Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Is geen algemeen probleem. De mijne doet het nog onder 1.5.7.

Is je wifi verbinding nog in takt gezien de melding en dat het op beiden homey's is ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenEco schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:10:
Sinds kort op beide Homey's een geel uitroepteken met de melding: Niet verbonden met Athom Cloud.
Draai op versie .1.5.3.. Geen idee (meer) hoe dit op te lossen en of er nu nog bv. een update naar 1.5.6 binnenkomt.
Iemand een idee?
Al een reboot geprobeerd neem ik aan?

M.b.t. 1.5.6, deze komt niet meer. Binnenkort, als het 'Quality Assurance team' dat heeft goedgekeurd, komt wel 1.5.7. Maar ik verwacht dat dat niet meer deze week zal worden.
error33 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:43:
Is je wifi verbinding nog in takt gezien de melding en dat het op beiden homey's is ?
Zonder wifi kun je ook niet inloggen op de Homey en dus de error niet inzien :p

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 01-03-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net een announcement op forum dat 1.5.7 wordt uitgerold. Is dat nu zo dat deze naar experimenteel komt of is dat de grote firmware (1.5.6 + 1.5.7) waar we op zitten wachten de afgelopen maanden? Dat is mij namelijk totaal niet duidelijk.

nevermind ik zie nu net op http://firmware.athom.com dat het om experimental gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 01-03-2018 18:36 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@RobertMe @error33

Alle meerdere malen reboot/ingelogd met Homey/router, in de router zijn de 2 homey's wel verbonden met wifi net als een tiental andere apparaten en deze functioneren wel naar behoren.
Heb dit nog niet eerder mee gemaakt en nog steeds geen idee hoe dit op te lossen.

Edit: opgelost, router firewall iets teveel afgeknepen.

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 02-03-2018 19:25 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

bebopper schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:10:
[...]
Ga het vanavond gewoon proberen en hoop dat je gelijk krijgt :)
Opnieuw opstarten en Homey doet het weer als vanouds :) En dan ook echt als vanouds, want nog gewoon op 1.5.3 :P

Stonden wel 200+ notifications van de Weather Underground app, heerlijk om die 1 voor 1 weg te klikken (een "verwijder alles" zou daar wel fijn zijn). Die app heb ik dus maar gelijk verwijderd, met als gevolg dat Homey weer volledig vastliep, boosdoener gevonden dus. Weer opnieuw opgestart en nu doet het weer, voor de tweede keer :*)

Ook gelijk ff het vinkje van automatisch updaten uitgezet

[ Voor 31% gewijzigd door bebopper op 01-03-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik kom er zojuist achter dat de bedraadde lichtschakelaars van Xiaomi vierkant zijn en niet zonder te knutselen in een standaard Nederlandse ronde inbouwdoos passen :/ Jammer! Ik moet toch nieuwe lichtschakelaars hebben en deze zijn ongeveer net zo duur als een normaal setje bij de bouwmarkt.
Misschien ga ik wat inbouwdozen kapotmaken binnenkort. O-)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1m_YTNFXXXXb2XVXXq6xXFXXXZ/In-Stock-New-Xiaomi-Aqara-Smart-Light-Control-ZiGBee-Wireless-Key-and-Wall-Switch-Via-Smarphone.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Joolee op 01-03-2018 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
Joolee schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:56:
Ik kom er zojuist achter dat de bedraadde lichtschakelaars van Xiaomi vierkant zijn en niet zonder te knutselen in een standaard Nederlandse ronde inbouwdoos passen :/ Jammer! Ik moet toch nieuwe lichtschakelaars hebben en deze zijn ongeveer net zo duur als een normaal setje bij de bouwmarkt.

is toch ook een eu versie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DickvanderPijl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:10:
[...]

is toch ook een eu versie van?
Voor zover ik weet op basis van lurken in het Xiaomi topic niet. Daarnaast was het voor zover ik weet ook niet mogelijk om de Xiaomi schakelaar aan te passen. Deze zou de gehele behuizing vullen. Enige optie is dus zorgen voor zo'n vierkante inbouwdoos.

Echter zijn er als ik het mij goed herinner die een deur/raamcontact hebben gehacked en achter een bestaande schakelaar hebben gezet. De schakelaar moet dan lijkt mij een pulseschakelaar zijn, waarbij deze puls de deur/raamsensor het signaal laat afgeven. Maar de exacte details daarvan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Joolee schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:56:

je installatie dozen kapot maken lijkt mij niet zo een slim plan. je kan namelijk niet zo makkelijk deugdelijk en volgens de normen een nieuwe plaatsen zonder flink hak en breek werk. daarnaast kan je dan ook niet zo makkelijk andere schakelaars monteren. en misschien buiten dit alles wel het belangrijkste. je elektrische installatie voldoet dan niet meer aan de NEN-1010 en de NEN-3140 normen welke gelden voor elektrische installaties. Werkt dat Xiaomi spul nou eindelijk met homey? :z :) ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
HomeyCornelisse schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:56:
[...]Werkt dat Xiaomi spul nou eindelijk met homey? :z :) ;) :P
Als ze 1.5.7 vrij gaan geven wel. Echt onbegrijpelijk weer dat 1.5.6 niet uitgerold word. De zonebug is nauwelijks relevant voor bestaande Homey's (nieuwe hebben die fout al), en die zigbee update is nodig voor de Xiaomi cube. Kan er met mijn verstand echt niet bij |:(

[ Voor 30% gewijzigd door jip_86 op 01-03-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
jip_86 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:59:
[...]

Als ze 1.5.7 vrij gaan geven wel. Echt onbegrijpelijk weer dat 1.5.6 niet uitgerold word. De zonebug is nauwelijks relevant voor bestaande Homey's (nieuwe hebben die fout al), en die zigbee update is nodig voor de Xiaomi cube. Kan er met mijn verstand echt niet bij |:(
ohw ik vind het niet zo erg dat ik nog even moet wachten. Me homey doet het goed en ik heb niks te klagen over mijn homey op dit moment. 1.5.3 werkt bij mij prima. 1.5.7 zal niet zo lang meer op zich laten wachten denk ik dus. ik laat me graag verassen door Athom met nieuwe firmware updates dat houd het alleen maar leuk en spannend :) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Het blijft gewoon raar dat er geen weg is om showstoppers snel de deur uit te krijgen. Zo'n rename bug wil je snel kunnen fixen als je al op het punt staat te releasen. Maar waarom zit er dan in vredesnaam dan weer iets anders bij wat dan weer extra testwerk vereist. Schuif dat dan weer in een 1.5.8 en neem daar een weekje of meer voor om te testen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Is de Millennium Edition van Homey nu al te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Maar ze moeten ook wel voorzichtig zijn met wat ze qua firmware de deur uit sturen. Als ze firmware de deur uit sturen met een bug er in dan krijgt iedereen die bug in zijn homey. En moeders de vrouw die misschien niet zo handig is maar wel een homey bij media markt koopt moet met een Stable versie niet meteen een onbruikbaar apparaat krijgen. Begrijp me niet verkeerd, niemand moet een onbruikbaar apparaat krijgen door een update maar de mensen die een beetje handig zijn kunnen misschien nog wel een oplossing vinden maar moeders de vrouw waarschijnlijk niet en die zal dan gaan klagen bij athom en dan zal ze waarschijnlijk niet de enige zijn die dat doet. Dus probeer je ook eens te verplaatsen in de kant van athom. Hoe zou jij het vinden als er honderd en waarschijnlijk veel meer mensen contact met je gaan zoeken omdat ze boos zijn omdat een product wat jij leverd het niet goed doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Shaggie_NB schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:32:
[...]

Is de Millennium Edition van Homey nu al te koop?
Alles wat ze bij athom verkopen kun je vinden op https://www.athom.com/nl/store/product/homey/
😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:08:
[...]

ohw ik vind het niet zo erg dat ik nog even moet wachten. Me homey doet het goed en ik heb niks te klagen over mijn homey op dit moment. 1.5.3 werkt bij mij prima. 1.5.7 zal niet zo lang meer op zich laten wachten denk ik dus. ik laat me graag verassen door Athom met nieuwe firmware updates dat houd het alleen maar leuk en spannend :) ;)
Dat Xiaomi (nog steeds) niet werkt is één ding. Maar dat ze nog steeds de fix voor de WPA2 krack aanval (bv) nog niet in een stable hebben zitten is natuurlijk ook kwalijk. Er is intussen volgens mij al een lijst van minimaal 5 CVEs (oftewel, 5 grote security issues) die in 1.5.6 (/.7) zijn opgelost en de 1.5.3 gebruikers dus nog steeds op zitten te wachten. Dit terwijl tegelijkertijd een tijd terug hier nog een video langs kwam van een website die een vergelijking deed tussen smart-home devices, Stefan Witkamp (mede oprichter van Athom dus) was daarbij aanwezig en gaf daarbij aan dat Homey veilig(er) is dan de rest door de regelmatige updates. Dit is, zeker nu, dus niet waar. Want de regelmatige updates missen, en zeker nu met zoveel CVEs die nog niet in de stable versie zijn opgelost kun je niet claimen 'veilig te zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
@RobertMe Ik snap eigenlijk wel waarom Stefan dat zegt. Ten eerste zijn ze niet alleen maar bezig met firmware updates te maken. Ze moeten ook zorgen dat homey blijft verkopen. Als jij naar een broodjes zaak gaat en de gene achter de balie zeg “ zo meneer ik heb een heel lekker broodje voor u voor 5 euro alleen het beleg is wel bedorven” of als je naar de fietsen maker gaat en die zegt “ kijk eens meneer hier heb ik een mooie fiets voor u, alleen de remmen zijn wel slecht want die breken heel snel af “ dan koop jij dat broodje of die fiets ook niet. Dus als Stefan in zo een programma zegt dat homey alles in huis verbind maar de beveiliging ruk is omdat ze dat nog niet voor elkaar hebben dan kopen mensen ook niet zo snel een homey. En tuurlijk moeten ze zo snel mogenlijk zorgen dat bij iedereen de beveiliging op orde is. Dat zijn ze denk ik ons wel verplicht. Maar je gaat natuurlijk niet in een video zeggen dat je dingen niet op orde hebt als je het ook nog moet verkopen en je brood er mee moet verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 23:13:
@RobertMe Ik snap eigenlijk wel waarom Stefan dat zegt. Ten eerste zijn ze niet alleen maar bezig met firmware updates te maken. Ze moeten ook zorgen dat homey blijft verkopen. Als jij naar een broodjes zaak gaat en de gene achter de balie zeg “ zo meneer ik heb een heel lekker broodje voor u voor 5 euro alleen het beleg is wel bedorven” of als je naar de fietsen maker gaat en die zegt “ kijk eens meneer hier heb ik een mooie fiets voor u, alleen de remmen zijn wel slecht want die breken heel snel af “ dan koop jij dat broodje of die fiets ook niet. Dus als Stefan in zo een programma zegt dat homey alles in huis verbind maar de beveiliging ruk is omdat ze dat nog niet voor elkaar hebben dan kopen mensen ook niet zo snel een homey. En tuurlijk moeten ze zo snel mogenlijk zorgen dat bij iedereen de beveiliging op orde is. Dat zijn ze denk ik ons wel verplicht. Maar je gaat natuurlijk niet in een video zeggen dat je dingen niet op orde hebt als je het ook nog moet verkopen en je brood er mee moet verdienen
Alleen werd het als USP benoemd. En bij een Google Home vraag ik mij dan sowieso af of het daarbij zo slecht gesteld is met updates. Want dat zal gelijk zijn aan Google Pixel vs random Android telefoon. Google zal zelf direct de updates leveren, zonder (vertragende) tussenspeler. En hetzelfde zal ook voor de Amazon Echo gelden.

Daarnaast, mensen trappen een keer in zo'n 'leugen'. Als ik in een broodjeszaak een broodje met bedorven beleg krijg ga ik de volgende keer ergens anders heen. En als Athom een slechte Homey verkoopt/beloftes niet nakomt koop ik de volgende keer een ander smart-home platform. Klanten moet je binden en zorgen dat ze terug blijven komen. Met veel marketing een niet deugdelijk product leveren levert initieel wellicht inkomsten op, maar niet op de lange termijn. En daarnaast zijn er ook nog reviews/recensies. Die broodjeszaak met bedorven broodjes komt na verloop van tijd ook niemand meer door slechte recensies / mond op mond 'reclame'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
Moet zeggen dat er weer goede inhoudelijke discussies worden gevoerd over Homey. #NOT #begindedagmeteendansje #bepositive

Hoop dat volgende week 1.5.7 uitkomt.

<off topic>
En laat ik hopen dat als je een ‘niet lekker broodje’ krijgt of ‘een fiets met mankementen’ dat je de ondernemer er zelf op aanspreekt i.p.v. de digitale schandpaal te gebruiken.

“Alleen een dwaas blaast tegen de wind in, maar met z’n allen veranderen we zijn richting!!”

[ Voor 52% gewijzigd door Sjalabert op 02-03-2018 08:50 ]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
jip_86 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:59:
[...]

de tempsensor iig wel die gebruik ik al maanden, de schakelaar werkt bij mij ook allen gebruik ik hem niet vanwege de grote

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:34
bebopper schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Opnieuw opstarten en Homey doet het weer als vanouds :) En dan ook echt als vanouds, want nog gewoon op 1.5.3 :P

Stonden wel 200+ notifications van de Weather Underground app, heerlijk om die 1 voor 1 weg te klikken (een "verwijder alles" zou daar wel fijn zijn). Die app heb ik dus maar gelijk verwijderd, met als gevolg dat Homey weer volledig vastliep, boosdoener gevonden dus. Weer opnieuw opgestart en nu doet het weer, voor de tweede keer :*)

In de notificatie settings kan je die in 1 keer verwijderen!

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

bebopper schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Alles in een keer weg kan volgens mij alleen bij instellingen in het notificatie onderdeel. Zou fijn zijn inderdaad als dat ook bovenin kan.

Wat de beste man boven mij dus ook zegt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 06:32:
Moet zeggen dat er weer goede inhoudelijke discussies worden gevoerd over Homey. #NOT #begindedagmeteendansje #bepositive

<off topic>
En laat ik hopen dat als je een ‘niet lekker broodje’ krijgt of ‘een fiets met mankementen’ dat je de ondernemer er zelf op aanspreekt i.p.v. de digitale schandpaal te gebruiken.

“Alleen een dwaas blaast tegen de wind in, maar met z’n allen veranderen we zijn richting!!”
Dit is toch een (open) forum waar ervaringen over een product worden uitgewisseld en over een product wordt gediscussieerd. Dan mogen toch zeker ook de negatieve aspecten worden aangegeven?

Daarnaast zijn zowel @WeeJeWel als @stefanwitkamp (mede)topic starter en gaf Emile eerder deze week nog aan mee te lezen in dit topic. Dus Athom heeft toch alle mogelijkheden om zich te 'verdedigen'!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Sjalabert schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 06:32:

Tja deze discussie loop bij de mensen die al jaren een Homey hebben. En geduld raakt dan wel op.

Hoop begint bij mij weer te zakken, 1.5.6 had onder de kerstboom moeten liggen. Evenals de app 2.0 het is alweer maart 2018 :) Nog 12 dagen en de experimentele homey app 2.0 loopt af. Kijken hoe dat verder gaat.

Mijn Homey draait op experimenteel, doe je dat niet dan is er erg weinig vooruitgang in update's

macOS 15.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greetoz
Even een positieve note hier. Mijn Homey was uiterst onstabiel, contact gehad met homey en een RMA aangemaakt. Dinsdag naar Athom verzonden en donderdag had ik al een nieuwe Homey thuis! Dat is de snelste service die ik ooit van een bedrijf heb gehad. Chapau!! Kennelijk hadden ze nog wel "oude" homeys op voorraad want die van mij kwam shipped met 1.5.3 dus nog de "oude" hardware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pakt alvast de popcorn erbij voor het moment dat @RobertMe zijn Homey de deur uit vliegt :) Nee werkelijk waar, je blijft maar klagen maar inmiddels heeft @WeeJeWel antwoord gegeven op je vragen, is er een statement gekomen over 1.5.6/1.5.7 en een dag later heb je er alweer problemen mee, wat wil je dan nog meer horen? Je blijft echt werkelijk waar in herhaling vallen, je lijkt zo mijn voicemail die elke keer hetzelfde zegt. Er veranderd namelijk niets in het verhaal van 1.5.6/1.5.7.

Filmpje waar jij naar verwijst is gemaakt in de tijd dat Athom 1.5.6 naar stabiel zou brengen, helaas loopt dit anders en moet je er voor nu even mee dealen i.p.v. te blijven herhalen. Je Homey werkt toch verder op je Xiaomi spullen na?

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 02-03-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Volgensmij was ik toch duidelijk waar je met moderatie opmerkingen terecht kan, hier in het topic reageren is off-topic en ongewenst.

[ Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 03-03-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Zijn er hier gebruikers die de homey met een langere USB kabel gebruiken? Mijn nieuwe homey startte soms niet op, wat blijkt met de meegeleverde kabel werkt hij zonder problemen maar met mijn langere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
Greetoz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:11:
Zijn er hier gebruikers die de homey met een langere USB kabel gebruiken? Mijn nieuwe homey startte soms niet op, wat blijkt met de meegeleverde kabel werkt hij zonder problemen maar met mijn langere niet.
Klopt, volgens mij is de mee geleverde kabel geen standaard USB kabel. Heb ook wel eens een ander gebruikt maar dan start hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
skoni schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:15:
[...]

Klopt, volgens mij is de mee geleverde kabel geen standaard USB kabel. Heb ook wel eens een ander gebruikt maar dan start hij niet op.
Volgens Bram van Athom is het wel een standaard USB kabel. Alleen de bijgeleverde is getest op storingen met de gebruikte protocollen binnen homey... Dus het zou in theorie moeten werken.

Wel zijn sommige kabels anders, zo heb ik uit eigen ervaring gemerkt dat sommige van mijn mini usb kabels mijn logitech muis niet laden en andere wel.

De lange kabel die ik gebruikte heeft het wel een tijd lang goed gedaan, maar met de nieuwe homey die ik gisteren uit RMA heb ontvangen doet hij het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
lubbertkramer schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:12:
...
Er veranderd namelijk niets in het verhaal van 1.5.6/1.5.7.
...
Is er dan echt een diepere reden waarom we nu eerst weer op 1.5.7 moeten wachten en dat niet bijv alleen de zonebug gefixed is? Dan had het hele gezeik toch klaar geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
jip_86 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Is er dan echt een diepere reden waarom we nu eerst weer op 1.5.7 moeten wachten en dat niet bijv alleen de zonebug gefixed is? Dan had het hele gezeik toch klaar geweest?
Ik vind het ook een beetje apart dat 1.5.6 klaar was voor stable, ok dat die dan niet gereleased wordt door die bug (wel zo handig om zones te kunnen renamen). Maar als dat werkt kan je toch binnen 1 a 2 dagen 1.5.7 uitbrengen waarin die bug gefixed is. Enige wat ik mij kan bedenken is dat er toch nog iets serieus is gevonden in 1.5.6 waardoor ze hem niet willen releasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben het hele gezeik over die versies hier eigenlijk meer dan beu. :|
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet snap waarom 1.5.6 niet wordt uit gerold...

De nieuwe Homeys in de winkel hebben hem toch, waarom dan niet de bestaande gebruikers hem ook laten gebruiken?

Verder even een vraagje over de z-wave (na 5 pagina's gezeik over versies mag dat wel eens hoop ik...).
Ik merk sinds een week of zo dat Homey een seconde of 5 vertraging heeft bij het ontvangen van de status van Fibaro-modules.
Als ik met de schakelaar een licht aanzet, zie ik dat niet direct terug in de app.
Gebruik ik de app op het licht aan te zetten, dan gebeurt dat wil instant.

Nog mensen last van?
(probleem is dat ik een flow gebruik met een Fibaro Switch om Hues aan te zetten, dat gebeurt nu dus pas na 5sec...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:51
Greetoz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:11:
Yes, sinds mijn recente verhuizing was ik genoodzaakt om de kabel van de Homey aan te sluiten op een USB verlengkabel (2+ meter, gok ik). Ik heb echter geen problemen er mee (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:34:
De nieuwe Homeys in de winkel hebben hem toch, waarom dan niet de bestaande gebruikers hem ook laten gebruiken?
Eigenlijk heel simpel dit komt vanwege de nieuwe SOM (CPU/RAM), deze SOM is verder gelijk aan de oude SOM wat betreft specs maar een nieuwe revisie die weer in productie is/blijft. Deze SOM is ondersteund in 1.5.6 (aanpassing in de core) en nieuwe Homey's kunnen dus alleen geleverd worden met 1.5.6 of hoger. Door de snelle verkopen afgelopen najaar waardoor ze ineens zonder voorraad kwamen te zitten door vertragingmet 1.5.6 en waardoor ze niet konden uitleveren. Doordat dit nu te lang ging duren en gebruikers (ook hier) klaagden over te lange levertijd / uitverkochte MM etc is besloten te gaan leveren met 1.5.6

Note: Maar ben eens dat 1.5.6 op nieuwe Homeys (die vooral last hebben van de zonebug) dan ook op oude Homey's zou kunnen draaien. Hierover meerdere discussies gehad met Athom maar helaas is dit wat ze besloten hebben

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 02-03-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Maar dat is geen antwoord op de vraag waarom de huidige homeys hem niet krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:57:
Maar dat is geen antwoord op de vraag waarom de huidige homeys hem niet krijgen...
Dat antwoord gaf Athom in hun statement gisteren, ze willen 1.5.6 niet uitrollen maar 1.5.7 met de fixes voor 1.5.6 erbij
jip_86 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Ik kan die reden in ieder geval niet vinden op mijn eigen Homey's, de reacties in DP/experimenteel of de issues op Github. Uiteraard blijven er tekortkomingen, uitbreidingen op z-wave/zigbee nodig maar dat lossen ze met 1.5.7/1.5.8/1.5.9 toch nog niet op dus wat mij betreft kan 1.5.7 naar stabiel (ook gezien er geen nieuwe issues zijn aangemaakt op Github door 1.5.7 gebruikers die blocking zouden moeten zijn)

[ Voor 52% gewijzigd door lubbertkramer op 02-03-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
lubbertkramer schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Dat antwoord gaf Athom in hun statement gisteren, ze willen 1.5.6 niet uitrollen maar 1.5.7 met de fixes voor 1.5.6 erbij
Dat is nog steeds geen echt antwoord he, want straks wordt er in 1.5.7 weer iets gevonden, en dan willen ze die weer niet uitrollen, maar pas 1.5.8. met de fixes voor 1.5.7. erbij.

Waarom niet 1.5.6 uitrollen, dan kunnen gebruikers updaten naar 1.5.7.

[ Voor 7% gewijzigd door Just_A_User op 02-03-2018 12:04 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:04:
[...]

Dat is nog steeds geen echt antwoord he, want straks wordt er in 1.5.7 weer iets gevonden, en dan willen ze die weer niet uitrollen, maar pas 1.5.8. met de fixes voor 1.5.7. erbij.
Meer dan bovenstaande kan ik niet toevoegen en meer informatie geeft Athom niet. Dit is wat ze hebben bekend gemaakt en als de community het daar niet mee eens is kan er contact gezocht worden met support@athom.com lijkt mij in plaats van hier te reageren want hier reageren heeft minder nut dan Athom support bestoken met vragen waardoor ze 1.5.7 wellicht sneller releasen.

Iedereen is hier nu wel klaar met de 1.5.6/1.5.7 discussie volgens mij, Athom heeft een statement gemaakt en wie daar niet voldoende aan heeft kan het beste lijkt mij rechtstreeks Athom contacteren voor meer informatie / druk om 1.5.7 te krijgen. Klagen heeft uiteindelijk echt nut als je ook meer doet dan alleen een forumpost maken op een forum wat niet eens van Athom is.

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 02-03-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Jij weet nog wel eens wat meer dan wat in de statements bekend gemaakt word, of van de achterliggende reden achter ;)
Blijkbaar is die er niet, duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:39:
Jij weet nog wel eens wat meer dan wat in de statements bekend gemaakt word, of van de achterliggende reden achter ;)
Blijkbaar is die er niet, duidelijk :)
Helaas ditmaal niet, heb het al paar keer gevraagd maar tot op heden geen reactie wat de reden is dat 1.5.6/1.5.7 nog niet naar stabiel is aangezien er de afgelopen dagen geen issues bij gekomen zijn (iig niet openbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

In plaats van te blijven vragen waarom bepaalde versies niet Stable worden aangemerkt heb ik ervoor gekozen om mijn Homey op experimental te zetten en ik kan niet zeggen dat er voor mij nu bugs zijn waardoor je op 1.5.3 moet blijven ipv. 1.5.7.

Ik zie nu wel pas dat ik de experimental switch nu niet meer zomaar uit kan zetten. Om problemen in een mogelijke 1.5.8 etc. te voorkomen heb ik wel automatisch updaten uitstaan.

Ik ga er van uit dat als de experimental en stable versie gelijk zijn dat ik dan ook de switch voor experimental weer uit kan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2be schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:05:
In plaats van te blijven vragen waarom bepaalde versies niet Stable worden aangemerkt heb ik ervoor gekozen om mijn Homey op experimental te zetten en ik kan niet zeggen dat er voor mij nu bugs zijn waardoor je op 1.5.3 moet blijven ipv. 1.5.7.

Ik zie nu wel pas dat ik de experimental switch nu niet meer zomaar uit kan zetten. Om problemen in een mogelijke 1.5.8 etc. te voorkomen heb ik wel automatisch updaten uitstaan.

Ik ga er van uit dat als de experimental en stable versie gelijk zijn dat ik dan ook de switch voor experimental weer uit kan zetten.
De switch voor experimantal kun je NIET uit zetten. Deze zet je eenmalig aan en vervolgens kan dat niet meer gewijzigd worden. Althans dat is wat ik altijd begrepen heb. (dat is ook de reden voor de grote warning)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Webgnome schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:07:
[...]

De switch voor experimantal kun je NIET uit zetten. Deze zet je eenmalig aan en vervolgens kan dat niet meer gewijzigd worden. Althans dat is wat ik altijd begrepen heb. (dat is ook de reden voor de grote warning)
Hmm, niet een enorm probleem, want dat betekent gewoon dat ik alleen op de door mij gewenste momenten het automatisch updaten moet aanzetten.

In het verleden toen de knop nog gewoon in de Homey applicatie zat was het wel gewoon mogelijk om te switchen (mits je uiteraard niet experimental hoger zat als Stable).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Greetoz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:39:
[...]

In de notificatie settings kan je die in 1 keer verwijderen!
Thanks, weer wat bijgeleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:26:
[...]

Hmm, niet een enorm probleem, want dat betekent gewoon dat ik alleen op de door mij gewenste momenten het automatisch updaten moet aanzetten.

In het verleden toen de knop nog gewoon in de Homey applicatie zat was het wel gewoon mogelijk om te switchen (mits je uiteraard niet experimental hoger zat als Stable).
Je kunt experimental wel weer uit zetten, maar dat vereist een factory reset. Voor mij is dat ook de reden om experimental niet aan te zetten. Anders had ik via die weg ook al naar 1.5.6 geupdate, want dat die stabiel is geloof ik intussen ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Vraag overbodig geworden: opgelost :P

[ Voor 87% gewijzigd door Just_A_User op 02-03-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb misschien toch wat hulp nodig met Spotify Connect en Homey.

Ik heb twee Sonos speakers, beide een Play:1. Wij hebben spotify premium. Had nog een accountje over dus heb een los e-mail adres uitgenodigd en hier ook premium aan toegevoegd.

Vervolgens heb ik de App genaamd 'spotify connect' toegevoegd (beta) en het bovengenoemde account hier aan gekoppeld. Dat lijkt ook te functioneren aangezien hij zegt verbonden te zijn. Tevens staat er een groen dingetje bij met de term premium.

Nu heb ik ook de app van sonos toegevoegd, in zowel de keuken als badkamer heb ik een speaker toegevoegd.

Echter als ik iets met een flow wil doen begrijip ik er geen sikkepit van hoe ik er muziek uit kan krijgen. Met het toevoegen van een device kan ik ook kiezen voor spotify connect, maar daar krijg ik een mededeling dat er geen nieuwe devices gevonden zijn.

Uiteraard werkt alles buiten de Homey om wel.

M.a.w. hoe kan ik geluid via de homey uit de sonos speakers krijgen m.b.v. spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Ik ben het hele gezeik over die versies hier eigenlijk meer dan beu. :|
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet snap waarom 1.5.6 niet wordt uit gerold...
helemaal met je eens. ben dat gezeik ook helemaal zat. wees gewoon blij met wat je hebt of communiceer rechtstreeks met Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:27:
Heb misschien toch wat hulp nodig met Spotify Connect en Homey.
Ik heb geen Sonos, maar ga toch een poging doen te helpen (op basis van ervaring met Spotify Connect).
Ik heb twee Sonos speakers, beide een Play:1. Wij hebben spotify premium. Had nog een accountje over dus heb een los e-mail adres uitgenodigd en hier ook premium aan toegevoegd.
Als ik het goed begrijp is dit dus een volledig separaat account? En je hebt met dit account alleen op de Homey ingelogd? (Verder niet gebruikt op PC, telefoon, ...)
Echter als ik iets met een flow wil doen begrijip ik er geen sikkepit van hoe ik er muziek uit kan krijgen. Met het toevoegen van een device kan ik ook kiezen voor spotify connect, maar daar krijg ik een mededeling dat er geen nieuwe devices gevonden zijn.
Als bovenstaande klopt (nieuw account, alleen in Homey gebruikt), dan zou ik even op een PC inloggen op Spotify met dat account. Ik vermoed dat deze dan automatisch je Sonos vindt en je daarna in Homey kunt kiezen voor "Add Device" => "Spotify Connect" en je Sonos speakers daar dan verschijnen. Vervolgens kun je dus de speakers toevoegen.

Daarna moet je (IMO helaas[1]) verder met Homey Music. Dat betekend dat Homey automatisch de playlists (uit het gebruikte Spotify account) importeert en voor elk een playlist in Homey Music aanmaakt. In de flow kun je vervolgens gebruik maken van "Luidspreker" met daaronder de "Zet de actieve speaker" kaart, hier zul je dan de Sonos moeten selecteren. Vervolgens vindt je onder "Muziek" een lijst aan besturings kaarten, waaronder bv "Speel een afspeellijst af" (dit is dus de "Homey Music" afspeellijst, maar wel geïmporteerd van Spotify)

[1] Het gebruik van Homey Music betekend in mijn ervaring dat Spotify Connect "stuk" gaat. Dit doordat Homey Music geen afspeellijst naar Spotify Connect stuurt, maar elke keer een nieuw nummer start. Daardoor speelt binnen Spotify geen afspeellijst, en kun je dus niet voor & achteruit in de afspeellijst. Daarnaast leidt het gebruik van pauze daarbij (soms?) ertoe dat na een tijdje alsnog muziek begint te spelen. Dit doordat de Homey volgens mij bij het starten van een nummer kijkt hoe lang dat nummert duurt, en als het nummer is "afgelopen" start Homey het nieuwe nummer. Maar als je dus gebruikt maakt van pauze buiten de Homey om dan blijft die "teller" tot het einde van het nummer (soms) dus doorlopen en wordt dus onterecht een nieuw nummer gestart.

Hier kun je weer gedeeltelijk omheen werken door gebruik te maken van de kaarten van het toegevoegde Spotify Connect apparaat. Echter heb je dan alleen de keuze uit "Speel af", "Pauzeer", "Volgende" / "Vorige", "Verander afspeelapparaat" en nog een aantal "kleine" besturings opties. Echter kun je dan dus weer niet zeggen "Speel afspeellijst af op dit apparaat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RobertMe schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:20:
[...]

Ik heb geen Sonos, maar ga toch een poging doen te helpen (op basis van ervaring met Spotify Connect).

[...]

Als ik het goed begrijp is dit dus een volledig separaat account? En je hebt met dit account alleen op de Homey ingelogd? (Verder niet gebruikt op PC, telefoon, ...)

[...]

Als bovenstaande klopt (nieuw account, alleen in Homey gebruikt), dan zou ik even op een PC inloggen op Spotify met dat account. Ik vermoed dat deze dan automatisch je Sonos vindt en je daarna in Homey kunt kiezen voor "Add Device" => "Spotify Connect" en je Sonos speakers daar dan verschijnen. Vervolgens kun je dus de speakers toevoegen.

Daarna moet je (IMO helaas\[1]) verder met Homey Music. Dat betekend dat Homey automatisch de playlists (uit het gebruikte Spotify account) importeert en voor elk een playlist in Homey Music aanmaakt. In de flow kun je vervolgens gebruik maken van "Luidspreker" met daaronder de "Zet de actieve speaker" kaart, hier zul je dan de Sonos moeten selecteren. Vervolgens vindt je onder "Muziek" een lijst aan besturings kaarten, waaronder bv "Speel een afspeellijst af" (dit is dus de "Homey Music" afspeellijst, maar wel geïmporteerd van Spotify)

\[1] Het gebruik van Homey Music betekend in mijn ervaring dat Spotify Connect "stuk" gaat. Dit doordat Homey Music geen afspeellijst naar Spotify Connect stuurt, maar elke keer een nieuw nummer start. Daardoor speelt binnen Spotify geen afspeellijst, en kun je dus niet voor & achteruit in de afspeellijst. Daarnaast leidt het gebruik van pauze daarbij (soms?) ertoe dat na een tijdje alsnog muziek begint te spelen. Dit doordat de Homey volgens mij bij het starten van een nummer kijkt hoe lang dat nummert duurt, en als het nummer is "afgelopen" start Homey het nieuwe nummer. Maar als je dus gebruikt maakt van pauze buiten de Homey om dan blijft die "teller" tot het einde van het nummer (soms) dus doorlopen en wordt dus onterecht een nieuw nummer gestart.

Hier kun je weer gedeeltelijk omheen werken door gebruik te maken van de kaarten van het toegevoegde Spotify Connect apparaat. Echter heb je dan alleen de keuze uit "Speel af", "Pauzeer", "Volgende" / "Vorige", "Verander afspeelapparaat" en nog een aantal "kleine" besturings opties. Echter kun je dan dus weer niet zeggen "Speel afspeellijst af op dit apparaat".
Ik heb dus nu met het account van homey aangemeld op de desktop app. Daar zie ik beide Sonos speakers en kan ik ook via deze applicatie muziek afspelen.

Echter kan ik de devices niet toevoegen via de homey. Ik zie nu wel m'n laptop staan, maar nog niet de sonos speakers.

Kijk ik bij de app permissions in de site van spotify zie ik daar keurig multiroom sonos en homey staan.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Zijn allemaal verbonden aan dezelfde wifi ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:47:
[...]
Ik heb dus nu met het account van homey aangemeld op de desktop app. Daar zie ik beide Sonos speakers en kan ik ook via deze applicatie muziek afspelen.

Echter kan ik de devices niet toevoegen via de homey. Ik zie nu wel m'n laptop staan, maar nog niet de sonos speakers.

Kijk ik bij de app permissions in de site van spotify zie ik daar keurig multiroom sonos en homey staan.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Zijn allemaal verbonden aan dezelfde wifi ...
Hmm.... Enige wat ik me dan nog kan bedenken is dat de Spotify Connect app het toevoegen van Sonos devices "blokkeert" en dat je daarvoor de Sonos app moet gebruiken.

Als ik het goed begrijp heb je die dus ook al geïnstalleerd (de Sonos app), en beide players kunnen toevoegen aan de Homey? Als je nu naar Muziek gaat (dus menu rechtsboven, Apparaten, Flows, Muziek, Inzichten, Instellingen), kun je dan rechtsonder een van de Sonos players selecteren? (Dit zou dan uit de Sonos app komen) En heb je links dan een lijst met playlists behorende tot het gekoppelde Spotify account? En indien ja op beide, kun je dan een playlist selecteren, je Sonos selecteren, en dan een nummer (of volledige lijst) afspelen?

Als dat vervolgens zo blijkt te zijn zou je het dus in de flows kunnen combineren met de kaarten die ik hierboven aangaf. "Luidspreker" in de "Dan" kolom, en dan de "Zet de actieve speaker op" kaart waar je de Sonos selecteert. En de "Muziek" in de "Dan" kolom met "Speel afspeellijst af" (of "Speel nummer af" etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En Athom heeft zojuist de Februari update gepubliceerd. Met de hier reeds bekende verklaring van de 1.5.7 delay (toevoeging van Slack waarom het zo lang duurt met 1.5.7 stable uitrollen: "Simple, we want to test the 1.5.3 -> 1.5.7 update more thoroughly". Wat dus alleen maar positief is).

Daarnaast dan de bijgewerkte Talks with Homey store. Ratings & reviews in de app store (met verwijzing naar forum, i.p.v. 2 plekken met discussies) en een update van de athom-cli (voor developers).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
zo nu hebben we eindelijk een goede officiële verklaring van Athom over de problemen rond de levering en de firmware update's welke hier te lezen is: Athom blog februari _/-\o_ en dan kunnen we nu ophouden met al dat gezeik over die software update's en de problemen. Als je er wat over wilt weten lees je de blog nog maar een keertje. kunnen we nu verder met de andere belangrijke dingen van homey, bijvoorbeeld flow voorbeelden en leuke nieuwe apps :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HomeyCornelisse schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:11:
zo nu hebben we eindelijk een goede officiële verklaring van Athom over de problemen rond de levering en de firmware update's welke hier te lezen is: Athom blog februari _/-\o_ en dan kunnen we nu ophouden met al dat gezeik over die software update's en de problemen. Als je er wat over wilt weten lees je de blog nog maar een keertje. kunnen we nu verder met de andere belangrijke dingen van homey, bijvoorbeeld flow voorbeelden en leuke nieuwe apps :) ;)
De echte reden om de upgrade van 1.5.3 naar 1.5.7 voorlopig uit te stellen staat er in mijn ogen niet direct in. Hier wat speculatie, waar de meelezende werknemers op in kunnen gaan als ik er naast zit.

Aannames:
  • Revisie van SOM is veranderd tussen Homey en Homey'201712
  • Waarschijnlijk andere bootloader + firmwares nodig
  • Andere core packages zijn vernieuwd, mogelijk een nieuwe versie van de onderliggende distributie.
  • Hardware onafhankelijk zijn wat betreft architectuur, basis image van OS is echter gekoppeld aan Homey'201712
Verwachtingen:
  • Er is alleen een image voor Homey'201712 op basis van het nieuwe OS image
  • Een grote OS upgrade moet goed getest worden - je wilt geen bricks
Het regressie test werk voor Homey voor 1.5.7 is nog niet uitgevoerd omdat 1.5.7 een moving target is. Nu losse patches backporten is relatief veel werk en doordat men de verwachting had dat 1.5.7 snel zou uitkomen niet gedaan.

Zou men dit met 20/20 hindsight anders doen: Waarschijnlijk wel…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Ppfff we gaan niet weer heel een discussie beginnen hé over de software updates. als je vragen hier over hebt neem dan even contact op met Athom wij kunnen er niet op antwoorden dat kan alleen Athom

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag mijn eerste Osram Lightify Smart+ Plugs ontvangen ter vervangen van mijn 433mHz meuk. Werkt super met de Homey en een mooi begin van mijn Zigbee meshnetwerkje i.c.m. mijn eerste IKEA Tradfri lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

RobertMe schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:13:
[...]

Hmm.... Enige wat ik me dan nog kan bedenken is dat de Spotify Connect app het toevoegen van Sonos devices "blokkeert" en dat je daarvoor de Sonos app moet gebruiken.

Als ik het goed begrijp heb je die dus ook al geïnstalleerd (de Sonos app), en beide players kunnen toevoegen aan de Homey? Als je nu naar Muziek gaat (dus menu rechtsboven, Apparaten, Flows, Muziek, Inzichten, Instellingen), kun je dan rechtsonder een van de Sonos players selecteren? (Dit zou dan uit de Sonos app komen) En heb je links dan een lijst met playlists behorende tot het gekoppelde Spotify account? En indien ja op beide, kun je dan een playlist selecteren, je Sonos selecteren, en dan een nummer (of volledige lijst) afspelen?

Als dat vervolgens zo blijkt te zijn zou je het dus in de flows kunnen combineren met de kaarten die ik hierboven aangaf. "Luidspreker" in de "Dan" kolom, en dan de "Zet de actieve speaker op" kaart waar je de Sonos selecteert. En de "Muziek" in de "Dan" kolom met "Speel afspeellijst af" (of "Speel nummer af" etc).
Heb daar inderdaad wel mijn Sonos speaker staan, maar krijg er dan geen info vanuit Spotify bij. Hij gedraagt zich hetzelfde als dat je Homey zelf selecteert. Heb ik dus niet direct heel veel aan, aangezien ik geen eigen muziek meer heb.

Zal de Sonos app er is volledig afgooien. Kijken of die wellicht inderdaad het toevoegen van de speaker blokkeert. Alleen het verwijderen van de speaker heeft geen zin in ieder geval.

Edit:
Blijf alleen m'n laptop zien verschijnen in de spotify connect lijst... wat irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

wolly_a schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:01:
Vandaag mijn eerste Osram Lightify Smart+ Plugs ontvangen ter vervangen van mijn 433mHz meuk. Werkt super met de Homey en een mooi begin van mijn Zigbee meshnetwerkje i.c.m. mijn eerste IKEA Tradfri lampen.
Dit is dan ter vervanging van de KaKu spullen bijv? Wil ook wel wat van die KaKu spullen vervangen, vooral omdat het protocol niet encrypted is. Maar vind veel andere spullen zo duur. Van KaKu heb je een inbouwschakelaar voor 30 euro, wil je die van Fibraro dan ben je al snel 70 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Ik ben op zoek naar mensen die Philips hue gebruiken met homey, waarbij de lampen en schakelaars rechtstreeks op homey zijn aangesloten en dus niet op de hue bridge. Wat is jullie ervaring hier mee? werk dit goed ?? Of kun je beter de hue bridge gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

HomeyCornelisse schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:58:
Ik ben op zoek naar mensen die Philips hue gebruiken met homey, waarbij de lampen en schakelaars rechtstreeks op homey zijn aangesloten en dus niet op de hue bridge. Wat is jullie ervaring hier mee? werk dit goed ?? Of kun je beter de hue bridge gebruiken
Heb het zelf niet aan de gang (lukte niet want moest dingen resetten, heb er ook niet echt energie in gestoken). Maar heb begrepen dat het wel gewoon goed werkt. Je bent dan wel 100% afhankelijk van je homey. Heb je de bridge er tussen heb je altijd nog een 'alternatief' mocht er iets met de Homey aan de hand zijn. Met dit als reden heb ik ook niet doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:43:
[...]
Dit is dan ter vervanging van de KaKu spullen bijv? Wil ook wel wat van die KaKu spullen vervangen, vooral omdat het protocol niet encrypted is. Maar vind veel andere spullen zo duur. Van KaKu heb je een inbouwschakelaar voor 30 euro, wil je die van Fibraro dan ben je al snel 70 euro kwijt.
Ja, klopt. Ik had ook allemaal KaKu spul van mijn HomeWizard tijd. Hoewel het altijd best goed schakelde, kwam soms de boodschap niet over. Ook had ik soms dat ineens apparaten aan of uit gingen, omdat waarschijnlijk, de buurman ook iets van KaKu heeft.

Ik zat ook een beetje tegen de prijs aan te hikken. Die plugs van Osram zijn met 25 tot 30 euro nog redelijk te doen. Daarnaast is dit ook Zigbee en dat vormt een mooi mesh netwerk met mijn IKEA Tradfri lampen. Ik heb nu de belangrijkste/lastigste vervangen. De rest laat ik nog even KaKu, want ik las hier op Tweakers dat IKEA dit jaar ook misschien met Tradfri plugs komt. Ik denk/hoop dat die aanzienlijk goedkoper zullen zijn, kijkende naar het prijsverschil tussen bijv. een Hue lamp en een Tradfri lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:58:
Zoek even in dit topic, want dat is al meermaals langs gekomen ;)

Voordelen:
  • Een groot mesh netwerk met andere ZigBee hardware
  • Directe controle vanuit Homey
Nadelen:
  • Hue app werkt niet meer
  • Firmware updates niet mogelijk
  • Geen mogelijkheid tot direct associations (Dimmer die lampen buiten Homey om aanstuurt). Dit is een ZigBee bug in Homey, en voorkomt een backup voor als de Homey niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:43:
[...]
70€?? Ik weet niet waar jij gekeken hebt maar een Fibaro-module heb je voor ongeveer 45€...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
RobertMe schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:18:
[...]

Zoek even in dit topic, want dat is al meermaals langs gekomen ;)

Voordelen:
  • Een groot mesh netwerk met andere ZigBee hardware
  • Directe controle vanuit Homey
Nadelen:
  • Hue app werkt niet meer
  • Firmware updates niet mogelijk
  • Geen mogelijkheid tot direct associations (Dimmer die lampen buiten Homey om aanstuurt). Dit is een ZigBee bug in Homey, en voorkomt een backup voor als de Homey niet werkt
Ik weet dat er al vaker over gesproken is hier, maar de app en de firmware van homey veranderen ook dus misschien zijn er nu wel dingen die nu wel goed werken of juist niet. Dat je de bridge niet meer kan gebruiken als noodoplossing vind ik niet echt een goede reden om het niet te doen. Als de hue bridge een software fout krijgt of kapot gaat heb ik ook niks anders meer om de verlichting te schakelen. wat de firmware updates betreft vind ik dan wel weer een goed punt om er eens goed over na te denken. Dit vind ik overigens wel een punt van aandacht voor Athom en niet alleen bij de hue apparaten, Fibaro en Qubinio ondersteunen dit ook niet via de homey, maar om nou speciaal een home center 2 van Fibaro aan te schaffen alleen maar voor een update vind ik wel een beetje te veel van het goede. bedankt in ieder geval voor je reactie @RobertMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Dit vind ik overigens wel een punt van aandacht voor Athom en niet alleen bij de hue apparaten, Fibaro en Qubinio ondersteunen dit ook niet via de homey, maar om nou speciaal een home center 2 van Fibaro aan te schaffen alleen maar voor een update vind ik wel een beetje te veel van het goede.
Dat is hier ook al meermaals besproken. :)
De schuld hiervan ligt niet bij Athom maar bij de fabrikanten die hun spullen te veel afschermen.
Athom zou heel simpel in de apps support kunnen inbouwen, maar bvb Fibaro wil hun firmware niet vrijgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:45:
Dat je de bridge niet meer kan gebruiken als noodoplossing vind ik niet echt een goede reden om het niet te doen. Als de hue bridge een software fout krijgt of kapot gaat heb ik ook niks anders meer om de verlichting te schakelen.
Dat was niet wat ik bedoelde. Bij standaard Hue is het mogelijk om de lampen aan de Bridge te koppelen en zo dus via scenes etc aan te sturen, en daarnaast een Dimmer rechtstreeks de lampen laten aan te sturen (buiten de bridge om). Uiteraard mis je dan wel features (kunt geen scenes schakelen etc doordat de dimmer die niet kent), maar het is wel een fijne backup om te hebben als de Hue Bridge, (of Homey) stuk blijkt te zijn. En deze ZigBee feature mist als ik het goed begrepen heb in de Homey.

Dus als je alles geautomatiseerd hebt via Hue Bridge of Homey (bv aangevuld met andere schakelaars) en je een of meerdere Hue Dimmers over hebt kun je die rechtstreeks aan een of meerdere lampen koppelen en zolang de lamp zelf stroom heeft kun je die dan nog aan en uit zetten. Zonder enige andere afhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Kun je ook een flow maken waarmee Homey zichzelf gewoon op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag zelf een reboot geeft? Zo ja, hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:56:
Kun je ook een flow maken waarmee Homey zichzelf gewoon op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag zelf een reboot geeft? Zo ja, hoe? :)
Ja dat kan. Je dient dan wel de candy app te installeren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Webgnome schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Ja dat kan. Je dient dan wel de candy app te installeren.
Ah kijk, thanks, ik zal eens gaan kijken wat die candy app doet/kan/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
HomeyCornelisse schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:56:
[...]

je installatie dozen kapot maken lijkt mij niet zo een slim plan. je kan namelijk niet zo makkelijk deugdelijk en volgens de normen een nieuwe plaatsen zonder flink hak en breek werk. daarnaast kan je dan ook niet zo makkelijk andere schakelaars monteren. en misschien buiten dit alles wel het belangrijkste. je elektrische installatie voldoet dan niet meer aan de NEN-1010 en de NEN-3140 normen welke gelden voor elektrische installaties. Werkt dat Xiaomi spul nou eindelijk met homey? :z :) ;) :P
Hmm, klinkt dan niet als een oplossing. Is er echt veel hak en breekwerk nodig om die dozen te vervangen? Ze zitten allemaal in gipsblok muren. volgens mij, ik kan zo online alleen geen vierkante varianten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Verder even een vraagje over de z-wave (na 5 pagina's gezeik over versies mag dat wel eens hoop ik...).
Ik merk sinds een week of zo dat Homey een seconde of 5 vertraging heeft bij het ontvangen van de status van Fibaro-modules.
Als ik met de schakelaar een licht aanzet, zie ik dat niet direct terug in de app.
Gebruik ik de app op het licht aan te zetten, dan gebeurt dat wil instant.

Nog mensen last van?
(probleem is dat ik een flow gebruik met een Fibaro Switch om Hues aan te zetten, dat gebeurt nu dus pas na 5sec...)
Even mezelf quoten, vraag is verloren gegaan in de firmware-discussie vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Joolee schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:03:
[...]

Hmm, klinkt dan niet als een oplossing. Is er echt veel hak en breekwerk nodig om die dozen te vervangen? Ze zitten allemaal in gipsblok muren. volgens mij, ik kan zo online alleen geen vierkante varianten vinden.
ja dat is wel aardig wat hak werk. je moet namenlijk de leiding waar de doos aan vast zit minimaal 10 cm vrij hakken plus dat je de doos moet uit hakken. wat de vierkante dozen betreft zijn deze alleen voor plafond montage verkrijgbaar en zeker niet geschikt voor wandmontage. In Nederland word er nooit een vierkante doos in de want gebouwd (ik ben elektricien dus spreek uit ervaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Fire69 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Eerder ook al iemand die vertragingen had op zijn homey. Bij mij hielp het om mijn router op een ander wifi kanaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:23:
[...]

Eerder ook al iemand die vertragingen had op zijn homey. Bij mij hielp het om mijn router op een ander wifi kanaal te zetten.
Was dat niet iemand met zigbee?
Z-wave zit niet op dezelfde frequentie als wifi. (868mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
RobertMe schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:18:
[...]
Ik heb 1 Ikea Tradfri RGB lamp en 1 Tradfri afstandsbediening. Ondanks dat de afstandsbediening nog niet officieel is ondersteund, toch het volgende:
Toen ik de lamp met Homey had gekoppeld, toen de afstandsbediening met Homey (als een "Onbekend Zigbee" apparaat) en daarna als laatste pas de afstandsbediening met de lamp.

Nu kan de Homey de lamp bedienen maar ook de afstandsbediening. Enige nadelen zijn:
- als ik de afstandsbediening gebruik, gaat het buiten Homey om en is de status binnen Homey achterhaalt
- ik kan met de afstandsbediening de "scene" knoppen niet gebruiken.

Hoe dan ook:
ik heb dus een backup mogelijkheid qua bedienen mocht de Homey er voor welke reden dan ook uit liggen.

...

Geen idee hoe goed (of beter, of slechter) dit werkt zodra de afstandsbediening wordt ondersteund door de Ikea Tradfri app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Fire69 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:32:
[...]
Ik had hier ook last van ergens in de dagen na de update op experimenteel. Inmiddels is het volgens mij wel verbeterd maar gisteren had ik er ook weer ergens last van. Waarom dat is geen idee. Wel reuze irritant.

Ik merk dat Homey het ook niet echt lekker trekt als hij spraak dingen doet. Ik heb bijvoorbeeld dat hij op donderdagavond appt en zegt: vergeet de bak niet buiten te zetten. Wanneer dat er voor het laatst vloeiend uitgekomen is kan ik mij niet meer heugen. Soms is het "Vergeet.......... Nnnnnniiieeettttttt.... De bak... Buiten...te.. Zetten". Met een interessante stotter/ crash achtige sound. Maar vaak ook wel nettere varianten hoor, die zijn da alleen wat traag met een aantal seconden tussen de woorden. Maargoed dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Weet iemand hoe ik een sub zone onder een bestaande zone kan maken? Als ik bv een zone '1ste verdieping' heb gemaakt wil ik daaronder een zone 'badkamer' maken. Ik heb geprobeerd de zone badkamer naar de andere zone te slepen maar dat werkt helaas niet. Is het überhaupt wel mogelijk om een sub zone te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweaqer schreef op zondag 4 maart 2018 @ 08:54:
[...]

Ik had hier ook last van ergens in de dagen na de update op experimenteel. Inmiddels is het volgens mij wel verbeterd maar gisteren had ik er ook weer ergens last van. Waarom dat is geen idee. Wel reuze irritant.

Ik merk dat Homey het ook niet echt lekker trekt als hij spraak dingen doet. Ik heb bijvoorbeeld dat hij op donderdagavond appt en zegt: vergeet de bak niet buiten te zetten. Wanneer dat er voor het laatst vloeiend uitgekomen is kan ik mij niet meer heugen. Soms is het "Vergeet.......... Nnnnnniiieeettttttt.... De bak... Buiten...te.. Zetten". Met een interessante stotter/ crash achtige sound. Maar vaak ook wel nettere varianten hoor, die zijn da alleen wat traag met een aantal seconden tussen de woorden. Maargoed dat is weer een ander verhaal.
Mijn ervaring met dit soort spraakverwarring is dat de spraak tegelijk met een ander proces verloopt. Dus als ik een proces heb draaien en daar moet spraak bij komen dan zet ik die meestal op een delay van 1 seconden in de flow.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:50:
Weet iemand hoe ik een sub zone onder een bestaande zone kan maken? Als ik bv een zone '1ste verdieping' heb gemaakt wil ik daaronder een zone 'badkamer' maken. Ik heb geprobeerd de zone badkamer naar de andere zone te slepen maar dat werkt helaas niet. Is het überhaupt wel mogelijk om een sub zone te maken?
Welke versie draai je? Slepen moet volgens mij werken, maar kan zijn dat dit onderdeel is van de zone bug in 1.5.6.

Daarnaast wordt officieel alleen hun desktop app ondersteund, dus als je het gewoon in de browser probeert de app wellicht even proberen. De desktop app is overigens Chrome met een andere schil er omheen, dus mogelijk dat het in Chrome wel werkt maar in Firefox/Edge niet. Maar er zijn ook dingen die ook in Chrome niet werken. Zo kreeg ik de Spotify Connect app alleen via de desktop app aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
RobertMe schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Welke versie draai je? Slepen moet volgens mij werken, maar kan zijn dat dit onderdeel is van de zone bug in 1.5.6.

Daarnaast wordt officieel alleen hun desktop app ondersteund, dus als je het gewoon in de browser probeert de app wellicht even proberen. De desktop app is overigens Chrome met een andere schil er omheen, dus mogelijk dat het in Chrome wel werkt maar in Firefox/Edge niet. Maar er zijn ook dingen die ook in Chrome niet werken. Zo kreeg ik de Spotify Connect app alleen via de desktop app aan de praat
Het slepen werkt wel alleen ik wil bijvoorbeeld een hoofdzone hebben net als "home" en daaronder meerdere zones creëren zodat ik netjes alles kan zetten onder begane grond, 1ste verdieping, 2e verdieping. Ik heb het geprobeerd met de desktop app en met chrome. Ik draai nog de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:12:
[...]

Het slepen werkt wel alleen ik wil bijvoorbeeld een hoofdzone hebben net als "home" en daaronder meerdere zones creëren zodat ik netjes alles kan zetten onder begane grond, 1ste verdieping, 2e verdieping. Ik heb het geprobeerd met de desktop app en met chrome. Ik draai nog de oude firmware.
Dus je wil twee "hoofd zones" hebben? Dus net zoals Home / Thuis nog zo'n compleet aparte boom die niet onder thuis staat? Ik denk dat dat niet mogelijk is.

offtopic:
En na nu mijn eigen probeersels zit ik me af te vragen hoe je een zone eigenlijk doet verwijderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
RobertMe schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:15:
[...]

Dus je wil twee "hoofd zones" hebben? Dus net zoals Home / Thuis nog zo'n compleet aparte boom die niet onder thuis staat? Ik denk dat dat niet mogelijk is.

offtopic:
En na nu mijn eigen probeersels zit ik me af te vragen hoe je een zone eigenlijk doet verwijderen :/
Nee ik wil het volgende:

Home -> 1ste verdieping -> Slaapkamer

Als ik slaapkamer naar 1ste verdieping sleep gebeurd er dus niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
RobertMe schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:15:
[...]

Tijdens slepen van een zone verschijnt de verwijderen optie (onderaan ergens).
Count_B schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Nee ik wil het volgende:

Home -> 1ste verdieping -> Slaapkamer

Als ik slaapkamer naar 1ste verdieping sleep gebeurd er dus niks.
't is een tijdje geleden, maar volgens mij moet je de zone er naar toe slepen en dan iets naar rechts bewegen zodat de 'gereserveerde zone' plek licht inspringt. (je ziet dus tijdens slepen een highlight waar de zone terecht zal komen, deze moet door de rechts beweging wat inspringen...)

[ Voor 7% gewijzigd door Corvo op 04-03-2018 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Count_B
Corvo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:25:
[...]

[...]

't is een tijdje geleden, maar volgens mij moet je de zone er naar toe slepen en dan iets naar rechts bewegen zodat de 'gereserveerde zone' plek licht inspringt.
Yes het werkt. Thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:25:
[...]

De Nieuwe zone knop veranderd inderdaad in Verwijder zone. Erg onintuïtief als je het mij vraagt. Want doordat die knop ook nog eens wat verder weg staat valt het eigenlijk vrijwel helemaal niet op dat deze veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Vraag over verschillende Zwave producten. Maakt het veel uit of je plugs van fibaro, aeontec, neocoolcam etc hebt. Ze gebruiken allemaal hetzelfde zwave protocol en de apps in homey zijn niet veel meer dan drivers toch? Of het is voor de snelheid van homey aan te raden om toch bij 1 merk te blijven en zoveel mogelijk op 1 app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
wat is het voordeel van sub zone's als ik vragen mag? Ik zie niet direct een voordeel in combinatie met homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
ik beveel het ieder geval niet aan. Die sub zone's. net een sub zone gemaakt maar nu is me tab van de woonkamer verdwenen en kan nu niks meer schakelen met de homey app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:41:
wat is het voordeel van sub zone's als ik vragen mag? Ik zie niet direct een voordeel in combinatie met homey
Een groep lampen allemaal tegelijk aan en uit zetten plus de kleur. Ik heb in de woonkamer 1 lamp waar 3 lampen in zitten. Daar zou het voor het gebruikt kunnen worden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:41:
Je kunt bijvoorbeeld d.m.v. spraak al het licht in een sub-zone uitzetten. Maar ook als je bijvoorbeeld de app gebruikt, is de lijst aan zones in het begin lekker klein ipv een langere lijst omdat je "in tredes" een keuze kunt maken.

Maar je kunt het ook gebruiken als een verdom hoekje :+ ... voorbeeldje:
Je gebruikt de app Device Groups (om meerdere spotjes gelijktijdig te schakelen bijvoorbeeld), dan kun je de groepen in de zone houden en in de sub-zone alle individuele lampjes zetten.

Dus is het nodig, zekers niet (vaker niet dan wel eigenlijk).
Ik zelf gebruik het zelf voor het laatste voorbeeld (device groups' verdom hoekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
weet iemand hoe ik mijn verdwenen zone weer terug kan krijgen?? ik maakte een subzone welke ik begane grond noemde. ik voegde daar de zones toe welke zich op de begane grond bevinden maar nu log ik opnieuw in en zijn mijn zones weg de apparaten zijn nog wel met homey verbonden ik kan ze alleen niet meer bedienen. ik gebruik firmware 1.5.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Kun je de apparaten wel nog bedienen dmv flows?

Indien ja: Als je in de flow-editor kijkt, staat de verwachte zone nog vermeld onder je apparaten of wat anders?

...en heb je al een restart van Homey geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
mijn apparaten kan ik nog wel bedienen en staan ook gewoon in de lijst als ik een flow wil maken. maar op de ''home'' pagina zijn mijn zones niet meer zichtbaar. ik heb homey al een keer ge restart maar mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:31:
mijn apparaten kan ik nog wel bedienen en staan ook gewoon in de lijst als ik een flow wil maken. maar op de ''home'' pagina zijn mijn zones niet meer zichtbaar. ik heb homey al een keer ge restart maar mocht niet baten
Wat @Corvo probeert te zeggen is: In de device list staat onder de apparaat naam ook de zone naam (hetzelfde geldt bij de flowcards, onderaan staat dan ook de apparaat naam met daarachter de zone naam).

Staat daar dus nog een zone naam? En wellicht dat je iets met die info kunt?

In ieder geval komt het op mij over alsof Homey de devices in een verwijderde zone niet verwijderd, maar doordat de zone verwijderd is kun je de devices dus ook niet meer terug vinden (binnen de zones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
En welke zone staat er onder... of staat daar niks meer?

Misschien een screenshot van je zones (bij apparaten) en een screenshot van wat devices bij de flow-editor.

Vooralsnog zegt me dit probleem niks. Als er geen zone meer onder een apparaat staat (bij flow-editor's apparaten lijst) dan vrees ik dat je hulp van Athom nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
daar staat gewoon de zone onder waar het apparaat zich in bevind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
flow editor

apparaten tab

hier de screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Da's echt bizar. :S
Dus ze zijn blijkbaar gekoppeld aan een zone "in je prullenbak" (om het maar zo te noemen). Hopelijk kan Athom je helpen deze zone weer te herstellen.
Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.