Acties:
  • +1 Henk 'm!
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:26:
[...]

Die zijn inderdaad batterij-powered.
Maar de afstand van Homey naar beide thermostaat-kranen is in beide gevallen nog geen 7 meter.
Lijkt me dat dat geen probleem kan en mag zijn.
Dat is dus een aanname. Het hangt heel erg af van wat er tussen de Homey en de andere apparaten zit. Het is toch maar een vloertje.. maar dat kan best gewapend beton zijn etc. Kijk naar mijn situatie. Dat is ook ongeveer een meter of 7 hemelsbreed en toch heeft die deur sensor moeite om te communiceren met Homey. Waarom? Omdat en de range van Homey niet zo goed is maar zeker omdat de range van die deur sensor belabbert is. En oh ja natuurlijk ook omdat er een wasmachine en andere metalen apparaten tussen zit.

Dus ik zou zeggen. Probeer het eens uit met een tussenstekker/versterker en wie weet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
lubbertkramer schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:39:
[...]

Ga je goed inlezen over huis automatisering (lees de verschillende protocollen en hardware), lees je in over Homey, Home Assistant, Domoticz etc etc en bekijk wat je nodig hebt in je huis (hierin kan niemand een keuze voor je maken.) Wellicht heb je bijvoorbeeld aan een Google Home genoeg?
YouTube: Office Automation with Voice control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:44
Webgnome schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:02:
[...]

Dat is dus een aanname. Het hangt heel erg af van wat er tussen de Homey en de andere apparaten zit. Het is toch maar een vloertje.. maar dat kan best gewapend beton zijn etc. Kijk naar mijn situatie. Dat is ook ongeveer een meter of 7 hemelsbreed en toch heeft die deur sensor moeite om te communiceren met Homey. Waarom? Omdat en de range van Homey niet zo goed is maar zeker omdat de range van die deur sensor belabbert is. En oh ja natuurlijk ook omdat er een wasmachine en andere metalen apparaten tussen zit.

Dus ik zou zeggen. Probeer het eens uit met een tussenstekker/versterker en wie weet.
Zowel Homey als beide thermostaatkranen bevinden zich in dezelfde ruimte, er zitten geen muren tussen, zelfs geen gipsbeton.
Gewapend beton had ik zelf inderdaad wel kunnen bedenken dat dat het signaal tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:01:
[...]

Zowel Homey als beide thermostaatkranen bevinden zich in dezelfde ruimte, er zitten geen muren tussen, zelfs geen gipsbeton.
Gewapend beton had ik zelf inderdaad wel kunnen bedenken dat dat het signaal tegenhoudt.
Ik dacht dat Homey ergens anders stond omdat je aangaf 'beneden'. Als ze in dezelfde ruimte staan is het inderdaad raar. Maar dan nog zou ik eens proberen er een repeater tussen te zetten

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even terug omhoog halen :)
Fire69 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:18:
Stomme vraag misschien maar doet de preview-app ook gps/presence eigenlijk?
Ook even een probleem aankaarten.
Gebruik iemand hier de Virtual Devices app met een multi-mode device?

Dat geeft bij hij heel rare effecten...
Ik heb een device Zon met 2 modes, Sunset en Sunrise. Deze zet ik met een flow als de zon ondergaat of opkomt (duh :P )

Ik heb dan enkele flows om lichten aan of uit te doen als dat device van mode verandert.
Maar het lijkt alsof er niet correct naar de mode gekeken wordt.

Bvb als 's morgens de mode verandert naar Sunrise gaat mijn verlichting buiten aan, terwijl dit enkel bij Sunset zou mogen...
Hier kan ik toch niet veel fout aan doen? :?

Afbeeldingslocatie: https://community.athom.com/uploads/athom/original/2X/2/2a9f4f11ebb088322a889b593a997b851afc8ffa.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://community.athom.com/uploads/athom/original/2X/8/85106e918116868788ec4c0e2948a1df95cb5729.jpeg

Ik gebruikte tot een paar dagen geleden Better Logic, maar vond dit netter staan. Maar als het niet werkt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Spontaan een probleem sinds gisteravond met de Atom Hue app. Geen van de philips lampen reageert meer. Ik zie ze in de app op mijn mobiel en ook in de Web browser staan maar de knoppen reageren niet. Ik zag ook een spontage reboot van Homey.

Ik heb de volgende acties geprobeerd
1) Hue app herstart
2) Hue app verwijderd (Alle lampen ed zie verdwijnen) - Homey herstart- Hue app toegevoegd (lampen ed zijn weer zichtbaar)

maar nog steeds niet te bedienen ook via flows geen reactie.

Ik draai al een tijde met de Homey Firmware Versie: 1.5.13.
En de hele setup draait al een jaar probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Werken de lampen wel direct via de hue app van Philips zelf? Heb je ook gecontroleerd of je bridge internet connectie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Zeker en ook via Home Assistant werken de lampen en de bewegingsmelders net alde TAB etc. Alleen opeens Homey niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertseb schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:02:
Zeker en ook via Home Assistant werken de lampen en de bewegingsmelders net alde TAB etc. Alleen opeens Homey niet meer
Kan best aan de app liggen (of combinatie van), heb het ook eens gehad maar dan met LIFX lampen, werkten overal behalve met Homey (vanuit het niets) en bleek ook aan de app te liggen hoe Athom deze opgezet had dmv de api calls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik zie weinig reactie op je vraag, maar heb je het kunnen oplossen? Ik zie geen probleem.
Is het niet zo dat hij de eerste keer 24 of 48 uur moet lopen om te stabileseren.
Fire69 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:11:
Even terug omhoog halen :)

[...]

Dat geeft bij hij heel rare effecten...
Ik heb een device Zon met 2 modes, Sunset en Sunrise. Deze zet ik met een flow als de zon ondergaat of opkomt (duh :P )

Ik heb dan enkele flows om lichten aan of uit te doen als dat device van mode verandert.
Maar het lijkt alsof er niet correct naar de mode gekeken wordt.

Bvb als 's morgens de mode verandert naar Sunrise gaat mijn verlichting buiten aan, terwijl dit enkel bij Sunset zou mogen...
Hier kan ik toch niet veel fout aan doen? :?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik gebruikte tot een paar dagen geleden Better Logic, maar vond dit netter staan. Maar als het niet werkt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Fire69 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:11:

Werkte bij mij ook niet. Multi-device werd wel ge-set, maar triggerde geen flows.
Ik gebruik sindsdien BetterLogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na de update naar 1.5.13 ben ik al mijn z-wave en zigbee apparaten kwijt. Ik heb nog niet kunnen uitzoeken waar de fout ligt. Houdt er dus rekening mee dat dit zou kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duddits schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:23:
Na de update naar 1.5.13 ben ik al mijn z-wave en zigbee apparaten kwijt. Ik heb nog niet kunnen uitzoeken waar de fout ligt. Houdt er dus rekening mee dat dit zou kunnen gebeuren.
Misschien een combinatie van apps of apparaten? Bij mij is de update goed verlopen en al mijn apparaten zijn er nog en werken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:14:
Ik zie weinig reactie op je vraag, maar heb je het kunnen oplossen? Ik zie geen probleem.
Is het niet zo dat hij de eerste keer 24 of 48 uur moet lopen om te stabileseren.

[...]
Nee, niet opgelost.
Ik ben verleden weekend overgeschakeld, dus nu zou het zeker al OK moeten zijn :)

Ik had ook al de modes aangepast, ik had eerst 'Zon op' en Zon onder', ik dacht dat het misschien aan de spaties lag, daarom dus nu 'sunrise' en 'sunset'.
darklydreaming schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:23:
[...]

Werkte bij mij ook niet. Multi-device werd wel ge-set, maar triggerde geen flows.
Ik gebruik sindsdien BetterLogic.
Goed om weten.
Ik ga wel even de dev erover aanspreken, want ik vind die virtuele devices toch wel netter in flows dan variabelen (maakt niet veel uit natuurlijk, maar toch :P )

Ik zag wel net iets vreemd in de app.
Afbeeldingslocatie: https://community.athom.com/uploads/athom/original/2X/b/b614df48d815183800e3c4d1ccbf41165cb81e33.png

Beide modes staan op On, dat kan niet de bedoeling zijn.
Ofwel een bug in de VD-app, ofwel in de Homey-app...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:37
Krize18 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:27:
Even een raad vragen: ik zou graag een domotica sturing willen aankopen en de Homey interesseert me heel erg. Goede support en updates en van de Noorderburen :)

Op dit moment heb ik nog niet veel kaas gegeten van domotica, maar 1 van de voorwaarden is dat ik mijn alarmsysteem kan koppelen aan de Homey, om hier ook bepaalde acties mee te triggeren. Fibaro heeft een module om aan te sluiten op het alarm (Jablotron 100, de module van Fibaro is FGBS-001), maar werkt dit dan ook met Homey? Normaal wel aangezien deze module met Z-Wave werkt, maar ik zou graag zeker willen zijn.

Hier trouwens een link naar een artikel hoe de Jablotron te koppelen aan Fibaro - en hopelijk ook aan Homey.
Ik zou niet voor een Homey gaan.
Het idee is goed, alleen het werkt voor geen meter, uit eigen ervaring.
Simpele flows als lampen aan laten gaan, gaat soms met moeite bij mij. En dan heb ik niks bijzonders ingesteld, bewegingsmelder aan --> lamp aan. Dat lukt niet altijd.... Homey hangt dan nog geen 3 meter van de lampen af en heeft een vrij zicht, geen muren of iets er tussen.

Ook belooft Athom van alles, elke maand weer, maar maken het meeste niet waar.
De filmpjes over Homey en de blogs zien er allemaal fantastisch uit, maar dat is dan ook het enige.
Als het allemaal goed zou werken zou het echt een wereldproduct zijn.
Dit is mijn mening er over.

Op dit forum is er genoeg geklaag over het product terug te vinden ;)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
PM_Petrol schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:25:
[...]

Simpele flows als lampen aan laten gaan, gaat soms met moeite bij mij. En dan heb ik niks bijzonders ingesteld, bewegingsmelder aan --> lamp aan. Dat lukt niet altijd.... Homey hangt dan nog geen 3 meter van de lampen af en heeft een vrij zicht, geen muren of iets er tussen.

De filmpjes over Homey en de blogs zien er allemaal fantastisch uit, maar dat is dan ook het enige.

Dan geef mij maar eens een 'simpel' goed werkend alternatief. Heb de afgelopen jaren Fibaro HC2 gehad, Domoticz, Home Assistant (veel te veel moet je zelf doen, het is nog net niet af wat mij betreft), Vera geprobeerd. Tot nu toe kom ik met Homey het fijnste uit vooral door de enorme plugin support.

En ja, het apparaat heeft hier en daar zijn flaws, maar toch tot nu toe is het de enige controller die het allemaal vrij goed doet. Laten we hopen dat 2.0 daar alleen nog maar betere dingen van maakt :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
tcviper schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:50:
[...]

Dan geef mij maar eens een 'simpel' goed werkend alternatief. Heb de afgelopen jaren Fibaro HC2 gehad, Domoticz, Home Assistant (veel te veel moet je zelf doen, het is nog net niet af wat mij betreft), Vera geprobeerd. Tot nu toe kom ik met Homey het fijnste uit vooral door de enorme plugin support.

En ja, het apparaat heeft hier en daar zijn flaws, maar toch tot nu toe is het de enige controller die het allemaal vrij goed doet. Laten we hopen dat 2.0 daar alleen nog maar betere dingen van maakt :)
Tuurlijk de support voor zowat alle protocollen is super. Maar daar heb je niet veel aan, als het voor maar voor de helft van de tijd fatsoenlijk werkt.
Als je een alarm hebt waarbij Homey je een pushbericht moet sturen en dat werkt niet, heb je er niet veel aan. De hoeveelheid apps is ook goed, en het worden er steeds meer. Maar als je zoveel apps installeert op Homey wordt die zeer traag. Als ik het licht wil schakelen als de zon onder is en er beweging wordt gedecteerd, maar dat werkt maar half, dan heb ik er ook niet veel aan...

Dit zijn allemaal persoonlijke ervaringen. Bij de een werkt het beter dan bij de ander. Maar voor mij is het niet zo'n goed product uiteindelijk. En hopen op 2.0, tja hoelang doen we dat al |:(
Dat alles via de smartphone moet is ook niet echt handig, zeker niet als je flows aan het creëren bent.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
PM_Petrol schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:25:
[...]

Mag ik vragen welke bewegingsmelder je hebt gebruikt en hoe je de flows hebt gemaakt? Welke systemen heb je zelf nog meer gebruikt/ uitgetest die wel beterde werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

tcviper schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:50:
[...]

Simpel en goedwerkend lijken wel een beetje te contrasteren in de hedendaagse domotica. Ik zou in ieder geval niet adviseren een bedrijfskritisch proces als 'alarm' te koppelen aan een controller in de hobby-bob-sferen. Zeker als je ivm een huisaankoop of verbouwing goed wil investeren kan je beter zorgen dat het op protocolniveau goed en degelijk is. Een controller vervang je eerder nog wel eens dan dat je met 20+ sensoren/schakelaars/etc. nog vaak zou wisselen van protocol.

Als je bijvoorbeeld zorgt dat de basis werkt middels iets als MQTT kan de controller veel meer een front-end koppeling zijn, en daardoor ook minder snel een bottleneck. Een beetje zoals veel mensen nu ook de Google Home in hun bestaande domotica inzetten als extra besturings-ingang.

Voor serieuze langere termijn-aansturing vond ik Homey zeer ongeschikt, die werkt vooral goed op gesloten hippe fabrikant-niveau, Nest, Fibaro, KAKU, etc. maar als je gewoon meer op protocol-niveau wil praten zit je al gauw met tig apps.

Helaas is het in de huidige markt wel een beetje een trade-off met je eigen tijd. De magische oplossing die èn goed werkt, èn gemakkelijk is èn niet stervensduur èn breed ondersteund buiten het eigen merk bestaat nog niet als je het mij vraagt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wegens gegroeide boom buiten, moesten we nieuwe kerstlampjes kopen. Mijn oog viel op de weekaanbieding van de Action (https://www.action.com/nl-nl/p/clusterverlichting/) waarbij de lampjes met een app te besturen is. Ze werken prima en branden inmiddels vrolijk. Nu is natuurlijk de uitdaging om ze te koppelen aan Homey.

De app werkt via bluetooth, dus ik was een beetje tussen de Homey apps aan het rondneuzen of er misschien iemand zo gek was geweest om daar iets voor te schrijven (of voor een soortgelijk product). Dat bestaat nog niet (was ook te verwachten).

Wat me opviel, is dat ik eigenlijk geen apps/apparaten ben tegengekomen die via Bluetooth werken. Homey ondersteunt dit toch wel? Zou het erg lastig zijn om hier een app voor te maken? Gewoon omdat het kan?

Mijn programmeerkennis is meer richting PHP of bijvoorbeeld Arduino programmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

wolly_a schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:31:
Wegens gegroeide boom buiten, moesten we nieuwe kerstlampjes kopen. Mijn oog viel op de weekaanbieding van de Action (https://www.action.com/nl-nl/p/clusterverlichting/) waarbij de lampjes met een app te besturen is. Ze werken prima en branden inmiddels vrolijk. Nu is natuurlijk de uitdaging om ze te koppelen aan Homey.

De app werkt via bluetooth, dus ik was een beetje tussen de Homey apps aan het rondneuzen of er misschien iemand zo gek was geweest om daar iets voor te schrijven (of voor een soortgelijk product). Dat bestaat nog niet (was ook te verwachten).

Wat me opviel, is dat ik eigenlijk geen apps/apparaten ben tegengekomen die via Bluetooth werken. Homey ondersteunt dit toch wel? Zou het erg lastig zijn om hier een app voor te maken? Gewoon omdat het kan?

Mijn programmeerkennis is meer richting PHP of bijvoorbeeld Arduino programmeren...
Bluetooth is natuurlijk puur de communicatiemethode, maar is in zichzelf niet per se een bepaald stramien of een bepaalde inherente vorm, dus je zult helemaal moeten uitdokteren, puzzelen hoe de communicatie werkt en loopt, dat doe je niet zo 1 2 3 vermoed ik, maar het kan natuurlijk wel een leuke uitdaging zijn. Het enige protocol waarbij het min of meer wel 1 2 3 na te bootsen is 433 Mhz, met alle andere meer beveiligde protocollen loop je hier tegenaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
wolly_a schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:31:

Er is op Athom forum iemand een app aan het maken, eerste versie staat online zie de volgende post:
https://community.athom.c...ro-app-is-in-de-maak/4839

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
HomeyCornelisse schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:27:
[...]

Mag ik vragen welke bewegingsmelder je hebt gebruikt en hoe je de flows hebt gemaakt? Welke systemen heb je zelf nog meer gebruikt/ uitgetest die wel beterde werkte?
Neo Coolcam Pir V1.
Ik heb er 2 bewegingsmelders van.

Flowvoorbeeld:
Als bewegingsmelder gaat aan --> en Het is 0 minuten na zonsondergang --> Dan zet lamp 1 en 2 aan.

Gisteren werkte dit bijvoorbeeld weer helemaal niet en gingen de lampen ook ineens weer uit toen ze eenmaal aan stonden. Ik gebruik deze flow met Ikea lampen.
1 lamp was wel bereikbaar via de Homey Preview app, de ander kon geen verbinding maken met Homey.

In de woonkamer heb ik ook een Neo Coolcam Pir V1 met 1 INNR lamp en 2 Ikea lampen.
Hier werkt de flow eigenlijk altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Hoe ver hangt de bewegingsmelder die niet stabiel werkt van Homey af (muren ertussen oid)? Dit klinkt namelijk heel erg als een connectie issue waardoor dan ook de flows die van die sensor afhangen niet stabiel werken.

Staat Homey in de woonkamer redelijk binnen bereik van de sensor die het wel doet? Als dit zo is dan zal deze namelijk wel goede stabiele connectie met Homey hebben en zullen ook de flows die gebruik maken van deze sensor stabiel zijn.

De Neo Coolcam sensors zijn zwave als ik het goed onthouden heb (heb er zelf ook 2 hangen); als het een connectie issue is dan zou je je zwave netwerk kunnen versterken door een zwave device op stroom (powered) toe te voegen (niet battery powerered!). Dit heb ik ook moeten doen om op bepaalde plekken genoeg 'bereik' te hebben voor mijn zwave sensoren om stabiele connectie te hebben.

Kan natuurlijk ook een connectiviteits probleem zijn van de lampen die je gebruikt in de flow.
PM_Petrol schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:37:
[...]

Neo Coolcam Pir V1.

Flowvoorbeeld:
Als bewegingsmelder gaat aan --> en Het is 0 minuten na zonsondergang --> Dan zet lamp 1 en 2 aan.

Gisteren werkte dit bijvoorbeeld weer helemaal niet en gingen de lampen ook ineens weer uit toen ze eenmaal aan stonden. Ik gebruik deze flow met Ikea lampen.
1 lamp was wel bereikbaar via de Homey Preview app, de ander kon geen verbinding maken met Homey.

In de woonkamer heb ik ook een Neo Coolcam Pir V1 met 1 INNR lamp en 2 Ikea lampen.
Hier werkt de flow eigenlijk altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonmeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 22:00
PM_Petrol schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:37:
[...]

Neo Coolcam Pir V1.

Flowvoorbeeld:

....
"Het is 0 minuten na zonsondergang" is slechts waar op het moment dat de zon onder gaat. Hoe heb je deze voorwaarde in de flow staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
tonmeek schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:22:
[...]

"Het is 0 minuten na zonsondergang" is slechts waar op het moment dat de zon onder gaat. Hoe heb je deze voorwaarde in de flow staan?
Het is een offset, dus het werkt altijd als de zon is ondergegaan. Het veld leeg laten kan niet.
bebopper schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:52:
Hoe ver hangt de bewegingsmelder die niet stabiel werkt van Homey af (muren ertussen oid)? Dit klinkt namelijk heel erg als een connectie issue waardoor dan ook de flows die van die sensor afhangen niet stabiel werken.

Staat Homey in de woonkamer redelijk binnen bereik van de sensor die het wel doet? Als dit zo is dan zal deze namelijk wel goede stabiele connectie met Homey hebben en zullen ook de flows die gebruik maken van deze sensor stabiel zijn.

De Neo Coolcam sensors zijn zwave als ik het goed onthouden heb (heb er zelf ook 2 hangen); als het een connectie issue is dan zou je je zwave netwerk kunnen versterken door een zwave device op stroom (powered) toe te voegen (niet battery powerered!). Dit heb ik ook moeten doen om op bepaalde plekken genoeg 'bereik' te hebben voor mijn zwave sensoren om stabiele connectie te hebben.

Kan natuurlijk ook een connectiviteits probleem zijn van de lampen die je gebruikt in de flow.

[...]
Homey hangt in woonkamer op 2 meter hoogte. De sensor in de woonkamer is 3 meter verder, geen muren oid, vrij zicht,
De sensor in de eetkamer is misschien 4 meter van Homey verwijderd, ook geen directe muren, wel een hoekje waar de sensor achter zit.
Ik heb ook Coolcam powerplugs, die zitten echter niet op de route naar de eetkamer.
Af en toe Homey opnieuw opstarten helpt ook, maar het blijft toch vreemd dat de connectie ineens weer slecht wordt na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zenlung schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:36:
[...]

Er is op Athom forum iemand een app aan het maken, eerste versie staat online zie de volgende post:
https://community.athom.c...ro-app-is-in-de-maak/4839
Hoe gaaf is dat! Dat is wel een beetje de kracht van de apps op Homey... Hij staat nog niet op https://apps.athom.com. Dat zal misschien nog wel komen. Hoe installeer ik anders deze app? Zijn er ergens instructies voor het installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wolly_a schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:17:
[...]

Hoe gaaf is dat! Dat is wel een beetje de kracht van de apps op Homey... Hij staat nog niet op https://apps.athom.com. Dat zal misschien nog wel komen. Hoe installeer ik anders deze app? Zijn er ergens instructies voor het installeren?
https://developer.athom.c...al-Getting%20Started.html

Athom-cli installeren, dan kan je deze gebruiken om de app naar je Homey te uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Kicke! K ga vanavond even wat van die lichtjes halen! (als ze der nog zijn natuurlijk), heeft iemand ook al een leuke flow bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
COOL! Ik ga er ook nog een paar proberen te scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sa1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:05:
Kicke! K ga vanavond even wat van die lichtjes halen! (als ze der nog zijn natuurlijk), heeft iemand ook al een leuke flow bedacht?
Nou, ik Doetinchem zijn ze iig op... jammer hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:01:
[...]
Ah, mede-Achterhoeker. Probeer even in onze Hengelo. Daar hadden ze gisteren nog een hele stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Sa1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:01:
[...]
Hier in Venlo helaas ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

wolly_a schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:08:
[...]

Ah, mede-Achterhoeker. Probeer even in onze Hengelo. Daar hadden ze gisteren nog een hele stapel.
ga ik daar morgen ochtend ff langs, iemand vroeg nog voor in Arnhem, was aan bed gekluisterd, maar kan de post niet meer vinden, ik rij paar keer per week langs Arnhem dus eventueel kan ik volgende week een keer langs rijden, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
Sa1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:58:
[...]
ga ik daar morgen ochtend ff langs, iemand vroeg nog voor in Arnhem, was aan bed gekluisterd, maar kan de post niet meer vinden, ik rij paar keer per week langs Arnhem dus eventueel kan ik volgende week een keer langs rijden, laat maar weten.
Dat is @Webgnome Als ik niet in zuid Limburg zou wonen was ik ook even langs gereden.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PM_Petrol schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:38:
[...]

Het is een offset, dus het werkt altijd als de zon is ondergegaan. Het veld leeg laten kan niet.

[...]

Homey hangt in woonkamer op 2 meter hoogte. De sensor in de woonkamer is 3 meter verder, geen muren oid, vrij zicht,
De sensor in de eetkamer is misschien 4 meter van Homey verwijderd, ook geen directe muren, wel een hoekje waar de sensor achter zit.
Ik heb ook Coolcam powerplugs, die zitten echter niet op de route naar de eetkamer.
Af en toe Homey opnieuw opstarten helpt ook, maar het blijft toch vreemd dat de connectie ineens weer slecht wordt na een tijdje.
Ik ervaar precies hetzelfde... vaak slechte communicatie met zwave devices, maar ook naar de Philips hue bridge.

Ik heb bijvoorbeeld regelmatig dat na het openen van de voordeur, ik na 5 minuten de melding krijg dat de deur nog openstaat.
Terwijl de deur allang dicht is, en de sensor dat ook heeft geregistreerd (lampje ging aan bij het sluiten van de deur). Toch komt het bericht niet aan bij homey en dat merk ik met meer zwave communicatie.
Heb al een stekkerschakelaar verplaatst meer richting die hoek van het huis, maar dat zorgt niet voor verbetering. En met 25+ zwave devices in huis zou dat mesh netwerk toch goed moeten werken...

Met hue heb ik soms het probleem dat ie ook niet goed communiceert, dan loopt een timer af en zouden de lampen uit moeten gaan, maar dat ‘vergeet’ ie soms ook te doen... dan kom ik thuis na een dag werken en dan staan de lampen nog aan.

Een reboot lijkt soms even te helpen, maar na verloop van tijd weer dezelfde ellende.

Al met al dus een beetje klaar met homey en zoek ik iets stabielers... zit nu te kijken naar homecenter 2 van fibaro, maar die lijkt wat verouderd.
Terug naar home assistent zit ik niet zo op te wachten, dat voelde nog meer een beta product dan homey (helemaal begrijpelijk, maar is niet wat ik zoek, ik wil een relatief makkelijk en vooral stabiel systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
RonnieB82 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:35:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde... vaak slechte communicatie met zwave devices, maar ook naar de Philips hue bridge.

Ik heb bijvoorbeeld regelmatig dat na het openen van de voordeur, ik na 5 minuten de melding krijg dat de deur nog openstaat.
Terwijl de deur allang dicht is, en de sensor dat ook heeft geregistreerd (lampje ging aan bij het sluiten van de deur). Toch komt het bericht niet aan bij homey en dat merk ik met meer zwave communicatie.
Heb al een stekkerschakelaar verplaatst meer richting die hoek van het huis, maar dat zorgt niet voor verbetering. En met 25+ zwave devices in huis zou dat mesh netwerk toch goed moeten werken...

Met hue heb ik soms het probleem dat ie ook niet goed communiceert, dan loopt een timer af en zouden de lampen uit moeten gaan, maar dat ‘vergeet’ ie soms ook te doen... dan kom ik thuis na een dag werken en dan staan de lampen nog aan.

Een reboot lijkt soms even te helpen, maar na verloop van tijd weer dezelfde ellende.

Al met al dus een beetje klaar met homey en zoek ik iets stabielers... zit nu te kijken naar homecenter 2 van fibaro, maar die lijkt wat verouderd.
Terug naar home assistent zit ik niet zo op te wachten, dat voelde nog meer een beta product dan homey (helemaal begrijpelijk, maar is niet wat ik zoek, ik wil een relatief makkelijk en vooral stabiel systeem)
Hue is geen Zwave maar ‘afgeschermde zigbee’. Zelf heb ik nu een innr sp-120 in de kelder geplaatst en deze is mijn zigbee repeater. Sind hij geïnstalleerd is kan ik het verbruik van het apparaat zien en de batterij zigbee schakelaars werken supersnel. Welke zigbee devices heb je allemaal? Want niet alles is een repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sjalabert schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:43:
[...]

Hue is geen Zwave maar ‘afgeschermde zigbee’. Zelf heb ik nu een innr sp-120 in de kelder geplaatst en deze is mijn zigbee repeater. Sind hij geïnstalleerd is kan ik het verbruik van het apparaat zien en de batterij zigbee schakelaars werken supersnel. Welke zigbee devices heb je allemaal? Want niet alles is een repeater.
Ik bedoel dat hue naast zwave óók issues geeft...

En het gaat dan om het stuk van homey naar mijn hue bridge (wat dus gewoon over IP gaat, en niet het zigbee protocol). via de hue app heb ik nooit problemen met het schakelen van de hue lampen, maar als homey mijn lampen uit moet zetten (wat homey dus via IP aan de hue bridge moet vertellen), gaat dat regelmatig mis.

Naast hue heb ik alleen zwave devices in huis; een stuk of 10 beweging sensoren, een stuk of 5 deursensoren, 7 of 8 stekkermodules en 2 inbouwschakelaars... alles van fibaro en coolcam.

Als ik in de homey dev app de neighbors controleer van mijn zwave netwerk, dan is het 1 complete chaos, signaal van homey gaat eerst een verdieping omhoog, daarna via 2 devices weer naar beneden om daar een sensor aan te spreken... Dus ik snap wel waarom die communicatie zo ruk gaat; helaas is homey niet in staat om dat mesh netwerk goed te onderhouden. (daar was home assistant wél goed in)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:53:
[...]

Ik bedoel dat hue naast zwave óók issues geeft...

En het gaat dan om het stuk van homey naar mijn hue bridge (wat dus gewoon over IP gaat, en niet het zigbee protocol). via de hue app heb ik nooit problemen met het schakelen van de hue lampen, maar als homey mijn lampen uit moet zetten (wat homey dus via IP aan de hue bridge moet vertellen), gaat dat regelmatig mis.

Naast hue heb ik alleen zwave devices in huis; een stuk of 10 beweging sensoren, een stuk of 5 deursensoren, 7 of 8 stekkermodules en 2 inbouwschakelaars... alles van fibaro en coolcam.

Als ik in de homey dev app de neighbors controleer van mijn zwave netwerk, dan is het 1 complete chaos, signaal van homey gaat eerst een verdieping omhoog, daarna via 2 devices weer naar beneden om daar een sensor aan te spreken... Dus ik snap wel waarom die communicatie zo ruk gaat; helaas is homey niet in staat om dat mesh netwerk goed te onderhouden. (daar was home assistant wél goed in)
Waarschijnlijk ter overvloede maar heb je al eens een heal gedaan van buiten naar binnen? Dus van je deursensor terugwerkende naar honey. (Natuurlijk wel alleen powered devices). Dat werkt bij mij als homey soms moeite heeft.

Gelukkig heeft honey hier niet veel last met zwave.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
Webgnome schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:08:
[...]

Waarschijnlijk ter overvloede maar heb je al eens een heal gedaan van buiten naar binnen? Dus van je deursensor terugwerkende naar honey. (Natuurlijk wel alleen powered devices). Dat werkt bij mij als homey soms moeite heeft.
Ik heb ook last met signalen die niet bij Homey aankomen. Inderdaad ook gehad dat route van entree (begane grond) naar zolder naar keuken (ook begane grond) ging ..... 8)7

Heal helpt inderdaad wel voor non-battery powered apparaten.
Batterij eruit en erin helpt bij mij voor battery powered apparaten. Apparaat gaat dan opnieuw op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Hier ook zuid limburg, heb in Maastricht en over de grens in Belgie (Lanaken) gekeken en helaas daar ook geen meer te vinden (en de mededeling dat ze ook geen nieuwe meer binnen gaan krijgen). :-(

Kreeg wel de tip van Robin Gruijter (de ontwikkelaar van de app) dat ze bij bol nog te koop zijn, helaas wel voor bijna de dubbele prijs.
Sjalabert schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:27:
[...]

Dat is @Webgnome Als ik niet in zuid Limburg zou wonen was ik ook even langs gereden.

[ Voor 29% gewijzigd door bebopper op 05-12-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een groot aantal fibaro double switches. Nu werkte deze eerst in zn geheel flakey, maar laatste tijd ging t redelijk, echter nu opeens detecteert S2 geen state change meer van de fysieke knop. Ik kan via de app prima de lampen schakelen alleen als ik de knop omzet dan ziet homey die verandering niet. Nogal onhandig omdat ik juist die state change gebruik om bijvoorbeeld lampen weer automatisch uit te doen in de gang etc als de knop gebruikt is.

Meer mensen met problemen met de fibaro double switch?

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 05-12-2018 11:31 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

wolly_a schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:08:
[...]

Ben uiteindelijk eerst even langs Varsseveld gereden, daar hadden ze der 3, deze maar meegenomen. 2 voor mij en 1 voor webgnome. Helemaal top!, nu is lekker spelen... ohnee.. werken.. sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldeweghuis
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-08 09:20
Greetoz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:31:
Ik heb een groot aantal fibaro double switches. Nu werkte deze eerst in zn geheel flakey, maar laatste tijd ging t redelijk, echter nu opeens detecteert S2 geen state change meer van de fysieke knop. Ik kan via de app prima de lampen schakelen alleen als ik de knop omzet dan ziet homey die verandering niet. Nogal onhandig omdat ik juist die state change gebruik om bijvoorbeeld lampen weer automatisch uit te doen in de gang etc als de knop gebruikt is.

Meer mensen met problemen met de fibaro double switch?
Sinds de firmware update naar .13 lijk ik daar ook last van te hebben. Voorheen was het mogelijk om de schakelaar uit-aan te gebruiken om de lamp zonder app alsnog aan te zetten. Dat werkt nu dus niet meer. Iemand een oplossing of instelling om dat weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Sa1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:03:
[...]
Ben uiteindelijk eerst even langs Varsseveld gereden, daar hadden ze der 3, deze maar meegenomen. 2 voor mij en 1 voor webgnome. Helemaal top!, nu is lekker spelen... ohnee.. werken.. sjit!
Fijn, bij de Action heeft iemand bedacht dat mijn doosje wel zonder een stekker kan. 1 werkende, andere zonder stekker. Welke malloot doet nou zo iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Webgnome schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:08:
[...]

Gelukkig heeft honey hier niet veel last met zwave.
Dat wil soms wel eens helpen inderdaad, maar na een tijdje toch weer dezelfde problemen.

Ik zit vandaag trouwens eens wat vaker in de dev-tools te kijken, en hoe de zwave devices gekoppeld zijn van/naar homey...
Wat me opvalt is dat regelmatig de paden wijzigen; soms heel logisch, maar ook hele vreemde paden.. een non-battery device wat op 4 meter van homey zit is soms direct geconnect met homey, maar soms ook via 2 andere devices (waarvan 1 op een andere verdieping 8)7 )
En zo veranderen de paden van wel meer devices, dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van de instabiliteit... maar wat ik er aan kan doen.. ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:28:
[...]

Dat wil soms wel eens helpen inderdaad, maar na een tijdje toch weer dezelfde problemen.

Ik zit vandaag trouwens eens wat vaker in de dev-tools te kijken, en hoe de zwave devices gekoppeld zijn van/naar homey...
Wat me opvalt is dat regelmatig de paden wijzigen; soms heel logisch, maar ook hele vreemde paden.. een non-battery device wat op 4 meter van homey zit is soms direct geconnect met homey, maar soms ook via 2 andere devices (waarvan 1 op een andere verdieping 8)7 )
En zo veranderen de paden van wel meer devices, dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn van de instabiliteit... maar wat ik er aan kan doen.. ?
Dat is wat mij ook opgevallen was. Echter zoals gezegd niet heel veel problemen op dit moment. Ik neem aan dat je al een vraag op het community forum hierover hebt geplaatst?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Yep, al wel vaker... (gebruik homey inmiddels al meer dan een jaar en nog nooit probleemvrij kunnen gebruiken)

Zit daarom ook al een flinke tijd met smart op versie 2.0 te wachten (daar zou z-wave beter worden), maar dat lijkt ook alleen maar uitgesteld te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklydreaming
Ze zeggen dat het bekend is en dat ze er (samen met Fibaro) mee bezig zijn.
Als het niet zo snel gaat als het oplossen van het Tado disconnect probleem, dan kan het nog even duren....
(Tado disconnect issue is trouwens opgelost in Alpha versie, die draait bij mij nu 10 dagen goed)

Reactie Athom Support:
Het probleem met de motion sensoren is bij ons bekend en we zijn hard bezig om dit zsm op te lossen. We hebben ook rechtstreeks contact met Fibaro om dit probleem zsm op te lossen.

Op dit moment kunnen wij dit probleem helaas niet snel oplossen. Uiteraard heeft dit een hoge prioriteit maar kunnen wij geen exacte datum noemen wanneer het probleem met de motion sensoren is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah kijk. Dan denk ik dat de oorzaak dat het bij ons al best lang stabiel werkt is dat we geen fibaro spullen hebben.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:59:
[...]
Fijn, bij de Action heeft iemand bedacht dat mijn doosje wel zonder een stekker kan. 1 werkende, andere zonder stekker. Welke malloot doet nou zo iets...
Lekker dan... Het is dan wel Action spul, maar dit is wel heel erg... Waarschijnlijk was de stekkerchinees op de inpakafdeling even naar de wc... Of iemand anders kon de stekker beter gebruiken... Volgens mij is de stekker wel redelijk universeel met andere verlichting van de Action, dus misschien kan je de Action ervan overtuigen om een andere doos open te maken om jou de benodigde voeding alsnog te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:26:
Ah kijk. Dan denk ik dat de oorzaak dat het bij ons al best lang stabiel werkt is dat we geen fibaro spullen hebben.
En as we sprak heeft honey bedacht (of het zwave netwerk) weet je wat. We doen even heel gek.

Nu zit ineens alles door elkaar en is er een device dat wel genoemd in een van de paden maar niet in de lijst met devices staat. Gelukkig werkt het nog allemaal maar dit is wel raar

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

wolly_a schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:37:
[...]

Lekker dan... Het is dan wel Action spul, maar dit is wel heel erg... Waarschijnlijk was de stekkerchinees op de inpakafdeling even naar de wc... Of iemand anders kon de stekker beter gebruiken... Volgens mij is de stekker wel redelijk universeel met andere verlichting van de Action, dus misschien kan je de Action ervan overtuigen om een andere doos open te maken om jou de benodigde voeding alsnog te geven.
Tja, ik weet het niet, snap dit soort mensen echt niet. Maar goed, heb de Action een contactformulier ingevuld, we kijken wel hoe ver we komen. Dit was ook het laatste exemplaar van deze serie die ze der hadden, dus terugbrengen is niet direct een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ik zit er ook sterk aan te denken al mijn fibaro te vervangen door qubino, misschien daar maar eens een test schakelaar van bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklydreaming
Greetoz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:13:
[...]
Ik zit er ook sterk aan te denken al mijn fibaro te vervangen door qubino, misschien daar maar eens een test schakelaar van bestellen.
Ik heb 20 Fibaro devices, ga ik niet even vervangen :)

Bij mij overigens alleen issues met Fibaro (battery) motion sensoren. Alle andere devices zijn 230v powered en die werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
darklydreaming schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:07:
[...]

Ik heb 20 Fibaro devices, ga ik niet even vervangen :)

Bij mij overigens alleen issues met Fibaro (battery) motion sensoren. Alle andere devices zijn 230v powered en die werken goed.
Ja ik ook wel zoiets... Ik heb juist alleen problemen met de 230v powered Double Switch 2's.. Heb je die ook toevallig? En als jij de S2 fysiek schakelt, schakelt hij hem dan ook in homey app/desktop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklydreaming
Greetoz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:17:
[...]

Ja ik ook wel zoiets... Ik heb juist alleen problemen met de 230v powered Double Switch 2's.. Heb je die ook toevallig? En als jij de S2 fysiek schakelt, schakelt hij hem dan ook in homey app/desktop?
Ik heb wel een Double Switch liggen. Deze is niet gekoppeld, maar ik kan 'm wel eens includen en voor je testen of het bij mij werkt. Zal vrijdag worden, eerder geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
darklydreaming schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:19:
[...]

Ik heb wel een Double Switch liggen. Deze is niet gekoppeld, maar ik kan 'm wel eens includen en voor je testen of het bij mij werkt. Zal vrijdag worden, eerder geen tijd.
Oh dat zou top zijn, ik heb geen haast... Homey blijft een hobby project die nog geen kritieke zaken schakelt. Het gaat dus echt op de S2.. S1 werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 14:10
Greetoz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:17:
[...]

Ja, dat doet hij.

Hier kun je zien dat je 2 schakelaars krijgt:
https://www.domotica-blog...ew-fibaro-double-switch-2

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb hier heel veel fibaro spul (20+ rookmelders dimmers wallplugs beweging sensoren etc),
maar alles werkt hier redelijk stabiel. Ik ervaar wel veel lag. Homey stottert en het aan/uit schakelen van lampen gaat soms traag achter elkaar aan. Ik heb 5 lampen in de woonkamer die via een dimmer dan wel wallplug geschakeld worden. Er zit geen vertraging in mijn flow's maar het duurt zeker 20 seconden voor alles aan of uit is. En de volgorde is wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
HeroS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:57:
[...]

Ja, dat doet hij.

Hier kun je zien dat je 2 schakelaars krijgt:
https://www.domotica-blog...ew-fibaro-double-switch-2
Ik denk dat je mijn probleem niet snapt. Ik heb beide schakelaars in Homey staan. de S1 en de S2... alleen als ik de S2 fysieke schakelaar naar AAN zet, geeft Homey niks aan, daar blijft de S2 gewoon op uit staan (De aangesloten lamp gaat wel aan dus er wordt wel geschakeld). Als ik de S2 in de app aan of uit zet reageert de lamp ook. Er gaat dus iets mis in het verzenden van het aan/uit signaal van de Double Switch 2 naar Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 14:10
Greetoz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat je mijn probleem niet snapt. Ik heb beide schakelaars in Homey staan. de S1 en de S2... alleen als ik de S2 fysieke schakelaar naar AAN zet, geeft Homey niks aan, daar blijft de S2 gewoon op uit staan (De aangesloten lamp gaat wel aan dus er wordt wel geschakeld). Als ik de S2 in de app aan of uit zet reageert de lamp ook. Er gaat dus iets mis in het verzenden van het aan/uit signaal van de Double Switch 2 naar Homey.
Aah, dat bedoel je. Zal er eens naar kijken. Ik heb dit probleem alleen met de Qubino schakelaars.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Hou er ook rekening mee bij de Qubino schakelaars dat de I2 / I3 functionaliteit nog problemen geeft cq niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hebben mensen hier ervaring met een Sonoff product icm Homey voor het openen van een garage poort? Op dit moment heb ik daar een Fibaro Relay Switch voor (in de doos van de garage poort), maar wil liever overstappen naar WIFI aangezien het Fibaro Z-Wave signaal vaak zwak is in die ruimte (WiFi heb ik overal). Vraag is of zo'n Sonoff ding als een relay switch kan werken om een tijdelijk signaal dus te geven waarbij de poort open of dicht gaat. Of is er een beter apparaat? :)

(Gaat om een 3 fase industrie garage poort overigens waar een relay switch eenvoudig signaal geeft om te schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 09:08
tcviper schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:41:
Hebben mensen hier ervaring met een Sonoff product icm Homey voor het openen van een garage poort? Op dit moment heb ik daar een Fibaro Relay Switch voor (in de doos van de garage poort), maar wil liever overstappen naar WIFI aangezien het Fibaro Z-Wave signaal vaak zwak is in die ruimte (WiFi heb ik overal). Vraag is of zo'n Sonoff ding als een relay switch kan werken om een tijdelijk signaal dus te geven waarbij de poort open of dicht gaat. Of is er een beter apparaat? :)

(Gaat om een 3 fase industrie garage poort overigens waar een relay switch eenvoudig signaal geeft om te schakelen).
Ik heb in het verleden dit apparaatje voor aangeschaft.
https://opengarage.io/

In combinatie met Domoticz werkte dit heel goed.. in homey heb ik het nog niet gebruikt (geen tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Greetoz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:15:
[...]

Ik heb dit probleem met een Neo coolcam switch:
https://www.robbshop.nl/w...l9LME5eOP70UaAmAnEALw_wcB

Blijkbaar een Z-wave probleem als meerdere merken dit euvel hebben

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:59:
[...]

Ik heb dit probleem met een Neo coolcam switch:
https://www.robbshop.nl/w...l9LME5eOP70UaAmAnEALw_wcB

Blijkbaar een Z-wave probleem als meerdere merken dit euvel hebben
Of een Homey probleem. Aangezien de gemeenschappelijke eigenschap naast Zwave ook Homey is. Of hebben ook andere controllers dit probleem?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Pakjesavond was gisteravond maar hebben jullie de V2 (niet de preview) app al in de play store gezien, morgen komt de blog en ze hebben een belofte na te komen deze maand -> https://play.google.com/store/apps/details?id=app.homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:17:
Pakjesavond was gisteravond maar hebben jullie de V2 (niet de preview) app al in de play store gezien, morgen komt de blog en ze hebben een belofte na te komen deze maand -> https://play.google.com/store/apps/details?id=app.homey
Goed teken voor de release van V2.0 hopelijk :)

De app werkt blijkbaar niet zonder de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:37:
[...]

Goed teken voor de release van V2.0 hopelijk :)

De app werkt blijkbaar niet zonder de nieuwe firmware.
Volgens mij was al bekend dat firmware V2 was vrijgegeven voor de alpha/NDA testers? Dus de app zullen ze dan ook wel moeten vrijgeven. Zeker omdat de V2 firmware dus geen interface meer heeft (behalve dan de "Application Programming Interface"). Maar ze hadden uiteraard ook ervoor kunnen kiezen om deze alleen in te schakelen voor de selecte groep NDA users.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:46:
[...]

Volgens mij was al bekend dat firmware V2 was vrijgegeven voor de alpha/NDA testers? Dus de app zullen ze dan ook wel moeten vrijgeven. Zeker omdat de V2 firmware dus geen interface meer heeft (behalve dan de "Application Programming Interface"). Maar ze hadden uiteraard ook ervoor kunnen kiezen om deze alleen in te schakelen voor de selecte groep NDA users.
Dat was inderdaad al bekend.
Maar volgens mij hadden de testers ook de app al lang? (gezien de situatie met Lubbert ;) ).
Dus ik weet niet of de app nu pas openbaar in de Store staat (er staat bij dat het nog niet uitgebracht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:54:
[...]

Dat was inderdaad al bekend.
Maar volgens mij hadden de testers ook de app al lang? (gezien de situatie met Lubbert ;) ).
Dus ik weet niet of de app nu pas openbaar in de Store staat (er staat bij dat het nog niet uitgebracht is).
Nee, Lubbert had een nog experimentelere versie van de preview app, waar ze nu weer een nieuwe app hebben. Qua styling lijkt het inderdaad erop dat deze "Gen 2" app en die preview versie wat Lubbert heeft gekregen hetzelfde is. Echter heeft Athom ook al aangegeven dat ze de Web API bij de V2 firmware weer zo enorm veranderd hebben dat deze niet meer compatible is met firmware V1 en dus niet met de originele Homey app als de "Preview" app.

Er zijn nu dus 3 apps. De originele en de "Preview" die alleen met firmware V1 werken, en deze "Gen 2" die alleen met firmware V2 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Nu nog wachten op de iPhone versie! En dan de firmware vrijgeven en gaan met die banaan!! @WeeJeWel komt die in de kerstsok :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Op de website van athom is de homey niet meer te koop (tijdelijk). Zou dat betekenen dat er ook nieuwe hardware zit aan te komen? Ik ben in het proces van een nieuwe home controller te kiezen en het feit dat de homey met 'apps' functioneel uitgebreidt kan worden spreekt mij heel erg aan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Homey v2.0 is beschikbaar voor bèta testers! Zie https://firmware.athom.com voor test-instructies.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeeJeWel
RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:58:
[...]

Er zijn nu dus 3 apps. De originele en de "Preview" die alleen met firmware V1 werken, en deze "Gen 2" die alleen met firmware V2 werkt.
De versie die Lubbert per ongeluk heeft gekregen is in de verste verte niet wat we zojuist hebben uitgebracht.

De preview app gaat uit de iTunes en Play Store nadat Homey v2.0 stable is. De huidige stable app blijft bestaan voor de mensen die op v1.5 willen blijven, maar krijgt een aanduiding dat deze niet meer ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 22:24

jdh009

FP ProMod
WeeJeWel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:36:
Homey v2.0 is beschikbaar voor bèta testers! Zie https://firmware.athom.com voor test-instructies.
*O*

Toevallig een planning over hoe lang de beta (minimaal) loopt?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeeJeWel
jdh009 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:38:
[...]

*O*

Toevallig een planning over hoe lang de beta (minimaal) loopt?
We gaan het zien hoe stabiel v2.0 blijkt. De alpha testers hadden praktisch geen bugs meer gevonden dus ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:13
@WeeJeWel Stel iemand overweegt de stap om de beta te draaien... kunnen we in v2 ook de experimental weer uit zetten?? (want ooit wil je toch weer stable waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Corvo schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:39:
@WeeJeWel Stel iemand overweegt de stap om de beta te draaien... kunnen we in v2 ook de experimental weer uit zetten?? (want ooit wil je toch weer stable waarschijnlijk)
Ja, dat kan. Je kunt altijd terug naar de meest recente stable versie. Nu is dat nog v1.5.13. Als v2.0 stable is, dan zul je daar naar terug kunnen. Wél altijd met verlies van instellingen, dus pas op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:41:
[...]

Ja, dat kan. Je kunt altijd terug naar de meest recente stable versie. Nu is dat nog v1.5.13. Als v2.0 stable is, dan zul je daar naar terug kunnen. Wél altijd met verlies van instellingen, dus pas op.
Dus eigenlijk is er v.w.b. v2.0 niks veranderd m.b.t. het terug kunnen wisselen van experimental naar stable?

* RobertMe gokt dat @Corvo daarop doelde.

Zelf blijf ik het eerlijk gezegd ook raar vinden dat het (nog steeds) niet mogelijk is om van experimental af te stappen op het moment dat beide versies gelijk zijn. Dus als je via experimental naar v2.0 "stable" gaat dat je dan niet experimental uit kunt zetten en je vervolgens gewoon weer stable blijft zorgen. Immers lijkt mij dat op dat moment beiden kanalen de identieke firmware bevatten en de versies dus ook nooit incompatible met elkaar kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeJeWel
RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:49:
[...]

Dus eigenlijk is er v.w.b. v2.0 niks veranderd m.b.t. het terug kunnen wisselen van experimental naar stable?
Exact.
RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:49:
[...]
Zelf blijf ik het eerlijk gezegd ook raar vinden dat het (nog steeds) niet mogelijk is om van experimental af te stappen op het moment dat beide versies gelijk zijn. Dus als je via experimental naar v2.0 "stable" gaat dat je dan niet experimental uit kunt zetten en je vervolgens gewoon weer stable blijft zorgen. Immers lijkt mij dat op dat moment beiden kanalen de identieke firmware bevatten en de versies dus ook nooit incompatible met elkaar kunnen zijn.
Dit is zodat je geen gekke oude instellingen hebt, gecreëerd op een onstabiele versie, die toch ander gedrag kunnen veroorzaken op een stabiele versie.

In Homey v2.0 hebben we de gebruikersdata een stuk stricter aangepakt, dus misschien kunnen we wel in de toekomst hier vanaf gaan stappen. Maar ik beloof niks.

[ Voor 15% gewijzigd door WeeJeWel op 06-12-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
WeeJeWel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:54:
[...]

Exact.

[...]

Dit is zodat je geen gekke oude instellingen hebt, gecreëerd op een onstabiele versie, die toch ander gedrag kunnen veroorzaken op een stabiele versie.

In Homey v2.0 hebben we de gebruikersdata een stuk stricter aangepakt, dus misschien kunnen we wel in de toekomst hier vanaf gaan stappen. Maar ik beloof niks.
Even een misschien stomme vraag, maar als ik die beta nu pak, hoe weet ik nu vantevoren of de plugins die ik gebruik (20 stuks) compatibel zijn of is dat een gok? :P Want durf eigenlijk nu nog niet over te stappen ben bang dat ik functies mis dan.

Paar voorbeelden:
- Homekit, - Fibaro, - Twinkly, - Nest, - Netatmo, - Sonos, - Afval herinnering, - Better logic, - Bosch siemens, - Device groups, - Http request flowkaarten, - Integra, - Lametric, - Openweathermap, - Philips Hue, - SMA, - Sony Bravia, - Sunway., - Virtuele apparaten, - Winddelen, - Youless.

[ Voor 18% gewijzigd door tcviper op 06-12-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
is er eigenlijk zicht op het aantal community apps dat kapot gaat bij 2.0?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:54:
[...]

Dus in dat geval gaat het over experimentele instellingen voor experimentele features die alleen op experimental aanwezig zijn geweest maar later weer verwijderd zijn en daardoor nooit op stable zijn geweest?

En als dat dan al zo is, iemand die wel experimental draait, en zo'n "gekke oude instelling" heeft, dan blijft die daar toch ook mee zitten? Ook al zet die dus auto-update uit en update alleen op het moment dat hij/zij weet dat de aangeboden versie in het experimental kanaal een "stable" is, dan blijft die toch ook met dat probleem zitten.

Wat ik dus lees is "het is niet mogelijk omdat het mogelijk in 0,00001% van de gevallen een ongewenst gevolg kan hebben". Maar sta het dan alsnog toe met een melding "We raden aan om een factory reset te doen, maar dan gaat wel alle data verloren". Eventueel kun je dan zelfs nog steeds een vlaggetje zetten dat aangeeft dat er ooit experimental is gedraaid en van daaruit is terug gewisseld naar stable. Vervolgens kan dat ook worden weergegeven ergens bij de instellingen, doorgeven bij bug/crash reports, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:00:
[...]

Even een misschien stomme vraag, maar als ik die beta nu pak, hoe weet ik nu vantevoren of de plugins die ik gebruik (20 stuks) compatibel zijn of is dat een gok? :P Want durf eigenlijk nu nog niet over te stappen ben bang dat ik functies mis dan.
Better Logic heeft v.z.i.w. in ieder geval (nog) geen versie die compatible is met SDK2. En dat is wel een vereiste voor settings pages. En better logic maakt veel gebruik van de settings page. Dus als je better logic draait is updaten in ieder geval (nog) niet handig.

Van wat ik heb meegekregen is er dan weer wel een (andere) developer bezig met het herschrijven van Better Logic op basis van SDK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:03:
[...]

Better Logic heeft v.z.i.w. in ieder geval (nog) geen versie die compatible is met SDK2. En dat is wel een vereiste voor settings pages. En better logic maakt veel gebruik van de settings page. Dus als je better logic draait is updaten in ieder geval (nog) niet handig.

Van wat ik heb meegekregen is er dan weer wel een (andere) developer bezig met het herschrijven van Better Logic op basis van SDK2.
Tja, dan wacht ik dus nog maar even :) Thx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens krijgt Homey zelf ook "geavanceerde" variabelen. Ik weet alleen niet meer of dat ook al in V2(.0) zit of pas later komt (@WeeJeWel).
Maar als je veel flows hebt heb je daar dus nog niks aan, want als je upgrade naar V2 zijn dus meteen veel flows (die gebruik maken van Better Logic) stuk en allemaal aanpassen naar de (verbeterde) build-in variables gaat dan natuurlijk ook weer veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

Gezien ik toch nog eens opnieuw wilde beginnen met mijn flows en inrichting hiervan, en al mijn lampen ook zonder homey gewoon nog kan schakelen, heb ik de duik genomen. De app is ondertussen al een minuut of 15 aan het updaten, dus nog even afwachten tot die daar mee klaar is :) Ben reuze benieuwd!

@WeeJeWel is het handig om sowieso na installatie van 2.0 rc1 een "factory reset" uit te voeren als ik toch al van plan ben weer met een schone lei te beginnen? of is alleen het verwijderen van apps/flows etc voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
tcviper schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:00:
[...]
Want durf eigenlijk nu nog niet over te stappen ben bang dat ik functies mis dan.
Het is een beta, dus durf je het niet aan, dan moet je het niet doen. Wacht op de stable. Ben je een klein beetje avontuurlijk aangelegd, wacht dan even op een rc2 of een 2.0.1 ofzo en volg ondertussen dit topic, Slack en het Athom-forum. Live life to the max? Klik dan meteen op de update knop! _/-\o_

Ikzelf val onder de 2e categorie. Ik ga niet op de stable wachten, maar ik wacht wel even tot de grootste bugs er uit zijn en de meeste apps goed werken. ;)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeJeWel
RobertMe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:01:
[...]
Wat ik dus lees is "het is niet mogelijk omdat het mogelijk in 0,00001% van de gevallen een ongewenst gevolg kan hebben".
Dat is jouw schatting. In mijn ervaring wel een stuk vaker. We doen dit echt niet om klanten te pesten hoor ;-)
djbarney schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:09:
@WeeJeWel is het handig om sowieso na installatie van 2.0 rc1 een "factory reset" uit te voeren als ik toch al van plan ben weer met een schone lei te beginnen? of is alleen het verwijderen van apps/flows etc voldoende?
Als je schoon wilt beginnen kun je natuurlijk het beste een factory reset uitvoeren. Maar upgraden naar Homey v2.0 zou gewoon zonder problemen moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

WeeJeWel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:28:
[...]

Dat is jouw schatting. In mijn ervaring wel een stuk vaker. We doen dit echt niet om klanten te pesten hoor ;-)

[...]

Als je schoon wilt beginnen kun je natuurlijk het beste een factory reset uitvoeren. Maar upgraden naar Homey v2.0 zou gewoon zonder problemen moeten gaan.
Prima, ga ik zeker nog even doen. Update is ondertussen gelukt, app ziet er mooi uit! Ik zie bij de flows geen "OR" condities meer, klopt dit of zie ik ze mogelijk over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeJeWel
djbarney schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:33:
[...]

Prima, ga ik zeker nog even doen. Update is ondertussen gelukt, app ziet er mooi uit! Ik zie bij de flows geen "OR" condities meer, klopt dit of zie ik ze mogelijk over het hoofd?
Sleep een kaartje iets naar beneden, dan verschijnt 'or' automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hoe krijg ik toegang tot de RC1?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Deze krijg je als je in de settings van homey de keuze hebt gemaakt om updates uit het Experimentele kanaal te ontvangen. Daarna kan je de update zelf installeren via de nieuwe app die enkele posts geleden is genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
keverjeroen schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:20:
[...]

Het is een beta, dus durf je het niet aan, dan moet je het niet doen.
Ik ben niet zo bang aangelegd, maar het zou wel fijn zijn om te weten welke apps blijven werken en welke niet.
Dan kan ik pas bepalen of het zinvol is.

Is er ergens een lijst met apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:28:

[...]

Wordt er bij de update ergens een cleanup gedaan van systemfiles/configs?
Ik heb al een lange tijd het probleem dat ik bij een reboot een red ring heb en een aantal pogingen moet doen om het terug werkend te krijgen.

Moest er ergens een cleanup zijn hoop ik een beetje dat dit hiermee misschien eindelijk zou opgelost raken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Update loopt we gaan het zien of ik spijt krijg en te vroeg ben geweest

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Sjalabert schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:03:
Nu nog wachten op de iPhone versie! En dan de firmware vrijgeven en gaan met die banaan!! @WeeJeWel komt die in de kerstsok :) ?
die is er:
https://testflight.apple.com/join/tA2e9vby

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik lees dat je niet terug uit experimental kunt zonder een factory reset, dus ik wacht de officiële release toch maar even af. Hoe lang zit er meestal tussen RC1 en de release?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.