Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
lubbertkramer schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:33:
[...]

Haha niet vergeten dat hier ook nog steeds meer draait maar er met de update naar 1.5.9 ineens weer problemen bij kwamen terwijl ze vooral aan de hobby plantsensor met BLE gewerkt hebben. Het hoeft ook niet fout te gaan en dus kan 40+ ineens minder dan 20 zijn voor gene problemen maar ik blijf het gewoon raar vinden dat Athom zich nu achter zulke getallen gaat verschuilen. Be a man and grow up denk ik dan, even met de billen bloot over verkeerde keuzes en door!
Geloof niet dat ik je in de hele thread ooit zo kritisch heb gezien :) Sfeer een beetje omgeslagen sinds de screenshot van de beta app en bijbehorende reprimande? :P

Enige waar ik bang voor ben is dat er ooit een hardware design met de beste intenties is gedaan om het project van de grond te krijgen, maar nu er echt uitgebreide software ontwikkeld moet worden je wellicht aan de restricties van de oorspronkelijke spec vast zit.
Voor mij zit de keuze voor een Homey eigenlijk in het gemak om de flows samen te stellen, ik heb echt geen zin om uren lang XML achtige constructies bij elkaar te schrijven, wat je met veel van de open source pakketten wel hebt vind ik. Spraak etc zal me verder een worst zijn, en die keuze om music library overboord te gooien sta ik ook wel achter. Dat ging ik nooit gebruiken zoals het bedacht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rude-Dog schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:53:
[...]

Geloof niet dat ik je in de hele thread ooit zo kritisch heb gezien :) Sfeer een beetje omgeslagen sinds de screenshot van de beta app en bijbehorende reprimande? :P

Enige waar ik bang voor ben is dat er ooit een hardware design met de beste intenties is gedaan om het project van de grond te krijgen, maar nu er echt uitgebreide software ontwikkeld moet worden je wellicht aan de restricties van de oorspronkelijke spec vast zit.
Voor mij zit de keuze voor een Homey eigenlijk in het gemak om de flows samen te stellen, ik heb echt geen zin om uren lang XML achtige constructies bij elkaar te schrijven, wat je met veel van de open source pakketten wel hebt vind ik. Spraak etc zal me verder een worst zijn, en die keuze om music library overboord te gooien sta ik ook wel achter. Dat ging ik nooit gebruiken zoals het bedacht was.
Haha nee ik was al met HA bezig voor ik die gekregen heb. Is begonnen na een discussie waarin Athom bleef aangeven dat alles aan de externe partij lag, bijvoorbeeld waarom Toon al 1,5 maand niet werkte (zelf geen Toon gebruiker) maar ze hadden dat groot aangekondigd. Ze gebruikten gewoon een API die allang niet meer werkte (V1 terwijl V3 in gebruik is) en bleven Toon de schuld geven. Idem voor mijn issue met LIFX, LIFX app werken mijn lampen, in HA werken mijn lampen maar volgens Homey zijn ze onbereikbaar, waar ligt dan het probleem? (en nee ligt niet aan dat ze nu in HA zitten want probleem speelde voor ik HA heb aangezet :P )

Ik heb HA nu thuis draaien meer als test nog maar Athom zal wel nu pro-actief aan de slag moeten mede omdat issues buiten Homey anders zijn of niet bestaan zoals @ Homey. Waar ik persoonlijk gewoon van baal is het blijven schermen met onwaarheden maar niet gewoon met de billen bloot te gaan van wij zitten fout, we zijn bezig met het verbeteren maar veel verder dan "we're working on it" komt er niet uit. Zeker als je dan een 1.5.9 krijgt waar vooral de focus lijkt te liggen op BLE (wat nog lang niet stabiel is ondanks vele beloftes) en waar dan ineens de aandacht blijkt te liggen. Maak eerst het ene goed af en stap dan over op iets anders.

Veel informatie van wat ik nu wel deel is allang bekend als je een beetje op Slack meeleest, door de tik van Athom heb ik wel zoiets van alle informatie die ik dus elders krijg en niet uit DP Komt is dus openbaar aangezien hij aan heeft gegeven alleen voor DP een NDA zou moeten gelden maar we die niet hebben uit vertrouwen.

Note
Al wist ik echt niet dat de app update een DP only update was. DP heeft de nieuwe app gehad voordat iedereen hem kreeg maar loopt sinds de openbare beta mee in het ritme. Normaal krijgen wij ook in DP een headsup van er komt iets aan gelieve niet te delen. Op het moment dat ik dus deze update zag dacht ik dat hij voor iedereen vrijgegeven was en was dat per slot van rekening maar drie maanden te laat (zou begin 01-2018 komen volgens eerdere beloftes). Blijf het raar vinden dat ze berichten verwijderen en het 7 uur na release afdoen als een foutje en was niet de bedoeling maar dat zijn my 2 cents :)

Note 2:
Muziek eruit gooien is de beste keuze die ze ooit gemaakt hebben inderdaad, snap al niet echt wat dat erin deed maar goed dat heeft wellicht ook met het niveau van het aantal apparaten te maken 8)7

Note 3:
Wie al vaker op Slack meegelezen heeft het woord SuperHomey al eens voorbij zien komen, hardware lijkt niet het probleem te zijn maar meer de softwarematige implementaties en hoe het aan elkaar geknoopt is houtje touwtje. Dat is ook te lezen in de blog dat ze iets gebruiken wat al niet meer ondersteund was en nu pas iets gaan doen wat aan hun standaard zou voldoen, waarom dan ooit die andere keuze gemaakt (nog geen paar maanden terug) (zigbee)

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2018 01:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Eind 2017 werd er gemeld dat de Homey (nog) niet kan samenwerken met de Somfy IO motoren. Laat ik er daarvan nu bijna 20 hebben besteld.

Enig idee iemand hier of er progressie is? Ik heb er voor de zekerheid de "Connexoon" box bijgekocht, dat inprincipe gewoon via het Z-Wave protocol gaat geloof ik.

Info over IO: https://www.somfy.nl/inde...4A7-D6B0-FE6FE2D1711B536F
De box: https://www.somfy.nl/producten/connexoon
Meer info over de box: https://www.somfy.nl/producten/1811429/connexoon

Als ik de laatste link bekijk kan ik wellicht beter de Tahoma bijbestellen, dat is een Homey alleen dan met een stuk minder features :').

Als ik de posts lees bij het Athom forum zie ik het zeer somber in :p
https://forum.athom.com/discussion/363/io-homecontrol

-Ninja edit-
Het lijkt erop dat de duurdere Tahoma Box wél met Homey zou moeten werken. Mensen hier met IO motoren, een Tahoma én een Homey?
https://apps.athom.com/app/com.somfy.tahoma
Meer info over Tahoma: https://www.somfy.nl/smart-home/ontdek/tahoma-en-app

[ Voor 21% gewijzigd door Kecin op 07-04-2018 01:30 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:28
Kecin schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:26:
Eind 2017 werd er gemeld dat de Homey (nog) niet kan samenwerken met de Somfy IO motoren. Laat ik er daarvan nu bijna 20 hebben besteld.

Enig idee iemand hier of er progressie is? Ik heb er voor de zekerheid de "Connexoon" box bijgekocht, dat inprincipe gewoon via het Z-Wave protocol gaat geloof ik.

Info over IO: https://www.somfy.nl/inde...4A7-D6B0-FE6FE2D1711B536F
De box: https://www.somfy.nl/producten/connexoon
Meer info over de box: https://www.somfy.nl/producten/1811429/connexoon

Als ik de laatste link bekijk kan ik wellicht beter de Tahoma bijbestellen, dat is een Homey alleen dan met een stuk minder features :').

Als ik de posts lees bij het Athom forum zie ik het zeer somber in :p
https://forum.athom.com/discussion/363/io-homecontrol

-Ninja edit-
Het lijkt erop dat de duurdere Tahoma Box wél met Homey zou moeten werken. Mensen hier met IO motoren, een Tahoma én een Homey?
https://apps.athom.com/app/com.somfy.tahoma
Meer info over Tahoma: https://www.somfy.nl/smart-home/ontdek/tahoma-en-app
heb dat een tijd geleden ook uitgezocht uiteindelijk voor een rts beneden gegaan, en op de bovenverdieping WT met een Fibaro shutter module erachter.

Reden: io lijkt inderdaad niet te werken met Homey. Dit ligt aan Somfy; weer een fabrikant die alles afschermt. Ik snap dat niet hoor. Zij hebben toch ook wel in de gaten dat klanten juist alles willen koppelen aan elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:44
Flight777 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:28:
Ik sta nu langzaam wel steeds meer op het punt om dit zinkende schip te verlaten... Het heeft gewoon alle tekenen dat Athom het allemaal niet onder controle heeft en in plaats van dat dingen beter worden het in een steeds sneller tempo bergafwaarts gaat... Dev team dat krimpt, communicatie die ruk is en nu weer dit soort grapjes.

Het zou mij niet verbazen als er voor het eind van dit jaar een statement komt dat Homey development is gestaakt en alles te ver boven hun hoofd is gegroeid.... Zou heel erg jammer zijn, maar gewoon te lang met hun kop in het zand gezeten en te eigenwijs geweest.

Gelukkig hebben we nog een ander (soort van NL) product, Home-Assistant, die het aardig op de rails hebben. Echter mist daar natuurlijk wel een stukje gebruikersgemak in het inregelen, maar goed, komen we ook wel weer overheen.

*zou stieken toch wel blij zijn als ze de "proved you wrong" methode hebben toegepast later in dit jaar* _/-\o_
Heb al een aantal keer gekeken naar dat Home Assistant, en het ziet er wel gaaf uit, maar snap totaal niet hoe je de boel inricht (ook niet na wat instructions te volgen), een GUI voor het toevoegen van dingen ontbreekt totaal volgens mij. Vind dan Domoticz nog altijd makkelijkste (buiten Homey dan).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik ben juist deze week overgestapt van HA naar Homey, wat een verademing met apparaten toevoegen en flows maken!

HA is voor iemand met weinig kennis van programmeren gewoon niet te doen. Homey had ik binnen no-time draaien en automations werkend, waar ik met HA dagen nodig had om alle code correct te krijgen, en vanwege de complexiteit niet half zo veel automations gemaakt heb als in een paar dagen met Homey. Ook de apps voor services als Buienradar en PostNL zijn gewoon goed en makkelijk werkend te krijgen. Dat is bij HA echt wel anders...

Homey *O*

[ Voor 28% gewijzigd door Sanderrr op 07-04-2018 09:05 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:44
Sanderrr schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:02:
Ik ben juist deze week overgestapt van HA naar Homey, wat een verademing met apparaten toevoegen en flows maken!

HA is voor iemand met weinig kennis van programmeren gewoon niet te doen. Homey had ik binnen no-time draaien en automations werkend, waar ik met HA dagen nodig had om alle code correct te krijgen, en vanwege de complexiteit niet half zo veel automations gemaakt heb als in een paar dagen met Homey. Ook de apps voor services als Buienradar en PostNL zijn gewoon goed en makkelijk werkend te krijgen. Dat is bij HA echt wel anders...

Homey *O*
Zoals ik al dacht :) Thanks voor je ervaring te delen!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

error33 schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:30:
Zelf heb ik een Homey vanaf april 2016 staan, veel van deze tijd heeft ie stof staan te happen. Avonds om 22.00 uur verteld ie wat ik morgen voor een dienst heb (werk onregelmatig) en een fibaro walplug zat er op. meer had ik er niet op zitten door de problemen, vastlopers en ontbrekende functionaliteiten . Eigenlijk had ik alles op domoticz en homewizard zitten.

Nu de laatste 3 weken ben ik weer met Homey bezig en het is de moeite geweest om het stof er af te halen :) momenteel zitten er een aantal Fibaro modules Aeotec wallmote en klik aa/uit op met niet veel problemen De app 2.0 is een hele verbetering ook als is het nog beta.

Ook lang getwijfeld om een HC2 aan te schaffen maar vind m eigenlijk wel gedateerd voor dat geld. Geen zWave + is toch wat achterhaald.

Als Homey zich zo blijft verbeteren dan gaat hier Domoticz en Homewizard er uit en blijft alleen een wit bolletje achter :)
Nu 4 maanden verder begint de stof er weer op te komen :( Jammer dat er zo weinig voortgang in zit. Maak eerst een stabiele basis en ga vervolgens leuke apps toevoegen zoals Mi Flora.

Het lijkt er wel op dat ze een basis app kunnen produceren. Publiceren en als daar foutjes in zitten die ze niet opgelost krijgen maar voor lief laten. Ehm wat zullen we nu weer eens voor een app gaan maken.... Ja ik weet het een Roomba 980 leuk zo'n stofzuiger.

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sanderrr schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 09:02:

Homey *O*
Dat is ook zeker de kracht van Homey, vergeet niet dat de web interface samen met de desktop interface volledig gaat verdwijnen en ze overgaan op de mobiele interface die ik hier van de week gepost heb (zie de blog van juli 2017 of de blog van gisteren). De kracht van Homey is ook zeker het makkelijk kunnen toevoegen van apps/apparaten en het maken van flows (al gaat dit op de mobiel wel lastiger maar zou op een tablet beter moeten werken).

Juist vanwege dat waar de kracht van Athom ligt goed te gebruiken zijn er nu een aantal gebruikers aan het kijken voor de flows/logica van Homey te combineren met HA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik snap niet waarom Homey makkelijke flow kaartjes kan maken en dat bij alle andere die ik gezien heb zo'n gruwelijk gepruts moet zijn. Ja, het is te leren en ja, als je er genoeg tijd in steekt als Tweaker kan alles. Maar ik heb niet meer de tijd die ik vroegah als Tweaker had en sommige dingen moeten gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
lubbertkramer schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:21:
[...]

Dat is ook zeker de kracht van Homey, vergeet niet dat de web interface samen met de desktop interface volledig gaat verdwijnen en ze overgaan op de mobiele interface die ik hier van de week gepost heb (zie de blog van juli 2017 of de blog van gisteren). De kracht van Homey is ook zeker het makkelijk kunnen toevoegen van apps/apparaten en het maken van flows (al gaat dit op de mobiel wel lastiger maar zou op een tablet beter moeten werken).

Juist vanwege dat waar de kracht van Athom ligt goed te gebruiken zijn er nu een aantal gebruikers aan het kijken voor de flows/logica van Homey te combineren met HA
De beta van de app werkt al best makkelijk met het maken van flows moet ik zeggen. Wel jammer dat de desktop versie verdwijnt.

De Pi dus nog even niet verkopen op Marktplaats n.a.v. de Homey/HA combinatie die mogelijk ontwikkeld wordt?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Sanderrr schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:55:
[...]

De beta van de app werkt al best makkelijk met het maken van flows moet ik zeggen. Wel jammer dat de desktop versie verdwijnt.

De Pi dus nog even niet verkopen op Marktplaats n.a.v. de Homey/HA combinatie die mogelijk ontwikkeld wordt?
Lijkt me stug dat Homey die combo ontwikkelt, krijg meer het idee dat die combo uit armoede wordt gemaakt omdat geen van beide alles biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sanderrr schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:55:
[...]

Athom zegt dat iedereen zelf een eigen web interface kan bouwen (flow editor) op de web-api net zoals Homeyda.sh gebruikt maakt van de web-api die ze ook gebruiken in de nieuwe mobiele app indien iemand vind dat er een web interface moet zijn. Daardoor komen ze in hetzelfde vaarwater eigenlijk wat HA/Domoticz doet, bied een basis en daaromheen kunnen ontwikkelaars zelf aan de slag.
Rude-Dog schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:57:
[...]

Lijkt me stug dat Homey die combo ontwikkelt, krijg meer het idee dat die combo uit armoede wordt gemaakt omdat geen van beide alles biedt.
Staat ook nergens dat het door Athom gedaan wordt maar door de community :)

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Mijn drie fibaro dimmer 2 modules bevinden zich alle drie op gelijke afstand van de Homey.

In de developer omgeving --> zwave zie ik dat 2 van de drie via een ander aan de homey zijn geconnect. Eén van de drie is rechtstreeks geconnect. Is dat nog een nadeel en/of iets waar ik wat aan kan doen? In bepaalde flows waar alle lampen op reageren (alle lampen uit op BG) is er één fibaro dimmer 2 die regelmatig niet meekomt :( Erg irritant en dat terwijl de 2 klikaanklikuit modules zeer goed reageren en meekomen in de flow (totaal 5 lampen).

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:56
vandermark schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:59:
Mijn drie fibaro dimmer 2 modules bevinden zich alle drie op gelijke afstand van de Homey.

In de developer omgeving --> zwave zie ik dat 2 van de drie via een ander aan de homey zijn geconnect. Eén van de drie is rechtstreeks geconnect. Is dat nog een nadeel en/of iets waar ik wat aan kan doen? In bepaalde flows waar alle lampen op reageren (alle lampen uit op BG) is er één fibaro dimmer 2 die regelmatig niet meekomt :( Erg irritant en dat terwijl de 2 klikaanklikuit modules zeer goed reageren en meekomen in de bioscoop flow (totaal 5 lampen).
Al een heal gedaan?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ja, dat kan per z-wave device toch?
Heb ik bij de twee gedaan die niet rechtstreeks naar Homey gingen. Eén gaat nu wel rechtstreeks, de 'probleem' dimmer (aanmelden ging pas na >10 keer goed en wordt in bepaalde flows soms gemist) blijft via een ander gelinkd aan de homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
vandermark schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:18:
[...]

Ja, dat kan per z-wave device toch?
Heb ik bij de twee gedaan die niet rechtstreeks naar Homey gingen. Eén gaat nu wel rechtstreeks, de 'probleem' dimmer (aanmelden ging pas na >10 keer goed en wordt in bepaalde flows soms gemist) blijft via een ander gelinkd aan de homey.
Ja, je kunt nog proberen een heal van de repeater en daarna van de dimmer.

Meestal als de module niet lekker word toegevoegd gaat hij daarna ook niet lekker werken.

Ik zou hem verwijderen en dan opnieuw toevoegen. Eerst ff de Homey rebooten en dan zeer dicht bij de Homey toevoegen. En dan toevoegen met het knop op de module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
HeroS schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:33:
[...]

Ja, je kunt nog proberen een heal van de repeater en daarna van de dimmer.

Meestal als de module niet lekker word toegevoegd gaat hij daarna ook niet lekker werken.

Ik zou hem verwijderen en dan opnieuw toevoegen. Eerst ff de Homey rebooten en dan zeer dicht bij de Homey toevoegen. En dan toevoegen met het knop op de module.
Waarom met de knop op de module? Is daar een voordeel van tov het 3x klikken op de schakelaar voor leermodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Lennnn schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:17:
[...]

Waarom met de knop op de module? Is daar een voordeel van tov het 3x klikken op de schakelaar voor leermodus?
Directer...maar zou niet moeten uitmaken. Mijn ervaring is dat met knopje beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
bebopper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:03:
[...]

Mag ik vragen met welke hardware & apps je dit hebt draaien?

Heb de Ring doorbell en de DoorBird al wel gezien, maar die zijn me iets (nou ja, heel veel eigenlijk) te gortig qua prijs. Dan is er nog de Lightwave RF doorbell, daar ben ik stiekem wel naar aan het kijken.

Anders opties heb ik tot nog toe nog niet gezien, maar misschien dat jij nog een andere setup hebt?
Hele late reactie, maar hier loop ik ook een beetje vast. De prijs vind ik overigens nog wel te doen, maar ik heb gewoon geen zin in een abonnement.

Eigenlijk heeft Smart Home Beveiliging precies wat ik zoek:
https://www.smarthomebeve...slimme-deurbel-met-camera

Alleen is dit waarschijnlijk met geen mogelijkheid aan Homey te koppelen.

Iemand anders ervaring met een slimme deurbel + camera? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Lennnn schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:22:
[...]

Hele late reactie, maar hier loop ik ook een beetje vast. De prijs vind ik overigens nog wel te doen, maar ik heb gewoon geen zin in een abonnement.

Geen andere ervaring, maar heb een Ring Pro, ben er erg tevreden mee. Dat ze nu overgenomen zijn door Amazon maakt de kans op een koppeling naar een lokale NAS erg klein. Aan de andere kant is 30 euro per jaar niet bijzonder veel geld (al ben ik het met je eens dat een optie zonder abbo aantrekkelijker is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zie nu 1.5.9 bij update staan. draai wel experimenteel

1.5.9
[BLE] Various bugfixes for SDKv2 apps
[Alarms] Fixed a bug that could cause disabled alarms to still trigger flows
[Z-Wave] Multichannel node-IDs are now accessible in SDKv2 apps

Edit:
Blijkbaar staat ie er al van 3 april :( :( Vreemd dat ik deze nog niet eerder heb gekregen via update's in Homey ?? Klik er bijna dagelijks op om maar te hopen op een update :)

[ Voor 27% gewijzigd door error33 op 09-04-2018 08:52 ]

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
error33 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:48:

1.5.9

Edit:
Blijkbaar staat ie er al van 3 april :( :( Vreemd dat ik deze nog niet eerder heb gekregen via update's in Homey ?? Klik er bijna dagelijks op om maar te hopen op een update :)
Ik had hem ook pas gisteren. Hopelijk fixen ze snel het veel gebruik issue. Heb er nog geen last van gehad maar als ik op dit tempo door ga dan gaat het hard. Ik wil graag ook alle Philips lampen rechtstreeks gaan aansluiten ipv de bridge te gebruiken. Merk toch dat er een vertraging in zit of iets dergelijks en voor het uitbreiden van het Zigbee netwerk is het ook goed.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Lennnn schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:22:
[...]

"domme" klikaanklikuit deurbel, met camera en imagegrabber. Werkt prima. Hikvision 4k camera van 65 euro en een deurbel van 2 tientjes.
Daniel. schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:08:
[...]

Ik had hem ook pas gisteren. Hopelijk fixen ze snel het veel gebruik issue. Heb er nog geen last van gehad maar als ik op dit tempo door ga dan gaat het hard. Ik wil graag ook alle Philips lampen rechtstreeks gaan aansluiten ipv de bridge te gebruiken. Merk toch dat er een vertraging in zit of iets dergelijks en voor het uitbreiden van het Zigbee netwerk is het ook goed.
Er is in het verleden gewerkt aan een uitrol in waves. Misschien dat deze nu actief was? Ik heb de update al sinds vrijdag geloof ik.

[ Voor 31% gewijzigd door 2be op 09-04-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
2be schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:20:
[...]

"domme" klikaanklikuit deurbel, met camera en imagegrabber. Werkt prima. Hikvision 4k camera van 65 euro en een deurbel van 2 tientjes.
Heb ik hier ook. Werkt idd prima. En een prima high resolutie foto van de hikvision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
[b][message=54845485,noline]
Edit:
Updates worden tegenwoordig, dacht ik, in batches verspreidt. Dus de release datum is de 'vanaf' datum.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]
Imagegrabber die naar Telegram stuurt?
Heb jij geen problemen met vertragingen?
Werkte bij mij perfect tot een maand of 2 geleden, nu dus helemaal niet meer bruikbaar :(

[edit]
Linkje naar die camera? Vind hem niet voor die prijs :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 09-04-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

[...]
Hikvision 4k camera van 65 euro en een deurbel van 2 tientjes.
[...]
Waar heb je deze camera gekocht? (linkje)

Heb al 2 goedkope chinese camera's geprobeerd, maar bij beiden geen image capture via URL mogelijk (hoewel dat natuurlijk wel in de beschrijving stond...) - eigen schuld / goedkoop-duurkoop / etc. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
error33 schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:48:

1.5.9

Edit:
Daniel. schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:08:
[...]

Zoals @keverjeroen hierboven aangeeft werken alle updates tegenwoordig met waves, zowel experimenteel als stabiel. Vorige week is hij doorgezet naar experimenteel, zie mijn post van vorige week in dit topic :) Op slack kun je het ook in de gaten houden, topic is meestal redelijk actueel van de huidige stabiele/experimentele release.
keverjeroen schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:44:
[...]

Updates worden tegenwoordig, dacht ik, in batches verspreidt. Dus de release datum is de 'vanaf' datum.
bebopper schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:44:
[...]

Waar heb je deze camera gekocht? (linkje)

Heb al 2 goedkope chinese camera's geprobeerd, maar bij beiden geen image capture via URL mogelijk (hoewel dat natuurlijk wel in de beschrijving stond...) - eigen schuld / goedkoop-duurkoop / etc. :P
Hier de Foscam C1/C2 maar die werken ook met de imagegrabber :)

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 09-04-2018 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Dus als ik het goed begrijp krijgen we naast de melding:
"Door het aantal geïnstalleerde apps (XX), kan Homey langzamer worden of niet meer reageren"
krijgen we daar binnenkort bij:
"Door het aantal toegevoegde z-wave/zigbee devices (XX), kan Homey langzamer worden of niet meer reageren"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

Fire69 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:19:
[...]

Imagegrabber die naar Telegram stuurt?
Heb jij geen problemen met vertragingen?
Werkte bij mij perfect tot een maand of 2 geleden, nu dus helemaal niet meer bruikbaar :(

[edit]
Linkje naar die camera? Vind hem niet voor die prijs :P
Sorry. Hij is geen 4k maar 4 mp.
Dit is de camera die ik heb. Heb er 3 besteld en de douane is netjes van mijn pakketje afgebleven.

https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.yeqCpe

De imagegrabber manier werkt wel wat langzamer, afhankelijk van de resolutie van de camera.

Eerder gebruikte ik de Synology app, maar die is nog niet bijgewerkt.

Ik vermoed dat imagegrabber vroeger in SDK 1 met een eigen soort image tags sneller was dan nu met de door Athom geïmplementeerde image tags. Misschien goed om hier eens een Github issue van te maken als jij kunt bevestigen dat de snelheid inderdaad sneller was toen je de 'oudere' versie gebruikte. (Misschien is de oudere versie nog handmatig te installeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Hey guys,

Ben naar Homey aan het kijken voor mogelijks een oplossing voor mijn domotica probleempje: Nindustries in "Mijn renovatie domotica project"

Heeft iemand homey werkende met Homekit hier? Wat is het typische bereik van z-wave/zigbee?

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nindustries schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:46:
Hey guys,

Ben naar Homey aan het kijken voor mogelijks een oplossing voor mijn domotica probleempje: Nindustries in "Mijn renovatie domotica project"

Heeft iemand homey werkende met Homekit hier? Wat is het typische bereik van z-wave/zigbee?
Bereik van z-wave (idem voor zigbee/433 etc) is geen hard gegeven, heeft met meerdere factoren te maken en je mesh. Homey werkt met Homekit maar niet officieel, dat is goed om erbij te vermelden aangezien Homey niet gecertificeerd is door Apple en de twee Homekit apps gemaakt zijn door de community en dus ook zouden kunnen verdwijnen mocht de ontwikkelaar stoppen. Op het Athom forum zijn Homekit topics voor beide apps :)

Zou zeggen lees je in, lees goed wat Athom met Homey aan het doen is bijvoorbeeld de 2.0 visie maar ook de blog van afgelopen vrijdag waarin ze een aantal rewrites aankondigen om z-wave/zigbee beter te maken, op dit moment zijn er bekende problemen (zie eerdere posts hier of de github van Athom)

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Nindustries schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:46:
Hey guys,

Ik zou zeggen als je Homekit/apple wilt gebruiken ...gebruik dan alleen producten welke hiervoor gecertificeerd zijn. Zeker omdat Apple zijn omgeving zo afgeschermd heeft dat andere oplossing een beetje hierom heen moeten werken.

Overigens heeft Danalock net een homekit versie gelanceerd.

En mijn advies > ga voor een echt systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
HeroS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:01:
[...]

Ik zou zeggen als je Homekit/apple wilt gebruiken ...gebruik dan alleen producten welke hiervoor gecertificeerd zijn. Zeker omdat Apple zijn omgeving zo afgeschermd heeft dat andere oplossing een beetje hierom heen moeten werken.

Overigens heeft Danalock net een homekit versie gelanceerd.

En mijn advies > ga voor een echt systeem :)
Ik vind je laatste zin een beetje uit de lucht gegrepen. Een echt systeem bestaat niet, en ik moet toegeven ben nog niet zo'n actieve Homey gebruiker gebruik hem nog niet optimaal (wat verlichting via klikaanklikuit en ikea lamp).
Maar de mogelijkheden van connecten apparaten van verschillende leveranciers spreekt mij juist aan omdat je nooit gebonden bent aan 1 leverancier.
Soms is een oplossing van een andere leverancier beter dus kan je in mijn optiek juist beter Homey gebruiken als systeem omdat deze veel apparaten ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michelv5 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:02:
[...]

Ik vind je laatste zin een beetje uit de lucht gegrepen. Een echt systeem bestaat niet, en ik moet toegeven ben nog niet zo'n actieve Homey gebruiker gebruik hem nog niet optimaal (wat verlichting via klikaanklikuit en ikea lamp).
Maar de mogelijkheden van connecten apparaten van verschillende leveranciers spreekt mij juist aan omdat je nooit gebonden bent aan 1 leverancier.
Soms is een oplossing van een andere leverancier beter dus kan je in mijn optiek juist beter Homey gebruiken als systeem omdat deze veel apparaten ondersteund.
Misschien moet je link uit zijn footer even volgen -> https://www.domotica-blog.nl/, hij grijpt wat ie zegt niet zomaar uit de lucht en heeft goed onderzoek gedaan :)

Edit:
@HeroS vraagje, waarom zit in deze blog wel Domoticz maar geen Home Assistant?

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2018 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:30:
[...]

Misschien moet je link uit zijn footer even volgen -> https://www.domotica-blog.nl/, hij grijpt wat ie zegt niet zomaar uit de lucht en heeft goed onderzoek gedaan :)
Hehee, was ook flauw bedoelt hoor :9
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:30:
[...]

Edit:
@HeroS vraagje, waarom zit in deze blog wel Domoticz maar geen Home Assistant?
Ik heb nog even geen RPI tot me beschikking en moet nog even de tijd vinden om een goede review te maken.

Hij staat daar nog niet tussen omdat ik eerst zelf wil zien hoe het systeem werkt. Als ik een review van een systeem maak dan maak ik eerst altijd een eigen review/indruk. Vervolgens doe ik wat research op forums/blogs/socialmedia/tech website/ etc. En daarna raadpleeg ik ook de leverancier voor wat vragen.

Hierdoor krijgt de lezer een wat breder beeld van het product.

Maar hij staat op de ToDo lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik krijg van Home Assistant toch ook nog geen warm gevoel. Ik bedoel, leuk dat iemand weer zo'n kant en klare Raspberry oplossing probeert te bakken, maar een handmatige install is juist weer redelijk veel gepruts. En voor mij valt of staat een systeem bij de hoeveelheid werk die je in het maken van flows moet steken.
Ik vind Homey daarin verreweg het mooiste.
Fibaro lijkt me ook wel mooi, maar heb het idee dat die Fibaro HC ook aan een update toe is (Zwave+).
Vooralsnog vind ik Homey het meest praktisch, zeker voor mijn beperkte use case, daarom heb ik die ook gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:49:
[...]

Bereik van z-wave (idem voor zigbee/433 etc) is geen hard gegeven, heeft met meerdere factoren te maken en je mesh. Homey werkt met Homekit maar niet officieel, dat is goed om erbij te vermelden aangezien Homey niet gecertificeerd is door Apple en de twee Homekit apps gemaakt zijn door de community en dus ook zouden kunnen verdwijnen mocht de ontwikkelaar stoppen. Op het Athom forum zijn Homekit topics voor beide apps :)

Zou zeggen lees je in, lees goed wat Athom met Homey aan het doen is bijvoorbeeld de 2.0 visie maar ook de blog van afgelopen vrijdag waarin ze een aantal rewrites aankondigen om z-wave/zigbee beter te maken, op dit moment zijn er bekende problemen (zie eerdere posts hier of de github van Athom)
Dus als ik het goed begrijp zou de 1.5.8 allerlei verbeteringen op Z-Wave gebied moeten brengen, maar (voor mij) *ineens* is daar de uitspraak dat het eigenlijk allemaal ouwe rommel is (gechargeerd) en er een complete rewrite 'nodig' is, en er dus ineens een term als 'groot Z-Wave (15+ devices) netwerk' gebezigd wordt om allerlei vertragingen etc binnen dat netwerk af te kunnen schuiven op 'groot netwerk' in plaats van 'we zijn een beetje aan het rotzooien'?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:47:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zou de 1.5.8 allerlei verbeteringen op Z-Wave gebied moeten brengen, maar (voor mij) *ineens* is daar de uitspraak dat het eigenlijk allemaal ouwe rommel is (gechargeerd) en er een complete rewrite 'nodig' is, en er dus ineens een term als 'groot Z-Wave (15+ devices) netwerk' gebezigd wordt om allerlei vertragingen etc binnen dat netwerk af te kunnen schuiven op 'groot netwerk' in plaats van 'we zijn een beetje aan het rotzooien'?
Je haalt nu wel twee zaken door elkaar, de Zigbee library die ze gebruiken was niet erg slim omdat deze niet aan "Athom standaard" voldeed en al minimaal ondersteund werd toen en nu vrijwel helemaal niet meer maar voldoende was om een eerste aanzet mee te doen. Zigbee/Z-wave/433 zullen inderdaad nog een rewrite / fixes doorstaan voordat het volledig benut kan worden. Op dit moment werkt het voor een aantal maar zijn er ook genoeg issues te vinden op GH

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hmmm...
De homey is nu een weekje actief en de belangrijkste flow (met één knop die op S2 van een fibaro dimmer 2 is aangesloten) vertoont steeds meer kuren: 5 lampen gaan ermee aan en met een andere knop uit. Dit valt op:

- De flow duurt steeds langer. De 2 klikaanklkuit lampen reageren direct. De drie lampen op een fibaro dimmer 2 duren wel 4 seconden voordat ze allemaal aan of uit zijn. In het begin was dit circa 1-2 seconden.
- Er mist te vaak een lamp, wel elke keer een fibaro dimmer 2 aangesloten lamp.

Wel balen, heb een erg simpele setup maar de waf helpt zo niet mee...

Edit: healen van Z-wave network in develop.athom.com helpt niets voor mijn gevoel. De homey flow is gewoon traag en onbetrouwbaar met deze 5 lampen.

[ Voor 11% gewijzigd door vandermark op 10-04-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
Kom er net voor de 2e keer in korte tijd achter dat de switch waar de koelkast/vriezer achter zit uit staat. Lijkt erop dat ik weer net op tijd ben (was nog niet echt ontdooid). Wil nu graag een flow maken zodat ik een melding krijg als de schakelaar uit staat, ben namelijk nog niet achter de oorzaak hiervan.
Nu kan ik denk ik op 2 manieren een melding krijgen.
1: als schakelaar is uitgezet dan stuur pushbericht
2: als energie > 0 is en langer dan 3 uur dan stuur pushbericht
Ik weet namelijk niet of Homey registreert dat de schakelaar uitgezet is, dus vandaar ook nummer 2, dan maar even dubbelop. Zit alleen even met de tijdsduur. Volgens mij moet ik een timer oid instellen die gaat aftellen vanaf 3 uur en dan na 3 uur een bushbericht stuurt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 15:43
Na een aantal jaren in de weer te zijn geweest met Domoticz en met een schuin oog ook kijken naar Homey dan vorige week de Homey aangeschaft.
Andere interface, andere manier van toevoegen van apparatuur. En nu lijkt het ontvangst op 433 best een stuk slechter te zijn. Storende factoren zijn er niet zoveel, dichtstbijzijnde buren 30 meter verderop.

Aantal temperatuursensoren al wel opgepikt, maar ik mis nu mijn plantensensor Opus XT300 in het overzicht. Wordt binnen Domoticz standaard opgepikt maar in Homey vind ik hem niet terug bij de App voor temperatuurmeters. Iemand een tip?

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:07:
Kom er net voor de 2e keer in korte tijd achter dat de switch waar de koelkast/vriezer achter zit uit staat. Lijkt erop dat ik weer net op tijd ben (was nog niet echt ontdooid). Wil nu graag een flow maken zodat ik een melding krijg als de schakelaar uit staat, ben namelijk nog niet achter de oorzaak hiervan.
Nu kan ik denk ik op 2 manieren een melding krijgen.
1: als schakelaar is uitgezet dan stuur pushbericht
2: als energie > 0 is en langer dan 3 uur dan stuur pushbericht
Ik weet namelijk niet of Homey registreert dat de schakelaar uitgezet is, dus vandaar ook nummer 2, dan maar even dubbelop. Zit alleen even met de tijdsduur. Volgens mij moet ik een timer oid instellen die gaat aftellen vanaf 3 uur en dan na 3 uur een bushbericht stuurt, of niet?
Wat voor apparaat gaat het om, z-wave / zigbee of niet slim? Wat je kan doen is inderdaad een countdown steeds opnieuw starten met de countdown app die checkt of hij nog aanstaat en verbruik meet -> dan pushnotificatie. Er zit ook een standaard kaartje onder apparten in de flow editor waarmee je kan zeggen apparaten x tijd niet gerapporteerd en dan je actie. Maar die lijkt niet altijd even goed te werken
JaapB schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:10:
Na een aantal jaren in de weer te zijn geweest met Domoticz en met een schuin oog ook kijken naar Homey dan vorige week de Homey aangeschaft.
Andere interface, andere manier van toevoegen van apparatuur. En nu lijkt het ontvangst op 433 best een stuk slechter te zijn. Storende factoren zijn er niet zoveel, dichtstbijzijnde buren 30 meter verderop.

Aantal temperatuursensoren al wel opgepikt, maar ik mis nu mijn plantensensor Opus XT300 in het overzicht. Wordt binnen Domoticz standaard opgepikt maar in Homey vind ik hem niet terug bij de App voor temperatuurmeters. Iemand een tip?
Als je hem niet terug kunt vinden in de app kun je proberen om eventueel een soortgelijke sensor te gebruiken om hem toe te voegen en anders moet je hem door de ontwikkelaar aan de app laten toevoegen.

Lees vooral even de blog van afgelopen vrijdag, daar hebben ze een rewrite aangekondigd voor 433.

Note:
En benoem het nogmaals gezien je de interface als pluspunt benoemd, je bent op de hoogte dat de desktop en webinterface volledig gaat verdwijnen voor een mobiele visie (Homey software 2.0). Ze halen het aan in de bovengelinkte blog maar hebben dat vorig jaar zomer aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
JaapB schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:10:
Sorry ik kan je niet met je issue helpen maar ben benieuwd wat voor jou de motivatie was om van Domoticz naar Homey te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 15:43
Rude-Dog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:15:
[...]

Sorry ik kan je niet met je issue helpen maar ben benieuwd wat voor jou de motivatie was om van Domoticz naar Homey te gaan?
Ik heb nu een losse Raspberry met daaraan een Z-Wave stick en een RFXcom en wilde overstappen op een alles in één oplossing. Daarbij is Homey al uitgerust met Z-Wave Plus en is ook Zigbee aan boord.
Tel daarbij de mogelijkheid om ook op 868Mz te ontvangen en te zenden.
Maar is een kalme overgang, kijken of ik dat wat ik over wil hebben ook over kan krijgen.
Rolluiken via RTS protocol werkt prima, Z-Wave netwerk moet ik nog mee in de weer. Iedere keer een stukje an de puzzel maken en dan verder, zo ben ik indertijd ook met Domoticz begonnen.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01-2021
Rude-Dog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:59:
Ik krijg van Home Assistant toch ook nog geen warm gevoel. Ik bedoel, leuk dat iemand weer zo'n kant en klare Raspberry oplossing probeert te bakken, maar een handmatige install is juist weer redelijk veel gepruts. En voor mij valt of staat een systeem bij de hoeveelheid werk die je in het maken van flows moet steken.
Ik vind Homey daarin verreweg het mooiste.

Fibaro lijkt me ook wel mooi, maar heb het idee dat die Fibaro HC ook aan een update toe is (Zwave+).
Vooralsnog vind ik Homey het meest praktisch, zeker voor mijn beperkte use case, daarom heb ik die ook gekocht :)
Dus het staat en valt met de hoeveelheid werk en Homey is de mooiste.
Dat klinkt wel logisch.

Homey lijkt verre van stabiel, dan lijkt het mij dat het beter is om per "event/flow/workflow/etc" 10min. langer bezig te zijn, dan dag in dag uit, week in week uit met je controller bezig te zijn om hem stabiel te krijgen cq. te houden.

Hier draait Domoticz nu 1,5 jaar was even 2 weken werk om alles van Vera naar Domoticz te krijgen (devices/events/etc). Nu draait alles reten stabiel.
Aantal maanden geleden alles vanuit LUA naar dzVents overgezet (weekje avonduren werk) en o o o wat is dzVents een prachtige oplossing! 50-70% code besparing, duidelijke documentatie, stabiel, eenvoudig en vooral; het werkt gewoon!! 8)7
Al dit draadloze oplossing in zo'n klein bolletje met, in mijn ogen, te weinig resources onder de kap, is vragen om problemen. Snap niet waarom mensen Zigbee persee in het bolletje willen als het ook gewoon met een HUE bridge (beter) werkt. Same for KaKu icm met RFxcom; het werkt gewoon....

Schiet mij maar in een kapotje :+

disclaimer;
Dit is geen flame, afkraak, etc. post, gewoon een beetje openheid over andere platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
Ik ben niet vies van een beetje prutsen, heb ook de nodige andere systemen draaien :)
Maar als iets simpel KAN - wat de Homey bewijst - dan vind ik het niet nodig om vreselijk onder de motorkap te gaan zitten werken.

Dat is voor mij een beetje de oude discussie van GUI versus command line - sommige dingen kan je stukken sneller op CLI, maar andere dingen kan je weer veel sneller via GUI. Kwestie van wat je aan het doen bent en wat je voorkeur heeft. Ik heb geen zin om veel energie in code te steken om de flows te maken en wil dus eigenlijk de partijen die dat verbeteren door het laagdrempelig te maken, belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Vandaag de Cube binnen gekregen, wat een geinig apparaat met veel mogelijkheden. En dat voor een paar Euro. Geweldig dat hij in een paar klikken gekoppeld is aan Homey en dat hij meteen werkt met de top app vanuit de community! _/-\o_ Dat is toch echt wel de kracht van Homey, ondersteuning voor heel veel apparaten, van heel goedkoop Chinees tot duur Europees. En dat voor een groot deel dankzij de apps van de comunity!

Nu alleen nog een echt nuttige toepassing vinden voor de Cube.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Rude-Dog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:34:
Ik ben niet vies van een beetje prutsen, heb ook de nodige andere systemen draaien :)
Maar als iets simpel KAN - wat de Homey bewijst - dan vind ik het niet nodig om vreselijk onder de motorkap te gaan zitten werken.

Dat is voor mij een beetje de oude discussie van GUI versus command line - sommige dingen kan je stukken sneller op CLI, maar andere dingen kan je weer veel sneller via GUI. Kwestie van wat je aan het doen bent en wat je voorkeur heeft. Ik heb geen zin om veel energie in code te steken om de flows te maken en wil dus eigenlijk de partijen die dat verbeteren door het laagdrempelig te maken, belonen.
Wat ik nu niet snap is dat jij het alleen over Flows maken hebt.
Als ik het zo allemaal lees en beluister, dan gaat Homey hikken/bokken bij meer dan 15/20 zigbee/zwave devices. 433 controller loopt geregeld vast, speech doet niet wat het moet doen, etc. etc.

Dan kan het maken van Flows onwijs handig/goed/geweldig/gaaf gaan, maar als de flows op een bokkend platform draaien.... Wat heb je dan aan het snel/handig/geweldig/super/gaaf maken van Flows als die het niet doen??? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rude-Dog
markhubert180 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:40:
[...]

Wat ik nu niet snap is dat jij het alleen over Flows maken hebt.
Als ik het zo allemaal lees en beluister, dan gaat Homey hikken/bokken bij meer dan 15/20 zigbee/zwave devices. 433 controller loopt geregeld vast, speech doet niet wat het moet doen, etc. etc.

Dan kan het maken van Flows onwijs handig/goed/geweldig/gaaf gaan, maar als de flows op een bokkend platform draaien.... Wat heb je dan aan het snel/handig/geweldig/super/gaaf maken van Flows als die het niet doen??? :?
Dat klopt, maar ik heb daar zelf geen last van. Flows werken gewoon en ik heb niet zo'n groot aantal devices. 433 gebruik ik bijvoorbeeld ook helemaal niet.
Spraak boeit me niet, en ik vind dat ze met zowel spraak als muziek nu de goede weg in slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Rude-Dog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:47:
[...]

Dat klopt, maar ik heb daar zelf geen last van. Flows werken gewoon en ik heb niet zo'n groot aantal devices. 433 gebruik ik bijvoorbeeld ook helemaal niet.
Spraak boeit me niet, en ik vind dat ze met zowel spraak als muziek nu de goede weg in slaan.
Domotica is een groeiende hobby en dus is het verstandig om op de toekomst voorbereid te zijn.
Ik begon ook met wat KaKu en wat API's.

Nu 45 zwave devices met 322 endpoints en groeiende. Liggen nog 3 plugs en 6 door/window sensors, waarmee ik op 54 zwave devices en vermoedelijk ~400 zwave endpoints.
5 API's, 6x HUE, Logitech Harmony, 3x MiLight, NetAtmo (alles erop+eraan), versterker, RFXcom (5x KaKy schakelaars+weerstationnetje), etc.
In totaal 575 devices, waaronder 105 dummy's en daarnaast 112 variable entries.

Op een enkele hik na (draai ook PiHole+Intern websiteje) is alles rock-solid en dat op een simpele Raspberry Pi 3B, welke onder doet voor de SOM in de Homey.

Ik zie mijn config zo 1,2,3 niet op de/een Homey draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Vraagje :)

Zijn er mensen die alle protocols van Homey gebruiken ? IR, Zwave, 443, enz

Als ik zo lees dan zitten we met zwave en zigbee al snel aan een limiet. Zou het niet een idee zijn als Athom de gebruiker kan laten kiezen om protocol's aan en uit te laten zetten om zo de processor in te zetten voor wat je gebruikt.

Zelf gebruik ik IR, RFID, BT bijvoorbeeld niet. En toch zijn ze ingeschakeld.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
markhubert180 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:01:
[...]

Ik zie mijn config zo 1,2,3 niet op de/een Homey draaien.
Misschien loop ik over een paar maanden/jaren ook tegen de limiet aan. Maar tot die tijd kan de software nog verbeteren, en misschien werkt het dan gewoon goed. Zo niet, kan 'ie altijd nog in de Vraag & Aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
error33 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:08:

Als ik zo lees dan zitten we met zwave en zigbee al snel aan een limiet. Zou het niet een idee zijn als Athom de gebruiker kan laten kiezen om protocol's aan en uit te laten zetten om zo de processor in te zetten voor wat je gebruikt.

Momenteel gebruik ik IR, Z-Wave, Wifi (oa. voor Hue) en 433

[edit: poll werkt niet helemaal zoals ik dacht :P]

[ Voor 43% gewijzigd door Tweaqer op 10-04-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rude-Dog schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:15:
[...]

Misschien loop ik over een paar maanden/jaren ook tegen de limiet aan. Maar tot die tijd kan de software nog verbeteren, en misschien werkt het dan gewoon goed. Zo niet, kan 'ie altijd nog in de Vraag & Aanbod :)
Je moet alleen niet vergeten dat wat jij zo mooi vind het flows maken in de UI binnenkort zal verdwijnen, zoals hierboven al paar keer aangegeven vanaf Homey 2.0 welke de eerste volgende grote update zal zijn kun je alleen nog vanaf je mobiel/tablet met de nieuwe Homey app werken en zal de web- en desktopinterface verdwijnen

Zie de blog van afgelopen zomer met de 2.0 aankondiging en https://blog.athom.com/homey-v2-0-future/ de blog van vrijdag - https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/
Homey Smartphone App & Homey v2.0.0
The new Homey Smartphone App is still under development, and is —as usual— taking longer than we hoped. Most features have been implemented, and the design definitely needs some polishing over the coming time.

Additionally, we have started working on Homey v2.0.0, which will be an API-focused version of Homey. The web interface will be removed, and the Web API will be more consistent. For example, all input will be validated more strictly, so 3rd party services and apps (e.g. HomeyScript) cannot mess something up by accident.

The core will receive many stability and performance improvements as well, as well as preparation work to make it easier and thus faster to add new features in the future.
error33 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:08:

Als je iets niet gebruikt verbruikt het ook geen resources, zie de reactie van Emile o.a. hier -> https://github.com/athombv/homey/issues/2410 Daarnaast heeft het vrij weinig met de CPU/RAM te maken dit probleem, het probleem zit hem in de software implementatie die gekozen is zoals ze ook in de blog hebben laten weten. In theorie (70 zigbee/30 z-wave + van alles aan internet 2 maal 433 rond november/december) geen problemen alleen problemen dat Zigbee niet stabiel werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:47:
[...]

Je moet alleen niet vergeten dat wat jij zo mooi vind het flows maken in de UI binnenkort zal verdwijnen, zoals hierboven al paar keer aangegeven vanaf Homey 2.0 welke de eerste volgende grote update zal zijn kun je alleen nog vanaf je mobiel/tablet met de nieuwe Homey app werken en zal de web- en desktopinterface verdwijnen

Zie de blog van afgelopen zomer met de 2.0 aankondiging en https://blog.athom.com/homey-v2-0-future/ de blog van vrijdag - https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

[...]
Het gaat er misschien anders uitzien, maar het systeem blijft wel hetzelfde.
De huidige (goedgekeurde ;) ) beta-app werkt toch ook al redelijk intuitief om flows te maken.

Ik weet niet wat er in de achtergrond allemaal aan de hand is, maar ik vind je de laatste dagen wel heel negatief overkomen. (NOFI :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:50:
[...]

Het gaat er misschien anders uitzien, maar het systeem blijft wel hetzelfde.
De huidige (goedgekeurde ;) ) beta-app werkt toch ook al redelijk intuitief om flows te maken.

Ik weet niet wat er in de achtergrond allemaal aan de hand is, maar ik vind je de laatste dagen wel heel negatief overkomen. (NOFI :) )
Negatief omdat echte antwoorden uitbleven en ze zich gingen verschuilen achter een excuus van apparaten en keuzes terwijl ze bij de zigbee aankondiging ook gelijk de juiste implementatie hadden kunnen maken die aan de Athom standaard zou voldoen. Community is niet voor niets een app aan het bouwen om HA te gebruiken voor de hardware en Homey voor de logica. Ik draai momenteel zoals je hebt kunnen zien zelf de nieuwe app met het nieuwe design maar flows maken op je mobiel werkt niet. Een kaart gebruiken om bv een log naar papertrails te schrijven is al geen doen in de UI laat staan op je mobiel. Hier gaat binnenkort Zigbee ook omgezet worden voor een test met HASS en Homey gewoon om te kunnen zien wat het verschil is. Eerste geluiden in het HASS kanaal zijn positief en instant triggers, geen apparaten die als een loterij niet meer weken etc

Enige waar ik op wil wijzen bij @Rude-Dog dat hij niet moet vergeten wat eraan komt na zijn positieve note over de UI en dat het de eerst volgende grote update zal zijn na nog wat fixes in de 1.5.x reeks. Ik wijs Homey geinteresseerden ook op de keuze die Athom maakt dat ze weten wat ze kopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 10-04-2018 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:53:
[...]

Community is niet voor niets een app aan het bouwen om HA te gebruiken voor de hardware en Homey voor de logica.
[...]
Hoe moet ik dit zien?
Een Homey-app die verbindt naar HA dat bvb op een RPi draait, enkel om de status van devices uit te lezen zodat dat op de Homey flows kan draaien?
Lijkt me dan wat onzinnig om 2 toestellen te hebben hiervoor. Kan je beter bij HA gaan vragen om een makkelijker systeem te ontwikkelen voor hun 'flows' en daarna de Homey eruit gooien...

Is Athom hiervan op de hoogte en zo ja, wat is hun reactie hierop? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:58

Felyrion

goodgoan!

Hm, ondanks dat ik een vrij tevreden Homey gebruiker ben (ondanks onlangs het gedoe met Toon) sinds de kickstarter, zie ik het echt niet zitten als ze de web interface (of desktop app) laten vallen.

Als ze dat doorzetten gaat ie de deur uit. Is er nog ergens een draadje of git item voor feedback hierover? De search laat me een beetje in de steek... Ik ga echt niet lopen pielen op mijn mobiel om flows te maken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:06:
[...]

Hoe moet ik dit zien?
Een Homey-app die verbindt naar HA dat bvb op een RPi draait, enkel om de status van devices uit te lezen zodat dat op de Homey flows kan draaien?
Lijkt me dan wat onzinnig om 2 toestellen te hebben hiervoor. Kan je beter bij HA gaan vragen om een makkelijker systeem te ontwikkelen voor hun 'flows' en daarna de Homey eruit gooien...

Is Athom hiervan op de hoogte en zo ja, wat is hun reactie hierop? :?
Athom zal het wel weten denk ik, wat kunnen ze eraan doen? Vraag is geeft het veel overlast twee apparaten, apparaten koppel je eenmalig als het goed is alleen je flows pas je aan. De app zal inderdaad via de API werken en zal de status van de devices updaten aan de hand van flows, zie het als virtual devices in Homey.

Het is nog steeds mijn doel om alles op Homey te houden, blijf het een geweldig product vinden maar Athom moet wel even step-up doen met de stabiliteit van de signalen en het volwassen worden in de beantwoording i.p.v. af te schuiven. Al moet ik zeggen dat inmiddels in onze prive channels Athom wel wat meer antwoorden gegeven heeft na een lange stilte, ook daar was het namelijk stil. Helaas mag ik daar weinig over zeggen en zijn ze ook bezig dat wij daar een NDA voor gaan tekenen.
Felyrion schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:10:
Hm, ondanks dat ik een vrij tevreden Homey gebruiker ben (ondanks onlangs het gedoe met Toon) sinds de kickstarter, zie ik het echt niet zitten als ze de web interface (of desktop app) laten vallen.

Als ze dat doorzetten gaat ie de deur uit. Is er nog ergens een draadje of git item voor feedback hierover? De search laat me een beetje in de steek... Ik ga echt niet lopen pielen op mijn mobiel om flows te maken.
Wat zoek je precies? Het is benoemd in de blog van de visie 2.0 van afgelopen zomer en in de blog van afgelopen vrijdag nogmaals herhaald. Afgelopen meetup in Enschede is het ook nogmaals behandeld maar Athom geeft daarbij aan dat er een open API is die alles kan wat de mobiele app ook kan dus er kan een ontwikkelaar best iets op bouwen (flow editor) zoals Homeyda.sh ook gemaakt is.

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2018 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:36:
[...]

Athom zal het wel weten denk ik, wat kunnen ze eraan doen?
Positief op reageren en zeggen dat er verbetering op komst is? :P
Vraag is geeft het veel overlast twee apparaten, apparaten koppel je eenmalig als het goed is alleen je flows pas je aan. De app zal inderdaad via de API werken en zal de status van de devices updaten aan de hand van flows, zie het als virtual devices in Homey.
Overlast kan je het niet noemen, een normale situatie daarentegen...
Het is nog steeds mijn doel om alles op Homey te houden, blijf het een geweldig product vinden maar Athom moet wel even step-up doen met de stabiliteit van de signalen en het volwassen worden in de beantwoording i.p.v. af te schuiven. Al moet ik zeggen dat inmiddels in onze prive channels Athom wel wat meer antwoorden gegeven heeft na een lange stilte, ook daar was het namelijk stil. Helaas mag ik daar weinig over zeggen en zijn ze ook bezig dat wij daar een NDA voor gaan tekenen.
Zonder iets te zeggen wat je niet mag, wat vind je van hun antwoorden? Positief(er) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:40:
Zonder iets te zeggen wat je niet mag, wat vind je van hun antwoorden? Positief(er) ?
Ja, meer inzicht gekregen in wat er moet gebeuren, waar de problemen liggen en dat ze deze kunnen reproduceren @ Athom office. Bijvoorbeeld het issue waarbij (zigbee) apparaten ineens stoppen met werken, ze hebben alleen nog niet kunnen bepalen als X gebeurd en Y dan is er Z (dus geen verbinding). Ze werken eraan maar er zijn (te)veel prioriteiten zoals 433, Z-wave en Zigbee waarnaast 2.0 en de nieuwe app loopt + alle andere randzaken. De NDA is ook een stap die ze gaan nemen om meer samen te werken met de community ontwikkelaars waardoor die ook wellicht voor een versnelling kunnen zorgen. Vooralsnog een positieve stap maar het moet wel beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markhubert180
Al moet ik zeggen dat inmiddels in onze prive channels Athom wel wat meer antwoorden gegeven heeft na een lange stilte, ook daar was het namelijk stil. Helaas mag ik daar weinig over zeggen en zijn ze ook bezig dat wij daar een NDA voor gaan tekenen.
Vind het wel bijzonder hoe jullie je als "moderators/super-users" met een NDA voor hun karretje laat spannen.
Jullie runnen meer en deel van de apps, jullie runnen het forum, jullie beantwoorden "technische/functionele" vragen op/rond het forum/slack, jullie organiseren comm. avonden, etc. etc.

En als dank krijgen jullie een brak forum, gratis Slack en als klap op de vuurpijl mogen jullie dingen zien waar je niets over mag zeggen. Gevolg; jullie krijgen nog meer ellende over je heen, want mensen weten dat jullie meer weten en jullie mogen er niets over zeggen.
Wat krijg je dan; in plaats van Athom zegt; "We werken er aan"
Zeggen de mods; "Ze werken eraan: Echt en wij mogen er niets over zeggen".

:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markhubert180 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:53:
[...]

Vind het wel bijzonder hoe jullie je als "moderators/super-users" met een NDA voor hun karretje laat spannen.
Jullie runnen meer en deel van de apps, jullie runnen het forum, jullie beantwoorden "technische/functionele" vragen op/rond het forum/slack, jullie organiseren comm. avonden, etc. etc.

En als dank krijgen jullie een brak forum, gratis Slack en als klap op de vuurpijl mogen jullie dingen zien waar je niets over mag zeggen. Gevolg; jullie krijgen nog meer ellende over je heen, want mensen weten dat jullie meer weten en jullie mogen er niets over zeggen.
Wat krijg je dan; in plaats van Athom zegt; "We werken er aan"
Zeggen de mods; "Ze werken eraan: Echt en wij mogen er niets over zeggen".

:O
Haha niet te hard roepen nog, vooralsnog heeft niemand getekend en is dat vanuit DP/Moderators ook wel de kanttekening, ik laat mij niet monddood maken zogezegd anders heeft het tekenen geen nut. Een voorbeeld wat ik had aangehaald dat door de NDA ik niet zou mogen praten over DP releases. Maar wat nou als iedereen op Github ziet dat fix X voor probleem Y in de huidige DP release zit, dan zou een vraag vanuit de gebruikers van werkt het goed beantwoord moeten kunnen worden, zeker als dit een positieve vibe kan geven :)

Niet vergeten dat ik hiervoor ook al veel meer info had en ook niet altijd alles hier deelde of elders maar indien ik het nodig vond de informatie gaf :)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2018 08:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• keverjeroen
@markhubert180 Mag ik vragen wat de reden is dat jij in dit forum mee leest/schrijft? Serieuze vraag, want ik heb het idee dat je helemaal geen Homey hebt, maar er wel heel veel commentaar op hebt.

Verder wordt dit topic wel een beetje saai zo met al het gezeur.

Ow sorry, ik ben wel een tevreden Homey gebruiker. Super stabiel, zowel 433, Zigbee, Zwave en alle andere apps. De enige reden dat mijn Homey reboot is omdat er een update geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
keverjeroen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:10:
@markhubert180 Mag ik vragen wat de reden is dat jij in dit forum mee leest/schrijft? Serieuze vraag, want ik heb het idee dat je helemaal geen Homey hebt, maar er wel heel veel commentaar op hebt.
Omdat ik een domotica freak ben en graag één en ander volg.
Mag ik, omdat ik kritisch op de situatie ben, het toch een mooi potentieel product vindt, hier niet lezen/schrijven? (serieuze vraag!) :X

Het is toch wel gek om mensen een NDA te laten onderteken. Je maakt deze goudmijntje (want zij helpen en houden de community op koers) min of meer mond dood over de toekomst.
Persoonlijk zou ik deze nooit tekenen. Ook al was het omdat je bij de ontwikkeling van code mogelijk al voorwerkt naar een nieuwe versie en daarmee in de problemen kunt komen met je NDA. het kan mogelijk hint opleveren naar aanstaande wijzigingen/features/etc.

[ Voor 29% gewijzigd door markhubert180 op 11-04-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 13:40
Naar mijn mening is Homey zo slecht nog niet, al zijn er echt wel momenten dat ik hem kan vervloeken. Echter geldt dat voor alle controllers. Zo zou ik echt niet meer terug willen naar Domoticz en ondanks dat ik hele positieve geluiden over HASS hoor, heb ik ook geen zin om al mijn acties weer te moeten gaan programmeren.

Ik heb momenteel onder andere 2 NetAtmo HHC’s, een Harmony Hub, een P1 link via RPi, een Hue bridge met 6 lampen, een LG Hombot, 19 zigbee incl direct gekoppelde Hue devices, 73 z-wave devices, vele virtual devices en honderden flows. Is Z-wave zo stabiel als ik het van een controller verwacht? Nee, zeker niet. Word ik er wel eens gek van? Jazeker, maar toch werkt het hier altijd nog beter dan dat bijvoorbeeld Domoticz dat deed.

Het is lachwekkend dat Athom een 15+/20+ z-wave /zigbee netwerk als groot bestempeld. Toch is het niet zo dat de hele boel gelijk in elkaar stort als je over die getallen heen gaat.

Ik ben van mening dat Athom beter moet gaan communiceren, maar ook geloof ik nog steeds heilig in de potentie van het product. Hopelijk weten ze dat waar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
markhubert180 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:22:
[...]
Aantal maanden geleden alles vanuit LUA naar dzVents overgezet (weekje avonduren werk) en o o o wat is dzVents een prachtige oplossing! 50-70% code besparing, duidelijke documentatie, stabiel, eenvoudig en vooral; het werkt gewoon!! 8)7
dzVents net eens bekeken. Het is misschien een prachtige oplossing vergeleken met LUA, maar dit kan je moeilijk aan de gemiddelde gebruiker voorschotelen...
you want to detect a humidity rise within the past 5 minutes:

return {
on = {
timer = {'every 5 minutes'}
},
data = {
previousHumidity = { initial = 100 }
},
execute = function(domoticz)
local bathroomSensor = domoticz.devices('BathroomSensor')
if (bathroomSensor.humidity - domoticz.data.previousHumidity) >= 5) then
-- there was a significant rise
domoticz.devices('Ventilator').switchOn()
end
-- store current value for next cycle
domoticz.data.previousHumidity = bathroomSensor.humidity
end
}
Dat kan je moeilijk 'gebruiksvriendelijk' noemen :)
Al dit draadloze oplossing in zo'n klein bolletje met, in mijn ogen, te weinig resources onder de kap, is vragen om problemen. Snap niet waarom mensen Zigbee persee in het bolletje willen als het ook gewoon met een HUE bridge (beter) werkt. Same for KaKu icm met RFxcom; het werkt gewoon....
Er is niks mis met al die draadloze oplossingen in deze bol, moest het correct geïmplementeerd zijn.
De IR bvb werkt bij velen niet door een slecht design van de case, dat zou toch echt niet mogen (en onder garantie gefixed moeten worden).
De resources is blijkbaar niks mis mee, gezien deze quote van jezelf :)

[edit]
Nog vergeten om hier op te reageren.
Een Hue-bridge? Hoe kan je de Zigbee van Homey daar nou mee vergelijken? :?
Probeer eens een Xiaomi motion sensor op je Hue bridge aan te sluiten. ;)
Op een enkele hik na (draai ook PiHole+Intern websiteje) is alles rock-solid en dat op een simpele Raspberry Pi 3B, welke onder doet voor de SOM in de Homey.
Het probleem is puur software-matig, en daar moeten ze dus dringend wat aan beginnen doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 11-04-2018 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Gereserveerd, ga van de zomer verhuizen dus wil mij hier op inlezen wat ik in mijn nieuwe huis allemaal kan inrichten. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:25:
[...]

Ik ben van mening dat Athom beter moet gaan communiceren, maar ook geloof ik nog steeds heilig in de potentie van het product. Hopelijk weten ze dat waar te maken.
Communicatie is een probleem geweest van in het begin...

Even een quote van Emile vanuit de comments van hun Kickstarter:
About the forum and general communication, we'll work on it.
Da's dus van 2014 :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
markhubert180 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:13:
[...]

Omdat ik een domotica freak ben en graag één en ander volg.
Mag ik, omdat ik kritisch op de situatie ben, het toch een mooi potentieel product vindt, hier niet lezen/schrijven? (serieuze vraag!) :X
Natuurlijk, ga je gang! Maar soms lijkt het over te komen alsof je zelf al ervaring met Homey hebt, waardoor je mening als een feit over lijkt te komen. ;)
Het is toch wel gek om mensen een NDA te laten onderteken. Je maakt deze dit goudmijntje (want zij helpen en houden de community op koers) min of meer mond dood over de toekomst.
Persoonlijk zou ik deze nooit tekenen. Ook al was het omdat je bij de ontwikkeling van code mogelijk al voorwerkt naar een nieuwe versie en daarmee in de problemen kunt komen met je NDA. het kan mogelijk hint opleveren naar aanstaande wijzigingen/features/etc.
Het mooie is dat jij en ik beide niet weten wat er allemaal besproken wordt in de dev-groep en wat onder de NDA valt. Is het dan ook niet raar om er een mening over te hebben? Het was anders als jij ook in de dev-groep zat en precies hoorde wat er binnen die NDA besproken werd. Dan kan je er wel een mening over hebben.. (maar ja, dan mag je er weer niks over zeggen.. :X ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben benieuwd : Ik lees SOMS wat dingen over een Web API die je in staat zou stellen om op Rest basis met Homey te kletsen vanaf extern. Is die er nou al? Of half of zo?
Ik wil dan proberen zelf een NodeJS tool te schrijven die wat belasting van flows weghaalt van de Homey en alleen nog wat statusjes ophaalt en terugpusht. Daar kan ik dan ook mooi de echt complexe dingen in gaan coden :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:51:
Ben benieuwd : Ik lees SOMS wat dingen over een Web API die je in staat zou stellen om op Rest basis met Homey te kletsen vanaf extern. Is die er nou al? Of half of zo?
Ik wil dan proberen zelf een NodeJS tool te schrijven die wat belasting van flows weghaalt van de Homey en alleen nog wat statusjes ophaalt en terugpusht. Daar kan ik dan ook mooi de echt complexe dingen in gaan coden :)
Die is er maar nog in beta, deze API kan alles wat ook in de nieuwe mobiele app kan. Homeyda.sh maakt er al gebruik van. Meer informatie is te vinden op developers.athom.com alleen een key voor gebruik moet je aanvragen bij Athom en die delen ze momenteel niet zomaar uit omdat ze nog niet alle rechten goed ingeregeld hebben (het is nog niet af). Nu geef je dus volledige toegang tot je Homey bijvoorbeeld aan Homeyda.sh

Wellicht kun je je probleem / idee al deels oplossen met Homeyscript?

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
lubbertkramer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:54:
[...]

Die is er maar nog in beta, deze API kan alles wat ook in de nieuwe mobiele app kan. Homeyda.sh maakt er al gebruik van. Meer informatie is te vinden op developers.athom.com alleen een key voor gebruik moet je aanvragen bij Athom en die delen ze momenteel niet zomaar uit omdat ze nog niet alle rechten goed ingeregeld hebben (het is nog niet af). Nu geef je dus volledige toegang tot je Homey bijvoorbeeld aan Homeyda.sh
Oke duidelijk! Stel ik wil toch proberen zo'n key aan te vragen (dan kan ik Athom ook helpen met feedback op de nieuwe API), waar vraag ik dat aan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:51:
Pak de souremap van https://dos.athom.com/ en je ziet hem inclusief prerequisites om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:55:
[...]

Oke duidelijk! Stel ik wil toch proberen zo'n key aan te vragen (dan kan ik Athom ook helpen met feedback op de nieuwe API), waar vraag ik dat aan?
support@athom.com maar verwacht niet met die reden een key te krijgen, er zijn op het forum al vele die het verzocht hebben maar niet gekregen en dit is vooral omdat je volledige toegang krijgt tot iemand zijn Homey (momenteel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markhubert180
keverjeroen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:51:
[...]

Natuurlijk, ga je gang! Maar soms lijkt het over te komen alsof je zelf al ervaring met Homey hebt, waardoor je mening als een feit over lijkt te komen. ;)

[...]

Het mooie is dat jij en ik beide niet weten wat er allemaal besproken wordt in de dev-groep en wat onder de NDA valt. Is het dan ook niet raar om er een mening over te hebben? Het was anders als jij ook in de dev-groep zat en precies hoorde wat er binnen die NDA besproken werd. Dan kan je er wel een mening over hebben.. (maar ja, dan mag je er weer niks over zeggen.. :X ;) )
Beetje jammer en vervelend wat je zegt.
Ik som zaken op die keihard uit Github/Slack en/of het comm. en GoT forum te halen zijn.

Nu moet je niet gaan zeggen dat ik feiten "verzin" omdat het mijn mening is. Ik lees al een tijdje mee en blijf mij steeds meer verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
[...]

Interessant. De camera werkt neem ik aan buiten Homey om, of zit die ook nog gekoppeld?

De deurbellen van KlikaanKlikuit vind ik wel heel erg wit. Maar prima idee om er 1 van een paar tientjes te kopen en de camera los te doen.

https://www.coolblue.nl/product/771422/alecto-adb-17.html zou nog wel interessant zijn. Zijn voorloper was te koppelen aan Homey, dus ik neem aan deze ook.

Die van Grundig zou nog wat beter bij ons huis passen:
https://www.coolblue.nl/p...-draagbare-ontvanger.html

Ik vraag me alleen af of dit soort bellen ook te koppelen zijn aan Homey. De frequentie is gewoon 433 MHz. Zou dit moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Zit een beetje te kijken naar Homey en wat ik zo lees is het zeker een interessant apparaat. Ik zou het in eerst instantie willen gaan gebruiken voor de automatische rolluiken op onze 1e etage. Onze tuin en daardoor 2 slaapkamers zitten op het Zuiden. Als wij nu van het werk komen s'avonds is het op beide slaapkamers bloedheet. In het weekend of als we thuis zijn kunnen we de rolluiken naar beneden doen doormiddel van een hoog/lag knop die in alle slaapkamers achter de gordijnen zit.

Het gaat mij er nu vooral om dat Homey op een bepaalde manier automatische mijn rolluiken dicht kan doen als de zon op de slaapkamers staat en hierdoor het s'avonds een flink stuk aangenamer is in beide slaapkamers.

Kan dit met Homey?
En zo ja, wat heb ik daar allemaal van nodig, die hoog/lag knop in de slaapkamers moeten vervangen worden denk ik...
Iets met een temperatuur meter of zo in de slaapkamers?
Sensor dat de rolluiken niet dicht gaan als het slaapkamerraam open staan?

Ik hoor graag al jullie adviezen en/of tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frid0 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:52:
Goedemorgen,

Zit een beetje te kijken naar Homey en wat ik zo lees is het zeker een interessant apparaat. Ik zou het in eerst instantie willen gaan gebruiken voor de automatische rolluiken op onze 1e etage. Onze tuin en daardoor 2 slaapkamers zitten op het Zuiden. Als wij nu van het werk komen s'avonds is het op beide slaapkamers bloedheet. In het weekend of als we thuis zijn kunnen we de rolluiken naar beneden doen doormiddel van een hoog/lag knop die in alle slaapkamers achter de gordijnen zit.

Het gaat mij er nu vooral om dat Homey op een bepaalde manier automatische mijn rolluiken dicht kan doen als de zon op de slaapkamers staat en hierdoor het s'avonds een flink stuk aangenamer is in beide slaapkamers.

Kan dit met Homey?
En zo ja, wat heb ik daar allemaal van nodig, die hoog/lag knop in de slaapkamers moeten vervangen worden denk ik...

Altijd goed kijken of je apparaat ondersteund is met Homey, dit kun je checken op apps.athom.com of via het forum van Athom. Je kunt standaard inderdaad op bijvoorbeeld het weer of zonsopkomst/zonsondergang dan je luiken omhoog/omlaag laten gaan. Daarnaast zijn er genoeg apparaten die LUX (lichtsterkte) en TEMP meten aan de hand waarvan je in combinatie met het weer dan je condities voor je flow kunt bepalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:53:
[...]

Negatief omdat echte antwoorden uitbleven en ze zich gingen verschuilen achter een excuus van apparaten en keuzes terwijl ze bij de zigbee aankondiging ook gelijk de juiste implementatie hadden kunnen maken die aan de Athom standaard zou voldoen. Community is niet voor niets een app aan het bouwen om HA te gebruiken voor de hardware en Homey voor de logica. Ik draai momenteel zoals je hebt kunnen zien zelf de nieuwe app met het nieuwe design maar flows maken op je mobiel werkt niet. Een kaart gebruiken om bv een log naar papertrails te schrijven is al geen doen in de UI laat staan op je mobiel. Hier gaat binnenkort Zigbee ook omgezet worden voor een test met HASS en Homey gewoon om te kunnen zien wat het verschil is. Eerste geluiden in het HASS kanaal zijn positief en instant triggers, geen apparaten die als een loterij niet meer weken etc

Enige waar ik op wil wijzen bij @Rude-Dog dat hij niet moet vergeten wat eraan komt na zijn positieve note over de UI en dat het de eerst volgende grote update zal zijn na nog wat fixes in de 1.5.x reeks. Ik wijs Homey geinteresseerden ook op de keuze die Athom maakt dat ze weten wat ze kopen :)
Wacht even, maar toen ik eerder kritiek had op het feit dat de windows app weg gaat en dat je alles met telefoon en tablet moet gaan doen, en dat ik dat niet handig vond, moest ik van jou daar nog niks over zeggen want ik had nog niets gezien, en er waren immers toch ook apps waarmee je je android scherm op je laptop te zien kreeg, dus er was een workaround, en van de meeste mensen die een demo hadden gezien vonden de nieuwe interface toch superhandig en zo allemaal?

En nu ben je ineens negatief? Kijk, ik ben het met je ééns hoor, ik vind het ook een rare move, ik geloof nooit dat dat net zo lekker en handig gaat werken als de huidige app, ik vind dat Athom gewoon kut bezig is, want ik zie overal reclame voorbij komen dat Homey weer volop leverbaar is en ohhh allemaal (dezelfde, herkauwde) use cases waar naar gerefereerd wordt, maar ondertussen rommelt er vanalles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:00:
[...]

Wacht even, maar toen ik eerder kritiek had op het feit dat de windows app weg gaat en dat je alles met telefoon en tablet moet gaan doen, en dat ik dat niet handig vond, moest ik van jou daar nog niks over zeggen want ik had nog niets gezien, en er waren immers toch ook apps waarmee je je android scherm op je laptop te zien kreeg, dus er was een workaround, en van de meeste mensen die een demo hadden gezien vonden de nieuwe interface toch superhandig en zo allemaal?

En nu ben je ineens negatief? Kijk, ik ben het met je ééns hoor, ik vind het ook een rare move, ik geloof nooit dat dat net zo lekker en handig gaat werken als de huidige app, ik vind dat Athom gewoon kut bezig is, want ik zie overal reclame voorbij komen dat Homey weer volop leverbaar is en ohhh allemaal (dezelfde, herkauwde) use cases waar naar gerefereerd wordt, maar ondertussen rommelt er vanalles.
Volgens mij zeg je precies wat ik toen zei in je eerste stuk, niet oordelen voordat je het daadwerkelijk zelf hebt kunnen ervaren en volgens mij kan ik dat nu voor mobiel in ieder geval volledig zeggen na mijn pogingen met het nieuwe design en de laatste aanpassingen :) Of het op een tablet gaat werken kan ik nog niet over oordelen dus dat doe ik zodra ik dat heb kunnen doen.

Inderdaad kun je Android apps gewoon op je pc draaien, daarmee zou het probleem van het verdwijnen van de interface af te vangen zijn of toch zelf maar aan de slag en een flow editor bouwen. Voor alle andere zaken is de nieuwe app zeker een vooruitgang, maar niet als je complexere flows wilt maken, standaard flow van beweging -> lamp aan zijn prima te doen.

Workaround blijft inderdaad gewoon de android app op je pc te draaien, als het op een tablet werkt moet het ook schalen naar een beeldscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
lubbertkramer schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:15:
[...]

Wat voor apparaat gaat het om, z-wave / zigbee of niet slim? Wat je kan doen is inderdaad een countdown steeds opnieuw starten met de countdown app die checkt of hij nog aanstaat en verbruik meet -> dan pushnotificatie. Er zit ook een standaard kaartje onder apparten in de flow editor waarmee je kan zeggen apparaten x tijd niet gerapporteerd en dan je actie. Maar die lijkt niet altijd even goed te werken
Betreft een z-wave stekker.
Ik ga even prutsen met de flow, heb nu het volgende maar lijkt erop dat dit nog niet goed werkt:
als de energie is veranderd
en energie is kleiner dan 1
dan draai zandloper om 'koelkast bijkeuken' 10800 seconden
stuur pushbericht

Ik krijg nu direct het pushbericht. Moet me nog even verdiepen in de werking van de countdown app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just_A_User
lubbertkramer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:11:
[...]

Volgens mij zeg je precies wat ik toen zei in je eerste stuk, niet oordelen voordat je het daadwerkelijk zelf hebt kunnen ervaren en volgens mij kan ik dat nu voor mobiel in ieder geval volledig zeggen na mijn pogingen met het nieuwe design en de laatste aanpassingen :) Of het op een tablet gaat werken kan ik nog niet over oordelen dus dat doe ik zodra ik dat heb kunnen doen.

Inderdaad kun je Android apps gewoon op je pc draaien, daarmee zou het probleem van het verdwijnen van de interface af te vangen zijn of toch zelf maar aan de slag en een flow editor bouwen. Voor alle andere zaken is de nieuwe app zeker een vooruitgang, maar niet als je complexere flows wilt maken, standaard flow van beweging -> lamp aan zijn prima te doen.

Workaround blijft inderdaad gewoon de android app op je pc te draaien, als het op een tablet werkt moet het ook schalen naar een beeldscherm :)
Jawel, maar laten we er niet omheen draaien Lubbert, toen jij recent op je vingers getikt werd veranderde jouw hele houding richting Athom. Is te begrijpen, en logisch, en ik zou echt niet anders gereageerd hebben, maar hier zit toch wel een beetje een persoonlijk dingetje bij voor jou, want eerst kon je niets negatiefs horen over Athom en Homey, en dat is nu toch echt wel verandert. Het is geen toeval dat dat is direct nadat je op je vingers bent getikt.

Want als nu iemand hier zegt oh handig in gebruik dan is het 'ja maar let op, die app gaat weg'. Je komt niet direct met de hele app die je android overneemt als suggestie, je insteek is nu gewoon anders geworden. Dat snap ik wel, en nogmaals, ik zou dat niet anders hebben, maar geef dat dan ook gewoon toe, want daar is namelijk niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Niek_ schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:16:
[...]

Betreft een z-wave stekker.
Ik ga even prutsen met de flow, heb nu het volgende maar lijkt erop dat dit nog niet goed werkt:
als de energie is veranderd
en energie is kleiner dan 1
dan draai zandloper om 'koelkast bijkeuken' 10800 seconden
stuur pushbericht

Ik krijg nu direct het pushbericht. Moet me nog even verdiepen in de werking van de countdown app.
Is jouw verwachting dat je dat pushbericht pas na 10800 seconden krijgt? want dat is niet hoe het werkt :)

Alles wat in de DAN kolom staat wordt volgens mij gewoon uitgevoerd, ongeacht of de voorgaande actie in de DAN kolom wel of niet uitgevoerd wordt.

Dus wat hij doet is 'draai zandloper om'
en los van die actie is, 'stuur pushbericht'.

Als je wil bereiken wat jij wil, dan zou ik (maar ik ben geen expert) een nieuwe flow maken waarbij de trigger voor die flow is dat ALS die zandloper is omgedraaid, DAN stuur pushbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Just_A_User schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:19:
[...]

Is jouw verwachting dat je dat pushbericht pas na 10800 seconden krijgt? want dat is niet hoe het werkt :)

Alles wat in de DAN kolom staat wordt volgens mij gewoon uitgevoerd, ongeacht of de voorgaande actie in de DAN kolom wel of niet uitgevoerd wordt.

Dus wat hij doet is 'draai zandloper om'
en los van die actie is, 'stuur pushbericht'.

Als je wil bereiken wat jij wil, dan zou ik (maar ik ben geen expert) een nieuwe flow maken waarbij de trigger voor die flow is dat ALS die zandloper is omgedraaid, DAN stuur pushbericht.
Inderdaad precies zoals jij zegt. Alles wordt gewoon uitgevoerd.... Hij gaat dus niet wachten.

Wat overigens wel wat verwarrend is. Zeker als je van een blocky systeem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_A_User schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:17:
[...]

Jawel, maar laten we er niet omheen draaien Lubbert, toen jij recent op je vingers getikt werd veranderde jouw hele houding richting Athom. Is te begrijpen, en logisch, en ik zou echt niet anders gereageerd hebben, maar hier zit toch wel een beetje een persoonlijk dingetje bij voor jou, want eerst kon je niets negatiefs horen over Athom en Homey, en dat is nu toch echt wel verandert. Het is geen toeval dat dat is direct nadat je op je vingers bent getikt.

Want als nu iemand hier zegt oh handig in gebruik dan is het 'ja maar let op, die app gaat weg'. Je komt niet direct met de hele app die je android overneemt als suggestie, je insteek is nu gewoon anders geworden. Dat snap ik wel, en nogmaals, ik zou dat niet anders hebben, maar geef dat dan ook gewoon toe, want daar is namelijk niets mis mee :)
Nee hoor jij leest kennelijk niet overal zoals op Slack, al ver voor de tik was ik in #General met de andere gebruikers bezig om antwoorden te krijgen van Athom, daar kwam ook de blog van afgelopen week uit voort en de reactie van Athom na het paasweekend (pas daarna kreeg ik de app met het nieuwe design). Je moet geen dingen zoeken die er niet zijn als die er niet zijn (volgens mij was mijn post over de tik best luchtig), screenshot staat toch ook nog steeds op Tweakers :9 En vooralsnog deel ik alle informatie die relevant is en die ik kan delen vanuit mijn eigen gezonde verstand, heb ik geen NDA voor nodig. Nadeel is dat ik straks wel meer op moet letten wat ik deel want waar ik nu nog deels zelf die scheiding bepaal doet Athom dat straks voor mij.

Edit aan:
Uiteraard heeft de tik iets gedaan dat ik het minder voor ze opneem momenteel maar ze werken er wel hard aan dat ik dat wel weer ga doen op het moment in onze kanalen met Athom. Tik was meer een fout van hun aangezien zij niet op voorhand hadden laten weten dat het een alleen DP release was omdat het een fout was en de release niet bedoeld was om openbaar te gaan.
Edit uit

Ik hoef niet constant hele lappen tekst lijkt mij erbij te plaatsen bij een blog met een statement van Athom dat dat ook via je pc alsnog kan als ik het deel dat een gebruiker wel op de hoogte is van wat er gaat veranderen. We zitten hier op Tweakers dus mag verwachten dat er hier een minimaal niveau is en gebruikers ook zelf onderzoek doen. Het is al meerdere malen benoemd hier en @ athom forum dat dat op die manier mogelijk is :)

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik vind de webingang voor homey ideaal... Via een reverse proxy op mijn synology met een Let's encrypt certificaat kan ik vanuit elke plek homey in: https://homey.mijnserver.nl
Hoop echt dat zoiets mogelijk blijft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vandermark schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:26:
Ik vind de webingang voor homey ideaal... Via een reverse proxy op mijn synology met een Let's encrypt certificaat kan ik vanuit elke plek homey in: https://homey.mijnserver.nl
Hoop echt dat zoiets mogelijk blijft...
Wat is jouw oplossing anders dan my.athom.com? Maar dat gaat inderdaad verdwijnen, de web ui dus de vraag is wat doe je met je webingang?

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2018 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
lubbertkramer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:27:
[...]

Wat is jouw oplossing anders dan my.athom.com? Maar dat gaat inderdaad verdwijnen, de web ui dus de vraag is wat doe je met je webingang?
Verhip! En ik vond mezelf zo 'slim' :') :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
lubbertkramer schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:11:
[...]

Of je update gewoon niet. Of het in de toekomst stabiel blijft is twee :) Ik zat daar serieus over na te denken, maar dan kom je gauw in de knel denk ik.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

Lennnn schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:00:
[...]

Interessant. De camera werkt neem ik aan buiten Homey om, of zit die ook nog gekoppeld?

De deurbellen van KlikaanKlikuit vind ik wel heel erg wit. Maar prima idee om er 1 van een paar tientjes te kopen en de camera los te doen.

https://www.coolblue.nl/product/771422/alecto-adb-17.html zou nog wel interessant zijn. Zijn voorloper was te koppelen aan Homey, dus ik neem aan deze ook.

Die van Grundig zou nog wat beter bij ons huis passen:
https://www.coolblue.nl/p...-draagbare-ontvanger.html

Ik vraag me alleen af of dit soort bellen ook te koppelen zijn aan Homey. De frequentie is gewoon 433 MHz. Zou dit moeten werken?
De camera heb ik momenteel inderdaad niet apart aan Homey gekoppeld. In het verleden had ik dit wel via de synology app, maar ik ben nog in afwachting van een update hiervoor. Daarmee kun je ook de camera opnames starten/stoppen en meer.

Een deurbel met een 433 frequentie werkt niet zomaar met Homey. Er moet wel een app voor zijn. Soms werkt een app van een ander merk ook. Zou kunnen dat de Alecto deurbel ook met het oude type nummer werkt.
Eventueel zelf creëren zou ook kunnen met de record functie. Er is helaas nog geen 100% heldere uitleg hoe dit moet. (voor mij niet tenminste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aurora schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:20:
[...]

Of je update gewoon niet. Of het in de toekomst stabiel blijft is twee :) Ik zat daar serieus over na te denken, maar dan kom je gauw in de knel denk ik.
Vraag is of ze niet alsnog my.athom.com op den duur offline halen (of in ieder geval het beheergedeelte) aangezien dat toch servercapaciteit inneemt

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Dan is mijn reverse proxy over ssl toch wel beetje handig :) Log je direct in zonder athom server.

[ Voor 24% gewijzigd door vandermark op 11-04-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vandermark schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:29:
Dan is mijn reverse proxy over ssl toch wel beetje handig :) Log je direct in zonder athom server.
Deels, als er geen web versie van de flow editor / apparaten toevoegen etc is waar gaat je reverse proxy dan naar verwijzen?

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2018 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

Frid0 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:52:
Goedemorgen,

Kan dit met Homey?

Die hoog laag knop hoef je niet te vervangen. De Fibaro Roller shutter 2 werkt hier perfect. Je moet hem wel ergens in je bekabeling opnemen. Ik gebruik deze in combinatie met een Zigbee temperatuursensor en een Neo coolcam bewegingssensor (een oude zonder temperatuur meter).

Als de temperatuur buiten meer als 3 graden hoger is en er is al 30 minuten geen beweging gezien op zolder dan gaan de rolluiken automatisch omlaag.

Als de temperatuur buiten lager is als op zolder dan gaat het rolluik weer omhoog.

De temperatuur instellingen moeten deze zomer nog getest gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
2be schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:44:
[...]

De camera heb ik momenteel inderdaad niet apart aan Homey gekoppeld. In het verleden had ik dit wel via de synology app, maar ik ben nog in afwachting van een update hiervoor. Daarmee kun je ook de camera opnames starten/stoppen en meer.

Een deurbel met een 433 frequentie werkt niet zomaar met Homey. Er moet wel een app voor zijn. Soms werkt een app van een ander merk ook. Zou kunnen dat de Alecto deurbel ook met het oude type nummer werkt.
Eventueel zelf creëren zou ook kunnen met de record functie. Er is helaas nog geen 100% heldere uitleg hoe dit moet. (voor mij niet tenminste)
Jammer dat Synology niet meer werkt dan.

Heb het even opgezocht en de nieuwere Alecto blijkt ook te werken ( https://github.com/athombv/homey/issues/733 ). Dus dat is mooi. :)

Beetje vreemd dat Homey zelf nog altijd adverteert met het oude model ( https://www.athom.com/nl/talks-with-homey/#doorbell ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Heb een vraagje over een flow. En ik denk dat ik iets van een 'loop' moet inbouwen, maar weet niet zo goed hoe, want kan die functie niet direct vinden.

Wat ik wil is dat als het na 22.30 uur is, en zowel de telefoon van mij als die van mijn vriendin zijn verbonden met het accesspoint boven (eg. we bevinden ons op de 1e etage waar de slaapkamer is, ap is van unifi en dat werkt keurig) óf alleen die van haar en die van mij is disconnected of andersom (we zijn soms ook niet thuis). Dan moeten de lampen in de woonkamer en keuken uit.

Nu heb ik een mooie flow gemaakt, alleen die heeft een trigger op 22.30 uur én de overige voorwaarden. Alleen hij checkt dus nu alleen om 22.30 uur.... als we dus om 23.00 uur beide boven zijn, dan is de eerste voorwaarde niet meer correct en wordt de flow dus niet uitgevoerd.

Ik moet dus eigenlijk iets hebben dat als het later is dan 22.30 uur dat hij deze flow start en daarvoor moet hij continu controleren of de beide telefoons verbonden zijn met het AP boven.
Pagina: 1 ... 21 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.