*Knip*, Je eigen YouTube kanaal hier gaan promoten is niet de bedoeling.
[ Voor 71% gewijzigd door Zeehond op 12-10-2018 20:47 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 71% gewijzigd door Zeehond op 12-10-2018 20:47 ]
heeft je ventilator ook een 0-10v aansluiting of een perilex stekker?? heb je nog meer gegevens van je ventilator (type,wat voor stekker) anders moet je de handige community app bouwers eens contacten misschien kunnen die je helpen?Geurt-kun schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:39:
De afgelopen dagen had ik best wat van de warme buitenlucht naar binnen willen halen met mijn Orcon ventilator. Mijn huis heeft ramen op het oosten en het westen en het is aan het einde van de dag buiten warmer dan binnen.
Op afstand of met een slimme flow de ventilator optoeren zou perfect zijn.
Zou het nog steeds niet mogelijk zijn om de Orcon afstandsbediening te koppelen aan de Homey?
HomeyCornelisse schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:17:
~[mbr]*Knip*, Je eigen YouTube kanaal hier gaan promoten is niet de bedoeling.~[/mbr]
Het is een MVS-15 RHB met een draadloze ab en een eurostekker. Of er een 0-10 Volt aansluiting op zit is mij niet bekend.HomeyCornelisse schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:57:
[...]
heeft je ventilator ook een 0-10v aansluiting of een perilex stekker?? heb je nog meer gegevens van je ventilator (type,wat voor stekker) anders moet je de handige community app bouwers eens contacten misschien kunnen die je helpen?
zo te zien zit er geen 0-10v aansluiting op. Misschien kun je contact met Orcon opnemen en vragen of ze de api al vrij geven?Geurt-kun schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:06:
[...]
Het is een MVS-15 RHB met een draadloze ab en een eurostekker. Of er een 0-10 Volt aansluiting op zit is mij niet bekend.
Eerder werd gezegd dat Orcon geen Api vrijgeeft. Dat is echter al weer even geleden, misschien zijn we ondertussen verder bij Orcon.
[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 12-10-2018 22:32 ]
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
[ Voor 3% gewijzigd door Rhaegar1 op 15-10-2018 12:51 ]
IR is inderdaad een drama. Maar je kunt evt. wel een 'extender' koppelenRhaegar1 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:35:
Hi tweakers,
Ik heb gisteren mijn Homey binnen gekregen. Was wel tevreden met hoe plug en play het allemaal was. Enigszins teleurgesteld dat hem linken aan mijn Google home niet werkte maar ik had al begrepen dat GH integratie nog even op zich laat wachten en IFTTT zorgt dat ik alles, via een omweg, wel heb gekregen hoe ik wilde.
1 vraag nog, ik zie dat ik via IR in principe mijn Samsung tv ook zou moeten kunnen aansturen (redelijk standaard 2011 model) dit lukt alleen niet. Dit zou door de line of sight of misschien de afstand (5m) kunnen komen. Volgens mij werkt de IR wel want mijn somfy zonnescherm werkt volgens mij ook via IR em for sorry het prima.
Is de range van de IR echt zo slecht? Zou een extender werken?
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Ik heb hiervoor de RM3 Mini Pro gekocht. Werkt perfect en achter de TV staan. Dus je ziet hem niet.Rhaegar1 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:35:
Is de range van de IR echt zo slecht? Zou een extender werken?
[ Voor 9% gewijzigd door psyy138 op 15-10-2018 13:49 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ik gebruik deze:psyy138 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:48:
Zijn er mensen die gebruik maken van slimme stekkerdozen/power strips?
Ik heb 2 Xiaomi Power Strips met WiFi maar de status online/offline wordt niet goed weergegeven in homey.
10-20 seconden nadat die aan is gezet met homey gaat die weer naar offline toe, hierdoor werken mijn flows niet goed. Ik zou wel wat kunnen knutselen met flows maar dan is het hele idee van een slimme stekkerdoos weg.
Ik heb een 3 port + 3 usb en een 5 port en allebei vertonen hetzelfde.
Heb ze ook al eens gereset maar dat lijkt geen verschil te hebben.
Wet zo alleen 123 niet hoe die in de xiaomi smart home staat.
Iemand deze ook in gebruik en ervaart hezelfde? Of welke merk/product gebruiken jullie hiervoor?
Of hebben jullie gewoon een smart plug achter een domme stekkerdoos?
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Dat is verwijderd door Athom omdat ze vonden dat het niet altijd de juiste weergave gaf en het geen meerwaarde hadAurora schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:25:
Kan ik mijn mesh netwerk in kaart brengen? Ik herinner me ooit dat iemand hier een heel gaaf diagram liet zien die alle nodes liet zien en met welke router ze verbonden zijn, maar ik zie nergens in Homey om dat naar boven te halen. Ook niet in de dev tooling. Iemand een idee?
[ Voor 31% gewijzigd door lubbertkramer op 16-10-2018 14:25 ]
Is het ook niet op te vragen met alleen tekst, want dat is iets wat ikzelf nu ook mis. Je hebt geen idee welke apparaten met elkaar verbinden.lubbertkramer schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:32:
[...]
Dat is verwijderd door Athom omdat ze vonden dat het niet altijd de juiste weergave gaf en het geen meerwaarde had.
Dat kan inderdaad: https://developer.athom.com/tools/zwaveDaniel. schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:07:
[...]
Is het ook niet op te vragen met alleen tekst, want dat is iets wat ikzelf nu ook mis. Je hebt geen idee welke apparaten met elkaar verbinden.
Die dingen zijn inderdaad niet aan te slepen en ook redelijk prijzig als je kijkt naar tussenstekkers.HeroS schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:39:
[...]
Ik gebruik deze:
pricewatch: Greenwave Systems PowerNode 6
Helaas nergens meer te koop.
Maar een Z-Wave/Zigbee tussenstekker zal vaak betere resultaten geven aangezien deze rechtstreeks aan de Homey zijn gekoppeld.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Thnx voor de Nuki update.lubbertkramer schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:32:
[...]
Dat is verwijderd door Athom omdat ze vonden dat het niet altijd de juiste weergave gaf en het geen meerwaarde had
Ik had er nog een in mijn fotoalbum staan, deze bedoelde jij![]()
[Afbeelding]
Edit:
Mooie stap van Nuki, de Nuki 2.0 komt met upgrades als Bluetooth 5.0 en ZigbeeIk ga eens kijken wat dat inruilprogramma doet volgende maand
https://nuki.io/nl/blog-n...t-lock-met-apple-homekit/
Het antwoord van Orcon:HomeyCornelisse schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:16:
[...]
zo te zien zit er geen 0-10v aansluiting op. Misschien kun je contact met Orcon opnemen en vragen of ze de api al vrij geven?
Ben je actief op slack?? anders moet je daar eens proberen of iemand iemand je kan helpen met het maken van een app.Geurt-kun schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:02:
[...]
Het antwoord van Orcon:
„Helaas hebben wij geen ervaring met het koppelen van de MVS-15 RHB met een Homey, en dit is dan ook niet mogelijk“.
😢
batterij vervangen denk ik.Greetoz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:32:
Ik heb 2 xiaomi aqara motion sensors. De ene blijft werken maar de andere reageer na een aantal dagen niet of heel traag. Ze hangen op dezelfde afstand (4 meter) tot Homey en ongeveer 50 cm van elkaar. Dus de afstand zou niet het probleem moeten zijn. De overige 20 aqara temp en deur sensoren werken prima. Heb ik gewoon een defecte sensor? Opnieuw toevoegen heb ik al eens gedaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 17-10-2018 20:49 ]
Verwijderd
Samengevat met quotes uit de pagina's die ik gekregen heb:Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:53:
@lubbertkramer hoe was het trouwens afgelopen - heb dit waarschijnlijk gemist? - met jouw klacht bij de reclame code commissie over Homey/Athom?
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 17-10-2018 21:22 ]
Het zijn nieuwe sensors, maar ik heb nu de batterijen omgewisseld tussen de 2 sensoren, de sensor die eerst niet werkte werkt nog steeds niet, dus het ligt niet aan de batterijen. Ik heb hem even opnieuw toegevoegd, dat werkte de eerste keer ook, maar tijdelijk dus even aankijken.
Bedankt voor deze update. Ik mis alleen even wat de "Straf/boete" is of mag de commissie dit niet opleggen?lubbertkramer schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:18:
[...]
Samengevat met quotes uit de pagina's die ik gekregen heb:
Onderdeel 1 Bluetooth speakers
- Adverteerder heeft in feite een belofte gedaan die zij niet waarmaakt. Om die reden is geen juiste informatie verstrekt over de (toekomstige) gebruiksmogelijkheden van Homey als bedoeld onder b van artikel 8.2 van de Nederlandse Reclame Code (NRC). De gemiddelde consument kan hierdoor ertoe gebracht worden een besluit over een transactie te nemen, dat hij anders niet had genomen
Onderdeel 2 Muziek
- Adverteerder heeft medegedeeld dat veel van de op de website genoemde functionaliteit "waarschijnlijk" in een andere vorm mogelijk zal zijn, maar dit wijkt wezenlijk af van de stellige boodschap: "Homey muziek laat je gemixte afspeellijsten maken met tracks van verschillende stream diesnten, en speelt je favoriete muziek naar speakers die je nu al hebt" Ook in zoverre is geen juiste informatie verstrekt over de (toekomstige) gebruikersmogelijkheden van Homey en is het hier bedoelde gedeelte van de website om vergelijkebare redenen als ten aanzien van onderdeel 3 n strijd met artikel 7 NRC
Onderdeel 3: Apps en limiet
- Het is de voorzitter niet duidelijk geworden in welke mate de consument doorgaans apps installeert op Homey. Nu evenwel de nadruk wordt gelegd op deze mogelijkheid in combinatie met ed aansporing "ontketen Homey's kracht" en de verdere aanprijzingen op dit punt, dient naar het oordeel van de voorzitter wel in enige mate op deze beperking te worden gewezen, nu de uiting anders de indruk wekt dat men een zeer groot aantal apps tegelijk kan laten functioneren op Homey. Dat volgens adverteerder alleen de "heavy-user' van deze beperking last heeft, leidt niet tot een ander oordeel. Juist deze gebruiker zal zich door bedoelde aansporing aangesproken kunnen voelen en daardoor met onjuiste verwachtingen tot de aanschaf van Homey kunnen besluiten. In zoverre is er sprake van een omissie als bedoeld in artikel 8.3 aanhef en onder c NRC. Ook om die reden isd e uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC
Onderdeel 4 Alles in huis verbonden / Spraak
- Voor het overige wijst de voorzitter de klacht af. Onderdeel "Homey alles in huis verbonden" is onmiskenbaar bedoeld als een slogan die met enige mate van overdrijving verwijst naar de functionaliteit van het aangeprezen product. Deze slogan zal door de gemiddelde consument niet zo specifiek worden uitgelegd dat de adverteerder garandeert dat alle mogelijke technische apparaten via Homey verbonden kunnen worden.
- Ten aanzien van onderdeel "Praat met je huis en " je kunt een flow starten met je eigen spraakcommandos's" heeft adverteerder voldoende aannemelijk gemaakt dat de consument die het product koopt deze functionaliteit daadwerkelijk zal (blijven) ervaren. Dat deze functionaliteit niet wordt doorontwikkeld, doet daaraan niet af, nu niet de indruk wordt gewekt dat deze functionaliteit in de toekomst niet meer mogelijkheden zal bieden dan nu.
Conclusie:
Ten aanzien avn de onderdelen 3 en 4 stelt de adverteerder inmiddels aanpassingen te hebben gedaan, te weten dat de blogpost is voorzien van een update en dat aan onderdeel 4 een waarschuwing is toegevoegd dat bij het installeren van meer dan 15 apps men vertraging kan ondervinden met Homey. Verder heeft de voorzitter geconstateerd dat de adverteerder aan onderdeel 2 de waarschuwing heeft toegevoegd dat de hier bedoelde functionaliteit in de toekomst zal veranderen.
Beslissing:
Op grond van het geen onder 1, 2 en 3 is vermeld, acht de voorzitter de bestreden reclame-uiting in strijd met artikel 7 NRC. Voor het overige wijst de voorzitter de klacht af.
Mijn inbreng
Ik kon hier nog tegen in beroep gaan en dit hoger op laten spelen maar ik denk dat ik mijn punt had gemaakt en was niet uit op een rechtzaak zoals hier ook vaker besproken was. Bijvoorbeeld met spraak, eigen spraakcommando's zijn tot op zekere hoogte mogelijk maar helaas zijn er nog steeds verboden woorden die we niet zelf mogen gebruiken en waar Athom geen functie voor wil maken zodat iedereen zelf zijn spraakcommando's kan bepalen i.p.v. standaard ingebouwde commando's.
Helaas blijft Athom op het vlak van verkeerde info geven deels doorgaan, zoals in de huidige roadshows waar ze flows maken in de webomgeving en dit laten zien terwijl eind 2018/begin 2019 dan eindelijk 2.0 het levenslicht zal zien met alleen de opmerking dat dit toekomstig veranderd.Maar goed, daar heb ik geen last van dus als iemand daar last van heeft of zich later meld kan die met deze zaak daar wel op inhaken (aangezien deze nu wel in het dossier van Athom zit)
Athom heeft daarnaast aangeboden om van iedereen die zich door bovenstaande misleid voelde Homey terug te kopen dus wat mij betreft lossen ze het daarmee netjes op voor iedereen die hier klachten over had/heeft
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Op dit moment geen (reclame code commissie legt dat niet op), daarvoor zou ik naar het hoger beroep moeten of als iemand nu een klacht gaat indienen en de punten hierboven nog niet aangepast zijn dan heeft Athom een probleemHeroS schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:57:
[...]
Bedankt voor deze update. Ik mis alleen even wat de "Straf/boete" is of mag de commissie dit niet opleggen?
Soon, er moet eerst nog een update naar experimenteel komen voordat hij naar stabiel gaat komen vanwege huidige problemen (zie ook de laatste blog) Op Slack klagen ze ook al maar krijgen alleen het antwoord "we zijn ermee bezig" maar inmiddels ligt het vier weken stil met alleen de beantwoording "we hebben een bug" maar dat zijn er velen gezien GithubCount_B schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:40:
Heeft iemand al enig idee wanneer 1.5.13 naar stable gaat komen? Begint behoorlijk irritant te worden dat ik sommige fibaro sensors niet kan verwijderen...
Ik las op slack in een beantwoording van @Moszkowicz over waarom apps nog geen update hebben gekregen die door ontwikkelaars meer dan week terug ingediend zijn (krijgen review vanuit Athom) dat @WeeJeWel momenteel met vakantie is. Beste is om hier Athom via de officiele kanalen voor te contacten als je support wilt, zoals @WeeJeWel laatst aangaf is Tweakers geen officieel kanaal van Athom. Je kunt op Slack ook het #developers kanaal proberenbuldm01 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:57:
beste WeeJeWel
Kun jij mij een voorbeeld Javascript laten zien voor Webhook ik kom daar zelf niet uit.
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 18-10-2018 12:03 ]
lubbertkramer schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:01:
[...]
Ik las op slack in een beantwoording van @Moszkowicz over waarom apps nog geen update hebben gekregen die door ontwikkelaars meer dan week terug ingediend zijn (krijgen review vanuit Athom) dat @WeeJeWel momenteel met vakantie is. Beste is om hier Athom via de officiele kanalen voor te contacten als je support wilt, zoals @WeeJeWel laatst aangaf is Tweakers geen officieel kanaal van Athom. Je kunt op Slack ook het #developers kanaal proberenMisschien dat je dan ook wat meer informatie kunt delen in wat je wilt doen, wat je al gemaakt/gedaan hebt of wat mist op developers.athom.com ?
[ Voor 98% gewijzigd door Zeehond op 20-10-2018 20:17 ]
Ik denk dat je besmet bent, je kunt net als mij niet lezen als ik @jaxc1976 moet gelovenSevo92 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:40:
"It seems like some people misunderstood me when I said that Emile was on holiday and thought no app updates were being processed at the moment."
Dat is toch letterlijk wat hij in de gesprekken daarboven aangeeft?![]()
Zoals ik hierboven al zei, snap ik niet waarom het topic offline moet gaan door @jaxc1976 en sluit ik mij bij je bericht aan dat als @jaxc1976 een probleem heeft met iets hij dat beter prive kan doen aangezien er niets aan de hand wasHomeyCornelisse schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:01:
@jaxc1976 @lubbertkramer Zullen we het op dit forum een beetje gezellig houden? zonder elkaar te beschuldigen van dingen. Homey is een product voor de leuk niet om elkaar aan te vallen en te beschuldigen. als je dat wel graag willen doen, wil ik jullie wijzen op de privé berichten functie van deze site, die is daar beter bestemd voor.
Huisautomatisering blijft mijn ding, heb zowel Homey als HASS draaien dus logisch dat ik in in de topics die daarover gaan reageer op Tweakers en als ik een vraag zie waar ik een antwoord op weet deze beantwoord, is dat niet het doel van dit topic? Snap daarom nog steeds je hele punt niet aangezien er niets negatiefs instond en voor de rest de vraag beantwoord werd met feiten geplaatst door Athom. Maar laten we niet langer vanwege jouw persoonlijke issues offtopic blijvenjaxc1976 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:42:
Heerlijk om te zien hoeveel tijd je hier toch nog insteekt @lubbertkramer Maar je weet zelf ook wel beterJe kunt elke uitspraak vanuit slack aanhalen om te bashen, maar de waarheid licht toch in het midden ... Jij hebt jou waarheid en ik die van mij .
[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 18-10-2018 18:15 ]
Niet om het een of ander. Maar Lubbert gaf aan dat Emile vakantie heeft en hij dat opmaakte uit vragen op Slack m.b.t. app updates die lang duren en de reactie(s) van Bram daarop. Lubbert zegt nergens dat er geen apps worden goedgekeurd, alleen dat uit beantwoording van vragen daarover blijkt dat Emile vakantie heeft.jaxc1976 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:42:
Heerlijk om te zien hoeveel tijd je hier toch nog insteekt @lubbertkramer Maar je weet zelf ook wel beterJe kunt elke uitspraak vanuit slack aanhalen om te bashen, maar de waarheid licht toch in het midden ... Jij hebt jou waarheid en ik die van mij .
Geeft dat niet een erg drukke ervaring? Het idee an zich ziet er wel goed uit, maar meer dat wat 'statische' verlichting zou ik er persoonlijk waarschijnlijk niet van maken. Dus in de ene situatie kleur A en in de andere situatie kleur B. Met animaties, meerdere kleuren door elkaar heen etc zou ik niet lang uithouden denk ik.
Voor binnen, ja! Maar deze zal meer op een warme oranje/witte vaste stand staan voor verlichting, of op rood vanwege de kleur van de muur (brandweerrood). Ik wilde deze strips graag toepassen voor het geval het een keer leuk is om te gebruiken en om een daadwerkelijke test gedaan te hebben van het opbouwen van een bordje met nodemcu + converter en de stripsv voor het project buiten (heb daarom ook met rgb en rgbww strips getest met een gledopto controller (zigbee) maar vond die kleuren toch minder). Daarnaast de ws2811 normale + hoge helderheid vergeleken en er is daadwerkelijk verschil (het was geen ali verkooppraatje) waarna wij voor de hoge helderheid gekozen hebben.RobertMe schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:41:
Geeft dat niet een erg drukke ervaring? Het idee an zich ziet er wel goed uit, maar meer dat wat 'statische' verlichting zou ik er persoonlijk waarschijnlijk niet van maken. Dus in de ene situatie kleur A en in de andere situatie kleur B. Met animaties, meerdere kleuren door elkaar heen etc zou ik niet lang uithouden denk ik.
[ Voor 12% gewijzigd door RVervuurt op 18-10-2018 19:59 ]
maar bij jou gaat dus nu altijd de muziek aan als er iemand de badkamer inloopt? Opzich wel leuk natuurlijk, maar weet niet of ik daar blij van wordRVervuurt schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:56:
Vandaag een Sonos gekocht voor in de badkamer en het werkt prima! Zeker in combinatie met internetradio is het echt heerlijk!
Hier m'n flow:
[Afbeelding]
Alleen zit er best een vertraging tussen de geregistreerde beweging en het afspelen van de muziek, toch een goede 3 of 4 seconden!
Ik heb al via het Homey-forum gehoord dat er iets is dat "Transitions" heet, zodat ik eventueel het volume vloeiend naar X kan brengen, want nu is het nogal abrupt. Maar dat ga ik nu uitzoeken!
Verder heb ik een exacte kopie van deze flow, waar de tijd NIET tussen die tijdstippen is, voor 's nachts, waar het volume lager is dan overdag
Denk ook niet dat ik daar echt blij van zou worden als ik elke keer muziek krijg als ik de badkamer inloop. Ik zou dan eerder voor een knop kiezen bijvoorbeeld een Fibaro button waarmee ik de muziek dan aan kan zetten.Sa1 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:57:
[...]
maar bij jou gaat dus nu altijd de muziek aan als er iemand de badkamer inloopt? Opzich wel leuk natuurlijk, maar weet niet of ik daar blij van word
Denk dat de WAF factor dan snel zou verdwijnen als ik midden in de nacht naar het toilet moest en mijn playlist begint met afspelen om 03:15 (of als ze keer vroeg naar bed gaat om 21:45), enkeltje naar de bank samen met de huisautomatiseringHomeyCornelisse schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:51:
[...]
Denk ook niet dat ik daar echt blij van zou worden als ik elke keer muziek krijg als ik de badkamer inloop. Ik zou dan eerder voor een knop kiezen bijvoorbeeld een Fibaro button waarmee ik de muziek dan aan kan zetten.
[ Voor 28% gewijzigd door lubbertkramer op 18-10-2018 23:09 ]
Haha ja denk ik ook. Mijn ouders hebben ook een inbouw radio van Gira op de badkamer, deze kan je ook aan laten gaan tegelijk met de verlichting. deze functie expres niet aangezet voor de nacht uren. Anders worden ze geklubbertkramer schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:56:
[...]
Denk dat de WAF factor dan snel zou verdwijnen als ik midden in de nacht naar het toilet moest en mijn playlist begint met afspelen om 03:15, enkeltje naar de bank samen met de huisautomatiseringIk zou inderdaad de flow ook aan de hand van een knop doen, xiaomi heeft goedkope zigbee knoppen (of een goedkope neo)
Op beweging is sowieso lastig, behalve als @RVervuurt alleen woont is er denk ik geen probleem en werkt het prima. Op beweging (zeker alleen van een motion sensor die alleen maar aan/uit gaat bij beweging) weet je niet wie de beweging veroorzaakt, je robotstofzuiger, je kat / hond, partner, kinderen, familie die de badkamer komt bekijken of de klusjesman die de verstopping komt fixenHomeyCornelisse schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 23:02:
[...]
Haha ja denk ik ook. Mijn ouders hebben ook een inbouw radio van Gira op de badkamer, deze kan je ook aan laten gaan tegelijk met de verlichting. deze functie expres niet aangezet voor de nacht uren. Anders worden ze gek
Dat zou ook overbodig zijn.. Bovenop de Sonos zit een knop namelijk, druk hem in en het afspelen begint, druk hem nog een keer in en het afspelen stopt..HomeyCornelisse schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:51:
[...]
Denk ook niet dat ik daar echt blij van zou worden als ik elke keer muziek krijg als ik de badkamer inloop. Ik zou dan eerder voor een knop kiezen bijvoorbeeld een Fibaro button waarmee ik de muziek dan aan kan zetten.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
[ Voor 6% gewijzigd door RVervuurt op 19-10-2018 10:29 ]
Bij instellingen, notifications kan je ze in 1 keer allemaal wissen.RVervuurt schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:56:
Oh, en een laatste vraagje: Ik heb 49 notificaties in m'n Homey-app, voor elke keer als ik thuiskom of het huis verlaat. Waarom is er geen "clear all" voor die notificaties?
Bijvoorbeeld dit voor de ThermoSmart app:buldm01 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:57:
beste WeeJeWel
Kun jij mij een voorbeeld Javascript laten zien voor Webhook ik kom daar zelf niet uit.
Homey registreert een webhook met zijn ID, Secret en data. De data is als volgt:{
"thermostat": "ABCD123"
}
De webhook server voert dan de code uit de screenshot uit, vindt een match, en stuurt de webhook door naar de ThermoSmart app op Homey.{
"thermosmart_id": [ "ABCD123" ]
}
Homey — Critics are those without skills to create.
macOS 15.5
macOS 15.5
Probeer het nog eens, maar druk dan om de 5 seconden nog eens (enkele druk) op het knopje, op die manier houd je de sensor "wakker" tijdens het koppelen - heb dat zelf met enkele sensoren ook gehad.Daniel. schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:59:
Weet iemand dit. Ik kan de Xiaomi Aqara temperature en humidity sensor niet koppelen. Het lampje knippers 3 keer maar Homey wil maar geen verbinding maken.
Ander vraagje misschien weten jullie dat hier. De Xiaomi Curtain wat ik op internet er daarover lees is is dat de rails aan 2 kanten open gaat. Ik wil dat de gordijnen naar 1 kant gaan i.p.v. dat het 2 kanten opgaat.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Dat klopt, maar deze wil de initialisatie niet eens opstarten. Echt heel raar.Sanderrr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:00:
[...]
Probeer het nog eens, maar druk dan om de 5 seconden nog eens (enkele druk) op het knopje, op die manier houd je de sensor "wakker" tijdens het koppelen - heb dat zelf met enkele sensoren ook gehad.
Reset knop iets van 5 seconden inhouden en dan dezelfde knop op de seconden weer even indrukken zodat dat lampje knippertDaniel. schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:59:
Weet iemand dit. Ik kan de Xiaomi Aqara temperature en humidity sensor niet koppelen. Het lampje knippers 3 keer maar Homey wil maar geen verbinding maken.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Klopt dat weet ik, ik heb hem nu aan collega meegegeven, die heeft een Xiaomi hub. Ik denk dat die echt stuk is.psyy138 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
Reset knop iets van 5 seconden inhouden en dan dezelfde knop op de seconden weer even indrukken zodat dat lampje knippert
Batterij misschien op? Of is het een nieuwe?Daniel. schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:56:
[...]
Klopt dat weet ik, ik heb hem nu aan collega meegegeven, die heeft een Xiaomi hub. Ik denk dat die echt stuk is.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ja ook al open geschroefd. Dat soort dingen allemaal al gedaan.psyy138 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Batterij misschien op? Of is het een nieuwe?
[ Voor 19% gewijzigd door Daniel. op 22-10-2018 19:31 ]
[ Voor 53% gewijzigd door HomeyCornelisse op 23-10-2018 00:27 ]
HeldSanderrr schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:00:
[...]
Probeer het nog eens, maar druk dan om de 5 seconden nog eens (enkele druk) op het knopje, op die manier houd je de sensor "wakker" tijdens het koppelen - heb dat zelf met enkele sensoren ook gehad.
Hoe groot is het bereik van jouw motion detectors? Ik heb ze ook (3 stuks) maar deze werken alleen in dezelfde ruimte. In bijvoorbeeld de keuken (met tussendeur) valt het bereik al weg.erreen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:52:
Ik gebruik hiervoor een motion detection voor de verlichting en een floodsensor (beide van Fibaro).
Licht gaat aan bij aanwezigheid. Zet ik de douche aan, dan detecteerd de floodsensor dit, schakelt de sonos aan en wordt het licht blauw..
Welk bereik bedoel je precies?Exception schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:51:
[...]
Hoe groot is het bereik van jouw motion detectors? Ik heb ze ook (3 stuks) maar deze werken alleen in dezelfde ruimte. In bijvoorbeeld de keuken (met tussendeur) valt het bereik al weg.
https://github.com/athomb...85#issuecomment-431906547This is confirmed to be caused by the update to chrome 70. We're currently working on an emergency bugfix release.
[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 23-10-2018 08:25 ]
[ Voor 85% gewijzigd door FireFoz op 23-10-2018 23:51 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Heb je ook hue lampen? Of alleen de motion sensor. Ik heb hue lampen en een sensor maar eigenlijk nergens last van. Ik gebruik dan wel de hue bridge nog voor de lampen maar de sensor heb ik rechtstreeks op homey aangesloten. Als je de hue Bridge gebruikt kan het zijn dat je hem moet updaten. Ook al een paar keer mee gemaakt bij mijn ouders thuis dat de verlichting het niet meer deed omdat Philips een update had uitgebrachtFireFoz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:35:
M'n hue motion sensor werkt in eens voor geen meter meer, volgens mij tegelijk met de app problemen. Geen idee of het met elkaar te maken heeft. Ik pair hem opnieuw, dan werkt het voor een uur en vervolgens update ie niet meer. Hij geeft constant motion aan. Batterij uit de motion sensor halen helpt ook niet, zelfs dan nog meldt Homey motion
Behoorlijk vervelend want nu zit ik steeds in het donker en via de app kan ik de lampen ook niet aan doen. Dus moet nu via de computer...
Jij hebt het in je video over een 10volt aansluiting op je mechanische ventilatie of een of andere plug. Nu zag ik op jouw kanaal ook dat je inderdaad een schakelaar in je mechanische had ingebouwd. Nu zou ik dit ook graag willen, maar durf niet zo goed. Huis is vrij nieuw en heb dus nog overal garantie op, ik kan mij voorstellen dat er discussie ontstaat als ik zelf iets ga wijzigen aan de afzuiging.HomeyCornelisse schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:34:
Ik ben op Youtube bezig met het maken van video's waar in ik uitleg hoe je de verschillende flows kan maken. de Flow die ik deze keer heb gemaakt gaat over vraaggestuurde ventilatie, zodat je een goed klimaat in huis houd en dat als je bijvoorbeeld gaat douchen het ventilatie systeem automatisch aan en uit gaat zo heb je er geen omkijken meer naar. veel kijk en bouw plezier. De video vind je op onderstaande link
YouTube: Homey By Athom- Flow Vraaggestuurde mechanische ventilatie
Ligt waarschijnlijk aan de brakke Zigbee implementatie, ik heb precies hetzelfde.FireFoz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:35:
M'n hue motion sensor werkt in eens voor geen meter meer, volgens mij tegelijk met de app problemen. Geen idee of het met elkaar te maken heeft. Ik pair hem opnieuw, dan werkt het voor een uur en vervolgens update ie niet meer. Hij geeft constant motion aan. Batterij uit de motion sensor halen helpt ook niet, zelfs dan nog meldt Homey motion
Behoorlijk vervelend want nu zit ik steeds in het donker en via de app kan ik de lampen ook niet aan doen. Dus moet nu via de computer...
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Zelf heb ik een Zehnder Stork Comfofan S unit hangen. Wat ik gedaan heb is de printplaat voor de communicatie met de sensoren weg gehaald, vervolgens de Qubino 0-10V module aangesloten op het ventilatie systeem en toen was het alleen nog maar koppelen met homey. De sensoren en schakelaars die in de woonkamer/keuken/ badkamer hingen heb ik ook losgekoppeld en netjes in een doos bewaard zodat als ik uit dit huis (huur huis) weg ga ik het weer netjes terug kan bouwen. Daarmee vervalt de ''normale'' werking van het systeem. Met het opvangen van RF signalen en het aansturen daarvan heb ik geen ervaring mee. volgens mij is dat ook niet zo makkelijk omdat alles wel dicht getimmerd zal zijn door de fabrikanten. Voor mij was het makkelijker om een qubino module in te bouwen(werkje van 10 minuten). Heb jij misschien meer gegevens van jou systeem? misschien kan ik je dan helpen om te kijken wat je moet doen om eventueel een module in te bouwen.Sa1 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:56:
[...]
Jij hebt het in je video over een 10volt aansluiting op je mechanische ventilatie of een of andere plug. Nu zag ik op jouw kanaal ook dat je inderdaad een schakelaar in je mechanische had ingebouwd. Nu zou ik dit ook graag willen, maar durf niet zo goed. Huis is vrij nieuw en heb dus nog overal garantie op, ik kan mij voorstellen dat er discussie ontstaat als ik zelf iets ga wijzigen aan de afzuiging.
Enige tijd terug had ik hier ook al is aangegeven dat wellicht het 'opvangen' van een RF signaal op 866mhz een optie was voor het inschakelen. Er is toen wat discussie ontstaan en andere users die dezelfde wens hebben.
Mijn vraag is eigenlijk tweeledig, hoe complex is het inbouwen van een dergelijke schakeling en blijven hierbij de oorspronkelijke aansturing ook werken? en, heb jij ervaring hoe je een dergelijk signaal 'zelf' vanuit de homey naar de mech vent kan sturen?
Homey vindt ze na 5 meter (en een deur) al niet meer. Dan is de connectie gewoon weg. Houd ik ze dichterbij, dan werkt het ineens wel. Batterijen zijn vol volgens Homey.erreen schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:44:
[...]
Welk bereik bedoel je precies?
Qua bewegingen die de sensor oppakt zit bij mij rond de 5 tot 7 meter.
Koppeling met Homey, de sensor is op de 2e verdieping in de douche geplaatst, Homey staat op de b.g.g.
Hier ook de Comfofan S met Qubino 0-10v module. Werkt top! Heb de RF Print er ook nog aan zitten, dus het originele systeem werkt ook nog. Ik gebruik dat echter nooit meer.HomeyCornelisse schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:18:
[...]
Zelf heb ik een Zehnder Stork Comfofan S unit hangen. Wat ik gedaan heb is de printplaat voor de communicatie met de sensoren weg gehaald, vervolgens de Qubino 0-10V module aangesloten op het ventilatie systeem en toen was het alleen nog maar koppelen met homey. De sensoren en schakelaars die in de woonkamer/keuken/ badkamer hingen heb ik ook losgekoppeld en netjes in een doos bewaard zodat als ik uit dit huis (huur huis) weg ga ik het weer netjes terug kan bouwen. Daarmee vervalt de ''normale'' werking van het systeem. Met het opvangen van RF signalen en het aansturen daarvan heb ik geen ervaring mee. volgens mij is dat ook niet zo makkelijk omdat alles wel dicht getimmerd zal zijn door de fabrikanten. Voor mij was het makkelijker om een qubino module in te bouwen(werkje van 10 minuten). Heb jij misschien meer gegevens van jou systeem? misschien kan ik je dan helpen om te kijken wat je moet doen om eventueel een module in te bouwen.
Bij mijn ouders thuis hangt ook een Comfofan S daar had ik het printje er wel in laten zitten maar deze was kapot gegaan dus in me eigen huis er maar uitgehaald hahaSkorpionNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:15:
[...]
Hier ook de Comfofan S met Qubino 0-10v module. Werkt top! Heb de RF Print er ook nog aan zitten, dus het originele systeem werkt ook nog. Ik gebruik dat echter nooit meer.
Heb wat plaatjes geschoten om wat meer duidelijkheid te krijgen. Het merk is iig Orcon.HomeyCornelisse schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:18:
[...]
Zelf heb ik een Zehnder Stork Comfofan S unit hangen. Wat ik gedaan heb is de printplaat voor de communicatie met de sensoren weg gehaald, vervolgens de Qubino 0-10V module aangesloten op het ventilatie systeem en toen was het alleen nog maar koppelen met homey. De sensoren en schakelaars die in de woonkamer/keuken/ badkamer hingen heb ik ook losgekoppeld en netjes in een doos bewaard zodat als ik uit dit huis (huur huis) weg ga ik het weer netjes terug kan bouwen. Daarmee vervalt de ''normale'' werking van het systeem. Met het opvangen van RF signalen en het aansturen daarvan heb ik geen ervaring mee. volgens mij is dat ook niet zo makkelijk omdat alles wel dicht getimmerd zal zijn door de fabrikanten. Voor mij was het makkelijker om een qubino module in te bouwen(werkje van 10 minuten). Heb jij misschien meer gegevens van jou systeem? misschien kan ik je dan helpen om te kijken wat je moet doen om eventueel een module in te bouwen.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Volgens de laatste foto heb je al CO2 sturing, toch?Sa1 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:43:
[...]
Heb wat plaatjes geschoten om wat meer duidelijkheid te krijgen. Het merk is iig Orcon.
[Afbeelding]
Printplaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je hier voldoende aan?
Er is nu een app update uitgekomen die het zou moeten fixen?! Klinkt dan alsof ze i.p.v. zorgen voor een nieuw/veiliger certificaat ervoor hebben gekozen om de controle van het certificaat naar beneden bij te stellen.lubbertkramer schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:19:
Mocht je problemen ervaren met de (oude) mobiele applicatie (en wellicht ook in de web omgeving?), dit heeft te maken met het type SSL certificaat van Athom en dat de oude app niets anders is dan een schil om Chrome en in de nieuwste update van Chrome dit nogal afgestraft is maar ze werken aan een spoedfix
[...]
https://github.com/athomb...85#issuecomment-431906547
Er zijn berichten dat het kan. Maar ik heb niks anders dan problemen gehad met andere kabels dan de orginele.keverjeroen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:17:
Hi,
Heeft iemand ervaring met een langere USB-kabel tussen de 'adapter' en Homey? Ik wil Homey verplaatsen, maar daar zit hij bijna 6 meter van een stopcontact af. Nu kan ik een stekkerdoos pakken, maar die heeft zo'n dikke kabel die ik op die plek niet mooi weg kan werken. Een dunne USB-kabel zou veel beter gaan. Maar trekt een USB-kabel van 6 meter het wel?
Ik ben bang dat ik je moet gaan teleurstellen. Als ik de foto's van de printplaat zie, dan zitten er geen mogelijk heden op voor 0-10V of perilex. Het nadeel van dit systeem is dat dit een 1 fase motor is en dat de printplaat het op en af toeren regelt, het makkelijk aansluiten van een module gaat hier dus niet op. Je zal het hier echt moeten hebben van de 868 MHz aansturing. Als je op Google zoekt naar dit onderwerp krijg je wel wat resultaten van mensen die het willen koppelen met Domoticz. Daar in wordt ook gezegd dat de Orcon systemen veel op die van Itho lijken. Dit zou ik ook zeker dit in de gaten houden, misschien dat daar nog wat uit kan komen. Voor nu kan ik je helaas niet verder helpenSa1 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:43:
[...]
Heb wat plaatjes geschoten om wat meer duidelijkheid te krijgen. Het merk is iig Orcon.
[Afbeelding]
Printplaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je hier voldoende aan?
mm... jammer maar helaas... tnx tho voor het checkenHomeyCornelisse schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:04:
[...]
Ik ben bang dat ik je moet gaan teleurstellen. Als ik de foto's van de printplaat zie, dan zitten er geen mogelijk heden op voor 0-10V of perilex. Het nadeel van dit systeem is dat dit een 1 fase motor is en dat de printplaat het op en af toeren regelt, het makkelijk aansluiten van een module gaat hier dus niet op. Je zal het hier echt moeten hebben van de 868 MHz aansturing. Als je op Google zoekt naar dit onderwerp krijg je wel wat resultaten van mensen die het willen koppelen met Domoticz. Daar in wordt ook gezegd dat de Orcon systemen veel op die van Itho lijken. Dit zou ik ook zeker dit in de gaten houden, misschien dat daar nog wat uit kan komen. Voor nu kan ik je helaas niet verder helpenhier nog een linkje naar een van de forum topics voor Itho DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee zo. Ook vanavond gaan m'n lampen niet aan want m'n motion sensors (2 stuks) staan allebei continue op motion en gaan dus niet van uit naar aan...dus ik zit weer in het donker.rikadoo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:56:
[...]
Ligt waarschijnlijk aan de brakke Zigbee implementatie, ik heb precies hetzelfde.
De ene dag werkt alles prima, en de andere dag blijft mijn lamp constant aan en de motion sensor blijft op 'ik heb beweging gedetecteerd'. Is heel verschillende, en een verklaring heb ik er niet voor. Kan behoorlijk irritant zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Just_A_User op 27-10-2018 22:05 ]
Och ja, je moet toch wat he.
dit is volgens mij een issue dat je met de beta app niet hebt,Just_A_User schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:04:
Heeft iemand nog meer het issue dat er geen push notifications meer aankomen op een Android toestel? Als ik de flows test dan geeft ie wel met een vinkje aan dat het verzenden van de notificatie is uitgevoerd, maar mijn telefoon ontvangt niets meer.
Ik ben op de oude app ingelogd op mijn telefoon, en de app is zeg maar actief in het geheugen. Alles werkt verder, de lampen gaan aan en uit volgens de flows, de rolluiken doen het, dingen die uitgesproken moeten worden door Homey worden uitgesproken, maar de push notifications doen het niet meer.
Dit is dus ook in dezelfde flows als waar spraak in zit. Ik heb bv een flow dat de droger klaar is, en dan wil ik EN een push notificatie krijgen EN dat homey zegt dat de droger klaar is. Het zeggen werkt, de notificatie niet.
Iemand suggesties?
Wat? De beta app heb ik ook geinstalleerd.Webgnome schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:11:
[...]
dit is volgens mij een issue dat je met de beta app niet hebt,
Och ja, je moet toch wat he.
Er was toch een paar dagen terug het probleem dat de oude app niet meer werkte omdat Chrome is geüpdatet op Android? Ik dacht op het forum gelezen te hebben dat door de "fiX" de notificaties niet.Just_A_User schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:34:
[...]
Wat? De beta app heb ik ook geinstalleerd.
Overigens is dit issue pas sinds eergisteren, of zelfs gisteren. Vreemd, want een paar dagen geleden had ik dat issue dat ik geen devices zag in de app, maar de notifications kwamen wel binnen.
Nu is het omgekeerd. Wtf zijn ze aan het doen?
Verwijderd
Dat klopt inderdaad. In ieder geval voor een Nederlandse Home. Heb het toevallig vanmorgen ook nog geprobeerd.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:21:
Na wat zoeken, gewoon maar vragen... Klopt het dat ik Homey op dit moment niet in Google Home kan krijgen? De service staat niet meer in het lijstje.
[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 28-10-2018 12:23 ]
Verwijderd
"Probleem" wat er wel nog is tussen Homey en Google Home is dat de Google Home app voor Homey alleen met (spraak) commando's werkt. Dus "Okay Google. Ask Homey to ...". Daar waar het bij Alexa al mogelijk is om te gaan voor "Alexa turn of the lights". Bij Google Home is dat an zich ook mogelijk (Home Assistant kan het ook bv), maar Athom heeft daar nog geen app voor gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:55:
Mmmm mijn Honey en Google Home zijn ingesteld op Engels. Zal het vanavond nog eens proberen. Dank!
Zo was de oude Alexa app/integratie ook eerst, Alexa ask Homey, Athom moet dit inderdaad nog ombouwen voor Google Home. Op het oude forum staat ergens nog een draadje van een ontwikkelaar die een betere integratie had gemaakt maar een developers key van Athom nodig had voor de volledige werking met Homey. Athom had toen aangegeven het zelf te ontwikkelen, beste is om de Github +1 te geven zodat Athom juist kan prioriteren aan de hand van de behoefte van gebruikersRobertMe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:32:
[...]
"Probleem" wat er wel nog is tussen Homey en Google Home is dat de Google Home app voor Homey alleen met (spraak) commando's werkt. Dus "Okay Google. Ask Homey to ...". Daar waar het bij Alexa al mogelijk is om te gaan voor "Alexa turn of the lights". Bij Google Home is dat an zich ook mogelijk (Home Assistant kan het ook bv), maar Athom heeft daar nog geen app voor gemaakt.
Beide een goed protocol, verschil zit hem in dat z-wave stabieler is op Homey doordat die al drie rewrites gehad heeft en Zigbee zijn rewrite nog on hold staat. Zigbee/Z-wave doen ze niet veel voor elkaar onder los van Homey gezien en hebben beide zo hun + en - maar zouden beide stabiel kunnen werken (kijk maar naar Hue / Ikea met hun eigen controller wat volledige zigbee is)Webgnome schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:48:
Zou zwave dan toch echt beter zijn? Heb hier eigenlijk aleen maar zwave apparatuur en dat gaat gewoon 99% goed.
[ Voor 44% gewijzigd door lubbertkramer op 28-10-2018 14:35 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq