Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:03:
Ik zie dat je de neo motion sensor gebruikt. Hou er rekening mee dat de Xiaomi om de 1 minuut ververst(minimale tijd die je kan instellen). Als die beweging registreert dan staat die 1 minuut op aan. Als je dan 59 seconden druk beweegt en dan 5 of 1 seconden niet dan staat die weer uit. Hij is zelfs zo dat die eerst uit gaat en dan pas weer beweging kan registreren. Ik heb hem zelf ook zo ongeveer op die manier maar dan altijd met 1 flow maar de timer is ipv 1 minuut 75 seconden.

Dat werkt in mijn situatie perfect.
dan zou je dus in combinatie met mijn flows de timer op 70 seconden moeten zetten. Zodat wanneer de bewegingsmelder uit gaat er 10 seconden zijn voor die sensor om de timer weer te updaten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:34:
[...]

dan zou je dus in combinatie met mijn flows de timer op 70 seconden moeten zetten. Zodat wanneer de bewegingsmelder uit gaat er 10 seconden zijn voor die sensor om de timer weer te updaten.
Dat is dus precies wat de Xiaomi app al doet. Daarin zit al een instelling voor na hoelang de "uit" wordt gestuurd. Deze wordt dan dus ook al elke keer herstart op het moment dat de sensor zelf een "aan" stuurt. Zelf een timer inbouwen worden de flows dus alleen maar complexer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:41:
[...]

Dat is dus precies wat de Xiaomi app al doet. Daarin zit al een instelling voor na hoelang de "uit" wordt gestuurd. Deze wordt dan dus ook al elke keer herstart op het moment dat de sensor zelf een "aan" stuurt. Zelf een timer inbouwen worden de flows dus alleen maar complexer van.
Klopt. Aan de andere kant vind ik dit persoonlijk overzichtelijker omdat je in de flows terug kan vinden hoe het zit en niet in een of andere instelling iets moet opzoeken ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
daan256 schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:15:
Ik heb sinds kort een Homey en ben er heel blij mee. In de keuken heb ik een xiaomi bewegingssensor hangen die bij beweging het licht aan doet in de keuken. Ik heb spotjes hangen die in de avond gedimd zijn op ongeveer 20%. Bij beweging worden de spotjes feller en als er geen beweging meer is worden ze weer gedimd. Wat ik eigenlijk wil hebben is dat de spotjes fel blijven zolang er iemand in de keuken is. Ik heb de sensor ingesteld op 30 seconden dus dan gaat hij terug zijn originele stand van gedimde spotje... dan ziet de sensor weer beweging en gaat de spot weer naar fel als je langere tijd in de keuken bent om bijvoorbeeld te koken.. het is nu een soort disco.. any tips?

Alvast bedankt
Zoe doe ik het. 3 Flows en de countdown timer app:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/efmhi1.png

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 09:08
Dank voor de suggestie van countdown. Ik heb het nu ingebakken in mijn flow.. overigens heb ik het verkeerd gemeld van de xiamoi sensor.. die staat op 60 seconden en niet op 30... excuses..

vanavond kijken of het werkt met count down :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Heeft iemand hier Zigbee constant en betrouwbaar werken? Ik heb 2 bewegingsmelders (aqara), 1 lamp (ikea ,als versterker) en 1 Philips dimmer remote. Ik heb om de paar dagen dat de bewegingsmelder niet reageert en de dimmer als je op een knop druk het groene lampje laat zien (hij heeft dan contact met Homey) maar er schakelen geen lampen (hue via Hue bridge).

Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

arjandijk162 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:18:
Heeft iemand hier Zigbee constant en betrouwbaar werken? Ik heb 2 bewegingsmelders (aqara), 1 lamp (ikea ,als versterker) en 1 Philips dimmer remote. Ik heb om de paar dagen dat de bewegingsmelder niet reageert en de dimmer als je op een knop druk het groene lampje laat zien (hij heeft dan contact met Homey) maar er schakelen geen lampen (hue via Hue bridge).

Alle mijn lampen en sensoren zijn ZigBee en op een enkele keer dat een sensor even niet aanslaat is het bij mij 100% solide. Ik blijf bij ZigBee

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:18:

Ik heb een hele hoop Zigbee spul, voornamelijk Osram Smart+ pluggen en dat werkt super. Het enige wat ik heel enkel heb (eens in de paar maanden), is dat willekeurig een plug niet meer reageert. Soms is een keer uit het stopcontact halen van de plug voldoende, soms moet ik 'm opnieuw toevoegen. Ik heb er minder last van sinds ik de ingebouwde Zigbee ondersteuning van de Homey gebruik en de plug niet via de Osram app toevoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 09:08
Ik heb het voor elkaar om de keuken te dimmen wanneer ik niet in de keuken ben en het licht gaat netjes aan en blijft aan door de Countdown app... super vinding!

Ik heb 3 zones gedefinieerd in mijn woonkamer te weten

eetkamer
huiskamer
keuken

voor een aantal GU10 Milight Spots. Deze worden aangestuurd door de milight/limiteddless app die op de homey draait... mijn initiele doel was om alleen de keuken te dimmen aan/uit maar nu zijn alle zones gekoppeld... . m.a.w. als ik de keuken inloop gaan alle zones vol aan... en als ik wegloop worden alle spots weer gedimd.. beetje gek... enig idee?

[ Voor 39% gewijzigd door daan256 op 05-11-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Pim. schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:57:
[...]

Alle mijn lampen en sensoren zijn ZigBee en op een enkele keer dat een sensor even niet aanslaat is het bij mij 100% solide. Ik blijf bij ZigBee
Een reboot en het werkt wel weer. Misschien elke 2 dagen automatisch rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daan256 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:53:
Ik heb het voor elkaar om de keuken te dimmen wanneer ik niet in de keuken ben en het licht gaat netjes aan en blijft aan door de Countdown app... super vinding!

Ik heb 3 zones gedefinieerd in mijn woonkamer te weten

eetkamer
huiskamer
keuken

voor een aantal GU10 Milight Spots. Deze worden aangestuurd door de milight/limiteddless app die op de homey draait... mijn initiele doel was om alleen de keuken te dimmen aan/uit maar nu zijn alle zones gekoppeld... . m.a.w. als ik de keuken inloop gaan alle zones vol aan... en als ik wegloop worden alle spots weer gedimd.. beetje gek... enig idee?
Zou je je flows kunnen laten zien?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
Op een of andere manier kan ik niet wachten op 2.0 na de mail van vorige week.

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Webgnome schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:26:
[...]

Die heb ik geprobeerd maar het enige resultaat wat ik daar van kreeg was dat mijn halve zwave netwerk ober zijn nek ging nadat ik alles in een groep had uit gezet. Moest homey rebooten. Dit werkt goed.
Ik heb voor de zekerheid voor de koelkasten, diepvriezer en vaatwasser een flow gemaakt, als schakelaar uit, schakelaar weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdk_2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 12:23
Sjalabert schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:16:
Op een of andere manier kan ik niet wachten op 2.0 na de mail van vorige week.
Aangezien voor mij de notificaties er nu weer totaal uit liggen, vrees ik met grote vrezen voor de 2.0 update en wat voor problemen die weer allemaal met zich mee gaat brengen. Elke paar weken moet je weer aan de slag om instabiliteit op te lossen. Is het geen Z-wave danwel Zigbee danwel één van de apps (recentelijk de Kaku app). :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
mdk_2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:30:
[...]

Aangezien voor mij de notificaties er nu weer totaal uit liggen, vrees ik met grote vrezen voor de 2.0 update en wat voor problemen die weer allemaal met zich mee gaat brengen. Elke paar weken moet je weer aan de slag om instabiliteit op te lossen. Is het geen Z-wave danwel Zigbee danwel één van de apps (recentelijk de Kaku app). :|
Ik heb gisteren de spraak uitgezet en alles wat gesproken werd opgenomen vanuit een text to speech programma en dat dan laten afspelen met soundboard en sindsdien zijn mijn stabiliteit issieus gone.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Weet iemand of Homey wel betrouwbaar werkt met een Hue bridge? Met de individuele motion sensoren iig niet rechtstreeks...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:44:
Weet iemand of Homey wel betrouwbaar werkt met een Hue bridge? Met de individuele motion sensoren iig niet rechtstreeks...
Ligt eraan wat je onder betrouwbaar verstaat. Als je de Hue Bridge gebruikt in combinatie met sensoren (zei het de sensor of de dimmer/tap) loop je sowieso tegen het feit aan dat de Bridge geen 'meldingen' stuurt. Dit heeft als gevolg dat de Homey elke 5 minuten de status van de sensoren en knoppen opvraagt om te kijken of een knop is ingedrukt. Gevolg is dus ook dat het tot 5 seconden kan duren voordat de Homey reageert op een sensor of knop.

Echt over stabiliteit kan ik verder niet oordelen aangezien ik wel een Hie Dimmer heb maar die niet meer gebruik, laat staan binnen Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
FireFoz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:44:
Ik merk de vertraging eigenlijk vooral al ik aansturing doe via de Hue Tap. Als ik mijn Fibaro sensor gebruik gaat het ligt eigenlijk in 95% de gevallen bijna direct aan. Ik zou het wel betrouwbaar durven noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Tweaqer schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:45:
[...]

Ik merk de vertraging eigenlijk vooral al ik aansturing doe via de Hue Tap. Als ik mijn Fibaro sensor gebruik gaat het ligt eigenlijk in 95% de gevallen bijna direct aan. Ik zou het wel betrouwbaar durven noemen.
Hue lampen reageren direct, Dimmer en Motion sensor hebben een vertraging. Tenzij je er Apple Homekit tussen zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi mensen,

Gisteren heb ik mijn zwave netwerk weer eens uitgebreid met een nieuwe neo pir V2. Ik heb in de keuken een v1 hangen.

Wat mij direct opviel was de gevoeligheid. Bij beide lijkt die heel anders te zijn. Ligt het aan mij of is de V2 veel minder gevoelig dan de v1?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 7 november 2018 @ 06:54:
Hoi mensen,

Gisteren heb ik mijn zwave netwerk weer eens uitgebreid met een nieuwe neo pir V2. Ik heb in de keuken een v1 hangen.

Wat mij direct opviel was de gevoeligheid. Bij beide lijkt die heel anders te zijn. Ligt het aan mij of is de V2 veel minder gevoelig dan de v1?
De v2 is die wat je magnetisch doet ophangen, toch? Want die heb ik ook en daarbij kun je de gevoeligheid instellen (tandwieltje als je op het apparaat hovert). Vergelijken met de v1 kan ik niet want die heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:06
RobertMe schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:41:
[...]

De v2 is die wat je magnetisch doet ophangen, toch? Want die heb ik ook en daarbij kun je de gevoeligheid instellen (tandwieltje als je op het apparaat hovert). Vergelijken met de v1 kan ik niet want die heb ik niet.
De gevoeligheid zou je ook in de instellingen van het apparaat in Homey kunnen veranderen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DAt ik daar de instellingen kan veranderen weet ik. Ik vroeg mij simpelweg af of dat er een verschil zit, hardware matig. Want op een of andere manier reageert de V2 veel trager als de V1.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:10
Webgnome schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:05:
DAt ik daar de instellingen kan veranderen weet ik. Ik vroeg mij simpelweg af of dat er een verschil zit, hardware matig. Want op een of andere manier reageert de V2 veel trager als de V1.
Zover ik weet is het dezelfde hardware. Jasje is alleen anders.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik dacht dat de V2 ook temperatuur detectie had?

Iets anders.. ik had een prima werkende flow voor mijn verwarming. Deze zette Tado aan via een virtuele thermostaat. Gisteren moest de stroom eraf omdat er een nieuwe meter geinstalleerd werd. Nu werkt homey prima behalve die flows... HIj zou moeten reageren op veranderingen van een Aqara sensor. Deze geeft netjes de temp veranderingen door maar vervolgens werkt de flow met trigger "Als temp veranderd" niet meer...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:18:

Iets anders.. ik had een prima werkende flow voor mijn verwarming. Deze zette Tado aan via een virtuele thermostaat. Gisteren moest de stroom eraf omdat er een nieuwe meter geinstalleerd werd. Nu werkt homey prima behalve die flows... HIj zou moeten reageren op veranderingen van een Aqara sensor. Deze geeft netjes de temp veranderingen door maar vervolgens werkt de flow met trigger "Als temp veranderd" niet meer...
Misschien het apparaat opnieuw toevoegen? Weet je zeker dat de triggers goed werken?
HeroS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:02:
[...]

Zover ik weet is het dezelfde hardware. Jasje is alleen anders.
Dan moet er toch iets anders zijn. Als ik beide test op dezelfde plek is de V2 beduidend langzamer. Zou het aan de implementatie van de app liggen? Of misschien heeft de V2 een exotische verbinding / route met Homey. Zo jammer dat de zwave pagina er nu uit ligt :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Webgnome schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:29:
[...]

Misschien het apparaat opnieuw toevoegen? Weet je zeker dat de triggers goed werken?
Tja, de flow werkte voor de reboot wel... dat is toch vreemd. De temp sensor geeft ook nog steeds temperatuur updates. Ik zal hem nog eens rebooten.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Greetoz in "Homey - Alles in huis verbonden"Iets anders.. ik had een prima werkende flow voor mijn verwarming. Deze zette Tado aan via een virtuele thermostaat. Gisteren moest de stroom eraf omdat er een nieuwe meter geinstalleerd werd. Nu werkt homey prima behalve die flows... HIj zou moeten reageren op veranderingen van een Aqara sensor. Deze geeft netjes de temp veranderingen door maar vervolgens werkt de flow met trigger "Als temp veranderd" niet meer...
Er zijn issues met de Tado app. Als je bij apparaten kijkt, zie je de Tado-apparaten nog of geven ze een foutmelding? Er is een oplossing in Alpha vrijgegeven, maar die schijnt nog niet lekker te werken:
https://community.athom.c...tat-and-thermostatic/2079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Even korte vraag van buitenaf: zouden jullie Homey aanraden voor iemand zonder technische kennis die o.a. Sonos, Hue en Google Home heeft en eea wil kunnen koppelen? Of is het nog niet wat het had moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Greetoz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:18:
Er is een V2 met en zonder temperatuur detectie.... Om het makkelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:18:
Even korte vraag van buitenaf: zouden jullie Homey aanraden voor iemand zonder technische kennis die o.a. Sonos, Hue en Google Home heeft en eea wil kunnen koppelen? Of is het nog niet wat het had moeten zijn?
Als je Hue via de bridge gebruikt, heb je een stabiel netwerk. Alleen vertraging als je motion sensors gebruikt via die bridge. Staat hier vlak boven meer over. Als je zigbee rechtstreeks aansluit, is de stabiliteit ernstig wisselend. Hier zijn veel ervaringen over te lezen. Voor sommigen gaat het goed, maar veel gebruikers hebben issues met wegvallende sensoren en niet reagerende lampen. Voor mij zijn de Zigbee-issues reden om te experimenteren met Hass.io icm Conbee/Deconz. Alleen vraagt dat technische kennis die ik zelf ook nog niet voldoende heb, dus dat kost veel tijd om te leren.

Voor Google Home zou deze week een update moeten volgen waarbij Nederlands werkt en je rechtstreeks kunt aansturen zonder 'OK Google, tell Homey...' te hoeven zeggen. Aangezien dit op korte termijn zou moeten zijn, zou ik hier even op wachten en de ervaringen lezen. Als dit goed werkt, is dat een dikke pré. Verder kun je ook de release van 2.0 even afwachten, die zou ook dit jaar nog moeten komen. Gevolg hiervan is een verschuiving van een desktop client naar mobile only. Voor complexere flows en applicaties is dat niet ideaal. De eerste gebruikerservaringen op dit vlak helpen wellicht ook in je keuze.

TL;DR
Wacht even op de nieuwe integratie van Google Home en V2.0. Als de ervaringen positief zijn, is Homey een prima keuze voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb een motion sensor in de douche geplaatst waardoor automatisch het licht aangaat. Dit werkt alleen niet als ik aan het douchen ben aangezien ik dan achter een douchescherm zit en de sensor geen beweging detecteert. Ik kan natuurlijk de timer zo instellen dat het licht pas na bv 30 min uitgaat maar is er misschien een sensor waarbij de luchtvochtigheid wordt gemeten? Dan ik dit namelijk in een flow zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50
Count_B schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:30:
Ik heb een motion sensor in de douche geplaatst waardoor automatisch het licht aangaat. Dit werkt alleen niet als ik aan het douchen ben aangezien ik dan achter een douchescherm zit en de sensor geen beweging detecteert. Ik kan natuurlijk de timer zo instellen dat het licht pas na bv 30 min uitgaat maar is er misschien een sensor waarbij de luchtvochtigheid wordt gemeten? Dan ik dit namelijk in een flow zetten.
Je kan daarvoor een Aqara Temperature/Humidity sensor gebruiken of bijvoorbeeld een watersensor. Zou i.c.m. met een bewegingssensor zelf voor de watersensor gaan. Luchtvochtigheid kan natuurlijk langer hoger blijven dan dat je zelf in de badkamer bent.

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 07-11-2018 11:50 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdk_2
GermanPivo schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:33:
[...]

Je kan daarvoor een Aqara Temperature/Humidity sensor gebruiken of bijvoorbeeld een watersensor. Zou i.c.m. met een bewegingssensor zelf voor de watersensor gaan. Lichtvochtigheid kan natuurlijk langer hoger blijven dan dat je zelf in de badkamer bent.
Die Aqara sensor werkt perfect! Heb ik ook in de douche hangen om uiteindelijk aan de mechanische ventilatie te koppelen. Maar zoals GermanPivo al schreef: wil je het echter gebruiken om het licht aan te houden als je onder de douche staat dan zul je denk ik moeten werken met zowel de motion sensor als de humidity sensor. Luchtvochtigheid bouwt zich immers op, dus hij zal niet meteen reageren als je de douche aanzet. Al kun je natuurlijk met de threshold spelen maar dan heb je weer een risico op 'false positives'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
mdk_2 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:49:
[...]

Die Aqara sensor werkt perfect! Heb ik ook in de douche hangen om uiteindelijk aan de mechanische ventilatie te koppelen. Maar zoals GermanPivo al schreef: wil je het echter gebruiken om het licht aan te houden als je onder de douche staat dan zul je denk ik moeten werken met zowel de motion sensor als de humidity sensor. Luchtvochtigheid bouwt zich immers op, dus hij zal niet meteen reageren als je de douche aanzet. Al kun je natuurlijk met de threshold spelen maar dan heb je weer een risico op 'false positives'. :)
Top! Ik heb in de douche een schakelaar die de ventilatorstand kan laten variëren van stand 1 tot 3. Als ik dan toch zo'n sensor heb, kan ik dan hierachter bv een fibaro module plaatsen die deze automatisch op stand 3 zet als deze vochtigheid detecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdk_2
Count_B schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:53:
[...]

Top! Ik heb in de douche een schakelaar die de ventilatorstand kan laten variëren van stand 1 tot 3. Als ik dan toch zo'n sensor heb, kan ik dan hierachter bv een fibaro module plaatsen die deze automatisch op stand 3 zet als deze vochtigheid detecteert?
Nu ben ik niet de grootste expert op het gebied van mechanische ventilaties, dus ik moet het zelf ook nog even goed uitzoeken. Maar als ik het goed begreep is het afhankelijk van de aansturing van je mechanische ventilatie die je in je huis hebt hangen. Met perilex zou je volgens mij genoeg moeten hebben aan een fibaro schakelaartje, als je genoegen neemt met 2 standen. (stand 1 en stand 3 bijv.) Maar correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
@Tweaqer @arjandijk162 OK thanks... Ben er nog niet over uit.

Heb al een Google home voor de belabberde spraakbesturing... :/

Een Harmony Hub voor de niet werkende IR... :|

En nu Hue Bridge voor de belabberde zigbee implementatie... :')

What is next :? Misschien dat ik hem maar gewoon op markplaats zet, ik heb hem dan helemaal niet meer nodig en gebruik alsnog allemaal verschillende apparaten :w

Dat die V2 er ooit komt en deze problemen oplost heb ik ook al lang geen vertrouwen meer in.

[ Voor 10% gewijzigd door FireFoz op 07-11-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Het is voorlopig een illusie om allerlei verschillende type en merken apparaten soepel aan elkaar te koppelen. We zitten nog vroeg in de ontwikkeling van deze tak van sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
FireFoz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:48:
@Tweaqer @arjandijk162 OK thanks... Ben er nog niet over uit.

Heb al een Google home voor de belabberde spraakbesturing... :/

Een Harmony Hub voor de niet werkende IR... :|

En nu Hue Bridge voor de belabberde zigbee implementatie... :')

What is next :? Misschien dat ik hem maar gewoon op markplaats zet, ik heb hem dan helemaal niet meer nodig en gebruik alsnog allemaal verschillende apparaten :w

Dat die V2 er ooit komt en deze problemen oplost heb ik ook al lang geen vertrouwen meer in.
Stel voor je had (g)een homey. Wat is dan het probleem? #spijkersoplaagwaterzoeken

Google home is je ‘home assist’
Harmoneyhub is je ir vervanger
En hue bridge is de aansturing voor licht.

(Ver)koop je homey en gebruik desbetreffende apps voor deze devices.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjalabert op 07-11-2018 23:15 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de spelerij een Xiaomi bewegingssensor en temperatuur- en vochtsensor gekocht. Ze zijn goed betaalbaar en mooi compact. De komende dagen even kijken hoe ze functioneren, maar ik ben er nu al heel tevreden over, dus mogelijk wil ik er nog meer bestellen.

Het was even pielen om de bewegingssensor gekoppeld te krijgen. Je moest dus om de 2 seconden in het gaatje drukken om het ding in leven te houden tijdens het koppelen, anders mislukt dat. Dit stond wel bij de andere sensoromschrijving in de Xiaomi app voor Homey, maar niet bij deze sensor. Uiteindelijk is het gelukt. Tip voor de volgende die naar de oplossing zoekt...

Wel een vraagje... Ik heb beide apparaten nu gekoppeld via de algemene Zigbee optie bij het koppelen. Ik heb wel de Xiaomi app geïnstalleerd. Maar wat is nu eigenlijk het nut van die app? Heb ik nu de apparaten gekoppeld via het algemene Zigbee protocol dat de Homey kent? Of weet de Homey stiekem dat dit een Xiaomi apparaat is en gebruikt 'ie op de achtergrond dan toch de app daarvoor? In geval van het eerste, zou ik, om geheugen te besparen, de app er ook weer af kunnen gooien natuurlijk. Hetzelfde geldt voor mijn Osram Smartplugs. Die app heb ik ook geïnstalleerd, maar ik heb zo ook via de algemene Zigbee optie gekoppeld.

[ Voor 5% gewijzigd door wolly_a op 08-11-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:10
wolly_a schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:29:
Voor de spelerij een Xiaomi bewegingssensor en temperatuur- en vochtsensor gekocht. Ze zijn goed betaalbaar en mooi compact. De komende dagen even kijken hoe ze functioneren, maar ik ben er nu al heel tevreden over, dus mogelijk wil ik er nog meer bestellen.

Het was even pielen om de bewegingssensor gekoppeld te krijgen. Je moest dus om de 2 seconden in het gaatje drukken om het ding in leven te houden tijdens het koppelen, anders mislukt dat. Dit stond wel bij de andere sensoromschrijving in de Xiaomi app voor Homey, maar niet bij deze sensor. Uiteindelijk is het gelukt. Tip voor de volgende die naar de oplossing zoekt...

Wel een vraagje... Ik heb beide apparaten nu gekoppeld via de algemene Zigbee optie bij het koppelen. Ik heb wel de Xiaomi app geïnstalleerd. Maar wat is nu eigenlijk het nut van die app? Heb ik nu de apparaten gekoppeld via het algemene Zigbee protocol dat de Homey kent? Of weet de Homey stiekem dat dit een Xiaomi apparaat is en gebruikt 'ie op de achtergrond dan toch de app daarvoor? In geval van het eerste, zou ik, om geheugen te besparen, de app er ook weer af kunnen gooien natuurlijk. Hetzelfde geldt voor mijn Osram Smartplugs. Die app heb ik ook geïnstalleerd, maar ik heb zo ook via de algemene Zigbee optie gekoppeld.
Hij kijkt inderdaad naar de "device description" en bepaald dan of er een APP nodig is/bestaat.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
Sjalabert schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:08:
[...]

Stel voor je had (g)een homey. Wat is dan het probleem? #spijkersoplaagwaterzoeken

Google home is je ‘home assist’
Harmoneyhub is je ir vervanger
En hue bridge is de aansturing voor licht.

(Ver)koop je homey en gebruik desbetreffende apps voor deze devices.
Het probleem is dat ik dan 299 euro heb uitgegeven aan een apparaat dat niet werkt. Dat kun je "spijkers op laag water zoeken" vinden, maar ik vind dat een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FireFoz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:03:
[...]

Het probleem is dat ik dan 299 euro heb uitgegeven aan een apparaat dat niet werkt. Dat kun je "spijkers op laag water zoeken" vinden, maar ik vind dat een hoop geld.
Contact met Athom zoeken en je problemen aankaarten. Ze hebben in ieder geval een tijdje gehad dat ze "bij problemen" de Homey deden terugkopen. Dit op basis van @lubbertkramer die een zaak had aangespannen bij de Reclame Code Commissie op basis van dat Athom veel beloofde maar het niet waar maakte. Als jij dus een Homey hebt gekocht voor: IR, die niet goed werkt; spraak, die niet goed werkt; ZigBee, dat niet goed werkt;, ... heb je best kans dat ze hem (uiteindelijk?) terugkopen.

En anders op Marktplaats zetten en hopen dat ie daar nog wat op brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:25:
Het is voorlopig een illusie om allerlei verschillende type en merken apparaten soepel aan elkaar te koppelen. We zitten nog vroeg in de ontwikkeling van deze tak van sport.
Onzin, voor 299 mag je best wat meer verwachten als ze zeggen wij ondersteunen bijvoorbeeld Zigbee naast dat ze zeggen dat ze duizenden andere apparaten ondersteunen. De tak van sport is misschien niet volwassen volwassen maar zeker stabiel (Hue bridge kan toch ook meerdere zigbee (stabiel) aan elkaar knopen?). Mocht dit namelijk het geval zijn dat een consument niet die stabiliteit kan verwachten maar een hobby project moet dat ergens duidelijk vermeld staan en de mediamarkt koper ziet dat nergens staan.

Probleem ligt hier bij Athom dat ze bijvoorbeeld Zigbee wilden ondersteunen en maar een bibliotheek gepakt hebben die dat kon en daarna tegen problemen aanlopen en daar (nu al een jaar) niets aan doen i.v.m. geen tijd en geen prio omdat 2.0 af moet terwijl .13 maar niet naar stabiel komt zonder verdere uitleg.

Om in het voorbeeld van Zigbee te blijven dit werkt stukken stabieler op HASS icm Deconz en heeft een betere implementatie waardoor de verschillende protocollen wel werken bv ikea lampen + de ikea remote zonder de ikea bridge (en dit kost geen 299 maar RPI (60 euro) + Conbee/Raspbee (30 euro). Ze zijn niet voor niets in het ongelijk gesteld door de reclame code, in Nederland moet je waarmaken wat je verkoopt en anders heb je geen deugdelijk product en dienen ze je hierin te vergoeden / het product terug te kopen :)

Sowieso is de vraag of Homey volwassen is, de hardware die nu nog steeds de standaard is vanuit de kickstarter fase blijkt niet meer volledig te zijn kijkend naar het app limiet wat ze achteraf ingesteld hebben. Athom krijgt niet voor niets meer vragen over de Super Homey's die in het wild zijn. Telefoons hebben zelfs betere resources :X

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 08-11-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de positieve ervaringen met de Xiaomi sensortjes heb ik er gelijk nog een aantal besteld. Voor de temperatuur en luchtvochtigheid in huis lees ik nu nog via mijn oude HomeWizard de temperatuursensoren uit die ik destijds daar aan had hangen. Da's natuurlijk omslachtig en kan beter rechtstreeks.

Ik heb ook een temperatuursensor voor buiten. Deze doet het nu al jaren en heeft zelfs al een keer compleet onder water gestaan. Ik wil deze ook vervangen door een sensor die ik rechtstreeks aan de Homey kan koppelen. De HomeWizard temperatuursensoren zijn 868Mhz met een gesloten protocol en kunnen dan niet. Een Xiaomi sensortje buiten neerleggen is denk ik een no-go. Die is met een paar dagen stuk. Welke goede temperatuursensor voor buiten zou een optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolly_a schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:40:
Na de positieve ervaringen met de Xiaomi sensortjes heb ik er gelijk nog een aantal besteld. Voor de temperatuur en luchtvochtigheid in huis lees ik nu nog via mijn oude HomeWizard de temperatuursensoren uit die ik destijds daar aan had hangen. Da's natuurlijk omslachtig en kan beter rechtstreeks.

Ik heb ook een temperatuursensor voor buiten. Deze doet het nu al jaren en heeft zelfs al een keer compleet onder water gestaan. Ik wil deze ook vervangen door een sensor die ik rechtstreeks aan de Homey kan koppelen. De HomeWizard temperatuursensoren zijn 868Mhz met een gesloten protocol en kunnen dan niet. Een Xiaomi sensortje buiten neerleggen is denk ik een no-go. Die is met een paar dagen stuk. Welke goede temperatuursensor voor buiten zou een optie zijn?
Werkt prima buiten, buiten heb ik bij de voor- en achterdeur een motion sensor (zonder tape of wat dan ook eromheen) zitten, contactsensor op de (pakket)brievenbus en poort (wel met tape eromheen) en een temp sensor als extra meting naast het weerstation. Zitten er nu een halfjaar zonder problemen :) Mocht het kapot gaan mag dat ook best voor een tientje :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:32:
Probleem ligt hier vooral bij Athom dat ze bijvoorbeeld Zigbee wilden ondersteunen en maar een bibliotheek gepakt hebben die dat kon en daarna tegen problemen aanlopen
Toch vraag ik mij af in hoeverre dat zo is. Athom legt de "schuld" bij Zigbee Shepherd wat niet goed (genoeg) zou zijn. Maar gezien de populariteit van zigbee2mqtt, wat ook Zigbee Shepherd gebruikt, vraag ik mij dus af of daar het probleem wel ligt. AFAIK doet Zigbee Shepherd ook alleen maar Zigbee berichten parsen/ontleden. Terwijl Homey volgens mij juist ook/voornamelijk problemen heeft met de stabiliteit. En dat is iets wat in de firmware van de Zigbee chip zal zitten en niet zo zeer in Zigbee Shepherd (juist omdat je daar alleen maar de ruwe (binaire) berichten uit de chip heen stuurt en je een mooi verwerkt bericht eruit krijgt).

Overigens zou ik zelf ook eerder voor Deconz en dus Conbee / RaspBee gaan dan een zigbee2mqtt oplossing. Heb dan toch liever een commercieel product dat €30 kost dan een zelfbouwoplossing waarbij het totaal incl. "rand hardware" (voor flashen van de stick etc) ook €30 kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:42:
[...]

Werkt prima buiten, buiten heb ik bij de voor- en achterdeur een motion sensor (zonder tape of wat dan ook eromheen) zitten, contactsensor op de (pakket)brievenbus en poort (wel met tape eromheen) en een temp sensor als extra meting naast het weerstation. Zitten er nu een halfjaar zonder problemen :) Mocht het kapot gaan mag dat ook best voor een tientje :9
Oke, blij verrast dat te horen. Voor een paar euri mag 'ie inderdaad ook wel af en toe stuk gaan. Ik was bang dat het dingetje met een paar dagen buiten de geest zou geven. Ik ga kijken hoe 'ie zich houdt. Ik zal 'm in een mooi doosje monteren, zodat 'ie in ieder geval niet direct in weer en wind terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:43:
[...]

Toch vraag ik mij af in hoeverre dat zo is. Athom legt de "schuld" bij Zigbee Shepherd wat niet goed (genoeg) zou zijn. Maar gezien de populariteit van zigbee2mqtt, wat ook Zigbee Shepherd gebruikt, vraag ik mij dus af of daar het probleem wel ligt. AFAIK doet Zigbee Shepherd ook alleen maar Zigbee berichten parsen/ontleden. Terwijl Homey volgens mij juist ook/voornamelijk problemen heeft met de stabiliteit. En dat is iets wat in de firmware van de Zigbee chip zal zitten en niet zo zeer in Zigbee Shepherd (juist omdat je daar alleen maar de ruwe (binaire) berichten uit de chip heen stuurt en je een mooi verwerkt bericht eruit krijgt).

Overigens zou ik zelf ook eerder voor Deconz en dus Conbee / RaspBee gaan dan een zigbee2mqtt oplossing. Heb dan toch liever een commercieel product dat €30 kost dan een zelfbouwoplossing waarbij het totaal incl. "rand hardware" (voor flashen van de stick etc) ook €30 kost
Athom legt de schuld vaker bij externen/andere zaken neer. Ze hebben een partnerschap met woonveilig maar waren nooit op de hoogte van veranderingen in de API dus is nu de app maar weg, zelfde gebeurde ervoor met Toon (die gewoon al jaar had aangegeven dat de oude api ging verdwijnen) etc. Ik vind dat het probleem bij Athom ligt m.b.t. Zigbee omdat zij gekozen hebben voor een bibliotheek die op dat moment al niet meer ondersteund werd alleen omdat ze de eersten wilden zijn omdat Ikea zigbee lampen ging verkopen. Een heel nobel streven maar ze hebben er nu meer problemen door dan dat ze er de vruchten van afwerpen. Daarnaast is Athom de partij die zegt "wij ondersteunen" zonder de complicaties openbaar te plaatsen (ja op een github die de meesten niet kennen)

Waar technisch het probleem ligt daar kunnen ontwikkelaars zoals @kasteleman beter over schrijven aangezien dat niet mijn tak van sport is :)

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 08-11-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
[...]
Sowieso is de vraag of Homey volwassen is, de hardware die nu nog steeds de standaard is vanuit de kickstarter fase blijkt niet meer volledig te zijn kijkend naar het app limiet wat ze achteraf ingesteld hebben. Athom krijgt niet voor niets meer vragen over de Super Homey's die in het wild zijn. Telefoons hebben zelfs betere resources :X
Bekend probleem en vaker in dit topic genoemd, ik weet ook niet of er sprake is van meer vragen daarover. Sowieso; meer ten opzichte waarvan? Ik heb nou niet het idee dat ze overspoeld worden met vragen daarover maargoed. Het is er dus er zal vast wel eens een vraag over komen.

Anywayz vanuit perspectief van Athom kunnen je volgens mij twee dingen doen: 1) je kunt qua hardware bijvoorbeeld meer geheugen erbij prikken (zoals bij de 'Super Homey') of 2) je kunt zorgen dat je systeem minder geheugen gebruikt. Wat ik begrijp gebruikt het systeem nu veel resources omdat het oa. een webserver draait. Als je via api's de core direct kunt aanspreken en je geen webinterface meer hebt kun je daardoor in theorie redelijk wat resources vrijspelen voor bijvoorbeeld meer apps. Ik verwacht dat die limiet na de 2.0 update dan ook verhoogd zal worden, maar nog maar even wachten om te zien hoe dat gaat lopen.. Soon we will know I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:50:
[...]

Bekend probleem en vaker in dit topic genoemd, ik weet ook niet of er sprake is van meer vragen daarover. Sowieso; meer ten opzichte waarvan? Ik heb nou niet het idee dat ze overspoeld worden met vragen daarover maargoed. Het is er dus er zal vast wel eens een vraag over komen.

Anywayz vanuit perspectief van Athom kunnen je volgens mij twee dingen doen: 1) je kunt qua hardware bijvoorbeeld meer geheugen erbij prikken (zoals bij de 'Super Homey') of 2) je kunt zorgen dat je systeem minder geheugen gebruikt. Wat ik begrijp gebruikt het systeem nu veel resources omdat het oa. een webserver draait. Als je via api's de core direct kunt aanspreken en je geen webinterface meer hebt kun je daardoor in theorie redelijk wat resources vrijspelen voor bijvoorbeeld meer apps. Ik verwacht dat die limiet na de 2.0 update dan ook verhoogd zal worden, maar nog maar even wachten om te zien hoe dat gaat lopen.. Soon we will know I guess :)
Super Homey is niet alleen meer ram maar ook een betere CPU (singlecore -> quadcore). Ze zullen deels meer RAM kunnen vrijspelen maar dan gaat de CPU ook een bottleneck worden door de vele flows die tegelijk uitgevoerd gaan worden en alle apparaten die tegelijk informatie naar Homey zenden. Maar naast bovenstaande zouden ze ook naast 2,4ghz wifi 5ghz moeten ondersteunen wat een hardware upgrade zou rechtvaardigen, of bluetooth 5 (geen idee of dit ook softwarematig kan). Laatst bleek dat door een productiefout er Homey's zijn die zowel 2,4ghz als 5ghz ondersteunen alleen nog niet softwarematig

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 08-11-2018 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:50:
Ze hebben een partnerschap met woonveilig maar waren nooit op de hoogte van veranderingen in de API dus is nu de app maar weg
8)7
zelfde gebeurde ervoor met Toon (die gewoon al jaar had aangegeven dat de oude api ging verdwijnen) etc.
8)7
Ik vind dat het probleem bij Athom ligt m.b.t. Zigbee omdat zij gekozen hebben voor een bibliotheek die op dat moment al niet meer ondersteund
Zoals ik al zei doet Zigbee Shepherd volgens mij alleen maar de ruwe (binaire) berichten verwerken en structureren en andersom. Zolang de Zigbee standaard zelf niet veranderd (en dan specifiek de bericht structuren) zou het dus ook niet nodig hoeven te zijn om wijzigingen aan te brengen in Zigbee Shepherd.

Tweaqer schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:50:
Wat ik begrijp gebruikt het systeem nu veel resources omdat het oa. een webserver draait. Als je via api's de core direct kunt aanspreken en je geen webinterface meer hebt kun je daardoor in theorie redelijk wat resources vrijspelen
En hoe ga je die API bereikbaar maken? Juist, via een webserver :P Het probleem van het draaien van "een webserver" los je dus niet op met een API. Enige voordeeltje wat je kunt hebben is dat mogelijk de webserver wat minder resources gebruikt. Maar de huidige web interface werkt ook al als web app waarbij er een statische ("lege") pagina wordt gestuurd naar de browser (die pagina kan dus bij wijze van rechtstreeks vanuit opslag naar de browser worden gestuurd), en de rest loopt ook daarbij al via APIs (bv ophalen van lijst van flows, ophalen van details van een flow (de kaarten etc), ophalen apparaten lijst, ...). Het overstappen op een API zal dus geen tot weinig resources vrijmaken (ja, qua opslag iets omdat je niet de (statische) bestanden voor de web interface hoeft op te slaan).

Wat een groter probleem is qua resources is dat elke app op zijn minst als apart process draait. Bij bv Home Assistant of Node-RED (niet echt vergelijkbaar) heb je één process waarin alles gebeurd en dus alle componenten/modules/... in zitten. Qua CPU en geheugen gebruik is dat relatief efficient. Wat Homey echter doet is voor elke app (op zijn minst) een eigen process starten. Dit heeft dus al nadeel dat je relatief veel dingen dubbel doet (in het geval van NodeJS waar Homey apps op draaien heb je dus meerdere keren het NodeJS process draaien, daarnaast staan "gedeelde" dingen dus ook vaker in het geheugen). Daarnaast kost de "inter process communication" ook meer resources. Dit omdat er elke keer die extra laag zit tussen de "Homey core" en de app (dit betekend wellicht dus ook dat elke Homey app ook een webserver draait waarbij Homey core met de app communiceert via die webserver, en vice versa).
Echter is het niet alleen maar "slecht" dat elke Homey app ook als los process draait op de Homey. Een aantal voordelen zijn:
  • Apps kunnen stoppen, herstarten, en updaten zonder dat de Homey zelf/core/.. hoeft te herstarten (bij HA vereist dat een volledige herstart)
  • Een slecht geprogrammeerde app die crasht kan niet de volledige Homey onderuit trekken (bij Node-RED heb ik al gehad dat die crashte door een error in een module)
  • Extra beveiliging doordat de bestanden waar het process toegang toe heeft gelimiteerd kan worden. Een Homey app kan niet ongelimiteerd aan het hele bestandssysteem komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjandijk162
[...]

Onzin, voor 299 mag je best wat meer verwachten als ze zeggen wij ondersteunen bijvoorbeeld Zigbee naast dat ze zeggen dat ze duizenden andere apparaten ondersteunen. De tak van sport is misschien niet volwassen volwassen maar zeker stabiel (Hue bridge kan toch ook meerdere zigbee (stabiel) aan elkaar knopen?). Mocht dit namelijk het geval zijn dat een consument niet die stabiliteit kan verwachten maar een hobby project moet dat ergens duidelijk vermeld staan en de mediamarkt koper ziet dat nergens staan.

Probleem ligt hier bij Athom dat ze bijvoorbeeld Zigbee wilden ondersteunen en maar een bibliotheek gepakt hebben die dat kon en daarna tegen problemen aanlopen en daar (nu al een jaar) niets aan doen i.v.m. geen tijd en geen prio omdat 2.0 af moet terwijl .13 maar niet naar stabiel komt zonder verdere uitleg.

Om in het voorbeeld van Zigbee te blijven dit werkt stukken stabieler op HASS icm Deconz en heeft een betere implementatie waardoor de verschillende protocollen wel werken bv ikea lampen + de ikea remote zonder de ikea bridge (en dit kost geen 299 maar RPI (60 euro) + Conbee/Raspbee (30 euro). Ze zijn niet voor niets in het ongelijk gesteld door de reclame code, in Nederland moet je waarmaken wat je verkoopt en anders heb je geen deugdelijk product en dienen ze je hierin te vergoeden / het product terug te kopen :)

Het is gewoon een constatering., Zeker als je HASS als voorbeeld gaat geven bevestig je mij alleen maar. HASS is geen soepele oplossing. Dat is een oplossing voor mensen die niet vies zijn van de boel aan elkaar coden. Homey koop je omdat je alles met Flows kan doen. Dat wil niet zeggen dat HASS of andere oplossingen niet betrouwbaarder zijn dan Homey. Ik heb zelf Homey gekocht omdat ik het gepiel met Domoticz zat was waarbij regelmatig dingen niet werken of de zwave controller ineens uitviel. Homey maakt het gemakkelijker apparaten in te stellen, maar waar ik hoopte van falende communicatie af te zijn is dat helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:23:
[...]

Het is gewoon een constatering., Zeker als je HASS als voorbeeld gaat geven bevestig je mij alleen maar. HASS is geen soepele oplossing. Dat is een oplossing voor mensen die niet vies zijn van de boel aan elkaar coden. Homey koop je omdat je alles met Flows kan doen. Dat wil niet zeggen dat HASS of andere oplossingen niet betrouwbaarder zijn dan Homey. Ik heb zelf Homey gekocht omdat ik het gepiel met Domoticz zat was waarbij regelmatig dingen niet werken of de zwave controller ineens uitviel. Homey maakt het gemakkelijker apparaten in te stellen, maar waar ik hoopte van falende communicatie af te zijn is dat helaas niet het geval.
Wat ik ermee wou aangeven is dat Athom vooral de UI (nu tenminste nog) het gemak heeft voor flows en dergelijke maar onder water het houtje touwtje heeft lopen waardoor het niet stabiel is waar inderdaad als je HASS pakt het stabieler is maar qua gemak nog wensen heeft. ( al werken ze daar zeker de afgelopen releases hard aan om single click diensten te koppelen zonder configuraties / bestanden aanpassen Voorbeeld LIFX moest eerst in de config.yaml toegevoegd worden maar zijn 0.80 gaat dit met een single click (app idee).) Ieder oplossing heeft zijn voor en nadelen maar punt blijft wel dat als je dan 299 betaald voor beloftes als Zigbee het ook moet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Volledig met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
lubbertkramer schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:26:
[...]

Wat ik ermee wou aangeven is dat Athom vooral de UI (nu tenminste nog) het gemak heeft voor flows en dergelijke maar onder water het houtje touwtje heeft lopen waardoor het niet stabiel is waar inderdaad als je HASS pakt het stabieler is maar qua gemak nog wensen heeft. ( al werken ze daar zeker de afgelopen releases hard aan om single click diensten te koppelen zonder configuraties / bestanden aanpassen Voorbeeld LIFX moest eerst in de config.yaml toegevoegd worden maar zijn 0.80 gaat dit met een single click (app idee).) Ieder oplossing heeft zijn voor en nadelen maar punt blijft wel dat als je dan 299 betaald voor beloftes als Zigbee het ook moet werken :)
Heb HASS ook geprobeerd maar vind het 3x niks..... alles moet inderdaad handmatig in config files worden gezet (en dat mag nu wel wat makkelijker worden, maar ook het Google Home integratie stuk moet je na een maand voor gaan betalen bij HASS), soms werken plugins wel en dan niet en het maken van scenes/flows is ook niet echt geweldig. Dan moet je bij HASS al met Nodered en andere zaken gaan stoeien en daar heb ik de tijd niet voor, geef mij Homey maar :) Daarbij merk je dat er veel meer Nederlandse dingen beschikbaar zijn voor Homey.

Zigbee ik gebruik gewoon de Hue bridge, werkt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 08-11-2018 12:52 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:51:
[...]

Heb HASS ook geprobeerd maar vind het 3x niks..... alles moet inderdaad handmatig in config files worden gezet (en dat mag nu wel wat makkelijker worden, maar ook het Google Home integratie stuk moet je na een maand voor gaan betalen bij HASS), soms werken plugins wel en dan niet en het maken van scenes/flows is ook niet echt geweldig. Dan moet je bij HASS al met Nodered en andere zaken gaan stoeien en daar heb ik de tijd niet voor, geef mij Homey maar :) Daarbij merk je dat er veel meer Nederlandse dingen beschikbaar zijn voor Homey.

Zigbee ik gebruik gewoon de Hue bridge, werkt prima.
Zonder hier een HASS topic te maken maar HASS werkt gewoon gratis met Google Home hoor (draait hier ook), je hebt een betaalde manier van integratie en een gratis (dan inderdaad zelf toevoegen in config). Maar dat was wat ik aangaf, qua gemak/UI wint Athom momenteel nog maar ze zullen echt wat aan de stabiliteit moeten doen.

Voordeel inderdaad veel NL zaken beschikbaar al verdwijnen die ook wel weer zoals de hierboven benoemde woonveilig integratie.

Wat betreft het gebruik van bridges, zelf wil ik dat inderdaad niet maar eigenlijk een station waar alles mee kan alleen heb ik op dit moment er ook nog twee draaien (Homey / HASS)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 08-11-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
2 vragen:
Ik gebruik Homey logger, maar nu kom ik erachter dat hij elke seconde van een countdown (app) een log maakt. Ik heb gezegd dat hij de countdownn app niet hoeft te loggen, maar blijkbaar triggert hij nog steeds elke seconde de flows. Er blijft dus een log. Kan ik hier iets aan doen? Ik wil trouwbleshooten maar het wordt sneln onoverzichtelijk als ik na 60 seconden 60 logs heb

Ik laat de lampen in mn kantoor aan op 25% gaan met de bewegingssensor. Als ik in het kantoor blijf dan zet ik de lampen feller. Nu wil ik dat de lampen alleen uitgaan als ze nog steeds op 25% staan. Het gaat om Fibaro Dimmer 2. Het probleem is dat als ik een flow maak; IF MOTION OFF AND... dan kan ik alleen kiezen "DIMMER ON" of DIMMER OFF". Is er een manier om te controleren of de dimmers nog steeds 25% zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
arjandijk162 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:33:

Ik laat de lampen in mn kantoor aan op 25% gaan met de bewegingssensor. Als ik in het kantoor blijf dan zet ik de lampen feller. Nu wil ik dat de lampen alleen uitgaan als ze nog steeds op 25% staan. Het gaat om Fibaro Dimmer 2. Het probleem is dat als ik een flow maak; IF MOTION OFF AND... dan kan ik alleen kiezen "DIMMER ON" of DIMMER OFF". Is er een manier om te controleren of de dimmers nog steeds 25% zijn?
2 gevonden: Met logic and een tag "is exactly 25%"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op Slack vroegen ze om een vrijdag update en daar is ie dan :)
1.5.13-rc.14 experimental

[433 Mhz] Improved signal reception and transmission
[868 Mhz] Improved signal reception and transmission
[Z-Wave] Fixed a bug where Z-Wave packets could be delivered after a delay
[Z-Wave] Fixed a bug that could prevent Z-Wave S2/FLiRS nodes from pairing
[Z-Wave] Added a remove node button in the developer tools
[Z-Wave] Fixed a bug that could prevent failed devices from being deleted
[ZigBee] Better handling of Xiaomi data
[IR] Fixed a bug where homey would freeze when speaking while sending IR
[Signals] Improved signal parsing for unit-based signals
[Signals] Improved signal parsing for signals without SOF
[Other] Fixed an issue that could cause slow boots
[Other] Fixed an issue that could cause a red ring during boot
[Other] Fix a bug where some Homeys could experience problems when connecting to wifi networks when a 5GHz network with the same name exists
[Core] Update Node.js to 8.12.0
[Other] Various bugfixes and minor improvements

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 09-11-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fixed a bug where Z-Wave packets could be delivered after a delay
Ben wel benieuwd naar hoe dit opgelost is. Truncaten ? Of een bug in het queue mechanisme opgelost of anders

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
arjandijk162 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:42:
[...]

2 gevonden: Met logic and een tag "is exactly 25%"
Is dit de enige dimstand die je zou kunnen gebruiken? Geen handmatige dimmer o.i.d.? Anders gaat de verlichting nu alleen uit als ie op 25% staat, maar niet als je handmatig zou verstellen naar een andere waarde. Dan zou je beter kunnen stellen dat ie uit gaat als ie lager is dan X% ipv exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
millerman_sf schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:18:
[...]

Is dit de enige dimstand die je zou kunnen gebruiken? Geen handmatige dimmer o.i.d.? Anders gaat de verlichting nu alleen uit als ie op 25% staat, maar niet als je handmatig zou verstellen naar een andere waarde. Dan zou je beter kunnen stellen dat ie uit gaat als ie lager is dan X% ipv exact.
Het doel is dat als je de ruimte in en uit loopt dat het licht weer uit gaat. Als je er blijft zet je het licht feller en is het ook geen probleem om het bij verlaten met de hand uit te schakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even een ander vraagje. Homeyscript. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zit er eens naar te kijken maar op dit moment heb ik eigenlijk geen idee wat ik er mee zou kunnen doen dat niet (makkelijk) via flows te doen is. Zou graag een paar voorbeelden zien van mensen die het gebruiken in de praktijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
In de nieuwsbrief van Athom staat hoe zij gebruikmaken van Homey en Chromecast om dashboards te laten zien. Hoe dan?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
Zelf geen ervaringen mee, maar kijk eens op https://forum.athom.com/d...pts-main-discussion-topic
Webgnome schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:26:
Even een ander vraagje. Homeyscript. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zit er eens naar te kijken maar op dit moment heb ik eigenlijk geen idee wat ik er mee zou kunnen doen dat niet (makkelijk) via flows te doen is. Zou graag een paar voorbeelden zien van mensen die het gebruiken in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik heb weer eens een probleem met Homey.
Homey stuurt geen pushbericht meer naar mijn telefoon.
Ik heb een flow dat als alarm fungeert. Als er niemand thuis is en de deursensor maakt contact, moet Homey een pushbericht naar m'n telefoon sturen.

In de testomgeving van de Homey applicatie staan er overal keurig groene vinkjes, maar ik krijg nog steeds geen pushbericht. ER is ook een mogelijk om een SOS signaal naar de telefoon te sturen, en dit werkt wel.
Dus de connectie met m'n telefoon is er wel, daar ligt het blijkbaar niet aan.
Homey heb ik ook al meerdere keren opnieuw opgestart en inzichten verwijderd voor meer opslag etc.
De flow zelf heb ik ook al een keer opnieuw gemaakt en opgeslagen, dit alles zonder succes.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Homey firmware 1.5.11

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je de officiele app of de Beta app?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Webgnome schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:45:
Gebruik je de officiele app of de Beta app?
Officiele app.
Ik heb zojuist ook geupdate naar de nieuwste Homey firmware, maar dat verhelpt het probleem niet.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PM_Petrol schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:01:
[...]

Officiele app.
Ik heb zojuist ook geupdate naar de nieuwste Homey firmware, maar dat verhelpt het probleem niet.
Nee het probleem is inderdaad bij de officiele app. Heb je de beta firmware geinstalleerd? Ik weet niet of dat dat nou zo goed plan is..

Wat je kunt proberen is om de beta app te installeren op je telefoon (https://forum.athom.com/d...ey-smartphone-app-preview). Want het lijkt wel te werken in die versie.

Er is een github issue aangemaakt over dit probleem maar tot op heden zwijgt Athom in alle toonaarden

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Webgnome schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:18:
[...]

Nee het probleem is inderdaad bij de officiele app. Heb je de beta firmware geinstalleerd? Ik weet niet of dat dat nou zo goed plan is..

Wat je kunt proberen is om de beta app te installeren op je telefoon (https://forum.athom.com/d...ey-smartphone-app-preview). Want het lijkt wel te werken in die versie.

Er is een github issue aangemaakt over dit probleem maar tot op heden zwijgt Athom in alle toonaarden
Ah oke, ik zal het eens proberen.
Het rare is wel dat het voorheen wel altijd heeft gewerkt. Sinds een aantal weken echter niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is dan ook een 'bekend' probleem. Er zijn ieder geval een aantal meldingen over op het forum. De oorzaak is volgens mij dat het ssl certificaat van homey niet meer ondersteund wordt door de laatste upgrade van chrome. Maar zeker weten doe ik dat nie

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Mhm met de Preview app krijg ik ook geen pushmelding.
De officiele app heb ik al gedeinstalleerd.

Laat maar is al gefixt nu. Apparaatnaam is blijkbaar ook veranderd met de nieuwe app.

[ Voor 31% gewijzigd door OneTimer op 10-11-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Sanderrr schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:48:
In de nieuwsbrief van Athom staat hoe zij gebruikmaken van Homey en Chromecast om dashboards te laten zien. Hoe dan?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik denk dat ze een website via chromecast laten zien.
Misschien vanaf synology ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
PM_Petrol schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:33:

Laat maar is al gefixt nu. Apparaatnaam is blijkbaar ook veranderd met de nieuwe app.
Klopt.
Het probleem is ook apparaat afhankelijk.
Ik heb 3x samsung s6 die na een fix weer werkten en 1x sony
Die laatste doet het alleen via de prieview app
Ik wacht v2 af want het werkt nu voorlopig hoewel ik nog wel eens een melding mis. Maar dat kan een andere oorzaak hebben in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
willieku schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:19:
[...]

Klopt.
Het probleem is ook apparaat afhankelijk.
Ik heb 3x samsung s6 die na een fix weer werkten en 1x sony
Die laatste doet het alleen via de prieview app
Ik wacht v2 af want het werkt nu voorlopig hoewel ik nog wel eens een melding mis. Maar dat kan een andere oorzaak hebben in mijn geval.
Ja oke, ik heb een Nexus 5X. Maar met de preview app werkt het wel. Homey blijft toch een beetje een miskoop vind ik. De software werkt voor geen meter.
Simpele dingen als lampen aan en uit zetten wordt steeds lastiger... Het werkt wel, maar het kan stukken beter. De spraakuitvoer stottert heel vaak, en dan is het geen boek dat Homey voor moet lezen maar gewoon een kort zinnetje. Ik heb niet veel apps geinstalleerd en genoeg vrije ruimte.
Inzichten verwijder ik telkens, dan wordt het weer even beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ons hele huis vol gehangen met Xiaomi sensors. Ze werken (tot nu toe) prima. Het goed programmeren van aanwezigheidsdetectie in combinatie met verlichting is best nog wel een hele uitdaging. Zo kan mijn vrouw het bijvoorbeeld niet waarderen dat zomaar 's nachts het slaapkamerlicht aangaat, omdat ik nog even een film af wilde kijken en ik later de slaapkamer binnen kwam. En ook het licht in de woonkamer hoeft niet zomaar aan te gaan als ik een keer beweeg. Hoe hebben jullie dat soort dingen geprogrammeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

wolly_a schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:29:
Zo kan mijn vrouw het bijvoorbeeld niet waarderen dat zomaar 's nachts het slaapkamerlicht aangaat, omdat ik nog even een film af wilde kijken en ik later de slaapkamer binnen kwam. En ook het licht in de woonkamer hoeft niet zomaar aan te gaan als ik een keer beweeg. Hoe hebben jullie dat soort dingen geprogrammeerd?
Heb een LED strip onder het bed zitten die bij beweging tussen zonsondergang en zonsopgang aan gaat. Genoeg om te zien waar je loopt, maar verder valt 't nauwelijks op, zeker niet als je al in bed ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:23
wolly_a schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:29:
Ons hele huis vol gehangen met Xiaomi sensors. Ze werken (tot nu toe) prima. Het goed programmeren van aanwezigheidsdetectie in combinatie met verlichting is best nog wel een hele uitdaging. Zo kan mijn vrouw het bijvoorbeeld niet waarderen dat zomaar 's nachts het slaapkamerlicht aangaat, omdat ik nog even een film af wilde kijken en ik later de slaapkamer binnen kwam. En ook het licht in de woonkamer hoeft niet zomaar aan te gaan als ik een keer beweeg. Hoe hebben jullie dat soort dingen geprogrammeerd?
Dat soort dingen zat ik ook mee en ondertussen opgelost met deze onder het bed en op de overloop, werkt perfect. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sanderrr schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:48:
Inderdaad Kibaba/Greylog webinterface casten via de Chromecast. Kan ook gewoon met een PI aan je TV maar dit is meer fancy natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JBS @Idanue Dat is natuurlijk ook een oplossing voor het slaapkamer/overloopprobleem. Gewoon klein lichtje om te zien waar je loopt. Ik was meer aan het denk if this and that than met heel veel ifs erin om te bepalen of er al iemand in bed licht...

Blijft natuurlijk ook op andere plekken in huis dat het niet altijd is: bij beweging licht aan, bij geen beweging licht weer uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wolly_a schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:33:
@JBS @Idanue Dat is natuurlijk ook een oplossing voor het slaapkamer/overloopprobleem. Gewoon klein lichtje om te zien waar je loopt. Ik was meer aan het denk if this and that than met heel veel ifs erin om te bepalen of er al iemand in bed licht...

Blijft natuurlijk ook op andere plekken in huis dat het niet altijd is: bij beweging licht aan, bij geen beweging licht weer uit...
Ik ben aan't denken om zoiets eens te testen :)
https://www.vesternet.com/knowledgebase/technical/kb-103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

Er is weer een nieuwe RC uit, .14 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdk_2
PM_Petrol schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:33:

Hoe heb je het nu opgelost? Puur met de 'preview' app? Want met de gewone app krijg ik het sowieso niet voor elkaar. De 'morse' push berichten komen wel door, de normale niet. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Sa1 schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:
Er is weer een nieuwe RC uit, .14 nu.
Dia was er al vanaf 8-11

https://firmware.athom.com

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
mdk_2 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:59:
[...]

Hoe heb je het nu opgelost? Puur met de 'preview' app? Want met de gewone app krijg ik het sowieso niet voor elkaar. De 'morse' push berichten komen wel door, de normale niet. 8)7
Ja de preview app geïnstalleerd. In de Flows was m'n telefoonnaam wel veranderd door de preview app. Dus die moet je waarschijnlijk ook aanpassen.
Morse deed het bij mij ook met de officiële app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van die verbeterde 433MHz merk ik niet veel (niks), mijn KaKu-deurbel werkt nog steeds niet :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Fire69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:54:
[...]

Van die verbeterde 433MHz merk ik niet veel (niks), mijn KaKu-deurbel werkt nog steeds niet :/
Je hebt wel meegekregen dat je die een keer opnieuw moet toevoegen aan Homey? Zie release notes: https://apps.athom.com/app/nl.klikaanklikuit

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keverjeroen schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:02:
[...]

Je hebt wel meegekregen dat je die een keer opnieuw moet toevoegen aan Homey? Zie release notes: https://apps.athom.com/app/nl.klikaanklikuit
Nee, niet mee gekregen maar ondertussen wel zelf ontdekt :)
Maakt jammer genoeg geen verschil, de belt werkt enkel als de voordeur open staat 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mdk_2
PM_Petrol schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:29:
[...]

Ja de preview app geïnstalleerd. In de Flows was m'n telefoonnaam wel veranderd door de preview app. Dus die moet je waarschijnlijk ook aanpassen.
Morse deed het bij mij ook met de officiële app.
Top! _/-\o_ In de preview app werkt het nu ook uiteindelijk bij mij. Wel de app moeten installeren, daarna de cache resetten, de telefoon moeten verwijderen en opnieuw toevoegen en de flows verwijderen en opnieuw maken, maar het werkt tenminste weer. :) De oude app vergeten we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18

djbarney

XBL: DeejayBarney

1.5.13 lijkt nu voor iedereen uitgekomen te zijn? Iig, ik krijg nu die versie aangeboden, zonder rc aanduiding er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:06:
1.5.13 lijkt nu voor iedereen uitgekomen te zijn? Iig, ik krijg nu die versie aangeboden, zonder rc aanduiding er bij :)
Bij mij nog niet te zien op dit moment...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

@lubbertkramer @millerman_sf Is er nog nieuws te melden vanuit Slide? De laatste die hier gepost is was van augustus.
Merci!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
Maandagavond kwam een nieuwe update online:

Hi all,

It’s Monday November 12 which means it’s time for the newest Slide update from us here at Innovation in Motion. As mentioned last time, we’re following a fixed structure now: (1) Update from China; (2) Update from NL; (3) Production Planning. Last week the initial tooling work was completed by the team in China, a huge milestone in the production process of our first series of Slides. Back in NL, we welcomed more than twenty backers on November 2nd that came to our office to meet the team and experience Slide first-hand. Let’s go!

1. Update from China
Last Friday our team in China reported that the toolmaker has completed the first sets of plastic injection molds (‘tools’). This is a huge leap in production that we’ve worked towards for a long time. :-) Quick recap: tooling is the process of optimizing 3D models for manufacturability, and then creating steel molds (tools) for plastic injection. It takes a long time to build them, but once done, they can be used to create that plastic part more than half a million times. With over two dozen custom-designed plastic parts inside Slide, tooling is a cornerstone step to manufacture at scale and with high-precision. Check out these awesome pictures to get a better impression:
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/010/05e3520add6de0b066e90c02b52a867f_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542065820&auto=format&gif-q=50&q=92&s=56e5202a7b88bae482857b11317cf244
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/013/5aeb480b42d144ead6a1d1c36bf4f60c_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542065832&auto=format&gif-q=50&q=92&s=75dcb1d0e83f5522c3c3a113bf3719e0
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/017/5f3c2e5f6bda00cf9d9abcca77860f0f_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542065844&auto=format&gif-q=50&q=92&s=5154adb904cf99cfc3d12eb47774fff9
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/017/5f3c2e5f6bda00cf9d9abcca77860f0f_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542065844&auto=format&gif-q=50&q=92&s=5154adb904cf99cfc3d12eb47774fff9

Above: 3D model of the fork used in Slide's coupling mechanism and its tool.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/019/7af6310b4afc0f846a5d5d5d997b4016_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542065856&auto=format&gif-q=50&q=92&s=4f3c1442771ea53b6e1bd2b9725a5dd2

Above: Tools for two gears used in Slide's slipclutch mechanism. (The attentive viewer will note that the detailing of the teeth on the large gear is in the contra-part of the tool)

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/023/0b001170e9a63fd724056756ec7fcf46_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542065868&auto=format&gif-q=50&q=92&s=3fd6969fc12f29a62b54a4917dcf9833

Above: Diabolo model and tool, used as a bearing to smoothen the wire-guidance inside of Slide

2. Update from NL
In the meantime, we’ve been busy back at our office here in Amsterdam as well. Here’s a few things worth mentioning:

We’ve finalize the work on the mounting system to also cover the different types of rods as well as wave curtains. Backers at our backer event two weeks ago were among the first to check it out first-hand and we’re happy to deliver this compatibility from the start. :-)
Our biggest focus is to get everything ready for release, including the hardware installation and onboarding flow. For example, Jesper is working on the interactive manual, which contains different instructions depending on your curtain type (eg. rods, rails or wave) and curtain setup (left-opening, right-opening and center-opening).
We’ve also finalized the calibration process in the Slide App. Because Slide works on different curtain track lengths, we need to measure each user’s setup during onboarding to provide functionality like opening curtains half-way. Previously, users were required to fully open their curtains before starting calibration, which was not a great user experience and sometimes led to discrepancies. We’re now deploying a state machine on Slide, which simply means the calibration system works flawlessly irrespective of the starting position of your curtain.

Slide Backer Event

On Friday November 2md, more than twenty backers visited our Backer Meetup at our Amsterdam office. It was amazing to meet some of you, that we’ve been sharing this journey with, in person – including backers from the UK and even Brazil! We shuffled our office around to show the evolution of Slide’s design and engineering over the past two years, demoed integration with Amazon Alexa and Google Home voice control, Athom Homey and Logitech smart buttons via IFTTT. And of course, people were able to experiment with the Slide mounting system and mobile app. We really enjoyed talking with you and seeing your responses to Slide in action. :) (Also, once more – many thanks to our backer Lionel from Wijnpakhuis.nl who awesomely provided us with excellent wine for the evening!)

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/076/8d494c9f792d4cdc9d214f428f24ab52_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542066119&auto=format&gif-q=50&q=92&s=c1b0b1b6427070fb350046bc20597683
Slide's design and engineering journey on a table

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/078/f74a741779977178a0a60d12fbfe6955_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542066144&auto=format&gif-q=50&q=92&s=e04616cfbe2361beeb98e2c3a028d952
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/160/56d29960359bd9e68477396aacfb5cc5_original.jpg?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542066565&auto=format&gif-q=50&q=92&s=f45ba41bf0615c1dcdff1963ca2a3c3c

3. Production/shipment planning
We’ve updated the planning from our last update as you can see below. With the first batch of Slides nearby, we’re now able to provide a more specific schedule for the coming period. As you’ve read in this update, tooling is well underway and will be fully completed next month. We’ll start testing and finetuning the out-of-tool plastic parts. In the first week of January, Kaj will fly to Shanghai to supervise the assembly of the first 200 Slides that will be shipped to backers by mid-January. After that, we’ll collect feedback to make sure everything is in order and scale up production. Again, an updated timeline:
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/023/239/098/eee5c36d98ffeb945b078259ed73189b_original.png?ixlib=rb-1.1.0&w=639&fit=max&v=1542066222&auto=format&gif-q=50&lossless=true&s=418b768b593746c59143330cb447d1d7

---

That’s it for today! We hope you enjoyed reading the update and are excited as we are about the steps made :) If you have any questions or comments, respond here or email us directly at thijs@goslide.io.

Our next update is coming out one week later than normal because we want to sync it with our milestone planning in China, specifically the first plastic part manufacturing. That means that it’ll come out in five weeks from now on Monday December 17th. Don’t worry – it’ll be a one-time shift to make sure we have great content in the updates. (In the one four weeks after that, on January 14, Kaj will update you directly from the factory floor!).

Rock on!

Cheers from Amsterdam,

Thijs & Kaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Hebben anderen trouwens ook er last van dat bij het overstappen op een nieuw model (Iphone) smartphone, er iconen in de App niet goed meer worden weergegeven? Ben overgestapt van een iphone6 naar een XS, maar in de App (vanuit de appstore) worden iconen regelmatig niet weergeven.
Ze zijn, bij het benaderen van het onderdeel (zoals 'Woonkamer' of 'keuken'1 seconde zichtbaar en verdwijnen dan.

Het is dus al een aantal keer misgegaan dat ik verkeerde devices per ongeluk uitzette.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de app helpt niet.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:06:
Let wel even op dat je erbij zegt dat het alsnog een experimentele update is maar mogelijk de laatste (doordat RC weg is) en deze dus naar stabiel gaat komen -> firmware.athom.com
wolly_a schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:14:
[...]

Bij mij nog niet te zien op dit moment...
Als je experimenteel niet aan hebt staan is ie ook nog niet beschikbaar -> firmware.athom.com
millerman_sf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:30:
Maandagavond kwam een nieuwe update online:

Hi all,

It’s Monday November 12 which means it’s time for the newest Slide update from us here at Innovation in Motion. As mentioned last time, we’re following a fixed structure now: (1) Update from China; (2) Update from NL; (3) Production Planning. Last week the initial tooling work was completed by the team in China, a huge milestone in the production process of our first series of Slides. Back in NL, we welcomed more than twenty backers on November 2nd that came to our office to meet the team and experience Slide first-hand. Let’s go!

1. Update from China
Last Friday our team in China reported that the toolmaker has completed the first sets of plastic injection molds (‘tools’). This is a huge leap in production that we’ve worked towards for a long time. :-) Quick recap: tooling is the process of optimizing 3D models for manufacturability, and then creating steel molds (tools) for plastic injection. It takes a long time to build them, but once done, they can be used to create that plastic part more than half a million times. With over two dozen custom-designed plastic parts inside Slide, tooling is a cornerstone step to manufacture at scale and with high-precision. Check out these awesome pictures to get a better impression:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Above: 3D model of the fork used in Slide's coupling mechanism and its tool.

[Afbeelding]

Above: Tools for two gears used in Slide's slipclutch mechanism. (The attentive viewer will note that the detailing of the teeth on the large gear is in the contra-part of the tool)

[Afbeelding]

Above: Diabolo model and tool, used as a bearing to smoothen the wire-guidance inside of Slide

2. Update from NL
In the meantime, we’ve been busy back at our office here in Amsterdam as well. Here’s a few things worth mentioning:

We’ve finalize the work on the mounting system to also cover the different types of rods as well as wave curtains. Backers at our backer event two weeks ago were among the first to check it out first-hand and we’re happy to deliver this compatibility from the start. :-)
Our biggest focus is to get everything ready for release, including the hardware installation and onboarding flow. For example, Jesper is working on the interactive manual, which contains different instructions depending on your curtain type (eg. rods, rails or wave) and curtain setup (left-opening, right-opening and center-opening).
We’ve also finalized the calibration process in the Slide App. Because Slide works on different curtain track lengths, we need to measure each user’s setup during onboarding to provide functionality like opening curtains half-way. Previously, users were required to fully open their curtains before starting calibration, which was not a great user experience and sometimes led to discrepancies. We’re now deploying a state machine on Slide, which simply means the calibration system works flawlessly irrespective of the starting position of your curtain.

Slide Backer Event

On Friday November 2md, more than twenty backers visited our Backer Meetup at our Amsterdam office. It was amazing to meet some of you, that we’ve been sharing this journey with, in person – including backers from the UK and even Brazil! We shuffled our office around to show the evolution of Slide’s design and engineering over the past two years, demoed integration with Amazon Alexa and Google Home voice control, Athom Homey and Logitech smart buttons via IFTTT. And of course, people were able to experiment with the Slide mounting system and mobile app. We really enjoyed talking with you and seeing your responses to Slide in action. :) (Also, once more – many thanks to our backer Lionel from Wijnpakhuis.nl who awesomely provided us with excellent wine for the evening!)

[Afbeelding]
Slide's design and engineering journey on a table

[Afbeelding]
[Afbeelding]

3. Production/shipment planning
We’ve updated the planning from our last update as you can see below. With the first batch of Slides nearby, we’re now able to provide a more specific schedule for the coming period. As you’ve read in this update, tooling is well underway and will be fully completed next month. We’ll start testing and finetuning the out-of-tool plastic parts. In the first week of January, Kaj will fly to Shanghai to supervise the assembly of the first 200 Slides that will be shipped to backers by mid-January. After that, we’ll collect feedback to make sure everything is in order and scale up production. Again, an updated timeline:
[Afbeelding]

---

That’s it for today! We hope you enjoyed reading the update and are excited as we are about the steps made :) If you have any questions or comments, respond here or email us directly at thijs@goslide.io.

Our next update is coming out one week later than normal because we want to sync it with our milestone planning in China, specifically the first plastic part manufacturing. That means that it’ll come out in five weeks from now on Monday December 17th. Don’t worry – it’ll be a one-time shift to make sure we have great content in the updates. (In the one four weeks after that, on January 14, Kaj will update you directly from the factory floor!).

Rock on!

Cheers from Amsterdam,

Thijs & Kaj
Nu maar hopen dat we bij de eerste 200 zitten, ik heb er 5 als backer besteld en zou ze graag in de woning in gebruik nemen _/-\o_ Looking good :D

Edit: Bedankt voor het posten, moeten het beide maar even in de agenda zetten dat we de volgende update ook hier posten als we die in de mail krijgen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik heb maar even een apart Slide topic gestart aangezien ik hier al een paar keer een vraag over voorbij zag komen en ik zelf ook graag het nieuws van Slide centraal volg ;)
Slide - Maak je bestaande gordijnen slim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cash4Gold
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
Tallguy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:45:
Hebben anderen trouwens ook er last van dat bij het overstappen op een nieuw model (Iphone) smartphone, er iconen in de App niet goed meer worden weergegeven? Ben overgestapt van een iphone6 naar een XS, maar in de App (vanuit de appstore) worden iconen regelmatig niet weergeven.
Ze zijn, bij het benaderen van het onderdeel (zoals 'Woonkamer' of 'keuken'1 seconde zichtbaar en verdwijnen dan.

Het is dus al een aantal keer misgegaan dat ik verkeerde devices per ongeluk uitzette.

Ik heb het zelfde probleem op mijn Blackberry KeyOne (Android), zie al maanden geen correcte iconen.
Vermoed dat het na een update gekomen is (android of homey) maar heb tot nu toe nog geen manier gevonden om het in orde te krijgen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Tallguy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:45:

S8 acht van mijn vriendin toont helemaal niks meer. iPhone flipt hem de laatste tijd ook behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Deef_K schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:41:
[...]
S8 acht van mijn vriendin toont helemaal niks meer. iPhone flipt hem de laatste tijd ook behoorlijk.
Ik heb van de week een nieuwe S8 'ingericht' en de preview app geinstalleerd, dat werkt verder zonder problem tot dus ver
Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.