Acties:
  • 0 Henk 'm!
2.0 lijkt er wel snel aan te komen. Diverse pagina's in het developer gedeelte geven nu een foutmelding omdat de firmware lager is als 2.0

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:35:
2.0 lijkt er wel snel aan te komen. Diverse pagina's in het developer gedeelte geven nu een foutmelding omdat de firmware lager is als 2.0
Laten we het hopen, laatste berichten zijn dat het nog niet in ATTP/Alpha kanaal zit van wat ik daarvan meegekregen heb (en daarvoor zou eerst .13 naar stabiel moeten zodat ze geen nieuwe .13 hoeven te testen in Attp/Alpha). Ik verwacht dat ze 2.0 daar eerst goed testen gezien de grote verandering/wijziging. We zitten vooralsnog te wachten op .13 die eerst naar stabiel zou komen als laatste (grote) update voorde 1.x reeks

Edit:
Of ze slaan toch .13 over en gelijk door naar 2.0? _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 28-10-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Webgnome schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:35:
Athom > Snel 8)7 8)7 kan dat :) :) Nog 34 dagen en de Homey 2.0 app is weer verlopen... Wat gaat de tijd toch snel.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
error33 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:08:
[...]

Athom > Snel 8)7 8)7 kan dat :) :) Nog 34 dagen en de Homey 2.0 app is weer verlopen... Wat gaat de tijd toch snel.
time flies when you're having fun ;w

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:06
Probleem met de notificaties die niet meer kwamen heb ik opgelost door inderdaad in de Preview app de flows waar een notificatie wordt gestuurd aan te passen en het 2e toestel te selecteren.

Op het moment dat je oorspronkelijke app geinstalleerd hebt, en je installeert de preview app, dan wordt er een telefoon toegevoegd. Dat is gewoon het toestel wat je al hebt, onder een andere naam. Na de 'fix' van de originele app, waarbij er dus geen notifications doorkomen kan ik daar ook niet meer het '2e toestel' selecteren.

In de originele app is maar 1 toestel aanwezig, dat was voor de 'fix' niet zo. Dus ik ben nu gedwongen om in de Preview app het een en ander aan te passen. Maar het werkt wel. Als ik in de preview app de flow aanpas en bij de notification stap kijk, dan zie ik daar wel degelijk hetzelfde toestel onder 2 verschillende namen staan, en als ik daar dan 'de andere naam' selecteer, dan werken de notificaties meer.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb sinds afgelopen kerst een Homey en wat mij betreft werkt het goed. Echter ben ik inmiddels redelijk bedreven in de Flows en heb voor mijn vriendin een account aangemaakt en de app geinstalleerd.

Echter wordt de homey niet getriggerd/geregistreerd op thuiskomst van de telefoon van mijn vriendin, ik heb ze via de desktop app toegevoegd. Kan iemand mij helpen wat hier niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:55

djbarney

XBL: DeejayBarney

Just_A_User schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:45:
Probleem met de notificaties die niet meer kwamen heb ik opgelost door inderdaad in de Preview app de flows waar een notificatie wordt gestuurd aan te passen en het 2e toestel te selecteren.

Op het moment dat je oorspronkelijke app geinstalleerd hebt, en je installeert de preview app, dan wordt er een telefoon toegevoegd. Dat is gewoon het toestel wat je al hebt, onder een andere naam. Na de 'fix' van de originele app, waarbij er dus geen notifications doorkomen kan ik daar ook niet meer het '2e toestel' selecteren.

In de originele app is maar 1 toestel aanwezig, dat was voor de 'fix' niet zo. Dus ik ben nu gedwongen om in de Preview app het een en ander aan te passen. Maar het werkt wel. Als ik in de preview app de flow aanpas en bij de notification stap kijk, dan zie ik daar wel degelijk hetzelfde toestel onder 2 verschillende namen staan, en als ik daar dan 'de andere naam' selecteer, dan werken de notificaties meer.
dit is een van de redenen dat ik hiervoor pushbullet gebruik, 1 afhankelijkheid van de homey cloud minder, plus het voordeel dat ik via de pushbullet homey app kan kiezen of ik 1 specifiek device, meerdere specifieke devices, of al mijn devices wil aanspreken.

Heb alleen het doorsturen van plaatjes nog niet helemaal lekker werkend (dus met de url image grabber een screengrab van de ipcam pakken en die als bericht doorsturen door pushbullet, wat met telegram al wel werkte..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:55:
Mmmm mijn Honey en Google Home zijn ingesteld op Engels. Zal het vanavond nog eens proberen. Dank!
Ik zie ook als alles op engels staat geen Homey in de lijst met geassocieerde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:14:
[...]

Ik zie ook als alles op engels staat geen Homey in de lijst met geassocieerde apparaten.
Dat is dus voor zover ik weet ook hetgeen wat niet werkt. Je kunt nu alleen iets doen in de zin van: Okay Google. Ask Homey to.... Gevolgd door een 'normaal' Homey commando wat je ook via 'Okay Homey...' kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:18:
[...]

Dat is dus voor zover ik weet ook hetgeen wat niet werkt. Je kunt nu alleen iets doen in de zin van: Okay Google. Ask Homey to.... Gevolgd door een 'normaal' Homey commando wat je ook via 'Okay Homey...' kunt geven.
Nee want dan zegt ie dat het Homey account nog niet gelinkt is. En je kan het alleen linken als je het kiezen kan.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
keverjeroen schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:30:
Hmmmm, ik ben er achter gekomen dat ikzelf als een hele goede zwave antenne fungeer..

Ik probeer al een poosje het zwave signaal tot in mn garage te krijgen (die los van het huis, achter in de tuin staat). Ik heb daar een Neo coolcam zwave stekker in het stopcontact zitten. Deze reageert vaker niet dan wel op commando's vanaf Homey. Maar wat me opviel, is dat als ik de stekker vast heb (dus met mn vingers om de behuizing), dat ineens ieder commando goed aan komt. Zo snel ik hem weer los laat reageert hij weer bijna nergens op. Pak ik hem weer vast, begint hij direct weer te werken, etc..

Nu vind ik het niet zo'n goed idee om altijd in de garage de stekker vast te houden als ik iets wil schakelen (dan kan ik net zo goed zelf op de knop drukken), maar nu ben ik wel benieuwd of de standaard antenne makkelijk te verbeteren is.. Ik zie hier in het oude forum zo'n stekker open liggen. Zou het genoeg zijn om dat rode draadje van het bord los te maken en er een stuk koperdraad aan te solderen (die ik dan uit de behuizing steek)?
Ok, als ikzelf al als antenne fungeer, moet een koperdraadje ook vast wat doen. En ja hoor. Een draadje om de stekker heen gedraaid en een stukje de lucht in gestoken en hij reageert (zover ik heb getest) nu op ieder commando.. :P

In huis wil je dit niet hebben, maar deze stekker zit dus in de garage. Volgende stap is een batterij sensor in de garage hangen en kijken of die via deze stekker een verbinding met Homey kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/qrg2om.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:30
keverjeroen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:12:
[...]

Ok, als ikzelf al als antenne fungeer, moet een koperdraadje ook vast wat doen. En ja hoor. Een draadje om de stekker heen gedraaid en een stukje de lucht in gestoken en hij reageert (zover ik heb getest) nu op ieder commando.. :P

In huis wil je dit niet hebben, maar deze stekker zit dus in de garage. Volgende stap is een batterij sensor in de garage hangen en kijken of die via deze stekker een verbinding met Homey kan maken.

[Afbeelding]
Ook al geprobeerd om een extra z-wave dingetje tussen die stekker en de Homey te plaatsen? Dat zou ook moeten werken?

Maar in ieder geval 'good busy'!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Daniel. schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:01:
[...]

Ook al geprobeerd om een extra z-wave dingetje tussen die stekker en de Homey te plaatsen? Dat zou ook moeten werken?

Maar in ieder geval 'good busy'!
Dat is nogal lastig, omdat er tussen Homey en deze stekker, een lange tuin zit, zonder 220v ergens halverwege.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:23
Goede tip, ga ik ook proberen. Heb een nieuwbouw huis waar de nodige signalen een uitdaging zijn door het huis (Wifi bereik, Zigbee, Zwave etc.). Ik heb al eerder zitten solderen met een Homewizard omdat de KlikAanKlikUit bereik een drama was. Maar ijzerdraad om de Neo plug (zonder solderen) had ik nog niet over nagedacht. Wasmachine en droger op zolder reageren nogal slecht, heb al zitten klooien met plugs op plekken daartussen maar zelfs dat is geen garantie tot succes.
keverjeroen schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:52:
[...]

Dat is nogal lastig, omdat er tussen Homey en deze stekker, een lange tuin zit, zonder 220v ergens halverwege.. ;)

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Tebbie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:27:
Goede tip, ga ik ook proberen. Heb een nieuwbouw huis waar de nodige signalen een uitdaging zijn door het huis (Wifi bereik, Zigbee, Zwave etc.). Ik heb al eerder zitten solderen met een Homewizard omdat de KlikAanKlikUit bereik een drama was. Maar ijzerdraad om de Neo plug (zonder solderen) had ik nog niet over nagedacht. Wasmachine en droger op zolder reageren nogal slecht, heb al zitten klooien met plugs op plekken daartussen maar zelfs dat is geen garantie tot succes.

[...]
Ben benieuwd of het bij jou ook werkt! Het is in ieder geval erg goedkoop uit te proberen.

Voor een nette oplossing kan je ook een Fibaro plug aanschaffen. Bij mij in huis hebben die een veel groter bereik dan de Neo Coolcam plug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tebbie
keverjeroen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Ben benieuwd of het bij jou ook werkt! Het is in ieder geval erg goedkoop uit te proberen.

Voor een nette oplossing kan je ook een Fibaro plug aanschaffen. Bij mij in huis hebben die een veel groter bereik dan de Neo Coolcam plug.
We gaan het zien. Maar ik kan 3 Neo pluggen kopen voor de prijs van 1 Fibaro. Dan vind ik een ijzerdraadje niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Zouden die neo open gemaakt kunnen worden om te kijken of je het intern t kunt tweake

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Webgnome schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Zouden die neo open gemaakt kunnen worden om te kijken of je het intern t kunt tweake
Ja dat kan: https://forum.athom.com/d...ment/39527/#Comment_39527

Dan zie je ook dat de antenne een dunne plakker is op de behuizing, die met een draadje aan het bord zit. Misschien is het al genoeg om er een lange koperdraad op te solderen? Ik heb niet echt verstand van antennes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
IJzerdraad om de Neo plug maakt niets uit bij mij. Signaal/bereik is nog steeds slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Wasmachine is sowieso drama. Hij ging het hier pas doen toen ik hem er voor had liggen via een verlengsnoer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Tebbie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:55:
IJzerdraad om de Neo plug maakt niets uit bij mij. Signaal/bereik is nog steeds slecht.
IJzerdraad != Koperdraad

Voor dit soort toepassingen een wereld van verschil.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14
jip_86 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:40:
Wasmachine is sowieso drama. Hij ging het hier pas doen toen ik hem er voor had liggen via een verlengsnoer
Ik zou een neo niet vertrouwen op mijn wasmachine. Ik had een fibaro erop en die werd mij toch al echt te warm. Nu een Æontec, die gaan namelijk tot 3500w. En inderdaad de wasmachine piekt soms indraaad boven de 3000...

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tebbie
j1nx schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:22:
[...]

IJzerdraad != Koperdraad

Voor dit soort toepassingen een wereld van verschil.
Sorry het is koperdraad (elec. draad harde kern).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het veilig is om een wasmachine van de stroom af te halen als je deze niet gebruikt ? Ik lees daar op internet verschillende verhalen over.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Tebbie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:51:
[...]

Sorry het is koperdraad (elec. draad harde kern).
OK, top! "Just saying...

Ik ken die antenne stickers wel uit de STB/Android boxjes. Daar hebben ze ding dingen altijd als Wifi antenne. Ook ik ben geen "radioloog" (als dat bestaat? Nou goed, jullie weten wat ik bedoel), maar wellicht is er een snelle hack, door een oude router/AP te slopen en de antennes van daar te gebruiken ipv het stickertje.

(met een witte antenne en een goed geboord gaatje voor de connector hoeft het er ook nog niet eens lelijk uit te zien)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
j1nx schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:02:
[...]

OK, top! "Just saying...

Ik ken die antenne stickers wel uit de STB/Android boxjes. Daar hebben ze ding dingen altijd als Wifi antenne. Ook ik ben geen "radioloog" (als dat bestaat? Nou goed, jullie weten wat ik bedoel), maar wellicht is er een snelle hack, door een oude router/AP te slopen en de antennes van daar te gebruiken ipv het stickertje.

(met een witte antenne en een goed geboord gaatje voor de connector hoeft het er ook nog niet eens lelijk uit te zien)
Daar heb ik ook van die platte dingen gezien waarvan je denkt is dat je antenne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Het verbeteren van de antenne moet vast mogelijk zijn. Hier een topic waar mensen de antennes van Homey zelf verbeteren. Een zelfde trucje uithalen op een tussenstekker zal dus ook vast verbetering geven.

Jammer dat de koperdraad-mod niet overal werkt. Ikzelf kan zelfs in de Insights zien dat de tussenstekker bij mij beter is gaan werken, na de koperdraad-mod.

Hier zie je bijvoorbeeld de logging van het voltage. Je ziet dat er voorheen af en toe een signaaltje binnen kwam (voor de mod), toen een periode zonder logging (stekker lag los) en daarna bijna constante logging (koperdraad om de stekker)..

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/bdmdlh.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door keverjeroen op 01-11-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik ben op het moment zo'n 2 jaar in het bezit van een Homey.

Ik heb er het eerste jaar met veel plezier mee gespeeld, echter was op een begeven moment wel even het enthousiasme eruit, dit omdat we allemaal wel weten dat er elke keer meer geld in gestopt word door nieuwe apparatuur ed. maar ook omdat er na elke update wel weer eens iets niet werkte, en ik wilde wachten op de "grote"2.0 update.
Momenteel heb ik op mijn Homey aangesloten;

Mijn zonnepanelen met dagopbrengst melding (stabiel)
Een tiental klik aan klik uit schakelaar, (stabiel)
5 neo coolcam stekkers (lijkt de laatste maanden stabieler)
1 neo coolcam deur sensor ( en nog een paar in de kast)
3 Neo coolcam motion sensors type 1
2 brell rolgordijnen (stabiel)
1 milight ibox met 6 gu10 lampen (na reboot router/ of na bepaalde tijd werken deze niet meer en dienen verwijdert en toegevoegd te worden)
Een handvol action schakelaars (stabiel)

Wat wil ik nog;
Mijn Somfy rolluik toevoegen
Meer Neo coolcam stekkers toevoegen
Wifi /Bluetooth audio
Meer Milight verlichting
Mijn synology nas met cam toevoegen
Google home toevoegen (indien NL beschikbaar word)
En met Homey een "clean"start maken, omdat er nog flow van moment 1 instaan.

Waar ik bang voor ben, is dat ik nu weer honderden euro's uit ga geven en ik dan wederom met een instabiel systeem zit, of dat er een update komt en dat ik vooraan kan beginnen.
Ik twijfel erg om alles van de hand te doen en dan bijvoorbeeld ga kijken naar een Alexa/Google achtige oplossing. Ik heb daar wel wat meer vertrouwen in dat problemen daar opgelost gaan worden.
Mijn partner ziet het nut en het gemak er van in, en vind het niet erg dat ik er wat geld aan uitgeef, maar zoals het nu bijvoorbeeld gaat is dat ik tegen Homey zeg "sfeerverlichting" (flow) (succesrate 70%), en vervolgens doet zij het ... (succesrate 30%). Of dat voor de zoveelste keer de trapverlichting niet uitgaat (NEO), en niet reageert op de app. Tja en dat krijg ik niet verantwoord.

Hoe gaat het bij jullie bijvoorbeeld met een grotere mesh van Neo Coolcam, werkt dat stabiel?
Zijn er al positieve ervaringen met bijvoorbeeld Sonos/Heos?
Werkt spotify Free ook, zoals bijvoorbeeld met Google?
Connect je Milight Ibox met Homey na een kort verlies van het wifi signaal, bijvoorbeeld na een reboot van je router?Werkt het überhaupt stabiel?

Ik lees namelijk veel negatieve berichten, maar dat heeft enerzijds te maken met het feit dat er veel teleurgestelde mensen zijn, welke vanaf het begin bepaalde verwachtingen hadden(me 2), en anderzijds door onkunde.

Op het moment zit ik in de huiskamer waarin 2 Neo coolcam motion sensor data doorgeven mbt beweging en lichtsterkte, wat er bij mij voor zorgt dat als het zon vol op mijn voorraam staat de rolgordijnen in fases naar beneden gaan, anderszijds, dat 's avonds 5 sfeerlampjes aangaan, en uitgaan na een bepaalde tijd zonder beweging. En dit zijn natuurlijk de zaken waarom we een Homey hebben.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wij hebben honey nu ook alweer een tijdje. En herken wat je zegt. Je wil steeds meer. Ik heb mijzelf dat juist afgeleerd.

Want de zaken zijn meestal toch complexer dan even een bewegingssensor instellen. Tot op heden heb ik eigenlijk geen heel grote problemen gehad. Behalve een tijd terug toen athom de kaku app had geüpdatet. Toen wad even een hoop kapot. Gelukkig was dat vrij snel opgelost.

Verder werken bij mij de zwave spullen eigenlijk allemaal goed en zit ik niet echt te wachten op 2.0. ik heb mijn homey dan ook zo ingesteld dat automatisch updaten uit staat. Zo kan ik de kat uit de boom kijken en weet ik zeker dat als ik update zou moeten werken.

Het komt nu vaak aan op finetunen. Dus zorgen dat de lamp in de keuken of in de hal niet te lang of juist langer aan blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 01-11-2018 23:35 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
Webgnome schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:28:
Wij hebben honey nu ook alweer een tijdje. En herken wat je zegt. Je wil steeds meer. Ik heb mijzelf dat juist afgeleerd.

Want de zaken zijn meestal toch complexer dan even een bewegingssensor instellen. Tot op heden heb ik eigenlijk heen heel grote problemen gehad. Behalve een tijd terug toen athlom de kaku app had geüpdatet. Toen wad even een hoop kapot. Gelukkig was dat vrij snel opgelost.

Verder werken bij mij de zwavel spullen eigenlijk allemaal goed en zit ik niet echt te wachten op 2.0. ik heb mijn homey dan ook zo ingesteld dat automatisch updaten uit staat. Zo kan ik de kat uit de boom kijken en weet ik zeker dat als ik update zou moeten werken.
Wat heb jij draaien op homey?
Wellicht alleen dan een paar neo's erbij, en even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fvandenreek schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:36:
[...]

Wat heb jij draaien op homey?
Wellicht alleen dan een paar neo's erbij, en even afwachten.
2x greenwave node 6 zwave Stekkerblok. Deze heeft dus 6 schakelbare stopcontacten. Dus voor Homey zijn het 14 devices (6 stopcontacten en een overkoepelende voor de hele blok)
2x kaku Inbouwschakelaar
1x kaki led lamp
1x zipato zwave motion sensor
2x TKB zwave Tussenstekker
1x neo zwave deursensor
2x neo zwave Tussenstekker
1x neo zwave motion sensor
1x tadfri lampje. (zigbee)

1x een Onkyo
1x de lg tv

En dan nog wat losse apps als Feedreader, Christian dates ( voor kerstmis en zo ), countdown, soundboard, Postnl, ical.

Wat betreft dingen die nog op de planning staan is de grootste uitdaging de badkamer . Daar zijn zoveel variabelen dat ik dat nog niet betaalbaar getackeld heb.

Verder gebruik ik mijn hkmey ook voor de insights waarmee ik mijn P1 monitor (domotica) uitlees. Dat wil ik nog een keer aanpassen zodat het een device is (zodat ik hwt verbruik in een oogopslag in de app kan zien )

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 02-11-2018 00:34 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Webgnome schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 00:24:
[...]

Wat betreft dingen die nog op de planning staan is de grootste uitdaging de badkamer . Daar zijn zoveel variabelen dat ik dat nog niet betaalbaar getackeld heb.
Mag ik vragen wat de uitdaging is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:42:
[...]

Mag ik vragen wat de uitdaging is?
We hebben twee deuren. Dus je wilt dat wanneer beide deuren dicht zijn de lamp aan. Maar soms ook weer niet want als er niemand is dan hoeft dat niet. Daarnaast wil je niet elke keer dat er iemand binnen komt de lamp aan. Dat doen we nu namelijk ook niet altijd (omdat je iets wil pakken). Dan heb je nog dat wanneer je lang op de badkamer bent maar je beweegt te weinig de lamp toch uit zou kunnen gaan. Je wilt niet tijdens badkamer zaken willen zwaaien dus moet je dingen haan verzinnen. Als druksensoren onder de bril bijvoorbeeld. Of als je onder de douche staat moet de lamp aan blijven als het water stroomt.

En dan heb je nog dat als de zon schijnt je niet de lamp aan wil want dan komt er genoeg licht de badkamer in. Etc etc. Je kunt het zo ver Overengineren als je zelf wil ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
Webgnome schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:31:
[...]

We hebben twee deuren. Dus je wilt dat wanneer beide deuren dicht zijn de lamp aan. Maar soms ook weer niet want als er niemand is dan hoeft dat niet. Daarnaast wil je niet elke keer dat er iemand binnen komt de lamp aan. Dat doen we nu namelijk ook niet altijd (omdat je iets wil pakken). Dan heb je nog dat wanneer je lang op de badkamer bent maar je beweegt te weinig de lamp toch uit zou kunnen gaan. Je wilt niet tijdens badkamer zaken willen zwaaien dus moet je dingen haan verzinnen. Als druksensoren onder de bril bijvoorbeeld. Of als je onder de douche staat moet de lamp aan blijven als het water stroomt.

En dan heb je nog dat als de zon schijnt je niet de lamp aan wil want dan komt er genoeg licht de badkamer in. Etc etc. Je kunt het zo ver Overengineren als je zelf wil ;)
Dat is niet zo moeilijk te realiseren, ik doe dat in mijn huiskamer met twee neo motion detectors welke ook lichtsterkte doorgeven. In jouw geval zou ik werken met 1 motion detector en twee deur contacten, en dan in een flow met, lichtsterkte, countdown, dag status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een paar uur en dan weten we hopelijk meer over de status van .13 en 2.0 als de nieuwe blog online staat (eerste vrijdag van de maand) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvandenreek
lubbertkramer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:53:
Nog een paar uur en dan weten we hopelijk meer over de status van .13 en 2.0 als de nieuwe blog online staat (eerste vrijdag van de maand) _/-\o_
Verwacht maar niet te veel... Dan valt het ook niet tegen.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:53:
Geloof je in sprookjes ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fvandenreek schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:36:
[...]

Dat is niet zo moeilijk te realiseren, ik doe dat in mijn huiskamer met twee neo motion detectors welke ook lichtsterkte doorgeven. In jouw geval zou ik werken met 1 motion detector en twee deur contacten, en dan in een flow met, lichtsterkte, countdown, dag status.
Probleem wat @Webgnome terecht stelt is dat de badkamer juist een plek is waar een motion sensor niet altijd zal werken. Omdat je dus of lang op de WC zit, of onder de douche staat en motion sensor niet in de douche kan zien.

Wat ik zelf gebruik (maar dan niet op de badkamer) is een combinatie van sensor op/bij de deur (in mijn geval een motion sensor recht boven de deur, maar kan ook contact sensor zijn) en als de sensor bij de deur af gaat mag binnen een bepaalde periode het licht weer uit gaan (bv 1 minuut, met een annuleringstijd van 30 seconden op de sensor). Gaat na die minuut de motion sensor die "gewoon" in de ruimte hangt uit dan betekend dat dat iemand "stil" in de ruimte is, maar dus niet naar buiten is gelopen (anders zou immers de sensor aan de deur opnieuw af zijn gegaan). Zo kan die dus ook niet per ongeluk uit gaan.

Met een contact sensor (iets simpeler denk ik) zou het dus neerkomen op:
  1. Gaat de contact sensor aan of uit zet een variabele op "aan" en start een timer van bv 1 minuut
  2. Als de timer is afgelopen zet de variabele op "uit"
  3. Als de motion sensor in de ruimte uit gaat, en de variabele staat op "aan" dan mag het licht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:10
RobertMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:30:
[...]

Probleem wat @Webgnome terecht stelt is dat de badkamer juist een plek is waar een motion sensor niet altijd zal werken. Omdat je dus of lang op de WC zit, of onder de douche staat en motion sensor niet in de douche kan zien.

Wat ik zelf gebruik (maar dan niet op de badkamer) is een combinatie van sensor op/bij de deur (in mijn geval een motion sensor recht boven de deur, maar kan ook contact sensor zijn) en als de sensor bij de deur af gaat mag binnen een bepaalde periode het licht weer uit gaan (bv 1 minuut, met een annuleringstijd van 30 seconden op de sensor). Gaat na die minuut de motion sensor die "gewoon" in de ruimte hangt uit dan betekend dat dat iemand "stil" in de ruimte is, maar dus niet naar buiten is gelopen (anders zou immers de sensor aan de deur opnieuw af zijn gegaan). Zo kan die dus ook niet per ongeluk uit gaan.

1. Gaat de contact sensor aan of uit zet een variabele op "aan" en start een timer van bv 1 minuut
  3. Als de contact sensor in de ruimte uit gaat, en de variabele staat op "aan" dan mag het licht uit
Zo doe ik het ook inderdaad. Alleen vind ik een motion sensor niet snel genoeg reageren. Dus heb een deurcontact. Alleen een deurcontact heeft als nadeel dat je wel de deur achter je reet moet dicht doen :)

Dus ik gebruik zowel een motion sensor als deurcontact :*)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HeroS schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:04:
[...]

Zo doe ik het ook inderdaad. Alleen vind ik een motion sensor niet snel genoeg reageren. Dus heb een deurcontact. Alleen een deurcontact heeft als nadeel dat je wel de deur achter je reet moet dicht doen :)

Dus ik gebruik zowel een motion sensor als deurcontact :*)
Zo forceer ik nu alsnog het uitzetten van de lampen na 5 minuten zonder beweging. Dit omdat de Neo PIR boven de deur de beweging niet altijd lijkt te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Een combinatie met een lamp met radar, kan ook een optie zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
RobertMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:07:
[...]

Zo forceer ik nu alsnog het uitzetten van de lampen na 5 minuten zonder beweging. Dit omdat de Neo PIR boven de deur de beweging niet altijd lijkt te registreren.
Denk dat het beste nog steeds de manuele hand schakelaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:08:
[...]

Ja maar domotica!! Dit is zo'n ding dat je zou willen automatiseren maar lukt gewoon niet goed !)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij is er weer hoor:
https://blog.athom.com/homey-at-night/

Hier heeft toch niemand wat aan. Geen nieuws of weetjes, enkel pagina vulling met hoe geweldig homey is.
Waarom op je blog posten als je niets te melden hebt ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:08:
[...]

Maar wat heb je dan nog aan domotica? :P

Overigens heb ik ook die, en eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik als de lampen (automatisch) aan zijn (gegaan) ik meestal wel op de knop duw om ze meteen uit te doen. Maar overdag ga ik niet op de knop duwen om me als afwezig te registreren terwijl het effectief niks doet, en juist ook in dat scenario zat de bug dat bij het donker worden de verlichting automatisch aan ging doordat nog geregistreerd stond dat iemand in de ruimte aanwezig was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:12:
Nou hij is er weer hoor:
https://blog.athom.com/homey-at-night/

Hier heeft toch niemand wat aan. Geen nieuws of weetjes, enkel pagina vulling met hoe geweldig homey is.
Waarom op je blog posten als je niets te melden hebt ?
Maar dat is dan ook een 'gewone' blogpost en geen 'Behind the magic'. Zo sturen ze ook wel vaker van die semi reclame mails verwijzende naar het blog. De behind the magic serie staat daar dus los van en die kan vandaag best nog volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

https://blog.athom.com/behind-magic-october-2018/

Jeuj, beschikbaar. Moet zeggen dat het er wel erg gelikt uit ziet. Ben benieuwd naar de uitrol, hopelijk komende maand :o . Waarschijnlijker december of januari, maar dat zal de pret voor mij niet drukken.

Verder erg blij met de google assistant integratie, wil heel graag om naar Nederlands in huis.

[ Voor 34% gewijzigd door Stekeltje op 02-11-2018 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
Tjezus gristus. @WeeJeWel nu kan ik echt niet meer wachten. Hopelijk krijgen wij (Homeys) 2.0 onder de boom en snoeren jullie die kritikasten de mond. 👍🏻 Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Stekeltje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:26:
https://blog.athom.com/behind-magic-october-2018/

Jeuj, beschikbaar. Moet zeggen dat het er wel eeg gelikt uit ziet. Ben erg benieuwd naar de uitrol, hopelijk komende maand :o .
Vet hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Next month, we’ll be making sure that all this goodness will be available to you.
Ben benieuwd! Vooral na de stabiliteit!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ziet er allemaal goed uit maar ik mis de insights in de app bespreking. @WeeJeWel zit dat er wel in ? fis dit er uit gehaald?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mebrein
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 10:49
Wowie, ziet er gelikt uit idd. Zet 'm op @WeeJeWel !

7680Wp NO/ZW 24xQCells 320Wp Enphase IQ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
rikadoo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:34:
[...]

Ben vooral benieuwd of ze deze belofte wel na komen....
Next month, we’ll be making sure that all this goodness will be available to you.

[ Voor 19% gewijzigd door Jovink538 op 02-11-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betekend dit dan ook dat Homey 1.5.12 de laatste versie in de 1.x serie is? (en dus de laatste versie met desktop app) Of komt 1.5.13 nog voor die tijd? Gezien 1.5.13 eerst naar stable had moeten gaan voordat 2.0 naar alpha/NDA kon gaan. Maar gezien de historie zou het mij dus ook niet verbazen als 1.5.13 wordt over geslagen (hetzelfde als met 1.5.6, 1.5.7 en ik meen 1.5.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
rikadoo schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:34:
[...]

Domotica is ook hobby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie blog, met een harde belofte dus kom maar op! Jammer dat ze geen woord spreken over .13 en wat daarmee aan de hand is en waarom er al weken geen nieuwe (experimentele) update is gekomen (en of .13 uberhaupt nog komt of nu in 2.0 zit?) ....

Maar positief ik ben heel benieuwd naar de update volgende maand aangezien ik de update met kleuren al sinds april draai doordat ze deze per ongeluk toen een release gegeven hadden. Ik ben heel benieuwd wat er anders gaat zijn / beter gaat werken. Het zou de grootste verrassing zijn als de mobiele applicatie nu wel los van 2.0 vrijgegeven kan worden want dan had iedereen al de versie kunnen draaien die ik draai
RobertMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:53:
Betekend dit dan ook dat Homey 1.5.12 de laatste versie in de 1.x serie is? (en dus de laatste versie met desktop app) Of komt 1.5.13 nog voor die tijd? Gezien 1.5.13 eerst naar stable had moeten gaan voordat 2.0 naar alpha/NDA kon gaan. Maar gezien de historie zou het mij dus ook niet verbazen als 1.5.13 wordt over geslagen (hetzelfde als met 1.5.6, 1.5.7 en ik meen 1.5.8)
Vraag mij ongeveer hetzelfde af we nou wel of niet Homey 2.0 ook krijgen en dus geen 1.x release meer op Homey in combinatie met de release van de nieuwe mobiele applicatie want ze zeiden dat deze niet zonder elkaar gereleased kon worden
Homey v2.0
The largest project right now is Homey v2.0 + the new Homey Smartphone App. This is package that will be released at the same time, as they are dependent on each other.
https://blog.athom.com/behind-magic-may-2018/
Webgnome schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:40:
ziet er allemaal goed uit maar ik mis de insights in de app bespreking. @WeeJeWel zit dat er wel in ? fis dit er uit gehaald?
Zit nog niet in de huidige kleuren app versie (werkend) kan helaas geen screenshots posten die zijn door Athom verwijderd uit het topic maar staan nog in mijn fotoalbum (en posts hierover staan gelukkig nog wel in het topic) dus ik ben benieuwd of dit dan inderdaad gaat werken wat nu wel zal moeten als de desktop app verdwijnt

[ Voor 44% gewijzigd door lubbertkramer op 02-11-2018 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het belangrijkste is voor mij toch dat het werkt. Elke keer dat een automatisering niet doet wat ik wil (of door fout in flow(s), of door een sensor/button/... die niet goed reageert) zit ik mij daaraan te ergeren.

En zeker als een niet stabiele Homey ervoor zorgt dat je 's avonds in het donker zit is dat onacceptabel. Dat heeft niks met "hobby" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
RobertMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:01:
[...]

Het belangrijkste is voor mij toch dat het werkt. Elke keer dat een automatisering niet doet wat ik wil (of door fout in flow(s), of door een sensor/button/... die niet goed reageert) zit ik mij daaraan te ergeren.

En zeker als een niet stabiele Homey ervoor zorgt dat je 's avonds in het donker zit is dat onacceptabel. Dat heeft niks met "hobby" te maken.
Heb afgelopen week het bolletje vervloekt, blijkt dat ik ‘zelf’ iets in de fibaro schakelaar had veranderd. Kan het mijn vrouw niet uitleggen want ‘ut mot wirreke kloemel’.

Zelf heb ik geen ‘homey’ fouten. Maar ‘domme’ dingen van mij.

Off-topic ‘In mijn automatiseringswereld hebben mijn eindgebruikers ook verwachtigingen wat ze zijn beloofd. Of wat wij verwachten van de techniek, maar vaak willen wij teveel’. Zou mooi (een doel) zijn als ik hen geplast dat de wc automatisch doorspoeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
Ook ik ben benieuwd of alles inderdaad ook echt gaat werken of dat het weer zo'n half werkende versie is.
Bijvoorbeeld in de Android app heeft de aanwezigheids detectie nog nooit gewerkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keverjeroen
Mooi hoor! Maar bij echte domotica heb je de app toch vrijwel niet meer nodig? Ok, maken van flows, insights etc, en misschien 1 of 2 knoppen, maar de rest gaat toch automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Ziet er goed uit. Ik hoop vooral dat de aanwezigheidsdetectie foutloos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keverjeroen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:03:
Mooi hoor! Maar bij echte domotica heb je de app toch vrijwel niet meer nodig? Ok, maken van flows, insights etc, en misschien 1 of 2 knoppen, maar de rest gaat toch automatisch?
precies dit. bij domotica is het juist de bedoeling dat je niet door hebt dat het bestaat.
Deef_K schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:00:
Ziet er goed uit. Ik hoop vooral dat de aanwezigheidsdetectie foutloos is.
ik verwacht van niet. Ik zit er zelf aan te denken om een bluetooth beacon te gaan toevoegen.

[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2018 09:41 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 15:25
RobertMe schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:30:
[...]

3. Als de motion sensor in de ruimte uit gaat, en de variabele staat op "aan" dan mag het licht uit
Wat gebeurt er wanneer er 2 mensen de douce inlopen, terwijl er 1 weer uitloopt
Dan werkt je systeem volgens mij niet meer, en sta je plotseling in het donker onder de douce 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al aangaf.. domotica is niet altijd even makkelijk :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Ik heb Tado voor mijn verwarming, nu is de temperatuur regeling daarvan niet zo super, aangezien op dit moment de radiatorknop naast de radiator de temperatuur meet. Ik wil ze dus aansturen op basis van een Aqara Temp sensor. Ik ben zo ver dat ik via Virtual Devices een virtuele thermostaat heb en die kan ik de temp laten weergeven van de aqara sensor. Nu loop ik alleen vast op het punt waarbij ik op een vast schema met aanwezigheid de knop wil aansturen. Heeft iemand dit en zo ja kan je wat flows laten zien? Jammer dat Homey geen verwarmingsmodule heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb het voor de babykamer veel eenvoudiger gedaan, ook met Tado en Xiaomi sensor.

Als de temperatuur sensor babykamer verandert
EN
Temperatuur sensor babykamer <19.0 graden
EN
Tijd is tussen 18.30u en 7.00u
DAN
Tado: Zet temperatuur op 23 graden met timer op 15 minuten
ANDERS
Tado: Start slimme schema

Die 23 graden is gewoon een waarde waarop het snel opwarmt, en als ie na die 15 minuten nog steeds te koud is dan begint de loop nogmaals. En anders gaat ie dus terug naar het basis schema.

Ik ga deze nog aanpassen en een split maken dat als de temperatuur onder de 18 graden is, dat ie dan langer aan gaat. Aanwezigheid heb ik er niet in zitten, dat is wel een goede om erin te verwerken, niet moeilijk ook met Smart Presence.

[ Voor 30% gewijzigd door Sanderrr op 03-11-2018 12:11 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
lubbertkramer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:00:
Mooie blog, met een harde belofte dus kom maar op!
Inderdaad! Maar...ben wel erg benieuwd naar de mogelijkheden om insights te verzamelen en dashboards te kunnen maken. Hier loopt HA echt duidelijk voor, dus hoop dat ze dit aangepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of het mogelijk is met een app of iets dergelijks om in Homey te laten bepalen wanneer iemand gemiddeld weg gaat ? Dus zoals nest het doet? Op basis van verwachting de CV schakelen of niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Webgnome schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:16:
Weet iemand of het mogelijk is met een app of iets dergelijks om in Homey te laten bepalen wanneer iemand gemiddeld weg gaat ? Dus zoals nest het doet? Op basis van verwachting de CV schakelen of niet.
Collega van mij gebruikt owntracks. Hij is ontzettend over te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
Leuk op IOS maar drama op android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Sanderrr schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:05:
Ik heb het voor de babykamer veel eenvoudiger gedaan, ook met Tado en Xiaomi sensor.

Als de temperatuur sensor babykamer verandert
EN
Temperatuur sensor babykamer <19.0 graden
EN
Tijd is tussen 18.30u en 7.00u
DAN
Tado: Zet temperatuur op 23 graden met timer op 15 minuten
ANDERS
Tado: Start slimme schema

Die 23 graden is gewoon een waarde waarop het snel opwarmt, en als ie na die 15 minuten nog steeds te koud is dan begint de loop nogmaals. En anders gaat ie dus terug naar het basis schema.

Ik ga deze nog aanpassen en een split maken dat als de temperatuur onder de 18 graden is, dat ie dan langer aan gaat. Aanwezigheid heb ik er niet in zitten, dat is wel een goede om erin te verwerken, niet moeilijk ook met Smart Presence.
De ideale temperatuur voor een babykamer is 18 graden C...
Boven de 20 is echt niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Deef_K schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:46:
Leuk op IOS maar drama op android.
*zeg hier maar even niets op 🤕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Misschien is happy bubbels een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Sjalabert schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:04:
[...]

*zeg hier maar even niets op 🤕
Heb jij het fatsoenlijk draaiend op Android dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er een handige manier om alle apparaten uit of aan te zetten op een aantal na? Ik heb nu bijvoorbeeld een neo stopcontact bij de diepvries gezet en wil niet dat die uitgezet wordt elke nacht. Dus wil die kunnen excluden. Weet iemand of dat mogelijk is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Deef_K schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:52:
[...]

Bij mij draait het opzich best oke maar mijn accu gaat wel super snel leeg als je standaard instellingen gebruikt met owntracks op Android. En bij aangepaste instellingen gaat hij snel in plaats van super snel leeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaqer op 03-11-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deef_K schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:52:
[...]

Bijn mij is het net andersom, 'perfect' op 3 Androids, onbruikbaar op een iPhone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
Shaggie_NB schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:54:
[...]
De ideale temperatuur voor een babykamer is 18 graden C...
Boven de 20 is echt niet goed...
Thanks voor de oplettendheid, ben ik mij zeker van bewust maar veel mensen weten dit niet. Ik woon in een oud huis met overal enkel glas dus qua temperaturen is het hier een uitdaging. De Tado gaat op 23 graden zodat ie gewoon meteen volle bak aan gaat, op die manier wordt de kamer dan snel en kort een beetje verwarmd, maar dat gaat echt maar met een paar tienden graden. Gemiddeld schommelt de temperatuur nu tussen de 18 en 19 graden snachts dus dat is mooi in de gewenste bandbreedte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Webgnome schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:31:
Is er een handige manier om alle apparaten uit of aan te zetten op een aantal na? Ik heb nu bijvoorbeeld een neo stopcontact bij de diepvries gezet en wil niet dat die uitgezet wordt elke nacht. Dus wil die kunnen excluden. Weet iemand of dat mogelijk is?
Ik heb dat in het verleden gedaan met klikaaan klikuit door deze als änder device te koppelen. Ik heb zelf een neo achter mijn mediahoek zitten, om mijn mesh te optimaliseren, en het verbruik de meten. Volgens mij heb ik dat bij deze Neo ook zo gedaan, echter heb ik er nu geen beschikbaar om mee te testen.

Verder mbt tot aanwezigheid en vertrek,
In het verleden had ik mijn toestellen vast ip adres toegewezen in mijn router, en liet ik Homey kijken naar de activiteit hiervan, dit was het enigste wat betrouwbaar werkte, echter ben ik hier mee gestopt door de stabiliteit van mijn router. Deze dien ik nog te vervangen of wrt op te installeren, maar dit heb ik nog niet gedaan.
Als je echt wilt kijken naar voorspellingen, dan zou ik of wachten op de ondersteuning van Google home/assistant, en of, scipts of makro's op je devices laten draaien. Je eigen devices kunnen namelijk beter bepalen wat je gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik gebruik momenteel Smart Presence die om de 5 seconden kijkt of de telefoons van mij en mijn vriendin (met vast IP) aanwezig zijn voor bepaalde flows. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat het huis dus in de "away" stand gaat ook als er nog iemand in huis is zoals de schoonmaakster of een oppas. Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Sanderrr schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:32:
Ik gebruik momenteel Smart Presence die om de 5 seconden kijkt of de telefoons van mij en mijn vriendin (met vast IP) aanwezig zijn voor bepaalde flows. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat het huis dus in de "away" stand gaat ook als er nog iemand in huis is zoals de schoonmaakster of een oppas. Hoe gaan jullie hiermee om?
Je zou een aanwezigheidsscore kunnen maken. Dus als bepaalde lampen aan staan, of als bepaalde sensoren beweging detecteren dan is er ook iemand thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Sanderrr schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:32:
Zoek maar eens op mijn berichten. Ik werk met een aanwezigheidsscore. Een telefoon is daarin slechts een onderdeel. Veel meer input gebruik ik om te schatten of er wel of niet iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb thuis Ubiquiti access points en dit werkt perfect icm aanwezigheidsdetectie! Hiervoor ook owntracks gebruikt en dat werkte bij mij (android) voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Misschien is dit niet precies wat je bedoelt, maar je kunt in de instellingen van de schakelaar volgens mij instellen wat hij moet doen na een stroomuitval. (Opstarten volgens laatste stand of zoiets)
Verder zou je een flow kunnen maken die hem elke 15 of 30 minuten opstart, ongeacht of hij aan of uit staat.
Als hij door een of andere opdracht word uitgeschakeld weet je dat hij zo weer opstart.
Misschien een prehistorische oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vervangen door een Fibaro? Die hebben een always on mode. Onafhankelijk van gebruik van het knopje en/of Z-Wave commando blijven deze altijd aan. Voor zover ik weet hebben de Neo Coolcams dit niet. Mogelijk hebben anderen (zoals Aeon Labs) dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:25:
[...]

Misschien is dit niet precies wat je bedoelt, maar je kunt in de instellingen van de schakelaar volgens mij instellen wat hij moet doen na een stroomuitval. (Opstarten volgens laatste stand of zoiets)
Verder zou je een flow kunnen maken die hem elke 15 of 30 minuten opstart, ongeacht of hij aan of uit staat.
Als hij door een of andere opdracht word uitgeschakeld weet je dat hij zo weer opstart.
Misschien een prehistorische oplossing...
Heb het inmiddels anders opgelost. Je kunt met de 'aparaten' kaart alle devices uit of aan zeggen maar ook per zone alle of bepaalde devices aan/uit zetten. Heb het nu zo gemaakt dat alle zones behalve waar die ene stekker is uit gaat snachts. Aangezien in die zone toch geen andere aparaten zijn die uit hoeven is dit gelukkig geen probleem.
RobertMe schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:34:
[...]

Vervangen door een Fibaro? Die hebben een always on mode. Onafhankelijk van gebruik van het knopje en/of Z-Wave commando blijven deze altijd aan. Voor zover ik weet hebben de Neo Coolcams dit niet. Mogelijk hebben anderen (zoals Aeon Labs) dit ook
Ik lees op internet dat er eigenlijk veel problemen zijn met fibaro en Homey. Dus weet niet of dat handig is

[ Voor 21% gewijzigd door Webgnome op 04-11-2018 12:04 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:34:
[...]

Ik lees op internet dat er eigenlijk veel problemen zijn met fibaro en Homey. Dus weet niet of dat handig is
Sinds dag 1 dat ik de Homey heb (~ april 2017) heb ik twee Fibaro wall plugs gekoppeld en nog nooit problemen ermee gehad (en hetzelfde voor de Fibaro multi sensor).

Mogelijk dat je ook veel oude ervaringen terug vindt van voor de tientallen Z-Wave rewrites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
[quote]Webgnome schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:34:
[...]

Heb het inmiddels anders opgelost. Je kunt met de 'aparaten' kaart alle devices uit of aan zeggen maar ook per zone alle of bepaalde devices aan/uit zetten. Heb het nu zo gemaakt dat alle zones behalve waar die ene stekker is uit gaat snachts. Aangezien in die zone toch geen andere aparaten zijn die uit hoeven is dit gelukkig geen probl

Goed om te weten.
Ik ga daar ook eens naar kijken ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:34:
[...]

Heb het inmiddels anders opgelost. Je kunt met de 'aparaten' kaart alle devices uit of aan zeggen maar ook per zone alle of bepaalde devices aan/uit zetten. Heb het nu zo gemaakt dat alle zones behalve waar die ene stekker is uit gaat snachts. Aangezien in die zone toch geen andere aparaten zijn die uit hoeven is dit gelukkig geen probleem.

[...]
En als je met de Device Groups-app een device maakt voor die apparaten? Is dat niet handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:05:
[...]

En als je met de Device Groups-app een device maakt voor die apparaten? Is dat niet handiger?
Die heb ik geprobeerd maar het enige resultaat wat ik daar van kreeg was dat mijn halve zwave netwerk ober zijn nek ging nadat ik alles in een groep had uit gezet. Moest homey rebooten. Dit werkt goed.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 09:08
Ik heb sinds kort een Homey en ben er heel blij mee. In de keuken heb ik een xiaomi bewegingssensor hangen die bij beweging het licht aan doet in de keuken. Ik heb spotjes hangen die in de avond gedimd zijn op ongeveer 20%. Bij beweging worden de spotjes feller en als er geen beweging meer is worden ze weer gedimd. Wat ik eigenlijk wil hebben is dat de spotjes fel blijven zolang er iemand in de keuken is. Ik heb de sensor ingesteld op 30 seconden dus dan gaat hij terug zijn originele stand van gedimde spotje... dan ziet de sensor weer beweging en gaat de spot weer naar fel als je langere tijd in de keuken bent om bijvoorbeeld te koken.. het is nu een soort disco.. any tips?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
@daan256 de sensor op 5 minuten zetten misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 21:52
Morgen krijg ik mijn Homey binnen. Kan door werk dinsdag pas mee aan de slag.
Heb hier nu veel draaien op homewizard. Die gaat de deur uit en zo de overstap maken naar Homey. Heb nog genoeg te lezen in het forum hier. En zal dan ook geregeld hier komen lezen😀.
Ben benieuwd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@daan256 Dat zou met iets van een flow moeten gebeuren waarbij je telkens bij beweging een timer. Bij beweging begint de timer opnieuw te tellen. Loopt de timer af, dan ga je weer naar dimlicht... Ik denk wel dat je daarvoor iets van een app nodig hebt.. Even kijken op apps.athom.com

@Mack80 Hier ook een ex-HomeWizard gebruiker. Ik heb de HomeWizard nu alleen nog voor de HeatLink en de temperatuursensoren. Uiteraard hangt de HomeWizard wel aan de Homey, zodat ik alles vanuit de Homey kan aansturen.

[ Voor 28% gewijzigd door wolly_a op 04-11-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Was deze link al bekend eigenlijk ? https://developer.athom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daan256 schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:15:
Ik heb sinds kort een Homey en ben er heel blij mee. In de keuken heb ik een xiaomi bewegingssensor hangen die bij beweging het licht aan doet in de keuken. Ik heb spotjes hangen die in de avond gedimd zijn op ongeveer 20%. Bij beweging worden de spotjes feller en als er geen beweging meer is worden ze weer gedimd. Wat ik eigenlijk wil hebben is dat de spotjes fel blijven zolang er iemand in de keuken is. Ik heb de sensor ingesteld op 30 seconden dus dan gaat hij terug zijn originele stand van gedimde spotje... dan ziet de sensor weer beweging en gaat de spot weer naar fel als je langere tijd in de keuken bent om bijvoorbeeld te koken.. het is nu een soort disco.. any tips?

Alvast bedankt
wat je kunt doen is countdown installeren. Daarmee kun je een losse timer aanmaken. Wat ik heb gedaan is zorgen dat wanneer de sensor beweging ziet gaat deze countdown op 60 en telt terug. Elke keer als de sensor weer aan spring komt daar een x aantal seconden bij. Pas wanneer de counter op 0 staat gaat de lamp uit.

Dat voor komt dat je afhankelijk bent van de sensor want je bouwt een soort buffer in.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Webgnome schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:50:
[...]

wat je kunt doen is countdown installeren. Daarmee kun je een losse timer aanmaken. Wat ik heb gedaan is zorgen dat wanneer de sensor beweging ziet gaat deze countdown op 60 en telt terug. Elke keer als de sensor weer aan spring komt daar een x aantal seconden bij. Pas wanneer de counter op 0 staat gaat de lamp uit.

Dat voor komt dat je afhankelijk bent van de sensor want je bouwt een soort buffer in.
Kun je een kopie van de flow laten zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zijn twee flows. Eentje voor wanneer de beweging is (start positie zeg maar) en de ander om wanneer de zandloper leeg is te checken of dat de er nog beweging is en zo ja draai weer om en zo nee zet de lamp uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2ag2tn3EtjIq0hIV9EAVjw4L/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GxJuRGq09jpnIcpR3upmUUBM/medium.png

In jou geval zou je er dus de helderheid bij in moeten zetten. Maar dat gaat wel lukken denk ik

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik zie dat je de neo motion sensor gebruikt. Hou er rekening mee dat de Xiaomi om de 1 minuut ververst(minimale tijd die je kan instellen). Als die beweging registreert dan staat die 1 minuut op aan. Als je dan 59 seconden druk beweegt en dan 5 of 1 seconden niet dan staat die weer uit. Hij is zelfs zo dat die eerst uit gaat en dan pas weer beweging kan registreren. Ik heb hem zelf ook zo ongeveer op die manier maar dan altijd met 1 flow maar de timer is ipv 1 minuut 75 seconden.

Dat werkt in mijn situatie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:03:
Ik zie dat je de neo motion sensor gebruikt. Hou er rekening mee dat de Xiaomi om de 1 minuut ververst(minimale tijd die je kan instellen). Als die beweging registreert dan staat die 1 minuut op aan. Als je dan 59 seconden druk beweegt en dan 5 of 1 seconden niet dan staat die weer uit. Hij is zelfs zo dat die eerst uit gaat en dan pas weer beweging kan registreren. Ik heb hem zelf ook zo ongeveer op die manier maar dan altijd met 1 flow maar de timer is ipv 1 minuut 75 seconden.

Dat werkt in mijn situatie perfect.
Dat is inderdaad zoals de Xiaomi (helaas) werkt. Hetzelfde als dat deze de lux alleen meet en rapporteert als er beweging is (en dan dus elke minuut).
Wat ik alleen niet goed begrijp is dat @daan256 aangeeft dat hij de tijd op 30 seconden heeft staan. Want de Schakel bewegingsalarm uit na kan ik niet instellen op een waarde die minder dan 60 (seconden) is.
Pagina: 1 ... 38 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.