RobertMe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:49:
[...]
Wat ik gisteren snel zag langskomen op Slack is dat ook dat (Slack) niet 'officieel' is. Alleen Bram (community manager) is verplicht om op Slack te zitten. De rest van de medewerkers niet.
Ook Slack is dus niet officieel en ook daar is de kans vele malen groter dat je reactie uit community krijgt dan van Athom zelf.
DIt is halve en ook nog eens onjuiste informatie (en geen excuus m.b.t snel gelezen, post het dan niet), het is voor support en daarom is Bram er verplicht actief namens het gehele Athom team. Jeroen zei daarbij dat het juist een Athom communicatie kanaal is. Daarnaast gaf Jeroen aan dat er weinig Athom medewerkers zich op Slack willen laten zien vanwege het "gezeik" (maar goed dat is deels wat een community doet

). Als de community Athom vaker gewoon (zoals Jeroen overigens zelf regelmatig doet) op Slack wil zien moet de community zich ook daarnaar gedragen
jeroenvollenbrock [11:00 AM]
Personal opinion mode on: As for the provocation and image copyright thing, i completely agree with things getting pathetic, but this is an Athom communication channel, and legally Athom cannot do much about people showing regular photo’s of Homey, but Athom can do something about people taking Homey and modifying it to contain a provocating message, since they’re actively using and modifying Athoms copyright to do something it is not intended for. Athom hasnt done anything about that up until the point where that started to happen, and i actually don’t blame anyone for doing that. Athom does not force anyone to be here, not even its employees (Except for Bram), and i don’t think it’s weird that other Employees stop checking in after for instance seeing pictures of a crying version of the product they’re working very hard on. The communication of anyone except Bram is slowing down because of a decreasing attitude, and the attitude is decreasing because of a slower communication rate. If you want more Athom employees to be here voluntarily, i suggest we start by making them feel welcome. If we don’t do that, i don’t think it’s weird to expect just a community manager to be here.
RobertMe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:13:
[...]
En ook bij GitHub is dat maar de vraag. Kans is groot dat Athom niet reageert of alleen toekent aan een persoon of een label erop zet.
Bv de grote Z-Wave issues en ZigBee issues is volgens mij nooit echt veel over gecommuniceerd door Athom, dus ook op GitHub niet. Wel veel discussie door de community bij het GitHub issue, maar geen of weinig reacties van henzelf.
Agree, ze hebben de blog daarvoor online gezet maar die was voor velen juist de trigger om met vuur te schieten (excuus van >15 apparaten). Gelukkig heeft Athom dat wel redelijk op de rit weer gezet en is er in het DP kanaal veel meer informatie gedeeld over wat gaat komen maar zal er ook spoedig naar de community meer informatie komen na nog wat laatste testen. Wel is duidelijk dat ze alle issues hebben kunnen reproduceren maar er geen logica is waarom bijvoorbeeld een apparaat ineens verdwijnt. Er is geen trigger van X + Z waardoor Y verdwijnt. Pluspunt is dat ze dus weten wat de problemen zijn en deze ook zelf hebben kunnen reproduceren, nu nog een oplossing
Webgnome schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:11:
[...]
Dat maakt het nog niet meteen een goed ding? Om even op te sommen als ik bij Athom iets wil aankaarten :
- Github (een van de vele repositories)
- Forum.. soms
- Slack
- Trello
- support@athom.com
- Faq pagina
Dat je github gebruikt kan ik vanuit een developer point of view ( ben zelf developer) nog wel snappen maar vind je ook niet dat er wel een beetje heel veel locaties zijn waar dat je informatie kunt vinden / vragen? En dan heb ik nog niet eens het idee dat er achter support@athom.com een degelijk helpdesk systeem zit (zoals freshdesk of iets). Waarschijnlijk is dat ook nog gewoon een shared mailbox..
Wil de stok niet in het hoenderhok gooien maar ben wel een beetje klaar met het hele gedoe.
Veel wegen die naar Rome leiden maar uiteindelijk is de officiele weg voor support via mail of Github (of Slack en Bram persoonlijk aanspreken) Trello was zoals hierboven aangegeven door @
Fire69 inderdaad al aanwezig sinds het begin van de KS. Zie dit ook niet als een nieuw communicatiekanaal wat lang zal blijven, ik verwacht dat dit binnenkort ergens geintegreerd gaat worden net als het kunnen verzoeken van
nieuwe apparaten (de community wou alleen geen google sheet voor de vragen aan Athom vanuit de discussie @ slack met Bram ) . Dit is meer bedoeld om snel de vragen te beantwoorden van de community om deze weer als supporter te krijgen i.p.v. als tegenstander
Maar deels met je eens, het is een wildgroei aan kanalen geworden maar ik denk dat de eindgebruiker FAQ -> support per mail het meeste gebruikt, kom je een stap verder is het inderdaad Github (en anders maakt Athom de GH aan

)
[
Voor 43% gewijzigd door
lubbertkramer op 20-04-2018 00:03
]