Met wat geluk zal het denk ik op z'n vroegst begin februari worden.
Maar wij weten natuurlijk ook niet hoeveel Athom zelf heeft getest. Soms heb ik het idee dat de code wordt geschreven en het 5 minuten later al gereleased is (bij de apps van Athom). Bij experimental firmwares vraag ik mij dat ook wel eens af, hoeveel ze zelf al getest hebben. Als ze zelf (samen met de NDA users?) v2.0 dus al maanden aan het testen en finetunen zijn kan het best snel gaan. Als de huidige release snel gemaakt is zonder veel en goed testwerk kan het zo nog een aantal maanden duren.

Wat dat betreft denk ik dat je vooral nu even in de gaten moet houden hoe de gebruikers reageren. Worden er veel problemen gemeld kan het zomaar een aantal maanden duren. Lijkt het allemaal wel mee te vallen denk ik dat het nog steeds 1 tot 2 maanden op zijn minst zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Ik maak best veel gebruik van better Logic , maar kan niet terug vinden of er voor die vars nu wel of niet een alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

De Philips hue app doet het in ieder geval niet best bij mij, die klapt er regelmatig uit met een melding over de batterij van de dimmer switch. Zal straks nog even via het officiële feedback kanaal indienen :) countdown doet het ook niet, vermoedelijk omdat die ook gebruik maakt van de variabelen logica die ook better logic gebruikt. Harmony hub lijkt niet meer te reageren. Hoort bij het experimentele van de release uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sa1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:55:
Ik maak best veel gebruik van better Logic , maar kan niet terug vinden of er voor die vars nu wel of niet een alternatief is?
De nieuwe ingebouwde variables zouden een stuk beter zijn. Niet zo uitgebreid als Better Logic, maar goed genoeg voor vele situaties.
Daarnaast kwam net op Slack langs dat SDK1 apps (zoals Better Logic en Countdown) wel blijven werken. Maar je hebt geen settings page.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Sa1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:55:
Lijkt er in de app wel te zijn, maar moet dit zodirect nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:59:
[...]

De nieuwe ingebouwde variables zouden een stuk beter zijn. Niet zo uitgebreid als Better Logic, maar goed genoeg voor vele situaties.
Daarnaast kwam net op Slack langs dat SDK1 apps (zoals Better Logic en Countdown) wel blijven werken. Maar je hebt geen settings page.
Dat is interessant, want mijn lampen schakelen niet meer uit (simpele motion sensor flows waarbij de lamp wel aan gaat, daarbij 5 min afgeteld worden en zodra de timer klaar is de lamp weer word uitgeschakeld. Bij elke beweging terwijl de timer loopt, word die gereset naar 5 minuten zodat je niet af en toe ineens een uitgeschakelde lamp hebt omdat je na 4 minuten toch weer even de gang in loopt ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:08
Zijn er meer mensen die de xiaomi zigbee apparaten niet werkend krijgen onder Homey 2.0? Wordt die nog niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:59:
[...]

nou, updaten dan maar, wat kan er nou mis gaan d:)b m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 16:52
powermarcel10 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:10:
Zijn er meer mensen die de xiaomi zigbee apparaten niet werkend krijgen onder Homey 2.0? Wordt die nog niet ondersteund?
Had ik ook, na een reboot werkte alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

powermarcel10 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:10:
wat voor een apparaten heb je er van? Ik heb met name sensoren zoals temp en raam open er van. Zal zo laten weten of het nog werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

De ingebouwde variabelen die ik tot nu toe zie zijn:

Text
Number
Yes/No

Eens kijken wat voor leuks daar allemaal mee gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Laat maar weten als je wat leuks bedenkt , hoor dat soort dingen altijd graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
legalr schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:18:
[...]

Had ik ook, na een reboot werkte alles.
Thanks. Bij mij idd ook. Moest even een ptp doen.

Maar... Mijn homey blijft maar offline gaan sinds versie 2.0. Word er gek van. Meer mensen dit probleem? Misschien veroorzaakt door incompatible apparaten? Misschien toch maar eens een volledige fabrieksherstel doen en alles opnieuw toevoegen. Ben net verhuist dus moet alles toch allemaal opnieuw instellen.

Maar meer mensen last van dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

powermarcel10 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:35:
[...]

Maar... Mijn homey blijft maar offline gaan sinds versie 2.0. Word er gek van. Meer mensen dit probleem? Misschien veroorzaakt door incompatible apparaten? Misschien toch maar eens een volledige fabrieksherstel doen en alles opnieuw toevoegen. Ben net verhuist dus moet alles toch allemaal opnieuw instellen.

als ik naar de spraak pagina ga dan gaat hij offline. Toen maar ff reboot en nu had ik een rode ring. Even stekker er uit en hij is nu bijna weer gestart... spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Mmmm de app device groups werkt niet... dat is lastig bij de lichten in de serre... virtual devices een alternatief?

En Mn christmas clusterlights zegt dat hij een bepaald recht mist, van het weekend maar naar kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Sa1 op 06-12-2018 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:01
Hier is de update prima gegaan! Verademing de nieuwe app op je iOS device. Ziet er veel moderner uit.

Alles doet het nog,
Ik ben er happy mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Je hebt dus een nieuwe optie als kaart, apparaten waarmee je in een keer een bepaald type devices in een ruimte aan of uit kunt zetten, vet!
Sa1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:05:
Mmmm de app device groups werkt niet... dat is lastig bij de lichten in de serre... virtual devices een alternatief?

En Mn christmas clusterlights zegt dat hij een bepaald recht mist, van het weekend maar naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:35:
[...]

Op Slack zag ik langskomen dat er issues waren met 'de cloud', zou nu opgelost moeten zijn.

Sa1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:17:
Je hebt dus een nieuwe optie als kaart, apparaten waarmee je in een keer een bepaald type devices in een ruimte aan of uit kunt zetten, vet!
[...]
Dat is niet nieuw? V.z.i.w. zit dat al een hele tijd erin (sinds 1.5.x)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sa1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:17:
[...]
Dat zit er al een hele tijd in hoor ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Goed, mijn bescheiden mening; app ziet er goed uit en werkt eigenlijk best prima, zeker beter dan verwacht. Zitten nog wel veel dingetjes in, maar eigenlijk allemaal met derde partij apps.

Device Groups werkt niet. Kan dus nu niet in 1x een groep devices in helderheid aanpassen.
HomeKit werkt maar niet top. Geeft veel sensor data niet door en updated verwijderde apparaten niet (geeft bij alle apparaten zonder batterij indicator aan dat ze leeg zijn).
UniFi werkt half, kan wel WiFi devices zien, maar de verbinding status wordt niet goed doorgegeven waardoor mijn flows niet werken.
Ble christmas lights werkte niet, zag dat hij nu ook in de store staat, morgen maar ff kijken of op die manier installeren de rechten goedgezet heeft.

Risico van het vak denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

djbarney schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:02:
[...]

Dat is interessant, want mijn lampen schakelen niet meer uit (simpele motion sensor flows waarbij de lamp wel aan gaat, daarbij 5 min afgeteld worden en zodra de timer klaar is de lamp weer word uitgeschakeld. Bij elke beweging terwijl de timer loopt, word die gereset naar 5 minuten zodat je niet af en toe ineens een uitgeschakelde lamp hebt omdat je na 4 minuten toch weer even de gang in loopt ofzo)
De nieuwe countdown timer app doet het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
Op dit moment erg tevreden over de 2.0 versie (complimenten @WeeJeWel) !! Daar het een beta is accepteer ik dat niet alles functioneerd. (nadeel van early adopter te willen zijn ;)).

Voor de Homeys die Prometheus.io gebruiken kan ik laten weten dat deze niet (meer) werkt, net zoals de inzichten/grafieken.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zijn alle issues naar een archief gezet, zo lijkt het niet alsof gebruikers de keuze hebben om op 1.5 te blijven aangezien ik niet verwacht dat er vanuit een archief actief gewerkt gaat worden @WeeJeWel ? -> https://github.com/athombv/homey/issues V2 is nog maar een alpha/beta :O
This repository has been archived by the owner. It is now read-only.

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 07-12-2018 08:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vergeten diegenen die geupdate hebben niet om alle (ook minor) issues te rapporteren?

Dat je issues nu op de koop toeneemt omdat het nog een beta is betekent natuurlijk niet dat het niet in de eerste stable gefixt hoeft te zijn. Maar als nu iedereen denkt 'het is een beta, is niet erg' kan het best dat het niet eens bekend is bij Athom.

En als aanvulling op @lubbertkramer zijn post. Doordat ze nu een gesloten bugtracker hebben weet je inderdaad niet welke issues al zijn gerapporteerd en of het issue dat je wilt rapporteren al gerapporteerd is. Dus ook daarom: gewoon rapporteren en niet denken 'dat heeft vast al iemand anders gedaan'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
RobertMe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:55:
Vergeten diegenen die geupdate hebben niet om alle (ook minor) issues te rapporteren?

Dat je issues nu op de koop toeneemt omdat het nog een beta is betekent natuurlijk niet dat het niet in de eerste stable gefixt hoeft te zijn. Maar als nu iedereen denkt 'het is een beta, is niet erg' kan het best dat het niet eens bekend is bij Athom.

En als aanvulling op @lubbertkramer zijn post. Doordat ze nu een gesloten bugtracker hebben weet je inderdaad niet welke issues al zijn gerapporteerd en of het issue dat je wilt rapporteren al gerapporteerd is. Dus ook daarom: gewoon rapporteren en niet denken 'dat heeft vast al iemand anders gedaan'
Inderdaad. Ik heb ze netjes geregistreerd. 'bug' per 'bug'. Thanks voor de mededeling en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Maar zijn dat dan ook bugs met Apps, of alleen in de HomeyApp zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

djbarney schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:38:
[...]

En welke is dat? "Countdown timers" gemaakt door Jeroen Bos? Want kan niet echt vinden waar je de timers dan aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Is er een changelog voor 2.0, of is echt alles op de schop gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RonnieB82 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:32:
Is er een changelog voor 2.0, of is echt alles op de schop gegaan?
Denk dat je veilig kunt stellen dat alles op de schop gegaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat ligt eraan wat je onder alles verstaat. Voor mijn gevoel hebben ze alleen de interface vervangen (dus Web => App en nieuwe/verbeterde API). Onderwater is er aan apps, protocollen, ... volgens mij niks of in ieder geval niet veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb een Osram Smart Plug gekocht en heb deze werkend gekregen in de Hue app, maar hoe kan ik deze toevoegen aan Homey? Via de Osram app vindt ie em niet, en in de Hue app komt ie ook niet naar voren... Iemand hier ervaring mee?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Sa1 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:30:
[...]
En welke is dat? "Countdown timers" gemaakt door Jeroen Bos? Want kan niet echt vinden waar je de timers dan aanmaakt.
idd, Countdown timers
Jeroen Bos v1.1.0 - 06.12.18

De timer maak je binnen de kaart aan in de flow, dus hier is geen specifieke settings pagina voor nodig. Wel praktisch, echter moet je dus wel goed onthouden hoe je je timer noemt, want de timer komt dus niet in de ingebouwde logic view van de app terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:26:
[...]

idd, Countdown timers
Jeroen Bos v1.1.0 - 06.12.18

De timer maak je binnen de kaart aan in de flow, dus hier is geen specifieke settings pagina voor nodig. Wel praktisch, echter moet je dus wel goed onthouden hoe je je timer noemt, want de timer komt dus niet in de ingebouwde logic view van de app terug.
En daarom gebruik ik deze niet. Juist omdat je ontzettend snel het overzicht verliest

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Iemand een idee hoe ik een waarde in better logic kan zien in 2.0 ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
nvm is gelukt.....

[ Voor 97% gewijzigd door rikadoo op 07-12-2018 13:03 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
error33 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:27:
Dat kan volgens mij niet.

Better Logic en ook CountDown werken bij mij nog wel, maar je kunt niet bij de settings.

Heimdall en Simple Log bijvoorbeeld hebben wel een settings pagina.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
error33 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:27:
Niet. Apps die nog SDK1 gebruiken kunnen geen settings pagina meer gebruiken. Dit was al lang bekend, en Athom heeft het uiteraard aan de app developers gelaten om hun apps te updaten naar SDK2. Better logic is dus nooit geupdate.

In principe zou je dus kunnen stellen dat Athom nog coulant is dat SDK1 apps überhaupt nog werken. Alleen dan dus zonder settings pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:14:
[...]

Niet. Apps die nog SDK1 gebruiken kunnen geen settings pagina meer gebruiken. Dit was al lang bekend, en Athom heeft het uiteraard aan de app developers gelaten om hun apps te updaten naar SDK2. Better logic is dus nooit geupdate.

In principe zou je dus kunnen stellen dat Athom nog coulant is dat SDK1 apps überhaupt nog werken. Alleen dan dus zonder settings pagina.
In de eerste berichten aan developers (mails vanuit Athom) was ook aangegeven dat SDK1 niet meer zou werken, maar gok inderdaad dat doordat niet alle app ontwikkelaars meer zo actief zijn ze SDK1 uiteindelijk toegelaten hebben, of het is verandering van inzicht :) Maar inderdaad probleem wat op voorhand bekend was, SDK1 geeft geen pagina met instellingen maar werkt wel.....

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 07-12-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ik ben niet echt een coder ofzo hor, maar is dit niet heel eenvoudig om te doen? Ik kan mij voorstellen dat er maar minimaal gewijzigd moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Hangt er vanaf in hoeverre de applicatie afhankelijk is van de Settings-pagina. Vooralsnog is bijvoorbeeld Heimdall daar erg van afhankelijk en daarmee lastiger om even om te zetten, je moet al die instellingen namelijk integreren in de kaartjes van de flows (zover ik heb begrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Hebben jullie de beta app via TestFlight kunnen updaten naar versie 2.0?

*Ah al gevonden op de nieuwste blog.
Voor wie hem zoekt: https://testflight.apple.com/join/tA2e9vby

[ Voor 41% gewijzigd door Lowizi op 07-12-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nieuwe icoontje lijkt wel heel erg op de FBTO zorgdeclaratie met die witte achtergrond zo. Zal ze niet naast elkaar zetten.

Ik heb veel flows die met Better Logic werken. Vind het op zich niet erg om ze allemaal eenmalig aan te passen. Maar dan mag iemand eerst bevestigen dat Homey de nodige logica nu zelf ondersteund. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:38:
[...]

De versie die Lubbert per ongeluk heeft gekregen is in de verste verte niet wat we zojuist hebben uitgebracht.

De preview app gaat uit de iTunes en Play Store nadat Homey v2.0 stable is. De huidige stable app blijft bestaan voor de mensen die op v1.5 willen blijven, maar krijgt een aanduiding dat deze niet meer ondersteund gaat worden.
Valt toch mee de verschillen en dat in de verste verte is erg overdreven als je de screenshots @ mijn fotoalbum vergelijkt met de nieuwe app :9 Insights werkte ook niet in de preview die ik in april kreeg voor de rest wat meer kleur / design maar veel hetzelfde behalve extra zaken zoals variable management etc ingebouwd :9

Quote uit de nieuwe blog:
Insights
In the current release, Insights is disabled because we’re still working on optimising it. We’ll talk about this more at a later time, but I can already say that a desktop web app will be made available for viewing beautiful charts.
Toch weer een desktop web app, toch geen mobile only dus binnenkort gewoon vanuit Athom weer een web/desktop flow editor etc @WeeJeWel anders moet je voor het een wel je pc gebruiken terwijl je ondertussen op je mobiel de flow moet maken? _/-\o_

Nieuwe blog is online voor wie het nog niet gezien heeft -> https://blog.athom.com/behind-magic-november-2018/

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 07-12-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:37:
[...]

Toch weer een desktop web app, toch geen mobile only dus binnenkort gewoon vanuit Athom weer een web/desktop flow editor etc @WeeJeWel anders moet je voor het een wel je pc gebruiken terwijl je ondertussen op je mobiel de flow moet maken? _/-\o_

Nieuwe blog is online voor wie het nog niet gezien heeft -> https://blog.athom.com/behind-magic-november-2018/
Wat ik ook wel ironisch vond is dat het gisteren op Slack ook ging over restoren naar 1.5. Blijkbaar kan dit door de setup te doorlopen (dus op zijn kop houden) en na de wifi setup de alt-knop induwen. Maar in een mobile-only opzet is zo'n alt-knop nog best moeilijk te gebruiken. Het doorlopen van de setup lijkt voorlopig dus ook nog steeds iets PC achtigs te vereisen (zelf heb ik het ook wel eens op m'n Windows tablet gedaan en dat gaat gewoon, maar op telefoon lijkt het me al een stuk minder bruikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

darklydreaming schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:06:
[...]
Dat kan volgens mij niet.

Better Logic en ook CountDown werken bij mij nog wel, maar je kunt niet bij de settings.
Inmiddels een oplossing gevonden. De variabele in Logica gezet. en nu wil het weer werken zoals het eerder deed.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Weet iemand hoe je een flow dupliceert ? Kan de knop wel klikken maar vervolgend kan ik de gedupliceerde nergens vinden :(

Verder ben ik wel tevreden over hetgeen nu draaid hier.

Als problemen voortvarend opgepakt worden door Athom zoals de update voor 2.0 app dan zou het nog wel eens de goede kant op kunnen gaan _/-\o_

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
Wanneer ik de nieuwe app open, dan verschijnt er meteen de melding “Er is nog geen update voor Homey beschikbaar”.
Vervolgens kom ik ook geen steek verder, want wanneer ik mijn Homey wil selecteren dan komt weer deze melding.
Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Lowizi schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:25:
Wanneer ik de nieuwe app open, dan verschijnt er meteen de melding “Er is nog geen update voor Homey beschikbaar”.
Vervolgens kom ik ook geen steek verder, want wanneer ik mijn Homey wil selecteren dan komt weer deze melding.
Hebben meer mensen daar last van?
Zit je wel in het experimentele kanaal dan? In het stable kanaal krijg je dan inderdaad die update niet aangeboden en is de nieuwe app niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
djbarney schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:44:
[...]

Zit je wel in het experimentele kanaal dan? In het stable kanaal krijg je dan inderdaad die update niet aangeboden en is de nieuwe app niet te gebruiken.
Thx dat was inderdaad het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djbarney schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:44:
[...]

En hoe kom ik dan precies bij het experimentele kanaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Zojuist ge-update en moet ik voor Netatmo opnieuw inloggen in de pairwizard. Maar waar is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:53:
[...]

En hoe kom ik dan precies bij het experimentele kanaal uit?
Je moet hier https://developer.athom.com even inloggen en naar settings gaan. Daar kun je experimental updates aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deef_K schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:08:
Zojuist ge-update en moet ik voor Netatmo opnieuw inloggen in de pairwizard. Maar waar is die?
aha. merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deef_K schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:08:
Heb je wel de beta van netatmo (sdk2) want de normale Netatmo is nog SDK1 en die werken half/minder goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Diegenen die niet weten hoe de experimental updates te ontvangen, zijn die ook op de hoogte van dat je niet terug kunt naar stable tenzij je een factory reset doet? Van experimental naar stable gaan betekent dus dat je alle apparaten opnieuw moet pairen, alle flows opnieuw moet aanmaken etc.

Het activeren van experimental en dus upgraden naar v2 is heel makkelijk en verleidelijk. Maar de weg terug neemt een stuk meer tijd in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:45:
Diegenen die niet weten hoe de experimental updates te ontvangen, zijn die ook op de hoogte van dat je niet terug kunt naar stable tenzij je een factory reset doet? Van experimental naar stable gaan betekent dus dat je alle apparaten opnieuw moet pairen, alle flows opnieuw moet aanmaken etc.

Het activeren van experimental en dus upgraden naar v2 is heel makkelijk en verleidelijk. Maar de weg terug neemt een stuk meer tijd in beslag.
Zeker. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
lubbertkramer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:43:
[...]

Heb je wel de beta van netatmo (sdk2) want de normale Netatmo is nog SDK1 en die werken half/minder goed
De beta installeerde niet. Ook niet na verwijderen van de stable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Mijn homey wil nergens meer op reageren momenteel, lijkt te starten, reageert op basis voice commands maar is via developer site niet online en de app ziet 'm ook niet meer. Homey krijgt netjes een ip van m'n router, sowieso ook modem en router herstart.. Geen response.

Zodirect maar even een support ticket voor aan maken dan :)

Andere zaken die ik tegen kwam voor hij uitviel:

Zipato beta 2.0 app wil niet installeren, dus geen volledige support voor mijn zipato rgbw zwave lampen. Bij de developer een github issue voor aangemaakt :)

Includes van aeotec zwave spul gaat vaak mis, maar met een aantal keer herhalen pakt hij ze uiteindelijk wel op. Wallmote quads lijken niet meer correct te communiceren, maar doen het wel als ik directe associaties maak tussen de buttons en een lamp.

Hue app crashte een aantal keer gisteren, maar lijkt vandaag wat stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Meer mensen die problemen hebben met een Homey die steeds offline gaat sinds homey 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Zijn er nou ook gebruikers die voordelen merken van de 2.0 update? Daar hoor ik nog niemand over.. Ik hoor alleen dat de mobile app een ander (mooier) jasje heeft en een hoop apps het niet doen of functionaliteit ontbreekt.. Kun je nu bijvoorbeeld probleemloos meer dan 15 apps installeren? Is hij sneller? Zie je iets over het geheugen gebruik die beter is? Stottert Homey nog of is text to speech uitgeschakeld? Ben wel benieuwd (ook al is het nog vers en in beta).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
powermarcel10 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:07:
Meer mensen die problemen hebben met een Homey die steeds offline gaat sinds homey 2.0?
Dat was een cloud probleem. Update naar v2.0.0-rc.2 en je zou er geen last meer van moeten hebben.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
WeeJeWel schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:35:
[...]

Dat was een cloud probleem. Update naar v2.0.0-rc.2 en je zou er geen last meer van moeten hebben.
Nou, die heb ik geprobeerd te installeren maar hij bleef maar zeggen dat de update werd vers voorbereid ofzo. Toen op terug gedrukt en kon Homey weer gebruiken. Weer even later was Homey offline. Of hij de update nou toch aan het uitvoeren is, ik heb geen idee.. Ben ook niet thuis dus kan niet zien of Homey een rode ledring heeft ofniet.. Ik wacht het nog wel even af. Hopelijk komt Homey straks nog weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:09:
[...]

Nou, die heb ik geprobeerd te installeren maar hij bleef maar zeggen dat de update werd vers voorbereid ofzo. Toen op terug gedrukt en kon Homey weer gebruiken. Weer even later was Homey offline. Of hij de update nou toch aan het uitvoeren is, ik heb geen idee.. Ben ook niet thuis dus kan niet zien of Homey een rode ledring heeft ofniet.. Ik wacht het nog wel even af. Hopelijk komt Homey straks nog weer online.
Je moet de Android-app updaten, niet Homey ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sa1 thanks voor het langsbrengen. De kerstverlichting doet het

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:26
Ook ik heb inmiddels de switch toch maar gemaakt naar de 2.0 beta :) Moet zeggen dat ik erg tevreden ben (los van een plugin :Integra die niet werkt en crasht), verder lijkt alles te werken en ben ook blij met de Homekit integratie. Het zou alleen wel fijn zijn als je devices kunt excluden (of includen) voor homekit. @WeeJeWel

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Fire69 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:39:
[...]

Je moet de Android-app updaten, niet Homey ;)
Beide moeten het probleem verhelpen.. App updaten is gelukt. Homey updaten daar entegen niet.. Maar ben niet thuis dus kan niet kijken wat homey aan 't doen is. Denk dat ik hij met een rode ledring op de kast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik heb gisteren de homey geupdate en loop tegen twee problemen aan:

1) Al mijn apparaten zijn verdwenen! De flows stonden er nog wel, maar ja, die doen weinig zonder devices. Zijn er meer die hier problemen mee hebben? En belangrijker: hoe krijg ik ze terug? Of betekent dit dat ik alles opnieuw moet instellen?

2) Sinds vandaag is Homey helemaal offline. Ook na een reboot blijft hij offline.. En nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
lubbertkramer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:43:
[...]

In de eerste berichten aan developers (mails vanuit Athom) was ook aangegeven dat SDK1 niet meer zou werken, maar gok inderdaad dat doordat niet alle app ontwikkelaars meer zo actief zijn ze SDK1 uiteindelijk toegelaten hebben, of het is verandering van inzicht :) Maar inderdaad probleem wat op voorhand bekend was, SDK1 geeft geen pagina met instellingen maar werkt wel.....
Sa1 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:04:
Ik ben niet echt een coder ofzo hor, maar is dit niet heel eenvoudig om te doen? Ik kan mij voorstellen dat er maar minimaal gewijzigd moet worden...
Als je je apps wil 'updaten' naar SDK 2 moet je een nieuwe app maken en daar je huidige code/functionaliteit naartoe kopieren. Aangezien er nooit een 'changelog' of 'howto' is gemaakt van SDK1>2 moet je in de praktijk de code van je hele app doorlopen en opzoeken in de SDK2 docs om er zeker van te zijn dat je geen obsolete functies gebruikt.

Daarbij komt dat als je gebruik maakt van een settings pagina, je deze helemaal opnieuw moet maken. Als je gebruik maakt van de web API of een bearer token (dat hadden sommige apps nodig om functies te bieden waar de SDK geen interface voor had) dan kun je daar pas mee aan de slag wanneer Athom de nieuwe API vrij geeft voor 2.0. Als ik zo de officiele blog lees hebben ze dat nog niet gedaan.

Ik heb het voor mijn apps niet gedaan en ben het ook niet van plan. Zodra 2.0 stable wordt zal ik ze uit de appstore halen (niet dat iemand ze zal missen :P )

[ Voor 22% gewijzigd door Joolee op 08-12-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik krijg met geen mogelijkheid de motion sensor van Philips via de Athom HUE app werkend. Installeren gaat goed haalt alles op maar zodra die is toegevoegd krijg ik geen informatie in het apparaat. Dus detecteert geen motion, temperatuur en laat geen lux waarde zien. Is er iemand die dit kan testen? Of verifiëren? Mocht dit een probleem zijn dan kan ik hier even een ticket van maken naar Athom.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ging het gister avond bij rc 1 lekker met het veranderen van flow's is het vandaag na istall rc2 een stuk slechter geworden :( Steeds weer komt er in de app een melding Een onbekende fout is er opgetreden probeer het later opnieuw :(

Vervolgens Homey onbereikbaar........ En flop opeens gaat ie weer voor korte tijd

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik heb ooit een tooltje (html+js file van Github) gevonden op het Athom forum waarmee je een overzicht kreeg van al je flows. Iemand enig idee over welk tooltje ik het heb en waar ik die kan vinden? Dat is een ideale manier om een goede snapshot van je flows te maken zodat je ze opnieuw kunt opbouwen bij problemen.
Helaas zal die niet meer werken op 2.0 aangezien hij werkt met een bearer token en de onofficiële web api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Nu kom ik helemaal niet meer in Homey, werkt wel handelingen af.

Als ik een kaku ab gebruik kan ik gewoon een zigbee schakelaar bedienen. volgens een gemaakte flow

Ook zie ik dat er door de router netjes een verbinding wordt opgezet. Na een reboot telkens weer een verbinding met wifi.

Kijk ik bij Athom status staat er alles operationeel.
Nog meer mensen die dit ervaren ?

App Gen2 0.17.0 Homey 2.0 RC2

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
error33 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:35:
Nu kom ik helemaal niet meer in Homey...
Nog meer mensen die dit ervaren ?

App Gen2 0.17.0 Homey 2.0 RC2
Ik kom er, van buitenaf, ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Kennelijk was er zoveel demand vanuit de 2.0 testers dat de athom cloud er last mee had.. Als het goed is zou het nu beter moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:24:
Kennelijk was er zoveel demand vanuit de 2.0 testers dat de athom cloud er last mee had.. Als het goed is zou het nu beter moeten gaan
En dan te bedenken dat het hier om een paar test users gaat..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WeeJeWel
djbarney schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:24:
Ik zal wel even uitleggen wat er gebeurde omdat het een leuk verhaal is :) Onze server homeylocal.com doet, naast DNS queries resolven, ook SSL certificaten genereren. Dat is best een heftige taak, en wat er gebeurde was dat er honderden Homey's tegelijk een aanvraag gingen doen voor een SSL certificaat omdat ze net geupdate waren naar v2.0 en er nog geen in de cache stond. Het arme servertje kon de load niet aan en klap- hij lag er uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
Dat wordt wat wanneer 2.0 voor iedereen (geen beta meer) beschikbaar komt

Groetjes Manfred

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeeJeWel
En dit is precies waarom we beta's doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:41:
En dit is precies waarom we beta's doen :)
Aantal gebruikers keer de load van een verzoek/maken ssl certificaat is toch geen beta voor nodig maar meer een auto capaciteit/ goede load balancer aangezien je weet hoeveel homey's er zijn waar je mee kan rekenen?

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 08-12-2018 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Och, je kan niet overal rekening mee houden :) hoop dat nadat alles stabiel blijft werken v2 snel naar stable kan!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:50:
[...]

Aantal gebruikers keer de load van een verzoek/maken ssl certificaat is toch geen beta voor nodig maar meer een auto capaciteit/ goede load balancer aangezien je weet hoeveel homey's er zijn waar je mee kan rekenen?
Dat je weet hoeveel Homeys er zijn betekent natuurlijk niet dat je weet hoeveel certificaten er tegelijkertijd gegenereerd zullen worden. Aangezien dat dus een eenmalig proces (per Homey) is.

Maar ja, als die server niet eens de capaciteit heeft om (enkele?) certificaten tegelijk aan te maken beloofd dat niet veel goeds voor als de daadwerkelijke release er is en er veel meer gebruikers zullen zijn die na uitkomen van stable allemaal gaan updaten. Want dam gaat het dus over honderden Homeys per dag, i.p.v. tientallen nu. (Of duizenden i.p.v. honderden, geen idee hoeveel Homeys er in het wild zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
Welke apps ga je dan verwijderen?
Joolee schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:01:
[...]

[...]

Als je je apps wil 'updaten' naar SDK 2 moet je een nieuwe app maken en daar je huidige code/functionaliteit naartoe kopieren. Aangezien er nooit een 'changelog' of 'howto' is gemaakt van SDK1>2 moet je in de praktijk de code van je hele app doorlopen en opzoeken in de SDK2 docs om er zeker van te zijn dat je geen obsolete functies gebruikt.

Daarbij komt dat als je gebruik maakt van een settings pagina, je deze helemaal opnieuw moet maken. Als je gebruik maakt van de web API of een bearer token (dat hadden sommige apps nodig om functies te bieden waar de SDK geen interface voor had) dan kun je daar pas mee aan de slag wanneer Athom de nieuwe API vrij geeft voor 2.0. Als ik zo de officiele blog lees hebben ze dat nog niet gedaan.

Ik heb het voor mijn apps niet gedaan en ben het ook niet van plan. Zodra 2.0 stable wordt zal ik ze uit de appstore halen (niet dat iemand ze zal missen :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
Die nieuwe app en versie wat een verademing, heb nog geen enkele hick-up gehad en dit is nu al zoals het had moeten zijn, enige wat ik nu mis is om mijn flows te maken. Ik heb er behoorlijk veel en dat worden er alleen maar meer, maar zo makkelijk zoals het ging gaat dat niet meer, maar alles is echt al veel beter en het werkt gewoon. Lampen en sensoren worden voor zoals het nu lijkt niet meer geweigerd, als een lamp werd geweigerd deed die het vaak over een paar minuten wel weer maar het gaat stukken beter zo.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Na updaten en herstelproces blijft de app hangen in Homey is opnieuw aan het opstarten :(
Inmiddels drie keer geprobeerd... homey werkt verder wel maar kan hem niet benaderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Zijn er meer mensen die er tegenaanlopen dat als je naar familie gaat en kiest voor het maken van een deelbare link dat hij eindigt in een timeout? 2.0.0-rc2 overigens

Lukt ook niet om via athom-cli een app te installeren. Op status pagina wordt aangegeven dat er problemen zijn met de athomcloud... kan dat allemaal daarmee te maken hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door Sa1 op 09-12-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Sa1 schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:07:
Zijn er meer mensen die er tegenaanlopen dat als je naar familie gaat en kiest voor het maken van een deelbare link dat hij eindigt in een timeout? 2.0.0-rc2 overigens

Lukt ook niet om via athom-cli een app te installeren. Op status pagina wordt aangegeven dat er problemen zijn met de athomcloud... kan dat allemaal daarmee te maken hebben?
Meteen melden bij athom. Alles wat ik tot nu toe heb gemeld wordt netjes opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Sa1 schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:07:
Ik heb dit ook. Soort van, als ik een deelbare link doorstuur naar mijn vriendin dan accepteert ze hem maar in de app bij mij blijft deze bij mij staan als wacht op verificatie oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon_ree
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-07 14:39
djbarney schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 00:38:
[...]

Om lampen aan te laten na (opnieuw) beweging (of andere triggers), heb ik een simpelere app geschreven.
https://apps.athom.com/app/com.synplyworks.thenmore
Hierbij hoef je niet meerdere flows te maken maar enkel aan te geven welke lamp er hoe lang aan moet blijven in je then clause, via the ThenMore (of vanaf versie 0.4 hernoemd naar Timer) card

versie 0.4.2 (moet nog goed gekeurd worden door athom, maar kan al van github gehaald worden) is compatible met Homey v2.

Ook is er een settings pagina waar je de lopende timers kunt zien, maar je hoeft dus geen timers van te voren te definieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

rikadoo schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:16:
[...]

Ik heb dit ook. Soort van, als ik een deelbare link doorstuur naar mijn vriendin dan accepteert ze hem maar in de app bij mij blijft deze bij mij staan als wacht op verificatie oid.
Ik had nu inderdaad ook ineens dat hij wel de deelbare link maakte, maar hij verwijst dan naar de homey app in de reguliere store van apple. die homey app werkt niet meer.. dus ik snap dat hij niet verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

leon_ree schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:01:
[...]

Om lampen aan te laten na (opnieuw) beweging (of andere triggers), heb ik een simpelere app geschreven.
https://apps.athom.com/app/com.synplyworks.thenmore
Hierbij hoef je niet meerdere flows te maken maar enkel aan te geven welke lamp er hoe lang aan moet blijven in je then clause, via the ThenMore (of vanaf versie 0.4 hernoemd naar Timer) card

versie 0.4.2 (moet nog goed gekeurd worden door athom, maar kan al van github gehaald worden) is compatible met Homey v2.

Ook is er een settings pagina waar je de lopende timers kunt zien, maar je hoeft dus geen timers van te voren te definieren.
Klinkt als een interessante app maar via CLI lukt het mij momenteel ff niet om iets te installeren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
C:\homeyapp\com.synplyworks.thenmore-beta>athom app install
&#9484;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9488;
&#9474; Hey developer, we're hiring! View our open &#9474;
&#9474; positions at https://go.athom.com/jobs     &#9474;
&#9492;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9472;&#9496;
&#10003; Pre-processing app...
&#10003; Validating app...
&#10003; Homey App validated successfully against level `debug`
Timed out after 30000ms.

C:\homeyapp\com.synplyworks.thenmore-beta>

Lukt mij overigens ook niet als ik extern ben verbinding te maken met de Homey. Kan wellicht ook met elkaar te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon_ree
Sa1 schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:40:
[...]
Klinkt als een interessante app maar via CLI lukt het mij momenteel ff niet om iets te installeren.

code:
1
2
3
4
5
6
C:\homeyapp\com.synplyworks.thenmore-beta>athom app install
...
&#10003; Homey App validated successfully against level `debug`
Timed out after 30000ms.

C:\homeyapp\com.synplyworks.thenmore-beta>

Lukt mij overigens ook niet als ik extern ben verbinding te maken met de Homey. Kan wellicht ook met elkaar te maken hebben.
Wat ik na update naar v2 moest doen was even uitloggen en weer inloggen bij cli, maar wellicht dat dit ook door de cloud problemen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
aadvanboven schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:59:
Na updaten en herstelproces blijft de app hangen in Homey is opnieuw aan het opstarten :(
Inmiddels drie keer geprobeerd... homey werkt verder wel maar kan hem niet benaderen....
Die van mij deed het gisteren perfect maar vandaag doet die het wel maar kan hem echt niet benaderen met de app. Hoe fix ik dit dat ik er weer bij kan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Wachten tot athom het weer gefixed heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Mogelijk bekend bij sommigen maar toch:

Als ik thuis ben via WIFI kom ik er gewoon in.
Ben ik buitenshuis en dus niet gebruik maak van het WIFI netwerk waar Homey zich in bevind krijg ik geen verbinding.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

error33 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:21:
Mogelijk bekend bij sommigen maar toch:

Als ik thuis ben via WIFI kom ik er gewoon in.
Ben ik buitenshuis en dus niet gebruik maak van het WIFI netwerk waar Homey zich in bevind krijg ik geen verbinding.
Zelfde probleem hier inderdaad.

Maar daar begint het pas. K kan nu werkelijk niets meer. Geen apps installeren, maar ook geen devices meer toevoegen (althans geen AC-1000 van KaKu). Als ik genereer signaal doe, dan is het echt te snel dat hij vindt dat het goed is. Er ontstaat dus ook geen koppeling.

Dus

1. Geen connectie van buitenaf.
2. geen Apps installeren (BLE Christmas lights beta, en timer beta), noch via de CLI (ook niet met extra uit en inloggen)
3. Geen devices meer toevoegen.

Daarnaast heb ik het idee dat mijn flows goed zijn, maar toch niet werken. Misschien zit ik ffekes in een negatief spiraal, maar 't gaat niet zo lekker met die RC2.

---

edit:

2 en 3 doen het weer. 1 heb ik nog niet kunnen controleren en het laatste punt ga ik nog steeds mee verder.

edit2:

1 werkt nog niet. En voor de andere flows die niet lijken te werken. Dat komt denk ik omdat de unifi app niet goed werkt. Ik heb het idee dat er niets gebeurt bij het wijzigen van AP. M'n variables worden niet veranderd dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Sa1 op 09-12-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een rare vraag, maar ik zou graag de inhoud van een string uit better logic willen laten zien in de app. Ik heb het al geprobeerd met virtual devices, maar daarmee lukt het me nog niet.

Het doel: Ik sla in een string variable op wanneer bewegingssensoren beweging hebben gezien. Ik wilde graag de laatste melding van deze sensoren zichtbaar maken in de app. Dus bijvoorbeeld iets als: Gang: 09-12-2018 23:23. Dit wordt nu netjes geschreven in een variabele van better logic, nu wil ik het nog laten zien in de app. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 14:10
wolly_a schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:24:
Misschien een rare vraag, maar ik zou graag de inhoud van een string uit better logic willen laten zien in de app. Ik heb het al geprobeerd met virtual devices, maar daarmee lukt het me nog niet.

Het doel: Ik sla in een string variable op wanneer bewegingssensoren beweging hebben gezien. Ik wilde graag de laatste melding van deze sensoren zichtbaar maken in de app. Dus bijvoorbeeld iets als: Gang: 09-12-2018 23:23. Dit wordt nu netjes geschreven in een variabele van better logic, nu wil ik het nog laten zien in de app. Iemand een idee?
Volgens mij niet mogelijk. Iets wat ik wel graag zou willen en wel mogelijk is bij de hc2 en zipatile.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon_ree
wolly_a schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:24:
Je zou een app kunnen maken die alle (of de gewenste) variabelen in een settingspage zichtbaar maakt. Ik gebruik zelf better logic niet, dus durf niet te zeggen wat daar aan functionaliteit in zit, maar dit kennelijk niet.

Een alternatief voor wat je nu vraagt is om Heimdall te installeren. Die doet dit (een logboek van bewegingen weergeven) en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leon_ree schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:04:
[...]

Je zou een app kunnen maken die alle (of de gewenste) variabelen in een settingspage zichtbaar maakt. Ik gebruik zelf better logic niet, dus durf niet te zeggen wat daar aan functionaliteit in zit, maar dit kennelijk niet.

Een alternatief voor wat je nu vraagt is om Heimdall te installeren. Die doet dit (een logboek van bewegingen weergeven) en nog veel meer.
Ik had inderdaad al even naar Heimdall zitten kijken, maar dat doet wel heel veel meer dan ik zou willen. De app Simple LOG kan in ieder geval regels bijhouden, maar dan kan ik het nog niet op mijn mobiel bekijken.

Dan toch maar kijken of ik zelf iets in elkaar kan bakken. Ben alleen niet zo'n Javascript koning, maar het is een mooie gelegenheid om weer iets nieuws aan te leren.
Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.