Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sa1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:24:
Heb een vraagje over een flow. En ik denk dat ik iets van een 'loop' moet inbouwen, maar weet niet zo goed hoe, want kan die functie niet direct vinden.

Wat ik wil is dat als het na 22.30 uur is, en zowel de telefoon van mij als die van mijn vriendin zijn verbonden met het accesspoint boven (eg. we bevinden ons op de 1e etage waar de slaapkamer is, ap is van unifi en dat werkt keurig) óf alleen die van haar en die van mij is disconnected of andersom (we zijn soms ook niet thuis). Dan moeten de lampen in de woonkamer en keuken uit.

Nu heb ik een mooie flow gemaakt, alleen die heeft een trigger op 22.30 uur én de overige voorwaarden. Alleen hij checkt dus nu alleen om 22.30 uur.... als we dus om 23.00 uur beide boven zijn, dan is de eerste voorwaarde niet meer correct en wordt de flow dus niet uitgevoerd.

Ik moet dus eigenlijk iets hebben dat als het later is dan 22.30 uur dat hij deze flow start en daarvoor moet hij continu controleren of de beide telefoons verbonden zijn met het AP boven.
Je kan hem toch bijvoorbeeld elke minuut laten runnen en dan als condition die tijd zetten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:31
@Sa1
Als alternatief op wat DennusB aandraagt, indien je het niet erg vindt om 2 flows te hebben hiervoor:

De nieuwe flow heeft dan als trigger 22:30 en draait dan een zandloper om daarin 1 seconde als duur ofzo (van de CountDown app).
Dan pas je je huidige flow aan dat deze triggert op het leeglopen van de zandloper.
Indien alle voorwaarden voldoen: licht uitzetten als deze niet zijn voldaan: draai de zandloper opnieuw om maar dan met 300 seconden (of wat jij fijn vindt).

Op deze manier zal de flow vanaf 22:30 om de 5 minuten blijven controleren totdat deze de lampen uitzet (en dan draait ie niet meer tot de volgende dag).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Kun je als trigger niet beter het connecten van een telefoon met het acccespoint gebruiken op de bovenverdieping (2x), met als voorwaarde de ander niet thuis.
Het connecten van het accespoint boven terwijl de ander al boven connected is. 2x
Voorwaarde bij deze is tijd tussen xx:xx en xx:xx.

En een trigger 22:30 en niemand thuis is licht uit.

Dit vraagt volgens mij het minste van de resources van Homey.

[ Voor 8% gewijzigd door 2be op 12-04-2018 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corvo
Nice, gelijk meerdere oplossingen voor hetzelfde probleem. (mbt de vraag van @Sa1 ).
Ondanks dat mijn voorstel daadwerkelijk "loopt", vind ik het voorstel van 2be wel beter. De telefoon triggers zijn veel 'cleaner' en voorkomt onnodig runnen van de checks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Wauw, gaat ik vanavond direct mee aan de slag! Uitgangspunt voor laagste resources vind ik inderdaad een sterke!

Tnx heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Binnen de zwave developer omgeving kan ik per zwave device de knop 'CC Basic' On/Off zetten. Wat doet deze knop?

Voor het eerst alle drie de fibaro dimmer 2 devices rechtstreeks op de homey. Deze 3 dimmers bevinden zich alle drie op 5 meter afstand van de homey. Soms zitten er ook twee dimmers tussen de homey en de derde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dXSeSqSdRKJabtkrri92THXh/full.jpg

[ Voor 173% gewijzigd door vandermark op 12-04-2018 11:54 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2be

2be

vandermark schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:46:
Binnen de zwave developer omgeving kan ik per zwave device de knop 'CC Basic' On/Off zetten. Wat doet deze knop?

Voor het eerst alle drie de fibaro dimmer 2 devices rechtstreeks op de homey. Deze 3 dimmers bevinden zich alle drie op 5 meter afstand van de homey. Soms zitten er ook twee dimmers tussen de homey en de derde:

[afbeelding]
CC staat voor Command Class. De Basic CC is de standaard CC die bij jou type device hoort. Bij een lamp is dit aan/uit. Bij een rolluik omhoog en omlaag etc. Hiermee kun je dus testen of je device reageert. Tevens krijg je dan in een pop-up te zien of het commando gelukt is. Je kunt dus zien of het commando van Homey naar het device werkt (lamp aan/uit) en of het Acknowledge commando van je device naar Homey werkt (pop-up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 17:20

xiD

12345

Sinds enkele dagen heb ik een Homey in bezit. Hiervoor onder andere Domoticz en een Zipabox gebruikt/gehad.

Nu heb ik, om wat te spelen, een Coolcam Plug voor mn droger geplaatst en wil ik een notificatie sturen zodra de droger klaar is.

Ik had zelf in gedachten dat als volgt te doen ; Als het verbruik van de droger daalt tot onder 1000w start een timer voor 5 min. Komt het verbruik boven de 1000w gedurende de timer actief is stop de timer dan. Loopt de timer af stuur een push bericht dat de droger klaar is.

Kan dit in één flow? Of hoe gaat zoiets bij Homey?

67890

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

xiD schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:19:
Sinds enkele dagen heb ik een Homey in bezit. Hiervoor onder andere Domoticz en een Zipabox gebruikt/gehad.

Nu heb ik, om wat te spelen, een Coolcam Plug voor mn droger geplaatst en wil ik een notificatie sturen zodra de droger klaar is.

Ik had zelf in gedachten dat als volgt te doen ; Als het verbruik van de droger daalt tot onder 1000w start een timer voor 5 min. Komt het verbruik boven de 1000w gedurende de timer actief is stop de timer dan. Loopt de timer af stuur een push bericht dat de droger klaar is.

Kan dit in één flow? Of hoe gaat zoiets bij Homey?
Hiervoor heb je de Countdown app nodig. Je kunt gebruik maken van de informatie van de plug in Insights om je triggers voor gereed zijn van je droger te bekijken. In dit topic in het forum kun je vast en zeker voorbeeld flows vinden: https://forum.athom.com/d.../positive-flows-that-work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 17:20

xiD

12345

@2be Ja thx, de Countdown & Insights (top aanvullig!) had ik gevonden.

Dacht wellicht kan je flows 'samenvoegen'. Maar het komt er toch op neer dat je meerdere flows aan moet maken. Gelukkig kan je ze in mapjes stoppen anders wordt het een flinke flow chaos ben ik bang.

67890

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3 Apr 2018
1.5.9
[BLE] Various bugfixes for SDKv2 apps
[Alarms] Fixed a bug that could cause disabled alarms to still trigger flows
[Z-Wave] Multichannel node-IDs are now accessible in SDKv2 apps
De 1.5.9 update is zojuist ook vrijgegeven in het stabiele kanaal, hou er rekening mee dat de update tegenwoordig in waves gaat waardoor de update niet direct beschikbaar is op je Homey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

2be schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:52:
Kun je als trigger niet beter het connecten van een telefoon met het acccespoint gebruiken op de bovenverdieping (2x), met als voorwaarde de ander niet thuis.
Het connecten van het accespoint boven terwijl de ander al boven connected is. 2x
Voorwaarde bij deze is tijd tussen xx:xx en xx:xx.

En een trigger 22:30 en niemand thuis is licht uit.

Dit vraagt volgens mij het minste van de resources van Homey.
Dit worden dan drie Flows omdat je slechts één trigger kunt zetten?

Flow 1 trigger: telefoon A verbonden met AP, voorwaarde telefoon B verbonden met AP EN tijd tussen 22:30 en 01.00

Flow 2 trigger: telefoon A verbonden met AP, voorwaarde telefoon B disconnected EN tijd tussen ....
Flow 3 trigger: telefoon B verbonden met AP, voorwaarde telefoon A disconnected EN tijd tussen ....

Of zie ik iets over 't hoofd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sa1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:41:
[...]

Flow 1 trigger: telefoon A verbonden met AP, voorwaarde telefoon B verbonden met AP EN tijd tussen 22:30 en 01.00

Flow 2 trigger: telefoon A verbonden met AP, voorwaarde telefoon B disconnected EN tijd tussen ....
Flow 3 trigger: telefoon B verbonden met AP, voorwaarde telefoon A disconnected EN tijd tussen ....

Persoonlijk werk ik altijd met een map Triggers en Classes, in mijn geval zou ik het zo oplossen:

Flows in de map triggers:
Flow 1: Trigger telefoon A is verbonden AND telefoon B is verbonden AND tijd is tussen X en X moment AND Variable slapen = false THEN verander een variable bijvoorbeeld slapen naar true ELSE doe iets

Flow 1: Trigger telefoon B is verbonden AND telefoon A is verbonden AND tijd is tussen X en X moment AND Variable slapen = false THEN verander een variable bijvoorbeeld slapen naar true ELSE doe iets

Flows in de map class:
Flow: Als variable "Slapen" veranderd AND Variable slapen = True THEN Doe acties voor slapen ELSE (dan is ie dus false geworden doe acties wakker of anders

Voordeel hiervan is dat ik nog oneindig aantal trigger flows kan maken die uiteindelijk dezelfde actie veroorzaken. Voor nu blijft het aantal flows gelijk maar stel je wilt straks nog een ander soort trigger hebben waarop je de slaap acties wilt uitvoeren bijvoorbeeld met een knop naast je bed voor je middagdutje etc dan hoef je alleen de trigger flow te maken en je actie (class) bestaat al

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 12-04-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 14:55
lubbertkramer schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:38:
[...]

De 1.5.9 update is zojuist ook vrijgegeven in het stabiele kanaal, hou er rekening mee dat de update tegenwoordig in waves gaat waardoor de update niet direct beschikbaar is op je Homey :)
Zo netjes via de beta app de update uitgevoerd. Ziet er tot nu toe goed uit! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be

2be

Sa1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:41:
[...]

Flow 4 trigger: telefoon B verbonden met AP, voorwaarde telefoon A verbonden met AP EN tijd tussen 22:30 en 01.00

Flow 5 trigger: Het is 23:00, voorwaarde A&B disconnected

En het advies van Lubbert zou ik ook zeker meenemen. Zo werk ik ook. Je kunt dan ook de voorwaarde: persoon XX slaapt in andere flows opnemen zoals het volume van je deurbel.

[ Voor 20% gewijzigd door 2be op 13-04-2018 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
Zijn er zwave(+) deurbellen te koop die je 'gewoon' kan bevestigen aan de aanwezige bedrading zodat je niet aan de batterijen hoeft? Liefste zou ik de bestaande knop buiten ook gewoon houden, enkel de bel in de meterkast zelf vervangen die ik aan Homey kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

vandermark schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:10:
Zijn er zwave(+) deurbellen te koop die je 'gewoon' kan bevestigen aan de aanwezige bedrading zodat je niet aan de batterijen hoeft? Liefste zou ik de bestaande knop buiten ook gewoon houden, enkel de bel in de meterkast zelf vervangen die ik aan Homey kan koppelen.
Nog niet bij Robbshop. zie hier wel staan dat AeonLabs ermee bezig is: https://www.robbshop.nl/s...l-met-sirene?sqr=deurbel&

En er komt al een versie 6 aan: https://aeotec.com/z-wave-doorbell

Zie nu wel dat de drukker 433 mhz is en de gong is z-wave plus.

Bij robbshop staat wel een combinatie van een duerbel met z-wave sensor: YouTube: Project : Z-wave deurbel op Basis van Bestaande deurbel

[ Voor 26% gewijzigd door 2be op 13-04-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lubbertkramer ik meen mij te herinneren dat jij toentertijd aangaf dat je na de Homey 1.5.9 update meer problemen met ZigBee (en/of Z-Wave?) deed ervaren ("groot netwerk" gebeuren). Is dat nog steeds zo? Of was dat echt een probleem met je netwerk/mesh wat zichzelf heeft opgelost en dus ongerelateerd aan de update?

Of weet je toevallig of er nog mogelijke andere problemen zijn met de 1.5.9 update? Op GitHub vind ik in ieder geval zo snel niks schokkends (maar dus ook niks over nieuwe ZigBee / Z-Wave problemen), en Slack heb ik afgelopen dagen niet gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:12:
@lubbertkramer ik meen mij te herinneren dat jij toentertijd aangaf dat je na de Homey 1.5.9 update meer problemen met ZigBee (en/of Z-Wave?) deed ervaren ("groot netwerk" gebeuren). Is dat nog steeds zo? Of was dat echt een probleem met je netwerk/mesh wat zichzelf heeft opgelost en dus ongerelateerd aan de update?

Of weet je toevallig of er nog mogelijke andere problemen zijn met de 1.5.9 update? Op GitHub vind ik in ieder geval zo snel niks schokkends (maar dus ook niks over nieuwe ZigBee / Z-Wave problemen), en Slack heb ik afgelopen dagen niet gevolgd.
Zeker, problemen zijn nog steeds aanwezig, toevallig is hier vandaag de raspbee binnengekomen voor op de RPI om te testen :) Op dit moment is er een community app die al lampen vanuit HASS in Homey kan laten besturen.

Maar hier heb je wat links naar Issues, de wat grotere. Heb je de blog van afgelopen vrijdag gelezen ,daar geven ze deels ook antwoord op de zigbee problemen -> https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

https://github.com/athombv/homey/issues/2325

https://github.com/athombv/homey/issues/1956

https://github.com/athombv/homey/issues/2141

maar ook op de githubs van de apps staan meldingen bv:

https://github.com/TedTolboom/com.xiaomi-mi-zigbee/issues/51

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:31:
[...]

Zeker, problemen zijn nog steeds aanwezig, toevallig is hier vandaag de raspbee binnengekomen voor op de RPI om te testen :) Op dit moment is er een community app die al lampen vanuit HASS in Homey kan laten besturen.

Maar hier heb je wat links naar Issues, de wat grotere. Heb je de blog van afgelopen vrijdag gelezen ,daar geven ze deels ook antwoord op de zigbee problemen -> https://blog.athom.com/behind-magic-march-2018/

Dat de problemen er zijn, etc, was me bekend. Het ging me voornamelijk om jouw opmerking van toentertijd dat je nergens problemen mee had, tot de 1.5.9 update. Maar als ik het goed begrijp heb je dus nog steeds de problemen? (Juist sinds die update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:58:
[...]

Dat de problemen er zijn, etc, was me bekend. Het ging me voornamelijk om jouw opmerking van toentertijd dat je nergens problemen mee had, tot de 1.5.9 update. Maar als ik het goed begrijp heb je dus nog steeds de problemen? (Juist sinds die update)
Sinds 1.5.9 ineens ook Zigbee lampen die stoppen met werken, issue daarover aangemaakt onder ons DP gedeelte maar dat gebeurde inderdaad voor de eerste keer een dag na 1.5.9 en vervolgens al tweemaal een lamp verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil een smarthome in elkaar gaan zetten. Wat ik voornamelijk wil gaan doen is:

1) een deurslot die bij verbinden met wifi een deur van het slot haalt
2) camerasysteem waarbij, als er beweging wordt gedetecteerd er wordt opgenomen en er een alarm afgaat
3) slimme verlichting i.c.m een deursensor en bewegingsssensor

Nu zit ik te twijfelen of ik homey of domoticz ga gebruiken. Ik kan niet programmeren, maar if / then kan ik wel mee uit de weg.

Heeft er iemand tips waar ik het beste voor kan kiezen? Het is de eerste keer, maar ik ben dus best handig in knutselen ;)

P.S moet je bij slimme verlichting persé bijvoorbeeld een philips hue bridge gebruiken, of kun je gewoon de led lamp erin draaien en oppikken via 433mhz met domoticz/homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ben recentelijk van HA over gestapt naar Homey, flows maken is in Homey gewoon echt makkelijk, terwijl je om een beetje iets te kunnen met HA een cursus programmeren gevolgd moet hebben... Ik ben best goed met Excel maar HA was echt way out of my league... Homey werkt ook goed met de sensoren van Xiaomi, dus als je goedkoop een aantal motion, deur en temperatuur sensoren zoekt dan zou ik die echt aanraden, kun je voor minder dan €10 krijgen terwijl je bij Figaro makkelijk meer dan €40 kwijt bent.

[ Voor 19% gewijzigd door Sanderrr op 13-04-2018 18:39 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefan212 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:32:
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil een smarthome in elkaar gaan zetten. Wat ik voornamelijk wil gaan doen is:

2) camerasysteem waarbij, als er beweging wordt gedetecteerd er wordt opgenomen en er een alarm afgaat

Nu zit ik te twijfelen of ik homey of domoticz ga gebruiken. Ik kan niet programmeren, maar if / then kan ik wel mee uit de weg.

Heeft er iemand tips waar ik het beste voor kan kiezen? Het is de eerste keer, maar ik ben dus best handig in knutselen ;)

P.S moet je bij slimme verlichting persé bijvoorbeeld een philips hue bridge gebruiken, of kun je gewoon de led lamp erin draaien en oppikken via 433mhz met domoticz/homey?
1, Hiervoor zijn meerdere oplossingen zoals Nuki of Danalock, gebruik zelf Nuki
2. Camera's worden pas vanaf Homey OS 2.0 ondersteund, is nu een enkele app maar beweging -> screenshot via telegram werkt nog niet altijd.
3 Kan inderdaad :)

De philips Hue spullen kan met / zonder bridge met Homey, het is alleen geen 433 maar Zigbee als signaal. Maar voor beide is een app in de app store. Voordat je Homey gaat aanschaffen hou wel rekening met de eerder hier benoemde mobiele visie die binnenkort uitgerold gaat worden waardoor de bestaande UI voor flows maken verdwijnt.-> https://blog.athom.com/homey-v2-0-future/

Zou zeggen lees je eerst goed in wat de verschillende systemen en signalen betekenen voor je over gaat tot een aankoop. Er is heel veel informatie hier te vinden maar ook bijvoorbeeld op het forum van Athom, kijk eens in de app store wat Homey wel en dus ook niet ondersteund omdat overal wel een app voor moet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 13-04-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:24

Lees eens deze vergelijkingen:

https://www.domotica-blog...controller-moet-ik-kiezen

Maar trek vooral ook je eigen conclusie door forums en reviews te lezen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Hoi allemaal,

De bouw van ons huis is bijna klaar en nu ben ik aan het kijken wat voor soort domotica ik wil. Nu twijfel ik tussen de Fibaro HC2 en de Homey van Athom.

Zo in eerste instantie zou ik kiezen voor de Athom, omdat:
- het goedkoper is
- het meerdere protocollen ondersteund
- je er goedkopere modules voor hebt dan Fibaro
- Gebruiksvriendelijker, omdat je makkelijk flows kunt maken

Als ik het goed begrijp kun je je smart tv dus ook beter aansturen met de Homey? Heeft iemand hier ervaring mee (überhaupt ervaring met zowel HC2 en Homey)?

In alle opzichten lijkt de Homey me dus beter, maar wellicht zie ik wat dingen over het hoofd? Ik lees alleen dat de spraak wat slechter werkt, maar hopelijk wordt dat nog wel verder/beter doorontwikkeld...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Smart TV werkt prima maar daarvoor gebruik ik eigenlijk meestal Google Home, behalve voor het "alles uit" s'avonds wat door Homey gedaan wordt. Maar je kunt er idd veel mee.

Spraak stoppen ze mee en gaan zich richten op goede integratie met Alexa en Google, wat de juiste beslissing is vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23

TF0

2. Als je camera http commandos ondersteunt dan kan je de camera via Homey bedienen middels dat soort commandos (met een app, ben de naam even kwijt). Sommige cameras hebben ook bewegingsdetectie.
Als ik weg ga, stuurt Homey een PT commando zodat de cameras naar de goede positie draaien en daarna wordt de bewegingsdetectie aangezet. Als ik thuis kom vice versa.
Voor het notificeren/alarm zou je een Hue motion sensor kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
YinYang schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:02:
Hoi allemaal,

De bouw van ons huis is bijna klaar en nu ben ik aan het kijken wat voor soort domotica ik wil. Nu twijfel ik tussen de Fibaro HC2 en de Homey van Athom.

Zo in eerste instantie zou ik kiezen voor de Athom, omdat:
- het goedkoper is
- het meerdere protocollen ondersteund
- je er goedkopere modules voor hebt dan Fibaro
- Gebruiksvriendelijker, omdat je makkelijk flows kunt maken

Als ik het goed begrijp kun je je smart tv dus ook beter aansturen met de Homey? Heeft iemand hier ervaring mee (überhaupt ervaring met zowel HC2 en Homey)?

In alle opzichten lijkt de Homey me dus beter, maar wellicht zie ik wat dingen over het hoofd? Ik lees alleen dat de spraak wat slechter werkt, maar hopelijk wordt dat nog wel verder/beter doorontwikkeld...?
Heb zowel een Homey als hc2. De Homey is geweldig maar heeft nog wat kinderziektes en is nog nooit 100% stabiel.

De hc2 is een wat volwassener product. Niet dat deze bug vrij is ;). Hou er rekening mee dat je vast zit aan z-wave met een hc2 en dat vooral Fibaro producten goed werken.

Net zoals de post voor je lees je goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 15:41
vandermark schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:10:
Je hebt wel dit soort oplossingen die over PoE 802.3af gaan:

https://www.doorbird.com/downloads/datasheet_d101_en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aargh... Nadat Homey sinds de update van 1.5.3 naar 1.5.8 willekeurig Zigbee apparaten begon te vergeten (niet meer communiceren), is 'ie vanavond compleet van de leg. Geen enkel apparaat reageert meer op een commando, maar lichten en apparaten gaan willekeurig aan en uit, mogelijk omdat ik daar een kwartier geleden op gedrukt heb?

Een aantal malen herstarten had geen zin. Uit narigheid maar geprobeerd te updaten naar 1.5.9. Ineens werkt alles weer. Ik had extra nog even gewacht met updaten, omdat ik bang was dat er nog meer stuk ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolly_a schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:09:
Aargh... Nadat Homey sinds de update van 1.5.3 naar 1.5.8 willekeurig Zigbee apparaten begon te vergeten (niet meer communiceren), is 'ie vanavond compleet van de leg. Geen enkel apparaat reageert meer op een commando, maar lichten en apparaten gaan willekeurig aan en uit, mogelijk omdat ik daar een kwartier geleden op gedrukt heb?

Een aantal malen herstarten had geen zin. Uit narigheid maar geprobeerd te updaten naar 1.5.9. Ineens werkt alles weer. Ik had extra nog even gewacht met updaten, omdat ik bang was dat er nog meer stuk ging...
Hou rekening met een tijdelijke fix door de update, de issues op Github kunnen niet opgelost worden zonder de rewrite van Zigbee zoals ze hebben laten weten in de laatste blog en daar kun je nog wel een x tijd vooruit trekken aangezien ze in de blog ook lieten weten het niet de hoogste prioriteit heeft.

Afgelopen nacht was daar ineens 1.5.10 in DP
1.5.10
[Z-Wave] Improved message queueing
[Core] Fixed a bug that could cause sudden reboots under rare conditions
[Core] Homey no longer needs a reboot to switch timezones
[SDK] Add clock manager

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
lubbertkramer schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:05:
[...]

Hou rekening met een tijdelijke fix door de update, de issues op Github kunnen niet opgelost worden zonder de rewrite van Zigbee zoals ze hebben laten weten in de laatste blog en daar kun je nog wel een x tijd vooruit trekken aangezien ze in de blog ook lieten weten het niet de hoogste prioriteit heeft.

Afgelopen nacht was daar ineens 1.5.10 in DP

[Z-Wave] Improved message queueing

[...]
Fijn dat men door pakt want Z-Wave is ook bagger geworden sinds de 1.58 update. Kan net zo goed weer de ZipaTile terug hangen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:17:
[...]

Fijn dat men door pakt want Z-Wave is ook bagger geworden sinds de 1.58 update. Kan net zo goed weer de ZipaTile terug hangen. >:)
Het viel mij inderdaad ook op dat ik sinds 1.5.9 het zwave netwerk echt ontzettend langzaam reageert. Had toch gehoopt dat zwave aardig uit ontwikkeld zou zijn. ;(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be

2be

lubbertkramer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:52:
[...]

1, Hiervoor zijn meerdere oplossingen zoals Nuki of Danalock, gebruik zelf Nuki
2. Camera's worden pas vanaf Homey OS 2.0 ondersteund, is nu een enkele app maar beweging -> screenshot via telegram werkt nog niet altijd.
3 Kan inderdaad :)

De philips Hue spullen kan met / zonder bridge met Homey, het is alleen geen 433 maar Zigbee als signaal. Maar voor beide is een app in de app store. Voordat je Homey gaat aanschaffen hou wel rekening met de eerder hier benoemde mobiele visie die binnenkort uitgerold gaat worden waardoor de bestaande UI voor flows maken verdwijnt.-> https://blog.athom.com/homey-v2-0-future/

Zou zeggen lees je eerst goed in wat de verschillende systemen en signalen betekenen voor je over gaat tot een aankoop. Er is heel veel informatie hier te vinden maar ook bijvoorbeeld op het forum van Athom, kijk eens in de app store wat Homey wel en dus ook niet ondersteund omdat overal wel een app voor moet zijn.
De imagegrabber app werkt volgens mij wel gewoon. Het is alleen de Synology app die nog een update nodig heeft.Zorg er dus voor dat je een camera koopt waarmee je via een url een snapshot kunt opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 08:26
lubbertkramer schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 17:31:
[...]

Hoi @lubbertkramer ,

Ik volg al een tijdje de ontwikkelingen rondom HASS i.c.m. Homey. Heb je een link naar die community app? Zelf heb ik nog geen Z-wave/Zigbee producten, maar die ga ik het komende jaar wel aanschaffen. HASS vind ik erg interessant, zeker i.c.m. Homey voor de flows. Ik heb nog een PI liggen, dus ik ben benieuwd.

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2be schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:03:
[...]

De imagegrabber app werkt volgens mij wel gewoon. Het is alleen de Synology app die nog een update nodig heeft.Zorg er dus voor dat je een camera koopt waarmee je via een url een snapshot kunt opvragen.
True, maar officiele ondersteuning volgt na 2.0 dus het is goed om te vermelden dat het community ondersteuning is wat wel een verschil kan maken in wat je kan eisen wat betreft werking/support :)
Gerco90 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:13:
[...]

Hoi @lubbertkramer ,

Ik volg al een tijdje de ontwikkelingen rondom HASS i.c.m. Homey. Heb je een link naar die community app? Zelf heb ik nog geen Z-wave/Zigbee producten, maar die ga ik het komende jaar wel aanschaffen. HASS vind ik erg interessant, zeker i.c.m. Homey voor de flows. Ik heb nog een PI liggen, dus ik ben benieuwd.
Let op, je moet in de app.json even je gegevens invullen voor je HASS installatie (nog geen instellingen menu voor) en op dit moment werken alleen nog maar lampen vanuit HASS -> Homey maar app is hier te vinden -> https://github.com/swttt/community.rebels.hassio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
Webgnome schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:18:
[...]

Het viel mij inderdaad ook op dat ik sinds 1.5.9 het zwave netwerk echt ontzettend langzaam reageert. Had toch gehoopt dat zwave aardig uit ontwikkeld zou zijn. ;(
Ik heb begrepen dat er in 1.5.11 verbeteringen zijn voor zwave.

Hopelijk ook weer de snelheid. ervaar het hier eigenlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skoni schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:35:
[...]

Ik heb begrepen dat er in 1.5.11 verbeteringen zijn voor zwave.

Hopelijk ook weer de snelheid. ervaar het hier eigenlijk ook.
1.5.11 bestaat niet maar 1.5.10 is net in DP gekomen (zie hierboven), echte z-wave verbeteringen zullen later volgen na de 433 rewrite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
lubbertkramer schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:40:
[...]

1.5.11 bestaat niet maar 1.5.10 is net in DP gekomen (zie hierboven), echte z-wave verbeteringen zullen later volgen na de 433 rewrite
Emile (Athom)
Apr 16, 16:34 CEST
Beste Sjaak,

We zijn bekend met het probleem dat enkele Fibaro apparaten niet hun status correct rapporteren.

Binnenkort komt Homey v1.5.11 uit met een paar veranderingen in Z-Wave. Als je daarna nog steeds problemen ervaart, laat het me weten!

Met vriendelijke groet,
Emile

Ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skoni schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:41:
[...]

Emile (Athom)
Apr 16, 16:34 CEST
Beste Sjaak,

We zijn bekend met het probleem dat enkele Fibaro apparaten niet hun status correct rapporteren.

Binnenkort komt Homey v1.5.11 uit met een paar veranderingen in Z-Wave. Als je daarna nog steeds problemen ervaart, laat het me weten!

Met vriendelijke groet,
Emile

Ok...
Haha goed om te weten aangezien .10 alleen maar slechtere ervaringen bracht in DP en z-wave apparaten ineens verdwenen (en echt weg waren) na het toevoegen van een nieuwe :) Zou het alleen nog met een korreltje zout nemen gezien de probleme so far met .10, kan best opschuiven gezien het verleden :)

edit:
Mooi dat Emile informatie weet te delen met de gewone gebruikers trouwens :)

[ Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 16-04-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:14
Mijn zwave was bagger in 1.5.3, vooral de fibaro switches. Die en al het zwave werkte eigenlijk prima op 1.5.8. Nu met 1.5.9 is het erg traag geworden. Downgraden kan zeker niet? Zit op het stable kanaal.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:02:
Mijn zwave was bagger in 1.5.3, vooral de fibaro switches. Die en al het zwave werkte eigenlijk prima op 1.5.8. Nu met 1.5.9 is het erg traag geworden. Downgraden kan zeker niet? Zit op het stable kanaal.
Downgraden kent Athom inderdaad niet, behalve switchen van experimental naar stabiel maar die is momenteel gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al zicht op verbetering van zwave? Het begint wel irritant te worden dat bepaalde zaken die eerst wel werkte nu ineens kapot zijn op het vlak van Zwave. Het is natuurlijk een luxe probleem maar baal er wel van.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 19:56
Greetoz schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:02:
Wat vreemd, die verschillen. Bij mij werkte op 1.5.3 eigenlijk alles wel goed. Daarna kwam 1.5.8 en daarbij bleef Z-Wave werken, maar de aan/afwezigheid werkt niet meer fatsoenlijk icm iPhone.

Ik heb nu een update klaar staan naar 1.5.9 maar die doe ik mooi niet na hier de verhalen gelezen te hebben. Het is toch belachelijk dat ze het niet voor elkaar krijgen om iets fatsoenlijk te implementeren voor een product wat wel al lang en breed in de winkel ligt.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
@Webgnome Ben ik op het forum aan het lezen : https://forum.athom.com/d...ey-1-5-8-and-1-5-9#latest naar de status van de update. Hierin schrijf je "Same here. After update to 1.5.9 everything seems fine"

Ik weet niet meer wat ik moet geloven tweakers/athomforum. Doet hij het nu wel of niet bij jou?

Zelf ervaar ik geen issues. Loopt tot nu toe als een 'tiet'.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjalabert op 17-04-2018 09:44 . Reden: plaatje vervangen door tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* RobertMe steekt hand op m.b.t. klagen over 1.5.9

Bij mij voor zover bekend geen problemen met Z-Wave / ZigBee (maar ook maar beperkt aantal apparaten, Z-Wave 2 plugs en 3 motion sensor en ZigBee 1 motion sensor, 1 cube, en 1 wireless wall switch). Maar ik gebruik de Denon AVR app, en die werkt niet meer. Deze bleek in ieder geval gistermorgen niet te werken (na zondag de update gedaan te hebben). Gisteravond even heel snel gekeken en het lijkt erop dat er "spontaan" iets kapot is in de telnet verbinding (/raw socket). Als ik de app installeer via developer zie ik wel nog logging dat een bericht naar de versterker gestuurd wordt, maar er komt nooit een antwoord. Uiteraard werkt dit wel als ik buiten de Homey om een telnet verbinding naar de versterker open. De Denon AVR app heb ik al meermaals herstart (o.a. dan met "dev" versie), en de Homey heb ik ook al eens herstart (gewoon via de knop, geen PTP).

Een dezer dagen dus maar eens gaan debuggen of er überhaupt verkeer de Homey uit gaat, de versterker antwoord, ... :(

Raar is het in ieder geval wel, want volgens mij zijn er niet eens updates geweest van bv NodeJS of andere low level dingen? (van 1.5.8 naar 1.5.9 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:40:
@Webgnome Ben ik op het forum aan het lezen : https://forum.athom.com/d...ey-1-5-8-and-1-5-9#latest naar de status van de update. Hierin schrijf je "Same here. After update to 1.5.9 everything seems fine"

Ik weet niet meer wat ik moet geloven tweakers/athomforum. Doet hij het nu wel of niet bij jou?

Zelf ervaar ik geen issues. Loopt tot nu toe als een 'tiet'.
kijk even naar de datums. Dan zie je dat ik op het forum van Athom op 14 April heb aangegeven dat het allemaal lijkt te werken en op 16 April hier heb aangegeven dat er problemen worden ervaren. Maar om een kort verhaal lang te maken. Het werkt gewoon slechter sinds 1.5.9. Op een of andere manier is het netwerk ineens heel erg druk of denkt Homey dat dat zo is. Het is in ieder geval met vlagen heel erg langzaam.

offtopic:
Heb inmiddels het Homey forum ook bijgewerkt. Sorry dat ik niet alles netjes in sync houd..

[ Voor 15% gewijzigd door Webgnome op 17-04-2018 11:26 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Voor het eerst met homey aan de slag gegaan bij mijn ouders thuis. Nu gebruik ik zelf geen homey maar ik gebruik zelf de Ikea remote om van alles aan te sturen. (Pimatic met deconz)

Weet iemand een oplossing om met homey dit ook te kunnen? De tradfri plug-in biedt geen ondersteuning hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door sweebee op 17-04-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:28:
Voor het eerst met homey aan de slag gegaan bij mijn ouders thuis. Nu gebruik ik zelf geen homey maar ik gebruik zelf de Ikea remote om van alles aan te sturen. (Pimatic met deconz)

Weet iemand een oplossing om met homey dit ook te kunnen? De tradfri plug-in biedt geen ondersteuning hiervoor.
Niet mogelijk, die maakt gebruik van een andere variant van Zigbee en Homey ondersteund deze (nog) niet, mogelijk na de rewrite wel. Daarom staat deze ook als niet ondersteund op de app pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
@sweebee Deze is helaas niet ondersteund. Voorlopig hoef je dit ook niet te verwachten, want Athom heeft destijds in alle haast een library gekozen die niet alle varianten van Zigbee heeft waardoor bv de remote van Ikea niet werkt.

Dus helaas, of (lang) wachten... of een andere Zigbee remote aanschaffen -O-

edit: Dus wat Lubbertkramer zegt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Corvo op 17-04-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
Kan ik een device status opvragen bij Homey, net zoals dat in Domoticz kan?

[ Voor 13% gewijzigd door Aurora op 17-04-2018 16:05 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Weet iemand hoe je een tijd van elkaar kunt aftrekken? Ik wil graag weten hoelang iets duurt.

Heb het al geprobeerd met de numerieke waarde maar dat vind hij niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Ik heb een offerte ontvangen van een knikarmscherm met een ASA ETR-A motor. Zover ik gevonden heb is dit niet via homey te bedienen. Er kan echter wel een somfy afstandsbediening op aangesloten worden.

Kan je door middel van de codes van de somfy afstandsbediening te leren wel de zonwering bedienen via homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aurora schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:28:
Kan ik een device status opvragen bij Homey, net zoals dat in Domoticz kan?
hoe bedoel je? Wat wil je bereiken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
Webgnome schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:09:
[...]

hoe bedoel je? Wat wil je bereiken?
De status van een (virtuele) device, zoals aan of uit, via bijvoorbeeld JSON opvragen.

Ik heb een extern script die afhankelijk moet zijn van de status van een apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aurora schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:18:
[...]

De status van een (virtuele) device, zoals aan of uit, via bijvoorbeeld JSON opvragen.

Ik heb een extern script die afhankelijk moet zijn van de status van een apparaat.
Virtual device, boolean (variable) kun je zetten met Homey en via de API of d.m.v. de HTTP app uitlezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aurora schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:18:
[...]

En een flow maken die een http post/get aftrapt op het moment dat een device veranderd is geen optie? (http app)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurora
Dank beide! Ik zal hier naar kijken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Dit poste Bram (van Athom) vanmiddag in Slack:

bram [1:39 PM]
As promised, a link to the Trello board to ask your questions: https://trello.com/b/jxKcTjYT/questions-for-athom. The way it works is that you need to comment on the "put your questions here:" card. I will then make a Trello board card out of it so we can get a nice overview of all the questions (and people can vote on these seperate questions). I would suggest to start with reading the "what is this" and "guidelines" card. This Trello board will stay "open" for two weeks. We will do our best to answer all questions accordingly.

Dus heb je een vraag, stel hem hier: https://trello.com/b/jxKcTjYT/questions-for-athom

Je kan vragen ook upvoten, waardoor Athom een beter idee krijgt op welke antwoorden we echt zitten te wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door keverjeroen op 18-04-2018 16:02 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En weer een account erbij.. Waarom kan Athom nou niet gewoon dit soort dingen integreren in hun eigen support systeem? Is het nou zo moeilijk om een eenduidig support kanaal te hebben? Heb je grote problemen => mail, heb je issues met apps / homey => github of nou ja misschien ook wel slack.. want forum wordt niet gebruikt door Athom zelf (waarom heb je het dan). Nee nu gaan we weer trelo erbij pakken..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:37:
[... ] Nee nu gaan we weer trelo erbij pakken..
Trello hebben ze al sinds de Kickstarter-campaign ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:37:
of nou ja misschien ook wel slack.. want forum wordt niet gebruikt door Athom zelf (waarom heb je het dan).
Wat ik gisteren snel zag langskomen op Slack is dat ook dat (Slack) niet 'officieel' is. Alleen Bram (community manager) is verplicht om op Slack te zitten. De rest van de medewerkers niet.

Ook Slack is dus niet officieel en ook daar is de kans vele malen groter dat je reactie uit community krijgt dan van Athom zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57
Slack heeft als grote nadeel dat berichten verdwijnen na 10.000 berichten. Daarmee dus niet echt geschikt voor de langere termijn om dingen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:42:
[...]

Trello hebben ze al sinds de Kickstarter-campaign ;)
Dat maakt het nog niet meteen een goed ding? Om even op te sommen als ik bij Athom iets wil aankaarten :
  • Github (een van de vele repositories)
  • Forum.. soms
  • Slack
  • Trello
  • support@athom.com
  • Faq pagina
Dat je github gebruikt kan ik vanuit een developer point of view ( ben zelf developer) nog wel snappen maar vind je ook niet dat er wel een beetje heel veel locaties zijn waar dat je informatie kunt vinden / vragen? En dan heb ik nog niet eens het idee dat er achter support@athom.com een degelijk helpdesk systeem zit (zoals freshdesk of iets). Waarschijnlijk is dat ook nog gewoon een shared mailbox..

Wil de stok niet in het hoenderhok gooien maar ben wel een beetje klaar met het hele gedoe.

[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 18-04-2018 19:12 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:11:
[...]

Dat maakt het nog niet meteen een goed ding?
Dat zeg ik niet, maar je deed het uitschijnen alsof dit iets nieuw was. :)

Ze maken het inderdaad niet makkelijk.
Maar de enige officiële support is via mail of github.
De rest is eigenlijk om hulp van medegebruikers te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fire69 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:08:
[...]

Dat zeg ik niet, maar je deed het uitschijnen alsof dit iets nieuw was. :)

Ze maken het inderdaad niet makkelijk.
Maar de enige officiële support is via mail of github.
De rest is eigenlijk om hulp van medegebruikers te vragen.
En ook bij GitHub is dat maar de vraag. Kans is groot dat Athom niet reageert of alleen toekent aan een persoon of een label erop zet.

Bv de grote Z-Wave issues en ZigBee issues is volgens mij nooit echt veel over gecommuniceerd door Athom, dus ook op GitHub niet. Wel veel discussie door de community bij het GitHub issue, maar geen of weinig reacties van henzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:49:
[...]

Wat ik gisteren snel zag langskomen op Slack is dat ook dat (Slack) niet 'officieel' is. Alleen Bram (community manager) is verplicht om op Slack te zitten. De rest van de medewerkers niet.

Ook Slack is dus niet officieel en ook daar is de kans vele malen groter dat je reactie uit community krijgt dan van Athom zelf.
DIt is halve en ook nog eens onjuiste informatie (en geen excuus m.b.t snel gelezen, post het dan niet), het is voor support en daarom is Bram er verplicht actief namens het gehele Athom team. Jeroen zei daarbij dat het juist een Athom communicatie kanaal is. Daarnaast gaf Jeroen aan dat er weinig Athom medewerkers zich op Slack willen laten zien vanwege het "gezeik" (maar goed dat is deels wat een community doet :9 ). Als de community Athom vaker gewoon (zoals Jeroen overigens zelf regelmatig doet) op Slack wil zien moet de community zich ook daarnaar gedragen
jeroenvollenbrock [11:00 AM]
Personal opinion mode on: As for the provocation and image copyright thing, i completely agree with things getting pathetic, but this is an Athom communication channel, and legally Athom cannot do much about people showing regular photo’s of Homey, but Athom can do something about people taking Homey and modifying it to contain a provocating message, since they’re actively using and modifying Athoms copyright to do something it is not intended for. Athom hasnt done anything about that up until the point where that started to happen, and i actually don’t blame anyone for doing that. Athom does not force anyone to be here, not even its employees (Except for Bram), and i don’t think it’s weird that other Employees stop checking in after for instance seeing pictures of a crying version of the product they’re working very hard on. The communication of anyone except Bram is slowing down because of a decreasing attitude, and the attitude is decreasing because of a slower communication rate. If you want more Athom employees to be here voluntarily, i suggest we start by making them feel welcome. If we don’t do that, i don’t think it’s weird to expect just a community manager to be here.
RobertMe schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:13:
[...]

En ook bij GitHub is dat maar de vraag. Kans is groot dat Athom niet reageert of alleen toekent aan een persoon of een label erop zet.

Bv de grote Z-Wave issues en ZigBee issues is volgens mij nooit echt veel over gecommuniceerd door Athom, dus ook op GitHub niet. Wel veel discussie door de community bij het GitHub issue, maar geen of weinig reacties van henzelf.
Agree, ze hebben de blog daarvoor online gezet maar die was voor velen juist de trigger om met vuur te schieten (excuus van >15 apparaten). Gelukkig heeft Athom dat wel redelijk op de rit weer gezet en is er in het DP kanaal veel meer informatie gedeeld over wat gaat komen maar zal er ook spoedig naar de community meer informatie komen na nog wat laatste testen. Wel is duidelijk dat ze alle issues hebben kunnen reproduceren maar er geen logica is waarom bijvoorbeeld een apparaat ineens verdwijnt. Er is geen trigger van X + Z waardoor Y verdwijnt. Pluspunt is dat ze dus weten wat de problemen zijn en deze ook zelf hebben kunnen reproduceren, nu nog een oplossing
Webgnome schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:11:
[...]

Dat maakt het nog niet meteen een goed ding? Om even op te sommen als ik bij Athom iets wil aankaarten :
  • Github (een van de vele repositories)
  • Forum.. soms
  • Slack
  • Trello
  • support@athom.com
  • Faq pagina
Dat je github gebruikt kan ik vanuit een developer point of view ( ben zelf developer) nog wel snappen maar vind je ook niet dat er wel een beetje heel veel locaties zijn waar dat je informatie kunt vinden / vragen? En dan heb ik nog niet eens het idee dat er achter support@athom.com een degelijk helpdesk systeem zit (zoals freshdesk of iets). Waarschijnlijk is dat ook nog gewoon een shared mailbox..

Wil de stok niet in het hoenderhok gooien maar ben wel een beetje klaar met het hele gedoe.
Veel wegen die naar Rome leiden maar uiteindelijk is de officiele weg voor support via mail of Github (of Slack en Bram persoonlijk aanspreken) Trello was zoals hierboven aangegeven door @Fire69 inderdaad al aanwezig sinds het begin van de KS. Zie dit ook niet als een nieuw communicatiekanaal wat lang zal blijven, ik verwacht dat dit binnenkort ergens geintegreerd gaat worden net als het kunnen verzoeken van nieuwe apparaten (de community wou alleen geen google sheet voor de vragen aan Athom vanuit de discussie @ slack met Bram ) . Dit is meer bedoeld om snel de vragen te beantwoorden van de community om deze weer als supporter te krijgen i.p.v. als tegenstander :)

Maar deels met je eens, het is een wildgroei aan kanalen geworden maar ik denk dat de eindgebruiker FAQ -> support per mail het meeste gebruikt, kom je een stap verder is het inderdaad Github (en anders maakt Athom de GH aan :9 )

[ Voor 43% gewijzigd door lubbertkramer op 20-04-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:53:
Slack heeft als grote nadeel dat berichten verdwijnen na 10.000 berichten. Daarmee dus niet echt geschikt voor de langere termijn om dingen te bewaren.
Inderdaad, vooral het nadeel omdat ze de gratis variant gebruiken maar begrijpelijk als je de prijzen ziet en het aantal gebruikers @ Slack waar Athom dan voor zou moeten betalen

Edit:
Oops, moest als bericht onder mijn bovenstaande maar was iets te snel met op "verstuur" klikken i.p.v. copy/paste te doen in andere bericht

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 18-04-2018 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Heb mn Homey net binnen en gekoppeld aan Google Home. Is het nu ook mogelijk om bij een event een spraakbericht op Google Home af te spelen? Dus "het raam staat nog open" als je het licht uitzet en het raam nog open staat? Een beetje zoals je met "broadcast" kunt doen in google assistant naar Google home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjandijk162 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:38:
Heb mn Homey net binnen en gekoppeld aan Google Home. Is het nu ook mogelijk om bij een event een spraakbericht op Google Home af te spelen? Dus "het raam staat nog open" als je het licht uitzet en het raam nog open staat? Een beetje zoals je met "broadcast" kunt doen in google assistant naar Google home?
Nee dat is op dit moment nog niet mogelijk om Homey te laten spreken via Google Home/Amazon Echo op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Vanavond al 3 maal bij Homey een PTP moeten doen. Steeds als ik ap's of apparaten verwijder loopt Homey vast. Heb ook al eens 30 minuten gewacht om te kijken of hij zelf weer tot leven komt maar helaas :(

Heb steeds verwijderd met de app op een Macbook en 1.5.9

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Toch vreemd die verschillen in stabiliteit. Bij mij draait alles eigenlijk probleemloos, 1 a 2 keer per maand dat een Fibaro bewegingssensor het even niet doet en thats it.
Ik draai ca. 35 z wave producten, 4 Ikea lampen 5 rts zonwering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:56:
Vanavond al 3 maal bij Homey een PTP moeten doen. Steeds als ik ap's of apparaten verwijder loopt Homey vast. Heb ook al eens 30 minuten gewacht om te kijken of hij zelf weer tot leven komt maar helaas :(

Heb steeds verwijderd met de app op een Macbook en 1.5.9
Mijn eerste gedachte, heb je veel insights data?

Het opvragen van Insights lijkt vaker problemen te geven waarbij de Homey blijft hangen (of offline meldingen geeft). En bij het verwijderen van een device, of app, zal de bijbehorende insighs data ook verwijderd worden.

Alhoewel ik mij meen te herinneren dat ze bij een recentere update de database/opslag structuur van insighs gewijzigd hebben juist om ook deze problemen op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

@RobertMe
Het waren inderdaad toestellen met (denk)veel insights data. Energy link van Homewizard, Homewizard zelf en temperatuur sensors die enkele maanden hebben meegedraaid.

Nu kijkend in Homey bij instellingen en inzichten komt naar enkele minuten Homey offline. Bij systeeminformatie is er een 715 MB aan inzichten data. Nu was het niet nodig om een PTP te doen

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
Iemand ervaring met een externe database opslag (buiten Homey om) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:00:
Iemand ervaring met een externe database opslag (buiten Homey om) ?
Wat wil je doen is dan meer de vraag? ik gebruik Prometheus i.c.m. Grafana (zie mijn eerdere berichten daarover) voor het monitoren van mijn apparaten en laat zaken wegschrijven naar een syslog server voor analyze's :)

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 23-04-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
lubbertkramer schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:10:
[...]

Wat wil je doen is dan meer de vraag? ik gebruik Prometheus i.c.m. Grafana (zie mijn eerdere berichten daarover) voor het monitoren van mijn apparaten en laat zaken wegschrijven naar een syslog server voor analyze's :)
Ben bang dat als ik een reset o.i.d. doe van mijn homey dat ik 'data' kwijt ben. Op deze manier heb ik nog naslagwerk.

@lubbertkramer Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjalabert schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:18:
[...]

Ben bang dat als ik een reset o.i.d. doe van mijn homey dat ik 'data' kwijt ben. Op deze manier heb ik nog naslagwerk.

Wat wil je met je "data" doen? De vraag is of je insights data verliezen erg is, of je er actief naar kijkt? Ik gebruik het meer ter monitoring / analyze (icm dus met prometheus / grafana) maar niet om te bekijken of een jaar geleden mijn lamp/aan uit stond op tijdstip x :)

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 23-04-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Sjalabert schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:18:
[...]

Ik druk elke maand of per dag de belangrijke data naar een Google sheet. Zoals meterstanden en bepaalde temperatuursensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik begon toch tegen steeds meer beperkingen van Homey aan te lopen, hij werd traag, spraak stotterde bijvoorbeeld enorm, de flows hadden te weinig flexibiliteit ... dus ik ben nu alles aan het migreren naar Home-Assistant en moet zeggen dat dat echt een verademing is als je het doorhebt.

Meer mensen die weg zijn gegaan bij Homey? Of juist er naar toe ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:10:
Ik begon toch tegen steeds meer beperkingen van Homey aan te lopen, hij werd traag, spraak stotterde bijvoorbeeld enorm, de flows hadden te weinig flexibiliteit ... dus ik ben nu alles aan het migreren naar Home-Assistant en moet zeggen dat dat echt een verademing is als je het doorhebt.

Note:
Meeste zit nog aan Homey gekoppeld @ the moment, kan nog geen uitspraak doen over wat ik uiteindelijk ga draaien maar op dit moment is Homey nog wel de centrale hub

Ik draai een combinatie Homey <-> HASS met de Homey HASS app (ondersteund op dit moment alleen nog maar lampen) maar dat is meer om te testen hoe stabiel Zigbee/Z-wave kan zijn ten aanzien van Homey en hoe functies als auto-heal daar werken. Er is een kleine groep Homey gebruikers (meest de wat zwaardere gebruikers van het eerste uur) op dit moment hiermee bezig en aan het testen. Scroll paar berichten terug er zijn al paar discussies m.b.t. hass geweest

Homey meetup @ Sybrands Place
Afgelopen meet-up (4 april) was helaas de maker van HomeyDa.sh ziek en is er een presentatie gegeven over HomeyDa.sh door Lubbert en hebben we daarnaast gekeken naar de logica in Homey en de nieuwe mobiele applicatie inclusief het nieuwe design.

Inmiddels is Bas (swttt), de maker weer hersteld en zal hij een demo geven van HomeyDa.sh. Daarnaast zal er uitgelegd worden hoe iedereen zelf widgets kan maken voor Homeyda.sh. Daarnaast is er genoeg tijd en ruimte om te kijken naar vragen of andere Homey vragen.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is aanmelden gewenst. Aangezien deze avonden zeer goed bevallen staan ze vast tot het einde van het jaar op iedere eerste woensdag van de maand.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde

Wij zetten weer in op een leerzame en gezellige avond.
Lubbert, Marijn, Max

Opgeven kan hier

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 23-04-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:02

Als dat Home Assistant wat duidelijker en makkelijker te doen was dan had ik dat ook wel geprobeerd. Maar vind het enorm veel werk en snap nog niet 100% hoe, wat, waar. De GUI kan nauwelijks iets mbt toevoegen devices, scenes maken etc. Aangezien Ubiquiti (van Unifi) nu ook bezig zijn met Home Assistant, komt er misschien wel een goede GUI.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 23-04-2018 09:23 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:23:
[...]

Als dat Home Assistant wat duidelijker en makkelijker te doen was dan had ik dat ook wel geprobeerd. Maar vind het enorm veel werk en snap nog niet 100% hoe, wat, waar. De GUI kan nauwelijks iets mbt toevoegen devices, scenes maken etc.
Daarvoor is dus momenteel de Homey HASS app in ontwikkeling, hierdoor kun je je apparaten aan HASS koppelen en de logica in Homey maken d.m.v. flows. De WEB UI is op dit moment nog de kracht van Homey, vraag is natuurlijk of dit zo blijft zodra ze na 2.0 afscheid nemen van de web ui en volledig overgaan op mobiel/tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
lubbertkramer schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:24:
[...]

Daarvoor is dus momenteel de Homey HASS app voor in ontwikkeling, hierdoor kun je je apparaten aan HASS koppelen en de logica in Homey maken d.m.v. flows. De WEB UI is op dit moment nog de kracht van Homey, vraag is natuurlijk of dit zo blijft zodra ze na 2.0 afscheid nemen van de web ui en volledig overgaan op mobiel/tablet
Ja daar las ik al iets over inderdaad :) Maar, is nog 'under development' neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:29:
[...]

Ja daar las ik al iets over inderdaad :) Maar, is nog 'under development' neem ik aan? :)
Ja op dit moment alleen nog maar lampen maar vrij te installeren door iedereen, is hierboven al eens gedeeld maar zie hier -> https://github.com/swttt/community.rebels.hassio (op dit moment werken dus alleen nog lampen) Wel even installeren via de CLI (verwacht niet dat ie in de Homey store mag komen)

Heb zelf de app al gebruikt i.c.m. LIFX issue en Homey om aan te tonen waar het probleem ligt -> https://github.com/athomb...59#issuecomment-381207613

Edit:
Let op, in de app.js even de instellingen naar jouw configuratie aanpassen, er is nog geen instellingenmenu :)

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 23-04-2018 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:23:
[...]

Als dat Home Assistant wat duidelijker en makkelijker te doen was dan had ik dat ook wel geprobeerd. Maar vind het enorm veel werk en snap nog niet 100% hoe, wat, waar. De GUI kan nauwelijks iets mbt toevoegen devices, scenes maken etc. Aangezien Ubiquiti (van Unifi) nu ook bezig zijn met Home Assistant, komt er misschien wel een goede GUI.
Eens, de leercurve is super steil. Maar als je er een paar uurtjes in duikt kan je er zoveel vets mee. Ik heb allemaal handige dashboards nu al, met file info, lampen, climate enz enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:46:
[...]

Eens, de leercurve is super steil. Maar als je er een paar uurtjes in duikt kan je er zoveel vets mee. Ik heb allemaal handige dashboards nu al, met file info, lampen, climate enz enz :)
Niet bedoelt om meteen dit topic te kapen, maar met welke hardware doe je dit precies?

Ik heb ook wel eens gedacht om over te stappen naar HASS, maar dan heb je ook weer meteen aparte Z-Wave en ZigBee ontvangers nodig. Voordeel van de Homey vind ik dan weer juist dat deze die hardware heeft ingebakken.

Daarnaast zou ik HASS dan eerder op m'n NAS/thuisserver installeren, maar die staat in de kelder dus niet echt geweldig voor al die draadloze oplossingen (zeker met weinig apparaten en zelfs geen ZigBee powered apparaten).

Daarom heb ik (een tijd terug) zelf al eens gedacht om juist een app/driver/... te maken voor HASS om de devices uit Homey in HASS te krijgen. Dus het omgedraaide van wat de Homey community nu aan het doen is. Homey als hardware platform, HASS voor de logica. Maar gezien de recente perikelen met Z-Wave & ZigBee bij Homey (o.a. dan "teveel apparaten" etc) weet ik niet of dat nog zo'n goed idee is :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
DennusB schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:46:
[...]

Juist, zal het nog eens gaan proberen op mijn Synology deze week (heb ik niet voor niks de Aeon Z-Wave stick gekocht een tijdje terug :P). Moet dan oa Nest, Z-Wave, Somfy RTS, Hue, Satel Integra alarm en homekit support toe gaan voegen.

Maar ik denk dat ik nog heel even wacht in de Ubiquiti community word gesproken over een hardware versie voor Home assistant, ff kijken wat ze gaan doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 23-04-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:54:
[...]

Niet bedoelt om meteen dit topic te kapen, maar met welke hardware doe je dit precies?

Ik heb ook wel eens gedacht om over te stappen naar HASS, maar dan heb je ook weer meteen aparte Z-Wave en ZigBee ontvangers nodig. Voordeel van de Homey vind ik dan weer juist dat deze die hardware heeft ingebakken.

Daarnaast zou ik HASS dan eerder op m'n NAS/thuisserver installeren, maar die staat in de kelder dus niet echt geweldig voor al die draadloze oplossingen (zeker met weinig apparaten en zelfs geen ZigBee powered apparaten).

Daarom heb ik (een tijd terug) zelf al eens gedacht om juist een app/driver/... te maken voor HASS om de devices uit Homey in HASS te krijgen. Dus het omgedraaide van wat de Homey community nu aan het doen is. Homey als hardware platform, HASS voor de logica. Maar gezien de recente perikelen met Z-Wave & ZigBee bij Homey (o.a. dan "teveel apparaten" etc) weet ik niet of dat nog zo'n goed idee is :/.
Je leeft nog, geen reactie meer gehad op mijn vorige quote op je :9 Maar maak hier gebruik van RPI icm met Raspbee (geklikt op de RPI) en een z-wave USB stick (beide gekocht in combi via Amazon.de) Logica is juist Homey zijn sterkste kant, de hardware zou goed kunnen werken met de juiste software implementatie ipv houtje touwtje en libraries die toen ze het gingen gebruiken al niet up-to-date waren xD Er zijn al een paar die aan het kijken zijn om op Homey HASS te draaien maar of dat gaat lukken is nog even de vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:54:
[...]

Ik heb t op een Intel NUC draaien met Proxmox. Dus er draait gewoon een HASS VM op. Gebruik een Z-Wave USB stick & een RFXCOM USB receiver voor 433. Zigbee gebruik k nu nog niet direct, maar dat zou dan ook gewoon met een USB device kunnen! Doorsturen naar de VM werkt prima moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:05:
Maar maak hier gebruik van RPI icm met Raspbee (geklikt op de RPI) en een z-wave USB stick (beide gekocht in combi via Amazon.de)
Nadeel daarvan vindt ik dus weer dat het extra hardware is terwijl ik toch al een "PC" 24/7 heb draaien en HASS daar ook op kan.
Logica is juist Homey zijn sterkste kant,
Toch vindt ik persoonlijk de flow engine te beperkt, of in ieder geval niet voldoen. In die zin dat ik bv kijkende naar mijzelf ik met de Hue lampen werk met scenes op basis van "states". In dat geval wil ik dan ook niet programmeren naar "als een bewegingssensor aan gaat dan zet de lampen op scene X, en als de laatste melder uit gaat dan doe lampen uit" met daar bovenop nog "Maar als de energiemeter van TV boven X wat verbruikt dan activeer scene Y en geef dat voorrang over de bewegingsmelder".
Daarom heb ik toentertijd ook vrijwel meteen een app gemaakt die deze use cases ondersteund (statussen activeren en deactiveren, en dan weer reageren op wisselingen van statussen). Alleen moet ik die ooit nog eens upgraden naar SDK2.
Wat ik eigenlijk dus zou willen zien is iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
states: [
  {
    when: verbruikTV > 60W
    then: activateScene(TV)
  },
  {
    when: bewegingsMelderAAan OR bewegingsmelderBAan OR ...
    then: activeScene(Dimmed)
  },
  {
    then: lightsOut()
  }
]

Waarbij de condities dus opnieuw worden bekeken op het moment dat een van de "variabelen" veranderd. (Syntax heb ik enigszins geleend van Qts QML waarbij je ook min of meer zodanig met states kunt werken die automatisch opnieuw getest worden bij wijzigende variabelen).
Echter moet ik wel eerlijk bekennen niet te weten hoe makkelijk dit in HASS te doen, echter is HASS wel weer open source dus wellicht kan ik zelfs zelf zo'n uitbreiding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:20:
[...]

Nadeel daarvan vindt ik dus weer dat het extra hardware is terwijl ik toch al een "PC" 24/7 heb draaien en HASS daar ook op kan.

[...]

Toch vindt ik persoonlijk de flow engine te beperkt, of in ieder geval niet voldoen. In die zin dat ik bv kijkende naar mijzelf ik met de Hue lampen werk met scenes op basis van "states". In dat geval wil ik dan ook niet programmeren naar "als een bewegingssensor aan gaat dan zet de lampen op scene X, en als de laatste melder uit gaat dan doe lampen uit" met daar bovenop nog "Maar als de energiemeter van TV boven X wat verbruikt dan activeer scene Y en geef dat voorrang over de bewegingsmelder".
Daarom heb ik toentertijd ook vrijwel meteen een app gemaakt die deze use cases ondersteund (statussen activeren en deactiveren, en dan weer reageren op wisselingen van statussen). Alleen moet ik die ooit nog eens upgraden naar SDK2.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  {
  },
  {
  },
  {
  }
]

Waarbij de condities dus opnieuw worden bekeken op het moment dat een van de "variabelen" veranderd. (Syntax heb ik enigszins geleend van Qts QML waarbij je ook min of meer zodanig met states kunt werken die automatisch opnieuw getest worden bij wijzigende variabelen).
Echter moet ik wel eerlijk bekennen niet te weten hoe makkelijk dit in HASS te doen, echter is HASS wel weer open source dus wellicht kan ik zelfs zelf zo'n uitbreiding maken.
Ik snap wat je wilt doen inderdaad maar deels heb ik dat afgevangen door te werken met triggers en classes waarbij meerdere triggers een class kunnen laten uitvoeren. Bv beweging toilet, contact toilet, countdown app toilet etc kunnen allemaal de class lampen toilet triggeren waardoor de lampen aan/uit gaan aan de hand van de status van een variable. Helaas zelf nog weinig tijd gehad om te kijken naar de automation scripts van HASS maar volgens mij moet zulke logica daar goed in te doen zijn.

De RPI is een stuk extra hardware maar op het moment dat je Homey weg zou doen is de RPI geen extra hardware meer maar net als Homey dedicated voor een doel aanwezig. Vanwege dat ook de keuze gemaakt om het apart te draaien, server/pc/nas kan ook maar die reboot ik nog weleens om een reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:20:
[...]

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  {
  },
  {
  },
  {
  }
]

Dat soort logica in HASS is echt super simpel. Je kan het zo gek niet verzinnen, je kan gewoon aan 1 "automatisering" meerdere conditions hangen die dan weer 1 of meerdere acties triggeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanderrr

Ik ben van HA naar Homey gegaan en vind het een verademing. Het heeft mij uren gekost om de simpelste zaken geregeld te krijgen in HA, terwijl Homey lekker intuitief werkt en ik in een half uur de meeste zaken al geautomatiseerd had. Met HA kun je vast veel meer voor elkaar krijgen en hele mooie dashboards bouwen, maar qua user-friendlyness is HA echt niet te doen. Homey werkt "out of the box" meteen zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Waar ik niemand over hoor is de functie om de Homey in het z-wave netwerk van bijvoorbeeld HC2 of HA op te nemen. Waarom gebruiken jullie dat niet? Dan heb je toch hetzelfde resultaat dat al je devices beschikbaar komen in het andere netwerk (of andersom) of schets ik het nu te rooskleurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Tweaqer schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:56:
Waar ik niemand over hoor is de functie om de Homey in het z-wave netwerk van bijvoorbeeld HC2 of HA op te nemen. Waarom gebruiken jullie dat niet? Dan heb je toch hetzelfde resultaat dat al je devices beschikbaar komen in het andere netwerk (of andersom) of schets ik het nu te rooskleurig?
Zover ik weet werkt dit niet/er is geen functionaliteit om hem als primary/secondary controller te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:56:
Naast bovenstaande reactie zou je alleen een z-wave probleem hiermee oplossen en niet de andere benoemde problemen zoals bv met Zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ik heb de xiaomi zigbee app geinstalleerd ivm een paar deur/raam sensoren. Als ik echter een nieuw apparaat wil toevoegen via de xiaomi app en ik kies de juiste device verschijnt er een leeg wit venster met de tekst "zigbee apparaat toevoegen". Verder niks, is dat correct en zoja wat moet ik doen? Bij fibaro en klikaanklikuit app werd per stap keurig beschreven wat ik moest doen?

Edit, het is gelukt. Knop ingedrukt houden tot sensor gaat knipperen en dan wordt die toegevoegd. Moest device pagina wel refreshen voordat die zichtbaar werd.

[ Voor 17% gewijzigd door vandermark op 27-04-2018 17:20 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.