Rude-Dog schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:53:
[...]
Geloof niet dat ik je in de hele thread ooit zo kritisch heb gezien

Sfeer een beetje omgeslagen sinds de screenshot van de beta app en bijbehorende reprimande?
Enige waar ik bang voor ben is dat er ooit een hardware design met de beste intenties is gedaan om het project van de grond te krijgen, maar nu er echt uitgebreide software ontwikkeld moet worden je wellicht aan de restricties van de oorspronkelijke spec vast zit.
Voor mij zit de keuze voor een Homey eigenlijk in het gemak om de flows samen te stellen, ik heb echt geen zin om uren lang XML achtige constructies bij elkaar te schrijven, wat je met veel van de open source pakketten wel hebt vind ik. Spraak etc zal me verder een worst zijn, en die keuze om music library overboord te gooien sta ik ook wel achter. Dat ging ik nooit gebruiken zoals het bedacht was.
Haha nee ik was al met HA bezig voor ik die gekregen heb. Is begonnen na een discussie waarin Athom bleef aangeven dat alles aan de externe partij lag, bijvoorbeeld waarom Toon al 1,5 maand niet werkte (zelf geen Toon gebruiker) maar ze hadden dat groot aangekondigd. Ze gebruikten gewoon een API die allang niet meer werkte (V1 terwijl V3 in gebruik is) en bleven Toon de schuld geven. Idem voor mijn
issue met LIFX, LIFX app werken mijn lampen, in HA werken mijn lampen maar volgens Homey zijn ze onbereikbaar, waar ligt dan het probleem? (en nee ligt niet aan dat ze nu in HA zitten want probleem speelde voor ik HA heb aangezet

)
Ik heb HA nu thuis draaien meer als test nog maar Athom zal wel nu pro-actief aan de slag moeten mede omdat issues buiten Homey anders zijn of niet bestaan zoals @ Homey. Waar ik persoonlijk gewoon van baal is het blijven schermen met onwaarheden maar niet gewoon met de billen bloot te gaan van wij zitten fout, we zijn bezig met het verbeteren maar veel verder dan "we're working on it" komt er niet uit. Zeker als je dan een 1.5.9 krijgt waar vooral de focus lijkt te liggen op BLE (wat nog lang niet stabiel is ondanks vele beloftes) en waar dan ineens de aandacht blijkt te liggen. Maak eerst het ene goed af en stap dan over op iets anders.
Veel informatie van wat ik nu wel deel is allang bekend als je een beetje op Slack meeleest, door de tik van Athom heb ik wel zoiets van alle informatie die ik dus elders krijg en niet uit DP Komt is dus openbaar aangezien hij aan heeft gegeven alleen voor DP een NDA zou moeten gelden maar we die niet hebben uit vertrouwen.
Note
Al wist ik echt niet dat de app update een DP only update was. DP heeft de nieuwe app gehad voordat iedereen hem kreeg maar loopt sinds de openbare beta mee in het ritme. Normaal krijgen wij ook in DP een headsup van er komt iets aan gelieve niet te delen. Op het moment dat ik dus deze update zag dacht ik dat hij voor iedereen vrijgegeven was en was dat per slot van rekening maar drie maanden te laat (zou begin 01-2018 komen volgens eerdere beloftes). Blijf het raar vinden dat ze berichten verwijderen en het 7 uur na release afdoen als een foutje en was niet de bedoeling maar dat zijn my 2 cents
Note 2:
Muziek eruit gooien is de beste keuze die ze ooit gemaakt hebben inderdaad, snap al niet echt wat dat erin deed maar goed dat heeft wellicht ook met het niveau van het aantal apparaten te maken
Note 3:
Wie al vaker op Slack meegelezen heeft het woord SuperHomey al eens voorbij zien komen, hardware lijkt niet het probleem te zijn maar meer de softwarematige implementaties en hoe het aan elkaar geknoopt is houtje touwtje. Dat is ook te lezen in de blog dat ze iets gebruiken wat al niet meer ondersteund was en nu pas iets gaan doen wat aan hun standaard zou voldoen, waarom dan ooit die andere keuze gemaakt (nog geen paar maanden terug) (zigbee)
[
Voor 9% gewijzigd door
lubbertkramer op 07-04-2018 01:12
]