PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik heb ook een tijdje de Skybell gehad. Ik vond de beeldkwaliteit niet echt super. Die van de RING is stukken beter.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Hier ook sinds gister een Ring Pro geïnstalleerd. Het beeld is boven mijn verwachting en alles werkt lekker vlot. Alleen mijn chime die erbij geleverd is doet niks en moet waarschijnlijk terug.tcviper schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:11:
Weet iemand toevallig hier wat beste is om als deurbel (intercom) te pakken? Ring v2? Doorbird? Kunnen die beiden zonder abonnement ofzo gebruikt worden met Homey en ook video opslaan ergens? Of?
Vond de Nest Hello ook wel leuk (die binnenkort uit komt), maar dan heb je dus alweer een abonnement nodig voor opslag.
Met gestrekt been.
Wat wil je precies zien? Het zijn namelijk best veel flows.. In het topic waar ik naar link staan wat voorbeelden beschreven. Het komt er op neer:HomeyCornelisse schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:56:
[...]
heb je hier ook flow voorbeelden van / foto's hoe je dit gedaan hebt??
- flows die een waarde toevoegen aan de score, als er iets gebeurt waaruit blijkt (of de kans groot is) dat er iemand thuis is of thuis komt.
- flows die een waarde aftrekken aan de score, als er iets gebeurt waaruit blijkt (of de kans groot is) dat er niemand thuis is of weg gaat.
Voorbeelden:
- TV wordt aangezet -> score +6 (want tv gaat hier altijd met de hand aan)
- Telefoon verdwijnt van Wifi -> score -1 (kan zijn dat telefoon overgaat op 4g, maar kan ook dat eigenaar uit huis is)
- Beweging in woonkamer -> score +2 (beweging is vaak van mens, maar soms ook van kat)
- Er is beweging in hal, daarna buitendeur open, daarna geen beweging meer -> score -2 (kans is groot dat iemand de buitendeur uit is gelopen)
etc..
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik zie op https://firmware.athom.com/ geen Experimental meer staan bij 1.5.8 maar ook nog geen update beschikbaar in Homey... Is 1.5.8 wel uitgekomen?? Het 1.5.7 topic op het Athom forum is ook naar Archive verplaatst..lubbertkramer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:45:
[...]
Edit:
1.5.8 is zojuist vrijgegeven in het experimentele kanaal
[...]
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Inmiddels vrijgegeven in het stabiele kanaal inderdaad, zou toch tijd wordenGreetoz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:23:
[...]
Ik zie op https://firmware.athom.com/ geen Experimental meer staan bij 1.5.8 maar ook nog geen update beschikbaar in Homey... Is 1.5.8 wel uitgekomen?? Het 1.5.7 topic op het Athom forum is ook naar Archive verplaatst..

Even een vraagje waar ik al een tijdje over loop na te denken en ik graag wat hulp bij wil.
Ik wil mijn precense in huis graag bijhouden zodat ik flows die tijd of licht getriggerd zijn kan uitzetten als ik niet thuis ben. De smart precense met mijn mobiel werkt niet bertouwbaar genoeg helaas.
Waar ik nu aan zit te denken is het neerhangen van een RFID lezer bij de voordeur zodat ik mijn YUBI key kan aanbieden als ik weg ga (en mijn vriendin ook). Voordeel hierbij is dat de YUBI key een secure device is en veiliger is dan gewoon een aan/uit knop bij de voordeur.Homey kan dan mijn precense state bijhouden.
Ik kan alleen geen RFID lezer vinden die met Zigbee werkt. Zigbee heeft mijn voorkeur aangezien ik meer devices (xiaomi) in huis heb en die allemaal perfect werken.
Iemand dit op één of andere manier opgelost ???
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Ik doe het met Unify apparatuur icm de Homey app (om aanwezigheid te detecteren of op welke verdieping iemand is) wat zeer goed werkt, zowel voor Android als iPhone (alleen hier wat vertraging). Daarnaast heb ik bij de voordeur en achterdeur een Xiaomi wireless button hangen en dit is om het alarm aan/uit te zetten. In theorie laat ik Homey bij beide afwezig als het alarm er niet op staat of het alarm geactiveerd moet worden maar de laatste die vertrekt kan ook op de knop drukken waarna alarm met vertraging van een minuut geactiveerd is. Je zou zoiets ook kunnen gebruiken om alleen aan- en afwezigheid te rapporteren. Of gebruik een systeem zoals hierboven aangegeven met het tellen van punten wat laat weten of iemand thuis is of nietPim. schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:17:
Hey guys,
Even een vraagje waar ik al een tijdje over loop na te denken en ik graag wat hulp bij wil.
Ik wil mijn precense in huis graag bijhouden zodat ik flows die tijd of licht getriggerd zijn kan uitzetten als ik niet thuis ben. De smart precense met mijn mobiel werkt niet bertouwbaar genoeg helaas.
Waar ik nu aan zit te denken is het neerhangen van een RFID lezer bij de voordeur zodat ik mijn YUBI key kan aanbieden als ik weg ga (en mijn vriendin ook). Voordeel hierbij is dat de YUBI key een secure device is en veiliger is dan gewoon een aan/uit knop bij de voordeur.Homey kan dan mijn precense state bijhouden.
Ik kan alleen geen RFID lezer vinden die met Zigbee werkt. Zigbee heeft mijn voorkeur aangezien ik meer devices (xiaomi) in huis heb en die allemaal perfect werken.
Iemand dit op één of andere manier opgelost ???
Zal wel liggen aan de gefaseerde uitrol maar ik krijg nog steeds:lubbertkramer schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:30:
[...]
Inmiddels vrijgegeven in het stabiele kanaal inderdaad, zou toch tijd worden
Er zijn op dit moment geen nieuwe updates beschikbaar.
Alle updates van Athom gaan d.m.v. het wave systeem sinds ze dit aangezet hebben. Hierdoor zal het inderdaad gefaseerd gaan (ervan uitgaande dat de uitrol volledig begonnen is)Greetoz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:52:
[...]
Zal wel liggen aan de gefaseerde uitrol maar ik krijg nog steeds:
Misschien hetzelfde als bij 1.5.6? Zeggen dat de update er is maar niet uitrollen?Greetoz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:52:
[...]
Zal wel liggen aan de gefaseerde uitrol maar ik krijg nog steeds:

Laten we in ieder geval hopen dat die morgen, of woensdag algemeen beschikbaar wordt (als in: uitgerold wordt naar het overgrote deel van de gebruikers). Want ook hier is die nog niet beschikbaar, maar ik ga sowieso een aantal dagen de kat uit de boom kijken en dan rond het weekend updaten.
waarom nou meteen weer zo negatief is toch nergens voor nodig ??RobertMe schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:56:
[...]
Misschien hetzelfde als bij 1.5.6? Zeggen dat de update er is maar niet uitrollen?![]()
Laten we in ieder geval hopen dat die morgen, of woensdag algemeen beschikbaar wordt (als in: uitgerold wordt naar het overgrote deel van de gebruikers). Want ook hier is die nog niet beschikbaar, maar ik ga sowieso een aantal dagen de kat uit de boom kijken en dan rond het weekend updaten.
Nu heb ik de volgende app gevonden https://apps.athom.com/app/com.weather-sensors. Volgens mij doet die alles wat ik nodig heb. Er staan ook wat 'ondersteunde' protocollen bij. Maar hoe moet ik nou apparaten vinden die hier aan voldoen? De TH 57 op de app pagina lijkt mij voor nu een mooi ding om mee te starten, maar welk apparaat heeft dat dan?
Die TH 57 staat bij Cresta / TFA. Je zal waarschijnlijk ergens in die merken moeten kijken. Dit zijn overigens wel allemaal 433Mhz apparaten, voor zover ik kan zien. Dat protocol wordt nog weleens geplaagd door slecht bereik vanwege de vele apparaten die op deze frequentie zitten.Sa1 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:14:
Heb wat hulp nodig vwb weer sensoren. Ik zou graag binnen, maar ook buiten de temp en luchtvochtigheid willen weten. Maar een licht sensor is ook handig.
Nu heb ik de volgende app gevonden https://apps.athom.com/app/com.weather-sensors. Volgens mij doet die alles wat ik nodig heb. Er staan ook wat 'ondersteunde' protocollen bij. Maar hoe moet ik nou apparaten vinden die hier aan voldoen? De TH 57 op de app pagina lijkt mij voor nu een mooi ding om mee te starten, maar welk apparaat heeft dat dan?
Ik ben zelf ook al een tijdje zoekende naar temperatuursensoren voor binnen- en buiten, het liefst Zigbee... Ik kan ze nog niet goed vinden.
Hey LK, bedankt voor het antwoorden. Hoe doe je dit dan precies ??lubbertkramer schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:39:
[...]
Ik doe het met Unify apparatuur icm de Homey app (om aanwezigheid te detecteren of op welke verdieping iemand is) wat zeer goed werk
Ik heb een Unify HD en natuurlijk de app, maar hoe laat ik homey weten dat ik er ben ?
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Ik zal het even puntsgewijs voor je toelichtenHomeyCornelisse schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:44:
[...]
waarom nou meteen weer zo negatief is toch nergens voor nodig ??
1.5.6 is twee weken terug aangekondigd door Athom, na verschillende vragen over de beschikbaarheid gaf Athom herhaaldelijk aan dat je de update nog niet kreeg door de gefaseerde uitrol. Totdat Athom een aantal dagen later bekende dat ze de rollout helemaal niet gestart waren en deze alleen op de nieuwe Homeys stond.RobertMe schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:56:
[...]
Misschien hetzelfde als bij 1.5.6? Zeggen dat de update er is maar niet uitrollen?
Daarnaast is dezelfde 'grap' ook op Slack gemaakt zag ik toevallig, maar daar reageerde niemand aanvallend erop
Dit is de eerste keer dat Athom zo'n gefaseerde uitrol doet, alle vorige updates waren meteen voor iedereen beschikbaar. Ik heb dus geen idee over welke periode zo'n update wordt uitgerold. Is het een kwestie van uren voordat iedereen de update aangeboden krijgt, of een aantal dagen, of duurt het meer als een week? Ik weet het niet, en volgens mij heeft Athom daar niet over gecommuniceerd.Laten we in ieder geval hopen dat die morgen, of woensdag algemeen beschikbaar wordt (als in: uitgerold wordt naar het overgrote deel van de gebruikers).
Zoals Lubbert zal beamen (want dit heeft hij zelf ook vaker aangegeven), is het niet perse verstandig om automatische updates aan te zetten, bijvoorbeeld om te voorkomen dat deze op een 'verkeerd' moment geïnstalleerd wordt. Daarnaast kijk ik liever zelf even aan of eer nog bugs gevonden worden. Immers werken bv de lampen niet als de Homey het niet zou doen, en verlichting is toch wel een primaire levensbehoefte. Overigens is dit dus ook een probleem wat Athom nu heeft opgelost door de update gefaseerd uit te rollen. Blijken er bij de eerste gebruikers problemen te zijn kunnen ze de update stopzetten en zijn er bv tientallen Homeys met dat probleem, i.p.v. duizenden. Maar tegelijkertijd weet ik als gebruiker ook niet of ik de update krijg aangeboden in de eerste wave, of in de laatste wave. Vandaar dat ik dus liever zelf de controlle erover houd.Want ook hier is die nog niet beschikbaar, maar ik ga sowieso een aantal dagen de kat uit de boom kijken en dan rond het weekend updaten.
Je moet wel gebruik maken van de unify controller (dit kan zowel de hardware variant als in een docker op je pi/nas), hiermee verbind je de Homey Unify app en vervolgens kun je onder apparaten op Homey je telefoon, laptop, tablet etc toevoegen. Vervolgens kun je met de kaarten verbonden/niet verbonden of de kaart verbonden met een andere AP (AP wissel) aanwezigheid of waar je bent in de woning vaststellenPim. schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:42:
[...]
Hey LK, bedankt voor het antwoorden. Hoe doe je dit dan precies ??
Ik heb een Unify HD en natuurlijk de app, maar hoe laat ik homey weten dat ik er ben ?
Ik gebruik sensoren van xiaomi hiervoor.wolly_a schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:24:
[...]
Die TH 57 staat bij Cresta / TFA. Je zal waarschijnlijk ergens in die merken moeten kijken. Dit zijn overigens wel allemaal 433Mhz apparaten, voor zover ik kan zien. Dat protocol wordt nog weleens geplaagd door slecht bereik vanwege de vele apparaten die op deze frequentie zitten.
Ik ben zelf ook al een tijdje zoekende naar temperatuursensoren voor binnen- en buiten, het liefst Zigbee... Ik kan ze nog niet goed vinden.
Gelukkig zijn er de eerste gebruikers die melden dat 1.5.8 beschikbaar is gekomenRobertMe schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:43:
1.5.6 is twee weken terug aangekondigd door Athom, na verschillende vragen over de beschikbaarheid gaf Athom herhaaldelijk aan dat je de update nog niet kreeg door de gefaseerde uitrol. Totdat Athom een aantal dagen later bekende dat ze de rollout helemaal niet gestart waren en deze alleen op de nieuwe Homeys stond.
Daarnaast is dezelfde 'grap' ook op Slack gemaakt zag ik toevallig, maar daar reageerde niemand aanvallend erop
Dit is de eerste keer dat Athom zo'n gefaseerde uitrol doet, alle vorige updates waren meteen voor iedereen beschikbaar. Ik heb dus geen idee over welke periode zo'n update wordt uitgerold. Is het een kwestie van uren voordat iedereen de update aangeboden krijgt, of een aantal dagen, of duurt het meer als een week? Ik weet het niet, en volgens mij heeft Athom daar niet over gecommuniceerd.
https://athomcommunity.sl...4E9KJAD/p1520926543000349sailingduck [8:35 AM]
GM Homey is installing 1.5.8 atm :smile:
lubbertkramer [8:36 AM]
GM
@sailingduck just from 1.5.3 stable ?
sailingduck [8:37 AM]
Yes
Meer bugs zullen er niet uitkomen, geen schokkende zaken in ieder geval dit omdat velen al 1.5.6 -> 1.5.8 hebben gedraaid waaribj .7/.8 minimale updates waren.RobertMe schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:43:
Zoals Lubbert zal beamen (want dit heeft hij zelf ook vaker aangegeven), is het niet perse verstandig om automatische updates aan te zetten, bijvoorbeeld om te voorkomen dat deze op een 'verkeerd' moment geïnstalleerd wordt. Daarnaast kijk ik liever zelf even aan of eer nog bugs gevonden worden. Immers werken bv de lampen niet als de Homey het niet zou doen, en verlichting is toch wel een primaire levensbehoefte. Overigens is dit dus ook een probleem wat Athom nu heeft opgelost door de update gefaseerd uit te rollen. Blijken er bij de eerste gebruikers problemen te zijn kunnen ze de update stopzetten en zijn er bv tientallen Homeys met dat probleem, i.p.v. duizenden. Maar tegelijkertijd weet ik als gebruiker ook niet of ik de update krijg aangeboden in de eerste wave, of in de laatste wave. Vandaar dat ik dus liever zelf de controlle erover houd.
Daarbij ben ik het volledig eens zoals al vaker gezegd dat automatisch updaten uit moet staan op je huisautomatiserings controller. Je wilt daarbij in control zijn i.p.v. dat hij bedenkt wanneer hij een update gaat doen, bijvoorbeeld als je heerlijk ligt te slapen / weg bent en vervolgens je alarm uitgeschakeld is en ze je TV van de muur halen
[ Voor 51% gewijzigd door lubbertkramer op 13-03-2018 08:41 ]
Toevallig wel gebruikers die bij Slack zitten... dat is toch een test gebeuren.... Hier nog Geen updates beschikbaar. Ik snap een gefaseerde uitrol, maar je moet gebruiker geen dagen langer laten wachten...lubbertkramer schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:39:
[...]
Gelukkig zijn er de eerste gebruikers die melden dat 1.5.8 beschikbaar is gekomen
[...]
https://athomcommunity.sl...4E9KJAD/p1520926543000349
[...]
Och ja, je moet toch wat he.
Had jij een homey met 1.5.6 of zit je op 1.5.3?wolly_a schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:57:
Om iedereen wat gerust te stellen. Bij mij geeft 'ie aan dat er een update is. En ik ben slechts gebruiker van het laatste uur. Ik heb 'm nog niet geïnstalleerd overigens.
Wat ik er van weet, en dat is vast niet alles, is dat door verschillende updates in de core de update nogal groot werd. Initieel heeft Athom deze update(s) wel als incrementele updates uitgebracht (naar DP / experimental) en daarbij bleek inderdaad dat de update erg lang duurde met als gevolg dat gebruikers de stroom eruit gingen trekken en dat juist de Homey daardoor stuk ging.Just_A_User schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:51:
En die 1.5.8 duurt dus ook een uur ofzo om te flashen? Of weet ik veel hoe lang? Niet dat dat erg is, maar ik las ergens iets van berichten dat Homey niets meer leek te doen, en toen maar de stekker er uit hebben getrokken, maar dit schijnt dan weer een slecht idee te zijn om dat te doen terwijl die ledring nog....paars...? is?
Op basis van die feedback heeft Athom toen besloten om de 1.5.6 (en nu dus 1.5.8) update te verspreiden als een "volledige" update, waarbij je eenmalig de hele firmware download en die opnieuw wordt geflashed (met behoud van data). Dit omdat dat, in dit geval, stukken sneller gaat. Echter weet ik niet hoe lang de update nu dan duurt (of dat inderdaad nog steeds een uur / uren is, of juist bv iets van 10 minuten vs uur / uren).
Het lijkt mij logisch dat wanneer een systeem een upgrade aan het doen is het slechtste wat je kunt doen de stekker eruit. Dat is net zoiets als met 120 kilometer over de snelweg jakkeren en dan vol in de rem gaan voor no reasonJust_A_User schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:51:
En die 1.5.8 duurt dus ook een uur ofzo om te flashen? Of weet ik veel hoe lang? Niet dat dat erg is, maar ik las ergens iets van berichten dat Homey niets meer leek te doen, en toen maar de stekker er uit hebben getrokken, maar dit schijnt dan weer een slecht idee te zijn om dat te doen terwijl die ledring nog....paars...? is?

Tegelijkertijd is het natuurlijk ook niet echt handig als een update (ruim) een uur duurt (even daargelaten of de Homey update dat daadwerkelijk doet) zonder enige vorm van indicatie dat er nog iets loopt.Webgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:00:
[...]
Het lijkt mij logisch dat wanneer een systeem een upgrade aan het doen is het slechtste wat je kunt doen de stekker eruit. Dat is net zoiets als met 120 kilometer over de snelweg jakkeren en dan vol in de rem gaan voor no reason
Nu kreeg ik bv gisteren op mijn (Windows) tablet de Fall Creators Update binnen, aangezien de tablet langzaam is duurt de update dus ook ruim een uur. Maar, je ziet wel continu de voortgang en je ziet dus ook met enige regelmaat het percentage veranderen waardoor je weet dat er nog iets bezig is. Want als je geen voortgang ziet zou ik toch ook na een bepaalde tijd "de stekker eruit trekken".
Nu snap ik dat het voor Athom een stuk moeilijker is om een voortangsindicatie in te bouwen bij een Homey update (zeker bij een volledige reflash). Maar echt fijn is het als gebruiker ook niet dat je mogelijk uren naar een draaiende LED ring zit te kijken en niet weet of er daadwerkelijk nog iets gebeurd.
Dat lijkt mij inherent aan een systeem dat geen beeldscherm heeft. Je kunt daar volgens mij niet echt veel kanten op met het tonen van de status. En om heel eerlijk te zijn. De manier waarop windows de status toont is nou ook niet bepaald zaligmakend? Hij blijft heel erg lang op een bepaald percentage hangen vervolgens weer heel snel naar een nieuw percentage te gaan (bijv van 30 naar 85) en dan weer heel erg hangen op die laatste 15%. Dit is gewoon een lastig punt. Maar mij zou het logisch lijken dat als je weet paars = upgraden dat je dan met je ... van je homey / stroom af blijft? Als het echter een hele nacht duurt dan is het een ander verhaal.RobertMe schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:15:
[...]
Tegelijkertijd is het natuurlijk ook niet echt handig als een update (ruim) een uur duurt (even daargelaten of de Homey update dat daadwerkelijk doet) zonder enige vorm van indicatie dat er nog iets loopt.
Nu kreeg ik bv gisteren op mijn (Windows) tablet de Fall Creators Update binnen, aangezien de tablet langzaam is duurt de update dus ook ruim een uur. Maar, je ziet wel continu de voortgang en je ziet dus ook met enige regelmaat het percentage veranderen waardoor je weet dat er nog iets bezig is. Want als je geen voortgang ziet zou ik toch ook na een bepaalde tijd "de stekker eruit trekken".
Nu snap ik dat het voor Athom een stuk moeilijker is om een voortangsindicatie in te bouwen bij een Homey update (zeker bij een volledige reflash). Maar echt fijn is het als gebruiker ook niet dat je mogelijk uren naar een draaiende LED ring zit te kijken en niet weet of er daadwerkelijk nog iets gebeurd.
Ja, dat snap ik ook wel, maar als jij al een paar uur naar een draaiende LED ring aan het kijken bent en hij lijkt niets meer te doen, en je kunt het nergens uit afleiden, dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dan de stekker er uit trekken.Webgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:00:
[...]
Het lijkt mij logisch dat wanneer een systeem een upgrade aan het doen is het slechtste wat je kunt doen de stekker eruit. Dat is net zoiets als met 120 kilometer over de snelweg jakkeren en dan vol in de rem gaan voor no reason
Hoe dan ook; ik wacht even de eerste berichten af van mensen die van 1.5.3 naar 1.5.8 zijn gegaan, want die kunnen ook grofweg aangeven hoe lang het geduurt heeft, dan is er in ieder geval iets van een richtlijn.
Ja, omdat van 1.5.3 naar 1.5.6 de update is waar de tijd in gaat zitten.sinovenator schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:31:
Update van 1.5.6 naar 1.5.8 was iig maar paar minuten
Momenteel ben ik aan het overwegen om een Athom Homey aan te schaffen, de Visonic Powermax app op de Homey schijnt erg goed te werken. . In een keer overgaan naar een modern systeem gaat behoorlijk in de kosten zitten. We willen gefaseerd de X10 modules vervangen voor een moderner protocol.
De Homey is al een aantal weken/maanden slecht leverbaar. Er was rond kerst een kortingsactie, maar nu lijken alle webshops geen voorraad meer te hebben. Komt er een nieuwe versie aan? Of is de vraag momenteel veel groter dan het aanbod?
De vraag is groter dan het aanbod en er waren ( zijn ?) problemen met het leveren van een bepaald onderdeel van de electronica. Maar dit soort vragen kun je het beste direct bij athom na vragen (support@athom.com)Tilbed schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:51:
We hebben onlangs een huis gekocht met een domotica systeem (x10) erin dat word aangestuurd door een Visonic PowerMax Pro. Het blijkt toch erg lastig om fatsoenlijk te communiceren met deze installatie. Er zit ook niet echt documentatie bij van wat wat doet, en één eenregelig LED-dispay werkt niet echt prettig. Het voelt en werkt gewoon erg verouderd.
Momenteel ben ik aan het overwegen om een Athom Homey aan te schaffen, de Visonic Powermax app op de Homey schijnt erg goed te werken. . In een keer overgaan naar een modern systeem gaat behoorlijk in de kosten zitten. We willen gefaseerd de X10 modules vervangen voor een moderner protocol.
De Homey is al een aantal weken/maanden slecht leverbaar. Er was rond kerst een kortingsactie, maar nu lijken alle webshops geen voorraad meer te hebben. Komt er een nieuwe versie aan? Of is de vraag momenteel veel groter dan het aanbod?
Ik heb 'm gekocht met 1.5.3 en dat zo gelaten tot op heden. Daarmee werkte alles goed.Greetoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:59:
[...]
Had jij een homey met 1.5.6 of zit je op 1.5.3?
Met gestrekt been.
Ik had de update ook op beschikbaar staan in de app. Ik was toch niet thuis, dus heb de update direct maar utigevoerd.
Ik kom van 1.5.3, dus gewoon het stable channel. De download (voortgangsbalkje) duurde ongeveer 5 minuten. Vervolgens ging de Homey volgens de app in de reboot wat netjes werd aangegeven. Homey was na een 15 tot 20 minuten weer up and running op 1.5.8.
Ik kan op afstand zo geen problemen ontdekken. Nu eindelijk wat apps bijwerken
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Dit klinkt interessant!Felyrion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:00:
Ter info:
Ik had de update ook op beschikbaar staan in de app. Ik was toch niet thuis, dus heb de update direct maar utigevoerd.
Ik kom van 1.5.3, dus gewoon het stable channel. De download (voortgangsbalkje) duurde ongeveer 5 minuten. Vervolgens ging de Homey volgens de app in de reboot wat netjes werd aangegeven. Homey was na een 15 tot 20 minuten weer up and running op 1.5.8.
Vraag me serieus af waar jullie dat zien want geeft niks aan bij mij?Felyrion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:00:
Ter info:
Ik zie dit in de Homey (preview) app.tcviper schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:18:
[...]
Vraag me serieus af waar jullie dat zien want geeft niks aan bij mij?
More > Settings > Updates.
Daar werd aangegeven dat 1.5.8 klaar stond met buttons om te updaten.
Daar staat bij mij nog niks. Maar, ik wacht geduldig afFelyrion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:22:
[...]
Ik zie dit in de Homey (preview) app.
More > Settings > Updates.
Daar werd aangegeven dat 1.5.8 klaar stond met buttons om te updaten.
Ja, die vraag heb ik dus ook..Webgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:31:
Kan iemand mij even uitleggen wat nou de grote veranderingen zijn tussen 1.5.3 en 1.5.8? Want als ik naar de releasenotes kijk dan zie ik daar dingen staan waar ik persoonlijk van denk .... heb ik daar nou zo lang op moeten wachten?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Onder de motorkap naar LTS gebracht en ondersteuning voor de nieuwe hardware, Z-wave/Zigbee verbeteringen (bv heal) en het beter kunnen uitlezen/monitoren in combinatie met de dev tools bij problemen en kennis wat je doet. Daarnaast beveiligingspatches, github fixes etc etcWebgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:31:
Kan iemand mij even uitleggen wat nou de grote veranderingen zijn tussen 1.5.3 en 1.5.8? Want als ik naar de releasenotes kijk dan zie ik daar dingen staan waar ik persoonlijk van denk .... heb ik daar nou zo lang op moeten wachten?
Uit mijn hoofdWebgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:31:
- Z-Wave fixes op basis van nieuwe developer tools waardoor Athom meer inzicht heeft in Z-Wave issues (No ACK bv, alhoewel ik niet weet of die nu ook al is opgelost)
- ZigBee fixes, met als voornaamste zichtbare fixes dat het Xiaomi spul nu zal werken (want dat was op 1.5.3 nog niet zo, en 1.5.8 bevat daar bovenop nog een laatste fix voor de Xiaomi cube IIRC)
- Updates van core packages zoals NodeJS (waar weer bugs in bleken te zitten waarbij Athom afhankelijk was van de NodeJS community om die op te lossen)
Grappig dat alle fixes van ZigBee altijd in 1 adem worden genoemd met Xiaomi.
Het zijn duidelijk functionele verbeteringen waardoor veel breder support van ZigBee beschikbaar komt.
Voor 1.5.4 konden bepaalde configuraties niet worden weggeschreven in het betreffende ZigBee apparaat.
Dat wil niet zeggen dat we er al zijn. Er staan nog heel wat verzoeken open, opdat nog bredere support mogelijk wordt. Echter er is wel een behoorlijk stap gemaakt en achter de schermen heeft de community daar behoorlijk aan bijgedragen en dat wordt zeker door Athom op prijs gesteld.
Geen idee waarom het zo lang geduurt heeft maar ik hoop vooral dat ik mijn 8 fibaro double switches gewoon kan gebruiken aangezien die niet werkte onder 1.5.3...Webgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:31:
Hier nog steeds geen update beschikbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 13-03-2018 13:08 ]
Zou ook wel willen weten hoeveel er echt in gebruik zijn.bebopper schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:12:
Vroeg me naar aanleiding van de uitrol in waves en de vraag hoe lang dat zou duren opeens af hoeveel Homeys er eigenlijk in omloop zijn. Volgens mij geen cijfer wat openbaar is? Heb al wel wat gegoogled, maar niks kunnen vinden. Iemand hier enig (inside knowledge) idee?
Met gestrekt been.
Zou dat in 1 adem niet ook gebeuren juist omdat Xiaomi support groots door Athom is aangekondigd terwijl het (nog) niet werkte?kasteleman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:55:
Ik moet dit toch ff kwijt:
Grappig dat alle fixes van ZigBee altijd in 1 adem worden genoemd met Xiaomi.
Het zijn duidelijk functionele verbeteringen waardoor veel breder support van ZigBee beschikbaar komt.
Voor 1.5.4 konden bepaalde configuraties niet worden weggeschreven in het betreffende ZigBee apparaat.
Dat wil niet zeggen dat we er al zijn. Er staan nog heel wat verzoeken open, opdat nog bredere support mogelijk wordt. Echter er is wel een behoorlijk stap gemaakt en achter de schermen heeft de community daar behoorlijk aan bijgedragen en dat wordt zeker door Athom op prijs gesteld.
Nee, een aantal items zijn ingediend die los staan van de aankondiging van Athom, maar wel wezenlijk bijdragen in het totale plaatje van ondersteuning. Verwar niet dat wat mensen willen lezen en wat Athom ook daadwerkelijk heeft willen aankondigen. Ondersteuning van Xiaomi wil niet zeggen dat alle devices van Xiaomi ook zijn getest en werken. INNR ondersteuning wil ook niet zeggen dat alle apparaten van INNR worden ondersteund en dat kan ik absoluut uit eerste hand vertellen! De daadwerkelijke ondersteuning van de afzonderlijke apparaten wordt altijd in de appstore zelf weergegeven.RobertMe schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:29:
[...]
Zou dat in 1 adem niet ook gebeuren juist omdat Xiaomi support groots door Athom is aangekondigd terwijl het (nog) niet werkte?In die zin lijkt het mij dus zeker de grootste "fix" (alhoewel het waarschijnlijk inderdaad gewoon vele kleinere ZigBee fixes zijn, en het "gevolg" is dat Xiaomi nu ook werkt).
Dat de community tijdens het bouwen van de apps tot de conclusie komt dat er bepaalde functionaliteit vereist is om de apparaten, in dit geval ZigBee apparaten, te ondersteunen is de kracht van de community en beschouwen wij ook als een vanzelfsprekendheid om dit naar hun terug te koppelen.
Ik heb het dan ook niet over "enkele devices" die wel of niet werken, maar over het feit dat Athom begin november al een nieuwsbrief heeft gestuurd met daarin dat Xiaomi werkt / er een Xiaomi app is. Op basis daarvan heb ik toen een aantal (door de app supported) Xiaomi devices gekocht. Toen ik op een later moment echter de app wou installeren kreeg ik doodleuk de melding "Je moet minimaal Homey 1.5.4 hebben".kasteleman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:12:
[...]
Nee, een aantal items zijn ingediend die los staan van de aankondiging van Athom, maar wel wezenlijk bijdragen in het totale plaatje van ondersteuning. Verwar niet dat wat mensen willen lezen en wat Athom ook daadwerkelijk heeft willen aankondigen. Ondersteuning van Xiaomi wil niet zeggen dat alle devices van Xiaomi ook zijn getest en werken. INNR ondersteuning wil ook niet zeggen dat alle apparaten van INNR worden ondersteund en dat kan ik absoluut uit eerste hand vertellen! De daadwerkelijke ondersteuning van de afzonderlijke apparaten wordt altijd in de appstore zelf weergegeven.
Dat de community tijdens het bouwen van de apps tot de conclusie komt dat er bepaalde functionaliteit vereist is om de apparaten, in dit geval ZigBee apparaten, te ondersteunen is de kracht van de community en beschouwen wij ook als een vanzelfsprekendheid om dit naar hun terug te koppelen.
Dan gaat het dus niet om "een aantal devices" die niet werken, en "let bij aanschaf op of het device ondersteund is door de app". Maar over het feit dat Athom zelf reclame maakt voor een app die gewoon überhaupt niet werkt op de meest recente stable versie.
Daardoor zijn/waren er, voor zover ik weet, ook vele eigenaren van Xiaomi devices die zaten te wachten op "een stable versie" (eerst dus 1.5.6, toen 1.5.7, nu dan uiteindelijk 1.5.8 geworden). Dan lijkt het mij persoonlijk dus ook niet zo gek dat "support voor Xiaomi devices" nu een (nieuwe) feature is. Want dat was er nog niet, en nu (grotendeels) wel. Alhoewel je zoals je aangeeft dus wel nog altijd even moet opletten of het specifieke device ook supported is door de app, maar waar het om gaat is dat de app nu überhaupt werkt, nadat Athom deze al in november aankondigde in de nieuwsbrief.
Edit/toevoeging:
Overigens wel apart dat ik hier in dit topic wordt neergezet als een negatieve zuurpruim, maar als ik nieuws positiever breng dan het is ("ZigBee fixes" => "Xiaomi werkt
[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 13-03-2018 14:26 ]
Zal voortaan mijn mond maar houden en geen toelichting meer geven.
Haha sommige mensen blijven de rest van hun leven hangen in 100 euro die ze uitgegeven hebben zonder dat ze snappen waaraan, die moet je maar laten gaankasteleman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:47:
Zucht. Had het kunnen weten: een goede daad blijft zelden ongestraft.
Zal voortaan mijn mond maar houden en geen toelichting meer geven.
Ik dank je voor je inzet op het Zigbee vlak samen met Ted, hulde!
[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 13-03-2018 14:50 ]
Op dit moment kun je nog niet met de app werken met de insigts. Wat wel zou kunnen is een dummu device maken waar je een bepaalde capabilty aan toevoegtwolly_a schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:18:
Vraagje. Ik haal middels HTTP request flow cards waarden binnen van temperatuur sensoren. Nu wil ik die graag tonen in de app. Is er een mogelijkheid om getallen (tags) in de app te laten zien?
Aan welke dummy device zat je te denken? Ik heb de app Virtual Devices geïnstalleerd en daarin zit bijvoorbeeld wel een virtuele thermostaat. Ik wilde deze gebruiken, maar ik kan daar geen tags in stoppen om de waarde te setten... Je kan in de flow alleen met een schuifje de waarde zetten.Webgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:02:
[...]
Op dit moment kun je nog niet met de app werken met de insigts. Wat wel zou kunnen is een dummu device maken waar je een bepaalde capabilty aan toevoegt
Ah, op die manier. Ik zal eens kijken of ik de maker van de app Virtual Devices daarvoor kan porren. Het klinkt alsof dit al bijna is wat ik zoek...Webgnome schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:11:
Ik bedoelt eigenlijk om zelf een app te ontwikkelen die een bepaald dummy device heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 13-03-2018 16:20 ]
Naar het schijnt, heeft de beta van de Virtual Devices app dit al. Ik durf de update alleen niet zo goed te installeren. Ik ben bang dat ik daarmee al mijn huidige virtuele devices stuk maak...
Werkt dat niet? Daar sta ik van te kijken. Op de site van Homey zelf geven ze aan dat dit zou moeten werken.Greetoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:07:
[...]
Geen idee waarom het zo lang geduurt heeft maar ik hoop vooral dat ik mijn 8 fibaro double switches gewoon kan gebruiken aangezien die niet werkte onder 1.5.3...
Hier nog steeds geen update beschikbaar.
Heb er net 11 besteld.

Nou Het werkt tijdelijk maar na een aantal uur zijn ze niet meer bereikbaar. De schakelaars zijn niet meer te bedienen via de app en homey registreert de fysieke schakeling niet meer. Reboot van homey lost het weer op... Zou een bug zijn in 1.5.3. Maar toen ik er iets van zei op het Athom forum kreeg ik een antwoord dat het een schakelaar is die niet veel gebruikt wordt en dat ik maar naar experimental releases moest gaan...Lennnn schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:27:
[...]
Werkt dat niet? Daar sta ik van te kijken. Op de site van Homey zelf geven ze aan dat dit zou moeten werken.
Heb er net 11 besteld.
Het is wel zo dat het volgens mij niet bij iedereen gebeurd maar ook komt door een combinatie van apps/apparaten. Zo ken ik ook mensen bij wie ze wel redelijk goed werken. Irritant is het wel als je net al je schakelaars omgebouwd hebt.
Nu staat er dat dit naar Athom Developer verplaatst is.
Ik zie daar echter het netwerk niet terug?
Dat is een tabel geworden, plaatje had geen meerwaarde volgens Athom en werden door gebruikers de verkeerde conclusies uit getrokken (beetje hetzelfde verhaal waarom experimental activeren naar developers tools is verplaatst)Niek_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:46:
Ik kijk er waarschijnlijk enorm overheen, maar voor 1.5.8 kon ik via instellingen - Z-wave - Stuff for geeks het netwerk bekijken.
Nu staat er dat dit naar Athom Developer verplaatst is.
Ik zie daar echter het netwerk niet terug?
Hmz, das wel jammer. Gaf toch een snel overzicht.lubbertkramer schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:48:
[...]
Dat is een tabel geworden, plaatje had geen meerwaarde volgens Athom en werden door gebruikers de verkeerde conclusies uit getrokken (beetje hetzelfde verhaal waarom experimental activeren naar developers tools is verplaatst)
Bijzonder overigens dat ik nodenummers onder route zie staan van nodes die in z'n geheel niet in de tabel voorkomen
[ Voor 13% gewijzigd door Niek_ op 13-03-2018 18:59 ]
Dat is de nieuwe manier van hoe Athom d.m.v. waves (hier beschreven) updates uitrolt, hierdoor kan het dagen duren voordat iedereen de update heeft.Greetoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:46:
Zijn er nog meer mensen waarbij er nog steeds geen update beschikbaar is? Bij zo'n beetje iedereen die ik ken met een Homey is de update al beschikbaar maar ik zit nog steeds zonder update..
Bijna alles, behalve de watersensor die nog niet werktRobertMe schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:23:
[...]
Edit/toevoeging:
Overigens wel apart dat ik hier in dit topic wordt neergezet als een negatieve zuurpruim, maar als ik nieuws positiever breng dan het is ("ZigBee fixes" => "Xiaomi werkt"), dat het dan weer niet goed is
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Die werkt gewoon hoor:Lennnn schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:27:
[...]
Werkt dat niet? Daar sta ik van te kijken. Op de site van Homey zelf geven ze aan dat dit zou moeten werken.
Heb er net 11 besteld.
https://www.domotica-blog...ew-fibaro-double-switch-2
Niet in alle situaties. Bij mij werken ze dus na een aantal uur niet meer (komt natuurlijk ook lastig naar boven in een korte review). Alle 8 niet en de homey zelf is ook al eens vervangen. Schijnt toch echt en bug te zijn.HeroS schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:45:
[...]
Die werkt gewoon hoor:
https://www.domotica-blog...ew-fibaro-double-switch-2
Iets te vroeg gejuichtFelyrion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:00:
...
Wel apart dat een update van Homey een Athom app sloopt en dat ze het op een bug bij Toon gooien. Gisteren functioneerde het gewoon nog hier (al moest ik met enige regelmaat de Toon opnieuw toevoegen).
De update van firmware kan er altijd voor zorgen dat de software het ineens niet meer doet of zich anders gedraagt. Dat is ook het nadeel van de huidige opzet. Heel veel apps worden niet getest op nieuwe firmware en dus kunnen er probleem ontstaan.Felyrion schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:32:
[...]
Iets te vroeg gejuichtIk kan de temperatuur van mijn Toon niet meer aanpassen. Blijkt al een bekend issue te zijn wat reeds twee weken geleden gemeld is, maar ze wijzen vooralsnog naar de Toon developers.
Wel apart dat een update van Homey een Athom app sloopt en dat ze het op een bug bij Toon gooien. Gisteren functioneerde het gewoon nog hier (al moest ik met enige regelmaat de Toon opnieuw toevoegen).
Heb zelf een aantal apps in beheer en test ze ook niet voordat de firmware in stable komt. Simpelweg omdat ik geen geld wil uitgeven voor een tweede homey en de huidige homey gewoon altijd moet werken
Mijn Homey ontving ook nog steeds geen 1.5.8 maar na 'm herstart te hebben wordt ie wel gelijk aangeboden. Wellicht het proberen waard voor diegene die 1.5.8 nog niet hebben gekregen.lubbertkramer schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:21:
[...]
Dat is de nieuwe manier van hoe Athom d.m.v. waves (hier beschreven) updates uitrolt, hierdoor kan het dagen duren voordat iedereen de update heeft.
Dat zou kunnen inderdaad. Heb die van mij (6 stuks) al zo'n 6 maanden in gebruik zonder problemen.Greetoz schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:03:
[...]
Niet in alle situaties. Bij mij werken ze dus na een aantal uur niet meer (komt natuurlijk ook lastig naar boven in een korte review). Alle 8 niet en de homey zelf is ook al eens vervangen. Schijnt toch echt en bug te zijn.
De update wordt dan zowel gedownload als geïnstalleerd.Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:01:
Ik kan de update downloaden, maar als ik dat doe, is het dan downloaden EN installeren direct? Of kun je ook zeggen van, ik download hem NU, maar ik installeer hem pas vanavond?
Dat wil ik niet, want ik kan niet zien wat er gebeurd omdat ik niet thuis ben. Niet dat ik wél kan zien wat er gebeurd als ik WEL thuis ben natuurlijk, want je ziet er verder toch niets aan, maar het is een of ander vals gevoel van veiligheid denk ik.JBS schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:05:
[...]
De update wordt dan zowel gedownload als geïnstalleerd.
Ik ben ook een beetje bang dat er ineens dingen niet meer gaan werken, wellicht ten onrechte, want ik heb geen hele exotische sensoren ofzo.
De download is ook maar, ik geloof, 250mb dus ook niet iets dat je niet alsnog vanavond wanneer je ook wilt updaten kunt downloaden.Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:18:
[...]
Dat wil ik niet, want ik kan niet zien wat er gebeurd omdat ik niet thuis ben. Niet dat ik wél kan zien wat er gebeurd als ik WEL thuis ben natuurlijk, want je ziet er verder toch niets aan, maar het is een of ander vals gevoel van veiligheid denk ik.
Ik ben ook een beetje bang dat er ineens dingen niet meer gaan werken, wellicht ten onrechte, want ik heb geen hele exotische sensoren ofzo.
Ben je huiverig, dan kun je natuurlijk ook nog een weekje wachten.
Helaas, 2x opnieuw opgestart maar nog steeds niksJBS schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:42:
[...]
Mijn Homey ontving ook nog steeds geen 1.5.8 maar na 'm herstart te hebben wordt ie wel gelijk aangeboden. Wellicht het proberen waard voor diegene die 1.5.8 nog niet hebben gekregen.
[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 14-03-2018 09:22 ]
Ja daarom vroeg ik het, ik weet nl niet hoe die 'waves' werken. Een golf is in mijn ogen iets wat ook weer voorbij gaat, oftewel, ik kan hem NU downloaden, maar misschien over 2 dagen niet meer, tot de volgende wave weer voorbij komt. Vandaar de vraag of ik hem alvast kon downloaden maar nog niet installeren, maar dat kon dus niet.JBS schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:20:
[...]
De download is ook maar, ik geloof, 250mb dus ook niet iets dat je niet alsnog vanavond wanneer je ook wilt updaten kunt downloaden.
Ben je huiverig, dan kun je natuurlijk ook nog een weekje wachten.
Lijkt me dat als je 'm eenmaal aangeboden hebt gekregen je de download ook later kunt starten.Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:22:
[...]
Ja daarom vroeg ik het, ik weet nl niet hoe die 'waves' werken. Een golf is in mijn ogen iets wat ook weer voorbij gaat, oftewel, ik kan hem NU downloaden, maar misschien over 2 dagen niet meer, tot de volgende wave weer voorbij komt. Vandaar de vraag of ik hem alvast kon downloaden maar nog niet installeren, maar dat kon dus niet.
Dan was 't bij mij wellicht toeval. Nog even geduld dan, kan dagen duren voordat iedereen 'm heeft.tcviper schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:21:
[...]
Helaas, 2x opnieuw opgestart maar nog steeds niks
[ Voor 20% gewijzigd door JBS op 14-03-2018 09:24 ]
Het zijn niet zo'n golvenJust_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:22:
[...]
Ja daarom vroeg ik het, ik weet nl niet hoe die 'waves' werken. Een golf is in mijn ogen iets wat ook weer voorbij gaat, oftewel, ik kan hem NU downloaden, maar misschien over 2 dagen niet meer, tot de volgende wave weer voorbij komt. Vandaar de vraag of ik hem alvast kon downloaden maar nog niet installeren, maar dat kon dus niet.
Hij komt geleidelijk aan beschikbaar voor iedereen, en als hij beschikbaar is blijft dat ook zo tot de volgende beschikbaar is (of hij teruggetrokken wordt omdat ze een bug ontdekken
loop inderdaad wel is tegen issues aan, maar goed.. dat is het nadeel van een klik-graag vingertje te hebben.
Overigens is dit niet alleen bij Homey het geval, maar bij alles
Ik heb ongeveer 1 min geleden op die knop Nu Installeren geklikt. Nu staat er 'Homey is aan het updaten, eventjes geduld...'
Ik heb zo direct geen vingernagels meer over.
1.5.3. -> 1.5.8, ben benieuwd hoe lang het duurt..
[ Voor 6% gewijzigd door Just_A_User op 14-03-2018 14:49 ]
De mijne is 10 minuten geleden begonnen met updaten.. gewoon geduld hebbenJust_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:
Oke, ik heb Homey gereboot, en daarna de 1.5.8 update gestart. In de Windows app zie je dan dat blauwe balkje gaan en dat is helemaal vol gelopen, maar ik denk dat dat gewoon de download op zich is, en dat de installatie nu loopt.
Ik heb ongeveer 1 min geleden op die knop Nu Installeren geklikt. Nu staat er 'Homey is aan het updaten, eventjes geduld...'
1.5.3. -> 1.5.8, ben benieuwd hoe lang het duurt..
Nou, als jij 10 min op mij voorloopt, dan post aub als hij bij jou weer in de lucht is, dan weet ik dat ik vanaf dat moment nog 10 min erbij moet tellenHennie-M schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:49:
[...]
De mijne is 10 minuten geleden begonnen met updaten.. gewoon geduld hebben
Die 10 minuten zal vast niet helemaal kloppen.. Maar de mijne is zojuist afgerond met updaten. Nu ga ik eens mijn flows en sensors controleren.Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:50:
[...]
Nou, als jij 10 min op mij voorloopt, dan post aub als hij bij jou weer in de lucht is, dan weet ik dat ik vanaf dat moment nog 10 min erbij moet tellen
Bij mij is hij ook klaar? Ik zit weer in de app en hij zegt dat hij op 1.5.8 zit...Hennie-M schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:55:
[...]
Die 10 minuten zal vast niet helemaal kloppen.. Maar de mijne is zojuist afgerond met updaten. Nu ga ik eens mijn flows en sensors controleren.
Ik kan in ieder geval alle sensors uitlezen, dat in ieder geval..
Lol, als je na 1min al gaat stressen!Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:48:
Je hebt geluk dat ze een full update doen voor deze versie, anders zat je na 15min al aan je ellebogen
Nou, juist omdat ze dat doen icm de verhalen van dat sommige homeys naar de 1.5.6 update een uur lang bezig waren vond ik het juist heel erg meevallen nu achterafFire69 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:37:
[...]
Lol, als je na 1min al gaat stressen!
Je hebt geluk dat ze een full update doen voor deze versie, anders zat je na 15min al aan je ellebogen
Daarom dat ze nu een full image erover gooien en het snel gaat
Inmiddels 1.5.8 zonder al te veel problemen erop kunnen zetten (duurde ongeveer 10 à 15 min.).
Vrijwel meteen de Xiaomi app erop gezet en nu aan het testen met een wireless switch en een cube (en dank aan @Double T voor de uitgebreide ondersteuning wat er nu in zit).
Ik heb momenteel (tijdelijke woning i.v.m. nieuw bouw) geen flows meer die tijdsgebaseerd zijn, maar ik kan bevestigen dat de klok een uur fout loopt (te zien bij Instellingen -> Systeem -> Stuff for geeks). Een herstart helpt helaas ook niet.Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:51:
De tijd klopt niet meer? Rolluik moet om 20u dicht gaan, maar hij gaat nu om 21u dicht
Dit topic is gesloten.