PM_Petrol schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:38:
[...]
Het is een offset, dus het werkt altijd als de zon is ondergegaan. Het veld leeg laten kan niet.
[...]
Homey hangt in woonkamer op 2 meter hoogte. De sensor in de woonkamer is 3 meter verder, geen muren oid, vrij zicht,
De sensor in de eetkamer is misschien 4 meter van Homey verwijderd, ook geen directe muren, wel een hoekje waar de sensor achter zit.
Ik heb ook Coolcam powerplugs, die zitten echter niet op de route naar de eetkamer.
Af en toe Homey opnieuw opstarten helpt ook, maar het blijft toch vreemd dat de connectie ineens weer slecht wordt na een tijdje.
Ik ervaar precies hetzelfde... vaak slechte communicatie met zwave devices, maar ook naar de Philips hue bridge.
Ik heb bijvoorbeeld regelmatig dat na het openen van de voordeur, ik na 5 minuten de melding krijg dat de deur nog openstaat.
Terwijl de deur allang dicht is, en de sensor dat ook heeft geregistreerd (lampje ging aan bij het sluiten van de deur). Toch komt het bericht niet aan bij homey en dat merk ik met meer zwave communicatie.
Heb al een stekkerschakelaar verplaatst meer richting die hoek van het huis, maar dat zorgt niet voor verbetering. En met 25+ zwave devices in huis zou dat mesh netwerk toch goed moeten werken...
Met hue heb ik soms het probleem dat ie ook niet goed communiceert, dan loopt een timer af en zouden de lampen uit moeten gaan, maar dat ‘vergeet’ ie soms ook te doen... dan kom ik thuis na een dag werken en dan staan de lampen nog aan.
Een reboot lijkt soms even te helpen, maar na verloop van tijd weer dezelfde ellende.
Al met al dus een beetje klaar met homey en zoek ik iets stabielers... zit nu te kijken naar homecenter 2 van fibaro, maar die lijkt wat verouderd.
Terug naar home assistent zit ik niet zo op te wachten, dat voelde nog meer een beta product dan homey (helemaal begrijpelijk, maar is niet wat ik zoek, ik wil een relatief makkelijk en vooral stabiel systeem)