@
lubbertkramer een serieuze vraag. Wat verwacht je persoonlijk van de antwoorden op Trello en wanneer ben je daar tevreden mee?
Voor
mijn gevoel gaat dat toch mis lopen. De antwoorden van Athom zullen vermoed ik puur een vorm van pappen en nat houden worden. Misschien ben je wel tevreden met de antwoorden, maar halen ze de opgelegde oplostermijnen niet, of blijkt de gekozen oplossing wederom niet goed genoeg te zijn. Dit zijn immers dingen die op basis van het verleden onderbouwd kunnen worden.
Daarnaast vroeg ik dan gisteren op Slack hoeveel technische mensen er nog bij Athom werken. Jij gaf dan aan dat je dacht dat dat er 5 zijn, waarna nog 1 iemand zich melde (student die buiten schooltijd apps naar SDKv2 herschrijft). Waarna het ook nog erover ging dat op basis van GitHub issues blijkt dat Jeroen nu naast Z-Wave ook nog met 433MHz bezig is. Zie jij hierin een gezonde situatie? Waaruit blijkt dat Athom genoeg mankracht heeft om, op korte termijn, de grote issues aan te pakken?
Persoonlijk zie ik dan ook meer geen toekomst in het gebruik van mijn Homey,
maar voor mijn beperkte gebruik voldoet hij nog dus zal ik hem waarschijnlijk voorlopig blijven gebruiken (totdat er wat anders langs komt waar ik vertrouwen in heb en een alles in een hardware oplossing biedt). Maar ik ben dan ook iemand die altijd niche producten gebruikt zonder toekomst

Mijn eerste echte smartphone was een Nokia N9, met MeeGo, wat door Nokia al dood was verklaard voor de release, en die heb ik vervangen door een Jolla ("1") wat dan ook van een klein, 'onstabiel', bedrijf was (en nu al een tijd over op een OnePlus 3, zodat ik ook die coole dingen kan doen waar de rest over praat

).
In ieder geval vindt ik het persoonlijk apart dat je toch nog zo blijft vasthouden aan Homey en de toekomst zo koppelt aan de antwoorden op die vragen. Want je hebt nu een niet deugdelijk product (want problemen door teveel apparaten), maar blijft wel leven met die problemen puur op basis van de belofte (nu nog op antwoorden, daarna de beloftes uit de antwoorden). Dit terwijl de geschiedenis aantoont dat de problemen waarschijnlijk niet snel opgelost gaan worden (want of de oplossing werkt niet of de'deadline' wordt niet gehaald). En vooral in zo'n grote setup die jij hebt lijkt mij dat het gewoon vlekkeloos moet werken. Want bv elke keer dat een lamp niet aan gaat als het donker is is dat storend, en als het meerdere keren per week mis gaat, zou ik er snel genoeg van hebben en niet nog weken/maanden gaan afwachten of een beloofde oplossing komt en het ook oplost.