Ik heb geen Sonos, maar ga toch een poging doen te helpen (op basis van ervaring met Spotify Connect).
Ik heb twee Sonos speakers, beide een Play:1. Wij hebben spotify premium. Had nog een accountje over dus heb een los e-mail adres uitgenodigd en hier ook premium aan toegevoegd.
Als ik het goed begrijp is dit dus een volledig separaat account? En je hebt met dit account
alleen op de Homey ingelogd? (Verder niet gebruikt op PC, telefoon, ...)
Echter als ik iets met een flow wil doen begrijip ik er geen sikkepit van hoe ik er muziek uit kan krijgen. Met het toevoegen van een device kan ik ook kiezen voor spotify connect, maar daar krijg ik een mededeling dat er geen nieuwe devices gevonden zijn.
Als bovenstaande klopt (nieuw account, alleen in Homey gebruikt), dan zou ik even op een PC inloggen op Spotify met dat account. Ik vermoed dat deze dan automatisch je Sonos vindt en je daarna in Homey kunt kiezen voor "Add Device" => "Spotify Connect" en je Sonos speakers daar dan verschijnen. Vervolgens kun je dus de speakers toevoegen.
Daarna moet je (IMO helaas[1]) verder met Homey Music. Dat betekend dat Homey automatisch de playlists (uit het gebruikte Spotify account) importeert en voor elk een playlist in Homey Music aanmaakt. In de flow kun je vervolgens gebruik maken van "Luidspreker" met daaronder de "Zet de actieve speaker" kaart, hier zul je dan de Sonos moeten selecteren. Vervolgens vindt je onder "Muziek" een lijst aan besturings kaarten, waaronder bv "Speel een afspeellijst af" (dit is dus de "Homey Music" afspeellijst, maar wel geïmporteerd van Spotify)
[1] Het gebruik van Homey Music betekend in mijn ervaring dat Spotify Connect "stuk" gaat. Dit doordat Homey Music geen afspeellijst naar Spotify Connect stuurt, maar elke keer een nieuw nummer start. Daardoor speelt binnen Spotify geen afspeellijst, en kun je dus niet voor & achteruit in de afspeellijst. Daarnaast leidt het gebruik van pauze daarbij (soms?) ertoe dat na een tijdje alsnog muziek begint te spelen. Dit doordat de Homey volgens mij bij het starten van een nummer kijkt hoe lang dat nummert duurt, en als het nummer is "afgelopen" start Homey het nieuwe nummer. Maar als je dus gebruikt maakt van pauze buiten de Homey om dan blijft die "teller" tot het einde van het nummer (soms) dus doorlopen en wordt dus onterecht een nieuw nummer gestart.
Hier kun je weer gedeeltelijk omheen werken door gebruik te maken van de kaarten van het toegevoegde Spotify Connect apparaat. Echter heb je dan alleen de keuze uit "Speel af", "Pauzeer", "Volgende" / "Vorige", "Verander afspeelapparaat" en nog een aantal "kleine" besturings opties. Echter kun je dan dus weer niet zeggen "Speel afspeellijst af op dit apparaat".