Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Hier gaat de aanwezigheidsdetectie via de Tado-app. Ook dat werkt erg goed! Moet je natuurlijk wel een Tado hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:14:
[...]

En wat voor info moet je dan vermelden? want ik wil direct alles aanleveren, want ik heb geen zin in heen en weer gepingpong over dat ik eerst weer dit stukje info en dan dat stukje info moet aanleveren, voor ze iets kunnen.
Zoals ik het heb gelezen, ook in je topic @ het forum (zie quote hierboven) van Athom heb je de fout gemaakt om de app te verwijderen en opnieuw te installeren / in te loggen. Hierdoor is er onder je telefoons als het goed is een derde telefoon bijgekomen en zie jij nog de oude telefoon. Als je in je kaartje van notificaties de telefoon even eruit haalt en opnieuw gaat toevoegen zie je drie telefoons om te selecteren waarvan tweemaal de iphone van je vrouw? Ik gok dat daardoor je flows niet meer werken. (zie hier voor meer info om oude telefoons te verwijderen)

[ Voor 16% gewijzigd door lubbertkramer op 21-03-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
millerman_sf schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:21:
Hier gaat de aanwezigheidsdetectie via de Tado-app. Ook dat werkt erg goed! Moet je natuurlijk wel een Tado hebben.
Moet je wel regelmatig de Tado-app gebruiken.
Mijn vriendin kijkt nooit in die app (waarom zou ze) en na verloop van tijd zie ik dat Tado niet meer weet waar ze is. Even de app starten lost het dan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millerman_sf schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:21:
Hier sinds kort ook Tado en zal vandaag eens aan de slag om flows te maken waarbij ik zowel de aanwezigheid via de Unify app controleer als Tado, denk dat in combinatie van beiden ik het wel dicht kan timmeren zonder de fysieke knop bij de voor- en achterdeur om alarm aan/uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Herkenbaar van herstarten van de app, tot nu toe lijkt het goed te gaan als je de app uitsluit van batterijbeheer door de telefoon. Dat voorkomt dat ie in een sluimerstand wordt geplaatst en de locatie niet meer bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Daar heeft AutomateIt dan gelukkig geen last van. Ook na een herstart van de telefoon, werkt de app direct weer. Voorheen gebruikte ik IFTTT, maar die werkt op mn Android inderdaad (bijna) niet als de app gesloten is.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07-2024

poc

" I'am hungry "

keverjeroen , kun je mij misschien in beetje op weg helpen met de instellingen in Automatelt.
De regel voor in en uit een zone te gaan/komen heb ik wel ,maar hoe stuur ik die dan via automatelt naar webhookmanager in Homey ?
Moet ik de webhook URL gebruiken die bovenaan staat in de webhook manager instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
lubbertkramer schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:33:
[...]

Zoals ik het heb gelezen, ook in je topic @ het forum (zie quote hierboven) van Athom heb je de fout gemaakt om de app te verwijderen en opnieuw te installeren / in te loggen. Hierdoor is er onder je telefoons als het goed is een derde telefoon bijgekomen en zie jij nog de oude telefoon. Als je in je kaartje van notificaties de telefoon even eruit haalt en opnieuw gaat toevoegen zie je drie telefoons om te selecteren waarvan tweemaal de iphone van je vrouw? Ik gok dat daardoor je flows niet meer werken. (zie hier voor meer info om oude telefoons te verwijderen)
Nee, ik heb de app pas verwijderd NADAT mijn vrouw helemaal geen notificaties meer kreeg op haar telefoon. TOT dat gebeurde ben ik niet aan haar telefoon geweest, is er niets verwijderd etc.

Maar nu de app er weer terug op staat, staat er GEEN extra toestel bij. Er is maar 1 iPhone, en dat is die van mijn vrouw. Er is geen toestel bij gekomen, en ik heb er ook geen handmatig verwijderd. Daarnaast verklaart dat hoe dan ook niet waarom ik 4x achter elkaar geen notificatie te zien krijg op haar telefoon, en bij de 5e keer wel, ZONDER tussen de 4e en 5e x iets gewijzigd te hebben aan die testflow. Er was ook niets te wijzigen, want ik kan niet kiezen tussen 2 verschillende iPhones, er is er maar 1.

Ik ben nu gisteravond uiteindelijk helemaal opnieuw begonnen met haar account, of in ieder geval, dat wilde ik doen, maar dat kon niet, want toen ik haar e-mailadres wilde gebruiken kon dat niet, omdat er al een account was met dat adres.

Het resultaat van alles is dat de notificaties WEL weer werken, dus OOK de notificatie van haar af/aanwezigheid, en er staan maar 4 apparaten waar ik een notificatie heen kan sturen. Dat is

1. Mijn telefoon
2. Nog een keer mijn telefoon, met een andere type aanduiding, het maakt niet uit welke van beide ik gebruik, ik krijg de notificaties toch wel. Er staan echter maar 2 gebruikersaccounts in Homey, en dat ben ik, en mijn vrouw. Ik vermoed zelf dat dit komt doordat ik ook de preview versie van de nieuwe app geinstalleerd heb, en sinds ik dat heb staat er ook een 2e toestel bij, met een andere type aanduiding, maar het is daadwerkelijk hetzelfde toestel want welke ik ook selecteer van beide, ik krijg de notificaties toch op mijn ene toestel wat ik maar heb.
3. Mijn tablet.
4. de iPhone van mijn vrouw.

Wat ik nu wel zie, is dat ik, als ik kijk naar Tags, dan zie ik wel iets raars, namelijk (laten we even aannemen dat mijn naam Jan is en die van mijn vrouw Janice):

1. Jan - Thuis (aanwezigheid) Ja
2. Jan - Aan het slapen (aanwezigheid) -

3. Janice - Thuis (aanwezigheid) Ja
4. Janice - Aan het slapen (aanwezigheid) -

5. Jan - Thuis (aanwezigheid) -
6. Jan - Aan het slapen (aanwezigheid) -

7. Janice - Thuis (aanwezigheid) Nee
8. Janice - Aan het slapen (aanwezigheid) -

Dat is raar, want ik zou namelijk verwachten dat ik mijn naam 2x zou zien, en die van mijn vrouw ook 2x. Hoe dan ook, bij 1 staat er 'Ja' bij, en dat klopt, want ik ben thuis, en dat heeft altijd goed gewerkt.

Bij 3 staat er 'Ja', en dat is degene die er ook al stond toen ik nog niet alles opnieuw had gedaan, en die blijft volhouden dat mijn vrouw thuis is terwijl dat niet zo was.

5 en 6 zou ik niet verwachten dat die er staan, maar daar staat nooit een status bij, dus prima, daar heb ik geen last van.

7 en 8 zijn er bij gekomen nadat ik alles opnieuw had gedaan, en bij 7 staat nu 'Nee', en dat klopt, want mijn vrouw is momenteel niet thuis.

Edit: En het werkt weer niet. Mijn vrouw is zojuist thuis gekomen, en het enige wat ik krijg is dat de voordeur is geopend, niet dat mijn vrouw in het thuisgebied is.

De 2 tags in de homey windows app zijn ook ongewijzigd. Man man man. Vanochtend werkte het nog/weer, er is niets gewijzigd, en nu werkt het weer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Just_A_User op 21-03-2018 19:43 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu al twee keer gehad, sinds de update naar 1.5.8, dat al mijn Zigbee apparaten niet meer reageren. Alleen een herstart van Homey lost dit op. Zou dit een foutje zijn in 1.5.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
wolly_a schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:39:
Ik heb nu al twee keer gehad, sinds de update naar 1.5.8, dat al mijn Zigbee apparaten niet meer reageren. Alleen een herstart van Homey lost dit op. Zou dit een foutje zijn in 1.5.8?
ik zou zeggen meld het bij Athom (y) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste woensdag van april (4-1-18) zal er weer een developers meetup zijn in Utrecht. Deze keer komt de ontwikkelaar van homeyda.sh naar Utrecht (Swttt) om ons te laten zien wat er momenteel mogelijk is met Homeydash en wat de toekomstplannen zijn. Daarnaast zal hij uitleg geven hoe iedereen zelf widgets kan maken voor Homeyda.sh.
Beste Homey fan,

Woensdag 4 april is er weer een dev meet-up @ Sybrand's Place. Voor deze avond hebben we SWTTT (Bas) bereid gevonden om een uitleg te geven over HomeyDash waarna er uiteraard genoeg tijd over is om vragen te stellen.

Kom je naar deze avond laat het dan even weten via het Google formulier => inschrijving

Links:
HomeyDash : https://www.homeyda.sh
App store : https://apps.athom.com/
SDK 2 : https://developer.athom.com/

Tijden:
Inloop is vanaf 18:00 en we willen om 19:00 daadwerkelijk starten met de avond.

Pizza:
Als je hebt aangegeven om met ons mee te eten dan verzoeken we je even naar de site van NewYork Pizza te gaan. Een pizza uit te zoeken en deze aan ons door te geven (vergeet de maat van de pizza niet). Graag de kosten van deze pizza gepast op de avond meenemen want ook voor ons moet het natuurlijk een gezellige avond worden. Wij zullen dan zorgen dat deze pizza tussen 18:00 en 18:15 wordt bezorgd.

Lokatie
Sybrand's Place
Rotsoord 17
3523CL Utrecht

Parkeren kan vanaf 14:00 langs de Diamantweg voor de school of op het Smaragdplein. Let op er is veel betaald parkeren.

Met vriendelijke Homey groet,

Max, Lubbert en Marijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 20:19
wolly_a schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:39:
Same here! Heb je dit gemeld? Dan kan ik 'm upvoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik wil proberen om alle better logic variabelen (en flows) om te zetten naar de standaard Homey variabelen. Dit omdat de Beter logic app al langere tijd niet is geupdate en niet veel toegevoegde waarde meer lijkt te hebben.

Maar wat ik heel erg mis is een overzicht met alle variabelen met naam, type, last set en waarde. Hebben jullie tips om toch zo'n overzicht te krijgen, maar dan met de standaard Homey variabelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jozzle schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:04:
[...]

Same here! Heb je dit gemeld? Dan kan ik 'm upvoten :+
Nee, nog niet. Ik weet ook nog niet zo goed waar ik dit moet doen. Even uitzoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
keverjeroen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:14:
Ik wil proberen om alle better logic variabelen (en flows) om te zetten naar de standaard Homey variabelen. Dit omdat de Beter logic app al langere tijd niet is geupdate en niet veel toegevoegde waarde meer lijkt te hebben.

Maar wat ik heel erg mis is een overzicht met alle variabelen met naam, type, last set en waarde. Hebben jullie tips om toch zo'n overzicht te krijgen, maar dan met de standaard Homey variabelen?
Heb laatst precies hetzelfde gedaan, conversie van BL naar standaard logic. Het meeste heb ik nu over gezet. Voor je overzicht vraag is al een issue op Github en aangekondigd voor 2.0/2.1. Daarnaast nog een aantal andere issues:

https://github.com/athombv/homey/issues/2094
https://github.com/athombv/homey/issues/2247
https://github.com/athombv/homey/issues/2248
https://github.com/athombv/homey/issues/2298

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
lubbertkramer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:33:
[...]

Heb laatst precies hetzelfde gedaan, conversie van BL naar standaard logic. Het meeste heb ik nu over gezet. Voor je overzicht vraag is al een issue op Github en aangekondigd voor 2.0/2.1. Daarnaast nog een aantal andere issues:

https://github.com/athombv/homey/issues/2094
https://github.com/athombv/homey/issues/2247
https://github.com/athombv/homey/issues/2248
https://github.com/athombv/homey/issues/2298
Ah mooi dat die issues er zijn. Jammer dat het pas voor v2 of later gepland staat. Nu ik er beter naar gekeken heb mis ik toch wel meer. Zoals een trigger voor als een number variable is afgenomen of juist toegenomen en een actie met increase/decrease number.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keverjeroen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Ah mooi dat die issues er zijn. Jammer dat het pas voor v2 of later gepland staat. Nu ik er beter naar gekeken heb mis ik toch wel meer. Zoals een trigger voor als een number variable is afgenomen of juist toegenomen en een actie met increase/decrease number.
Maak dan vooral nu alvast issues aan zou ik zeggen, dat helpt richting de vernieuwde implementatie :) Deels zou je vraag samen kunnen vallen met deze, "a variable has changed" maar specifieker is altijd beter :) Probleem met BL is dat het weer een app is, deze nog SDK1 is en de developer hier wel aan werkt maar wel aangeeft weinig tijd te hebben en dat vanaf 2.0 (officieel) SDK1 apps niet meer zouden werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
lubbertkramer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Maak dan vooral nu alvast issues aan zou ik zeggen, dat helpt richting de vernieuwde implementatie :) Deels zou je vraag samen kunnen vallen met deze, "a variable has changed" maar specifieker is altijd beter :) Probleem met BL is dat het weer een app is, deze nog SDK1 is en de developer hier wel aan werkt maar wel aangeeft weinig tijd te hebben en dat vanaf 2.0 (officieel) SDK1 apps niet meer zouden werken
Tadaaaaa:

https://github.com/athombv/homey/issues/2359
https://github.com/athombv/homey/issues/2360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
wolly_a schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Nee, nog niet. Ik weet ook nog niet zo goed waar ik dit moet doen. Even uitzoeken...
Hier ook herkenbaar: sinds 1.5.8 wat problemen met niet reagerende Ikea lampen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik ben voornemens mijn Homewizard te gaan vervangen voor de Homey. Maar heb nog enkele vragen waarop ik nog geen duidelijk antwoord kan vinden of waar ik gewoon even een bevestiging van wil vragen.
  • De Homewizard Energylink werkt niet rechtstreeks met de Homey? Dus ik moet hiervoor de Homewizard in stand houden?
  • De slimme lampen van Ikea werken rechstreeks zonder de Hub op de Homey?
  • Mijn huidige Logitech Harmony One remote is behoorlijk versleten en valt vaak uit/knoppen werken slecht, kan ik de Homey hiervoor in de plaats gebruiken? En bedien ik alles dan via een app op de telefoon of kan dit enkel via spraak? Of is een losse remote toch handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuske schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:28:
Ik ben voornemens mijn Homewizard te gaan vervangen voor de Homey. Maar heb nog enkele vragen waarop ik nog geen duidelijk antwoord kan vinden of waar ik gewoon even een bevestiging van wil vragen.
  • De Homewizard Energylink werkt niet rechtstreeks met de Homey? Dus ik moet hiervoor de Homewizard in stand houden?
  • Mijn huidige Logitech Harmony One remote is behoorlijk versleten en valt vaak uit/knoppen werken slecht, kan ik de Homey hiervoor in de plaats gebruiken? En bedien ik alles dan via een app op de telefoon of kan dit enkel via spraak? Of is een losse remote toch handiger?
- Homewizard, geen idee :)

- Lampen van ikea link je rechtstreeks aan Homey, dit telt ook voor Hue / Xiaomi of andere zigbee producten waar een app voor aanwezig is in de app store. Check altijd wel voor je iets koopt of er ondersteuning voor is d.m.v. een app en of de app ook jouw apparaat ondersteund, zeker met nieuwe versies van hardware kan dit soms even duren

- IR is niet het sterkste punt van Homey, vergeet ook niet dat Homey dan in de buurt / bereik van je IR apparaten moet staan. Homey heeft een oude en nieuwe mobiele app (beta) van waaruit je inderdaad je apparaten en/of flows kunt bedienen. Ook kun je www.homeyda.sh gebruiken voor een tablet aan de muur (dashboard) Spraak is een extraatje maar apparaten als Echo/Google Home kunnen dit beter gekoppeld aan Homey :)

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 22-03-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

- Homewizard, https://apps.athom.com/app/com.homewizard
Dit is de app voor Homey en Homewizard. Op forum.athom.com is waarschijnlijk wel een topic te vinden. anders zou je in Slack een van de ontwikkelaars kunnen vragen naar de werking.

- Met meerdere lampen van Ikea hoor ik wel wat discussie/problemen bij meerdere lampen gelijktijdig aansturen. Zelf heb ik deze (nog) niet.

- Voor IR kan ik alleen de Harmony Hub aanraden. Werkt prima. Hierdoor heb ik de IR van Homey nooit meer geprobeerd.

[ Voor 44% gewijzigd door 2be op 22-03-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:44:

- Met meerdere lampen van Ikea hoor ik wel wat discussie/problemen bij meerdere lampen gelijktijdig aansturen. Zelf heb ik deze (nog) niet.
Hier geen problemen met 14 ikea e27, 2 ikea floats, 2 Hue e27 en 2 Hue strips rechtstreeks aan Homey Zigbee gekoppeld naast Xiaomi apparatuur. Hier hou ik ook Zigbee kanaal 11 volledig vrij, ben dan ook wel benieuwd naar de klachten of die al gekeken hebben of ze geen verstoring veroorzaken op het Zigbee 11 kanaal zoals hier beschreven of dat de routers van de buren de boel lopen te verstoren. Het signalen spectrum raakt gewoon overvol met alles wat we willen aansturen :P

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 22-03-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

lubbertkramer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:48:
[...]

Hier geen problemen met 14 ikea e27, 2 ikea floats, 2 Hue e27 en 2 Hue strips rechtstreeks aan Homey Zigbee gekoppeld naast Xiaomi apparatuur. Hier hou ik ook Zigbee kanaal 11 volledig vrij, ben dan ook wel benieuwd naar de klachten of die al gekeken hebben of ze geen verstoring veroorzaken op het Zigbee 11 kanaal zoals hier beschreven of dat de routers van de buren de boel lopen te verstoren. Het signalen spectrum raakt gewoon overvol met alles wat we willen aansturen :P
Mooi dat dit goed gaat. Heb zelf nog een float panel van Ikea liggen om aan te sluiten. En kanaal 11 vrij gehouden in mijn wifi instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door 2be op 22-03-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sinds gisteren een raar probleem met Homey. (link) Waar het in het kort op neer komt. Wanneer homey vertel dat ik ga slapen geeft Homey normaliter een audio response terug. Sinds gisteren doet ie een verwoede poging om mij te informeren maar dat lijkt te crashen. Alles wordt wel uitgezet maar sinds vanochtend reageert echt alles een stuk langzamer. Iemand een vergelijkbaar probleem?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds kort ook over van HomeWizard naar Homey. Ik gebruik de HomeWizard nog voor de HeatLink en het uitlezen van de temperaturen. Ik heb de EnergyLink vervangen door een Youless, wat fantastisch werkt. De Youless is ook niet eens zo heel duur. De HomeWizard app voor Homey had bij mij nog wel wat problemen, waardoor ik apparaten telkens opnieuw moest toevoegen. Ik heb dat opgelost via de http request app voor Homey, waardoor ik prima alles kan uitlezen en aansturen met de Homey.

Ik heb ook een paar IKEA Tradfri lampen gekocht om te proberen en dat werkt best goed. Er waren wel 2 van de 6 lampen stuk.

Ik heb ook een Logitech Harmony Hub met zo’n bijbehorende eenvoudige afstandsbediening. Dat werkt fantastisch.

Je kan alles in de Homey prima bedienen via de app. Ik moet wel toegeven dat ik de app van HomeWizard wat mooier vond, maar ja... Die had regelmatig verbindingsproblemen.

Al met al ben ik best tevreden met mijn overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2be schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:04:
[...]

Mooi dat dit goed gaat. Heb zelf nog een float panel van Ikea liggen om aan te sluiten. En kanaal 11 vrij gehouden in mijn wifi instellingen.
Wifi kanaal 11 is niet hetzelfde als kanaal 11 van Zigbee he -> https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence
Webgnome schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:06:
Heb sinds gisteren een raar probleem met Homey. (link) Waar het in het kort op neer komt. Wanneer homey vertel dat ik ga slapen geeft Homey normaliter een audio response terug. Sinds gisteren doet ie een verwoede poging om mij te informeren maar dat lijkt te crashen. Alles wordt wel uitgezet maar sinds vanochtend reageert echt alles een stuk langzamer. Iemand een vergelijkbaar probleem?
Heb je je flows al eens uitgeschakeld die je eraan hebt hangen en zo gekeken of er een flow is die problemen geeft of heb je alles uitzetten in een flow zitten?

[ Voor 47% gewijzigd door lubbertkramer op 22-03-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:08:
[...]

Wifi kanaal 11 is niet hetzelfde als kanaal 11 van Zigbee he -> https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

[...]

Heb je je flows al eens uitgeschakeld die je eraan hebt hangen en zo gekeken of er een flow is die problemen geeft of heb je alles uitzetten in een flow zitten?
Er is maar een flow. En dat is een als iemand gaat slapen schakel alle apparaten uit. Als ik doe niet gebruik gaat de response goed. Dus het is een combinatie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 04:21:
[...]

Er is maar een flow. En dat is een als iemand gaat slapen schakel alle apparaten uit. Als ik doe niet gebruik gaat de response goed. Dus het is een combinatie.
Ja dus vanuit een flow laat je alles uitzetten, hele lijst met lampen en kaartje uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:57:
[...]

Ja dus vanuit een flow laat je alles uitzetten, hele lijst met lampen en kaartje uit?
Dit is de flow: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kDvLv9n.png

Deze heeft voor 1.5.8 altijd gewerkt vlekkeloos. Homey stotterde wel wat ( bekend probleem) maar het ging goed. Nu sinds 1.5.8 gaat stottert homey niet alleen maar wordt zijn speech afgebroken, de ledring blijft geel en is vervolgens totaal niet meer responsive. Een reboot (via de homey app nog bereikbaar) is de enige oplossing.

Ik zal van het weekend eens gaan testen of ik iets kan vinden door de verschillende apps uit te zetten voor de devices maar het is natuurlijk wel frappant dat dit zich sinds 1.5.8 voordoet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:32
wolly_a schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:34:
[...]

Ik ben sinds kort ook over van HomeWizard naar Homey.....
Bedankt voor de info en adviezen.
Toch jammer dat ik dan tóch ook een nieuw harmony setje moet kopen. Nu is die Harmony Companion niet heel duur maar ik mis dan toch de uitgebreide opties op mijn Harmony One. Nu switch is bijvoorbeeld geregeld naar een andere geluidsmodus van m'n receiver of beeldmodus van m'n TV. Dit kan ik nu via het touchscreen van de One en zal straks dus altijd via de smartphone moeten middels Homey of Harmony app.
De Harmony Elite zou dan een perfecte aanvulling zijn voor dit alles, maar om beide aan te schaffen, dat wordt wel erg prijzig ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuske schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Bedankt voor de info en adviezen.
Toch jammer dat ik dan tóch ook een nieuw harmony setje moet kopen. Nu is die Harmony Companion niet heel duur maar ik mis dan toch de uitgebreide opties op mijn Harmony One. Nu switch is bijvoorbeeld geregeld naar een andere geluidsmodus van m'n receiver of beeldmodus van m'n TV. Dit kan ik nu via het touchscreen van de One en zal straks dus altijd via de smartphone moeten middels Homey of Harmony app.
De Harmony Elite zou dan een perfecte aanvulling zijn voor dit alles, maar om beide aan te schaffen, dat wordt wel erg prijzig ;( .
Ik heb zelf het Harmony Companion setje (dus hub met eenvoudige afstandsbediening). Op de afstandsbediening heb ik wat mogelijkheden om acties te koppelen aan vrije knoppen. Ik had dit setje al voordat ik Homey kreeg (omdat de HomeWizard helemaal niets kon op dit gebied). Mogelijk dat Homey hier zelf ook wat mee kan, maar dat weet zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
Ik heb zelf ook 2 Harmony hubs met de eenvoudige companion remote. Dat ding is perfect om snel te bedienen, maar ik moet zeggen dat ik overwegend de smartphone gebruik.
Heb sinds een paar dagen ook een homey, ga daar ook nog eens verder mee experimenteren.

Wat ik mij afvroeg - ik begrijp de flows enzo, het aanmaken van devices gaat ook prima. Maar is er ook een optie om een flow aan een virtuele knop in de Homey app te maken? Spraak werkt nog niet geweldig (en is soms ook niet praktisch) en ik wil niet alles op regels zetten. Ik wil gewoon een knopje "vakantie" maken, of een knopje "slapen" en dat dan de flows worden getriggerd. Is dat mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rude-Dog schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:10:
Ik heb zelf ook 2 Harmony hubs met de eenvoudige companion remote. Dat ding is perfect om snel te bedienen, maar ik moet zeggen dat ik overwegend de smartphone gebruik.
Heb sinds een paar dagen ook een homey, ga daar ook nog eens verder mee experimenteren.

Wat ik mij afvroeg - ik begrijp de flows enzo, het aanmaken van devices gaat ook prima. Maar is er ook een optie om een flow aan een virtuele knop in de Homey app te maken? Spraak werkt nog niet geweldig (en is soms ook niet praktisch) en ik wil niet alles op regels zetten. Ik wil gewoon een knopje "vakantie" maken, of een knopje "slapen" en dat dan de flows worden getriggerd. Is dat mogelijk?
Ja zeker, ik heb een hele berg virtuele switches. Deze app kan je er voor gebruiken : https://apps.athom.com/app/com.arjankranenburg.virtual

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
DennusB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:18:
[...]

Ja zeker, ik heb een hele berg virtuele switches. Deze app kan je er voor gebruiken : https://apps.athom.com/app/com.arjankranenburg.virtual
Top, bedankt! Daar ga ik eens even mee knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

sparow schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Hier ook herkenbaar: sinds 1.5.8 wat problemen met niet reagerende Ikea lampen..
mmm.. nu je het zo zegt... heb het zelf ook met 8 ikea lampen in de serre... voorheen gingen ze altijd aan, maar nu is degene die rechts achterin hangt altijd nog uit als het vanuit een flow gestart wordt.... heb het alleen niet zo gekoppeld aan de upgrade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
Interessante blog post over de toekomst van muziek en spraak van Homey. https://blog.athom.com/ta...m_source=Athom+Newsletter

Wat mij betreft de juiste keuze voor beide onderwerpen. Liever perfecte integratie met Google en Amazon dan een eigen speech engine die er niet tegenop kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ja, ik ben ook blij met de keuze. Lekker Alexa & Google Home de spraak laten dan, dan kunnen zij los met mooie Home Automation :) Heel happy mee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
Absoluut een wijze keuze. Goed besluit. En goed gecommuniceerd. (Bijna) elke week een status update. Het gaat steeds beter daar in het noorden ;)

#Homey4Life

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hopen dat 2.0.0 ook echt snel uitkomt! Nu van de week toch echt maar eens een Amazon Echo bestellen denk ik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
DennusB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:25:
Hopen dat 2.0.0 ook echt snel uitkomt! Nu van de week toch echt maar eens een Amazon Echo bestellen denk ik :D
Ik hou het bij het Google ecosysteem. Met de Sonos one die ik heb kan ik beide kanten op straks, maar er is niet echt een Alexa alternatief voor Android auto zover ik weet. Die integratie wil ik niet opgeven, en dubbele dingen draaien heb ik niet zo'n trek in.
Zou wel mooi zijn als je niet elke keer "OK google, ask homey" hoefde te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
Goed om te lezen. Ben binnenkort van plan in te stappen en zag weinig toegevoegde waarde voor de speech bovenop mijn Google home.

Ben in augustus jarig, een homey 2.0 release meet Google home ondersteuning en Google home ondersteuning in Nederlands klinkt als een goed moment om mijn home automation verder te brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:58:
[...]

Dit is de flow: [afbeelding]

Deze heeft voor 1.5.8 altijd gewerkt vlekkeloos. Homey stotterde wel wat ( bekend probleem) maar het ging goed. Nu sinds 1.5.8 gaat stottert homey niet alleen maar wordt zijn speech afgebroken, de ledring blijft geel en is vervolgens totaal niet meer responsive. Een reboot (via de homey app nog bereikbaar) is de enige oplossing.

Ik zal van het weekend eens gaan testen of ik iets kan vinden door de verschillende apps uit te zetten voor de devices maar het is natuurlijk wel frappant dat dit zich sinds 1.5.8 voordoet.
Ben benieuwd naar de uitkomst van het proberen :)
DennusB schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:25:
Athom liet afgelopen week nog weten in DP kanaal dat we nog weken verwijderd waren van 2.0 en dat zoals al eerder aangegeven dat er nog een update tussen zal zitten, waarschijnlijk 1.5.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 20:23
Andere mensen last van dat sommige Z-wave knoppen nu ontzettend traag werken (of iig de flows daar achter), terwijl voor 1.5.8. het snappy was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Flight777 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:44:
Andere mensen last van dat sommige Z-wave knoppen nu ontzettend traag werken (of iig de flows daar achter), terwijl voor 1.5.8. het snappy was?
Wat voor knoppen? Fysieke knoppen of softwarematige knoppen?

Ik herken het probleem in ieder geval niet met softwarematige knoppen, en ik heb (nog) geen hardwarematige Z-Wave knoppen, dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
Just_A_User schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:31:
[...]

Wat voor knoppen? Fysieke knoppen of softwarematige knoppen?

Ik herken het probleem in ieder geval niet met softwarematige knoppen, en ik heb (nog) geen hardwarematige Z-Wave knoppen, dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Hardware matig. Ik heb een paar fibaro switches achter wat schakelaars zitten, en sommige zijn nu heel erg traag (of Homey reageert iig traag) met het schakelen van een Hue lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je eens bij instellingen -> systeem -> stuff for geeks kijken wat de load avg is op dit moment?
En als je daarmee klaar bent kun je dan eens kijken bij instellingen -> zwave -> stuff for geeks Athom developer. Daar kun je je homey kiezen (Wel even inloggen) en dan zie je je zwave devices. Zou je daar een screenshot van kunnen maken. Misschien dat er veel errors worden uitgespuugd door een bepaald device dat er voor zorgt dat het netwerk druk is.

[ Voor 63% gewijzigd door Webgnome op 24-03-2018 15:08 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
Vandaag zijn eindelijk wat spulletjes binnen gekomen om te spelen, scene's bouwen en dergelijke is goed te doen.
en wel grappig, maar ik ben nog op zoek naar iets maar weet niet of dat kan in de homey of wat ik daar nog extra voor nodig heb ?

- langzaam wisselen van kleur, soort bijvoorbeeld in 1 uur alle kleuren langzaam voorbij laten komen
- knipperen als in de vorm van een alarm functie ? (aan / uit) of (rood / blauw) nu kan je dit wel doen in flow, maar dan moet je alles per seconden in voeren.

of kan je bovenstaande via een hue-bridge ? maar die bridge kan ik volgens mijn niet toevoegen in de Homey ? wel de HUE-lampen.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Arie26 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:10:
Vandaag zijn eindelijk wat spulletjes binnen gekomen om te spelen, scene's bouwen en dergelijke is goed te doen.
en wel grappig, maar ik ben nog op zoek naar iets maar weet niet of dat kan in de homey of wat ik daar nog extra voor nodig heb ?

- langzaam wisselen van kleur, soort bijvoorbeeld in 1 uur alle kleuren langzaam voorbij laten komen
- knipperen als in de vorm van een alarm functie ? (aan / uit) of (rood / blauw) nu kan je dit wel doen in flow, maar dan moet je alles per seconden in voeren.

of kan je bovenstaande via een hue-bridge ? maar die bridge kan ik volgens mijn niet toevoegen in de Homey ? wel de HUE-lampen.
De hue-bridge en lampen kun je alle bij met homey koppelen. je kunt de hue-lampen via de bridge aan homey koppelen maar je kun ook rechtstreeks de lampen aan homey koppelen maar dan moet je even een anderen app op homey installeren

App met bridge hier

App zonder bridge hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
Webgnome schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:07:
Kun je eens bij instellingen -> systeem -> stuff for geeks kijken wat de load avg is op dit moment?
En als je daarmee klaar bent kun je dan eens kijken bij instellingen -> zwave -> stuff for geeks Athom developer. Daar kun je je homey kiezen (Wel even inloggen) en dan zie je je zwave devices. Zou je daar een screenshot van kunnen maken. Misschien dat er veel errors worden uitgespuugd door een bepaald device dat er voor zorgt dat het netwerk druk is.
Zie below, zie geen Zwave errors (gaat om de MSTAIR switches) en load weet ik even niet hoe ik die moet interpreteren?

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/nqwxpcabd/tweakers_screemshot.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als de load hoger is dan 1 dan is er iets heel erg druk bezig binnen Homey. Zo te zien geen gekke dingen (zover ik dat kan beoordelen).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:43
HomeyCornelisse schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:12:
[...]

De hue-bridge en lampen kun je alle bij met homey koppelen. je kunt de hue-lampen via de bridge aan homey koppelen maar je kun ook rechtstreeks de lampen aan homey koppelen maar dan moet je even een anderen app op homey installeren

App met bridge hier

App zonder bridge hier
Het is niet zo dat je een speciale "scene" van uit de Homey / alarm kunt oproepen via homey naar de Hue naar de lampen ?
want daar voor moet je denk ik de bridge zelf koppelen maar die staat er niet bij ??
of gaat dit niet ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t6jnoqGuRir4CwxyjjRYNin7/full.jpg
en
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H8JuPQwMtHQQRhbpZcyHK8x6/full.jpg

Teteringen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arie26 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:10:
[...]

Het is niet zo dat je een speciale "scene" van uit de Homey / alarm kunt oproepen via homey naar de Hue naar de lampen ?
want daar voor moet je denk ik de bridge zelf koppelen maar die staat er niet bij ??
of gaat dit niet ?

[afbeelding]
en
[afbeelding]
Met de Hue app (via de bridge dus) krijg je in de lijst bij de flow editor ook een "Philips Hue" item (onder het "Apps") kopje. Deze kun je naar de "Dan" kolom slepen en dan het "Activeer een scene" kaartje. Daar kun je dan een scene uit je bridge selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
Wie weet hoe dat zit. In de 2.0 app heb je nog geen kamers. Ik hoop dat dit gaat komen. Maar i.p.v. kamers zou het ook mooi zijn om groepen te maken en tags. Kamers spreekt voor zich.
Voorbeeld:

Kamers: Bv alles wat in de huiskamer staat.
Groepen: Bv. Ik heb een lamp daar zitten 3 lampen in, die zou ik graag in 1x willen bedienen. In Homey gaat dit niet in de Philips Hue app wel.
Tags: Bijvoorbeeld bij de lampen de tag lampen zodat je in de app in één overzicht alle lampen hebt en of aan/uit kan zetten.

Wie weet of dit er al in zit en waar zou ik eventueel een verzoek in kunnen dienen.
Groepen is wel iets dat ik mis en dat weerhoudt mij er van om de lamp waar 3 lampen in zitten naar de homey op het Zigbee netwerk te zetten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:40:
Wie weet hoe dat zit. In de 2.0 app heb je nog geen kamers. Ik hoop dat dit gaat komen. Maar i.p.v. kamers zou het ook mooi zijn om groepen te maken en tags. Kamers spreekt voor zich.
Voorbeeld:

Kamers: Bv alles wat in de huiskamer staat.
Groepen: Bv. Ik heb een lamp daar zitten 3 lampen in, die zou ik graag in 1x willen bedienen. In Homey gaat dit niet in de Philips Hue app wel.
Tags: Bijvoorbeeld bij de lampen de tag lampen zodat je in de app in één overzicht alle lampen hebt en of aan/uit kan zetten.

Wie weet of dit er al in zit en waar zou ik eventueel een verzoek in kunnen dienen.
Groepen is wel iets dat ik mis en dat weerhoudt mij er van om de lamp waar 3 lampen in zitten naar de homey op het Zigbee netwerk te zetten.
In de nieuwe beta app zitten zones/kamers al, even op het deurtje klikken naast de zoekbalk op je devices/apparaten pagina.

Voor het bundelen / groeperen van apparaten kun je de app device groups uit de app store installeren, apparaten met dezelfde capabilities kun je dan combineren. Je kan bv Ikea met Hue combineren maar kun je alleen aan/uit selecteren (als het geen ikea kleurlamp is) maar kies je ook kleur met al je hue lampen kun je deze dus als groep van kleur laten veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
lubbertkramer schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:50:
[...]

In de nieuwe beta app zitten zones/kamers al, even op het deurtje klikken naast de zoekbalk op je devices/apparaten pagina.

Voor het bundelen / groeperen van apparaten kun je de app device groups uit de app store installeren, apparaten met dezelfde capabilities kun je dan combineren. Je kan bv Ikea met Hue combineren maar kun je alleen aan/uit selecteren (als het geen ikea kleurlamp is) maar kies je ook kleur met al je hue lampen kun je deze dus als groep van kleur laten veranderen
Ik had eerder verwacht dat het er standaard in zou zitten, maar als dit perfect werkt is het helemaal top! Alleen de lampen die met Philips Hue Ambilight werken blijven aan de Philips Bridge gekoppeld. Wil het liefst alles direct gekoppeld hebben aan de Homey.

Alleen het idee van Tags missen we nu nog. Zou wel ideaal zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel. op 25-03-2018 20:27 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjalabert
Zo, Mijn collega heeft hem geprint. Mijn gepersonaliseerde (voorkant tekst) HOMEY beugel.

Afbeeldingslocatie: https://tvpala.by3301.livefilestore.com/y4mXQEdDRnt-flKa_XVxKL94pp6ZTPYpiY18jGXVPljzEUkqiqwWMcwBerE71BI9VOYWd4Rw0Fu82KatcwEp4kX9hkdl0aW9R6QvBOOvi-X6TDwURalcekXmaJTLq9HS8vQps9ZN4DWW0fVGAmZ0MV0dDwmP-VdmYR-a6xx7zEGC_oFu3u1C9Q0SaS0kI-hUL7xgFmAQPzhrr9spGftjbuNEw?width=1024&height=768&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://tvpvla.by3301.livefilestore.com/y4mjnfA5U8W9FM2C4igxK7nyle8KyWH2zhhykvTriiC-M85fNiYiE39syhDtAuulzXyj_qlhpEwyzaBD2o4HRrI4HwSrv7Lz1yX7mC24k4mEcU-eAAJ9hYUyY1gUjTlxFK88yjJWGwro3fGiXHTQHxbModJOF5bnD2p62pZhRRK6B1lmbrWMZxEToInQ8bKzlCowKbDx9j9zoZ40kG4ZFIhWA?width=768&height=1024&cropmode=none

Download hem hier (zonder lettertjes/tekst)

[ Voor 78% gewijzigd door Sjalabert op 26-03-2018 15:15 . Reden: Plaatjes gefixed | Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Sjalabert schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:38:
Zo, Mijn collega heeft hem geprint. Mijn gepersonaliseerde (voorkant tekst0 HOMEY beugel. Heb hem in autocad getekent. Als iemand hem wilt hebben dan hoor ik het graag. (natuurlijk zonder tekst).

[afbeelding]
plaatjes zijn stuk :(, ... laat maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Onlangs een kaku AYCT-202 aangeschaft en toegevoegd binnen Homey. Echter kan ik maar één fysieke knop configureren binnen homey. Binnen de flow kan ik bij de ALS kolom de kaku afstandsbediening slepen, Vervolgens kan ik knop 1 /tm 4 en groep selecteren. In de praktijk kan ik echter alleen de 'bovenste' knop gebruiken en de knop om een lamp te selecteren (1 t/m 4 of groep). Iemand een idee hoe ik de andere fysieke knoppen op de afstandsbediening ook kan gebruiken? Er zitten namelijk knoppen op om bijv. te dimmen maar deze kan ik binnen de flow niet selecteren.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

ps.

ik heb geen idee hoe ik afbeeldingen toe kan voegen, ben nog niet heel lang lid van Tweakers. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
Akumu22 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:50:
Onlangs een kaku AYCT-202 aangeschaft en toegevoegd binnen Homey. Echter kan ik maar één fysieke knop configureren binnen homey. Binnen de flow kan ik bij de ALS kolom de kaku afstandsbediening slepen, Vervolgens kan ik knop 1 /tm 4 en groep selecteren. In de praktijk kan ik echter alleen de 'bovenste' knop gebruiken en de knop om een lamp te selecteren (1 t/m 4 of groep). Iemand een idee hoe ik de andere fysieke knoppen op de afstandsbediening ook kan gebruiken? Er zitten namelijk knoppen op om bijv. te dimmen maar deze kan ik binnen de flow niet selecteren.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

ps.

ik heb geen idee hoe ik afbeeldingen toe kan voegen, ben nog niet heel lang lid van Tweakers. 8)7
je kan de helderheid knoppen gebruiken door in het vakje waar aan staat te klikken en dan helderheid kiezen. Dit kun je voor elke groep apart instellen. dus als je in een flow kaart knop 1 selecteert en dan Aan, uit, helderheid hoog,helderheid laag. dan kun je alles instellen voor knop 1. dan moet je op de afstandsbediening zorgen dat het lampje bij 1 gaat branden en dan kun je alle fysieke knoppen gebruiken voor groep 1 waar je wat in homey aangekoppeld hebt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PhDNvFdeds1wkHApQ2F3n6Ze/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mPvKl1lvzHwA4FK8D1OzYK95/thumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door HomeyCornelisse op 26-03-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsjeee
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 18:34
Ik kom van domoticz af, en daar had ik het voor elkaar om een " flow " te maken welke de verlichting aan hield als er iemand in de ruimte was.

Met homey kom ik er ( dag 3 dat ik Homey in bezit heb ) nog niet goed mee uit.
Hoe maak ik een mooie flow van het volgende.

Wanneer verlichting 1 uit is en sensor 1 aan gaat, zet verlichting 1 aan.
Wanneer sensor 1 LANGER als 10min geen aan meer heeft geregistreerd, en verlichting 1 is aan, zet dan verlichting 1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sponsjeee schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:56:
Ik kom van domoticz af, en daar had ik het voor elkaar om een " flow " te maken welke de verlichting aan hield als er iemand in de ruimte was.

Met homey kom ik er ( dag 3 dat ik Homey in bezit heb ) nog niet goed mee uit.
Hoe maak ik een mooie flow van het volgende.

Wanneer verlichting 1 uit is en sensor 1 aan gaat, zet verlichting 1 aan.
Wanneer sensor 1 LANGER als 10min geen aan meer heeft geregistreerd, en verlichting 1 is aan, zet dan verlichting 1 uit.
Dit kun je het best combineren met de Countdown app.

Als: sensor uit, Dan: Start timer voor 10 minuten
Als: sensor aan, Dan: Stop timer
Als: timer afgelopen, Dan: zet de lampen uit

Met standaard Homey lukt dit niet omdat je bij het vertraagd uitvoeren van kaarten geen controle meer erover hebt, je kunt dus wel doen:
Als: sensor uit, Dan zet lampen uit, met vertraging
Maar die vertraging kun je niet stoppen. Waar dat met de Countdown app dus wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akumu22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Bedankt!!! was er zelf niet op gekomen :)
HomeyCornelisse schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:16:
[...]

je kan de helderheid knoppen gebruiken door in het vakje waar aan staat te klikken en dan helderheid kiezen. Dit kun je voor elke groep apart instellen. dus als je in een flow kaart knop 1 selecteert en dan Aan, uit, helderheid hoog,helderheid laag. dan kun je alles instellen voor knop 1. dan moet je op de afstandsbediening zorgen dat het lampje bij 1 gaat branden en dan kun je alle fysieke knoppen gebruiken voor groep 1 waar je wat in homey aangekoppeld hebt

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ik denk waarschijnlijk te moeilijk en/of kijk er volledig overheen, maar hoe zet ik een flow tijdelijk op inactief? Wil hem bij voorkeur niet verwijderen. Kan natuurlijk een argument toevoegen in het EN deel (buitentemperatuur 60 graden oid), maar ik zou verwachten dat je een flow op inactief moet kunnen zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Niek_ op 27-03-2018 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niek_ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:27:
Ik denk waarschijnlijk te moeilijk en/of kijk er volledig overheen, maar hoe zet ik een flow tijdelijk op inactief? Wil hem bij voorkeur niet verwijderen. Kan natuurlijk een argument toevoegen in het EN deel (buitentemperatuur 60 graden oid), maar ik zou verwachten dat je een flow op inactief moet kunnen zetten.
Rechtsklik => Uitschakelen in de flow browser

Edit:
Overigens kan het ook "programmatisch". Flow kaartje en dan "Schakel een Flow in" / "Schakel een Flow uit"

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 27-03-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
Nou weet niet wie nog meer deze ervaring heeft maar moet zeggen dat ik Homey prachtig apparaat vind alleen het feit dat ik om de zoveel dagen weer iets moet rebooten of een plugin moet herstarten is minder :( Dan werken opeens z-wave apparaten niet meer, dan homeykit weer niet, dan doet een flow opeens niks (1.5.8). Zo kun je er dus niet van uit gaan dat alles gewoon blijft werken.

Ben benieuwd of meer mensen daar last van hebben hier.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tcviper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:33:
Nou weet niet wie nog meer deze ervaring heeft maar moet zeggen dat ik Homey prachtig apparaat vind alleen het feit dat ik om de zoveel dagen weer iets moet rebooten of een plugin moet herstarten is minder :( Dan werken opeens z-wave apparaten niet meer, dan homeykit weer niet, dan doet een flow opeens niks (1.5.8). Zo kun je er dus niet van uit gaan dat alles gewoon blijft werken.

Maar heb je al github issues hiervan gemaakt of logs naar athom gestuurd om je probleem op te lossen? Het is altijd mooi om te vragen wie ook de ervaring heeft maar dat lost niet het probleem op. Hier reboot ik Homey eigenlijk nooit met 70+ zigbee en 30+ z-wave en geen problemen op het moment maar daar zit je niet op te wachten als reactie verwacht ik :9

Homekit is daarnaast een ander verhaal, is een community app en valt buiten de scope van Athom en zijn wisselende ervaringen mee (gezien @ forum athom/slack). Homey is geen officieel Homekit apparaat (apple certified)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:39

Felyrion

goodgoan!

tcviper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:33:

Ik zou gokken dat er toch ergens een app of device dwars ligt ofzo.
Waarschijnlijk heb ik geen heel complexe setup, maar ik heb mijn Homey zeker al maanden (eerder richting een jaar) niet herstart (afgezien van de 1.5.8 update).

Voor een beeld van wat ik gebruik:

Devices:
- KaKu deurbel + gong
- 2x KaKu schakelaar
- Toon Thermostaat (waarvan de app op het moment overigens stuk is)
- 2x Fibaro Multisensor
- 2x Fibaro Plug
- 2x Hue LivingWhites
- 4x Osram Plug
- Panasonic Viera TV
- Harmony Hub
- Voice aansturing via Alexa

Met daarbij een flow of 10 en zo'n 15 apps

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
lubbertkramer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:40:
[...]

Maar heb je al github issues hiervan gemaakt of logs naar athom gestuurd om je probleem op te lossen? Het is altijd mooi om te vragen wie ook de ervaring heeft maar dat lost niet het probleem op. Hier reboot ik Homey eigenlijk nooit met 70+ zigbee en 30+ z-wave en geen problemen op het moment maar daar zit je niet op te wachten als reactie verwacht ik :9

Homekit is daarnaast een ander verhaal, is een community app en valt buiten de scope van Athom en zijn wisselende ervaringen mee (gezien @ forum athom/slack). Homey is geen officieel Homekit apparaat (apple certified)
Het leek mij logischer eerst eens rond te vragen voor ik meteen support tickets of github issues aan ga maken ;) Als meer mensen dat probleem hebben is het misschien iets algemeens mbt 1.5.8 ofzo. Zal het komende paar dagen nog even aankijken, als het blijft gebeuren ga ik dat wel doen dan.

Het Homeykit probleem heb ik inmiddels op weten te lossen door de iOS devices te updaten naar de publieke beta 11.3 en deze plugin (Homeykit) opnieuw te installeren op de Homey.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:56
Voor de gene die nog een leuke oplossing zoeken voor een gordijnrails heb ik onderstaande post gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://www.domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2018/Dooya/dooya-gordijnen-review-kop.jpg
https://www.domotica-blog.nl/post/automatiseren-gordijnen

Heb deze review samen met de Homey gemaakt waarbij deze oplossing prima werkt.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HeroS schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:01:
Voor de gene die nog een leuke oplossing zoeken voor een gordijnrails heb ik onderstaande post gemaakt:

[afbeelding]

Mooie duidelijke review, ziet er ook goed uit! Het is dat ik al 5 units via de KS van Slide gekocht heb anders was dit een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

HeroS schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:01:

[afbeelding]

Leuke review van een betaalbaar systeem. Ik ben ook nog in afwachting van een Slide voor mijn gordijnen achter. De app hiervoor is al beschikbaar.

TedTolboom is bezig om de Xiaomi gordijnrails en motor met Zigbee aansturing te bestellen en ondersteuning voor Homey te realiseren.

Mooi om te zien dat er dadelijk meerdere betaalbare opties zijn voor gordijnen icm. Homey.

Zelf heb ik bij de gordijnen voor in de kamer nog het probleem dat dit een erker is en de gordijnen bij het raam 2x 90 graden bochten maken op een halve meter afstand. Een betaalbare geautomatiseerde oplossing heb ik hiervoor nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Iets wat off topic.

Ben met een vergelijking tussen Zigbee en Z-Wave bezig. Kan iemand iets zeggen over het batterij verbruik? Met name van Xiaomi producten.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:25:
Iets wat off topic.

Ben met een vergelijking tussen Zigbee en Z-Wave bezig. Kan iemand iets zeggen over het batterij verbruik? Met name van Xiaomi producten.

Thanks!
Goede vraag, hier beide draaien (en voorraad batterijen al klaarliggen in een la want je weet maar nooit) maar ligt dit niet vooral aan de instellingen (vanaf welk verschil moet het apparaat rapporteren) / gebruik van het apparaat,(bv contactsensor op een raam die nooit opengaat zal langer meegaan dan op een deur die meerdere malen per dag open/dicht gaat) waardoor dit kan verschillen en is het appels met peren vergelijken zogezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

lubbertkramer schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:05:
[...]

Mooie duidelijke review, ziet er ook goed uit! Het is dat ik al 5 units via de KS van Slide gekocht heb anders was dit een mooi alternatief.
Ik heb ook de 2x de Slide gebacked. Enig idee of er al gesprekken zijn tussen de jongens van Slide en Homey om een app te maken?

Moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden was toen ik zag dat de one touch function in de Slide zat. Scheelt een hoop ergernis met een a techinische vrouw :P

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylocke schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Ik heb ook de 2x de Slide gebacked. Enig idee of er al gesprekken zijn tussen de jongens van Slide en Homey om een app te maken?

Moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden was toen ik zag dat de one touch function in de Slide zat. Scheelt een hoop ergernis met een a techinische vrouw :P
Staat al een paar weken een app in de app store van Jorden (zat in de eerste beta ronde van Slide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

lubbertkramer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:39:
[...]

Staat al een paar weken een app in de app store van Jorden (zat in de eerste beta ronde van Slide)
|:( Hoe heb ik die kunnen missen. Dank je! Ik zit nog niet in de beta maar het is goed om te zien dat hier al wat voor is.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Hier ook een Slide-backer! De 2e Slide is ook al besteld, al is de communicatie per email niet erg denderend tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
lubbertkramer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:34:
[...]

Goede vraag, hier beide draaien (en voorraad batterijen al klaarliggen in een la want je weet maar nooit) maar ligt dit niet vooral aan de instellingen (vanaf welk verschil moet het apparaat rapporteren) / gebruik van het apparaat,(bv contactsensor op een raam die nooit opengaat zal langer meegaan dan op een deur die meerdere malen per dag open/dicht gaat) waardoor dit kan verschillen en is het appels met peren vergelijken zogezegd
Heb je zeker gelijk in. Gaat ook om het gevoel meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millerman_sf schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:42:
Hier ook een Slide-backer! De 2e Slide is ook al besteld, al is de communicatie per email niet erg denderend tot nu toe.
Hoezo niet? Iedere drie weken krijg je netjes een update als backer met de status, ik post ze ook in het topic @ Athom forum voor diegene die geen backer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Die updates zijn top, ik bedoel de communicatie per email rechtstreeks met de ontwikkelaars. Ik probeer een 2e Slide mee te bestellen. Na 4 weken geen reactie, een post op Kickstarter gedaan hierover. Vervolgens kreeg ik een reactie per mail met onvolledige instructies. Daar op gereageerd, weer na 2 maanden nog altijd geen reactie. Hopelijk steken ze nu alle tijd in ontwikkeling en komt het daardoor. Maar als het een voorbode is op eventuele support na levering, is mijn ervaring nog niet positief.

Maar dit is allemaal off-topic t.a.v. Homey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
millerman_sf schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:47:
Die updates zijn top, ik bedoel de communicatie per email rechtstreeks met de ontwikkelaars. Ik probeer een 2e Slide mee te bestellen. Na 4 weken geen reactie, een post op Kickstarter gedaan hierover. Vervolgens kreeg ik een reactie per mail met onvolledige instructies. Daar op gereageerd, weer na 2 maanden nog altijd geen reactie. Hopelijk steken ze nu alle tijd in ontwikkeling en komt het daardoor. Maar als het een voorbode is op eventuele support na levering, is mijn ervaring nog niet positief.

Maar dit is allemaal off-topic t.a.v. Homey :)
Denk dat ze persoonlijke berichten gezien het team zo min mogelijk beantwoorden, daarvoor zijn de updates lijkt mij en ze moeten vooral hun tijd steken in het product om dat af te krijgen. Mochten ze namelijk uit blijven lopen (wat ze al doen door het rework) gaat het (nog meer) geld kosten en zonder inkomsten geen Slide. Wat betreft communicatie (updates) verdienen ze een pluim, dat is over het algemeen wel slechter bij KS projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
lubbertkramer schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:39:
[...]
Ik heb die helaas uit moeten schakelen omdat die teveel crashte (issue gelogd op zijn github). Hij werkte overigens wel prima als hij niet crashte.
millerman_sf schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:42:
Ik sluit mij aan bij wat Lubbert eerder zei; de updates zijn altijd op te tijd. Daarnaast heb ik enkele support vragen gehad en die zijn ook altijd erg snel opgepakt en van een goede reactie voorzien. So far zijn mijn ervaringen met het Slide-team top, maar ik begrijp dat het voor jou natuurlijk wel minder kan zijn. Ik denk dat het is zoals al gezegd is; 200% focus op dingen fixen en klaar maken voor release en minder op overige mail :) Hopelijk wordt de app voor de Homey ook voor release geupdate door Jorden dat ie iets minder crasht, dan is het goud.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaqer op 28-03-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Yep, ik ben super tevreden over het project op Kickstarter an sich en ga er vanuit dat het inderdaad komt door de volledige focus op ontwikkeling. Maar mijn mailwisseling was n.a.v. een verzoek van Thijs zelf op KS, vandaar mijn verbazing over het uitblijven van reactie.

Anyway, terug naar Homey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
Krijg weinig sjoege op Athom forum dus kijken of hier een ervaringsdeskundige is :)
I've the following case of which I cannot find how to do this in Homey (is it possible?):

Based on Google Maps duration and the current time, I would like to calculate the ETA (Estimated Time of Arrival) and send this to our Telegram group. In the morning, I've programmed Homey to report the travel time until a certain station on a regular interval until we leave the house. This to ensure my partner does not miss her train and has to wait half an hour on the station when I drop her off ;)

However, instead of just telling us how many minutes it would take to reach the station (default Google Map duration reportage), giving us the ETA is much more informative.

With Better Logic and MathJS I'm able to calculate the timestamp $timenow$ + (google maps duration * 60), but I have not figured out how to convert this time back into a human readable format. Is this somehow possible in Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Flight777 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:56:
Krijg weinig sjoege op Athom forum dus kijken of hier een ervaringsdeskundige is :)

[...]
moments.js of een lichtere clone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
Leuk idee die slide-dingen. Zie wel dat ze enkel voor horizontale gordijnbewegingen zijn? Iemand ervaring met betaalbare oplossingen voor verticale gordijnen (vouwgordijn met zo'n bolletjeskoord in dit geval) die ook met de Homey samenwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Niek_ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:02:
Leuk idee die slide-dingen. Zie wel dat ze enkel voor horizontale gordijnbewegingen zijn? Iemand ervaring met betaalbare oplossingen voor verticale gordijnen (vouwgordijn met zo'n bolletjeskoord in dit geval) die ook met de Homey samenwerkt?
Dooya heeft hiervoor ook een oplossing...ff googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
ANdrode schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:31:
[...]

moments.js of een lichtere clone?
Zit helaas niet in Homey gebakken zover ik weet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:39

Felyrion

goodgoan!

Niek_ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:02:
Ik heb een indiegogo campaign gebacked, Movez. Lijkt een redelijk voordelig systeem om bestaande rolgordijnen etc. mee te automatiseren. Werkt op Z-Wave en ze hebben aangegeven veel gebruikte home automation hubs te willen ondersteunen.

Het is wel een tergend langzaam project overigens, funding was in 2016 al rond :'( Ze mikken nu op Juni uitlevering, maar ik reken nog wel op wat extra vertraging.

https://www.indiegogo.com...hades-gadget/x/17461356#/

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
Iemand hier bekend met Sonos ?
ik zie dat er een koppeling staat in de Appstore met Homey.

wat ik graag wil weten is hoe makkelijk ik verschillende opstellingen kan maken als ik de 5.1 set van Sonos koop.
stel ik wil alleen even tv kijken; dan hoeft alleen de playbar aan.
Film; Sonos1 & Playbar & Sub
Muziek; Sonos1 & Sub

is zoiets mogelijk ?
alvast bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Ennnn...zonder aanleiding is de problematiek weer terug. Mijn vrouw d'r aan/afwezigheid werkt wederom niet. App is ingelogd op haar toestel. Homey heeft haar als gebruiker staan, er is verder niets verandert, maar het is gewoon weer opgehouden te functioneren.

Het wordt bijna lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021
carpcatcher schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:38:
Iemand hier bekend met Sonos ?
ik zie dat er een koppeling staat in de Appstore met Homey.

wat ik graag wil weten is hoe makkelijk ik verschillende opstellingen kan maken als ik de 5.1 set van Sonos koop.
stel ik wil alleen even tv kijken; dan hoeft alleen de playbar aan.
Film; Sonos1 & Playbar & Sub
Muziek; Sonos1 & Sub

is zoiets mogelijk ?
alvast bedankt voor het meedenken :)
zou je kunnen doen, het zijn allemaal aparte apparaten in je lijst net als lampen. Alleen zou niet weten waarom je tv kijkt met alleen een playbar? met sub is zoveel mooier en dieper. Heb zelf alles in 5.1 steeds aan, is echt super geluid dan. En met films pakt sonos het dolby zelf prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
omdat als ik savonds naar b.v RTL late night kijk en de familie ligt te slapen geen speakers achter in de kamer nodig heb samen met een sub. ;)
(dan zou ik te vaak weer de speakers van de tv weer gaan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
carpcatcher schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:49:
omdat als ik savonds naar b.v RTL late night kijk en de familie ligt te slapen geen speakers achter in de kamer nodig heb samen met een sub. ;)
(dan zou ik te vaak weer de speakers van de tv weer gaan gebruiken)
@carpcatcher 1 tip, geen RTL late night kijken 8)7 8)7 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Moet ik bij het kopen van een 2ehands Homey nog ergebs specifiek op letten? Zijn er bijvoorbeeld nog veranderingen aan de hardware gemaakt?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanderrr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:00:
Moet ik bij het kopen van een 2ehands Homey nog ergebs specifiek op letten? Zijn er bijvoorbeeld nog veranderingen aan de hardware gemaakt?
Alleen een nieuwe SOM (sinds feb 2018) maar geen verschil in prestaties dus onder de motorkap precies hetzelfde, aan zigbee, z-wave, 433, IR etc is niets veranderd :)

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 30-03-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
Just_A_User schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:11:
Ennnn...zonder aanleiding is de problematiek weer terug. Mijn vrouw d'r aan/afwezigheid werkt wederom niet. App is ingelogd op haar toestel. Homey heeft haar als gebruiker staan, er is verder niets verandert, maar het is gewoon weer opgehouden te functioneren.

Het wordt bijna lachwekkend.
Probleem heb ik hier ook. De ene keer werkt het wel andere keer weer niet. Terwijl de Homey onaangeroerd blijft.

Ik heb het ook met z-wave producten die de ene keer wel werken en de andere keer weer niet.Met name de Fibaro universal switch.

Heb al een melding gemaakt bij Support. Reactie? Nee...

Het is niet anders. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@Just_A_User @skoni

Hier precies hetzelfde, ga ik weg krijg ik alleen een melding dat de deur open is, maar niet dat ik wegga. Kom ik thuis krijg ik wel een melding dat de deur open is en dat ik thuisgekomen ben. (of andersom) Geheel willekeurig. De ene keer gebeurd het wel en dan weer 3 dagen niet. GPS staat aan en ik heb niets veranderd op mijn telefoon op mijn Homey.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.