Dit is heel raar ja. Ik hoop het ook anders heb ik heel veel werk te doen. moet dan 4 a 5 zones opnieuw koppelen en dat zijn dal al snel een apparaat of 30 a 40
Buiten wat @Corvo zegt sowieso extreem slecht dat je een zone die nog devices bevat kunt verwijderen, en dat zelfs zonder bevestiging gebeurd (en vervolgens dus ook nog de devices wel blijven bestaan).HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:37:
daar staat gewoon de zone onder waar het apparaat zich in bevind
Hoe het dus zou moeten werken is dat bij het verwijderen van de zone om bevestiging wordt gevraagd, incl. verwijzing naar dat er nog een X aantal devices in die zone zitten en dat die verwijderd worden. En bij bevestigen moeten dan dus ook de devices verwijderd worden. Of althans, dat is wat ik zou verwachten (alternatief is de devices uit de zone verplaatsen naar een bovenliggende zone, zodat ze dus wel blijven bestaan en dus inzichtelijk zijn).
@RobertMe Heb alleen maar met zones lopen schuiven en dan zijn ze op eens weg. en dan precies de belangrijkste zones ook.
[ Voor 21% gewijzigd door HomeyCornelisse op 04-03-2018 19:14 ]
Mijn probleem is opgelost met behulp van Geurt dijker op Slack. Er bleek een loop in mijn zones te zitten waardoor deze niet meer werden weer gegeven. Na het uitvoeren van een script in de homeyscript app is het probleem weer opgelost
Mooi. Lijkt me echt een drama om alles opnieuw te moeten koppelen.HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:52:
Mijn probleem is opgelost met behulp van Geurt dijker op Slack. Er bleek een loop in mijn zones te zitten waardoor deze niet meer werden weer gegeven. Na het uitvoeren van een script in de homeyscript app is het probleem weer opgelost
ja 64 apparaten opnieuw koppelen en alle flows weer instellen en aanpassen is niet echt een pretje. Gelukkig heb ik het zo kunnen oplossenLennnn schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:54:
[...]
Mooi. Lijkt me echt een drama om alles opnieuw te moeten koppelen.
Nu ben ik wel benieuwd wat je precies hebt gedaan in je flows om een loop te krijgen en wat er aan hebt gedaan om het ongedaan te maken.HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:52:
Ik was sub zones aan het maken waarbij ik een zone maakte begane grond en sleepte daar alles ruimtes heen welke zich bevinden op de begane grond. Blijkbaar stond de ruimte wc al in een begane grond zone waardoor er een loop ontstond dus begane grond stond in wc en wc stond in begane grond. ik had toen een berichtje op slack geplaatst waardoor geurt dijker contact met me opnam en een paar scrips voor me heeft geschreven welke ik moest uitvoeren in homeyscript daarbij zijn de zones weer hernoemd en kwamen weer te voorschijn.Webgnome schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:08:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd wat je precies hebt gedaan in je flows om een loop te krijgen en wat er aan hebt gedaan om het ongedaan te maken.
Dat komt vanwege het terugtrekken van 1.5.6 door de zonebug. Omdat veel gebruikers het niet fijn vonden dat 1.5.6 met de zonebug werd teruggetrokken heeft athom besloten deze zonebug met terugwerkende kracht bij 1.5.3 door te voeren....HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:31:
mijn apparaten kan ik nog wel bedienen en staan ook gewoon in de lijst als ik een flow wil maken. maar op de ''home'' pagina zijn mijn zones niet meer zichtbaar. ik heb homey al een keer ge restart maar mocht niet baten

en hoe willen ze dat doen zonder een update??Shaggie_NB schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:19:
[...]
Dat komt vanwege het terugtrekken van 1.5.6 door de zonebug. Omdat veel gebruikers het niet fijn vonden dat 1.5.6 met de zonebug werd teruggetrokken heeft athom besloten deze zonebug met terugwerkende kracht bij 1.5.3 door te voeren....
HomeyCornelisse schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:20:
[...]
en hoe willen ze dat doen zonder een update??

Ziet er goed uit! Ik ben inmiddels ook wat aan het prutsen geslagen en heb via de Athom CLI de homey-prometheus-exporter app geïnstalleerd op m'n Homey. Helaas kan ik de app niet benaderen via http://<homey ip>:9414/metrics dus dat wordt nog even puzzelen wat er mis gaat...lubbertkramer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:51:
[...]
Mijn excuus, nog niet verder gewerkt aan Grafana. Vrijdag ben ik weer een dag vrij dan heb ik weer even de tijd om een dag te knutselen. Hieronder alvast wat ik tot nu toe heb neergezet (wat bv goed te zien is is dat er in 1.5.7 mogelijk een memory leak zit, waarschijnlijk in nodejs zelf). Het is in ieder geval een mooie combinatie, alle informatie over Homey en over je gekoppelde apparaten komt mee en kun je dus d.m.v. formules iets mee gaan doen. Nu nog heel erg aan het worstelen met wat ik wil weergeven en vooral ook hoe uiteraard![]()
[afbeelding]
Note: Geheugen die ineens omlaag klapt (wegvalt) is vanwege een reboot
Prometheus en Grafana heb ik beiden reeds up & running via docker, dus als het lukt om het werkend te krijgen op m'n Homey ben ik good to go
Volgens mij reageer ik net op jouw bericht op het Athom forum. Ergens is er dan iets misgegaan verwacht ik bij de installatie, als ik namelijk de url bezoek in mijn browser zie ik informatie die Prometheus oppakt. Heb je de Athom CLI net ervoor geinstalleerd, deze werkt namelijk nu anders dan voorheen vanwege update naar CLI 2.0Robsta86 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:37:
[...]
Ziet er goed uit! Ik ben inmiddels ook wat aan het prutsen geslagen en heb via de Athom CLI de homey-prometheus-exporter app geïnstalleerd op m'n Homey. Helaas kan ik de app niet benaderen via http://<homey ip>:9414/metrics dus dat wordt nog even puzzelen wat er mis gaat...
Prometheus en Grafana heb ik beiden reeds up & running via docker, dus als het lukt om het werkend te krijgen op m'n Homey ben ik good to go
Athom Command-Line Tools (v2)
The command line tools have been updated! It is now easier to use them, more secure to log-in and they look a lot better. To upgrade, run:
npm install -g athom-cli
With this release, Homey Apps are also validated more strictly. This will lead to fewer bugs and a better development experience. The validation takes place automatically when running a Homey App and will instantly give you feedback.
Ja klopt, bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad net Athom CLI geïnstalleerd dus ik zou wel de nieuwste versie moeten hebben. Het oude "Athom project install" werkte ook niet meer, ik moest nu "Athom app install" gebruiken.
Er kwamen geen foutmeldingen naar voren bij het installeren, en de app lijkt ook gewoon actief te zijn als ik bij settings > apps kijk, echter lijkt er niets actief te zijn op port 9414/metrics op het ip adres van m'n Homey.
Er kwamen geen foutmeldingen naar voren bij het installeren, en de app lijkt ook gewoon actief te zijn als ik bij settings > apps kijk, echter lijkt er niets actief te zijn op port 9414/metrics op het ip adres van m'n Homey.
Ik ben benieuwd of dit betekend dat firmware 1.5.7 ook al niet doorgaat en 1.5.8 de eerstvolgende stable release gaat worden (voor die wat nog op 1.5.3 zitten).
Issue met motion alarms etc die niet meer uit gaan lijkt mij in ieder geval vrij serieus.
Of, afgaande op de gelinkte tickets (die wel al ouder zijn), is het een ouder ticket wat toevallig nu is opgepakt en 1.5.8 gewoon "de eerst volgende" versie is zonder dat het invloed heeft op uitrol van 1.5.7. Die ik stiekem vandaag wel had verwacht als stable, ook vanaf 1.5.3
Issue met motion alarms etc die niet meer uit gaan lijkt mij in ieder geval vrij serieus.
Of, afgaande op de gelinkte tickets (die wel al ouder zijn), is het een ouder ticket wat toevallig nu is opgepakt en 1.5.8 gewoon "de eerst volgende" versie is zonder dat het invloed heeft op uitrol van 1.5.7. Die ik stiekem vandaag wel had verwacht als stable, ook vanaf 1.5.3
Ik zou je adem niet inhouden voor 1.5.7. (of .8) ik denk dat het nog wel minimaal een week gaat duren.RobertMe schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:04:
Ik ben benieuwd of dit betekend dat firmware 1.5.7 ook al niet doorgaat en 1.5.8 de eerstvolgende stable release gaat worden (voor die wat nog op 1.5.3 zitten).
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
.8 zou sowieso eerst nog in DP komen om vervolgens door te kome naar experimenteel en in DP draaien wij op dit moment nog 1.5.7Greetoz schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:52:
[...]
Ik zou je adem niet inhouden voor 1.5.7. (of .8) ik denk dat het nog wel minimaal een week gaat duren.
Daarom ook tussen haakjes. Ik heb problemen met aantal zwave devices en kreeg van Athom te horen dat .7 waarschijnlijk in de aankomende 2 weken uit komt..lubbertkramer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:55:
[...]
.8 zou sowieso eerst nog in DP komen om vervolgens door te kome naar experimenteel en in DP draaien wij op dit moment nog 1.5.7
Ben meer benieuwd hoe het met de app 2.0 gaat. Nog 8 dagen en de testversie is verlopen
Of anders gezegd 82 dagen geen update gehad
macOS 15.5
Vind het wel grappig wat iedereen maar met het verlopen van die datum heeft, reken maar gewoon op een rebuild / miss kleine nieuwe build vlak voor het verlopenerror33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:44:
Ben meer benieuwd hoe het met de app 2.0 gaat. Nog 8 dagen en de testversie is verlopen![]()
Er is een update beschikbaarerror33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:44:
Ben meer benieuwd hoe het met de app 2.0 gaat. Nog 8 dagen en de testversie is verlopen![]()
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Echt wel
IK vind het eigenlijk niet grappig dat er maar zo weinig voortgang zit in de app.lubbertkramer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:24:
[...]
Vind het wel grappig wat iedereen maar met het verlopen van die datum heeft, reken maar gewoon op een rebuild / miss kleine nieuwe build vlak voor het verlopen
Tja de update is er maar zie geen verschil
Voorbeeldje iemand drukt op de bel en om te zien hoe laat dat is gaat niet.
macOS 15.5
Zal wel gefaseerd gaan. Hier had ik de update pas om 17:40.
Het is een beta app just to remembererror33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:53:
[...]
IK vind het eigenlijk niet grappig dat er maar zo weinig voortgang zit in de app.![]()
Tja de update is er maar zie geen verschilturned on wat nog steeds op 13.37 staat. Inzichten
![]()
![]()
Voorbeeldje iemand drukt op de bel en om te zien hoe laat dat is gaat niet.
Zoals verwacht was de update alleen een update om de datum te verplaatsen omdat anders de iOS beta was verlopen
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 06-03-2018 19:05 ]
@lubbertkramer
Als ik bij machten was om een eigen app te maken dat was ik daar al met begonnen. Helaas ontbreken deze kwaliteiten bij mij.
In April bezit ik Homey 2 jaar. En er zal best wel veel werk verricht zijn zoals ik vaak van je lees. Maar kijk ik naar het product zoals ik het toen gekocht heb kan ik nog lang niet gebruik maken van alle functie's. En heb ik het als volwaardig product gekocht als pre order en niet als kickstarter of wat voor een andere variant
Enkele voorbeeldjes:
Infra rood, helaas geen top functie wat homey goed geregeld krijgt:

Spraak... Ondanks de top microfoontjes blijft dat belabberd.

Het 433 gebeuren zoals klik aan/uit of temperatuur sensors blijft belabberd. Heb mijn sensors via Homewizard aan homey gekoppeld. Ondanks dat Homey korter bij de sensors staat dan homewizard mist homey met grote regelmaat waarden. uren geen ontvangst van waarden is geen uitzondering.

En er zijn nog wel voorbeelden te noemen.
Was ik in het najaar van 2017 positiever geworden over Homey, begint de moed mij toch weer in de schoenen te zakken.
En even terugkomend op de app 2.0 deze moet ik met grote regelmaat op een iPhone geheel afsluiten omdat ie anders geen verbinding kan maken. Ja ik weet dat het een BETA is, maar ondanks het ongemak geeft ik deze toch de voorkeur. De andere 1.3.2 en 1.3.3 zijn ook 11 respectievelijk 5 maanden oud en bijzonder traag.
Resumee, ik vind het een top uitvinding maar 2 jaar later...... kan ik Homey nog steeds geen vette voldoende geven. Het blijft behelpen.
Vergelijk het met een nieuwe TV. Als ik deze koop wil ik ook niet alleen NPO 1,2, en 3 kijken. Vervolgens 4 maanden later kan ik RTL kijken. Weer 5 maanden later kan ik SBS 6 kijken
Als ik bij machten was om een eigen app te maken dat was ik daar al met begonnen. Helaas ontbreken deze kwaliteiten bij mij.
In April bezit ik Homey 2 jaar. En er zal best wel veel werk verricht zijn zoals ik vaak van je lees. Maar kijk ik naar het product zoals ik het toen gekocht heb kan ik nog lang niet gebruik maken van alle functie's. En heb ik het als volwaardig product gekocht als pre order en niet als kickstarter of wat voor een andere variant
Enkele voorbeeldjes:

Het 433 gebeuren zoals klik aan/uit of temperatuur sensors blijft belabberd. Heb mijn sensors via Homewizard aan homey gekoppeld. Ondanks dat Homey korter bij de sensors staat dan homewizard mist homey met grote regelmaat waarden. uren geen ontvangst van waarden is geen uitzondering.

Was ik in het najaar van 2017 positiever geworden over Homey, begint de moed mij toch weer in de schoenen te zakken.
En even terugkomend op de app 2.0 deze moet ik met grote regelmaat op een iPhone geheel afsluiten omdat ie anders geen verbinding kan maken. Ja ik weet dat het een BETA is, maar ondanks het ongemak geeft ik deze toch de voorkeur. De andere 1.3.2 en 1.3.3 zijn ook 11 respectievelijk 5 maanden oud en bijzonder traag.
Resumee, ik vind het een top uitvinding maar 2 jaar later...... kan ik Homey nog steeds geen vette voldoende geven. Het blijft behelpen.
Vergelijk het met een nieuwe TV. Als ik deze koop wil ik ook niet alleen NPO 1,2, en 3 kijken. Vervolgens 4 maanden later kan ik RTL kijken. Weer 5 maanden later kan ik SBS 6 kijken
macOS 15.5
Maar als dat zo is ken je je afhankelijkheid en Athom maakt vaak fouten met datums maar gelukkig hebben ze nog geen datum geroepen over wanneer de beta voorbij is of 2.0 officieel uitkomt (en ik gok dat er nog veel moet gebeuren voordat we daar zijn). Klagen over een beta app vind ik dan een stap te ver, die energie kun je beter steken in het aanmaken van github issues waardoor Athom de app beter kan maken. Maar wat duidelijk is is dat de prio momenteel bij 1.5.6/1.5.7/1.5.X ligt en het uitsturen van nieuwe Homey's waardoor de nieuwe Homey app vertraagd is net als 2.0error33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:08:
@lubbertkramer
Enkele voorbeeldjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben het met je eens, zoals ik hier ook vaker geschreven heb is dat stabiliteit een prio een moet zijn en een basis waar gebruikers op kunnen bouwen, en dat is nog wel eens een dingetje zogezegd. Signalen als IR / 433 kennen hun problemen maar als een Homewizard het kan moet Homey het ook kunnen denk ik dan. Wat betreft spraak, dat blijft gewoon een ding. Je spreekt over top microfoons in Homey maar vergeleken met die van Alexa/Google Home stelt het niets voor. Spraak blijft een twijfelgeval wat bij de een goed werkt en bij de ander totaal niet en het is iets wat ze ook niet verder kunnen verbeteren want komt je spraak goed door weet Homey meestal wel goed wat hij ermee moet doen (let op als het goed doorkomt)
Ik denk dat Athom zichzelf deels opnieuw aan het uitvinden is (zie ook de 2.0 visie). Zaken als spraak die tijdens de kickstartercampagne een "unique" selling point was verdwijnt van de voorgrond en maakt plaats voor koppelingen met Alexa, Google en andere diensten die beter zijn in spraak. Zo denk ik ook over Homey muziek, dit moet Homey helemaal niet kunnen, daarvoor zijn andere apparaten die dit beter kunnen. Athom moet beter gaan inzien dat Homey geweldig is maar als centrale hub en ze niet overal iets van mee willen pikken waardoor het een verzamel Homey aan het worden is waar alles een beetje van werkt.
Vergeet niet dat Athom niet zo een groot bedrijf is. Een kraan die helemaal openstaat kun je ook niet vragen om meer water te gevenerror33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:53:
[...]
IK vind het eigenlijk niet grappig dat er maar zo weinig voortgang zit in de app.
Ik snap niet zo goed waarom iemand zo graag tegen zo’n kastje praat, of het nu Homey, Alexa, Siri of whatever is. Spraak lijkt een leuke gizmo, maar ik kan sneller op een knop drukken of in een app een handeling doen, dan stom tegen zo’n kastje te praten. Dat Homey af en toe wat kan zeggen, vind ik wel een aardige eigenschap.
Wij gebruiken Homey (en voorheen HomeWizard) veel meer voor de flows. Misschien zouden ze iets kunnen met AI. Ik heb zelf een scriptje geschreven (in PHP) dat voorspelt wanneer ik thuis kom. Dit zet een aantal handelingen in werking. Blijkt 5 minuten later dat we toch niet thuis zijn, dan schakelt de boel netjes uit en was dat een leermoment voor mijn scriptje. Ondanks dat wij thuis onregelmatig leven, heeft het scriptje het 99,9% van de tijd goed.
433Mhz werkt hier prima, maar daar had ik ook met HomeWizard eigenlijk weinig last van. Misschien moet je daarvoor eens naar je buren kijken of zoeken naar een rot apparaat. Ik ben deels wel overgestapt naar Zigbee plugs overigens, puur omdat je dan ook kan zien dat het schakelen zeker is gebeurd.
Edit: de app is wel een beetje beperkt. Mijn HomeWizard had dat wat sjieker voor elkaar.
Wij gebruiken Homey (en voorheen HomeWizard) veel meer voor de flows. Misschien zouden ze iets kunnen met AI. Ik heb zelf een scriptje geschreven (in PHP) dat voorspelt wanneer ik thuis kom. Dit zet een aantal handelingen in werking. Blijkt 5 minuten later dat we toch niet thuis zijn, dan schakelt de boel netjes uit en was dat een leermoment voor mijn scriptje. Ondanks dat wij thuis onregelmatig leven, heeft het scriptje het 99,9% van de tijd goed.
433Mhz werkt hier prima, maar daar had ik ook met HomeWizard eigenlijk weinig last van. Misschien moet je daarvoor eens naar je buren kijken of zoeken naar een rot apparaat. Ik ben deels wel overgestapt naar Zigbee plugs overigens, puur omdat je dan ook kan zien dat het schakelen zeker is gebeurd.
Edit: de app is wel een beetje beperkt. Mijn HomeWizard had dat wat sjieker voor elkaar.
[ Voor 4% gewijzigd door wolly_a op 06-03-2018 21:02 ]
Dat is uiteraard ook een kwestie van goed met je resources om gaan, of dat nu water of manuren is. Als je vier emmers met water gevuld wilt hebben kun je ze of alle vier tegen elkaar zetten en de kraan erboven in de hoop dat wat water in alle emmers loopt, maar dan zal veel water weglopen. Je kunt ook de emmers een voor een vullen waarbij je veel minder water verspilt en uiteindelijk dus sneller klaar bent.HomeyCornelisse schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:49:
[...]
Vergeet niet dat Athom niet zo een groot bedrijf is. Een kraan die helemaal openstaat kun je ook niet vragen om meer water te geven
Hetzelfde geldt ook voor software ontwikkeling. Één developer kun je elke dag andere werkzaamheden laten doen (vandaag ZigBee, morgen Z-Wave, overmorgen app 2.0, dag daarna weer ZigBee, ...), maar dat is ontzettend inefficiënt doordat hij/zij dan elke dag opnieuw moet kijken waar die gebleven was. Terwijl als die 2 weken ZigBee doet, dan 2 weken Z-Wave, ... dat uiteindelijk minder verlies oplevert en je elke periode ook op een bepaald gebied grotere stappen ziet i.p.v. veel kleine dingen all over the place.
edit:
Overigens bedoel ik daar verder niks mee. Het feit dat nu de app stil ligt betekend wellicht wel dat ze van hun fouten geleerd hebben en nu alle resources inzetten op stabiliteit en niet meer zoals 'vroeger' alles door elkaar.
Overigens bedoel ik daar verder niks mee. Het feit dat nu de app stil ligt betekend wellicht wel dat ze van hun fouten geleerd hebben en nu alle resources inzetten op stabiliteit en niet meer zoals 'vroeger' alles door elkaar.
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 06-03-2018 21:12 ]
Veel praten tegen Homey doe ik niet. Heb 1 flow waarin gevraagd wordt bij zon ondergang of de verlichting aanmoet. Kijk ik dan dat het ongeveer 50% kans van slagen heeft dat Homey het woordje Ja verstaat. en vervolgens de verlichting inschakelt valt mij dat behoorlijk tegen. En zoals Lubbertkramer dat ook aangaf was dit wel een van de topdingen die Homey zou bieden. Maar gaat het dus niet worden.wolly_a schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:00:
Ik snap niet zo goed waarom iemand zo graag tegen zo’n kastje praat, of het nu Homey, Alexa, Siri of whatever is. Spraak lijkt een leuke gizmo, maar ik kan sneller op een knop drukken of in een app een handeling doen, dan stom tegen zo’n kastje te praten. Dat Homey af en toe wat kan zeggen, vind ik wel een aardige eigenschap.
Het zijn de woorden van Athom zelf dat het state of the art microfoons zijn. Hoe moeten we de microfoons van Alexa/Google dan noemenlubbertkramer schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:48:
[...]
Je spreekt over top microfoons in Homey maar vergeleken met die van Alexa/Google Home stelt het niets voor. Spraak blijft een twijfelgeval wat bij de een goed werkt en bij de ander totaal niet en het is iets wat ze ook niet verder kunnen verbeteren want komt je spraak goed door weet Homey meestal wel goed wat hij ermee moet doen (let op als het goed doorkomt)

macOS 15.5
je weet hopelijk wel dat er in Alexa ( als ik het goed heb) 6 microfoons zitten en in homey maar twee toch?error33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:28:
[...]
Veel praten tegen Homey doe ik niet. Heb 1 flow waarin gevraagd wordt bij zon ondergang of de verlichting aanmoet. Kijk ik dan dat het ongeveer 50% kans van slagen heeft dat Homey het woordje Ja verstaat. en vervolgens de verlichting inschakelt valt mij dat behoorlijk tegen. En zoals Lubbertkramer dat ook aangaf was dit wel een van de topdingen die Homey zou bieden. Maar gaat het dus niet worden.
[...]
Het zijn de woorden van Athom zelf dat het state of the art microfoons zijn. Hoe moeten we de microfoons van Alexa/Google dan noemen![]()
[afbeelding]
Het is ook niet voor niets een unique selling point geweest maar dat zegt niets over de daadwerkelijke kwaliteit en die is wisselend zoals hier of op de andere kanalen te lezen is. Mijn Youtube filmpjes tonen een goed werkende spraak, waar het bij de ander gewoon niet werkt. Het zullen vast goede microfoons zijn maar wat betreft spraak kan Athom het niet winnen van de grote jongens die al veel geld erin gestoken hebben, jaren van onderzoek hebben en een enorme hoeveelheid data die ze voorhanden hebben om spraak te analyseren. Deels is dat een pre van Athom dat ze het niet willen opslaan voor analyse andere kant is het ook de valkuil waardoor ze nooit de verschillende uitspraken / accenten goed zullen leren. Ze zitten op een goudmijn van data als ze het ooit zouden opslaanerror33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:28:
Het zijn de woorden van Athom zelf dat het state of the art microfoons zijn. Hoe moeten we de microfoons van Alexa/Google dan noemen![]()
[afbeelding]
Ik ben het volledig eens met @error33 . Ik heb zelf alexa gekoppeld met de homey. Dat maakt hem weer interessant. Als controller dan. Verder heb ik geen tot weinig vertrouwen in de spraak dan wel luisteren van de homey. Misschien moeten ze toch maar eens een duidelijk richting gaan zoeken.
Het is natuurlijk wel zo dat op het moment dat de hardware van de Homey klaar was, er nog nauwelijks spraak assistenten waren. Toen trok het voice gedeelte van de Homey ook nog echt de aandacht.
Nu zijn er diverse grote spelers mee aan de slag, en je kunt simpelweg niet verwachten dat ze daar de competitie mee aan kunnen gaan. En gezien de prijzen daarvan moet je dat misschien ook niet willen. Een Echo Dot 2 kun je ophalen voor iets meer dan 35 euro. En volgens de wiki van Alexa werken daar inmiddels meer dan 5000 medewerkers alleen aan de Alexa-tak van Amazon. En voor Google is het vast niet veel anders.
Kijk, het was top geweest als ze het wél voor elkaar hadden gekregen, en het is een gebroken belofte. Maar ik vind het prima dat ze meer focussen op wat ze écht uniek maakt, en dat is het multi-platform gebeuren en de samenwerking daartussen.
De samenwerking met Alexa bevalt mij uitstekend. Dit is wat Homey (qua spraak opdrachten richting je smarthome) had moeten zijn, maargoed zo wil het ook heel goed.
Daarnaast heb ik nu één assistent welke de temperatuur kan regelen, de lampen kan schakelen, muziek op kan zetten, TV uit kan doen, maar ook vragen beantwoorden en reminders zetten.
Ik zag mezelf ook niet echt praten tegen mijn huis, en zal dat nog steeds niet veel doen als er anderen zijn, maar ik betrap me erop dat ik Alexa gebruik om de verwarming hoger te zetten omdat dat toch sneller is dan de telefoon uit mn broekzak halen en de toon app openen etc.
En van hier kan het alleen beter worden toch?
Ik wacht wel met smart op goede ondersteuning voor Xiaomi sensors en knoppen. Dat zou voor mij het plaatje wel redelijk compleet maken
Nu zijn er diverse grote spelers mee aan de slag, en je kunt simpelweg niet verwachten dat ze daar de competitie mee aan kunnen gaan. En gezien de prijzen daarvan moet je dat misschien ook niet willen. Een Echo Dot 2 kun je ophalen voor iets meer dan 35 euro. En volgens de wiki van Alexa werken daar inmiddels meer dan 5000 medewerkers alleen aan de Alexa-tak van Amazon. En voor Google is het vast niet veel anders.
Kijk, het was top geweest als ze het wél voor elkaar hadden gekregen, en het is een gebroken belofte. Maar ik vind het prima dat ze meer focussen op wat ze écht uniek maakt, en dat is het multi-platform gebeuren en de samenwerking daartussen.
De samenwerking met Alexa bevalt mij uitstekend. Dit is wat Homey (qua spraak opdrachten richting je smarthome) had moeten zijn, maargoed zo wil het ook heel goed.
Daarnaast heb ik nu één assistent welke de temperatuur kan regelen, de lampen kan schakelen, muziek op kan zetten, TV uit kan doen, maar ook vragen beantwoorden en reminders zetten.
Ik zag mezelf ook niet echt praten tegen mijn huis, en zal dat nog steeds niet veel doen als er anderen zijn, maar ik betrap me erop dat ik Alexa gebruik om de verwarming hoger te zetten omdat dat toch sneller is dan de telefoon uit mn broekzak halen en de toon app openen etc.
En van hier kan het alleen beter worden toch?
Ik wacht wel met smart op goede ondersteuning voor Xiaomi sensors en knoppen. Dat zou voor mij het plaatje wel redelijk compleet maken
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik heb de zelfde stap gemaakt van HomeWizard naar Homey, na het koppelen van Apple Homekit mis ik de HomeWizard app niet meer.wolly_a schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:00:
Wat zijn hier de ervaringen met batterijen van sensoren? Ik heb nu ongeveer een jaar Fibaro bewegingssensor, en die was gisteren ineens leeg (in Homey stond nog 70% batterij, maar ik had al vaker gelezen dat Fibaro niet echt nauwkeurig is in rapportage van batterijniveau). Uiteraard maar meteen een aantal nieuwe besteld. Maar nu heb ik ook nog Neo bewegingssensoren, iemand een idee hoe lang die mee gaan? Kan ik verwachten dat die binnenkort ook leeg gaan? (zijn net iets later gekocht als de Fibaro dus zullen binnen nu en 2 maanden ook ongeveer een jaar in gebruik zijn)
En van de Xiaomi sensoren meen ik gelezen te hebben dat de batterijen daarvan 2, 3 jaar mee gaan. Dat vind ik dan wel een bizar groot verschil (ook nog eens gezien in Fibaro sensor een "grote" CR123A batterij zit en in Xiaomi volgens mij maar een kleine knoopcel).
En van de Xiaomi sensoren meen ik gelezen te hebben dat de batterijen daarvan 2, 3 jaar mee gaan. Dat vind ik dan wel een bizar groot verschil (ook nog eens gezien in Fibaro sensor een "grote" CR123A batterij zit en in Xiaomi volgens mij maar een kleine knoopcel).
Ik mis zelf een beetje de trendjes van temperaturen, energieverbruik, etc. Dat heeft HomeKit toch ook niet? Of heb ik daar overheen gekeken?Rico-B schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:28:
[...]
Ik heb de zelfde stap gemaakt van HomeWizard naar Homey, na het koppelen van Apple Homekit mis ik de HomeWizard app niet meer.
Plaatjes zijn niet klikbaar, ff voor je gefixed:
error33 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:08:
@lubbertkramer
Enkele voorbeeldjes:
Wat dat betreft mochten ze voor mij het hele muziek stuk en voice eruit halen. Is een perfect ding voor aansturing van verschillende hardware inderdaad en natuurlijk flows. Maar het hele voice verhaal en muziek is overbodig naar mijn mening.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dat is afhankelijk. Ik heb een aantal deursensoren van Hank, voor de binnendeuren in huis. Ze hangen allemaal ongeveer even lang, maar de deur van de gang naar de woonkamer wordt het meeste gebruikt. Die hangt ongeveer vanaf november, het is nu 7 maart, en hij staat op 80%.RobertMe schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:49:
Wat zijn hier de ervaringen met batterijen van sensoren? Ik heb nu ongeveer een jaar Fibaro bewegingssensor, en die was gisteren ineens leeg (in Homey stond nog 70% batterij, maar ik had al vaker gelezen dat Fibaro niet echt nauwkeurig is in rapportage van batterijniveau). Uiteraard maar meteen een aantal nieuwe besteld. Maar nu heb ik ook nog Neo bewegingssensoren, iemand een idee hoe lang die mee gaan? Kan ik verwachten dat die binnenkort ook leeg gaan? (zijn net iets later gekocht als de Fibaro dus zullen binnen nu en 2 maanden ook ongeveer een jaar in gebruik zijn)
Ik heb zo'n zelfde sensor op de kelderdeur, hangt sinds dezelfde dag, en die staat nog steeds op 100%, want de kelderdeur wordt veel minder gebruikt.
Kijk ik naar mijn voordeur, waar een Fibaro door sensor op hangt, en die zegt 100%, maar die percentages zijn niet betrouwbaar, omdat het per dag wisselt. Hoe dan ook, als je uit gaat van 20% op de meestgebruikte deur in ruim 4 maanden, dan gaat er dus grofweg 10% per 2 maanden af, dus na 20 maanden zou je dan de batterij moeten vervangen want dan is ie echt leeg. Van die 20 maanden zijn er nu 4 voorbij, dus zou ik nog ongeveer 1 jaar 4 maanden kunnen doen met de huidige batterij in die specifieke sensor.
Dat vind ik op zich een prima aantal. Deuren/ramen die minder vaak gebruikt worden gaan dus ook veel langer mee.
Och ja, je moet toch wat he.
Gebruik zal inderdaad ook meespelen. Zeker bij een multisensor die sowieso ook elke X minuten de lux en/of temperatuur rapporteert (zoals de Fibaro multisensor doet, de Neo doet alleen lux). Van mijn Fibaro button verwacht ik dan ook dat die wel een aantal jaartjes mee kan (nog geen 10 kliks per dag).Just_A_User schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:25:
[...]
Dat is afhankelijk. Ik heb een aantal deursensoren van Hank, voor de binnendeuren in huis. Ze hangen allemaal ongeveer even lang, maar de deur van de gang naar de woonkamer wordt het meeste gebruikt. Die hangt ongeveer vanaf november, het is nu 7 maart, en hij staat op 80%.
Ik heb zo'n zelfde sensor op de kelderdeur, hangt sinds dezelfde dag, en die staat nog steeds op 100%, want de kelderdeur wordt veel minder gebruikt.
Kijk ik naar mijn voordeur, waar een Fibaro door sensor op hangt, en die zegt 100%, maar die percentages zijn niet betrouwbaar, omdat het per dag wisselt. Hoe dan ook, als je uit gaat van 20% op de meestgebruikte deur in ruim 4 maanden, dan gaat er dus grofweg 10% per 2 maanden af, dus na 20 maanden zou je dan de batterij moeten vervangen want dan is ie echt leeg. Van die 20 maanden zijn er nu 4 voorbij, dus zou ik nog ongeveer 1 jaar 4 maanden kunnen doen met de huidige batterij in die specifieke sensor.
Dat vind ik op zich een prima aantal. Deuren/ramen die minder vaak gebruikt worden gaan dus ook veel langer mee.
Hetzelfde overigens voor deur/raam contacten. Ook die hoeven natuurlijk alleen een signaal af te geven als het contact wijzigt. En dus geen rapportage met een interval, noch sensoren die "actief" meten.
Vanmorgen 1.5.8 in DP gekregen
1.5.8
[ZWave] Fixed Notification parser -> https://github.com/athombv/homey/issues/2267
[Other] Minor bugfixes and improvements
[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 07-03-2018 14:43 ]
Laat ze die AUB snel uitbrengen. Ik kan nu al ruim 2 maanden geen inzichten meer opvragen zonder mijn Homey te doen crashen, belachelijk eigenlijk..
Dit probleem kende ik nog niet, is deze al bekend bij Athom want kan zo ook geen Github issue hiervan vinden?BasvanS schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:36:
Laat ze die AUB snel uitbrengen. Ik kan nu al ruim 2 maanden geen inzichten meer opvragen zonder mijn Homey te doen crashen, belachelijk eigenlijk..
Edit:
Gevonden! Kon hem niet vinden omdat ik op crash zocht maar Homey gaat (even) offline -> https://github.com/athombv/homey/issues/2110 Zou nu opgelost moeten zijn volgens de berichten, hier in ieder geval geen problemen meer met inzichten maar laat ze tegenwoordig ook automatisch verwijderen
[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 07-03-2018 22:04 ]
Even offline is een redelijke understatementlubbertkramer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:52:
[...]
Dit probleem kende ik nog niet, is deze al bekend bij Athom want kan zo ook geen Github issue hiervan vinden?
Edit:
Gevonden! Kon hem niet vinden omdat ik op crash zocht maar Homey gaat (even) offline -> https://github.com/athombv/homey/issues/2110 Zou nu opgelost moeten zijn volgens de berichten, hier in ieder geval geen problemen meer met inzichten maar laat ze tegenwoordig ook automatisch verwijderen
Dan is het altijd goed een reactie met een log te plaatsen bij de melding om zo te helpen naar het vinden van de oorzaak, zeker als de problemen bij jou groter zijn dan even offline zoals in de melding aangegeven is. Als er namelijk geen verdere informatie voor Athom beschikbaar is zullen ze het ook niet kunnen oplossenBasvanS schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:29:
[...]
Even offline is een redelijke understatementEn nee hoor, werkt al ruim 2 maanden niet hier.. Heb nog zat geheugen, maar grafiekjes maken ho maar. Het enige wat ik heb uit kunnen lezen van mijn zwave wall plug is het totaal verbruik en het actuele verbruik.
Heb al een mailtje gestuurd, zal de logs sturen als ze er om vragen. Regelmatig werkt alleen een hard reset --> Stekker eruitlubbertkramer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:40:
[...]
Dan is het altijd goed een reactie met een log te plaatsen bij de melding om zo te helpen naar het vinden van de oorzaak, zeker als de problemen bij jou groter zijn dan even offline zoals in de melding aangegeven is. Als er namelijk geen verdere informatie voor Athom beschikbaar is zullen ze het ook niet kunnen oplossen
Neem aan een mail twee maanden geleden of nu net een mail anders zou ik zeggen maak een log en noteer de code, forceer het dat je een ptp moet doen, maak een tweede log en noteer de tweede logcode en maak een reactie. Geef je gelijk kracht bij op de melding dat er meer gebruikers last van hebben (plus dat even offline kennelijk een understatement is + je bent Athom voor zo met het weekend voor de deur. Ik zie nog geen meldingen dat ze ermee bezig zijn geweest dus in de huidige 1.5.8 welke in DP is gekomen zit nog geen fix (verwacht ik)BasvanS schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:42:
[...]
Heb al een mailtje gestuurd, zal de logs sturen als ze er om vragen. Regelmatig werkt alleen een hard reset --> Stekker eruit
Edit:
1.5.8 is zojuist vrijgegeven in het experimentele kanaal
1.5.8 experimental
[ZWave] Fixed Notification parser
[Other] Minor bugfixes and improvements
[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 08-03-2018 14:49 ]
Kreeg zojuist een Survey verzoek van Athom over de ervaringen met 1.5.8 in experimental per e-mail, goed bedacht. Hoop dat ze met de resultaten daarvan duidelijker en sneller kunnen gaan communiceren en uiteindelijk releasen. Wel wat vreemd dat ik volgens homey een uur geleden de 1.5.8 update kreeg, en vrijwel direct daarop ook de survey mail ontving. Vragen om ervaringen binnen een uur na installatie levert denk ik nog niet de informatie/ervaring die je zou willen ontvangen
Ik heb hem zonet handmatig geïnstalleerd want de URL stond er ook bij hoe je dat moest doen.djbarney schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:02:
Kreeg zojuist een Survey verzoek van Athom over de ervaringen met 1.5.8 in experimental per e-mail, goed bedacht. Hoop dat ze met de resultaten daarvan duidelijker en sneller kunnen gaan communiceren en uiteindelijk releasen. Wel wat vreemd dat ik volgens homey een uur geleden de 1.5.8 update kreeg, en vrijwel direct daarop ook de survey mail ontving. Vragen om ervaringen binnen een uur na installatie levert denk ik nog niet de informatie/ervaring die je zou willen ontvangen
Heb je hier misschien meer informatie over? Hoe heb je dit geregeld?wolly_a schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:00:
...
...
Ik ben nog aan het nog aan het omprogrammeren naar de Homey. Tot nu toe werkt het nog met de aanwezigheid van HomeWizard. Die kun je via JSON uitlezen. Ik heb de dag verdeeld in tijdsloten. Iedere tijdslot schrijf ik in de database of we thuis of niet thuis zijn.endness schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:12:
[...]
Heb je hier misschien meer informatie over? Hoe heb je dit geregeld?
Bij mijn voorspelling of ik thuis ben, kijk ik naar het moment van de dag alleen, naar de dag van de week in combinatie met het moment van de dag, naar de duur van onze afwezigheid in vergelijking van eerdere keren dat we afwezig waren. Daaruit probeer ik te halen of ik bijvoorbeeld naar het werk ben of even naar de supermarkt voor een boodschap. De tijdsduur van al deze handelingen lijken altijd aardig op elkaar en als je er maar genoeg van hebt, kun je er vanzelf iets nuttigs over zeggen.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere factoren die ik laat meespelen. Gaan we via de achterdeur weg, dan zijn we waarschijnlijk met de fiets weg. Meestal zijn we dan wat langer weg, etc...
Ik heb het echt helemaal om ons leven heen geschreven, maar ik denk ook wel dat dit universeel kan en misschien zelfs wel als app voor Homey. Ik moet me alleen nog verdiepen het programmeren voor Homey.
Het kan vast ook nog wel veel intelligenter en meer AI, maar voor mij werkt dit al gigantisch goed.
[ Voor 3% gewijzigd door wolly_a op 08-03-2018 17:43 ]
Allen,
Het volgende is het geval.
Ik heb meerdere xiaomi zigbee devices.
O.a. de wireless button en de Powerplug. Ook heb ik een IKEA TRADFRI lamp gekoppeld.
Door een herstart werkt de wireless button niet meer.
Kijk ik via de developers-site naar het zigbee netwerk zie ik dat deze gekoppeld is via de Powerplug en via de TRADFRI lamp.
Haal ik deze devices er uit, herstart homey werkt de knop weer even. Maar al vrij snel niet meer. Inpluggen van de lamp en Powerplug lost het niet op.
Iemand een idee hoe ik die wireless button eventueel weer kan laten routeren direct naar homey?
Helaas nu niet thuis, anders had ik een screenshot meegestuurd.
O.a. de wireless button en de Powerplug. Ook heb ik een IKEA TRADFRI lamp gekoppeld.
Kijk ik via de developers-site naar het zigbee netwerk zie ik dat deze gekoppeld is via de Powerplug en via de TRADFRI lamp.
Haal ik deze devices er uit, herstart homey werkt de knop weer even. Maar al vrij snel niet meer. Inpluggen van de lamp en Powerplug lost het niet op.
Iemand een idee hoe ik die wireless button eventueel weer kan laten routeren direct naar homey?
Routering kun je niet zelf bepalen of manipuleren, dit doet het apparaat zelf die kiest de beste route waarin hij reageert op de afstand/eventuele verstoring bijvoorbeeld wifi signalen (die in hetzelfde spectrum zitten zie hier voor meer info -> https://www.metageek.com/...bee-wifi-coexistence.html) die je Zigbee kanaal verstoren. Beste is om te kijken naar wat de verstoring kan zijn en of je dat kan veranderen (bv je eigen wifi router op juiste kanaal plaatsen maar is het die van de buren maakt het lastiger) of je mesh vergroten met bijvoorbeeld meer Ikea lampen plaatsen en toevoegen aan Homeychatjozef schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:58:
Allen,
[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 09-03-2018 13:42 ]
Kan ik dat kanaal nu nog aanpassen of valt dan mijn hele zigbee uit elkaar?lubbertkramer schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:22:
[...]
Routering kun je niet zelf bepalen of manipuleren, dit doet het apparaat zelf die kiest de beste route waarin hij reageert op de afstand/eventuele verstoring bijvoorbeeld wifi signalen (die in hetzelfde spectrum zitten zie hier voor meer info -> https://www.metageek.com/...bee-wifi-coexistence.html) die je Zigbee kanaal verstoren
Kijk! Dit vind ik nou cool! Ik probeer ook zo veel mogelijk automatisch te laten gebeuren in huis, op het juiste moment. Dat lukt aardig, alleen doe ik zelf de analyses op de data, ipv een AI. Ik log vanalles en gebruik de insights en pas de flows daaraan aan. Ik werk met een aanwezigheidsscore om in te schatten of er wel of niet iemand thuis is.wolly_a schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:42:
[...]
Ik ben nog aan het nog aan het omprogrammeren naar de Homey. Tot nu toe werkt het nog met de aanwezigheid van HomeWizard. Die kun je via JSON uitlezen. Ik heb de dag verdeeld in tijdsloten. Iedere tijdslot schrijf ik in de database of we thuis of niet thuis zijn.
Bij mijn voorspelling of ik thuis ben, kijk ik naar het moment van de dag alleen, naar de dag van de week in combinatie met het moment van de dag, naar de duur van onze afwezigheid in vergelijking van eerdere keren dat we afwezig waren. Daaruit probeer ik te halen of ik bijvoorbeeld naar het werk ben of even naar de supermarkt voor een boodschap. De tijdsduur van al deze handelingen lijken altijd aardig op elkaar en als je er maar genoeg van hebt, kun je er vanzelf iets nuttigs over zeggen.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere factoren die ik laat meespelen. Gaan we via de achterdeur weg, dan zijn we waarschijnlijk met de fiets weg. Meestal zijn we dan wat langer weg, etc...
Ik heb het echt helemaal om ons leven heen geschreven, maar ik denk ook wel dat dit universeel kan en misschien zelfs wel als app voor Homey. Ik moet me alleen nog verdiepen het programmeren voor Homey.
Het kan vast ook nog wel veel intelligenter en meer AI, maar voor mij werkt dit al gigantisch goed.
Hoop dat je ons op de hoogte houdt van je voortgang!
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Hi,
Ik heb hier in mijn nieuwbouwhuis een ventilatiesysteem met een afstandbediening. Afstandbediening is een Orcon 15RF die op een RF Frequentie van 868,3 MHz werkt. Het lukt mij niet om deze te pairen met Homey.
Iemand ervaring hiermee? Zou namelijk vet zijn om dit aan de praat te krijgen aangezien ik dan mijn ventilatie kan automatiseren op bijv. de badkamer.
Gr,
Chiel
Ik heb hier in mijn nieuwbouwhuis een ventilatiesysteem met een afstandbediening. Afstandbediening is een Orcon 15RF die op een RF Frequentie van 868,3 MHz werkt. Het lukt mij niet om deze te pairen met Homey.
Iemand ervaring hiermee? Zou namelijk vet zijn om dit aan de praat te krijgen aangezien ik dan mijn ventilatie kan automatiseren op bijv. de badkamer.
Gr,
Chiel
misschien niet het juiste forum draadje hiervoor, maar ik ben al een tijdje aan het wachten totdat Homey weer te koop is. Wordt aardig enthousiast en wil mijn Domoticz inruilen voor een Homey.
Wachten... wachten... wachten en misschien kan ik dan ook meepraten
Vorige week ook gekocht bij de lokale Mediamarkt.Noclaim71 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:41:
misschien niet het juiste forum draadje hiervoor, maar ik ben al een tijdje aan het wachten totdat Homey weer te koop is. Wordt aardig enthousiast en wil mijn Domoticz inruilen voor een Homey.
Domoticz is op 1 ding na hier bijna weg.
Mazzelaarchatjozef schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:45:
[...]
Vorige week ook gekocht bij de lokale Mediamarkt.
Domoticz is op 1 ding na hier bijna weg.
Ik heb de knop verwijderd. Volgens mij is het nu opgelost.chatjozef schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:58:
Allen,
Zigbee kanaal op Homey is niet aan te passen, je zult je routers aan moeten passenchatjozef schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:43:
[...]
Kan ik dat kanaal nu nog aanpassen of valt dan mijn hele zigbee uit elkaar?
Als je niet besteld kun je blijven wachten, gewoon bestellen bij Athom, Mediamarkt of Robbshop (https://www.facebook.com/...386364987/?type=3&theater) en dan krijg je hem vanzelf, bestel je niet blijf je deels achter de feiten aanlopen gezien de achterstand die ze aan het wegwerken zijnNoclaim71 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:41:
Misschien nog beter even naar een MediaMarkt rijden. Ik zie dat er verschillende zijn waar ze gewoon liggen.Noclaim71 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:41:
15-02-2018 besteld en vandaag geleverd gekregen! Kon er helaas niet direct mee aan de slag gaan, maar dat komt dit weekend vast goed! Kan niet wachten tot ik mijn homewizard uit kan schakelen ;-)
1.5.8 (experimental)
-[ZWave] Fixed Notification parser
-[Other] Minor bugfixes and improvements
Update ook gehad vannacht om vijf uur. Leuke is dat dan na de update mijn licht wordt aangezet inde slaapkamer..(not)
Weinig verschill. Zwave blijft traag en niet echt betrouwbaar. Begin wel moe te worden van het systeem.
Ene keer wel licht aan via de flow dan weer niet.
Oftopic: waarom gaat alles in het Engels bij Athom, is toch Nederlands product. Lekker toegankelijk voor iedereen zo. Bedien je klanten uit het buitenland op een ander forum.
Weinig verschill. Zwave blijft traag en niet echt betrouwbaar. Begin wel moe te worden van het systeem.
Oftopic: waarom gaat alles in het Engels bij Athom, is toch Nederlands product. Lekker toegankelijk voor iedereen zo. Bedien je klanten uit het buitenland op een ander forum.
Hoeveel Z-Wave device heb je en al een aan een repeater/versterker gedacht.. Hier werkt Z-wave gewoon soepel. Je hebt wel meerdere z-wave devices nodig om een beetje goed netwerk te maken.skoni schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:58:
Update ook gehad vannacht om vijf uur. Leuke is dat dan na de update mijn licht wordt aangezet inde slaapkamer..(not)
Klopt, Ik heb nu ongeveer 37 Zwave devices in gebruik, waarvan er +/- 10 batt. gevoed zijn.sinovenator schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:19:
[...]
Hoeveel Z-Wave device heb je en al een aan een repeater/versterker gedacht.. Hier werkt Z-wave gewoon soepel. Je hebt wel meerdere z-wave devices nodig om een beetje goed netwerk te maken.
Het gaat om een normaal huis en de afstand tussen de devices is overal minder dan 4 meter. Dus het netwerk ligt wel goed. Ook als ik dat check in Zwave instellingen. De Homey staat bijna letterlijk midden in het netwerk.
Merendeel is Fibaro Zwave.
Batterij gevoed werken niet als repeater... verder klinkt het als of het goed in elkaar zit jaskoni schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:24:
[...]
Klopt, Ik heb nu ongeveer 37 Zwave devices in gebruik, waarvan er +/- 10 batt. gevoed zijn.
Het gaat om een normaal huis en de afstand tussen de devices is overal minder dan 4 meter. Dus het netwerk ligt wel goed. Ook als ik dat check in Zwave instellingen. De Homey staat bijna letterlijk midden in het netwerk.
Merendeel is Fibaro Zwave.
Ik heb er zelf 12 in gebruik. Mijn Homey staat niet in het midden en merkte wel toen ik een versterker / repeater erbij plaatste dat het bereik in het algemeen een grote sprong heeft gemaakt, maar ik zit dan ook met betonnen binnen muren etc... dus alles wordt daardoor redelijk verkleint qua bereik.
Zou voor jou geen andere tip hebben dan misschien er toch 1 te proberen... Je kan altijd als je hem online besteld weer terug sturen binnen de zicht termijn..
Ook mis ik nu het overzicht plaatje na de update in Zwave tools.(developer.athom.com).
Zigbee staat er wel meer gebruikers last van?
heb je hier ook flow voorbeelden van / foto's hoe je dit gedaan hebt??keverjeroen schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:59:
[...]
Kijk! Dit vind ik nou cool! Ik probeer ook zo veel mogelijk automatisch te laten gebeuren in huis, op het juiste moment. Dat lukt aardig, alleen doe ik zelf de analyses op de data, ipv een AI. Ik log vanalles en gebruik de insights en pas de flows daaraan aan. Ik werk met een aanwezigheidsscore om in te schatten of er wel of niet iemand thuis is.
Hoop dat je ons op de hoogte houdt van je voortgang!
Simpel te beantwoorden dat komt omdat het een internationaal product is en niet alleen op Nederland gericht. NL heeft een apart gedeelte op het forum voor wie geen Engels kan maar voertaal is Engelsskoni schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:58:
Verwijderd door Athom omdat als het plaatje niet goed geladen werd er gebruikers waren die het als waarheid gebruikten terwijl ze niet wisten waar ze het eigenlijk over haddenskoni schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:53:
Ook mis ik nu het overzicht plaatje na de update in Zwave tools.(developer.athom.com).
Ik heb dezelfde ervaring met traag zwave als skoni beschrijft. Heb ook iets van 20 devices en het meeste is fibaro bij mij en heb repeaters (fibaro wall plug) op sleutel posities. Sinds kort weer problemen met het licht dat niet altijd aangaat terwijl het eerst wel goed werkte. Soms echt wel het gevoel dat je met Homey een stap vooruit en twee achteruit zet. Alleen mijn 433 rolluik werkt niet op de HC 2, maar misschien toch weer terug.
heb je hier al een melding van gemaakt bij athom??Tweaqer schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:15:
Ik heb dezelfde ervaring met traag zwave als skoni beschrijft. Heb ook iets van 20 devices en het meeste is fibaro bij mij en heb repeaters (fibaro wall plug) op sleutel posities. Sinds kort weer problemen met het licht dat niet altijd aangaat terwijl het eerst wel goed werkte. Soms echt wel het gevoel dat je met Homey een stap vooruit en twee achteruit zet. Alleen mijn 433 rolluik werkt niet op de HC 2, maar misschien toch weer terug.
ia idd raar en als je het in het nl gedeelte zet word het topic afgeslotenskoni schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:58:
Ik kijk de laatste update even aan. Ik wil altijd goed kunnen aangeven wat het probleem is. Laatste keer gaf Emile aan dat het aan mijn hue's zou moeten liggen..HomeyCornelisse schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:19:
[...]
heb je hier al een melding van gemaakt bij athom??
Ik krijg bij het installeren van https://github.com/rickardp/homey-prometheus-exporter wel een foutmelding over incompatible-app-version:Robsta86 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:55:
Ja klopt, bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad net Athom CLI geïnstalleerd dus ik zou wel de nieuwste versie moeten hebben. Het oude "Athom project install" werkte ook niet meer, ik moest nu "Athom app install" gebruiken.

Mijn Homey draait op 1.5.3 stable, wordt deze firmware niet ondersteund?
Dat kun je zien in de app.json, daar staat >= 1.5.6, je zal dus even moeten wachten nogJBS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:23:
[...]
Ik krijg bij het installeren van https://github.com/rickardp/homey-prometheus-exporter wel een foutmelding over incompatible-app-version:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 10-03-2018 13:25 ]
Ah, weer wat geleerd. Nóg een reden voor Athom om op te schieten met 1.5.6/7/8/9/10/11/12/13/.. naar het stabiele kanaal te brengen.jip_86 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:25:
[...]
Dat kun je zien in de app.json, daar staat >= 1.5.6, je zal dus even moeten wachten nog
Noem het maar simpel, als het nu een stabiel product is snap ik het nog wel. Helaas zijn er veel "problemen" waardoor veel communicatie nodig is. Ze mogen nog blij zijn met zoveel feedback.lubbertkramer schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:02:
[...]
Simpel te beantwoorden dat komt omdat het een internationaal product is en niet alleen op Nederland gericht. NL heeft een apart gedeelte op het forum voor wie geen Engels kan maar voertaal is Engels
[...]
Verwijderd door Athom omdat als het plaatje niet goed geladen werd er gebruikers waren die het als waarheid gebruikten terwijl ze niet wisten waar ze het eigenlijk over hadden
Verwijderen van de Zwave plaatje? meld het dan in je release note.
Bij mij werkt de app inmiddels.... Na een factory reset van Homey.JBS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:23:
[...]
Ik krijg bij het installeren van https://github.com/rickardp/homey-prometheus-exporter wel een foutmelding over incompatible-app-version:
[afbeelding]
Nu druk bezig om al m'n meuk opnieuw te includen, wat een rot klus zeg!
Vooral de z-wave devices zijn niet leuk meer.... allemaal schakelaars van de wand halen om bij de inbouw modules te kunnen, en dan met Homey aan een verlengsnoer door 't huis omdat het pairen vaak niet wil lukken als de Homey niet binnen een halve meter in de buurt is

Je hoeft ze toch niet van de wand te halen? Je kan ze gewoon unpairen via de instellingen en weer pairen (via de learn modus van de modules).Robsta86 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:21:
[...]
Bij mij werkt de app inmiddels.... Na een factory reset van Homey.
Vooral de z-wave devices zijn niet leuk meer.... allemaal schakelaars van de wand halen om bij de inbouw modules te kunnen, en dan met Homey aan een verlengsnoer door 't huis omdat het pairen vaak niet wil lukken als de Homey niet binnen een halve meter in de buurt isZo krijgen we de zaterdag wel vol
Klopt, en hoe denk je dat je de pair modus activeert op die inbouw modules....?? Door op een knopje te drukken of met een schroevendraaier in een klein gaatje te prikken op de modules zelfGreetoz schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:00:
[...]
Je hoeft ze toch niet van de wand te halen? Je kan ze gewoon unpairen via de instellingen en weer pairen (via de learn modus van de modules).

Ik weet niet welke modules je hebt? Maar zowel mijn Fibaro als Qubino modules kunnen ook gepaired worden door 3x aan en uit te schakelen... met de schakelaar....Robsta86 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:08:
[...]
Klopt, en hoe denk je dat je de pair modus activeert op die inbouw modules....?? Door op een knopje te drukken of met een schroevendraaier in een klein gaatje te prikken op de modules zelf
De Mediamarkt heeft ze vaak op voorraad.
Met gestrekt been.
In mij geval is het feit dat ik 1.5.3 stable draai het probleem. Mijn Homey resetten heeft voor dit euvel dan ook geen zin, het is voor mij wachten op Athom totdat ze 1.5.6/7/8 stable vrijgeven.Robsta86 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:21:
[...]
Bij mij werkt de app inmiddels.... Na een factory reset van Homey.
Vooral de z-wave devices zijn niet leuk meer.... allemaal schakelaars van de wand halen om bij de inbouw modules te kunnen, en dan met Homey aan een verlengsnoer door 't huis omdat het pairen vaak niet wil lukken als de Homey niet binnen een halve meter in de buurt isZo krijgen we de zaterdag wel vol
Deze moet ik dan toch even verdedigen aangezien ik die gesloten heb en ik niet hou van stemmingsmakerij en ik onderstaande ook met je besproken heb. Jij opende een topic met een vraag in het Nederlandse gedeelte over Homeyda.sh wat geen Homey dienst of applicatie is. Naast dat er een Nederlands topic was waar je al in gereageerd had kan de ontwikkelaar van deze app een algemeen topic openen in het Nederlandstalige gedeelte als hij Nederlands wil ondersteunen. Omdat er ook genoeg ontwikkelaars zijn van buiten Nederland is dit geen verplichting.DickvanderPijl schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:33:
[...]
ia idd raar en als je het in het nl gedeelte zet word het topic afgesloten
Het is gewoon niet de bedoeling dat het forum van Athom vol komt te staan met allerlei Nederlandse vragen die allemaal een eigen topic krijgen over iets wat niet van Athom is en waar dus officieel ook geen support op zit vanuit Athom. Zoals ik bij je aangaf je kunt de ontwikkelaar verzoeken zijn dienst in het Nederlands te ondersteunen met een algemeen NL Homeyda.sh topic naast zijn algemene Engelse topic
Het heeft niets met Homey en de Homey firmware te maken en is daarom ook niet vermeld in de release notes. Sinds 1.5.6 is er een ontsluiting vanuit Homey gerealiseerd en is het verplaatst van Homey naar developer tools (wat wel vermeld is in de developer tools release notes omdat het een Homey firmware verandering was). Dit is samen met het vinkje experimenteel bewust verplaatst omdat gebruikers die niet weten wat ze activeren of bekijken voor heel veel support vragen zorgen.skoni schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:46:
[...]
Verwijderen van de Zwave plaatje? meld het dan in je release note.
De developer tools kunnen onafhankelijk van Homey aangepast of veranderd worden. Juist doordat zoals ik eerder zei gebruikers die niet wisten waar ze het over hadden vragen stelden is hij verwijderd omdat de weergave niet altijd juist was wat de tabel wel zou moeten zijn, ik verwacht dat met Zigbee hetzelfde zal gebeuren.
[ Voor 1% gewijzigd door lubbertkramer op 10-03-2018 20:03 . Reden: developer tools -> release notes ]
[ Voor 99% gewijzigd door DickvanderPijl op 11-03-2018 09:34 ]
Is deze discussie nodig? Los dit onderling even op via een privébericht o.i.d. Het voegt voor anderen niks toe om het hier te posten

100% gelijk! Begint zelfs irritant te worden.ThinkPadd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:13:
[mbr]Is deze discussie nodig? Los dit onderling even op via een privébericht o.i.d. Het voegt voor anderen niks toe om het hier te posten :/[/mbr]
knip, bij opmerkingen over moderatie, even contact opnemen met de desbetreffende mod. Niet in het topic zelf dus
[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 11-03-2018 15:50 ]
Weet iemand toevallig hier wat beste is om als deurbel (intercom) te pakken? Ring v2? Doorbird? Kunnen die beiden zonder abonnement ofzo gebruikt worden met Homey en ook video opslaan ergens? Of? 
Vond de Nest Hello ook wel leuk (die binnenkort uit komt), maar dan heb je dus alweer een abonnement nodig voor opslag.
Vond de Nest Hello ook wel leuk (die binnenkort uit komt), maar dan heb je dus alweer een abonnement nodig voor opslag.
Vraag is dan altijd wat heb jezelf al gevonden aan informatie, heb je al gekeken op de website van Ring/Doorbird? Doorbird heeft als voordeel dat het een ONVIF stream geeft welke je bijvoorbeeld met je NAS kan gebruiken als ej daar bv Surveillance station op hebt draaien. Verder zijn ze redelijk gelijk, net wat je mooi vind maar komt Ring met een abo voor zover ik weet waar je eigenlijk niet onderuit komt. Voor beide is in ieder geval een Homey apptcviper schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:11:
Weet iemand toevallig hier wat beste is om als deurbel (intercom) te pakken? Ring v2? Doorbird? Kunnen die beiden zonder abonnement ofzo gebruikt worden met Homey en ook video opslaan ergens? Of?
Yep dat had ik al uiteraard zelf uitgezocht, maar wat je nergens vind is of die plugins voor Homey wel of niet zelf images/videos op kunnen slaan of dat dat via de app/dienst van het merk moet. Er zijn ook wel reviews te vinden van die deurbel merken, maar die vermelden daar ook nauwelijks iets over. Denk dat ik anders toch ook maar eens even wacht op de Nest deurbel, vind het Nest spul in het algemeen erg goed.lubbertkramer schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:23:
[...]
Vraag is dan altijd wat heb jezelf al gevonden aan informatie, heb je al gekeken op de website van Ring/Doorbird? Doorbird heeft als voordeel dat het een ONVIF stream geeft welke je bijvoorbeeld met je NAS kan gebruiken als ej daar bv Surveillance station op hebt draaien. Verder zijn ze redelijk gelijk, net wat je mooi vind maar komt Ring met een abo voor zover ik weet waar je eigenlijk niet onderuit komt. Voor beide is in ieder geval een Homey app
[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 11-03-2018 14:28 ]
Homey is (nog) geen opslagdienst voor video etc, er is een app imagegrabber vanuit de community en Athom heeft een imagetag toegevoegd in de core van Homey om te gebruiken bij bv apps voor camera's maar dit is nog niet echt volledig toegevoegd in de apps. Op dit moment is het vooral een notificatie bij beweging / deurbel is ingedrukt en gedeeltelijk foto's via telegram app / image grabber apptcviper schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:26:
[...]
Yep dat had ik al uiteraard zelf uitgezocht, maar wat je nergens vind is of die plugins voor Homey wel of niet zelf images/videos op kunnen slaan of dat dat via de app/dienst van het merk moet. Er zijn ook wel reviews te vinden van die deurbel merken, maar die vermelden daar ook nauwelijks iets over. Denk dat ik anders toch ook maar eens even wacht op de Nest deurbel, vind het Nest spul in het algemeen erg goed.
Ik heb de Ring Pro genomen. Ik vond de doorbird te groot en opvallend. Enige nadeel is indd dat je niet zelf de stream kan opslaan. Cloud abbo van ring is 30€ per jaar, mee eens dat ik daar ook tegenop zag maar het werkt gewoon erg goed. En 2,50 per maand is heel schappelijk. Homey kan de beweging en aanbellen detecteren en daar dan iets mee doen.tcviper schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:26:
[...]
Yep dat had ik al uiteraard zelf uitgezocht, maar wat je nergens vind is of die plugins voor Homey wel of niet zelf images/videos op kunnen slaan of dat dat via de app/dienst van het merk moet. Er zijn ook wel reviews te vinden van die deurbel merken, maar die vermelden daar ook nauwelijks iets over. Denk dat ik anders toch ook maar eens even wacht op de Nest deurbel, vind het Nest spul in het algemeen erg goed.
Hier ook een Ring. Werkt zeer goed en die 30 euro p/jaar is nog wel overheen te komen.Greetoz schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:40:
[...]
Ik heb de Ring Pro genomen. Ik vond de doorbird te groot en opvallend. Enige nadeel is indd dat je niet zelf de stream kan opslaan. Cloud abbo van ring is 30€ per jaar, mee eens dat ik daar ook tegenop zag maar het werkt gewoon erg goed. En 2,50 per maand is heel schappelijk. Homey kan de beweging en aanbellen detecteren en daar dan iets mee doen.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Heb je ook de SkyBell bekeken? Gratis cloud storage, maar qua intergratie met Homey alleen via IFTTT wat misschien een beetje traag is? Ik wel ook graag een video doorbell, maar heb nog niet het killer argument gevonden om 'm daadwerkelijk aan te schaffen...
Dit topic is gesloten.