Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

rikadoo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:07:
@Just_A_User @skoni

Hier precies hetzelfde, ga ik weg krijg ik alleen een melding dat de deur open is, maar niet dat ik wegga. Kom ik thuis krijg ik wel een melding dat de deur open is en dat ik thuisgekomen ben. (of andersom) Geheel willekeurig. De ene keer gebeurd het wel en dan weer 3 dagen niet. GPS staat aan en ik heb niets veranderd op mijn telefoon op mijn Homey.
Hier werkt de plaatsbepaling eigenlijk pas goed sinds ik ben overgestapt op een sterkere wifi ontvanger.
Bij de vrouw valt de verbinding ook af en toe weg, maar dat komt met name omdat zij de Homey app wel eens voor een langere tijd niet gebruikt. Als deze weer een keer is opgestart en eventueel de toggle van plaatsbepaling en afstand veranderd is dan loopt weer alles.
Ik gebruik nu de plaatsbepaling van Tado tevens als backup voor wie er wel of niet thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

skoni schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Probleem heb ik hier ook. De ene keer werkt het wel andere keer weer niet. Terwijl de Homey onaangeroerd blijft.

Ik heb het ook met z-wave producten die de ene keer wel werken en de andere keer weer niet.Met name de Fibaro universal switch.

Heb al een melding gemaakt bij Support. Reactie? Nee...

Het is niet anders. 8)7
Melding met betrekking tot problemen kun je het beste maken op github. Eventueel in de Fibaro app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
2be schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:15:
[...]

Melding met betrekking tot problemen kun je het beste maken op github. Eventueel in de Fibaro app.
Begrijp ik, Ook al gedaan. Geen reactie.. Zit gewoon weinig progressie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

skoni schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Begrijp ik, Ook al gedaan. Geen reactie.. Zit gewoon weinig progressie in.
Ik heb geen Fibaro universal switch, maar wel andere fibaro producten zoals de dimmer 2, rolluik schakelaar etc. Moet zeggen dat dit juist enorm betrouwbare z-wave producten zijn met veel instel mogelijkheden. Misschien een tip om via Slack kanaal met Caseda contact op te nemen. Hij heeft een groot deel van de Fibaro app gemaakt en weet er veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
2be schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Ik heb geen Fibaro universal switch, maar wel andere fibaro producten zoals de dimmer 2, rolluik schakelaar etc. Moet zeggen dat dit juist enorm betrouwbare z-wave producten zijn met veel instel mogelijkheden. Misschien een tip om via Slack kanaal met Caseda contact op te nemen. Hij heeft een groot deel van de Fibaro app gemaakt en weet er veel van.
Dank je voor de tip, ga ik even doen.

** Blijft het vreemd vinden dat ik nu zelf het probleem moet gaan oplossen **

En de andere Fibaro producten werken hier ook redelijk betrouwbaar. Huis is niet heel groot dus heb een sterk Zwave Netwerk. Gebruik veel bewegingsmelders en die schakelen het licht aan. Heb daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
skoni schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Probleem heb ik hier ook. De ene keer werkt het wel andere keer weer niet. Terwijl de Homey onaangeroerd blijft.

Ik heb het ook met z-wave producten die de ene keer wel werken en de andere keer weer niet.Met name de Fibaro universal switch.

Heb al een melding gemaakt bij Support. Reactie? Nee...

Het is niet anders. 8)7
Nee ik heb het niet met Z-Wave producten, dat werkt stabiel, maar die aan/afwezigheid werkt echt totaal niet stabiel. Het zou lachwekkend zijn, als het niet zo treurig zou zijn. Dit in tegenstelling tot firmware 1.5.3, waar dat super stabiel werkte.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
lubbertkramer schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Alleen een nieuwe SOM (sinds feb 2018) maar geen verschil in prestaties dus onder de motorkap precies hetzelfde, aan zigbee, z-wave, 433, IR etc is niets veranderd :)
Thanks, dus een Homey uit de kickstarter van 2016 is qua functionaliteit niet anders dan een nieuwe uit de winkel. Dan ga ik deze doen!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
Wow, dit is handig voor mijn oude computer boven: Homey op MS-Dos: https://dos.athom.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
arene schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:40:
Wow, dit is handig voor mijn oude computer boven: Homey op MS-Dos: https://dos.athom.com/
Dagje te vroeg? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Leuk bedacht :) , jammer dat ze de tijd die hiervoor nodig is geweest niet hadden gestopt in Homey 2.0 app _/-\o_

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
En toch zie ik wel wat in een terminal achtige omgeving om je Homey te bedienen. Zeker om flows te maken is dat een stuk chiller dan steeds maar klikken, scrollen en soms een beetje typen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
error33 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:00:
Leuk bedacht :) , jammer dat ze de tijd die hiervoor nodig is geweest niet hadden gestopt in Homey 2.0 app _/-\o_
:O

Je hebt helemaal gelijk, die app was anders al lang afgeweest, wat een bende amateurs... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
1 april? (morgen dan...)

edit: hmmm... dat hadden meer mensen dus al bedacht 😬!

[ Voor 107% gewijzigd door coromandel op 31-03-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
Fire69 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:52:
[...]

:O

Je hebt helemaal gelijk, die app was anders al lang afgeweest, wat een bende amateurs... :/
Azijn gedronken?

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik vind het flauwe opmerkingen voor een leuk geintje.
Waarschijnlijk hebben ze het zelfs na tijd of onder de koffie in elkaar gezet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
willieku schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:35:
Ik vind het flauwe opmerkingen voor een leuk geintje.
Waarschijnlijk hebben ze het zelfs na tijd of onder de koffie in elkaar gezet..
Inderdaad, vandaar mijn azijnpisser-reactie op de opmerking dat ze in die tijd de app af hadden kunnen hebben.
Net of ze hier uren tijd aan verspild hebben.
Ze hebben er waarschijnlijk zo weinig tijd in gestopt dat ze zelfs de timing niet juist hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik had even niet gezien dat jij het was.
Fire69 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:48:
[...]

Inderdaad, vandaar mijn azijnpisser-reactie op de opmerking dat ze in die tijd de app af hadden kunnen hebben.
Net of ze hier uren tijd aan verspild hebben.
Ze hebben er waarschijnlijk zo weinig tijd in gestopt dat ze zelfs de timing niet juist hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:04
Ik krijg de Homey Presence / Aanwezig niet werkend.. Als mijn telefoon aanwezig in dezelfde ruimte blijft hij aangeven dat er niemand aanwezig is..

Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TechFox schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:35:
Ik krijg de Homey Presence / Aanwezig niet werkend.. Als mijn telefoon aanwezig in dezelfde ruimte blijft hij aangeven dat er niemand aanwezig is..

Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd?
Just_A_User schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:44:
Ik krijg zo langzamerhand de schijt van dat hele k*t Homey. Nu krijgt mijn vrouw helemaal geen meldingen meer. Gewoon, zomaar. Gisteren nog wel, vandaag niet meer. Gewoon niets meer.

Niet alleen laat ie nu niet meer zien of ze thuis is of niet, want ook als ze weg is staat in Homey haar thuis aanwezigheid gewoon als 'Ja', maar gewoon, een willekeurig pushbericht komt nu ook niet meer aan :( :( :( :(
Nee, je bent niet alleen, anderen hebben er ook een probleempje mee :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:56
Dat gaat ook gewoon nooit werken zoals het nu is opgezet. Voor een goede locatie bepaling heb je nodig:
- GPS bepaling
- WiFi bepaling
- Zendmast bepaling
- Ping/ip bepaling
- Sensorbepaling

Alleen dan krijg je een juist locatie...en dan zelfs kan het nog verkeerd gaan.

Ik gebruik hiervoor automateitapp.com. Als ik ooit eens de tijd vind zal ik hier eens een artikel van maken samen met de Homey.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik wil alle verlichting in mijn huis uitzetten en gebruik hiervoor de flow card: Devices -> Turn Specific devices off. Vervolgens kies ik voor device type: lights en devices zone: any. Maar als ik deze vervolgens ga testen gaan regelmatig niet alle lichten uit. Het zijn telkens andere lichten die niet uitgaan. Komt dit omdat homey het niet kan bijhouden omdat er een stuk of 10 lampen en fibaro switches zijn? Als ik de losse lampen en switches als een aparte card toevoeg met een delay erin werkt het wel gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Count_B schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:25:
Ik wil alle verlichting in mijn huis uitzetten en gebruik hiervoor de flow card: Devices -> Turn Specific devices off. Vervolgens kies ik voor device type: lights en devices zone: any. Maar als ik deze vervolgens ga testen gaan regelmatig niet alle lichten uit. Het zijn telkens andere lichten die niet uitgaan. Komt dit omdat homey het niet kan bijhouden omdat er een stuk of 10 lampen en fibaro switches zijn? Als ik de losse lampen en switches als een aparte card toevoeg met een delay erin werkt het wel gewoon goed.
Van wat ik begrepen/gelezen heb leidt het gebruik van zo'n 'alle' kaart inderdaad wel eens tot problemen waarbij dus niet alles aan/uit gaat.

Zoals je zelf al merk is het dus ook opgelost als je het zelf doet met een vertraging ertussen. Oftewel is de Homey (of Z-Wave/ZigBee netwerk) 'overbelast' bij het gebruik van die kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:52:
Dat gaat ook gewoon nooit werken zoals het nu is opgezet. Voor een goede locatie bepaling heb je nodig:
- GPS bepaling
- WiFi bepaling
- Zendmast bepaling
- Ping/ip bepaling
- Sensorbepaling

Alleen dan krijg je een juist locatie...en dan zelfs kan het nog verkeerd gaan.

Ik gebruik hiervoor automateitapp.com. Als ik ooit eens de tijd vind zal ik hier eens een artikel van maken samen met de Homey.
Nou, dat weet ik zo niet eigenlijk...
Ik gebruikte BetterPresence en dat ging 99.9% van de tijd echt perfect. Tot dat Google roet in het eten gooide met de update naar Android 7... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2be

2be

Mijn Tado heeft plaatsbepaling ook voor 99.9% op orde. Met de Tado app voor Homey kan ik deze informatie op mijn Homey gebruiken. Als je dus nog een slimme thermostaat wil aanschaffen kan ik Tado zwaar aanbevelen. De app is echt top met alle mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Ik gebruik:
AutomateIt -> Waar is een telefoon (in/rondom huis, in/rondom wijk, buiten wijk)
Smart Presence -> Is een telefoon in huis (verbonden met wifi)
Sensoren -> Waar zijn wel/geen personen in het huis

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteravond 1.5.9 in DP gekregen met wat minimale bugfixes
1.5.9
[BLE] Various bugfixes for SDKv2 apps
[Alarms] Fixed a bug that could cause disabled alarms to still trigger flows
[Z-Wave] Multichannel node-IDs are now accessible in SDKv2 apps

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Toch even een nieuwe post maar het is aan te raden om de Homey preview app te updaten, zojuist is die vrijgegeven met het nieuwe design

*knip*, op verzoek van Homey het screenshot verwijderd aangezien dit uit een private test afkomstig is

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 27-09-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
Hier ook nog niet maar ik heb ook een iOS device (printscreen is android)

[ Voor 22% gewijzigd door bastv op 04-04-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Hier ook nopes onder iOS

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chatjozef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Hier voor Android ook geen update....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb afgelopen nacht al een tik op de vingers gekregen van Athom, kennelijk was de publieke open beta niet zo openbaar als we dachten maar anyway de update is teruggetrokken. Diegene die hem heeft weten te installeren is lucky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

lubbertkramer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:00:
Ik heb afgelopen nacht al een tik op de vingers gekregen van Athom, kennelijk was de publieke open beta niet zo openbaar als we dachten maar anyway de update is teruggetrokken. Diegene die hem heeft weten te installeren is lucky :)
Foei Lubbert.... ;) , ik dacht ook dat de beta redelijk publiek was, omdat iedereen zich voor de iOS beta kan aanmelden. De Android versie is volgens mij zelfs voor iedereen zonder invite te downloaden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:23
Maar toch vind ik de screenshot verdacht veel op de HomeKit (of Heet die app) app van Apple lijken... of mag ik dat niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:51:
Maar toch vind ik de screenshot verdacht veel op de HomeKit (of Heet die app) app van Apple lijken... of mag ik dat niet zeggen.
Ik ken homekit niet maar dat mag je natuurlijk gewoon zeggen. Lijkt mij ook niet heel gek als je bedenkt dat dit vaker gebeurt bij apps. Kijk naar Android vs Iphone. Als het ene OS vierkante icoontjes heeft dan heeft het andere OS dat binnen de kortste keren ook etc.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Voor de mensen die problemen hebben met presence en apple devices gebruiken is dit wel een zeer nuttige post: https://forum.athom.com/d...detection-in-homey#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ik dacht in eerste instantie ook dat ik naar een screenshot van HomeKit zat te kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
@lubbertkramer Is er ook iets bekend wat de 'roadmap' is m.b.t. 'Inzichten'. Als de desktop versie op termijn gaat verdwijnen, is het dan wel mogelijk'om 'inzichten' te bekijken via de mobile device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:08
Binnenkort komt hier ook een Homey :)

Waar ik me een beetje zorgen over maak zijn de verhalen over slecht werkende Fibaro Zwave schakelaars na de 1.5.8. update. Ik heb in de woonkamer 3 fibarodimmer2 modules die ik straks als eerste wil toevoegen. Kan iemand bevestigen dat met de 1.5.8. update dit gewoon prima werkt?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:13:

Waar ik me een beetje zorgen over maak zijn de verhalen over slecht werkende Fibaro Zwave schakelaars na de 1.5.8. update. Ik heb in de woonkamer 3 fibarodimmer2 modules die ik straks als eerste wil toevoegen. Kan iemand bevestigen dat met de 1.5.8. update dit gewoon prima werkt?
Geen ervaring met toevoegen, maar de werking is hier geen probleem verder (6 dimmers).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
2be schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:30:
[...]

Foei Lubbert.... ;) , ik dacht ook dat de beta redelijk publiek was, omdat iedereen zich voor de iOS beta kan aanmelden. De Android versie is volgens mij zelfs voor iedereen zonder invite te downloaden toch?
Correct, maar kennelijk hadden ze deze update alleen uitgerold (per ongeluk) naar DP leden (wij hadden ook als eerste deze app voor ie publiekelijk werd) maar doordat er geen informatie vooraf gegeven was werd er door de DP leden vanuit gegaan dat het gewoon net als de eerdere updates voor iedereen beschikbaar was. Inmiddels hebben ze hem in ieder geval teruggetrokken voor wie hem nog niet heeft.
Wie weet waar ze de inspiratie gevonden hebben
Sjalabert schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:04:
@lubbertkramer Is er ook iets bekend wat de 'roadmap' is m.b.t. 'Inzichten'. Als de desktop versie op termijn gaat verdwijnen, is het dan wel mogelijk'om 'inzichten' te bekijken via de mobile device?
Vooralsnog werkt dat (nog) niet en heb ik geen informatie wanneer dit naar de app zal komen, uiteraard voordat ze de web variant uitschakelen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 16:26
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:13:

Ja, na de update van 1.5.8 nog een aantal dimmer-2's toegevoegd aan Homey... zonder problemen.

Blijft aan te raden om Homey of aan een lange verlengkabel of een powerbank te verplaatsen naar de locatie van de dimmer-2's en daar de dimmer-s toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Hoe kan je vanaf je mobiel eigenlijk flows wijzigen, of kan het vooralsnog alleen met de Homey desktop app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

Rude-Dog schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:39:
Hoe kan je vanaf je mobiel eigenlijk flows wijzigen, of kan het vooralsnog alleen met de Homey desktop app?
Of met de beta versie van de nieuwe Homey app. Als deze definitief is dan kan dit gewoon vanaf je mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rude-Dog schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:39:
2be schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:40:
[...]

Of met de beta versie van de nieuwe Homey app. Als deze definitief is dan kan dit gewoon vanaf je mobiel.
De open beta app van Athom laat je al flows bouwen vanaf je mobiel (dit is nog zonder het design dus zwart/wit) en dit komt toekomstig ook naar je tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:31
Voor de tuin verlichting heb ik een flow die deze automatisch (Ikea Tradfri) schakelt. Echter soms komt het voor dat 1 lamp niet uitgaan. Het vreemde is dat dit niet altijd dezelfde lamp is. Zijn er meerdere mensen met dit probleem en is het mogelijk om te zien of het aan Homey of aan de lampen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
KoBolD54 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:14:
Voor de tuin verlichting heb ik een flow die deze automatisch (Ikea Tradfri) schakelt. Echter soms komt het voor dat 1 lamp niet uitgaan. Het vreemde is dat dit niet altijd dezelfde lamp is. Zijn er meerdere mensen met dit probleem en is het mogelijk om te zien of het aan Homey of aan de lampen ligt?
Ik heb het ook wel eens met Ikea lampen. Dan moet ik de lamp even rebooten (stroom er af en er op), daarna kan Homey hem weer schakelen. Geen idee of het aan Homey, de Ikea app of de lamp ligt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KoBolD54 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:14:
keverjeroen schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:48:
[...]

Ik heb het ook wel eens met Ikea lampen. Dan moet ik de lamp even rebooten (stroom er af en er op), daarna kan Homey hem weer schakelen. Geen idee of het aan Homey, de Ikea app of de lamp ligt..
Probleem ligt bij Homey, zie de issues @ Github als voorbeeld:

https://github.com/athombv/homey/issues/1956

https://github.com/athombv/homey/issues/2325

https://github.com/athombv/homey/issues/2141

https://github.com/TedTolboom/com.xiaomi-mi-zigbee/issues/51

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb het soms ook wel eens met een Hue. Ik denk dus dat het eerder toch aan Homey zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb een vergelijkbaar probleem met zwave apparaten trouwens. Daar komt het ook wel eens voor dat een lamp niet uit wil. Ik krijg dan meestal wel netjes een melding in de app dat er een fout is opgetreden. Dit gedrag is echter pas na 1.5.8 ontstaan..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
[...]

Volgens mij staat dit los van Homey. Dit omdat de heren bij BRIGHT tv hetzelfde euvel hebben i.c.m. Hue Bridge. Zie dit filmpje :

[ Voor 2% gewijzigd door Sjalabert op 05-04-2018 16:14 . Reden: spelling aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Double T schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:10:
[...]

Ja, na de update van 1.5.8 nog een aantal dimmer-2's toegevoegd aan Homey... zonder problemen.

Blijft aan te raden om Homey of aan een lange verlengkabel of een powerbank te verplaatsen naar de locatie van de dimmer-2's en daar de dimmer-s toe te voegen.
Ok, tx
Voor het verplaatsen: Is het dan enkel een kwestie van stekker eruit, op locatie weer aansluiten en wachten totdat Homey goed is opgestart? 'Regelmatig' van stroom afhalen is dus geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hmmm
Eerste 2 fibaro dimmer 2 schakelaars toevoegen ging prima en werken goed binnen Homey. Bij de 2e krijg ik elke keer de melding:

"vdevice.drivers.zwavebasic.pair.senddata_timeout" en die verdwijnt dan niet. Bij nog een keer toevoegen staat dat die er al is en dan moet ik via instellingen Z-wave de module verwijderen. Dat doe ik maar daarna bij toevoegen blijft dezelfde melding terugkomen. Heeft iemand een idee wat ik daaraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 14:45
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:10:
Hmmm
Eerste 2 fibaro dimmer 2 schakelaars toevoegen ging prima en werken goed binnen Homey. Bij de 2e krijg ik elke keer de melding:

"vdevice.drivers.zwavebasic.pair.senddata_timeout" en die verdwijnt dan niet. Bij nog een keer toevoegen staat dat die er al is en dan moet ik via instellingen Z-wave de module verwijderen. Dat doe ik maar daarna bij toevoegen blijft dezelfde melding terugkomen. Heeft iemand een idee wat ik daaraan kan doen?
Probeer hem is toe te voegen als zwave device i.p.v. aan te geven welk Fibaro device het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Firetrooper schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:24:
[...]

Probeer hem is toe te voegen als zwave device i.p.v. aan te geven welk Fibaro device het is.
Dan gebeurt hetzelfde: 'Command class versies ophalen' blijft steken bij 21/22

Na enkele seconden verschijnt dan de time-out melding.

De dimmer zelf werkt met de pulsschakelaars prima. Hierop blijft die hangen bij toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:33:
[...]

Dan gebeurt hetzelfde: 'Command class versies ophalen' blijft steken bij 21/22

Na enkele seconden verschijnt dan de time-out melding.

De dimmer zelf werkt met de pulsschakelaars prima. Hierop blijft die hangen bij toevoegen...
Is dit een nieuwe dimmer of heb je hem hiervoor (op een andere controller bvb.) al gebruikt?
Ik heb identiek hetzelfde probleem ook ooit gehad met een nieuwe dimmer, die bleek defect te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 10:46
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:10:
Hmmm

Homey dichtgenoeg bij? Ik merk hoe dichterbij Homey is, hoe makkelijker het koppelen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe thermostaat. Nest ziet er wel leuk uit. Alleen lees ik dat Nest als nadeel heeft dat hij niet alle functionaliteiten erkent aan Homey. Hoe ervaren jullie dat? Of hebben jullie een andere slimme thermostaat?

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lennnn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:45:
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe thermostaat. Nest ziet er wel leuk uit. Alleen lees ik dat Nest als nadeel heeft dat hij niet alle functionaliteiten erkent aan Homey. Hoe ervaren jullie dat? Of hebben jullie een andere slimme thermostaat?

Tips zijn welkom :)
Tado, werkt simpel en goed en heeft daarnaast ook een goede thuisdetectie dit in combinatie met een app die zowel door Athom als een community ontwikkelaar goed onderhouden wordt maakt het een van de betere wat betreft koppeling met Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Fire69 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:40:
[...]

Is dit een nieuwe dimmer of heb je hem hiervoor (op een andere controller bvb.) al gebruikt?
Ik heb identiek hetzelfde probleem ook ooit gehad met een nieuwe dimmer, die bleek defect te zijn...
Is inderdaad nieuw, hiervoor nooit eerder gebruikt met controller.
Lennnn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:43:
[...]

Homey dichtgenoeg bij? Ik merk hoe dichterbij Homey is, hoe makkelijker het koppelen gaat.
Op 20cm...

Raar hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
lubbertkramer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:02:
[...]

Tado, werkt simpel en goed en heeft daarnaast ook een goede thuisdetectie dit in combinatie met een app die zowel door Athom als een community ontwikkelaar goed onderhouden wordt maakt het een van de betere wat betreft koppeling met Homey
Even snel ingelezen. Lijkt een stuk beter samen te werken dan de Nest nog. Meer mogelijkheden. En daarnaast nog goedkoper ook. Dank voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:07:
[...]

[...]

Op 20cm...

Raar hoor...
Ik had hetzelfde met een paar Fibaro tussenstekkers. Ik heb het device verwijderd uit Homey, en daarna een volle reset gedaan van de Fibaro stekker (knopje vasthouden tot je de juiste kleur voorbij ziet komen en dan met nog een keer klikken bevestigen). Daarna device in learning mode zetten, Zwave device toevoegen in Homey en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:07:
[...]

[...]

Op 20cm...

Raar hoor...
En ineens lukt het wel :? :)
Nou ja, bijzonder maar fijn dat ze alle drie nu goed werken. Verder niks anders gedaan, ineens ging toevoegen wel succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hoe zit het nu met homeyda.sh?
Ik zit er een beetje mee te klungelen: Via intern IP adres werkt het anders dan via https://homeyda.sh? Maar beide zijn niet hetzelfde? Als ik in beide wat widgets toevoeg gebeuren er ook rare zaken...

Wat raden jullie aan: de beta of niet en hangt dat samen met beide toegang manieren? (intern IP of homeyda.sh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:45:
Hoe zit het nu met homeyda.sh?
Ik zit er een beetje mee te klungelen: Via intern IP adres werkt het anders dan via https://homeyda.sh? Maar beide zijn niet hetzelfde? Als ik in beide wat widgets toevoeg gebeuren er ook rare zaken...

Wat raden jullie aan: de beta of niet en hangt dat samen met beide toegang manieren? (intern IP of homeyda.sh)
Homeyda.sh is de app die nog ondersteuning gaat krijgen van de community ontwikkelaar swttt nu en in de toekomst (zie homeydash kanaal op slack). De apps in de app store zijn eerdere versies van wat nu homeyda.sh is. Het lijkt alsof je met de apps lokaal draait maar ook die maken gebruik van de web-api. Meer informatie is ook te vinden op zijn patreon -> https://www.patreon.com/homeydash Je kunt voor homeyda.sh gemakkelijk zelf widgets / plugins maken, er zijn al meerdere plugins toegevoegd gemaakt door anderen van de community

Quote uit het Homeydash slack kanaal:
swttt [11:48 PM]
To clear up some questions, i am not dropping support for HomeyDash or any other app. All my devices are switched to home-assistant and i will create a homey app to control those

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 05-04-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
lubbertkramer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 19:02:
[...]

Heb je bij Tado ook de internetbridge nodig? Of neemt Homey die rol over?

Heb je ook vloerverwarming? Lees wat slechte verhalen daarover bij Tado. Dat na het instellen van de voorlooptemperatuur de Tado onterecht de temperatuur overruled.

[ Voor 15% gewijzigd door Lennnn op 05-04-2018 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
lubbertkramer schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:56:
[...]

.......
De apps in de app store zijn eerdere versies van wat nu homeyda.sh is.
Dat betekent dus dat je geen app hoeft te installeren? Gewoon direct naar homeyda.sh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lennnn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:08:
[...]

Heb je ook vloerverwarming? Lees wat slechte verhalen daarover bij Tado. Dat na het instellen van de voorlooptemperatuur de Tado onterecht de temperatuur overruled.
Bridge is inderdaad nodig, de tado zelf maakt geen contact met internet en zou anders een "domme" thermostaat zijn
vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:35:
[...]

Dat betekent dus dat je geen app hoeft te installeren? Gewoon direct naar homeyda.sh?
Correct :) Het is de eerste (web)app gemaakt op de nieuwe web-api die Athom gemaakt heeft en daarom ook nog beta. De nieuwe web-api kan alles wat ook in de nieuwe Homey app kan dus in theorie kan iedereen zijn eigen dashboard / flow builder maken ermee en Swttt is de eerste die een key heeft gekregen van Athom om iets als homeyda.sh te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

[...]

Zoals Lubbert inderdaad aangeeft heb je de bridge inderdaad gewoon nodig. Ik heb geen vloerverwarming, dus over de kwaliteit daarvan durf ik niks te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ah sorry over je tweede vraag heen gelezen ik heb twee Tado's aan de muur (boven en beneden) en heb door de gehele woning vloerverwarming. Hier nog geen problemen gehad dat de Tado onterecht de temperatuur veranderde zonder mijn inbreng of logica

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2018 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

vandermark schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:35:
[...]

Yep, gewoon op je device naar homeyda.sh gaan. Instellingen worden in cache opgeslagen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2be schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:02:
[...]

Yep, gewoon op je device naar homeyda.sh gaan. Instellingen worden in cache opgeslagen volgens mij.
Correct, hiedoor moet je op ieder apparaat ook opnieuw je dashboard bouwen. Homeyda.sh slaat je dashboard niet op op de servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ok, dat verklaart dat ik op verschillende devices andere dashboards kreeg :)

Verder ziet het er goed uit. Ik merk dat de dimsliders van de Fibaro dimmer 2 in homeyda.sh niet goed werken: Als ik de brightness verander wordt het een disco waarbij schokkerig de dimstand fysiek en op de slider heen en weer schiet tot na circa 3 seconden de gewenste stand is bereikt. Binnen de 'gewone' homey app werkt het wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Dat is inderdaad een bekend isue van de slider plugin. Homeyda.sh werkt al best heel erg goed, maar is nog wel flink in ontwikkeling. De plugins kunnen in principe door iedereen gemaakt worden.

Lees vooral eens mee in het forum:
https://forum.athom.com/d...ashboard-for-homey#latest

De posts van Bas hier:
https://www.patreon.com/homeydash/posts

En meldt problemen of verzoeken vooral hier:
https://github.com/swttt/HomeyDash/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 20:23
[...]

Ik heb zelf vloerverwarming en nog helemaal geen problemen gehad, juist zeer blij met het Tado systeem. Daarnaast is Tado één van de weinigen die ook radiatorknoppen heeft zodat je alle kamers kan zoneren _/-\o_

Zoals Lubbert al aangaf, is de presence detectie ook zeer accuraat van Tado en perfect voor het triggeren van Homey flows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
Flight777 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:32:
[...]

Ik heb zelf vloerverwarming en nog helemaal geen problemen gehad, juist zeer blij met het Tado systeem. Daarnaast is Tado één van de weinigen die ook radiatorknoppen heeft zodat je alle kamers kan zoneren _/-\o_

Zoals Lubbert al aangaf, is de presence detectie ook zeer accuraat van Tado en perfect voor het triggeren van Homey flows.
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:00:
[...]

Ah sorry over je tweede vraag heen gelezen ik heb twee Tado's aan de muur (boven en beneden) en heb door de gehele woning vloerverwarming. Hier nog geen problemen gehad dat de Tado onterecht de temperatuur veranderde zonder mijn inbreng of logica
Ik kwam op deze vraag door een review waarin het volgende werd geschreven:

Op dag twee kwam ik erachter dat de voorlooptemperatuur van mijn cv ketel meer dan 90 graden was en de warmte niet kwijt kon.
Ik heb vloerverwarming en heb de voorlooptemperatuur op de cv-ketel ingesteld op 45 graden. Hoe lager de voorlooptemperatuur, des te hoger is het rendement van de cv-ketel. Deze instelling wordt dus overruled door de tado thermostaat.

Het is een review van november '16. Misschien een bug van destijds. Want dat is natuurlijk iets wat je echt niet moet willen. Ik heb alleen vloerverwarming dus als de voorlooptemperatuur van de cv-ketel meer dan 90 graden zou worden, dan kan hij niets met deze warmte doen.

Bedankt iig voor de antwoorden. En voor het sturen naar de Tado. Hoe meer ik erover lees hoe meer overtuigd ik ben dat dit voor mij veruit de beste keus is (veel beter dan de Nest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Volgens mij is het inderdaad zo dat Tado de instelling op je ketel overruled, maar je kunt die temperatuur gewoon instellen in de app van Tado zelf. Dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.5.9 met de eerder benoemde fixes voor de hobby projectes is vrijgegeven:
1.5.9 experimental
[BLE] Various bugfixes for SDKv2 apps
[Alarms] Fixed a bug that could cause disabled alarms to still trigger flows
[Z-Wave] Multichannel node-IDs are now accessible in SDKv2 apps
Vergeet vooral niet de nieuwe blog te lezen, z-wave groter dan 15 apparaten en zigbee groter dan 20 apparaten doen ze af als "groot" netwerk waardoor de problemen ontstaan met de benoemde signalen.

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
En er is een nieuwe blog geplaatst:

https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

Nevermind, zie hierboven.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door keverjeroen op 06-04-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:49:
Vergeet vooral niet de nieuwe blog te lezen, z-wave groter dan 15 apparaten en zigbee groter dan 20 apparaten doen ze af als "groot" netwerk waardoor de problemen ontstaan met de benoemde signalen.
Ik heb het (nog) niet gelezen, maar uhm, really? Niet dat ik aan die aantallen kom (nu), maar van een serieus domotica systeem mag je toch verwachten dat het ook met een zoveel apparaten overweg kan? Minimaal 1 knop per ruimte, wat bewegingsmelders, lampen, contactsensoren en je gaat al ruim over dat aantal heen (helemaal als ik jouw aantallen zie Lubbert :p).

Dit is gewoon van hetzelfde niveau als dat je vanaf een X aantal apps de melding krijgt dat het de prestaties kan beïnvloeden.

Zo komt het over alsof ze elk probleem wat optreedt door 'meer dan een paar' afschuiven op 'maar het is wel veel'. Dat ze dan gewoon zeggen 'Sorry, de hardware/software is niet berekend op zo'n aantallen'. Nu schuiven ze IMHO meer het probleem op de gebruiker af terwijl het naar mijn idee geen hoge aantallen zijn. Als iemand komt van 100+ z-wave/ZigBee apparaten en het werkt niet en ze zeggen 'Sorry, maar dat is wel veel en meer dan een gemiddeld huishouden' kan ik me daarin vinden, maar 15 & 20 zijn dat niet.

En daarnaast zijn het volgens mij ook geen hoge aantallen voor de signalen? Een Hue Bridge kan ook 50(+) devices aan (50 is waar Philips mee claimed te testen)? Dus ZigBee an zich is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
RobertMe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:02:
[...]

Ik heb het (nog) niet gelezen, maar uhm, really? Niet dat ik aan die aantallen kom (nu), maar van een serieus domotica systeem mag je toch verwachten dat het ook met een zoveel apparaten overweg kan? ...
Ik neem aan dat je achteraf de blog wel hebt gelezen? :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:49:
1.5.9 met de eerder benoemde fixes voor de hobby projectes is vrijgegeven:

[...]

Hmmm. Zou dat de reden zijn waarom mijn Homey af en toe op geen enkele wijze met een Zigbee plug wil communiceren? Zelfs dusdanig dat ik ‘m moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
[...]

Ik heb het (nog) niet gelezen, maar uhm, really?
Eerst lezen voordat je als olifant door de porseleinen kast gaat rennen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb het (nog) niet gelezen, maar uhm, really? Niet dat ik aan die aantallen kom (nu), maar van een serieus domotica systeem mag je toch verwachten dat het ook met een zoveel apparaten overweg kan? Minimaal 1 knop per ruimte, wat bewegingsmelders, lampen, contactsensoren en je gaat al ruim over dat aantal heen (helemaal als ik jouw aantallen zie Lubbert :p).

Dit is gewoon van hetzelfde niveau als dat je vanaf een X aantal apps de melding krijgt dat het de prestaties kan beïnvloeden.

Zo komt het over alsof ze elk probleem wat optreedt door 'meer dan een paar' afschuiven op 'maar het is wel veel'. Dat ze dan gewoon zeggen 'Sorry, de hardware/software is niet berekend op zo'n aantallen'. Nu schuiven ze IMHO meer het probleem op de gebruiker af terwijl het naar mijn idee geen hoge aantallen zijn. Als iemand komt van 100+ z-wave/ZigBee apparaten en het werkt niet en ze zeggen 'Sorry, maar dat is wel veel en meer dan een gemiddeld huishouden' kan ik me daarin vinden, maar 15 & 20 zijn dat niet.

En daarnaast zijn het volgens mij ook geen hoge aantallen voor de signalen? Een Hue Bridge kan ook 50(+) devices aan (50 is waar Philips mee claimed te testen)? Dus ZigBee an zich is het probleem niet.
Ze schuiven de problemen die er voor sommigen al heel lang zijn en voor sommigen pas recentelijk af op externe factoren en nu dus het aantal apparaten terwijl bv een Hue bridge wel meer aan kan dus het probleem kan daar niet liggen. Je ziet het ook aan de groeiende klachten over zigbee / z-wave.

Hier sinds kort (sinds 1.5.9) dat Ikea lampen niet meer reageren en dat een Xiaomi device ineens niet meer wil reageren.

maar een snelle zoektocht op github toont aan dat er veel problemen zijn bijvoorbeeld:

https://github.com/athombv/homey/issues/1956

https://github.com/athombv/homey/issues/2325

https://github.com/athombv/homey/issues/2141

TedTolboom/com.xiaomi-mi-zigbee#51
wolly_a schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:14:
[...]

Hmmm. Zou dat de reden zijn waarom mijn Homey af en toe op geen enkele wijze met een Zigbee plug wil communiceren? Zelfs dusdanig dat ik ‘m moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen?
Kan, of met een van bovenstaande issues te maken hebben maar de zigbee problemen komen vooral voort uit het feit dat ze kennelijk de eerste wilden zijn met de meeste brakke implementatie blijkt (een library die niet ondersteund is)
Sjalabert schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:17:
[...]

Ben het niet vaak met @RobertMe eens maar hij heeft gewoon een punt, open slack en zie hoeveel negatieve geluiden er sindsdien zijn en er de afgelopen week al geweest zijn waardoor ze deze blog geschreven hebben. Ik quote Bram (community manager) zijn pinned bericht op Slack:
bram [5:17 PM]
Hi guys, of course we noticed the tumult during this weekend. After the long easter weekend I have had a meeting with the team to discuss this. We understand that there is some frustration, so we have decided upon several structural improvements to our communications starting today, which will result in better-structured and more timely communication (also on Github).

More about this in our upcoming ‘Behind the Magic’ of next Friday, in which we will also address the issues raised this weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:17:
[...]

Ik reageerde dan ook op de 'doen ze af als' van Lubbert. Na het lezen van de blogpost lijkt het toch genuanceerder te zijn dan dat ik die opmerking/woorden van Lubbert las.

Maar ook dan vind ik het 'raar'. Ik vind het geen hoge aantallen en zeker bij een domotica controller 'die overal mee werkt' mag je naar mijn idee meer verwachten. Als Philips Hue blijkbaar test met 50 apparaten, en dat gaat dan nog alleen om lampen met 3 accessoires (dimmer, tap, motion sensor) mag je vind ik meer verwachten van Homey. Omdat die dus veel meer apparaten ondersteund, en waarschijnlijk betere hardware heeft.

Dat vervolgens de community erachter moet komen en ze na (veel) geklaag op Slack in het paasweekend nu pas met een officieel statement komen terwijl de problemen al langer waren aangekaart verdient dan ook geen pluspunten (voor mijn gevoel hebben dan ook de opmerkingen op Slack van een aantal 'die hard' gebruikers (Ted, swtt) m.b.t. gebruik van alternatieven ze nu 'gedwongen' om op de problemen te reageren).

Overigens heb ik het dan uiteraard alleen over de opmerking over het aantal apparaten. Dat apparaten die niet aan de standaarden voldoen de boel (tijdelijk) in de war kunnen brengen is een ander verhaal. Zolang het uiteraard niet teveel optreed (als 99% van de apparaten problemen veroorzaakt is het natuurlijk een ander verhaal en moeten ze toch echt fixen. Werkt hele exotische hardware niet is dat minder belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:31:
[...]

Als Philips Hue blijkbaar test met 50 apparaten,
[...]
Even als side note.... Ze testen met 50 apparaten omdat dat voor hun het aanbevolen maximum is.
De technische limiet is 63.
Maar dat is dus de combinatie van lampen, sensoren en schakelaars! Daar haal je heel snel volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:10:
[...]

Even als side note.... Ze testen met 50 apparaten omdat dat voor hun het aanbevolen maximum is.
Niet dat ik mij echt erin verdiept heb, maar heeft die limiet niet ook te maken met welke apparaten je hebt en hoe je die instelt? De Hue Bridge kan maximaal een X aantal rules bevatten, en doordat bv de Dimmer de single, double, tripple, ... press heeft tikt dat heel hard aan (gedeeltelijk te omzeilen door een alternatieve app te gebruiken waarbij je een deel van de rules eruit kunt gooien).
Maar dat is dus de combinatie van lampen, sensoren en schakelaars! Daar haal je heel snel volgens mij...
That's my point ;) Als Hue 50 ondersteund met alleen lampen, dimmer, tap en motion sensor, dan moet een Homey toch echt meer kunnen ondersteunen (want nog meer devices, zoals contractsensoren en een veel breder assortiment aan schakelaars, lampen (aantrekkelijker om een Ikea lamp op WC te hangen dan een 3x zo dure Hue, bv), etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:31:
[...]

Ik reageerde dan ook op de 'doen ze af als' van Lubbert. Na het lezen van de blogpost lijkt het toch genuanceerder te zijn dan dat ik die opmerking/woorden van Lubbert las.

Maar ook dan vind ik het 'raar'. Ik vind het geen hoge aantallen en zeker bij een domotica controller 'die overal mee werkt' mag je naar mijn idee meer verwachten. Als Philips Hue blijkbaar test met 50 apparaten, en dat gaat dan nog alleen om lampen met 3 accessoires (dimmer, tap, motion sensor) mag je vind ik meer verwachten van Homey. Omdat die dus veel meer apparaten ondersteund, en waarschijnlijk betere hardware heeft.

Dat vervolgens de community erachter moet komen en ze na (veel) geklaag op Slack in het paasweekend nu pas met een officieel statement komen terwijl de problemen al langer waren aangekaart verdient dan ook geen pluspunten (voor mijn gevoel hebben dan ook de opmerkingen op Slack van een aantal 'die hard' gebruikers (Ted, swtt) m.b.t. gebruik van alternatieven ze nu 'gedwongen' om op de problemen te reageren).

Overigens heb ik het dan uiteraard alleen over de opmerking over het aantal apparaten. Dat apparaten die niet aan de standaarden voldoen de boel (tijdelijk) in de war kunnen brengen is een ander verhaal. Zolang het uiteraard niet teveel optreed (als 99% van de apparaten problemen veroorzaakt is het natuurlijk een ander verhaal en moeten ze toch echt fixen. Werkt hele exotische hardware niet is dat minder belangrijk).
Fire69 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:10:
[...]

RobertMe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:27:
[...]

Niet dat ik mij echt erin verdiept heb, maar heeft die limiet niet ook te maken met welke apparaten je hebt en hoe je die instelt? De Hue Bridge kan maximaal een X aantal rules bevatten, en doordat bv de Dimmer de single, double, tripple, ... press heeft tikt dat heel hard aan (gedeeltelijk te omzeilen door een alternatieve app te gebruiken waarbij je een deel van de rules eruit kunt gooien).

[...]

That's my point ;) Als Hue 50 ondersteund met alleen lampen, dimmer, tap en motion sensor, dan moet een Homey toch echt meer kunnen ondersteunen (want nog meer devices, zoals contractsensoren en een veel breder assortiment aan schakelaars, lampen (aantrekkelijker om een Ikea lamp op WC te hangen dan een 3x zo dure Hue, bv), etc etc).
Grootste probleem zit hem in de eerste willen zijn toen Ikea met Zigbee kwam maar niet de beste. Zigbee kan maximaal maar liefst 64000+ nodes aan (Google maar: 65.536 (Theoretisch)) . Als je een master met meerdere routers plaatst kun je een groot en stabiel mesh netwerk maken.

Athom bevestigd zelf op Github dat het toevoegen van routers je netwerk vergroot en versterkt, vervolgens laten ze dus vandaag weten dat ze een mesh van 20 apparaten (dat is dus Homey alleen als router aangezien het limiet op 20 batterij apparaten ligt zonder extra routers). Vooralsnog werkt een groter mesh netwerk dus wel maar is hun Zigbee niet stabiel genoeg, mede doordat ze door de haast een library gepakt hebben die al niet meer ondersteund werd en die niet alle (varianten) van Zigbee heeft waardoor bv de remote van Ikea niet werkt.

Wat je dus ook in de blog terugleest:
Zigbee
Zigbee is known to delay or not send commands to some devices in larger Zigbee networks (more than 20 devices). Initially we started with Zigbee using an open source implementation, however the project itself isn’t actively maintained anymore and the source code of the project isn’t up to par with our standards. We will therefore start working on our own implementation after the Microcontroller changes discussed above.

This gives us more control over the entire protocol, and will make it much easier to eventually support additional protocols such as TouchLink (used by Philips Hue, for example) and generally upgrade the Zigbee experience.
https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2018 23:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flight777
Ik sta nu langzaam wel steeds meer op het punt om dit zinkende schip te verlaten... Het heeft gewoon alle tekenen dat Athom het allemaal niet onder controle heeft en in plaats van dat dingen beter worden het in een steeds sneller tempo bergafwaarts gaat... Dev team dat krimpt, communicatie die ruk is en nu weer dit soort grapjes.

Het zou mij niet verbazen als er voor het eind van dit jaar een statement komt dat Homey development is gestaakt en alles te ver boven hun hoofd is gegroeid.... Zou heel erg jammer zijn, maar gewoon te lang met hun kop in het zand gezeten en te eigenwijs geweest.

Gelukkig hebben we nog een ander (soort van NL) product, Home-Assistant, die het aardig op de rails hebben. Echter mist daar natuurlijk wel een stukje gebruikersgemak in het inregelen, maar goed, komen we ook wel weer overheen.

*zou stieken toch wel blij zijn als ze de "proved you wrong" methode hebben toegepast later in dit jaar* _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Flight777 op 06-04-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flight777 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:28:
Ik sta nu langzaam wel steeds meer op het punt om dit zinkende schip te verlaten... Het heeft gewoon alle tekenen dat Athom het allemaal niet onder controle heeft en in plaats van dat dingen beter worden het in een steeds sneller tempo bergafwaarts gaat... Dev team dat krimpt, communicatie die ruk is en nu weer dit soort grapjes.

Het zou mij niet verbazen als er voor het eind van dit jaar een statement komt dat Homey development is gestaakt en alles te ver boven hun hoofd is gegroeid.... Zou heel erg jammer zijn, maar gewoon te lang met hun kop in het zand gezeten en te eigenwijs geweest.

Gelukkig hebben we nog een ander (soort van NL) product, Home-Assistant, die het aardig op de rails hebben. Echter mist daar natuurlijk wel een stukje gebruikersgemak in het inregelen, maar goed, komen we ook wel weer overheen.
Aangezien ik het ook al openbaar gezegd had @ Slack, kijk voor de grap eens wie er nog bij Athom werken en wie niet meer sinds de start :P Er zijn de afgelopen tijd een aantal ontwikkelaars /specialisten vertrokken of gaan binnenkort weg (Of bedenk eens waarom spraak ineens geen aandacht meer krijgt terwijl dat toch redelijk werkte). Van de "echte" ontwikkelaars met kennis van Homey (opbouw) blijft weinig over op het moment. Ze trekken wel weer nieuwe aan + studenten en ze werken ook nog vol aan Homey maar het zijn wel keuzes die gemaakt worden. Deze informatie heb ik niet uit DP dus zou ik openlijk over mogen praten zonder een tik op de vingers zoals met een app die ineens onder DP zou vallen |:(

Als je Slack een beetje gevolgd heb er is een grote groep Homey gebruikers (van het eerste uur) momenteel bezig om te kijken naar de overstap naar HA in combinatie met een Homey app voor de logica en flows, maar apparaten aan HA gekoppeld want daar zijn geen problemen na 20 apparaten een te groot netwerk hebben. Hier als test momenteel ook een RPI3 aangezet met Hass.io al is het maar om aan Athom te tonen dat alles wat zij op externe problemen schuiven extern niet bestaan en zo meer druk te zetten op het juist bouwen van iets. Er zijn al vele rewrites geweest van bv z-wave en toch durven ze nu te zeggen dat bij 15 (bv fibaro waar ze zelf een app voor gemaakt hebben) je al problemen krijgt. Gelukkig is het in realiteit wel wat anders en redelijk stabiel maar er zijn wel problemen die ze nu in ieder geval deels erkennen i.p.v. de issues @ GH te negeren

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flight777 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:28:
[...]
Als ik dit lees denk ik al snel "ach, weer zo'n nieuwe user die er na een paar maand al de brui wil aan geven terwijl de Kickstarters al jaren (traag) de vooruitgang zien"

(nofi, ik weet niet hoelang je al een Homey hebt :P )
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:36:
[...]

Als je Slack een beetje gevolgd heb er is een grote groep Homey gebruikers (van het eerste uur) momenteel bezig om te kijken naar de overstap naar HA in combinatie met een Homey app voor de logica en flows, maar apparaten aan HA gekoppeld want daar zijn geen problemen met na 20 apparaten een te groot netwerk hebben.
[...]
Maar als ik dan dit lees begin ik eigenlijk toch wel bang te worden dat er iets van waarheid zou kunnen inzitten! :/

Ik hoop dat ze de problemen serieus beginnen te nemen en een oplossing zoeken... Ik zie het niet direct zitten om nog maar eens een vervanger te gaan zoeken en vanaf nul te moeten herbeginnen :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeroS
Niet vervelend bedoelt. Maar meerdere controllers hebben dit probleem. Zowel de zipabox, hc2 als Vera. Zodra je een complexer netwerk krijgt beginnen meestal de problemen.

Dus dat Homey hier tegen aanloopt verbaast me niks.

Of HA dit wel onder de knie heeft lijkt me stug. Volgens mij is dit meer een z-wave/zigbee probleem.

Geef athom de tijd om de Homey verder te ontwikkelen. En zij gaan echt niet zomaar om vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:46:
[...]

Als ik dit lees denk ik al snel "ach, weer zo'n nieuwe user die er na een paar maand al de brui wil aan geven terwijl de Kickstarters al jaren (traag) de vooruitgang zien"

[...]

Maar als ik dan dit lees begin ik eigenlijk toch wel bang te worden dat er iets van waarheid zou kunnen inzitten! :/

Ik hoop dat ze de problemen serieus beginnen te nemen en een oplossing zoeken... Ik zie het niet direct zitten om nog maar eens een vervanger te gaan zoeken en vanaf nul te moeten herbeginnen :'(
Als je op Slack zit check dan het Homeydash kanaal en het laatste bericht wat daar staat, ik heb hem gisteren hier ook gepost als quote

De reden dat ze nu met deze blog gekomen zijn komt ook voort uit de zwaardere gebruikers en ook de gewone gebruikers die al bij een paar apparaten klachten hebben (zie de eerdere links naar GH issues) op Slack zijn gaan morren rondom Pasen waarna ze met de quote die hierboven staat kwamen dat vandaag een blog met antwoorden zou komen. Blog geeft alleen meer vragen dan antwoorden.
HeroS schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:48:
Niet vervelend bedoelt. Maar meerdere controllers hebben dit probleem. Zowel de zipabox, hc2 als Vera. Zodra je een complexer netwerk krijgt beginnen meestal de problemen.

Of HA dit wel onder de knie heeft lijkt me stug. Volgens mij is dit meer een z-wave/zigbee probleem.

Geef athom de tijd om de Homey verder te ontwikkelen. En zij gaan echt niet zomaar om vallen.
Athom heeft de vorm van implementatie gebaseerd op een opensource library en zeiden dat die niet aan hun standaard voldeed maar toch gebruikt (zigbee). Het zal vast dat een andere controller er ook problemen mee heeft maar ik lees geen verhalen van een HC2 die meer dan 15 apparaten als een groot netwerk betiteld (z-wave)?

Fibaro zelf durft te zeggen 230 wat toch in schril contrast staat met 15 (waar de fibaro app is made by Athom)?
Home Center 2 is the hub unit of high computing power, used to control the FIBARO system.

HC2 communicates with up to 230 actors and sensors using wireless communication protocol named Z-Wave.
Work of FIBARO control unit is protected by advanced data backup and recovery system.
Using the user-friendly configuration interface of Home Center 2, you can create advanced, pre-defined scenes.
HC2 can manage user rights and supports VoIP functionality and video intercoms.
Home Center 2 gives users ability to write scripts in LUA, which extends the functionality of the system.
https://manuals.fibaro.com/home-center-2/

[ Voor 56% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2018 23:57 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:48:
[...]

Als je op Slack zit check dan het Homeydash kanaal en het laatste bericht wat daar staat, ik heb hem gisteren hier ook gepost als quote

[...]

Athom heeft de vorm van implementatie gebaseerd op een opensource library en zeiden dat die niet aan hun standaard voldeed maar toch gebruikt (zigbee). Het zal vast dat een andere controller er ook problemen mee heeft maar ik lees geen verhalen van een HC2 die meer dan 15 apparaten als een groot netwerk betiteld (z-wave)?

Fibaro zelf durft te zeggen 230 wat toch in schril contrast staat met 15 (waar de fibaro app is made by Athom)?

[...]

https://manuals.fibaro.com/home-center-2/
Dat zal Fibaro ook nooit zeggen. Snap ook niet dat athom dit zegt. Veroorzaak je alleen maar onrust mee. Alles willen vertellen hoeft niet altijd.

Maar ken genoeg gebruikers met een hc2 welke ook problemen hebben.

Heb zelf mijn eigen netwerk op een hc2, zipabox en Homey gehad. Geen van alle waren probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:56:
[...]

Dat zal Fibaro ook nooit zeggen. Snap ook niet dat athom dit zegt. Veroorzaak je alleen maar onrust mee. Alles willen vertellen hoeft niet altijd.

Maar ken genoeg gebruikers met een hc2 welke ook problemen hebben.

Heb zelf mijn eigen netwerk op een hc2, zipabox en Homey gehad. Geen van alle waren probleemloos.
Probleemloos is geen maar dit is jezelf indekken en verschuilen achter een aantal terwijl 15/20 + echt niet als een groot netwerk al betiteld kan worden of iets wat lastig moet zijn. Zeker zoals sommige gebruikers ook nog alles van een merk hebben. Grootste probleem zit hem inderdaad in dat er antwoord moest komen op waarom issues worden laten liggen die al sinds de introductie van Zigbee / Z-wave gebruikers parten spelen om je dan te verbergen achter zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
Fire69 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:46:
[...]

Heb hem nu een jaar denk ik. Maar tja is dat dan een probleem van de nieuwe user of juist dat de Kickstarter oogkleppen op heeft en vasthoudt aan dat sprankje hoop ;)
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:36:
[...]

Aangezien ik het ook al openbaar gezegd had @ Slack, kijk voor de grap eens wie er nog bij Athom werken en wie niet meer sinds de start :P Er zijn de afgelopen tijd een aantal ontwikkelaars /specialisten vertrokken of gaan binnenkort weg (Of bedenk eens waarom spraak ineens geen aandacht meer krijgt terwijl dat toch redelijk werkte). Van de "echte" ontwikkelaars met kennis van Homey (opbouw) blijft weinig over op het moment. Ze trekken wel weer nieuwe aan + studenten en ze werken ook nog vol aan Homey maar het zijn wel keuzes die gemaakt worden. Deze informatie heb ik niet uit DP dus zou ik openlijk over mogen praten zonder een tik op de vingers zoals met een app die ineens onder DP zou vallen |:(

Als je Slack een beetje gevolgd heb er is een grote groep Homey gebruikers (van het eerste uur) momenteel bezig om te kijken naar de overstap naar HA in combinatie met een Homey app voor de logica en flows, maar apparaten aan HA gekoppeld want daar zijn geen problemen na 20 apparaten een te groot netwerk hebben. Hier als test momenteel ook een RPI3 aangezet met Hass.io al is het maar om aan Athom te tonen dat alles wat zij op externe problemen schuiven extern niet bestaan en zo meer druk te zetten op het juist bouwen van iets. Er zijn al vele rewrites geweest van bv z-wave en toch durven ze nu te zeggen dat bij 15 (bv fibaro waar ze zelf een app voor gemaakt hebben) je al problemen krijgt. Gelukkig is het in realiteit wel wat anders en redelijk stabiel maar er zijn wel problemen die ze nu in ieder geval deels erkennen i.p.v. de issues @ GH te negeren
Als zelfs Lubbert het soort van eens is dan ga ik mij inderdaad toch nog meer zorgen maken :P Heb Slack met 1 oog.dicht wel gevolgd maar dat het zo ernstig was had ik nog niet door.

Opzich zou het wel een uitkomst zijn een Homey schil om HA. Dat platform is een stuk stabieler, volwassener en veel beter ondersteunt/doorontwikkeld. Eigenlijk zou Athom zich moeten gaan focussen op waar ze goed in zijn, hun flow engine en dat allemaal draaien op een HA core, ipv zelf opnieuw het wiel proberen uit te vinden.
HeroS schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:48:

Heb zelf een tijd voorheen op HA gedraaid en ik kan bevestigen dat met zo'n 85 nodes hier zwave/zigbee gewoon stabiel werkt. Wat Athom aangeeft als "groot" staat echt niet in verhouding met de daadwerkelijke technische limitaties van de protocollen.

HA is echt een goed platform wat dat betreft. Alleen mist het de Ui verfijning van Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
lubbertkramer schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:58:
[...]

Probleemloos is geen maar dit is jezelf indekken en verschuilen achter een aantal terwijl 15/20 + echt niet als een groot netwerk al betiteld kan worden of iets wat lastig moet zijn. Zeker zoals sommige gebruikers ook nog alles van een merk hebben. Grootste probleem zit hem inderdaad in dat er antwoord moest komen op waarom issues worden laten liggen die al sinds de introductie van Zigbee / Z-wave gebruikers parten spelen om je dan te verbergen achter zoiets
bizar aan dit verhaal is: waarom is het bij mij dan mbt zigbee redelijk stabiel? Is 40+ opeens minder dan 20? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kasteleman schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:30:
[...]

bizar aan dit verhaal is: waarom is het bij mij dan mbt zigbee redelijk stabiel? Is 40+ opeens minder dan 20? 8)7
Haha niet vergeten dat hier ook nog steeds meer draait maar er met de update naar 1.5.9 ineens weer problemen bij kwamen terwijl ze vooral aan de hobby plantsensor met BLE gewerkt hebben. Het hoeft ook niet fout te gaan en dus kan 40+ ineens minder dan 20 zijn voor gene problemen maar ik blijf het gewoon raar vinden dat Athom zich nu achter zulke getallen gaat verschuilen. Be a man and grow up denk ik dan, even met de billen bloot over verkeerde keuzes en door!

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2018 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
precies. De keuze voor rewrite van zigbee is niet erg. Ook aangeven dat initieel niet de goede keus was is ook prima. Echter haal er niet een technische reden bij die gewoonweg niet klopt. Onder specifieke voorwaarden is het waar. Echter heel veel gebruikers zullen die limiet al vanzelf opheffen doordat ze diverse zigbee apparaten gaan gebruiken (zgn routers), welke de capaciteit aanzienlijk vergroot.
Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.