Het aantal apps dat op mijn homey staat is 32. het enige wat ik merk is dat als homey praat hij af en toe stottert. Ik heb een keer een paar apps verwijderd en toen was het stotteren ook weg. voor de rest merk ik er eigenlijk weinig vanSa1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:18:
Hoeveel apps heeft iedereen? Heb er zelf nu 17 en heb het gevoel dat ik nog niet eens echt begonnen ben met alle mogelijkheden die er zijn. Alleen homey geeft wel aan dat homey minder snel kan zijn. Wat is dat voor een waarschuwing... is het echt aan de orde, of is het puur athom die zich indekt?
Heb er zelf nu 21 maar die waarschuwing is puur een waarschuwing omdat men heeft ontdekt dat dat een soort van magische grens kan zijn. De performance is echter van veel meer dingen afhankelijkSa1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:18:
Hoeveel apps heeft iedereen? Heb er zelf nu 17 en heb het gevoel dat ik nog niet eens echt begonnen ben met alle mogelijkheden die er zijn. Alleen homey geeft wel aan dat homey minder snel kan zijn. Wat is dat voor een waarschuwing... is het echt aan de orde, of is het puur athom die zich indekt?
- De apps die je hebt geinstalleerd en wat deze doen. Zo heb ik een app die elke seconde mijn raspberry polled. Dat vind homey niet grappig
- Welke flows je draait en hoe je deze inricht. Zo is de flow uit het volgende topic (op het forum van athom) hoe het niet[ moet
@Webgnome en @HomeyCornelisse tnx! dan weet ik dat ik lekker kan blijven toevoegen. Van die spraak maakt me niet zo veel uit, werkt toch voor geen stuiver.
Nu alleen nog even op zoek naar goedkopere schakelaars voor in het stopcontact.. heeft Xiaomi die dingen niet toevallig? Kan ze iig niet vinden op ali.
Nu alleen nog even op zoek naar goedkopere schakelaars voor in het stopcontact.. heeft Xiaomi die dingen niet toevallig? Kan ze iig niet vinden op ali.
Als je Chinese stekkers hebt heeft Xiaomi die zeker (staan in ieder geval op gearbest), voor NL is op dit moment Plugwise (zigbee), Neo (z-wave) en Fibaro (z-wave) en nog een aantal anderen (zie de app store) de meest gebruikte powerplugSa1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:01:
@Webgnome en @HomeyCornelisse tnx! dan weet ik dat ik lekker kan blijven toevoegen. Van die spraak maakt me niet zo veel uit, werkt toch voor geen stuiver.
mja. die zijn allemaal zo aan de prijs. Je betaald al snel 40 euro.. KaKu is dan nog iets goedkoper maar gaat dan weer over een onveilig protocol.lubbertkramer schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:04:
[...]
Als je Chinese stekkers hebt heeft Xiaomi die zeker (staan in ieder geval op gearbest), voor NL is op dit moment Plugwise (zigbee), Neo (z-wave) en Fibaro (z-wave) en nog een aantal anderen (zie de app store) de meest gebruikte powerplug
De prijs van je Homey is waarschijnlijk de goedkoopste aankoop van je huisautomatisering (tel ik de prijs van een sensor niet mee, aangezien je er altijd meer hebtSa1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:09:
[...]
mja. die zijn allemaal zo aan de prijs. Je betaald al snel 40 euro.. KaKu is dan nog iets goedkoper maar gaat dan weer over een onveilig protocol.
Neo Coolcam spul zit echt niet rond de 40, eerder rond de 25.Sa1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:09:
[...]
mja. die zijn allemaal zo aan de prijs. Je betaald al snel 40 euro.. KaKu is dan nog iets goedkoper maar gaat dan weer over een onveilig protocol.
En over de apps: ik heb er nu iets van 35 maar zou er wel meer willen. Heb er op een gegeven moment maar een paar vanaf gehaald ivm het stotteren en dat hij toch wel traag werd.
Maar, is die verkeerde tijd een bekende bug en zo ja, kan hij opgelost worden?
Och ja, je moet toch wat he.
Je kan altijd ook even zelf zoeken op het forum of Github van Athom, simpele zoekopdracht op time maar zie hier -> https://github.com/athombv/homey/issues/2268Just_A_User schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:24:
Maar, is die verkeerde tijd een bekende bug en zo ja, kan hij opgelost worden?
Dat ga ik dan morgen maar proberen. Ik zie daar 2 mogelijke oplossingen. 1 reboot en 2 de locatie van de kaart veranderen en dan weer terug veranderen. Hopelijk werkt dat.lubbertkramer schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:26:
[...]
Je kan altijd ook even zelf zoeken op het forum of Github van Athom, simpele zoekopdracht op time maar zie hier -> https://github.com/athombv/homey/issues/2268
@lubbertkramer en @Just_A_User:
Ik heb de locatie gewijzigd (ben verhuisd binnen de gemeente, dus stond toch ietsje verkeerd) + herstart = klok klopt.
Ik heb de locatie gewijzigd (ben verhuisd binnen de gemeente, dus stond toch ietsje verkeerd) + herstart = klok klopt.
Ik heb zelf onlangs een aantal Osram Lightify Smart+ stekkers gekocht. Doen het fantastisch en zijn nog redelijk te betalen.Sa1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:09:
[...]
Op Amazon.de zijn de osram stekkers vrij goedkoop. Fibaro spul trouwens ook.wolly_a schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 01:06:
[...]
Ik heb zelf onlangs een aantal Osram Lightify Smart+ stekkers gekocht. Doen het fantastisch en zijn nog redelijk te betalen.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ben eigenlijk op zoek naar van die schakelaars die je in het (de?) WCD plaatst. Wij hebben als streven in ons nieuwe huis gehad dat we niets meer met losse stekkerdozen willen oplossen.
Jazeker, dat is voor de IR signalen (die gaten) maar bekijk ze nooit van zo dichtbij haha
Fibaro, Qubino en nog meer fabrikanten maken schakelaars/dimmers voor in je WCDSa1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:05:
Ben eigenlijk op zoek naar van die schakelaars die je in het (de?) WCD plaatst. Wij hebben als streven in ons nieuwe huis gehad dat we niets meer met losse stekkerdozen willen oplossen.
[ Voor 44% gewijzigd door lubbertkramer op 15-03-2018 08:12 ]
Hadden ze dat niet wat netter kunnen doen dan? Nu lijkt het net of hij net niet goed op elkaar klikt.
Met gestrekt been.
Fibaro en Qubino zijn beide vrij prijzig, daarom gaf ik aan dat ik naar een alternatief zoek. Xiaomi werd eerder al gegeven, maar zie dat jij hem inmiddels ook al weer weggehaald heb. Neo werd ook als een alternatief gegeven, maar ook hier zie ik niets voor 'in' een WCD. Blijven dus alleen de KaKu en de twee bovengenoemde over, dat is denk ik dan de conclusie.lubbertkramer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:10:
[...]
Jazeker, dat is voor de IR signalen (die gaten) maar bekijk ze nooit van zo dichtbij haha
[...]
Fibaro, Qubino en nog meer fabrikanten maken schakelaars/dimmers voor in je WCD
Er is een Duitse fabrikant die Zigbee-inbouwmodules maakt, ik ben de naam even kwijt. Is hier eerder genoemd. Qua prijs minstens zo duur als Fibaro/Qubino.
Ik heb als tijdelijke oplossing een Neo stekker gehaald, niet ideaal omdat ik verder alleen Zigbee heb. Maar die ene stekker zit toch vlak bij Homey.
Ik ben wel benieuwd naar dit: nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact
Ik heb als tijdelijke oplossing een Neo stekker gehaald, niet ideaal omdat ik verder alleen Zigbee heb. Maar die ene stekker zit toch vlak bij Homey.
Ik ben wel benieuwd naar dit: nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact
Aangezien alles weggewerkt zit en toch wel op 220 zou ik toch gewoon voor kwaliteit gaan. Een fibaro double switch is 45€ op Amazon dus dat is best te overzien. Vooral als je de kosten voor een huis/domotica bekijkt.Sa1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:17:
[...]
Fibaro en Qubino zijn beide vrij prijzig, daarom gaf ik aan dat ik naar een alternatief zoek. Xiaomi werd eerder al gegeven, maar zie dat jij hem inmiddels ook al weer weggehaald heb. Neo werd ook als een alternatief gegeven, maar ook hier zie ik niets voor 'in' een WCD. Blijven dus alleen de KaKu en de twee bovengenoemde over, dat is denk ik dan de conclusie.
Duitse fabrikant is Ubisys.de. Wel prijzig.millerman_sf schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:57:
Er is een Duitse fabrikant die Zigbee-inbouwmodules maakt, ik ben de naam even kwijt. Is hier eerder genoemd. Qua prijs minstens zo duur als Fibaro/Qubino.
Huisautomatisering kost geld, uiteraard moet je besparen waar het kan maar hou wel rekening met het feit dat producten zoals van Fibaro beter aan Europese veiligheidsnormen voldoen dan bv Xiaomi/ neo. Onthou daarnaast dat het signaal van kaku eenrichtingsverkeer is en het signaal sneller last heeft van verstoringen door andere hardware/ signalen.Sa1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:17:
[...]
Fibaro en Qubino zijn beide vrij prijzig, daarom gaf ik aan dat ik naar een alternatief zoek. Xiaomi werd eerder al gegeven, maar zie dat jij hem inmiddels ook al weer weggehaald heb. Neo werd ook als een alternatief gegeven, maar ook hier zie ik niets voor 'in' een WCD. Blijven dus alleen de KaKu en de twee bovengenoemde over, dat is denk ik dan de conclusie.
Heb hier al vaker geroepen Homey kopen is een maar daarna gaat het pas geld kosten
ja, dat begin ik nu een beetje te merken
, dat het geld kost is niet erg, maar inderdaad, als hetzelfde haalbaar is met minder geld.. tjah dan ben ik nooit te beroerd om minder geld te betalen.
Overigens heb ik ook wel is dat m'n Ikea lampen niet uit gaan als ik de opdracht daartoe geef, nog een x extra de opdracht versturen resulteert dan wel in een uitschakeling. Wellicht komt dat doordat ik de lampen via device groups app heb samengevoegd.
Overigens heb ik ook wel is dat m'n Ikea lampen niet uit gaan als ik de opdracht daartoe geef, nog een x extra de opdracht versturen resulteert dan wel in een uitschakeling. Wellicht komt dat doordat ik de lampen via device groups app heb samengevoegd.
Hoi Tweakerts,
Ik heb sinds een half jaar een google home mini uit Duitsland waar ik in combinatie met mijn google nest en chromecast (netflix, spotify, etc.) behoorlijk plezier uit haal. Nu komt mijn verjaardag er weer aan en ik kreeg wel zin om de hele smarthome ervaring nog wat verder uit te breiden. Extra functionaliteiten waar ik naar op zoek ben:
- versterker aan en uit kunnen zetten (lukt niet via home en chromecast, optie is een logitech harmony hub)
- verlichting (in eerste instantie in de woonkamer, inclusief G9 ledjes in een kroonluchter en GU10 spotjes in de keuken, kan gedeeltelijke met hue)
- Ik heb een somey zonnescherm met RTS systeem (?) afstandsbediening zou wel fancy zijn om slim aan te spreken.
Na wat zoeken kwam ik op de homey en ik moet zeggen ik ben erg enthousiast over het princpe van 1 bolletje met veel zenders aan boord met de optie zelf allerlei flows op te zetten en zo allerlei acties en apperaten aan elkaar te knopen. Het lijkt ook of ze bij Homey precies de richting op gaan waar het gat in de markt zit: weg van de spraaksturing maar gewoon zorgen dat hij goed aanhaakt op google/alexa dus dat biedt me wel wat vertrouwen. Daarnaast kwam ik na speuren tegen dat er als het goed is goed werkende apps zijn voor de aansturing van mijn Denon versterker en zelfs mijn zonnescherm. Door de G9 fitting zou een homey ook als voordeel opleveren dat ik wat meer opties heb wat betreft inbouw smart dimmers achter het stopcontact of onder de lampenkap op basis van Zwave bijvoorbeeld.
Mijn concrete vraag: is Homey een realistische optie om te kopen en daarmee alles direct aan te sturen? Of is het toch nog erg verstandig een logitech harmony en hue bridge te kopen (waarmee de meerwaarde van homey in toch wel weer wat minder wordt, want die werken ook prima rechtstreeks met google home).
Ik heb sinds een half jaar een google home mini uit Duitsland waar ik in combinatie met mijn google nest en chromecast (netflix, spotify, etc.) behoorlijk plezier uit haal. Nu komt mijn verjaardag er weer aan en ik kreeg wel zin om de hele smarthome ervaring nog wat verder uit te breiden. Extra functionaliteiten waar ik naar op zoek ben:
- versterker aan en uit kunnen zetten (lukt niet via home en chromecast, optie is een logitech harmony hub)
- verlichting (in eerste instantie in de woonkamer, inclusief G9 ledjes in een kroonluchter en GU10 spotjes in de keuken, kan gedeeltelijke met hue)
- Ik heb een somey zonnescherm met RTS systeem (?) afstandsbediening zou wel fancy zijn om slim aan te spreken.
Na wat zoeken kwam ik op de homey en ik moet zeggen ik ben erg enthousiast over het princpe van 1 bolletje met veel zenders aan boord met de optie zelf allerlei flows op te zetten en zo allerlei acties en apperaten aan elkaar te knopen. Het lijkt ook of ze bij Homey precies de richting op gaan waar het gat in de markt zit: weg van de spraaksturing maar gewoon zorgen dat hij goed aanhaakt op google/alexa dus dat biedt me wel wat vertrouwen. Daarnaast kwam ik na speuren tegen dat er als het goed is goed werkende apps zijn voor de aansturing van mijn Denon versterker en zelfs mijn zonnescherm. Door de G9 fitting zou een homey ook als voordeel opleveren dat ik wat meer opties heb wat betreft inbouw smart dimmers achter het stopcontact of onder de lampenkap op basis van Zwave bijvoorbeeld.
Mijn concrete vraag: is Homey een realistische optie om te kopen en daarmee alles direct aan te sturen? Of is het toch nog erg verstandig een logitech harmony en hue bridge te kopen (waarmee de meerwaarde van homey in toch wel weer wat minder wordt, want die werken ook prima rechtstreeks met google home).
Vraag is vooral wat wil je ermee en dat kun je alleen zelf beantwoorden. Vanuit GH/Alexa d.m.v. spraak aan/uit/dimmen regelen kan met beide prima, wil je ook flows maken die aan allerlei voorwaarden voldoen en waar logica inzit waardoor zaken geautomatiseerd gaan i.p.v. via een stemcommando dan zit je bij Homey beter dan bij de harmony hub. Hou wel rekening met de 2.0 richting die ze dit jaar uitgaan (er staan nog wel meer mooie blogs / uses cases)Rhaegar1 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:16:
Hoi Tweakerts,
Wat vooral belangrijk is maar zo te lezen heb je dat al gedaan is goed in de gaten te houden door het forum/app store te checken wat nu al werkt met Homey zodat je niet voor verrassingen komt als je hem gekocht hebt dat bijvoorbeeld jouw reciever niet werkt.
Hoi Lubbert,lubbertkramer schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:20:
[...]
Vraag is vooral wat wil je ermee en dat kun je alleen zelf beantwoorden. Vanuit GH/Alexa d.m.v. spraak aan/uit/dimmen regelen kan met beide prima, wil je ook flows maken die aan allerlei voorwaarden voldoen en waar logica inzit waardoor zaken geautomatiseerd gaan i.p.v. via een stemcommando dan zit je bij Homey beter dan bij de harmony hub. Hou wel rekening met de 2.0 richting die ze dit jaar uitgaan (er staan nog wel meer mooie blogs / uses cases)
Wat vooral belangrijk is maar zo te lezen heb je dat al gedaan is goed in de gaten te houden door het forum/app store te checken wat nu al werkt met Homey zodat je niet voor verrassingen komt als je hem gekocht hebt dat bijvoorbeeld jouw reciever niet werkt.
Bedankt voor je reactie, Ik ben zeker van plan allerlei zaken automatisch te gaan proberen te regelen en lekker te gaan spelen met de flows. Ik denk ook zeker dat Homey dus voor wel voor mij is, met name dus ook doordat als ik toevallig een keer een zwave product vindt wat beter past in mijn huis dat ik die gewoon in mijn smart systeem kan inpassen.
Het is aardig stil in DP, wij draaien ook nog 1.5.8Webgnome schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:55:
Heb zojuist mijn homey geupdated naar 1.5.8 en gelukkig werkt alles nog. Op naar 1.5.9?
Onthou wel dat een ding van iets steeds kopen zal zorgen voor een mindere ervaring. Beste is als je kiest voor zigbee/z-wave om wel een goede mesh op te bouwen om door je hele woning heen er plezier van te hebbenRhaegar1 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:58:
[...]
Hoi Lubbert,
Bedankt voor je reactie, Ik ben zeker van plan allerlei zaken automatisch te gaan proberen te regelen en lekker te gaan spelen met de flows. Ik denk ook zeker dat Homey dus voor wel voor mij is, met name dus ook doordat als ik toevallig een keer een zwave product vindt wat beter past in mijn huis dat ik die gewoon in mijn smart systeem kan inpassen.
@lubbertkramer hoewel het beter is om bij een merk te blijven voor je zwave is het natuurlijk wel zo dat juist met Homey het mogelijk zou moeten zijn om meerdere merken door elkaar te gebruiken. Dus op het moment dat je een sale hebt koop je merk x en vervolgens koop je merk y omdat die juist in de sale zijn.
Ben het er overigens ook niet mee eens dat het voor een mindere ervaring zal zorgen. Het kan zorgen voor een mindere ervaring. Zo heb ik hier een aantal schakelaars van TKB home (zwave) en dat is zelfs in vergelijking met klik aan klik uit 433 mhz spul rommel. Daarnaast heb ik neo coolcam modules en die werken gewoon als een tierelier samen met greenwave modules.
Wat misschien wel handig is voor Athom is om een aantal suport pagina's te maken waarin de valkuilen staan die mensen kunnen maken bij het maken van flows. Als ik zie dat er nu op het algemene forum weer een aantal topics zijn over flows die homey langzaam maken (en als ik dan kijk wat voor flows mensen dan verzinnen) dan is daar ook nog wel wat werk aan de winkel.
Ben het er overigens ook niet mee eens dat het voor een mindere ervaring zal zorgen. Het kan zorgen voor een mindere ervaring. Zo heb ik hier een aantal schakelaars van TKB home (zwave) en dat is zelfs in vergelijking met klik aan klik uit 433 mhz spul rommel. Daarnaast heb ik neo coolcam modules en die werken gewoon als een tierelier samen met greenwave modules.
Wat misschien wel handig is voor Athom is om een aantal suport pagina's te maken waarin de valkuilen staan die mensen kunnen maken bij het maken van flows. Als ik zie dat er nu op het algemene forum weer een aantal topics zijn over flows die homey langzaam maken (en als ik dan kijk wat voor flows mensen dan verzinnen) dan is daar ook nog wel wat werk aan de winkel.
Eens! Maar het is wel goed om te weten dat als je een bewegingsmelder van Zigbee op zolder wilt plaatsen je een mesh zult moeten hebben door je woning heen, en dan is het beter om wel te bedenken waar je in wilt investeren qua signaal / of in meerdere maar wel in gedachten blijft houden dat apparaten op netstroom het bereik en stabiliteit vergroten bij Zigbee / Z-waveWebgnome schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:26:
@lubbertkramer hoewel het beter is om bij een merk te blijven voor je zwave is het natuurlijk wel zo dat juist met Homey het mogelijk zou moeten zijn om meerdere merken door elkaar te gebruiken. Dus op het moment dat je een sale hebt koop je merk x en vervolgens koop je merk y omdat die juist in de sale zijn.
Inderdaad, Athom zou daar meer aandacht aan moeten besteden maar ze hebben niet voor niets het forum omgedraaid in een community forum omdat ze verwachten dat dat soort zaken meer vanuit de gebruikers kan/moet komen.
Vergeet niet, in 2.0 kun je flows delen wat bovenstaande een stuk makkelijker moet maken om deze informatie te delen en te beschrijven waarom.
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 16-03-2018 13:30 ]
@lubbertkramer ben het er niet helemaal mee eens dat dat soort zaken perse vanuit de community moet komen. Dat is een beetje te makkelijk. Ze maken namelijk (laatste keer dat ik homey checkte) een domotica controller (en een webserver etc etc).
Dat betekent dat je ook vragen kan verwachten van mensen (je gebruikers) over hoe iets werkt etc. Men verwacht waarschijnlijk dat mensen zelf eerst onderzoek doen naar bepaalde zaken en niet dat mensen iets kopen en verwachten dat het magischerwijs gewoon werkt. Dat laatste is echter wel deels aan de hand.
Het zou mooi zijn als Athom op hun (ietwat karige) support pagina dit soort zaken gewoon goed uitlegt. Kan heel simpel. Waarom werkt mijn slimme stekker niet? -> verhaal over hoe zwave/zigbee werken en dat een mesh daarin heel handig kan zijn / is. Is een kleine moeite en scheelt een boel gedoe op het forum.
Maar natuurlijk ook over hoe je goede flows maakt. Zag laatst een topic over een flow waarin iemand elke x seconde een aantal lampen ging proberen te dimmen. Ja dat vind homey (welke domotica controller wel?) natuurlijk niet grappig.
Er staat een vraag ' What is the wireless range of homey' maar ik betwijfel of dat mensen die vraag veel vinden. En natuurlijk het heb je het probleem dat als je een forum hebt dat mensen geneigd zijn om daar gewoon een vraag neer te dumpen zo van zoek het maar uit ik ga taart eten.
Dat betekent dat je ook vragen kan verwachten van mensen (je gebruikers) over hoe iets werkt etc. Men verwacht waarschijnlijk dat mensen zelf eerst onderzoek doen naar bepaalde zaken en niet dat mensen iets kopen en verwachten dat het magischerwijs gewoon werkt. Dat laatste is echter wel deels aan de hand.
Het zou mooi zijn als Athom op hun (ietwat karige) support pagina dit soort zaken gewoon goed uitlegt. Kan heel simpel. Waarom werkt mijn slimme stekker niet? -> verhaal over hoe zwave/zigbee werken en dat een mesh daarin heel handig kan zijn / is. Is een kleine moeite en scheelt een boel gedoe op het forum.
Maar natuurlijk ook over hoe je goede flows maakt. Zag laatst een topic over een flow waarin iemand elke x seconde een aantal lampen ging proberen te dimmen. Ja dat vind homey (welke domotica controller wel?) natuurlijk niet grappig.
Er staat een vraag ' What is the wireless range of homey' maar ik betwijfel of dat mensen die vraag veel vinden. En natuurlijk het heb je het probleem dat als je een forum hebt dat mensen geneigd zijn om daar gewoon een vraag neer te dumpen zo van zoek het maar uit ik ga taart eten.
[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 16-03-2018 13:42 ]
Vraagje: Als ik naar mijn zigbee netwerk kijk in de dev tools zie ik dat alle devices rechstreeks op homey aangesloten zijn. Dit is echt niet mogelijk door de afstand (een Ikea lamp kon niet eens rechtstreeks met mijn homey verbinden dus ik denk niet dat een xiaomi deursensor die verder weg is dat wel kan). Ik heb dus wat osram stekkers als repeaters ingezet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de dev tools wel de juiste routes laten zien?
Edit: nog een vraag. Zojuist een Ikea lamp gepaired naast homey. Nu boven opgehangen maar krijg geen verbinding, terwijl er een aantal xiaomi sensoren en een osram stekker op 2 meter afstand van de lamp hangen en die werken wel.
Edit: nog een vraag. Zojuist een Ikea lamp gepaired naast homey. Nu boven opgehangen maar krijg geen verbinding, terwijl er een aantal xiaomi sensoren en een osram stekker op 2 meter afstand van de lamp hangen en die werken wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Greetoz op 16-03-2018 14:49 ]
Eens, dit soort zaken moeten beter geregeld worden. Dit staat ook bij ons op de agenda, begin april zitten we met Athom om tafel om het forum / support beter te structureren dus als je verder nog ideeen hebt mag je altijd mijn DM volgooienWebgnome schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:39:
@lubbertkramer ben het er niet helemaal mee eens dat dat soort zaken perse vanuit de community moet komen. Dat is een beetje te makkelijk. Ze maken namelijk (laatste keer dat ik homey checkte) een domotica controller (en een webserver etc etc).
Toevoegen waar de lamp / apparaat geplaatst gaat worden werkt beter dan dichtbij Homey en dan ver weg plaatsen, alternatief is om met Homey aan de wandel te gaan maar altijd toevoegen op de locatie waar het apparaat komt.Greetoz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:12:
Vraagje: Als ik naar mijn zigbee netwerk kijk in de dev tools zie ik dat alle devices rechstreeks op homey aangesloten zijn. Dit is echt niet mogelijk door de afstand (een Ikea lamp kon niet eens rechtstreeks met mijn homey verbinden dus ik denk niet dat een xiaomi deursensor die verder weg is dat wel kan). Ik heb dus wat osram stekkers als repeaters ingezet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de dev tools wel de juiste routes laten zien?
[ Voor 46% gewijzigd door lubbertkramer op 16-03-2018 15:01 ]
Ok ga ik dat eens proberen. Wel vreemd dat het bij de sensoren wel werkte.. Werkt toevoegen ook via het mesh of is het dan beter om met homey naar de kamers te gaan? Zal Homey ook zelf het netwerk opnieuw opbouwen? Als ik bijvoorbeeld reboot, of moet ik die lamp nu echt opnieuw gaan toevoegen.lubbertkramer schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:00:
[...]
Toevoegen waar de lamp / apparaat geplaatst gaat worden werkt beter dan dichtbij Homey en dan ver weg plaatsen, alternatief is om met Homey aan de wandel te gaan maar altijd toevoegen op de locatie waar het apparaat komt.
Kan het verkeerd hebben gelezen maar dacht dat er met de nieuwe firmware de mogelijkheid kwam om dode nodes te verwijderen.
Ik kan het niet vinden > of kijk ik er overheen?
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Bij het verwijderen van een device verscheen bij mij een melding in de trend van 'Als er geen verbinding gevonden wordt, wordt het device automatisch verwijderd'. Dat gebeurde ook; ik bracht het betreffende device niet in pair-modus, en het device werd toch verwijderd.HeroS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:17:
Kan het verkeerd hebben gelezen maar dacht dat er met de nieuwe firmware de mogelijkheid kwam om dode nodes te verwijderen.
Yup dat klopt. Maar ik heb er een paar welke niet meer bij me apparaten staan en wel in me netwerk.JBS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:34:
[...]
Bij het verwijderen van een device verscheen bij mij een melding in de trend van 'Als er geen verbinding gevonden wordt, wordt het device automatisch verwijderd'. Dat gebeurde ook; ik bracht het betreffende device niet in pair-modus, en het device werd toch verwijderd.
Ik moet een nieuwe garagedeur opener kopen want mijn huidige (30jaar oude) motor is kapot. Heeft iemand toevallig een garagedeur die werkt met homey? En toevallig ook een goede leverancier

Kijk bijvoorbeeld hier eens naar: https://www.robbshop.nl/d.../z-wave-garagedeur-deel-2Hennie-M schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:04:
Ik moet een nieuwe garagedeur opener kopen want mijn huidige (30jaar oude) motor is kapot. Heeft iemand toevallig een garagedeur die werkt met homey? En toevallig ook een goede leverancier
Ja, die had ik ook al gezien. Maar misschien is er wel een totaal oplossing, dit is het toch een beetje net-niet.JBS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:25:
[...]
Kijk bijvoorbeeld hier eens naar: https://www.robbshop.nl/d.../z-wave-garagedeur-deel-2
Daar mag ook wel eens een spellchecker over gehaald wordenJBS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:25:
[...]
Kijk bijvoorbeeld hier eens naar: https://www.robbshop.nl/d.../z-wave-garagedeur-deel-2

Ik denk niet dat je een motor gaat vinden waar de z-wave module is ingebouwd of zo.Hennie-M schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:28:
[...]
Ja, die had ik ook al gezien. Maar misschien is er wel een totaal oplossing, dit is het toch een beetje net-niet.
Dat ben ik nog nergens tegen gekomen.
Hou bij een DIY-oplossing ook rekening met de veiligheid, zodat er nog een noodstop is als er iemand onder terecht zou komen.
Aeon Labs heeft er volgens mij 1. Zelf geen ervaring mee.Hennie-M schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:04:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik in 1.5.8 een bug gevonden. Mijn vrouw heeft een iPhone 7 en daar aan is sinds de update van mijn Homey niets aan verandert. De app was uitgelogd, dus ik heb opnieuw ingelogd en de thuisradius ingesteld.
ik had op 1.5.3 een flow die me vertelde wanneer mijn vrouw in de homeradius was, en dan kreeg ik een berichtje dat ze thuis kwam. Maar die krijg ik niet meer. De flow is hetzelfde, de iPhone is hetzelfde, de app is hetzelfde, het enige dat anders is is 1.5.8 ipv 1.5.3
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten? Soortgelijke ervaringen?
ik had op 1.5.3 een flow die me vertelde wanneer mijn vrouw in de homeradius was, en dan kreeg ik een berichtje dat ze thuis kwam. Maar die krijg ik niet meer. De flow is hetzelfde, de iPhone is hetzelfde, de app is hetzelfde, het enige dat anders is is 1.5.8 ipv 1.5.3
ik krijg nog steeds meldingen binnen dat ik thuis of weg ben, zowel op mijn iPhone X als mijn vriendin op haar iPhone 7. Bij mij werkt dit nog steeds dus.
Nou, ik ben ook over op 1.5.8. Mijn Homey (1.5.3) was vastgelopen. Het leek me een mooie gelegenheid om na een herstart meteen te updaten.
Wel een spannend gebeuren. Na het updaten gaven meerdere apps aan dat ze gecrashed waren. Na ze nog een keer gestart te hebben, lijkt alles nu weer te werken bij wat eerste korte testjes.
Wel een spannend gebeuren. Na het updaten gaven meerdere apps aan dat ze gecrashed waren. Na ze nog een keer gestart te hebben, lijkt alles nu weer te werken bij wat eerste korte testjes.
Kun je eens hier kijken: https://my.athom.com/#/phonesJust_A_User schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:55:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik in 1.5.8 een bug gevonden. Mijn vrouw heeft een iPhone 7 en daar aan is sinds de update van mijn Homey niets aan verandert. De app was uitgelogd, dus ik heb opnieuw ingelogd en de thuisradius ingesteld.
Denk dat er een nieuw record is gekomen voor de telefoon van je vrouw
Ik volg je niet helemaal? Daar staat maar 1 iPhone en dat is die van mijn vrouw want ik heb geen iPhone.jip_86 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:16:
[...]
Kun je eens hier kijken: https://my.athom.com/#/phones
Denk dat er een nieuw record is gekomen voor de telefoon van je vrouw
Had gekund dat die als nieuwe telefoon in het lijstje kwam, maar dat is dus niet zoJust_A_User schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 07:41:
[...]
Ik volg je niet helemaal? Daar staat maar 1 iPhone en dat is die van mijn vrouw want ik heb geen iPhone.
Weet je zeker dat ze gecrashed waren? Bij mij duurde het een paar minuten nadat homey was opgestart voordat alle apps ook gestart waren.wolly_a schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:44:
Nou, ik ben ook over op 1.5.8. Mijn Homey (1.5.3) was vastgelopen. Het leek me een mooie gelegenheid om na een herstart meteen te updaten.
Ik hoef ook niet perse een Z-wave of Zigbee module er in te hebben, wifi is ook prima. Als het maar praat met de homeyFire69 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 19:35:
[...]
Daar mag ook wel eens een spellchecker over gehaald worden
[...]
Ik denk niet dat je een motor gaat vinden waar de z-wave module is ingebouwd of zo.
Dat ben ik nog nergens tegen gekomen.
Hou bij een DIY-oplossing ook rekening met de veiligheid, zodat er nog een noodstop is als er iemand onder terecht zou komen.
In principe ben ik de enige persoon die de deur gaat gebruiken, en dan ben ik er altijd bij. En een vaste installatie moet er ook zeker zijn. Het met een telefoon of icm met flows gebruiken is een bonus.
En de stand van de deur is ook gewoon fijn om op afstand uit te kunnen lezen. Ik heb soms nog wel eens zo'n knagend gevoel dat ik de deur niet dicht heb gedaan als ik al een half uur in de auto zit...
Nee, maar het is wel erg vervelend, omdat ik verschillende flows heb die afhankelijk zijn van het kunnen zien wie thuis komt/weg gaat, en die werken nu dus niet meerjip_86 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:31:
[...]
Had gekund dat die als nieuwe telefoon in het lijstje kwam, maar dat is dus niet zo

Bij meerdere apps stond zo'n rood driehoekje met 'Waarschuw de app developer' of iets dergelijks. Dat heeft er ook een hele tijd gestaan en ging pas weg toen ik op herstarten drukte voor de betreffende app.Webgnome schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:56:
[...]
Weet je zeker dat ze gecrashed waren? Bij mij duurde het een paar minuten nadat homey was opgestart voordat alle apps ook gestart waren.
Sinds vanmiddag in bezit van een homey en mijn eerste flow gemaakt maar hij doet niets.
When: The sun sets in: 30 minutes
And: A specific user is at home: naam 1
And: A specific user is at home: naam 2
Then: Turn on Ikea lamp.
Lampen zijn gekoppeld en werken gewoon als ik ze handmatig aan doe, mis ik iets of werkt er gewoon iets niet goed?
Lampen zijn gekoppeld en werken gewoon als ik ze handmatig aan doe, mis ik iets of werkt er gewoon iets niet goed?
En je weet zeker dat beide gebruikers als thuis gemarkeerd staan in Homey, heb je een log en/of notifcatie naar jezelf laten versturen om te checken of de flow wel plaatsvind maar de lamp alleen niet aan / uit gaat? Kunnen heel veel zaken zijn waarom je flow niet werkte en dat is lastig te verklaren met de informatie die je geeft.Idanue schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:59:
Sinds vanmiddag in bezit van een homey en mijn eerste flow gemaakt maar hij doet niets.![]()
Sowieso werkt de detectie van thuis/afwezig beter met andere apps dan Homey standaard. Daarnaast is het altijd goed om meerdere checks te maken voor thuis/afwezig zodat je zeker bent dat er iemand thuis is of afwezig is dan alleen af te gaan op wat een app zegtJust_A_User schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:14:
[...]
Nee, maar het is wel erg vervelend, omdat ik verschillende flows heb die afhankelijk zijn van het kunnen zien wie thuis komt/weg gaat, en die werken nu dus niet meer
[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 17-03-2018 19:20 ]
Nee, ik krijg een notificatie op mijn telefoon op het moment dat ze thuis komt (lees: als ze zich in de thuiszone bevindt). Meestal krijg ik snel daarna een 2e notificatie dat de voordeur is geopend. Nu krijg ik alleen nog maar die 2e notificatie.lubbertkramer schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:19:
[...]
En je weet zeker dat beide gebruikers als thuis gemarkeerd staan in Homey, heb je een log en/of notifcatie naar jezelf laten versturen om te checken of de flow wel plaatsvind maar de lamp alleen niet aan / uit gaat? Kunnen heel veel zaken zijn waarom je flow niet werkte en dat is lastig te verklaren met de informatie die je geeft.
Het gekke is dat ze is ingelogd op de app op dr iPhone, ik kan haar ook selecteren als ik een flow aanmaak in een flowcard, ze krijgt op haar telefoon notificaties als de wasmachine/droger klaar is, dat werkt allemaal. Het enige wat niet meer werkt sinds 1.5.8 is de thuis/weg notificatie.
Als ik in de app kijk op de laptop dan heb je daar ook in een rode cirkel een getal staan van dingen die gemeld zijn, updates van apps etc. Daar staat wél gewoon nog bij dat ik weg ben gegaan / thuis ben gekomen, maar zij staat daar niet meer bij. Het is expliciet dat wat niet meer werkt.
Dat zal allemaal wel, maar het werkte hier eigenlijk gewoon 100% correct. Dan doe ik de update, en nu werkt het niet meer. Dat het altijd goed is meerdere checks te hebben is prima, maar dat doet niets af aan het feit dat dit nu niet meer werkt.Sowieso werkt de detectie van thuis/afwezig beter met andere apps dan Homey standaard. Daarnaast is het altijd goed om meerdere checks te maken voor thuis/afwezig zodat je zeker bent dat er iemand thuis is of afwezig is dan alleen af te gaan op wat een app zegt
De interne klok op mijn Homey loopt precies 1 uur achter sinds de laatste update. Is niet fijn voor een aantal flows.
Hoe krijg ik dit op de actuele tijd? Heb al een reset gedaan, werkt echter niet.
Enig idee? Een ptp helpt ook niet.
Hoe krijg ik dit op de actuele tijd? Heb al een reset gedaan, werkt echter niet.
Enig idee? Een ptp helpt ook niet.
[ Voor 11% gewijzigd door erreen op 18-03-2018 09:40 ]
Ja dit had ik ook. Als je je locatie in Homey verandert, en dan weer terug verandert naar je thuislocatie, dan staat de tijd weer goed.erreen schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:24:
De interne klok op mijn Homey loopt precies 1 uur achter sinds de laatste update. Is niet fijn voor een aantal flows.
Enig idee?
That was the trickJust_A_User schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:41:
[...]
Ja dit had ik ook. Als je je locatie in Homey verandert, en dan weer terug verandert naar je thuislocatie, dan staat de tijd weer goed.
Graag gedaan
Hier werkt de thuisnotificatie met de standaard Homey functie ook 100%. Dit is zo sinds we een nieuw wifi long range acces point hebben ipv. de apple router. Misschien dat dat iets uitmaakt.Just_A_User schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:19:
[...]
Nee, ik krijg een notificatie op mijn telefoon op het moment dat ze thuis komt (lees: als ze zich in de thuiszone bevindt). Meestal krijg ik snel daarna een 2e notificatie dat de voordeur is geopend. Nu krijg ik alleen nog maar die 2e notificatie.
Het gekke is dat ze is ingelogd op de app op dr iPhone, ik kan haar ook selecteren als ik een flow aanmaak in een flowcard, ze krijgt op haar telefoon notificaties als de wasmachine/droger klaar is, dat werkt allemaal. Het enige wat niet meer werkt sinds 1.5.8 is de thuis/weg notificatie.
Als ik in de app kijk op de laptop dan heb je daar ook in een rode cirkel een getal staan van dingen die gemeld zijn, updates van apps etc. Daar staat wél gewoon nog bij dat ik weg ben gegaan / thuis ben gekomen, maar zij staat daar niet meer bij. Het is expliciet dat wat niet meer werkt.
[...]
Dat zal allemaal wel, maar het werkte hier eigenlijk gewoon 100% correct. Dan doe ik de update, en nu werkt het niet meer. Dat het altijd goed is meerdere checks te hebben is prima, maar dat doet niets af aan het feit dat dit nu niet meer werkt.
Heel af en toe moet ik bij de iPhone 7 plus van mijn vriendin in de Homey app de toggle van locatie gebruiken en de slider met de afstand verschuiven als de presence niet meer werkt. Hopelijk helpt dit jou ook.
Hm, zou dat het zijn? Ik heb nooit een Apple Router gehad. Het enige hier in huis wat van Apple is is de telefoon van mijn vrouw.2be schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:33:
[...]
Hier werkt de thuisnotificatie met de standaard Homey functie ook 100%. Dit is zo sinds we een nieuw wifi long range acces point hebben ipv. de apple router. Misschien dat dat iets uitmaakt.
Heel af en toe moet ik bij de iPhone 7 plus van mijn vriendin in de Homey app de toggle van locatie gebruiken en de slider met de afstand verschuiven als de presence niet meer werkt. Hopelijk helpt dit jou ook.
Wat bedoel je exact met 'de toggle van locatie gebruiken' ? Die slider snap ik wel, dat is gewoon dat ding wat aangeeft in welke straal om Homey heen het nog 'thuis gebied' is.
Die toggle is het knopje "thuisdetectie gebruiken" dat boven de slider zit.Just_A_User schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:38:
[...]
Hm, zou dat het zijn? Ik heb nooit een Apple Router gehad. Het enige hier in huis wat van Apple is is de telefoon van mijn vrouw.
Wat bedoel je exact met 'de toggle van locatie gebruiken' ? Die slider snap ik wel, dat is gewoon dat ding wat aangeeft in welke straal om Homey heen het nog 'thuis gebied' is.
Met de Apple router doelde ik meer op de reactie van anderen dat thuisnotificatie beter gaat met andere apps. Ik heb hier ook lang problemen mee ervaren, maar sinds het nieuwe LR Unifi accespoint werkt dit wel gewoon goed.
[ Voor 18% gewijzigd door 2be op 18-03-2018 12:18 ]
Dit werkt ook niet. Zowel de toggle gebruikt als de afstand opnieuw ingesteld, en ik krijg nog steeds niks. Langzamerhand begint dat omvallen van functionaliteit bij introductie van nieuwe functionaliteit me wel een klein beetje te irriteren.2be schreef op zondag 18 maart 2018 @ 12:16:
[...]
Die toggle is het knopje "thuisdetectie gebruiken" dat boven de slider zit.
Met de Apple router doelde ik meer op de reactie van anderen dat thuisnotificatie beter gaat met andere apps. Ik heb hier ook lang problemen mee ervaren, maar sinds het nieuwe LR Unifi accespoint werkt dit wel gewoon goed.
Mooie Osram aanbieding op amazon.de
Homey Osram app
Osram Smart+ Plug voor 17,24 (met NL BTW)
OSRAM Smart+ LED-strip 3x60cm voor 26,99
Boven de 29 euro geen verzendkosten.
Ben nog aan het twijfelen, omdat ik beide eigenlijk niet nodig heb, maar toch, kan er altijd wel een toepassing voor vinden
Homey Osram app
Ben nog aan het twijfelen, omdat ik beide eigenlijk niet nodig heb, maar toch, kan er altijd wel een toepassing voor vinden
Momenteel gebruik ik Domoticz, maar ik ben weer enthousiaster geworden over Homey. De laatste keer dat ik naar Homey heb gekeken is alweer een jaar geleden en toen had ik het concept links laten liggen vanwege de (deels) afhankelijke internetverbinding. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan cloud apparaten in het algemeen.
Maar Homey trekt mij nu weer zo erg aan...
Ik weet dat het apparaat zonder internet de bestaande flows laat runnen en ik zie spraakherkenning persoonlijk meer als een gimmick, dan een necessity in mijn setup.
Mijn angst is (en dat geldt voor alle cloud apparaten) dat het bedrijf Athom een keer ineens ophoudt met bestaan, eerder dan je zou verwachten. Hoe zou het dan verder gaan met Homey? Servers zijn down en blijven down. Wat zouden dan de mogelijkheden kunnen zijn? Apps (die zelf geen internetverbinding vereisen) kun je altijd sideloaden buiten de store om.
Mij gaat het puur dat ik lokaal kan aanmelden (na een reset) en flows kan beheren. Meer niet. Zou dat een optie kunnen worden? Door misschien een 'community hack' of door Athom zelf, vlak voordat ze de deuren sluiten?
Ik weet dat het apparaat zonder internet de bestaande flows laat runnen en ik zie spraakherkenning persoonlijk meer als een gimmick, dan een necessity in mijn setup.
Mijn angst is (en dat geldt voor alle cloud apparaten) dat het bedrijf Athom een keer ineens ophoudt met bestaan, eerder dan je zou verwachten. Hoe zou het dan verder gaan met Homey? Servers zijn down en blijven down. Wat zouden dan de mogelijkheden kunnen zijn? Apps (die zelf geen internetverbinding vereisen) kun je altijd sideloaden buiten de store om.
Mij gaat het puur dat ik lokaal kan aanmelden (na een reset) en flows kan beheren. Meer niet. Zou dat een optie kunnen worden? Door misschien een 'community hack' of door Athom zelf, vlak voordat ze de deuren sluiten?
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ze hebben iedere meetup laten weten dat Homey altijd zelfstandig verder zou moeten kunnen werken. Ze zullen hiervoor wel een patch moeten uitbrengen waarmee je de setup lokaal zou kunnen draaien (of de setup vrijgeven) aangezien alleen de setup/aanmelding cruciaal is voor de eerste set-up van Homey. Verder zal Homey altijd blijven werken, ook zonder Athom want iedereen kan zo een eigen app store beginnen (is nu al mogelijk)Aurora schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:57:
Momenteel gebruik ik Domoticz, maar ik ben weer enthousiaster geworden over Homey. De laatste keer dat ik naar Homey heb gekeken is alweer een jaar geleden en toen had ik het concept links laten liggen vanwege de (deels) afhankelijke internetverbinding. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan cloud apparaten in het algemeen.
Fibaro universele switches/sensors verliezen regelmatig hun verbinding met Homey. Hebben daar meer gebruikers last van?
Ik heb twee van deze printjes en het gedrag is het zelfde. Na een reboot van de Homey gaat het een tijdje goed maar al snel komen de signalen niet goed meer binnen.
Terwijl het relay contact wel goed het signaal door geeft.
Ze staan dicht bij een andere 230 v gevoed Zwave device om maar zo sterk mogelijke dekking te krijgen.
Iemand tips?
Ik heb twee van deze printjes en het gedrag is het zelfde. Na een reboot van de Homey gaat het een tijdje goed maar al snel komen de signalen niet goed meer binnen.
Ze staan dicht bij een andere 230 v gevoed Zwave device om maar zo sterk mogelijke dekking te krijgen.
Iemand tips?
Thnx, 2 plugs besteld. Voor dat geld interessant genoeg om wat uitbreiding mee te doenbebopper schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:32:
Mooie Osram aanbieding op amazon.de
Homey Osram app
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Kon het ook niet laten en heb er ook 2 besteld 
Felyrion schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:42:
[...]
Thnx, 2 plugs besteld. Voor dat geld interessant genoeg om wat uitbreiding mee te doen
Hi,
Weet iemand hoe ik een Aqara Human Body Sensor kan verwijderen en deze ook kan resetten?
Verwijderen van uit apparaten en vanuit instellingen lukt niet.
Is het ook 3 keer snel drukken op het zijknopje om het verwijderen in gang te zetten/
Bedankt!
Weet iemand hoe ik een Aqara Human Body Sensor kan verwijderen en deze ook kan resetten?
Is het ook 3 keer snel drukken op het zijknopje om het verwijderen in gang te zetten/
Bedankt!
Even kijken bij de settings > zigbee...daar kun hem verwijderen.cautje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:46:
Hi,
Bedankt!
Hoi, nee dat lukt niet
hij zegt, er is geen apparaat om te verwijderen
Zorg dat je zeer dichtbij de Homey bent. En weet even de procedure niet voor zigbee. Maar volgens mij moet je hem 3sec ingedrukt houden en dan blijven in drukken om de 2 sec.cautje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:48:
Hoi, nee dat lukt niet
Ik heb één Fibaro universele sensor. Regelmatig vallen alle z-wave verbindingen weg, ook met de recent bijgeplaatste Fibaro universele sensor stroomloos. Het enige wat helpt is een herstart van de Homey (spanning eraf en na 10 sec er weer op).skoni schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:58:
Fibaro universele switches/sensors verliezen regelmatig hun verbinding met Homey. Hebben daar meer gebruikers last van?
Iemand tips?
Volgens mij is dit begonnen na de automatische firmware update naar 1.5.8.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
@HeroS Yes!
This worked, THX!
Zorg dat je zeer dichtbij de Homey bent. En weet even de procedure niet voor zigbee. Maar volgens mij moet je hem 3sec ingedrukt houden en dan blijven in drukken om de 2 sec
This worked, THX!
Zorg dat je zeer dichtbij de Homey bent. En weet even de procedure niet voor zigbee. Maar volgens mij moet je hem 3sec ingedrukt houden en dan blijven in drukken om de 2 sec
Bedankt voor de geruststellende informatie! Dit was nou net het juiste duwtje in de rug. Ik ben nu de laatste 30-40 pagina's van dit forum aan het doorakkeren om meer feeling te krijgen met het product.lubbertkramer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 18:57:
[...]
Ze hebben iedere meetup laten weten dat Homey altijd zelfstandig verder zou moeten kunnen werken. Ze zullen hiervoor wel een patch moeten uitbrengen waarmee je de setup lokaal zou kunnen draaien (of de setup vrijgeven) aangezien alleen de setup/aanmelding cruciaal is voor de eerste set-up van Homey. Verder zal Homey altijd blijven werken, ook zonder Athom want iedereen kan zo een eigen app store beginnen (is nu al mogelijk)
Die meetups .. zijn deze publiekelijk?
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
jazeker, zijn @ het kantoor van Athom in Enschede ongeveer twee- soms driemaal per jaar (zie hier nog een bericht over de eerste meetup van 2018 en hier een review van mij over de meetup vlak voordat de retail verkoop zou starten (was nog in het oude Homey topic))Aurora schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:29:
[...]
Bedankt voor de geruststellende informatie! Dit was nou net het juiste duwtje in de rug. Ik ben nu de laatste 30-40 pagina's van dit forum aan het doorakkeren om meer feeling te krijgen met het product.
Die meetups .. zijn deze publiekelijk?
Ik krijg zo langzamerhand de schijt van dat hele k*t Homey. Nu krijgt mijn vrouw helemaal geen meldingen meer. Gewoon, zomaar. Gisteren nog wel, vandaag niet meer. Gewoon niets meer.
Niet alleen laat ie nu niet meer zien of ze thuis is of niet, want ook als ze weg is staat in Homey haar thuis aanwezigheid gewoon als 'Ja', maar gewoon, een willekeurig pushbericht komt nu ook niet meer aan
Niet alleen laat ie nu niet meer zien of ze thuis is of niet, want ook als ze weg is staat in Homey haar thuis aanwezigheid gewoon als 'Ja', maar gewoon, een willekeurig pushbericht komt nu ook niet meer aan
Staat wat stevig wat je zegt, maar begrijp je frustratie. Heb dat dus met z wave gedeelte. Krijg het idee dat elke update de Homey minder betrouwbaar wordt. Maar eens op zoek naar een beter alternatief. Ze maken in mijn ogen weinig progressie.
Ja ik word er niet goed van. Ik kon na de update naar 1.5.8 niet meer zien of zij thuis kwam/weg ging, waardoor een aantal flows nu niet meer werken. Nu krijgt ze niet eens meer een melding dat de wasmachine klaar is. Gisteren kreeg ze die nog. Vandaag krijgt ze niets meer. Heb het net getest, niets. Ik krijg gewoon meldingen op mijn Android toestel, zij krijgt niets meer op haar iPhone.skoni schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:50:
Staat wat stevig wat je zegt, maar begrijp je frustratie. Heb dat dus met z wave gedeelte. Krijg het idee dat elke update de Homey minder betrouwbaar wordt. Maar eens op zoek naar een beter alternatief. Ze maken in mijn ogen weinig progressie.
Haar account staat in Homey, ik kan haar (telefoon) selecteren in flows, maar als ik ze vervolgens test krijgt ze helemaal niets. En ja, in de Homey app op haar iPhone is ze ingelogd met het account waarmee ze ook in Homey staat.
Al contact gehad met Athom hier over ?? zo ja wat was hun reactie??Just_A_User schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:44:
Ik krijg zo langzamerhand de schijt van dat hele k*t Homey. Nu krijgt mijn vrouw helemaal geen meldingen meer. Gewoon, zomaar. Gisteren nog wel, vandaag niet meer. Gewoon niets meer.
Niet alleen laat ie nu niet meer zien of ze thuis is of niet, want ook als ze weg is staat in Homey haar thuis aanwezigheid gewoon als 'Ja', maar gewoon, een willekeurig pushbericht komt nu ook niet meer aan![]()
![]()
![]()
Nee, ik constateer dit dus net iets minder dan 5 minuten geleden. Ik heb eerst gezocht of ze wel correct is aangemeld, en dat is ze. Daarnaast zou het ook raar zijn als dat ineens niet meer zou zijn, want het heeft gewoon gewerkt vanaf het begin, en letterlijk direct na de update van 1.5.8 werkte de aan/afwezigheidsdetectie niet meer.HomeyCornelisse schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:55:
[...]
Al contact gehad met Athom hier over ?? zo ja wat was hun reactie??
Nu, een paar dagen later, sinds vandaag, werkt ook een simpel pushbericht sturen niet meer.
oké goed dat je eerst zelf een onderzoek hebt gedaan. Het beste kun je nu contact opnemen met Athom of op github een een melding maken daar heb je het meeste aan op dit moment denk ik.Just_A_User schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:56:
[...]
Nee, ik constateer dit dus net iets minder dan 5 minuten geleden. Ik heb eerst gezocht of ze wel correct is aangemeld, en dat is ze. Daarnaast zou het ook raar zijn als dat ineens niet meer zou zijn, want het heeft gewoon gewerkt vanaf het begin, en letterlijk direct na de update van 1.5.8 werkte de aan/afwezigheidsdetectie niet meer.
Nu, een paar dagen later, sinds vandaag, werkt ook een simpel pushbericht sturen niet meer.
Heb jij vertrouwen dan in zo een melding? Al een paar keer gedaan zonder enig resultaat of reactie. En dan ook nog alles in het Engels? Is dat service?.
Support@athom.com kun je gewoon in het Nederlands mailen en dat op Github Engels verplicht is is logisch met een internationaal product waarbij github doorzoekbaar moet zijn voor iedereenskoni schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:01:
Heb jij vertrouwen dan in zo een melding? Al een paar keer gedaan zonder enig resultaat of reactie. En dan ook nog alles in het Engels? Is dat service?.
Ik heb wel vertrouwen in een melding maken bij Athom. Als je helemaal niks meld word het sowieso niet opgelost. Dat het in het Engels moet vind ik soms ook wel jammer maar dat in nu eenmaal de taal die ze gebruiken, is niks aan te veranderen.skoni schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:01:
En wat voor info moet je dan vermelden? want ik wil direct alles aanleveren, want ik heb geen zin in heen en weer gepingpong over dat ik eerst weer dit stukje info en dan dat stukje info moet aanleveren, voor ze iets kunnen.lubbertkramer schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:07:
[...]
Support@athom.com kun je gewoon in het Nederlands mailen en dat op Github Engels verplicht is is logisch met een internationaal product waarbij github doorzoekbaar moet zijn voor iedereen
Gast, je kan ook even normaal reageren...Just_A_User schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:44:
Niet alleen laat ie nu niet meer zien of ze thuis is of niet, want ook als ze weg is staat in Homey haar thuis aanwezigheid gewoon als 'Ja', maar gewoon, een willekeurig pushbericht komt nu ook niet meer aan![]()
![]()
![]()
Je wil niet weten welke problemen sommige mensen hier al gehad hebben, en die kunnen wel normaal hun probleem hier posten.
- Verwijder de app van haar iPhone
- Verwijder haar telefoon uit haar Homey-account via de Phones-pagina.
- Installeer de app opnieuw en log in
Heel wat mensen hebben problemen met de presence op iPhones, het kan ook gewoon toeval zijn dat het sinds de 1.5.8 niet meer werkt.
Ik kan mijn Samsung S7 al niet meer gebruiken sinds de update naar Android 7 gewoon omdat hij de wifi killt als het scherm uitgaat.
ongesteld? GeintjeJust_A_User schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:44:
![]()
![]()
Ik zou als ik jou was de app verwijderen en de telefoon afmelden. Daarna opnieuw koppelen. Zelf ondervind ik geen problemen met Push berichten. Ook niet ter controle waar mijn vrouw uithangt
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Die 3 stappen heb ik gedaan. Dat werkt niet. Als in, ik kan die 3 stappen wel degelijk uitvoeren, maar dat heeft niet het gewenste resultaat.Fire69 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:16:
[...]
Gast, je kan ook even normaal reageren...![]()
Je wil niet weten welke problemen sommige mensen hier al gehad hebben, en die kunnen wel normaal hun probleem hier posten.
- Verwijder de app van haar iPhone
- Verwijder haar telefoon uit haar Homey-account via de Phones-pagina.
- Installeer de app opnieuw en log in
Heel wat mensen hebben problemen met de presence op iPhones, het kan ook gewoon toeval zijn dat het sinds de 1.5.8 niet meer werkt.
Ik kan mijn Samsung S7 al niet meer gebruiken sinds de update naar Android 7 gewoon omdat hij de wifi killt als het scherm uitgaat.
Ik heb geprobeerd haar account te deleten, dat kan niet. Ja, ik kan haar rechten op de Homey intrekken vanuit de Homey app, maar ik kan geen nieuw account aanmaken, omdat ie dan zegt dat er al een account met dat emailadres is??
Hoe is dat toeval?? Dus precies op het moment nadat ik heb geupgrade van 1.5.3. waar aan/afwezigheid prima werkte, naar 1.5.8 en dat het toen niet meer werkte, is er toevallig ergens nog iets gebeurd wat veroorzaakt heeft dat aan/afwezigheid niet meer werkte? Ja, het is een mogelijkheid. Het is ook een mogelijkheid dat er nu op dit moment een smaragden kabouter uit de lucht valt op mijn hoofd. Dat kan ook.
Dat ligt dan blijkbaar aan de update op je Samsung. Dát probleem heb ik niet, en mijn vrouw heeft haar iPhone niet geupdate sinds, of net voor ik heb geupdate naar 1.5.8.
Ik kan heus nog wel lachen hoor, maar dit irriteert me mateloos ja. Als er nou iets aanwijsbaars verandert zou zijn, maar dat is dus niet zo.Sjalabert schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:42:
[...]
ongesteld? Geintje
Ik zou als ik jou was de app verwijderen en de telefoon afmelden. Daarna opnieuw koppelen. Zelf ondervind ik geen problemen met Push berichten. Ook niet ter controle waar mijn vrouw uithangt
Dat heb ik al geprobeerd. Opnieuw koppelen ook al geprobeerd. Nee, het gaat niet om controle waar ze uithangt, want als ze 'niet thuis' is weet ik nog altijd niet waar ze wél is natuurlijk
Het is dat ik wat flows heb gebaseerd op haar en mijn aan/afwezigheid. Die werken niet meer omdat dat op haar telefoon niet meer werkte, maar op mijn telefoon wel. Vandaag kwam ze vanavond naar me toet en zegt, hey, heb jij iets verandert? ik merk dat ik geen berichten meer krijg dat de wasmachine en droger klaar zijn? Dus ik zei nee, wat ook zo is. Ik heb geen update uitgevoerd of wat dan ook, ik heb geen flow aangemaakt of verandert of wat dan ook, zij heeft haar telefoon niet geupdate, niets. Het is gewoon opgehouden met werken.
De app is gewoon wél ingelogd op haar telefoon, en ik kan ook bij het testen van flows zien dat er bij de flowcard om een pushbericht te sturen naar haar telefoon een groen vinkje komt te staan, maar de telefoon ontvangt dat bericht niet.
Bij mijn telefoon komt dat vinkje er ook te staan, en ik ontvang dat ding wel. Ik snap er niets meer van.
Edit: nou, schiet mij maar lek. Ik heb een testflow aangemaakt, met daarin een push notificatie naar de telefoon van mijn vrouw. Opgeslagen, en getest. Haar telefoon ligt hier naast me. Groen vinkje in de test, geen bericht op de telefoon. Nog een keer...geen bericht. Nog een keer...geen bericht....nog een keer...geen bericht....nog een keer...BERICHT. Dus van de 5x dat ik het test werkt het 4x niet, en daarna een keer wel, en nu weer niet

Edit 2: Homey opnieuw opgestart. Telefoon opnieuw opgestart. Niets. Ook niet de 5e keer ofzo.
Edit 3: Well paint my face black and call me Zwarte Piet. Mijn vrouw komt, klikt op 'Test' en...ze krijgt een notificatie??? Wat the hell is hier aan de hand?! Oh, nu ik er op klik krijgt ze die notificaties ook??? Ik kan hier geen touw meer aan vastknopen.
[ Voor 19% gewijzigd door Just_A_User op 20-03-2018 20:03 ]
Bedankt voor de normale post 
Ik heb hetzelfde gehad, ik had een aantal flows op présence die mijn 'alarm' aan/uitzet.
Die kan ik nu al een ganse tijd niet meer gebruiken.
Eerst had ik het via de Homey-app, maar die werkte (zoals bij vele users) niet goed, toen met de app Better Presence geprobeerd, ook niet goed.
Daarna Smarter Presence en hallelujah, werkte perfect. Totdat Google besliste om Android naar de kl*ten te helpen.
Nu draai ik Owntracks, maar dat werkt niet op iPhone.
Je bent dus niet alleen met problemen
Ik zou Athom contacteren en vragen of ze iets aangepast hebben.
Github maken kan ook, dan zie je sneller of er andere users hetzelfde probleem hebben.
Ik heb hetzelfde gehad, ik had een aantal flows op présence die mijn 'alarm' aan/uitzet.
Die kan ik nu al een ganse tijd niet meer gebruiken.
Eerst had ik het via de Homey-app, maar die werkte (zoals bij vele users) niet goed, toen met de app Better Presence geprobeerd, ook niet goed.
Daarna Smarter Presence en hallelujah, werkte perfect. Totdat Google besliste om Android naar de kl*ten te helpen.
Je bent dus niet alleen met problemen
Ik zou Athom contacteren en vragen of ze iets aangepast hebben.
Github maken kan ook, dan zie je sneller of er andere users hetzelfde probleem hebben.
Owntracks werkt bij mij perfect op mijn iPhone. krijg netjes een melding als ik de ingestelde zone in/uit ga. zowel van de Owntracks app op de iPhone als via de telegram app via homeyFire69 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:15:
Hier ook perfecte presence detection met OwnTracks i.c.m. iPhone SE en iPhone X.
Het werkt hier ook perfect, zolang de Owntracks app open staat.HomeyCornelisse schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:36:
[...]
Owntracks werkt bij mij perfect op mijn iPhone. krijg netjes een melding als ik de ingestelde zone in/uit ga. zowel van de Owntracks app op de iPhone als via de telegram app via homey
Heb jij hiervoor iets moeten aanpassen zodat het in de achtergrond blijft draaien?
nee was gewoon app installeren en gaan. Wat ik wel heb gedaan in de Owntracks app dat ik op elke mobiel een aparte thuis zone heb gemaakt dus ''Thuis Gadget ruud'' en op de tel van me pa ''Thuis pa'' zodat de app niet in de war kan raken door de verschillende mensen in de zelfde zoneFire69 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:42:
[...]
Het werkt hier ook perfect, zolang de Owntracks app open staat.
Heb jij hiervoor iets moeten aanpassen zodat het in de achtergrond blijft draaien?
In ieder geval de locatie altijd toestaan en ververs op achtergrond aan staan in de app settings in je iOS instellingen menu.Fire69 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:42:
[...]
Het werkt hier ook perfect, zolang de Owntracks app open staat.
De zones zijn ok, op 3 Androids werkt het 99% van de tijd perfect.HomeyCornelisse schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:48:
[...]
nee was gewoon app installeren en gaan. Wat ik wel heb gedaan in de Owntracks app dat ik op elke mobiel een aparte thuis zone heb gemaakt dus ''Thuis Gadget ruud'' en op de tel van me pa ''Thuis pa'' zodat de app niet in de war kan raken door de verschillende mensen in de zelfde zone
Thanks, ga ik eens checkenSkorpionNL schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:49:
[...]
In ieder geval de locatie altijd toestaan en ververs op achtergrond aan staan in de app settings in je iOS instellingen menu.
Ik heb AutomateIt op mn Android en de Webhookmanager app op Homey, werkt al maanden goed, zonder ook maar 1 keer een in/uit zone te missen.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Dit topic is gesloten.