Advies beveiliging woning gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 11:09
Beste forum,
Ik ben op zoek naar een manier om onze woning en oprit te beveiligen. De afgelopen tijd wordt er namelijk veel ingebroken bij ons in de buurt. Zowel in auto's als in de woningen.

Ik zoek een?
Nu is onze situatie zoals ik onderstaande tekening heb proberen weer te geven. De rode vlakjes zijn de enige deuren op de begane grond die grenzen aan de straatkant. De tuin heeft geen achterom en om daar te komen zou men eerst of over de garage moeten klimmen of via de tuin van de buren moeten komen om vervolgens een heg van 3 meter over te klimmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLy7LO_wVsdA8ghBBNwdh8dQ5KE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/97ZZbnJb146Z1h00o3xTSVc0.png?f=fotoalbum_large

Zelf dacht ik hierdoor aan een camera met zicht op de oprit en deursensoren op de twee deuren. Optioneel zou ik dan nog voor een bewegingssensor kunnen kiezen om ook de achterkant van het huis af te dekken, maar zoals gezegd zie ik daar niet snel iets gebeuren. Echter zou de camera ook voldoende kunnen zijn omdat ik die zo kan plaatsen dat (de route naar) de deuren afgedekt wordt.

Wat is je budget?
Ik heb nog geen vast budget maar hoop met een bedrag van rond de €500,- het een en ander te kunnen realiseren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het zou onze voorkeur hebben om niet aan een abonnement vast te zitten, maar dit is geen harde vereiste. Daarnaast is het wel van belang dat het geen hele lelijke apparaten zijn en er enigsinds modern uitzien. Verder moet het makkelijk zijn om te gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voor de camera kwam ik al snel uit bij bijvoorbeeld de Nest Outdoor (IQ), Eufy en Arlo.
Kijkend naar het beveiligingssysteem leek Nest Secure een mooie oplossing maar die lijkt in Nederland niet leverbaar. Verder heb ik Ajax Security bekeken (lijkt niet heel bekend?) en heb ik zelf lang geleden bij iemand Woonveilig geinstalleerd.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn concrete vragen zijn;
- Zouden jullie een camera of alarminstallatie of beiden adviseren in mijn geval?
- Afhankelijk van bovenstaand antwoord; welke producten zouden jullie mij adviseren?

[ Voor 7% gewijzigd door BrightSun op 18-06-2020 21:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

Barrycade

Through the...

Neem aan dat je de basics eerst op orde hebt? 2 of 3 ster hang en sluitwerk, ook op je ramen, anti kerntrek slot, inbraakstrips. Verlichting (met bewegingssensor /schemerschakeling)?

In ieder geval meer dan je buren?

Wil je trouwens de inbrekers scherp op beeld als ze toch je airbags verwijderen of moeten ze het in eerste instantie al niet durven?

Zou als je toch wat wilt een goed opvallende camera in de hoek bij de deuren hangen. Die over je auto's kijkt maar niet te hoog hangt. Vang je ook de postbezorger en de pakjes man in hun gezicht. Aan vage hoodies van boven gefilmd heeft de politie niets.

Voor google integratie zal je toch snel bij Nest uitkomen, maar zelf geen ervaring mee. Wij hebben een hond genomen. Eentje die redelijk hard blaft naar vreemden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou als eerste kijken naar fysieke mogelijkheden voor betere beveiliging. Goede sloten en een hek rondom het erf maken inbraak echt veel moeilijker.

Op een goede tweede zou ik verlichting zetten zodat het moeilijker wordt ongezien te werk te gaan en pakkans omhoog gaat.

Als laatste zou ik pas kijken naar deze digitale middelen. Camera’s hangen tegenwoordig overal en schrikt maar beperkt af. En met een sjaaltje of muts heb je er helemaal niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-05 11:09
Dank voor de reacties. Hang en sluitwerk is allemaal op orde, er is geen enkel raam met enkel glas, etc.. Ook hangt er boven de oprit op dit moment al een lamp met een sensor waar een flinke bak licht vanaf komt.

Een hek is in onze situatie helaas geen mogelijkheid.
Wil je trouwens de inbrekers scherp op beeld als ze toch je airbags verwijderen of moeten ze het in eerste instantie al niet durven?
Bij voorkeur beiden. Uiteindelijk wil je schade voorkomen en ik heb, zoals jij ook al aangeeft, ooit geleerd dat je dat doet door het bij jou minder aantrekkelijk te maken dan bij de buren.